[Ervaringen] ASUS EEE PC - Deel 6 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste
Acties:
  • 147.467 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09-09 21:24

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica

Powered by

DaMarcus kan erover meepraten, werkelijk een afrader :X Dat liep bij mij op tot in de honderden euro's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRKie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02-09 19:08
Dat hangt misschien van het type abo af? Ik heb nu een mobile internet abo bij Mobistar(België dus) en ik betaal 3,65euro per 1mb maar er wordt wel gefactureerd in schijven van 10kb en niet per begonnen mb. Dat valt volgens mij nog wel mee om ff rap in het buitenland mailtjes te checken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In het buitenland is het internetten via je mobiel vaak ook een stuk duurder, ondanks je abo, die alleen voor de kosten in het binnenland dekt.

Om toch weer ff ontopic te gaan en ff te referreren naar mijn probleempje: niemand anders heeft last van een snel(ler) leeglopende batterij als de EEE uit staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15:09
Gisteravond Windows XP op mijn EEEtje gezet. Dat voelt een stuk beter aan :) Wel veel gezeik met nlite, dus maar de volledige XP geïnstalleerd en dat ging goed (met een USB CD-speler). De volledige 4Gb-partitie versleuteld met Truecrypt, ook dat ging prima en ik merk geen performance-verlies. De swap uitgezet, daar merkte ik ook niets van behalve dat er 1,5Gb extra aan ruimte vrij was.

Waar ik nu wel tegenaan loop - maar ik moet er nog wat beter naar kijken - is dat de Nokia PC Suite 6.86 klaagt dat het niet geschikt is voor deze versie van het besturingssysteem. Dat is vreemd want het is gewoon XP...

Ook mijn Sitecom CN-516 doet het niet 'out-of-the-box', terwijl ik hem in een paar andere XP PC's zo in kon pluggen en hij werkte zonder enige driver. Het probleem is dat de drivers op de CD en van de site van Sitecom ook niet werken.

Heeft iemand ervaring met éen van beide bovenstaande problemen?

Verder ben ik nu nóg blijer met mijn EEE dan voorheen 8)

Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet - 3x HomeWizard plug-in batterij, totaal 8,1 kWh / 2400 watt / 2400 watt, aansturing met Home Assistant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wallep
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 28-11-2022
Verwijderd schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 08:19:
In het buitenland is het internetten via je mobiel vaak ook een stuk duurder, ondanks je abo, die alleen voor de kosten in het binnenland dekt.

Om toch weer ff ontopic te gaan en ff te referreren naar mijn probleempje: niemand anders heeft last van een snel(ler) leeglopende batterij als de EEE uit staat?
Jawel, precies hetzelfde probleem. Hij loopt gewoon leeg ook al staat ie uit, inderdaad met 10 tot 20 procent per dag is ook mijn ervaring..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 19:28:
Even over iets anders dan de SDD :p

Ik merk dat de batterij van mijn EEE 900 (sticker: 4400mah; info-file: 5200mah) als de EEE uitstaat, relatief toch veel stroom verbruikt.

Voorbeeld: ik laad 's avonds mijn EEE op, EEE staat uit. Als hij opgeladen is, haal ik hem van de stroom af, zodat hij niet doorlaadt. Als ik hem meteen aanzet: 100%; als ik hem de dag erna aanzet: 90% of zelfs 80%.
Ander voorbeeld: ik zet de EEE uit als hij op 20% staat; zet ik hem enkele dagen later aan, lukt het niet - batterij zit dus onder de 10%.

Meer mensen hier last van? Want in vergelijking met mijn Acer laptop, 2000mah batterij, gaat de EEE zeer snel leeg in de uitstand.
Mij is eveneens opgevallen dat de batterij (4200mAh) van de uitgeschakelde eee900 langzaam "leegloopt"...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

B0MBACI schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 20:36:
[...]

En hoe lang gaat hij nu gemiddeld mee met wifi aan?
Voordat ik een Mugen 7800mAh batterij bestel voor mijn 900 wacht ik eerst de bevindingen af ;-)

ps: Mjn space balk (eee900) wordt precies in het midden pas geactiveerd (L/R doet niets..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hier een nieuw iemand met een eeepc, helaas niet voor mij zelf maar voor mijn vriendin.

Mijn vriendin is een grote fan van roller coaster 2 en deze heb ik via wine aan aan de praat gekregen in xandros. Alleen is de performance net iets te laag.

Kan het zijn dat de cpu nog op 600mhz draait? zo,ja hoe zet ik deze op 900?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZakHooi
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 16-02-2023
Dat kun je enigzins compenseren door 'lichtgewicht' websites te bezoeken ipv de normale sites, ik gebruik daarvoor mijn mobiele site (zie mijn signature).
Zo blijft je dataverbruik in het buitenland in ieder geval iets lager.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met het programma Battery Eater heb ik wat testjes uitgevoerd met de 6600 mAh van Otakupark.

De EEE staat op energieschema "altijd aan".
Wifi is ingeschakeld.
Testmode is classic, wat dus wil zeggen dat het programma probeert de batterij zo snel mogelijk leeg te trekken.

Resultaten:
De originele 4400 mAh batterij, die al een aantal malen opgeladen en weer ontladen is geweest door vrij regelmatig gebruik:
Afbeeldingslocatie: http://i308.photobucket.com/albums/kk340/fotomap-2008/4400-1a.jpg

De nieuwe 6600 mAh na 1x volledig opladen:
Afbeeldingslocatie: http://i308.photobucket.com/albums/kk340/fotomap-2008/6600-1a.jpg

De nieuwe 6600 mAh na 2x volledig opladen geeft al een gunstiger beeld:
Afbeeldingslocatie: http://i308.photobucket.com/albums/kk340/fotomap-2008/6600-2a-1.jpg

Wil iemand nog andere testjes uitgevoerd zien, gil maar :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De 6600 stopt ineens als hij op 20% staat? De 4400/5200 zie je naar 0% gaan, de 6600 niet in de grafieken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klopt, ik zie dit ook zo terug in de logfiles, maar dat laatste stukje waarin hij van 10% naar 0% gaat, duurt bij de 4400 ook maar op de kop af 2 minuten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syntesia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 11:57
wvexeltweakers schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 22:42:
[...]

'k Hoop het niet voor je.
Heb je hem allang?
begin juni denk ik zo. begin had ik er geen last van. alleen die kromme spatiebalk en scheve muistoetsen. maar dat vind ik toch niet zo hinderlijk. alleen dit is wel ernstig.

hoe de fan opeens zo'n geluid maakt i dunno :( ging opeens zomaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
Wat een cool programma! Ik ben gek op grafieken :) Maakt dat programma ook een grafiek van het opladen?

Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet - 3x HomeWizard plug-in batterij, totaal 8,1 kWh / 2400 watt / 2400 watt, aansturing met Home Assistant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 11:22:
Klopt, ik zie dit ook zo terug in de logfiles, maar dat laatste stukje waarin hij van 20% naar 0% gaat, duurt bij de 4400 ook maar op de kop af 2 minuten.
Ik neem aan dat je bedoelt: van 10% - 0% --> als ik je grafiek nml zie, blijft hij erg lang (het langste uit de test) op 20% staan. :)

3,5 uur met maximale inspanning met de 6600mah...en bijna 2,75 uur met een 4400mah vind ik dan zeker niet slecht. Weet niet of mijn 4400/5200 het zo lang bij maximale inspanning volhoudt eerlijk gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het valt mij nu pas op dat deze site op de eee900 een totaal andere kleur heeft dan op mijn LCD schermen. Op mijn IIyama's (LCD & CRT) is de kleur (momenteel) oranje en op de eee900 is dat paars. Diagnostiek/systeemtest/paneel (Xandros) geeft geen aanleiding te veronderstellen dat er iets mis is met de kleuren van de 900. Vooralsnog heb ik daarvoor geen verklaring..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackLabel01
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12-09 08:04
troftnom schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 01:31:
[...]

Op welke SSD heb je hem gezet, toch niet op de grote (16Gb)?
De kleine is een stuk sneller, als je XP op de grotere zet krijg je bovenstaande verschijnselen volgens eerdere ervaringen die in dit draadje gepost zijn.
Nee, XP staat op de 4Gb SSD..vind het wel vreemd want ik heb behoorlijk wat gezocht naar dit probleem en kan er echt niks over vinden met google.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 11:32:
Het valt mij nu pas op dat deze site op de eee900 een totaal andere kleur heeft dan op mijn LCD schermen. Op mijn IIyama's (LCD & CRT) is de kleur (momenteel) oranje en op de eee900 is dat paars. Diagnostiek/systeemtest/paneel (Xandros) geeft geen aanleiding te veronderstellen dat er iets mis is met de kleuren van de 900. Vooralsnog heb ik daarvoor geen verklaring..
Grappig. Als ik die site opvraag op mijn Linux desktop pc (ubuntu 8.04 met firefox 3) dan is ie ook paars, maar op mn eeepc 701 met windows/ff3 is ie oranje. Als jij op jouw eee900 ook linux draait lijkt me dit een linux-issue.

[edit] Overigens kun je op die site rechtsboven op 'kies je kleur' drukken en dan alsnog oranje kiezen. Dan ziet ie er wel goed uit. Ik vermoed dat er een bugje/feature op die site zit dat ie in sommige gevallen (linux?) default de paarse lay-out aanzet en anders oranje. Denk verder niet dat dit iets met de eeepc te maken heeft.

[ Voor 17% gewijzigd door Palomar op 03-07-2008 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Palomar schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 11:45:
[...]

Grappig. Als ik die site opvraag op mijn Linux desktop pc (ubuntu 8.04 met firefox 3) dan is ie ook paars, maar op mn eeepc 701 met windows/ff3 is ie oranje. Als jij op jouw eee900 ook linux draait lijkt me dit een linux-issue.

[edit] Overigens kun je op die site rechtsboven op 'kies je kleur' drukken en dan alsnog oranje kiezen. Dan ziet ie er wel goed uit. Ik vermoed dat er een bugje/feature op die site zit dat ie in sommige gevallen (linux?) default de paarse lay-out aanzet en anders oranje. Denk verder niet dat dit iets met de eeepc te maken heeft.
OK, bedankt voor het reproduceren van mijn waarneming en de attente toevoeging :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 11:31:
[...]

Ik neem aan dat je bedoelt: van 10% - 0% --> als ik je grafiek nml zie, blijft hij erg lang (het langste uit de test) op 20% staan. :)
Klopt, ik heb het even aangepast.
Overigens was alleen in de grafiek achteraf te zien dat hij van 20 langzaam terug ging naar 10.
In de taakbalk van windows bleef hij 20% aangeven. Van daaruit bekeken was het dus, zodra hij van de 20% af ging, binnen 2 minuten bekeken.

Als de 6600 weer opgeladen is, zal ik het progje nog eens laten draaien, kijken of een derde keer volledig opladen weer extra accuduur oplevert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09:22

Metro2002

Memento mori

Is mij ook wel eens opgevallen ja. Soms 10-15% minder capaciteit als ie vol weggelegd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CanonG1 schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 11:23:
Wat een cool programma! Ik ben gek op grafieken :) Maakt dat programma ook een grafiek van het opladen?
Zover ik kan zien niet...

Ook hier "leeg"lopende batterijen.
Is ook te zien in de eerste grafieken, ik had hem helemaal opgeladen en voordat ik de test goed en wel kon starten, was hij al op 90%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B0MBACI
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

B0MBACI

Ben© Tweaker

Verwijderd schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 12:35:
[...]

Zover ik kan zien niet...

Ook hier "leeg"lopende batterijen.
Is ook te zien in de eerste grafieken, ik had hem helemaal opgeladen en voordat ik de test goed en wel kon starten, was hij al op 90%.
Ik vraag me af hoe lang de batterij doet als je aan het inetten bent met wifi. Is dit 2-3 uur of 3-4 uur of 4-5 uur :D dus zonder gestressed cpu wat dat programma doet.

[ Voor 5% gewijzigd door B0MBACI op 03-07-2008 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 11:31:
[...]

3,5 uur met maximale inspanning met de 6600mah...en bijna 2,75 uur met een 4400mah vind ik dan zeker niet slecht. Weet niet of mijn 4400/5200 het zo lang bij maximale inspanning volhoudt eerlijk gezegd.
Bekend is dat een nieuwe (Li-Ion) batterij eerst volledig (24 uur) moet worden opgeladen en pas na 4 laadcycli (geen 24 uur :-) maximaal vermogen hebben. Ik ben benieuwd of "knoopje" de 3,5 uur gaat overtreffen.. De "capaciteit" v.d. 4400mAh valt mij mee...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubu
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 05-09 20:24
url alleen zegt al genoeg: EEE900 met touchscreen:
http://jkkmobile.blogspot...00-with-touch-screen.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berend_
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-06-2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nieuwe grafiek na 3e maal volledig opladen, weer een kwartiertje winst:

Afbeeldingslocatie: http://i308.photobucket.com/albums/kk340/fotomap-2008/6600-3a.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wilde Asus eens mailen over het leeglopen van de batterij, of zij dat vaker als klacht horen. Echter kan ik op de Asus-site nergens een mailadres of supportformulier vinden :S
Iemand een tip?

Trouwens: 24 uur opladen...oké, nog nooit gedaan :p Zou dat nog werken als je hem al enkele keren hebt opgeladen en opgebruikt? Sowieso heeft de batterij -volgens Asus- een laadt beveiliging; hij kan niet overladen of zich ontladen als hij onnodig aan de stroom hangt.

En Knoopje: nu wel meetbare afneembare activiteit in de laatste 20% :)
Bestaat zo'n/deze tool ook voor Linux?

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 03-07-2008 21:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 21:09:
Ik wilde Asus eens mailen over het leeglopen van de batterij, of zij dat vaker als klacht horen. Echter kan ik op de Asus-site nergens een mailadres of supportformulier vinden :S
Iemand een tip?
Het (reply) adres is mij inmiddels bekend :-) tsd@csc.asus.com.tw
Vragen/problemen/op- en aanmerkingen gaan echter via het webformulier.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 03-07-2008 22:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

De 901 en 1000 zijn nu in de VS verkrijgbaar.
http://laptopsinc.com/Mer...GY&CTGY&Category_Code=EEE

[ Voor 4% gewijzigd door Philflow op 03-07-2008 22:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-8one
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 04-09 16:23

T-8one

take it easy, take a sisi

Iemand een idee hoe ik de fotoś van m'n canon camera met fotobeheer (gwenview) kan zien/kopieren?
Volgens deze threath zit er een knop plugins in gwenview, bij mij helaas niet.

gevonden: http://wiki.eeeuser.com/gwenviewui-rc_file_fix
morgen maar eens proberen.

[ Voor 15% gewijzigd door T-8one op 03-07-2008 22:47 ]

GP 32 the most powerfull handheld in the world :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin?81
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-09 19:27

Martin?81

Honda CBR600RR 2004

Ik gebruik Debian. Ik heb /home op een SD-card staan. Echter als er een USB-muis is aangesloten tijdens een (re)boot werkt het mounten van /home niet. Als ik de muis daarna aansluit blijft alles werken. Het is alleen erg irritant dat ik persé die muis moet lostrekken als ik wil reboot-en.

Iemand een idee hierover?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmja, kan niet helemaal kloppen, aangezien het pas 8 juli verstuurd kan worden.

En zodoende ging ik maar op een ander forum kijken en dachten ze net als ik:
http://forum.eeeuser.com/viewtopic.php?id=34641

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 22:34:
[...]

Het (reply) adres is mij inmiddels bekend :-) tsd@csc.asus.com.tw
Vragen/problemen/op- en aanmerkingen gaan echter via het webformulier.
Bedankt :) Aangezien je voor het webformulier het serienummer moet hebben, en ik de EEE niet op mijn werk heb ;), vul ik hem straks dan eens in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wallep
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 28-11-2022
Knoopje:

Komen deze 'theoretische' testresultaten ook overeen met jou eigen praktijk ervaringen?

Mijn 4400mah (eee 900) batterij gaat namelijk met alleen al een beetje surfen echt geen 2 uur en 42 minuten mee.. Laat staan wanneer die 'stressed' of zo snel mogelijk leeggetrokken wordt door zo'n Battery Eater

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Geniale stem :')
Wel enorm gaaf om te zien, zo'n EEE met touchscreen. Dat maakt het apparaatje nog nét wat cooler. Iemand enig idee wat zo'n touchscreen zou kosten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b.art
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 27-11-2024
SMulTiE schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 09:09:
[...]

Geniale stem :')
Wel enorm gaaf om te zien, zo'n EEE met touchscreen. Dat maakt het apparaatje nog nét wat cooler. Iemand enig idee wat zo'n touchscreen zou kosten?
nou, zo'n $50 :)
linkje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 10:48:
[...]

ps: Mjn space balk (eee900) wordt precies in het midden pas geactiveerd (L/R doet niets..)
Voordat ik Asus daarop aanspreek de vraag of andere 900 bezit(ters)/sters de space bar alleen een spatie oplevert als je deze in het midden aanslaat. Rechts en links de spatiebalk activeren genereert geen spatie..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Verwijderd schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 01:08:
[...]
Hmja, kan niet helemaal kloppen, aangezien het pas 8 juli verstuurd kan worden.

En zodoende ging ik maar op een ander forum kijken en dachten ze net als ik:
http://forum.eeeuser.com/viewtopic.php?id=34641
Klopt wel hoor. Portable One is een zeer betrouwbare winkel. Als zij zeggen in stock, dan is het in stock. Link Maar goed, ben benieuwd wanneer die in de Nederlandse handel verschijnt. Ik heb er nog niets over gezien.

[ Voor 7% gewijzigd door Philflow op 04-07-2008 10:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Philflow schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 10:10:
[...]

Klopt wel hoor. Portable One is een zeer betrouwbare winkel. Als zij zeggen in stock, dan is het in stock. Link Maar goed, ben benieuwd wanneer die in de Nederlandse handel verschijnt. Ik heb er nog niets over gezien.
Hmmm mooi prijsje daar voor de 900...
Op het andere forum riep iemand dat zij niet naar Europa versturen, op hun site kan ik dat eigenlijk niet terugvinden. Iemand die daar meer over weet?
Ik heb er al een mailtje aan gewaagd, maar ze slapen daar nu natuurlijk nog. :z

Wat zou de belangrijkste reden kunnen zijn om de EEE niet uit Amerika te laten komen?
Toetsenbord e.d. zijn gelijk aan de Nederlandse volgens mij? En een adapter voor de stekker moet ook geen probleem zijn, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0Burner0
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 22-08 16:19
Verwijderd schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 11:13:
[...]

Hmmm mooi prijsje daar voor de 900...
Op het andere forum riep iemand dat zij niet naar Europa versturen, op hun site kan ik dat eigenlijk niet terugvinden. Iemand die daar meer over weet?
Ik heb er al een mailtje aan gewaagd, maar ze slapen daar nu natuurlijk nog. :z

Wat zou de belangrijkste reden kunnen zijn om de EEE niet uit Amerika te laten komen?
Toetsenbord e.d. zijn gelijk aan de Nederlandse volgens mij? En een adapter voor de stekker moet ook geen probleem zijn, toch?
Stekker is geen probleem wat je stopt zo'n video stekker je weet wel met 2 pootjes in je adapter en die gaat naar je laptop (heb helaas alleen zwarte kunnen vinden bij me witte e900)
Toetsenbord is gelijk. qwerty
Risico garantie iets moeilijker
En douane die allerlei toeslagen kunnen berekenen (gelukkig bij mij niet gebeurd)

Ohaj nog voordeel ik heb wel een 5800 batterij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Verwijderd schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 11:13:
[...]
De ongeveer 20% die de douane er nog oplegt.

als garantie net zo geregeld is als bij Asus laptops heb je wereldwijd garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Ik zit al een tijdje te experimenteren om Linux op mijn EeePC 701 te zetten (iets anders dan Xandros), maar ik ben een beetje teleurgesteld in de verschillende Ubuntu's die ik nu heb geprobeerd (Ubuntu, EeeXubuntu, Ubuntu Eee). De laatste 2 zouden speciaal voor de EeePC aangepast zijn, maar het valt me erg tegen dat verschillende dingetjes default nog steeds niet lekker werken. Volumeregeling en hotkeys werken niet goed of helemaal niet, ze sluiten niet goed af, krijg WPA niet aan de praat en bij WEP moet ik het zelf op 64-bit zetten omdat ie default op 128bit beveiliging staat. Ook schijnt de MadWifi-driver bij sommige updates van Ubuntu niet meer te werken, waardoor je hem telkens opnieuw moet installeren (en dat is iets waar ik pertinent NIET op zit te wachten als ik de laptop onderweg wil gebruiken en dit doet zich opeens voor).
Ik vind dit kortweg gezegd waardeloos en blijf daarom nog maar even bij XP.

Hoe zijn jullie ervaringen met Linux distro's op de EeePC? Heeft iemand wel goede ervaringen met distro's die out of the box wel goed werken? Of met minimale aanpassingen? Ik heb nl. nog geen andere distro's geprobeerd, omdat ik verwacht tegen dezelfde problemen aan te lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin?81
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-09 19:27

Martin?81

Honda CBR600RR 2004

Palomar schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 16:10:
Ik zit al een tijdje te experimenteren om Linux op mijn EeePC 701 te zetten (iets anders dan Xandros), maar ik ben een beetje teleurgesteld in de verschillende Ubuntu's die ik nu heb geprobeerd (Ubuntu, EeeXubuntu, Ubuntu Eee). De laatste 2 zouden speciaal voor de EeePC aangepast zijn, maar het valt me erg tegen dat verschillende dingetjes default nog steeds niet lekker werken. Volumeregeling en hotkeys werken niet goed of helemaal niet, ze sluiten niet goed af, krijg WPA niet aan de praat en bij WEP moet ik het zelf op 64-bit zetten omdat ie default op 128bit beveiliging staat. Ook schijnt de MadWifi-driver bij sommige updates van Ubuntu niet meer te werken, waardoor je hem telkens opnieuw moet installeren (en dat is iets waar ik pertinent NIET op zit te wachten als ik de laptop onderweg wil gebruiken en dit doet zich opeens voor).

Hoe zijn jullie ervaringen met Linux distro's op de EeePC? Heeft iemand wel goede ervaringen met distro's die out of the box wel goed werken? Of met minimale aanpassingen? Ik heb nl. nog geen andere distro's geprobeerd, omdat ik verwacht tegen dezelfde problemen aan te lopen.
Ik heb Debian (unstable) draaien met xfce4 en slim om in te loggen op een eee pc 900. Atl2-drivers geinstalleerd. eeepc-acpi-modules en scripts, madwifi met network-manager, wat andere rommel. Draait prima, alleen volume control met de f-toetsen werkt niet. En de webcam gebruik ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Philflow schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 10:10:
[...]

Hmja, nou dan vraag ik me dus weer waarom alleen hun het hebben en wij kunnen het hier niet eens pre-ordenen en ik kan dat zelfs niet op Amazon of waar dan ook in Amerika.

Lol, nu ging ik toch maar kijken bij Amazon en eindelijk staat hij erop. Vorige week echter nog niet. Of het kan zijn dat ik toen op Amazon.co.uk keek en niet op .com.
Bij .com kan je namelijk wel bestellen en bij co.uk niet daar staat de eee pc 901 niet tussen.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 04-07-2008 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Dit is een Ervaringen topic over de ASUS EEE PC. Niet over levertijden en alle romslomp eromheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik begrijp niet dat men andere Linux distro's op de EeePc wil zetten. De functionaliteit van Xandros is, zoals bekend, weliswaar tamelijk beperkt, maar werkt, in tegenstelling tot een aantal (eee) linux distro's, uitstekend. O.a. Asus mag m.i. alerter de (applicatie) updates voor de Eee aanbieden (sudo synaptic in terminal mode met aangepaste sources.list, geeft niet het gewenste resultaat :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
martinweb.nl schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 16:44:
[...]

Ik heb Debian (unstable) draaien met xfce4 en slim om in te loggen op een eee pc 900. Atl2-drivers geinstalleerd. eeepc-acpi-modules en scripts, madwifi met network-manager, wat andere rommel. Draait prima, alleen volume control met de f-toetsen werkt niet. En de webcam gebruik ik niet.
Debian is me weer teveel een bouwpakket ;) Ik zoek eigenlijk iets wat out of the box direct werkt met de eeepc, incl. alle specifieke dingetjes dus als volume control en het liefst ook hibernate. Die ubuntu's leken me ideaal, maar die zijn gewoon in elkaar gezet door mensen die hele lage eisen stellen.

Ik heb nog gelezen over een Mandriva en een Fedora die eee-support hebben, maar nog niet geprobeerd. Iemand hier ervaringen mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 17:22:
[...]

Ik begrijp niet dat men andere Linux distro's op de EeePc wil zetten. De functionaliteit van Xandros is, zoals bekend, weliswaar tamelijk beperkt, maar werkt, in tegenstelling tot een aantal (eee) linux distro's, uitstekend. O.a. Asus mag m.i. alerter de (applicatie) updates voor de Eee aanbieden (sudo synaptic in terminal mode met aangepaste sources.list, geeft niet het gewenste resultaat :-)
ik vond hem echt té beperkt. Ook met de extended desktop. En als je wat meer functionaliteit wilt moet je in het OS gaan zitten hacken. Dat vind ik leuk voor een test-pc, maar niet voor een laptop die gewoon moet werken zonder vage errors ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Palomar schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 17:29:
[...]

Debian is me weer teveel een bouwpakket ;) Ik zoek eigenlijk iets wat out of the box direct werkt met de eeepc, incl. alle specifieke dingetjes dus als volume control en het liefst ook hibernate. Die ubuntu's leken me ideaal, maar die zijn gewoon in elkaar gezet door mensen die hele lage eisen stellen.

Ik heb nog gelezen over een Mandriva en een Fedora die eee-support hebben, maar nog niet geprobeerd. Iemand hier ervaringen mee?
Je kan eeedora proberen met een Live USB drive (bootable USB key :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Windkracht13
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 04-10-2024

Windkracht13

Hoezzz íe nou?

Ík heb bijna alle Linux versies geprobeerd, en liep net zoals de meeste van jullie, tegen een hoop 'problemen' aan :( :? :? :( :O

Zodoende ik de laatste maanden met veel plezier Xp draai... Hier geen errors op momenten dat ik ze niet kan gebruiken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Okee klein probleem, na een herinstallatie met een andere XP cd worden mijn usb poorten als 1.1 herkend. Niet handig aangezien ik middels een usb -> ide adaptertje nog weleens een dvd'tje wil branden. Iemand enig idee welke drivers ik nodig heb om het geheel weer op 2.0 te kunnen gebruiken? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Palomar schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 17:29:
[...]

Ik heb Mandriva 2008.1 op mijn EEE 701 gezet. En het werkt "out off the box". Alles doet het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:10
Verwijderd schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 18:21:
Okee klein probleem, na een herinstallatie met een andere XP cd worden mijn usb poorten als 1.1 herkend. Niet handig aangezien ik middels een usb -> ide adaptertje nog weleens een dvd'tje wil branden. Iemand enig idee welke drivers ik nodig heb om het geheel weer op 2.0 te kunnen gebruiken? :?
In de bios staat misschien nog iets op install/start oid. Tenminste, ik dacht dat dat bij mij ook het geval was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DaCoTa schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 19:00:
[...]

In de bios staat misschien nog iets op install/start oid. Tenminste, ik dacht dat dat bij mij ook het geval was.
Duizend maal dank. _/-\o_ Daar had ik dus echt niet aan gedacht en ik had echt al vanalles geprobeert voor ik hier poste. Duurt het tenminste niet meer 5 kwartier om 1 dvd'tje te branden. :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvexeltweakers
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20-07 15:49

wvexeltweakers

Impossibilium 0 obligatio est

ik kwam hier de uitgelekte foto's van de EEE 905 tegen. Ben het wel met hun commentaren eens: iets teveel plastic rond het schermpje.

Samsung S23 Ultra 256GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ziet dat je de EEE pc901 nu kan kopen in Amerika, maar dacht dat ie nog niet gerelease was daar of heb ik het mis??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

0Burner0 schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 12:32:
[...]

Ohaj nog voordeel ik heb wel een 5800 batterij
Klik hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirNobax
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 08-09 19:35
wvexeltweakers schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 21:36:
ik kwam hier de uitgelekte foto's van de EEE 905 tegen. Ben het wel met hun commentaren eens: iets teveel plastic rond het schermpje.
Buiten dat het lelijk is, snap ik gewoon niet waarom ze hem in een 10" behuizing doen. IMO is hoe kleiner hoe beter, en als je het toetsenbord te klein vind, koop je maar een 10" versie. Simpel toch?
Dan zou de enige reden zijn om een 10" te kopen, om die lelijke rand weg te werken. Wat een marketing plan. :/

Pentaxiaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002

Metro2002

Memento mori

Heb het al eerder gezegd in dit topic maar Mandriva 2008.1 one draait prima op de eeepc en ondersteuning voor alle hardware (out of the box).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hatman
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online
Metro2002 schreef op zaterdag 05 juli 2008 @ 10:08:
[...]

Heb het al eerder gezegd in dit topic maar Mandriva 2008.1 one draait prima op de eeepc en ondersteuning voor alle hardware (out of the box).
Ik heb ook met ubuntueee getest en kreeg ook te veel niet goed aan het werk en het afsluiten ging ook niet goed.
.
Heb nu ook Mandriva er op gezet en hoop dat het beter werkt (op een eeepc 900 installatie op de 4Gb ssd om de andere 16Gb vrij te hiuden voor data)

Ik heb geen ervaring met linux en wil best wel wat leren maar heb echt geen zin om voordurend onder de motorkap te moeten duiken.
Wel wil ik graag voorkomen dat ms-windows toch nog moet worden geinstalleerd op de eeepc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icegodd
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-03 20:55
in heb een vraag aan de mensen met de externe DVD-speler.

kan je dvd film bekijken op een eee pc zonder laggggg?? (gewoon normaal ouwe dvd dus geen HD :P)

oja zijn er ook benchmarks van eee pc (met en zonder atom cpu). _/-\o_

[ Voor 19% gewijzigd door icegodd op 05-07-2008 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Laatst online: 12-09 14:25

Sick Nick

Drop the top!

Niet geprobeerd met een externe speler maar zou niet weten waarom niet, hij speelt een dvd via wlan prima af (video_ts map). Ook divx/xvid gaat zonder gedoe, gewoon vloeiend :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wsmaal
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 20:54:
Nieuwe grafiek na 3e maal volledig opladen, weer een kwartiertje winst:

[afbeelding]
Valt mij tegen 3:42 voor een 6600 mAh batterij (wellicht inmiddels langer? :-) De 5800mAh haalt 3:18. De 5800mAh heeft als voordeel dat deze dezelfde fysieke afmetingen heeft als de 4400mAh, waarmee ik ~2:45 operationeel ben (wifi aan, maar brightness gedimd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb besloten geen EEE te kopen en mijn business notebook hier aan op te geven.

De reden is dat het gewoon niet lekker werkt, te klein om echt op te kunnen werken..

Ik heb ook nog op een Acer Mini Notebook gewerkt enige tijd geleden, om gek van te worden.

Nog maar even niet voor mij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

icegodd schreef op zaterdag 05 juli 2008 @ 13:48:
in heb een vraag aan de mensen met de externe DVD-speler.

kan je dvd film bekijken op een eee pc zonder laggggg?? (gewoon normaal ouwe dvd dus geen HD :P)

oja zijn er ook benchmarks van eee pc (met en zonder atom cpu). _/-\o_
Hier kan je hem zelfs de 1080P versie van Taxi 3 af zien spelen: http://nl.youtube.com/watch?v=oh1R1hoYmuI

Een simpele DVD is dus niet zo'n probleem...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 05 juli 2008 @ 20:59:
Hier kan je hem zelfs de 1080P versie van Taxi 3 af zien spelen: http://nl.youtube.com/watch?v=oh1R1hoYmuI
Mja, welke codec, welke bitrate? Filmpje zegt dus geen bal. Behalve dan dat DVD's wellicht geen probleem vormen. Maar als hier nadien mensen komen klagen dat hun EEE PC geen h.264 1080P video aankan terwijl er nochtans een filmpje gepost was dat dat 'wel kon', dan stel ik voor dat Sannr ze even uitlegt waarom dat niet lukt.

De Celeron M / Atom in de EEE PC heeft al moeite met bepaalde standaard resolutie h.264 video (hangt er ook vanaf voor hoeveel CPU-gebruik de audio codec zorgt). DVD's afspelen kan dus wellicht wel, maar ook weer niet met alle beeldverbeteringsopties in moderne DVD afspeelsoftware. Divx lukt ook zonder moeite, maar een volwaardige all-round HTPC oplossing voor de huidige video- en audioformaten is de EEE PC echter niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002

Metro2002

Memento mori

Hatman schreef op zaterdag 05 juli 2008 @ 12:41:
[...]

Ik heb ook met ubuntueee getest en kreeg ook te veel niet goed aan het werk en het afsluiten ging ook niet goed.
.
Heb nu ook Mandriva er op gezet en hoop dat het beter werkt (op een eeepc 900 installatie op de 4Gb ssd om de andere 16Gb vrij te hiuden voor data)

Ik heb geen ervaring met linux en wil best wel wat leren maar heb echt geen zin om voordurend onder de motorkap te moeten duiken.
Wel wil ik graag voorkomen dat ms-windows toch nog moet worden geinstalleerd op de eeepc.
En hoe bevalt het tot nu toe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002

Metro2002

Memento mori

Verwijderd schreef op zaterdag 05 juli 2008 @ 21:17:
[...]

Mja, welke codec, welke bitrate? Filmpje zegt dus geen bal. Behalve dan dat DVD's wellicht geen probleem vormen. Maar als hier nadien mensen komen klagen dat hun EEE PC geen h.264 1080P video aankan terwijl er nochtans een filmpje gepost was dat dat 'wel kon', dan stel ik voor dat Sannr ze even uitlegt waarom dat niet lukt.

De Celeron M / Atom in de EEE PC heeft al moeite met bepaalde standaard resolutie h.264 video (hangt er ook vanaf voor hoeveel CPU-gebruik de audio codec zorgt). DVD's afspelen kan dus wellicht wel, maar ook weer niet met alle beeldverbeteringsopties in moderne DVD afspeelsoftware. Divx lukt ook zonder moeite, maar een volwaardige all-round HTPC oplossing voor de huidige video- en audioformaten is de EEE PC echter niet.
Je kunt je ook afvragen of het wel zin heeft om superresoluties om een 7 of 9 inch schermpje te gaan draaien natuurlijk :P en een TVout heeft ie toch niet dus als zuinig HTPCtje is ie toch al niet geschikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Metro2002 schreef op zaterdag 05 juli 2008 @ 21:40:
Je kunt je ook afvragen of het wel zin heeft om superresoluties om een 7 of 9 inch schermpje te gaan draaien natuurlijk
Nee, dat heeft weinig zin. Maar als je mediabibliotheek vooral uit h.264 (HD of SD) materiaal bestaat is het wel iets om rekening mee te houden. Om nu telkens videofiles te zitten transcoderen zodat ze wel afspeelbaar zijn op je EEE PC, daar zit ook niemand op te wachten.

De vraag wordt trouwens vaak genoeg gesteld ('draait de EEE PC 1080P'), dus ik vermoed dat bovenstaande bij mensen speelt, of er zijn er toch die de EEE PC aan een HD TV hangen met de VGA uitgang - trouwens over TV-OUT gaat sowieso geen HD (over de normale s-video toch niet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dano_nl
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12-05 21:27

dano_nl

Meh

hmmmm ik liep deze week door de mediamarkt en zag daar zo'n leuk eee'tje staan (de 4 gb versie geloof ik) Nu zat ik te denken, zou ik zo'n eee niet als jukebox kunnen gebruiken in mijn huiskamer?

Ik zat te denken aan eee via usb aan een grote HDD met al mijn muziek, eee doorlussen naar mijn stereo en gaan.

Nu las ik al dat foobar wel draait, maar zou winamp bijvoorbeeld ook draaien? En zou deze eee dat trekken qua performance? Enig idee/ervaring met de geluidskwaliteit van de interne soundcard? Anders ie het misschien een idee er een externe geluidskaart aan te hangen. Iemand ervaring met deze setup?

Meh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
  • Laatst online: 15:57
Winamp is nou niet een bepaald zwaar programma, dus dat draait ongetwijfeld.

Alleen vraag ik me af of het zinvol is om 300 euro uit te geven aan een EEE pc om hem te gebruiken als jukebox...

Dan zou ik eerder voor 100 euro een 12.1" touchscreen kopen en goedkope onderdelen halen om een cheapo pc'tje in elkaar te flansen.

[ Voor 25% gewijzigd door BarôZZa op 05-07-2008 22:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 05 juli 2008 @ 21:17:
[...]

Misschien is dit een beter filmpje voor je:http://www.youtube.com/watch?v=atmc0Hq41iA&watch_response (1080p WMVHD Coral Reef demo met CPU gebruik in beeld)

De vraag ging over DVD en de poster suggereerde dat hogere resoluties sowieso belachelijk waren voor het kleine machientje, vandaar mijn tegen bewijs. Overigens gaat WMVHD 1080p niet altijd zo soepel als hier, dit is een 901, de 900 heeft er wel moeite mee (stottert). h.264 in standaard resoluties gaat prima met de eeePC, HD niet bepaald.

Wat voor beeldverbetering bedoel je? Moet wel vrij extreem zijn als het op een standaard DVD resolutie niet wil lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dano_nl schreef op zaterdag 05 juli 2008 @ 21:55:
hmmmm ik liep deze week door de mediamarkt en zag daar zo'n leuk eee'tje staan (de 4 gb versie geloof ik) Nu zat ik te denken, zou ik zo'n eee niet als jukebox kunnen gebruiken in mijn huiskamer?

Ik zat te denken aan eee via usb aan een grote HDD met al mijn muziek, eee doorlussen naar mijn stereo en gaan.

Nu las ik al dat foobar wel draait, maar zou winamp bijvoorbeeld ook draaien? En zou deze eee dat trekken qua performance? Enig idee/ervaring met de geluidskwaliteit van de interne soundcard? Anders ie het misschien een idee er een externe geluidskaart aan te hangen. Iemand ervaring met deze setup?
Ik denk dat je eens naar Amarok zou moeten kijken. Externe USB geluidskaarten doen het niet direct met de standaard desktop, maar als je een ander OS installeert is dat natuurlijk geen probleem.

Edit: Amarok wordt standaard al meegeleverd met de eeePC en heet dan Muziekbeheer.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 05-07-2008 22:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 05 juli 2008 @ 22:04:
Wat voor beeldverbetering bedoel je?
Ik zou het niet precies kunnen zeggen, maar ik weet wel dat cpu load tegenwoordig belachelijk hoog is bij het afspelen van DVD's, vergeleken met oudere DVD speelsoftware. De-interlacingalgoritmes misschien? Ik had het iig. niet zo over upscaling of zo.

Ik vind WMVHD nu niet zo'n referentie. Daarvan is ten eerste bekend dat het voor lage cpu belasting zorgt en ten tweede gebruikt niemand het, vziw. Tenzij misschien voor online trailers, maar in dat geval kun je ook wel de SD versie streamen. Er bestaat zo'n grote variatie in 720P/1080P formaten en bitrates dat er weinig zinvols kan gezegd worden over HD ondersteuning van de EEE PC, hoogstens of de EEE een specifiek videobestand nu wel of niet vloeiend speelt. Als je safe wil zitten heb je een Core 2 Duo 2+ GHz nodig, dus dan weet je het wel met een 900 MHz Celeron-M of een Atom die in de buurt zit qua snelheid.

Alles wat audio betreft moet dan weer wel gaan, dat gaat op een Pentium II ook nog wel. Al kun je je wel afvragen of 300€ niet wat veel is - 't is ook geen kant-en-klare jukebox oplossing, dus je moet zelf nog aan de slag wb. software, netwerk, ev. touchscreen, (wegwerken in de muur :z ) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 05 juli 2008 @ 22:22:
[...]

Alles wat audio betreft moet dan weer wel gaan, dat gaat op een Pentium II ook nog wel. Al kun je je wel afvragen of 300€ niet wat veel is - 't is ook geen kant-en-klare jukebox oplossing, dus je moet zelf nog aan de slag wb. software, netwerk, ev. touchscreen, (wegwerken in de muur :z ) .
Met een trackball en een standaard jack naar 2xtulp snoertje en de voorgeinstalleerde Amarok speler kom je anders al een aardig eind denk ik. Zeker als je er ook nog een leuke externe harddisk volggepompt met muziek aankoppelt :) Met de 16GB SSD kom je natuurlijk ook aardig ver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hatman
  • Nu online
Metro2002 schreef op zaterdag 05 juli 2008 @ 21:36:
[...]

En hoe bevalt het tot nu toe?
Het is nog te vroeg om een echt oordeel te geven. Ik wil maandag op mijn werk testen of ik hiermee het beveiligde netwerk op kan. Met Ubuntu is dat geen probleem.
Skype niet weer niet standaard bij Mandriva en krijg gemekker aks ik die wil installeren.
Iets over Qt 4.2.1+ (Lib@tDBUS.so4) Blijkbaar zit dit niet standaard in de distro van Mandriva en weet niet hoe ik deze kan uploaden en installeren.
Het blijft prutsen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cletje
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 01-12-2024
Hatman schreef op zaterdag 05 juli 2008 @ 22:43:
[...]

Het is nog te vroeg om een echt oordeel te geven. Ik wil maandag op mijn werk testen of ik hiermee het beveiligde netwerk op kan. Met Ubuntu is dat geen probleem.
Skype niet weer niet standaard bij Mandriva en krijg gemekker aks ik die wil installeren.
Iets over Qt 4.2.1+ (Lib@tDBUS.so4) Blijkbaar zit dit niet standaard in de distro van Mandriva en weet niet hoe ik deze kan uploaden en installeren.
Het blijft prutsen!
Iemand al eens de laatste Sabayon distro (3.5) geprobeerd? Heeft een aparte installatie-optie voor de EEE (UMPC). Ook in 64 bit beschikbaar. Het schijnt dat alleen wireless nog niet helemaal goed ondersteund wordt, maar daarvoor kun je NDISwrapper gebruiken.
Zie hier de specificaties:

Helaas beschik ik nog niet over een 901 (kan bijna niet wachten), maar op mijn desktop draait Sabayon 3.5 64 bit geweldig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002

Metro2002

Memento mori

Hatman schreef op zaterdag 05 juli 2008 @ 22:43:
[...]

Het blijft prutsen!
http://www.skype.com/download/skype/linux/choose/

Hier kiezen voor Mandriva en je kan een RPM downloaden. Deze dubbel aanklikken het en werkt :9
net even geprobeerd maar hier draait ie nu. (heb wel de KDE versie van mandriva draaien, weet niet wat jij hebt? ) Wel suf dat ie niet in de package manager staat van mandriva trouwens, is me nooit opgevallen omdat ik zelf geen skype gebruik :)

[ Voor 7% gewijzigd door Metro2002 op 06-07-2008 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog een vraag, heb al search en google gebruikt, maar kom er niet echt uit.

Itunes op de EEE 900. Ik lees verhalen dat het niet kan.
Er is wel een programma, Cross-over, maar dat kost 40 euri, heb ik niet echt veel trek in.
Dus?? Alternatieven? Of kan het nou wel gewoon? :)

Onno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
  • Laatst online: 12:54
Verwijderd schreef op zondag 06 juli 2008 @ 12:02:
Nog een vraag, heb al search en google gebruikt, maar kom er niet echt uit.

Itunes op de EEE 900. Ik lees verhalen dat het niet kan.
Er is wel een programma, Cross-over, maar dat kost 40 euri, heb ik niet echt veel trek in.
Dus?? Alternatieven? Of kan het nou wel gewoon? :)

Onno
Kan, maar ik had wel problemen in het begin. Dat lag aan mijn Nlite xp. Heeft iets met smartcard drivers te maken, heel vreemd

http://forum.eeeuser.com/viewtopic.php?pid=149801

Lees daar eens wat rond! Zo heb ik t ook gefixt!

Nu nog library's delen wat niet lukt..rrr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar ik zal Linux blijven gebruiken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 06 juli 2008 @ 13:24:
Als crossover je te duur is moet je Wine direct maar gebruiken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom wil je Itunes als de eeePC standaard al met Amarok komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 06 juli 2008 @ 16:07:
Hype ?? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hatman
  • Nu online
Metro2002 schreef op zondag 06 juli 2008 @ 11:13:
[...]

http://www.skype.com/download/skype/linux/choose/

Hier kiezen voor Mandriva en je kan een RPM downloaden. Deze dubbel aanklikken het en werkt :9
net even geprobeerd maar hier draait ie nu. (heb wel de KDE versie van mandriva draaien, weet niet wat jij hebt? ) Wel suf dat ie niet in de package manager staat van mandriva trouwens, is me nooit opgevallen omdat ik zelf geen skype gebruik :)
Dat heb ik al gedaan maar het loopt vast omdat er dan een melding komt met iets over Qt 4.2.1+ (Lib@tDBUS.so4) Blijkbaar zit dit niet standaard in de distro van Mandriva en weet niet hoe ik deze kan uploaden en installeren.

Ik gebruik ook de KDE versie en snap dan ook niet wat het verschil zou moeten zijn.
Heb je Skype ook daadwerkelijk geinstalleerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
  • Laatst online: 12:54
Verwijderd schreef op zondag 06 juli 2008 @ 16:07:
Wat dacht je van XP? Wat dacht je van het wellicht als enige, WEL fijn vinden?

Jemig,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dano_nl
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12-05 21:27

dano_nl

Meh

hmmm toch leuk zo'n dingetje als audiojukebox+ werken onderweg

denk dat ik er maar 1 ga halen;)

http://www.computerland.nl/ProductDetails.aspx?en=NS00620315 niet duur hier trouwens, of is dit weer een ander?

Meh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
Verwijderd schreef op zondag 06 juli 2008 @ 13:24:
Die insteek had ik ook, tot ik merkte dat je nauwelijks verder komt zonder uitermate complexe configureerwerkzaamheden vanaf de command prompt. Er zijn Linux-distributies waarvan liefhebbers claimen dat "alles" out of the box werkt, maar dat was in mijn geval simpelweg niet waar.

Ik heb XP op mijn EEE'tje gezet enj dat bevalt prima. Ook geen geklooi met nlite of zoiets, gewoon XP + Asus drivers erop, swap uitschakelen en klaar. Van alle hardware die ik heb zijn er drivers, als ik software wil installeren dan kan dat ten minste gewoon. It. Just. Works.

Zoals ik al eerder schreef heeft het gebruik van XP ook zeker zijn prijs. Het neemt meer ruimte in op de SSD, opstarten en afsluiten duurt langer, ik verwacht ook een hoger energieverbruik.

Voor mezelf heb ik het als volgt bedacht: met het originele Xandros OS is de EEE PC een uitgebreide PDA, met Windows XP is het een echte laptop. Met de andere Linux-distributies (EEEXubuntu, Mandriva, etc.) heb ik simpelweg te weinig kunnen doen om er iets zinnigs over te kunnen zeggen, maar het zal er ergens tussenin liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verleemen
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
(overleden)
heeft iemand al eens geprobeert reason of cubase op een eeepc te draaien?. lijkt me echt een leuk ding om in een klein midikeyboard te modden, dan heb je echt een portable studiootje. wel o de 900 dan...

The freedom of saying E=MC3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Achja, Linux heeft al wel erg veel vooruitgang geboekt op het gebied van gebruiksvriendelijkheid tov. een aantal jaren geleden. Zo goed dat ik het op mn desktop al goed bruikbaar vindt, zonder telkens in de console te hoeven kloten. Echter die distributies voor de EeePC die zogenaamd geschikt zouden zijn worden gemaakt door een klein groepje vrijwilligers (of soms zelfs 1 persoon). Daardoor ligt de kwaliteit gewoon erg laag. De Fn-knoppen werken niet, geluid werkt standaard niet goed, sluit niet goed af, wireless is onbetrouwbaar en talloze andere kleine dingetjes... Hier zijn vast allemaal fixes voor, maar zorg dan dat dat out of the box allemaal gefixt is. Ik kan er niet bij dat ze zomaar iets uitbrengen wat niet perfect werkt. Mandriva schijnt wel aardig goed te werken, maar die heb ik nog niet geprobeerd omdat de ISO niet op een usb-stick gezet kan worden.

Windows vind ik nog steeds voor de desktop (en ook voor de eeepc op het moment) het sublieme OS dat gebruiksvriendelijkheid serieus neemt. Kunnen mensen wel weer het standaardargument noemen dat windows onstabiel en traag is, maar dat heb ik nog nooit ondervonden. Linux kan ook uitermate traag en instabiel werken.

Zo :+

Al ga ik toch binnenkort Linux op mn EeePC zetten omdat ik het toch stiekem een leuk os vind ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
verleemen schreef op zondag 06 juli 2008 @ 18:38:
heeft iemand al eens geprobeert reason of cubase op een eeepc te draaien?. lijkt me echt een leuk ding om in een klein midikeyboard te modden, dan heb je echt een portable studiootje. wel o de 900 dan...
Heb Reason op mijn 701 staan en draait perfect. Althans, het afspelen van een paar liedjes. Ben nl. niet echt een producer ofzo, dus niet uitvoerig getest.. Leek me alleen leuk om erop te hebben staan mocht ik me eens vervelen in de trein ;)

Ook verschillende VST's erop staan (dmv. minihost) en met het toetsenbord kun je dan prima spelen als je hem op 900MHz zet (op default 630MHz kraakt het geluid soms wat). Met een midi-keyboard werkt dat ws. ook wel.

[ Voor 13% gewijzigd door Palomar op 06-07-2008 18:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002

Metro2002

Memento mori

Hatman schreef op zondag 06 juli 2008 @ 16:51:
[...]

Dat heb ik al gedaan maar het loopt vast omdat er dan een melding komt met iets over Qt 4.2.1+ (Lib@tDBUS.so4) Blijkbaar zit dit niet standaard in de distro van Mandriva en weet niet hoe ik deze kan uploaden en installeren.

Ik gebruik ook de KDE versie en snap dan ook niet wat het verschil zou moeten zijn.
Heb je Skype ook daadwerkelijk geinstalleerd?
ja heb ook gekeken of het opstartte ed. Ik kreeg overigens wel een melding van het een of ander maar die heb ikgewoon weggeklikt :+ (windows gewoonte :P ) maar hij deed het daarna wel gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verleemen
  • Niet online
(overleden)
hmm reason vind ik zo niet maar deze wel
http://www.sequencer.de/blog/?p=2562 ableton!
straks kraftwerk met 4 eeepctjes:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verleemen
  • Niet online
(overleden)
Palomar schreef op zondag 06 juli 2008 @ 18:46:
[...]

Heb Reason op mijn 701 staan en draait perfect. Althans, het afspelen van een paar liedjes. Ben nl. niet echt een producer ofzo, dus niet uitvoerig getest.. Leek me alleen leuk om erop te hebben staan mocht ik me eens vervelen in de trein ;)

Ook verschillende VST's erop staan (dmv. minihost) en met het toetsenbord kun je dan prima spelen als je hem op 900MHz zet (op default 630MHz kraakt het geluid soms wat). Met een midi-keyboard werkt dat ws. ook wel.
maarreeuh, past dat dan nog wel op die 4 gig ssd? of heb je t gewoon op een kaartje staan. Reason is ondertussen namelijk al 1.8 gig groot. (als dr nou es een crack kwam om die soudlibraries niet te hoeven installeren. de meeste geluidjes maak ik toch zelf. Dat zou gewoon 1.7 gig aan ruimte besparen.
reason puur is namelijk nog geen 90 MB groot, de rest is puur samples.
Niet dat t echt een probleem is, ik ga voor de 20MB ssd versie, maar toch...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CanonG1 schreef op zondag 06 juli 2008 @ 17:46:
[...]

Die insteek had ik ook, tot ik merkte dat je nauwelijks verder komt zonder uitermate complexe configureerwerkzaamheden vanaf de command prompt. Er zijn Linux-distributies waarvan liefhebbers claimen dat "alles" out of the box werkt, maar dat was in mijn geval simpelweg niet waar.

Ik heb XP op mijn EEE'tje gezet enj dat bevalt prima. Ook geen geklooi met nlite of zoiets, gewoon XP + Asus drivers erop, swap uitschakelen en klaar. Van alle hardware die ik heb zijn er drivers, als ik software wil installeren dan kan dat ten minste gewoon. It. Just. Works.

Zoals ik al eerder schreef heeft het gebruik van XP ook zeker zijn prijs. Het neemt meer ruimte in op de SSD, opstarten en afsluiten duurt langer, ik verwacht ook een hoger energieverbruik.

Voor mezelf heb ik het als volgt bedacht: met het originele Xandros OS is de EEE PC een uitgebreide PDA, met Windows XP is het een echte laptop. Met de andere Linux-distributies (EEEXubuntu, Mandriva, etc.) heb ik simpelweg te weinig kunnen doen om er iets zinnigs over te kunnen zeggen, maar het zal er ergens tussenin liggen.
Okee, maar hoe heb je dat dan gedaan? want ik vind alleen maar nlite gedoe...
Usb-dvdrom ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
verleemen schreef op zondag 06 juli 2008 @ 20:21:
[...]

maarreeuh, past dat dan nog wel op die 4 gig ssd? of heb je t gewoon op een kaartje staan. Reason is ondertussen namelijk al 1.8 gig groot. (als dr nou es een crack kwam om die soudlibraries niet te hoeven installeren. de meeste geluidjes maak ik toch zelf. Dat zou gewoon 1.7 gig aan ruimte besparen.
reason puur is namelijk nog geen 90 MB groot, de rest is puur samples.
Niet dat t echt een probleem is, ik ga voor de 20MB ssd versie, maar toch...
ik heb een 16GB SD-kaartje, dus daar past het wel op ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRKie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02-09 19:08
Verwijderd schreef op zondag 06 juli 2008 @ 20:59:
[...]

Okee, maar hoe heb je dat dan gedaan? want ik vind alleen maar nlite gedoe...
Usb-dvdrom ofzo?
Je neme een SD kaartje van >=2gb en je volgt deze guide

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verleemen
  • Niet online
(overleden)
Sick Nick schreef op maandag 30 juni 2008 @ 11:42:
Via joikuspot werkt het prima alleen kost dat wel meer stroom. Zowel je laptop als telefoon moeten wifi aan hebben staan. Je kan natuurlijk ook windows erop zetten en dan gewoon via een usb kabel verbinding maken met je telefoon. Voor nokia en sony ericsson werkt dat sowieso (uit ervaring) via hun software. Waarschijnlijk werkt het met samsung en andere merken ook. Maar dat zal wel onder windows moeten omdat ze geen software hebben voor linux. Misschien dat je die software met wine kan draaien maar dat is een kwestie van uitproberen natuurlijk.
ik heb standaard mn web n walk mobieltje met usb aan mn laptop hangen, op die manier krijgt je mobiel dan namelijk ook gelijk stroom en valt niet halverwege uit. ik heb ergens gelezen dat in ieder geval eeeubuntu dat ondersteund, maar voor dit soort dingen zou ik toch eerder voor een xp installate gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verleemen
  • Niet online
(overleden)
nog een vraagje, iemand al een paar emulatoren op de eeepc gedraaid?
en dan met name dosbox..

en dan nog iets ik heb de 900 met 20 gb ssd al in de winkel hier op t koningsplein zien staan, 400 euro maar dr zit alleen een intel inside stikkertje op en verder totaal geen info welke dat dan is.

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit is een Ervaringen topic over de ASUS EEE PC. Niet over levertijden en alle romslomp eromheen. Replies zoals hieronder opgesteld staan zijn dus ongewenst!
- Ja jonges ik heb em ook bestelt!!
- K*t, niet de douane :(
- Mijn Track en Trace nr doet het niet :'(
- Jeeuuj ik heb em ook binnen!~! :*)

Wil je wat weten over levertijden? Dat is allemaal (al dan niet in de vorige delen van deze topicreeks) lang en breed besproken. Gebruik dus even de quicksearch die rechtsboven het topic staat :o.

Diegene die willen chitchatten over de EEE PC: er loopt een irc kanaal op irc.tweakers.net genaamd #eeepc.