[Ervaringen] ASUS EEE PC - Deel 6 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste
Acties:
  • 147.466 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12-09 22:42

XanderDrake

Build the future!

Topicstarter
DaMarcus schreef op zondag 29 juni 2008 @ 23:47:
Zuinig verbruik van SSD -> Ja :)
Snelheid van de SSD -> Nee :(
De snelheid van de SSD is echt prima.
De bandbreedte is minder dan een HDD maar de lage latency en constant hoge read/write prestaties zorgen er voor dat je het niet merkt.
Mijn 900 gaat erg goed, ik merk niets van de lagere doorvoer. Ik heb net Counter Strike Source geprobeerd, load times zijn een korter dan mijn Medion Pentium4 monster (zie Viator in sig). En ik melde al eerder: XP boottijd is korter dan mijn Mnemosyne XT systeem!

Voor EEE's en subnotes in het algemeen zijn SSD's echt geweldig :)

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Topicstarter
B0MBACI schreef op maandag 30 juni 2008 @ 01:51:
Heeft iemand ervaring met deze 6600mah batterij, volgens mij had iemand van hier hem aangeschaft.

[afbeelding]
Niemand heeft dit model specifiek gekocht zo ver ik weet.
Wel een andere soort 6600mAh accu.

Maaaar, ik heb em al wel besteld :)
Hij zou er over een week moeten zijn :P

Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B0MBACI
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

B0MBACI

Ben© Tweaker

XanderDrake schreef op maandag 30 juni 2008 @ 01:56:
[...]

Niemand heeft dit model specifiek gekocht zo ver ik weet.
Wel een andere soort 6600mAh accu.

Maaaar, ik heb em al wel besteld :)
Hij zou er over een week moeten zijn :P
Oke hou ons op de hoogte ! :) ik las een tijd terug dat iemand hem besteld had, waarschijnlijk was jij het dan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

XanderDrake schreef op maandag 30 juni 2008 @ 01:53:
[...]
r dan mijn Medion Pentium4 monster (zie Viator in sig). En ik melde al eerder: XP boottijd is korter dan mijn Mnemosyne XT systeem!
Mhh, en ik maar denken dat mijn Q6600 op 3,4Ghz aircooled een redelijk monster was :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De 1000h is na 2 dagen in gebruik (op vliegvelden en twijfelachtige hotels) een heerlijk apparaat. Snel en accuraat. Gelukkig heb ik een kleine muisje mee zodat ik voor het verwerken van foto's en iets langer computergebruik niet aan de touchpad vastzit. Toch vervelend als je met de rechterknop de eigenschappen wilt openen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand ervaring met deze 6600mah batterij, volgens mij had iemand van hier hem aangeschaft.

[afbeelding]
Afgezien dat de Asus garantie kan vervallen met een thirth party batterij, zou ik niet opteren voor de 6600mAh batterij....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hem besteld maar nog niet binnen.
Ze gaven bij de verzending aan dat het 7-10 werkdagen zou duren, vandaag zitten we op dag 10 dus het zou niet lang meer moeten duren...
B0MBACI schreef op maandag 30 juni 2008 @ 01:59:
[...]

Oke hou ons op de hoogte ! :) ik las een tijd terug dat iemand hem besteld had, waarschijnlijk was jij het dan ;)
Ik had het al eens vermeld een dag of 5 nadat ik hem besteld had, dus ik denk dat je mijn berichtje gezien hebt. :)

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 30-06-2008 10:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 30 juni 2008 @ 09:50:
[...]

Afgezien dat de Asus garantie kan vervallen met een thirth party batterij, zou ik niet opteren voor de 6600mAh batterij....
Om welke reden? Dit is een ander model dus het is niet gezegd dat het dezelfde 'problemen' zal geven...

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 30-06-2008 10:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-09 07:46

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 30 juni 2008 @ 09:50:
Degene die ik en Knoopje bestelt hebben is inderdaad niet dit model.

Verder kan Asus niet bevestigen dat je een 3rd party accu hebt gebruikt, als er niets gebeurt tenminste. En dat laatste is héél waarschijnlijk. Ik heb al vaker gelezen dat originele producenten 3rd party producten zoals accu's en cardridges proberen zwart te maken om zo zelf maximale productie binnen te kunnen harken... Nee ik val er niet voor.

Zeker als je bijv. EEEuser forums leest, vrij weinig negatieve ervaringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enigmafan
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

enigmafan

Front- & backend ontwikkelaar

Hallo allen,

ik ben uitermate geïnteresseerd in het aanschaffen van een 901. Er is echter 1 ding waar ik nog niet helemaal uit ben; verbinden onderweg met internet. Ik zie de volgende mogelijkheden:

-Ik ben lid van xs4all, dus ik kan bij een KPN hotspot connecten via wifi. Leuk, maar er zijn niet zo heel veel hotspots.
-Je kan een speciaal mobiel internet abonnement nemen. Kosten daarvan zijn echter vervelend hoog.
-Je kan je mobiele telefoon als gateway gebruiken voor je Asus eee. Kosten daarvan zijn aanvaardbaar (rond de 9 a 10 euro per maand).

Die laatste optie lijkt me wel wat. De enige software die ik daarvoor heb gevonden is deze: www.joikuspot.com

Heeft iemand enige ervaringen met deze laatste optie?
Heeft iemand andere opties?
Heeft iemand sowieso tips over dit onderwerp?

Dank.

Mijn Sinterklaasspel voor de kids

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Laatst online: 12-09 14:25

Sick Nick

Drop the top!

Via joikuspot werkt het prima alleen kost dat wel meer stroom. Zowel je laptop als telefoon moeten wifi aan hebben staan. Je kan natuurlijk ook windows erop zetten en dan gewoon via een usb kabel verbinding maken met je telefoon. Voor nokia en sony ericsson werkt dat sowieso (uit ervaring) via hun software. Waarschijnlijk werkt het met samsung en andere merken ook. Maar dat zal wel onder windows moeten omdat ze geen software hebben voor linux. Misschien dat je die software met wine kan draaien maar dat is een kwestie van uitproberen natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Topicstarter
Ik heb van een aardige Pricewatch Content Manager een complete listing van EEE modellen gekregen :)

Zo kan je zien dat er nog een heleboel modellen niet beschikbaar zijn, maar al wel gelist in de Pricewatch!

Viola!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien een leuke review over accu's and SSD's:

http://www.tomshardware.c...ssd-hdd-battery,1955.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bramgn
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 02-09-2020

bramgn

make install, not war

In de onderstaande site staat vermeld dat de EEE een led backlight heeft, maar ik kom er bijzonder weinig over tegen.

http://www.asuseeepc.com/en/home/

Kan iemand hier meer over zeggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:02

Exirion

Gadgetfetisjist

bramgn schreef op maandag 30 juni 2008 @ 13:04:
In de onderstaande site staat vermeld dat de EEE een led backlight heeft, maar ik kom er bijzonder weinig over tegen.
Is idd LED backlight... Da's al lang bekend.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

XanderDrake schreef op maandag 30 juni 2008 @ 11:01:
[...]

Degene die ik en Knoopje bestelt hebben is inderdaad niet dit model.

Verder kan Asus niet bevestigen dat je een 3rd party accu hebt gebruikt, als er niets gebeurt tenminste. En dat laatste is héél waarschijnlijk. Ik heb al vaker gelezen dat originele producenten 3rd party producten zoals accu's en cardridges proberen zwart te maken om zo zelf maximale productie binnen te kunnen harken... Nee ik val er niet voor.

Zeker als je bijv. EEEuser forums leest, vrij weinig negatieve ervaringen.
Ik ben overigens ook niet onder de indruk van aangehaald thirth party artikel van Asus...

Vwb de 6600 mAh batterij ben ik juist op het EEEuser forum geattendeerd over mogelijke problemen met niet alleen de 6600mAh, maar ook de 5800mAh... De vraag is of deze ervaringen representatief zijn, maar wel interessant genoeg om deze hier te melden. Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 30 juni 2008 @ 15:17:
Ik ben overigens ook niet onder de indruk van aangehaald thirth party artikel van Asus...

Vwb de 6600 mAh batterij ben ik juist op het EEEuser forum geattendeerd over mogelijke problemen met niet alleen de 6600mAh, maar ook de 5800mAh... De vraag is of deze ervaringen representatief zijn, maar wel interessant genoeg om deze hier te melden. Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen :-)
Voor 35€ inclusief verzending wil ik wel een gokje wagen ;)

Asus's accu's zouden 99$ gaan kosten! En Mugens zijn al helemaal duur: rond de 120$.

Es kijken of we voor een spreekwoordelijk dubbeltje op de eerste rij kunnen zitten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick

Sick Nick

Drop the top!

Voor 40 eurotjes incl verzending een 10400 mAh accu via ebay besteld voor m'n nieuwe 900 :) Die standaard accu van 4400 mAh gaat natuurlijk nergens over, leuk voor thuis maar voor onderweg heb je er niks aan.

Ondertussen is XP druk bezig met updaten enzo, en ondanks dat blijft ie lekker stil. Dat er geen HD in zit scheelt in geluid, dat is het enige onderdeel wat ik in m'n gewone laptop kan horen. De fan blijft daar ook zowat altijd uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sick Nick schreef op maandag 30 juni 2008 @ 16:00:
De fan blijft daar ook zowat altijd uit.
Ik heb liever dat hij af en toe eens aan gaat, weet ik tenminste zeker dat het ding niet binnen afzienbare tijd wegfikt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

XanderDrake schreef op maandag 30 juni 2008 @ 12:26:
Ik heb van een aardige Pricewatch Content Manager een complete listing van EEE modellen gekregen :)

Zo kan je zien dat er nog een heleboel modellen niet beschikbaar zijn, maar al wel gelist in de Pricewatch!

Viola!
Oeh dat is toppie :D.

Verder heb ik zelf vandaag nog de 900 gezien en de 701, jammer dat je nog niet kan vergelijken in het echt met de andere. Ook zag ik een 11,1 inch van Asus (en lekker prijzig), maar zo kon ik wel inbeelden wat dan ongeveer de 10.2" zou zijn.
Er zit niet zo heel veel verschil in, maar wel met toetsenbord dan. Ik heb er ook nog met de 900 gespeeld en kan zeggen hij werkt erg snel.

Alleen hoop ik nu wel dat ik internet buiten kan krijgen :(, dat wil niet lukken met mijn huidige laptop nu. Als ik naar binnen ga dan heb ik wel draadloos, stomme N-router van Linksys (hij heeft het wel gedaan dat ik met de laptop buiten zat, maar het kan ook mijn laptop zijn hoor.) :(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpiscaer
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:35
enigmafan schreef op maandag 30 juni 2008 @ 11:11:
Hallo allen,

ik ben uitermate geïnteresseerd in het aanschaffen van een 901. Er is echter 1 ding waar ik nog niet helemaal uit ben; verbinden onderweg met internet. Ik zie de volgende mogelijkheden:

-Ik ben lid van xs4all, dus ik kan bij een KPN hotspot connecten via wifi. Leuk, maar er zijn niet zo heel veel hotspots.
-Je kan een speciaal mobiel internet abonnement nemen. Kosten daarvan zijn echter vervelend hoog.
-Je kan je mobiele telefoon als gateway gebruiken voor je Asus eee. Kosten daarvan zijn aanvaardbaar (rond de 9 a 10 euro per maand).

Die laatste optie lijkt me wel wat. De enige software die ik daarvoor heb gevonden is deze: www.joikuspot.com

Heeft iemand enige ervaringen met deze laatste optie?
Heeft iemand andere opties?
Heeft iemand sowieso tips over dit onderwerp?

Dank.
Ik gebruik hier WalkingHotSpot voor. Werkt perfect (en in tegenstelling tot JoikuSpot ook met bijvoorbeeld Skype, SSH en alle andere protocollen). Nadeel van de trailversie van WHS is echter dat je er maar 1 laptop mee kan bedienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0Burner0
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 22-08 16:19
Afbeeldingslocatie: http://www.wmwifirouter.com/images/splash-main.jpg
Kijk ff naar deze!!
Gebruikt een maatje van me werkt perfect geen limitaties.
Zie dat het nu een betaalde app is maar er zijn ook nog goed werkende oude versies gratis te krijgen op het net. (XDA)

http://www.wmwifirouter.com/
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=341398
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?p=1801986

[ Voor 16% gewijzigd door 0Burner0 op 30-06-2008 19:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpiscaer
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:35
0Burner0 schreef op maandag 30 juni 2008 @ 18:45:
[afbeelding]
Kijk ff naar deze!!
Gebruikt een maatje van me werkt perfect geen limitaties.
Zie dat het nu een betaalde app is maar er zijn ook nog goed werkende oude versies gratis te krijgen op het net. (XDA)

http://www.wmwifirouter.com/
Die is voor Windows Mobile. Helaas heb ik een Symbian apparaat, en dus gaat 't niet werken. Goed gezien overigens, ik kende 'm nog van toen ik een Windows Mobile machientje had...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berend_
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-06-2024
DaMarcus schreef op maandag 30 juni 2008 @ 00:16:
[...]
Dus dat gaat ook niet meer op en kan ik net zo goed een conventionele HDD plaatsen?
Ja, hier staat een post van iemand die het voor elkaar heeft gekregen om een 901 uit te breiden met een HDD met zif-aansluiting.

Maar ja, nu met het nieuws over de 904 en 905 is dit misschien ook niet meer nodig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
  • Laatst online: 13:16
Vanavond via Marktplaats voor € 15 een externe CD-drive gekocht. Van de week kan ik dus als alles goed gaat op een makkelijk manier Windows XP installeren. Ik maak dan gelijk van de gelegenheid gebruik om beide partities geheel te encrypten met Truecrypt.

Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet - 3x HomeWizard plug-in batterij, totaal 8,1 kWh / 2400 watt / 2400 watt, aansturing met Home Assistant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRKie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02-09 19:08
Is het niet beter om een partitie te maken waar al je personal stuff staat en enkel deze dan te encrypten?

Ik verwachten eigelijk toch een performance drop als je alles encrypt ... kan me vergissen natuurlijk, dus ik hoor graag je bevindingen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit er aan te denken een Asus EEE 701 te kopen maar het scherm is maar 800x480, hoe vervelend word dit ervaren? En ik had een tijd terug gelezen dat je, je scherm toch op 1024 kon zetten met speciale drivers. Hoe heten deze drivers? alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRKie
Ik zou proberen een 900 te bemachtigen ... quasy even groot maar wel meer hd, ram geheugen, groter scherm en dus ook een iets hogere resolutie (=1024*600) wat ik mijn ogen nog goed te doen is ... maar kleiner zou ik het toch echt niet willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TEAMIKKE
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Koop een linux Versie PC900 :) 20g schijf, mooi scherm en prima specs. verder. Bevalt me prima. typ dit dan ook van mijn EEE'tje. XP erop zetten en helemaal klaar. Wil zelf enkel nog een accu erbij en dan helemaal mobiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zzzimon
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Jahoor, weer nieuwe modellen:

De Asus Eee PC 901 en 1000 zijn nog niet eens te koop of Asus heeft alweer nieuwe modellen in de planning staan. Ditmaal hebben ze als typenummers 904 en 905 meegekregen. Net als de 901 zullen de twee nieuwe modellen een 9,9 inch scherm hebben, maar de behuizing zou dan weer op de 1000 lijken. Hierdoor is het toetsenbord groter ten opzichte van de 901. De laptops bevatten een Intel Atom processor die vergelijkbaar is met de 901. Niet heel spectaculair dus, maar meer keuze is altijd leuk. Wanneer de laptops te koop zijn is nog niet bekend.
Bron: Gizmodo NL

En volgens Digitimes zullen deze dezelfde prijs hebben als de 900 en de 901, en deze vervangen. Om dit te doen worden de prijzen van de 900 en 901 mogelijk verlaagt, wat natuurlijk weer erg mooi zou zijn.

Ik hoop dat dit nog niet gepost is, maar volgens mij is het erg nieuw nieuws en ik kon niks vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StraightOn.NL
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 11-09 23:05
zzzimon schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 00:37:
Jahoor, weer nieuwe modellen:

De Asus Eee PC 901 en 1000 zijn nog niet eens te koop of Asus heeft alweer nieuwe modellen in de planning staan. Ditmaal hebben ze als typenummers 904 en 905 meegekregen. Net als de 901 zullen de twee nieuwe modellen een 8,9 inch scherm hebben, maar de behuizing zou dan weer op de 1000 lijken. Hierdoor is het toetsenbord groter ten opzichte van de 901. De laptops bevatten een Intel Atom processor die vergelijkbaar is met de 901. Niet heel spectaculair dus, maar meer keuze is altijd leuk. Wanneer de laptops te koop zijn is nog niet bekend.
Bron: Gizmodo NL

En volgens Digitimes zullen deze dezelfde prijs hebben als de 900 en de 901, en deze vervangen. Om dit te doen worden de prijzen van de 900 en 901 mogelijk verlaagt, wat natuurlijk weer erg mooi zou zijn.

Ik hoop dat dit nog niet gepost is, maar volgens mij is het erg nieuw nieuws en ik kon niks vinden.
typo :) 8,9 inch my friend

Bedenk hier wel bij dat de behuizing dus feitelijk groter is dan het scherm...en dat je van die MSI U90 / en EEE 701 achtige toestanden met van die lelijke zwarte randen om je scherm (tenminste dat neem ik aan...ik lees dat het dezelfde behuizing is als de 1000 alleen met een 8,9 inch scherm.

zie hier wat ik bedoel

[ Voor 16% gewijzigd door StraightOn.NL op 01-07-2008 00:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Ik ben van plan om weer eens Linux op mijn 701 te zetten (heb nu XP) en dat het liefst Ubuntu, omdat ik dat een fijne distro vind. Ik lees verschillende positieve verhalen over Ubuntu EEE. Echter ben ik zeer kritisch. Voordat ik eraan begin wil ik een aantal dingen zeker weten:

- Is er voor Linux ook een alternatief voor EeeCtl? En dan doel ik vnl. op de verhoogde brightness en mogelijkheid om de fanspeed te regelen.

- Is hibernate ook betrouwbaar/werkend te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Euhm zzzimon? Dit stond al op Tweakers.net.

[url=http://tweakers.net/nieuws/54248/asus-voorziet-nieuwe-eee-pcs-van-groter-toetsenbord.html]Asus Eee PC 904 en 905.

En op de vorige pagina werd het ook besproken ;).
Over de Asus Eee 904/905

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 01-07-2008 01:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Topicstarter
Palomar schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 00:52:
Ik ben van plan om weer eens Linux op mijn 701 te zetten (heb nu XP) en dat het liefst Ubuntu, omdat ik dat een fijne distro vind. Ik lees verschillende positieve verhalen over Ubuntu EEE. Echter ben ik zeer kritisch. Voordat ik eraan begin wil ik een aantal dingen zeker weten:

- Is er voor Linux ook een alternatief voor EeeCtl? En dan doel ik vnl. op de verhoogde brightness en mogelijkheid om de fanspeed te regelen.

- Is hibernate ook betrouwbaar/werkend te krijgen?
- Ja er is een alternatief en dat heet EEEcontrol.

-Ja, ik heb gelezen dat ze een hele boel dingen hebben gefixed in de EEE release van hardy hellon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
DaRKie schreef op maandag 30 juni 2008 @ 21:43:
Is het niet beter om een partitie te maken waar al je personal stuff staat en enkel deze dan te encrypten?

Ik verwachten eigelijk toch een performance drop als je alles encrypt ... kan me vergissen natuurlijk, dus ik hoor graag je bevindingen :)
In sommige toepassingen die gebruik staan erg persoonlijke gegevens (loginnamen, wachtwoorden, mail, e.d.) en die worden niet versleuteld als ik alleen een map met documenten versleutel. Daarom heb ik voorkeur voor een compleet versleutelde schijf. Het zal zeker iets performance kosten, maar ik verwacht niet heel veel. Ik kies voor de lichtste encryptie-methode die ik kan kiezen want ik wil mijn data beschermen tegen een vinder of dief, niet tegen de NSA. Als iemand het ding vindt of steelt mag hij alles er af gooien en er lekker mee gaan werken, maar ik wil niet dat hij (of zij) gaat grasduinen door mijn mail of op websites gaat inloggen onder mijn naam.

Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet - 3x HomeWizard plug-in batterij, totaal 8,1 kWh / 2400 watt / 2400 watt, aansturing met Home Assistant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __R__
  • Registratie: Juni 2008
  • Nu online
Ik wil graag een andere versie van Linux installeren op mijn 900. B.v. Ubuntu-EEE. Maar ik loop gelijk vast.

Hoe maak ik van de iso die ik download een bestand wat ik op mijn USB-stick kan zetten? Ik heb namelijk geen USB-cd speler.

Als iemand een manier heeft die voor Windows of de distro die met de 900 werkt heel graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crackh34d
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 22-12-2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
__R__ schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 12:48:
Hoe maak ik van de iso die ik download een bestand wat ik op mijn USB-stick kan zetten? Ik heb namelijk geen USB-cd speler.
Dat gaat meestal vanuit de Live CD zelf. Er is dan een optie 'installeer' en dan is meestal ook wel de USB-stick aan te spreken. Echter, ik kwam er ook niet uit en dus heb ik op marktplaats voor € 15 een USB CD-speler gekocht: probleem opgelost. De meeste howto's gaan er vanuit dat je een CD-speler hebt, zodra je geknutsel met USB-sticks toe gaat voegen wordt e.e.a. in mijn ogen nodeloos complex en is er meer kans dat je er met zo'n howto niet uitkomt.

Ook het installeren van Windows zou moeten kunnen vanaf USB-stick, maar je moet daar echt ongelooflijk ingewikkeld toeren voor uit halen, dit is echt 100x makkelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick

Sick Nick

Drop the top!

Heb gister windows op m'n eeepc gezet via een SD kaart, ging erg makkelijk. Heb het zo gedaan omdat de usb poorten tijdens installatie schijnbaar nog niet als usb2 werken en de SD reader wel gewoon snel is. Anders had ik wel een externe dvdbrander gebruiker. Maar het voorbereiden was erg makkelijk, eerst met nLite zoveel mogelijk uit XP gestript, de SD kaart bootable maken, de zooi kopieren en klaar. Dan plug je de kaart in je eee, booten vanaf de kaart en de rest gaat hetzelfde als vanaf cd.

http://wiki.eeeuser.com/windowsxpusb

Via deze guide kan het echt niet fout gaan :)

[ Voor 8% gewijzigd door Sick Nick op 01-07-2008 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rensz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 13-07-2023
__R__ schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 12:48:
Ik wil graag een andere versie van Linux installeren op mijn 900. B.v. Ubuntu-EEE. Maar ik loop gelijk vast.

Als iemand een manier heeft die voor Windows of de distro die met de 900 werkt heel graag.
Op de Wiki van Ubuntu Eee staat hoe je de iso op een usb-stick krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn 6600 mAh van Otakupark heb ik zojuist opgehaald bij het postkantoor.
Eerste indruk: zeer acceptabel wat betreft uitsteken! De achterkant van de laptop komt ietsje omhoog, dat is alles.
De accu heeft rubberpootjes dus geen last van wegschuiven tijdens het werken. Geen beperkingen bij het openen van het scherm.
Als nu de performance ook nog meevalt, ben ik in mijn nopjes!
Iemand een suggestie om dit te testen? Ik las eerder iets van batteryeater, is dat wat?
De accu was 50% opgeladen bij aankomst, hangt nu aan de lader dus over een paar uurtjes kan ik gaan testen.
Ook niet onbelangrijk: geen jumpstart probleem! Laptop start netjes op zonder netsnoer.

Foto's volgen, ik heb ze al gemaakt maar nu even geen tijd om ze online te zetten, waarschijnlijk lukt het eind van de middag wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRKie
CanonG1 schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 10:46:
[...]

In sommige toepassingen die gebruik staan erg persoonlijke gegevens (loginnamen, wachtwoorden, mail, e.d.) en die worden niet versleuteld als ik alleen een map met documenten versleutel. Daarom heb ik voorkeur voor een compleet versleutelde schijf. Het zal zeker iets performance kosten, maar ik verwacht niet heel veel. Ik kies voor de lichtste encryptie-methode die ik kan kiezen want ik wil mijn data beschermen tegen een vinder of dief, niet tegen de NSA. Als iemand het ding vindt of steelt mag hij alles er af gooien en er lekker mee gaan werken, maar ik wil niet dat hij (of zij) gaat grasduinen door mijn mail of op websites gaat inloggen onder mijn naam.
Je kan via powertoys(?) je windows profiel op een andere schijf/partitie plaatsen en met mailprogrammas zoals outlook(andere waarschijnlijk ook) kan je ook aangeven waar de data files bewaard moeten worden. Nuja, als je er niet veel van merkt, dan maakt het niet uit natuurlijk, moest je er wel een performance drop voelen ... dan kan je het nog altijd op mijn manier doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 14:27:
Eerste indruk: zeer acceptabel wat betreft uitsteken! De achterkant van de laptop komt ietsje omhoog, dat is alles.
De accu heeft rubberpootjes dus geen last van wegschuiven tijdens het werken. Geen beperkingen bij het openen van het scherm.
Iemand een suggestie om dit te testen? Ik las eerder iets van batteryeater, is dat wat?
De accu was 50% opgeladen bij aankomst, hangt nu aan de lader dus over een paar uurtjes kan ik gaan testen.
Ook niet onbelangrijk: geen jumpstart probleem! Laptop start netjes op zonder netsnoer.

Foto's volgen, ik heb ze al gemaakt maar nu even geen tijd om ze online te zetten, waarschijnlijk lukt het eind van de middag wel.
Heeeeeeeeeel goed om te horen _/-\o_

Ik heb em juist bij Otakopark bestelt vanwege het formaat! De andere 6600mah stak aan de achterkant uit, waardoor ie niet goed in de hoes pas, haakt in mn tas en er gewoon minder mooi uitziet.
De 10400 mah accu's steken ruim teveel uit, 7800 accu's (non-mugen) zijn ook redelijk goed alleen niet te vinden en voornamelijk in de witte kleur te krijgen (ik heb een zwarte EEE900 dus ja).

En geen Jumpstarten!!

Heeeel mooi :)

Edit: FOOOTOOOOSCH~!~!!1 >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B0MBACI
  • Niet online

B0MBACI

Ben© Tweaker

Verwijderd schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 14:27:

Super wacht op je review af ! ;)

Binnen hoeveel dagen heb je het ontvangen, vanaf moment bestellen?

[ Voor 4% gewijzigd door B0MBACI op 01-07-2008 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SebasFM
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online

SebasFM

BOFH

Heb sinds vrijdag de EEE 900 met 20GB ssd. Ben er tot nu toe tevreden mee, behalve dan de accu die maar een capaciteit heeft van 4400mAh. Heb nu ook die 6600mAh van Otakupark besteld, dus ben ook zeker benieuwd naar de resultaten.

Standaard werd mijn EEE geleverd met Linux. Heb er nu Windows opgezet volgens de "I64X installatie guide icm nLite". Nu weet ik niet of het aan het strippen van Windows ligt, maar mijn resterende accu power wordt nu afgerond naar 10%, dus 100%, 90%, 80% etc en er staat geen resterende tijd bij. Hebben meer mensen hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0Burner0
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 22-08 16:19
Ja heb ook geen tijd staan :(

Ga van de week ff mioplanet battery meter instaleren dan zie je het wel als goed is en kan jeje bat in top conditie houden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08:09
Ik wilde mij ook een EEE Pc gaan aanschaffen maar hoe zit dat tegenwoordig met de slijtage van de SSD schijven? Is dat totaal niet aan de orde of is dat toch een puntje om je zorgen over te maken.

Weet iemand trouwens wanneer de 901 in nederland verkrijgbaar is

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZakHooi
  • Laatst online: 16-02-2023
Webgnome schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 16:23:
Ik wilde mij ook een EEE Pc gaan aanschaffen maar hoe zit dat tegenwoordig met de slijtage van de SSD schijven? Is dat totaal niet aan de orde of is dat toch een puntje om je zorgen over te maken.

Weet iemand trouwens wanneer de 901 in nederland verkrijgbaar is
Hoe het met de slijtage zit weet ik niet, maar ik boot gewoon van sdcard en gebruik die hele SSD niet.
Dan weet je zeker dat ie niet slijt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Q
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08-09 15:39
Sick Nick schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 13:27:
Heb gister windows op m'n eeepc gezet via een SD kaart, ging erg makkelijk. Heb het zo gedaan omdat de usb poorten tijdens installatie schijnbaar nog niet als usb2 werken en de SD reader wel gewoon snel is. Anders had ik wel een externe dvdbrander gebruiker. Maar het voorbereiden was erg makkelijk, eerst met nLite zoveel mogelijk uit XP gestript, de SD kaart bootable maken, de zooi kopieren en klaar. Dan plug je de kaart in je eee, booten vanaf de kaart en de rest gaat hetzelfde als vanaf cd.

http://wiki.eeeuser.com/windowsxpusb

Via deze guide kan het echt niet fout gaan :)
Dat je USB porten niet op USB2 werken tijden de installatie komt omdat je in de bios de OS Installation op start hebt gezet.

Zelf installeer ik Windows gewoon altijd met Os Installatino op Finished. Het gaat dan lekker snel en ik kom geen problemen tegen, ik vermoed dat dit voor het herstellen is van het originele OS.

even wat anders..
Wat mij opviel was het volgende filmpje op youtube. Hier vergelijken ze de opstarttijd van de eee 900 met de 901.

Wat blijkt? De EEE 900 start sneller op als de 901.. Nou weet ik niet of dit direct betrekking heeft op de processor want de harddisk tests die een andere tweaker van de 901 postten waren beduidend trager als die van de 900. Toch opmerkelijk al zeg ik het zelf..

[EDIT] Nou kan de installatie en de geïnstalleerde programma natuurlijk een erg grote rol spelen in de opstarttijd dus hoe serieus je dit filmpje moet nemen :)

[ Voor 5% gewijzigd door Mr_Q op 01-07-2008 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13:58
Webgnome schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 16:23:
Een beetje SSD heeft een wear level systeem waardoor de slijtage over alle cellen wordt verdeeld. Geen idee of de SSD van de EEE het wel heeft, maar ik verwacht eerlijk gezegd van wel. Iets meer info hier.

Ik maak me er iig geen zorgen over, behalve dat ik de pagefile (XP) uitgezet heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Foto's van de 6600 mAh van Otakupark:

Afbeeldingslocatie: http://i308.photobucket.com/albums/kk340/fotomap-2008/P1020319.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i308.photobucket.com/albums/kk340/fotomap-2008/P1020321.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i308.photobucket.com/albums/kk340/fotomap-2008/P1020322.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i308.photobucket.com/albums/kk340/fotomap-2008/P1020323.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i308.photobucket.com/albums/kk340/fotomap-2008/P1020324a.jpg
B0MBACI schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 15:48:
[...]

Binnen hoeveel dagen heb je het ontvangen, vanaf moment bestellen?
Besteld op 14 juni, bezorgd op 30 juni.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 01-07-2008 17:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiii
  • Laatst online: 12-09 12:29
Ziet er goed uit! Was het niet beter geweest als je de accu helemaal 'op' maakte en daarna pas ging opladen? Ik ben benieuwd naar de accuduur ^_^

[ Voor 6% gewijzigd door Chiii op 01-07-2008 18:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Topicstarter
Inderdaad, ziet er prima uit :)

Laat ons weten hoe de accu draait!

Verder een kleine toevoeging van your truly:

http://www.youtube.com/watch?v=6O9pHLRtGno

Ik heb even geexperimenteerd met Halflife 2 Counterstrike Source, en ik kan je vertellen dat het best goed draait >:) Na hevig tweaken en modden natuurlijk, maar toch!
Alles staat in het filmpje :)

Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lintweaker
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15-08 14:59
Lees net iets op engadget over de nieuwe 903, 904 en 905. Feitelijk worden dit 901's in een 1000 jasje. Dat hoop ik maar niet, krijg je weer zo'n dikke rand rond het scherm. :/

En de 901 is nog niet eens uit....gauw maar 1 halen als hij komt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick

Sick Nick

Drop the top!

Dat snap ik ook niet, als je zo'n ding neemt wil je dat ie voor z'n maat toch het maximale eruit haalt? De nieuwe 903/4/5 zou ik dan zelf nooit nemen, neem dan de 1000 serie aangezien de net zo groot zijn maar dan met een groter scherm. Zelfde verhaal voor de 700 en 900, ik heb de 900 genomen omdat ie zowat net zo groot is maar wel een groter scherm. Die dikke raden rondom geeft het ook meteen zo'n goedkoop uiterlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __R__
  • Nu online
Dankzij de twee users hierboven (pag. 25?) Ubuntu op een stick gekregen.

Nu via de live functie mooi Ubuntu aan het proberen en het bevalt me veel beter dan Xandros. Dus ik ga aan het werk om dit te installeren.

Wish me luck! ;)

Half uurtje later en alles werkt! Top. Ben ik af van dat starre Xandros.

Heerlijk linux. Geen windows installatie`s. Geen WPA-patchers downloaden met gratis virussen en dergelijke. Gewoon een paar klikken en een compleet systeem. Dat doet een mens goed. :9

[ Voor 35% gewijzigd door __R__ op 01-07-2008 22:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berend_
  • Laatst online: 10-06-2024
lintweaker schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 20:51:
En de 901 is nog niet eens uit....gauw maar 1 halen als hij komt....
Ja, beetje bizar dat de 901 nog niet te krijgen is en er nu al aankondigingen zijn voor nieuwere types.
Waarschijnlijk helpt dit de verkoop van de 900 wel in de hand...
Want het is natuurlijk de vraag of de 901 Europa ooit zal halen...

[ Voor 9% gewijzigd door berend_ op 02-07-2008 00:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick

Sick Nick

Drop the top!

Het zijn andere types he, geen opvolger van de 901. Zal qua prjs wel hetzelfde zijn alleen dan stoppen ze er gewoon minder ram in ofzo om te compenseren voor de grotere behuizing/toetsenbord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met mijn XP PC luister ik naar de stream van Studio Brussel.
http://stubru.be

De player met de audiostream wordt dan gestart na het aanklikken van "LUISTER LIVE".

Werkt dit ook met de browser op de EEE PC?

De URL van de player is:
http://internetradio.vrt...._prod/wmp.html?qsbrand=41

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
  • Laatst online: 12:57
Interessant artikeltje op Tom's Hardware:

The SSD Power Consumption Hoax : Flash SSDs Don’t Improve Your Notebook Battery Runtime – they Reduce It

Edit: zie nu dat het twee pagina's geleden al gepost is, maar alleen de url waardoor ik eroverheen gelezen had. In ieder geval kan het 'SSD's zijn zuiniger'-verhaal de komende tijd naar het land der fabelen gestuurd worden.

[ Voor 36% gewijzigd door BarôZZa op 02-07-2008 01:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __R__
  • Nu online
Verwijderd schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 00:36:
Met mijn XP PC luister ik naar de stream van Studio Brussel.
http://stubru.be

De player met de audiostream wordt dan gestart na het aanklikken van "LUISTER LIVE".

Werkt dit ook met de browser op de EEE PC?

De URL van de player is:
http://internetradio.vrt...._prod/wmp.html?qsbrand=41
Via studio Brussel kom ik aan de volgende link http://mp3.streampower.be/stubru-mid.mp3 EN dat is gewoon een mp3-stream. Is geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BarôZZa schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 00:42:

The SSD Power Consumption Hoax : Flash SSDs Don’t Improve Your Notebook Battery Runtime – they Reduce It

Edit: zie nu dat het twee pagina's geleden al gepost is, maar alleen de url waardoor ik eroverheen gelezen had. In ieder geval kan het 'SSD's zijn zuiniger'-verhaal de komende tijd naar het land der fabelen gestuurd worden.
Als je mijn link dat even kopieert, die van jou is niet OK ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Topicstarter
BarôZZa schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 00:42:

Deze link is al 60x voorbij gekomen op GoT, waaronder hier.

Verder is deze data volstrekt irrelevant voor de EEE pc en andere subnotebooks, want wat uiteindelijk als conclusie naar boven borrelt is dat zware high perfomance SSD's (Mtron, MemoryRight) inderdaad meer gebruikt dan een 2,5" schijfje, vooral vanwege de prestaties. De midend Sandisk presteert net zo goed als een 2,5" schijfje.
Ook wordt er al flink aan dit artikel gerommeld vanuit verschillende hoeken, dus niets bewezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderhak
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12-09 12:38
Mijn wens voor een SSD harde schijf is gebaseerd op het feit dat hij kan stuiteren. Daar zit voor het grote preformance verschil. Een ultra portable wordt vaker versleept, en dat kan ook mis gaan.

mijn email is <username>@gmail.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wazzup105
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 03-09 22:10
sanderhak schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 08:35:
Mijn wens voor een SSD harde schijf is gebaseerd op het feit dat hij kan stuiteren. Daar zit voor het grote preformance verschil. Een ultra portable wordt vaker versleept, en dat kan ook mis gaan.
En wat dacht je van extreem korte access tijden door het ontbreken van seek-delays en van de stilte die een SSD brengt ?

Ik vind het super dat mijn eee absoluut stil is. Zelfs de fan kan ik harder en zachter zteten als het mij uit komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZakHooi
  • Laatst online: 16-02-2023
Ook ik heb zo'n siliconen keyboard protector en een hardcase voor de eeepc gekocht, vorige week donderdag besteld vandaag ontvangen.
De kwaliteit van beide producten zijn boven mijn verwachting, zelfs het typen gaat feilloos met die protector (ik gebruik het op dit moment terwijl ik typ)

Goede tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Topicstarter
wazzup105 schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 10:54:
En wat dacht je van extreem korte access tijden door het ontbreken van seek-delays en van de stilte die een SSD brengt ?

Ik vind het super dat mijn eee absoluut stil is. Zelfs de fan kan ik harder en zachter zteten als het mij uit komt.
Inderdaad, dat vergeet ik vaak te vermelden, maar de EEE is een zeer stil apparaat.
Als je met EEEctl de cpu wat naar beneden clockt en een beetje undervolt, kan je de EEE makkelijk volledig passief draaien!

Geen bewegende onderdelen :) Wat een fijne gedachte!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wazzup105
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 03-09 22:10
XanderDrake schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 11:28:
[...]

Inderdaad, dat vergeet ik vaak te vermelden, maar de EEE is een zeer stil apparaat.
Als je met EEEctl de cpu wat naar beneden clockt en een beetje undervolt, kan je de EEE makkelijk volledig passief draaien!

onderklokken/volten als onder de 600 Mhz ? (of gewoon terug van 900 naar 600).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Topicstarter
wazzup105 schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 12:11:
onderklokken/volten als onder de 600 Mhz ? (of gewoon terug van 900 naar 600).
Afhankelijk wat voor resultaten het brengt :P

Je zou op 630mhz gaan staan en vervolgens undervolten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b.art
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 27-11-2024
XanderDrake schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 11:28:
[...]

dus als je ff moet overstappen met de trein, kun je hem draaiend en al in je laptoptas laten?
wel handig :)
(niet vergeten dat als de trein vertraging heeft, en je extra 15 min moet wachten als nog eeepc uit te schakelen ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick

Sick Nick

Drop the top!

Gewoon scherm dicht, dan gaat ie op standby. Daarna maak je m weer open en staat ie vrijwel meteen weer voor je neus, werkend en al :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
Sick Nick schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 12:29:
Gewoon scherm dicht, dan gaat ie op standby. Daarna maak je m weer open en staat ie vrijwel meteen weer voor je neus, werkend en al :)
Heel juist! Dat vind ik één van de meeste briljante eigenschappen van mijn EEE. Je bent wat aan het doen - je moet wat anders doen - klapt hem dicht - doet wat je moet doen - klapt hem weer open en drukt op een toets - je gaat weer verder waar je was. Zeer goed bruikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRKie
CanonG1 schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 13:32:
[...]
Heel juist! Dat vind ik één van de meeste briljante eigenschappen van mijn EEE. Je bent wat aan het doen - je moet wat anders doen - klapt hem dicht - doet wat je moet doen - klapt hem weer open en drukt op een toets - je gaat weer verder waar je was. Zeer goed bruikbaar.
Is toch redelijk standaard op elke laptop dezer dagen? :)

Wat ik eigelijk "leuker" vind, is dat ik hem gewoon kan laten opstaan tot hij vanzelf uitvalt, bij een gewone hd heb je in principe kans dat de hd beschadigd geraakt bij het plots uitvallen van de stroom, maar met een ssd heb je dat natuurlijk niet en zo ben je zeker dat je batterij volledig leeg is ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
XanderDrake schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 02:47:
[...]

Deze link is al 60x voorbij gekomen op GoT, waaronder hier.

Verder is deze data volstrekt irrelevant voor de EEE pc en andere subnotebooks, want wat uiteindelijk als conclusie naar boven borrelt is dat zware high perfomance SSD's (Mtron, MemoryRight) inderdaad meer gebruikt dan een 2,5" schijfje, vooral vanwege de prestaties. De midend Sandisk presteert net zo goed als een 2,5" schijfje.
Ook wordt er al flink aan dit artikel gerommeld vanuit verschillende hoeken, dus niets bewezen.
Dat zei ik toch al in m'n edit, al is het vrij irrelevant of het op de rest van GoT terug te vinden is.
Hier gaat het over kleine zuinige laptopjes en het lijkt mij dat veel mensen juist zo blij waren dat een SSD oh-zo-zuinig was. Ik kan me zelfs nog iemand herinneren die het had over 'slurpende HDDs' ;) .

De Sandisk verbruikte bovendien nog steeds meer dan de HDD en was in de meeste benchmarks trager. En als er een 1.8 HDD of eentje met een lagere RPM gebruikt werd(7200 is nog steeds niet de standaard), dan zou de batterijtijd nog langer zijn.

Kortom, in het meest ideale geval zal je met een SSD hooguit evenveel verbruiken als met een HDD, maar minder lijkt me behoorlijk onwaarschijnlijk. Best lullig als dat een reden is waarom je voor een laptop koos met 2-8GB SSD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-09 07:46
BarôZZa schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 13:48:
Kortom, in het meest ideale geval zal je met een SSD hooguit evenveel verbruiken als met een HDD, maar minder lijkt me behoorlijk onwaarschijnlijk. Best lullig als dat een reden is waarom je voor een laptop koos met 2-8GB SSD.
Nou voor mij was vooral de snelheid een reden. En niet zozeer de rauwe snelheid, want met lezen en schrijven is de SSD van de EEE niet echt snel, maar wel op de bijna niet bestaande seektimes. Vooral onder XP zal de harddisk veel kleine schrijf en leesacties doen en daarbij is een lage seektime helemaal geweldig.

Dit zou overigens ook gedeeltelijk verklaren waarom de batterij onder XP sneller leeg gaat dan onder Xandros. XP heeft veel meer processor wat voor diskactiviteit zorgt. Daardoor zal de SSD waarschijnlijk meer werken dan onder Xandros. Dan gaat de accu waarschijnlijk ook korter mee.

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
Als je het puur voor de seektimes doet, dan is SSD wel ideaal. Persoonlijk zie ik nog geen enorme voordelen bij normaal gebruik, maar dat is natuurlijk ieder voor zich.

Moet trouwens ook wel m'n mening over de MSI Wind bijschaven. Voor 100 euro meer dan de 7" EEE in Nederland krijg je toch wel aardig wat waar voor je geld. Goed scherm, goed toetsenbord, flinke opslagruimte, Atom, een gig geheugen, 6 cell batterij als het goed is en een mooi design(vooral het keyboard dat net zo breed is als de laptop ziet er strak uit en het 'ronde' vormgeving).
Aardig wat bang for the buck.

Ben benieuwd of Asus snel met een antwoord komt op de Nederlandse markt.

Overigens moet ik wel zeggen dat ik het stiekem best jammer vind dat de mini-laptops nu zo populair worden. Exclusiviteit bij dit soort gadgets vind ik toch wel leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b.art
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 27-11-2024
Komt de Eeepc 1000h niet op 8 juli uit in de VS?
ff kijken wat de prijs gaat doen in NL, maar qua specs is het een goede concurent van de Wind

btw, de eerste model van de Wind die geleverd zullen worden, hebben een 3 cell accu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 22:09:
Hoe krijg ik de advance mode op de 900? Ik heb het volgende gedaan:

1. “CTRL-ALT-T” to terminal
2. “sudo bash”
3. “apt-get update” to get updates for 900
4. “sudo synaptic” to start Package Manager
5. Click “Settings” , “Repositories”
6. Click “New”
7. URL is “http://update.eeepc.asus.com/p701/”
8. Distribution is “p701″
9. Section(s) is “main”
10. Click “OK” to save
11. Click “Reload” to include p701 in addition to the 900 repositories
12. “File” , “Quit” to exit
13. “apt-get install kicker”
14. “apt-get install ksmserver”
15. “exit” to quit terminal
16. now click shutdown and choose reboot to “Full Desktop” from menu

ik krijg dus wel nu het icoontje "full desktop" op mijn EEE in de ' shutdown mode' maar als ik daar op klik dan gaat ie resetten en start ie gewoon weer netjes op in de easy mode. anyone?
Wat mij opvalt is dat jij de in wiki gemelde verwijzing voor de 900 kennelijk niet hebt geïnstalleerd (libqt3-dev). Ik heb niet kunnen achterhalen of dat voor de eee900 al dan niet noodzakelijk is... (ben allergisch voor het binnenhalen van problemen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
Ik heb mijn EEEtje gisteravond even overhandigd aan mijn Linux-guru en zijn eerste commentaar was dat het hem verbaasde dat ze wel een aparte kernel voor de EEE gemaakt hebben, maar dat er naar zijn smaak veel te veel processen buiten de kernel waren, of zoiets. Hij vertelde me dat juist bij de EEE PC, waarbij de basishardware op elke machine hetzelfde is, het veel zinvoller was geweest om alle drivers en zo in de kernel te doen.

Verder vond hij hem wel schattig, en ging toen weer verder met het aaien van zijn Apple laptop ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga aanstaande vrijdag of vakantie en nou wil ik graag mijn Asus Eee 701 (Nederlandse met 7.4V 5200 mAh batterij) voorzien van stroom in de auto. Is dit mogelijk gezien ik niet meer via Ebay kan bestellen in z'on korte tijd?

En ik heb een Sony Ericson w810i (T-Mobile Prepaid) deze kan ik nu via bluetooth/usb verbinden met mijn laptop, maar wat zijn de kosten van het internetten hiermee, en is dat een beetje te doen op vakantie qua snelheid?

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Topicstarter
Hehe, nee idd, ik ben uiteindelijk ook niet echt onder de indruk van Xandros...
Ook de software die er op zit, zoals Open Office. OO is voor linux al op 2.4.1, maar de versie op de EEE is iets van 2.0.0... Zelfde geld voor Firefox en Skype. Nee, doe mij maar iets nieuwers :)
BarôZZa schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 15:05:
Als je het puur voor de seektimes doet, dan is SSD wel ideaal. Persoonlijk zie ik nog geen enorme voordelen bij normaal gebruik, maar dat is natuurlijk ieder voor zich.
De seektimes en andere perfomance voordelen van SSD compenseren vaak de lagere doorvoer. En das ook het punt waarom ik niet heel veel waarde hecht aan dat artikel van Tom's. De high performance SSD's zorgen er voor dat de laptop ineens veel meer doorvoer voor zn kiezen krijgt. Daardoor moet de CPU harder gaan draaien om het op te vangen. Dat zie je ook aan de scores: zware SSD's scoren hoog, HDD's laag.
Je kan niet én hoge performance hebben én energiezuinigheid ;)
Nog niet tenminste >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
De zwaardere SSD's zijn natuurlijk superieur qua prestaties, maar dan zit je ook wel aan honderden euro's voor een 32GB versie.
De SSD van de 7" EEE pc is in mijn ogen weinig indrukwekkend qua prestaties. Die in de 9" is wat dat betreft al een stuk beter, al verkies ik bij een ultraportable zelf nog altijd accuduur+opslagruimte boven prestaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Topicstarter
Volgens mij offeren de EEE SSD's niet accu duur op voor prestaties. Het is meer een opoffering van opslag ruimte voor compactheid en duurzaamheid, en allicht een beetje energie zuinigheid.
Met 35mb/s zijn de standaard 4Gb SSD's geen snelheids monsters, daardoor ze het systeem niet te veel belasten. Denk ik dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
Ik denk zelf dat het vooral een prijskwestie is. 4-8GB flash geheugen kost geen drol meer om in grote aantallen te fabriceren. In ieder geval een stuk goedkoper dan een HDD, aangezien het uit minder onderdelen bestaat. Bij Flash nemen de kosten bijna evenredig toe wanneer het aantal GB toeneemt, terwijl dat bij HDD's veel minder het geval is.
Volgens Tom's Hardware verbruiken kleinere SDD's niet minder energie dan de grotere. Of het werkelijk een grote impact heeft weet ik niet, maar ik vind het in ieder geval jammer dat ze niet een stuk zuiniger zijn, zoals altijd aangenomen werd.
Ik hoop dan ook dat de fabricanten enigszins worden wakkergeschud en zuinigere SSD's weten te fixen. Zelf kan ik niet wachten tot je goedkope en zuinige SSD's hebt met veel opslag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even over iets anders dan de SDD :p

Ik merk dat de batterij van mijn EEE 900 (sticker: 4400mah; info-file: 5200mah) als de EEE uitstaat, relatief toch veel stroom verbruikt.

Voorbeeld: ik laad 's avonds mijn EEE op, EEE staat uit. Als hij opgeladen is, haal ik hem van de stroom af, zodat hij niet doorlaadt. Als ik hem meteen aanzet: 100%; als ik hem de dag erna aanzet: 90% of zelfs 80%.
Ander voorbeeld: ik zet de EEE uit als hij op 20% staat; zet ik hem enkele dagen later aan, lukt het niet - batterij zit dus onder de 10%.

Meer mensen hier last van? Want in vergelijking met mijn Acer laptop, 2000mah batterij, gaat de EEE zeer snel leeg in de uitstand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaCoTa
BarôZZa schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 17:59:
Ik hoop dan ook dat de fabricanten enigszins worden wakkergeschud en zuinigere SSD's weten te fixen. Zelf kan ik niet wachten tot je goedkope en zuinige SSD's hebt met veel opslag.
Zoals al eerder gezegd: er zitten wat fundamentele fouten in de test van Tom. Ik zou er dus niet zoveel waarde aan hechten wat er in dat ene artikel staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvexeltweakers
  • Laatst online: 20-07 15:49

wvexeltweakers

Impossibilium 0 obligatio est

Kwam net deze tegen.

Hebben ze Vista op een 1000H geinstalleerd, en die draaide nog behoorlijk ook.
(is overigens op de 900 ook al geprobeerd)

Samsung S23 Ultra 256GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
Wat voor fundamentele fouten? Het lijkt mij dat als je de computer gebruikt er meestal wel enige HDD activiteit is. In dat geval gebruikt SSD over het algemeen meer energie. Pas wanneer er continu random data gelezen zou moeten worden zouden de HDD's in het nadeel zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B0MBACI
  • Niet online

B0MBACI

Ben© Tweaker

Verwijderd schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 17:43:
Foto's van de 6600 mAh van Otakupark:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[...]

Besteld op 14 juni, bezorgd op 30 juni.
En hoe lang gaat hij nu gemiddeld mee met wifi aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syntesia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 11:57
volgens mij is mijn eee kapot.

na een tijdje hoor je mijn fan best hard. en als ik hem dan iets schuin hou,. dan hoor je hem ratelen echt GRrrrr echt duideijk. en hij word ook warmer dan in het begin vroeger..

echt niet fijn dit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvexeltweakers
  • Laatst online: 20-07 15:49

wvexeltweakers

Impossibilium 0 obligatio est

syntesia schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 22:39:

na een tijdje hoor je mijn fan best hard. en als ik hem dan iets schuin hou,. dan hoor je hem ratelen echt GRrrrr echt duideijk. en hij word ook warmer dan in het begin vroeger..

echt niet fijn dit
'k Hoop het niet voor je.
Heb je hem allang?

Samsung S23 Ultra 256GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

syntesia schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 22:39:

echt niet fijn dit
Fan, lijkt me duidelijk !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaCoTa
BarôZZa schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 20:13:
Wat voor fundamentele fouten? Het lijkt mij dat als je de computer gebruikt er meestal wel enige HDD activiteit is. In dat geval gebruikt SSD over het algemeen meer energie. Pas wanneer er continu random data gelezen zou moeten worden zouden de HDD's in het nadeel zijn.
Lees de reacties maar op Tom's artikel. Waar het op neer kwam is dat ze op een laptop een bench hebben laten draaien tot de accu leeg was. Het vervelende was alleen dat die bench op de laptop met SSD sneller klaar was vergeleken met de bench op de HDD. Oftewel, de batterij was eerder op, maar die laptop had ook een stuk meer load voor zijn kiezen gehad omdat de CPU/GPU en andere dingen meer te doen hebben gekregen. Bij een eerlijke batterijbench zou de hoeveelheid werk dus gelijk moeten zijn, anders wordt alles door elkaar gemeten en meet je dus uiteindelijk niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackLabel01
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12-09 08:04
Volg dit topic al een tijdje, vorige week ook maar eens een EEE 900 aangeschaft, Windows XP installeren ging prima vanaf usb-stick.
Nu heb ik het volgende probleem: in XP heb ik vaak als ik een programma wil starten dat het systeem even hangt, het HDD-lampje brandt dan constant, na 3-4 seconden is weer voorbij en schiet het programma (of venster) ineens tevoorschijn.
Heb al meerdere XP installaties geprobeerd (SP2/SP3) en oudere en nieuwere drivers, maar het probleem blijft..iemand een idee of dit een softwarefout is of dat ik hem kan omruilen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

chippie777 schreef op maandag 23 juni 2008 @ 19:31:
Er is hier wat discussie over de batterij van de 701/900. Nu heb ik op eeeuser.com iets gevonden waarmee je de capaciteit van je batterij zou kunnen controleren.
Hier de link naar de discussie aldaar:
http://forum.eeeuser.com/viewpoll.php?id=31554

Om het gelijk te proberen:
Open de terminal en type in:

cat /proc/acpi/battery/BAT0/info (let op de spatie en de hoofdletters)

Ik zou dan een 5200 mAh batterij hebben terwijl er op de batterij 4400 mAh staat.
Ben benieuwd wat er bij de verschillende batterijen te voorschijn komt.
bij mij geeft ie ook 5200 aan. Zijn er mensen bij wie die wel 4400 aangeeft met bovenstaand commando?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eigenlijk best veel als je nagaat dat mijn HP notebook heeft:

design capacity: 1831 mAh
last full capacity: 1831 mAh

Hoewel de accu zelf zegt: 4,4 AHr.

En dat is een zakelijke versie.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 03-07-2008 01:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-09 16:41
BlackLabel01 schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 00:44:
Nu heb ik het volgende probleem: in XP heb ik vaak als ik een programma wil starten dat het systeem even hangt, het HDD-lampje brandt dan constant, na 3-4 seconden is weer voorbij en schiet het programma (of venster) ineens tevoorschijn.
Op welke SSD heb je hem gezet, toch niet op de grote (16Gb)?
De kleine is een stuk sneller, als je XP op de grotere zet krijg je bovenstaande verschijnselen volgens eerdere ervaringen die in dit draadje gepost zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-09 16:41
Verwijderd schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 16:26:
Ik ga aanstaande vrijdag of vakantie en nou wil ik graag mijn Asus Eee 701 (Nederlandse met 7.4V 5200 mAh batterij) voorzien van stroom in de auto. Is dit mogelijk gezien ik niet meer via Ebay kan bestellen in z'on korte tijd?

En ik heb een Sony Ericson w810i (T-Mobile Prepaid) deze kan ik nu via bluetooth/usb verbinden met mijn laptop, maar wat zijn de kosten van het internetten hiermee, en is dat een beetje te doen op vakantie qua snelheid?

Alvast bedankt
Je kunt een 12volt -> 240V omvormer halen, halfords of iets dergelijks zullen die vast in voorraad hebben. Daarin kun je dan weer je EEE adapter prikken. Niet de meest efficiente manier misschien, maar het werkt wel.

Tja, je mobiel internet kost vast goud geld in het buitenland (T-mobile weet je dat vast zo te vertellen), maar voor dat soort vragen is er een ander forum, heeft niets met dit draadje over EEE ervaringen te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
offtopic:
idd misschien een beetje off-topic, maar ik zou idd wel enorm oppassen met mobiel internet in het buitenland. Voor een paar keer op mn eee via bluetooth/gprs mn mail checken en een paar simpele webpagina's (afbeeldingen al uitgeschakeld in de browser) was ik al zo'n 50 euro kwijt... Ging geloof ik om totaal zo'n 3MB aan data :X
Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit is een Ervaringen topic over de ASUS EEE PC. Niet over levertijden en alle romslomp eromheen. Replies zoals hieronder opgesteld staan zijn dus ongewenst!
- Ja jonges ik heb em ook bestelt!!
- K*t, niet de douane :(
- Mijn Track en Trace nr doet het niet :'(
- Jeeuuj ik heb em ook binnen!~! :*)

Wil je wat weten over levertijden? Dat is allemaal (al dan niet in de vorige delen van deze topicreeks) lang en breed besproken. Gebruik dus even de quicksearch die rechtsboven het topic staat :o.

Diegene die willen chitchatten over de EEE PC: er loopt een irc kanaal op irc.tweakers.net genaamd #eeepc.