[Ervaringen] ASUS EEE PC - Deel 6 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste
Acties:
  • 147.465 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09:22

Metro2002

Memento mori

CanonG1 schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 06:27:
[...]

Ik wil je hartelijk danken voor je uitgebreide uitleg, maar ik krijg het allemaal niet voor elkaar. Ik heb de hele nacht zitten kloten met Xandrox, eeexubuntu, maar helaas is het moment gekomen: Linux heeft mij eronder gekregen. Ik heb in het verleden al eens eerder met Linux geëxperimenteerd, maar altijd liep ik er tegenaan dat zaken simpelweg niet werken of pas werken na zeer veel en ingewikkeld configuratiewerk. Het zal gedeeltelijk aan mij liggen, maar ik begin te geloven dat de mensen die Linux ontwikkelen hun prioriteiten niet helemaal op een rijtje hebben: het moet allemaal shiny en mooi, maar de achterliggende werking wordt nog wel eens vergeten.

Zo krijg ik op xandros connectie met mijn Nokia niet voor elkaar, extra software installeren is een nachtmerrie (Firefox 3? hah! vergeet het maar), wlan connect niet vanzelf, ik zou niet weten waar te beginnen om mijn scanner aan te sluiten, truecrypt gebruiken is onmogelijk, noem maar op. Als je de EEE PC aanzet en alleen maar doet wat er op staat werkt het prima, maar elk klein dingetje wat je extra wil kost in Xandros zo veel moeite dat het het voor mij niet waard is.

Dan maar eens gekeken naar een wat meer gangbare distributie: Ubuntu, of specifieker: eeexubuntu. Speciaal samengesteld voor de EEE PC, dus dat klinkt perfect. Nou... niet dus. WLAN: lukt compleet niet. Updates doen: lukt compleet niet, op de één of andere manier heeft het update-pakket zichzelf beschadigd en nu kan ik helemaal geen updates doen. Daar was de lol heel gauw af, dus dat heb ik er maar weer afgehaald.

Kortom: ik heb weer het onderspit gedolven, Linux heeft weer gewonnen. Super! Voelt goed! :N

Dan maar Windows XP er op. Dat heeft zijn eigen prijs (groot, log, veroudert snel, gevoelig voor virussen etc.) en ik had oprecht gehoopt dat te kunnen vermijden, maar ik wil kennelijk te veel dingen waarin de Linux-gemeenschap niet voorzien heeft.
Voor je linux aan de kant schuift: probeer Mandriva 2008.1 eens. Daar werkt sowieso álle hardware van de eeepc out of the box en is het isntellen en configureren van heel veel dingen heel erg simpel via een eigen ontwikkeld configuratiescherm.

Ubuntu vind ik op sommige vlakken ook erg spartaans en de wireless ondersteuning is een drama onder ubuntu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZakHooi
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 16-02-2023
Nestor schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 12:15:
Is er iemand die ervaring heeft met de Ubuntu EEE-editie en dan voornamelijk het gebruiken/activeren van een externe monitor? Onder Xandros werkte het prima, maar nu onder Ubuntu (8.04) EEE-editie werkt het niet.

Ik zie her en der wat losse scripts. Maar is er misschien iemand hier op GoT die toevallig een kant-en-klaar oplossing heeft om mijn externe monitor te kunnen gebruiken op de EEE?
Daar heb ik op het eeepc forum al eens iets over gepost: http://forum.eeeuser.com/viewtopic.php?id=18787 zie post #6

Daarmee moet het lukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 10:12:
Voor de mensen die ook last hebben van zo'n meeverend toetsenbord. Ik heb precies hetzelfde met mijn Eee 701. Je moet aan de rand van het toetsenbord, drie van die dingetjes indrukken. Hierdoor raakt het toetsenbord los. Hierna heb ik er tijdelijk 2, 5 cent muntjes onder gelegt, en dat werkt echt perfect! Ik zoek nog naar iets anders, maar ik kon zo snel niets bedenken. Waarschijnlijk werkt dit ook voor de 1000H en de 901, maar ik weet niet of je bij die ook het toetsenbord kan losmaken.
Werkt niet echt met de 1000h net geprobeerd. Misschien als ik onder de toetsenbord 2 euro aan 5 cent munten stop... Het blijft veren en is ook nog eens ongelijk. Enige wat echt helpt is keyboard goed indrukken maar dan gaat het knellen en 'springt' vanzelf in oude toestand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09:10
Metro2002 schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 13:06:
Voor je linux aan de kant schuift: probeer Mandriva 2008.1 eens.
Een live-CDtje wil ik er nog wel tegenaan gooien (hopelijk is het een beetje makkelijk op USB te zetten). Wie weet is het wat. Weet iemand het verschil tussen Mandriva Linux 2008 Spring One en Mandriva Linux 2008 Spring Free? Ik kan daar niet achter komen. Lamaar ik zie het al: geen/wel Open Source.

-edit-

Hmm, dit klinkt veelbelovend: "You can run this Mandriva release on an Asus Eee PC, and the distro can synchronize many types of mobile devices, including those running Windows Mobile 5 and 6, Blackberries, and most Nokia phones."

We zullen zien. Later meer.

Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet - 3x HomeWizard plug-in batterij, totaal 8,1 kWh / 2400 watt / 2400 watt, aansturing met Home Assistant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Voor je linux aan de kant schuift: probeer Mandriva 2008.1 eens. Daar werkt sowieso álle hardware van de eeepc out of the box en is het isntellen en configureren van heel veel dingen heel erg simpel via een eigen ontwikkeld configuratiescherm.

Ubuntu vind ik op sommige vlakken ook erg spartaans en de wireless ondersteuning is een drama onder ubuntu.
Ik denk dat je niet echt weet waar je het over hebt.

9/10 PC's met wireless werkt out of the box, niets geks aan hoor.

Zelfs de liveCD dus ;)

En spartaans ? Ow, Mandriva draait KDE natuurlijk ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 26-06-2008 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 12-09 13:42
Is het nu al bekend wanneer de 901 in NL komt? Voel er weinig voor om hem uit HK te halen eigenlijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002

Metro2002

Memento mori

Verwijderd schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 13:56:
[...]

Ik denk dat je niet echt weet waar je het over hebt.

9/10 PC's met wireless werkt out of the box, niets geks aan hoor.

Zelfs de liveCD dus ;)

En spartaans ? Ow, Mandriva draait KDE natuurlijk ;)
Ik heb 3 pc's en bij 2 daarvan wordt de wifi kaart niet eens herkend en bij 1 wordt ie herkend maar werkt ie zo slecht dat er niet mee te werken is (om de 5 sec verbinding kwijt ed) terwijl mandriva het op alle 3 de pc's goed herkend en uitstekend werkt.

En spartaans als in : geen configuratiescherm waar je een hoop zaken kunt instellen :) dat mis ik écht in ubuntu en dat vind ik juist aan mandriva (en pclinuxOS) echt super :) Wat ik dan in mandriva weer wat minder vind is de package manager. Die is wat simpeler van opzet dan in ubuntu.

[ Voor 9% gewijzigd door Metro2002 op 26-06-2008 15:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Metro2002 schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 15:14:
[...]

Ik heb 3 pc's en bij 2 daarvan wordt de wifi kaart niet eens herkend en bij 1 wordt ie herkend maar werkt ie zo slecht dat er niet mee te werken is (om de 5 sec verbinding kwijt ed) terwijl mandriva het op alle 3 de pc's goed herkend en uitstekend werkt.
Dit was een kernel issue, dit was bekend en moet gefixt zijn.
En spartaans als in : geen configuratiescherm waar je een hoop zaken kunt instellen :) dat mis ik écht in ubuntu en dat vind ik juist aan mandriva (en pclinuxOS) echt super :) Wat ik dan in mandriva weer wat minder vind is de package manager. Die is wat simpeler van opzet dan in ubuntu.
Gnome heeft "system" het meest fijne Configuratiescherm dat je kunt hebben !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002

Metro2002

Memento mori

Verwijderd schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 15:40:
[...]

Dit was een kernel issue, dit was bekend en moet gefixt zijn.

[...]

Gnome heeft "system" het meest fijne Configuratiescherm dat je kunt hebben !
Zelfs in de laatste versie 8.04 van ubuntu worden de wifi kaarten niet herkend helaas. op 1 na dan en die werkt slecht (een RT2500).

Kan je in de standaard Gnome omgeving heel makkelijk via een grafische optie samba shares maken en beheren, je hardware instellen, printers installeren, gebruikers aanmaken en beheren, partities aanmaken , opstartopties wijzigen, opstartthema instellen, etc etc. Ik weet wel dat het er voor een groot deel allemaal inzit maar onder mandriva zit het gewoon overzichtelijk bij elkaar ondergebracht. Stuk gebruiksvriendelijker dan allemaal van die losse tooltjes.

Afbeeldingslocatie: http://i119.photobucket.com/albums/o153/metro2005/200717MCC.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door Metro2002 op 26-06-2008 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NaN
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

NaN

SjoebieDoowah.

Verwijderd schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 12:28:
[...]
Waarom zou je je toetsen willen beschermen op die manier ?

Het lijkt me verre van lekker typen !
Nee, voor het tikken maakt het niks uit, iets harder drukken wellicht. Maar je zou mijn toetsenborden eens moeten zien....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Metro2002 schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 16:06:
[...]

Kan je in de standaard Gnome omgeving heel makkelijk via een grafische optie samba shares maken en beheren, je hardware instellen, printers installeren, gebruikers aanmaken en beheren, partities aanmaken , opstartopties wijzigen, opstartthema instellen, etc etc.
Ja, ik heb een soortgelijke tool in mijn Ubuntu EEE installatie. Heet configuratiescherm.
Afbeeldingslocatie: http://i282.photobucket.com/albums/kk265/attaboy_2008/Schermafdruk.png

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 26-06-2008 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En als je geen Ubuntu wilt gebruiken i.v.m GNOME dan gebruik je toch Kubuntu?
Zelf twijfelde ik tussen openSUSE en Kubuntu voor de eventuele minilaptop die ik wil ( kan zelfs nog een Asus 901/1000 worden als deze eerder op de markt komt).
Mandriva, Kubuntu en openSUSE allemaal uitgeprobeerd maar niet helemaal mijn ding. Zodoende kies ik dus wel voor Ubuntu.

@ Metro2002 de control center ziet er net zo uit als in vele andere KDE Linux software. Alleen in GNOME is dit net even anders (als ik het mij goed herinner), maar wel te doen.

Het is natuurlijk echt vooral wat ligt je en wat wil je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002

Metro2002

Memento mori

Verwijderd schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 16:36:
[...]

Ja, ik heb een soortgelijke tool in mijn Ubuntu EEE installatie. Heet configuratiescherm.
Mag ik een nono vraag stellen dan, waar kan ik die vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Metro2002 schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 16:48:
[...]

Mag ik een nono vraag stellen dan, waar kan ik die vinden?
Bij "Systeem - Voorkeuren - Hoofdmenu" kan je voor de Toepassingen en Systeem instellen welke menu-items je wilt laten zien. "Configuratiecentrum" staat bij "Systeem".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sangroid schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 16:11:
[...]

Nee, voor het tikken maakt het niks uit, iets harder drukken wellicht. Maar je zou mijn toetsenborden eens moeten zien....
Dat vraagt om een foto :) :+

Laat je ervaring even weten als je wil.

Handen wassen helpt misschien ook ?? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TEAMIKKE
  • Niet online
Goed, mijn EEEpc900 is ook binnen maar ik heb een probleem met XP erop te zetten. Ik heb beide guides gevolgt uit de SP maar ik schiet er weinig mee op. Bij de eerste heb je sowieso een externe lezer nodig, die ik niet heb, en bij de 2e herkent ie mijn SD-kaartje niet. Iemand enig idee hoe ik een 8g SD-kaartje bootable maak? Tot 2g wil wel met FAT16 maar met 8g niet. OF nog een andere manier om XP erop te krijgen buiten CD,SD of USB om?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zänker
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 24-03 17:07
blowbeat schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 23:22:
De installatie van XP SP3 (via http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/29625988#29625988 ) is bijna gelukt.

Het lukt me nog niet om te verbinden via wireless. Onder Xandros werkte dit prima. Er worden geen netwerken gedetecteerd.
  • wireless staat aan in bios
  • laatste drivers zijn geinstalleerd
  • blauwe lampje brand (is overigens niet uit te zetten met FN-F2)
wie heeft er een tip??
Waarschijnlijk helpt dit:
http://forum.eeeuser.com/viewtopic.php?id=31193
het werkte voor mij in ieder geval.
succes ermee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TEAMIKKE
  • Niet online
TEAMIKKE schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 18:21:
Goed, mijn EEEpc900 is ook binnen maar ik heb een probleem met XP erop te zetten. Ik heb beide guides gevolgt uit de SP maar ik schiet er weinig mee op. Bij de eerste heb je sowieso een externe lezer nodig, die ik niet heb, en bij de 2e herkent ie mijn SD-kaartje niet. Iemand enig idee hoe ik een 8g SD-kaartje bootable maak? Tot 2g wil wel met FAT16 maar met 8g niet. OF nog een andere manier om XP erop te krijgen buiten CD,SD of USB om?
Goed, even wat gevonden dus als het lukt komt alles goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjeerd
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 12-09 13:31

Tjeerd

Be Original, Be Yourself.

ZakHooi schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 13:12:
[...]

Daar heb ik op het eeepc forum al eens iets over gepost: http://forum.eeeuser.com/viewtopic.php?id=18787 zie post #6

Daarmee moet het lukken
Heb geprobeerd te doen wat je daar hebt staan. Maar ik kan alleen de resoluties van het LCD-scherm wijzigen (via LVDS optie). Zodra ik de VGA-opties wil gaan toepassen gebeurt er niets. Mijn externe monitor blijft gewoon zwart/standby - alsof hij geen signaal krijgt van de VGA-uitgang op de Asus EEE PC. Ik draai trouwens EEE Ubuntu 8.04 zonder verdere patches of iets dergelijks. Erg frustrerend dat ik het niet voor elkaar krijg om de externe monitor te gebruiken. Iemand enig idee?

www.tjeerd.net - To repeat what others have said, requires education, to challenge it, requires brains.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chippie777
  • Laatst online: 11:56
Voor 3,69 euro inclusief verzendkosten had ik er ook een, en ik moet zeggen het tikt nog lekker ook. Het tikt zelfs iets prettiger dan zonder.

Zie http://cgi.ebay.nl/New-As...ZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem hier

[ Voor 24% gewijzigd door chippie777 op 26-06-2008 19:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fd1sk
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 12-09 17:37
Ik gebruik ook Ubuntu 8.04 van www.ubuntu-eee.com

Werkt super! Alle hardware werd herkend, ik laat dit er voorlopig op staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blowbeat
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 01-09 16:41
Zänker schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 18:38:
[...]

Waarschijnlijk helpt dit:
http://forum.eeeuser.com/viewtopic.php?id=31193
het werkte voor mij in ieder geval.
succes ermee
Bedankt, die had ik ook al gevonden maar leverde nog geen resultaat op.
Ik begin te denken dat het in de image zit die ik heb gedownload.
Heb jij de image zelf gemaakt met Nlite of heb je er een gedownload?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
* XWB zwaait vanaf zijn Eee notebook :w
Ik was het wachten op de Wind beu, ik heb me maar een Eee 44-G aangeschaft. Windows stond er al op, dus ik kon direct beginnen.

Ik heb de resolutie opgeschroefd naar 1000x600, maar het beeld is wat wazig. Op 1078x768 is het nog erger. Komt dit omdat dit geen native resoluties zijn?

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fd1sk
Hacku schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 21:01:
* Fd1sk zwaait vanaf zijn Eee notebook :w
Ik was het wachten op de Wind beu, ik heb me maar een Eee 44-G aangeschaft. Windows stond er al op, dus ik kon direct beginnen.

Ik heb de resolutie opgeschroefd naar 1000x600, maar het beeld is wat wazig. Op 1078x768 is het nog erger. Komt dit omdat dit geen native resoluties zijn?
Zeer waarschijnlijk wel.

Welk progje heb je gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Ik heb deze stappen gevolgd: Verwijderd in "[Ervaringen] ASUS EEE PC - Deel 5"

In Firefox bv lijkt het net of de letters verspringen.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZakHooi
  • Laatst online: 16-02-2023
Nestor schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 19:19:
[...]
Heb geprobeerd te doen wat je daar hebt staan. Maar ik kan alleen de resoluties van het LCD-scherm wijzigen (via LVDS optie). Zodra ik de VGA-opties wil gaan toepassen gebeurt er niets. Mijn externe monitor blijft gewoon zwart/standby - alsof hij geen signaal krijgt van de VGA-uitgang op de Asus EEE PC. Ik draai trouwens EEE Ubuntu 8.04 zonder verdere patches of iets dergelijks. Erg frustrerend dat ik het niet voor elkaar krijg om de externe monitor te gebruiken. Iemand enig idee?
Vreemd want want dit schakelt gewoon het signaal direct naar je externe poort.
Misschien is er dan toch iets niet goed met je eeepc, anders ff een andere monitor proberen zou ik zeggen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hacku schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 21:08:
Ik heb deze stappen gevolgd: Verwijderd in "[Ervaringen] ASUS EEE PC - Deel 5"

In Firefox bv lijkt het net of de letters verspringen.
Helemaal perfect zal het nooit worden op een 7 inch schermpje. Maar op 1000x600 zou je toch een acceptabel resultaat moeten hebben. Als je hoger gaat wordt het inderdaad wel erg wazig. Ik heb 'em nu meestal op 900x540x32@60 staan, dat vind ik de resolutie met het meest acceptabele resultaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0Burner0
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 22-08 16:19
GPS
Afbeeldingslocatie: http://www.pocketinfo.nl/contentimages/3283_4.jpg

Zou dit werken? Onder windows XP?

Of heb je echt aparte XP drivers er voor nodig?

http://www.pocketinfo.nl/...aros-sd-gps-receiver.html

[ Voor 15% gewijzigd door 0Burner0 op 26-06-2008 22:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Verwijderd schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 21:55:
[...]

Helemaal perfect zal het nooit worden op een 7 inch schermpje. Maar op 1000x600 zou je toch een acceptabel resultaat moeten hebben. Als je hoger gaat wordt het inderdaad wel erg wazig. Ik heb 'em nu meestal op 900x540x32@60 staan, dat vind ik de resolutie met het meest acceptabele resultaat...
1000x600 is perfect, behalve in Firefox. Ik zal 900x540 eens testen.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wazzup105
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 03-09 22:10
Verwijderd schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 21:55:
[...]

Het blijft software-interpolatie naar de native resolutie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-09 16:41
0Burner0 schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 22:01:
[center]GPS
Zou dit werken? Onder windows XP?

Of heb je echt aparte XP drivers er voor nodig?
Specifieke drivers zul je wel nodig hebben. Een USB GPS ontvanger lijkt me trouwens wel handiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 10:26
Blackmesa 2 Theme
Rocketdock easey theme
Icon tweaker
+ tiny theme Firefox :P

Afbeeldingslocatie: http://i12.photobucket.com/albums/a204/tomino/screen.jpg

+ Wallpaper :)

Afbeeldingslocatie: http://i12.photobucket.com/albums/a204/tomino/screen2.jpg
updated met mijn rocketdock customized

Very happy mee, en ja 1024x600 O+

[ Voor 50% gewijzigd door Tomino op 26-06-2008 23:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funk-e
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08-09 14:57
Tomino schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 23:00:
Blackmesa 2 Theme
Rocketdock easey theme
Icon tweaker
+ tiny theme Firefox :P

[afbeelding]

+ Wallpaper :)

[afbeelding]
wow ziet er vet uit

is dit standaard resolutie op de 900?

[ Voor 12% gewijzigd door funk-e op 26-06-2008 23:52 ]

...less is more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRKie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02-09 19:08
funk-e schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 23:50:
[...]

wow ziet er vet uit

is dit standaard resolutie op de 900?
Yep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Ik heb een 19" monitor aan de Eee notebook gehangen, maar krijg de resolutie niet in orde. Via beeldinstellingen heb ik deze op 1280x1024 gezet, maar het scherm zelf blijft op 800x600. Met AsTray heeft ook geen opties voor een tweede scherm.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjeerd
  • Laatst online: 12-09 13:31

Tjeerd

Be Original, Be Yourself.

ZakHooi schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 21:47:
[...]

Vreemd want want dit schakelt gewoon het signaal direct naar je externe poort.
Misschien is er dan toch iets niet goed met je eeepc, anders ff een andere monitor proberen zou ik zeggen...
Een paar weken geleden heb ik toevallig onder - toen nog - Xandros de laptop aangesloten op een monitor (middels een standaard VGA-kabel) en wisselen van resolutie/scherm werkte probleemloos. Het enige verschil wat er nu is is dat ik EEE Ubuntu draai en dat ik een DVI-monitor en DVI-kabel gebruik, met op het laatste stukje een DVI->VGA omzetter. Zal toch weer niet zo zijn dat een DVI-kabel + DVI->VGA-omzetter het probleem is :| . Zou ik het met een ouderwetse VGA-kabel moeten proberen.

Gelukkig heb ik twee dezelfde laptops :p, dus kan ik het misschien ook even onder Windows proberen op de ander. Kijken of het daar ook niet werkt. Dan kan ik uitsluiten dat het een defect is.

[ Voor 10% gewijzigd door Tjeerd op 27-06-2008 10:08 ]

www.tjeerd.net - To repeat what others have said, requires education, to challenge it, requires brains.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coramoor
  • Laatst online: 30-05-2022

coramoor

pyoro!

hmmmmmmm heb net mijn eeepc 900 binnen....
alleen hij boot niet op. Krijg een beeld met onleesbare tekens en onderaan iets met kernel panic not syncing fatal exception in interrupt. Ik kan wel in de bios komen en kan ook met F9 de restore optie zien alleen hij kan niet restoren hij zegt iets van ACPI Error hwregs 0797

is de HD kapot? hoop liever dat er iets los zit zodat ik hem niet terug hoef te sturen naar HK.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12-09 22:42

XanderDrake

Build the future!

Topicstarter
coramoor schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 13:47:
is de HD kapot? hoop liever dat er iets los zit zodat ik hem niet terug hoef te sturen naar HK.
Oef, ik hoop het ook dude. Anders moet je even zonder doen :'(
Waarom heb je em niet in NL besteld? Vanwege de prijs?

In Ander Nieuws

De 901 en de 1000H worden waarschijnlijk gelanceerd in de VS op 8 Juli.
Joost mag weten wanneer wij ze gaan krijgen...

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coramoor
  • Laatst online: 30-05-2022

coramoor

pyoro!

XanderDrake schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 14:37:
[...]

haha nee omdat ik momenteel tijdelijk in spanje zit en hier hebben ze alleen nog maar de oude eee700

kan op dit moment de computer helemaal niet meer in de bios komen... hij hangt bij de memcheck kan de geheugen misschien kapot zijn??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRKie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02-09 19:08
Als je al niet meer in de bios kan komen ... geheugen ff vervangen zal er ook niet inzitten aangezien deze vastgesoldeerd is (dacht ik toch)

Lijkt me in ieder geval een RMA te worden ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Q
  • Laatst online: 08-09 15:39
coramoor schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 14:58:
[...]

haha nee omdat ik momenteel tijdelijk in spanje zit en hier hebben ze alleen nog maar de oude eee700

kan op dit moment de computer helemaal niet meer in de bios komen... hij hangt bij de memcheck kan de geheugen misschien kapot zijn??
Lijkt inderdaad iets niet goed.

Je hebt een 700 en 900?

Je zou het geheugen van de 700 is in de 900 kunnen zetten en kijken of het probleem dan opgelost is.

Wat je tevens kan doen is even de stroom + accu eruit.. een aantal keer op de aan/uit knop drukken (zorgt er bij veel computers voor dat het geheugen ook echt leeg is). en na enkele minuten opnieuw aan proberen te zetten. Maar ik denk niet dat dat het probleem echt oplost, hooguit dattie weer voorbij de BIOS komt..

Succes :)

[ Voor 5% gewijzigd door Mr_Q op 27-06-2008 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

XanderDrake schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 14:37:
[...]

Oef, ik hoop het ook dude. Anders moet je even zonder doen :'(

In Ander Nieuws

De 901 en de 1000H worden waarschijnlijk gelanceerd in de VS op 8 Juli.
Joost mag weten wanneer wij ze gaan krijgen...
Ik had ook iets gelezen over 1 juli in de UK, dus dat zal dan niet verkeerd zijn lijkt mij.
Helaas heerst er rond de vele subnotebooks nog vele vraagtekens :(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe krijg ik de advance mode op de 900? Ik heb het volgende gedaan:

1. “CTRL-ALT-T” to terminal
2. “sudo bash”
3. “apt-get update” to get updates for 900
4. “sudo synaptic” to start Package Manager
5. Click “Settings” , “Repositories”
6. Click “New”
7. URL is “http://update.eeepc.asus.com/p701/”
8. Distribution is “p701″
9. Section(s) is “main”
10. Click “OK” to save
11. Click “Reload” to include p701 in addition to the 900 repositories
12. “File” , “Quit” to exit
13. “apt-get install kicker”
14. “apt-get install ksmserver”
15. “exit” to quit terminal
16. now click shutdown and choose reboot to “Full Desktop” from menu

ik krijg dus wel nu het icoontje "full desktop" op mijn EEE in de ' shutdown mode' maar als ik daar op klik dan gaat ie resetten en start ie gewoon weer netjes op in de easy mode. anyone?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Allen,

Ik heb sinds gisteren ook een EEE 4G. Uiteraard kwam ik op de verschillende fora meteen goede tutorials tegen om WindowsXP vanaf USB stick te installeren. Ik heb alle stappen uitgevoerd en de EEE vanaf de usb laten starten. Tijdens het kopieren van bestanden kwam de installatie drie keer met de melding naar voren dat er bestanden mistten. Na een restart was het helemaal mis en werd de melding gegeven dat hall.dll mistte, daarna kon ik ook niks meer doen.

Gelukkig vond ik een tutorial om Xandros te restoren en dat is ook gelukt, echter wil ik wel graag XP hebben draaien. Weet iemand wat ik fout heb gedaan en wat de oplossing is? Overigens had ik geen gestripte versie van XP gebruikt.

Verder lijkt het erop alsof mijn scherm wat scheef zit, als ik het deel wat oplicht met de bovenkant vergelijk dan zit er een klein verschil tussen de linker- en rechterkant. Iemand met hetzelfde probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

8)7

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 27-06-2008 23:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zat net op www.medion.de en zie dat Aldi in Duitsland vanaf 03 juli de Medion Akoya mini 10" Netbook E1210 gaat verkopen voor 399 euro. Lijkt mij een sterke concurrent voor de Asus Eee pc's, zeker omdat er in deze computer een harde schijf zit van 80gb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 23:43:
Ik zat net op www.medion.de en zie dat Aldi in Duitsland vanaf 03 juli de Medion Akoya mini 10" Netbook E1210 gaat verkopen voor 399 euro. Lijkt mij een sterke concurrent voor de Asus Eee pc's, zeker omdat er in deze computer een harde schijf zit van 80gb.
Het is een 100% MSI Wind kloon --> MSI Wind

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StraightOn.NL
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 11-09 23:05
Verwijderd schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 23:50:
[...]

Het is een 100% MSI Wind kloon --> MSI Wind
Niet helemaal ... de Wind beschikt over bluetooth 2.0 en wifi a/b/g en een LED-backlit scherm

Voor zover bekend heeft de Akoya 1210 geen bluetooth aan boord maar wel wifi met draf-n, over het scherm is alleen bekend dat het de bekende resolutie van 1024x600 heeft...over LED backlit word geen woord gerept, en ik denk als hij er over zou beschikken dat dit toch wel vermeld zou worden...het is alleen maar een pré ten opzichte van andere nettops.

Verder lijkt de behuizing van de Akoya wel erg veel op die van de Wind, maar is de Akoya met een gewicht van 1,2 kilo ruim 200 gram zwaarder dan de Wind (uitgaande van de door MSI en Medion vrijgegeven specificaties). Waar dit verschil in gewicht zit is ook niet bekend (wellicht is het een andere meetmethode, door verschillende accu's te gebruiken voor het bepalen van het gewicht of het is toch iets anders)

Maarja...wellicht word hier op korte termijn meer bekend over.

[ Voor 22% gewijzigd door StraightOn.NL op 28-06-2008 00:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 22:09:
Hoe krijg ik de advance mode op de 900? Ik heb het volgende gedaan:

1. “CTRL-ALT-T” to terminal
2. “sudo bash”
3. “apt-get update” to get updates for 900
4. “sudo synaptic” to start Package Manager
5. Click “Settings” , “Repositories”
6. Click “New”
7. URL is “http://update.eeepc.asus.com/p701/”
8. Distribution is “p701″
9. Section(s) is “main”
10. Click “OK” to save
11. Click “Reload” to include p701 in addition to the 900 repositories
12. “File” , “Quit” to exit
13. “apt-get install kicker”
14. “apt-get install ksmserver”
15. “exit” to quit terminal
16. now click shutdown and choose reboot to “Full Desktop” from menu

ik krijg dus wel nu het icoontje "full desktop" op mijn EEE in de ' shutdown mode' maar als ik daar op klik dan gaat ie resetten en start ie gewoon weer netjes op in de easy mode. anyone?
Deze stappen heb ik ook gevolgd. Je moet vervolgens in Personalization, je login mode wijzigen.

Afbeeldingslocatie: http://www.laptopmag.com/assets/0/454/456/722/734/f7a53357-7177-466a-8e56-6275c20fe18c.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wazzup105
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 03-09 22:10
Verwijderd schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 22:47:
Allen,

Ik heb sinds gisteren ook een EEE 4G. Uiteraard kwam ik op de verschillende fora meteen goede tutorials tegen om WindowsXP vanaf USB stick te installeren. Ik heb alle stappen uitgevoerd en de EEE vanaf de usb laten starten. Tijdens het kopieren van bestanden kwam de installatie drie keer met de melding naar voren dat er bestanden mistten. Na een restart was het helemaal mis en werd de melding gegeven dat hall.dll mistte, daarna kon ik ook niks meer doen.
Heb je dit gedaan:

Those who got hal.dll problem is because you boot from the harddrive after you finish the partition and copy files procedure. You should boot into the usbstick again and select option 2, boot to GUI install.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is de 904/905 eee pc ooit aangekondigd? staat namelijk in de Chinese handleiding van de 1000h eee pc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EgoPro
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 26-08 18:29

EgoPro

Time is an illusion.

Verwijderd schreef op zaterdag 28 juni 2008 @ 04:21:
[...]

Deze stappen heb ik ook gevolgd. Je moet vervolgens in Personalization, je login mode wijzigen.

[afbeelding]
Nou ik heb die stappen ook gevolgd en bij mij staat loginmode gewoon op easy mode maar ik kan wel via shutdown in advanced mode komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

EgoPro schreef op zaterdag 28 juni 2008 @ 09:05:
[...]

Nou ik heb die stappen ook gevolgd en bij mij staat loginmode gewoon op easy mode maar ik kan wel via shutdown in advanced mode komen.
Ik kreeg een 'reset' error bij het aanklikken in automatisch opstarten in advanced mode, de EEE bleef in een resetloop.Met F9 de EEE opnieuw geinstalleerd. Daarna via een andere website een veel eenvoudigere methode ontdekt en dat werkt prima. Twee bestandjes van http://download.tuxfamily.org/ gedownload en dubbelklik en that's it.
  • go to http://download.tuxfamily.org/eeepcrepos/pool/main/
  • right click on kicker_3.4.2.201-1_i386.deb and save it on your eeepc
  • then right click on ksmserver_3.4.2.201-1_i386.deb and save it to your eeepc
  • Then go to file manager on the eeepc and find both files. Do this with each of them, one first then do the other: right click, scroll to "install DEB file" and then left click. A message will say you have done this successfully. Do the same with the other file. That's it.
  • Hit your stop button, you now get the extra "full desktop" button.
Snap niet waarom instructies zo moeilijk moeten zijn met terminals en sudoku bashers...

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 28-06-2008 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je dit gedaan:

Those who got hal.dll problem is because you boot from the harddrive after you finish the partition and copy files procedure. You should boot into the usbstick again and select option 2, boot to GUI install.
Jazeker, heb het vannacht nog aan de gang gekregen. Moest inderdaad bij een nieuwe reboot de USB stick weer selecteren. Alles werkt nu perfect, bijgeleverde drivers van Asus zijn prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubu
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 05-09 20:24
Verwijderd schreef op zaterdag 28 juni 2008 @ 08:40:
Is de 904/905 eee pc ooit aangekondigd? staat namelijk in de Chinese handleiding van de 1000h eee pc.
hmm, interessant.
die zijn nog niet aangekondigd, wat staat er precies over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0Burner0
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 22-08 16:19
Laat maar quote op een oud bericht :S

[ Voor 95% gewijzigd door 0Burner0 op 28-06-2008 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 28 juni 2008 @ 08:40:
Hhmmm, ik heb daar nog niets van gelezen... effe googlen!

Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TEAMIKKE
  • Niet online
Na een uurtje of wat op m'n EEE 900 gewerkt te hebben heb ik absoluut geen spijt ervan :) Xandos 5 min. naar gekeken maar het kon me niet bekoren. Na een geschikt USB-stickje te hebben gehaald, XP erop gezet via de tutorial van een tweaker uit de SP. Ging perfect :) Vandaag alle standaard prog's erop gezet, wireless werken gekregen en allemaal vrolijk uit geprobeerd. Het loopt allemaal zeer soepel en ik ben blij met die 1g intern geheugen. 8g SD-kaartje erin en helemaal perfect 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Ik heb sinds enkele weken ook een Asus eeepc 701 white. Ik heb er sinds Vrijdag Mandriva opgezet. Werkt inderdaad "out off the box". Alleen héél erg jammer dat het systeem een opstarttijd heeft van 2 1/2 minuut en een shutdpwntijd van een ruim één minuut. Volgens mij moet dit sneller kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syntesia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 11:57
2 1/2 minuut ! dat is belachelijk lang mijn windows heeft een opstarttijd van 35 seconde als het niet minder is :S .. en afsluiten is echt 10 seconde ofzo zou het een x meten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
Verwijderd schreef op zondag 29 juni 2008 @ 03:58:
Ik heb sinds enkele weken ook een Asus eeepc 701 white. Ik heb er sinds Vrijdag Mandriva opgezet. Werkt inderdaad "out off the box". Alleen héél erg jammer dat het systeem een opstarttijd heeft van 2 1/2 minuut en een shutdpwntijd van een ruim één minuut. Volgens mij moet dit sneller kunnen.
Danm, ik ben ook aan het proberen Mandriva op een USB-stick te installeren (lukt natuurlijk voor geen meter) maat dit belooft weer niet veel goeds... Hoe is het jou gelukt Mandriva te installeren? Ik heb deze guide geprobeerd, maar daarmee lukt het me niet.

Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet - 3x HomeWizard plug-in batterij, totaal 8,1 kWh / 2400 watt / 2400 watt, aansturing met Home Assistant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crackh34d
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 22-12-2024
EDIT: Laat maar, foutje

[ Voor 94% gewijzigd door Crackh34d op 29-06-2008 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002

Metro2002

Memento mori

Verwijderd schreef op zondag 29 juni 2008 @ 03:58:
[...]

das wel heel erg lang. Mijn mandriva start in ongeveer een minuut op.
kijk eens of er niks lang staat te wachten bij het opstarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Topicstarter
In Ander Nieuws

Het ziet er naar uit dat Asus niet zo voortvarend is met betrekking tot de omruil actie van accu's in de UK. Op dit moment staat de hele actie op hold, zie ook hier.

Denk, dat als ze in Engeland al zo moeilijk doen om de accus, dat wij al helemaal moeilijk moeten gaan als we de 5800mah accus willen krijgen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CanonG1 schreef op zondag 29 juni 2008 @ 10:51:
[...]

Danm, ik ben ook aan het proberen Mandriva op een USB-stick te installeren (lukt natuurlijk voor geen meter) maat dit belooft weer niet veel goeds... Hoe is het jou gelukt Mandriva te installeren? Ik heb deze guide geprobeerd, maar daarmee lukt het me niet.
Ik heb Mandriva 2008.1 geístalleerd met een externe DVD-brander via de USB-poort.

Jij schrijft dat je het via een guide hebt geprobeerd. Welke??.
Metro2002 schreef op zondag 29 juni 2008 @ 12:01:
[...]

das wel heel erg lang. Mijn mandriva start in ongeveer een minuut op.
kijk eens of er niks lang staat te wachten bij het opstarten.
Hij wacht nogal erg lang bij:

Starting udev.
activating Compat-mode for non WLan-scripts.

Dit zijn de twee zaken waarbij het mij opvalt dat het systeem nogal lang wacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok, ik weet dat volgens de waarschuwing hier niet over levertijden mag praten. Enkel in de vorige topics staat er niet recent over de 901 en de 1000.

En ja ik wil graag wachten op de 901 en niet de 900 aanschaffen.

Ik zit ook nog in dubio, zie het MSI Wind topic.

We weten dat hij rond de 8e in US ligt, maar wie weet ongeveer wanneer hij dan hier verkrijgbaar is? Hoe is dit gegaan met de vorige versies? Zat daar nog weken tussen of viel dat wel mee?

En heeft iemand al echt ervaring met Asus en Ubuntu?
Ik lees zo veel dat ik de helft alweer kwijt ben :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op de officiële website van asus waar je de drivers/bios etc kan downloaden staat de handleiding van de 1000h eee pc.Staat duidelijk dat het ook de handleiding van 904/905 is. Heb zelf de de handleiding ook in bezit maar niet geraadpleegd, ik spreek geen Chinees. Verwachtte de Engelse handleiding op de site te kunnen vinden,bleek de Chinese te zijn.

[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 29-06-2008 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

XanderDrake schreef op zondag 29 juni 2008 @ 14:11:
In Ander Nieuws

Het ziet er naar uit dat Asus niet zo voortvarend is met betrekking tot de omruil actie van accu's in de UK. Op dit moment staat de hele actie op hold, zie ook hier.

Denk, dat als ze in Engeland al zo moeilijk doen om de accus, dat wij al helemaal moeilijk moeten gaan als we de 5800mah accus willen krijgen!
Ik wacht op een reactie van de CB. Ik heb mijn bijdrage op de CB forum ook formeel de CB doen toekomen. Mijn verwachtingen zijn niet hoog gespannen, mede gezien de recente ontwikkeling in de UK.

Ik vind feitelijk dat Asus het "accu probleem" global moet oplossen en dat de eventuele vervanging van de 4400- voor een 5800mAh accu voor (o.a.) de 900 bezitters niet wordt beperkt tot enkele landen (gelijke monniken gelijke kappen).

M.i. heeft de (mobiele) 900 gebruiker uiteindelijk 2 opties: aanschaf batterij met grotere capaciteit of de 900 verkopen en een 901 aanschaffen. Afgezien van de batterij, ben ik (als mobiele gebruiker tijdens reizen) tevreden met de 900/Xandros (default :-).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand hier OS X al geinstalleerd op de 900?

[ Voor 87% gewijzigd door Verwijderd op 29-06-2008 19:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 29 juni 2008 @ 16:02:
Ok, ik weet dat volgens de waarschuwing hier niet over levertijden mag praten. Enkel in de vorige topics staat er niet recent over de 901 en de 1000.

We weten dat hij rond de 8e in US ligt, maar wie weet ongeveer wanneer hij dan hier verkrijgbaar is? Hoe is dit gegaan met de vorige versies? Zat daar nog weken tussen of viel dat wel mee?

Op 1 July word hij gereleased in de UK ( Verenigd Koninkrijk) er zijn al enkele shops waar je hem kunt pre-orderen zoals bij Clove, check het topic op EEEUSER.com voor meer pre-order adreskes..:)
Wanneer hij werkelijk waar in de Nederlanden verschijnt is een raadsel wat de almachtige Jezus Kryst ook niet kan weten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op mijn eee draait Opensuse 11.0, werkt echt perfect.
/ op de 4GB en /home staat encrypted op de 16GB. (wel zo veilig, en alle instellingen en wachtwoorden overleven een re-install als het nodig is)
Geen swap partitie om de SSD te sparen, en beide partities ext2 met no-atime gemount voor betere performance.
Alle hardware werkt, ook de Fn toetsjes, inclusief een OSD voor het volume, backlight, etc.
Install gedaan met een externe USB DVD speler.
Wel van te voren de netwerk driver als RPM klaar zetten op een USB stickie, die zit standaard niet in Opensuse, maar er zijn op de Opensuse site wel repositories voor te vinden.
Via die repositories kan je heel eenvoudig de overige drivers installeren met Yast. (acpi, osd, wifi)
Ik werk nu full time met de eee, en heb mijn vorige laptop, (HP NC8000) ingeleverd.
Voor het gemak een sitecom (erfenisje) USB docking station aangesloten, word standaard herkent door Opensuse, zo heb ik metteen een extra netwerk aansluiting (eth1) USB poorten, serieele poort, printerpoort en keyboard/muis via PS2.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 29-06-2008 19:44 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fd1sk
Verwijderd schreef op zondag 29 juni 2008 @ 16:02:

Ubuntu van www.ubuntu-eee.com draait echt supermooi op mijn 701 4G.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 29 juni 2008 @ 19:40:
Op mijn eee draait Opensuse 11.0, werkt echt perfect.
/ op de 4GB en /home staat encrypted op de 16GB. (wel zo veilig, en alle instellingen en wachtwoorden overleven een re-install als het nodig is)
Geen swap partitie om de SSD te sparen, en beide partities ext2 met no-atime gemount voor betere performance.
Alle hardware werkt, ook de Fn toetsjes, inclusief een OSD voor het volume, backlight, etc.
Install gedaan met een externe USB DVD speler.
Wel van te voren de netwerk driver als RPM klaar zetten op een USB stickie, die zit standaard niet in Opensuse, maar er zijn op de Opensuse site wel repositories voor te vinden.
Via die repositories kan je heel eenvoudig de overige drivers installeren met Yast. (acpi, osd, wifi)
Ik werk nu full time met de eee, en heb mijn vorige laptop, (HP NC8000) ingeleverd.
Voor het gemak een sitecom (erfenisje) USB docking station aangesloten, word standaard herkent door Opensuse, zo heb ik metteen een extra netwerk aansluiting (eth1) USB poorten, serieele poort, printerpoort en keyboard/muis via PS2.
Het klinkt allemaal alsof het niet beter kan, maar OpenSuse is toch echt niet een aanrader als je echt een makkelijk te maintainen systeem wil met veel community support.

Fijn dat je het werkend hebt, maar ik zou toch de Debian/Ubuntu kant opgegaan zijn als ik jou was.

/me vindt het trouwens best raar dat je je sitecom keus moet onderbouwen met een "erfenisje" :X

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 29-06-2008 20:48 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 29 juni 2008 @ 19:39:
[...]

Op 1 July word hij gereleased in de UK ( Verenigd Koninkrijk) er zijn al enkele shops waar je hem kunt pre-orderen zoals bij Clove, check het topic op EEEUSER.com voor meer pre-order adreskes..:)
Wanneer hij werkelijk waar in de Nederlanden verschijnt is een raadsel wat de almachtige Jezus Kryst ook niet kan weten
Dat forum volg ik ook al een hele tijd en dat van Clove ken ik ook al. Ik wil dan alleen graag van Nederlanders/Belgen weten hoe hun ervaring met dat bedrijf is. Ik koop niet zomaar even in het buitenland via een webshop.
En sinds mijn vakantie doe ik al niets anders dan alles maar lezen en lezen en meer informatie vergaren.

Wat gewoon jammer is is dat deze over een paar dagen word gereleased in de UK en ongeveer een week later in de US, maar hier in NL hoor je er totaal niets over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ScanWeb schreef op zondag 29 juni 2008 @ 19:59:
[...]

Ubuntu van www.ubuntu-eee.com draait echt supermooi op mijn 701 4G.
Ok en kan je daarbij ook automatisch de ubuntu kleuren instellen? Want ik zie van Ubuntu Eee dat het blauw is, maar vind de huidige bruin/oranje juist erg mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berend_
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-06-2024
Verwijderd schreef op zondag 29 juni 2008 @ 21:31:
[...] ... niets anders dan alles maar lezen en lezen en meer informatie vergaren.
lol, ja dat gaat bij mij precies hetzelfde. In al die informatie kwam ik tegen dat de 901 pas eind juli in NL te krijgen is |:( (ik las zelfs ergens september..). Maar ja, je weet nooit hoe het loopt.
Toen ik begon met informatie te verzamelen was de 901 net gepresenteerd op Computex, dus kwam ik steeds nieuwe bronnen met info tegen, maar de bronnen zijn nu wel zo'n beetje uitgedroogd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Topicstarter
Hoeveel mensen hier hebben trouwens al geprobeerd hun 701's en 900's te overclocken?

Ik ben we benieuwd naar de resultaten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

berend_ schreef op zondag 29 juni 2008 @ 21:58:
[...]

lol, ja dat gaat bij mij precies hetzelfde. In al die informatie kwam ik tegen dat de 901 pas eind juli in NL te krijgen is |:( (ik las zelfs ergens september..). Maar ja, je weet nooit hoe het loopt.
Toen ik begon met informatie te verzamelen was de 901 net gepresenteerd op Computex, dus kwam ik steeds nieuwe bronnen met info tegen, maar de bronnen zijn nu wel zo'n beetje uitgedroogd...
Zou er verschil tussen een UK en een NL versie moeten zitten ?

Gaan deze qua serienummer ook echt wat anders doen of is dit gewoon 1 batch ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

berend_ schreef op zondag 29 juni 2008 @ 21:58:
[...]

Daarom, ik las ook zoiets.. maarja als het met de 900 weer even anders gegaan is (dat ging voor NL weer redelijk snel) dan hoop ik dat ook voor de 901.

En inderdaad helaas zijn vele bronnen een beetje uitgedroogd en daarom hoopte ik hier wat meer te kunnen vinden, maar jammer genoeg wil dat dus nog niet echt.

@RutgerM

Zover ik het weet zit er niet echt verschil in, behalve in de toetsenborden. De UK is net even iets anders dan de US en wij gebruiken hier vooral de US versie.
Dat is wat ik na alle info vergaren begrepen heb.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 29-06-2008 23:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Topicstarter
Ik ben trouwens vandaag overgestapt op XP, ik vond de nadelen van Xandros niet opwegen tegen de voordelen.

En mijn 900 doet het als een tierelier :)
Start sneller op dan mijn zware game pc! :o
Het valt me ook op dat vrij veel app's beter draaien in XP dan in Xandros.
Daarmee bedoel ik vooral flash based dingen.
Zware streaming flash (dumpert.nl, southparkstudios.com) draaien gewoon soepel, zoals het hoort. Vaak zat de cpu rond de 80-90%, maar ik merkte er niets van! Onder Xandros was het niet zon feest, veel stotteringen op de dumpert bijvoorbeeld.
Maar ik heb nog wel 1gb+ overhouden voor een Linux variant, zoals EEEubuntu of Puppeee.
Ik laat het wel weten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
XanderDrake schreef op zondag 29 juni 2008 @ 23:01:
Ik ben trouwens vandaag overgestapt op XP, ik vond de nadelen van Xandros niet opwegen tegen de voordelen.

En mijn 900 doet het als een tierelier :)
Start sneller op dan mijn zware game pc! :o
Het valt me ook op dat vrij veel app's beter draaien in XP dan in Xandros.
Daarmee bedoel ik vooral flash based dingen.
Zware streaming flash (dumpert.nl, southparkstudios.com) draaien gewoon soepel, zoals het hoort. Vaak zat de cpu rond de 80-90%, maar ik merkte er niets van! Onder Xandros was het niet zon feest, veel stotteringen op de dumpert bijvoorbeeld.
Maar ik heb nog wel 1gb+ overhouden voor een Linux variant, zoals EEEubuntu of Puppeee.
Ik laat het wel weten :)
Nu ik dit soort dingen lees is het voor mij makkelijk: daahaag Linux met al zijn gekloot. Ik weet nu vrij zeker dat ik veel meer lol ga hebben van mijn EEE PCtje als er XP op komt. Kan ik ten minste ook de software installeren om de omvormers uit te lezen van onze zonnestroominstallatie en Truecrypt gebruiken.

Ik heb op marktplaats voor € 15 een USB DVD-brander gekocht, dat voorkomt een boel geëmmer met USB-sticks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben nog steeds aan het twijfelen of ik mijn HP 1,6Ghz Centrino Business notebook zal houden of over zal stappen op een EEE 900/901.

Mijn laptop ondersteund Linux 100%, dus dat is prima, alleen ben ik er nog niet uit.

Ik draai graag Ubuntu, dat kan op EEE, echter windows in VMware op die EEE is dan ook weer zo wat.

De 900 heeft een flashdisk en de 901 een SATA als het goed is.

Ik vind de snelheid van die Flashdisk echt een plus, alleen heeft deze geen bluetooh en wil ik geen USB sloten voor bluetooth gebruiken.

Best een lastige keus.

Iemand een reden om me over te halen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09-09 21:24

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica