Is dat op een EEE 900??lithiumangel schreef op maandag 23 juni 2008 @ 22:20:
XP op de 4Gb interne SSD geinstaleert en al mijn OS haperingen en stotteringen waren verdwenen \0/
Mijn OS haperd af en toe ook heb me OS op mijn 16 GB staan.
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Is dat op een EEE 900??lithiumangel schreef op maandag 23 juni 2008 @ 22:20:
XP op de 4Gb interne SSD geinstaleert en al mijn OS haperingen en stotteringen waren verdwenen \0/
Ja dat is een 900 als ik paar posts terug lees.Maar de 4GB disk is gewoon sneller omdat deze niet via een extra controller moet communiceren omdat deze gesoldeerd is. Daarbij is de schijf zelf ook gewoon sneller.0Burner0 schreef op maandag 23 juni 2008 @ 22:49:
[...]
Is dat op een EEE 900??
Mijn OS haperd af en toe ook heb me OS op mijn 16 GB staan.
AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3
Ik wil in dit ervaringentopic even melden dat ik compleet gelukkig ben met mijn 900. Ik denk dat ik bij de voorgeïnstalleerde Linux blijf, als ik een paar kleine issues op kan lossen. Heeft iemand ervaring met:- Ja jonges ik heb em ook bestelt!!
Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet - 3x HomeWizard plug-in batterij, totaal 8,1 kWh / 2400 watt / 2400 watt, aansturing met Home Assistant
Mischien als je een windows xp live cd download maakt en deze op een bootable usb stick zet dat het gaat werken. Ik had een windowsxp cd die kon je laten booten en had je windows voor je.CanonG1 schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 00:17:
Goed man, de waarschuwing in dikke blauwe letters in een rood vak compleet niet lezen
[...]
Ik wil in dit ervaringentopic even melden dat ik compleet gelukkig ben met mijn 900. Ik denk dat ik bij de voorgeïnstalleerde Linux blijf, als ik een paar kleine issues op kan lossen. Heeft iemand ervaring met:
- Het internetten d.m.v. bluetooth / Nokia met het standaard-OS? Ik heb uiteraard gezocht, maar een echt eenduidige howto kan ik niet vinden.
- Downloaden van torrents. Ik heb Azureus gedownload (heet nu Vuze) maar werkt niet, er start een shell met allerlei text maar geen programma
- Het lijkt er op dat de meegeleverde Thunderbird geen handtekening onder mails kan zetten. Iemand een idee hoe ik dat kan fixen? Het lijkt wel alsof de optie er simpelweg niet is.
En als laatste: hoe kan ik zo makkelijk mogelijk een Windows XP vanaf een USB-stick draaien (dus niet vanaf een USB-stick op de EEE PC installeren)? Er staan vele howtos op het internet, maar de meeste lijken zo ingewikkeld en tijdrovend dat ik graag ervaring van iemand uit de eerste hand zou willen horen. Het lijkt me handig om soms heel even naar XP te kunnen booten voor zaken die echt niet willen onder Linux, maar een complete dual-boot opzetten lijkt me wat veel werk.
Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet - 3x HomeWizard plug-in batterij, totaal 8,1 kWh / 2400 watt / 2400 watt, aansturing met Home Assistant
Dat deed/doe ik via Nokia PC-Suite. Bluetooth dongle i.c.m. Nokia N95 en T-Mobile PIT. Werkt(e) best goed. Alleen laatste tijd krijg ik de melding dat OF mn modem niet goed geconfigureerd is OF dat de COM poort bezet schijnt te zijn. Ik weet nog niet precies waarom dit in ene zo is. Ik heb de doorvoersnelheid van mijn virtuele modem omhoog gezet, maar nadat dit niet (goed) werkte weer teruggezet naar de originele instelling. Sindsdien die fout.CanonG1 schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 10:03:
En het internetten d.m.v. bluetooth -> Nokia? Ik kan me niet voorstellen dat nog niemand dat gewild heeft?
Pixel 7 Pro-||-Amplifi Alien Wifi-6-||-Samsung QE75QN93A Neo-QLED-||-XBOX Series X-||-Nintendo Switch V1/256GB-||-Asus ROG Ally2TB 980 Pro SSD-||-Shield Android TV32GB-||-Dell XPS 15 9500 32GB/2TB-||
Ik draai het originele Xandros besturingssysteem... Ik had gehoopt dat iemand het daarmee werkzaam had gehad.martincm schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 10:49:
Nokia PC-Suite
Verwijderd
[ Voor 48% gewijzigd door __R__ op 24-06-2008 17:01 ]
Verwijderd
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 24-06-2008 16:20 ]
Verwijderd
[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 24-06-2008 16:37 ]
En indexering uitschakelen op de disk. (Blijf het herhalen, maar kan geen kwaad lijkt meVerwijderd schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 16:35:
Installeren op de interne 4GB ssd. Niet op die 16GB
AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3
Verwijderd
Staat op de interne, en indexing staat ook uit. Snap het zelf ook niet helemaal. En ja, ik zit toevallig op de Erasmus...Luuk1983 schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 16:37:
[...]
En indexering uitschakelen op de disk. (Blijf het herhalen, maar kan geen kwaad lijkt me)
Verwijderd
Hahaha oke, hoi ik ben Kurt.Verwijderd schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 16:41:
[...]
Staat op de interne, en indexing staat ook uit. Snap het zelf ook niet helemaal. En ja, ik zit toevallig op de Erasmus...
[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 24-06-2008 16:43 ]
Verwijderd
Hey, hoe istVerwijderd schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 16:42:
[...]
Hahaha oke, hoi ik ben Kurt.
Geen compressie aan ofzo ook? Wat heb je allemaal geN-lite? Bij mij gaf nLite alleen maar problemen, heb er nu een volledige versie van XP opgezet. Dat werkt probleemloos.
Verwijderd
Verwijderd
Ja, ook lekkerVerwijderd schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 17:02:
Ik heb SP3, alleen ik geinstalleerd via een USB DVD drive. Op die 8GB memstick kan je toch wel XP zetten. CD was iets van 600MB (iso).
Goed met jou ook?
Misschien 2GB erin pleuren en de pagefile compleet weghalen? Ik heb XP genlite volgens het document in de startpost, inclusief tips om performance te verbeteren. Ik draai SP3, via USB stick geinstalleerd. Ik merk niks van een trage XP. Ik vind alles juist extreem soepel lopen!Verwijderd schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 16:41:
[...]
Staat op de interne, en indexing staat ook uit. Snap het zelf ook niet helemaal. En ja, ik zit toevallig op de Erasmus...
Verwijderd
Verwijderd
Nee bij mij draait het heel soepel. Geen vertraging en geen extreme SSD activiteit oid.Verwijderd schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 17:14:
[...]
Ja, ook lekker
ik heb ook SP3, alleen dat programma'tje om die usb stick bootable te maken werkt niet met sticks groter dan 2GB, maar jij merkt totaal geen vertragingen?
Dan draait hij alsnog op 630mhzVerwijderd schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 17:16:
Even een klein probleempje.
Op mijn eee pc 900 draai ik windows xp sp3 alleen hij blijft op 900mhz draaien op battery en ac hoort dit? Dit check ik via rechtermuisknop op Deze Computer en dan eigenschappen.
Ik heb de laatste bios versie geinstalleerd.
Op internet kan wel vinden dat hij waarschijnlijk op battery op 630 moet lopen maar geen oplossing.
[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 24-06-2008 17:21 ]
Verwijderd
Pagefile is compleet weg. Ik had hem eerst ook genlite volgens de startpost. Toen draaide hij inderdaad soepeler, alleen mijn bluetooth werkte niet goed. Hij kon de bluetooth modem niet installeren. Maar misschien dat ik dat inderdaag nog maar een keer moet doen en dan goed opletten op de bluetooth driversLuuk1983 schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 17:15:
[...]
Misschien 2GB erin pleuren en de pagefile compleet weghalen? Ik heb XP genlite volgens het document in de startpost, inclusief tips om performance te verbeteren. Ik draai SP3, via USB stick geinstalleerd. Ik merk niks van een trage XP. Ik vind alles juist extreem soepel lopen!
Verwijderd
Vind ik ook, daarom onder de aandacht gebracht van de CB (CB leest mee op het forum :-)Verwijderd schreef op zaterdag 21 juni 2008 @ 18:31:
Die petitie zouden we eigenlijk gewoon moeten gebruiken. Zou toch zonde zijn vind ik.
Verwijderd
Bedoel je dat hij altijd op 630mhz draait? Ook als staat er 900?Verwijderd schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 17:19:
[...]
Nee bij mij draait het heel soepel. Geen vertraging en geen extreme SSD activiteit oid.
[...]
Dan draait hij alsnog op 630mhz
configuratiescherm>computerbeheer>opslag>schijfbeheerblowbeat schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 18:05:
Hello EEE-lovers,
Vandaag de koe maar eens bij de horens gevat en XP via SD op mijn EEE 900 gezet via een image (niet zelf ge-Nlite)
Het werkt maar nog niet vlekkeloos. Ik zit nog met een paar vragen:Iemand tips?
- op de een of andere manier ziet hij maar 4 GB SSD terwijl ik toch alle partities had weggegooid.
- Wireless is ook nog niet zoals het zijn moet. De Atheros driver wordt niet geladen bij opstarten, en eigenlijk zou ik liever de XP drivers willen hebben.
[ Voor 62% gewijzigd door syntesia op 24-06-2008 18:10 ]
Verwijderd
Je hebt denk ik de partitie niet aangemaakt. Ik weet niet of die via rechtermuisknop op deze computer en dan beheren en dan schijf-iets gaan. Kijken of daar nog een schijf staat zonder partitie.blowbeat schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 18:05:
Hello EEE-lovers,
Vandaag de koe maar eens bij de horens gevat en XP via SD op mijn EEE 900 gezet via een image (niet zelf ge-Nlite)
Het werkt maar nog niet vlekkeloos. Ik zit nog met een paar vragen:Iemand tips?
- op de een of andere manier ziet hij maar 4 GB SSD terwijl ik toch alle partities had weggegooid.
- Wireless is ook nog niet zoals het zijn moet. De Atheros driver wordt niet geladen bij opstarten, en eigenlijk zou ik liever de XP drivers willen hebben.
Bij 'deze computer' staat inderdaad 900MHz, maar dit is de processor aanduiding en niet de daadwerkelijke clockfrequentie. De processor wordt namelijk geidentificeerd als een 'Celeron M 900MHz', ongeacht waar hij op geclocked is. Uit zichzelf is de EEE ALTIJD op 630MHz geclocked, je moet specifiek actie ondernemen (eeectl) om 'm op 900MHz te krijgen.Verwijderd schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 18:08:
[...]
Bedoel je dat hij altijd op 630mhz draait? Ook als staat er 900?
Bij de EEEPC900 is hij gewoon op 900mhz geclocked. Bij de 704 is ie idd op 630 mhz en kan je via eeectl clocken naar 900.Luuk1983 schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 18:43:
[...]
Bij 'deze computer' staat inderdaad 900MHz, maar dit is de processor aanduiding en niet de daadwerkelijke clockfrequentie. De processor wordt namelijk geidentificeerd als een 'Celeron M 900MHz', ongeacht waar hij op geclocked is. Uit zichzelf is de EEE ALTIJD op 630MHz geclocked, je moet specifiek actie ondernemen (eeectl) om 'm op 900MHz te krijgen.
Met de nieuwe bios 104 volgens mij gaat hij op batterij naar 630. Dus als je dit wilt ff je bios updaten.Verwijderd schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 17:16:
Even een klein probleempje.
Op mijn eee pc 900 draai ik windows xp sp3 alleen hij blijft op 900mhz draaien op battery en ac hoort dit? Dit check ik via rechtermuisknop op Deze Computer en dan eigenschappen.
Ik heb de laatste bios versie geinstalleerd.
Op internet kan wel vinden dat hij waarschijnlijk op battery op 630 moet lopen maar geen oplossing.
Verwijderd
Verwijderd
Goed bezig, we moeten het ook op de site van Kassa zetten eigenlijk. Dat is ook wel een goede.Verwijderd schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 18:08:
[...]
Vind ik ook, daarom onder de aandacht gebracht van de CB (CB leest mee op het forum :-)
Verwijderd
Me 2. In afwachting van de website waar we naar over zouden moeten hevelen, heb ik de petitie gewoon open gelaten. Inmiddels bijna 200 racties, super! Hoeveel van die dingen zijn er eigenlijk naar Nederland gekomen? Zou dit al een mooie afspiegeling zijn?Verwijderd schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 20:37:
[...]
Ik vind het goed om te horen dat er nog mensen mee bezig zijn.
oops:Verwijderd schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 21:18:
[...]
Me 2. In afwachting van de website waar we naar over zouden moeten hevelen, heb ik de petitie gewoon open gelaten. Inmiddels bijna 200 racties, super! Hoeveel van die dingen zijn er eigenlijk naar Nederland gekomen? Zou dit al een mooie afspiegeling zijn?
AMD Ryzen 9 3900X - Scythe Fuma | Gigabyte X570 Aorus Elite | 64GB Crucial 3000C16 | ASUS TUF RTX 3080 OC | Corsair MP510 960GB | Samsung 850 EVO 1TB | OCZ TR150 960GB | Corsair 760T + HX850i | HP X34 • 3440x1440 • 165Hz | Win 10 Pro
Verwijderd
Bizar... Ik heb twee 4GB SanDisk Ultra II SDHC kaartjes en ik kan van beide prima booten als ik ze via Acronis bootable maak. Volgens de opdruk zijn ze 'categorie 4' SDHC, wellicht dat dat nog iets uitmaakt?Sangroid schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 19:13:
Ik kreeg het niet voor elkaar om Acronis op te laten starten van een SD-kaart. Met mijn 4GB kaartje lukt het nog steeds niet, maar met behulp van deze handleiding: http://forum.eeeuser.com/viewtopic.php?id=16368 (ergens verderop in het topic staat _wel_ de goede link) is het me gelukt (met een 2GB kaartje).
Waarom het niet lukt met mijn Sandisk 4GB SDHC kaartje is mij een raadsel.
Het is dus wel van belang om je kaartje van te voren 'bootable' te maken.
Verwijderd
1000H ?Verwijderd schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 20:35:
Vandaag mijn 1000H eee pc binnen. Batterij duur 7 uur (wifi, bluetooth uit etc.) Met alles aan een kleine 5 uur. Toetsenbord en touchpad is erg klote. Hele toetsenbord beweegt lekker mee bij het typen, een soort vering-effect net als een trampoline, de linker -en rechter touchpad is belachelijk hard, heel veel kracht nodig wil je die indrukken. En een pixel midden in mijn scherm. Gelijk Nederlandse xp erop gedaan met bijbehorende drivers.
Verwijderd
Verwijderd
nope, is echt de 1000h eee pcVerwijderd schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 22:56:
[...]
1000H ?
Bluetooth ?
Dat moet een 901 zijn ?
Ik heb het draaiende onder Slackware 12.1 op m'n EEE PC 900 via min Nokia E61 en T-Mobile Pocket Internet totaal. Ik zal hieronder beschrijven wat ik gedaan heb; wellicht heb je er wat aan om het draaiende te krijgen onder Xandros.CanonG1 schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 11:04:
[...]
Ik draai het originele Xandros besturingssysteem... Ik had gehoopt dat iemand het daarmee werkzaam had gehad.
1
| sdptool browse |
1
2
3
4
5
6
| rfcomm0 { device 00:01:ED:15:65:A4; channel 2; comment "linux gprs"; bind yes; } |
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
| options { autoinit yes; security auto; pairing multi; passkey "0000"; } device { name "EEE PC"; class 0x3e0100; iscan enable; pscan enable; lm accept; lp rswitch,hold,sniff,park; } |
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
| lcp-echo-failure 0 lcp-echo-interval 0 nodetach debug show-password connect "/usr/bin/wvdial --chat --config /etc/ppp/peers/gprs-wvdial.conf tmobile" disconnect "/etc/ppp/peers/gprs-disconnect-chat" /dev/rfcomm0 115200 crtscts local noipdefault ipcp-accept-local defaultroute usepeerdns novj nobsdcomp novjccomp nopcomp noaccomp noauth |
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
| #!/bin/sh # # File: # gprs-disconnect-chat # exec /usr/sbin/chat -V -s -S \ ABORT "BUSY" \ ABORT "ERROR" \ ABORT "NO DIALTONE" \ SAY "\nSending break to the modem\n" \ "" "\K" \ "" "\K" \ "" "\K" \ "" "\d\d+++\d\dATH" \ SAY "\nPDP context detached\n" |
1
2
3
4
5
6
7
8
| [Dialer tmobile] Modem = /dev/rfcomm0 Baud = 115200 Init1 = AT+CGDCONT=1,"IP","internet" Dial Command = ATDT Phone = *99# Username = tmobile Password = (empty) |
1
| hciconfig enable piscan |
1
| chmod 755 /etc/ppp/peers/gprs-disconnect-chat |
1
| pppd call gprs |
I'm gonna architect a world of pain all over your candy ass
Verwijderd
Verwijderd
Inderdaad, ik vind hem slecht gebouwd. De 900 is wat dat betreft beter. Het voelt allemaal stug aan. Zelfs de aan en uitknop voelt verkeerd aan. 1 op de 3 keer drukken voordat hij het doet. Het is allemaal te gehaast in elkaar gezet. Beetje gammel is denk ik de juiste bewoording. Grote voordeel is de 80gb hardeschijf, geen gezooi met nlite of verwijderen van onderdelen van programma's. Harde schijf is heel snel, presteert even goed (voor mij gevoel zelfs sneller dan de 4gb ssd schijf van de 900). De batterij maakt dat die zwaarder is dan de 900, mocht de 900 met dezelfde batterij geleverd zijn dan is die even zwaar. Voelt heel licht zonder batterij.
Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca
Verwijderd
Verwijderd
Ik denk dat de specificaties hetzelfde blijven. Hopelijk voor de rest van de wereld gaan ze iets aan het keyboard doen. Van een 'prototype' is dus geen sprake. Herstellen van een gammel keyboard/touchpad valt in de categorie 'plastic herbewerken'.berend_ schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 00:42:
Zijn die 901 en 1000H die al in Taiwan te krijgen zijn niet een soort 'prototype' van het uiteindelijke product?
Ik wil je hartelijk danken voor je uitgebreide uitleg, maar ik krijg het allemaal niet voor elkaar. Ik heb de hele nacht zitten kloten met Xandrox, eeexubuntu, maar helaas is het moment gekomen: Linux heeft mij eronder gekregen. Ik heb in het verleden al eens eerder met Linux geëxperimenteerd, maar altijd liep ik er tegenaan dat zaken simpelweg niet werken of pas werken na zeer veel en ingewikkeld configuratiewerk. Het zal gedeeltelijk aan mij liggen, maar ik begin te geloven dat de mensen die Linux ontwikkelen hun prioriteiten niet helemaal op een rijtje hebben: het moet allemaal shiny en mooi, maar de achterliggende werking wordt nog wel eens vergeten.uFx schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 23:30:
Allereerst zorg je ervoor dat pppd, wvdial en de bluetooth tools (bluez) geinstalleerd zijn.
Lang en veel te ingewikkeld verhaal.![]()
Dan zou het moeten werken
Verwijderd
Het toetsenbord van mijn 701 veert ook een beetje, dus per exemplaar binnen een zelfde serie kan het ook verschillen. Allicht dat het bij de 901 en 1000 ook om slechts enkele exemplaren gaat.XanderDrake schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 00:33:
Ik moet trouwens zeggen dat mijn 900 een uitstekend toetsenbord heeft. Geen vering what-so-ever.
Ik zag in videoreviews dat de 901 en 1000H allebei last hebben van inverende toetsenborden.
Dan ben ik toch blij met mn 900tje
Nou ik denk que bruikbaarheid dat een class6 SDHC kaart sowieso 100x handiger is. Die kan je gewoon in de EEE laten zitten en steekt niet uit. Mocht je eventueel meerdere kaarten hebben, dan zijn die ook veel kleiner en handiger om mee te nemen dan een USB stick.Verwijderd schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 22:57:
Hoi, ik zit erover te denken een eepc 700 serie aan te schaffen. Ik vraag me op dit moment alleen af wat qua toegevoegde opslag beter/sneller is, een 8/16 gb usb 2.0 stick of een sdhc 8/16 gb class 6 card. Kan iemand mij daar uitsluitsel over geven? Ik heb al het nodige gezocht over snelheden van sd cards en de usb sticks maar die fluctueren zo erg dat er geen pijl op te trekken valt. Heeft er iemand ervaring mee?
Linux is iets wat je moet liggen en is alles behalve 'mooi en shiny'. Integendeel: je moet er veel tijd in steken voordat je alles netjes draaiende hebt. Maar als het dan zover is dan loopt het ook als een zonnetje.CanonG1 schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 06:27:
[...]
Kortom: ik heb weer het onderspit gedolven, Linux heeft weer gewonnen. Super! Voelt goed!
Perfect! Waarom staat zoiets wat het gewoon doet niet als ISO op internet? Dus downloaden -> werken. En niet downloaden -> configureren -> aanpassen -> hercompileren -> tweaken -> (mogelijk) werken? Juist voor de EEE PC moet dat denk ik makkelijk te maken zijn, de hardware-configuratie ligt vast. Iets wat werkt op één EEE PC werkt op alle EEE PC's (van dat type).uFx schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 09:36:
Zo heb ik gewoon de standaard Slackware 12.1 linux distributie erop gezet en heb daar een aantal aanpassingen in gedaan. Ik heb nu wlan, webcam, Fn keys, suspend, GPRS via m'n nokia, etc allemaal draaien.
Dat gevoel heb ik nu precies met Linux, en ik weet dat dat voor een aanzienlijk gedeelte uit een gebrek aan kennis komt, maar het wordt je ook niet makkelijk gemaakt die kennis op te doen. Te veel zaken werken met ondoorzichtige configuratiefiles i.p.v. een overzichtelijk schermpje zodat je ziet wat je doet. Te veel zaken zijn door goedwillende hobbyisten opgezet zonder eenduidige documentatie. Te veel zaken zijn niet getest op meerdere configuraties zodat je achterblijft met de vraag waarom iets bij jou niet werkt terwijl forums vol mensen blij beweren dat het bij hun wel werkt.Ik kan me voorstellen dat sommige gek worden van linux. Dan is het niet voor je besteed. Net zoals Windows niet voor mij besteed is omdat ik daar het gevoel krijg dat ik een probleem niet zelf kan oplossen.
Ik kan me hier volledig bij aansluiten. Overigens biedt Windows niet de mogelijkheid dat alles meteen werkt zonder te zitten klooien. Voor jou wellicht wel in verband met je ervaring maar mij weer niet. Vandaar dat het ook erg persoonlijk is en als ik het zo hoor is Windows de beste oplossing voor je.CanonG1 schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 09:55:
[...]
Maar je zult gelijk hebben, het is persoonlijk. Ik vind het jammer, ik zou me er graag in verdiepen, maar ik ben iemand die wel gelijk iets moet kunnen met iets wat ik heb, en niet dagen zitten klooien zonder resultaat. Windows biedt dat, Linux niet. Zoals ik eerder al zei vraagt Windows daarvoor zijn eigen prijs, en die zal ik moeten betalen.
Niet geprobeerd maar volgens mij heeft ook deze last van het feit dat de mic het niet doet. Vreemd, want onder Xandros werkt het welCrackh34d schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 10:06:
Iemand deze al geprobeerd?: http://www.ubuntu-eee.com/index.php5?title=Main_Page
Zie niet echt wat anders is dan de normale Ubuntu-distro, maar er zitten wel handige links bij om alles werkend te krijgen, zelfs via automatisch scriptje!
[ Voor 19% gewijzigd door uFx op 25-06-2008 10:19 ]
Nee, nog niet. Misschien waag ik er nog wel een Live CD/USB installetje aan, maar ik verwacht er niet veel van. Hun logo is wel briljant gevonden.Crackh34d schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 10:06:
Iemand deze al geprobeerd?:
Verwijderd
Ik heb geopteerd voor de Consumentenbond omdat de CB onlangs de Eee (701) heeft getest, (full review CB leden klik hier). Uit hun bevindingen maak ik op dat de test gedaan is met een accu waarvan de capaciteit hoger was dan nu geleverd aan de NL 700/900 consument....Verwijderd schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 20:37:
[...]
Goed bezig, we moeten het ook op de site van Kassa zetten eigenlijk. Dat is ook wel een goede.
Ik vind het goed om te horen dat er nog mensen mee bezig zijn.
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 25-06-2008 11:42 ]
Verwijderd
Ik ben tegen precies dezelfde problemen aangelopen. Ik wilde linux ook zeker een kans geven maar het doet gewoon niet de dingen die ik wil dat het doet. Het geeft mij juist het idee dat ik geen idee heb waar ik mee bezig ben.
Eh, en dat staat er bij mijn kaartje (eBay...) niet op. Alleen SDHC...Verwijderd schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 22:25:
[...]
Bizar... Ik heb twee 4GB SanDisk Ultra II SDHC kaartjes en ik kan van beide prima booten als ik ze via Acronis bootable maak. Volgens de opdruk zijn ze 'categorie 4' SDHC, wellicht dat dat nog iets uitmaakt?
i am the toast king whom rules over the moon!
Verwijderd
De 901 komt volgende maand, hier wacht ik ook op eigenlijkR!K? schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 15:19:
die eee pc lijkt me wel wat. vraag me alleen af of de 900 wel lekker werkt. heb meer vertrouwen in de 901 maar die schijnt alleen in het oosten te koop te zijn.
weet iemand wanneer dat heerlijke apparaat in nederland verschijnt. gezien de release date op 3 juni lag geloof ik.
Verwijderd
heb de 900 nu 1 dag , nog niet verkleurdVerwijderd schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 16:15:
[...]
Hoe verkleuren de witte EEE's in de ervaring ?
Ja, daar ga ik ook op wachten. De accuduur van de 900 is wat mij betreft veel te kort, niet echt mobiel op deze manier...Verwijderd schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 16:15:
[...]De 901 komt volgende maand, hier wacht ik ook op eigenlijk
Verwijderd schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 16:28:
[...]heb de 900 nu 1 dag , nog niet verkleurd
[ Voor 3% gewijzigd door berend_ op 25-06-2008 17:19 ]
Verwijderd
Wel eens een Macbook gezien welke "normaal" gebruikt wordt ? (dus geen mensen die er zo op G**len dat hij vertroeteld wordt).
Verwijderd
Is bekend wat de accu capaciteit zal zijn van de 901 die in NL geleverd gaan worden?berend_ schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 17:19:
[...]
Ja, daar ga ik ook op wachten. De accuduur van de 900 is wat mij betreft veel te kort, niet echt mobiel op deze manier...
[...]
Verwijderd
Lijkt me qua spex meer op een veredelde pda met keyboard?
Dit zijn wel heel erg minimale specificaties... 128 MB geheugen, daar kan je nauwelijks nog een website mee bekijken! Ik vrees dat dit Linux eerder in een negatief daglicht zet, omdat n00bs daar de schuld aan zullen geven, dan dat het helpt voor het marktaandeel. Jammer dat Linux alleen op de goedkoopste laptops verschijnt...StraightOn.NL schreef op maandag 23 juni 2008 @ 21:19:
Dit is die Intertoys €199 laptop ... niet geschikt voor windows xp oid dus wel CE / Mobile
Verwijderd
Als het een 3K Razorbook is, is het een EEEPC kloon. Alleen deze is wel helemaal "dicht getimmerd"DaRKie schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 18:07:
[...]
Lijkt me qua spex meer op een veredelde pda met keyboard?
Verwijderd
Linux niet te customizen ?Verwijderd schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 18:30:
[...]
Als het een 3K Razorbook is, is het een EEEPC kloon. Alleen deze is wel helemaal "dicht getimmerd"
"So far, this mini-notebook seems to have more style than substance. The Linux OS is confusing and is nearly impossible to customize, and the inability to stream video out of the box is a big strike against. At this point, we’re unconvinced that the RazorBook 400 is a better choice than the Eee PC 4G Xandros version. But before ruling out this system, we’ll spend more time with it and run some tests in the lab. In the meantime, check out our hands-on video."
Waar heb je die keyboard protector gekocht?Tomino schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 21:36:
Ik ben er overigens bijna met mijn accesoires voor mn Eeepc
- Keyboard sillicon protector
- Extra batterij gekocht ( 6600mha van de heer hierboven mij)
- Car charger van Lee262online van Ebay
- Tas ( maar ook deels voor school, maar met precies passend vak voor mn Eee)
- Nu nog een 8.9"touch screen, maar dat is voor de langere termijn.
Ik ben tevreden, heb alles wat mn Eee nodig heeft!
Daar was ik al bang voor, voor die paar dollar worden de verzendkosten erg hoog.
http://cgi.ebay.com/ws/eB...EWNX:IT&item=150254446593ZakHooi schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 22:19:
[...]
Daar was ik al bang voor, voor die paar dollar worden de verzendkosten erg hoog.
Volgens de specificaties die her en der rondzwerven, wordt de 901 geleverd met een 6 cel 6600mAh accu. Ik denk dat Asus dit keer niet weer een fout zal maken door verschillende accu's te leveren (kwam o.a. door afgebrande accu-fabriek).Verwijderd schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 17:40:
[...]Is bekend wat de accu capaciteit zal zijn van de 901 die in NL geleverd gaan worden?
Ook weer volgens testen die her en der rondzwerven is de processor niet echt veel sneller dan de Celeron in de 900. De Atom processor is wat zuiniger met stroom en de grotere accu zal er voor zorgen dat de 901 veel langer op een accu kan draaien. Goeie zaak!El_Hefe schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 17:55:
is die 901 nu sneller dan de 900 of niet?
xp met office e.d gaat soepel?
Als je het artikel goed gelezen had, had je geweten dat het *op dat ding* inderdaad niet (triviaal) te customisen valt. Je kunt nergens anders van booten, een terminal emulator zit er niet eens bij, extra software installen werkt niet, dus dan moet je het al op een ranzige manier gaan proberen te tweaken. Niet zo snel van de toren blazen dus.Verwijderd schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 21:32:
[...]
Linux niet te customizen ?
Laat die lui eerst eens even een goede review schrijven, dit is echt belachelijk.
I mentioned it once, but I think I got away with it.
Verwijderd
Ha ha ha, Easy to learn betekent dus 1 dag werk om de meest basale dingen werkend te krijgen.uFx schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 09:36:
[...]
Linux ... wlan, webcam, Fn keys,GPRS via m'n nokia, etc allemaal draaien. Dat heeft me een dag werk gekost
Verwijderd
Het bijgeleverde exemplaar vond ik ook knap waardeloos, dus ik heb al snel bij Brando (HongKong) een 220V travelcharger en meteen een carcharger besteld: hier vind je 'em, setje koste me incl. verzendkosten 44 US $. Had alles in 11 dagen in huis, het is degelijk en werkt prima!ZakHooi schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 21:07:
Weet iemand nog een goede simpele adapter voor de 220V stekker?
Ik heb er eentje met van 2 van die platte pinnetjes en de winkel heeft er een verloop naar 'onze' 220V stekker bij gedaan.
Deze laat echter snel los en ik ben hem al een paar keer vergeten omdat ie achterbleef in de wandcontactdoos (is maar een klein dingetje, zie je gauw over het hoofd)
Bvd
Verwijderd
/me zegt Ubuntu..... die toren is niet meer zo ver en zo hoog hoorbrama schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 23:08:
[...]
Als je het artikel goed gelezen had, had je geweten dat het *op dat ding* inderdaad niet (triviaal) te customisen valt. Je kunt nergens anders van booten, een terminal emulator zit er niet eens bij, extra software installen werkt niet, dus dan moet je het al op een ranzige manier gaan proberen te tweaken. Niet zo snel van de toren blazen dus.
Heb je mijn reactie wel gelezen? Het _is_ helemaal niet 'Easy to learn', dat wil ik juist aangeven. Je moet er juist wat werk in steken en daar krijg je ook wat moois voor terug. Of eet jij ook alleen magnetronvoedsel?Verwijderd schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 23:10:
[...]
Ha ha ha, Easy to learn betekent dus 1 dag werk om de meest basale dingen werkend te krijgen.
Verwijderd
Mja, Atom is vast wel zuiniger, maar zo veel scheelt het niet hoor.berend_ schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 22:46:
Volgens mij ligt het voordeel van de 901 boven de 900 vooral in een betere accu i.c.m. een zuiniger processor.
Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca
[ Voor 34% gewijzigd door 0Burner0 op 26-06-2008 11:51 ]
En nadat ik jouw keyboard protector gezien had, heb ik die ook besteld! Het zag er echt functioneel uit (en mooi!), namelijk.. En als shag-roker is het errug handig...Tomino schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 21:36:
Ik ben er overigens bijna met mijn accesoires voor mn Eeepc
- Keyboard sillicon protector
- Extra batterij gekocht ( 6600mha van de heer hierboven mij)
- Car charger van Lee262online van Ebay
- Tas ( maar ook deels voor school, maar met precies passend vak voor mn Eee)
- Nu nog een 8.9"touch screen, maar dat is voor de langere termijn.
Ik ben tevreden, heb alles wat mn Eee nodig heeft!
www.tjeerd.net - To repeat what others have said, requires education, to challenge it, requires brains.
Verwijderd
Waarom zou je je toetsen willen beschermen op die manier ?Sangroid schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 11:42:
[...]
En nadat ik jouw keyboard protector gezien had, heb ik die ook besteld! Het zag er echt functioneel uit (en mooi!), namelijk.. En als shag-roker is het errug handig...
Gekocht bij deze eBayer: http://cgi.ebay.nl/ws/eBa...eName=ADME:B:EOIBSA:NL:11
Omgerekend kost hij bijna 5 EUR.
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq