XanderDrake schreef op zondag 15 juni 2008 @ 14:44:
Hey iedereen,
Op verzoek van de mods ben ik toch maar met een nieuw topic begonnen!
Deze is gewoon gekopierd van het vorige topic, dus het is allemaal oude informatie!
Na mijn tentame dinsdag ga ik flink wat tijd stoppen in de Startpost, dus weest niet getreurt
Verwijderd
Ik word schijtziek van die kut EEEPC, mijn excuses voor mn taalgebruik. Ik krijg het netwerk maar niet goed onder XP, de prestaties liggen zwaar onder de maat. Nou is mn EEE niet kapot want onder Xandros werkt het helemaal goed.
Ik heb net ook een andere router geprobeerd maar de problemen blijven. Ben ik de enige die 1/4 van de snelheid van zn internetverbinding krijgt onder XP op de EEE?
Ik heb net ook een andere router geprobeerd maar de problemen blijven. Ben ik de enige die 1/4 van de snelheid van zn internetverbinding krijgt onder XP op de EEE?
Verwijderd
Wat voor bestandssysteem hebben jullie trouwens gebruikt voor XP op de SSD? Fat32 of NTFS? Ik ben van plam om Windows XP erop te zetten en neig naar Fat32 vanwege de beperkte grote van de SSD (4GB).
Wat kom jij hier doen dan ????Verwijderd schreef op zaterdag 21 juni 2008 @ 02:02:
Wanneer wordt de starterspost topicstart eens vernieuwd en mooie gemaakt dit is echt zwaar verouderd en niet relevant meer

Gewoon op NTFS formateren, staat ff uit me hoofd gewoon in de gebruiksaanwijzing...Verwijderd schreef op zaterdag 21 juni 2008 @ 11:15:
Wat voor bestandssysteem hebben jullie trouwens gebruikt voor XP op de SSD? Fat32 of NTFS? Ik ben van plam om Windows XP erop te zetten en neig naar Fat32 vanwege de beperkte grote van de SSD (4GB).
[ Voor 42% gewijzigd door Windkracht13 op 21-06-2008 11:35 ]
Goh, daar had ik niet eens over nagedacht....Verwijderd schreef op zaterdag 21 juni 2008 @ 11:15:
NTFS hier.
Heb je al geprobeerd om de nieuwste drivers te installeren? En dan niet die van asus maar van Atheros zelf?Verwijderd schreef op zaterdag 21 juni 2008 @ 11:11:
Ik krijg het netwerk maar niet goed onder XP, de prestaties liggen zwaar onder de maat. Nou is mn EEE niet kapot want onder Xandros werkt het helemaal goed.
Volgens mij was er in het vorige deel ook iemand die slechte prestaties van de wifi had maar dat werd opgelost met een nieuwe driver.
Verwijderd
Ja nieuwste staat erop.Rob_W schreef op zaterdag 21 juni 2008 @ 11:35:
[...]
Heb je al geprobeerd om de nieuwste drivers te installeren? En dan niet die van asus maar van Atheros zelf?
Volgens mij was er in het vorige deel ook iemand die slechte prestaties van de wifi had maar dat werd opgelost met een nieuwe driver.
Ik ga nu proberen om een volledige XP Sp3 erop te zetten. Kijken of dat werkt. Als dat dan weer neit werkt ga ik er maar weer Xandros opzetten. Janken met de pet op....
Als dat niet werkt, is er toch echt iets mis met je Eee...
Ik zou 'm lekker gaan ruilen, dat gepiel is zonde van de tijd, het zou gewoon in 1 keer moeten werken.
Je bent trouwens ook de 1e die met dit probleem komt, jammer hoor, haalt toch de leukigheid van een Eee hebben af...
Ik zou 'm lekker gaan ruilen, dat gepiel is zonde van de tijd, het zou gewoon in 1 keer moeten werken.
Je bent trouwens ook de 1e die met dit probleem komt, jammer hoor, haalt toch de leukigheid van een Eee hebben af...
[ Voor 7% gewijzigd door Windkracht13 op 21-06-2008 12:04 ]
Na testen blijkt dat de 1.6Ghz Atom processor in de 901 geen snelheidwinst zal geven t.o.v. de Celeron in de 900. Het enige verschil zal het stroomverbuik zijn (wat ook nog maar de vraag is).StraightOn.NL schreef op zaterdag 21 juni 2008 @ 01:46:
[...]
De EEE901 e.v. zal beschikken over de 1,6 GHz Intel Atom N270
De 901 zal standaard geleverd worden met een 6600mAh accu (6 cel), dus zal zwaarder (150g) worden dan de 900.
Verder zit er bluetooth ingebouwd. Ik hoop dat de 901 wat langer op de accu te gebruiken is
(volgens Asus 7 uur wat natuurlijk zwaar overdreven is).
En nu maar wachten...

Om mijn voortgang te laten zien, ga ik mijn huidige voortgang alvast plaatsen in de OP 
Zo kunnen jullie al zien welke kant ik op wil en is het mogelijk om feedback te geven!
Let wel: Under Construction
Zo kunnen jullie al zien welke kant ik op wil en is het mogelijk om feedback te geven!
Let wel: Under Construction
Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca
Verwijderd
ik heb nu 1 dag me eee pc 900, nog steeds xandros erop. En ik word echt para van de fan, egt een zoem waar je niet omheen kan. Ik ga hem denk ik ruilen voor een andere 900. Is dit standaard of hebben sommige helemaal geen hard fan geluid van jullie. Alvast bedankt.
Het is standaard en daar kan je onder XP iets aan doen, met EEECtl. En ook onder Xandros, maar dan moet een aantal dingen opzoeken en aanpassenVerwijderd schreef op zaterdag 21 juni 2008 @ 12:16:
ik heb nu 1 dag me eee pc 900, nog steeds xandros erop. En ik word echt para van de fan, egt een zoem waar je niet omheen kan. Ik ga hem denk ik ruilen voor een andere 900. Is dit standaard of hebben sommige helemaal geen hard fan geluid van jullie. Alvast bedankt.
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Sja. De mijne heeft het ook en het lijkt me normaal. Na 20-30 min werken slaat hij aan. Het komt op mij helemaal niet storend over, maar dat zal persoonlijk zijn. De 900 maakt nog steeds minder geluid dan mijn 15" Asus laptop met HDD+fan. Als er ook maar een klein beetje omgevingsgeluid s hoor ik het al niet meer.Verwijderd schreef op zaterdag 21 juni 2008 @ 12:16:
Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet - 3x HomeWizard plug-in batterij, totaal 8,1 kWh / 2400 watt / 2400 watt, aansturing met Home Assistant
Verwijderd
Maar ik snap niet hoe het kan dat het onder Xandros dan wel gewoon werkt?? Daar serieus geen enkel probleem, alleen onder XP. Echt extreem raar.Windkracht13 schreef op zaterdag 21 juni 2008 @ 11:47:
Als dat niet werkt, is er toch echt iets mis met je Eee...
Mm, ik ben lekker bezig en zover vind ik het nog steeds leuk om te spelen met Xandros. Alleen komt mijn Linux onwetendheid nu om de hoek kijken. Ik kon in de console met "kdrc" een remote desktop sessie starten. Nu lukt dat niet meer, hij zegt: "Bash: krdc: command not found"
Volgens mij komt dat door die Bash... maar hoe kom ik weet in de standaard modus? (ergens inkomen is 1 ding, eruit een ander
...)
Volgens mij komt dat door die Bash... maar hoe kom ik weet in de standaard modus? (ergens inkomen is 1 ding, eruit een ander
Verwijderd
Bij mij heeft de tweaktest van http://www.dslreports.com/tweaks erg geholpen, en niet alleen op m'n 2 Eee Pc's. Dit in combinatie met TCPoptimizer en/of DrTCP201.Verwijderd schreef op zaterdag 21 juni 2008 @ 11:11:
Ik word schijtziek van die kut EEEPC, mijn excuses voor mn taalgebruik. Ik krijg het netwerk maar niet goed onder XP, de prestaties liggen zwaar onder de maat. Nou is mn EEE niet kapot want onder Xandros werkt het helemaal goed.
Succes ermee !
Ik ben geen kenner maar als je in de console werkt en je wilt een niveau terug type je toch gewoon "exit" in?
Verwijderd
Nou ik heb het gefixt geloof ik nu echt. FullSP3 Xp erop, nieuwste drivers en TCP optimizer. Download nu met de volle 1,4mb/s.
Pfieuw, het werkt weer. Ik tikte "sudo synaptic" en toen werd synaptic weer gewoon gestart. Daarna kdcr gedaan en die deed het ook weer..
Het zal voorlopig wel een raadsel blijven
@Koekiee; waarschijnlijk zat het dan toch ergens in de installatie fout. Ik kon me ook niet voorstellen dat het een hardware fout was. Dan had hij onder Xandros ook problemen gehad.
@Koekiee; waarschijnlijk zat het dan toch ergens in de installatie fout. Ik kon me ook niet voorstellen dat het een hardware fout was. Dan had hij onder Xandros ook problemen gehad.
Verwijderd
Ik heb normale verbindingssnelheid. Bij mij werkte die Atheros meuk aanvankelijk niet. Ik heb daarom gekozen voor 'Windows aansturing' onder de opties in het systeemvak. Daarna werkte hij als een speer. Het enige probleem is dat de EEE bij mij soms last heeft van (interferentie van) andere apparatuur. Als hij dicht in de buurt staat van een andere pc kan hij soms erg lastig draadloze verbinding maken. Is die verbinding eenmaal tot stand gekomen, dan draait 'ie zonder problemen. (Router is een Linksys WRT54G, versie 2.0 geloof ik ofzo. Oud in ieder geval. Wel nieuwste firmware.)Verwijderd schreef op zaterdag 21 juni 2008 @ 11:11:
NTFS. Ik heb braaf de gebruiksaanwijzing gevolgdVerwijderd schreef op zaterdag 21 juni 2008 @ 11:15:
Tot slot: ik heb er nu ook Office 2007 op gezet. Word, Excel, Powerpoint, de hele reut. En alle drie starten in een paar seconden op, echt fenomenaal. Systeemeisen van Office zeggen dat minimaal 1024x768 nodig is, maar het enige probleem uiteindelijk is dat een pagina qua breedte net niet volledig op het scherm past. Echter, het gebied dat er buiten valt ligt buiten de kantlijnen, dus het boeit me niet zo. Alleen moet ik nu wel dringend gaan opruimen, ik heb nog 1,1 gb over namelijk. Gelukkig heb ik die SD kaart, maar ik wil toch wel 1,5 minimaal overhouden op de schijf.
Verwijderd
Ja correct, dat was ook mijn gedachte. In elk geval werk hij dus met de fullxp. Ben nu tevreden, draait als een trein. Nog 1,5 gb op de 4GBSSD over, en de 16GB nog leeg. Dus ruimte zat. Zal van de week ofzo nog wel iets gaan tweaken maar voorlopig laat ik het even zo. Denk dat die nLited XP niet helemaal kosjer was.Rob_W schreef op zaterdag 21 juni 2008 @ 13:55:
Pfieuw, het werkt weer. Ik tikte "sudo synaptic" en toen werd synaptic weer gewoon gestart. Daarna kdcr gedaan en die deed het ook weer..
Wel echt extreem zonde voor mijn tijd overigens, ben er toch een ruime middag mee bezig geweest.
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 21-06-2008 15:03 ]
Verwijderd
Heeft iemand de nieuwe folder van de Aldi gezien?
Achterop staat een omvormer voor in de auto. Ik kan hem online helaas nog niet vinden en heb de folder nu niet bij de hand, maar hij kostte rond de 19 euro, vanaf 28 juni.
Zou dat wat zijn???
En nog een vraagje, als ik op mijn Vodafone mobieltje een blox met 'onbezorgd internet' aanzet en ik maak verbinding via mijn EEE met Samsung PC Studio, heb ik dan verbinding via die blox of is dat een andere data verbinding?
Achterop staat een omvormer voor in de auto. Ik kan hem online helaas nog niet vinden en heb de folder nu niet bij de hand, maar hij kostte rond de 19 euro, vanaf 28 juni.
Zou dat wat zijn???
En nog een vraagje, als ik op mijn Vodafone mobieltje een blox met 'onbezorgd internet' aanzet en ik maak verbinding via mijn EEE met Samsung PC Studio, heb ik dan verbinding via die blox of is dat een andere data verbinding?
Het zal wel werken - moderne geschakelde voedingen zoals van de EEE PC lusten ook de meest brakke spanningsvormen, maar eigenlijk is het raar: je vormt de 11-15VDC eerst om naar 230VAC en dan weer terug naar 12VDC. Dat kán niet efficiënt zijnVerwijderd schreef op zaterdag 21 juni 2008 @ 14:59:
Zou dat wat zijn???
Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet - 3x HomeWizard plug-in batterij, totaal 8,1 kWh / 2400 watt / 2400 watt, aansturing met Home Assistant
Misschien een tip voor wie "last" heeft van een kromme spatiealk. De mijne kwam aan de linkerkant wat omhoog. Ik heb het even losgehaald en wat ik heb gedaan is de folie met de connector een beetje onder de metalen plaat duwen. Daardoor zit het nu niet meer tussen het tobo en de plaat waardoor die niet meer kron gedrukt wordt. De spatiebalk zit nu vrijwel recht.
Snappen jullie het nog?
Snappen jullie het nog?
Verwijderd
http://www.ipetitions.com/petition/asuseeepc/index.html
Even voor de duidelijkheid, wordt nog iets met deze petitie gedaan? Het zou zonde zijn. Er hebben nu ongeveer 150 mensen getekend. Of worden die handtekeningen nu overgeheveld naar een andere site, zoals ik in de vorige deel heb gelezen?
Even voor de duidelijkheid, wordt nog iets met deze petitie gedaan? Het zou zonde zijn. Er hebben nu ongeveer 150 mensen getekend. Of worden die handtekeningen nu overgeheveld naar een andere site, zoals ik in de vorige deel heb gelezen?
Verwijderd
Met Asus heb ik eerder deze week via e-mail contact gehad over de 4400mAh die bij mijn eee900 is geleverd. Mij is medegedeeld dat er voor de eee 900 drie soorten accu's in omloop zijn, te weten 4400, 5200 en de 5800 en dat op dit moment in NL uitsluitend de 4400 mAh bij de 900 geleverd wordt. Suggestie van Asus was om de koop te ontbinden indien in de specs de 5800mAh accu gespecificeerd is. Dat advies heb ik naast mij neergelegd want de eee900/Linux voldoet verder prima aan mijn eisenVerwijderd schreef op zaterdag 21 juni 2008 @ 16:38:
http://www.ipetitions.com/petition/asuseeepc/index.html
De petitie heb ik mede ondertekend en ik hoop dat het meer effect zal hebben dan mijn email
Verwijderd
In gewoon Nederlands zegt Asus dus tegen ons:Verwijderd schreef op zaterdag 21 juni 2008 @ 17:00:
[...]
Met Asus heb ik eerder deze week via e-mail contact gehad over de 4400mAh die bij mijn eee900 is geleverd. Mij is medegedeeld dat er voor de eee 900 drie soorten accu's in omloop zijn, te weten 4400, 5200 en de 5800 en dat op dit moment in NL uitsluitend de 4400 mAh bij de 900 geleverd wordt.
FUCK YOU NETHERLANDS!
Zo, na aanschaf van een 6600Mha batterij van een mede tweakers hier. Ik moet hem nog een paar keer opladen en herladen. Helemaal leeg, helemaal vol en etc. Dus volledige duur kan ik nog niet geven helaas. Alhoewel, als hij net zo lang meegaat als mijn 5800 ( sorry jongens, ik had geluk) ben ik allang blij. 2x 2.5 á 3 uur. 6 uur, voor mij prima!
Btw, tas gehaald voor mn Eee
Voor degene die een hippe tas willen hebben MET precies plek in 1 vak voor je Eee met accesoires + wat ruimte voor een Multomap/schoolspullen. Had al een eastpak, maar daar zit alles onhandig in 1 vak..

NOOT. ik trek de tas open, dus het vak sluit helemaal aan dmv een klittenband binnenin.!!
Btw, tas gehaald voor mn Eee
Voor degene die een hippe tas willen hebben MET precies plek in 1 vak voor je Eee met accesoires + wat ruimte voor een Multomap/schoolspullen. Had al een eastpak, maar daar zit alles onhandig in 1 vak..

NOOT. ik trek de tas open, dus het vak sluit helemaal aan dmv een klittenband binnenin.!!
Ik weet niet of deze al langs is gekomen;
sd-kaart voor Eee-PC
Een sneeuwwitte SDHC kaart van A-Data is te koop in een 4,8 of 16 GB versie.
De 8 GB versie zou € 30,- moeten kosten.
http://www.adata.com.tw
sd-kaart voor Eee-PC
Een sneeuwwitte SDHC kaart van A-Data is te koop in een 4,8 of 16 GB versie.
De 8 GB versie zou € 30,- moeten kosten.
http://www.adata.com.tw
@rob_w
heb jij je hele toetsenboard eraf gehaald ?
of alleen je spatiebalk eraf gehaald en zou ik dan mogen vragen of je je spatiebalk er dan gewoon moet af trekken of is er een speciale manier voor ?? want ik heb ook last van een kromme spatiebalk ook aan de linkterkant.
@tomino
wat voor merk tas is dat ??
@gymaroe
beetje duur 30 euro voor 8 gb.
je hebt voor 56 of 46 al een 16 gig van transcend
of alleen je spatiebalk eraf gehaald en zou ik dan mogen vragen of je je spatiebalk er dan gewoon moet af trekken of is er een speciale manier voor ?? want ik heb ook last van een kromme spatiebalk ook aan de linkterkant.
@tomino
@gymaroe
Ja, het hele tobo eraf. Dat klinkt erger dan het is, het zijn maar drie pinnetjes die hem vast houden.
De spatiebalk eraf heb ik ook gehaald maar daar zat het probleem niet. (is dus ook niet nodig)
Als je aan de bovenkant van het tobo kijkt dan zie je drie pinnetjes uitsteken. Met een kleine schroevendraaier kun je die richting de accu duwen. Het tobo komt dan los. Dan zie je ook vanzelf de folie tevoorschijn komen. Duw de vouw die daarin zit in het gat in de metalen plaat en leg het bord weer op zijn plaats, tot hij weer vastklikt. Klaar! Het zou dan al een heel stuk beter moeten zijn.
Zoniet, dan is er waarschijnlijk ook nog wel wat aan de balk zelf te doen. Daar moet ik even over nadenken.
De spatiebalk eraf heb ik ook gehaald maar daar zat het probleem niet. (is dus ook niet nodig)
Als je aan de bovenkant van het tobo kijkt dan zie je drie pinnetjes uitsteken. Met een kleine schroevendraaier kun je die richting de accu duwen. Het tobo komt dan los. Dan zie je ook vanzelf de folie tevoorschijn komen. Duw de vouw die daarin zit in het gat in de metalen plaat en leg het bord weer op zijn plaats, tot hij weer vastklikt. Klaar! Het zou dan al een heel stuk beter moeten zijn.
Zoniet, dan is er waarschijnlijk ook nog wel wat aan de balk zelf te doen. Daar moet ik even over nadenken.
Bij Brando kun je voor totaal 21 dollar een auto adapter voor je EEE kopen. Lijkt me een betere optie.Verwijderd schreef op zaterdag 21 juni 2008 @ 14:59:
Zou dat wat zijn???
Oh, ik had nog niet zo veel witte gezien.syntesia schreef op zaterdag 21 juni 2008 @ 20:27:
@gymaroe
Maar misschien is het ook een adviesprijs en niet de verkoopprijs.
oo mja gewoon zwart maar waarom zou je speciaal een wittewillen ?
@rob_w tnx voor de info ik ga het eens zelf probere
@rob_w tnx voor de info ik ga het eens zelf probere
Verwijderd
Je maakt dan idd gebruik van je Blox internetabo om met je mobiel als modem op de Asus EEE te internetten. Officieel mag het niet volgens Vodafone (staat in hun voorwaarden) maar erachter komen kunnen ze toch niet. Hou er wel rekening mee dat je niet meer dan 250 mb verbruikt in een maand anders kan je een telefoontje van Vodafone verwachten. Gebruik wel een toestel met UMTS of HDSPA om als modem te gebruiken anders heb je een tergend slome verbinding.[b][message=30285787,noline]
is dat zo ?Verwijderd schreef op zondag 22 juni 2008 @ 00:33:
[...]
Je maakt dan idd gebruik van je Blox internetabo om met je mobiel als modem op de Asus EEE te internetten. Officieel mag het niet volgens Vodafone (staat in hun voorwaarden) maar erachter komen kunnen ze toch niet.
ik heb zelf ook met blox maar ik dacht er ooit voor belast te zijn a 3 euro .
(of kan dat voor live geweest zijn)
Verwijderd
Ik heb ook een XP cdrom gemaakt met Nlite, beschreven op de hier genoemde i64x.com.
Geinstalleerd, hij werk netjes, alleen de FN knop doet het niet meer in de combinaties als:
geluid harder en zachter zetten,
beeld lichter en donkerer zetten etc.
Voor deze "Nlite XP installatie" werkte het alvast wel (had toen gewoon heel de XP cdrom geinstalleerd)
ik denk dat ik een driver mis of eens stukje software?
Het gaat om alle functies die staan onder F1 tm F9
edit
ik heb het al ontdekt. Op genoemde i64x.com werd gesuggereerd om via regedit bij "run" diverse dingen weg te halen, wat ik dus gedaan had. Nadat ik deze net opnieuw ingevoerd had (alcmtr, AsusCpiServer, Asustray, Hotkeyscmd, Igfxtray, Persistence, RTHDCPL) werkte het weer. Ik zal eens even kijken welke van de 7 het is, via msconfig
edit
het is die AsusCpiServer. die moet je dus laten staan anders werken die FN toetsen op F1 tm F9 niet meer
Geinstalleerd, hij werk netjes, alleen de FN knop doet het niet meer in de combinaties als:
geluid harder en zachter zetten,
beeld lichter en donkerer zetten etc.
Voor deze "Nlite XP installatie" werkte het alvast wel (had toen gewoon heel de XP cdrom geinstalleerd)
ik denk dat ik een driver mis of eens stukje software?
Het gaat om alle functies die staan onder F1 tm F9
edit
ik heb het al ontdekt. Op genoemde i64x.com werd gesuggereerd om via regedit bij "run" diverse dingen weg te halen, wat ik dus gedaan had. Nadat ik deze net opnieuw ingevoerd had (alcmtr, AsusCpiServer, Asustray, Hotkeyscmd, Igfxtray, Persistence, RTHDCPL) werkte het weer. Ik zal eens even kijken welke van de 7 het is, via msconfig
edit
het is die AsusCpiServer. die moet je dus laten staan anders werken die FN toetsen op F1 tm F9 niet meer
[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 22-06-2008 06:38 ]
In het vorige deel van dit topic waren er mensen die last hadden van een overgevoelige touchpad en ik had dit probleem ook, double click in control panel op snelst gezet enzo, hielp een heel klein beetje, maar meestal als ik op de touchpad tapte, kreeg ik een double ipv single click.
Maar dit heb ik nu precies opgelost! Ik had gisteren XP eens herinstalled maar dan via fat32 om is te kijken of het verschil gaf met ntfs en toen viel me ineens op dat de touchpad goed werkte! Ik heb dan ook de touchpad drivers niet mee geinstalleerd en het werkt nu gewoon zoals het moet, heb nog geen enkele ongewenste double click gehad. En scrollen dmv 2 vingers werkt ook nog ...
Dus mensen onder XP met een te gevoelige touchpad: meegeleverde drivers niet installeren
Maar dit heb ik nu precies opgelost! Ik had gisteren XP eens herinstalled maar dan via fat32 om is te kijken of het verschil gaf met ntfs en toen viel me ineens op dat de touchpad goed werkte! Ik heb dan ook de touchpad drivers niet mee geinstalleerd en het werkt nu gewoon zoals het moet, heb nog geen enkele ongewenste double click gehad. En scrollen dmv 2 vingers werkt ook nog ...
Dus mensen onder XP met een te gevoelige touchpad: meegeleverde drivers niet installeren
Verwijderd
zo zo DavidGlamour..Verwijderd schreef op zondag 22 juni 2008 @ 10:38:
Pica time
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
echt een mooie collectie
Jammer dat je geen plinten thuis hebt
Verwijderd
Davidgilmour: die achtergrond van je MacMini, zou je die kunnen posten? Kicke achtergrond 
Op mijn EEE heb ik een onbekend apparaat in de hardwarebeheer, wat is dat? Dan kan ik er even drivers voor isntellaren.
Op mijn EEE heb ik een onbekend apparaat in de hardwarebeheer, wat is dat? Dan kan ik er even drivers voor isntellaren.
[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 22-06-2008 13:33 ]
Bij mijn Windows XP SP3 installatie op mijn EEE 900, is telkens na het rebooten mijn schermresolutie weer 800x600. Ik heb de intel graphics drivers geinstalleerd, en bij de intel settings kun je bij Graphics Properties je display panel instellen. Ik kan hier 1024x60 instellen, applyen, en OK'en. Maar na een reboot zijn die instellingen weer vergeten.
Heeft iemand hier dit probleem al eens getackled?
I mentioned it once, but I think I got away with it.
Verwijderd
Ik heb dit probleem wel al eerder gezien. Misschien moet je even de Asustray installeren. Daar kan je dat soort dingen instellen.
De EEEPC Tray Utility? Die heb ik draaiend, daar staat lcd 1024x600 ook aangevinkt. Maar dat helpt blijkbaar niet.Verwijderd schreef op zondag 22 juni 2008 @ 14:01:
Ik heb dit probleem wel al eerder gezien. Misschien moet je even de Asustray installeren. Daar kan je dat soort dingen instellen.
Verwijderd
Weird.brama schreef op zondag 22 juni 2008 @ 14:20:
[...]
De EEEPC Tray Utility? Die heb ik draaiend, daar staat lcd 1024x600 ook aangevinkt. Maar dat helpt blijkbaar niet.
Je moet even op http://wiki.eeeuser.com of forum.eeeuser.com kijken. Daar heb ik dit probleem vaker zien langskomen. Het is in elk geval op te lossen.
Verwijderd
Komen volgende maand
Ik heb er 800 GB vanVerwijderd schreef op zondag 22 juni 2008 @ 11:30:
[...]
zo zo DavidGlamour..
echt een mooie collectie
En in de kast zelf zitten overigens nog een Wii, PS2, 360.
offtopic:
wallpaper --> http://i30.tinypic.com/n4v6ki.jpg
wallpaper --> http://i30.tinypic.com/n4v6ki.jpg
Tas @ mensroom @ bredasyntesia schreef op zaterdag 21 juni 2008 @ 20:27:
@rob_w
@tomino
@gymaroe
Volgens mij had ik het ooit zo opgelost:brama schreef op zondag 22 juni 2008 @ 13:58:
Bij mijn Windows XP SP3 installatie op mijn EEE 900, is telkens na het rebooten mijn schermresolutie weer 800x600. Ik heb de intel graphics drivers geinstalleerd, en bij de intel settings kun je bij Graphics Properties je display panel instellen. Ik kan hier 1024x60 instellen, applyen, en OK'en. Maar na een reboot zijn die instellingen weer vergeten.
rechtermuisknop op bureaublad --> eigenschappen --> dan naar de resolutie --> advanced --> alle modi weergeven --> 1024x600 32bits aanklikken en dan toepassen --> OK.
werkt dit?
btw: heeft de 1000h ook een groter toetsenbord? en de 901 tov de 701 dan?
[ Voor 4% gewijzigd door timleferink op 22-06-2008 19:51 ]
Wat ik telkens had geprobeerd, is bij de intel config de resolutie op 1024x600 in te stellen. Daarna staat 'ie ook bij de tray utility wel goed, maar slaat 'ie de instellingen toch niet op (zelfs niet na apply,ok). Nu dan maar rechtstreeks via de tray utility ingesteld, en dan blijft 'ie wel goedstaan na een reboot.timleferink schreef op zondag 22 juni 2008 @ 19:49:
[...]
Volgens mij had ik het ooit zo opgelost:
rechtermuisknop op bureaublad --> eigenschappen --> dan naar de resolutie --> advanced --> alle modi weergeven --> 1024x600 32bits aanklikken en dan toepassen --> OK.
werkt dit?
btw: heeft de 1000h ook een groter toetsenbord? en de 901 tov de 701 dan?
Wireless heb ik uiteindelijk ook aan de praat gekregen door de drivers van asus te downloaden en opnieuw te installeren. Ik gebruik nu wel die atheros client utility ipv de windows configuratie. Die laatste wil maar niet werken, die custom tool wel. En sja, die werkt verder wel goed, dus ik laat het maar zo.
Echt een geweldig dingetje, zelfs het typen op het keyboardje begint nu aardig goed te gaan, ik ben alleen nog steeds even wat extra tijd kwijt als ik mijn handen terugplaats op het keyboard, omdat ik er dan steevast 1 positie te veel naar links of rechts naast zit.
Vraagje 
Ik heb er een aantal spellen opstaan zoals RCT, Max payne en Wat andere 3d zut.
Alleen, als ik in de trein zit of ergens waar ik geen muis bij me heb of geen zin heb in iets wat ik liever thuis doe..
Ben ik opzoek nar simpele leuke korte flashgames oid. Bejuweld, etc etc dat soort "ff" spelen spelletjes.
Wie kent er een paar?
Alleen, als ik in de trein zit of ergens waar ik geen muis bij me heb of geen zin heb in iets wat ik liever thuis doe..
Ben ik opzoek nar simpele leuke korte flashgames oid. Bejuweld, etc etc dat soort "ff" spelen spelletjes.
Wie kent er een paar?
Dit is vrij offtopicTomino schreef op zondag 22 juni 2008 @ 21:25:
Vraagje
Wie kent er een paar?
Maar ik ben wel een groot fan van Dice Wars
Offtopic? Tsja, ik ga geen apart topic openen voor leuke flash games voor de Eeepc. Lijkt me dus goed gerelateerd hoorXanderDrake schreef op zondag 22 juni 2008 @ 22:01:
[...]
Dit is vrij offtopic
Maar ik ben wel een groot fan van Dice WarsLekker simpel Risk-oid met dobbelstenen, maar wel verslavend en moeilijk genoeg!
Heb ondertussen gevonden:
Jazzjackrabbit 2
Balance game
Minigolf
En nog opzoek naar Bejuweled.....
Iets later dan verwacht (druk weekje achter de rug), maar zoals beloofd hier een overzicht met een aantal benchmarks op mijn EEE 901, zowel met 1GB als met 2GB RAM, dit overigens zonder allerlei rare optimalisaties in Windows:
3DMark & PCMark
HDTach:
Random access: 0.6ms
CPU Utilization: 0% (+/- 2%)
Average read: 27.7 MB/s
HDTune
Transfer Rate Minimum : 11.9 MB/sec
Transfer Rate Maximum : 24.9 MB/sec
Transfer Rate Average : 23.1 MB/sec
Access Time : 0.5 ms
Burst Rate : 25.0 MB/sec
CPU Usage : 52.0%
(Overigens was die 11,9 MB/sec slechts een zeer korte piek omlaag, verder zat hij constant rond de 24-25 MB/sec)
Uitgebreide accutests laat ik denk ik maar zitten. Kost stiekem toch aardig wat tijd en dan is het nog maar de vraag in hoeverre het een realistisch beeld geeft van de praktijk. In de praktijk zit ik meestal rond de 4:30-5:00 uur. Schermhelderheid staat doorgaans rond de 70% en WiFi uiteraard gewoon aan.
Heerlijk apparaat verder. Toetsenbord ben ik inmiddels wel aan gewend en voor de rest is het formaat heel fijn. Eindelijk geen excuus om m'n laptop thuis te laten
De adapter laat ik meestal gewoon thuis, tenzij ik verwacht hem echt lang te gebruiken of als ik vergeten ben 'm tussentijds op te laden. De accu houdt het in ieder geval lang genoeg vol om mij daar geen zorgen over te hoeven maken.
3DMark & PCMark
1 GB intern geheugen | 2 GB intern geheugen | |
3DMark2001 SE | 2928 | 3169 |
3DMark03 | 729 | 774 |
3DMark05 | 251 | 268 |
3DMark06 | 81 | 93 |
PCMark05 | 1286 | 1313 |
HDTach:
HDTune
(Overigens was die 11,9 MB/sec slechts een zeer korte piek omlaag, verder zat hij constant rond de 24-25 MB/sec)
Uitgebreide accutests laat ik denk ik maar zitten. Kost stiekem toch aardig wat tijd en dan is het nog maar de vraag in hoeverre het een realistisch beeld geeft van de praktijk. In de praktijk zit ik meestal rond de 4:30-5:00 uur. Schermhelderheid staat doorgaans rond de 70% en WiFi uiteraard gewoon aan.
Heerlijk apparaat verder. Toetsenbord ben ik inmiddels wel aan gewend en voor de rest is het formaat heel fijn. Eindelijk geen excuus om m'n laptop thuis te laten
[ Voor 3% gewijzigd door DarkFlow op 22-06-2008 23:16 . Reden: Kleine uitbreiding ]
Je hebt een 901 uit taiwan, helemaal origineel of heb je wat gedaan aan de accu?DarkFlow schreef op zondag 22 juni 2008 @ 23:14:
Deze accutijd is echt wat meer in de richting zoals het hoort
Alleen het geheugen uitgebreid naar 2GB, verder helemaal origineel, dus gewoon de meegeleverde 6600mAh accu.
Das vrij aardig! Beter dan de 900 op default, maar ook beter dan andere EEE 901's die ik vind. Daarmee bedoel ik de 3D mark scores.DarkFlow schreef op zondag 22 juni 2008 @ 23:14:
3DMark & PCMark
1 GB intern geheugen 2 GB intern geheugen 3DMark2001 SE 2928 3169 3DMark03 729 774 3DMark05 251 268 3DMark06 81 93 PCMark05 1286 1313
Dit daarentegen is vrij slechtHDTach:
HDTune
Kijk eens wat de standaard "interne" SSD van de 900 doet:

Zelfs de "externe" SSD haalt rond de 30mb/s, wat hoger is dan dit.
Allemaal getest met dezelfde tools.
Raar.
Dat die 901 ssd iets trager is ok misschien nog ... maar cpu usage van 52% tegenover 4.5?
In de huidige Intertoys-folder wordt geadverteerd met een ‘mini-laptop’. Dacht eerst dat het om de Eee ging maar dat bleek niet het geval te zijn.

Grotere versie
Specs: 7", 800x480, 400MHz, 128MB, 3xUSB.
Weet iemand om welk merk/type het hier gaat?

Grotere versie
Developer Accused Of Unreadable Code Refuses To Comment
Ik heb hem wel eens gezien...volgens mij zelfs op FP het was een of andere Taiwanese vinding...Icelus schreef op maandag 23 juni 2008 @ 11:06:
In de huidige Intertoys-folder wordt geadverteerd met een ‘mini-laptop’. Dacht eerst dat het om de Eee ging maar dat bleek niet het geval te zijn.
[afbeelding]
Grotere versie
mja een 400Mhz cpu (volgens mij zelfs ARM ipv x86)
Ik heb voor je gezocht maar ik kan hem ff niet meer vinden ... voor 70 euro meer heb je een echte EEE
Verwijderd
Het gaat hier om de 3K Razorbook, wel mooi dingIcelus schreef op maandag 23 juni 2008 @ 11:06:
[afbeelding]
Grotere versie
http://www.engadget.com/2...-gets-hands-on-treatment/
Verwijderd
Waar halen de meeste mensen op dit moment de 900 ?
Ik denk Mediamarkt en het buitenland ?
Het wachten op de 901 zal nog wel even duren denk ik, iemand een idee hierover ?
Het wachten op de 901 zal nog wel even duren denk ik, iemand een idee hierover ?
Ik heb em in de UK besteld, donderdags besteld, smaandags geleverd, met een 5200mah batterij 
Maar ik woon wel in Belgie, hier vind je hem nog niet, buiten dan bij coolblue maar als die hem op stock hebben, dan is die meteen terug uitverkocht. Zo kreeg ik vrijdags een bericht dat hij op stock is en zaterdags was hij al uitverkocht ...
Maar ik woon wel in Belgie, hier vind je hem nog niet, buiten dan bij coolblue maar als die hem op stock hebben, dan is die meteen terug uitverkocht. Zo kreeg ik vrijdags een bericht dat hij op stock is en zaterdags was hij al uitverkocht ...
[ Voor 3% gewijzigd door DaRKie op 23-06-2008 12:42 ]
Verwijderd
What the hellllllllll???????
Mijn eee900 scherm is tijdens het werken ermee plotseling 90 graden gekanteld.
Is dit een eigenschap van EEEPC-Tray Utility of van Windows XP en zoja hoe zet ik hem terug.
Ook als ik opnieuw start moet ik mijn EEE 900 90 graden gekanteld houden , alles werkt normaal zelfs de muis heeft zich aangepast alleen zeer lastig typen.
Wie o wie kan mij helpen.
John
Is dit een eigenschap van EEEPC-Tray Utility of van Windows XP en zoja hoe zet ik hem terug.
Ook als ik opnieuw start moet ik mijn EEE 900 90 graden gekanteld houden , alles werkt normaal zelfs de muis heeft zich aangepast alleen zeer lastig typen.
John
Gewoon geluk hebben dat de Dixons één witte had liggen. :-)Verwijderd schreef op maandag 23 juni 2008 @ 12:27:
Veel winkels hebben hele kleine aantallen binnen gekregen, en sommigen helemaal niets.
GP 32 the most powerfull handheld in the world :P
hier heb je een open source 'clone': http://pessimization.com/software/jools/
probeer eens:Verwijderd schreef op maandag 23 juni 2008 @ 12:44:
John
ctrl + alt + pijltje omhoog/beneden
...less is more
Inderdaad moet je een beetje mazzel hebben. Mijn zwarte komt van de Mediamarkt in Groningen. Hij was eigenlijk gereserveerd, maar toen toch weer niet. Ik heb maar niks gevraagd en ben snel naar de kassa gelopenT-8one schreef op maandag 23 juni 2008 @ 12:45:
[...]
Gewoon geluk hebben dat de Dixons één witte had liggen. :-)
Veel winkels hebben hele kleine aantallen binnen gekregen, en sommigen helemaal niets.
Verwijderd
Dat is inderdaad waar, de 900's lopen velen malen harder dan de 700 heb ik gezien.Tjoekie schreef op maandag 23 juni 2008 @ 13:13:
[...]
Inderdaad moet je een beetje mazzel hebben. Mijn zwarte komt van de Mediamarkt in Groningen. Hij was eigenlijk gereserveerd, maar toen toch weer niet. Ik heb maar niks gevraagd en ben snel naar de kassa gelopen
Ik moet toch echt wachten op de 901 aangezien deze bluetooth heeft.
Eens even kijken waar ik die in pre-order kan zetten.
Je kan ze bij de meeste respectabele computerwinkels en grote electronica zaken wel krijgen.Verwijderd schreef op maandag 23 juni 2008 @ 12:27:
Daar heb ik em ook gehaald.
Maar dit is offtopic.
Verwijderd
Nou dit was in zoverre niet offtopic dat niet iedereen ze levert omdat ze voorraden aan de hand van dagelijkse Leverancier XML's uitgeven.
beetje misleidend dus voor de mensen die hem echt willen hebben
Verwijderd
Waarschijnlijk heb jij of iemand anders per ongeluk met 3 vingers op het touchpad gedrukt. Ik heb mijn 900 hier niet liggen dus kan het niet precies vertellen maar volgens mij met rechtermuisknop en dan schermopties en dan kan je het beeld kantelen naar 0 graden.Verwijderd schreef op maandag 23 juni 2008 @ 12:44:
John
CTRL+ALT+ pijltjes...
Is gewoon windows fuctie
[edit] spuit hoeveel
Is gewoon windows fuctie
[edit] spuit hoeveel
[ Voor 21% gewijzigd door majoh op 23-06-2008 14:17 ]
Dat zal wel niet... want bij mij doet dat niets (op mijn laptop iig, met Radeon X700)
Als dat al werkt op die EEE pc's is dat omdat daar een grafische driver op geinstalleerd staat die die functionaliteit biedt.
Zou ook kunnen... maar heb nog geen een pc/laptop ofzo gehad die dit niet ondersteunde, dacht daarom dat het een standaard windows iets was.Dryhte schreef op maandag 23 juni 2008 @ 14:33:
[...]
Dat zal wel niet... want bij mij doet dat niets (op mijn laptop iig, met Radeon X700)
Als dat al werkt op die EEE pc's is dat omdat daar een grafische driver op geinstalleerd staat die die functionaliteit biedt.
op mijn eee 701 met zelf geinstalleerde gestripte xp doet het prima majoh, dus waarschijnlijk wel standaard windows functie..majoh schreef op maandag 23 juni 2008 @ 14:49:
[...]
Zou ook kunnen... maar heb nog geen een pc/laptop ofzo gehad die dit niet ondersteunde, dacht daarom dat het een standaard windows iets was.
En op mijn zojuist geimporteerde taiwanese 701 surf met vaanaf fabriek geinstalleerde xp profesional functionneert het ook prima dusss....
BMW i3 2020, BMW 740e 2018, BMW IX 2022, pajero 3.2 DI-D 2006 LWB en 2008 SWB,
Ik heb een EEE 701 4G. Ik wil er 2GB ram indoen. Iemand al ervaringen met 2GB en een Vista versie op de EEE 701?
2GB in de EEE doen is echt een eitje. Klepje openschroeven, geheugen module eruit, 2GB PC5300 module erin, klaar! Ik had het in 2 minuten gedaan.SpookyManus schreef op maandag 23 juni 2008 @ 14:58:
Ik heb een EEE 701 4G. Ik wil er 2GB ram indoen. Iemand al ervaringen met 2GB en een Vista versie op de EEE 701?
Maar Vista zou ik niet op het ding draaien. De CPU is te traag en Vista gebruikt teveel HD voor een 4GB disk.
AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3
eee701 en 701surf hebben allebei intel gfx.janesh schreef op maandag 23 juni 2008 @ 14:56:
[...]
op mijn eee 701 met zelf geinstalleerde gestripte xp doet het prima majoh, dus waarschijnlijk wel standaard windows functie..
En op mijn zojuist geimporteerde taiwanese 701 surf met vaanaf fabriek geinstalleerde xp profesional functionneert het ook prima dusss....
Het kan evengoed een 'feature' van de intel GMA driver zijn. Zoals gezegd doet ctrl-alt-pijltje niets op mijn pc, met andere gfx.
SallandAutomatisering had er 6 op voorraad en een paar daagjes later stond die voor me, is volgens mij nog steeds de geodkoopste.Verwijderd schreef op maandag 23 juni 2008 @ 12:27:
Ook net bij Salland besteld. Idd. goedkoop maar staat niet goed in de pricewatch. De prijzen schommelen wel per dag zo'n beetje. Ben benieuwd wanneer ik bericht hebEgoPro schreef op maandag 23 juni 2008 @ 15:20:
[...]
SallandAutomatisering had er 6 op voorraad en een paar daagjes later stond die voor me, is volgens mij nog steeds de geodkoopste.
Verwijderd
Incl. verzending is Coolblue/Laptopshop.nl toch net een € 1,50 goedkoper, echter op dit moment niet op voorraad. Ik had hem enkele weken geleden besteld en binnen enkele dagen binnen.
Jongens, geen winkels rapporteren. Dat is niet het doel van dit topic.
De pricewatch is een uitstekende tool daarvoor
leuke concurrent voor maar 200 beetje jammer van de specs.Verwijderd schreef op maandag 23 juni 2008 @ 12:26:
[...]
Het gaat hier om de 3K Razorbook, wel mooi ding
http://www.engadget.com/2...-gets-hands-on-treatment/
maar als je meer wilt moet je ook meer betalen he..
Net een dagje rondgelopen met de EEE PC op een (eigen) Nlited Windows XP installatie nadat ik Xandros toch wel gezien had in een aantal dagen.
Over het algemeen draait het goed, applicaties (Office 2007, Foxit, Foobar, Firefox Starcraft, homeworld2) gaan vlekkeloos.
Batterij leven was bij lange na geen 2 uur , eerder 45 minuten ?
Tenzij "stand by" enorm veel energie verslind .. wat normaliter niet zo is bij laptops in mijn ervaring.
Zeker niet best, hopelijk is dit na een keer of 2-3 dischargen/rechargen opgelost.
Enfin, ik had een vraag m.b.t het instaleren van het OS op de externe of interne SSD.
Ik heb de XP op een 5 GB partitie (NTFS) op de externe SSD geinstaleert (PC-900 20 GB versie) en het viel me op dat windows XP af en toe best hard met de SSD bezig is.
Coldboot van XP is pak en beet 30 seconden , rap zat.
Maar als ik voor de eerste keer wat dieper in me start menu gaat bijvoorbeeld, dan hapert hij.
Applicaties afsluiten zoals firefox, en soms gewoon even naar de C: gaan via explorer heeft dezelfde euvel van tijd tot tijd.
Het lijkt net alsof hij iets aan het accessen is of zoeken is dat niet helemaal lekker loopt.
Pagefile zowel aan, als uit gezegt en ook de pagefile lokatie verwezen naar de interne SSD om het maar op een compleet andere device te hebben , maakte allemaal niet uit.
Mijn vraag is, is de 16 GB SSD wel de ideale lokatie voor het OS ?
Ik heb met HDTACH zowel de 4 als de 16 GB getest en de resultaten waren dat ze allebei even snel waren behalve dat de 16 GB 10mb/sec minder read burst speed had.
Wat me op zich niet zo`n drama leek.
Ik zie namelijk heel veel Youtube gebruikers filmpjes met mensen die XP draaien en er echt doorheen vliegen, dat doe ik ook wel, alleen met nogal veel pitstops :-)
Het kan meschien ook nog liggen aan mijn Nlite, iets teveel eruit gesloopt wat voor meer overhead zorgt dat windows af en toe naar iets op zoek is wat er niet meer is ?
Heb weliswaar geen enkele foutmelding gezien tot nu toe ..
De reden om mijn OS op de 16 GB SSD heb gezet is vanwege het feit dat de 4GB vastgesoldeert zit op het mobo, en de 16GB tenminste uitwisselbaar is voor mocht de levensduur ooit verlopen zijn.
En de 4 GB wou ik dan gebruiken om bestanden op te slaan die zelfden worden aangesproken (lees ghost image)
Over het algemeen draait het goed, applicaties (Office 2007, Foxit, Foobar, Firefox Starcraft, homeworld2) gaan vlekkeloos.
Batterij leven was bij lange na geen 2 uur , eerder 45 minuten ?
Tenzij "stand by" enorm veel energie verslind .. wat normaliter niet zo is bij laptops in mijn ervaring.
Zeker niet best, hopelijk is dit na een keer of 2-3 dischargen/rechargen opgelost.
Enfin, ik had een vraag m.b.t het instaleren van het OS op de externe of interne SSD.
Ik heb de XP op een 5 GB partitie (NTFS) op de externe SSD geinstaleert (PC-900 20 GB versie) en het viel me op dat windows XP af en toe best hard met de SSD bezig is.
Coldboot van XP is pak en beet 30 seconden , rap zat.
Maar als ik voor de eerste keer wat dieper in me start menu gaat bijvoorbeeld, dan hapert hij.
Applicaties afsluiten zoals firefox, en soms gewoon even naar de C: gaan via explorer heeft dezelfde euvel van tijd tot tijd.
Het lijkt net alsof hij iets aan het accessen is of zoeken is dat niet helemaal lekker loopt.
Pagefile zowel aan, als uit gezegt en ook de pagefile lokatie verwezen naar de interne SSD om het maar op een compleet andere device te hebben , maakte allemaal niet uit.
Mijn vraag is, is de 16 GB SSD wel de ideale lokatie voor het OS ?
Ik heb met HDTACH zowel de 4 als de 16 GB getest en de resultaten waren dat ze allebei even snel waren behalve dat de 16 GB 10mb/sec minder read burst speed had.
Wat me op zich niet zo`n drama leek.
Ik zie namelijk heel veel Youtube gebruikers filmpjes met mensen die XP draaien en er echt doorheen vliegen, dat doe ik ook wel, alleen met nogal veel pitstops :-)
Het kan meschien ook nog liggen aan mijn Nlite, iets teveel eruit gesloopt wat voor meer overhead zorgt dat windows af en toe naar iets op zoek is wat er niet meer is ?
Heb weliswaar geen enkele foutmelding gezien tot nu toe ..
De reden om mijn OS op de 16 GB SSD heb gezet is vanwege het feit dat de 4GB vastgesoldeert zit op het mobo, en de 16GB tenminste uitwisselbaar is voor mocht de levensduur ooit verlopen zijn.
En de 4 GB wou ik dan gebruiken om bestanden op te slaan die zelfden worden aangesproken (lees ghost image)
[ Voor 8% gewijzigd door lithiumangel op 23-06-2008 19:09 ]
Verwijderd
Aangezien ik net begonnen ben met een reis in Asie
leek het mij wel handig om een mini laptop mee te nemen,.
Ik ben vandaag even wezen kijken in Hong Kong en zag daar op redelijk veel plaatsen de 901 versie,. Mooi dacht ik,. even kijken hoeveel hij kost en wat ik eraf kan lullen ( blijft Hong Kong ) blijkt dat hij een fixed prijs heeft,. Nog steeds niet duur maar als een echte koopjes jager vond ik het wel zonde
De 901 kost hier 4298 HKD ( 358 euro )
en de
1000H gaat hier 4788 HKD ( 399 euro ) kosten,.
Ben nog aan het twijfelen aangezien hij voorzien is van een chinese versie van windows ( vast niet moeilijk om er een Engelse versie op te zetten maar aangezien ik niet thuis ben toch wat lastiger )
leek het mij wel handig om een mini laptop mee te nemen,.
Ik ben vandaag even wezen kijken in Hong Kong en zag daar op redelijk veel plaatsen de 901 versie,. Mooi dacht ik,. even kijken hoeveel hij kost en wat ik eraf kan lullen ( blijft Hong Kong ) blijkt dat hij een fixed prijs heeft,. Nog steeds niet duur maar als een echte koopjes jager vond ik het wel zonde
De 901 kost hier 4298 HKD ( 358 euro )
en de
1000H gaat hier 4788 HKD ( 399 euro ) kosten,.
Ben nog aan het twijfelen aangezien hij voorzien is van een chinese versie van windows ( vast niet moeilijk om er een Engelse versie op te zetten maar aangezien ik niet thuis ben toch wat lastiger )
Maar daar staan lang niet meer alle webshops in door het "slechte" beleid van Tweakers...ik vind dat pay-per-click echt niet goed voor "eerlijk" prijsoverzichtXanderDrake schreef op maandag 23 juni 2008 @ 17:32:
Jongens, geen winkels rapporteren. Dat is niet het doel van dit topic.
Overigens vandaag een boekje gekregen van de Paradigit (Maastricht?) en daar staat de EEE 900 in voor €399
Verwijderd
Staat gewoon op de siteVerwijderd schreef op zaterdag 21 juni 2008 @ 14:59:
Zou dat wat zijn???
http://aldi.nl/OFFER_NL_SA/OFFER_26/OFF02.SHTML
Altijd handig automatisch gegenereerde content
Is misschien niet efficient 12V ==> 230V ==> 9,5V zolang de output maar stabiel is.
Ik heb ook nog een idee voor een tas.
Mijn 701 past precies in het bovenste compartiment van mijn tamrac adventure backpack.
Ideaal voor op reis, altijd mijn camera en laptop bij de hand.
Er is hier wat discussie over de batterij van de 701/900. Nu heb ik op eeeuser.com iets gevonden waarmee je de capaciteit van je batterij zou kunnen controleren.
Hier de link naar de discussie aldaar:
http://forum.eeeuser.com/viewpoll.php?id=31554
Om het gelijk te proberen:
Open de terminal en type in:
cat /proc/acpi/battery/BAT0/info (let op de spatie en de hoofdletters)
Ik zou dan een 5200 mAh batterij hebben terwijl er op de batterij 4400 mAh staat.
Ben benieuwd wat er bij de verschillende batterijen te voorschijn komt.
Ik zou dan een 5200 mAh batterij hebben terwijl er op de batterij 4400 mAh staat.
Verwijderd
Is dat betrouwbaar wat daar staat? Er staat immers design! capacity en inderdaad zou het een 5200 mAh accu moeten zijn. Ik weet niet precies hoe dit werkt, maar zijn dit niet de instellingen die Asus zelf erin heeft gezet of wordt met dit commando de daadwerkelijke capaciteit gegeven van de batterij?chippie777 schreef op maandag 23 juni 2008 @ 19:31:
Er is hier wat discussie over de batterij van de 701/900. Nu heb ik op eeeuser.com iets gevonden waarmee je de capaciteit van je batterij zou kunnen controleren.
Ik heb net gekeken bij mij maar bij mij staat wel 5200.
Welk test prog moet ik draaie voor jullie om te testen of gewoon een divx doen?
(heb een eee900) Scheelt natuurlijk wat enegergie om beeldscherm aan te sturen.
Ik draai XP PROF SP3
Ik ben in iedergeval
Welk test prog moet ik draaie voor jullie om te testen of gewoon een divx doen?
(heb een eee900) Scheelt natuurlijk wat enegergie om beeldscherm aan te sturen.
Ik draai XP PROF SP3
Ik ben in iedergeval
[ Voor 4% gewijzigd door 0Burner0 op 23-06-2008 19:59 ]
Icelus schreef op maandag 23 juni 2008 @ 11:06:
[afbeelding]
Grotere versie
En jawel hoorStraightOn.NL schreef op maandag 23 juni 2008 @ 11:53:
[...]
Ik heb hem wel eens gezien...volgens mij zelfs op FP het was een of andere Taiwanese vinding...
mja een 400Mhz cpu (volgens mij zelfs ARM ipv x86)
Ik heb voor je gezocht maar ik kan hem ff niet meer vinden ... voor 70 euro meer heb je een echte EEE
toch nog gevonden
nieuws: Bestlink presenteert Eee PC-kloon voor 220 dollar
Dit is die Intertoys €199 laptop ... niet geschikt voor windows xp oid dus wel CE / Mobile
[ Voor 28% gewijzigd door StraightOn.NL op 23-06-2008 21:20 ]
Ik kom er net achter dat mijn accu eigenlijk van een EEEPC4g is. Als je je accu los haalt en naar de streepjes code sticker kijkt zie je bij mij 2 stickers overlkaar heen geplakt. Op de bovenste staat EEEPC900 als je die lostrekt staat op de achterste sticker de 4G.
Is dit bij jullie ook zo?
Is dit bij jullie ook zo?
Ook intertoys doet een duit in het zakje.

(spuit 11)

(spuit 11)
[ Voor 4% gewijzigd door Rensz op 23-06-2008 21:58 ]
XP op de 4Gb interne SSD geinstaleert en al mijn OS haperingen en stotteringen waren verdwenen \0/
Dit topic is gesloten.
Let op:
Dit is een Ervaringen topic over de ASUS EEE PC. Niet over levertijden en alle romslomp eromheen. Replies zoals hieronder opgesteld staan zijn dus ongewenst!
- Ja jonges ik heb em ook bestelt!!
- K*t, niet de douane :(
- Mijn Track en Trace nr doet het niet :'(
- Jeeuuj ik heb em ook binnen!~! :*)
Wil je wat weten over levertijden? Dat is allemaal (al dan niet in de vorige delen van deze topicreeks) lang en breed besproken. Gebruik dus even de quicksearch die rechtsboven het topic staat :o.
Diegene die willen chitchatten over de EEE PC: er loopt een irc kanaal op irc.tweakers.net genaamd #eeepc.
Dit is een Ervaringen topic over de ASUS EEE PC. Niet over levertijden en alle romslomp eromheen. Replies zoals hieronder opgesteld staan zijn dus ongewenst!
- Ja jonges ik heb em ook bestelt!!
- K*t, niet de douane :(
- Mijn Track en Trace nr doet het niet :'(
- Jeeuuj ik heb em ook binnen!~! :*)
Wil je wat weten over levertijden? Dat is allemaal (al dan niet in de vorige delen van deze topicreeks) lang en breed besproken. Gebruik dus even de quicksearch die rechtsboven het topic staat :o.
Diegene die willen chitchatten over de EEE PC: er loopt een irc kanaal op irc.tweakers.net genaamd #eeepc.