Ik heb nu een paar weken mijn 10400 mAh accu er aan hangen. Die bevalt dus echt super goed. Gewoon 3 avonden surfen voordat de accu leeg is. (niet precies getimed, omdat m`n vriendin er 50 procent van de tijd mee zit te freecellen of zo...)
Rob,
zou je zo goed willen zijn om hier een gedetailleerde how-to over te posten?
Ik ben zelf ook wel geïnteresseerd in een car-charger, maar heb niet voldoende kennis om dat helemaal op m'n eentje in elkaar te steken...
Is er al iets bekend over de beschikbaarheid van de 901 in Nederland? Ik wil hem eigenlijk liever niet uit USA halen ofzo...
Op zich wil ik dat wel doen hoor. Ik ben nu alleen "even snel" een hele simpele adapter aan het maken. deze bied weinig garantie en veilig heid voor je EeeDryhte schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 10:50:
[...]
Rob,
zou je zo goed willen zijn om hier een gedetailleerde how-to over te posten?
Ik ben zelf ook wel geïnteresseerd in een car-charger, maar heb niet voldoende kennis om dat helemaal op m'n eentje in elkaar te steken...

Later maak ik dan wel een geavanceerdere versie.
Op dit moment zit ik met het probleem dat de spanning in de auto nogal kan fluctueren. Van 10 tot 14 volt is geen uitzondering. Ik weet niet of de eee dat zo lekker gaat vinden. <= Iemand daar een theorie over?
Wat ik trouwens ook graag nog wil weten is de afmetingen van de plug die de eee in gaat. Voor zover ik weet is het een gewone ronde, maar wat is de binnen en buitendiameter?
Ja, don't do it. Die spanning is te onbetrouwbaar om zonder buffer gebruik van te maken. Een stabiele 12V maken van de auto-spanning gaat je ook alleen lukken met daarvoor bedoelde schakelende voedingen. Het beste ben je af met een omvormer die van de autospanning 230V wisselspanning maakt. En daar prik je je EEE dan gewoon in. Die kosten ook nog maar 30 euro oid, en dat hebben ze bij elke elektrozaak / halfords.Rob_W schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 11:27:
[...]
Op zich wil ik dat wel doen hoor. Ik ben nu alleen "even snel" een hele simpele adapter aan het maken. deze bied weinig garantie en veilig heid voor je Eeeals het morgen werkt ( of als ik het aandurf) dan laat ik het zeker aan jullie weten.
Later maak ik dan wel een geavanceerdere versie.
Op dit moment zit ik met het probleem dat de spanning in de auto nogal kan fluctueren. Van 10 tot 14 volt is geen uitzondering. Ik weet niet of de eee dat zo lekker gaat vinden. <= Iemand daar een theorie over?
I mentioned it once, but I think I got away with it.
Ik kan het niet nu maar ik wil binnenkort wel even een EEE adapter aan een scope hangen. Het dingetje is zo klein dat ik niet verwacht dat daar een "hele mooie" spanning uitkomt. Wss (let op dit is mijn vermoeden) fluctueerd dat dingetje ook wel tussen de 10 en de 14 volt.
Dat zou inderdaad wel kunnen. Toch is het wel een grote gok om het zo te proberen. Ik heb net even zitten kijken naar een DC/DC omzetter maar dat kost ook nogal wat. Dat komt voornamelijk door het vermogen. Als dat ding 3A trekt bij 12V dan is dat 36 Watt.
Ik heb ook wat zitten spelen met een lm7812 maar die kan de 3A ook niet aan. Voordeel is wel dat de spanning bij die regelaar nooit boven de 12 volt uit kan komen...
Zucht.. moeilijk.
Misschien toch maar hopen dat de accu al een beetje opgeladen is en ik zo "out of the box" wat kan spelen.
Ik heb ook wat zitten spelen met een lm7812 maar die kan de 3A ook niet aan. Voordeel is wel dat de spanning bij die regelaar nooit boven de 12 volt uit kan komen...
Zucht.. moeilijk.
Misschien toch maar hopen dat de accu al een beetje opgeladen is en ik zo "out of the box" wat kan spelen.
Bij mij was de accu opgeladen, denk zelf dat hij op 80% zat ofzo, dus je kan waarschijnlijk wel ff spelen
Die 7812's werken niet op een auto-accu (*minimum* DC input van die dingen ligt op 15V IIRC), bovendien worden die dingen loeiheet. Echt, probeer het nou maar niet, je sloopt er eerder iets mee dan dat je er iets zinnigs mee kunt.Rob_W schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 11:58:
Dat zou inderdaad wel kunnen. Toch is het wel een grote gok om het zo te proberen. Ik heb net even zitten kijken naar een DC/DC omzetter maar dat kost ook nogal wat. Dat komt voornamelijk door het vermogen. Als dat ding 3A trekt bij 12V dan is dat 36 Watt.
@iemand hierboven
De kleinheid van een netadapter vertalen naar 'dan zal het wel een slechte voeding zijn' slaat overigens nergens op
Net klaar met de film test:
- 630mhz
- backlight op 50% (volgens eectl, volgens de OSD stond hij net over de helft)
- wifi uit
03:10,15 heeft hij het uitgehouden vanaf de moment dat ik de powerknop indrukte tot dat hij uitviel
Hij had trouwens een constante belasting van 70-80%
- 630mhz
- wifi uit
03:10,15 heeft hij het uitgehouden vanaf de moment dat ik de powerknop indrukte tot dat hij uitviel
Verwijderd
Mijn eerste systeem crash is een feit....
Had mijn EEE 900 aangesloten op mijn lcd tv.. werkte prima.... maar na het unpluggen is xandros gecrasht..... kan gebeuren...
Had mijn EEE 900 aangesloten op mijn lcd tv.. werkte prima.... maar na het unpluggen is xandros gecrasht..... kan gebeuren...
Verwijderd
Dat is een 900 of een 700 ?DaRKie schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 12:56:
Net klaar met de film test:
- 630mhz
- wifi uit
03:10,15 heeft hij het uitgehouden vanaf de moment dat ik de powerknop indrukte tot dat hij uitviel![]()
Het lijkt mij slim als men het type dat men gebruikt in de accuduur-test vermeldt.
Ik vind zowiezo al dit soort tests waardeloos omdat ze niet volgens een voorgeschreven condities gedaan worden. Er spelen zoveel variabelen een rol dat er geen touw aan vast te knopen is.Verwijderd schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 13:46:
[...]
Dat is een 900 of een 700 ?
Het lijkt mij slim als men het type dat men gebruikt in de accuduur-test vermeldt.
Jammer dat er zoveel over geschreven wordt en dat je er eigenlijk niets aan hebt.
Zeker jammer voor die mensen die dit soort testjes doen en tijd in steken want je hebt er nauwelijks iets aan.
Ik schrijf dit niet om iemand op de kast te krijgen krijgen maar meer om te nuanceren wat je aan dit soort tests hebt.
Ik denk toch dat je graag wil weten hoelang de accu ongeveer meegaat in real life situaties? Dan boeit het toch niet dat er elke keer PRECIES hetzelfde gedaan wordt? Als iemand een filmje afspeelt, of gewoon internet of wat dan ook, dan heb je een indicatie, niks meer en niets minder. Leuk als je een batterijtest doet, maar wat heb je aan die score? Dan weet je nog niks van real life situaties.Hatman schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 14:20:
[...]
Ik vind zowiezo al dit soort tests waardeloos omdat ze niet volgens een voorgeschreven condities gedaan worden. Er spelen zoveel variabelen een rol dat er geen touw aan vast te knopen is.
Jammer dat er zoveel over geschreven wordt en dat je er eigenlijk niets aan hebt.
Zeker jammer voor die mensen die dit soort testjes doen en tijd in steken want je hebt er nauwelijks iets aan.
Ik schrijf dit niet om iemand op de kast te krijgen krijgen maar meer om te nuanceren wat je dit soort tests hebt.
AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3
@luuk1983
Daar heb je gelijk in maar dan moet de tester wel aangeven welke hardware en software er gebruikt is om een klein beetje een idee te krijgen wat de praktijk is.
Daar heb je gelijk in maar dan moet de tester wel aangeven welke hardware en software er gebruikt is om een klein beetje een idee te krijgen wat de praktijk is.
Absoluut waar. Inderdaad welke EEE (701,900,901 etc), welke batterij (4400, 5200, 5800, 6600 etc), welk OS en globaal wat er gedaan is (surfen, filmpie etc) zijn toch wel een vereiste.Hatman schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 14:39:
@luuk1983
WiFi aan en backlight sterkte zijn op zich ook wel handig, maar ik heb niet het idee dat dat extreem veel uitmaakt. Laat het een kwartier zijn. Dan is een kwartier natuurlijk wel mooi meegenomen, maar ik heb mezelf ten doel gesteld daar niet op te gaan letten. Als je bij alles wat je doet telkens moet gaan nadenken of je accu dan niet een paar minuten eerder leeg gaat wordt je helemaal gek. Wel clock ik de EEE niet op 900MHz op accuspanning.
AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3
Om het op de minuut te moeten weten is niet nodig natuurlijk. Maar het is toch fijn als je weet dat ie ongeveer een uur, anderhalf of zelfs twee meegaat.
Verwijderd
Hoe je het ook went of keert, de batterijduur van de Celeron D modellen is gewoon bagger.TEAMIKKE schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 15:02:
Om het op de minuut te moeten weten is niet nodig natuurlijk. Maar het is toch fijn als je weet dat ie ongeveer een uur, anderhalf of zelfs twee meegaat.
Met de mijne (701 4G) haalde ik dus met Win XP never nooit niet eens de 2 uur. Is dus idd erg afhankelijk van wat je doet en wat je aan hebt staan etc.
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 19-06-2008 15:14 ]
Verwijderd
Is er eigenlijk al weer meer bekend "underground" over de dell E series? Is eigenlijk gewoon een EEE 900 alleen een wat ander design en je krijgt hier een carry case bij als het goed is.
Hij zou ook maar 300 EUR moeten gaan kosten en deze zomer ergens uitkomen.
http://tweakers.net/ext/i/1213376766.jpg
Verwijderd
Ben nu op school aan het werk (nahja, werk) en heb ook ff de accu eruit gehaald. Info
EEE 900 met 4400 mAh, OS Win XP, wifi en eeectl aan. Eerste 100 minuten processor op 100%, daarna op 70% gezet. Heb eerst youtube/winamp/word gedraaid en daarna ben ik begonnen een film te kijken (DIVX, 21). Deze heb ik 80 minuten gekeken en toen stond hij op 1%.
Totale werktijd: [b]2 uur 50 minuten[b].
Ik denk dat dit een redelijk goede indicatie is. En ik heb zeker geleerd dat je niet te veel naar de batterij indicator moet kijken. Hij heeft dik 20 minuten op 7% gestaan. Dus zodra hij daar opstaat is het einde in zicht.
EEE 900 met 4400 mAh, OS Win XP, wifi en eeectl aan. Eerste 100 minuten processor op 100%, daarna op 70% gezet. Heb eerst youtube/winamp/word gedraaid en daarna ben ik begonnen een film te kijken (DIVX, 21). Deze heb ik 80 minuten gekeken en toen stond hij op 1%.
Ik denk dat dit een redelijk goede indicatie is. En ik heb zeker geleerd dat je niet te veel naar de batterij indicator moet kijken. Hij heeft dik 20 minuten op 7% gestaan. Dus zodra hij daar opstaat is het einde in zicht.
Verwijderd
Meer een EEE 901 'kloon' gezien de atom cpu. Ik mag hopen dat het niet 300€+80€ verzendingskosten wordtVerwijderd schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 15:15:
Is er eigenlijk al weer meer bekend "underground" over de dell E series? Is eigenlijk gewoon een EEE 900 alleen een wat ander design en je krijgt hier een carry case bij als het goed is.
Om even in te springen op het hele accutijd onderwerp:
Mijn ervaringen zijn vrij redelijk, mbt de 900 met standaard 4400mAh accu.
Ik kon 2 uur en een beetje krijgen met de volgende instellingen:
- standaard Xandros OS
- 630mhz CPU clock (vermoed ik, heb het niet kunnen verificeren)
- 40% surfen, 60% Youtube/EK streams/Dumpert.nl
- 100% helderheid
- scherm continue aan
- 60% audio volume
Dus dat is vrij redelijk!
Allicht krijg je minder onder XP met stock 900mhz en een Divx Avi-tje, maar voor standaard gebruik vind ik dit erg aardig.
Wel een punt: Accu compleet scheef geijkt. Ik heb simpelweg gewacht totdat uit ging, want de indicator was geen hulp...
- standaard Xandros OS
- 100% helderheid
- scherm continue aan
- 60% audio volume
Allicht krijg je minder onder XP met stock 900mhz en een Divx Avi-tje, maar voor standaard gebruik vind ik dit erg aardig.
Wel een punt: Accu compleet scheef geijkt. Ik heb simpelweg gewacht totdat uit ging, want de indicator was geen hulp...
Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca
Dat is best netjes, wellicht zou je met lagere helderheid (laagste stand of middenin) toch 2,5 uur eruit kunnen halen.XanderDrake schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 15:20:
Om even in te springen op het hele accutijd onderwerp:
- standaard Xandros OS
- 100% helderheid
- scherm continue aan
- 60% audio volume
Andere vraag: Dat scheef geijkt, is dat alleen onder Xandros, of heb je dat ook onder windows?
Wordt er nog een prijsverlaging verwacht? De beschikbaarheid begint iets meer te komen maar ik zie de prijs nog dagelijks schommelen.
Verwijderd
Onder windows precies hetzelfde, in 30 minuten zit je op 80%/70%, en daarna gaat het heel traag. Helemaal de laatste 30%, doe je zeker een uur over.BlackMage schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 15:31:
[...]
Dat is best netjes, wellicht zou je met lagere helderheid (laagste stand of middenin) toch 2,5 uur eruit kunnen halen.
Andere vraag: Dat scheef geijkt, is dat alleen onder Xandros, of heb je dat ook onder windows?
Waarom zou het jammer zijn voor mij(en andere mensen die dit testen) ? Ik heb dit niet speciaal voor jullie gedaan hoor, gewoon voor mezelf en ik wou gewoon deze info met jullie delen.Hatman schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 14:20:
[...]
Ik vind zowiezo al dit soort tests waardeloos omdat ze niet volgens een voorgeschreven condities gedaan worden. Er spelen zoveel variabelen een rol dat er geen touw aan vast te knopen is.
Ik schrijf dit niet om iemand op de kast te krijgen krijgen maar meer om te nuanceren wat je aan dit soort tests hebt.
Ok, hiet is niet 100% representatief voor mensen buiten mezelf, maar ik weet nu toch wel waarop ik kan rekenen en andere mensen hebben ook een indicatie van wat je kan verwachten.
Iemand anders met een gelijkaardige test setup zal niet ineens 6u of 1u als testresultaat krijgen, het zal waarschijnlijk wel in de buurt van mijn resultaat liggen. En als je dan het gemiddelde neemt van alle mensen die dit posten, krijg je toch al een meer realistisch beeld dan wat de fabrikant op zijn site zet ...
Ik had het gisteren al vermeld, daarmee dat het mij ontgaan is het er terug bij te zetten:Hatman schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 14:39:
@luuk1983
900 + 5200mah batterij
Os is trouwens Win XP sp2 en het filmpje van vandaag werd met media player classic afgespeeld.
[ Voor 4% gewijzigd door DaRKie op 19-06-2008 15:55 ]
Je moet men testje van gisteren ook maar eens bekijken, in 10mins tijd ging ik van 50 naar 10% om dan pas na een uur naar 7% te gaan. Er zit gewoon geen lijn inVerwijderd schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 15:40:
[...]
Onder windows precies hetzelfde, in 30 minuten zit je op 80%/70%, en daarna gaat het heel traag. Helemaal de laatste 30%, doe je zeker een uur over.
Verwijderd
Ja met die atom wordt de accuduur hopelijk ook weer wat beter. Alleen 80€ verzendkosten lijkt me onwaarschijnlijk hoor. Het pakket is maar een kilo, het is geen pc van 5 kg.Verwijderd schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 15:18:
[...]
Meer een EEE 901 'kloon' gezien de atom cpu. Ik mag hopen dat het niet 300€+80€ verzendingskosten wordt
Verwijderd
[quote]Verwijderd schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 15:16:
Ben nu op school aan het werk (nahja, werk) en heb ook ff de accu eruit gehaald. Info
Up to 8 hours of battery life (Eee PC901 :-)
Up to 8 hours of battery life (Eee PC901 :-)
Alhoewel ik ook niet zo'n hele erge fan van de standaard Xandros installatie ben zijn er wel een aantal voordelen:Zänker schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 22:06:
Ik was dus ook van plan om Xandros erop te laten staan. Momenteel heb ik m dual boot gemaakt, maar ik zie steeds minder voordelen van Xandros. Windows is makkelijker over te clocken, spelletjes, hogere resolutie op een extern beeldscherm (voor zover ik weet), makkelijker dingen installeren, internetten op de universiteit enz.. En ik kwam er net achter dat flash filmpjes ook veel sneller werken in Windows.
Zijn er hier nog fervente Xandros aanhangers die mij kunnen overtuigen van het-er-niet-afgooien van Xandros? Wat zijn uberhaubt de voordelen van Xandros?
Ben benieuwd...
- Het start ENORM snel op
- Alles wat je op zo'n dingetje wilt doen kan ermee (internetten, msnen, officen, skypen, spelletjes ed)
- Het is gratis
- Het werkt snel
- Makkelijk in gebruik
Nadelen vind ik ook:
- Nauwelijks repositories voor te vinden dus lastig extra software voor te installeren
- aantal Gebruikers is beperkt
- lastig te customizen
Heb er zelf nu Mandriva 2008.1 op staan maar die heeft weer als nadeel dat het een stuk zwaarder is (volledige Gnome omgeving) en wat trager werkt en een héél stuk trager opstart.
Overweeg zelf om de Xandros installatie weer terug te zetten omdat ik de eee eigenlijk alleen maar voor internetten en muziek gebruik, dan heb ik weer liever een wat snellere opstarttijd.
Verwijderd
Alsof dat een graadmeter is voor Dell...Verwijderd schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 16:36:
[...]
Ja met die atom wordt de accuduur hopelijk ook weer wat beter. Alleen 80€ verzendkosten lijkt me onwaarschijnlijk hoor. Het pakket is maar een kilo, het is geen pc van 5 kg.
Voor een PC van 5 kilo is € 80,- ook al buitensporig!
Bovendien zal de 300 euro alleen voor de meest uitgeklede versie gaan gelden.
Wil je wat extra schijfruimte en geheugen dan zit je zo alweer aan de 400...
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 19-06-2008 17:31 ]
Verwijderd
Ja en wellicht krijg je korting op de Dell omdat de helft van de toetsen ontbreekt
Maar het is gewoon koffiedik kijken. Bij andere Dell laptop modellen 'lekken' de gedetailleerde specs (prijs, opties) en foto's pas uit een paar weken voor ze op de site bestelbaar worden, zal bij deze niet anders zijn.
Maar het is gewoon koffiedik kijken. Bij andere Dell laptop modellen 'lekken' de gedetailleerde specs (prijs, opties) en foto's pas uit een paar weken voor ze op de site bestelbaar worden, zal bij deze niet anders zijn.
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 19-06-2008 17:44 ]
Verwijderd
Ik ben nog steeds dolblij dat ik XP op de 701 heb gezet. Xandros vond ik gewoon te beperkt en een aantal ontwerpkeuzes irriteerden me. Bij de helft van alle updates begon Xandros steevast te piepen over broken packages, en de mediaondersteuning vond ik in 1 woord bagger.
Inmiddels heb ik er nog wat programma's bijgezet waaronder Avira, Adobe Reader, 7-Zip, Total Commander en CCCP om meteen van het gezeik met codecs af te zijn. Ik zal eens kijken welke soorten videobestanden allemaal afgespeeld kunnen worden zonder gestotter. Onder Xandros had ik bij MP4- bestanden geen beeld en MP3's haperden bij websurfen.
Ik heb nu nog ruim 2,2 gb over, maar Office 2007 moet er nog bij. Alleen Word en Excel, de rest gebruik ik onderweg toch niet. Daarna voorzichtig Windows strippen van onnodige bestanden om minstens 1,5 gb over te houden. Opstarten en afsluiten gaan nog steeds supersnel. Mocht iemand interesse hebben dan kan ik het wel timen de volgende keer.
Inmiddels heb ik er nog wat programma's bijgezet waaronder Avira, Adobe Reader, 7-Zip, Total Commander en CCCP om meteen van het gezeik met codecs af te zijn. Ik zal eens kijken welke soorten videobestanden allemaal afgespeeld kunnen worden zonder gestotter. Onder Xandros had ik bij MP4- bestanden geen beeld en MP3's haperden bij websurfen.
Ik heb nu nog ruim 2,2 gb over, maar Office 2007 moet er nog bij. Alleen Word en Excel, de rest gebruik ik onderweg toch niet. Daarna voorzichtig Windows strippen van onnodige bestanden om minstens 1,5 gb over te houden. Opstarten en afsluiten gaan nog steeds supersnel. Mocht iemand interesse hebben dan kan ik het wel timen de volgende keer.
Over die batterijtestjes, het lijkt mij voor iemand die zich aan het orienteren is, _wel_ relevante cq. interessante informatie. De meeste vragen die ik kreeg over de batterijen die ik te koop had (2 x 6600 mAh) gingen over de batterijduur.
Dan kon ik ook alleen maar replyen met wat ik gehaald had met mijn brakke test.
Momenteel ben ik mijn Mugen 7800 (BTW, geen jumpstart probleem!) aan het opladen en zal hier ook nog wel eens een testje op draaien, voor wie het wel wil weten.
En dan gebruik ik Battery Eater Pro. Dat programmaatje laat de CPU op 100% werken, schrijft en leest constant de 'harde schijf' en laat een grafisch dingetje draaien. Een soort stress-test, dus.
Meer info: http://batteryeater.com/about.html
Dan kon ik ook alleen maar replyen met wat ik gehaald had met mijn brakke test.
Momenteel ben ik mijn Mugen 7800 (BTW, geen jumpstart probleem!) aan het opladen en zal hier ook nog wel eens een testje op draaien, voor wie het wel wil weten.
En dan gebruik ik Battery Eater Pro. Dat programmaatje laat de CPU op 100% werken, schrijft en leest constant de 'harde schijf' en laat een grafisch dingetje draaien. Een soort stress-test, dus.
Meer info: http://batteryeater.com/about.html
Batterij komt van supergps-uk (ebay gebruiker), kostte me 38 pond. URL naar het betreffende object:B0MBACI schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 01:22:
[...]
Kan je mischien een foto maken, hoe de accu eruit ziet op de eeepc?
En waar heb je hem vandaan en heeft het de jump start probleem?
Thx in advance
http://cgi.ebay.co.uk/ASU...3A12&_trksid=p3911.c0.m14
Onderstaand foto's hoe deze in de EEE 900 gaat (vroeg iemand om een aantal posts terug):

[ Voor 24% gewijzigd door martincm op 19-06-2008 18:19 ]
Pixel 7 Pro-||-Amplifi Alien Wifi-6-||-Samsung QE75QN93A Neo-QLED-||-XBOX Series X-||-Nintendo Switch V1/256GB-||-Asus ROG Ally2TB 980 Pro SSD-||-Shield Android TV32GB-||-Dell XPS 15 9500 32GB/2TB-||
Goh, die ziet er bekend uit... (zelfde handelaar trouwens, alleen heb jij hem goedkoper kunnen krijgen!)martincm schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 18:17:
Batterij komt van supergps-uk (ebay gebruiker), kostte me 38 pond. URL naar het betreffende object:
[ Voor 4% gewijzigd door NaN op 19-06-2008 18:32 ]
Is het in Xandros ook mogelijk dat je systeem niet op standby gaat als je de klep dichtdoet? Ik heb ff bij de MediaMarkt zitten kutten ermee maar ik kon zo snel niets vinden.
Verwijderd
Hmmmm batterij steekt er teveel uit vind ik.... moet wel compact blijven....martincm schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 18:17:
[...]
[...]
Batterij komt van supergps-uk (ebay gebruiker), kostte me 38 pond. URL naar het betreffende object:
Onderstaand foto's hoe deze in de EEE 900 gaat (vroeg iemand om een aantal posts terug):
De 6600mah valt voor mij in ieder geval af.....
Powerpoint ook niet? Ding is er goed geschikt voor en als je dan toch een keer een presentatie moet houden is het wel handig. (Je kunt ook een exe bakken, maar toch).Verwijderd schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 18:02:
Ik heb nu nog ruim 2,2 gb over, maar Office 2007 moet er nog bij. Alleen Word en Excel, de rest gebruik ik onderweg toch niet.
Mijn EEE bevalt nog steeds uitstekend, ik gebruik hem even wat minder ivm dat ik lekker aan het gamen ben op mn desktop, maar ik heb nog geen klachten/irritaties
It's a figure of speech, Morty. They're bureaucrats, I don't respect them.
Verwijderd
Ik heb de indruk dat deze 6600 toch veel minder uitsteekt??
In elk geval heb ik hem besteld, een dag of 5 geleden, zodra ik hem binnen heb, zal ik meer laten weten.
In elk geval heb ik hem besteld, een dag of 5 geleden, zodra ik hem binnen heb, zal ik meer laten weten.
misschien kan je hier wat mee?BlackMage schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 19:13:
Is het in Xandros ook mogelijk dat je systeem niet op standby gaat als je de klep dichtdoet? Ik heb ff bij de MediaMarkt zitten kutten ermee maar ik kon zo snel niets vinden.
http://wiki.eeeuser.com/close_lid_shutdown
en anders hier?
http://wiki.eeeuser.com/h...ns_when_you_close_the_lid
[ Voor 13% gewijzigd door chippie777 op 19-06-2008 21:46 ]
Verwijderd
Ik wou graag vragen aan gebruikers van een 701 en 900 of ze de ventilator kunnen horen na een half uur erop te hebben gezeten? Ik kan me nog herrineren dat ik op een forum heb gelezen dat je die van de 900 meer/sneller/vaker hoort, kan dat kloppen..
Na drie EEE PC 701's versleten te hebben heb ik nu een 900 voor mijn neus staan. Mijn eerste indrukken zo,
Het scherm op de 900 is toch wel een heel stuk fijner werken, webpaginaś passen een stuk beter.
De fan maakt inderdaad geluid, maar ikheb nu de tv aanstaan en heb geen last van het geluid.
Het scherm op de 900 is toch wel een heel stuk fijner werken, webpaginaś passen een stuk beter.
De fan maakt inderdaad geluid, maar ikheb nu de tv aanstaan en heb geen last van het geluid.
[ Voor 18% gewijzigd door EgoPro op 19-06-2008 21:58 ]
Dat denk ik ook, alhoewel dat iets lastig te zien is, aangezien ze hem niet van de achterkant hebben laten zien. Maar ik denk dat ze die bolling gespiegeld hebben waardoor deze je eee een stukje optilt (zo een effect als bij de 10400). Laat maar even weten in ieder geval (of een fototje)Verwijderd schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 20:03:
Overigens heb ik geen foto gemaakt van de eee in de sleeve met die 6600 erin, maar dit past gewoon. Vind het uitstekende gedeelte vd accu ook wel praktisch als een soort van alternatief handvat maar dat terzijde.
Heb de batterij nu 2 keer helemaal leeg tot vol opgeladen, resultaat 3 uur en 40 minuten (beide keren ongeveer gelijk). Omstandigheden : cpu full, brightness 60%, bluetooth via usb Intensiteit : video stream (youtube, ek stream), Wifi browsen, downloads via usenet (parren en (un)rarren en dus). Ik ben in ieder geval dik tevreden t.o.v. van de 4400.
[ Voor 3% gewijzigd door martincm op 19-06-2008 23:10 ]
Pixel 7 Pro-||-Amplifi Alien Wifi-6-||-Samsung QE75QN93A Neo-QLED-||-XBOX Series X-||-Nintendo Switch V1/256GB-||-Asus ROG Ally2TB 980 Pro SSD-||-Shield Android TV32GB-||-Dell XPS 15 9500 32GB/2TB-||
Verwijderd
Irritant zeg, ik kom er nu achter dat ik onder XP last heb van schokkende YouTube filmpjes. Ze lopen wel maar af en toe schokt het. Lijkt wel alsof de CPU het niet aan kan ofzo. Vaag!
Uitzendinggemist werkt helemaal prima, full screen zonder problemen. Alleen Flashfilmpjes lopen niet lekker, iemand enig idee?
edit
Het lijkt wel alsof Flash sowieso niet lekker werkt, pc wordt traag van alles met flash... Kut!
Zowel met IE7 als FF3 hetzelfde probleem.
edit3
Ik zie ook dat er veel disk activiteit is (lampje knippert veel bij flashfilmpjes).
edit4
Lijkt wel alsof er iets kapot is gegaan ofzo, internetverbinding is ook zwaar onstabiel. Kan sowieso niet met de maximum snelheid van mn verbinding downloaden en het fluctueert als een gek. Zowel bekabeld als wireless. Echt heel vreemd maar bovenal heel irritant.
Hij staat op 900Mhz, tenminste daar begin ik nu aan te twijfelen. Heb wel met EECTL lopen klooien, en die als laatst wel op 900 gezet. Zou het kunnen dat hij in 630mhz is blijven hangen ofzo?
edit 5
Nou is ie geheel traag. Ik snap er echt niks van. Als dit zo door gaat stuur ik hem terug
voorbeeld:
http://www.nuvideo.nl/home/video/show/14966
Dit kan ik niet kijken zo schokt het. Ook bij het laden van een website hangt de hele pc eventjes..
Lijkt wel alsof het iets met die SSD is ofzo..
Uitzendinggemist werkt helemaal prima, full screen zonder problemen. Alleen Flashfilmpjes lopen niet lekker, iemand enig idee?
edit
Het lijkt wel alsof Flash sowieso niet lekker werkt, pc wordt traag van alles met flash... Kut!
edit3
Ik zie ook dat er veel disk activiteit is (lampje knippert veel bij flashfilmpjes).
edit4
Lijkt wel alsof er iets kapot is gegaan ofzo, internetverbinding is ook zwaar onstabiel. Kan sowieso niet met de maximum snelheid van mn verbinding downloaden en het fluctueert als een gek. Zowel bekabeld als wireless. Echt heel vreemd maar bovenal heel irritant.
Hij staat op 900Mhz, tenminste daar begin ik nu aan te twijfelen. Heb wel met EECTL lopen klooien, en die als laatst wel op 900 gezet. Zou het kunnen dat hij in 630mhz is blijven hangen ofzo?
edit 5
Nou is ie geheel traag. Ik snap er echt niks van. Als dit zo door gaat stuur ik hem terug

voorbeeld:
Dit kan ik niet kijken zo schokt het. Ook bij het laden van een website hangt de hele pc eventjes..
[ Voor 94% gewijzigd door Verwijderd op 20-06-2008 01:54 ]
Misschien andere browser proberen? Youtube gaat bij mij beter met IE. of anders Opera.
Edit: ok dan mss Opera.
Edit: ok dan mss Opera.
[ Voor 13% gewijzigd door Philflow op 20-06-2008 01:06 ]
Werkt hij op 630 mhz of 900mhz? Bij 630 is die idd niet snel genoeg.Verwijderd schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 01:00:
Irritant zeg, ik kom er nu achter dat ik onder XP last heb van schokkende YouTube filmpjes. Ze lopen wel maar af en toe schokt het. Lijkt wel alsof de CPU het niet aan kan ofzo. Vaag!
edit
edit3
Dat had ik onder winXP ook, de hoofdreden dat ik dat eraf gegooid heb. Lijkt wel of ie veel swapt of buffert tijdens het binnenhalen van een flashfile. Heb het onder linux niet zien gebeuren, daar draait het gewoon goed. Wat nou de exacte oorzaak is weet ik niet.Verwijderd schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 01:00:
edit
edit3
edit4
edit 5
voorbeeld:
Verwijderd
Vreemd. Snap er niks van.Metro2002 schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 08:40:
[...]
Dat had ik onder winXP ook, de hoofdreden dat ik dat eraf gegooid heb. Lijkt wel of ie veel swapt of buffert tijdens het binnenhalen van een flashfile. Heb het onder linux niet zien gebeuren, daar draait het gewoon goed. Wat nou de exacte oorzaak is weet ik niet.
Moet toch een instelling zijn zou je zeggen? Het lijkt sowieso bij het surfen dat hij veel swapt ofzo, terwijl de swapfile uit staat. Ik zie nu pas dat hij tijdens het surfen op internet er constant heel veel disk activity is.
Wat is dit in godsnaam?
[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 20-06-2008 08:57 ]
12.3V kwam er uit. Zonder adapter kan een auto aanzienlijk meer leveren natuurlijk.Rob_W schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 09:25:
Ik ga morgen mijn 900 ophalen maar ik heb de rest van de dag alleen maar een auto bij me en dus geen stopcontact. Nu had ik ergens gelezen dat de 900 met een 12volt adapter geleverd word. Klopt dat?
Precies. De spanning uit de voeding is behoorlijk stabiel, terwijl de spanning uit je auto-acco kan variëren van 11-15V (en in pieken nog wel meer). Direct aansluiten op de auto op eigen risico!RemcoDelft schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 08:56:
12.3V kwam er uit. Zonder adapter kan een auto aanzienlijk meer leveren natuurlijk.
-edit-
Voor $18 heb je al een auto-oplader. Voor dat bedrag zou ik het risico niet lopen!
[ Voor 19% gewijzigd door JeroenH op 20-06-2008 09:16 ]
Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet - 3x HomeWizard plug-in batterij, totaal 8,1 kWh / 2400 watt / 2400 watt, aansturing met Home Assistant
Woawmartincm schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 23:08:
[...]
Heb de batterij nu 2 keer helemaal leeg tot vol opgeladen, resultaat 3 uur en 40 minuten (beide keren ongeveer gelijk). Omstandigheden : cpu full, brightness 60%, bluetooth via usb Intensiteit : video stream (youtube, ek stream), Wifi browsen, downloads via usenet (parren en (un)rarren en dus). Ik ben in ieder geval dik tevreden t.o.v. van de 4400.
Koekkie, heb je je schijf toevallig gecomprimeerd, dit veroorzaakt waarschijnlijk het geschok in youtube???Verwijderd schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 08:52:
[...]
Vreemd. Snap er niks van.
Moet toch een instelling zijn zou je zeggen? Het lijkt sowieso bij het surfen dat hij veel swapt ofzo, terwijl de swapfile uit staat. Ik zie nu pas dat hij tijdens het surfen op internet er constant heel veel disk activity is.
Wat is dit in godsnaam?
Verwijderd
Nee comprimeren staat uit.Windkracht13 schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 09:39:
[...]
Koekkie, heb je je schijf toevallig gecomprimeerd, dit veroorzaakt waarschijnlijk het geschok in youtube???
edit
Met IE7 lijkt surfen iets beter te gaan, YouTube blijft janken met de pet op (maar loopt wel iets soepeler dan met FF3)..
Nog iets vreemds: als ik speedtest.bbned.nl en dan de 100MB file test download hij de eerste 49 seconde helemaal goed op snelheid. Daarna stopt hij compleet en gaat hij 10 seconde later weer door met downloaden. Volgens mij is er echt iets goed mis met het wegschrijven van data ofzo.
edit2.
Ik word leip, op de EEE701 van mn pa. Die nog helemaal stock is, dus met Xandros op Easymode en @630Mhz, draait alles helemaal soepel. Geen enkele discactivity of iets in die trend. Zelfs YouTube draait like a charm en ook het downloaden gaat op de volle maximum snelheid.
Misschien moet ik XP eens opnieuw installeren ofzo, of even testen of het met Xandros ook zo is. Als het met Xandros ook zo is is denk ik mijn pc'tje kaduuk.
[ Voor 69% gewijzigd door Verwijderd op 20-06-2008 10:07 ]
http://forum.eeeuser.com/viewtopic.php?id=10588
Misschien is dit de oplossing voor je probleem...
(Als Firefox gebruik zou je je Temp Folder naar je Ram disk kunnen verplaatsen, en vervolgens je cache uitzetten in Firefox)
Misschien is dit de oplossing voor je probleem...
(Als Firefox gebruik zou je je Temp Folder naar je Ram disk kunnen verplaatsen, en vervolgens je cache uitzetten in Firefox)
[ Voor 38% gewijzigd door Windkracht13 op 20-06-2008 10:43 ]
Verwijderd
Ik ga even testen wat er gebeurt als ik Xandros terugzet erop. Dan knal ik later XP wel weer terug indien het op Xandros wel werkt.
Wat een kutzooi zeg, alles werkt behalve internet. Tenminste, op de manier waarop het zou moeten werken.
Windkracht: geprobeerd maakt niks uit.
edit
Hij staat nu weer op Linux en alles draait als een zonnetje. Wat kan dit zijn?
edit
Windows XP aan het reinstallen. Kijken of dat nut heeft
. Houdt je wel lekker bezig zo (moet eigenlijk scriptie typen
)
Wat een kutzooi zeg, alles werkt behalve internet. Tenminste, op de manier waarop het zou moeten werken.
Windkracht: geprobeerd maakt niks uit.
edit
Hij staat nu weer op Linux en alles draait als een zonnetje. Wat kan dit zijn?
edit
Windows XP aan het reinstallen. Kijken of dat nut heeft
[ Voor 65% gewijzigd door Verwijderd op 20-06-2008 11:35 ]
Fantastisch, want specifiek deze heb ik nu op het oogVerwijderd schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 20:03:
Goede vorm en prijs!
Laat me weten hoe ie bevalt, en picssss zullen in de smaak vallen
Parren op een EEEmartincm schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 23:08:
downloads via usenet (parren en (un)rarren en dus).
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Arme EEE
hahaha, dat is geen dagelijkse bezigheid en helemaal niet op een eee'tje. par repair trouwens ook niet, maar rar is bijzonder goed te doen met die schijf.
hahah
[ Voor 31% gewijzigd door martincm op 20-06-2008 11:36 ]
Wat is "parren"? 
Thanks... ik had geen idee. Googlen op "parren" leverde niets op, vandaar. Iets ouds, zeker?
Thanks... ik had geen idee. Googlen op "parren" leverde niets op, vandaar. Iets ouds, zeker?
[ Voor 58% gewijzigd door JeroenH op 20-06-2008 11:47 ]
Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet - 3x HomeWizard plug-in batterij, totaal 8,1 kWh / 2400 watt / 2400 watt, aansturing met Home Assistant
hahaha, dat is geen dagelijkse bezigheid en helemaal niet op een eee'tje. par repair trouwens ook niet, maar rar is bijzonder goed te doen met die schijf.
Voor mij wel, gek?

Verwijderd
Goed alles opnieuw geinstalleerd. Lijkt nu wel wat beter te gaan. Heb geen tweaks toegepast ofzo, gewoon die nLited erop gezet. Zelfs de page file nu maar even aan laten staan. Kijken of dat wel effect heeft. YouTube en site draaien nu weer wat beter (Nuvideo.nl draait nog steeds kut). Dus geen idee wat het was maar het werkt in elk geval allemaal weer.
Wel zonde voor mn tijd zeg..
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 20-06-2008 12:33 ]
Per definitie is een SSD heel geschikt voor Parren en in mindere maten Rarren.
Alleen ja... Het platform van de EEE is daarentegen niet bedoelt voor dit soort activiteiten
Dat t een dagelijkse bezigheid betreft? nee zeer zeker niet gek....Windkracht13 schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 11:46:
Voor mij wel, gek?
Echter op je eee ? Ja das best gek.....
Heb je de index op de SSD disk uitgezet? Die heb je niet nodig, omdat door de korte seaktime het zoeken snel gaat. Mogelijk helpt dat ook! En is hij op de achtergrond geen updates aan het binnenhalen?Verwijderd schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 12:31:
Goed alles opnieuw geinstalleerd. Lijkt nu wel wat beter te gaan. Heb geen tweaks toegepast ofzo, gewoon die nLited erop gezet. Zelfs de page file nu maar even aan laten staan. Kijken of dat wel effect heeft. YouTube en site draaien nu weer wat beter (Nuvideo.nl draait nog steeds kut). Dus geen idee wat het was maar het werkt in elk geval allemaal weer.
Hahahah, je zou de koppen van mijn colega's moeten zien, FTD ? Op dat ding?
Ik vind persoonlijk eruuggg fijn om overal te kunnen ftd-en, op het werk, onderweg, enz...
Ik vind persoonlijk eruuggg fijn om overal te kunnen ftd-en, op het werk, onderweg, enz...
Op mijn 900 loopt Firefox vast als ik tijdens het kijken van een Youtube-filmpje op 'back' druk. Heeft iemand dat ook?
Verwijderd
Ik heb ook een brak toetsenbord volgens mij. De aanslag van de toetsen rond de D is anders dan de aanslag van de toetsen rond K. Rond D klinkt het alsof hij ergens nog onder tegenaan knalt. Ik had dit eerst ook bij K maar toen had ik hem aangedrukt en werkte het weer.
Ik denk dat ik het toetsenbord even los haal, hoe werkt dat?
Ik denk dat ik het toetsenbord even los haal, hoe werkt dat?
boven de F1, F6 en Pause knoppen zitten metalen puntjes die je in moet drukken om het keyboard los te klikken. Ik heb dit zelf nog niet gedaan, slechts gelezen in een guide (over interne bluetooth oid).
Wat voor nLited gebruik je ? Een zelfgemaakte nLited van XP of gaat er ergens een soort "standaard" rond?Luuk1983 schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 13:36:
[...]
Heb je de index op de SSD disk uitgezet? Die heb je niet nodig, omdat door de korte seaktime het zoeken snel gaat. Mogelijk helpt dat ook! En is hij op de achtergrond geen updates aan het binnenhalen?
Ik heb nog geen subnotebookje (het word de wind voor mij dus vandaar) maar ik heb zelf al heel wat tijd verdaan met zelf nLites te maken en te testen op een P3 667
Als je een goeie voor me hebt die goed werkt...i would be pleased

Iemand hier problemen met nlited XP waarbij wireless niet meer werkt?
Mijn WinXP SP3 laat af en toe wel zo'n ballonnetje zien waarin staat dat er wireless netwerken in de buurt gevonden zijn, maar als je daar dan op klikt staat er dat er helemaal geen gevonden zijn. Ook na een rescan niet, terwijl het hier stikt van de netwerkjes. De radio staat ook gewoon aan.
Voor de goede orde, ik heb een EEE-pc 900
Mijn WinXP SP3 laat af en toe wel zo'n ballonnetje zien waarin staat dat er wireless netwerken in de buurt gevonden zijn, maar als je daar dan op klikt staat er dat er helemaal geen gevonden zijn. Ook na een rescan niet, terwijl het hier stikt van de netwerkjes. De radio staat ook gewoon aan.
[ Voor 5% gewijzigd door brama op 20-06-2008 16:16 ]
Verwijderd
A super! Zo thuis even proberen te repareren. Toch vervelend als hij niet lekker aanslaat.lackaday schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 16:11:
boven de F1, F6 en Pause knoppen zitten metalen puntjes die je in moet drukken om het keyboard los te klikken. Ik heb dit zelf nog niet gedaan, slechts gelezen in een guide (over interne bluetooth oid).
Ik heb een nLited XP Pro SP3 van FTD gehaald. Ik weet niet of je daar een beetje mee bekend bent maar hij werkt in principe aardig. Hoewel ik eraan zit te denken een nieuwe versie te downloaden en zelf te strippen. Vooral omdat ik een aantal problemen heb. Hoewel het nu wel iets beter werkt (flash werkt nu wel gewoon).
Ja ik heb die versies ook zien staan, maar ik ben er niet zo kapot van...het 'werk' is niet altijd even professioneel daar op FTDVerwijderd schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 16:38:
[...]
A super! Zo thuis even proberen te repareren. Toch vervelend als hij niet lekker aanslaat.
Ik heb een nLited XP Pro SP3 van FTD gehaald. Ik weet niet of je daar een beetje mee bekend bent maar hij werkt in principe aardig. Hoewel ik eraan zit te denken een nieuwe versie te downloaden en zelf te strippen. Vooral omdat ik een aantal problemen heb. Hoewel het nu wel iets beter werkt (flash werkt nu wel gewoon).
Verwijderd
Heb je ze ook getest? Want ik ben er persoonlijk ook niet zo stuk van. Hier loopt hij in elk geval niet zo heel erg soepel. Hoewel ik me afvraag of dat een de versie ligt of aan het feit dat XP eigenlijk niet zo lekker loopt op de EEE.StraightOn.NL schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 16:48:
[...]
Ja ik heb die versies ook zien staan, maar ik ben er niet zo kapot van...het 'werk' is niet altijd even professioneel daar op FTD
Ja ik had er ene getest...maar die werkte voor geen meter kon geen online videobestanden meer kijken geen IE en geen Mediaplayer...dus ik denk dat het daardoor komt..Verwijderd schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 16:50:
[...]
Heb je ze ook getest? Want ik ben er persoonlijk ook niet zo stuk van. Hier loopt hij in elk geval niet zo heel erg soepel. Hoewel ik me afvraag of dat een de versie ligt of aan het feit dat XP eigenlijk niet zo lekker loopt op de EEE.
Toen ben ik zelf aan de slag gegaan ook met deze dingen eruit want ik vind ze gewoon flink overbodig
Het is niet zo zeer dat ik het voor de schijfruimte nlite, maar gewoon die overbodige troep heb ik niet nodig
Verwijderd
Ik heb problemen met flashvideo en surfen op internet soms. Echt heel vreemd, lijkt wel alsof ie XP niet helemaal goed trekt ofzo. Zou toch makkelijk moeten gaan met de specs van de EEE900...
Verwijderd
Ik werk ook met een versie van FTD en ben tot nu toe geen problemen tegen gekomen.StraightOn.NL schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 16:48:
[...]
Ja ik heb die versies ook zien staan, maar ik ben er niet zo kapot van...het 'werk' is niet altijd even professioneel daar op FTD
Oké, 1 heel kleintje, ik miste een dll bestand om het thuisnetwerk te installeren, maar dat heb ik zo kunnen downloaden en dat was opgelost.
Alles loopt tot nu toe lekker hier.
Ik had dit ook toen ik de standaard WIFI drivers+client programma van de ASUS site had gerukt en gebruikt. Wat bij mij hielp was dat programma de-installeren en vervolgens enkel de driver herinstalleren. Gewoon Wireless Zero Configuration gebruiken ipv dat brakke client programma.brama schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 16:15:
Iemand hier problemen met nlited XP waarbij wireless niet meer werkt?
BTW bij mij niets van stotteren of andere problemen met Youtube! (Win XP SP3 IE7)
Dat client programma meende ik geinstalleerd te hebben, maar ik kan het nergens terug vinden! Wireless zero configuration draait op mijn eee ook als service, en er staat nergens dat er een ander prog voor in de plaats draait (wat je normaalgesproken wel ziet als je zo'n vervangend prog gebruikt). Misschien is het dan ergens halverwege misgegaaan.. wifi drivers opnieuw installen heb ik al geprobeerd. Misschien eens proberen dat prog nog eens te installen en dan kijken of ik het kan de-installen..xvanwaart schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 17:14:
[...]
Ik had dit ook toen ik de standaard WIFI drivers+client programma van de ASUS site had gerukt en gebruikt. Wat bij mij hielp was dat programma de-installeren en vervolgens enkel de driver herinstalleren. Gewoon Wireless Zero Configuration gebruiken ipv dat brakke client programma.
BTW bij mij niets van stotteren of andere problemen met Youtube! (Win XP SP3 IE7)
Verwijderd
Ik heb nu bij prestaties alles veranderd. Alleen een paar dingen geselecteerd die ik echt nodig vind (Systeem-->Geavanceerd-->Prestaties) en nu draait ie wel als een gek. Geen idee wat het is maar YouTube e.d. werken nu ook weer gewoon. Ook heb ik die lelijke nieuwe adresbalk meteen uitgezet in FF, dat scheelt ook weer wat in snelheid.
Op hoop van zegen.
Office 97 erop gezet, die vliegt echt over het scherm zeg. Niet normaal
. Je ziet niet eens dat venstertje waarop hij aan het laden is.
Op hoop van zegen.
Office 97 erop gezet, die vliegt echt over het scherm zeg. Niet normaal
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 20-06-2008 17:37 ]
Als je ff via de pm contact met me wil opnemen, dan kan ik je waarschijnlijk wel blij maken met een goede ge-NLite xp cd. Laat maar weten...StraightOn.NL schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 17:01:
[...]
Ja ik had er ene getest...maar die werkte voor geen meter kon geen online videobestanden meer kijken geen IE en geen Mediaplayer...dus ik denk dat het daardoor komt..
Toen ben ik zelf aan de slag gegaan ook met deze dingen eruit want ik vind ze gewoon flink overbodigmaar ik loop ook steeds tegen kleine probleempjes aan...
Het is niet zo zeer dat ik het voor de schijfruimte nlite, maar gewoon die overbodige troep heb ik niet nodigen dat scheelt ook in boottime...op de P3 667 standaard in 1,10 en met enkele nlites heb ik 45 seconde gehaald

n.v.t.
[ Voor 97% gewijzigd door StraightOn.NL op 20-06-2008 18:23 ]
Probeer zo is:StraightOn.NL schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 18:21:
[...]
thnx dat zou nice zijn...maar er is wat mis met je profiel lijkt het welje hebt 0 reacties en ik kan je niet pm'en (mail adres niet zichtbaar/beschikbaar) dus wat nu ?
http://gathering.tweakers...end_privatemessage/165279
Ja tis inmiddels al gelukt...net deed hij het op deze manier niet
Verwijderd
Hmm nou dezelfde problemen lijken terug te komen.
Ik blijf maar last hebben van een extreem trage netwerkverbinding. Kan niet eens flashfilmpjes laden.
Ik blijf maar last hebben van een extreem trage netwerkverbinding. Kan niet eens flashfilmpjes laden.
Koekkie, zou je 'm niet gaan ruilen voor een andere? Als het na een middag k*tten nog niet wil lukken..
Heb je al geprobeerd om een voledige Xp erop te zetten?
MZL
(Zo maar eens naar huis, was er al om 07.40 uur, pfffffft)
MZL
[ Voor 15% gewijzigd door Windkracht13 op 20-06-2008 18:50 ]
mompelt iets over een alternatieve dns serverStraightOn.NL schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 18:27:
[...]
Ja tis inmiddels al gelukt...net deed hij het op deze manier nietGoT had ff ergens last van of het kwam weer door mijn lekker Ziggo abbo
Zelfs google doet het vaak niet lol
Ik heb het dan ook maar niet gedaan vandaag. Hij is te leuk en mooi om risico's mee te nemen.CanonG1 schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 09:14:
[...]
Precies. De spanning uit de voeding is behoorlijk stabiel, terwijl de spanning uit je auto-acco kan variëren van 11-15V (en in pieken nog wel meer). Direct aansluiten op de auto op eigen risico!
-edit-
Voor $18 heb je al een auto-oplader. Voor dat bedrag zou ik het risico niet lopen!
Die 18 dollar voor een auto adapter is trouwens helemaal niet veel geld. Alle alternatieven die ik heb kunnnen vinden waren een stuk duurder. Dat komt voornamelijk door die 36 watt die je nodig hebt. Je hebt dan al gauw een dc/dc converter van tegen de 100 euro te pakken.
In ieder geval bedankt voor jullie meedenken en adviezen
Om het topic even eer aan te doen: Mijn eerste ervaringen met de EEE 900 zijn heel goed!
Ik had wat moeite om het MAC adres te vinden maar dat is uiteindelijk wel gelukt.
De accu is een 4400, dat is wel jammer maar oke. Ik red me er wel mee. Ik vind hem wel vrij warm worden. Hij hangt aan de adapter, is klaar met opladen en ik ben nu dit aan het ttypen. Daarbij wordt hij aan de rechterkant toch 40 graden. Best veel als je het mij vraagt...
Verwijderd
Ik heb vandaag ook een eee 900 gehaald.. ik vind het wel een fijn dingetje! Binnenkort maar eens xp erop doen. Even over de fan.. na een half uur internetten gaat hij toch egt wel zoemen, hebben jullie dat ook?
Ik heb gelezen dat je met eeectl de fan kan verlagen.. is dat slim om te doen tijdens Word en internetten?
Ik heb gelezen dat je met eeectl de fan kan verlagen.. is dat slim om te doen tijdens Word en internetten?
ik wil eigenlijk ook de 900 kopen, al komt de 1000 in july uit. *twijfel*
Ik lees bijna overal dat de Atom in de 1000 minder snel is dan de 900.
Zoek echt een goede reden om op de 1000 Te wachten, al vind ik 600 euro wel aan de hoge kant.
Als 20 gb genoeg is voor xp is 40 gb niet nodig.
Een goede reden om te wachten of ook ik ga de 900 bestellen
E
Ik lees bijna overal dat de Atom in de 1000 minder snel is dan de 900.
Zoek echt een goede reden om op de 1000 Te wachten, al vind ik 600 euro wel aan de hoge kant.
Als 20 gb genoeg is voor xp is 40 gb niet nodig.
Een goede reden om te wachten of ook ik ga de 900 bestellen
E
Hmmmz, ik heb het ook op www.new-energy.tv, een site die ook met flash-filmpjes werkt. Heeft iemand anders hier last mee?CanonG1 schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 15:00:
Op mijn 900 loopt Firefox vast als ik tijdens het kijken van een Youtube-filmpje op 'back' druk. Heeft iemand dat ook?
Verwijderd
Ja op de primary disk van 4gb kan je xp makkelijk erop doen en op die andere 16gb kan je je eigen ding doen..Dus qwa harde schijf hoef je niet echt te wachten. Als je de atom processor belangrijk vind dan zou ik wel wachten, maar door de twijfel over de gelimiteerde gpu van de atom chipset heb ik toch maar besloten om de 900 te halen. En als de latere modellen toch veel beter blijken te zijn dan verkoop je hem toch gewoon, superveel verlies zal je niet maken en dan koop je later de 1000 gewoon.
heb ook de win xp sp3 van FTD en erop staan nu.
kreeg wel wat problemen bij instalatie van kon bestanden niet vinden ofzo.
en toen ik windows zat zag ik dat ik geen ie en wmp had. maar ik gebruik toch alleen firefox en gom player /winamp dus dat was niet zo'n probleem. alleen lukt me nu niet om mijn mobiel als modem te gebruiken (n82) en dat is wel iets wat ik graag wil
kreeg wel wat problemen bij instalatie van kon bestanden niet vinden ofzo.
en toen ik windows zat zag ik dat ik geen ie en wmp had. maar ik gebruik toch alleen firefox en gom player /winamp dus dat was niet zo'n probleem. alleen lukt me nu niet om mijn mobiel als modem te gebruiken (n82) en dat is wel iets wat ik graag wil
Verwijderd
Ja dat zou je haast zeggen ja. Ik ga hem morgen nog even uittesten met een andere router. Misschien zit daar het probleem in.. You never know. Als het gekloot dan aanblijft wil ik een ander.Windkracht13 schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 18:43:
Koekkie, zou je 'm niet gaan ruilen voor een andere? Als het na een middag k*tten nog niet wil lukken..
MZL
Kan jij wel gewoon met de volle snelheid downloaden e.d.?
Volgens mij is het namelijk een driverprobleem. Als ik Xandros er weer op zet doet hij het namelijk zonder problemen. Youtube en alles draait overigens nu zonder problemen. Enige wat dus nog niet gefixt is, is de netwerkverbinding. Zowel LAN als wifi haalt hij niet de volledige snelheid en fluctueert ie erg onder XP. Misschien moet ik toch eens proberen de non nLited XP erop te zetten.
[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 21-06-2008 01:08 ]
Verwijderd
Zijn de op dit moment geleverde 900 versies met de nieuw Intel processor, of nog steeds met de Celeron ?
Ahummmmm een beetje zelf-onderzoek mag ook wel he...Verwijderd schreef op zaterdag 21 juni 2008 @ 00:58:
Zijn de op dit moment geleverde 900 versies met de nieuw Intel processor, of nog steeds met de Celeron ?

Het hele topic staat er vol van, pagina's aan wiki's te vinden enz. enz.
Of kijk bijvoorbeeld eens hier: http://www.kleinelaptops.nl/modellen.php
Maar om je vraag te beantwoorden...de EEE900 beschikt nog over de 900 MHz Intel Celeron-M ULV 353
De EEE901 e.v. zal beschikken over de 1,6 GHz Intel Atom N270
[ Voor 13% gewijzigd door StraightOn.NL op 21-06-2008 01:47 ]
Als ik mij niet vergis is de 901 (met Atom) nog niet uit. Iedereen hier zit nog met een Celeron dus.Verwijderd schreef op zaterdag 21 juni 2008 @ 00:58:
Verwijderd
Wanneer wordt de starterspost topicstart eens vernieuwd en mooie gemaakt dit is echt zwaar verouderd en niet relevant meer
Het staat je natuurlijk vrij om het zelf te doen... Meedoen aan een forum is geven en nemen.Verwijderd schreef op zaterdag 21 juni 2008 @ 02:02:
Wanneer wordt de starterspost topicstart eens vernieuwd en mooie gemaakt dit is echt zwaar verouderd en niet relevant meer
Dit topic is gesloten.
Let op:
Dit is een Ervaringen topic over de ASUS EEE PC. Niet over levertijden en alle romslomp eromheen. Replies zoals hieronder opgesteld staan zijn dus ongewenst!
- Ja jonges ik heb em ook bestelt!!
- K*t, niet de douane :(
- Mijn Track en Trace nr doet het niet :'(
- Jeeuuj ik heb em ook binnen!~! :*)
Wil je wat weten over levertijden? Dat is allemaal (al dan niet in de vorige delen van deze topicreeks) lang en breed besproken. Gebruik dus even de quicksearch die rechtsboven het topic staat :o.
Diegene die willen chitchatten over de EEE PC: er loopt een irc kanaal op irc.tweakers.net genaamd #eeepc.
Dit is een Ervaringen topic over de ASUS EEE PC. Niet over levertijden en alle romslomp eromheen. Replies zoals hieronder opgesteld staan zijn dus ongewenst!
- Ja jonges ik heb em ook bestelt!!
- K*t, niet de douane :(
- Mijn Track en Trace nr doet het niet :'(
- Jeeuuj ik heb em ook binnen!~! :*)
Wil je wat weten over levertijden? Dat is allemaal (al dan niet in de vorige delen van deze topicreeks) lang en breed besproken. Gebruik dus even de quicksearch die rechtsboven het topic staat :o.
Diegene die willen chitchatten over de EEE PC: er loopt een irc kanaal op irc.tweakers.net genaamd #eeepc.