- dubbel -
[ Voor 88% gewijzigd door Verwijderd op 17-06-2008 11:14 ]
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Ik heb dit ooit ook een keer gehad, met een klein bedrag (circa 10 euor) maar via paypal geschillen optie is dit prima opgelost. Verkopende partij heeft mij gewoon het bestelde opnieuw toegestuurd en dat kwam wel aan. Dus wacht het nog even af.Verwijderd schreef op maandag 16 juni 2008 @ 21:25:
[...]
<KNIP>
Ik ga niet wakker liggen van die 26 euro, maar ben nu toch maar via een standaardprocedure bij MasterCard en PayPal bezig in een poging mijn centjes ooit nog eens terug te krijgen![]()
Moraal van het verhaal: je kán hoe dan ook aan het kortste eind trekken bij een aankoop via het web. Ik zal na deze lullige ervaring dus ook geen accu van 60 (of meer) euro gaan kopen via 't internet...
Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca
Verwijderd
Dryhte schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 11:09:
[...]
Ik had dit zelfde probleem, en heb tech support gemaild.
Hun antwoord was:
[...]
Ik heb dit gedaan, en het werkt. (by the way - binnen het uur had ik een antwoord)
Heb je dan Vista erop geinstalleerd?DarkFlow schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 12:56:
dus ik ben momenteel PCMark Vantage
Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.
Verwijderd schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 11:12:
Ik neem aan dat jij een EEE 701 hebt.
Dankje. Eigenlijk wil ik een 900 maar dat zal ook wel zoiets zijn. Ga als het zover is, wel even naar de MM oid. om te kijken hoe het er in het echt uitzietPhilflow schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 10:18:
[...]
De zwarte 901 is glimmend zwart a.k.a. piano lak.
Wees gerust, de 900 heeft géén pianolak. Een beetje 'mattig' zwart is de kleur.TEAMIKKE schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 14:21:
[...]
Dankje. Eigenlijk wil ik een 900 maar dat zal ook wel zoiets zijn. Ga als het zover is, wel even naar de MM oid. om te kijken hoe het er in het echt uitziet
De 900 is mat zwart!TEAMIKKE schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 14:21:
[...]
Eigenlijk wil ik een 900 maar dat zal ook wel zoiets zijn.
Je kan eens kijken naar Battery Eater Pro (google it up!) Deze laat in ieder geval je CPU 100% werken en je harddisk ook.DarkFlow schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 12:56:
Met name op het gebied van accutests ben ik nog op zoek naar iets moois (ik ben echt niet van plan 6+ uur met een stopwatch naast de 901 te blijven zitten wachten tot hij uitvalt).
En _waarmee_ gaan wij posten?XanderDrake schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 13:00:
Tentame zit eropGing vrij goed!
Start posting tijd!
Helaas voelt het kunststof minder duurzaam aan dan bij de 701. Het glimt ook wat meer.aip schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 14:32:
Wees gerust, de 900 heeft géén pianolak. Een beetje 'mattig' zwart is de kleur.
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
[ Voor 11% gewijzigd door NaN op 17-06-2008 15:44 ]
DaMarcus schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 15:44:
DDR2 400 bestaat wel degelijk, dat werd geïntroduceerd ten tijde van S775 en later ook voor de notebooks.
[ Voor 42% gewijzigd door NaN op 17-06-2008 15:52 ]
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
Nou ik had het idee bij dat pinguin spelletje dat dat voornamelijk lag aan een wat slecht geprogrammeerd spel, ik was er namelijk ook niet echt over te spreken. Simpele 3D meuk draait onder XP in ieder geval prima. Denk aan Unreal Tournament, Grand Theft Auto 3 en Rollcage. 2GB extra geheugen zal denk ik niet veel extra schelen qua performance. Wat WEL scheelt is de CPU op 900MHz laten draaien ipv de stock 630MHz.Verwijderd schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 18:26:
Net even langs de mediamarkt geweest om nog een keer de 701 goed te bekijken. Bij spellen staat er een of ander pinguin spel op waarmee je van de berg af moet snowboarden, vrij simpel 3d spelletje eigelijk. Het laptopje draaide dit niet echt vloeiend als ik eerlijk ben, beetje gestotter steeds. Nu ben ik bang dat andere simpele spellen en programma's als photoshop ook niet goed gaan draaien, daarom zou ik er 2gb werkgeheugen in willen doen. Heeft iemand ervaring hiermee, veranderd er veel aan de performance of blijf je altijd dit gestotter een beetje houden..?
AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3
Verwijderd
Meer dan 1gb wordt niet ondersteund door de standaard installatie van Xandros die op de EEE staat voor zover ik weet. Je kunt er dus wel 2 gb in stoppen, maar er wordt slechts 1 gb gedetecteerd en gebruikt. Die game met die pinguin draaide bij mij ook niet soepel. Later heb ik er 1 gb RAM in gezet, maar daarna heb ik die game niet meer gespeeld, dus ik kan niet zeggen of het geholpen heeft.Verwijderd schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 18:26:
Net even langs de mediamarkt geweest om nog een keer de 701 goed te bekijken. Bij spellen staat er een of ander pinguin spel op waarmee je van de berg af moet snowboarden, vrij simpel 3d spelletje eigelijk. Het laptopje draaide dit niet echt vloeiend als ik eerlijk ben, beetje gestotter steeds. Nu ben ik bang dat andere simpele spellen en programma's als photoshop ook niet goed gaan draaien, daarom zou ik er 2gb werkgeheugen in willen doen. Heeft iemand ervaring hiermee, veranderd er veel aan de performance of blijf je altijd dit gestotter een beetje houden..?
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 18-06-2008 08:02 ]
Photoshop op de 701? Je gaat mij niet zeggen dat je de 701 daarvoor serieus wilde gaan gebruiken toch?Verwijderd schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 18:26:
...en programma's als photoshop ook niet goed gaan draaien,
Verwijderd
299 euro voor de 701 en 399 euro voor de 900 versie
[ Voor 11% gewijzigd door NaN op 17-06-2008 19:15 ]
Verwijderd
ik krijg niks geen list op de 900... iemand anders wel? en heeft iemand ook 'digital tv' geprobeerd te installeren? ik kan momenteel trouwens firefox niet meer normaal afsluiten; moet via taakbeheer ~)Dryhte schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 11:09:
-Gebruik CTRL-ALT-T om het console te openen
-type ' sudo su' en druk op enter
-type 'mcedit /etc/apt/sources.list'
-controleer of dit bestand de volgende regels bevat:
deb http://update.eeepc.asus.com/p701/ p701 main
deb http://update.eeepc.asus.com/p701/en/ p701 main
Mocht dit niet zo zijn, verander het dan en sla het bestand op met F2 en sluit het
daarna af met F10. Klopt het wel, dan kan het programma direct afgesloten worden
met F10 en betekend het dat er waarschijnlijk iets mis is met uw internet verbinding.
[...]
Ik heb dit gedaan, en het werkt. (by the way - binnen het uur had ik een antwoord)
Bij mij werkt het prima. Ik kon alleen de Nederlandse keyboard utility en Wireless Update package niet installeren. Verder heb ik alle updates kunnen doen. Firefox werkt ook gewoon.Verwijderd schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 20:43:
[...]
ik krijg niks geen list op de 900... iemand anders wel? en heeft iemand ook 'digital tv' geprobeerd te installeren? ik kan momenteel trouwens firefox niet meer normaal afsluiten; moet via taakbeheer ~)
Verwijderd
Verwijderd
Ten eerste: gefeliciteerd met je aankoopVerwijderd schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 21:24:
Sinds vandaag ben ik ook een trotse bezitter van Asus EEE PC 900. Sinds vandaag is hij bij Dixons en Dynabyte verkrijgbaar. Ik heb er nog niet veel mee kunnen doen maar wat mij meteen opvalt is dat de accuduur lager ligt dan wat in recensies die ik heb gelezen staat (3,5 uur). Na 1 uur en 50 minuten beetje ermee te hebben gespeeld, zit de accu al op 10%. Na wat zoekwerk kwam ik erachter dat in de Nederlandse versie een 4400 mah zit en de meeste landen waar de 900 versie uit is over een beschikken met 5800 mah. Zeer jammer van Asus terwijl we hier in Europa met de euro al het meest voor betalen. Ik ga hiervoor Asus toch even mailen...
Ik ben net met Battery Eater Pro tot het gaatje gegaan, 2:35 op 4400.Rick Meijer schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 21:59:
[...]
Ten slotte nog iets wat ik ook wel ben tegengekomen: de identicatie van de batterij wil nog best wel zuigen. Er zijn lui die nog 40 minuten door kunnen gaan op 10% ofzo. Houdt er voor de zekerheid maar'n stopwatch bij, want indicatie zegt niet alles.
[ Voor 5% gewijzigd door NaN op 17-06-2008 22:29 ]
Verwijderd
Ik heb via de HP USB Disk Storage Format Tool men 4gb SDHC kaartje bootable gemaakt(dos) en met ghost kan ik meteen images maken/restoren. En ik kan natuurlijk nog gewoon de volle 4gb gebruiken, zowel in dos als windows.Sangroid schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 19:13:
Ik kreeg het niet voor elkaar om Acronis op te laten starten van een SD-kaart. Met mijn 4GB kaartje lukt het nog steeds niet, maar met behulp van deze handleiding: http://forum.eeeuser.com/viewtopic.php?id=16368 (ergens verderop in het topic staat _wel_ de goede link) is het me gelukt (met een 2GB kaartje).
Waarom het niet lukt met mijn Sandisk 4GB SDHC kaartje is mij een raadsel.
Het is dus wel van belang om je kaartje van te voren 'bootable' te maken.
Verwijderd
[ Voor 23% gewijzigd door De Zwabber op 17-06-2008 23:55 ]
Probeer ff energie save van de wifi uit te zetten. Als ik hem niet uitzet laat de eeepc mijn router crashen mischien dat het ook voor jou probleem helpt. (Ik gebruik windows btw)Verwijderd schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 23:05:
Ik heb mijn 900 eindelijk binnen. Nu kan ik wel op het onbeveiligde netwerk van buurvrouw maar op mijn eigen WEP beveiligd netwerk kom ik niet op. Iemand anders ook problemen met WEP?
Goeie vraag, ik ben ook wel benieuwd. Ik spreek het zelf op z'n engels uit, en dan de drie e's als èèn klank, dus gewoon ie piesie.De Zwabber schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 23:50:
ik ben enorm bang dat wat ik nu vraag eigenlijk niet mag
(schrik me dood van de enorme waarschuwing boven het reactieveld)
maarre, weet er eigenlijk iemand hoe je Eee PC uitspreekt? als "Eeej", "Triple E"
ik weet graag hoe me (toekomstige, ga em vrijdag halen) beestje heet
@ _R_, ik werd nieuwsgierig en heb het opgezocht, probeer Alt Gr + 4 of Alt Gr + E
Er was op youtube in den beginne een filmpje hierover. En idd is het gewoon iieee. Wel iets langer dan ie.dsibma schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 00:59:
[...]
Goeie vraag, ik ben ook wel benieuwd. Ik spreek het zelf op z'n engels uit, en dan de drie e's als èèn klank, dus gewoon ie piesie.
[ Voor 9% gewijzigd door marrk op 18-06-2008 01:43 . Reden: url gevonden ]
[ Voor 5% gewijzigd door De Zwabber op 18-06-2008 02:01 ]
Je hebt misschien mac filtering opstaan en vergeten het macid toe te voegen?Verwijderd schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 23:05:
Ik heb mijn 900 eindelijk binnen. Nu kan ik wel op het onbeveiligde netwerk van buurvrouw maar op mijn eigen WEP beveiligd netwerk kom ik niet op. Iemand anders ook problemen met WEP?
Ik gebruik daarvoor het programmatje Altwindowdrag. Daarmee kun je heel gemakkelijk het venster iets verschuiven.Verwijderd schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 22:30:
I
- Vensters (bijvoorbeeld Beeldscherm bij Configuratiescherm, en dat soort kleine schermpjes die niet op volledig scherm zijn) zijn groter dan het beeld, waardoor een deel eraf valt. Een deel valt dus achter mijn taakbalk, of helemaal uit zicht, zodat ik niet meer op toepassen of ok kan klikken of op het rode kruisje rechtsboven kan klikken. Wat kan ik hier tegen doen?
DaRKie schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 23:03:
[...]
Ik heb via de HP USB Disk Storage Format Tool men 4gb SDHC kaartje bootable gemaakt(dos) en met ghost kan ik meteen images maken/restoren. En ik kan natuurlijk nog gewoon de volle 4gb gebruiken, zowel in dos als windows.
Is misschien ook een optie, het was uiteindelijk super gemakkelijk dankzij die hp tool
Zoals aangegeven zou ik het gewoon bij 'eeeee' (nederlands) of ' iiieeee' (engels) houden, ik heb een tijd dat ding ee-ee-ee genoemd, maar als je dat constant snel moet uitspreken struikel je er elke keer overDe Zwabber schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 23:50:
maarre, weet er eigenlijk iemand hoe je Eee PC uitspreekt? als "Eeej", "Triple E"
AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3
Verwijderd
Ik heb geen EEE-PC, maar wel een PC met Linux. Voor mij is dit een kwestie van het volgende commando:Verwijderd schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 10:36:
Hebben jullie ervaringen hoe dit alsnog aan te passen is, zodat ik anderen gewoon een accountje kan geven?
$ adduser pietje
$ man adduser
Alt-GR-5 werkt bij mij.De Zwabber schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 23:50:
@ _R_, ik werd nieuwsgierig en heb het opgezocht, probeer Alt Gr + 4 of Alt Gr + E
The ASUS Eee PC (pronounced as the letter e, IPA /iː/) […]De Zwabber schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 23:50:
Developer Accused Of Unreadable Code Refuses To Comment
Heb ik ook gezien ja, ik vond het opvallend dat het zo soepel werkte.Rubu schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 12:31:
voor de eee pc gamers :): http://www.youtube.com/watch?v=Y4cUl9WFv7g
http://www.streammygame.com/smg/index.php
Ik vind het echt een heel cool concept, maar twijfel nog wel een beetje of het nou wel echt zo soepel loopt als er wordt gezegd, dit ziet er in ieder geval goed uit.
is er iemand die ervaring heeft hiermee?
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
ze hadden het over een 1mbit up verbinding om een redelijk speelbaar te kunnen spelen. (edit: bij 640x480)XanderDrake schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 12:37:
[...]
Heb ik ook gezien ja, ik vond het opvallend dat het zo soepel werkte.
Maar het is niet practisch. Je moet waarschijnlijk een dikke verbinding hebben om dit te kunnen: hoe verder weg hoe meer latency, tevens moet je je thuis game pc altijd aan laten staan, en nog wat van deze argumenten.
BTW: De OP gaat er heel anders uitzien mensen
Verwijderd
[ Voor 20% gewijzigd door JeroenH op 18-06-2008 14:23 ]
Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet - 3x HomeWizard plug-in batterij, totaal 8,1 kWh / 2400 watt / 2400 watt, aansturing met Home Assistant
Verwijderd
Zeker wel, mijn 900 heeft 4Gb + 16Gb flash.Verwijderd schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 14:41:
Nu is er natuurlijk de 900, maar hier zit geen solidstate meer in ?
Ik heb zeer bewust de 700 overgeslagen en gewacht op het grotere scherm van de 900. Ik heb geen vergelijkingsmateriaal maar ik denk dat ik de juiste keus gemaakt heb. Browsen/mail is nu prima te doen, het is wel een stukje krapper dan op mijn 15" laptop (waarvan het na een tijdje op 9" werken lijkt alsof ik op een voetbalveld werk) maar goed werkbaar. Ik vermoed dat ik op 7" toch wel wat ergernis had gehad met te vaak scrollen. Maar dat is persoonlijk. Als je echt twijfelt zou ik eens in een winkel gaan kijken zodat je in het echt kunt zien wat het verschil is.Ik zal het ding alleen voor wat configuraties/mail/irc en SSh gebruiken, een 4G zal opzich moeten voldoen, of heb ik echt meer aan een 900 ?
Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet - 3x HomeWizard plug-in batterij, totaal 8,1 kWh / 2400 watt / 2400 watt, aansturing met Home Assistant
Verwijderd
Ik zit met dezelfde overweging... ik ga voor de 900, for sure.[...]
Ik heb zeer bewust de 700 overgeslagen en gewacht op het grotere scherm van de 900. Ik heb geen vergelijkingsmateriaal maar ik denk dat ik de juiste keus gemaakt heb. Browsen/mail is nu prima te doen, het is wel een stukje krapper dan op mijn 15" laptop (waarvan het na een tijdje op 9" werken lijkt alsof ik op een voetbalveld werk) maar goed werkbaar. Ik vermoed dat ik op 7" toch wel wat ergernis had gehad met te vaak scrollen. Maar dat is persoonlijk. Als je echt twijfelt zou ik eens in een winkel gaan kijken zodat je in het echt kunt zien wat het verschil is.
Verwijderd
Onder Linux of onder XP? Onde Linux lukt het in eerste instantie niet, hij miste iets waar ik vanavond nog even naar moet kijken. Onder XP lijkt het met niet zo'n probleem, toch?blowbeat schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 16:24:
Heeft iemand al de nieuwe Firefox 3.0 draaien.
En de grote vraag is dan hoe deze te installeren?
Verwijderd
In eerste instantie had ik dat ook, maar ik heb mijzelf de vraag gesteld: "waarom een nieuwere versie van een of ander stukje software? Als het werkt dan werkt het toch?" Het altijd maar updaten is volgens mij meer een windows iets wat wij normaal zijn gaan vinden.Verwijderd schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 18:16:
Dat is dus precies wat bij mij Xandros zo onaantrekkelijk maakt. Voor alles wat je wilt doen, zelfs FireFox installeren moet je allemaal zoveel moeite doen.
Verwijderd
Maar je kunt toch voor de alternatieve Ubuntu versie gaan ?Verwijderd schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 18:16:
Dat is dus precies wat bij mij Xandros zo onaantrekkelijk maakt. Voor alles wat je wilt doen, zelfs FireFox installeren moet je allemaal zoveel moeite doen.
Verwijderd
[ Voor 5% gewijzigd door Kornflakes op 18-06-2008 19:06 ]
Betere beveiliging, betere ondersteuning voor nieuwe standaarden etc.chippie777 schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 18:23:
Een nieuwere versie, voor wat voor reden dan ook?
Zou je de guide willen linken as je deze weer gevonden hebt, denk dat daar meer mensen geintreseerd in zijn...Kornflakes schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 19:05:
Ik was vanmiddag even bij de saturn in groningen, daar zag ik de 700 staan. Diezelfde middag nog teruggegaan met een vriend van mij, 2 pearl white asusjes opgehaald, zit er nu voor t eerst op.
Wat een geweldig ding. Het toetsenbord is eventjes wenne natuurlijk, verder prachtig ding. Alleen binnenkort even opzoek naar een mooie hoes voor me Asus. Ik had ergens een guide gezien hoe je van een a4 map een hoes kon maken, binnenkort even opzoeken, zag er namelijk mooi uit. En de prijs is daarvan ook mooi.
*edit* helemaal niks zinvols te melden eigenlijk...
Verwijderd
Dat idee heb ik ook. Het probleem is alleen dat ik die extra tijd die ik daar in moet steken gewoon niet heb. Bovendien heb ik geen zin om voor alles wat ik wil doen te moeten Googlen omdat je weer in de console aan de gang moet. Dat geeft mij juist een gevoel van dat ik geen controle heb. Hoewel iedereen altijd zegt dat de controle veruit superieur is. Ik vind dat je daar dan wel een flinke prijs voor moet betalen.Windkracht13 schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 19:05:
Ik dacht in December ook, leuk een linux machientje, ik had veel zin om er mee aan de slag te gaan.
Ik heb totaal 3 weken zitten k*tten, het 1 kreeg ik wel werkend, het ander weer niet. Ook heb/had ik de tijd niet om er echt goed voor te gaan zitten.
Had ik mijn Eeetje bijna zoals ik 'm hebben wou, doe 1 dingetje verkeert, kon ik weer van vooraf aan beginnen. Dit werd ik zo beu, dat ik toch maar een versie XP voor gekocht heb. Ik heb inmiddels ook een 900, uiteraard staat daar ook XP op.
Blijf Linux toch leuk vinden, maar is eigelijk niet goed te begrijpen als je er weinig tijd in kan steken.
Ook ik liep steeds tegen het euvel, het niet kunnen updaten...
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 18-06-2008 19:17 ]
Verwijderd
Heeft dat ding dan geen Autoscaling ?B0MBACI schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 19:44:
Ik heb gisteren mijn bios geupdated naar 0704, nu werkt de eeepc900 op netstroom op 900mhz en op battery 630mhz.
Jammer is dat ik ook op batterij soms op 900mhz wil werken, alleen werkt eeectl niet meer en laat windows crashen. Weet iemand een oplossing hiervoor?
Die gebruikte ik ook, nu weer terug naar de oude bios en eeectl werkt weer.bureno schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 20:33:
Net ook de bios update gedaan. Inderdaad switcht hij nu tussen 900 en 630 als je de adapter inplugt. Maar hier werkt eeectl nog gewoon hoor! Welke versie heb je? Hier 0.3.2
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
| Listening on LPF/ath0/00:15:af:46:35:21 Sending on LPF/ath0/00:15:af:46:35:21 Sending on Socket/fallback DHCPDISCOVER on ath0 to 255.255.255.255 port 67 interval 5 DHCPDISCOVER on ath0 to 255.255.255.255 port 67 interval 6 DHCPDISCOVER on ath0 to 255.255.255.255 port 67 interval 15 DHCPDISCOVER on ath0 to 255.255.255.255 port 67 interval 5 No DHCPOFFERS received. No working leases in persistent database - sleeping. run-parts --verbose /etc/network/if-up.d |
[ Voor 61% gewijzigd door T-8one op 18-06-2008 22:03 ]
GP 32 the most powerfull handheld in the world :P
Verwijderd
En dat werkt dus niet, vandaar mijn vraagjemig schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 11:48:
[...]
Ik heb geen EEE-PC, maar wel een PC met Linux. Voor mij is dit een kwestie van het volgende commando:
$ adduser pietje
en dan antwoord geven op een aantal vragen. Type
$ man adduser
om de help pagina bij dit commando te bekijken. Je moet wel als root ingelogd zijn om het commando te kunnen gebruiken.
Verwijderd
Ja, je moet dus alleen wel de extra aanpassingen doen zoals aangegeven staan. Is een kwestie van handleiding volgen en hij doet hetCanonG1 schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 14:08:
Ik lees in deze handleiding voor het inschakelen van de advanced mode (gevonden in de startpost) niets over de 900, kan ik deze "Easy way" gewoon zonder risico uitvoeren?
Instellingen --> Persoonlijke instellingen --> Mij automatisch aanmelden uitgezet ?Verwijderd schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 21:42:
[...]
En dat werkt dus niet, vandaar mijn vraagZoals ik aangaf in mijn vraag krijg ik als respons "max 1 of 2 users toegestaan" Kortom: hij is beperkt, iets wat ik erg jammer vind en hoopte op te kunnen lossen. En door de automatische login die ik niet weg krijg kan ik ook niet kiezen voor een andere user, wat ik wel wil. Ideas anyone?
Pixel 7 Pro-||-Amplifi Alien Wifi-6-||-Samsung QE75QN93A Neo-QLED-||-XBOX Series X-||-Nintendo Switch V1/256GB-||-Asus ROG Ally2TB 980 Pro SSD-||-Shield Android TV32GB-||-Dell XPS 15 9500 32GB/2TB-||
Welke versie van welke aanbiedermartincm schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 22:15:
Heb vandaag mijn 6600mAh batterij binnen. Meer dan tevreden daar ik de eerste batch 900 uit de UK ( en dus standaard met de 4400) heb. Haal onder iets intensiever gebruik van de eee (ek stream via wifi, bluetooth, tft op 60%) toch iets meer dan 3 uur op het ding. Heel erg blij tov van de anderhalf uur met de 4400. Dit is overigens nog uit de verpakking, nog geen keer opgeladen maar hij werd op 100% geleverd.
Vind hem ook wel ok qua het uitsteken, maar groter (zoals de 10400) zou toch echt te veel zijn denk ik. Dit is wel de max.
Nu nog kijken of deze wat kan maximaliseren na een keer of herladen te zijn...
Verwijderd
Ik heb onder "controlecentrum" het vakje "enable automatic login" niet ingeschakeld, ik heb hem dus (voor zover ik nu kan zien) niet ingeschakeld staan. Waar zouden die instellingen staan dan? Want ik heb geen andere instellingen dan dat controlecentrum.__R__ schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 22:00:
[...]
Instellingen --> Persoonlijke instellingen --> Mij automatisch aanmelden uitgezet ?
Verwijderd
Ja, en daar deed ie het ook onder. Alleen vind ik die easymode maar niets, dus heb die advanced desktop geinstalleerd. En daar krijg ik het handmatig inloggen niet aan de praat...__R__ schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 23:25:
Ik zit op de easy mode. Of hoe dat heet. En dan heb je bovenaan de keuze om instellingen te kiezen.
Verwijderd
Doe een 700 versie dan echt 6 uur als sommige mensen beweren ?martincm schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 22:15:
Heb vandaag mijn 6600mAh batterij binnen. Meer dan tevreden daar ik de eerste batch 900 uit de UK ( en dus standaard met de 4400) heb. Haal onder iets intensiever gebruik van de eee (ek stream via wifi, bluetooth, tft op 60%) toch iets meer dan 3 uur op het ding. Heel erg blij tov van de anderhalf uur met de 4400. Dit is overigens nog uit de verpakking, nog geen keer opgeladen maar hij werd op 100% geleverd.
Vind hem ook wel ok qua het uitsteken, maar groter (zoals de 10400) zou toch echt te veel zijn denk ik. Dit is wel de max.
Kan je mischien een foto maken, hoe de accu eruit ziet op de eeepc?martincm schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 22:15:
Komt bekend voor. Op mijn 701 had ik iets soortgelijks. Bij mij bleek dat het channel niet op automatisch stond maar op een specifiek kanaal. Nadat ik het op auto had gezet werkte alles weer.T-8one schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 21:24:
Vanmiddag een witte 900 opgehaald.
Alleen lukt het verbinden met m'n wireless netwerk niet.
Hij blijft op "In behandeling" staan, verder geen melding of foutmelding.
Router staat ingesteld op WPA (TKIP ? )
Edit:
Ik heb de wireless verbinding verwijderd, en opnieuw aangemaakt.
Nu krijg ik de volgende melding:
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Listening on LPF/ath0/00:15:af:46:35:21 Sending on LPF/ath0/00:15:af:46:35:21 Sending on Socket/fallback DHCPDISCOVER on ath0 to 255.255.255.255 port 67 interval 5 DHCPDISCOVER on ath0 to 255.255.255.255 port 67 interval 6 DHCPDISCOVER on ath0 to 255.255.255.255 port 67 interval 15 DHCPDISCOVER on ath0 to 255.255.255.255 port 67 interval 5 No DHCPOFFERS received. No working leases in persistent database - sleeping. run-parts --verbose /etc/network/if-up.d
OPGELOST
MAC adressen overtypen blijft moeilijk
[ Voor 3% gewijzigd door chippie777 op 19-06-2008 09:19 ]
Verwijderd
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq