[Ervaringen] ASUS EEE PC - Deel 6 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 147.461 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

- dubbel -

[ Voor 88% gewijzigd door Verwijderd op 17-06-2008 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chippie777
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:20
Verwijderd schreef op maandag 16 juni 2008 @ 21:25:
[...]

<KNIP>

Ik ga niet wakker liggen van die 26 euro, maar ben nu toch maar via een standaardprocedure bij MasterCard en PayPal bezig in een poging mijn centjes ooit nog eens terug te krijgen :|

Moraal van het verhaal: je kán hoe dan ook aan het kortste eind trekken bij een aankoop via het web. Ik zal na deze lullige ervaring dus ook geen accu van 60 (of meer) euro gaan kopen via 't internet...
Ik heb dit ooit ook een keer gehad, met een klein bedrag (circa 10 euor) maar via paypal geschillen optie is dit prima opgelost. Verkopende partij heeft mij gewoon het bestelde opnieuw toegestuurd en dat kwam wel aan. Dus wacht het nog even af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkFlow
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-09 14:03
Ik ben weer terug uit Taiwan met mijn 901. Eindelijk weer een snelle, datalimietloze internetverbinding tot mijn beschikking, dus ik ben momenteel PCMark Vantage en SysMark aan het downloaden voor mijn EEE 901 benchmarksessie.

Verder op het lijstje staan iig SuperPI en HD Tach, maar mocht iemand nog andere suggesties hebben hoor ik het graag. Met name op het gebied van accutests ben ik nog op zoek naar iets moois (ik ben echt niet van plan 6+ uur met een stopwatch naast de 901 te blijven zitten wachten tot hij uitvalt ;)).

Overigens kan ik bevestigen dat de zwarte 901 en 1000H wel een behoorlijk pianolakeffect kennen. De gloss van witte versie zoals ik die heb is wat dat betreft veel fijner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23:42

XanderDrake

Build the future!

Topicstarter
Tentame zit erop :) Ging vrij goed!

Start posting tijd!

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dryhte schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 11:09:
[...]

Ik had dit zelfde probleem, en heb tech support gemaild.

Hun antwoord was:

[...]

Ik heb dit gedaan, en het werkt. (by the way - binnen het uur had ik een antwoord)
:Y Werkt.

Je 900 laten denken dat hij moet updaten via de 701 site en gaan met die banaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-07 15:35

leuk_he

1. Controleer de kabel!

DarkFlow schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 12:56:
dus ik ben momenteel PCMark Vantage
Heb je dan Vista erop geinstalleerd?

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkFlow
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-09 14:03
Ah, realiseerde mij niet dat Vantage Vista-only was. Ik ga Vista zeker uitproberen (ben het al ruim een jaar gewend op m'n desktop PC en vind het erg fijn werken), maar nu nog even niet. Eerst maar een aantal XP benchmarks uitvoeren, dat maakt het vergelijken wat makkelijker.

PCMark05 ben ik nu dus ook maar even aan het binnenhalen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 04-09 18:19
Verwijderd schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 11:12:
Ik neem aan dat jij een EEE 701 hebt.
|:(

nee hoor, anders had ik dat probleem namelijk niet.

Zoals Barrelman zegt, gewoon je 900 laten denken dat 'ie via de 701 site moet/kan updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EgoPro
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 26-08 18:29

EgoPro

Time is an illusion.

Ik heb bij Salland de witte 900 uit voorraad besteld ik heb hem verder nog nergens gezien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRKie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02-09 19:08
Zow, die UK winkel had me verteld dat ze de 900 leveren met de 4400batterij, daarnet toch ff de batterij bekeken, zie ik er 5200 op staan *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TEAMIKKE
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Philflow schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 10:18:
[...]

De zwarte 901 is glimmend zwart a.k.a. piano lak.
Dankje. Eigenlijk wil ik een 900 maar dat zal ook wel zoiets zijn. Ga als het zover is, wel even naar de MM oid. om te kijken hoe het er in het echt uitziet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aip
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:48

aip

TEAMIKKE schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 14:21:
[...]

Dankje. Eigenlijk wil ik een 900 maar dat zal ook wel zoiets zijn. Ga als het zover is, wel even naar de MM oid. om te kijken hoe het er in het echt uitziet :)
Wees gerust, de 900 heeft géén pianolak. Een beetje 'mattig' zwart is de kleur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

TEAMIKKE schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 14:21:
[...]
Eigenlijk wil ik een 900 maar dat zal ook wel zoiets zijn.
De 900 is mat zwart!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NaN
  • Niet online

NaN

SjoebieDoowah.

DarkFlow schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 12:56:
Met name op het gebied van accutests ben ik nog op zoek naar iets moois (ik ben echt niet van plan 6+ uur met een stopwatch naast de 901 te blijven zitten wachten tot hij uitvalt ;)).
Je kan eens kijken naar Battery Eater Pro (google it up!) Deze laat in ieder geval je CPU 100% werken en je harddisk ook.

Welkom terug!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NaN
  • Niet online

NaN

SjoebieDoowah.

XanderDrake schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 13:00:
Tentame zit erop :) Ging vrij goed!

Start posting tijd!
En _waarmee_ gaan wij posten?

;)

Ik hoop dat je nu veel tijd zal krijgen voor je EEE-tje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TEAMIKKE
  • Niet online
Dank beide voor jullie antwoord :) Ben ik weer gerust.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:52

Exirion

Gadgetfetisjist

aip schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 14:32:
Wees gerust, de 900 heeft géén pianolak. Een beetje 'mattig' zwart is de kleur.
Helaas voelt het kunststof minder duurzaam aan dan bij de 701. Het glimt ook wat meer.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NaN
  • Niet online

NaN

SjoebieDoowah.

Nou heb ik een advertentie geplaatst op V&A waarmee ik het originele geheugen van de EEE-900 te koop aanbied, op de SO-DIMM staat toch duidelijk DDR2 400, maar ik krijg allerlei opmerkingen dat dat niet bestaat en zo.

Wat voor geheugen zit er nu origineel in de EEE???

('k snap er niks meer van...)

[ Voor 11% gewijzigd door NaN op 17-06-2008 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09-09 21:24

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica

Powered by

DDR2 400 bestaat wel degelijk, dat werd geïntroduceerd ten tijde van S775 en later ook voor de notebooks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NaN
  • Niet online

NaN

SjoebieDoowah.

DaMarcus schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 15:44:
DDR2 400 bestaat wel degelijk, dat werd geïntroduceerd ten tijde van S775 en later ook voor de notebooks.
_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Ik zal eens kijken of ik een bron kan vinden.... :(

Edit:

Gevonden : http://en.wikipedia.org/wiki/DDR2_SDRAM

[ Voor 42% gewijzigd door NaN op 17-06-2008 15:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De Asus eee 4Gb en 900 worden in NL geleverd met NL/Linux maar ik wil US/Linux. Invoeren US/UK voel ik niet veel voor. Suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

<lap tekst> Zo, vandaag dan toch eindelijk Windows XP op mijn 701 gezet. Echt appeltje-eitje. Ik sta er best versteld van hoe makkelijk alles is gegaan eigenlijk. Van tevoren had ik Service Pack 3 geslipstreamed met nLite. De versie van XP die ik had was nog met SP 1 namelijk. Zo geinstalleerd vanaf een externe DVD-brander, zonder problemen. Bij eerste keer opstarten van Windows zette hij de boel meteen automatisch op de juiste resolutie. Daarna alle drivers van bijgeleverde CD geinstalleerd, ook zonder problemen.

Na installatie heb ik meteen systeemherstel uitgezet en de mappen Mijn Documenten en Tijdelijke Internetbestanden verplaatst naar m'n SD kaartje van 16 gb. Ik heb nu nog ruim 2,5 gb over op de harddisk van 4 gb. Kan nog meer worden als ik alle overbodige drivers etc. wegsmijt, maar ik vind het wel even best zo. Enige programma's die ik in ieder geval nog wil installeren zijn FireFox (effe wachten op 3.0 later vanavond), een goede en lichte virusscanner die ik nog zoek en Office. Bij Office ook nog kiezen tussen OpenOffice en Office 2007. 2007 Heb ik nog twee licenties voor, maar die is misschien een beetje zwaar en vreet waarschijnlijk meer ruimte.

Al met al super makkelijk allemaal! Enige 'problemen' waren ten eerste dat ik door mijn maximum aantal activaties heen was met mijn exemplaar van XP. Bij aanmelding gaf hij dus de waarschuwing dat ik een nieuwe code nodig had. Effe Microsoft gebeld, uitgelegd dat deze versie op een oude laptop heeft gestaan die bij het grofvuil wordt gezet en ik kreeg meteen een nieuwe code. Tweede probleem was dat de WLan het vertikte om netwerken te detecteren met de bijgeleverde drivers. Nadat ik hem op had gedragen de standaard Windows drivers te gebruiken werkte hij echter meteen. :S

Later zal ik nog eens kijken hoe lang de accu nu meegaat. Windows start in ieder geval (nog) razendsnel op en doet bij mij qua opstarttijd niet onder voor Xandros. Afsluiten is wel iets sneller met Xandros, maar dat is ook een kwestie van enkele seconden. </lap tekst>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net even langs de mediamarkt geweest om nog een keer de 701 goed te bekijken. Bij spellen staat er een of ander pinguin spel op waarmee je van de berg af moet snowboarden, vrij simpel 3d spelletje eigelijk. Het laptopje draaide dit niet echt vloeiend als ik eerlijk ben, beetje gestotter steeds. Nu ben ik bang dat andere simpele spellen en programma's als photoshop ook niet goed gaan draaien, daarom zou ik er 2gb werkgeheugen in willen doen. Heeft iemand ervaring hiermee, veranderd er veel aan de performance of blijf je altijd dit gestotter een beetje houden..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:17
Verwijderd schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 18:26:
Net even langs de mediamarkt geweest om nog een keer de 701 goed te bekijken. Bij spellen staat er een of ander pinguin spel op waarmee je van de berg af moet snowboarden, vrij simpel 3d spelletje eigelijk. Het laptopje draaide dit niet echt vloeiend als ik eerlijk ben, beetje gestotter steeds. Nu ben ik bang dat andere simpele spellen en programma's als photoshop ook niet goed gaan draaien, daarom zou ik er 2gb werkgeheugen in willen doen. Heeft iemand ervaring hiermee, veranderd er veel aan de performance of blijf je altijd dit gestotter een beetje houden..?
Nou ik had het idee bij dat pinguin spelletje dat dat voornamelijk lag aan een wat slecht geprogrammeerd spel, ik was er namelijk ook niet echt over te spreken. Simpele 3D meuk draait onder XP in ieder geval prima. Denk aan Unreal Tournament, Grand Theft Auto 3 en Rollcage. 2GB extra geheugen zal denk ik niet veel extra schelen qua performance. Wat WEL scheelt is de CPU op 900MHz laten draaien ipv de stock 630MHz.

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Meer dan 1gb wordt niet ondersteund door de standaard installatie van Xandros die op de EEE staat voor zover ik weet. Je kunt er dus wel 2 gb in stoppen, maar er wordt slechts 1 gb gedetecteerd en gebruikt. Die game met die pinguin draaide bij mij ook niet soepel. Later heb ik er 1 gb RAM in gezet, maar daarna heb ik die game niet meer gespeeld, dus ik kan niet zeggen of het geholpen heeft.

Windows XP is uiteraard een heel ander verhaal, als je die er op wilt gaan zetten. Die ondersteunt wel gewoon 2 gb, maar of je daar ook echt veel baat bij zult hebben.... Je blijft met die processor zitten, die gewoon geen geweldige krachtpatser is.

Wat games betreft: er zijn zat pc games die uitstekend op de 701 draaien. Ik heb filmpjes gezien van mensen die er bijvoorbeeld Morrowind op spelen, Quake 3 en Unreal Tournament. Deze allemaal onder XP uiteraard. Allemaal draaien ze uitstekend, al helpt het bij sommige wel om de processor op 900mhz te zetten in plaats van de 630mhz waar hij standaard op staat ingesteld. Zie ook de Wiki over games op de EEE.

EDIT
Luuk is me net voor geweest :P

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 18-06-2008 08:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:22
heeft MM hem staan
wat moet die daar kosten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
...en programma's als photoshop ook niet goed gaan draaien,
Photoshop op de 701? Je gaat mij niet zeggen dat je de 701 daarvoor serieus wilde gaan gebruiken toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wd200 schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 19:00:
heeft MM hem staan
wat moet die daar kosten ?
299 euro voor de 701 en 399 euro voor de 900 versie

Nee, maar ik noemde maar een voorbeeld van een wat zwaarder programma :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NaN
  • Niet online

NaN

SjoebieDoowah.

Ik kreeg het niet voor elkaar om Acronis op te laten starten van een SD-kaart. Met mijn 4GB kaartje lukt het nog steeds niet, maar met behulp van deze handleiding: http://forum.eeeuser.com/viewtopic.php?id=16368 (ergens verderop in het topic staat _wel_ de goede link) is het me gelukt (met een 2GB kaartje).

Waarom het niet lukt met mijn Sandisk 4GB SDHC kaartje is mij een raadsel.

Het is dus wel van belang om je kaartje van te voren 'bootable' te maken.

[ Voor 11% gewijzigd door NaN op 17-06-2008 19:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dryhte schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 11:09:

-Gebruik CTRL-ALT-T om het console te openen
-type ' sudo su' en druk op enter
-type 'mcedit /etc/apt/sources.list'
-controleer of dit bestand de volgende regels bevat:
deb http://update.eeepc.asus.com/p701/ p701 main
deb http://update.eeepc.asus.com/p701/en/ p701 main
Mocht dit niet zo zijn, verander het dan en sla het bestand op met F2 en sluit het
daarna af met F10. Klopt het wel, dan kan het programma direct afgesloten worden
met F10 en betekend het dat er waarschijnlijk iets mis is met uw internet verbinding.
[...]

Ik heb dit gedaan, en het werkt. (by the way - binnen het uur had ik een antwoord)
ik krijg niks geen list op de 900... iemand anders wel? en heeft iemand ook 'digital tv' geprobeerd te installeren? ik kan momenteel trouwens firefox niet meer normaal afsluiten; moet via taakbeheer ~)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Kracht
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-02-2019
Verwijderd schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 20:43:
[...]

ik krijg niks geen list op de 900... iemand anders wel? en heeft iemand ook 'digital tv' geprobeerd te installeren? ik kan momenteel trouwens firefox niet meer normaal afsluiten; moet via taakbeheer ~)
Bij mij werkt het prima. Ik kon alleen de Nederlandse keyboard utility en Wireless Update package niet installeren. Verder heb ik alle updates kunnen doen. Firefox werkt ook gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds vandaag ben ik ook een trotse bezitter van Asus EEE PC 900. Sinds vandaag is hij bij Dixons en Dynabyte verkrijgbaar. Ik heb er nog niet veel mee kunnen doen maar wat mij meteen opvalt is dat de accuduur lager ligt dan wat in recensies die ik heb gelezen staat (3,5 uur). Na 1 uur en 50 minuten beetje ermee te hebben gespeeld, zit de accu al op 10%. Na wat zoekwerk kwam ik erachter dat in de Nederlandse versie een 4400 mah zit en de meeste landen waar de 900 versie uit is over een beschikken met 5800 mah. Zeer jammer van Asus terwijl we hier in Europa met de euro al het meest voor betalen. Ik ga hiervoor Asus toch even mailen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bij mij werkt het toch wel; ik had de spatie gemist tussen mcedit en /apt/... :) maar ik zie geen verschil tussen de standaard 900 NL repos en de engelse versie of de 701 versie; heb steeds dezelfde updates in de 'software' lijst; wel vreemd dat er nu veel minder updates staan dan voorheen; de 'digitale tv' die ik had geinstalleerd is nu verdwenen en bijv. onder spellen staat niks meer.... Blijft ook nog steeds mijn vraag of ik andere software dan die in de software updater vermeld wordt kan installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hot Pixel
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08-12-2024

Hot Pixel

King of no pants

Verwijderd schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 21:24:
Sinds vandaag ben ik ook een trotse bezitter van Asus EEE PC 900. Sinds vandaag is hij bij Dixons en Dynabyte verkrijgbaar. Ik heb er nog niet veel mee kunnen doen maar wat mij meteen opvalt is dat de accuduur lager ligt dan wat in recensies die ik heb gelezen staat (3,5 uur). Na 1 uur en 50 minuten beetje ermee te hebben gespeeld, zit de accu al op 10%. Na wat zoekwerk kwam ik erachter dat in de Nederlandse versie een 4400 mah zit en de meeste landen waar de 900 versie uit is over een beschikken met 5800 mah. Zeer jammer van Asus terwijl we hier in Europa met de euro al het meest voor betalen. Ik ga hiervoor Asus toch even mailen...
Ten eerste: gefeliciteerd met je aankoop :) Hoop dat je er veel plezier van mag hebben.

Er is een hoop heisa om die batterij, waar tegen het einde van het vorige topic een hoop herrie om is geschopt. Misschien handig om even te lezen wie er wat is op gaan zetten enzovoorts. Woorden als "Ombudsman" en "hooivorken en fakkels" zijn meerdere malen hierbij genoemd.
Overigens is Asus je niets verplicht. Ze adverteren niet met het feit dat er een 5800 accu in zit. Je bent niet de enige die zich een beetje genaaid voelt, maar dit is al wel een tijd bekend, dus ik denk niet dat je (in je eentje) veel succes zal hebben.

Ten slotte nog iets wat ik ook wel ben tegengekomen: de identicatie van de batterij wil nog best wel zuigen. Er zijn lui die nog 40 minuten door kunnen gaan op 10% ofzo. Houdt er voor de zekerheid maar'n stopwatch bij, want indicatie zegt niet alles.

Boven alles (en dit geldt voor iedereen die heisa schopt over z'n batterij (hiermee zeg ik niet dat jij dit doet, maar dit terzijde)): vergeet niet te genieten van je speeltje! Ja het is zuur, maar het is niet het einde van de wereld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xvanwaart
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16-07-2024
In plaats van lullen over hoe kut het is dat die accu 4400 nog wat is, waar kan ik een grotere kopen? Liefst niet via ebay oid omdat ik hier slechte ervaringen mee heb...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NaN
  • Niet online

NaN

SjoebieDoowah.

Rick Meijer schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 21:59:
[...]
Ten slotte nog iets wat ik ook wel ben tegengekomen: de identicatie van de batterij wil nog best wel zuigen. Er zijn lui die nog 40 minuten door kunnen gaan op 10% ofzo. Houdt er voor de zekerheid maar'n stopwatch bij, want indicatie zegt niet alles.
Ik ben net met Battery Eater Pro tot het gaatje gegaan, 2:35 op 4400.

Nou, dat valt me dus mee.

(nu nog even wachten op mijn bestelde mugen 7800...)

[ Voor 5% gewijzigd door NaN op 17-06-2008 22:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb vandaag Windows XP op mijn EEE gezet (verkleind met nLite). Nu heb ik een aantal 'problemen' waar ik het antwoord zo 1-2-3 niet op kan vinden:

- Na het uitschakelen van Windows moet ik handmatig de laptop uitzetten. Hoe kan dit, en hoe kan ik dit omzeilen?
- Vensters (bijvoorbeeld Beeldscherm bij Configuratiescherm, en dat soort kleine schermpjes die niet op volledig scherm zijn) zijn groter dan het beeld, waardoor een deel eraf valt. Een deel valt dus achter mijn taakbalk, of helemaal uit zicht, zodat ik niet meer op toepassen of ok kan klikken of op het rode kruisje rechtsboven kan klikken. Wat kan ik hier tegen doen?
- Alle programfilesmappen worden standaard op het bureablad geinstalleerd :S weten jullie misschien hoe ik dit standaard naar program files kan overzetten?
- Tenslotte: ik heb door middel van een uitleg van TweakHanz (deel 5) Astray geinstalleerd, icm met Aye-Sus. Hoewel ik wijzigingen in de .ini heb doorgevoerd, worden mijn instellingen (1000 x 600 resolutie, clear type) niet onthouden. In het welkomstvenster wordt het beeld zelfs maar in acht kleuren weergegeven. Rara, oplossing?

Ik realiseer mij dat ik heel veel vragen heb gesteld, maar ik ben er zeker van dat jullie het antwoord wel zullen weten! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRKie
Sangroid schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 19:13:
Ik kreeg het niet voor elkaar om Acronis op te laten starten van een SD-kaart. Met mijn 4GB kaartje lukt het nog steeds niet, maar met behulp van deze handleiding: http://forum.eeeuser.com/viewtopic.php?id=16368 (ergens verderop in het topic staat _wel_ de goede link) is het me gelukt (met een 2GB kaartje).

Waarom het niet lukt met mijn Sandisk 4GB SDHC kaartje is mij een raadsel.

Het is dus wel van belang om je kaartje van te voren 'bootable' te maken.
Ik heb via de HP USB Disk Storage Format Tool men 4gb SDHC kaartje bootable gemaakt(dos) en met ghost kan ik meteen images maken/restoren. En ik kan natuurlijk nog gewoon de volle 4gb gebruiken, zowel in dos als windows.

Is misschien ook een optie, het was uiteindelijk super gemakkelijk dankzij die hp tool :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mijn 900 eindelijk binnen. Nu kan ik wel op het onbeveiligde netwerk van buurvrouw maar op mijn eigen WEP beveiligd netwerk kom ik niet op. Iemand anders ook problemen met WEP?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
  • Laatst online: 04-09 18:19
Inmiddels staat er bij mij Xubuntu op, wifi werkt perfect mbv Madwifi, osd & webcam heb ik nog niet in orde gekregen maar zijn ook iets minder belangrijk.

Lang leve xubuntu - zeker naast die draak van een Xandros die er eerst op stond!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __R__
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 22:53
Iemand een idee hoe je het Euro teken op Xandros te voorschijn tovert ?

Windows was het control-alt-5 maar dan krijg ik niks en met control-shift-5 en dat lijkt er geeneens op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Zwabber
  • Laatst online: 03-06 22:54
ik ben enorm bang dat wat ik nu vraag eigenlijk niet mag

(schrik me dood van de enorme waarschuwing boven het reactieveld :P )

maarre, weet er eigenlijk iemand hoe je Eee PC uitspreekt? als "Eeej", "Triple E"

ik weet graag hoe me (toekomstige, ga em vrijdag halen) beestje heet :P

@ _R_, ik werd nieuwsgierig en heb het opgezocht, probeer Alt Gr + 4 of Alt Gr + E

[ Voor 23% gewijzigd door De Zwabber op 17-06-2008 23:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B0MBACI
  • Niet online

B0MBACI

Ben© Tweaker

Verwijderd schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 23:05:
Ik heb mijn 900 eindelijk binnen. Nu kan ik wel op het onbeveiligde netwerk van buurvrouw maar op mijn eigen WEP beveiligd netwerk kom ik niet op. Iemand anders ook problemen met WEP?
Probeer ff energie save van de wifi uit te zetten. Als ik hem niet uitzet laat de eeepc mijn router crashen mischien dat het ook voor jou probleem helpt. (Ik gebruik windows btw)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dsibma
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16:24
De Zwabber schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 23:50:
ik ben enorm bang dat wat ik nu vraag eigenlijk niet mag

(schrik me dood van de enorme waarschuwing boven het reactieveld :P )

maarre, weet er eigenlijk iemand hoe je Eee PC uitspreekt? als "Eeej", "Triple E"

ik weet graag hoe me (toekomstige, ga em vrijdag halen) beestje heet :P

@ _R_, ik werd nieuwsgierig en heb het opgezocht, probeer Alt Gr + 4 of Alt Gr + E
Goeie vraag, ik ben ook wel benieuwd. Ik spreek het zelf op z'n engels uit, en dan de drie e's als èèn klank, dus gewoon ie piesie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marrk
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-07-2021

marrk

marrk

dsibma schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 00:59:
[...]

Goeie vraag, ik ben ook wel benieuwd. Ik spreek het zelf op z'n engels uit, en dan de drie e's als èèn klank, dus gewoon ie piesie.
Er was op youtube in den beginne een filmpje hierover. En idd is het gewoon iieee. Wel iets langer dan ie.

http://gizmodo.com/gadget...onounce-eee-pc-320007.php

[ Voor 9% gewijzigd door marrk op 18-06-2008 01:43 . Reden: url gevonden ]

blog
sow
eee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Zwabber
  • Laatst online: 03-06 22:54
ieeeeeeeeeeeeeeee :D

oke, weer wat geleerd, thnx

ah-soes is ook een nieuwe voor me :o

[ Voor 5% gewijzigd door De Zwabber op 18-06-2008 02:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRKie
Verwijderd schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 23:05:
Je hebt misschien mac filtering opstaan en vergeten het macid toe te voegen?
Of je moet sleutel 2-3-4 ipv 1 gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbrk
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 18:44
Verwijderd schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 22:30:
I
- Vensters (bijvoorbeeld Beeldscherm bij Configuratiescherm, en dat soort kleine schermpjes die niet op volledig scherm zijn) zijn groter dan het beeld, waardoor een deel eraf valt. Een deel valt dus achter mijn taakbalk, of helemaal uit zicht, zodat ik niet meer op toepassen of ok kan klikken of op het rode kruisje rechtsboven kan klikken. Wat kan ik hier tegen doen?
Ik gebruik daarvoor het programmatje Altwindowdrag. Daarmee kun je heel gemakkelijk het venster iets verschuiven.
http://www.howtogeek.com/...functionality-in-windows/

Voor de rest van je vragen lijkt het mij alsof je lite versie iets te lite is geworden. Mijn XP gedraagt zich in ieder geval niet zo.

Marco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NaN
  • Niet online

NaN

SjoebieDoowah.

DaRKie schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 23:03:
[...]

Ik heb via de HP USB Disk Storage Format Tool men 4gb SDHC kaartje bootable gemaakt(dos) en met ghost kan ik meteen images maken/restoren. En ik kan natuurlijk nog gewoon de volle 4gb gebruiken, zowel in dos als windows.

Is misschien ook een optie, het was uiteindelijk super gemakkelijk dankzij die hp tool :)
:) Dat was inderdaad de tool die ook gebruikt heb, alleen werkt het niet op de 4GB, maar ik doe nog wel eens een poging....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
Zoals aangegeven zou ik het gewoon bij 'eeeee' (nederlands) of ' iiieeee' (engels) houden, ik heb een tijd dat ding ee-ee-ee genoemd, maar als je dat constant snel moet uitspreken struikel je er elke keer over :P

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds afgelopen zaterdag heb ik de 900 versie. Het eerste wat ik heb gedaan is de handleiding volgen om een advanced-desktop te krijgen, het is een laptop geen pda ;) Ik moet zeggen dat ik hem na die aanpassing echt helemaal fantastisch vind! Ik laat hem gewoon op Xandros, al heb ik getwijfeld over de EEE Ubuntu versie, maar ik vond hem er nog behoorlijk experimenteel uitzien.

Wat ik alleen niet gefixt krijg in de advanced-desktop omgeving is dat ie niet meer automatisch inlogt. Onder de standaard desktop ging dat probleemloos, maar hoe ik hem nu ook instel onder systeembeheer hij blijft maar automatisch inloggen. Hebben jullie enig idee hoe dit te verhelpen is?

En wat ik nogal knullig vind, is dat de multi-user optie onmogelijk fatsoenlijk te gebruiken is onder Xandros (wat een teleurstelling trouwens...). Ik blijf maar een melding krijgen max 1 of 2 users, en hij blijft maar inloggen (automatisch dus) onder User ipv Marijke (die ik aangemaakt heb). Ik had een extra applet (adduser) via synaptic toegevoegd, de taal van NL naar EN_US veranderd, maar het lijkt maar niet anders te worden. Hebben jullie ervaringen hoe dit alsnog aan te passen is, zodat ik anderen gewoon een accountje kan geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jemig
  • Laatst online: 17-12-2024
Verwijderd schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 10:36:
Hebben jullie ervaringen hoe dit alsnog aan te passen is, zodat ik anderen gewoon een accountje kan geven?
Ik heb geen EEE-PC, maar wel een PC met Linux. Voor mij is dit een kwestie van het volgende commando:
$ adduser pietje

en dan antwoord geven op een aantal vragen. Type
$ man adduser

om de help pagina bij dit commando te bekijken. Je moet wel als root ingelogd zijn om het commando te kunnen gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __R__

Alt-GR-5 werkt bij mij.

Ik spreek EEEpc uit als "Zo`n kleine van Asus" . Snappen de mensen ook. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icelus
  • Niet online
The ASUS Eee PC (pronounced as the letter e, IPA /iː/) […]

Developer Accused Of Unreadable Code Refuses To Comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubu
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 05-09 20:24
voor de eee pc gamers :): http://www.youtube.com/watch?v=Y4cUl9WFv7g

http://www.streammygame.com/smg/index.php
Ik vind het echt een heel cool concept, maar twijfel nog wel een beetje of het nou wel echt zo soepel loopt als er wordt gezegd, dit ziet er in ieder geval goed uit.
is er iemand die ervaring heeft hiermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Topicstarter
Rubu schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 12:31:
voor de eee pc gamers :): http://www.youtube.com/watch?v=Y4cUl9WFv7g

http://www.streammygame.com/smg/index.php
Ik vind het echt een heel cool concept, maar twijfel nog wel een beetje of het nou wel echt zo soepel loopt als er wordt gezegd, dit ziet er in ieder geval goed uit.
is er iemand die ervaring heeft hiermee?
Heb ik ook gezien ja, ik vond het opvallend dat het zo soepel werkte.

Maar het is niet practisch. Je moet waarschijnlijk een dikke verbinding hebben om dit te kunnen: hoe verder weg hoe meer latency, tevens moet je je thuis game pc altijd aan laten staan, en nog wat van deze argumenten.

BTW: De OP gaat er heel anders uitzien mensen :)

Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubu
  • Laatst online: 05-09 20:24
XanderDrake schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 12:37:
[...]

Heb ik ook gezien ja, ik vond het opvallend dat het zo soepel werkte.

Maar het is niet practisch. Je moet waarschijnlijk een dikke verbinding hebben om dit te kunnen: hoe verder weg hoe meer latency, tevens moet je je thuis game pc altijd aan laten staan, en nog wat van deze argumenten.

BTW: De OP gaat er heel anders uitzien mensen :)
ze hadden het over een 1mbit up verbinding om een redelijk speelbaar te kunnen spelen. (edit: bij 640x480)
voor FPS heb je waarschijnlijk wel wat beter nodig maar voor RTS zal het prima zijn.
Dat je pc aan moet staan is inderdaad niet echt handig, maar daar zijn vast ook wel oplossingen voor.
komt nog eens bij dat die hele dienst maar 10 dollar per jaar kost.
Als ik een eee zou hebben zou ik het zeker een kans geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga zo ook een Eee pc tje halen.
Afgelopen weekend zat ik n's wat te orienteren over wat ik wilde, aangezien mijn acer aspire 5024 na 3 volle jaren trouwe dienst plotseling begon uit te vallen en vast te lopen.
Hieruit is gekomen dat mijn wensen volstaan met een klein laptopje voor wat internet/ msn/ liedjes aangezien games toch gespeeld worden op m'n gewone desktop.
Ik verwacht een witte te gaan halen, ivm de toch iets strakkere en "luxere" uitstraling ;)
Jullie horen er van!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 00:13
Ik kreeg gisteren mijn EEE PC 900 binnen (woei! :D) en hij werkt perfect. Echt een heerlijk machientje.

Ik merk echter wel iets geks: als ik met de ingebouwde webcam een filmpje opneem zie ik de de framerate-waarde (die kun je aanzetten) teruglopen van ±30fps naar 2fps en nog lager. Als ik na het beëindigen van de opname het filmpje terug kijk lijkt de framerate zeer laag, hooguit 1fps of zo. Hebben meer mensen dit gezien? Ik ben wel niet van plan veel op te gaan nemen met de webcam, maar het viel me op als iets raars.

-edit-

Ik lees in deze handleiding voor het inschakelen van de advanced mode (gevonden in de startpost) niets over de 900, kan ik deze "Easy way" gewoon zonder risico uitvoeren?

[ Voor 20% gewijzigd door JeroenH op 18-06-2008 14:23 ]

Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet - 3x HomeWizard plug-in batterij, totaal 8,1 kWh / 2400 watt / 2400 watt, aansturing met Home Assistant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben aan het twijfelen of ik er een zal kopen. Ik zie eigenlijk vaak de 4G's aangeboden, de 8G toch echt minder.

Nu is er natuurlijk de 900, maar hier zit geen solidstate meer in ?

Ik zal het ding alleen voor wat configuraties/mail/irc en SSh gebruiken, een 4G zal opzich moeten voldoen, of heb ik echt meer aan een 900 ?

/me heeft EEE jeuk :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
Verwijderd schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 14:41:
Nu is er natuurlijk de 900, maar hier zit geen solidstate meer in ?
Zeker wel, mijn 900 heeft 4Gb + 16Gb flash.
Ik zal het ding alleen voor wat configuraties/mail/irc en SSh gebruiken, een 4G zal opzich moeten voldoen, of heb ik echt meer aan een 900 ?
Ik heb zeer bewust de 700 overgeslagen en gewacht op het grotere scherm van de 900. Ik heb geen vergelijkingsmateriaal maar ik denk dat ik de juiste keus gemaakt heb. Browsen/mail is nu prima te doen, het is wel een stukje krapper dan op mijn 15" laptop (waarvan het na een tijdje op 9" werken lijkt alsof ik op een voetbalveld werk) maar goed werkbaar. Ik vermoed dat ik op 7" toch wel wat ergernis had gehad met te vaak scrollen. Maar dat is persoonlijk. Als je echt twijfelt zou ik eens in een winkel gaan kijken zodat je in het echt kunt zien wat het verschil is.

Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet - 3x HomeWizard plug-in batterij, totaal 8,1 kWh / 2400 watt / 2400 watt, aansturing met Home Assistant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CanonG1 schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 14:55:
[...]

Zeker wel, mijn 900 heeft 4Gb + 16Gb flash.
:D dat is het geld dubbel en dwars waard !
[...]

Ik heb zeer bewust de 700 overgeslagen en gewacht op het grotere scherm van de 900. Ik heb geen vergelijkingsmateriaal maar ik denk dat ik de juiste keus gemaakt heb. Browsen/mail is nu prima te doen, het is wel een stukje krapper dan op mijn 15" laptop (waarvan het na een tijdje op 9" werken lijkt alsof ik op een voetbalveld werk) maar goed werkbaar. Ik vermoed dat ik op 7" toch wel wat ergernis had gehad met te vaak scrollen. Maar dat is persoonlijk. Als je echt twijfelt zou ik eens in een winkel gaan kijken zodat je in het echt kunt zien wat het verschil is.
Ik zit met dezelfde overweging... ik ga voor de 900, for sure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRKie
Ik heb eens getest hoelang men 5200mah batterij het volhoud:
- battery eater pro die een draaiende AA-batterij toont en de cpu/gpu stressed
- EEE900 stond op full speed(dus 900mhz)
- Brightness op max gezet via het toetsenbord (volgens eeectl staat de BL dan maar op 62%)
- Wifi stond aan
- usb key vanwaar ik het eater programma draai
- winamp stond te draaien en ik luisterde (geen enkel moment dat de muziek schokte, had toch wel verwacht dat dit slecht ging gaan)

Resultaat:
De cpu temperatuur was heel de tijd 58-59gr terwijl de fan op 30% bleef draaien.

0:20 - 80%
0:36 - 70%
1:04 - 50%
1:12 - 10%
2:12 - 7%
2:36 - 1%
2:40 - 0%

Zoals jullie kunnen zien (en misschien ook al wel wisten), de batterij weergave is niet betrouwbaar.

Straks ga ik eens een divxje laten draaien, maar wel niet alles open, als 630mhz voldoende ga ik dat nemen, een goed leesbaar ingestelde backlight, wifi uit, ...
Ik hoop dat hij dan gemakkelijk naar de 3u gaat

Ongestressed(enkel winamp en windows screensaver), wifi uit en backlight op 30% ging hij tot 3u40-55

Ben toch wel verbaasd dat hij met alles open het zolang heeft uitgehouden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TEAMIKKE
  • Niet online
Die 10% is wel heel erg. Nog een uur te gaan 8)7 Bij 5% oid. moet je dus eens aan laden gaan denken.
Wel nuttig testje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo ook 1tje gehaald
Bij de mediamarkt in Middelburg hadden ze een hele mand vol met verschillende kleurtjes.
Ik heb voor een neutraal- witte gekozen, ik vind dat deze er het best uit ziet.
Nu heb ik m opgestart en ik moet zeggen leuk dingetje.
Internet was zo geinstalleert, msn en openoffice pakt hij zo op. veel meer wil ik er toch niet mee gaan doen.
Tot nu toe ideaal, nu mezelf maar n's orienteren op wat leuke programma's iemand nog tips?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blowbeat
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 01-09 16:41
Heeft iemand al de nieuwe Firefox 3.0 draaien.
En de grote vraag is dan hoe deze te installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
blowbeat schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 16:24:
Heeft iemand al de nieuwe Firefox 3.0 draaien.
En de grote vraag is dan hoe deze te installeren?
Onder Linux of onder XP? Onde Linux lukt het in eerste instantie niet, hij miste iets waar ik vanavond nog even naar moet kijken. Onder XP lijkt het met niet zo'n probleem, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blowbeat
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 01-09 16:41
CanonG1 schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 16:32:
[...]

Onder Linux of onder XP?
Linux dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is dus precies wat bij mij Xandros zo onaantrekkelijk maakt. Voor alles wat je wilt doen, zelfs FireFox installeren moet je allemaal zoveel moeite doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chippie777
Verwijderd schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 18:16:
Dat is dus precies wat bij mij Xandros zo onaantrekkelijk maakt. Voor alles wat je wilt doen, zelfs FireFox installeren moet je allemaal zoveel moeite doen.
In eerste instantie had ik dat ook, maar ik heb mijzelf de vraag gesteld: "waarom een nieuwere versie van een of ander stukje software? Als het werkt dan werkt het toch?" Het altijd maar updaten is volgens mij meer een windows iets wat wij normaal zijn gaan vinden.
Op mijn 701 zit een firefox waarmee ik prima kan surfen, er zit een openoffice op waarmee ik al mijn documenten kan bewerken en lezen, wat wil ik nog meer? Een nieuwere versie, voor wat voor reden dan ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 18:16:
Maar je kunt toch voor de alternatieve Ubuntu versie gaan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja maar daar werkt de helft van de functies weer (webcam/mic). Dus nu even XP erop terwijl het wel de bedoeling was om Linux te blijven draaien.
Een ander voorbeeld is dat de VPN verbinding met mn universiteit niet werkte, waardoor ik dus niet aan mn scriptie kan werken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Windkracht13
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 04-10-2024

Windkracht13

Hoezzz íe nou?

Ik dacht in December ook, leuk een linux machientje, ik had veel zin om er mee aan de slag te gaan.

Ik heb totaal 3 weken zitten k*tten, het 1 kreeg ik wel werkend, het ander weer niet. Ook heb/had ik de tijd niet om er echt goed voor te gaan zitten.

Had ik mijn Eeetje bijna zoals ik 'm hebben wou, doe 1 dingetje verkeert, kon ik weer van vooraf aan beginnen. Dit werd ik zo beu, dat ik toch maar een versie XP voor gekocht heb. Ik heb inmiddels ook een 900, uiteraard staat daar ook XP op.

Blijf Linux toch leuk vinden, maar is eigelijk niet goed te begrijpen als je er weinig tijd in kan steken.

Ook ik liep steeds tegen het euvel, het niet kunnen updaten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kornflakes
  • Laatst online: 12-08 09:34
Ik was vanmiddag even bij de saturn in groningen, daar zag ik de 700 staan. Diezelfde middag nog teruggegaan met een vriend van mij, 2 pearl white asusjes opgehaald, zit er nu voor t eerst op.

Wat een geweldig ding. Het toetsenbord is eventjes wenne natuurlijk, verder prachtig ding. Alleen binnenkort even opzoek naar een mooie hoes voor me Asus. Ik had ergens een guide gezien hoe je van een a4 map een hoes kon maken, binnenkort even opzoeken, zag er namelijk mooi uit. En de prijs is daarvan ook mooi.

*edit* helemaal niks zinvols te melden eigenlijk...

[ Voor 5% gewijzigd door Kornflakes op 18-06-2008 19:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
chippie777 schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 18:23:
Een nieuwere versie, voor wat voor reden dan ook?
Betere beveiliging, betere ondersteuning voor nieuwe standaarden etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Windkracht13
  • Laatst online: 04-10-2024

Windkracht13

Hoezzz íe nou?

Kornflakes schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 19:05:
Ik was vanmiddag even bij de saturn in groningen, daar zag ik de 700 staan. Diezelfde middag nog teruggegaan met een vriend van mij, 2 pearl white asusjes opgehaald, zit er nu voor t eerst op.

Wat een geweldig ding. Het toetsenbord is eventjes wenne natuurlijk, verder prachtig ding. Alleen binnenkort even opzoek naar een mooie hoes voor me Asus. Ik had ergens een guide gezien hoe je van een a4 map een hoes kon maken, binnenkort even opzoeken, zag er namelijk mooi uit. En de prijs is daarvan ook mooi.

*edit* helemaal niks zinvols te melden eigenlijk...
Zou je de guide willen linken as je deze weer gevonden hebt, denk dat daar meer mensen geintreseerd in zijn...

THANKZzz...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Windkracht13 schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 19:05:
Ik dacht in December ook, leuk een linux machientje, ik had veel zin om er mee aan de slag te gaan.

Ik heb totaal 3 weken zitten k*tten, het 1 kreeg ik wel werkend, het ander weer niet. Ook heb/had ik de tijd niet om er echt goed voor te gaan zitten.

Had ik mijn Eeetje bijna zoals ik 'm hebben wou, doe 1 dingetje verkeert, kon ik weer van vooraf aan beginnen. Dit werd ik zo beu, dat ik toch maar een versie XP voor gekocht heb. Ik heb inmiddels ook een 900, uiteraard staat daar ook XP op.

Blijf Linux toch leuk vinden, maar is eigelijk niet goed te begrijpen als je er weinig tijd in kan steken.

Ook ik liep steeds tegen het euvel, het niet kunnen updaten...
Dat idee heb ik ook. Het probleem is alleen dat ik die extra tijd die ik daar in moet steken gewoon niet heb. Bovendien heb ik geen zin om voor alles wat ik wil doen te moeten Googlen omdat je weer in de console aan de gang moet. Dat geeft mij juist een gevoel van dat ik geen controle heb. Hoewel iedereen altijd zegt dat de controle veruit superieur is. Ik vind dat je daar dan wel een flinke prijs voor moet betalen.

Ik heb nu ook een EEE900 met WinXP pro SP3 erop. En ik moet eerlijk zijn dat het echt beter bevalt.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 18-06-2008 19:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bas-r
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13:44
linux heeft gewoon een steile leerucurve

3 weken is wat kort om het onder de knie te krijgen.
Bedenk je hoe lang het heeft geduurd voordat je een windows-guru werd.
Linux-guru worden duurt langer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B0MBACI
  • Niet online

B0MBACI

Ben© Tweaker

Ik heb gisteren mijn bios geupdated naar 0704, nu werkt de eeepc900 op netstroom op 900mhz en op battery 630mhz.
Jammer is dat ik ook op batterij soms op 900mhz wil werken, alleen werkt eeectl niet meer en laat windows crashen. Weet iemand een oplossing hiervoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

B0MBACI schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 19:44:
Ik heb gisteren mijn bios geupdated naar 0704, nu werkt de eeepc900 op netstroom op 900mhz en op battery 630mhz.
Jammer is dat ik ook op batterij soms op 900mhz wil werken, alleen werkt eeectl niet meer en laat windows crashen. Weet iemand een oplossing hiervoor?
Heeft dat ding dan geen Autoscaling ?

Ik heb een HP en onder linux loopt dat ding altijd op 600Mhz en schiet binnen milliseconden naar 1600 als hij het nodig heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bureno
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-09 21:40
Net ook de bios update gedaan. Inderdaad switcht hij nu tussen 900 en 630 als je de adapter inplugt. Maar hier werkt eeectl nog gewoon hoor! Welke versie heb je? Hier 0.3.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B0MBACI
  • Niet online

B0MBACI

Ben© Tweaker

bureno schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 20:33:
Net ook de bios update gedaan. Inderdaad switcht hij nu tussen 900 en 630 als je de adapter inplugt. Maar hier werkt eeectl nog gewoon hoor! Welke versie heb je? Hier 0.3.2
Die gebruikte ik ook, nu weer terug naar de oude bios en eeectl werkt weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-8one
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 04-09 16:23

T-8one

take it easy, take a sisi

Vanmiddag een witte 900 opgehaald.
Alleen lukt het verbinden met m'n wireless netwerk niet.

Hij blijft op "In behandeling" staan, verder geen melding of foutmelding.
Router staat ingesteld op WPA (TKIP ? )

Edit:

Ik heb de wireless verbinding verwijderd, en opnieuw aangemaakt.
Nu krijg ik de volgende melding:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
Listening on LPF/ath0/00:15:af:46:35:21
Sending on LPF/ath0/00:15:af:46:35:21
Sending on Socket/fallback
DHCPDISCOVER on ath0 to 255.255.255.255 port 67 interval 5
DHCPDISCOVER on ath0 to 255.255.255.255 port 67 interval 6
DHCPDISCOVER on ath0 to 255.255.255.255 port 67 interval 15
No DHCPOFFERS received.
No working leases in persistent database - sleeping.
run-parts --verbose /etc/network/if-up.d

OPGELOST
MAC adressen overtypen blijft moeilijk :'(

[ Voor 61% gewijzigd door T-8one op 18-06-2008 22:03 ]

GP 32 the most powerfull handheld in the world :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jemig schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 11:48:
[...]

Ik heb geen EEE-PC, maar wel een PC met Linux. Voor mij is dit een kwestie van het volgende commando:
$ adduser pietje

en dan antwoord geven op een aantal vragen. Type
$ man adduser

om de help pagina bij dit commando te bekijken. Je moet wel als root ingelogd zijn om het commando te kunnen gebruiken.
En dat werkt dus niet, vandaar mijn vraag :) Zoals ik aangaf in mijn vraag krijg ik als respons "max 1 of 2 users toegestaan" Kortom: hij is beperkt, iets wat ik erg jammer vind en hoopte op te kunnen lossen. En door de automatische login die ik niet weg krijg kan ik ook niet kiezen voor een andere user, wat ik wel wil. Ideas anyone?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CanonG1 schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 14:08:
Ik lees in deze handleiding voor het inschakelen van de advanced mode (gevonden in de startpost) niets over de 900, kan ik deze "Easy way" gewoon zonder risico uitvoeren?
Ja, je moet dus alleen wel de extra aanpassingen doen zoals aangegeven staan. Is een kwestie van handleiding volgen en hij doet het :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Ik was vooral verbaasd door de "hidden partitie" op de EEE 900... Het lijkt erop dat het OS "hidden" is op die manier, m.a.w.: dat maakt updaten erg lastig!
OpenOffice en Firefox zijn ondertussen al heel wat versies verder, en de "Synaptic" heeft ze er niet bij staan om ze te kunnen updaten. Dit is onder Ubuntu aanzienlijk makkelijker, en valt me tegen van deze Asus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __R__
Verwijderd schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 21:42:
[...]

En dat werkt dus niet, vandaar mijn vraag :) Zoals ik aangaf in mijn vraag krijg ik als respons "max 1 of 2 users toegestaan" Kortom: hij is beperkt, iets wat ik erg jammer vind en hoopte op te kunnen lossen. En door de automatische login die ik niet weg krijg kan ik ook niet kiezen voor een andere user, wat ik wel wil. Ideas anyone?
Instellingen --> Persoonlijke instellingen --> Mij automatisch aanmelden uitgezet ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zänker
  • Laatst online: 24-03 17:07
Ik was dus ook van plan om Xandros erop te laten staan. Momenteel heb ik m dual boot gemaakt, maar ik zie steeds minder voordelen van Xandros. Windows is makkelijker over te clocken, spelletjes, hogere resolutie op een extern beeldscherm (voor zover ik weet), makkelijker dingen installeren, internetten op de universiteit enz.. En ik kwam er net achter dat flash filmpjes ook veel sneller werken in Windows.
Zijn er hier nog fervente Xandros aanhangers die mij kunnen overtuigen van het-er-niet-afgooien van Xandros? Wat zijn uberhaubt de voordelen van Xandros?
Ben benieuwd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martincm
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 02-12-2024

martincm

[Android 14!]

Heb vandaag mijn 6600mAh batterij binnen. Meer dan tevreden daar ik de eerste batch 900 uit de UK ( en dus standaard met de 4400) heb. Haal onder iets intensiever gebruik van de eee (ek stream via wifi, bluetooth, tft op 60%) toch iets meer dan 3 uur op het ding. Heel erg blij tov van de anderhalf uur met de 4400. Dit is overigens nog uit de verpakking, nog geen keer opgeladen maar hij werd op 100% geleverd.
Vind hem ook wel ok qua het uitsteken, maar groter (zoals de 10400) zou toch echt te veel zijn denk ik. Dit is wel de max.
Nu nog kijken of deze wat kan maximaliseren na een keer of herladen te zijn...

Pixel 7 Pro-||-Amplifi Alien Wifi-6-||-Samsung QE75QN93A Neo-QLED-||-XBOX Series X-||-Nintendo Switch V1/256GB-||-Asus ROG Ally2TB 980 Pro SSD-||-Shield Android TV32GB-||-Dell XPS 15 9500 32GB/2TB-||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Topicstarter
martincm schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 22:15:
Heb vandaag mijn 6600mAh batterij binnen. Meer dan tevreden daar ik de eerste batch 900 uit de UK ( en dus standaard met de 4400) heb. Haal onder iets intensiever gebruik van de eee (ek stream via wifi, bluetooth, tft op 60%) toch iets meer dan 3 uur op het ding. Heel erg blij tov van de anderhalf uur met de 4400. Dit is overigens nog uit de verpakking, nog geen keer opgeladen maar hij werd op 100% geleverd.
Vind hem ook wel ok qua het uitsteken, maar groter (zoals de 10400) zou toch echt te veel zijn denk ik. Dit is wel de max.
Welke versie van welke aanbieder :) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

__R__ schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 22:00:
[...]

Instellingen --> Persoonlijke instellingen --> Mij automatisch aanmelden uitgezet ?
Ik heb onder "controlecentrum" het vakje "enable automatic login" niet ingeschakeld, ik heb hem dus (voor zover ik nu kan zien) niet ingeschakeld staan. Waar zouden die instellingen staan dan? Want ik heb geen andere instellingen dan dat controlecentrum. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __R__
Ik zit op de easy mode. Of hoe dat heet. En dan heb je bovenaan de keuze om instellingen te kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

__R__ schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 23:25:
Ik zit op de easy mode. Of hoe dat heet. En dan heb je bovenaan de keuze om instellingen te kiezen.
Ja, en daar deed ie het ook onder. Alleen vind ik die easymode maar niets, dus heb die advanced desktop geinstalleerd. En daar krijg ik het handmatig inloggen niet aan de praat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Doe een 700 versie dan echt 6 uur als sommige mensen beweren ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B0MBACI
  • Niet online

B0MBACI

Ben© Tweaker

Kan je mischien een foto maken, hoe de accu eruit ziet op de eeepc?
En waar heb je hem vandaan en heeft het de jump start probleem?

Thx in advance

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chippie777
T-8one schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 21:24:
Vanmiddag een witte 900 opgehaald.
Alleen lukt het verbinden met m'n wireless netwerk niet.

Hij blijft op "In behandeling" staan, verder geen melding of foutmelding.
Router staat ingesteld op WPA (TKIP ? )

Edit:

Ik heb de wireless verbinding verwijderd, en opnieuw aangemaakt.
Nu krijg ik de volgende melding:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
Listening on LPF/ath0/00:15:af:46:35:21
Sending on LPF/ath0/00:15:af:46:35:21
Sending on Socket/fallback
DHCPDISCOVER on ath0 to 255.255.255.255 port 67 interval 6
DHCPDISCOVER on ath0 to 255.255.255.255 port 67 interval 15
No DHCPOFFERS received.
No working leases in persistent database - sleeping.
run-parts --verbose /etc/network/if-up.d

OPGELOST
MAC adressen overtypen blijft moeilijk :'(
Komt bekend voor. Op mijn 701 had ik iets soortgelijks. Bij mij bleek dat het channel niet op automatisch stond maar op een specifiek kanaal. Nadat ik het op auto had gezet werkte alles weer.
Dit komt trouwens regelmatig terug als ik mijn eeepc in standby heb gezet, op de een of andere manier houdt hij dan het laatst gebruikte kanaal vast ipv dit op auto te zetten.

8)7 Oeps, ik zag dat je al een oplossing had en die was anders dan de mijne :*)

[ Voor 3% gewijzigd door chippie777 op 19-06-2008 09:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob_W
  • Laatst online: 10-07-2023
Ik ga morgen mijn 900 ophalen maar ik heb de rest van de dag alleen maar een auto bij me en dus geen stopcontact. Nu had ik ergens gelezen dat de 900 met een 12volt adapter geleverd word. Klopt dat? Zou iemand misschien zo vriendelijk willen zijn om even te kijken wat er op zijn/haar adapter staat en dat hier even willen neerzetten?

Dan fabriek ik vandaag nog even een auto-adapter in elkaar :) (wel netjes gezekerd natuurlijk, wil geen vuurwerk riskeren)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRKie
input: 100-240V ~ 1A 50-60hz
output: 12V === 3A

heb je hier genoeg aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob_W
  • Laatst online: 10-07-2023
Jazeker d:)b
Dankjewel _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lol, ik heb dat ook altijd met nieuwe apparatuur. Meteen uittesten ook al kost het extra moeite/tijd :P.
Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit is een Ervaringen topic over de ASUS EEE PC. Niet over levertijden en alle romslomp eromheen. Replies zoals hieronder opgesteld staan zijn dus ongewenst!
- Ja jonges ik heb em ook bestelt!!
- K*t, niet de douane :(
- Mijn Track en Trace nr doet het niet :'(
- Jeeuuj ik heb em ook binnen!~! :*)

Wil je wat weten over levertijden? Dat is allemaal (al dan niet in de vorige delen van deze topicreeks) lang en breed besproken. Gebruik dus even de quicksearch die rechtsboven het topic staat :o.

Diegene die willen chitchatten over de EEE PC: er loopt een irc kanaal op irc.tweakers.net genaamd #eeepc.