Denon is toch bekend (uit de vroegere pre 2005) dat hij wat donkerder klinkt dan de nieuwere serie's. Ik heb zelf een AVC-10se en die is vrij warmer dan de 4308 die nu op de markt is. Ik merk ook dat de nieuwere serie wat minder punch heeft en dat men meer de volume knop open moet draaien om de zelfde niveau volume (db) te halen dan mijn oudere avc-10se. Wat soms harmonische vervorming geeft.Frozenberg schreef op zaterdag 27 september 2008 @ 00:19:
[...]
Op dit moment ook nog erg aan het twijfelen over een goede receiver? (icm B&W 601 s3/600 s3/LCR60 set). Ik heb eigenlijk geen idee wat voor receiver hier goed bij past. Ik kan eigenlijk ook nergens terug vinden wat voor soort geluid een bepaald merk geeft. Voornamelijk Denon en Onkyo receivers spreken me erg aan.
Heeft iemand een iets zinnigs te zeggen over het type geluid en de verschillen tussen Onkyo en Denon?
Onkyo is daar in tegen de laatste jaren behoorlijk vooruit gegaan kwa kwaliteit en vooral in detail en diepte. Zeker op stereo mode komt de TX-SR876 behoorlijk dicht in de buurt van de Denon AVC-10se en AVC-11 (die toendertijd de beste stereo beeld versterkers waren die eigenlijk 5.1 recievers.versterkers waren).
Ik zal in jou geval met je 601 b&w voor iets meer open en "kille" versterker gaan zoals de Onkyo zijn versterkers maak hedendaags. Niet dat "koud" een slecht iets is. Het geeft meer detail en diepte meestal.