Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.
Schitterend... om even stil van te worden.
Waar haal je die leuke staande lamp vandaan (rechts op de foto)? Of welk merk/type/... is dit?
* kleinesmurf post binnenkort, zijnde na de verwerking van de verhuisdozen, ook foto's
Mooi strak interrieur
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Pas verhuisd maar alles staat nu wel goed op zijn plek eigenlijk. Foto's (clickable):

Wat zien we?
- Kef 3005.1 Speakerset
- Onkyo TX-SR605 versterker
- Sony KDL-40X3500 LCD TV
- Samsung 360 HD Ziggo ontvanger
- Playstation 3
- Harmony 895 universele afstandsbieding
Alles natuurlijk via HDMI aangesloten. Kabels moet ik nog wel een beetje fatsoeneren.
>> Signature?
Nee, dat zijn geen tegels. Gewoon allemaal zelfgemaakt met tegellijm, pigment kleurstof en piepschuimFalcon10 schreef op zaterdag 12 juli 2008 @ 16:47:
gekke vraag atmoz : die stenen muur achter je TV, hoe heb je die voor elkaar gekregen ?
zijn dat een soort tegels ofzo ?
Oeh, geen idee. Ik weet alleen dat ik meer dan tevreden met de SR8002 ben. En inderdaad hij heeft HDMI 1.3 (4 in, 2 out) en ondersteunt natuurlijk de nieuwe HD audio formaten.mac1987 schreef op zaterdag 12 juli 2008 @ 17:01:
Ziet er mooi uit die SR-8002 !
Heb de voorganger (SR-8001) en daar zit ook een zwart afdekplaatje voor de front-inputs bij. Ik heb hem er maar afgehaald, want dat zag er op mijn zilveren receiver echt niet uit. Op die zwarte van jou merk je er eigenlijk niet zoveel van
Is er eigenlijk qua opbouw nog iets veranderd met de 8002, of hebben ze alleen HDMI 1.3 toegevoegd?
Qua klank ben ik in ieder geval erg tevreden met de 8001 en ik denk dat je met die 8002 ook nog een hoop plezier gaat beleven!
Door alle heisa over die nieuwe Onkyo's komt deze receiver weinig in de aandacht en ik denk dat dat jammer is. Niks mis met die Onkyo's, maar de laatste tijd lijkt het op de fora alsof er geen andere goede receivers meer zijn
^^ zie hierboven...Exirion schreef op zondag 13 juli 2008 @ 01:26:
[...]
Vermoedelijk gewoon een gipsplaat of stucplaat waar je tegenaan kan tegelen? Zo wordt het in veel muurconstructies gedaan.
IkeaAnoniem: 245262 schreef op maandag 14 juli 2008 @ 16:05:
mooie foto, wat voor kasten (merk, type) zijn dat?
Besta serie & Besta Norum kastdeuren.
De manier van ophanging is zelf bedacht (en niet aan te raden omdat de standaardophanging veel te gammel is).

Specs:
- Panasonic 42PX80
- Toshiba HDDVD EP-10
- NGC
- X360 premium
- Digi-1 digitale tv (niet lang meer, wordt tv via glasvezel)
- Sennheiser HD595
- B&W 685
- Logitech Harmony 895
- Marantz SR6001
Normaal gesproken is de kast dus dicht
Nu nog thuiswonende student, binnenkort uitwonend dus dan zal het een en ander wel veranderen.
Anoniem: 250661
"mooi" kleurtje dekbed! waar heb je die vandaan?noks schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 11:32:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Specs:
- Panasonic 42PX80
- Toshiba HDDVD EP-10
- NGC
- X360 premium
- Sennheiser HD595
- B&W 685
- Logitech Harmony 895
- Marantz SR6001
Normaal gesproken is de kast dus dichtvandaar de RF harmony. HTPC is in aanbouw alleen krijg ik windows er nog niet op en heb weinig tijd & zin om er moeite in te steken. Cat5e kabels lopen er al heen voor gigabit netwerk met mn fileserver (3TB).
Nu nog thuiswonende student, binnenkort uitwonend dus dan zal het een en ander wel veranderen.
mooi roze is niet lelijk zeggen ze wel isAnoniem: 250661 schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 13:00:
[...]
"mooi" kleurtje dekbed! waar heb je die vandaag?
Ziet d'r uit als een relaxt kamertje, fatboy d'r bij (ben ook echt verliefd op de mijne) en leuke hifi spullen. Heb je zelf overigens geen behoefte aan een subwoofer? Ik zit namelijk te dubben, ben op zoek naar boekenplank speakers en een stereo amplifier, maar daar kan je geen subwoofer op aansluiten...noks schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 11:32:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Specs:
- Panasonic 42PX80
- Toshiba HDDVD EP-10
- NGC
- X360 premium
- Sennheiser HD595
- B&W 685
- Logitech Harmony 895
- Marantz SR6001
Normaal gesproken is de kast dus dichtvandaar de RF harmony. HTPC is in aanbouw alleen krijg ik windows er nog niet op en heb weinig tijd & zin om er moeite in te steken. Cat5e kabels lopen er al heen voor gigabit netwerk met mn fileserver (3TB).
Als je je geluid zou kunnen omschrijven en of je bijv. wel ervaring hebt met een sub mar deze weg hebt gedaan, graag wat informatie! (Zit zelf overigens te kijken naar de B&W 685, of de Quad 12-L2 of de JBL L-830 i.c.m. de Onkyo-9755 of de Marantz PM-7001 - moeilijk moeilijk!)
Ik ben zelf niet zo'n fan van mn fatboy, zit er ook eigenlijk nooit oposc4r schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 15:50:
[...]
Ziet d'r uit als een relaxt kamertje, fatboy d'r bij (ben ook echt verliefd op de mijne) en leuke hifi spullen. Heb je zelf overigens geen behoefte aan een subwoofer? Ik zit namelijk te dubben, ben op zoek naar boekenplank speakers en een stereo amplifier, maar daar kan je geen subwoofer op aansluiten...
Als je je geluid zou kunnen omschrijven en of je bijv. wel ervaring hebt met een sub mar deze weg hebt gedaan, graag wat informatie! (Zit zelf overigens te kijken naar de B&W 685, of de Quad 12-L2 of de JBL L-830 i.c.m. de Onkyo-9755 of de Marantz PM-7001 - moeilijk moeilijk!)
Ik heb op moment niet echt een behoefte aan een subwoofer, maar ik heb nog een Adire DPL12 & PR15 liggen, echter heb ik nog geen amp en geen behuizing. Moet even kijken hoe ik uitkom met mn budget deze vakantie. Net een macbookpro gekocht voor mn vervolgopleiding..
Maar zoals ik al zei die ik het niet als gemis. De reden dat ik voor een surround receiver ben gegaan is dat ik het ook gebruik voor video, en de bedoeling is dat de set ooit uitgebreid wordt.
Geluid omschrijven doe ik niet aan
Anoniem: 79082
Ik ben op zoek naar zo'n media zuil zoals jij gebruikt.HaseMike schreef op zondag 13 juli 2008 @ 07:42:
In de laatste 2 maanden zo'n beetje de hele media zuil veranderd qua apperatuur, dus tijd voor een alles in 1 foto :
[afbeelding]
Op de foto van boven naar beneden :De Xoro dvd wordt alleen gebruikt voor muziek en doet het prima, maar ja is zilver en ziet er niet uit dus er komt nog een philips 5980 of een sony NS708 speler.
- Humax Icord HD 160gb Sat receiver, bijzonder tevreden over super hd/sd beeld
- Sony PS3 wordt gebruikt als media center voor HD films zit 320gb disk in
- Samsung LE46A656 buiten het spiegelen overdag, een top lcd
- Xoro 8410 dvd speler, moet nog vervangen worden voor iets in het zwart
- Sony STR-DG720 receiver, super "budget" receiver met 4x hdmi
- 5.1 boxen set, de Teufel concept R
Het hele zaakje aangestuurd door een philips sru8015 lcd afstandsbediening die ik net binnen heb. Daar ben ik niet zo tevreden over, en de harmony's van logitech vind ik niets dus dat wordt nog moeilijk zoeken naar een echt goede universele afstandsbediening.
De glazen media zuil is verlicht, zodat er achter de tv een zachte verlichting is.
Spiegelen : Waarom o waarom is alle nieuwe apperatuur tegenwoordig voorzien van een stof aantrekkende, spiegelende zwarte kunstof ? Ik vind het maar niets, de ps3, icord, en tv spiegelen allemaal als gekken, om over de vloer maar te zwijgen. Die laatste krijg ik er nooit meer uit, graniet weet je wel.
Dat grote witte ding links boven op de foto is 1 van de airco's. Ik woon in duitsland waar het af en toe ernstig warm is.
Enig idee waar ik zoiets zou kunnen vinden?
Anoniem: 131383

Wat is dat rode ding? Kan je zo contact leggen met ufo's?
Leuke setup was mooier geweest als de speakers precies in het midden van het scherm hingen.
Voor het zicht of voor het geluid?Anoniem: 131383 schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 23:18:
Leuke setup was mooier geweest als de speakers precies in het midden van het scherm hingen.
Hoge tonen zijn toch aardig in het midden namelijk...
[ Voor 10% gewijzigd door ksi op 17-07-2008 04:27 ]
Die hele wand met media zuil is van het merk Brinkmann : >klik< De serie is "Modul Art". Die zuil kan je ook los kopen in diverse uitvoeringen, de kasten zijn zelfs te krijgen met deuren die ingebouwde membraam luidsprekers hebbenAnoniem: 79082 schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 21:37:Ik ben op zoek naar zo'n media zuil zoals jij gebruikt.
Enig idee waar ik zoiets zou kunnen vinden?
Bij "contact" kan je ze een mailtje sturen voor meubelzaken in NL, zelf heb ik de wand gekocht in Osnabrück.
van die marantz weet ik dat hij pre-out (onversterkte) uitgangen heeft, die kun je dan doorlussen naar een actieve subwoofer als het nodig is. handig om op te letten als je dat inderdaad wil.osc4r schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 15:50:
[...]
ben op zoek naar boekenplank speakers en een stereo amplifier, maar daar kan je geen subwoofer op aansluiten...
(Zit zelf overigens te kijken naar de B&W 685, of de Quad 12-L2 of de JBL L-830 i.c.m. de Onkyo-9755 of de Marantz PM-7001 - moeilijk moeilijk!)
liever de tong gebrand dan lauwe soep
in ieder geval dit is mijn setup nu, voor gebruik voor computeren maar een filmpje gaat ook prima, zeker met de beamer van de baas!
Heb een stel grote kussen als rugleuning, gaat prima!

audio
Versterker: Aiwa XR-EM71
Speakers: JVC SP-UXD88 3-weg 30W
Subwoofer: Logitech X-230 (ik weet het
beeld
Monitor: HP W2207
besturing
AB: Logitech Harmony 525
Besturingssysteem: Windows XP MCE
Er zijn subs die je ook "high level" kunt aansluiten, REL heeft ze in ieder geval. Je sluit je sub dan aan op je luidsprekerterminals (en de luidsprekers zelf ook natuurlijk). Omdat de impendantie van de ingang op de sub heel hoog is kan dit zonder vervelende gevolgen.osc4r schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 15:50:
[...]
Ziet d'r uit als een relaxt kamertje, fatboy d'r bij (ben ook echt verliefd op de mijne) en leuke hifi spullen. Heb je zelf overigens geen behoefte aan een subwoofer? Ik zit namelijk te dubben, ben op zoek naar boekenplank speakers en een stereo amplifier, maar daar kan je geen subwoofer op aansluiten...
Great minds think alike!
Alles is klikbaar voor full-size, en bij voorbaat mijn excuses voor de cellphonepics
Overzicht:

Panasonic Viera LCD-TV, ben het exacte type even kwijt:

Technics SL-2000 draaitafel, niet heel bijzonder, maar hij speelt mijn plaatjes leuk

Rega Apollo CD-speler:

Rega Mira3 versterker:

Marantz DV4001 DVD-speler en Diyeden SVDAC01 Plus:

Amphion Argon2 speakers, staande op Audio Magic Genta stands (die op deze foto niet goed te zien zijn, maar wel op de overzichtsplaat)

Dit alles staat dus op mijn studentenkamertje
Edit: Ik weet dat deze DVD niet echt topbeeldkwaliteit demonstreert, maar ik kreeg het niet over m'n hart om Queen af te zetten om Gladiator of Transformers erin te gooien voor de foto
[ Voor 9% gewijzigd door Wormaap op 18-07-2008 00:35 ]
Ticking away, the moments that make up a dull day
Ticking away, the moments that make up a dull day

U ziet (van boven naar beneden, links naar rechts) in/op het kastje
Toshiba V37C3502P (37" LCD)
Nintendo WII (via Componenten kabel)
Digitale Ontvanger @Home/Ziggo van Samsung (SCART)
Panasonic DVD Spelert (via HDMI)
Philips 22AH572 MFB Pre-AMP (met Tulp vanaf TV)
KISS DP558 (geloof ik), HD Recorder iig (SCART)
Achter de linkse box is vaag te zien dat daar een Dell T105 staat die o.a. de hele dag door MP3's afspeelt en daarnaast ook wel eens films afspeelt. Linux als os.
De boxen op deze foto (Philips 22AH587, Motional Feedback Speakers dus) staan er tijdelijk om te testen. Deze gaan uiteindelijk een studio in.

Op deze foto zie je in de hoek een Philips 22AH585 MFB speaker staan, aan de andere kant van de TV staat er nog zo één.

Vanaf de TV gekeken (op een stoel staand) naar de bank. Links en rechts staan hier Aristona 6544 speakers welke wederom MFB's zijn.
De 6544 speakers en de 22AH585 (die normaal worden gebruikt) zijn zo afgesteld dat de lage tonen dus van achter de bank komen en de hoge tonen van voren. Dit geeft in heel veel films het gewenste surround-geluid. Dit heeft volgens de kenners te maken met het feit dat deze 2 series speakers tegenpolen van elkaar zijn als het gaat om basgeluid. Bovendien hebben de 6544's iets of wat vertraging tegenover de 585 (ivm de analoge correctie) waardoor dit effect nog eens versterkt wordt (is mij verteld).
Al met al, ik ben trots op mijn geluidsset die over het algemeen een beter geluid weet te produceren (met name op lage frequenties) dan een gemiddelde geluidsset van tegenwoordig.
HomeComputerMuseum - Interactief computermuseum waar wij de geschiedenis van de thuiscomputer preserveren. Centraal gelegen in de Benelux.
Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.
De opstelling (de rode berenstoel is momenteel verheven tot luistertroon, waarbij de salontafel tijdelijk het veld heeft moeten ruimen):

Close-upje met de rechter Mission bij het gordijn:

Tube-action:

Bovenlader waar binnenkort de soldeerbout voor optimalisatie in gaat:

De linker Mission:

Waar ik nog het meest van sta te kijken, is de weergave via een stel speakers die 12 jaar terug omgerekend nog geen 120 euro kostten. Ik hoor dingen van cd's die ik nog niet eerder heb gehoord, terwijl ik ze al jaren draai. Het middengebied is kraakhelder en het hoog niet te scherp. Alleen de bas blijft wat achter, maar dat is de fysieke beperking van kleine weergevers.
Waarom ga je dat doen?Gideon schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 22:19:
Bovenlader waar binnenkort de soldeerbout voor optimalisatie in gaat:
[afbeelding]
Dell Vostro 7620 / Intel Core i7 12700H / NVIDIA GeForce RTX 3050 Ti 4GB / 40GB DDR5RAM / Samsung 990 Pro 1TB / Dell WD22TB4 / 2x Dell G2724D / Dell Premier KM900 / Universal Audio Volt 1 / 2x KRK Rokit RP8 G4 / KRK S12.4
Beetje tweaken is leuk en kan nooit kwaad
Nou zijn het niet altijd de goedkoopste cd-spelers, maar waarom kunnen de fabrikanten die kleine verbeteringen zelf niet bedenken om de spelers nog beter te maken? Heb een paar van de updates gelezen en voor een paar tientjes of minder had je al flink wat beter resultaat.
Oh oh Mr. B, oh oh!
Anoniem: 100503
De vraag is of het resultaat echt wel beter is, vaak heb ik bij dat soort tweaks het gevoel dat de tweaker gewoon iets wil veranderen, niet omdat het zoveel beter is, maar gewoon om een 'unieke' speler te hebben...VincentG schreef op zaterdag 19 juli 2008 @ 13:34:
Nou lees ik wel meer over de cd-speler modificaties ed.
Nou zijn het niet altijd de goedkoopste cd-spelers, maar waarom kunnen de fabrikanten die kleine verbeteringen zelf niet bedenken om de spelers nog beter te maken? Heb een paar van de updates gelezen en voor een paar tientjes of minder had je al flink wat beter resultaat.
Uiteraard
Dell Vostro 7620 / Intel Core i7 12700H / NVIDIA GeForce RTX 3050 Ti 4GB / 40GB DDR5RAM / Samsung 990 Pro 1TB / Dell WD22TB4 / 2x Dell G2724D / Dell Premier KM900 / Universal Audio Volt 1 / 2x KRK Rokit RP8 G4 / KRK S12.4
Bijvoorbeeld wat er allemaal in dit topic wordt besproken. Of elke tweak een daadwerkelijke verbetering van het geluidsbeeld zal geven, zal mij benieuwen. Maar een beetje rommelen hoeft niet veel te kosten en het is gewoon leuk_Brake_ schreef op zaterdag 19 juli 2008 @ 15:01:
[...]
UiteraardWat valt er aan te tweaken met een soldeerbout dan?
De 731i zijn best goed, natuurlijk hebben ze beperkingen. Heb ze ook nog ergens liggen in het verleden gebruikt als surround. Voor je MHZS kan je eerst beginnen met mooie 6N3 buisjes (rus mil.spec)...Zal de soldeerbout nog even weglaten want ik heb een 3tal gemodificeerde MHZS mogen beluisteren. Ander geluidsbeeld is per definitie nog niet beter...Gideon schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 22:19:
Sinds kort mag ik mezelf ook scharen onder het audiofiele deel van ons volk (zij het zonder vermeende voodoo-attributen). Voorheen werd het geluid geproduceerd door een Sony-setje van een jaar of 12 oud met een stel Mission speakers (de 731i). De speakers heb ik behouden, maar de versterker en de cd-speler zijn vervangen door een Primaluna Prologue 2 en een MHZS CD88E. Ik moet zeggen: ben erg blij met het hoorbare resultaat
Waar ik nog het meest van sta te kijken, is de weergave via een stel speakers die 12 jaar terug omgerekend nog geen 120 euro kostten. Ik hoor dingen van cd's die ik nog niet eerder heb gehoord, terwijl ik ze al jaren draai. Het middengebied is kraakhelder en het hoog niet te scherp. Alleen de bas blijft wat achter, maar dat is de fysieke beperking van kleine weergevers.
En je Primaluna amp heeft dat ook niet nodig
Mooi setje zo, hoor
Tubes....It's what make music music!
het was zo:

en nu is het zo

Specs:
tv: panasonic TH-37PX80e
Reciever: Pioneer VSX-511
Dvd: Philips cheap cheap
speakers: Mordaunt short 912 en 905 als center.
Hij staat net dus moet nog even verder ingericht worden, maar nu al een zee van opbergruimte!
en daar ging het om:)
24-11-2007 birth of a king! 12-04-2011 birth of a legend!
Anoniem: 53287
'k Heb de knoop maar door gehakt en ben gaan shoppen. Het is een Marantz PM7001 KI Signature geworden:Anoniem: 53287 schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 17:52:
[...]
Mooie set! netjes opgesteld ook, .. en ik ben erg te spreken over marantz, dus sta op het punt om ook een marantz (stereo) receiver aan te schaffen..
Tegelijkertijd heb ik ook een Harman Kardon CD-Speler en een Tuner gekocht. Helaas hadden ze alleen demo modellen op voorraad, maar die wilde ik niet hebben. Ze hebben daarom hele nieuwe voor me besteld en het is gister thuis afgeleverd zonder extra kosten, toch netjes!
Het zijn de HD970II en een TU970II.
De CD-speler zal ook dienst gaan doen als externe DAC voor mijn HTPC (Dign HV5 silver) en HD-tv decoder.
Eerstvolgende upgrade zal zijn de Focal Chorus 816v of 826v. Ik hoor zoveel goeie dingen over deze speakers, dus ga binnenkort even een luistersessie doen.
Betere foto's volgen als ik een passend meubel gevonden heb.
Heb je ook foto's van de zitplek? Want die bank aan de rechterkant lijkt me niet echt lekker kijken en vooral niet lekker luisteren.
Mooi uitzicht trouwens Gideon. ;-)
[ Voor 5% gewijzigd door PHiXioN op 20-07-2008 16:20 ]
De reden dat ik voor de Marantz heb gekozen is omdat deze beter is dan de versterker die normaal bij de H/K set zit.
Ik geef zelf niet zo heel veel om het feit dat het niet hetzelfde merk is. Het klinkt allemaal heel goed, en daar gaat het uiteindelijk allemaal om
Mooie kast, mag ook gezegd worden.
Hoe ver zit je van de TV af ? Hoe bevalt de grootte van de TV ? (Twijfel zelf nog sterk tussen de 37PX80 en de 42PX80)
en die 37 inch is mij echt groot zat, was nie blij geweest met een 42
mocht ook nie van de vrouw, achteraf blij toe
ben erg tevreden over de grootte van het scherm.
Ehm, weet je zeker dat dat gaat lukken? Je kunt 'm wel als dac voor bijvoorbeeld MP3's die op je pc staan gebruiken, maar als je films wilt kijken, zal dat niet gaan, omdat de dac alleen maar 2-kanaals pcm aankan (geen DTS of Dolby Digital, ook niet in downmix...).Anoniem: 53287 schreef op zondag 20 juli 2008 @ 12:18:
[...]
De CD-speler zal ook dienst gaan doen als externe DAC voor mijn HTPC (Dign HV5 silver) en HD-tv decoder.
Anoniem: 30670
Mooie opstelling en interieur verzorging. Maar ik kan je te sterkste aanraden om "als je een luidspreker 90gr draait) te voor zorgen dat je tweeters buiten staan en de woofers binnen staan. Beter voor je stereo beeld en afstraling.piems schreef op zondag 20 juli 2008 @ 10:05:
Even een update vanaf hier
het was zo:
[afbeelding]
en nu is het zo
[afbeelding]
Specs:
Hij staat net dus moet nog even verder ingericht worden, maar nu al een zee van opbergruimte!
en daar ging het om:)
zal het vanavond eens even proberen. draaien is zo gebeurd
Wel aan het pielen geweest met de kabels, de bas was een beetje weg
heb ik al eens eerder gehad met de het aansluiten van de kabels, was er 1 verkeerd.
Dus alles weer los en aangesloten en nog steeds niks
was ik even vergeten dat de reciever wat langer van de stroom was geweest, was al ze instellingen weer kwijt
stuurde dus normaal 5.1 uit ipv 3.0
daarna was het weer prima geluid, nadat ik alle kabels weer veranderd had.
blijft leuk
Voor de mediacenter-pc zou je de pc kunnen laten downmixen naar mijn idee. Op DVD's staan ook meerdere audiosporen, en niet alleen DTS/Dolby Digital.dtjv schreef op maandag 21 juli 2008 @ 00:13:
[...]
Ehm, weet je zeker dat dat gaat lukken? Je kunt 'm wel als dac voor bijvoorbeeld MP3's die op je pc staan gebruiken, maar als je films wilt kijken, zal dat niet gaan, omdat de dac alleen maar 2-kanaals pcm aankan (geen DTS of Dolby Digital, ook niet in downmix...).
Bij veel settop boxen en dvd-spelers kun je ook bij instellingen aangeven of je stereo of surround uit wil sturen.
Anoniem: 208789

Dit is mijn setup, ik heb hem een tijd terug al gepost maar de setup is dusdanig veranderd dat hij er wel weer op mag
Sony KDL-V3000 40 inch
Marantz SR-5001 7,1 versterker
B&W 685 fronts op zelfgemaakte stands
B&W 686 rears op spectral stands
B&W HTM62 center speaker onder de tv
Xbox 360
Apple Ipod 20 gb. Ipod 30 gb, Ipod shuffle 2 gb
Apple Macbook C2D als mediacenter
Lacie 500 gb HD
Lacie 160 gb HD
Verder afstandbedieningen, apple remote, apple wireless keyboard en mighty mouse
Alleen nog niet tevreden over de center omdat hij te laag staat, maar verder ben er blij mee mijn studentensetup op mijn slaapkamer
Anoniem: 107284
Misschien is het een optisch effect, maar hebben de fronts een ander fineer (donker) dan de center en de rears?Anoniem: 208789 schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 14:29:
...B&W 685 fronts op zelfgemaakte stands
Even bot: Waar komt dat meubel vandaan en wat kost het?piems schreef op zondag 20 juli 2008 @ 10:05:
Even een update vanaf hier
en nu is het zo
[afbeelding]
Ziet er goed uit!
Het is deze:
http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/S19831229
maar dan de zijkasten in de kleur zwart/bruin
en een tussenstuk ertussen en dat zijn 2x deze:
http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/20102149
Deurtjes zijn hoogglans wit.
totaal prijs exclsief lades was 791 uit me hoofd of 741
lades zijn 19 euro per stuk.
Erg leuk spul dat van ikea en het lijkt niet van ikea
en je kan alles uitbreiden of matchen.
@piems: zoals jij het hebt opgesteld is het gewoon uniek, had echt niet gedacht dat zoiets van de Ikea zou komen, zeker mooi.

Overzicht

Zithoek

Box linksachter (met 1 schroef vast wegens ruimte haha)

Blu-rays
Te zien op de plaatjes:
Samsung 42psq91
Onkyo 605
B&W 685
B&W 686 (upgrade)
Jamo A3sub.1
Onkyo 7355
Samsung p1500 (upgrade)
Samsung dcb360 (upgrade)
(geleende) Wii
Zooitje afstandsbedieningen, wii controllers en een xbox360 controller voor pc gebruik.
Collectietje blu-rays
Next stop een htm62 b&w center en een (of twee) degelijke sub(s). Dan daarna nog eens kijken voor een full hd projector.
dus voorlopig even 5.0
Anoniem: 185524
Wat voor kastje / tv meubel is dat?Baumans schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 22:49:
Na lang lezen hier, tijd om mijn huidige opstelling te tonen:
[afbeelding]
Ik vind hem erg mooi namelijk.
Dat is een meubel uit de Cubic serie van de zogenaamde Feelings Collectie. Is verkrijgbaar bij meerdere meubelzaken en niet eens duur.Anoniem: 185524 schreef op donderdag 24 juli 2008 @ 00:21:
[...]
Wat voor kastje / tv meubel is dat?
Ik vind hem erg mooi namelijk.
http://www.feelings-collectie.nl/
Welk meubel is dat? Zou je voor mij de binnenmaat van een vak kunnen opmeten? Ik namelijk al een hele tijd opzoek naar een meubel met 3 vakken waar mijn KEF Q9C speaker in past.Anoniem: 208789 schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 14:29:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Dit is mijn setup, ik heb hem een tijd terug al gepost maar de setup is dusdanig veranderd dat hij er wel weer op mag
Sony KDL-V3000 40 inch
Marantz SR-5001 7,1 versterker
B&W 685 fronts op zelfgemaakte stands
Xbox 360
Apple Ipod 20 gb. Ipod 30 gb, Ipod shuffle 2 gb
Apple Macbook C2D als mediacenter
Lacie 500 gb HD
Lacie 160 gb HD
Verder afstandbedieningen, apple remote, apple wireless keyboard en mighty mouse
Alleen nog niet tevreden over de center omdat hij te laag staat, maar verder ben er blij mee mijn studentensetup op mijn slaapkamer
Anoniem: 85217
Logitech Harmony 1000 Advanced Touch screen Universal Remote voor €200.
Zelf helaas de harmony 885 net in huis dus moet hem laten schieten anders zeker besteld.
Ook dat is van ikea, misschien herken je hem als je hem staand voorstelt? Is namelijk een echte klassieker. (en mocht je Q9c niet passen heb ik nog wel een Q6c in de aanbieding-bolio- schreef op donderdag 24 juli 2008 @ 09:03:
[...]
Welk meubel is dat? Zou je voor mij de binnenmaat van een vak kunnen opmeten? Ik namelijk al een hele tijd opzoek naar een meubel met 3 vakken waar mijn KEF Q9C speaker in past.
Great minds think alike!
Anoniem: 104397
De Vogels EFA6840 met bijbehorende beugels is helaas geen optie, omdat mijn Onkyo receiver 12,5 kg weegt, en de beugels een maximale belasting van 10kg aankunnen. De TVA2046 vindt ik minder mooi.
Mijn oog is nu gevallen op de Meliconi Ghost serie maar ik vind nergens gebruikers-reviews. Zijn jullie bekend met dit systeem? (En, nog even een 'smaak vraag' (hoewel de uiteindelijke beslissing natuurlijk toch door mijn lieftallige echtgenote zal worden genomen): vinden jullie zilveren apparatuur op een zwart ophangsysteem esthetisch verantwoord? )
Daarnaast ben ik erg gecharmeerd van een bepaald meubel, waarbij de apparatuur wordt ondersteund door een "kruis" wat diagonaal tussen de poten van het meubel zit. Ik kan me alleen niet het merk van deze meubels herinneren. Wellicht dat jullie me hierbij ook kunnen helpen?
De Spider van Finite Elemente?Anoniem: 104397 schreef op donderdag 24 juli 2008 @ 14:29:
(..)
Daarnaast ben ik erg gecharmeerd van een bepaald meubel, waarbij de apparatuur wordt ondersteund door een "kruis" wat diagonaal tussen de poten van het meubel zit. Ik kan me alleen niet het merk van deze meubels herinneren. Wellicht dat jullie me hierbij ook kunnen helpen?
Great minds think alike!
Sja, een Pagode signature (of zelfs een reference) is niet voor iedereen weggelegd (gezien het feit dat Mark-A naar een Vogel keek).
Zelf ben ik er wel content mee met de Signatures
alleen een beetje duur want zelf kun je dat ook maken ;f
[ Voor 49% gewijzigd door iNFiNiTY- op 24-07-2008 19:30 ]
Dat ghost systeem ziet er wel vreselijk chill uitAnoniem: 104397 schreef op donderdag 24 juli 2008 @ 14:29:
Na lange tijd alle mooi setjes hier te hebben bewonderd heb ik me voorgenomen om mijn set ook weer te upgraden, te beginnen met een nieuw opbergsysteem voor de apparatuur.
De Vogels EFA6840 met bijbehorende beugels is helaas geen optie, omdat mijn Onkyo receiver 12,5 kg weegt, en de beugels een maximale belasting van 10kg aankunnen. De TVA2046 vindt ik minder mooi.
Mijn oog is nu gevallen op de Meliconi Ghost serie maar ik vind nergens gebruikers-reviews. Zijn jullie bekend met dit systeem? (En, nog even een 'smaak vraag' (hoewel de uiteindelijke beslissing natuurlijk toch door mijn lieftallige echtgenote zal worden genomen): vinden jullie zilveren apparatuur op een zwart ophangsysteem esthetisch verantwoord? )
als jij dat ook vind, en het past in je budget zou ik daar voor gaan, en waarom zou die kleur niet samen gaan, mijn al mijn h/k spul is zover ik weet zwart/zilver
[ Voor 3% gewijzigd door iNFiNiTY- op 24-07-2008 19:35 ]
Dit meubel heet lack op zijn zij maar ik heb hem wel dusdanig aangepast want eigenlijk waren het 4 vakken, maar ik heb hem aangepast dat het 3 vakken zijn, hier heb ik wel 2 steunbalken voor moeten verwijderen. dus als je geen probleem met customizen hebt is dit een goed meubel voor weinig geld-bolio- schreef op donderdag 24 juli 2008 @ 09:03:
[...]
Welk meubel is dat? Zou je voor mij de binnenmaat van een vak kunnen opmeten? Ik namelijk al een hele tijd opzoek naar een meubel met 3 vakken waar mijn KEF Q9C speaker in past.
Veel succes ermee! Het kost je ontzettend veel uren om het precies zo te maken. De materialen zijn (denk ik) niet zo heel goedkoop: de 4 spikes rusten in piepkleine gaatjes in de zijkant. Dan moet je wel een geharde aluminium nemen (ik vermoed alu-geanodiseerd staal).iNFiNiTY- schreef op donderdag 24 juli 2008 @ 19:30:
die racks zijn wel netjes ja
alleen een beetje duur want zelf kun je dat ook maken ;f
Verder heb je een aantal frames nodig en daarop weer een plank. Ik denk dat ik (buiten het feit dat ik geen hout draaibank heb) zo'n kleine 40 tot 60 uur bezig ben. Als ik kijk naar de prijs van ongeveer 2000 euro, dan zit ik op 50 euro per uur. Laat maar: ik koop hem wel
Voor de reference moet je een speciale FFT-analyser en microfoon kopen om iedere plank af te stellen met de resonators (in anti-fase): 4 stuks per plank. Ik wens je heel veel plezier en succes om dit 'even' te doen
http://www.google.com/search?q=lackAnoniem: 5760 schreef op vrijdag 25 juli 2008 @ 12:41:
@ screwface: mag ik vragen waar je dat meubel vandaan hebt? Mooi spul verder.
Great minds think alike!
Anoniem: 269031
Nadat ik deze ging lezen me toch maar aangemeld, dus hi all
Een paar hele mooie setups gezien en zeker ideeen gekregen, ben alweer een beetje aan t puzzelen hoe ik de mijne beter kan gaan maken ^^ Hier een paar plaatjes

Trouwens zag eerder in de topic wat vragen over de HKTS setjes van H/K, moet zeggen dat ie de Bose acoustimass van mn ouders veruit overstijgt, zeker als je 't hebt over bassen - maar mn oudjes hebben de speakers en bassmodule ook wel erg vaag geplaatst (bass om een hoek, en speakers bijna aan t plafond, klinkt echt shit)
Hieronder een van de redenen waarom de basmodule van de HKTS echt kont schopt en de bas zich mooi verdeelt over de ruimte - enige reden dat ik een heel klein beetje last heb van 'booming bass' is omdat de mijne onder n schuin dak staat - moet ik nog wat op verzinnen
De sub zit verticaal naar beneden gericht:

Specs:
HKTS 7 surround set
Harman/Kardon AVR137 A/V receiver
>met coax op PC aangesloten
>met optische kabel op PS3 aangesloten
>en met tulpjes voor TV > A/V voor gewoon tv kijken
LG 32LB2R TV ben hier na n tijdje matig tevreden over, zijn intussen veel betere hdtvs op de markt
Compaq mediacenter PC, ook op TV aangesloten dus kan dualview kijken of als 2e beeldscherm gebruiken, vooral voor films en Reason erg handig
En ja die waterpijp is ook een onmisbaar onderdeel van de HT ervaring.
We hebben het hier toch over het meubel waar de receiver en zo op staan toch? En niet over luidsprekers? Sorry hoor, maar 2000 euro voor wat hout en aluminium 'en dan klinkt het beter echt waar' gaat bij mij in dezelfde categorie als wat er in het draadje 'zilveren kabels gesmeed door elfen bij maanlicht' besproken wordt....Anoniem: 107284 schreef op vrijdag 25 juli 2008 @ 12:27:
[...]
Veel succes ermee! Het kost je ontzettend veel uren om het precies zo te maken. De materialen zijn (denk ik) niet zo heel goedkoop: de 4 spikes rusten in piepkleine gaatjes in de zijkant. Dan moet je wel een geharde aluminium nemen (ik vermoed alu-geanodiseerd staal).
Verder heb je een aantal frames nodig en daarop weer een plank. Ik denk dat ik (buiten het feit dat ik geen hout draaibank heb) zo'n kleine 40 tot 60 uur bezig ben. Als ik kijk naar de prijs van ongeveer 2000 euro, dan zit ik op 50 euro per uur. Laat maar: ik koop hem wel![]()
Voor de reference moet je een speciale FFT-analyser en microfoon kopen om iedere plank af te stellen met de resonators (in anti-fase): 4 stuks per plank. Ik wens je heel veel plezier en succes om dit 'even' te doen
Als ik de setup een beetje fatsoenlijk heb staan thuis zal ik trouwens ook eens wat posten, lurk hier al erg lang mee, en heb nu eindelijk ook wat beters dan houtje touwtje staan.
My wife has passed away: http://leuk-is-anders.blogspot.com I don't have a drinking problem. I drink, get drunk, fall down, no problem!
Bij mezelfPossible schreef op zaterdag 26 juli 2008 @ 00:04:
Een offtopic vraag aan silitek:
Waar heb jij je vloer gekocht? Vind hem namelijk erg mooi
Kleine update. MHZS buizen CDspeler en marmer tegels onder speakers...

Dit is ook een leuk speeltje...Bestanden met hoge bitrate FLAC of Ogg erg goed!!
Makkelijk voor feesten en partijen

[ Voor 60% gewijzigd door silitek op 26-07-2008 08:38 ]
-| Hit it i would ! |-
Nog geen passend meubel gevonden... 'k heb nu inmiddels wel alle apparatuur er staan:Anoniem: 53287 schreef op zondag 20 juli 2008 @ 12:18:
[...]
'k Heb de knoop maar door gehakt en ben gaan shoppen. Het is een Marantz PM7001 KI Signature geworden:
[afbeelding]
Tegelijkertijd heb ik ook een Harman Kardon CD-Speler en een Tuner gekocht. Helaas hadden ze alleen demo modellen op voorraad, maar die wilde ik niet hebben. Ze hebben daarom hele nieuwe voor me besteld en het is gister thuis afgeleverd zonder extra kosten, toch netjes!
Het zijn de HD970II en een TU970II.
[afbeelding]
Eerstvolgende upgrade zal zijn de Focal Chorus 816v of 826v. Ik hoor zoveel goeie dingen over deze speakers, dus ga binnenkort even een luistersessie doen.
Betere foto's volgen als ik een passend meubel gevonden heb.
Van boven naar onder:
Versterker | Marantz PM7001 KI Signature |
CD-speler | Harman Kardon HD970II |
Tuner | Harman Kardon TU970II |
DVD-speler | Harman Kardon DVD2550s |
HTPC | Dign HV5 (moet nog gebouwd worden) |
Overzicht:
Maar ik neem aan dat je die vloer niet zelf hebt ''ontworpen'' Heb je geen type / merk voor mesilitek schreef op zaterdag 26 juli 2008 @ 08:20:
[...]
Bij mezelf..zit al jaren zelfstandig in vloeren c.q inrichting. Alles wat op de vloer kan behalve plavuizen/tegels..
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Dit is ook een leuk speeltje...Bestanden met hoge bitrate FLAC of Ogg erg goed!!
Makkelijk voor feesten en partijen![]()
[afbeelding]
Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live
Possible schreef op zaterdag 26 juli 2008 @ 15:24:
[...]
Maar ik neem aan dat je die vloer niet zelf hebt ''ontworpen'' Heb je geen type / merk voor me
Portable media player..dus muziek afdraaien o.a.
[ Voor 22% gewijzigd door silitek op 26-07-2008 17:14 ]

Beeld is beter dan ik had durven hopen en weer stukken beter dan van m'n 3.5 jaar oude 32" Philips
Voor mensen die mijn setup kennen: dit is een tijdelijke setup. Zit in de verbouwing in een nieuw appartement en in m'n huidige wonig heb ik voor potentiele kopers wat compactere speakers neergezet zodat de kamer ruimtelijker oogt
[ Voor 46% gewijzigd door Exirion op 27-07-2008 23:43 ]
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Ziet er trouwens wel heel erg mooi uit die Phillips
-Sharp LC46XL2E
-Creative gigaworks S750
-Creative DDTS100
-PLAYSTATION 3
-linksys router

Mjah, die pixels van tegenwoordig...

Anoniem: 134214
Is dat de Q5W?silitek schreef op zaterdag 26 juli 2008 @ 08:20:
[...]
Bij mezelf..zit al jaren zelfstandig in vloeren c.q inrichting. Alles wat op de vloer kan behalve plavuizen/tegels..
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Makkelijk voor feesten en partijen![]()
[afbeelding]
Zo ja, hoe sluit je zoiets aan?
Zit er een draadloos breakoutbox ofzo bij?
Heel erg zonde
ontopic : nog 2 / 3 weken en dan is me slaapkamer en kantoor eindelijk af en dan kan ik ook plaatjes schieten ben benieuwd na 6 maanden verbouwen mag het toch wel is af zijn
( tijd gebrek en kleine dingetjes moeten nog gebeuren )
Anoniem: 183025
Nee het is een Cowon C5 of 2 ofzo, die dingen met touchscreen. Een gewonen mp3 speler met OGG etc. ondersteuning. Wel leuk speelgoed overigens.Anoniem: 134214 schreef op woensdag 30 juli 2008 @ 15:31:
[...]
Is dat de Q5W?
Zo ja, hoe sluit je zoiets aan?
Zit er een draadloos breakoutbox ofzo bij?
Ik zal het er ook niet snel voor uitgeven, maar ik heb afgelopen zomer wel mijn droom-tv meubel gezien. Prachtige afwerking. Staal in het hout ingebed, echt prachtig. Maar wel 2700 Euro...LangTall schreef op vrijdag 25 juli 2008 @ 15:24:
[...]
We hebben het hier toch over het meubel waar de receiver en zo op staan toch? En niet over luidsprekers? Sorry hoor, maar 2000 euro voor wat hout en aluminium 'en dan klinkt het beter echt waar' gaat bij mij in dezelfde categorie als wat er in het draadje 'zilveren kabels gesmeed door elfen bij maanlicht' besproken wordt....
Niet gedaan trouwens
Flickr PSN ID= cheironnl
LOLAnoniem: 107284 schreef op vrijdag 25 juli 2008 @ 12:27:
[...]
Veel succes ermee! Het kost je ontzettend veel uren om het precies zo te maken. De materialen zijn (denk ik) niet zo heel goedkoop: de 4 spikes rusten in piepkleine gaatjes in de zijkant. Dan moet je wel een geharde aluminium nemen (ik vermoed alu-geanodiseerd staal).
Verder heb je een aantal frames nodig en daarop weer een plank. Ik denk dat ik (buiten het feit dat ik geen hout draaibank heb) zo'n kleine 40 tot 60 uur bezig ben. Als ik kijk naar de prijs van ongeveer 2000 euro, dan zit ik op 50 euro per uur. Laat maar: ik koop hem wel![]()
Wat jij wilt

En eigenlijk horen deze speakers erbij (na de verhuizing zijn ze weer terug...):

Het belangrijkste nieuws sinds de oude foto:
- Philips 47PFL9703 LCD TV
- Apple TV
- Sony Playstation 3
- Nintendo Wii
Had je dan misschien niet ook beter die 32" kunnen laten staan om diezelfde reden? Een 47" oogt nou ook niet echt ruimtelijkExirion schreef op zondag 27 juli 2008 @ 23:39:
Na weken wachten eindelijk m'n Philips 47PFL9703 binnen
[afbeelding]
Beeld is beter dan ik had durven hopen en weer stukken beter dan van m'n 3.5 jaar oude 32" Philips
Voor mensen die mijn setup kennen: dit is een tijdelijke setup. Zit in de verbouwing in een nieuw appartement en in m'n huidige wonig heb ik voor potentiele kopers wat compactere speakers neergezet zodat de kamer ruimtelijker oogtIn de nieuwe woning komt de TV aan de schouw te hangen en staan m'n grote speakers er gewoon weer naast.
Nederlands is makkelijker als je denkt
Leuk kastjeEdman schreef op donderdag 31 juli 2008 @ 14:43:
[afbeelding]
Set:
Sony 40D3500 (lcd tv)
Harman Kardon HS 300
PS3 60Gb
PSP
iPod nano
Dorstige plant
Fashionably sensitive, but too COOL to care
Edit: Graniet kun je beter niet nemen. Dat dempt minder en is een stuk duurder. Bovendien kun je het niet meer restaureren als er een kras op zit.
[ Voor 27% gewijzigd door Seers op 02-08-2008 20:48 ]
Helemaal mee eens, maar ik wilde 'm toch echt even testen op gebreken en besloot daarna niet meer te gaan sjouwen en slepen met de kostbare aankoopSeatRider schreef op zaterdag 02 augustus 2008 @ 08:55:
Had je dan misschien niet ook beter die 32" kunnen laten staan om diezelfde reden? Een 47" oogt nou ook niet echt ruimtelijk
Dat kan ook..of gewoon grijs laten word er niet beter op. Een poreuze stoeptegeltje of de dichtheid van marmer, toch anders.Roderiktweaker schreef op zaterdag 02 augustus 2008 @ 22:08:
Over die tegel. Een normale goedkope stoeptegel werkt ook zeer goed als demping. Veel goedkoper en je kan hem altijd een matte zwarte kleur geven
@Possible..vloer is niet meer verkrijgbaar!. Er zijn wel alternatieven maar dan moet je in stalenboeken van Cotap neuzen bij je dichtsbijzijnde "erkende" interieur-inrichter.
[ Voor 18% gewijzigd door silitek op 02-08-2008 22:38 ]
Dit topic is gesloten.
Dit topic is bedoeld om plaatjes van je audio/video-set te laten zien.
Als je iets post, zet er dan leuke foto's van je eigen set bij.
Zorg dat je plaatjes kleiner dan +/-100Kbyte zijn en niet breder dan 600 pixels! Dat laadt sneller en niet overal worden de plaatjes vanzelf kleiner gemaakt.
Reacties die hier niet aan voldoen worden voortaan leeggehaald.
** Dit is geen "wat moet ik kopen"-topic of een "help, mijn apparatuur is stuk"-topic, lees daarvoor de FAQ even door **
Dergelijke posts worden ook leeggehaald.
Ook kabeldiscussies vervuilen de thread en deze discussies zijn bewezen doodlopers; als je daadwerkelijk steekhoudende argumenten hebt waarom een kabel van $duur zoveel beter is of vice-versa, start dan een nieuwe thread.