De zwarte waren nog wel 500 euro/stuk toen ik ze kocht (twee maanden geleden). Je kan ze ook gewoon luisteren daarrsvmark schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 23:42:
[...]
Thanks!!
Had idd prolecto al gevonden![]()
Zag ze volgens mij ook in het zwart staan op hun site, heeft wel mijn voorkeur.
Nu nog ergens beluisteren, wellicht ook verstandig
Anoniem: 251512
Weer een update van mijn kant, vandaag kwamen er twee langverwachten pakketen binnen:
Helaas geen geweldige foto's, zijn genomen met mijn telefoon.

Beide pakketjes met onkyo apparatuur, hieronder de inhoud van de dozen:

En vervolgens de apparatuur in actie incl totaalplaatje:

Wat je allemaal ziet:
Scherm: Samsung LE32S81b
Decoder: Samsung DCB-B270r
Dvdspeler: Onkyp DV-SP405
Receiver: Onkyo HT-R340
Speakerset: Onkyo HTP-318
HTPC: Nox Media (X2 4200+, 7600GT, 2GB DDR2)
Ja weet het moet nog wel me kasten opruimen en al mijn kabels wegwerken.
Zit nu beetje krap kwam ruimte en de tvkast is al niet bepaald ideal en eigelijk ook gewoon lelijk.
Hier moet op termijn een nieuwe kast voor komen en mogelijk daarna het scherm ophangen.
Helaas geen geweldige foto's, zijn genomen met mijn telefoon.

Beide pakketjes met onkyo apparatuur, hieronder de inhoud van de dozen:

En vervolgens de apparatuur in actie incl totaalplaatje:

Wat je allemaal ziet:
Scherm: Samsung LE32S81b
Decoder: Samsung DCB-B270r
Dvdspeler: Onkyp DV-SP405
Receiver: Onkyo HT-R340
Speakerset: Onkyo HTP-318
HTPC: Nox Media (X2 4200+, 7600GT, 2GB DDR2)
Zit nu beetje krap kwam ruimte en de tvkast is al niet bepaald ideal en eigelijk ook gewoon lelijk.
Hier moet op termijn een nieuwe kast voor komen en mogelijk daarna het scherm ophangen.
Na een tijdje dit topic gevolgd te hebben hier mijn foto's.
Specs:
Panasonic 42PV7F
Samsung Digitale decoder (ZIGGO)
Sony Playstation 3 + bluetooth remote
Yamaha HTiB 107 Home Cimema-set
Meubelen: Innova

Specs:
Panasonic 42PV7F

[ Voor 49% gewijzigd door Majin Buu op 19-06-2008 22:48 ]
R7 9700X / GB B650 Gaming X AX / RTX 5070 Gaming OC
Die check images knop zit er niet voor niets

Nu ga ik best rude zijn, hele mooie setup maar ben nu ook nieuwschierig naar de rest van je woonkamerfvdn77 schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 22:49:
Oops.... gefixed
Verder echt heel mooi lekker strak en goed georganiseerd
Hey.... spulletjes van Bree's new world????fvdn77 schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 22:17:
Na een tijdje dit topic gevolgd te hebben hier mijn foto's.
Specs:
Panasonic 42PV7F
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Heb zelf de innova podium staan
Ik vind het ook mooie meubels, maar ik ben nog nergens prijzen van die meubels tegengekomen. Wat betaal je nou voor zo'n kast? Als deze even duur zijn als de Spectral closed serie zou ik toch eerder voor Spectral gaan, maar die vind ik wel erg aan de prijzige kant dus zou dit een mooi alternatief zijn als de prijs aantrekkelijk is.rsvmark schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 10:15:
[...]
Hey.... spulletjes van Bree's new world????
Wat zijn dat voor kastjes waar je dvd's inzitten? want zo te zien passen ze precies, ik zoek zulk soort (een beetje betaalbare) kasten voor op de computerkamer.Anoniem: 251512 schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 19:36:
...knip...
Zit nu beetje krap kwam ruimte en de kast is al niet bepaald ideal en eigelijk ook gewoon lelijk.
Anoniem: 251512
Kasten heb ik zelf gemaakt, ik werk bij een bouwmarkt waardoor ik aan veel hout kan komen en gebruik kan maken van vrijwel al het gereedschap,ElayZ schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 14:19:
[...]
Wat zijn dat voor kastjes waar je dvd's inzitten? want zo te zien passen ze precies, ik zoek zulk soort (een beetje betaalbare) kasten voor op de computerkamer.
Na aftrek van 20% persooneelskorting hebben de kasten mij ong, 40euro p/s gekost.
Dus ben je een beetje handig dan kun je gewoon in een bouwmarkt je spullen kopen en het zelf gaan maken. Ben je voor 60euro voor een kast klaar. Er kunnen uit mijn hoofd 340 dvd's in een enkele kast.
[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 251512 op 20-06-2008 15:11 ]
Ben er net geweest, maar ze zijn nu gewoon weer 500 p/sttommyz schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 16:23:
[...]
De zwarte waren nog wel 500 euro/stuk toen ik ze kocht (twee maanden geleden). Je kan ze ook gewoon luisteren daar
Ze hadden ze niet staan dus heb ze ook niet kunnen luisteren, binnenkort even naar de prolectro plaza, wie weet hebben ze ze daar?!
Anoniem: 48051
Ik zit nog steeds in mijn tijdelijke kamer (2 jaar
) maar heb de boel maar even opgeleukt aangezien ik hier nog moet wonen tot ik afgestudeerd ben. Dit was vroeger een slaapkamer, toen rommelkamer.. en nu zit ik er dus..
Oftewel een hoop troep dus

U ziet:
Bureau: Laptop - 22" extern scherm - B&W 601 S3 - Sony SA-W305 - Imac G4
Kamer: Viewpia 40" HD LCD - Xbox 360 - Topfield PVR - Sony STR DB 1070qs - Syntar Dialogue - B&W 602 s3
Wat zie je niet:
Rears: B&W 601 s3 - Rogers 12" subwoofer.

U ziet:
Kamer: Viewpia 40" HD LCD - Xbox 360 - Topfield PVR - Sony STR DB 1070qs - Syntar Dialogue - B&W 602 s3
Wat zie je niet:
Thanks...ik zal eens een pic van de rear speakers plaatsen dan heb je een idee vd gehele woonkamerMektheb schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 23:11:
[...]
Nu ga ik best rude zijn, hele mooie setup maar ben nu ook nieuwschierig naar de rest van je woonkamer
Verder echt heel mooi lekker strak en goed georganiseerd
Jep, alle meubels zijn van Bree's: salontafel, eettafel, 2x sidetables en natuurlijk het dressoir.rsvmark schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 10:15:
[...]
Hey.... spulletjes van Bree's new world????
De banken en fauteuils zijn van W. Schillig.
R7 9700X / GB B650 Gaming X AX / RTX 5070 Gaming OC
Mooie spullen, maar wat een t*ringzooi zeg iddAnoniem: 48051 schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 18:37:
Ik zit nog steeds in mijn tijdelijke kamer (2 jaar) maar heb de boel maar even opgeleukt aangezien ik hier nog moet wonen tot ik afgestudeerd ben. Dit was vroeger een slaapkamer, toen rommelkamer.. en nu zit ik er dus..
[afbeelding]
U ziet:
Wat zie je niet:
Hopen dat je die opleiding snel afmaakt en naar iets groters kan! Je spullen verdienen beter
Sony A77II +A7III, Sigma 35mm f1.4 ART, Tamron 17-28mm f2.8, Sony 85mm f1.8, Sigma 18-35mm f1.8 ART, Tamron SP 70-200mm f2.8, Minolta 35-70mm f3.5
Even een snelle foto van m'n nieuwe spullen in m'n nieuwe kamer 

- Pioneer PDP-4280XA
- Denon AVR-2308
- Denon DVD-1740
- Dreambox 7025 Plus
- Sony PS3
- Monitor Audio RS6
- Vogels Compose CFF140
Zodra de hele kamer is afgewerkt en alles goed staat meer foto's...
Edit: even thumb van gemaakt. Full size hier
- Pioneer PDP-4280XA
- Denon AVR-2308
- Denon DVD-1740
- Dreambox 7025 Plus
- Sony PS3
- Monitor Audio RS6
- Vogels Compose CFF140
[ Voor 14% gewijzigd door Bart op 21-06-2008 12:27 ]
I'm not deaf, I'm just ignoring you.
Wat een Tegek Meubel mag ik vragen waar je die vandaan heb ?
Hij komt uiteindelijk bij HiFi Centre Video uit Nijmegen (http://www.hificentrevideo.nl/) vandaan. (Via een vriend besteld, dus niet rechtstreeks daar). Hij is ook op wat internet shops te vinden geloof ik, google even op vogels compose cff 140 en je vind hem wel.Mektheb schreef op zaterdag 21 juni 2008 @ 12:44:
Wat een Tegek Meubel mag ik vragen waar je die vandaan heb ?
edit: Meubel is trouwens in breedte verstelbaar. Minimaal 100cm tot maximaal 140cm. Hij staat bij mij op 120cm.
[ Voor 11% gewijzigd door Bart op 21-06-2008 13:05 ]
Heb hem gevondenBart schreef op zaterdag 21 juni 2008 @ 12:59:
[...]
Hij komt uiteindelijk bij HiFi Centre Video uit Nijmegen (http://www.hificentrevideo.nl/) vandaan. (Via een vriend besteld, dus niet rechtstreeks daar). Hij is ook op wat internet shops te vinden geloof ik, google even op vogels compose cff 140 en je vind hem wel.
edit: Meubel is trouwens in breedte verstelbaar. Minimaal 100cm tot maximaal 140cm. Hij staat bij mij op 120cm.
Dankje
Dat is toevallig, mijn bed is ook in dezelfde kleur.Mektheb schreef op zaterdag 21 juni 2008 @ 13:38:
[...]
Heb hem gevonden![]()
Dankjeis precies wat ik zocht voor me slaap kamer zelfde kleuren als me bed namelijk, alleen die komt over 9 weken pas, Wel gistere een Samsung Le37a552 gehaald voor op de slaap kamer Foto's komen uiteraard als alles af is ( kantoor op zolder ) en ( slaapkamer )
Eigenlijk heb ik geen doorslag moment gehad, ik heb de Panasonic niet eens gezien of gecheckt op het internet.MoRz schreef op zaterdag 21 juni 2008 @ 13:48:
@Mektheb
Wat gaf voor jou de doorslag om voor de Le37a552 te gaan ipv bijv de Panasonic TH-37PX80?
Ik heb de nieuwe Samsung lijn vergeleken met Sony Bravia's en wat Phillips modellen en persoonlijk vond ik de kleuren en inkijkhoek en model uiterlijk van de Samsung gewoon veel mooier.
ik heb altijd tot nu toe Samsung Lcd's gehad ( 4 in totaal nu ) en ben er altijd zeer tevreden overgeweest, zelfs als er iets was met het toetsel kon je van de service van Samsung opaan.
Denk voorall het een kwestie is van Smaak, mocht je zelf twijfelen tussen deze modellen kan ik alleen maar als advies geven ga ze in het echt bekijken neem een dvd speler mee of Dvd filmpje en ga het uitgebreid bekijken.
Nee haha, Bij Beterbed genaamd : RioBart schreef op zaterdag 21 juni 2008 @ 13:53:
[...]
Dat is toevallig, mijn bed is ook in dezelfde kleur.(Wenge??
)
[ Voor 11% gewijzigd door Mektheb op 21-06-2008 13:55 ]
Anoniem: 265650

Speakers: Klipsch
TV: Samsung LE32S81b
HD-Ontvanger: Samsung DCB-H360RS
Home Cinema Set: Philips HTS3100
CD-speler: Sony CDP-XB720
Receiver:Technics SA-EX300
Gamesconsole: Sony Playstation 3
En de SNES 16 bit niet te vergeten.
dat is toch echt een imag g3Anoniem: 48051 schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 18:37:
Ik zit nog steeds in mijn tijdelijke kamer (2 jaar) maar heb de boel maar even opgeleukt aangezien ik hier nog moet wonen tot ik afgestudeerd ben. Dit was vroeger een slaapkamer, toen rommelkamer.. en nu zit ik er dus..
[afbeelding]
U ziet:
Wat zie je niet:
Heel veel lurken, heel weinig posten..
Het witte meubel lijkt een beetje out-of-place imo. Voor de rest wél een mooi geheel.Anoniem: 265650 schreef op zaterdag 21 juni 2008 @ 15:28:
[afbeelding]
Speakers: Klipsch
TV: Samsung LE32S81b
HD-Ontvanger: Samsung DCB-H360RS
Home Cinema Set: Philips HTS3100
CD-speler: Sony CDP-XB720
Receiver:Technics SA-EX300
Gamesconsole: Sony Playstation 3
En de SNES 16 bit niet te vergeten.
Bedankt voor je antwoord! Dan zal ik toch zelf aan de slag moeten. Jammer dat ze dit soort kastjes nou nergens hebben en die ook nog een beetje te betalen zijn... (60 eu is echt niks)Anoniem: 251512 schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 15:07:
[...]
Kasten heb ik zelf gemaakt, ik werk bij een bouwmarkt waardoor ik aan veel hout kan komen en gebruik kan maken van vrijwel al het gereedschap,
Na aftrek van 20% persooneelskorting hebben de kasten mij ong, 40euro p/s gekost.
Dus ben je een beetje handig dan kun je gewoon in een bouwmarkt je spullen kopen en het zelf gaan maken. Ben je voor 60euro voor een kast klaar. Er kunnen uit mijn hoofd 340 dvd's in een enkele kast.
mocht je nog een tekeningetje hebben... graag!
[ Voor 3% gewijzigd door ElayZ op 21-06-2008 16:58 ]
Anoniem: 238860
Echt ontzettend mooi karel, ik vind dat de gekozen kleuren echt goed met elkaar 'matchen'. Ik vind de Kef iQ1's ook mooie speakers, de stand bij de fronts passen er echt perfect bij. Mag ik vragen waar je die hebt gekocht en hoe duur ze waren?Anoniem: 265116 schreef op zaterdag 21 juni 2008 @ 16:28:
Vandaag mijn nieuwe KEF`s opgehangen/neergezet en aangesloten, ben zeer tevreden met het resultaat en het geluid.
-Panasonic TH42PX80
-Panasonic SA-XR59
-Panasonic DVD-S54
-JBL subwoofer
-JBL EC25 centrespeaker
-4 KEF IQ1 speakers
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
groeten Karel
Anoniem: 265116
Bedankt voor je compliment
Ik heb de stands (Atacama Nexus 7, ook in andere hoogtes te krijgen) gekocht bij Speaker en Co in Haarlem voor 169 Euro (setje).
Ik denk dat als je ze op internet bestelt je ze wel voor 150 Euro kan vinden.
De stands zijn mooi afgewerkt en zwaar uitgevoerd, ben er zelf ook erg blij mee....
Op de foto`s komt alles een beetje donker over, ik heb nog even een beter plaatje geschoten zodat de kleur van de KEF`s wat beter overkomt.

groeten,
Karel
Ik heb de stands (Atacama Nexus 7, ook in andere hoogtes te krijgen) gekocht bij Speaker en Co in Haarlem voor 169 Euro (setje).
Ik denk dat als je ze op internet bestelt je ze wel voor 150 Euro kan vinden.
De stands zijn mooi afgewerkt en zwaar uitgevoerd, ben er zelf ook erg blij mee....
Op de foto`s komt alles een beetje donker over, ik heb nog even een beter plaatje geschoten zodat de kleur van de KEF`s wat beter overkomt.

groeten,
Karel
[ Voor 34% gewijzigd door Anoniem: 265116 op 21-06-2008 18:09 ]
Die KEF stands, waar heb je die vandaan? Zijn deze ook geschikt voor de iQ3?Anoniem: 265116 schreef op zaterdag 21 juni 2008 @ 16:28:
Vandaag mijn nieuwe KEF`s opgehangen/neergezet en aangesloten, ben zeer tevreden met het resultaat en het geluid.
-Panasonic TH42PX80
-Panasonic SA-XR59
-Panasonic DVD-S54
-JBL subwoofer
-JBL EC25 centrespeaker
-4 KEF IQ1 speakers
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
groeten Karel
Beter lezen

Anoniem: 265650
Moet ook zeggen dat ik niet geheel tevreden ben over deze twee (staan er twee tegen elkaar)Memphis177 schreef op zaterdag 21 juni 2008 @ 16:42:
[...]
Het witte meubel lijkt een beetje out-of-place imo. Voor de rest wél een mooi geheel.
meubels. Kan er wel alles perfect in kwijt (is weleens anders geweest) maar ik
kan er in deze thread zo 5 aanwijzen die ik stukken mooier vind en graag zou willen hebben:)
Anoniem: 256748
Heerlijk hé, die monitor Audio's, ik heb ze ook spelen op een Denon.Bart schreef op zaterdag 21 juni 2008 @ 12:24:
Even een snelle foto van m'n nieuwe spullen in m'n nieuwe kamer
[afbeelding]
- Pioneer PDP-4280XA
- Denon AVR-2308
- Denon DVD-1740
- Dreambox 7025 Plus
- Sony PS3
- Monitor Audio RS6
- Vogels Compose CFF140
Leuk om steeds meer MONITOR AUDIO te zien. Graag hoor ik hoe deze samen gaan met de DENON receiver.
Heb al 7 jaar monitor audio icm een denon AVR 3801 ( silver 3 voor en voor de backs baby boomers)
en ben er zeer tevreden over zeker een aanrader,
zou ook even snel pics posten.
Opzich goed. Persoonlijk vind ik echter dat er iets te veel detail in zit tenopzichte van de rest van de geluidskwaliteit, hierdoor vallen cd's wel snel door de mand maar wordt dit niet gecompenseerd door een verder wel goed geluid. En in de kamer van mijn huisgenoot vind ik de bas te overdreven, maar dat moet ieder voor zichzelf bepalen. Mijn eigen speakers hebben net wat minder detail maar wel een groter geluidsbeeld. Persoonlijk vind ik dat mooier.Falcon2107 schreef op maandag 23 juni 2008 @ 10:20:
Leuk om steeds meer MONITOR AUDIO te zien. Graag hoor ik hoe deze samen gaan met de DENON receiver.
Maar, belangrijker, wat voor muziek ga je er op luisteren?
off topic:Anoniem: 256748 schreef op zondag 22 juni 2008 @ 00:45:
[...]
Heerlijk hé, die monitor Audio's, ik heb ze ook spelen op een Denon.
derks.us
Coole website!
...en waarom?
Ik heb enkele weken terug de Monitor Audio Gold GS10 geluisterd. Klasse kleine boekenplankluidspreker van een prijs van 700 euro / stuk (uit mijn hoofd).Brimme schreef op maandag 23 juni 2008 @ 10:42:
Heb al 7 jaar monitor audio icm een denon AVR 3801 ( silver 3 voor en voor de backs baby boomers)
Ik was zeer gecharmeerd van deze luidspreker, versloeg de B&W 705 waar ik eigenlijk voor kwam.
Intel P4D-2800@2800, Asus P4P800-SE, 1024MB Corsair, Asus v9999/TD, Maxtor DiamondMax 10 250GB, Western Digital 600BB 60GB, Pioneer DVDR, HP 9150, Soundblaster Audigy. + Toshiba E400......
De muziek die ik beluister varrierd van de dagelijkse Top 40 tot aan bijvoorbeeld goed gecomponeerde muziekstukken uit de filmwereld ala Hans Zimmer / John Williams. Dus redelijk divers. Maar ook films gaan we via die set afspelen natuurlijk.killu schreef op maandag 23 juni 2008 @ 12:02:
[...]
Opzich goed. Persoonlijk vind ik echter dat er iets te veel detail in zit tenopzichte van de rest van de geluidskwaliteit, hierdoor vallen cd's wel snel door de mand maar wordt dit niet gecompenseerd door een verder wel goed geluid. En in de kamer van mijn huisgenoot vind ik de bas te overdreven, maar dat moet ieder voor zichzelf bepalen. Mijn eigen speakers hebben net wat minder detail maar wel een groter geluidsbeeld. Persoonlijk vind ik dat mooier.
Maar, belangrijker, wat voor muziek ga je er op luisteren?
Tot zover ik het nu (denk) bij elkaar te verzamelen:
Denon AVR 2808 (3808)
Monitor audio RS 6 (of BR6) + RS 1 (of BR2)
Denon DVD 2930 (3930) of een panasonic Blue Ray. Maar dit weet ik nog niet helemaal. Of een goede DVD-speler die ook goed met muziek kan omgaan of een allesspeler.
[ Voor 17% gewijzigd door Falcon2107 op 24-06-2008 11:45 ]
ziet er zeker als een goede set uit !
heb al jaren de Monitor Audio silver 3 i.c.m een avr3801 en ben hier tot de dag van vandaag nog heel erg over te spreken. ik heb een ps3 bij mijn versterker voor het hd gebeuren , (gaat ook erg goed om met dvds)
heb al jaren de Monitor Audio silver 3 i.c.m een avr3801 en ben hier tot de dag van vandaag nog heel erg over te spreken. ik heb een ps3 bij mijn versterker voor het hd gebeuren , (gaat ook erg goed om met dvds)
Ik heb zelf de RS6 gehoord en vergeleken met de BR5, in mijn ogen is de BR6 zware overkill qua laagweergave voor muziek (wel afhankelijk van de ruimte). Als je overwegend films kijken is het de moeite waard, anders zou ik gaan voor of RS6en of BR5 + (evt. sub.)Falcon2107 schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 11:24:
[...]
De muziek die ik beluister varrierd van de dagelijkse Top 40 tot aan bijvoorbeeld goed gecomponeerde muziekstukken uit de filmwereld ala Hans Zimmer / John Williams. Dus redelijk divers. Maar ook films gaan we via die set afspelen natuurlijk.
Tot zover ik het nu (denk) bij elkaar te verzamelen:
Denon AVR 2808 (3808)
Monitor audio RS 6 (of BR6) + RS 1 (of BR2)
Denon DVD 2930 (3930) of een panasonic Blue Ray. Maar dit weet ik nog niet helemaal. Of een goede DVD-speler die ook goed met muziek kan omgaan of een allesspeler.
Heb zelf de BR5en en vind ze qua klank weinig tot niks onderdoen voor de RS6en, de afwerking is jammer genoeg niet zo mooi als het fineer van de RS6en, maar daar betaal je ook naar
Afhankelijk van de soort muziek vind ik ook de RS6 nog vrij veel laagweergave. Maar bij filmmuziek is dat denk geen probleem, dan geeft het wel een extra kick mee natuurlijk, het gaat bij mij met filmmuziek ook meer om de associaties die het bij je losmaakt van die film die je ooit gezien heb dan bij gewone muziek.JottemJ schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 19:39:
[...]
Ik heb zelf de RS6 gehoord en vergeleken met de BR5, in mijn ogen is de BR6 zware overkill qua laagweergave voor muziek (wel afhankelijk van de ruimte). Als je overwegend films kijken is het de moeite waard, anders zou ik gaan voor of RS6en of BR5 + (evt. sub.)
Heb zelf de BR5en en vind ze qua klank weinig tot niks onderdoen voor de RS6en, de afwerking is jammer genoeg niet zo mooi als het fineer van de RS6en, maar daar betaal je ook naar
Ik weet dat dit topic niet voor dit soort vragen bedoelt zijn
Nee dus ...
Nee dus ...
[ Voor 53% gewijzigd door voodooless op 25-06-2008 07:40 ]
Heel veel lurken, heel weinig posten..
Heeft iemand hier een opstelling met de B&W CM1 serie?? Zo ja...pics please??
Anoniem: 114225
Ik zal zsm even een paar foto's posten. Ik heb er 2 voor, 2 achter en de bijpassende center in een combi HT en Stereo opzet.
Flatwhite schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 00:14:
Heeft iemand hier een opstelling met de B&W CM1 serie?? Zo ja...pics please??![]()
![]()
Whoa...Anoniem: 114225 schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 08:22:
Ik zal zsm even een paar foto's posten. Ik heb er 2 voor, 2 achter en de bijpassende center in een combi HT en Stereo opzet.
[...]
Maar combi HT en Stereo? Heb je dan ook twee receivers? En de lage tonen...heb je een sub?
Anoniem: 114225
Ok:Flatwhite schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 11:05:
[...]
Whoa...![]()
![]()
Show us please..
![]()
![]()
![]()
Maar combi HT en Stereo? Heb je dan ook twee receivers? En de lage tonen...heb je een sub?
HT: sr-7500 en een dv-7600
Stereo: PM7001-KI, SA-7001-KI en de SR7001
De sub heb ik via de Hi-Level kabel gekoppeld aan de stereo en HT via de LFE (lo-level) kabel.
De achter- en centerspeaker zijn standaard aangesloten op de HT-receiver.
De fronts heb ik via 2 sets kabel (van den Hul CS-122) gekoppeld. deze zijn voorzien van WBT-banaanstekkers.
Als ik stereo of HT luister dan wissel ik alleen even de kabel om en dat is zo gebeurt met die banaanstekkers.
Resultaat: In alle gevallen een supergeluid.
zoals beloofd: foto's volgen zsm..
Heb weer een een update gedaan...
Vroeger

Nu

De panasonic 42pv70fa is vervangen door een pioneer pdp-lx5090
Verder zie je nog
Monitor Audio RS6, Rslcr (en als surround de RSfx) Walnut
Denon avr-3808
Denon dvd 1940
Playstation 3
Indi HD-receiver
Lacie hdd 1 tb
Wat nog moet komen is een losse stereo versterker en losse cd-speler.
Ben aan het kijken voor de Denon pma 1500 en de Denon dcd 1500,
Vroeger

Nu

Verder zie je nog
Denon avr-3808
Denon dvd 1940
Playstation 3
Indi HD-receiver
Lacie hdd 1 tb
[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 256748 op 25-06-2008 18:17 ]
Maar hoe moet ik dit zien dan? Het zijn toch boxen die een groot bereik hebben. Deze kan je dan zelf toch wel met de receiver, de hoge en lage tonen aanpassen, totdat het naar je wens is.?killu schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 21:25:
[...]
Afhankelijk van de soort muziek vind ik ook de RS6 nog vrij veel laagweergave. Maar bij filmmuziek is dat denk geen probleem, dan geeft het wel een extra kick mee natuurlijk, het gaat bij mij met filmmuziek ook meer om de associaties die het bij je losmaakt van die film die je ooit gezien heb dan bij gewone muziek.
Na een lange tijd ook een update van mijn kant. Ben een tijdje geleden begonnen met het vervangen van mijn setup.
Hoe was het?

Een oude Akai versterker
Samsung LW22N23 lcd tv
Samsung HD935 DVD speler
Studiotech power 180 speakers
HTPC in een Silverstone LC16MR kast
Wat veranderde er eerst?
Eerst gingen de speakers eruit. Ondanks dat ze handig waren als kastje om een plant op te zetten was het geluid niet geweldig. Mijn keuze viel (grotendeels vanwege de looks) op de KEF IQ7's.
Zo gezegd, zo gedaan:

En een keer zonder frontje

Ja, ik vind het erg mooie boxen

Nu kraakte de oude versterker als een gek, en dat is natuurlijk zonde als je net nieuwe boxen aan hebt geschaft. Dus ging de oude AKAI eruit en werd een Denon AVR 1508 besteld:

De versterker werd gelijk met mijn nieuwe TV gebracht: een Toshiba Regza 40ZF

Zoals je ziet is de boekenkast (ik heb nog geen mooie kast kunnen vinden) te smal voor de televisie. De HTPC heeft dus een plekje op de speakers gekregen. Zoals ik al zei, het zijn goede kastjes
En van voren ziet het er nu zo uit:

Resumerend:
Een oude Akai versterker -> Denon AVR 1508
Samsung LW22N23 lcd tv -> Toshiba Regza 40F
Samsung HD935 DVD speler -> blijft, altijd handig een upscalende dvd speler
Studiotech power 180 speakers -> Kef IQ7
HTPC in een Silverstone LC16MR kast -> Blijft ook, hij staat net een maand
Erg happy mee, ware het niet dat de Toshiba een redelijk luide brom geeft en hij daarom terug gaat naar de leverancier. Omdat ik niet het risico wil lopen om nog een brommende terug te krijgen heb ik niet gevraagd een nieuwe op te sturen. Dus ik ga weer terug naar mn 23 inch Samsungetje... Baal als een stekker, maar er is op dit moment geen 40 of 37 inch televisie die ik kwa design even mooi vind als de Toshiba.. dus ik wacht rustig af. Tips voor 37 inc televisies (eventueel 40) die wel ook zo een dun randje hebben; ik hou mij aanbevolen.
Hoe was het?

Een oude Akai versterker
Samsung LW22N23 lcd tv
Samsung HD935 DVD speler
Wat veranderde er eerst?
Eerst gingen de speakers eruit. Ondanks dat ze handig waren als kastje om een plant op te zetten was het geluid niet geweldig. Mijn keuze viel (grotendeels vanwege de looks) op de KEF IQ7's.
Zo gezegd, zo gedaan:

Nu kraakte de oude versterker als een gek, en dat is natuurlijk zonde als je net nieuwe boxen aan hebt geschaft. Dus ging de oude AKAI eruit en werd een Denon AVR 1508 besteld:

Zoals je ziet is de boekenkast (ik heb nog geen mooie kast kunnen vinden) te smal voor de televisie. De HTPC heeft dus een plekje op de speakers gekregen. Zoals ik al zei, het zijn goede kastjes

Resumerend:
Erg happy mee, ware het niet dat de Toshiba een redelijk luide brom geeft en hij daarom terug gaat naar de leverancier. Omdat ik niet het risico wil lopen om nog een brommende terug te krijgen heb ik niet gevraagd een nieuwe op te sturen. Dus ik ga weer terug naar mn 23 inch Samsungetje... Baal als een stekker, maar er is op dit moment geen 40 of 37 inch televisie die ik kwa design even mooi vind als de Toshiba.. dus ik wacht rustig af. Tips voor 37 inc televisies (eventueel 40) die wel ook zo een dun randje hebben; ik hou mij aanbevolen.
[ Voor 8% gewijzigd door cheiron op 25-06-2008 20:19 ]
Flickr PSN ID= cheironnl
Hoi,
Bij deze mijn bijdrage
- Harman Kardon AVR 145
- Harman Kardon DVD 37
- Harman Kardon HTS11, met zuiltjes
- "the bridge" met een ipod
- Xbox 360
- Samsung digitale decoder
- Samsung 68BD 37"
- de oudere dvd speler

Ben er erg tevreden over!
Bij deze mijn bijdrage
- Harman Kardon AVR 145
- Harman Kardon DVD 37
- Harman Kardon HTS11, met zuiltjes
- "the bridge" met een ipod
- Xbox 360
- Samsung digitale decoder
- Samsung 68BD 37"
- de oudere dvd speler

Ben er erg tevreden over!
[ Voor 4% gewijzigd door zenith op 25-06-2008 20:30 ]
Waar blijven de foto's?Anoniem: 114225 schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 11:43:
[...]
Ok:
HT: sr-7500 en een dv-7600
Stereo: PM7001-KI, SA-7001-KI en de SR7001
De sub heb ik via de Hi-Level kabel gekoppeld aan de stereo en HT via de LFE (lo-level) kabel.
De achter- en centerspeaker zijn standaard aangesloten op de HT-receiver.
De fronts heb ik via 2 sets kabel (van den Hul CS-122) gekoppeld. deze zijn voorzien van WBT-banaanstekkers.
Als ik stereo of HT luister dan wissel ik alleen even de kabel om en dat is zo gebeurt met die banaanstekkers.
Resultaat: In alle gevallen een supergeluid.
zoals beloofd: foto's volgen zsm..
@hierboven....mooie opstellingen... Valt me op dat er toch veel HK AVR's worden verkocht de laatste tijd en vooral i.c.m. de HKTS11
Nou heb je het zo leuk voor elkaar, maar nog geen mooi meubel? Of staat dat nu op de planning?cheiron schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 20:17:
Na een lange tijd ook een update van mijn kant. Ben een tijdje geleden begonnen met het vervangen van mijn setup.
Hoe was het?
[afbeelding]
Een oude Akai versterker
Samsung LW22N23 lcd tv
Samsung HD935 DVD speler
Wat veranderde er eerst?
Zo gezegd, zo gedaan:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Resumerend:
Dell Vostro 7620 / Intel Core i7 12700H / NVIDIA GeForce RTX 3050 Ti 4GB / 40GB DDR5RAM / Samsung 990 Pro 1TB / Dell WD22TB4 / 2x Dell G2724D / Dell Premier KM900 / Universal Audio Volt 1 / 2x KRK Rokit RP8 G4 / KRK S12.4
Thanx_Brake_ schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 22:54:
[...]
Nou heb je het zo leuk voor elkaar, maar nog geen mooi meubel? Of staat dat nu op de planning?
Staat zeker op de planning. Dit is onze boekenkast die op zn kant ligt, en dat was eigenlijk alleen om even te kijken hoe het zou staan. Ondertussen staat het al 2 maanden zo
Een hoop kasten hebben net een vervelende maat voor ons huis (te diep) en one-piece stukken zijn erg duur. Dus we kijken rustig. En nu de Toshiba terug gaat (
Flickr PSN ID= cheironnl
Ik ben al ruim een half jaar op zoek naar een fatsoenlijk meubel wat er een beetje uitziet en waar m'n mediacenter en receiver in passen. De meeste standaardmeubels zijn niet diep genoeg en als ze dat wel zijn dan ziet het er niet uit. Ik vrees dat het maatwerk bij een meubelmaker wordt (minimaal 2500 euri voor een simpel kastje) of zelf iets bouwen. Vorige week nog een hele middag Villa Arena uitgekamd maar het aanbod aan AV meubilair was bedroevend. Slechts één winkel had wat Spectral spul staan, maar helaas is dat niet wat ik zoek. Zelfs Ikea heeft een mooier aanbod, maar daar past dan weer bijna niets in
Momenteel de woonkamer aan het verbouwen. De laatste restjes jaren 70 zooi van de vorige bewoners eruit. Een mooi meubel is eigenlijk de laatste schakel. Ik hoop spoedig foto's van mijn set te kunnen posten.
Momenteel de woonkamer aan het verbouwen. De laatste restjes jaren 70 zooi van de vorige bewoners eruit. Een mooi meubel is eigenlijk de laatste schakel. Ik hoop spoedig foto's van mijn set te kunnen posten.
Dit niks voor je? "Kheb hem zelf ook"synthdood schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 10:06:
Ik ben al ruim een half jaar op zoek naar een fatsoenlijk meubel wat er een beetje uitziet en waar m'n mediacenter en receiver in passen. De meeste standaardmeubels zijn niet diep genoeg en als ze dat wel zijn dan ziet het er niet uit. Ik vrees dat het maatwerk bij een meubelmaker wordt (minimaal 2500 euri voor een simpel kastje) of zelf iets bouwen. Vorige week nog een hele middag Villa Arena uitgekamd maar het aanbod aan AV meubilair was bedroevend. Slechts één winkel had wat Spectral spul staan, maar helaas is dat niet wat ik zoek. Zelfs Ikea heeft een mooier aanbod, maar daar past dan weer bijna niets in
Of ditsynthdood schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 10:06:
Ik heb zelf de podium van 2.83 breed. Als je wil kan ik wel wat foto's posten)
Je hebt ook nog dit www.karat.nu
2 meter breed met 1 schuifdeur 2 laden en 1 normaal deurtje voor om en na bij de 1000 euro
2 meter breed met 1 schuifdeur 2 laden en 1 normaal deurtje voor om en na bij de 1000 euro
rsvmark schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 10:57:
[...]
Of dit
Ik heb zelf de podium van 2.83 breed. Als je wil kan ik wel wat foto's posten)
Thanx! Now we're talking! Die spullen zien er goed uit! Die Podium vind ik erg mooi!lowfi schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 10:59:
Je hebt ook nog dit www.karat.nu
Ik heb in de breedte ongeveer 1.80 meter. Ik moet echter wel de nodige apparatuur kwijt, dus lades enzo zal niet gaan ben ik bang.
Hoe bevalt de pioneer? Vooral t.o.v de panasonic? Ik heb veel interesse in de pio maar heb hem helaas nog niet gezien. De panasonic ken ik wel en vond ik al goede tv.Anoniem: 256748 schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 14:03:
Heb weer een een update gedaan...
Vroeger
[afbeelding]
Nu
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Verder zie je nog
Denon avr-3808
Denon dvd 1940
Playstation 3
Indi HD-receiver
Lacie hdd 1 tb
Dat aanpassen gaat natuurlijk maar gedeeltelijk. Echter, jij moet bepalen na luisteren wat je van de laagweergave vind. Iedereen luistert op een andere manier naar muziek en let ook op andere dingen.Falcon2107 schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 19:34:
[...]
Maar hoe moet ik dit zien dan? Het zijn toch boxen die een groot bereik hebben. Deze kan je dan zelf toch wel met de receiver, de hoge en lage tonen aanpassen, totdat het naar je wens is.?
Uiteraard luisteren we eerste voordat we kopenkillu schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 12:59:
[...]
Dat aanpassen gaat natuurlijk maar gedeeltelijk. Echter, jij moet bepalen na luisteren wat je van de laagweergave vind. Iedereen luistert op een andere manier naar muziek en let ook op andere dingen.
Voor een normale kamer is dan de BR 5 of 6 voldoende of is een RS6 dan aan te raden?
Poosje terug de 1dayfly dag actie gekocht..
Een Harman/Kardon AVR 247 receiver met HKTS11 set (nog 1 paar zuilen bij gekocht, bij BCC) en DVD37 dvd speler.
Voorlopig nog geen foto's want set is voor in het nieuwe huis, wat nu gebouwd wordt
Een Harman/Kardon AVR 247 receiver met HKTS11 set (nog 1 paar zuilen bij gekocht, bij BCC) en DVD37 dvd speler.
Voorlopig nog geen foto's want set is voor in het nieuwe huis, wat nu gebouwd wordt
Anoniem: 255763
nu dan eindelijk een mooie update gedaan.
mijn oude set
Wat zie je staan
JVC TH-A35 ( Home cinema set )
JVC av28x25eus
PS2
PS2 games
PSP games
CD's
heeeeeel veeeeel DVD's
en nog wat andere dingetjes:P

nieuwe set
voor

achter

sub

receiver

wat is er nieuw
onkyo tx-sr576 receiver
onkyo dv-sp405 dvd
harman en kardon hkts 11b speakers
mijn oude set
Wat zie je staan
JVC TH-A35 ( Home cinema set )
JVC av28x25eus
PS2
PS2 games
PSP games
CD's
heeeeeel veeeeel DVD's
en nog wat andere dingetjes:P

nieuwe set
voor

achter

sub

receiver

wat is er nieuw
onkyo tx-sr576 receiver
onkyo dv-sp405 dvd
harman en kardon hkts 11b speakers
das ook wel een fancy tv-meubel wat je daar hebt!
ik ben er zelf 1 t maken van 30 mm dik mdf. Kast is 50cm diep en 180 cm breed en bijna niet te tillen
Kan ik lekker mijn 46x3500 op kwijt 
Zodra ik mijn kast klaar heb (moet nog gespoten worden)en alles heb aangesloten zal ik ook eens wat posten!
ik ben er zelf 1 t maken van 30 mm dik mdf. Kast is 50cm diep en 180 cm breed en bijna niet te tillen
Zodra ik mijn kast klaar heb (moet nog gespoten worden)en alles heb aangesloten zal ik ook eens wat posten!
Oké, tijd dat ik eens wat toevoeg in dit topic:

en mijn super surroundspeaker

De setup bestaat uit:
- Toshiba 37x3030D
- Samsung HT420 (of zoiets, iig megagoedkope homecinemaset, dus inclusief speakers)
- Humax irdeta digitale tv ontvanger
- Gamepc in HTPC behuizing (Q6600, 8800GT, 4 gig, 750 gb, Vista 32 bits)
Ik zit al een tijdje te loeren naar de Onkyo 606 maar het geluid van de Samsung bevalt me eigenlijk prima en de Onkyo heeft dus geen haast. De pc heeft een Club3d Theatron geluidskaart en maakt dus van al het surroundgeluid op de pc (spellen/films) on the fly DD of DTS surroundgeluid. Dit komt met een optische kabel op de Samsung binnen, die het mooi weergeeft. Ook HD films bekijk ik via de pc.

en mijn super surroundspeaker

De setup bestaat uit:
- Toshiba 37x3030D
- Samsung HT420 (of zoiets, iig megagoedkope homecinemaset, dus inclusief speakers)
- Humax irdeta digitale tv ontvanger
- Gamepc in HTPC behuizing (Q6600, 8800GT, 4 gig, 750 gb, Vista 32 bits)
Ik zit al een tijdje te loeren naar de Onkyo 606 maar het geluid van de Samsung bevalt me eigenlijk prima en de Onkyo heeft dus geen haast. De pc heeft een Club3d Theatron geluidskaart en maakt dus van al het surroundgeluid op de pc (spellen/films) on the fly DD of DTS surroundgeluid. Dit komt met een optische kabel op de Samsung binnen, die het mooi weergeeft. Ook HD films bekijk ik via de pc.
[ Voor 6% gewijzigd door GodDamage op 26-06-2008 23:54 ]
Ik was enorm tevreden van de panasonic en heb 'm enkel weggedaan omdat ik groter wou. Nu ik eenmaal het beeld van de pio heb gezien nu zou ik nooit meer nr panasonic gaan. Over detail kan ik het nie hebben want je kan geen full hd met een hd-ready vergelijken maar vooral dan het zwart (is echt abnormaal donker), de kleuren, de beeldverwerking, ...h00ligan83 schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 11:56:
[...]
Hoe bevalt de pioneer? Vooral t.o.v de panasonic? Ik heb veel interesse in de pio maar heb hem helaas nog niet gezien. De panasonic ken ik wel en vond ik al goede tv.
Je merkt direct bij het aanzetten van het toestel waarom je de hoofdprijs betaald.
Het is wel een beetje jammer dat pioneer de kosten heeft gedrukt door de afwerking iets minder mooi te maken. Het blijft een mooi en degelijk toestel (zeker tov panasonic etc...) maar tov de lx508 merk je wel waarom ie een stuk goedkoper is geworden.
Nu ik ben zeer tevreden en ik denk dat ik voorlopig het bij pioneer hou.
Anoniem: 251219
Super al die setjes en bijpassende meubels TOP.
Hier ook wel tevreden met me meubel (net zoiets als hierboven) helaas geen werkende set hier snif sniff (zie Anoniem: 251219 in "RDR-HX750 aansluiten")
Kijk hier al enige tijd met veel plezier mee, zou graag me setje (niet de mooiste voor sommige hier misschien, ook zeker niet de duurste.. ) willen posten maar helaas.. valt weinig te posten krijg het niet werkend...
Overigens ontopic me meubel heb ik gekocht nadat ik hem hier pas voorbij zag komen.. Top
Wie weet mocht de boel werkende kunnen kriijgen , deel ik m'n bescheiden setje graag met jullie
Hier ook wel tevreden met me meubel (net zoiets als hierboven) helaas geen werkende set hier snif sniff (zie Anoniem: 251219 in "RDR-HX750 aansluiten")
Kijk hier al enige tijd met veel plezier mee, zou graag me setje (niet de mooiste voor sommige hier misschien, ook zeker niet de duurste.. ) willen posten maar helaas.. valt weinig te posten krijg het niet werkend...
Overigens ontopic me meubel heb ik gekocht nadat ik hem hier pas voorbij zag komen.. Top
Wie weet mocht de boel werkende kunnen kriijgen , deel ik m'n bescheiden setje graag met jullie
Ik wil ook ff de show maken! 
Dus, mijn spulletjes:
Speakers:
main: Mordaunt Short MS908
center: Mordaunt Short MS905i
sub: Monitor Audio RSW12
surround: Jamo A330 (niet op foto's)
Bekabeling speakers: Van den Hul SKYLINE Hybrid (main en center) en Oehlbach (sub en surround)
Receiver: Marantz SR5000 OriginalSE
CD speler: Marantz CD5400
DVD speler: Pioneer DV-400V
TV: Samsung LE32R71B
STB: Siemens M750C IR
Bekabeling: o.a. Monster en Oehlbach en verder noname standaard kabeltjes
Verder nog aanwezig op de foto's:
Logitech Harmony One
Sony PS3
Sony PSP
Apple Mac mini (doet dienst als HTPC)
Micronet 250GB (storage voor Mac mini)
LaCie d2 quadra 320GB (storage voor Mac mini)
LaCie d2 quadra 500GB (storage voor Mac mini)
WD MyBook Essential Edition 500GB (DVR storage voor de Siemens STB)
And last, but not least:
TV meubel: Benno (Ikea)
Foto's:

Dus, mijn spulletjes:
Speakers:
main: Mordaunt Short MS908
center: Mordaunt Short MS905i
sub: Monitor Audio RSW12
surround: Jamo A330 (niet op foto's)
Bekabeling speakers: Van den Hul SKYLINE Hybrid (main en center) en Oehlbach (sub en surround)
Receiver: Marantz SR5000 OriginalSE
CD speler: Marantz CD5400
DVD speler: Pioneer DV-400V
TV: Samsung LE32R71B
STB: Siemens M750C IR
Bekabeling: o.a. Monster en Oehlbach en verder noname standaard kabeltjes
Verder nog aanwezig op de foto's:
Logitech Harmony One
Sony PS3
Sony PSP
Apple Mac mini (doet dienst als HTPC)
Micronet 250GB (storage voor Mac mini)
LaCie d2 quadra 320GB (storage voor Mac mini)
LaCie d2 quadra 500GB (storage voor Mac mini)
WD MyBook Essential Edition 500GB (DVR storage voor de Siemens STB)
And last, but not least:
TV meubel: Benno (Ikea)
Foto's:

Hoe bevalt die tv? Ik ben zelf ook aan het overwegen deze tv aan te schaffen.CaiberSpy schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 02:29:
Ik wil ook ff de show maken!
Dus, mijn spulletjes:
....
Was eigenlijk van plan voorlopig geen nieuwe spullen meer te kopen, maar kwam een aanbieding bij Correct tegen waar ik geen nee tegen kon zeggen.
De vader van een vriend van me heeft een complete set Dali Suite II staan en vooral de fronts (2.8) vond ik altijd erg mooi. Om alleen weer €1300 uit te geven (vanafprijs waar ze bij de meeste winkels, ook op internet, nu voor staan) werd een beetje teveel van het goede. Ik had een tijdje geleden al een nieuwe receiver (Marantz SR8001) gekocht dus wilde het rustig aan doen.
Correct had echter een B-partij met lichte uiterlijke beschadigingen staan met nog 5 jaar volledige garantie voor €600. Na inspectie bleek dat er bij de ene speaker een putje in de onderkant van de voet zat en bij de andere speaker een krasje in de afwerking aan de onderkant (zit redelijk achterin, dus je moet het zoeken om het te zien).
€700 korting (meer dan 50% dus
) voor 2 bijna onzichtbare uiterlijke onvolkomenheden vond ik best een goede deal
!
Kortom, ik heb weer nieuwe voorspeakers. Had hiervoor naar volle tevredenheid een setje Dali Blue 3003's en nu naar nog vollere tevredenheid dan een setje Suite II 2.8's. Met name de lage tonen zijn veel beter en ze hebben meer detail. Ook hogere volumes doen ze iets rustiger (ze zijn ook 2x zo groot
).
Foto's:

Toch leuk om te zien: met de hand geassembleerd in Denemarken en persoonlijk getekend voor controle bij Dali

Kabeltroep

Apparatuur

Achterspeakers
Componenten:
Front: Dali Suite II 2.8
Center: Dali Concept Center
Surround: Dali Blue 2002
Sub: Mordaunt-Short MS909W
Receiver: Marantz SR8001
Cd-speler: Marantz CD5400
TV: Samsung LE32T51B
Blu-Ray: Playstation3
Kabels: Voornamelijk Profigold en Oehlbach (maar ook een Lidl HDMI kabel
)
De vader van een vriend van me heeft een complete set Dali Suite II staan en vooral de fronts (2.8) vond ik altijd erg mooi. Om alleen weer €1300 uit te geven (vanafprijs waar ze bij de meeste winkels, ook op internet, nu voor staan) werd een beetje teveel van het goede. Ik had een tijdje geleden al een nieuwe receiver (Marantz SR8001) gekocht dus wilde het rustig aan doen.
Correct had echter een B-partij met lichte uiterlijke beschadigingen staan met nog 5 jaar volledige garantie voor €600. Na inspectie bleek dat er bij de ene speaker een putje in de onderkant van de voet zat en bij de andere speaker een krasje in de afwerking aan de onderkant (zit redelijk achterin, dus je moet het zoeken om het te zien).
€700 korting (meer dan 50% dus
Kortom, ik heb weer nieuwe voorspeakers. Had hiervoor naar volle tevredenheid een setje Dali Blue 3003's en nu naar nog vollere tevredenheid dan een setje Suite II 2.8's. Met name de lage tonen zijn veel beter en ze hebben meer detail. Ook hogere volumes doen ze iets rustiger (ze zijn ook 2x zo groot
Foto's:

Toch leuk om te zien: met de hand geassembleerd in Denemarken en persoonlijk getekend voor controle bij Dali

Kabeltroep

Apparatuur

Achterspeakers
Componenten:
Kabels: Voornamelijk Profigold en Oehlbach (maar ook een Lidl HDMI kabel
Qua HDMI kabels schijnt het geen bal uit te maken of je er één koopt van 100 of van 20 euro.
Is eens een test geweest, waarin 'experts' verschillende kabels testen en geen verschil zagen. In hoeverre dat echt betrouwbaar was, is nog maar de vraag, maar kan me wel voorstellen dat het verschil tussen goedkope en dure HDMI kabels verwaarloosbaar is, iig voor de normale thuis set-up.
Dat behang heb ik ook lange tijd gehad. Heb ook een pistool (stuk kleiner dan die van jou, zo aan de schouder/kolf (of hoe je dat ook noemt) te zien. Alleen niet zo een dikke set-up qua audio. Ook totaal geen ruimte voor nu.
Is eens een test geweest, waarin 'experts' verschillende kabels testen en geen verschil zagen. In hoeverre dat echt betrouwbaar was, is nog maar de vraag, maar kan me wel voorstellen dat het verschil tussen goedkope en dure HDMI kabels verwaarloosbaar is, iig voor de normale thuis set-up.
Dat behang heb ik ook lange tijd gehad. Heb ook een pistool (stuk kleiner dan die van jou, zo aan de schouder/kolf (of hoe je dat ook noemt) te zien. Alleen niet zo een dikke set-up qua audio. Ook totaal geen ruimte voor nu.
[ Voor 22% gewijzigd door VincentG op 27-06-2008 15:30 ]
Oh oh Mr. B, oh oh!
Moet eigenlijk nog een keer opnieuw behangen, maar dan moet alles de kamer uit en daar heb ik weer geen zin in 
Die HDMI kabel hadden ze een keer opengemaakt bij een Duitse Hifi-site en hij bleek vergelijkbaar met de gemiddelde HDMI kabel van €40 tot €50 die ze bij de Mediamarkt en dergelijken verkopen. Zeg maar die instap merk dingen (Oehlbach enzo). Die bij de Lidl kostte alleen maar €15
Mijn kamer is overigens ook niet zo groot. 4,5 bij 4,5 meter geloof ik.
Die HDMI kabel hadden ze een keer opengemaakt bij een Duitse Hifi-site en hij bleek vergelijkbaar met de gemiddelde HDMI kabel van €40 tot €50 die ze bij de Mediamarkt en dergelijken verkopen. Zeg maar die instap merk dingen (Oehlbach enzo). Die bij de Lidl kostte alleen maar €15
Mijn kamer is overigens ook niet zo groot. 4,5 bij 4,5 meter geloof ik.
De TV bevalt prima. Ik zou echter voor een nieuwer model gaan als ik nu een 32" LCD TV zou willen kopen. Deze is nl. al ongeveer 2 jaar oud. Tegenwoordig is men minstens 1 generatie verder m.b.t. gebruikte technieken etc.basproffesional schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 08:39:
[...]
Hoe bevalt die tv? Ik ben zelf ook aan het overwegen deze tv aan te schaffen.
Deze ga ik overigens over niet al te lange tijd maar weer eens vervangen door een flinke - minstens 42" - full HD plasma. Ik heb me bij de plaatselijke mediagiganten al ettelijke keren staan vergapen aan o.a. een Panasonic en een Samsung. Met name het contrast en de zwartwaarden zijn echt vele malen beter dan mijn Samsung LCD-tje.
Nieuwe aanwinsten in mijn set:
- Marantz CD14 met een Lclock X02
- Philips LHH2000

De CD14 heeft 2x een tda1547 (dac7) en TDA1307 (DF3) digitaal filter, de LHH2000 heeft 2x een tda1540 14bit dac's.
De LHH2000 is een professionele studio speler wat bestaat uit een LHH2001 cdspeler, LHH2051 (rechter gedeelte op de 'afstandsbediening' met de grote ronde knop) Function Module en een LHH2052 Command Module (linker gedeelte op de 'afstandsbediening').
De Philips LHH2000 is geintroduceerd in 1985 en gebouwd door Philips Electro Acoustiek Holland. Vooral in Japan was dit toestel populair en werd er in studios gebruik van gemaakt, maar ook hier in NL hebben diverse radiostations waaronder de KRO en NOS gebruikt gemaakt van deze speler. De LHH2000 kostte destijds nieuw fl.15.0000,-. De prijzen liggen tegenwoordig in Japan rond de 4000 euro.
Het geluid is erg mooi. Erg gedetailleerd, heel transparant, bijna analoog en heel vanzelfsprekend. Verrassend voor zo'n oude speler, vooral aangezien er gebruik wordt gemaakt van 2 oude 14bit d/a converters. Verder heeft dit exemplaar een CDM1 loopwerk, vroegere modellen hadden een CDM0 (CDM1 is een doorontwikkeling van de CDM0, de CDM0 bleek lastig te produceren).
Voor meer info en foto's van deze en andere Philips/Marantz spelers, zie : http://www.marantzphilips.nl (enkel voor liefhebbers
)
Yo steven!
- Marantz CD14 met een Lclock X02
- Philips LHH2000

De CD14 heeft 2x een tda1547 (dac7) en TDA1307 (DF3) digitaal filter, de LHH2000 heeft 2x een tda1540 14bit dac's.
De LHH2000 is een professionele studio speler wat bestaat uit een LHH2001 cdspeler, LHH2051 (rechter gedeelte op de 'afstandsbediening' met de grote ronde knop) Function Module en een LHH2052 Command Module (linker gedeelte op de 'afstandsbediening').
De Philips LHH2000 is geintroduceerd in 1985 en gebouwd door Philips Electro Acoustiek Holland. Vooral in Japan was dit toestel populair en werd er in studios gebruik van gemaakt, maar ook hier in NL hebben diverse radiostations waaronder de KRO en NOS gebruikt gemaakt van deze speler. De LHH2000 kostte destijds nieuw fl.15.0000,-. De prijzen liggen tegenwoordig in Japan rond de 4000 euro.
Het geluid is erg mooi. Erg gedetailleerd, heel transparant, bijna analoog en heel vanzelfsprekend. Verrassend voor zo'n oude speler, vooral aangezien er gebruik wordt gemaakt van 2 oude 14bit d/a converters. Verder heeft dit exemplaar een CDM1 loopwerk, vroegere modellen hadden een CDM0 (CDM1 is een doorontwikkeling van de CDM0, de CDM0 bleek lastig te produceren).
Voor meer info en foto's van deze en andere Philips/Marantz spelers, zie : http://www.marantzphilips.nl (enkel voor liefhebbers
Yo steven!
Vet hoor om te zien wat voor set-ups iedereen heeft staan.
Hier mijn set-up van het moment:
Hifi-Meubel met apparatuur:

TV: LG 50PC51 Plasma (Stond op het moment op test dvd voor inspelen van 100uur)
Front speakers: Pioneer S-H310V-QL (staan op het moment B&W 601 S3)
Rear/Center: Pioneer S-SP32-QL
Sub: Pioneer S-W110S-K
Receiver: Pioneer VSX 915-K
CD: Pioneer PD-F607 (25 Wisselaar)
Equalizer: Pioneer GR-777 (niet aangesloten op moment)
Verder worden de Pioneer S-H310V-QL nog vervangen voor andere B&W speakers serie 6xx of 7xx en de 601's die er nu staan worden dan als surround gebruikt. Tevens hangt er nog een Club3D Theatron Agrippa DTS aan m'n reciever die voornamelijk voor muziek wordt gebruikt.
Zithoek:

Verder worden de Pioneer S-H310V-QL nog vervangen voor andere B&W speakers serie 6xx of 7xx en de 601's die er nu staan worden dan als surround gebruikt. Tevens hangt er nog een Club3D Theatron Agrippa DTS aan m'n reciever die voornamelijk voor muziek wordt gebruikt.
Zithoek:

[ Voor 3% gewijzigd door S95Sedan op 27-06-2008 20:16 ]
Bedankt!! Hier heb ik wel echt wat aan, ik zit zelf te twijfelen tussen bovenstaande en de Samsung LE32M87B. Waarschijnlijk dan toch kijken voor de laatste, ik ga me er nog is goed in verdiepen in ieder geval bedankt.CaiberSpy schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 19:04:
[...]
De TV bevalt prima. Ik zou echter voor een nieuwer model gaan als ik nu een 32" LCD TV zou willen kopen. Deze is nl. al ongeveer 2 jaar oud. Tegenwoordig is men minstens 1 generatie verder m.b.t. gebruikte technieken etc.
Deze ga ik overigens over niet al te lange tijd maar weer eens vervangen door een flinke - minstens 42" - full HD plasma. Ik heb me bij de plaatselijke mediagiganten al ettelijke keren staan vergapen aan o.a. een Panasonic en een Samsung. Met name het contrast en de zwartwaarden zijn echt vele malen beter dan mijn Samsung LCD-tje.
Mooie set zeg! Klinken het center en de surround kanalen ook mooi vol net zoals de fronts met de SR8001? We hebben hier nml een SR4001 staan en daar heb ik m'n Concept center aan gehad maar echt een mooi vol geluid vond ik er nogsteeds niet uitkomen. Vraag me af of dat nou aan de dvd's ligt of aan de receiver.mac1987 schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 13:27:
Was eigenlijk van plan voorlopig geen nieuwe spullen meer te kopen, maar kwam een aanbieding bij Correct tegen waar ik geen nee tegen kon zeggen.
---snip---
Componenten:
Kabels: Voornamelijk Profigold en Oehlbach (maar ook een Lidl HDMI kabel)
Heb een Dali 5.0 set tot nu toe maar moet nog een receiver aanschaffen. Twijfel een beetje wat voor iets (en dit is geen verkapte 'wat moet ik kopen', maar probeer te achterhalen waar het 'probleem' zit). Wil eigenlijk wel dat center en surround ook een mooie volle klank hebben anders heb ik zo'n grote center en klinkt het nog als een ding die niet lager kan dan 120-150Hz.
Mooie set! Ik zie in de hoek nog een antec p180 kast verstopt staanS95Sedan schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 20:11:
Vet hoor om te zien wat voor set-ups iedereen heeft staan.
[afbeelding]
Zithoek:
[afbeelding]
Hoe ver zit je eigenlijk van het scherm af?
Flickr PSN ID= cheironnl
Anoniem: 85217
Zo tijdje geleden weer.
Onlangs een kleine update bij mijzelf.
Heb de logitech harmony 885 aangeschaft (via ibood)
Mijn ouders ook even gestimuleerd een lcd aan te schaffen en het is geworden de Samsung LE40A656.
Hierbij de dvb 400i media center van Qmotion gister ontvangen. Wat een geweldig apparaat:
http://www.qmotion.nl/mce/Brochure_mediacenter.pdf
Mijn ouders ook even gestimuleerd een lcd aan te schaffen en het is geworden de Samsung LE40A656.
Hierbij de dvb 400i media center van Qmotion gister ontvangen. Wat een geweldig apparaat:
[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 85217 op 28-06-2008 13:52 ]
Ziet er idd leuk uit nu komt meteen de vraag wat kost nu zoiets ?, ben zelf namelijk net klaar met me media center bouwen en ben nu nieuwschierig of ik niet beter zoiets had kunnen nemen (kwa prijs verschil)Anoniem: 85217 schreef op zaterdag 28 juni 2008 @ 13:52:
Zo tijdje geleden weer.
HWI TVMektheb schreef op zaterdag 28 juni 2008 @ 13:57:
[...]
Ziet er idd leuk uit nu komt meteen de vraag wat kost nu zoiets ?, ben zelf namelijk net klaar met me media center bouwen en ben nu nieuwschierig of ik niet beter zoiets had kunnen nemen (kwa prijs verschil)
Niet goedkoop.
Ik zie het ben ik blij mijn media center een stuk goedkoper en sneller is
P.s dankje voor de link
Klopt zelfbouw zal goedkoper zijn. De reden voor aanschaf is de combinatie van mediacenter met digitale tv. Twee tuners erin voor opnemen en kijken. Kaartje van ziggo achterin, even instellen, zenders zoeken en klaar. Voor een leek zal het lastig installeren zijn maar voor iemand die al wat ervaring met computers en digitale tv heeft werkt die zo. Had in eerste instantie een homecast decoder 500gig met hdmi gekocht maar die wordt binnenkort weer opgehaald.Mektheb schreef op zaterdag 28 juni 2008 @ 14:06:
[...]
Ik zie het ben ik blij mijn media center een stuk goedkoper en sneller is
P.s dankje voor de link
Kwa snelheid maakt het nou niet bepaald wat uit. Het het scrollen tussen menutjes, dvdtjes afspelen en tv opnemen heb je niet echt een top of the bill snelle mediacenter nodig.
[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 85217 op 28-06-2008 14:30 ]
Anoniem: 48051
Maar toch.. waarom 1900 euro neerleggen voor een apparaat..
Ik zou gaan voor een zelfde configuratie in een pc, normale behuizing.. en dan verbinden via het netwerk aan een xbox360. Dan heb je natuurlijk niet 100% vergelijkbare resultaten maar wel voor de helft van de prijs.
Of is dat nou erg kortzichtig ?
Ik zou gaan voor een zelfde configuratie in een pc, normale behuizing.. en dan verbinden via het netwerk aan een xbox360. Dan heb je natuurlijk niet 100% vergelijkbare resultaten maar wel voor de helft van de prijs.
Ben ik wel met je eens.Anoniem: 85217 schreef op zaterdag 28 juni 2008 @ 14:29:
[...]
Klopt zelfbouw zal goedkoper zijn. De reden voor aanschaf is de combinatie van mediacenter met digitale tv. Twee tuners erin voor opnemen en kijken. Kaartje van ziggo achterin, even instellen, zenders zoeken en klaar. Voor een leek zal het lastig installeren zijn maar voor iemand die al wat ervaring met computers en digitale tv heeft werkt die zo. Had in eerste instantie een homecast decoder 500gig met hdmi gekocht maar die wordt binnenkort weer opgehaald.
Kwa snelheid maakt het nou niet bepaald wat uit. Het het scrollen tussen menutjes, dvdtjes afspelen en tv opnemen heb je niet echt een top of the bill snelle mediacenter nodig.
Maar ik wil toch wel mijn 1080P filmpjes vloeiend afspelen,en ik wil toch ook als ik ergens op klik het gebeurd en ik niet hoef te wachten en tuurlijk hoeft het geen "ultra machine " te zijn
Ik heb een X2 6000+, met 4gig geheugen 8800GTS 640mb en 2 Digtale tuners erin geluidskaartje, Bluray Drive , Hd-Dvd Drive, en opslag is niet nodig had aan 1 raptor 150gb zat
rest haal ik wel van de server
Het is gewoon waar je het voor gebruikt en hoe, ik gebruik het puur als afspeel center en rest haal ik wel streamend via het netwerk behalve de echte big movies
( en ik krijg alles gewoon voor de pc redelijk goedkoop vandaar ik gauw al een leuk setje neer kan zetten waarvan misschien 25% niet gebruikt word)
maar was gewoon zeer benieuwd wat het koste, vond/vind het een hoop geld vandaar voordeel is wel de kast van Qmotion is wel onwijs gaaf
[ Voor 6% gewijzigd door Mektheb op 28-06-2008 15:24 ]
Thanks, ja kloptcheiron schreef op zaterdag 28 juni 2008 @ 11:13:
[...]
Mooie set! Ik zie in de hoek nog een antec p180 kast verstopt staan
Hoe ver zit je eigenlijk van het scherm af?
Specs: http://tweakers.net/gallery/253807/sys

Zit ongeveer 2.5m er vanaf wat zeker goed te doen is. Grootte van de tv was in het begin wel even wennen maar ben nu wel blij dat ik deze maat heb genomen in plaats van de 37" die ik in eerste instantie zou kopen.
Hier en Hier paar fotos van beeld, in het echt ziet het er nog stukken beter uit. (crappy 5 megapixel camera)
Ook nog foto-tje van de B&W, klinken veel beter als m'n oude pioneer fronts. Stuk zuiverder qua geluid, was toch bezig dus meteen maar Bi-Wired aangesloten.

Jup dat is kortzichtigAnoniem: 48051 schreef op zaterdag 28 juni 2008 @ 14:47:
Maar toch.. waarom 1900 euro neerleggen voor een apparaat..
Er komt trouwens ook een versie aan met blu ray speler erin maar deze zal wel wat duurder zijn.
[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 85217 op 28-06-2008 20:02 ]
Probeer de nieuwste Media Player Classic eens. Die werkt voor mij perfect! De videokaart doet dan alles voor de processor. Een erg zware videokaart heb je er niet voor nodig, alleen een GeForce 8xxx of hoger, welke ATI series weet ik niet uit mijn hoofd.Mektheb schreef op zaterdag 28 juni 2008 @ 15:09:
[...]
Ben ik wel met je eens.
Maar ik wil toch wel mijn 1080P filmpjes vloeiend afspelen,en ik wil toch ook als ik ergens op klik het gebeurd en ik niet hoef te wachten en tuurlijk hoeft het geen "ultra machine " te zijn
Ik heb een X2 6000+, met 4gig geheugen 8800GTS 640mb en 2 Digtale tuners erin geluidskaartje, Bluray Drive , Hd-Dvd Drive, en opslag is niet nodig had aan 1 raptor 150gb zat
rest haal ik wel van de server
....
Sony A77II +A7III, Sigma 35mm f1.4 ART, Tamron 17-28mm f2.8, Sony 85mm f1.8, Sigma 18-35mm f1.8 ART, Tamron SP 70-200mm f2.8, Minolta 35-70mm f3.5
Thnx voor de tip! Mijn pentium 4 multimedia monster (Who Am I? schreef op zondag 29 juni 2008 @ 18:26:
[...]
Probeer de nieuwste Media Player Classic eens. Die werkt voor mij perfect! De videokaart doet dan alles voor de processor. Een erg zware videokaart heb je er niet voor nodig, alleen een GeForce 8xxx of hoger, welke ATI series weet ik niet uit mijn hoofd.
Enigste min punt is dat ik een onboard intel videokaart heb op een oude 865gv chipset mja.
Het leven is te kort om geduld te hebben!
Je kan er een AGP kaart in steken die DXVA ndersteunt. De hd3xxx serie van ATI onderstent hardware acceleration en heeft ook nog eens een aantal AGP varianten.Joopieboy schreef op zondag 29 juni 2008 @ 18:58:
[...]
Thnx voor de tip! Mijn pentium 4 multimedia monster () heeft ook aardig wat moeite met media speler en winamp, ideaal dit!
Enigste min punt is dat ik een onboard intel videokaart heb op een oude 865gv chipset mja.
EDIT:
Zit even te kijken, maar die 865gv chipset heeft niet eens AGP...
[ Voor 5% gewijzigd door Who Am I? op 29-06-2008 19:15 ]
DankjeDualdude schreef op zaterdag 28 juni 2008 @ 00:24:
[...]
Mooie set zeg! Klinken het center en de surround kanalen ook mooi vol net zoals de fronts met de SR8001? We hebben hier nml een SR4001 staan en daar heb ik m'n Concept center aan gehad maar echt een mooi vol geluid vond ik er nogsteeds niet uitkomen. Vraag me af of dat nou aan de dvd's ligt of aan de receiver.Had hem wel op 'large' gezet zodat hij full-range werd angestuurd.
Heb een Dali 5.0 set tot nu toe maar moet nog een receiver aanschaffen. Twijfel een beetje wat voor iets (en dit is geen verkapte 'wat moet ik kopen', maar probeer te achterhalen waar het 'probleem' zit). Wil eigenlijk wel dat center en surround ook een mooie volle klank hebben anders heb ik zo'n grote center en klinkt het nog als een ding die niet lager kan dan 120-150Hz.
Die Concept Center is inderdaad iets minder vol van klank. Hij is wat 'killer' dan de fronts.
Voor de €150 die ik ervoor betaald heb was er echter geen andere speaker die in de buurt kwam en de Blue C1000 center was twee keer zo duur. Hij gaat namelijk nog best laag voor zijn formaat en is best gedetailleerd.
De SR8001 klinkt inderdaad wat krachtiger en voller dan de SR4001, maar op normale luisterniveaus en met dvd's hoort dat geen enorm verschil te geven.
Je zou op internet voor een tweedehands Suite Center of Blue C1000 kunnen kijken, die zijn wat warmer/voller van klank. Bij mij past de Suite Center echter niet in mijn tv-kast.
[ Voor 27% gewijzigd door mac1987 op 30-06-2008 13:47 ]
Hoi jabberwock983,Anoniem: 80579 schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 16:20:
Mijn setje:
Samsung 32" (type weet ik niet precies meer)
Harman Kardon AVR 145
Harman Kardon DVD 37 (in het kastje ivm te korte hdmi kabel)
Xbox 360 (media center extender, Media center pc staat op zolder met dik 2TB aan films, muziek, etc.)
Harman Kardon HTS7
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Dan nog het PC hoekje waar ik ook weleens wat filmpjes bekijk.
PC (Quad Core etc etc)
Met 2x 17" HP monitoren en 1x 22" LG monitor (type weet ik zo even niet)
Sound Cambridge Works 3500 (extreem goed geluidje voor filmpjes en games..
[afbeelding]
Wat een mooi meubel,
Waar heb je deze vandaan en wat zijn de afmetingen en prijs?
HOERA!
Eindelijk een exemplaar gevonden!
Binnenkort staat deze Celestion C6-s bij mij thuis:

Ter vervanging van de Magnat Omega 300.
Nog 2 extra C2's of C3's en ik heb een volledige C-series 6.1 set.
Eindelijk een exemplaar gevonden!
Binnenkort staat deze Celestion C6-s bij mij thuis:

Ter vervanging van de Magnat Omega 300.
Nog 2 extra C2's of C3's en ik heb een volledige C-series 6.1 set.
[ Voor 3% gewijzigd door TomSwinnen op 30-06-2008 14:40 ]
Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.
Een andere center kopen was ik sowieso niet van planmac1987 schreef op maandag 30 juni 2008 @ 13:43:
[...]
Dankje
Die Concept Center is inderdaad iets minder vol van klank. Hij is wat 'killer' dan de fronts.
Voor de €150 die ik ervoor betaald heb was er echter geen andere speaker die in de buurt kwam en de Blue C1000 center was twee keer zo duur. Hij gaat namelijk nog best laag voor zijn formaat en is best gedetailleerd.
De SR8001 klinkt inderdaad wat krachtiger en voller dan de SR4001, maar op normale luisterniveaus en met dvd's hoort dat geen enorm verschil te geven.
Je zou op internet voor een tweedehands Suite Center of Blue C1000 kunnen kijken, die zijn wat warmer/voller van klank. Bij mij past de Suite Center echter niet in mijn tv-kast.
die nieuwe kaart van jou, wat is dat voor een kaart? ben er namelijk ook naar opzoek om mijn thuis systeem compleet te maken
alvast bedankt!
Haha ok dan zou ik hem inderdaad gewoon houden. Het is ook een prima centerspeaker, maar gewoon anders van klank. Die hele Concept lijn is gewoon enorm goed voor de prijs. Wil je merkbaar beter, dan wordt het ook merkbaar duurder.Dualdude schreef op maandag 30 juni 2008 @ 15:11:
[...]
Een andere center kopen was ik sowieso niet van planHeb deze net
Heb nu alleen ter vergelijking de set van m'n huisgenoot. Mordaunt Short 904's als front, en dan een Premiere set als center en surrounds (302 sattelietjes en de bijpassende center). Dat hij wat killer is dan de fronts is ook wel normaal, hij is hoofdzakelijk bedoeld voor stemmen i guess. Moet denk ik gewoon maar een keer wat receivers gaan beluisteren ergens om er achter te komen wat precies is wat ik zoek
Een nieuwe receiver is overigens nog wat duurder he
Maar waarom zoek je een andere receiver eigenlijk? Mis je wat functies of bevalt hij gewoon niet?
Een vriend van me heeft namelijk een voorganger daarvan (SR-4500) en ik vond die, helemaal voor de prijs, eigenlijk uitstekend klinken
Ziet er allemaal goed uit mensen. Die B&W speakers springen er altijd wel uit 
Ik zal nu mij bijdrage eindelijk eens doen:
Specs:
Televisie: Philips 42PFL9603
Reciever: Denon 1508
Speakerset: Harman Kardon HKTS11BQ
DVD spelertje: Pioneer 575
DVB Tuner: KPN Digitenne plankje
Audio meubel: BO Concept Basic 3d
De kabels heb ik netjes wegewerkt achter het spagtelputz. Ik moet de kabels achter het audiomeubel nog een keertje binden
Foto heb ik helaas niet
Ik ben nog van plan een HTPC te kopen wat mijn dvd speler gaat vervangen. Zal waarschijnlijk een kast van origen ae worden. De Origen AE S14
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() |
Specs:
De kabels heb ik netjes wegewerkt achter het spagtelputz. Ik moet de kabels achter het audiomeubel nog een keertje binden

Ik ben nog van plan een HTPC te kopen wat mijn dvd speler gaat vervangen. Zal waarschijnlijk een kast van origen ae worden. De Origen AE S14
Anoniem: 233180
Die led's achter de tv zijn van de tv zelf neem ik aan?
Verder echt een strákke setup
(vooral de d&b's(
) b&w's
)
d&b zit al een tijdje in m'n hoofd, killermuziek ^^
Verder echt een strákke setup

d&b zit al een tijdje in m'n hoofd, killermuziek ^^
[ Voor 28% gewijzigd door Anoniem: 233180 op 01-07-2008 09:16 ]
Het is een ambilight tv idd. d&b??Anoniem: 233180 schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 09:04:
Die led's achter de tv zijn van de tv zelf neem ik aan?
Verder echt een strákke setup(vooral de d&b's
)
Mijn complimenten! Erg strak, niet te overdreven. Heel erg mooi meubel trouwens!!quicksilvernet schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 08:38:
[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding]
Specs:
De kabels heb ik netjes wegewerkt achter het spagtelputz. Ik moet de kabels achter het audiomeubel nog een keertje bindenFoto heb ik helaas niet
![]()
Beetje side-question: Ambilight vreet dat nou echt aanzienlijk veel meer stroom?
Anoniem: 250661
Leuk set upje, maar waarom heb je de tv zo hoog opgehangen? krijg al last van mijn nek als ik m hier op mijn lappie bekijk.quicksilvernet schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 08:38:
Specs:
De kabels heb ik netjes wegewerkt achter het spagtelputz. Ik moet de kabels achter het audiomeubel nog een keertje bindenFoto heb ik helaas niet
![]()
En digitenne op een 42 inch, daar wordt Rob echt niet blij van.... word hoog tijd voor een HD tuner gok ik zo?! op 32 inch is digitenne al mwa.....
Dit topic is gesloten.
Let op:
Dit topic is bedoeld om plaatjes van je audio/video-set te laten zien.
Als je iets post, zet er dan leuke foto's van je eigen set bij.
Zorg dat je plaatjes kleiner dan +/-100Kbyte zijn en niet breder dan 600 pixels! Dat laadt sneller en niet overal worden de plaatjes vanzelf kleiner gemaakt.
Reacties die hier niet aan voldoen worden voortaan leeggehaald.
** Dit is geen "wat moet ik kopen"-topic of een "help, mijn apparatuur is stuk"-topic, lees daarvoor de FAQ even door **
Dergelijke posts worden ook leeggehaald.
Ook kabeldiscussies vervuilen de thread en deze discussies zijn bewezen doodlopers; als je daadwerkelijk steekhoudende argumenten hebt waarom een kabel van $duur zoveel beter is of vice-versa, start dan een nieuwe thread.
Dit topic is bedoeld om plaatjes van je audio/video-set te laten zien.
Als je iets post, zet er dan leuke foto's van je eigen set bij.
Zorg dat je plaatjes kleiner dan +/-100Kbyte zijn en niet breder dan 600 pixels! Dat laadt sneller en niet overal worden de plaatjes vanzelf kleiner gemaakt.
Reacties die hier niet aan voldoen worden voortaan leeggehaald.
** Dit is geen "wat moet ik kopen"-topic of een "help, mijn apparatuur is stuk"-topic, lees daarvoor de FAQ even door **
Dergelijke posts worden ook leeggehaald.
Ook kabeldiscussies vervuilen de thread en deze discussies zijn bewezen doodlopers; als je daadwerkelijk steekhoudende argumenten hebt waarom een kabel van $duur zoveel beter is of vice-versa, start dan een nieuwe thread.