EA bashing... Hip, cool of meeloopgedrag?

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albatross
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 11-06 16:43
Ik durf het bijna niet toe te geven, maar ik vind EA's Mass Effect een goede game. Ben het nou een paar dagen aan het spelen, en ik vind het een mooi verhaal; mooie decors, ook. Lekkere SF, cute Galaxy Map, en prima graphics (al is het geen Crisis; maar dit loopt ten minste). En ik hou wel van deze combinatie: een beetje RPG, maar wel met actie.

Over het laatste gesproken, men zegt over het algemeen dat de actie wat te makkelijk is. En daar kan ik me wel in vinden. Maar het RPG gedeelte maakt dat wel weer goed voor mij. Leuk met je eigen samengestelde team op stap (nu bestaande uit Ashley Williams en Liara T'Soni). En het hele 'role playing' gebeuren voegt voor mij een hoop toe. Eigenlijk zou je het geeneens een RPG moeten noemen, want ik hoop dat dit de richting is waar gewoon ieder spel naartoe gaat: je eigen interacties die gaan bepalen (voor een gedeelte dan) hoe het spel en het plot verloopt.

Ik had ook de meest verschrikkelijke ervaringen gehoord over de bugginess van het spel. Dat valt nog wel mee, eerlijk gezegd. Na ettelijke dagen spelen is het, zeggen en schrijven, even twee keer blijven hangen (maar niet fataal, in de zin dat ik nooit voorbij dat punt kon komen). Een paar minieme glitches, dus. En EA kennende, zullen die ook wel nooit gefixed worden. Maar, truth be told, ik zit er toch van te genieten.

Een game is voor mij meer dan alleen de vraag 'Hoe goed gaat het schieten?'. Ik loop vaak door decors heen, en sta gewoon te genieten van de atmospheer die zo'n design uitstraalt. Dat had ik zeker ook in Bioshock. In dat opzicht voldoet Mass Effect prima, in mijn ogen.

i9 12900K | MSI Meg CoreLiquid S360 | ASUS ROG STRIX Z690-A GAMING WIFI D4 | G.Skill Trident Z Royal Elite 2x32GB 4266Mhz Gold | AORUS RTX 4090 MASTER | Dark Power 13 1300W | Samsung 980/860/970/990 Pro | Logitech Z-906 | Phanteks Evolv X | Dell AW3821DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:06

The Zep Man

🏴‍☠️

albatross schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 10:23:
Eigenlijk zou je het geeneens een RPG moeten noemen, want ik hoop dat dit de richting is waar gewoon ieder spel naartoe gaat: je eigen interacties die gaan bepalen (voor een gedeelte dan) hoe het spel en het plot verloopt.
De reden die je noemt bepaalt niet of een spel een RPG is of niet. Er zijn RPG's die je aan het handje meenemen en er zijn RPG's waar je eigen acties inderdaad bepalen waar het verhaal heen gaat.

[ Voor 3% gewijzigd door The Zep Man op 26-06-2008 11:32 ]

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18:58

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Het is niet van EAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA Damn mensen, leer het nou eens. EA geeft het uit, BioWare heeft het gemaakt. En ja die hebben KOTOR enz. gemaakt. Stuk voor Stuk goede games. Daarom is het een goede game. Dat EA vervolgens een stempel erop plakt en lekker de eer gaat opstrijken is een ander verhaal......

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albatross
Notna schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 11:34:
[...]

Het is niet van EAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA Damn mensen, leer het nou eens. EA geeft het uit, BioWare heeft het gemaakt. En ja die hebben KOTOR enz. gemaakt. Stuk voor Stuk goede games. Daarom is het een goede game. Dat EA vervolgens een stempel erop plakt en lekker de eer gaat opstrijken is een ander verhaal......
LOL. Vandaar dat ik het zo mooi vond. :) (Zag je ook mijn referentie aan Bioshock?). Goed nieuws, dus: hoef ik me ook niet meer schuldig te voelen dat ik een EA game mooi vond. :)

[ Voor 6% gewijzigd door albatross op 26-06-2008 12:17 ]

i9 12900K | MSI Meg CoreLiquid S360 | ASUS ROG STRIX Z690-A GAMING WIFI D4 | G.Skill Trident Z Royal Elite 2x32GB 4266Mhz Gold | AORUS RTX 4090 MASTER | Dark Power 13 1300W | Samsung 980/860/970/990 Pro | Logitech Z-906 | Phanteks Evolv X | Dell AW3821DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SideSwipe
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:25

SideSwipe

ZijZweep / SaaitSwiep !

Notna schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 11:34:
[...]

Je vergeet dat EA bij deze game de uitgever is, niets meer dan dat.

EA bashing :')

Trotse vader x 2!| Profiel volspammen mag hier: Klik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

albatross schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 11:48:
[...]

LOL. Vandaar dat ik het zo mooi vond. :) (Zag je ook mijn referentie aan Bioshock?). Goed nieuws, dus: hoef ik me ook niet meer schuldig te voelen dat ik een EA game mooi vond. :)
Om aan te tonen dat ik niet lul:

Wikipedia: Mass Effect
Developer(s) BioWare
Demiurge Studios (PC)
Publisher(s) Microsoft Game Studios (Xbox 360)
Electronic Arts (PC)
Definitie van een Publisher
Publishing is the process of production and dissemination of literature or information – the activity of making information available for public view. In some cases authors may be their own publishers, meaning; originators and developers of content also provide media to deliver and display the content.

Definitie van een Developer
A software developer is a person or organization concerned with facets of the software development process wider than design and coding, a somewhat broader scope of computer programming or a specialty of project managing including some aspects of software product management. This person may contribute to the overview of the project on the application level rather than component level or individual programming tasks. Software developers are often still guided by lead programmers but also encompasses the class of freelance software developers.

zo dan hebben we dat ook weer gehad :P. En nee nu hoef jij je niet meer te schamen *O*
SideSwipe schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 11:56:
[...]

Je vergeet dat EA bij deze game de uitgever is, niets meer dan dat.

EA bashing :')
uit·ge·ver (dem; uitgeefster)
- 1 ondernemer die boeken, tijdschriften, cd’s e.d. uitgeeft of informatie langs digitale weg verspreidt
- 2 uitgeverij

geeft het uit = uitgeven = inherent aan uitgever....
Owja ben het vergeten te melden :') Lezen is lastig ik weet het....

[ Voor 20% gewijzigd door Notna op 26-06-2008 12:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SideSwipe

SideSwipe

ZijZweep / SaaitSwiep !

Het is gewoon meer de manier waarop je het zegt... EA plakt er een stikker op en strijkt het geld op. Denk je nu echt dat het alles is? Laat ik maar niet beginnen over marketing enzovoort ;)

En ben echt geen van Dale qoute van je nodig hoor :O

[ Voor 13% gewijzigd door SideSwipe op 26-06-2008 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

SideSwipe schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 12:00:
Het is gewoon meer de manier waarop je het zegt... EA plakt er een stikker op en strijkt het geld op. Denk je nu echt dat het alles is? Laat ik maar niet beginnen over marketing enzovoort ;)

En ben echt geen van Dale qoute van je nodig hoor :O
Ism de post waarop ik antwoord gaf is het niet meer dan een logische redenering. Dat het wellicht wat kort door de bocht is, is een ander verhaal. EA is slim dat ze projecten uitkiezen die goed raaien, daar krijgen ze credit voor. Maar godzij dank dat ze de game niet gemaakt hebben.

En dat je geen van Dale quote nodig hebt, ben ik niet met je eens. Als je gewoon duidelijk maakt wat je ermee bedoelt is het niet nodig. Blijkbaar ben je daartoe niet instaat en is het dus wel nodig.

Maar ik laat het er maar bij, anders krijg ik nog een OW ook :')

[ Voor 17% gewijzigd door Notna op 26-06-2008 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SideSwipe

SideSwipe

ZijZweep / SaaitSwiep !

Dat is zeker een ander verhaal. Nadeel van EA is dat ze verschillende studio's hebben die toch niet allemaal dezelfde 'kwaliteit' leveren. EA is eenmaal goed in het aanbieden van games van 2001, 2002, enz. Gekke is dat mensen ook telkens weer een nieuwe fifa kopen. EA maakt gewoon handig gebruik van mensen, omdat ze telkens weer nieuwere dingen willen hebben :)

OW heb je trouwens niet zó snel aan de broek... Maar gewoon normaal reageren is misschien gewoon een optie. Niet iedereen bedoelt een reactie direct verkeerd... Zou het allemaal wat gemakkelijker maken he?

[ Voor 23% gewijzigd door SideSwipe op 26-06-2008 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albatross
Notna schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 12:02:
[...]
Ism de post waarop ik antwoord gaf is het niet meer dan een logische redenering. Dat het wellicht wat kort door de bocht is, is een ander verhaal. EA is slim dat ze projecten uitkiezen die goed raaien, daar krijgen ze credit voor. Maar godzij dank dat ze de game niet gemaakt hebben.
Als antwoord op mijn misser was je statement gewoon correct en to-the-point. hoor. Niks mis mee. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disjfa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 03-07 14:47

disjfa

be

Het EA bashen is zooo 2006. Tegenwoordig zijn er nog maar weinig grote studio`s die anders te werk gaan. Het is alleen vastgegroeit dat we EA moeten bashen :)

disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xzaz
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13:55
disjfa schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 12:11:
Het EA bashen is zooo 2006. Tegenwoordig zijn er nog maar weinig grote studio`s die anders te werk gaan. Het is alleen vastgegroeit dat we EA moeten bashen :)
En het zeggen dat EA bashen zoo 2006 is is zeau 2008.

Schiet tussen de palen en je scoort!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

EA bashing is net als ademen, je kan wel proberen te stoppen maar het lukt toch niet.

De irritatie zit nu eenmaal hoog als je kijk wat EA allemaal van de mensen heeft afgepakt. Ik noem een Little Big Adventure, Theme Hospital, Legend of Kyrandia, C&C, Dune etc. Allemaal titels die door de overgenomen bedrijven of niet zijn uitgegeven of heel slecht.

Voor allen die hier schrijven dat je niet elke uitbreiding van de sims hoeft te kopen:
Dat is wel zo slim, de sims kan namelijk makkelijk een high end computer op zijn knieen krijgen als je alle uitbreidingen installeerd en je bent groot genoeg geworden om een grote kavel te gaan bewonen. Het is begrijpelijk hoor dat je uitbreidingen op de markt brengt, zoals ikea troep en H&M troep (hun hebben ook zo hun fanbase) maar het spel zelf zal er niet lekkerder door lopen. Hoeveel personen hier kan een sim aanmaken die uiteindelijk toch niet sterft omdat je makkelijk eeuwig kan leven (goh wat was het idee achter sims2... sterven, toch?)
Dan nog het verhaal SimCity, dit werd slechter en slechter. Mijn favo is nog steeds 2000SE.
Fifa is nooit mijn cup of Tea geweest, simpel weg besturing te slecht, dit kan iets persoonlijks zijn en niet noemenswaardig, wel vind ik belangrijk in een voetbal spel dat je je eigenspelers kan maken, zo kan je je spel leuk houden (je familie er inzetten enzo) Dit deed ik voornamelijk vroeger met kick-off.

Need for Speed is een duidelijk geval van same engine, same game, slightly different functions.
Dit had natuurlijk wel als voordeel dat je met wat aanpassen de laatste NFS op een low end compu high kon draaien, maar daar speel je een spel niet voor. Ik vond het het ergst toen ik de maps ging vergelijken met de vorige games, die kwamen wel heel erg overeen. En NFS-U2 is gewoon hoe NFS-U1 was bedoeld. Voor de record NFS2 was geweldig.

En zo kan je nog jaren doorgaan met het klagen over EA, ik heb mijzelf er bij neergelegd: No more EA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kroga
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11-09 14:42
Het probleem met veel games die EA uitgeeft is dat de makers onder druk gezet worden om het spel uit te brengen zonder dat er goed getest is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TheZeroorez schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 18:17:
...Ik zie net The Sims 2 IKEA Home Stuff voorbij komen. Over winstoogmerk gesproken 8)7
Kan me niet voorstellen dat dit verkoopt maar dat zal denk ik niet nodig zijn, IKEA zal wel al genoeg betaald er voor hebben |:(

Kunnen we EA niet een troll prijs hiervoor aanbieden, meest originele uitgave van 2008 ? :+

Maar alle gekheid op een stokje, de tijd zal het leren. Ik voorzie dat steeds meer developers EA zullen gaan mijden en dat toch we toch weer terug gaan naar de kleine gamestudio's die over het algemeen veel innovatiever zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22:51

Vrijdag

De Zwarte

Verwijderd schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 00:38:
[...]

Kan me niet voorstellen dat dit verkoopt maar dat zal denk ik niet nodig zijn, IKEA zal wel al genoeg betaald er voor hebben |:(

Kunnen we EA niet een troll prijs hiervoor aanbieden, meest originele uitgave van 2008 ? :+

Maar alle gekheid op een stokje, de tijd zal het leren. Ik voorzie dat steeds meer developers EA zullen gaan mijden en dat toch we toch weer terug gaan naar de kleine gamestudio's die over het algemeen veel innovatiever zijn.
Ik denk wel dat het verkoopt. Al is het alleen al omdat hun doelgroep zo ontzettend groot is en €15,- is niet eens zoveel geld.
Zelf moet ik er niet aan denken maar je zou het enigzins kunnen vergelijken met ingame microtransacties voor online spellen. Betere wapens, mounts, kleding etc.

Je kan bashen wat je wil maar in elk geval weet EA heel goed waar ze het geld vandaan moeten halen. Bij de immer groeiende groep casual gamers. Deze zijn jong(evolwassenen), hebben money to burn en zijn niet zo kritisch. Bovendien hebben de meesten de attentiespanne van een diepgevroren garnaal dus als er na een periode weer iets nieuws uitkomt (of je het nou oude wijn in nieuwe zakken noemt doet er niet toe) dan kopen ze dat toch wel weer. Okee, ze downloaden ook een hoop maar dat terzijde.

Gamen is voor EA "business as usual". "Passie voor het vak" is eerder terug te vinden bij Valve, Blizzard, Bioware en enkele kleinere uitgevers.
En geef ze eens ongelijk, aan het einde van de dag telt er maar één ding, en dat is wat er onder de streep overblijft omdat je ook wil eten/in luxe leven.
Het ontwikkelen/uitgeven van games is geen nobel doel wat je ten koste van jezelf moet doen om anderen te plezieren, het is keihard werken/zijn en kansen zien/creeëren.

Ik geloof er ook niets van dat EA binnen afzienbare tijd zal gaan slinken/failliet gaat. Zolang de massa hun producten blijven kopen is er niks aan de hand. Die paar irritante, zelfingenomen en zelfbenoemde "hardcore gamers" die blijven blaten dat "C&C 1.0 het beste spel ever is", tja die zouden hun producten toch al niet kopen (naar eigen zeggen :+ ) dus daar is niks aan verloren.

En nee, voor de hele grote duidelijkheid ik ben geen EA fanboy :')

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SKiLLa
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

SKiLLa

Byte or nibble a bit ?

nieuws: EA maakt excuses voor uitblijven ondersteuning C&C3

nieuws: EA geeft Noord-Ierland verkeerde volkslied in Uefa Euro 2008

Blijkbaar heeft het "bashen" toch effect gehad/is het toch terecht gebleken, ze geven nu eindelijk zelf hun fouten toe ... nu sommige EA fanboys in dit topic nog :+

'Political Correctness is fascism pretending to be good manners.' - George Carlin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

albatross schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 10:23:
Ik durf het bijna niet toe te geven, maar ik vind EA's Mass Effect een goede game.
Even los van dat ME toch niet van EA bleek te zijn: WTF?! Hoezo is het raar om een EA game goed te vinden als het een goede game is? EA heeft een slechte naam gekregen door veel slechte games uit te brengen. Het is echter onzin om andere games van EA als standaard slecht te labelen, alleen omdat EA een slecht imago heeft door andere slechte games. 8)7 Of bedoelde je dat je blij verrast was dat het zo'n goede game was? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albatross
Verwijderd schreef op zondag 06 juli 2008 @ 17:39:
[...]

Even los van dat ME toch niet van EA bleek te zijn: WTF?! Hoezo is het raar om een EA game goed te vinden als het een goede game is? EA heeft een slechte naam gekregen door veel slechte games uit te brengen. Het is echter onzin om andere games van EA als standaard slecht te labelen, alleen omdat EA een slecht imago heeft door andere slechte games. 8)7 Of bedoelde je dat je blij verrast was dat het zo'n goede game was? :)
Ik zei niet dat ik het raar vond dat EA een goede game had gemaakt, maar dat ik het bijna niet in publiek toe durfde te geven, gezien EA's reputatie. :)

Ik was zeker blij verrast was dat het zo'n goede game was, en dacht: "Goh, ik vind het eigenlijk een geweldig spel; laat ik dat dan ook maar gewoon zeggen, ook al is het van EA." Was het dus inderdaad niet, maar net wat je zegt, mocht EA in de toekomst een spel maken dat ik ook erg mooi vind (en dat ze dit keer echt zelf gemaakt hebben), dan zal ik dat ook 'weer' ruiterlijk toegeven. Fair is fair, toch?

-----
Mira: It looks like you are trying to restore this facility. Would you like some help?

Fem. Shephard: Oh crap, a pop-up.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

albatross schreef op zondag 06 juli 2008 @ 17:57:
[...]

Ik zei niet dat ik het raar vond dat EA een goede game had gemaakt, maar dat ik het bijna niet in publiek toe durfde te geven, gezien EA's reputatie. :)

Ik was zeker blij verrast was dat het zo'n goede game was, en dacht: "Goh, ik vind het eigenlijk een geweldig spel; laat ik dat dan ook maar gewoon zeggen, ook al is het van EA." Was het dus inderdaad niet, maar net wat je zegt, mocht EA in de toekomst een spel maken dat ik ook erg mooi vind (en dat ze dit keer echt zelf gemaakt hebben), dan zal ik dat ook 'weer' ruiterlijk toegeven. Fair is fair, toch?

-----
Mira: It looks like you are trying to restore this facility. Would you like some help?

Fem. Shephard: Oh crap, a pop-up.
Ja maar dat vind ik dus zo raar, dat je het bijna niet publiek toe durfte te geven, aangezien het van EA was en EA een reputatie heeft. Een goed spel is toch een goed spel, of het nou van EA is of van Blizzard, waarom zou het bij de ene moeilijker publiek toe te geven zijn dan bij de ander?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albatross
Verwijderd schreef op zondag 06 juli 2008 @ 18:14:
[...]

Ja maar dat vind ik dus zo raar, dat je het bijna niet publiek toe durfte te geven, aangezien het van EA was en EA een reputatie heeft. Een goed spel is toch een goed spel, of het nou van EA is of van Blizzard, waarom zou het bij de ene moeilijker publiek toe te geven zijn dan bij de ander?
Omdat als je toegeeft een EA spel mooi te vinden in een overwegend 'EA-hostile' omgeving, dan kan je doorgaans rekenen op wel wat 'flak'. Maar goed, ik gaf het toch toe? :)

----
Ashley Williams: "Ugh. It smells like compost in here. Rotting compost."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stewie!
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:55

Stewie!

Keen must die!

albatross schreef op zondag 06 juli 2008 @ 18:30:
[...]

Omdat als je toegeeft een EA spel mooi te vinden in een overwegend 'EA-hostile' omgeving, dan kan je doorgaans rekenen op wel wat 'flak'.
Nogal ;)
Is ook wel typisch Nederlands overigens, in andere landen zijn gamers toch net een tikje respect voller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HendrikN
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 22:28
DaMorpheus schreef op zondag 06 juli 2008 @ 18:59:
[...]

Nogal ;)
Is ook wel typisch Nederlands overigens, in andere landen zijn gamers toch net een tikje respect voller.
Dat valt overigens best, mee. In de USA wordt er net zo hard op Madden gebashed als hier op Fifa, met als verschil dat je in de NFL geen andere keus hebt dan Madden.

Overigens kan Fifa/NFS/Sims me gestolen worden, ik kan ze nooit vergeven dat ze Westwood kapotgemaakt hebben :(

Oef, oud topic al :o

[ Voor 3% gewijzigd door HendrikN op 18-08-2008 19:11 ]

Pagina: 1 2 3 Laatste