iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky
Nice......Ericjooo schreef op maandag 11 juli 2011 @ 13:58:
Pffff......eindelijk Oval A!!
iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream
CongratzEricjooo schreef op maandag 11 juli 2011 @ 13:58:
Pffff......eindelijk Oval A!!
Ik ben aan het wachten op de promotie van d naar c in week 13
------------------
Wie host er dinsdagavond om ca. 20:30 voor 2 uurtjes een trainingssessie met de SM op:

Bevalt me wel om samen even een circuit te verkennen en wat setups uit te wisselen.
Met name de busstop is volgens mij de bocht om te overwinnen.
[ Voor 26% gewijzigd door JoepW op 11-07-2011 15:28 ]
ik bedoel de 2 korte bochten voordat je het rechte eind op gaat ...JoepW schreef op zondag 10 juli 2011 @ 23:17:
7 is de bocht (naar links) na die 2 langzame (5/6) aan het begin van het recht eind. Dus ik denk dat je de 2 bochten aan het eind van het lange recht eind bedoeld. Dat zijn 8 en 9. In de vijf 'aanvallen' hoog aansnijden (niet remmen) gas lossen en de auto richten op de 2de curb in bocht 8, rechts houden dan remmen en terug van 5 naar 3 kort, beetje gas richting 10, remmen voor bocht 10 en gas erop richting start finish
-----------------
@Paul: Was was jouw auto net loose zeg in de race. Erg listig. En dan crashen in T3
Ik zou dat doen, dus ik zal em inplannenJoepW schreef op maandag 11 juli 2011 @ 15:22:
Hupsakee. En nog een race 4de geworden.Dat was het weer voor vandaag. Logees komen zo, dus vanavond ff niet rijden.
------------------
Wie host er dinsdagavond om ca. 20:30 voor 2 uurtjes een trainingssessie met de SM op:
[afbeelding]
Bevalt me wel om samen even een circuit te verkennen en wat setups uit te wisselen.
Met name de busstop is volgens mij de bocht om te overwinnen.
Ja, en vannacht met nog 7 ronden te gaan, P3.......Red Baron schreef op maandag 11 juli 2011 @ 10:33:
Zoiets gebeurde je waarschijnlijk ook zaterdag met nog 9 rondjes te gaan o.i.d.?
Slaaptekort door onze kleinste spruit helpt denk ik ook niet mee.
12-07-2011 om 20:30
Naam sessie: GOT Weekly Training
WW: gottrain
Track: Watkins Glen Boot
Car: Star Mazda
Ok, T5 en T6 zijn dat.Fast-P schreef op maandag 11 juli 2011 @ 15:38:
[...]
ik bedoel de 2 korte bochten voordat je het rechte eind op gaat ...
De voorzichtige methode die ik gebruik (en dat is niet de snelste
Na T4 zoveel mogelijk links langs het gras.
In de 'kuil' beginnen met remmen en omhoog maximaal de snelheid eruit halen zonder te sturen.
Apex van T5 beetje missen waardoor je recht langs de bovenrand komt te rijden voor T6.
Auto laten rollen door gas te geven waardoor de snelheid constant blijft (rollen rollen rollen) en heel licht bijremmen als je te hard gaat. Te hard remmen leidt tot spin. Zelfs met brake balance op 50%.
Apex van T6 zo vloeiend mogelijk pakken (curb niet die is te hoog) en dan gas geleidelijk opbouwen zodat je niet te veel (of helemaal niet) de curb links na T6 pakt.
Belangrijkste is zo veel mogelijk snelheid voor T5 kwijtraken en de auto laten rollen.
Super.
Ik kan hier zelf helaas niet bij zijn overigens, maar de sessie staat al ingepland en zal dus evengoed gewoon plaatsvinden.Hoogie2004 schreef op maandag 11 juli 2011 @ 15:50:
Heb de sessie even ingepland, zodat ik het niet vergeet:
12-07-2011 om 20:30
Misschien dat iemand na de training hier een lekker stabiel setupje kan plaatsen?
[ Voor 9% gewijzigd door Hoogie2004 op 11-07-2011 21:42 ]
Safe Driver Level 2 - Oval
Complete five consecutive incident free official oval races.
Niet meer te rijden, tow naar pit en einde race. Gelukkig gebeurde dit pas in rondje 26, dus nog 8e geworden op 2 rondes achterstand...
Iig nog positieve iRating in een SOF van 2100, was de #17 ofwel een van de laagste iRatings in de race.
http://members.iracing.co...onid=3786740&custid=61620
Dat beetje overstuur doe ik ook af en toe. Maar ik probeer het te voorkomen in een race. Ik corrigeer soms net te laat en dan is het minder snelRielN schreef op maandag 11 juli 2011 @ 22:15:
He Joep, ik pak bij t6 wel altijd de curb links meeIn de apex al gas, de curb heeft wel grip dus met een lichtelijk overstuur jakker je zo het rechte stuk op
T5/6 maakt of breekt je rondetijd schreef ik eerder, maar ook je race dus... Jammer man....Hoogie2004 schreef op maandag 11 juli 2011 @ 23:14:
......verrem ik me 3 meter in turn 5, wat eindigt in een uitstapje gras, met schampen van de muur..........
Het was zo erg dat er maar vijf auto's aan de finish kwamen en ik met de vierde plek nog even 88 iRating oppikte; de 7 incs zijn dan weer een detail....
Daarna mijn eerste NASCAR A-race gereden en inderdaad is dat ernstig moeilijk. Het plan was gewoon lekker achteraan meerijden en on the lead lap te blijven; ging 29 rondjes prima alleen maakte ik een te goede pitstop waardoor ik middenin het veld terechtkwam bij een restart. Toen iedereen weer vertrok kon ik de auto niet goed genoeg hoog in de baan houden om iedereen er langs te laten en werden uitgerekend landgenoten Joey en Fabian het slachtoffer van het raken van de muur door mij......Fabian koste het de race (sorry, sorry, sorry...) en gelukkig kon Joey in ieder geval nog winnen.....
Nouja, best weer een hoop geleerd, misschien toch maar even wachten op het New Tire Model.....
Dus dat moet in de komende 2 weken nog wel lukken om die boven de 2 te krijgen en houden.
Jou tik was nog niet zo ernstig de crash erna was veel erger daardoor liep de wagen echt voor geen meter meer. In de crash met jou en mij ging die nog prima ik kan de #3 namelijk zo richting de leiding duwen, maar de #22 had geen idee hoe de wagen op zijn lijn moet houden en uiteindelijk de wagen verloor en de #3 en mij vreselijk hard raakte.Ericjooo schreef op maandag 11 juli 2011 @ 23:47:
Daarna mijn eerste NASCAR A-race gereden en inderdaad is dat ernstig moeilijk. Het plan was gewoon lekker achteraan meerijden en on the lead lap te blijven; ging 29 rondjes prima alleen maakte ik een te goede pitstop waardoor ik middenin het veld terechtkwam bij een restart. Toen iedereen weer vertrok kon ik de auto niet goed genoeg hoog in de baan houden om iedereen er langs te laten en werden uitgerekend landgenoten Joey en Fabian het slachtoffer van het raken van de muur door mij......Fabian koste het de race (sorry, sorry, sorry...) en gelukkig kon Joey in ieder geval nog winnen.....
Nouja, best weer een hoop geleerd, misschien toch maar even wachten op het New Tire Model.....
En dat je midden in het veld kwam was jou mazzel omdat er toen precies een yellow kwam waardoor jullie voor Joey en mij terecht kwamen. Als er toen niks gebeurd was zaten jullie heel ver achter ons
En het best hard he in de Class A
Vanavond om 20:30
------------------------
En vergeet ook niet je in te schrijven voor de race van iRacing.nl morgenavond op Zandvoort!
------------------------
Ik ben er morgenavond bij, vanavond kan ik maar tot 9 uur ongeveer. Dus ben er maar even.
Tot straks....
Laatste ronde toch nog even er voor gaan zitten Eric...
http://members.iracing.co...onid=3791209&custid=61747
ps. met jouw setup Frank
[ Voor 6% gewijzigd door Ruud Mulders op 12-07-2011 23:01 ]
Een of andere Iberiaan was namelijk in de eerste bocht aangereden en ging gewoon even bij de pitsuitgang stilstaan; lastig als je met vier man uit de pits start. Ik kwam de hoek om en pakte hem vol, gelukkig kon ik de rest nog waarschuwen anders hadden we meer wrakken gehad. Na 10 minuten reparatie was de auto nog steeds stuk en ben ik maar gestopt....zal wel een hoop SR en iR kosten:(
EDIT: -0.63 SR en -104 iRating; wat een prutser zeg
[ Voor 3% gewijzigd door Ericjooo op 12-07-2011 23:22 ]
@Eric: Oeps, beetje jammer.
Volgens mij is dit circuit wel een alles of niets baan om te racen. Alleen voor de busstop en einde rechte eind bij de pits misschien uitrem kansen.
[ Voor 6% gewijzigd door JoepW op 12-07-2011 23:22 ]
http://members.iracing.co...onid=3791674&custid=61620
Setup Watkins Glen (let op check de fuel):
http://www.mediafire.com/?opcxpv727g1hyym
#edit @Joep:
Uitremmen bij de busstop eindigt in tranen, beste plek is T1, en anders met mazzel het rechte stuk er helemaal voorbijkomen.
[ Voor 27% gewijzigd door Hoogie2004 op 12-07-2011 23:24 ]
Beetje jammer dat ik een redelijk strakke ronde reed toen de tijd al was afgelopen, maar helaas brak de achterkant wat uit in de 1 na laatste bocht.
Daardoor was de laatste sectie 0.98 boven m'n optimal en was de ronde slechts een 44.9
Maarja het moet nog veel harder, want ik zat nog even te kijken en m'n optimal van vorig seizoen was een 43.3
43.x is wel hard...Red Baron schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 00:05:
Ik reed overigens rond met de setups uit dat pack van Daniel Lopez.
Beetje jammer dat ik een redelijk strakke ronde reed toen de tijd al was afgelopen, maar helaas brak de achterkant wat uit in de 1 na laatste bocht.
Daardoor was de laatste sectie 0.98 boven m'n optimal en was de ronde slechts een 44.9
Maarja het moet nog veel harder, want ik zat nog even te kijken en m'n optimal van vorig seizoen was een 43.3
Server online: 19:00u
Practice: 40min
Kwalificatie: 20min
Race start: 20.00u
Aantal ronde: 30
Auto: Start Mazda
Circuit: Zandvoort Grand Prix
Password: duinen
Forum link
Het kan zijn dat na de start van de kwalificatie iRacing je niet meer toelaat op de server. Zorg dus dat je rond 19:30u op de server zit als je mee wilt doen.
iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky
Is het verplicht me van tevoren te registreren op het forum? ik weet namelijk vanavond pas of ik tijd heb om mee te doen.Phydomir schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 08:25:
Vanavond is het dan zo ver. De eerste iRacers.nl race. Hieronder de laatste info.
Forum link
Het kan zijn dat na de start van de kwalificatie iRacing je niet meer toelaat op de server. Zorg dus dat je rond 19:30u op de server zit als je mee wilt doen.
Wat onwijs vroeg. Dan eet ik meestal pas... Nou ff vroeg eten dan maar.Phydomir schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 08:25:
Vanavond is het dan zo ver. De eerste iRacers.nl race. Hieronder de laatste info.
Nee. Als je mee wilt doen dan kun je gewoon joinen.Hoogie2004 schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 08:34:
[...]
Is het verplicht me van tevoren te registreren op het forum? ik weet namelijk vanavond pas of ik tijd heb om mee te doen.
Zo als gezegd. Je kan tot zeker 19:30 joinen. Ik weet niet precies hoe iRacing omgaat met het joinen als de kwalificatie begonnen is.JoepW schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 10:31:
[...]
Wat onwijs vroeg. Dan eet ik meestal pas... Nou ff vroeg eten dan maar.
[ Voor 35% gewijzigd door Phydomir op 13-07-2011 10:51 ]
Sneller etenRielN schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 11:10:
Ik wil wel meedoen maar 19u??? Dan kom ik net thuis van mijn werkKunnen jullie geen oefensessie doen en om 20:30 starten?
Dan heb ik na afloop van de race nog zat tijd om het meeste van de tour programma's mee te pikken
Of gewoon niet werkenEricjooo schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 11:49:
Of eerder beginnen met werken.....haha
[ Voor 4% gewijzigd door Red Baron op 13-07-2011 16:16 ]
Ben er ook niet bij op dat tijdstip, Had gedacht dat de sessie om 8 uur zou startenPhydomir schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 08:25:
Forum link
Ericjooo schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 14:41:
Je bedoelt waarschijnlijk GEEN Pro;-) Hoe kom je daar eigenlijk?? Heb het ooit gelezen maar kan de info nergens meer vinden
Je moet in de top 8? / 12? eindigen van een F1 seizoen.
Oh ik eet niet ik werk tot 18u in eindhovne, dan terug naar het limburgse dus half negen is al haastwerk
Zandvoort en de star mazda is wel te gek
[ Voor 62% gewijzigd door RielN op 13-07-2011 16:28 ]
Ik ben niet optijd thuis om te joinen. Daarbij haal ik 20u ook niet:)
Naja, next time dan maar!
Volgens mij komen er ook nog wel redelijk wat jongens van het DigitalRacing.nl forum hoor.JoepW schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 16:19:
5 rijders vanavond om 19 uur in de iracing race. Beetje weinig jongens. Kom doe mee voor de fun als je om die tijd al gegeten hebt. Ik eet vroeg vanavond
Naam: iRacers.nl openingsrace
Dennis bedankt voor het organiseren!
Paul: Je was toch weer buitenaards
Ik denk dat het gewoon gewenning is qua snelheid hoor. Ik ben vorig seizoen begonnen met de Star Mazda en dit seizoen ligt m'n focus daar ook echt op.
Sta nu 11e overall in het kampioenschap geloof ik en de auto ligt me gewoon.
Het evenaart voor mij het meeste het gevoel van GP3/4 wat ik jaren heb gespeeld vroeger.
Ik weet het overdrijven is een kunst. Maar het toeval wil dat zandvoort me echt niet ligt over meerdere rondes, 1 timed lap lukt af en toe wel, maar meerdere....JoepW schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 21:12:
Kom op man. Ik ben in 30 rondjes 1 keer gespind en 1 keer dwars gegaan.
Dennis bedankt voor het organiseren!
Paul: Je was toch weer buitenaards
Setuppen kan ik welRed Baron schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 21:50:
Aan de setup heeft het niet gelegen Joep, de jouwe was echt wel snel![]()
![]()
Ik denk dat het gewoon gewenning is qua snelheid hoor. Ik ben vorig seizoen begonnen met de Star Mazda en dit seizoen ligt m'n focus daar ook echt op.
Sta nu 11e overall in het kampioenschap geloof ik en de auto ligt me gewoon.
Het evenaart voor mij het meeste het gevoel van GP3/4 wat ik jaren heb gespeeld vroeger.
Ik moet gewoon veel rijden.....
Doe dat dan ook!!!....haha.....
Alle gekheid op een stokje: Star Mazda is erg leuk om in te racen; ben trouwens vanavond van 10 naar 5 gestegen in mijn divisie, sta 202 overall....scheelt enorm veel punten als je in de topsplits kan meedoen in de top 10.
Laatste race begon trouwens weer met een spin en 2x voor mij....iemand besloot vlak voor de pits even over te steken zonder in zijn spiegel te kijken...tja, ga je links of rechts?? Hij bleek wel gehoord te hebben van F3 maar dat stond helaas alleen niet aan.....ach, hij zei tenminste nog sorry
[ Voor 26% gewijzigd door Ericjooo op 14-07-2011 00:05 ]
http://members.iracing.com/jforum/posts/list/1492780.page
Track: LEUK
Wagen: LEUK
Gassen!
Ik zal em installerenJoepW schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 06:57:
Zo, heb mezelf maar eens herkenbaar gemaakt op de baan
[afbeelding]
Te downloaden vanaf:
[afbeelding]
En dit is niet omdat ik je langzaam noem, maar op 90% van de tracks zijn we behoorlijk aan elkaar gewaagd.
[ Voor 11% gewijzigd door Hoogie2004 op 15-07-2011 08:35 ]
Samen met Erik uit de pits gestart.
Vrij snel kwamen we achter een persoon die niet heel snel ging.
Erik kon er vrij snel langs, echter ben ik nog niet helemaal snel genoeg (quali van 1.46.3) en kwam er maar niet langs.
Spint hij in de bus stop... kon hem net ontwijken, maar spinde daardoor wel, hard eraf, auto krom.
Zonde, en balen dus, had het tempo lekker te pakken, kon goed in de 1.47 rijden met volle auto, en 1.46 was ook wel mogelijk geweest.
Netjes trouwens erik, je 4e plaats daar.
Vandaag maar in de herkansing
Stom van me, ik had je even moeten waarschuwen...die gozer reed ver boven zijn kunnen en ik heb gewoon even druk gezet en toen maakte hij een foutje. Ondanks mindere snelheid wilde hij me er nog steeds niet langslaten maar toen heb ik de auto maar laten staan in een bocht en koos hij eieren voor zijn geld. Dit soort types kom je vaker tegen en ik ben dan ook altijd heel voorzichtig hiermee; sowieso rijden er een hoop notenkrokers in de klasse en als je ze herkent is er maar één optie: druk zetten en afwachten....haha. Wel jammer dat je hem niet uit kon rijden.
Ik had het wel een beetje door, was ook druk aan het zetten, en hij maakte inderdaad ook een fout.Ericjooo schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 12:21:
Marcel,
Stom van me, ik had je even moeten waarschuwen...die gozer reed ver boven zijn kunnen en ik heb gewoon even druk gezet en toen maakte hij een foutje. Ondanks mindere snelheid wilde hij me er nog steeds niet langslaten maar toen heb ik de auto maar laten staan in een bocht en koos hij eieren voor zijn geld. Dit soort types kom je vaker tegen en ik ben dan ook altijd heel voorzichtig hiermee; sowieso rijden er een hoop notenkrokers in de klasse en als je ze herkent is er maar één optie: druk zetten en afwachten....haha. Wel jammer dat je hem niet uit kon rijden.
Echter was het voor mij op een rot momentje, waardoor ik zelf in de slip raakte.
Ach kan gebeuren, lig er ook niet wakker van. Probeer vanmiddag of vanavond nog wel ff een race.
Als je gewoon een kwalificatie doet sta je gewoon in de buurt van mensen die ongeveer even snel zijn.
Daardoor krijg je juist de leuke gevechten in plaats van dat je met een grote achterstand vanuit de pits vertrekt en alleen een paar langzame jongens oppikt.
Ik snap wel dat jullie bang zijn om na 1 bocht total loss in de grindbak te staan, maar als je gewoon een beetje slim rijdt kan je echt de grote ongelukken wel ontwijken.
Er is meestal maar 1 bocht waar de ongelukken kunnen gebeuren in zo'n eerste ronde omdat het veld weer in elkaar schuift.
Het handigste is natuurlijk om vanaf p1 te starten en gewoon foutloos vol weg te racen zodat anderen niet eens de kans hebben om je eraf te tikken.
Maar anders moet je gewoon je lijn wat aanpassen, dus of heel defensief richting zo'n bocht rijden door de binnenkant te houden zodat je achterliggers het niet eens in hun hoofd halen om je binnendoor uit te remmen, omdat het uberhaupt niet kan.
Of je let gewoon goed op in je spiegels of er iemand wat probeert en pakt dan gewoon een hele wijde lijn en geeft ze gewoon ruimbaan en verliest een plek of 2.
Volgens mij wordt het racen daar een stuk leuker van.
Misschien is het in het begin wat moeilijk, maar hoe vaker je wel van de grid start hoe meer je ervaring opdoet en de situaties beter gaat lezen. En dan zie je vanzelf de gevaarlijke situaties ontstaan en kun je ervoor zorgen dat je er niet door verrast wordt, maar ontwijk je ze gewoon.
Ik start allen van de grid als ik zonder quali, ergens tussen de laatste 4 sta, dat loopt namelijk meestal uit op drama.Red Baron schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 14:25:
Toch zou ik jullie aanraden om gewoon van de grid te starten.
Als je gewoon een kwalificatie doet sta je gewoon in de buurt van mensen die ongeveer even snel zijn.
Daardoor krijg je juist de leuke gevechten in plaats van dat je met een grote achterstand vanuit de pits vertrekt en alleen een paar langzame jongens oppikt.
Ik snap wel dat jullie bang zijn om na 1 bocht total loss in de grindbak te staan, maar als je gewoon een beetje slim rijdt kan je echt de grote ongelukken wel ontwijken.
Er is meestal maar 1 bocht waar de ongelukken kunnen gebeuren in zo'n eerste ronde omdat het veld weer in elkaar schuift.
Het handigste is natuurlijk om vanaf p1 te starten en gewoon foutloos vol weg te racen zodat anderen niet eens de kans hebben om je eraf te tikken.
Maar anders moet je gewoon je lijn wat aanpassen, dus of heel defensief richting zo'n bocht rijden door de binnenkant te houden zodat je achterliggers het niet eens in hun hoofd halen om je binnendoor uit te remmen, omdat het uberhaupt niet kan.
Of je let gewoon goed op in je spiegels of er iemand wat probeert en pakt dan gewoon een hele wijde lijn en geeft ze gewoon ruimbaan en verliest een plek of 2.
Volgens mij wordt het racen daar een stuk leuker van.
Misschien is het in het begin wat moeilijk, maar hoe vaker je wel van de grid start hoe meer je ervaring opdoet en de situaties beter gaat lezen. En dan zie je vanzelf de gevaarlijke situaties ontstaan en kun je ervoor zorgen dat je er niet door verrast wordt, maar ontwijk je ze gewoon.
Wil je gestaag je iRating verhogen (en dus uit de splits komen met de "sukkels" erin) , dan helpt starten uit de pits echt niet.
(Zelf stomme fouten maken en niet finishen helpt ook niet, maar da's een ander verhaal
Ga niet vol in de ankers voor zo'n eerste bocht.
Als er mensen dicht achter je zitten en jij gaat ineens vol in de remmen terwijl zij jouw rempunt later ingeschat hadden loopt dat niet zo snel goed af natuurlijk.
Dus zorg dat je gewoon wat eerder remt voor zo'n eerste bocht en dan eerst een klein beetje (of laat gewoon je gas los), om iets later pas 'echt' te gaan remmen.
Je achtervolger ziet jou dan snelheid minderen en heeft dan ook wat meer tijd en ruimte om hierop te anticiperen en zal je dan ook niet zo snel raken.
[ Voor 6% gewijzigd door Red Baron op 15-07-2011 15:53 ]
En hoe meer je start vanaf de grid, hoe beter je erin wordt. En hoe beter voor ons. Ik heb nauwelijks nog problemen met T1. Afgelopen race heb ik zelfs een heel mooi aantal spins met een grote boog ontweken
Ik had al een persoon die in de eerste ronde begon te drukken als een bezetene, ik ben nu wel in staat mijn kalmte te bewaren en heb hem in principe de ruimte gegeven. ALs een hongerige hond pakte hij de plek haha alsof ie m overwon. Nou goed, hoeveel rondjes zat hij voor me? Tot hij de volgende naderde en hetzelfde deed. Je ziet het dan aankomen he. Gas los, die twee vlogen van de baan, en hop +2 plekken voor mij.
Had geen qualificatie gedaan en deed met moeite een lage 45 op watkins, maar gewoon 5e geeindigd. Ericjoooo zat ook in die race geloof ik.
Ging erg goed, joep had wel een beetje pech in de race. Jump start en zo.
Wel lekker als je de hele race lekker constant kan rijden.
[ Voor 7% gewijzigd door ramsho op 15-07-2011 17:32 ]
Tja start ik van de grid, want dat was me wel duidelijk na alle posts hier, maar ook na zelf vorige week ook al paar keer van de grid. 2de op het grid en doet no.1 een jump-start en dus ik ook
En als je een straf krijgt mag er niet aan de auto gesleuteld worden. Wel in iRacing
Dus met heel veel brandstof en weer nieuwe banden en 1 ronde achterstand weer gaan rijden. Erg jammer..... Had wel 2de kunnen worden als ik niet die stomme jumpstart had nagedaan. Vanavond nog maar eens 1 of 2 keer rijden.
Ronde 18 maak ik een klein foutje en Jens kan er voor de chicane voorbij.....helaas had ik even niet verder gekeken en bleek er nog iemand achter te zitten...twee plekken kwijt in één rondje. Ze waren gewoon sneller dus netjes gevolgd naar de finish en P6. Meest opvallende was dat ik mijn snelste racetijd met 0,6 scherper stelde en gemiddeld 0,4s sneller ging!!! Erg leuk racen zo!!
Echt hard gaan komt vanzelf, bij vertrouwen in de auto, in jezelf.
Hoppa!
Alleen nu nog 2/3 sec per ronde vinden
Nu even mijn eerste SM race doen.
Going out with a bang! Bij de laatste bocht dacht ik even met alleen te liften door te komen en vloog zo zijwaarts de muur in. Zat daarvoor achter Joep. Ik was volgens mij net ietsie pietsie sneller. Maar de eerste race was leuk voor 4(?) rondes, volgende keer komen er 20 bij!
En als ik zo dicht achter iemand zit, dan rij ik altijd er schuin achter omdat die dan heel nerveus wordt. En de tweede reden is, als jij eerder remt en ik zit dan achter je. Dan zit ik in je over je versnellingsbak. Dus daarom reed ik schuin achter je. De enige plekken waar je hier kan goed kan inhalen zijn bochten 1, 6 en 7.
[ Voor 90% gewijzigd door Niellie41 op 15-07-2011 22:55 ]
En dat je beetje sneller was klopt. Ik was constant bezig met mijn voorliggers waar het een keer fout moest gaan
En dat ging het ook. Alleen beetje erg jammer dat die James Field spint en ik (met jou achter) me precies goed richt om voor hem langs te gaan..... geeft ie gas. Tja eind auto en SR en iRating. Echt wat een knurft
Hier de replay vanaf de busstop tot boem is ho.
Hij ging wel hoog die gozer

Morgen in de herkansing, maar dan zonder crashes hoop ik
[ Voor 8% gewijzigd door JoepW op 15-07-2011 23:58 ]
Op een gegeven moment haalde hij mij in en reden we naast elkaar op het achterste rechte stuk, allebei vol in de ankers. Helaas blokkeerden mijn wielen en schoot ik rechtdoor, dus moest het heel even rustig aan doen om geen zwarte vlag te krijgen.
Jammer genoeg reed er nog iemand achter ons en werd ik 5e.
Ik moet zeggen, de Mazda is een coole auto en Watkins Glen is echt een goede baan voor deze wagen.
Hehe. Wanneer zou ik nou in jouw spiegel zittenRed Baron schreef op zaterdag 16 juli 2011 @ 00:14:
Met zo'n verfbom in m'n spiegels zou ik ook wel even m'n concentratie verliezen denk ik
@Niel: Nette race net man. Heb gekeken. Twintig rondjes heb je die (zeer net rijdende) braziliaan van je af weten te houden. Mooi gevecht.
Wel een beetje jammer van je spin in de laatste doorgang van de busstop. Maar gelukkig geen plek daardoor verloren.
Je zal het wel warm gehad hebben.
Weer teruggereden naar P4 (alleen de top 3 zat nog in dezelfde ronde en ik had al twee rondjes teruggewonnen door wave-by's en wilde net weer een rondje terugpakken door de leider in te halen) en toen werd ik even de bocht uitgeduwd door een of andere maffe Amerikaan. Eerst wilde hij verklaren dat hij er niets aan kon doen en dat ik te vroeg remde maar toen hij tegengas kreeg van de mannen voor en achter mij kreeg ik de excuses aangezien hij veel te laat had geremd en mij gewoon had gedivebombd. Helaas wel 10 minuten repairs dus niet meer op kunnen klimmen en op P5 geëindigd. Morgen nog maar eentje proberen....
[ Voor 8% gewijzigd door Ericjooo op 16-07-2011 02:19 ]
Ja, was de concentratie kwijt. Dacht, probeer het eens in de 4. Had ik niet moeten doenJoepW schreef op zaterdag 16 juli 2011 @ 02:05:
[...]
Hehe. Wanneer zou ik nou in jouw spiegel zitten
@Niel: Nette race net man. Heb gekeken. Twintig rondjes heb je die (zeer net rijdende) braziliaan van je af weten te houden. Mooi gevecht.
Wel een beetje jammer van je spin in de laatste doorgang van de busstop. Maar gelukkig geen plek daardoor verloren.
Je zal het wel warm gehad hebben.
Ik merk wel dat ik nog moet wennen aan die langere races. Komt goed
Busstop doe ik altijd in 4. Beetje gas houden.Niellie41 schreef op zaterdag 16 juli 2011 @ 09:40:
Ja, was de concentratie kwijt. Dacht, probeer het eens in de 4. Had ik niet moeten doen![]()
Ik merk wel dat ik nog moet wennen aan die langere races. Komt goed
---------
Die screenies zijn geweldig. Hoop dat dit niet de race om telkens zwaardere hardware gaat afroepen over iRacing.
Het is in ieder geval zaak om die eerste kerb aan de rechtekrant VOL te nemen.
De auto blijft dan redelijk stabiel en zo kun je een redelijk rechte lijn nemen en meteen weer vol door gassen.
[ Voor 28% gewijzigd door RielN op 16-07-2011 13:21 ]
Wel meteen in de eerste doorkomst gespind in de busstop. Ik liftte net een beetje om niet te dicht op no. 1 te komen. En hupsakee dwars. Door vanaf plek 8. En me terug gevochten naar plek 2
Een inhaalactie (2 man) kon ik jullie niet onthouden. Was een beetje gedurfd. Ik voelde me lichtjes schuldig
Hier een kleine replay ervan.
Hier die van mij. Hij is erg stabiel, maar daar hou ik wel van.RielN schreef op zaterdag 16 juli 2011 @ 13:21:
.....Paul, zou jij je setup willen posten?Ik heb er een maar voel me daar allesbehalve happy mee.
Ik heb de tijden tot dusver met de setup(s) van Daniel Lopez gereden.RielN schreef op zaterdag 16 juli 2011 @ 13:21:
Een goede turn in voor die snelle rechter draai is ook cruciaal, daar kun je zomaar drie, vier tienden op laten liggen. Paul, zou jij je setup willen posten?Ik heb er een maar voel me daar allesbehalve happy mee.
Ik heb ook nog eventjes de gesharede setup van Ruud Mulders geprobeerd, die was wel stabiel maar echt aanmerkelijk langzamer.
De ene keer rijd ik een goeie ronde, daarna blijf ik er bijna een seconde van verwijderd. Dus snel naar de volgende week
Heel vervelend vind ik de boot sectie, maar nog erger t7 en 8, 8 kom ik nooit goed uit, en t7 onderstuurt als de ziekte.
Je concentratie moet je er goed bij houden zeg maar.
Knalde er nu zelf af, nam nog iemand mee ook.. sorry daarvoor..
Nou dan ligt het aan mijn stuurgedrag, want ik spin als ik met die Lopez setup daar op het gas blijf. Ach ik moet nog veel leren....Red Baron schreef op zaterdag 16 juli 2011 @ 16:17:
T10 is gewoon flat-out dus heeft dat weinig met je gasvoet te maken.
------------
@Riel: We zaten trouwens in de topsplit
Ik vind het wel een lekker baantje...
Jammer man. Zag je opeens in de pits staan. Ik had geen tijd om vragen te stellenramsho schreef op zaterdag 16 juli 2011 @ 17:17:
Knalde er nu zelf af, nam nog iemand mee ook.. sorry daarvoor..
------------
Ik startte als derde. Na T1 ff eerste gelegen. Snel 2 plekken aan 2 snelle gasten afgegeven (waaronder Riel) en toen onwijs lopen knokken om plek 3 toen 4 toen 5 en uiteindelijk 6 geworden. Helemaal geweldig.
Dit is een mooie afsluiting van de racedag....... Misschien 22:30 nog
[ Voor 48% gewijzigd door JoepW op 16-07-2011 17:41 ]
Dit topic is gesloten.
![]()