Ik ga even de 48*0 gekheid verpesten met een vraagje/opmerking.
Ik doe weer een poging om Linux op m'n bakkie te krijgen, en na veel bloed, zweet en tranen is het me eindelijk gelukt om internet hierop te krijgen (bluetooth share via me foon, ik heb geen vast internet).
Nu dacht ik "snel even zorgeloos die ATI drivers downloaden, want na dik een jaar zal dat gewoon goed werken, of niet soms".
Hoe fout kon ik zijn.
Die rotzooi kan niet eens fatsoenlijk KDE aansturen. Niets geen window acceleratie (schokken, niet normaal, zelfs remotedesktoppen via een 56k inbelmodem gaat nog soepeler), maar zodra ik het venster van een-of-ander 2D Golf spel begin te slepen gaat het opeens wel. De pre-installed spellentjes doen het ook stuk voor stuk vloeiend. Beryl/Compiz resulteerd echter weer direct in een WSOD waarna ik een rebootje moet doen.
Zijn hier mensen die een R600 (2900XT/Pro) wel aan de praat hebben gekregen? Ik gebruik dit alles op PendriveLinux (Mandriva 2007). Als ik fatsoenlijk kan internetten vind ik het al prima (rest is bijzaak), maar zelfs dat gaat niet met dat geschok.
Toch een beetje teleurstellend dat dit (Linux Drivers) zo moeizaam verloopt.
[
Voor 5% gewijzigd door
SirNobax op 17-06-2008 16:42
]