[Ervaringen] Dell XPS M1530 - Deel 3 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste
Acties:
  • 69.006 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tralapo
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 23 juni 2008 @ 11:37:
Tuurlijk, de wet van de vocal minority. Maar toch, het is niet echt bemoedigend.
Ach, van dat lijstje problemen heb ik er (afgezien van de eject knop, wat iedereen heeft, al vind ik het niet storend) geen één.
Het kan dus ook echt wel goed.
En ja, op zo'n forum lees je altijd negatief en nooit positief, jammer is dat altijd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 23 juni 2008 @ 11:36:
Mijn M1530 (T7500, 320GB 5400rpm, etc. etc.) met externe harde schijf voor het downloaden word erg warm. Ik heb daarom een Laptop cooler aangeschaft (de Zalman ZM-NC2000) en krijg ik morgen binnen.

Lijkt me een erg goed dingetje en zal dus het zuchten van mijn Fan behoorlijk afnemen hoop ik! :P
Ik ben wel benieuwd hoe die NC2000 je gaat bevallen. Heb je al geprobeerd te undervolten met RMClock (zoals eerder genoemd in dit topic)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een quick review van mijn M1530, die ik sinds vrijdag binnen heb.

Config: T8300, 4.0GB RAM, 250GB 7200rpm, WSXGA+ 1680x1050, 9-cell battery.

Om in te gaan op veel genoemde problemen:
- Mijn WSXGA+ 1680x1050 is een LG-scherm zonder bleed of dode pixels; en zelfs als de laptop uitstaat is het nog mooi om naar te kijken.
- Optical drive maakt inderdaad wat geluid bij in- en uittreden van de schijf, maar is bijzonder kortstondig en zeker niet vreselijk.
- Warmte: valt erg mee en komt niet in de buurt van onprettig, ook niet bij veeleisende games. 9-cell battery zal helpen bij warmteafgifte en zet de laptop in een hoek die niet alleen prettig is voor het typen, maar naar mijn mening ook estetisch mooier is.
- Stroom: geen tintelingen. Volgens mij is alles geaard thuis en heb een 3-pin.
- Geluid: speakers doen het prima. Natuurlijk is het geen Concertgebouw, maar voor een laptop is het prima.
- Geluiden: dit is eigenlijk mijn enige minpuntje op dit moment. Ik hoor om de 2-3 seconden het geluidje dat (denk ik) een harddisk maakt als hij 'rekent'. Het gaat ritmisch mee met elke procent die ik download, maar ook als de computer 'niks' doet, gaat dit in lager tempo continu door. Eigenlijk best vervelend, zeker gezien het geluid harder is dan ik gewend ben van een laptop.

Al met al echt dik tevreden over de m1530! Hij ziet er fantastisch uit, is licht (maar ik kom van een Inspiron 5150 van 4.5kg?!), typt prettig (zeker in scheve stand dankzij de 9-cell battery) en het scherm is prachtig (met 1680x1050 heel veel ruimte op het scherm en zeker niet te klein; denk dat een 1920x1200 ook nog best had gekund).

Indien tijd zal ik proberen een iets vollediger review te schrijven, maar deze korte visie even ter compensatie voor de (logischerwijs) meerderheid van berichten met klachten. Laat je als geinteresseerde niet afschrikken. Dit apparaat werkt prima en ziet er bovendien heel mooi uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bramberk15
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 10-09 20:34
Verwijderd schreef op maandag 23 juni 2008 @ 11:36:
Mijn M1530 (T7500, 320GB 5400rpm, etc. etc.) met externe harde schijf voor het downloaden word erg warm. Ik heb daarom een Laptop cooler aangeschaft (de Zalman ZM-NC2000) en krijg ik morgen binnen.

Lijkt me een erg goed dingetje en zal dus het zuchten van mijn Fan behoorlijk afnemen hoop ik! :P
Ja ik ben ook wel benieuwd naar je ervaring. Ik vind dat mijn fan ook wat teveel aanslaat, en omdat er nogal wat ventilatiekiertjes in de onderkant zitten lijkt me zoiets een goede oplossing. Tevens staat de laptop hierdoor wat hoger, wat ook wel fijn is.

Hier een review v/d Zalman icm een M1730:
http://www.youtube.com/watch?v=RU1Y-7xPjqQ

[ Voor 6% gewijzigd door bramberk15 op 23-06-2008 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FikkieHo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10-09 20:13

FikkieHo

Wokmaster

Grut o grut o grut, volgens de medewerker wordt er nu ook geen sleeve meer bijgeleverd... Mijn voorgaande vraag was of er nog uberhaupt nog oortjes of mapjes werden geleverd. :(

14:53:40 Customer Victor Ho
De sleeve zit er nog wel bij?
14:54:03 Agent xxxx
Nee ook niet.

Vliegtuigjes bouwer - i.o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FikkieHo schreef op maandag 23 juni 2008 @ 14:56:
Grut o grut o grut, volgens de medewerker wordt er nu ook geen sleeve meer bijgeleverd... Mijn voorgaande vraag was of er nog uberhaupt nog oortjes of mapjes werden geleverd. :(

14:53:40 Customer Victor Ho
De sleeve zit er nog wel bij?
14:54:03 Agent xxxx
Nee ook niet.
Ik heb de sleeve afgelopen vrijdga nog gewoon erbij gekregen. Kan me eigenlijk niet voorstellen dat hij er niet bij zal zitten als je al besteld hebt. Ervaring op dit forum leert ons dat er verschillende verhalen worden verteld door de verscheidene personen van het callcenter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Niet online
De sleeve staat nergens in de bestelling of pakbon maar ik heb nog niemand hier horen zeggen dat de sleeve ontbrak. Ik denk dat het onwetendheid van de betreffende medewerker was.

@Baassie: dat geluidje van de harde schijf: die schijf heeft ook een freefall sensor he?
Kun je even testen met HDTune wat voor cijfers je krijgt? De 200GB haalt max read van ongeveer 70MB/s. Als het wat meezit haal je meer dan 80MB/s met die nieuwe schijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gianni Rombios schreef op maandag 23 juni 2008 @ 16:31:
De sleeve staat nergens in de bestelling of pakbon maar ik heb nog niemand hier horen zeggen dat de sleeve ontbrak. Ik denk dat het onwetendheid van de betreffende medewerker was.

@Baassie: dat geluidje van de harde schijf: die schijf heeft ook een freefall sensor he?
Kun je even testen met HDTune wat voor cijfers je krijgt? De 200GB haalt max read van ongeveer 70MB/s. Als het wat meezit haal je meer dan 80MB/s met die nieuwe schijf.
Oh ja, was ik alweer vergeten, maar beloofd is beloofd. Als ik vanavond tijd heb zal ik het meteen even doen. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 23 juni 2008 @ 16:40:
[...]

Oh ja, was ik alweer vergeten, maar beloofd is beloofd. Als ik vanavond tijd heb zal ik het meteen even doen. :*)
Mooi ben ook zeer benieuwd naar die test omdat ik overweeg ook een M15300 met een 250 GB 7200rpm schijf met free fall sensor aan te schaffen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FikkieHo
  • Laatst online: 10-09 20:13

FikkieHo

Wokmaster

Mijn komt pas ergens in Juli aan, maar ik heb een positief vermoeden van de nieuwe schijf, dus ik heb die er maar ook gelijk eringezet :) Ben benieuwd hoe de bluetooth headset bevalt..

Vliegtuigjes bouwer - i.o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand waarom bij de orderstatus (nu al de tweede keer) verplaatst van stap3 naar stap 2.
Moet ik morgen ff naar Dell bellen om te vragen wat er gaande is of is zo iets standaard en heeft iemand anders dit al meegemaakt?. Leverdatum vn 27-07-2008 zal nu niet meer gehaald worden.
Of is Dell snel en kan bijv. morgen al op de post gaan.
BETREFT EEN DELL XPS M1530

Graag uw ervaringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
27-07 is nog meer dan een maand dus dat zou nog makkelijk kunnen...

Maar je bericht hoort meer thuis in Dell levertijden topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is 27-06 excuses

Tevens een vraag:

Klagen jullie niet bij Dell omdat de hardeschijf zo een lawaai maakt?.
Tijdbom tikt behoorlijk....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holgersson
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 23 juni 2008 @ 18:20:
Het is 27-06 excuses

Tevens een vraag:

Klagen jullie niet bij Dell omdat de hardeschijf zo een lawaai maakt?.
Tijdbom tikt behoorlijk....
Lawaai? Herrie? Waar heb je het over?
Mijn harde schijf is zó stil dat ik me er af en toe zorgen om maak dat ik hem niet hoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nou, ik heb echt een ratel harde schijf, deze is nu 2keer vervangen. Dell denkt dat er iets meer aan de hand is dan alleen hdd, dus ik krijg een hele nieuwe xps m1530.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik222 schreef op maandag 23 juni 2008 @ 17:19:
[...]

Mooi ben ook zeer benieuwd naar die test omdat ik overweeg ook een M15300 met een 250 GB 7200rpm schijf met free fall sensor aan te schaffen :)
Ok, here goes.

Betreffende de 250GB 7200rpm schijf (ST9250421ASG):

Poging 1:
Transfer Rate
Minimum 30.6 MB/sec
Maximum 88.8 MB/sec
Average: 66.4 MB/sec

Access Time 16.2 ms
Burst Rate 66.7 MB/sec
CPU Usage 12.5%

Poging 2:
Transfer Rate
Minimum 36.0 MB/sec
Maximum 88.8 MB/sec
Average: 64.8 MB/sec

Access Time 16.4 ms
Burst Rate 59.3 MB/sec
CPU Usage 15.3%

En? Is men tevreden over behaalde resultaten? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag ook mijn XPS M1530 ontvangen. (T9300 - resolutie 1680x1050).

Sleeve zat er bij mij wel bij.

Scherm is een LG :*) (LPL010F). Schitterend scherm iig.

Cheers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Niet online
@Baassie:

Ja dat zijn prachtige cijfers hoor! Average is bijna even hoog als de max van de oude 200GB (of de max van mijn 320GB 5400 schijf). Wat is het merk en type: Seagate 7200.3 of een WD?

[ Voor 3% gewijzigd door Gianni Rombios op 23-06-2008 20:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q-bone
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:08

Q-bone

Dusss...

200 7200 schijf benchmark ;) Kunnen we gelijk even vergelijken.

Is wel gewoon tijdens windows, geen fresh install, en met wat programma's actief (dek me al helemaal in :+ )

Minimum: 33 MB/sec
Maximum: 64 MB/sec
Average: 51.8 MB/sec

Acces time 14.6 ms
Burst Rate 45,7 MB/sec
CPU usage 17.9%

Misschien iemand met een fresh install die het wil proberen? :)

bla?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_kind_man
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 08-01-2022
Hallo,

Volg het Topic al enige tijd en heb vandaag mijn M1530 binnengekregen.

Specs:

T9300
4gb memory
8400M
250 GB SATA
1440x900 LG Scherm !! Gelukkig !!

Ben alleen bang dat ik die 8600 Video kaart had moeten nemen, kan iemand me vertellen of ik hier inderdaad spijt van ga krijgen?

Vraagje over de harde schijf: ik heb maar 2 partities, heel irritant wil een data schijf. Klopt dit of is er iets verborgen?

ik hoor het graag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hangt er vanaf wat je wilt doen met je laptop? Voor games was ik voor de 8600 gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_kind_man
Niet direct games, wel veel films en deels grafische progs zoals gimp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_kind_man
waar kan ik vinden om progjes te starten met de fingerprint, als ik de bestandlocatie aangeef en mijn vinger ook aangeef doet hij het nog steeds niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21:38
The_kind_man schreef op maandag 23 juni 2008 @ 21:40:
waar kan ik vinden om progjes te starten met de fingerprint, als ik de bestandlocatie aangeef en mijn vinger ook aangeef doet hij het nog steeds niet?
Kan het zijn dat de boel goed is ingesteld, maar je vinger slecht herkend wordt?
Je kan in elk geval via de hardwaresettings het gebruikgemak verhogen (of de veiligheid verlagen, net hoe je het wil zien), dat helpt al wat. Maar dan nog ben ik er niet enthousiast over, mijn vingers zijn blijkbaar erg moeilijk herkenbaar voor het ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Q-bone schreef op maandag 23 juni 2008 @ 21:03:
200 7200 schijf benchmark ;) Kunnen we gelijk even vergelijken.

Is wel gewoon tijdens windows, geen fresh install, en met wat programma's actief (dek me al helemaal in :+ )

Minimum: 33 MB/sec
Maximum: 64 MB/sec
Average: 51.8 MB/sec

Acces time 14.6 ms
Burst Rate 45,7 MB/sec
CPU usage 17.9%

Misschien iemand met een fresh install die het wil proberen? :)
Wat betreft de vergelijking tussen onze harde schijven:
- ik heb ook geen fresh install gedaan; en
- ik was de demo van Crysis aan het downloaden tijdens tweede poging.
Gianni Rombios schreef op maandag 23 juni 2008 @ 20:39:
@Baassie:

Ja dat zijn prachtige cijfers hoor! Average is bijna even hoog als de max van de oude 200GB (of de max van mijn 320GB 5400 schijf). Wat is het merk en type: Seagate 7200.3 of een WD?
Vreemd, als ik er via configuratiescherm > hardware > schrijfstations > C: > details > fabrikant of id achter probeer te komen kreeg ik niks anders dan eerder genoemde code ST9250421ASG, maar zoals je wel kunt raden, blijkt na het intypen van deze code bij google, het inderdaad te gaan om een Seagate 7200.3 HD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_kind_man
Das het probleem juist,
hij werkt bij mij wel alleen de progjes starten niet. je moet beginnen boven aan met het einde van je kootje en dan naar je toe trekken met een vloeiende beweging.

Als ik dat bijv met mijn wijsvinger doe komt het beginscherm met de opties maar de progjes starten niet met de andere vingers terwijl die wel geconfigd zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_kind_man
Het gaat de goede kant op, update draaien is zeker een verbetering. heb 5.8 ipv de standaard 5.6 en werkt al een stuk beter. wel nog wat win 32 errors maar het gaat de goeie kant op, Media van vista werkt al met m'n pinkje.
nu nog de rest.

Tip. 5.8 downloaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik blijf een lazy bastard, maar toch een kleine poging tot een uitgebreidere (maar desondanks uiteraard subjectieve) review van de Dell XPS M1530:

Config: Tuxedo black, T8300, 4.0GB RAM, 250GB 7200rpm, WSXGA+ 1680x1050, 9-cell battery.

Bij bestellen op 06-06-2008 was als extra alleen de sleeve inbegrepen. Deze ziet er mooi uit en de laptop inclusief 9-cell batterij past erin (niet de adapter). Het biedt overigens minimale bescherming, feitelijk alleen tegen krassen. Verder zitten er ook geen draagriem aan, wat betekent dat je hem onder je arm mee moet nemen of alsnog in een draagtas/koffer/computertas zult moeten stoppen (kan meteen de adapter ook mee ;-).

Maar dan de laptop zelf.

Wanneer we naar de bouw en uiterlijk van de XPS m1530 kijken valt meteen op dat het een mooi apparaat is. Hij is strak belijnd en behoud deze stroomlijning wanneer je hem openklapt dankzij de estetisch zeer mooi afgewerkte scharnieren (zie foto’s uit de topic starter (TS)). Van top tot teen: een 15.4 inch WSXGA+ 1680x1050 LG scherm (kan individueel verschillen) met glanzend oppervlak (van dien mate dat als de computer uit staat of het scherm een zwarte achtergrond toont je het als spiegel kunt gebruiken; wellicht de reden dat ik hem zo mooi vind ;-). Net daarboven zit een 2.0 megapixel webcam met microfoon ernaast. Framerate is aardig te noemen (middels bijgeleverd programma kun je gemakkelijk een eigen belans maken tussen resolutie en framerate, en tevens foto‘s of video‘s maken en meer gadgets), evenals de kwaliteit van het geluid via de microfoon (zo ik heb mogen vernemen van een ander via de chat). Onder het scherm vinden we de speakers (geluid is gemiddeld tot goed te noemen voor een laptop, hoewel muziek luisteren via een koptelefoon altijd blijft te prefereren) en direct daarvoor de drukgevoelige touchtoetsen die toegang geven tot evenals besturing aan Media Direct, een intern multimediaprogramma, waarmee foto’s/films/muziek/etc bekeken en beluisterd kan worden. Media Direct kan zonder Vista op te starten met een eigen knop gestart worden. Dit lijkt theoretisch handig en is het misschien ook voor sommigen, maar bij mij staat de computer ofwel al aan, of ik ga ervan uit dat ik meer zal gaan doen dan alleen media draaien. Hiervoor zit het toetsenbord, dat niet alleen mooi in het geheel past, maar bovendien bijzonder prettig typt. Als laatste vind men onderaan nog de touchpad (gebruik ik niet ivm externe muis, maar werkt verder prima) en de vingerlezer (leuk om in te loggen ipv je password te typen, maar kan tevens gebruikt worden voor het starten van programma’s, internet-sites, alsook password binnen internet-sites; even oefenen, maar werkt dan ook prima).
De zijkanten van de laptop en alle verschillende poorten zal ik niet afgaan (zie officiele previews), behalve dan de mededeling dat er nog een remote control bijgeleverd wordt die rechts in de ExpressCard slot gestopt en bewaard kan worden. Best leuk ding, hoewel mijn verwachting is dat ik hem nauwelijks tot niet zal gaan gebruiken.

Benchmarking zal ik niet herhalen, zie betere reviews.

Dan plagieer ik mezelf even ordinair van een eerdere post:

Om in te gaan op veel genoemde problemen:
- Mijn WSXGA+ 1680x1050 is een LG-scherm zonder bleed of dode pixels.
- Optical drive maakt inderdaad wat geluid bij in- en uittreden van de schijf, maar is bijzonder kortstondig en zeker niet vreselijk.
- Warmte: valt erg mee en komt niet in de buurt van onprettig, ook niet bij veeleisende games. 9-cell battery zal helpen bij warmteafgifte en zet de laptop in een hoek die niet alleen prettig is voor het typen, maar naar mijn mening ook estetisch mooier is.
- Stroom: geen tintelingen. Volgens mij is alles geaard thuis en heb een 3-pin.
- Geluid: speakers doen het prima. Natuurlijk is het geen Concertgebouw, maar voor een laptop is het prima.
- Geluiden: dit is eigenlijk mijn enige minpuntje op dit moment. Ik hoor om de 2-3 seconden het geluidje dat (denk ik) een harddisk maakt als hij 'rekent'. Het gaat ritmisch mee met elke procent die ik download, maar ook als de computer 'niks' doet, gaat dit in lager tempo continu door. Eigenlijk best vervelend, zeker gezien het geluid harder is dan ik gewend ben van een laptop. Bron Notebookreview: Hard drive noise is magnified by the case/mount design.

Conclusie: Al met al echt dik tevreden over de m1530! Hij ziet er fantastisch uit, is licht (maar ik kom van een Inspiron 5150 van 4.5kg?!), snel, typt prettig (zeker in scheve stand dankzij de 9-cell battery) en het scherm is prachtig (met 1680x1050 heel veel ruimte op het scherm en zeker niet te klein; denk dat een 1920x1200 ook nog best had gekund).

Hoop dat iemand er wat aan heeft. Heb mijn best gedaan, maar het haalt het met mijn minimale inspanning niet bij de meeste andere reviews. Desondanks wellicht een steuntje in de rug voor potentiele kopers, die bang waren geworden van alle klachten en problemen die anderen hebben ervaren. Mijn advies: eerst zelf ervaren, kijken of het je bevalt en mochten er toch problemen zijn, kun je alsnog je geld terugvragen. Succes en veel plezier. I know I'll have! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
The_kind_man schreef op maandag 23 juni 2008 @ 22:27:
Het gaat de goede kant op, update draaien is zeker een verbetering. heb 5.8 ipv de standaard 5.6 en werkt al een stuk beter. wel nog wat win 32 errors maar het gaat de goeie kant op, Media van vista werkt al met m'n pinkje.
nu nog de rest.

Tip. 5.8 downloaden
Waar haal je 5.8 vandaan? Kan 'm op de Dell website niet vinden (bij mijn type bieden ze enkel 5.6 aan), op de website van Upek kan ik hem ook niet vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Hartelijk bedankt voor deze test :) ! Ook Q-Bone bedankt voor het vergelijkingsmateriaal :) Ik ga vandaag denk ik de laptop bestellen met de 250 GB 7200 rpm schijf. Zodra hij binnen is ga ik eerst een clean install doen en zal meteen daarna een test doen en die hier posten :)

Ter vergelijking dit is het resultaat van mijn desktop pc (Seagate baracuda ES 250 GB schijf):

Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2008/06/24/1214289875-930.jpg

Ook dit bevestigd dus dat deze schijf in de M1530 uitstekend presteert, zelfs nauwelijk slechter dan mijn desktop schijf :)

Nog een vraag, wat vind je van de grootte van letters op het 1680 x 1050 scherm? Zijn die al aan de kleine kant of denk je dat een 1920 x 1200 scherm ook nog had gekund?

[ Voor 38% gewijzigd door ik222 op 24-06-2008 08:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik222 schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 08:35:
Nog een vraag, wat vind je van de grootte van letters op het 1680 x 1050 scherm? Zijn die al aan de kleine kant of denk je dat een 1920 x 1200 scherm ook nog had gekund?
Verwijderd schreef op maandag 23 juni 2008 @ 23:31:
...en het scherm is prachtig (met 1680x1050 heel veel ruimte op het scherm en zeker niet te klein; denk dat een 1920x1200 ook nog best had gekund).
;)

Ik denk dat het erg afhankelijk is van je smaak. Ik heb bijna 30 jaar oude ogen, die overigens nog geen brilletje nodig hebben, maar ik maakte me enigszins zorgen dat de pictogrammen te klein zouden worden. Ik kwam namelijk van een resolutie van 1280x800 of zoiets op mijn vorige laptop. Maar ik moet eerlijk zeggen dat dit echt prima is. Veel ruimte. Om een indicatie te geven: ik kan dit forum lezen en tegelijkertijd bijvoorbeeld een Word-bestand typen. Hierbij moet wel gezegd worden dat ik de werkramen dan iets kleiner moet maken dan normaal en de schuifbalk in het midden moet zetten (wellicht wel 2 complete paginaschermen bij 1920x1200?). Pictogrammen zijn niet te groot of te klein. Voor mij dus ideaal. Zoals gezegd, 1920x1200 had misschien ook nog wel gekund, maar dat risico wilde ik niet nemen en als ik hem nu gratis zou mogen omruilen zou ik het ook niet doen. Maar dat komt ook omdat ik een mooi LG-scherm heb zonder bleed of dode pixels.

Overigens, ik neem aan dat jij er niet in geinteresseerd bent maar anderen wellicht wel: ik heb ook de m1530 gezien met de laagste resolutie (1280x800) en dat ziet er naar mijn mening niet uit. Pictogrammen zijn gigantisch en je hebt relatief weinig ruimte om in te werken. Alleen een aanrader voor personen met verziendheid. Grootte van de pictogrammen kan overigens altijd nog aangepast worden zonder resolutie in te leveren, dus ik zou zeggen: pakken wat je pakken kan. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Oeps dat had ik over het hoofd gezien :P

Ik twijfel nog tussen die twee schermen, denk dat ik toch voor de 1920 x 1200 ga :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DavidR
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 05-02-2021
Heel smaakgevoelig. Ik had de wuxga, eea aangepast maar toch niet ideaal voor mij. Ik zie zelf wel redelijk maar mijn vriendin loopt nog tegen een bus aan dus viel niet in de smaak. Vond ook dat nogal wat websites weer niet goed weergeven bij grotere dpi etc. Bovendien gebruik ik de functie niet om te internetten en een word document te tikken, zeker niet op zo'n klein scherm. Ik wil gewoon lekker browsen etc met een lekkere lettergrootte. Het is heel persoonlijk denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Niet online
Letters groter zetten ziet er ook altijd lelijk uit vind ik. Wel is het voordeel van de wuxga dat het er op lagere resoluties (door de kleine pixels) toch nog redelijk uitziet. Ook vind ik de 960x600 resolutie een uitkomst, je kunt dan ook op grotere afstand nog wat doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Niet online
Maar als je een 1920x1200 op 1680x1050 of 1440x900 zet ziet het er gewoon niet scherp uit. Het is nooit zo scherp als op een native 1680x1050 of 1440x900.

Ikzelf vind 1920x1200 echt te klein. Ik heb zelf een laptop met resolutie 1680x1050 en deze is voor mij perfect. 1920x1200 zou ik echt te klein vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben nu al 2 maanden de trotse eigenaar van een xps m1530 en die heeft dus ook zo'n leuk microfoontje. Eerst dacht ik daar toch niks mee te gaan doen, maar nu wilde ik laatst eens een keer een videogesprek doen.
Nu komt het probleem: De ander hoort mij wel, maar ik hem niet. Dit had ik ook bij een ander waar ik het probeerde. Ook hier hoorde de ander mij wel, maar ik hem niet. Die 2 personen konden wel gewoon met elkaar een videogesprek doen, maar bij mij ging er iets mis.
Weet iemand wat hier aan de hand is?

Mvg BolusX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het lijkt erop dat de meeste het er over eens zijn dat 1680x1050 lekker kijkt en veel ruimte geeft. 1920x1200 is wellicht een stap teveel en dan moet je inderdaad met pictogram-grootte gaan klooien, waar je waarschijnlijk niet vrolijker van wordt. Nogmaals, ik heb het niet aangedurfd. Mijn vriendin was trouwens jaloers op mijn m1530, met name ook vanwege het scherm, terwijl ik haar net een nieuwe Dell desktop had gegeven met 21 inch lcd scherm en ze al aardig slechte ogen heeft (enige 2 redenen dat ze nog niet bij me weggelopen is).
Ik weet dat de verleiding groot is om hoger = beter te denken, maar ik zou 1680x1050 aanraden. Bovendien is de kans dan groot dat je een LG-scherm krijgt; hoe dat zit bij de WUXGA weet ik niet. Aan de andere kant ben ik wel heel benieuwd wat je van 1920x1200 zou vinden, dus ik wens je succes met kiezen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DavidR
Mijn wuxga was een samsung, als ik de berichten lees zijn ze dat allemaal. Was niet ontevreden over mijn scherm. Had geen zin om zoveel aante passen. Ook als ik veel zaken had aangepast, kwam ik nog steeds op sites met onleesbare letters etc. Misschien ben ik er niet te diep ingedoken maar had er geen zin in dat allemaal uit te zoeken. Ik wil een explorer openen en gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_kind_man
vanaalten schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 07:57:
[...]

Waar haal je 5.8 vandaan? Kan 'm op de Dell website niet vinden (bij mijn type bieden ze enkel 5.6 aan), op de website van Upek kan ik hem ook niet vinden...
Laat me maar weten waar ik hem naar kan uploaden, weet ff niet meer waar ik hem vandaan heb. is misschien daarna iets voor in de startpost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Niet online
Ik denk via USA of een Vostro te vinden:
http://support.us.dell.co...t=1&libid=0&fileid=246490

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Weet iemand of dell automatisch een 64 bit besturingssysteem meeleverd als je 4 GB geheugen in je laptop besteld?

En of het anders mogelijk is dat te krijgen, in de configurator staat daar namelijk niets van bij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok ik heb mijn Zallman binnengekregen! Het is een echte mooie cooler, mooie top en ik dacht eerst dat ik een USB poort zou gaan verliezen, maar dat bleek niet het geval! Aan de andere kant zit een 1 poort hub (je raakt er dus geen kwijt, maar je wint er ook geen) waar precies mijn mooie usb-muis-ontvanger in kon! Prima! Nou net 15 minuten aangesloten en even gekeken wat hij deed en je merkt dat hij METEEN minder geluid maakt! Echt het lijkt alsof de fan van mijn M1530 gewoon uit staat. Helaas is het net even wat warmer geworden in mijn kamer en daardoor gaat de fan van de laptop wel weer aan.
Ik heb de fans van de ZM-NC2000 (ik weet niet of de 1000 versie ook een extra usb poort heeft) op zijn hardst gezet, en je merkt dat het veel minder herrie geeft dat de laptop cooler. Je merkt dat de lucht die onder de laptop een beetje uitkomt, gewoon koud is.
Ik heb mijn laptop iets meer naar voren geschoven omdat de intake van jullie M1530 ook linksboven zit.

Na 15 minuutjes heb ik even een spel gespeelt (CNC Generals Zero hour, niet echt heel moeilijk maar ik merkte wel dat de fan hard stond te blazen als je wat langer speelde) en ook hierbij blijft hij op zijn laagst. Af en toe slaat hij weer aan.

Over de looks:
Afbeeldingslocatie: http://www.hoc.hu/upload/news/14893_zm_nc.jpg
Afbeeldingslocatie: http://gizmoblog.net/pic/zalman_cooling_2Dpad.jpg

Kan ik erg kort zijn: Hij staat goed bij mijn M1530.

Als jullie nog vragen hebben, stel ze gerust, ik zeg:

Kopen als je last hebt van fan geluiden of gewoon bang bent dat je hardware oververhit, en ZEKER als je een 6-cell battery hebt, bijna zonder lucht doorlaat eronder.

Ps. ik denk dat ik de nieuwe versie heb, op het eerste plaatje zie je dat de 2e usbpoort meteen er naast zit, maar bij mij zit hij aan de andere kant.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 24-06-2008 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q-bone
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:08

Q-bone

Dusss...

Dell levert geen 64bits windows op de xps...

Is er iemand die weet hoe ik de volledige 125Mbit van mijn fritzbox kan benutten? Welke mini pci netwerkkaart moet er dan in?

bla?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste mensen,

Zojuist heb ik met Dell gesproken over de problemen die hier staan beschreven.
Echter DELL weet hier niks van!!??!!!!???!!!????!!!

Nu vraag ik jullie vriendelijk om de XPS td te bellen over geluid van hdd en ook evt. vastlopen met ejectknop.

Dus, neem ff de tijd en laat dell weten dat dit problemen zijn, als men hier niks van weet doen ze er ook niet veel mee!. 020- 6744594

De XPSm1530 mag officieel geen geluid maken, ook geen geluid van de hdd. En vastlopen helemaal niet.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 24-06-2008 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Haha, laat je niet gek maken door de heren van Dell. Tuurlijk weten ze dat er problemen zijn, en je kunt ervan uitgaan dat ze dagelijks telefoontjes krijgen over slechte beeldschermen, hardklinkende hdd's en pauzes bij het in- en uittreden van een disc. Daar hoeven wij geen extra belletje aan te wagen. Maar realiseer je wel dat dergelijke problemen niet exclusief zijn voor Dell in het algemeen of de m1530 specifiek. Dit soort problemen komen altijd voor en op dit soort fora lees je over het algemeen alleen de slechte verhalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waar ik me voornamelijk zorgen over maak, dat 9 van de 10 mensen dit probleem heeft. Waarom komt dit dan zo vaak voor???. Als dell het weet zullen ze er toch wat aan doen.

Mijn nieuwe laptop is met een week uitgsteld, ook raar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
Thanks! Dat lijkt inderdaad 5.8 van de fingerprint reader software te zijn, vanavond uitproberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t-town
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10:40
Heb het headset besteld voor een andere computer, en het is echt wel goede kwaliteit. Enkel vind ik dat de batterij nogal kort meegaat. De batterij is trouwens oplaadbaar, duurt drie uur, en gaat 10 uur mee, volgens mijn eerder 8 uur maar ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tralapo
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 13:19:
Waar ik me voornamelijk zorgen over maak, dat 9 van de 10 mensen dit probleem heeft. Waarom komt dit dan zo vaak voor???. Als dell het weet zullen ze er toch wat aan doen.
Dat zegt hij toch net, op zo'n forum komen (bijna) alleen maar mensen als ze een probleem hebben.
Het is dan logisch dat "9 van de 10 mensen" een probleem hebben.

Je zou beter kunnen zeggen: "9 van de 10 leden in dit topic" , waarbij ik (en nog een paar anderen), dus die 10de zijn, die geen problemen hebben.

Mensen zonder problemen hebben over het algemeen niks te zoeken in zo'n topic (misschien alleen voor de aankoop, niet meer erna).
Logisch dus dat je hier alleen negatief hoort.

En natuurlijk kent Dell die problemen, verkooppraatjes heet dat.
Jammer dat je er ingetrapt bent..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 13:07:
De XPSm1530 mag officieel geen geluid maken, ook geen geluid van de hdd. En vastlopen helemaal niet.
Verwijderd schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 13:19:
Volgens Notebookreview ligt het aan het design van de kast van de m1530 dat het geluid van de hdd beter te horen is dan normaliter. Als Dell deze klacht dus serieus zou nemen, betekent dit een designverandering en derhalve het weggooien van de voorraad oude en productie van het nieuwe design (als het al makkelijk en efficient te verbeteren is). Negen van de 10 mensen vind ik overigens wat veel en niet te controleren op een dergelijk forum als deze, gezien je met name de klachten hier zult horen en met name mensen hier zult vinden die het beste uit hun computer willen halen (of gewoon graag over hun computer zelf praten) en dus het beste eisen. Tel daarbij op dat vele, ondanks een terecht of onterechte klacht, niet hun mooie apparaat zullen terugbrengen, geeft Dell waarschijnlijk geen enkele reden om ook maar iets te doen, want ze hebben er financieel gezien niets mee te winnen. Simpele kosten/baten analyse; ze gaan pas moiete doen als ze veel geld verliezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bramberk15
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 10-09 20:34
[b]hitman333 schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 12:56:

Kopen als je last hebt van fan geluiden of gewoon bang bent dat je hardware oververhit, en ZEKER als je een 6-cell battery hebt, bijna zonder lucht doorlaat eronder.
Kijk goed om te lezen. Ik heb nog wel wat vragen: staat je xps stabiel, en past de hele laptop op de 'gaatjes' of steekt het bovenste stukje eruit? Heb je de zilveren, of de zwarte versie gekocht?

Ik heb zelf dus alleen een 6-cell, en vindt dat als de xps langer aanstaat de fan nogal eens aanslaat. Dus ik overweeg zeker om een cooler te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Niet online
http://www.thermaltake.co...oling/r15on01/r15on01.asp dit is ook wel een leuk thermal matje (waarin een soort zout zit), maar voornamelijk voor op schoot of op de bank oid. Ik zou op een goed recht vlak liever die Zalman nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tralapo
  • Niet online
Als die Password bank ook werkt met FF 3.0 dan installeer ik hem meteen...
Feit is dan alleen dat je eerst die andere moet de-installeren, en ik ben mijn wachtwoord vergeten 8)7
Kan dus alleen maar inloggen met m'n vinger.
Gaat dat automatisch, of moet je je windows wachtwoord invoeren tijdens de installatie?
Ik weet het namelijk net meer 8)7 En anders heb ik een probleempje :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderdw
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10-09 23:40
Hij werkt helaas niet met Firefox 3 en volgens mij heb je je huidige wachtwoord niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bramberk15 schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 15:08:
[...]

Kijk goed om te lezen. Ik heb nog wel wat vragen: staat je xps stabiel, en past de hele laptop op de 'gaatjes' of steekt het bovenste stukje eruit? Heb je de zilveren, of de zwarte versie gekocht?

Ik heb zelf dus alleen een 6-cell, en vindt dat als de xps langer aanstaat de fan nogal eens aanslaat. Dus ik overweeg zeker om een cooler te kopen.
Mijn XPS staat volledig stabiel, het is nog wel even wennen om nu te typen met een schuine oppervlakte, het is anders. En niet de hele laptop past op de gaatjes, het bovenste stukje (waar oa ook die intake/cooler zit) niet maar omdat het goed over de hele onderkant word verspreid (de lucht) denk ik dat het niet uitmaakt. Ook wel grappig: in de handleiding staat: (Vrij Nederlands vertaald) Zelfs op mid-range stand van de ventilatoren heeft de laptop genoeg cooling. Als hij op zijn hardst staat cooled hij de laptop dus extra goed! Of marketing praat kan natuurlijk ook, maar daarbij heb je natuurlijk dat ze dat bijv. op de doos zetten en niet in de manual. :z Goed terug naar het cool pad:

Ik heb de zilvere, die matched bij mijn alu M1530 ;)

Hij maakt trouwens wel geluid, niet denken dat hij echt stil is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Vandaag ook mijn M1530 besteld, uiteindelijk toch gegaan voor het 1680 x 1050 sherm omdat ik er straks hele dagen op moet gaan werken. Ik denk dat dit dan toch net wat comfortabeler werkt dan het 1920 x 1200 scherm ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://img229.imageshack.us/img229/4361/afb005ru0.jpg
Of je plaats twee fans naast je laptop die geruisloos draaien op 5volt van je USB :)
BTW, wel balen dat bij deze laptop 5volt op je usb poorten blijft staan wanneer die op standby staat met adapter in stopcontact want daardoor blijf je fans maar draaien (volgens mij heb je zelfde probleem ook met zalman?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 20:45:
[afbeelding]
Of je plaats twee fans naast je laptop die geruisloos draaien op 5volt van je USB :)
BTW, wel balen dat bij deze laptop 5volt op je usb poorten blijft staan wanneer die op standby staat met adapter in stopcontact want daardoor blijf je fans maar draaien (volgens mij heb je zelfde probleem ook met zalman?)
Nee, bij mij gaat ook gewoon de 5v van de usb poorten af als ik hem uit zet... Bij Standby geloof ik ook... Ja indd, 2 ventilatoren kan ook, of je kiest natuurlijk voor een 'mooie' oplossing met echte goede cooling ;) No offence hoor! Wel leuk gedaan zo, maar zo kan je laptop er natuurlijk niet altijd bij staan :P

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 24-06-2008 21:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Idd, vandaar dat ik van plan ben om zalman product na te gaan maken ;) Ook omdat koelen op die manier beter werkt doordat je dan van ondere rechtstreeks rooster in blaast.
Voor rest werk ik thuis met bleutooth toetsenbord waardoor niet gehinderd wordt door de fans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Travee
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 10-09 12:14
Verwijderd schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 15:08:

Volgens Notebookreview ligt het aan het design van de kast van de m1530 dat het geluid van de hdd beter te horen is dan normaliter. Als Dell deze klacht dus serieus zou nemen, betekent dit een designverandering en derhalve het weggooien van de voorraad oude en productie van het nieuwe design (als het al makkelijk en efficient te verbeteren is). Negen van de 10 mensen vind ik overigens wat veel en niet te controleren op een dergelijk forum als deze, gezien je met name de klachten hier zult horen en met name mensen hier zult vinden die het beste uit hun computer willen halen (of gewoon graag over hun computer zelf praten) en dus het beste eisen. Tel daarbij op dat vele, ondanks een terecht of onterechte klacht, niet hun mooie apparaat zullen terugbrengen, geeft Dell waarschijnlijk geen enkele reden om ook maar iets te doen, want ze hebben er financieel gezien niets mee te winnen. Simpele kosten/baten analyse; ze gaan pas moiete doen als ze veel geld verliezen.
Ik denk dat je gelijk hebt. Vriend van mij heeft zo dezelfde harde schijf in een Acer laptop zitten en die hoor je niet tot nauwelijks. Goed mogelijk dat het dus aan het design van de laptop ligt.
Gelukkig ben ik niet de enige die last heeft van die geluiden.

Trouwens, ik zag dat ik Hynix intern geheugen heb (3GB). Van welk merk hebben jullie het?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Niet online
http://www.recom.nl/notebook.html de recom cooldesk pro is denk ik het enige vergelijkbare alternatief voor de Zalman NC2000 (prijs bij zercom http://www.zercom.eu/inde...2109&f=1&h=2&s=1&a=106341).

Eigenlijk raar dat de Zalman de fans wat te laag heeft zitten. Op youtube http://www.youtube.com/watch?v=RU1Y-7xPjqQ de tip om de laptop wat lager te plaatsen (verder een schrikbarend slechte "review").

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja je kan hem wat lager zetten inderdaad, maar denk niet dat het veel uitmaakt. Ik vind het ook wel leuk om 'Notebook Cooler ZM-NC2000' te kunnen lezen rechtsonder op het vlak.

Ik zie trouwens op tweakers dat je de NC2000 alleen kunt kopen bij MNM computers, een slechte site maar wel goede service. Hierbij even mijn snelle shopreview :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben sinds enkele weken ook eigenaar van een XPS 1530, de laptop bevalt erg goed.
Geen last van tintelingen gelukkig, heb wel een SEC scherm maar vind het grainy verhaal zelf erg meevallen.

Ik heb alleen wel het volgende links naast mijn touchpad hoor ik om de 10 seconden een fan of iets heel even aanslaan echt maar 1-2 seconden en gaat dan weer uit. Dit herhaalt zich constant.
Weet iemand toevallig welke fan links naast de touchpad onder de armrest zit?

Misschien zit er helemaal geen fan en is het wat anders :) maar het klinkt wel wat vreemd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 09:16:
Ik ben sinds enkele weken ook eigenaar van een XPS 1530, de laptop bevalt erg goed.
Geen last van tintelingen gelukkig, heb wel een SEC scherm maar vind het grainy verhaal zelf erg meevallen.

Ik heb alleen wel het volgende links naast mijn touchpad hoor ik om de 10 seconden een fan of iets heel even aanslaan echt maar 1-2 seconden en gaat dan weer uit. Dit herhaalt zich constant.

Misschien zit er helemaal geen fan en is het wat anders :) maar het klinkt wel wat vreemd!
Als ik het niet fout heb zit daar de Wifi ontvanger, Weet niet wat dat 'fan' geluid dan zou moeten betekenen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tralapo
  • Niet online

Daar zit je hardeschijf..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wel raar dat je het geluid van een fan hoort en niet het, ik zou bijna willen zeggen, knaag-geluid van een harddisk, want die zit volgens mij op de plek die jij beschrijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daar heb ik ook last van, en daarom krijg ik nu van DELL een nieuwe.
Nogmaals; Dell hoort niet veel van deze klachten en zal er daarom ook geen aandacht aan besteden, indien meerdere personen de td bellen dan zal het effect hebben.

Magoed, de nieuwe ontvang ik morgen en zal eens kijken of het verholpen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is inderdaad een vreemd geluid en ik kan het ook niet echt plaatsen. Ik hoor namelijk mijn harde schijf wel gewoon "tekeer" gaan. De S.M.A.R.T readings van de harde schijf zijn goed.

Waar precies zit de cpu in de 1530? misschien hoor ik het naast mijn touchpad maar komt het geluid ergens anders vandaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 10:47:
[...]

Daar heb ik ook last van, en daarom krijg ik nu van DELL een nieuwe.
Nogmaals; Dell hoort niet veel van deze klachten en zal er daarom ook geen aandacht aan besteden, indien meerdere personen de td bellen dan zal het effect hebben.

Magoed, de nieuwe ontvang ik morgen en zal eens kijken of het verholpen is.
Kijk is aan, weet je specifiek waar het geluid vandaan komt? Anders ga ik ook maar is bellen..
Ik vind het een beetje vaag om te bellen dat ik ergens een fan aan en uit hoor gaan maar niet precies weet waar het aan ligt. De laptop zelf overhit niet ofzo.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 25-06-2008 10:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Niet online
Laat via energiebeheer eens alleen de schijf in standby gaan, als het geluid dan wegblijft is het de schijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkjesdirk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-08 20:29
Om toch ook nog even een bijdrage te leveren aan de WUXGA schermen discussie.

Ik heb er inmiddels een ontvangen, maar ben er niet erg over te spreken. Afgezien van het feit dat WSXGA+ 1680x1050 op 15 inch toch wel de fijnste resolutie is, is de kwaliteit van het scherm gewoon niet geweldig. Mijn inspiron van 2 jaar oud heeft een WSXGA+ 1680x1050 scherm, dat gewoon een mooiere en warmere kleurweergave heeft. De helderheid is wel wat beter bij de WUXGA, maar dat is helaas ten koste gegaan van de kleuren. Ook is zwart op het scherm hartstikke grijs en bij mijn oude scherm veel zwarter. :(

Kortom: ik ben maar zeer matig tevreden over de kwaliteit van dit scherm. Los daarvan - maar dat is een eigen keuze - vind ik WUXGA bij nader inzien ook iets te veel van het goede voor een 15 inch scherm. WSXGA+ 1680x1050 is m.i. ideaal.

Zou het helpen om te klagen (bij de accountmamager van Dell?).

Grootgebruiker van MS Word. Maar het wordt nooit perfect...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gurneyhck
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18-08 11:10
Iemand al geprobeerd om zijn/haar gpu te overclocken?
Ik heb ben er gisteren ff mee bezig geweest en mijn gpu loopt nu retestabiel op 650MHz core/1425MHz shaders/850 memory. Ben nu aant kijken of memory nog hoger kan, maar die core+shaders die clocken dus als een gek over! Misschien kunnen ze nog hoger, maar mijn sliders staan op max in rivatuner...
Iemand anders ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gurneyhck schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 12:00:
Iemand al geprobeerd om zijn/haar gpu te overclocken?
Ik heb ben er gisteren ff mee bezig geweest en mijn gpu loopt nu retestabiel op 650MHz core/1425MHz shaders/850 memory. Ben nu aant kijken of memory nog hoger kan, maar die core+shaders die clocken dus als een gek over! Misschien kunnen ze nog hoger, maar mijn sliders staan op max in rivatuner...
Iemand anders ervaringen?
Dit filmpje al geprobeerd? http://www.youtube.com/watch?v=eTSdX6KiGaU
Ik klok mijn videokaart regelmatig over, vooral als ik crysis of een andere zware game ga spelen.
Nou clock ik hem niet over naar 900/600 maar naar 830/530.
Bij 900/600 wordt ie veel te warm en vind ik het gevaarlijk,
Ik weet niet precies hoe warm ie kan worden maar die jongen van dat filmpje zegt 80 graden.
Maar 830/530 vind ik prima, en wil geen risico nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Overclocken met een laptop :P

Lijkt me persoonlijk geen ideale combinatie, ga het maar niet proberen denk ik ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 31-08 17:33
Verwijderd schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 10:49:
Het is inderdaad een vreemd geluid en ik kan het ook niet echt plaatsen. Ik hoor namelijk mijn harde schijf wel gewoon "tekeer" gaan. De S.M.A.R.T readings van de harde schijf zijn goed.

Waar precies zit de cpu in de 1530? misschien hoor ik het naast mijn touchpad maar komt het geluid ergens anders vandaan.
Afbeeldingslocatie: http://got.gpics.nl/M1530_Binnenin_800.jpg

Cpu zit bovenaan bij de rode socket.(klik voor grote versie)

Plaatje mag wel in de startpost :)
Had ik ooit al eens gezegd maar we weten hoe fijn het vorige topic geupdate werdt |:(

[ Voor 15% gewijzigd door Gman op 25-06-2008 12:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Woei, mijn laptop is net besteld. Mijn configuratie:
Intel Core 2 Duo T8300
2x2048MB DDR2 RAM
nVidia 8600M GT
320GB 5400RPM HDD
1680*1050 Scherm

Voor een totaal van 1075 euro :D.
Laat maar komen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dirkjesdirk schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 11:51:
Om toch ook nog even een bijdrage te leveren aan de WUXGA schermen discussie.

Ik heb er inmiddels een ontvangen, maar ben er niet erg over te spreken. Afgezien van het feit dat WSXGA+ 1680x1050 op 15 inch toch wel de fijnste resolutie is, is de kwaliteit van het scherm gewoon niet geweldig. Mijn inspiron van 2 jaar oud heeft een WSXGA+ 1680x1050 scherm, dat gewoon een mooiere en warmere kleurweergave heeft. De helderheid is wel wat beter bij de WUXGA, maar dat is helaas ten koste gegaan van de kleuren. Ook is zwart op het scherm hartstikke grijs en bij mijn oude scherm veel zwarter. :(

Kortom: ik ben maar zeer matig tevreden over de kwaliteit van dit scherm. Los daarvan - maar dat is een eigen keuze - vind ik WUXGA bij nader inzien ook iets te veel van het goede voor een 15 inch scherm. WSXGA+ 1680x1050 is m.i. ideaal.

Zou het helpen om te klagen (bij de accountmamager van Dell?).
Welk scherm heb je dan? Samsung of LG? Ik heb mijn XPS (1680x1050) maandag ontvangen en ik ben zwaar onder de indruk van de kwaliteit van dit scherm. Iedereen die bij mij thuiskomst heeft het er over.

Het is zowat het beste dan wat ik tot nu toe gezien heb. Het is wel een LG scherm dat ik ontvangen heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 12:43:
[...]

Welk scherm heb je dan? Samsung of LG? Ik heb mijn XPS (1680x1050) maandag ontvangen en ik ben zwaar onder de indruk van de kwaliteit van dit scherm. Iedereen die bij mij thuiskomst heeft het er over.

Het is zowat het beste dan wat ik tot nu toe gezien heb. Het is wel een LG scherm dat ik ontvangen heb.
Ik heb dezelfde; topscherm! Overigens wel met de notitie dat het er binnen 4 muren goed uitziet. Ik heb het nog niet geprobeerd, maar weet zeker dat je deze laptop buiten met wat zon niet echt kunt gebruiken vanwege het hoge reflectiegehalte van het scherm. Iemand ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb juist bewust gekozen voor 1440x900 omdat 1650x1050 me te klein wordt voor 15,4".
Vorige laptop, een lattitude D810 had 1650x1050. Best mooi scherm, maar te hoge resolutie voor de oppervlakte waardoor leesbaarheid voor mij een issue werd. Ben brildrager en niet geringe sterkte.

Gisteren bestelde config:
RED versie
Intel C2D T9300 2,5 ghz 6mb cache
3gb (1x2+1x1 gb) mem
320gb 5400 rpm hdd
8600m GT 256mb
1440x900 scherm

1080,- hardware
1249,- met 3 jaar xtra garantie

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 25-06-2008 12:57 . Reden: xtra specs ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gman schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 12:41:
[...]

[afbeelding]

Cpu zit bovenaan bij de rode socket.(klik voor grote versie)

Plaatje mag wel in de startpost :)
Had ik ooit al eens gezegd maar we weten hoe fijn het vorige topic geupdate werdt |:(
Kijk is nu word het al een stuk duidelijker :) het geluid komt dus rechtsonderin vandaan.
Onder dat rooster, ik denk dat het dan toch de harde schijf is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 20:11:
En zouden jullie persoonlijk dan de upgrade doen van T8300 naar T9300 voor €90?
Dat heb ik gedaan met de gedachte dat het toch (maar) €90 is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Niet online
Nogmaals voor alle mensen hier:
De upgrade van T8300 naar T9300 is echt zonde van je geld. Je zal er werkelijk niks van merken! Het verschil tussen deze 2 processoren is namelijk maar 100mhz (en wat extra cache - wat je al helemaal niet merkt) en een verschil van 100mhz zul je dus niet voelen.
Daar komt nog eens bij dat in idle stand (oftewel 80% van de tijd) zullen deze 2 processoren op exact dezelfde snelheid draaien....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

silmaril8 schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 13:26:
Nogmaals voor alle mensen hier:
De upgrade van T8300 naar T9300 is echt zonde van je geld. Je zal er werkelijk niks van merken! Het verschil tussen deze 2 processoren is namelijk maar 100mhz (en wat extra cache - wat je al helemaal niet merkt) en een verschil van 100mhz zul je dus niet voelen.
Daar komt nog eens bij dat in idle stand (oftewel 80% van de tijd) zullen deze 2 processoren op exact dezelfde snelheid draaien....
Maar om even advocaat van de duivel te zijn, iemand koopt ook niet die snellere processor voor de idle stand, maar voor de momenten dat het eventueel wel verschil maakt. Verder ben ik het overigens volledig met je eens hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 12:56:
Ok ik heb mijn Zallman binnengekregen! Het is een echte mooie cooler, mooie top en ik dacht eerst dat ik een USB poort zou gaan verliezen, maar dat bleek niet het geval! Aan de andere kant zit een 1 poort hub (je raakt er dus geen kwijt, maar je wint er ook geen) waar precies mijn mooie usb-muis-ontvanger in kon! Prima! Nou net 15 minuten aangesloten en even gekeken wat hij deed en je merkt dat hij METEEN minder geluid maakt! Echt het lijkt alsof de fan van mijn M1530 gewoon uit staat. Helaas is het net even wat warmer geworden in mijn kamer en daardoor gaat de fan van de laptop wel weer aan.
Ik heb de fans van de ZM-NC2000 (ik weet niet of de 1000 versie ook een extra usb poort heeft) op zijn hardst gezet, en je merkt dat het veel minder herrie geeft dat de laptop cooler. Je merkt dat de lucht die onder de laptop een beetje uitkomt, gewoon koud is.
Ik heb mijn laptop iets meer naar voren geschoven omdat de intake van jullie M1530 ook linksboven zit.

Na 15 minuutjes heb ik even een spel gespeelt (CNC Generals Zero hour, niet echt heel moeilijk maar ik merkte wel dat de fan hard stond te blazen als je wat langer speelde) en ook hierbij blijft hij op zijn laagst. Af en toe slaat hij weer aan.

Over de looks:
[afbeelding]
[afbeelding]

Ps. ik denk dat ik de nieuwe versie heb, op het eerste plaatje zie je dat de 2e usbpoort meteen er naast zit, maar bij mij zit hij aan de andere kant.
Ja ik heb een vraag: hoeveel komt ie 8)7 >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Niet online
Ja maar, de momenten dat het eventueel wel verschil maakt, zul je niet merken :) Natuurlijk, er is altijd verschil, maar dat verschil is verwaarloosbaar omdat er alleen op bepaalde momenten een verschil is en dat verschil is dan zo klein dat je het eigenlijk niet merkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

silmaril8 schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 13:39:
Ja maar, de momenten dat het eventueel wel verschil maakt, zul je niet merken :) Natuurlijk, er is altijd verschil, maar dat verschil is verwaarloosbaar omdat er alleen op bepaalde momenten een verschil is en dat verschil is dan zo klein dat je het eigenlijk niet merkt.
Zoals gezegd, mee eens. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 13:38:
[...]

Ja ik heb een vraag: hoeveel komt ie 8)7 >:)
Ik begrijp je quote niet helemaal... Leg even uit svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Niet online
Ik denk dat hij bedoelt: hoeveel kost hij kwa financieel geld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gianni Rombios schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 14:38:
Ik denk dat hij bedoelt: hoeveel kost hij kwa financieel geld
Hoeveel kost hij kwa financieel geld?! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RVE_NL
  • Laatst online: 10-09 09:43
Ik las een tijdje terrug dat er iemand bezig was met OSx86 op de 1530 te draaien, in hoeverre lukt dit? Ik ben het ook van plan maar misschien heb je (ik dacht Terror) nog tips. Ik heb ook nog enkele vragen maar dat kan beter niet over dit forum dus misschien kan iemand m helpen hiermee? (meeste werk heb ik al gedaan ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RVE_NL schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 16:32:
Ik las een tijdje terrug dat er iemand bezig was met OSx86 op de 1530 te draaien, in hoeverre lukt dit? Ik ben het ook van plan maar misschien heb je (ik dacht Terror) nog tips. Ik heb ook nog enkele vragen maar dat kan beter niet over dit forum dus misschien kan iemand m helpen hiermee? (meeste werk heb ik al gedaan ;) )
Deze site had je al?

http://home.casema.nl/v.akerboom/Review.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terror
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 14:59
OSx86: Draait soepel. Op diverse fora wordt gemeld dat audio, webcam, bluetooth en grafische kaart out of the box werkt.

Zelf heb ik nog los de NVideadrivers moeten installeren. Wifi en Lan is nog steeds een nogo. Oplossing daarvoor is nog steeds een ander LAN kaartje installeren, helaas.

Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Haha ok :P Hij koste mij ongeveer 54 euro incl. verzendkosten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RVE_NL
  • Laatst online: 10-09 09:43
Wifi werkt bij mij als het goed is ook out of the box .. ik heb de Dell Wifi kaart.

Wat ik nog wilde weten omdat ik er niet goed uitkom:
Wat van nividea drivers moet ik nu aanklikken bij de Kalyway installatie ..
ik weet er echt niks van maar het word me ook niet duidelijk op de andere fora of later instaleren en dan waar de juiste (M8600 GT)halen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geluid komt van de hardeschijf. Als de hd eruit is hoor je echt helemaal niks.
Dell verklaard dat de xpsM1530 geheel stil moet zijn. Natuurlijk kan de hd wel iets denkgeluid maken, maar tikken is uit den boze!. Heb je dit ook??? meld het aub aan dell zodat ze er aan kunnen werken. Waar je tevens naar moet kijken is als je op de ejectknop drukt of alleen maar ff over de zwarte panel je vinger over laat gaan, dat je systeem vast loopt.

Bellen kan nooit geen kwaad, je betaald tenslotte voor een goede laptop. Je zit niet te wachten als je 1000 euro betaald, je een stofzuiger voor terug krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkjesdirk
Verwijderd schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 12:43:
[...]

Samsung. WUXGA is allemaal Samsung. heb nu wel een beetje spijt dat ik niet de 1680x1050 versie heb genomen. Zou ik dat nog kunnen eisen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DavidR
Je kunt het toch gewoon terugsturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkjesdirk
DavidR schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 21:13:
Je kunt het toch gewoon terugsturen?
Tja, dat kan. Maar dat is ook weer zoveel gedoe. Bovendien vraag ik mij af of dat redelijk is. De laptop is verder prima en ook het scherm is zonder defecten. Kwaliteit is alleen naar mijn subjectieve mening niet geweldig, maar of dat voldoende is.

Iemand hier die zijn XPS met WXGA+ LG scherm wil ruilen met mijn WUXGA ? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terror
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 14:59
OSx86: NVIDIA 8600 GT 256 MB driver: http://forum.insanelymac.com/index.php?showtopic=78980

Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DavidR
dirkjesdirk schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 08:59:
[...]

Tja, dat kan. Maar dat is ook weer zoveel gedoe. Bovendien vraag ik mij af of dat redelijk is. De laptop is verder prima en ook het scherm is zonder defecten. Kwaliteit is alleen naar mijn subjectieve mening niet geweldig, maar of dat voldoende is.

Iemand hier die zijn XPS met WXGA+ LG scherm wil ruilen met mijn WUXGA ? :+
Ik heb het 1 dag aangekeken, wat gerommeld en toen weer laten ophalen. Scherm was technisch niks mis mee, ik vond de wuxga gewoon teveel gedoe en te kleine letters etc. Komen ze na 1 of 2 dagen alweer ophalen en geld heb ik ook al terug. Inmiddels een nieuwe besteld en dat kost tijd inderdaad. Maar dat moet dan maar. Lijkt mij volkomen normaal in het kader van de colportagewet, kun je gewoon doen.

[ Voor 5% gewijzigd door DavidR op 26-06-2008 09:19 ]

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.