[Ervaringen] Dell XPS M1530 - Deel 3 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste
Acties:
  • 69.008 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wooh... net mn M1530 binnen. De red-edition is het geworden.

Mijn config:

- T9300 2,5Ghz
- 4gb geheugen
- WUXGA scherm (1920x1200)
- 9 cell batterij
- 320 GB schijf

Overigens vind ik het scherm echt helemaal fantastisch... mn 'oude' laptop had 1680x1050 op hetzelfde formaat, dat lijkt nu echt tiny... heerlijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is dat toch maar met die "Premium" service? Heb al meerdere malen gemailed ivm met de problemen die ik heb met mijn M1530 en nooit een antwoord gekregen. Als ik dan bel, dan blijft het hangen op "for desktops press 1, for notebooks press 2" ...

Ik begin stilaan een hekel te krijgen aan Dell. Als dit nog lang duurt, eis ik mijn geld terug en koop ik gewoon ergens anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkjesdirk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-08 20:29
Verwijderd schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 11:45:
Overigens vind ik het scherm echt helemaal fantastisch... mn 'oude' laptop had 1680x1050 op hetzelfde formaat, dat lijkt nu echt tiny... heerlijk!
Formaat kan ik begrijpen, maar vind je de kwaliteit ook zo goed? Ik vind de kleuren flets, zwart is meer grijs vanwege ee lage contrastratio en het is ook grainy, Heb jij daar geen last van, ook als je vergelijkt met je oude laptop?

Grootgebruiker van MS Word. Maar het wordt nooit perfect...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GTACrime
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
silmaril8 schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 13:26:
Nogmaals voor alle mensen hier:
De upgrade van T8300 naar T9300 is echt zonde van je geld. Je zal er werkelijk niks van merken! Het verschil tussen deze 2 processoren is namelijk maar 100mhz (en wat extra cache - wat je al helemaal niet merkt) en een verschil van 100mhz zul je dus niet voelen.
Daar komt nog eens bij dat in idle stand (oftewel 80% van de tijd) zullen deze 2 processoren op exact dezelfde snelheid draaien....
Tja, lijkt me een beetje overbodig om dit op GoT te plaatsen. Op het Computer Idee forum is het wel een handige tip, maar ik denk dat de Tweakers die een T9300 kopen daar goed over nagedacht hebben. ;)

Ik heb zelf ook sinds dinsdag m'n Dell XPS M1530 met een T9300, en heb daar bewust voor gekozen. Die 2.5GHz met 6MB L2 cache is in mijn geval namelijk erg welkom en wordt ook zeker goed gebruikt. Voor de gemiddelde gebruiker voldoet een T8300 inderdaad ook wel, maar die zit vast niet op GoT omdat hij twijfelt tussen een T8300 en een T9300. ;)

Binnenkort zal ik m'n ervaringen tot nu toe wel even intikken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
GTACrime schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 15:16:
[...]

Tja, lijkt me een beetje overbodig om dit op GoT te plaatsen. Op het Computer Idee forum is het wel een handige tip, maar ik denk dat de Tweakers die een T9300 kopen daar goed over nagedacht hebben. ;)

Ik heb zelf ook sinds dinsdag m'n Dell XPS M1530 met een T9300, en heb daar bewust voor gekozen. Die 2.5GHz met 6MB L2 cache is in mijn geval namelijk erg welkom en wordt ook zeker goed gebruikt. Voor de gemiddelde gebruiker voldoet een T8300 inderdaad ook wel, maar die zit vast niet op GoT omdat hij twijfelt tussen een T8300 en een T9300. ;)

Binnenkort zal ik m'n ervaringen tot nu toe wel even intikken. :)
Kijk, daarom schrijf ik dit dus op dit forum, aangezien er zelfs Tweakers (zoals jij ;) ) zijn die denken dat er een niet-verwaarloosbaar verschil (en in ieder geval een verschil welke die 90 euro rechtvaardigt) is. In Games zal het hooguit een paar procent in fps schelen, en waarschijnlijk nog geeneens meer dan 1-2%. En die paar procent, daar merk je echt niks van. Alleen bij processen die voor lange tijd de processor 100% belasten, zul je dit verschil merken in de vorm van een iets kortere tijd. Bijvoorbeeld unrarren, renderen in 3DMax of SuperPI. Maar zelf deze processen doet een niet-professionele gebruiker (anders had je natuurlijk wel een betere laptop gekocht ;) ) niet vaak.

Ik heb een T7500 (2,2Ghz), een T8300 (2,4Ghz) gehad en heb nu een T9300 (2,5Ghz). En tussen deze 3 merk ik helemaal geen verschil (office, beetje games, soms een filmpje unrarren). Opstarttijd is precies hetzelfde en alle programma's worden net zo snel geladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En wat is het verschil in energieverbruik tussen de 8300 en de 9300?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 17:08:
En wat is het verschil in energieverbruik tussen de 8300 en de 9300?
Niks. Ze draaien idle op precies dezelfde snelheid. Stressed draait de T9300 wel 100mhz meer (wat bij normaal verbruik niet vaak voorkomt), maar aangezien het voltage hetzelfde is, is er geen verschil in energieverbruik.

[ Voor 7% gewijzigd door silmaril8 op 26-06-2008 17:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holgersson
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
silmaril8 schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 17:13:
[...]
maar aangezien het voltage hetzelfde is, is er geen verschil in energieverbruik.
Mijn koelkast, diepvries en wasmachine hebben ook hetzelfde voltage. Zullen dan ook wel hetzelfde energieverbruik hebben, hè? :P

Je haalt Volts en Watts door elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Niet online
Holgersson schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 17:34:
[...]

Mijn koelkast, diepvries en wasmachine hebben ook hetzelfde voltage. Zullen dan ook wel hetzelfde energieverbruik hebben, hè? :P

Je haalt Volts en Watts door elkaar.
Dat is inderdaad correct. Alleen bij processoren werkt dit (volgens mij) niet. Het verschil wordt geproduceerd in warmte en niet in wattage. De T9300 zou dus ietsiepietse warmer zijn. Maar dat veronderstel ik dus (dus pin me er niet op vast :P )....
Kijk bijvoorbeeld naar deze voeding-calculator:
http://www.extreme.outervision.com/psucalculatorlite.jsp
Hier zie je dat als je gelijksoortige types processoren selecteert (bijvoorbeeld T7200, T7400 en T7600) deze hetzelfde wattage hebben (terwijl de T7200 en de T7600 333mhz verschillen).

[ Voor 3% gewijzigd door silmaril8 op 26-06-2008 17:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GTACrime
  • Niet online
silmaril8 schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 17:02:
[...]

Kijk, daarom schrijf ik dit dus op dit forum, aangezien er zelfs Tweakers (zoals jij ;) ) zijn die denken dat er een niet-verwaarloosbaar verschil (en in ieder geval een verschil welke die 90 euro rechtvaardigt) is.
Je vat m'n punt verkeerd op. :) Ik probeerde juist aan te geven dat de verdubbeling van de hoeveelheid cache in mijn geval zeker de €90 rechtvaardigt.

Natuurlijk merk je het bij het gebruik van Office of het opstarten van Windows niet. Ook maken me die twee extra fps in games niet uit (dan kocht ik wel een Alienware met een mooie 8800M GTX). Er zijn echter ook een hoop andere dingen waarbij je wèl baat hebt bij de extra cache. De gemiddelde gebruiker/Tweaker zal het nooit in z'n leven doen, maar dat betekent niet dat de T9300 voor alle gebruikers onzin is. ;)
silmaril8 schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 17:02:
[...]

Maar zelf deze processen doet een niet-professionele gebruiker (anders had je natuurlijk wel een betere laptop gekocht ;) ) niet vaak.
Een professionele gebruiker ben ik inderdaad (nog) niet, maar dat betekent niet dat ik nooit professionele taken uitvoer. ;) Ik probeer als student een laptop te vinden die het beste aansluit op mijn wensen en binnen mijn budget valt, en daar past in mijn geval een T9300 in. :)

Ik snap best dat de T9300 voor 95% van de gebruikers een onnodige upgrade is ten opzichte van de T8300, maar dat betekent niet dat je - ondanks je goede bedoelingen - iedereen moet afraden een T9300 te kopen. Ik maakte m'n eerste post dan ook vooral omdat ik verwacht dat de lezer van dit topic niet zomaar een T9300 aanschaft zonder deze goed te vergelijken met een T8300. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oké, hier mijn verslaggeving:

Na weekje wachten heb ik mijn nieuwe laptop ontvangen.
Je zult het niet geloven....ook deze heeft dezelfde problemen.
Vastlopen bij drukken ejectknop en ook harde schijf ratelt nog.

Morgen komt er een monteur en doet er een 320gb 5400 RPM hd er in om te controleren of dat het probleem verhelpt.
Ook mag de monteur kijken naar het probleem van ejectknop, want bij Dell hebben ze geen oplossing. Als de monteur er niet uit komt, mag hij naar DELL bellen.
Indien morgen niks opgelost is, dan vraag ik me geld terug en ga ik op zoek naar een alternatief.
Is het een aanrader om hierna naar de nieuwe inspirons te kijken???

Ik houd jullie op de hoogte van de vorderingen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fanatic_david
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 11-09 14:17

fanatic_david

It's Britney, b*tch!

Verwijderd schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 23:32:

Morgen komt er een monteur en doet er een 320gb 5400 RPM hd er in om te controleren of dat het probleem verhelpt.
Ook mag de monteur kijken naar het probleem van ejectknop, want bij Dell hebben ze geen oplossing. Als de monteur er niet uit komt, mag hij naar DELL bellen.
Indien morgen niks opgelost is, dan vraag ik me geld terug en ga ik op zoek naar een alternatief.

De vorige keer dat je melding maakte van het probleem met de eject knop heb ik onderstaand bericht gepost:
fanatic_david schreef op maandag 23 juni 2008 @ 02:57:
[...]

De M1330 kampte ook met dit probleem en het werd opgelost met een nieuwe BIOS versie. Dell heeft laten weten dat een nieuwe BIOS versie voor de M1530 met een fix voor dit probleem onderweg is.

Zie de Dell blog (gepost in deel 2).
Dat Dell je niet wist te vertellen over bovenstaande oplossing wil niet zeggen dat ze niet bestaat. Dat heeft meer met onwetendheid te maken dan wat anders, me dunkt.

[ Voor 10% gewijzigd door fanatic_david op 27-06-2008 00:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Niet online
GTACrime schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 18:41:
Je vat m'n punt verkeerd op. :) Ik probeerde juist aan te geven dat de verdubbeling van de hoeveelheid cache in mijn geval zeker de €90 rechtvaardigt.
Kan je mij dan een paar voorbeelden noemen? Dus taken waarbij dat extra beetje mhz en cache wel degelijk een 90 euro extra rechtvaardigt?
GTACrime schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 18:41:
Ik snap best dat de T9300 voor 95% van de gebruikers een onnodige upgrade is ten opzichte van de T8300, maar dat betekent niet dat je - ondanks je goede bedoelingen - iedereen moet afraden een T9300 te kopen. Ik maakte m'n eerste post dan ook vooral omdat ik verwacht dat de lezer van dit topic niet zomaar een T9300 aanschaft zonder deze goed te vergelijken met een T8300. ;)
En dat geloof ik dus niet. Ik zie hier echt veel mensen met een T9300 en volgens mij kopen deze mensen een T9300 omdat ze het "gevoel" hebben of denken dat deze ook merkbaar sneller is.

[ Voor 4% gewijzigd door silmaril8 op 27-06-2008 00:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Symphony-X
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-09 10:26
ik222 schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 12:40:
Overclocken met een laptop :P
Lijkt me persoonlijk geen ideale combinatie, ga het maar niet proberen denk ik ;)
Toch kan het prima hoor. Ik heb de XPS1530 ook en mijn GPU draait momenteel op 665 1330 920 (ipv stock 475 950 702) - zonder extra koeling. Levert een winst op van 1800 punten in 3dMark06; heb nu een score van 6500. Ingame is het ook zeer zeker merkbaar.

Ik check mn core temp. continu met Rivatuner, door de 'on screen display server' te activeren. Ik kom nooit boven de 79 graden uit; ook niet na een paar uur Crysis of Mass Effect. Wil niet boven de 80graden uitkomen; al lees ik dat je makkelijk tot 85graden stressed kan overclocken.

Ik heb 2 profielen aangemaakt in Rivatuner; 1 is stock en de ander is OC. Als ik niet game zet ik de GPU gewoon op stock snelheid.

Nog een tip; check de 175.19 drivers. Die hebben een shader optimalisatie voor de 8 en 9 serie van Geforce (dus ook de 8600m GT). Dit zorgde ook voor een leuke performance winst en de driver is perfect stabiel op mijn config.

Voor diegenen die meer willen weten over het OC-en van je XPS1530; check dit forum (daar heb ik ook veel gelezen, voordat ik zelf gingen OC-en):
http://forum.notebookreview.com/forumdisplay.php?f=26

Succes & veel plezier :)

" Play the violent strings of my symphony "

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

silmaril8 schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 00:07:
[...]

Kan je mij dan een paar voorbeelden noemen? Dus taken waarbij dat extra beetje mhz en cache wel degelijk een 90 euro extra rechtvaardigt?

[...]

En dat geloof ik dus niet. Ik zie hier echt veel mensen met een T9300 en volgens mij kopen deze mensen een T9300 omdat ze het "gevoel" hebben of denken dat deze ook merkbaar sneller is.
Wat betreft silmaril8's eerste vraag: Ik ben ook wel geinteresseerd.

Als reactie op het tweede: het idee dat er op dit forum alleen 'ervaren' mensen zitten, is denk ik inderdaad onjuist. Ik denk zelfs dat meer dan 90 procent redelijk onervaren is, op zoek zijn naar een laptop, een review van de Dell m1530 tegenkwamen en vervolgens naar de ervaringen van anderen met de ze laptop hebben gezocht (google --> ervaringen m1530 --> en voila). Over het algemeen zijn het ook de ervaren mensen die blijven hangen op zo'n forum (gelukkig voor die anderen) en is er een continue stroom aan onervaren passanten. Gezien ik mezelf onder de laatste categorie schaar (omdat ik zeker niet ervaren ben :P ), zal dat wel betekenen dat ik m eerdaags ook gevlogen ben. ;)

Gisteren Crysis gekocht (ging eigenlijk voor Call of Duty 4, maar helaas) en merkte toen dat het toch wel iets heter wordt onder de handen. Ik vind het niet onprettig overigens (en nee, ik ga niet mijn thermometertje tegen mijn laptop aanhouden :+ ), maar het viel me wel op. Blijft toch een dun, aluminium kastje he. Maar daardoor is hij tenminste wel strak als een lier. _/-\o_

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 27-06-2008 09:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 23:32:

Volgens mij zijn het twee "problemen" die bijna alle M1530 's hebben. Het tikken van de harddisk kan geen kwaad en het vastlopen met de eject knop kan worden opgelost met een bios update.

Volgens dat Dell blog zou ergens in juni die bios update verschijnen...

[ Voor 3% gewijzigd door ik222 op 27-06-2008 09:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik222 schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 09:34:
[...]

Volgens mij zijn het twee "problemen" die bijna alle M1530 's hebben. Het tikken van de harddisk kan geen kwaad en het vastlopen met de eject knop kan worden opgelost met een bios update.

Volgens dat Dell blog zou ergens in juni die bios update verschijnen...
Dan hebben ze nog vier dagen... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joertem
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 15-08 22:22
Symphony-X schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 00:19:
[...]

Toch kan het prima hoor. Ik heb de XPS1530 ook en mijn GPU draait momenteel op 665 1330 920 (ipv stock 475 950 702) - zonder extra koeling. Levert een winst op van 1800 punten in 3dMark06; heb nu een score van 6500. Ingame is het ook zeer zeker merkbaar.
6500? ik haal hoogstens 6200... doe precies hetzelfde, zelfde driver, zelfde oc settings. zal straks even proberen met verschillende settings in het n-vidia control pannel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Symphony-X
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-09 10:26
joertem schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 10:14:
[...]

6500? ik haal hoogstens 6200... doe precies hetzelfde, zelfde driver, zelfde oc settings. zal straks even proberen met verschillende settings in het n-vidia control settings
Mijn XPS1530 heeft een T8300 en 3gig ram. Wellicht heb jij een tragere CPU of minder RAM?
Verder draai ik Vista home premium met alle opties in NVidia control panel op default.

edit: oops, zie net in je specs staan dat je juist een snellere CPU hebt, met meer ram :o

[ Voor 9% gewijzigd door Symphony-X op 27-06-2008 11:30 ]

" Play the violent strings of my symphony "

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjgeuze
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 04-09 21:35
(zie eerdere posts pagina 12).

Probleem met Intel 4965AGN kaartje en mijn D-Link DIR-655 met 11n verbinding blijft helaas ook na herinstallatie van Vista.
Ik zag trouwens nu ook dat bij gewoon internet downloads er heel af en toe haperingen zijn in de transfer rate (geen disconnects). Maar weer zodra je gaat downloaden via een netwerk share (dus waarschijnlijk hogere tranfer rates), wordt de verbinding verbroken en is het over en uit.
Geen draadloze netwerkverbindingen meer zichtbaar en de Intel4965AGN hangt (Vista hangt niet, maar instellingen voor de 4965AGN kunnen niet veranderd worden. Ook uitzetten van 4965AGN gaat niet, hangt allemaal).

Heeft er iemand wel goede ervaring met z'n M1530 in combinatie met:
- Intel4965 AGN
- D-Link DIR-655
- 11n verbinding.

Zo ja kan je dan de wireless instellingen van de DIR-655 en 4965AGN doorgeven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tm030614
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-09 08:52
mjgeuze schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 11:41:
(zie eerdere posts pagina 12).

Probleem met Intel 4965AGN kaartje en mijn D-Link DIR-655 met 11n verbinding blijft helaas ook na herinstallatie van Vista.
Ik zag trouwens nu ook dat bij gewoon internet downloads er heel af en toe haperingen zijn in de transfer rate (geen disconnects). Maar weer zodra je gaat downloaden via een netwerk share (dus waarschijnlijk hogere tranfer rates), wordt de verbinding verbroken en is het over en uit.
Geen draadloze netwerkverbindingen meer zichtbaar en de Intel4965AGN hangt (Vista hangt niet, maar instellingen voor de 4965AGN kunnen niet veranderd worden. Ook uitzetten van 4965AGN gaat niet, hangt allemaal).

Heeft er iemand wel goede ervaring met z'n M1530 in combinatie met:
- Intel4965 AGN
- D-Link DIR-655
- 11n verbinding.

Zo ja kan je dan de wireless instellingen van de DIR-655 en 4965AGN doorgeven?
Hier werkt het perfect (N verbinding is wel maar 130Mbit, maar dat komt door de intel AGN kaart).

Verbinding is zeer stabiel:

Instellingen:

- 802.11 mode = n only
- Geen auto channel scan (heb deze zelf op 1 ingesteld, omdat deze nergens in de buurt wordt gebruikt). Stond vroeger op auto en werkte ook goed, nu net wat beter.
- Wireless Channel = 1 (dus handmatige zelf ingesteld, maar kan voor jouw anders zijn)
- Transmission Rate = auto (best) NIET op 130 ofzo zetten, dan klapt de boel bij mij!
- Channel With = 20Mhz (40Mhz ondersteund intel niet in het 2.4Ghz gebiedt)

Hoe staat je router opgesteld? Is je verbinding wel stabiel als je laptop naast de router staat?
Hier werkt het echt allemaal perfect - volle snelheid -, zelf door 3 betonnen vloeren. (Router op zolder, laptop beneden).

Edit: Router firmware 1.10EU hardware version A3.

Maar als je laptop elke keer hangt als je de instellingen van je intel kaart aanpast, zou je intel kaart dan niet brak zijn?
Welke drivers voor de intel kaart? Ik zit op 11.5.0.32

[ Voor 7% gewijzigd door tm030614 op 27-06-2008 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Wat bij mij verschil maakt is op mijn router (Zyxel 2602HW) UPnP uitzetten. Daarmee is de verbinding stabieler. (Geld ook voor de gewone netwerkkaart in mijn geval).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terror
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 11-09 14:59
• Matlab simulaties
• Films recoden voor naar je iPod
• Renderen
Gedeeltelijk met je eens. Processen die je volledig vanuit je cache kunnen draaien draaien veel sneller dan vanuit je ram. Alleen zijn dat er niet zo heel veel.

Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joertem
Symphony-X schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 11:26:
[...]

Mijn XPS1530 heeft een T8300 en 3gig ram. Wellicht heb jij een tragere CPU of minder RAM?
Verder draai ik Vista home premium met alle opties in NVidia control panel op default.

edit: oops, zie net in je specs staan dat je juist een snellere CPU hebt, met meer ram :o
hahaha misschien maakt 4gb je pc wel trager :p hahaha, nee, dat kan niet. ik zal straks weer even benchmarken met default settings (heb ik nu niet), en ook in xp, ben zeer benieuwd of het veel scheelt.. waar heb je de driver trouwens vandaan? ik heb m van de n-vidia site en daarna gegoogled op een andere .inf

edit: Ik draai trouwens wel 64 bit, maar dat zou natuurlijk niks uit mogen maken (in ieder geval niet de negatieve kant op)

[ Voor 11% gewijzigd door joertem op 27-06-2008 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

joertem schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 10:14:
[...]

6500? ik haal hoogstens 6200... doe precies hetzelfde, zelfde driver, zelfde oc settings. zal straks even proberen met verschillende settings in het n-vidia control pannel
Iemand een preciese link naar de overclock topic voor deze laptop/3dkaart. Of de instellingen.
Want ik kan ook wel wat extra gebruiken ^^

Deze neem ik aan: http://forum.notebookreview.com/showthread.php?t=219954

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 28-06-2008 01:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BitProcessor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-09 07:20
ik heb sinds woensdag ook eindelijk m'n xps M1530 - joepie !

T9300 - 4GB en 1680x1050

En : LG scherm :)

maar wel 1 dood pixeltje, links tegen de zijkant...

Dilemma : hou ik de laptop en probeer ik niet naar dat ene tiny pixeltje te kijken - of vraag ik een ander scherm met het risico een slechter in de plaats te krijgen... :?

Ik denk dat ik hem gewoon hou - standaard is 1 dode pixel (blijft zwart) volgens hun policy zelfs niet eens reden om het boeltje te vervangen, dus kan hem volgens mij enkel en alleen terugsturen met de melding : 'ik hoef hem niet'... - en dan ben ik hem terug kwijt, kan ik alles opnieuw installeren etc...

Niet ?

"I think there is a world market for maybe five computers" - Thomas Watson, chairman of IBM, 1943

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Niet online
Een dode pixel is echt zeer zwaar irritant. Je gaat je er heel erg aan ergeren op den duur... En, de waarde van je laptop is gelijk een stuk minder aangezien er maar weinig mensen zijn die genoegen nemen met een dode-pixel scherm.

Dus ik zou het ding gelijk terugsturen en een nieuwe bestellen.

[ Voor 12% gewijzigd door silmaril8 op 28-06-2008 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even mayb een domme vraag, maar de schijf die bij de XPS zat waarop staat operating system. Is dit een versie van Vista incl. al de bloatware of is die versie clean?

Want hij schijnt 80% sneller te booten zonder al die zooi en dat wil ik dan wel ff doen. Maar dan moet ik of een vista dl-en als deze al vol bloatware zit right?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fanatic_david
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 11-09 14:17

fanatic_david

It's Britney, b*tch!

Verwijderd schreef op zaterdag 28 juni 2008 @ 13:35:
Even mayb een domme vraag, maar de schijf die bij de XPS zat waarop staat operating system. Is dit een versie van Vista incl. al de bloatware of is die versie clean?

Want hij schijnt 80% sneller te booten zonder al die zooi en dat wil ik dan wel ff doen. Maar dan moet ik of een vista dl-en als deze al vol bloatware zit right?
Ik heb op dit forum al meermaals gelezen dat op dat schijfje enkel Vista staat. De bloatware staat op een ander schijfje en moet je - indien gewenst - bijkomstig installeren.

Do correct me if I'm wrong (heb nog geen M1530 maar wil er absoluut eentje!) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thx, dan gaat ik nu denk even een fresh vista istall doen :)
Eerst wel alles ff netjes backuppen :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geheel Topic van de XPS 1530 doorgelezen en ben van plan er eentje te bestellen echter welk scherm. Alle reacties geven nog al een verwarrend beeld. Welke schermen zijn er:

WXGA (1.280 x 800) TFT-scherm (220 nit) met TrueLife™
WXGA+ (1.440 x 900) TFT-breedbeeldscherm met TrueLife™
WSXGA+ (1.680 x 1.050) TFT-breedbeeldscherm met TrueLife™
WUXGA (1.920 x 1.200) TFT-breedbeeldscherm met TrueLife™

Ik neig zelf naar 1.440x900. Maar nu las ik ergens dat in juli misschien nieuwe schermen beschikbaar komen. Wie helpt om de knoop door te hakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxtrash
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01:23
Verwijderd schreef op zaterdag 28 juni 2008 @ 17:32:
Geheel Topic van de XPS 1530 doorgelezen en ben van plan er eentje te bestellen echter welk scherm. Alle reacties geven nog al een verwarrend beeld. Welke schermen zijn er:

WXGA (1.280 x 800) TFT-scherm (220 nit) met TrueLife™
WXGA+ (1.440 x 900) TFT-breedbeeldscherm met TrueLife™
WSXGA+ (1.680 x 1.050) TFT-breedbeeldscherm met TrueLife™
WUXGA (1.920 x 1.200) TFT-breedbeeldscherm met TrueLife™

Ik neig zelf naar 1.440x900. Maar nu las ik ergens dat in juli misschien nieuwe schermen beschikbaar komen. Wie helpt om de knoop door te hakken.
Weet je misschien waar je dit las? Ik kan me voorstellen dat de WLED 1440x900 ook hier leverbaar wordt. Half Juli zou de Dell Studio 15 naar Nederland komen waar deze ook als optie op zit. Misschien dat ze hem dan ook bij de XPS als optie gaan aanbieden. Op zich ook logisch, want de XPS is de toplijn van Dell en dan verwacht je niet dat alleen het model daaronder een beter scherm in de prijslijsten heeft staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

maxtrash schreef op zaterdag 28 juni 2008 @ 18:10:
[...]

Weet je misschien waar je dit las? Ik kan me voorstellen dat de WLED 1440x900 ook hier leverbaar wordt. Half Juli zou de Dell Studio 15 naar Nederland komen waar deze ook als optie op zit. Misschien dat ze hem dan ook bij de XPS als optie gaan aanbieden. Op zich ook logisch, want de XPS is de toplijn van Dell en dan verwacht je niet dat alleen het model daaronder een beter scherm in de prijslijsten heeft staan.
Volgens mij ergens op een amerikaanse site. Zal nog eens zoeken. Zal mogelijk inderdaad samenhangen met de Studio 15

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb ook mijn dingetje binnen (T8100/4GB RAM/8400GS/WXGA+)

Ben helemaal tevreden deze eerste dag:

- geen bol toetsenbord
- LG scherm
- sleeve meegeleverd

Toppie tot nu toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21:38
In tegenstelling tot eerdere berichten hier: de fingerprint-reader werkt wel met Firefox 3.

Download de fingerprint software van Upek hier:
http://www.upek.com/support/downloads/psql_winqual/psql_upgrade.asp
(momenteel versie 5.8.2)

... en de Firefox plugin hier:
http://files.upek.com/GetPackage.asp?Key=W271FQ1F6092PUD33U41U2OV1GQBPHUO

De Firefox plugin is een xpi-file die je gewoon in een Firefox venster kan drag-en-droppen voor installatie.

Bij mij werkt dit dus gewoon met Firefox 3 (engels).

Bron:
http://forum.notebookreview.com/showpost.php?p=3508344&postcount=5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tralapo
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Ontzettend bedankt!
Het is een nieuwere versie, dus ziet er mooier uit, het is een Nederlandse versie, ook beter, én hij werkt met Firefox 3.
Ik ben helemaal tevreden, nu heeft Firefox 3 het plekje in mijn hart waar Firefox 2 zich altijd bevond veroverd :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 12:52:
[...]

Ik heb dezelfde; topscherm! Overigens wel met de notitie dat het er binnen 4 muren goed uitziet. Ik heb het nog niet geprobeerd, maar weet zeker dat je deze laptop buiten met wat zon niet echt kunt gebruiken vanwege het hoge reflectiegehalte van het scherm. Iemand ervaring?
Ja ik heb het al geprobeerd
Het is een fantastische scherm zolang je maar niet in direct zonlicht zit, onder een parasol bv kun je perfect zien op je scherm. Maar wanneer je in de zon zit is het wat minder, vooral de donkere kleuren komen niet meer tot hun recht. En als je teveel licht op je scherm hebt dan zie je alleen maar de lichte kleuren. Maar overigens heb ik niet te klagen van men LG scherm 8)7 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkjesdirk
Ik zit hier even te vogelen met de IR remote die standaard bij de XPS is geleverd. Ik vraag mij af op welk protocol die is gebaseerd. Ik zie wel dat de standaard MCE remote driver eHome wordt geinstalleerd, maar ik ben benieuwd of deze ook compatible is met MCE afstandsbedieningen.

Reden is dat ik mijn Harmony Remote 525 van Logitech wil programmeren. De XPS zit in de database, maar de orgiinele MCE remote heeft meer knoppen.

Iemand enig idee hoe ik die knoppen zou kunnen instellen zodat de XPS ze herkend ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BitProcessor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-09 07:20
Ter info :

m'n vrouwtje en ik hebben sinds midden vorige week allebei een xps M1530.

* eentje met een 1440x900
* eentje met een 1680 x 1050

en zowaar : beiden hebben een scherm met id dat begint met LPL...

dus ofwel zijn ze terug, ofwel hebben we gewoon geluk.

Ik heb zelf wel last van één dood pixeltje aan de zijkant, maar durf het risico om dit scherm uit handen te geven, want afgezien van het ene dode ding is het prachtig !

:*) :*) :*)

"I think there is a world market for maybe five computers" - Thomas Watson, chairman of IBM, 1943

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fjeze
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 02:04

Fjeze

AllesPerfect!

Terror schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 16:39:
OSx86: Draait soepel. Op diverse fora wordt gemeld dat audio, webcam, bluetooth en grafische kaart out of the box werkt.

Zelf heb ik nog los de NVideadrivers moeten installeren. Wifi en Lan is nog steeds een nogo. Oplossing daarvoor is nog steeds een ander LAN kaartje installeren, helaas.
Ik heb OSx ook werkend, maar echter me geluid werkt niet....
weet jij hoe dat kan komen? Heb iAtkos V2 (10.5.2) geinstalleerd.....

Misschien kan ik beter 10.5.1. installeren? welke heb jij draaien, en werkt bij jou afsluiten en restart gewoon goed?

Fly or Die

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joertem
silmaril8 schreef op zaterdag 28 juni 2008 @ 13:30:
Een dode pixel is echt zeer zwaar irritant. Je gaat je er heel erg aan ergeren op den duur... En, de waarde van je laptop is gelijk een stuk minder aangezien er maar weinig mensen zijn die genoegen nemen met een dode-pixel scherm.

Dus ik zou het ding gelijk terugsturen en een nieuwe bestellen.
mee eens, een dode pixel zou ik echt niet willen... ik heb een samsung scherm, en ben er bij mee hoor! beeld is prima, beetje grainy, maar daar wen je aan! In games lekker digital vibrance omhoog zetten, en dan heb je prachtig beeld.
joertem schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 13:36:
[...]

hahaha misschien maakt 4gb je pc wel trager :p hahaha, nee, dat kan niet. ik zal straks weer even benchmarken met default settings (heb ik nu niet), en ook in xp, ben zeer benieuwd of het veel scheelt.. waar heb je de driver trouwens vandaan? ik heb m van de n-vidia site en daarna gegoogled op een andere .inf

edit: Ik draai trouwens wel 64 bit, maar dat zou natuurlijk niks uit mogen maken (in ieder geval niet de negatieve kant op)
xp 64 geprobeerd, score hoogstens met 80 omhoog, dikke meevaller voor vista!
blijf voor games echter wel bij xp, ivm eax.
Symphony-X schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 11:26:
[...]

op welke resolutie heb je 3dmark 06 gedraaid? standaard (1280 x 800)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een vraag...

Nou ben ik echt benieuwd of iemand al weet wanneer de XPS m1530 een update krijgt. Ik zag namelijk de znote Nos met de nieuwe videokaart van Nvidia, namelijk de m9600 gt met 512 DDR3 geheugen. Tevens de mogelijkheid om 8gb geheugen te installeren.
Natuurlijk kan je altijd wachten op een nieuwe update maar ik denk dat dit wel de moeite waard is.

Misschien kan iemand een voorspelling doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkjesdirk
Verwijderd schreef op maandag 30 juni 2008 @ 11:17:
Even een vraag...

Nou ben ik echt benieuwd of iemand al weet wanneer de XPS m1530 een update krijgt. Ik zag namelijk de znote Nos de nieuwe videokaart had namelijk de m9600 gt met 512 DDR3 geheugen. Tevens de mogelijkheid om 8gb geheugen te installeren.
Natuurlijk kan je altijd wachten op een nieuwe update maar ik denk dat dit wel de moeite waard is.

Misschien kan iemand een voorspelling doen?
Nee, geen voorspelling :+ , maar dat de 8600M GT op enig moment wordt vervangen door de 9500GS of 9600GT is logisch te veronderstellen.

Het is wel de vraag of de prestaties er dan zo enorm op vooruit gaan. De 9500M GS is hoogstens even snel als de 8600M GT, mits ook met GDDR3 geheugen uitgerust. Wel zal het videogeheugen ws worden uitgebreid naar 512 MB.
Voor de 9600M GT moet je je niet laten misleiden door de naam. Volgens notebookcheck is deze card:
The performance of the 9600M GT should be somewhere between the 9500M GS and the 8700M GT
Zoals iedereen hier weet komt de huidige 8600M GT met ddr3 geheugen al dicht in de buurt van de 8700M GT. De 9600M GT zal dus best wel iets sneller zijn, maar verwacht er ook niet te veel van!
Hij zal wegens de 65nm overigens wel wat minder heet worden. Dat is wel een voordeel

Verder: Montevina. Tja, maar of je daar op moet gaan wachten. Een T8300 is op het huidige platform snel zat. En 8 Gb intern geheugen? Heb je dat echt nodig?

Kortom: je kan wachten, maar ik heb het na enig onderzoek niet gedaan. Vooral niet omdat ik voor 930 euro een enorm scherpe deal kreeg, die ik niet kon laten lopen. :9~

[ Voor 5% gewijzigd door dirkjesdirk op 30-06-2008 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Helemaal met dirkjesdirk eens, die update zal niet dusdanig de moeite waard zijn datr het voldoende reden is er op te wachten. 8GB geheugen klinkt leuk maar voorlopig is 4 GB meer dan genoeg, je mag overigen hopen dat ze dan wel 64 bit besturingsystemen gaan leveren want anders kun je daar ook nog eens totaal niets mee ;) Of je moet nog zelf een 64 bit besturingsysteem aanschaffen...

[ Voor 9% gewijzigd door ik222 op 30-06-2008 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Niet online
Volgens mij is de 9500/9600 serie ook niet echt een (chip)verbetering qua warmte-productie ten opzichte van de 8600M GT. Dus laptopfabrikanten zullen het moeilijk hebben om de temperatuur laag te houden als ze er een 9600M GT in doen. Dat betekent misschien wel dat de processor/vga fan sneller zal moeten draaien (= meer geluid...).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkjesdirk
silmaril8 schreef op maandag 30 juni 2008 @ 11:49:
Volgens mij is de 9500/9600 serie ook niet echt een (chip)verbetering qua warmte-productie ten opzichte van de 8600M GT. Dus laptopfabrikanten zullen het moeilijk hebben om de temperatuur laag te houden als ze er een 9600M GT in doen. Dat betekent misschien wel dat de processor/vga fan sneller zal moeten draaien (= meer geluid...).
Lijkt inderdaad tegen te vallen. Als ik op notebookcheck kijk dan is de powerconsumpion van de 9600M GT nog 3 watt hoger dan die van de 8600M GT. (23W to 20 W).
http://www.notebookcheck....orce-9600M-GT.9449.0.html
http://www.notebookcheck....orce-8600M-GT.3986.0.html

Kan dus ook zijn dat Dell kiest voor de 9500M GS of 9600M GS, hoewel ik dat niet verwacht. De XPS is toch de gaming line van Dell.

[ Voor 8% gewijzigd door dirkjesdirk op 30-06-2008 12:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

volgens de Site van zepto zijn er andere verschillen gemeten

Afbeeldingslocatie: http://nl.zepto.com/Files/15_9600GT_comparison_2.jpg

Trouwens de P8400 is ook daar leverbaar??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkjesdirk
Verwijderd schreef op maandag 30 juni 2008 @ 14:51:
volgens de Site van zepto zijn er andere verschillen gemeten

[afbeelding]

Trouwens de P8400 is ook daar leverbaar??
Tja, daarom is het zo goed om reviews te lezen van de notebooks ZELF, niet de kaart. De 8600M GT haalt in veel laptops inderdaad maar zo'n 3500 punten, maar @ stock drivers en niet OC''ed haalt de mijne al 4250 puntjes en dat is in alle XPS 1530's zo. Op notebookreview zelfs 4,332 3DMarks.
Met OC kunt je dat opkrikken tot rond de 4800 punten.

Tuurlijk: de 9600M GT zal sneller zijn, maar dat is nooit betwist. :P
Is ook best een mooi kaartje en te hopen dat die snel in de XPS serie terecht komt.

NB: is wel een reclame image van de Zepto site :O

[ Voor 10% gewijzigd door dirkjesdirk op 30-06-2008 15:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn de prijzen van de XPS 1530 laptops recentelijk omhoog gegaan? ik zie op pagina 16 van dit topic een post van IceFreak met een config die ik op de dell site echt niet voor die prijs kan bestellen. (ex btw eventueel? )

In de pricewatch staat ook een Dell Inspiron XPS M1530 (N0515356) versie die op de dell site verder helemaal niet terug te vinden is.. betreft het hier een speciale aanbieding of klopt de pricewatch gewoon niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakersOnly
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:42
Verwijderd schreef op maandag 30 juni 2008 @ 16:04:
In de pricewatch staat ook een Dell Inspiron XPS M1530 (N0515356) versie die op de dell site verder helemaal niet terug te vinden is.. betreft het hier een speciale aanbieding of klopt de pricewatch gewoon niet?
De Inspiron XPS bestaat niet, het is of de Inspron 1525 (met e-value codes N07535xx) of de XPS M1530 (met e-valuecode N07X530xx). :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xcist
  • Laatst online: 09-09 17:28
GVD!!!

Me moeder heeft me M1530 laten flikkeren !@#$!#@$.

Beide hoeken beschadigt :(:(. Hoe ga ik dit oplossen kan ik bij dell een andere behuizing bestellen ofzo ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
framaster schreef op maandag 30 juni 2008 @ 18:03:
GVD!!!

Me moeder heeft me M1530 laten flikkeren !@#$!#@$.

Beide hoeken beschadigt :(:(. Hoe ga ik dit oplossen kan ik bij dell een andere behuizing bestellen ofzo ?
Moet je denk ik laten repareren bij Dell maar zal wel veel geld kosten ben ik bang |:(

Je weet in ieder geval waar je de schade kan verhalen :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 30 juni 2008 @ 16:04:
Zijn de prijzen van de XPS 1530 laptops recentelijk omhoog gegaan? ik zie op pagina 16 van dit topic een post van IceFreak met een config die ik op de dell site echt niet voor die prijs kan bestellen. (ex btw eventueel? )
Ik had best veel mazzel kwam ik achter. De kortingsactie geld tot de 25e van de maand, en op die dag had ik hem besteld. Als ik mijn configuratie nu zou bestellen, ben ik zo 200 euro duurder uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FikkieHo
  • Laatst online: 10-09 20:13

FikkieHo

Wokmaster

Zijn er trouwens veel mensen die van Vista toch naar XP zijn gegaan met de Dell? Mij lijkt het veel fijner werken. Maar is het waard om met XP te werken, vooral door dat driver gedoe? Op mijn desktop gebruik ik ook liever XP dan Vista, maar is het niet onderhand tijd om toch aan Vista te wennen?

[ Voor 5% gewijzigd door FikkieHo op 30-06-2008 21:14 ]

Vliegtuigjes bouwer - i.o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJVH
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 21:35
Ik zit op XP en het werkt super. Drivers zijn geen probleem ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mjah...
M'n afstandsbediening wil niet meer werken. Nieuw batterijtje helpt ook niet.
Ik ben zeker dat het de afstandsbediening zelf is die niet meer werkt, aangezien je het signaal kunt zien mbv een camera (in dit geval m'n gsm). Nu zie ik dat signaal niet meer.
Heeft er iemand ook dit probleem? :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een update van mij:
Afgelopen donderdag heb ik een nieuwe xpsM1530 ontvangen, omdat DELL niet met een juiste oplossing kon komen voor mijn klachten(hd geluid en hangen systeem bij indrukken eject).
Donderdag dus getest en nog steeds deze klachten, gelijk gebeld met xps support. Vrijdag zal er monteur komen met een nieuwe dvd drive en andere hd (ipv 7200rpm heb ik nu 5400rpm) geluid nog steeds niet weg en systeem hapert nog steeds. Monteur belt naar Ierland dat het nog niet verholpen is, dus maandag komt er een monteur met een nieuw mobo. Vandaag de dag......nieuwe mobo en nog steeds het probleem.
Ik woon vlakbij DELL dus ben er ff naar toe gegaan, kwam niet verder dan de receptie. Magoed...
ik bel ze weer op, om te vragen wat nu de procedure is...... blablablabla...
Op dat moment hield ik het niet meer en wilde me geld terug. Alles geregeld en morgen zal het spulletje opgehaald worden en krijg ik mijn geld terug.
Achteraf vanmiddag dacht ik er aan, waar krijg ik voor het geld nog zo een goed systeem????.

Dus ik bel DELL weer op, dat ik de aktie van vanmorgen wil cancel-en. En dat ze van mij het probleem op mogen lossen.
De support heeft mij een link gegeven met een bios update, maar dat verhielp het probleem ook niet.
Op dit moment is de storing ge-escaleerd naar level2 met urgentie HOOG.

Zijn er meer mensen met de klachten: Muziek afspelen in mediaspeler (vanaf hd) of gewoon van internet bijv. youtube en je drukt op de knop EJECT dat het systeem hapert??
Meld het ff en gelijk ook ff een belletje naar DELL.

Want laten we eerlijk zijn....het is een ontwerpfout. Er wordt ergens stroom gepakt voor het uitwerpen van de dvd terwijl het systeem daarmee vastloop. Geen goede zaak toch?.

Het systeem werkt voor de rest goed, op een ratelende hd na. Maar daar proberen we maar mee te leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. D
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 29-11-2021
Ik dacht laat ik ook maar eens een ervaring van de andere kant van de wereld (Nieuw Zeeland) posten!

Heb mijn XPS 1530 nu een week of twee, en hoewel wat problemen, worden deze snel en doeltreffend door Dell verholpen! Ben dus erg tevreden!

Config:
Zwart
XP Home Premium
T9300
3 Gb
1440x900
9-cell batterij
TV-kaart (gratis)
PCI-afstandbediening en "grote" media afstandbediening (raakt wel in de war met mijn xbox)
Sleeve
headphones
De rest is denk ik min of meer standaard.

Had geluk, er was hier een kortingsaktie (XPS sales weekend) en ik kreeg 25% korting. Ik betaalde NZ$ 1895, oftewel 950 euro. En dan had ik er ook nog de Targus docking solution bij die Dell normaal voor NZ$ 300 verkoopt. Gefabriceerd in Maleisie, en binnen anderhalve week in huis (een week te vroeg!)

Het scherm was prachtig, LG.

Problemen bij levering: toetsenbord een beetje bol en, helaas, als ik het scherm van openingshoek veranderde, viel elke ander lijn, van boven naar beneden, met pixels weg. Leek het dus ineens alsof je naar een oude tv zat te kijken. Een defect scherm dus.

Dell kwam rap langs, zette de laptop niet eens aan, en verving het toetsenbord en het scherm...

Nou, de service was dus erg goed, en ik heb geprobeerd om het nieuwe scherm zonder vooroordeel te bekijken, maar het is echt zo veel slechter dan het LG scherm (is dus een Samsung). Als je er recht voor zit, is de rechterkant van het scherm erg donker. De inkijkhoek is vele malen kleiner, de lichtopbrengst veel minder en het is inderdaad een stuk korreliger. Ik had dit scherm ook niet geaccepteerd als ik niet eerst het LG scherm had gezien.

Anyway, weer Dell gebeld, uitgelegd en ze zeiden "oh ja, u had inderdaad een LG scherm en omdat we geen voorraad in Auckland meer hadden, heeft u een Samsung gekregen. Ik ga een LG voor u bestellen, maar vind u het dan erg om daar even op te wachten? Die moet namelijk uit Singapore komen"...

Om een lang verhaal kort te maken: ik ben onder de indruk van de service, want na alle verhalen had ik verwacht te moeten zeuren en dreigen etc. Niet dus. Nu maar hopen dat het LG scherm snel in NZ is!!!

Verder: prachtige laptop, al wordt hij wel wat heter dan ik had gedacht (80 graden bij COD4, zonder overklokken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joertem
Verwijderd schreef op maandag 30 juni 2008 @ 23:10:

Zijn er meer mensen met de klachten: Muziek afspelen in mediaspeler (vanaf hd) of gewoon van internet bijv. youtube en je drukt op de knop EJECT dat het systeem hapert??
Meld het ff en gelijk ook ff een belletje naar DELL.

Want laten we eerlijk zijn....het is een ontwerpfout. Er wordt ergens stroom gepakt voor het uitwerpen van de dvd terwijl het systeem daarmee vastloop. Geen goede zaak toch?.

Het systeem werkt voor de rest goed, op een ratelende hd na. Maar daar proberen we maar mee te leven.
iedereen heeft het probleem, voor de m1330 is nu een bios update gekomen die het oplost, voor de m1530 nog niet, komt wel als het goed is.
Ik heb een scriptje gevonden die de cd uitspuugt zonder dat de laptop vastloopt:
http://www.2shared.com/file/3524954/caa47bed/ejectcd.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dirkjesdirk schreef op maandag 30 juni 2008 @ 15:09:
[...]

Tja, daarom is het zo goed om reviews te lezen van de notebooks ZELF, niet de kaart. De 8600M GT haalt in veel laptops inderdaad maar zo'n 3500 punten, maar @ stock drivers en niet OC''ed haalt de mijne al 4250 puntjes en dat is in alle XPS 1530's zo. Op notebookreview zelfs 4,332 3DMarks.
Met OC kunt je dat opkrikken tot rond de 4800 punten.

Tuurlijk: de 9600M GT zal sneller zijn, maar dat is nooit betwist. :P
Is ook best een mooi kaartje en te hopen dat die snel in de XPS serie terecht komt.
Ik begreep dat de videokaart over het algemeen geintergreerd zit op het moederbord in de meeste laptops en dat deze derhalve niet of nauwelijks te vervangen is. Klopt dit in het algemeen en geldt dit voor de m1530 specifiek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 09:24:
[...]

Ik begreep dat de videokaart over het algemeen geintergreerd zit op het moederbord in de meeste laptops en dat deze derhalve niet of nauwelijks te vervangen is. Klopt dit in het algemeen en geldt dit voor de m1530 specifiek?
Hoeft niet. Het kan volgens mij wel vervangen worden (ben je wel garantie kwijt). Maar dan nog: zo'n los videokaartje is heel erg duur. Zonde van je geld. Dan kan je net zo goed je laptop 2dehands verkopen en een nieuwe laptop met betere videokaart kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tralapo
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 30 juni 2008 @ 23:10:
........omdat DELL niet met een juiste oplossing kon komen voor mijn klachten(hd geluid en hangen systeem bij indrukken eject)........ ........en systeem hapert nog steeds........... ...........en nog steeds het probleem..........

Hahaha, nou, je kunt Dell blijven bellen, en monteurs steeds weer laten komen, maar ze lossen het niet op hoor 8)7
Flinke geldverspilling al die telefoontjes. Iedereen heeft het "probleem" met de eject knop, en dat zou op te lossen zijn met een BIOS update (die er geloof ik nog niet is).

En ook je HD is niet op te lossen, weet niet of hij erg ratelt, of dat je hem gewoon hoort, want duidelijk horen blijf je hem ook altijd. Ontwerp foutje...... 8)7

Dus ik zou lekker stoppen met Dell stalken, oplossen doe je het toch niet :)
Kost je alleen maar onnodig veel tijd en geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja, anders komen we weer bij het mxm verhaal.
de 8600m gt valt mij tegen om eerlijk te zijn.

mijn laatste desktop dateert va een jaar of 5 a 6 geleden. Daarin kocht ik een goedkoop videokaartje van 85 euro (ATi 9600?). Hiermee haalde ik makkelijk de gemiddeld 80 fps bij het spel Counterstrike.

Nu ik afgelopen jaar op mijn ?superlaptop? hetzelfde spel ging spelen krijg ik gemiddeld 70 fps.
Nu weet ik best dat een laptop minder prestaties aankan, maar een 8600m GT ddr3 is toch geen goedkoop kaartje? en laat staan na 6 jaar dat de prestaties nog niet verbeterd zijn.

Wat wel helpt is hethoger zetten van de laptop.
de achterkant om precies te zijn, ik leg een dikke boek van 5 cm eronder en mijn fps schiet omhoog naar 100, maar dit is niet continu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 09:37:
ja, anders komen we weer bij het mxm verhaal.
de 8600m gt valt mij tegen om eerlijk te zijn.

mijn laatste desktop dateert va een jaar of 5 a 6 geleden. Daarin kocht ik een goedkoop videokaartje van 85 euro (ATi 9600?). Hiermee haalde ik makkelijk de gemiddeld 80 fps bij het spel Counterstrike.

Nu ik afgelopen jaar op mijn ?superlaptop? hetzelfde spel ging spelen krijg ik gemiddeld 70 fps.
Nu weet ik best dat een laptop minder prestaties aankan, maar een 8600m GT ddr3 is toch geen goedkoop kaartje? en laat staan na 6 jaar dat de prestaties nog niet verbeterd zijn.

Wat wel helpt is hethoger zetten van de laptop.
de achterkant om precies te zijn, ik leg een dikke boek van 5 cm eronder en mijn fps schiet omhoog naar 100, maar dit is niet continu.
5 cm?! Is dat nog lekker spelen dan? Ik neem aan dat je een 6-cell batterij hebt, anders wordt het verschil tussen voor- en achterkant plusminus 8 cm?!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Om nog eens terug te komen op de drivers: ik zit met het probleem dat powerpoint 2007 mijn avi's niet normaal wil draaien (stottert) en als ik het internet zo afstruin, begrijp ik dat de hardware-video-versnelling het probleem kan zijn. Ik heb eerst geprobeerd om binnen Windows Media Player de DirectX-video-versnelling uit te zetten, maar dit heeft geen effect. Nu wilde ik via de beeldscherminstellingen --> geavanceerde instellingen --> probleem oplossen de hardware-versnelling verminderen, maar mijn stuurprogramma (lees: driver?) laat mij niet toe om wijzigingen aan te brengen! Hoe kan ik dit oplossen? Kan ik met een andere/nieuwere driver wel bij deze settings (zit nu op mijn werk, dus kan nu even niet kijken of ik de nieuwste heb)?

Graag jullie ervaringen of ideeen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xcist
:'( echt heel me behuizing is scheef. maar ff met dell bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkjesdirk
dirkjesdirk schreef op zondag 29 juni 2008 @ 15:47:
Ik zit hier even te vogelen met de IR remote die standaard bij de XPS is geleverd. Ik vraag mij af op welk protocol die is gebaseerd. Ik zie wel dat de standaard MCE remote driver eHome wordt geinstalleerd, maar ik ben benieuwd of deze ook compatible is met MCE afstandsbedieningen.
Reden is dat ik mijn Harmony Remote 525 van Logitech wil programmeren. De XPS zit in de database, maar de orgiinele MCE remote heeft meer knoppen.

Iemand enig idee hoe ik die knoppen zou kunnen instellen zodat de XPS ze herkend ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
Bedoel je hoe je die knoppen in je Harmony kan instellen? Lijkt mij een kwestie van een MCE ontvanger inprogrammeren - zeg tegen je logitech dat je dus een mediacenter PC hebt die bij zo'n MCE remote hoort.
Of de XPS de bijbehorende IR-codes ook verstaat als ze binnen komen... tja, uitproberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Blegh, ik moet nog wachten tot half juli voordat m'n laptop komt... Ik wil hem zo graag ... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En wij wachten op een bios update!, net zo erg.
Tis en blijft grappig met die eject knop, als je via schijf uitwerpen de schijf er uit gooit vriest de machine niet vast.
Ik zit er echt niet aan te denken om de xps in te ruilen voor een studio 15.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 01-07-2008 17:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Niet online
Neem het scriptje van joertem hierboven (goed gevonden!), koppel daar een sneltoets aan (bijv ctrl+shift+z). Dan lijkt mij het eject probleem hooguit nog een miniem probleempje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gianni, ik ga niet zelf klooien. Je koopt een product en verwacht dat het product naar behoren werkt!. Zelf van alles downen en doen, is niks. Ik wacht nog ff op een update van DELL.

Als je een telefoon koopt en je kunt er niet mee bellen ga je er ook mee terug en ga je niet met plakband het product maken.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 01-07-2008 19:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Niet online
Bij mij loopt hij niet vast maar hapert even. Big deal. Met jouw houding kun je letterlijk IEDERE pc of laptop terug gaan sturren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 11:43:
Om nog eens terug te komen op de drivers: ik zit met het probleem dat powerpoint 2007 mijn avi's niet normaal wil draaien (stottert) en als ik het internet zo afstruin, begrijp ik dat de hardware-video-versnelling het probleem kan zijn. Ik heb eerst geprobeerd om binnen Windows Media Player de DirectX-video-versnelling uit te zetten, maar dit heeft geen effect. Nu wilde ik via de beeldscherminstellingen --> geavanceerde instellingen --> probleem oplossen de hardware-versnelling verminderen, maar mijn stuurprogramma (lees: driver?) laat mij niet toe om wijzigingen aan te brengen! Hoe kan ik dit oplossen? Kan ik met een andere/nieuwere driver wel bij deze settings (zit nu op mijn werk, dus kan nu even niet kijken of ik de nieuwste heb)?

Graag jullie ervaringen of ideeen!
Weet niemand hier een oplossing voor? Ik zit al dagen te zoeken naar verschillende oplossingen maar ik kom er maar niet uit! Het Nvidia configuratie scherm laat nauwelijks wijzigingen toe en ook in het huidige beeldschermstuurprogramma kunnen geen wijzigingen in de instellingen voor hardwareversnelling worden aangebracht?!

Please help! :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 09:43:
[...]

5 cm?! Is dat nog lekker spelen dan? Ik neem aan dat je een 6-cell batterij hebt, anders wordt het verschil tussen voor- en achterkant plusminus 8 cm?!!
ja ik heb 6 cell batterij
en het is nu ook al bijna 8 cm totaal,
ik heb externe toetsenbord ds ik merk er niet veel van.
Gianni, ik ga niet zelf klooien. Je koopt een product en verwacht dat het product naar behoren werkt!. Zelf van alles downen en doen, is niks. Ik wacht nog ff op een update van DELL.

Als je een telefoon koopt en je kunt er niet mee bellen ga je er ook mee terug en ga je niet met plakband het product maken.
een van de kromste vergelijkingen ooit gemaakt door een persoon...
je doet alsof je nu niet kan computeren. Wanneer je dell niet opstart kan je deze vergelijking maken.

Iedereen heeft dit probleem en je mag best op een Dell update wachten, maar ze gaan er echt geen haast achter zetten omdat jij 20 keer een monteur laat langskomen. Kost Dell veel geld, maar jou ook veel tijd (thuis blijven en etc).

Daarnaast is die scriptie hardstikke goed, je wilt dat jou probleem (tijdelijk) wordt opgelost, nou bij deze. Komt de update uit kan je alsnog deze upgraden.

Je moet niet voelen alsof je in de mailing wordt genomen door Dell. Zoals je zelf al zei: iets van deze prijscategorie met deze inhoudt vind je niet zo gauw.

[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 02-07-2008 00:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razwer
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-08 11:11
Gianni Rombios schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 19:40:
Bij mij loopt hij niet vast maar hapert even. Big deal. Met jouw houding kun je letterlijk IEDERE pc of laptop terug gaan sturren.
waar koop jij je hardware dan dat je problemen hebt met IEDERE pc of laptop die je koopt? want als ik hardware koop dan hoort het naar behoren te werken. Zo niet, wil ik dat het gemaakt wordt. Is het een software (windows etc) fout, is het een ander verhaal. Een eject knop die je systeem vast laat lopen is een ander verhaal. Dat hadden ze tegen kunnen komen met testen.

Newton's 3rd law of motion. Amateur moraalridder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

waar koop jij je hardware dan dat je problemen hebt met IEDERE pc of laptop die je koopt?
waar koop jij je hardware als jij geen fouten kan vinden?
ik heb met meer dan tig laptops gewerkt en aan alles kan je wel iets fout vinden.

De sony's hebben een rot scherm (tenzij je voor 1400+ een double xlamp erin hebt zitten)
De toshiba's zijn uitermate traag met opstarten

en zo kan ik er nog wel tig van noemen, de fout die hier is is echt software matig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tralapo
  • Niet online
Razwer schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 00:53:
[...]Een eject knop die je systeem vast laat lopen is een ander verhaal. Dat hadden ze tegen kunnen komen met testen.
En al hadden ze het getest waren ze er misschien nog niet achter gekomen.
Ik kwam er ook pas na een maand achter, dat het systeem lichtelijk hapert (niet zo overdrijven met vastlopen dus 8)7 ) als ik een cd uitwerp.
Ik stoor me er dus ook niet aan, en anders doe ik gewoon via deze computer, rechter muisknop > uitwerpen.
Dat gepiep....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkjesdirk
vanaalten schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 15:23:
Bedoel je hoe je die knoppen in je Harmony kan instellen? Lijkt mij een kwestie van een MCE ontvanger inprogrammeren - zeg tegen je logitech dat je dus een mediacenter PC hebt die bij zo'n MCE remote hoort.
Of de XPS de bijbehorende IR-codes ook verstaat als ze binnen komen... tja, uitproberen.
Nee, dat is dus niet het geval. Alleen de standaard codes van de meegeleverde ab zijn bekend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razwer
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-08 11:11
Verwijderd schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 01:12:
[...]

waar koop jij je hardware als jij geen fouten kan vinden?
ik heb met meer dan tig laptops gewerkt en aan alles kan je wel iets fout vinden.

De sony's hebben een rot scherm (tenzij je voor 1400+ een double xlamp erin hebt zitten)
De toshiba's zijn uitermate traag met opstarten

en zo kan ik er nog wel tig van noemen, de fout die hier is is echt software matig.
daarom koop ik nooit Sony. Sony ziet er mooi uit, maar is dure troep en heeft vaak fouten idd. Wij werken alleen met HP, IBM/Lenovo en Dell lattitude. Als daar iets mee mis is, gaat ie meteen terug.

Newton's 3rd law of motion. Amateur moraalridder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
dirkjesdirk schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 10:14:
[...]
Nee, dat is dus niet het geval. Alleen de standaard codes van de meegeleverde ab zijn bekend
Als het hardwarematig inderdaad een MCE ontvanger is, dan zou het dus in de software zitten. Lastig uit te proberen, maar als je dan iets van Windows XP mediacentre zou installeren zou het dus mogelijk wel kunnen werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er dan niemand van de Belgische klanten die problemen heeft met de customer service? Hij lijkt gewoonweg niet meer te bestaan. Heb al 5 mails gestuurd, geen antwoord. Als ik probeer te bellen, dan hangt de lijn vast op "for desktops press 1, notebooks 2". Ik begin dit stilaan beu te worden ...

Het ligt trouwens niet aan de toon van mijn brief; als bedrijfsvertaler-tolk weet ik hoe een correcte en beleefde brief op te stellen ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkjesdirk
vanaalten schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 12:57:
[...]

Als het hardwarematig inderdaad een MCE ontvanger is, dan zou het dus in de software zitten. Lastig uit te proberen, maar als je dan iets van Windows XP mediacentre zou installeren zou het dus mogelijk wel kunnen werken.
Heb gewoon vista premium waar MCE al in zit :). Maar helaas: volledig compatible is het in ieder geval niet: mijn standaard microsoft MCE remote werkt in ieder geval niet.

Gaat er dus om dat ik de IRcode van de niet op de op de exprescard aanwezige knoppen (zoals bijv live tv) op een of andere manier boven water krijg.

Edit: typo's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Zit er nou eigenlijk daadwerkelijk een tv tuner in deze laptop of is het gewoon de afstandsbediening voor mediacenter die dell in de categorie tv tuner zet?

[ Voor 5% gewijzigd door ik222 op 02-07-2008 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DusL
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 26-07 10:06
ik222 schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 15:00:
Zit er nou eigenlijk daadwerkelijk een tv tuner in deze laptop of is het gewoon de afstandsbediening voor mediacenter die dell in de categorie tv tuner zet?
Helaas, hij is uit de doos alleen voor mediacenter en als afstandsbediening voor in windows bruikbaar.
Ik laat hem er gewoon permanent inzitten, zodat mijn kaartsleuf tenminste iets bevat ipv een plastic filler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marc68
  • Laatst online: 18:36
vanaalten schreef op zaterdag 28 juni 2008 @ 22:00:
In tegenstelling tot eerdere berichten hier: de fingerprint-reader werkt wel met Firefox 3.

Download de fingerprint software van Upek hier:
http://www.upek.com/support/downloads/psql_winqual/psql_upgrade.asp
(momenteel versie 5.8.2)

... en de Firefox plugin hier:
http://files.upek.com/GetPackage.asp?Key=W271FQ1F6092PUD33U41U2OV1GQBPHUO

De Firefox plugin is een xpi-file die je gewoon in een Firefox venster kan drag-en-droppen voor installatie.

Bij mij werkt dit dus gewoon met Firefox 3 (engels).

Bron:
http://forum.notebookreview.com/showpost.php?p=3508344&postcount=5
Helaas werkt deze link niet meer

marc68

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm. Ik wil een (red) XPS M1530 kopen, maar ik zie dat die maar met 1 soort schijf (5400rpm) wordt geleverd... heeft het zin om Dell te bellen om te kijken of er een 7200rpm schijf in kan (andere 1530's hebben die optie wel?), of is dat zinloos?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DavidR
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 05-02-2021
Uberhaupt kun je 1,5 maand wachten voordat je hem hebt, dus als je haast hebt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DavidR schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 09:46:
Uberhaupt kun je 1,5 maand wachten voordat je hem hebt, dus als je haast hebt...
Hoe is dat een antwoord op mijn vraag?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 03-07-2008 09:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Niet online
De nieuwe 250GB 7200rpm schijf blijkt erg snel, ik zou het de moeite waard vinden. De 160GB kán ook een nieuwe snelle zijn. De oude 160GB en 200GB zou ik niet zo de moeite waard vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ongetwijfeld, maar je kan geen 7200 rpm schijf selecteren. Vandaar mijn vraag, zou dat wel kunnen als je telefonisch bestelt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 09:39:
Hmm. Ik wil een (red) XPS M1530 kopen, maar ik zie dat die maar met 1 soort schijf (5400rpm) wordt geleverd... heeft het zin om Dell te bellen om te kijken of er een 7200rpm schijf in kan (andere 1530's hebben die optie wel?), of is dat zinloos?
Bellen of mailen naar DELL, dan komt het goed!.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
Verwijderd schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 10:49:
Ongetwijfeld, maar je kan geen 7200 rpm schijf selecteren. Vandaar mijn vraag, zou dat wel kunnen als je telefonisch bestelt?
Ja, zeer waarschijnlijk wel.
Ik heb op eenzelfde manier ook een andere harde schijf, ander scherm en andere taal OS besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

maar dan krijg je geen extra korting...

en ik zou geen 7200 rpm schijf nemen, deze heb ik namelijk (160gb) en hij wordt rete warm....
gister was het zo warm da ik hem niet kon vasthouden (en ik werk in de horeca met vuurvaste handen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FikkieHo
  • Laatst online: 10-09 20:13

FikkieHo

Wokmaster

Als je nu bestelt heb je volgens mij alleen de keus uit de nieuwe 250 7200 hoor.. Die is dus wel goed :)

Vliegtuigjes bouwer - i.o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dieselb0y
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 18:38
Ik draaide gisteren een emulator maar die dingen zijn soms best brak en hij na het afsluiten bleef die draaien dus beiden proc's draaiden op 100% en de hdd die deed lekker mee, en ik moet zeggen dat ook ik er toen ff niet op kon steunen met mijn pols damn bloedje heet!

*Links onderin is de plek waar ik het dus over heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
Verwijderd schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 13:08:
maar dan krijg je geen extra korting...

en ik zou geen 7200 rpm schijf nemen, deze heb ik namelijk (160gb) en hij wordt rete warm....
gister was het zo warm da ik hem niet kon vasthouden (en ik werk in de horeca met vuurvaste handen)
Ik heb het destijds via een chat-sessie geregeld. Gevraagd of andere harddisk etc. mogelijk was - ja dus. Of het dan ook met kortingsbonnen kon? Ja dus. Daarna per mail de details doorgestuurd, inclusief de kortingsbonnummers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boaty
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 16:00
Framaster wanneer ga je de in het topic genoemde dingen die in de topicstart toegevoegd moeten worden toevoegen, zo staat er bijvoorbeeld nog steeds (al anderhalf topic lang) dat er geen oplossing is voor het touchpad probleem terwijl dit op te lossen is met een bios update, en zo zijn er nog meer dingen die toegevoegd moeten worden maar waar dat niet mee gebeurd. Bijvoorbeeld zou er iets in de topicstart kunnen over het hangen na het uitwerpen van een cd en misschien kan de workaround daarbij geplaatst worden. Daarnaast kan er nog een link naar Deel 2 toegevoegd worden. Misschien kan er ook een linkje geplaatst worden naar het levertijden topic.

[ Voor 39% gewijzigd door boaty op 03-07-2008 16:44 ]

Desktop: Ryzen 5 5600X | HyperX Fury RGB 32 GB @ 3200MT/s| Gigabyte GTX 3070 Eagle OC | Kingston A2000 1TB | Gigabyte B550 Elite V2 | Gigabyte G27Q 2560x1440 144hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:33
Omdat ik ook weer in de markt zit voor een laptop net even een systeem configureert, om te kijken wat het me nu gaat kosten en ook om even te vergelijken met de Studio reeks, ook van Dell (duh!).

Hier kwam ik op uit:
Proc: Core 2 Duo T5750
Scherm: 15.4", 1280x800px
RAM: 3GB geheugen
HDD: 160GB
Graka: 8400M GS
Accu: 9-cel
Extra; Webcam + Headset

Prijs: 723,04 Euro (incl verzending).
Lijkt me een vrij goede deal, vooral als je gaat vergelijken dat een soortgelijke Studio 15 voor 700 euro over de toonbank gaat! Hierbij heb ik wel 1x 5% en 1x 10% korting gekregen en geen verzendkosten. Welke precies, weet ik zo niet :P. Ergens uit het andere topic gevist. Ook mag ik ook nog BTW aftrekken :) dus komt goed! :D

Wel heb ik nog één vraag, steekt die 9-cel uit (aan de achterkant) of wordt de laptop gewoon opgetild bij wijze van spreke?

(Overigens heb ik al een XPS 420 met Core 2 Quad Q6600, Geforce 8800GT, 8GB RAM, 2x500GB en 2x320GB HDD's, dus dit is puur een systeem voor school :P).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xcist
Ok I'm happy !!

me laptop is gefixt gloednieuwe behuizing.

Alleen als ik mijn scherm nu neerklap gaat hij niet in slaapmodus en het scherm blijft ook branden. iemand een oplossing ?

Afbeeldingslocatie: http://www.dumpjeplaatje.nl/images/Sew96986.jpg

[ Voor 21% gewijzigd door Xcist op 03-07-2008 16:55 ]

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.