mjgeuze schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 11:41:
(zie eerdere posts pagina 12).
Probleem met Intel 4965AGN kaartje en mijn D-Link DIR-655 met 11n verbinding blijft helaas ook na herinstallatie van Vista.
Ik zag trouwens nu ook dat bij gewoon internet downloads er heel af en toe haperingen zijn in de transfer rate (geen disconnects). Maar weer zodra je gaat downloaden via een netwerk share (dus waarschijnlijk hogere tranfer rates), wordt de verbinding verbroken en is het over en uit.
Geen draadloze netwerkverbindingen meer zichtbaar en de Intel4965AGN hangt (Vista hangt niet, maar instellingen voor de 4965AGN kunnen niet veranderd worden. Ook uitzetten van 4965AGN gaat niet, hangt allemaal).
Heeft er iemand wel goede ervaring met z'n M1530 in combinatie met:
- Intel4965 AGN
- D-Link DIR-655
- 11n verbinding.
Zo ja kan je dan de wireless instellingen van de DIR-655 en 4965AGN doorgeven?
Hier werkt het perfect (N verbinding is wel maar 130Mbit, maar dat komt door de intel AGN kaart).
Verbinding is zeer stabiel:
Instellingen:
- 802.11 mode = n only
- Geen auto channel scan (heb deze zelf op 1 ingesteld, omdat deze nergens in de buurt wordt gebruikt). Stond vroeger op auto en werkte ook goed, nu net wat beter.
- Wireless Channel = 1 (dus handmatige zelf ingesteld, maar kan voor jouw anders zijn)
- Transmission Rate = auto (best)
NIET op 130 ofzo zetten, dan klapt de boel bij mij!
- Channel With = 20Mhz (40Mhz ondersteund intel niet in het 2.4Ghz gebiedt)
Hoe staat je router opgesteld? Is je verbinding wel stabiel als je laptop naast de router staat?
Hier werkt het echt allemaal perfect - volle snelheid -, zelf door 3 betonnen vloeren. (Router op zolder, laptop beneden).
Edit: Router firmware 1.10EU hardware version A3.
Maar als je laptop elke keer hangt als je de instellingen van je intel kaart aanpast, zou je intel kaart dan niet brak zijn?
Welke drivers voor de intel kaart? Ik zit op 11.5.0.32
[
Voor 7% gewijzigd door
tm030614 op 27-06-2008 11:59
]