[Ervaringen] Dell XPS M1530 - Deel 3 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste
Acties:
  • 69.012 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boaty
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11-09 16:00
Hmm, klinkt alsof de magneet in je scherm is verdwenen of de sensor die de magneet opmerkt. er zit namelijk een magneet in je klep en een sensor in je behuizing of andersom dat weet ik niet precies, maar die detecteert of het scherm dicht is.

Desktop: Ryzen 5 5600X | HyperX Fury RGB 32 GB @ 3200MT/s| Gigabyte GTX 3070 Eagle OC | Kingston A2000 1TB | Gigabyte B550 Elite V2 | Gigabyte G27Q 2560x1440 144hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xcist
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 09-09 17:28
boaty schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 16:46:
Hmm, klinkt alsof de magneet in je scherm is verdwenen of de sensor die de magneet opmerkt. er zit namelijk een magneet in je klep en een sensor in je behuizing of andersom dat weet ik niet precies, maar die detecteert of het scherm dicht is.
weer ff dell bellen dus :P ik blijf bezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Je moet in energiebeheer checken: als ik het deksel dichtdoe dan blabla. Misschien dat hij nu op "geen actie ondernemen" staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag telefoon gehad van dell met de mededeling dat ze niks meer aan het probleem kunnen doen. Zowel hdd geluid als cd rom die veel lawaai maakt, en ook de eject knop gaat DELL geen oplossing meer voor vinden. Het is een ontwerpfout en dat geven ze zelf toe. Heb excuses gekregen van dell. Maandag wordt de xps M1530 opgehaald en krijg ik mijn geld terug.

Ik wens iedereen nog veel succes met de storingen die ze toch niet gaan verhelpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik neem aan dat dat de monteur is die op de foto.
ik zou niet durven om alles uit elkaar te halen, had al veel problemen bij het vervangen van de toetsenbord haha.
Vandaag telefoon gehad van dell met de mededeling dat ze niks meer aan het probleem kunnen doen. Zowel hdd geluid als cd rom die veel lawaai maakt, en ook de eject knop gaat DELL geen oplossing meer voor vinden. Het is een ontwerpfout en dat geven ze zelf toe. Heb excuses gekregen van dell. Maandag wordt de xps M1530 opgehaald en krijg ik mijn geld terug.

Ik wens iedereen nog veel succes met de storingen die ze toch niet gaan verhelpen.
zou ik ook zeggen als een klant 20 keer de monteur laat langskomen.
Die 900 die ze aan jou zouden verdienen is nu allang kwijt aan de monteur haha.

En maak je geen zorgen, die probleem met de ejectknop is gewoon softwarematisch. De HDD, ja dat erken ik ook als ontwerpfout.

[ Voor 69% gewijzigd door Verwijderd op 03-07-2008 20:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkjesdirk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-08 20:29
ik222 schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 15:00:
Zit er nou eigenlijk daadwerkelijk een tv tuner in deze laptop of is het gewoon de afstandsbediening voor mediacenter die dell in de categorie tv tuner zet?
Gewoon een MCE afstandsbediening. Meer niet, wel minder, want het zijn alleen de basale knoppen. Ben zelf nog op zoek naar de codes van de uitbreidingsknoppen zoals de nummerieke toesten.

TV zit er dus niet ik. 'k heb zelf een tvkaartje in mn expresscardslot zitten, maar das dus optioneel :)

[ Voor 63% gewijzigd door dirkjesdirk op 03-07-2008 20:47 ]

Grootgebruiker van MS Word. Maar het wordt nooit perfect...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkjesdirk
boaty schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 16:15:
Framaster wanneer ga je de in het topic genoemde dingen die in de topicstart toegevoegd moeten worden toevoegen, zo staat er bijvoorbeeld nog steeds (al anderhalf topic lang) dat er geen oplossing is voor het touchpad probleem terwijl dit op te lossen is met een bios update, en zo zijn er nog meer dingen die toegevoegd moeten worden maar waar dat niet mee gebeurd. Bijvoorbeeld zou er iets in de topicstart kunnen over het hangen na het uitwerpen van een cd en misschien kan de workaround daarbij geplaatst worden. Daarnaast kan er nog een link naar Deel 2 toegevoegd worden. Misschien kan er ook een linkje geplaatst worden naar het levertijden topic.
Ik wordt daar ook een beetje moe van. Wel de TS copy pasten, maar verder geen toevoegingen doen, terwijl er toch vele tips en requests zijn geweest. :/

wat er verder ook nog in moet:
- link naar deeltje 2
- fingersw icm firefox
- zeer handige tip om mediadirect knop te remappen naar Internet Explorer: http://forum.notebookreview.com/showthread.php?t=218205

Framaster: take your duty :P

[ Voor 10% gewijzigd door dirkjesdirk op 03-07-2008 20:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ìk las net in de m1330 topic dat er een nieuwe bios update is gekomen met warmtehuishouding.
kan een software update werkelijk ervoor zorgen dat je laptop minder warm wordt???
ik neem dan aan dat hij de videokaart en proc minder hard laat draaien.....maar dan vallen de prestaties toch ook tegen?

is er ook zoiets voor mijn xps m1530?
want hierop kan ik nu echt een ei bakken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11-09 09:33
even een vraagje; kan ik beter voor een m1530 gaan of een studio 15?
de specs zijn vrijwel gelijk, de m1530 is echter goedkoper...

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkjesdirk
Phusebox schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 21:58:
Studio is nu nog wat duurder, maar dat wordt wel minder.

Voordeel van de XPS is de videokaart. De studio heeft een Geïntegreerde Intel® Graphics Media Accelerator X3100 of maximaal 256 MB ATI® Mobility Radeon HD 3450.

Grote voordeel van studio is dat die nu al verkrijgbaar is met LED schermen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tralapo
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 20:00:

Man, wat klink je depressief.
Als je even goed nagedacht en gelezen had, had je al kunnen weten dat de Eject-knop een softwarematige fout is die opgelost wordt in de volgende BIOS update (net zoals het mousepad probleem opgelost werd in de vorige, dus daar heb ik vertrouwen in), en de HD hoor je gewoon altijd door inderdaad een ontwerpfout. Maar ik moet zeggen dat het me niet meer opvalt nu.
Had je veel gezeik en telefoonkosten kunnen besparen.

De beslissing van Dell om een zeurkous als jou niet meer te helpen door constant een monteur te sturen voor dit soort algemeen bekende en niet door een monteur oplosbare problemen vind ik dus ook meer dan begrijpelijk.

Als ik jou was zou ik hem trouwens terugsturen, want die laptop is natuurlijk een 100% ramp nu je oordoppen in moet om een gehoorbeschadiging te voorkomen en je uren achter een vastgelopen laptop zit omdat je de cd er zo nodig uit moest hebben..........

En dit moest ik dus gewoon even kwijt... _/-\o_
Danku voor de aandacht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:33
Phusebox schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 21:58:
Ligt er maar aan wat je wilt. Dit heb ik overigens ook vanmiddag gepost.

En hoezo krijg jij de M1530 goedkoper dan de Studio 15? Dat heb ik namelijk nog niet voor elkaar gekregen ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11-09 09:33
alex3305 schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 22:49:
[...]

Ligt er maar aan wat je wilt. Dit heb ik overigens ook vanmiddag gepost.

En hoezo krijg jij de M1530 goedkoper dan de Studio 15? Dat heb ik namelijk nog niet voor elkaar gekregen ...
met 10% korting (geldt ook voor de xps vanaf 799)

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
Phusebox schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 23:02:
[...]

met 10% korting (geldt ook voor de xps vanaf 799)
De goedkoopste Studio laptop (15) is 549€ en de goedkoopste XPS M1530 is 799€ (/ 1.10 = 726€) dus dat is niet goedkoper :P O-)

Echter is hij wel goed geprijst ten opzichte van de Studio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xcist
dirkjesdirk schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 20:51:
[...]

Ik wordt daar ook een beetje moe van. Wel de TS copy pasten, maar verder geen toevoegingen doen, terwijl er toch vele tips en requests zijn geweest. :/

wat er verder ook nog in moet:
- link naar deeltje 2
- fingersw icm firefox
- zeer handige tip om mediadirect knop te remappen naar Internet Explorer: http://forum.notebookreview.com/showthread.php?t=218205

Framaster: take your duty :P
Druk school you now it. Binnenkort echt 2 hele weken vrij en dan ga ik is even grondig aan de gang. EN JA DIT IS SERIEUS !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holgersson
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 21:56:
ìk las net in de m1330 topic dat er een nieuwe bios update is gekomen met warmtehuishouding.
kan een software update werkelijk ervoor zorgen dat je laptop minder warm wordt???
ik neem dan aan dat hij de videokaart en proc minder hard laat draaien.....maar dan vallen de prestaties toch ook tegen?

is er ook zoiets voor mijn xps m1530?
want hierop kan ik nu echt een ei bakken....
Of je ventilator springt gewoon wat eerder aan...
Zou het hiermee te maken hebben?
"Defecte chips bezorgen nVidia hoofdpijn"
http://www.zdnet.nl/news.cfm?id=87679&mxp=201

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. D
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 29-11-2021
dirkjesdirk schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 20:44:
[...]

Gewoon een MCE afstandsbediening. Meer niet, wel minder, want het zijn alleen de basale knoppen. Ben zelf nog op zoek naar de codes van de uitbreidingsknoppen zoals de nummerieke toesten.

TV zit er dus niet ik. 'k heb zelf een tvkaartje in mn expresscardslot zitten, maar das dus optioneel :)
Hm, hier in Nieuw Zeeland was de tv kaart eerst optioneel, maar die optie verdween van de selectie pagina. Vervolgens zie je hem niet bij het selecteren van je componenten, maar blijkt hij er sinds een tijdje bij elke XPS M1530 in te zitten. Je ziet het dan pas als je je winkelwagentje bekijkt. En het is inderdaad die tv-kaart voor je express slot, maar ik heb hem nog niet geprobeerd. Misschien is het in NL hetzelfde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tralapo
  • Niet online
framaster schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 23:14:
[...]
Druk school you now it. Binnenkort echt 2 hele weken vrij en dan ga ik is even grondig aan de gang. EN JA DIT IS SERIEUS !!
Al een maand? En ook te druk om iig even te reageren op de mensen die zeggen dat iets in de startpost moet, "pas het over een tijdje aan, nu druk met school", of zoiets.
Dacht dat we met deze nieuwe TS een actuelere startpost zouden krijgen, maar dat valt dus tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Holgersson schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 23:18:
[...]

Of je ventilator springt gewoon wat eerder aan...
Zou het hiermee te maken hebben?
"Defecte chips bezorgen nVidia hoofdpijn"
http://www.zdnet.nl/news.cfm?id=87679&mxp=201
ohw lol
bericht 3 juli hehe
ja ik zou het dneken van wel
hopelijk is de nieuwe driver er snel, want strax gaan mijn laptop nog vervormen door de hitte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
dirkjesdirk schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 20:44:
[...]

Oke bedankt voor het antwoord :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wazza
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 27-05 09:04
Hallo,

Aangezien ik volgend jaar een laptop voor school nodig heb, ben ik gaan zoeken naar een geschikte kandidaat, en ben ik bij de XPS M1530 uitgekomen :) .
Maar ik heb nog wat vragen over deze laptop.
Hoe is de bouwkwaliteit van deze laptop, wel geschikt om hem 5 dagen per week mee naar school te nemen?

En nog wat vragen over de verschillen qua configuratie:

Aangezien ik er gewoon de meegeleverde Vista 32-bit erop ga draaien, denk ik dat 4 GB RAM toch niet veel zin heeft.
Maar op de Dell website staat dus bij 4 GB dat het geheugen in dual-channel modus draait, bij 3 GB niet, in de TS staat dat 3 GB ook in a-symmetric dual-channel kan draaien, dit werkt gewoon out-of-the-box met goede stabiliteit?
Trouwens, klopt het wel dat Vista 32-bit geen gebruik kan maken van de volle 4GB (misschien had ik dit mis) :? ?

En nog even een vraagje over de processor, ik zit te twijfelen tussen de T8300 en de T9300, heeft die extra 3 MB cache bij de T9300 nog veel zin, krijg je daarin nog een behoorlijke performance boost bij bepaalde applicaties of heeft het echter weinig zin?

Verder, is de laptop wel aan te bevelen voor iemand de hem 3 jaar lang 5 dagen per week mee naar school moet nemen, want ik zie in deze thread dat sommigen nogal wat problemen ermee hebben, zoals vastlopers bij het indrukken van de eject-knop enzo :/ .
Het moet natuurlijk niet zo zijn dat wanneer ik op school software op mijn laptop moet installeren vanaf een cd en dat de boel dan vastloopt wanneer ik hem eruit gooi :o .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DavidR
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 05-02-2021
Maak er een toets van, alle antwoorden staan op de afgelopen pagina's. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tralapo
  • Niet online
Wazza schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 13:37:
Hallo,

Aangezien ik volgend jaar een laptop voor school nodig heb, ben ik gaan zoeken naar een geschikte kandidaat, en ben ik bij de XPS M1530 uitgekomen :) .
Hoe is de bouwkwaliteit van deze laptop, wel geschikt om hem 5 dagen per week mee naar school te nemen?

Aangezien ik er gewoon de meegeleverde Vista 32-bit erop ga draaien, denk ik dat 4 GB RAM toch niet veel zin heeft.
Maar op de Dell website staat dus bij 4 GB dat het geheugen in dual-channel modus draait, bij 3 GB niet, in de TS staat dat 3 GB ook in a-symmetric dual-channel kan draaien, dit werkt gewoon out-of-the-box met goede stabiliteit?
Trouwens, klopt het wel dat Vista 32-bit geen gebruik kan maken van de volle 4GB (misschien had ik dit mis) :? ?

En nog even een vraagje over de processor, ik zit te twijfelen tussen de T8300 en de T9300, heeft die extra 3 MB cache bij de T9300 nog veel zin, krijg je daarin nog een behoorlijke performance boost bij bepaalde applicaties of heeft het echter weinig zin?

Verder, is de laptop wel aan te bevelen voor iemand de hem 3 jaar lang 5 dagen per week mee naar school moet nemen, want ik zie in deze thread dat sommigen nogal wat problemen ermee hebben, zoals vastlopers bij het indrukken van de eject-knop enzo :/ .
Het moet natuurlijk niet zo zijn dat wanneer ik op school software op mijn laptop moet installeren vanaf een cd en dat de boel dan vastloopt wanneer ik hem eruit gooi :o .
Bedankt voor deze interessante samenvatting van de afgelopen 20 pagina's!
Alleen jammer dat je de antwoorden bent vergeten :X

En ik kan het gewoon niet laten te reageren op dat laatste: dit is zo zwaar overdreven.
Het klopt inderdaad dat er een softwarematige fout in de eject knop zit, maar je systeem staat alleen ongeveer een seconde vast (bevriest even zeg maar). Dus hij loopt echt niet vast 8)7
Zal hopelijk met de volgende BIOS update verholpen zijn, maar als je gewoon bij deze computer op uitwerpen drukt is er niks aan de hand (al vind ik de eject-knop niet zo storend).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wazza schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 13:37:
Hallo,

als je hem mee neemt naar school zou ik voor een kleinere versie gaan, hoewel 2,7 kilo niet heel zwaar is wordt je het nar enkele weken tog zat.
neem toch de m1330
veel lichter

en antwoorden op je vragen:
3 gb is max op 32bit
t9300 heeft geen merkbaar verschil
en eject kan ook met rechtermuisknop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wazza
Hallo,

Misschien had ik toch iets te snel mijn vragen gesteld, ik heb wel even de afgelopen paar paginas van deze thread doorgebladerd, maar ik ben niet uitgebreid door deze thread gaan lezen, heb al veel rondgelezen op de notebookreview forums.
En ik kan het gewoon niet laten te reageren op dat laatste: dit is zo zwaar overdreven.
Het klopt inderdaad dat er een softwarematige fout in de eject knop zit, maar je systeem staat alleen ongeveer een seconde vast (bevriest even zeg maar).
Dan heb ik het verkeerd gelezen/begrepen, met bevriezen dacht ik dat ze een volledige vastloper bedoelden, dat een systeem een seconde stilstaat maakt me niet uit, dat is geen ramp.
als je hem mee neemt naar school zou ik voor een kleinere versie gaan, hoewel 2,7 kilo niet heel zwaar is wordt je het nar enkele weken tog zat.
neem toch de m1330
veel lichter
Persoonlijk vind ik 15,4 inch al behoorlijk klein qua display, misschien is de 13 inch versie wel lichter, de specs zijn ook minder, ik heb gister nog even achter een 15,4 inch laptop gezeten en vond dat toch al redelijk klein en licht.
3 gb is max op 32bit
t9300 heeft geen merkbaar verschil
Dan ga ik waarschijnlijk gewoon voor 3 GB als dit qua performance niks uit maakt, en als die 3 mb extra cache toch niet zoveel doet maakt het mij ook niet zoveel uit, voor die 100 mhz extra ga ik niet 70 euro meer betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamer
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05:40

Gamer

mobile

Meer cache maakt zeker uit, het hangt gewoon af welke progjes je het meeste gebruikt.

Ze gaan echt geen nieuwe CPU op de markt brengen als die niet beter is hoor :p

4600Wp Z - 4800Wp W - 4800Wp O | SH4.0RS | SH5.0RS | SBR192 accu| Easee Charge Lite | Corsa-e 50kWh | Mercedes EQA 250+ 70kWh | Homey Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wazza
Meer cache maakt zeker uit, het hangt gewoon af welke progjes je het meeste gebruikt.
Ja, maar hoeveel?
Als ik de benchmarks bekijk op Notebookcheck.com dan vind ik het verschil nou ook niet héél erg hoog.
Ik heb verder een goed desktop systeem met een 3 ghz C2D, dus die laptop hoeft geen desktopvervanger te zijn, dus als een T8300 er een paar seconden langer over doet dan een T9300 om een film te encoden maakt me eigenlijk verder weinig uit.
Als het nou een kwestie is van 50% performance verschil in bepaalde applicaties dan zou het me wat uitmaken, maar als we het over 5 of 10% hebben dan maakt het mij niet zo uit.
Ze gaan echt geen nieuwe CPU op de markt brengen als die niet beter is hoor :p
Volgens mij is die T9300 niet zoveel, of niet eens nieuwer dan de T8300, tis gewoon een iets beter model.

Als ik het goed heb zijn de T9xxx gewoon de modellen met 6 MB cache en de T8xxx de modellen met 3 MB cache.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Ik zou hem wel gaan bestellen dan als je hem volgend schooljaar nodig hebt, ze zijn namelijk nogal moeilijk leverbaar op het moment zie voor meer info het Dell levertijden topic ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fanatic_david
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 11-09 14:17

fanatic_david

It's Britney, b*tch!

Wazza schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 17:43:
Als het nou een kwestie is van 50% performance verschil in bepaalde applicaties dan zou het me wat uitmaken, maar als we het over 5 of 10% hebben dan maakt het mij niet zo uit.
Ik denk dat je zelf wel al kunt raden dat het verschil in performance tussen de T8300 en de T9300 geen 50% bedraagt. Zelfs 5% verschil in performance is een optimistische schatting imho!

Als ik je zo bezig hoor denk ik dat je gerust voor de T8300 kan kiezen 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dirkjesdirk schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 22:26:
[...]

Voordeel van de XPS is de videokaart. De studio heeft een Geïntegreerde Intel® Graphics Media Accelerator X3100 of maximaal 256 MB ATI® Mobility Radeon HD 3450.

Grote voordeel van studio is dat die nu al verkrijgbaar is met LED schermen :9
Ik heb de XPS M1530 al 2x geretourneerd vanwege het slechte samsungscherm en wacht al enige tijd op de nieuwe M1530 (de M1535??) in de hoop dat daar LED-schermen in zitten. De Studio 15 zou wat dat betreft uitkomst bieden maar die heeft idd een mindere en voor games niet geschikte grafische kaart. Pfff.... wanneer komt Dell nu met een laptop die beide in zich hebben ?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gelezen in het topic van de Studio 15:

volgens de chat zouden de LED schermen voorlopig niet op de M1530 komen. Hij was daar zeer stellig in. De producten/componenten werden per land verschillen bepaald was het verhaal. Spijtig en enigszins merkwaardig dat op het topmodel (de XPS) het top-scherm niet leverbaar is maar op het model daaronder wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben net terug van een weekje vakantie en het leek me wel leuk om de laptop mee te nemen. 8)
( soms ff ene filmpje kijken en je woede uiten in gta is nooit verkeerd).
Nou neem ik dat ding natuurlijk niet mee in de koffer, véél te gevaarlijk. ( als je kijkt hoe ruw ze er mee omgaan, een vriend van mij had er twee deuken in zitten 8)7 )
Dus nam ik hem mee in een wat kleinere tas in de sleef, steeds hééél voorzichtig met de tas gedaan, alsof me leven er vanaf hieng)
Die avond voor het vertrek heb ik er nog even opgezeten, niks aan de hand alles deed het.
Maar daarna ging het helemaal mis.
Eenmaal bij de douane moest de laptop uit de tas,( veiligheid :X ) dus ik doe dat braaf.
na de douane moesten we nog 2 uur wachten voordat we het vliegvtuig in konden, dus zijn we in een restaurant gaan zitten en heb ik mijn laptop maar even tevoorschijn gehaald.( mis was er wel een of ander gratis draadloos netwerk op schiphol, je weet het nooit >:) )
En toen schrok ik me dood:
Een hele grote dode pixel en een wat kleinere: ( hier alleen de grote)

Afbeeldingslocatie: http://www.fotopocket.nl/img/1f30a97456164c79ef0541e5ed897cdc/Deadpixel.JPG

( eventueel hier)

Afbeeldingslocatie: http://www.fotopocket.nl/img/783f9e400913b222af211a11b3211ddb/Deadpixel2.JPG

(eventueel hier)
( sorry voor de onscherpe foto's , de camera wou niet goed scherpstellen op het scherm 8)7 )

Ik vind dit zelf een behoorlijk grote dode pixel en vraag me af waardoor dit komt!.
Het lijkt mij dat dit door de stralen van de douane dinge komt of praat ik nu onzin?
Ik heb er namelijk erg voorzichtig mee gedaan, altijd in d ehoes gelaten dus het kan niet door iets van een val komen ofso. Helaas was het ook nog een LG trouwens.
Maar wat nog veel belangrijker is, hoe op te lossen.

ik heb zelf al wel een beetje nagedacht, maar wil graag jullie mening.

1. Er schijnen progjes te zijn waarmee je doode pixels verwijdert. ik vraag me af of dit bij mij werkt... Ik heb ook nog geen werkent progje gevonden.
2. Bellen met dell en vragen of zei het willen repareren:P. Het lijkt mij dat dit niet onder de gewone garantie valt omdat het er eerst nog niet zat!. Maar dat het door de douane komt lijkt me ooksterk dus dan is het tog iets kwalitatiefs van het scherm?
3. Nu een damage support nemen, en 2 maanden later eens gaan bellen dat ik een dode pixel heb. Dan moet ik plan 2 niet eerst uitgevoer dhebben, dan valt het een beetje op. Waarschijnlijk maken ze een notitie van iedere keer dat ik bel. Ik zou stap 2 echter wel via de chat kunnen doen en anoniem blijven! die 2 maandne trouwens ook om niet op te vallen. Zolang kan ik er wel mee leven omdat ik de helft van die tijd toch op vakantie ben..
4. er zelf een nieuw scherm in zetten.
5. dell er een nieuw scherm in laten zetten, dit ga ik denk ik niet doen want dat kost dus zo'n 453 euro!.
6. als het eventueel door de douane komt schiphol aanklagen en zeggen dat zij het moeten betalen :*)
7. Misschien jullie nog ideeën?

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen! Dit is echt een erg vervelend probleem omdat dat ding zo groot is en ik hem iedere keer weer zie:(.
had ik hem maar nooit meegenomen! |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 23:34:
Ik ben net terug van een weekje vakantie en het leek me wel leuk om de laptop mee te nemen. 8)
( soms ff ene filmpje kijken en je woede uiten in gta is nooit verkeerd).
Nou neem ik dat ding natuurlijk niet mee in de koffer, véél te gevaarlijk. ( als je kijkt hoe ruw ze er mee omgaan, een vriend van mij had er twee deuken in zitten 8)7 )
Dus nam ik hem mee in een wat kleinere tas in de sleef, steeds hééél voorzichtig met de tas gedaan, alsof me leven er vanaf hieng)
Die avond voor het vertrek heb ik er nog even opgezeten, niks aan de hand alles deed het.
Maar daarna ging het helemaal mis.
Eenmaal bij de douane moest de laptop uit de tas,( veiligheid :X ) dus ik doe dat braaf.
na de douane moesten we nog 2 uur wachten voordat we het vliegvtuig in konden, dus zijn we in een restaurant gaan zitten en heb ik mijn laptop maar even tevoorschijn gehaald.( mis was er wel een of ander gratis draadloos netwerk op schiphol, je weet het nooit >:) )
En toen schrok ik me dood:
Een hele grote dode pixel en een wat kleinere: ( hier alleen de grote)

[afbeelding]

( eventueel hier)

[afbeelding]

(eventueel hier)
( sorry voor de onscherpe foto's , de camera wou niet goed scherpstellen op het scherm 8)7 )

Ik vind dit zelf een behoorlijk grote dode pixel en vraag me af waardoor dit komt!.
Het lijkt mij dat dit door de stralen van de douane dinge komt of praat ik nu onzin?
Ik heb er namelijk erg voorzichtig mee gedaan, altijd in d ehoes gelaten dus het kan niet door iets van een val komen ofso. Helaas was het ook nog een LG trouwens.
Maar wat nog veel belangrijker is, hoe op te lossen.

ik heb zelf al wel een beetje nagedacht, maar wil graag jullie mening.

1. Er schijnen progjes te zijn waarmee je doode pixels verwijdert. ik vraag me af of dit bij mij werkt... Ik heb ook nog geen werkent progje gevonden.
2. Bellen met dell en vragen of zei het willen repareren:P. Het lijkt mij dat dit niet onder de gewone garantie valt omdat het er eerst nog niet zat!. Maar dat het door de douane komt lijkt me ooksterk dus dan is het tog iets kwalitatiefs van het scherm?
3. Nu een damage support nemen, en 2 maanden later eens gaan bellen dat ik een dode pixel heb. Dan moet ik plan 2 niet eerst uitgevoer dhebben, dan valt het een beetje op. Waarschijnlijk maken ze een notitie van iedere keer dat ik bel. Ik zou stap 2 echter wel via de chat kunnen doen en anoniem blijven! die 2 maandne trouwens ook om niet op te vallen. Zolang kan ik er wel mee leven omdat ik de helft van die tijd toch op vakantie ben..
4. er zelf een nieuw scherm in zetten.
5. dell er een nieuw scherm in laten zetten, dit ga ik denk ik niet doen want dat kost dus zo'n 453 euro!.
6. als het eventueel door de douane komt schiphol aanklagen en zeggen dat zij het moeten betalen :*)
7. Misschien jullie nog ideeën?

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen! Dit is echt een erg vervelend probleem omdat dat ding zo groot is en ik hem iedere keer weer zie:(.
had ik hem maar nooit meegenomen! |:(
Als het een dode pixel is kun je hoog bij laag springen maar eenmaal dood kun je het ook niet meer tot ''leven'' wekken, mocht het een ''luie'' pixel zijn dan kun je dit waarschijnlijk zelf fixen door een kleurenprogramma over de luie pixel heen te zetten en dit een paar uur te laten draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij valt dit gewoon onder de garantie. Zo'n grote vlek moeten toch flink wat pixels onder zitten en dit hoort gewoon niet te gebeuren. Als je je laptop nog maar net hebt zou ik gewoon dell opbellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 31-08 17:33
Nou dat is geen dode pixel meer maar een hele hoop, duidelijk garantie.
Dit komt niet door de "douanestraling" hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga zo even met dell bellen.
Ik heb de laptop 2/3 maanden, redelijk kort dus.
en nog voor het positieve : voor de rest geen problemen, prima laptop zeker kopen!
Maar gaat dell niet iets zeggen van eigen schuld wij vergoeden het niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FikkieHo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10-09 20:13

FikkieHo

Wokmaster

Nee als het goed is horen zij dit te vergoeden, zo'n machine hoort gewoon goed te werken voor 1 jaar (garantietijd) en als daarbinnen gewoon iets technisch mis is, kan je het laten vervangen (Dus niet een steen tegen je laptop gooien). Werkt ook namelijk voor andere elektronika.

Vliegtuigjes bouwer - i.o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boaty
Kom er net achter dat mijn laptop niet alleen even hangt als ik een cd/dvd uitwerp maar dat hij ook even hangt als ik de wifi-knop omzet aan de linkerkant van de laptop. Is het trouwens mogelijk om de media-direct toets naast de powerknop te gebruiken om bijvoorbeeld Windows Media Center mee op te starten?

[ Voor 29% gewijzigd door boaty op 05-07-2008 21:41 ]

Desktop: Ryzen 5 5600X | HyperX Fury RGB 32 GB @ 3200MT/s| Gigabyte GTX 3070 Eagle OC | Kingston A2000 1TB | Gigabyte B550 Elite V2 | Gigabyte G27Q 2560x1440 144hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

boaty schreef op zaterdag 05 juli 2008 @ 21:26:
Kom er net achter dat mijn laptop niet alleen even hangt als ik een cd/dvd uitwerp maar dat hij ook even hangt als ik de wifi-knop omzet aan de linkerkant van de laptop. Is het trouwens mogelijk om de media-direct toets naast de powerknop te gebruiken om bijvoorbeeld Windows Media Center mee op te starten?
nog nooit opgevallen met die wifi knop, maar je hebt wel gelijk!

@fikkieho

ik hoop dat je gelijk hebt!
Ga maandag maar eens bellen met dell!
bedankt voor jullie reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkjesdirk
boaty schreef op zaterdag 05 juli 2008 @ 21:26:
Is het trouwens mogelijk om de media-direct toets naast de powerknop te gebruiken om bijvoorbeeld Windows Media Center mee op te starten?
Ja en nee :). Zie mijn post van 03 juli 2008 @ 20:51:.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wazza
Nou, ik heb de XPS M1530 besteld, met de volgende specificaties:
T9300-4GB-320GB-1440x900-9-Cell-Tuxedo Black

Ik ben gewoon wel voor de T9300 gegaan omdat de benchmarks op Notebookcheck.com me toch wel overtuigd hebben dat de T9300 toch wel stukken beter scoort dan de T8300 in bepaalde testen, en aangezien de laptop toch nog wel een paar jaar mee moet wil ik wel een krachtig systeem hebben.

Trouwens, zijn die Samsung panels nou echt zó slecht als mensen beweren? :?
Mijn broertje heeft een Fujitsu Siemens Amilo Pi2530 en daar zit een AUO panel in, en die vind ik nog best wel redelijk, vergeleken met een goede TFT monitor is het toch wel een stukje minder, maar dat is te verwachten bij een laptop scherm.

Maargoed, even afwachten dus... :)

[ Voor 29% gewijzigd door Wazza op 06-07-2008 17:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FikkieHo

FikkieHo

Wokmaster

Nou ja, sommigen willen gewoon ietwat meer dan anders.. Het "grote" verschil zie je pas als je beide schermen naast elkaar hebt. Ikzelf vind het maar onzin, als ze nu alleen maar Samsung panels leveren, dan accepteer ik dat en ga ik niet zeuren enkel omdat er nog een aantal LG's zijn die ff wat beter zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wazza
Nou ja, sommigen willen gewoon ietwat meer dan anders.. Het "grote" verschil zie je pas als je beide schermen naast elkaar hebt. Ikzelf vind het maar onzin, als ze nu alleen maar Samsung panels leveren, dan accepteer ik dat en ga ik niet zeuren enkel omdat er nog een aantal LG's zijn die ff wat beter zijn.
Misschien valt het wel mee.
Maar het beeld moet natuurlijk wel gewoon goed zijn, dus geen rare grain issues, zware backlight bleeding, en kijkhoeken waarbij je bij 10 graden al problemen hebt.
Als de Dell net zo'n goed beeld heeft als elke andere degelijke laptop heb ik er geen problemen mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. D
Wazza schreef op zondag 06 juli 2008 @ 22:51:
[...]

Misschien valt het wel mee.
Maar het beeld moet natuurlijk wel gewoon goed zijn, dus geen rare grain issues, zware backlight bleeding, en kijkhoeken waarbij je bij 10 graden al problemen hebt.
Als de Dell net zo'n goed beeld heeft als elke andere degelijke laptop heb ik er geen problemen mee.
Ik had eerst een LG scherm, maar daar was een technisch defect mee, en dat is toen vervangen door een Samsung scherm. Het Samsung scherm is nog steeds best een mooi scherm, voroal vergeleken met mijn oude laptop. Maar vergeleken metd e LG is het veel minder: minder lichtopbrengst, lagere inkijkhoek, grainier, etc etc.

Ik denk echt dat als ik niet eerst het LG scherm had gezien, ik er geen punt van gemaakt zou hebben. Bij mij komen ze er binnenkort weer een LG scherm inzetten.

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik las op het topic vd Studio 15 dat de Studio's de nieuwe 1535 en 1735 modellen van dell zijn! Weet iemand of dit ook zo is? Ik wacht nl op de nieuwe XPS 1530. en wat de discussie mbt de LG en Samsungschermen betreft, de samsung is echt veel slechter en kun je niet accepteren als daarnaast ook af en toe de LG wordt geleverd. Zeker omdat je geen keuze hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wazza
en wat de discussie mbt de LG en Samsungschermen betreft, de samsung is echt veel slechter en kun je niet accepteren als daarnaast ook af en toe de LG wordt geleverd. Zeker omdat je geen keuze hebt.
Tsja, maar als ie straks met Samsung geleverd word, en ik wil dan een LG, wat moet ik er aan doen? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 06 juli 2008 @ 23:29:
Ik las op het topic vd Studio 15 dat de Studio's de nieuwe 1535 en 1735 modellen van dell zijn!
Dat klopt. Studio 15 = Inspiron 1535 en Studio 17 = Inspiron 1735.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FikkieHo

FikkieHo

Wokmaster

Wazza schreef op zondag 06 juli 2008 @ 23:35:
[...]

Tsja, maar als ie straks met Samsung geleverd word, en ik wil dan een LG, wat moet ik er aan doen? 8)7
heel veel gerompslomp met de klantenservice :) Volgens vele tweakers hier moet je: 1 Heel veel bellen, 2 heel veel chatten 3 heel veel geduld hebben.

En ook als je hem terugstuurt weet je niet eens zeker of je een LG krijgt. Als ik een Samsung krijg zonder defecten, ben ik tevreden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkjesdirk
Mr. D schreef op zondag 06 juli 2008 @ 23:14:
[...]
Ik had eerst een LG scherm, maar daar was een technisch defect mee, en dat is toen vervangen door een Samsung scherm. Het Samsung scherm is nog steeds best een mooi scherm, voroal vergeleken met mijn oude laptop. Maar vergeleken metd e LG is het veel minder: minder lichtopbrengst, lagere inkijkhoek, grainier, etc etc.

Ik denk echt dat als ik niet eerst het LG scherm had gezien, ik er geen punt van gemaakt zou hebben. Bij mij komen ze er binnenkort weer een LG scherm inzetten.
Toch ben ik het daar niet mee eens. Ik heb (nog) geen LG schermen gezien, maar als ik mijn Smasung WUXGA scherm vergelijk met het 2 jaar oude scherm van mijn Inspiron EN van van mijn bijna 10 (!) jaar oude Toshiba Portege dan valt iedereen op dat het Samsung scherm kleuren bijzonder onrealistisch (lees: flets) weergeeft. De lichtopbrengst van het WUXGA scherm mag dan wel wat hoger zijn, maar het zwart is ook echt heel fors minder zwart dan op beide andere laptops.
Htet resultaat is een echt slechte kleurenweergave, voor mij in ieder geval niet acceptabel :/

[ Voor 5% gewijzigd door dirkjesdirk op 07-07-2008 08:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DavidR
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 05-02-2021
Heb je hem ook teruggestuurd dirk? Ik was ook niet echt tevreden, maar dat had ook andere oorzaken (spijt van keuze voor wuxga).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liquid
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
dirkjesdirk schreef op maandag 07 juli 2008 @ 08:55:
[...]

Toch ben ik het daar niet mee eens. Ik heb (nog) geen LG schermen gezien, maar als ik mijn Smasung WUXGA scherm vergelijk met het 2 jaar oude scherm van mijn Inspiron EN van van mijn bijna 10 (!) jaar oude Toshiba Portege dan valt iedereen op dat het Samsung scherm kleuren bijzonder onrealistisch (lees: flets) weergeeft. De lichtopbrengst van het WUXGA scherm mag dan wel wat hoger zijn, maar het zwart is ook echt heel fors minder zwart dan op beide andere laptops.
Htet resultaat is een echt slechte kleurenweergave, voor mij in ieder geval niet acceptabel :/
De alle 5 inspirons die ik heb gehad zijn toch wel minder dan de samsung. Mijn 20,1" dell scherm is gelijk aan de samsung. Alleen mijn dell ultra sharp kan mee met de lg (dell ultra sharp is nog beter... lg is een beetje pasty).

Maar een vergelijking met een 10 jaar oude laptopscherm... zet je het nooit aan ofzo? Zelfs laptopschermen nemen qua brightness af na veel gebruik dacht ik. Mijn nec versa bijvoorbeeld heeft een betere scherm dan de samsung, maar qua helderheid is het na 5 jaar toch echt niet meer om aan te zien.

Kortom overdrijven is ook een vak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Ik heb hem (de wuxga) niet teruggestuurd omdat het scherm op zich wel naar behoren functioneert. Verder eens met dirkjesdirk. De scherpte is goed maar wanneer echte kleuren en contrast van belang zijn (foto, film) valt het behoorlijk tegen. Doe je daar veel mee dan vind ik het geen aanrader.

Inderdaad neemt de helderheid na verloop van tijd af. Ook een nadeel van de wuxga, omdat die nieuw kwa helderheid slechts voldoende is, later kun je de helderheid niet meer opschroeven.

[ Voor 25% gewijzigd door Gianni Rombios op 07-07-2008 09:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister_X
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-04 14:07
hier nog een happy xps m1530 gebruiker, mijn config:
- T8300
- 4GB ram, maar vista home 32bit ziet maar 3.5 :)
- 1440 x 900 scherm (geen dode pixels tot nu toe gevonden *D), een samsung overigens.
- 9cell accu
- 320gb hd

Heb overigens via rivatuner me 8600m gt naar een gts gezet, zodat ik niet steeds hoef te wachten op mobile drivers, maar gewoon steeds de laatste van nvidia kan installeren.

Alles werkt prima, vond het wel raar dat je niets hebt aan die 4gb config, aangezien je toch niet verder komt dan 3.5 met de windows versies die je als keuze kon nemen (alleen de 64bits versies gebruiken meer geheugen).

Moet alleen die partities eens weghalen, maar ik denk dat ik dat pas ga doen als een reinstall van windows nodig word, en dat kan denk nog wel even duren, tevens heb ik al ergens gevonden hoe je de meegeleverde vista kaal kan installeren, zonder al die dell en mediacenter dingetjes.

Heb ook 1 probleempje, en dat vertelde een vriend van me ook al, de vga-out is niet echt denderend, ik heb met bepaalde kleuren horiontale strepen (van boven naar beneden). Erg vervelend, morgen probeer ik even mijn hdmi -> dvi kabeltje uit, kijken of dat het probleem verhelpt! (2e scherm is een Acer X223w, die op andere pc/laptop wel naar behoren werkt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liquid
  • Niet online
Gianni Rombios schreef op maandag 07 juli 2008 @ 09:55:
Ik heb hem (de wuxga) niet teruggestuurd omdat het scherm op zich wel naar behoren functioneert. Verder eens met dirkjesdirk. De scherpte is goed maar wanneer echte kleuren en contrast van belang zijn (foto, film) valt het behoorlijk tegen. Doe je daar veel mee dan vind ik het geen aanrader.

Inderdaad neemt de helderheid na verloop van tijd af. Ook een nadeel van de wuxga, omdat die nieuw kwa helderheid slechts voldoende is, later kun je de helderheid niet meer opschroeven.
:D

Juist wanneer je een een kleurrijke foto of film-scene fullscreen op beide schermen plaatst is het verschil bijna niet te zien!

De grainy-heid zie je pas goed als je gewoon in de windows-omgeving zit of op internet pagina's dingen aan het lezen bent. Dan is er pas een soort van softfocus/waas dat continue op je oog zit. Dat maakt die samsung schermen minder als je een "vastig" scherm gewend bent.

Niettemin ben ik natuurlijk er wel mee eens dat de lg beter is dan de samsung. Maar niet zo dramatisch als sommigen het hier voor willen doen.

[ Voor 6% gewijzigd door Liquid op 07-07-2008 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wazza
heel veel gerompslomp met de klantenservice :) Volgens vele tweakers hier moet je: 1 Heel veel bellen, 2 heel veel chatten 3 heel veel geduld hebben.
Aangezien ik die laptop voor school nodig heb ga ik hem natuurlijk niet steeds terugsturen enzo.
Maar als het Samsung scherm vergelijkbaar is met de meeste laptops dan heb ik er niet zoveel problemen mee, ik ga die laptop toch niet gebruiken voor grafisch werk, en is eigenlijk voornamelijk voor school bedoeld, en als ik dan beter beeld wil sluit ik hem wel aan op m'n computerscherm of HDTV.

Uiteraard vind ik het eigenlijk niet echt acceptabel dat Dell die laptops met verschillende panelen uitrust die kwalitatief niet gelijkwaardig aan elkaar zijn, dat zou een beetje hetzelfde zijn als er bijvoorbeeld laptops geleverd worden met een 8600 GT met DDR3 en andere met DDR2.

Maargoed, het is nu eenmaal zo, hopelijk heb ik geluk en zit er een degelijk paneel in mijn laptop.

[ Voor 5% gewijzigd door Wazza op 07-07-2008 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister_X
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-04 14:07
blegh, kan dit in de start post gezet worden?

http://forums.whirlpool.n...s-archive.cfm/936142.html

dit is een bekende bug van dell vga outs, op meerdere xps types, en ik heb er dus last van, zodra ik een lcd op de vga poort aansluit, en ik sluit me laptop op de adapter aan, krijg ik dus 'storing', adapter eruit (accu), en weg storing.

Ik ga ziezo hdmi gebruiken, maar vind het wel 'slecht' van dell (het ontwerp, dat het zo danig last heeft van elkaar).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mister_X schreef op maandag 07 juli 2008 @ 15:44:
blegh, kan dit in de start post gezet worden?
Weinig kans op, vrees ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkjesdirk
Liquid schreef op maandag 07 juli 2008 @ 09:43:
[...]

De alle 5 inspirons die ik heb gehad zijn toch wel minder dan de samsung. Mijn 20,1" dell scherm is gelijk aan de samsung. Alleen mijn dell ultra sharp kan mee met de lg (dell ultra sharp is nog beter... lg is een beetje pasty).

Maar een vergelijking met een 10 jaar oude laptopscherm... zet je het nooit aan ofzo? Zelfs laptopschermen nemen qua brightness af na veel gebruik dacht ik. Mijn nec versa bijvoorbeeld heeft een betere scherm dan de samsung, maar qua helderheid is het na 5 jaar toch echt niet meer om aan te zien.

Kortom overdrijven is ook een vak.
Tja, misschien heb ik (extra) pech. Ik heb verder geen vergelijkingsmateriaal, maar ik - en anderen met mij - vind de kleurenweergave echt minder, zelfs als die 10 jaar oude laptop inderdaad. Tuurlijk: de lichtopbrengst daarvan is minder, maar zeker niet heel slecht overigens.

Kortom: ik vind niet dat ik overdrijf. Ik mag toch een enigszins normale kleurenweergave verwachten als je foto's bewerkt.
DavidR schreef op maandag 07 juli 2008 @ 09:16:
Heb je hem ook teruggestuurd dirk? Ik was ook niet echt tevreden, maar dat had ook andere oorzaken (spijt van keuze voor wuxga).
Ben inmiddels in de slag met Dell over vervanging. :P

[ Voor 22% gewijzigd door dirkjesdirk op 07-07-2008 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomikoV1
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Wie heeft zijn/haar garantie uitgebreid na de aankoop? Is 't voordeliger?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mister_X schreef op maandag 07 juli 2008 @ 11:44:

Moet alleen die partities eens weghalen, maar ik denk dat ik dat pas ga doen als een reinstall van windows nodig word, en dat kan denk nog wel even duren, tevens heb ik al ergens gevonden hoe je de meegeleverde vista kaal kan installeren, zonder al die dell en mediacenter dingetjes.
Waar dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tralapo
  • Niet online
Mister_X schreef op maandag 07 juli 2008 @ 11:44:
Ja, met de meegeleverde Vista CD, moeilijk........ 8)7
Die is al kaal :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

silmaril8 schreef op zondag 06 juli 2008 @ 23:40:
[...]

Dat klopt. Studio 15 = Inspiron 1535 en Studio 17 = Inspiron 1735.
Weet iemand of er snel een verbeterde versie van de XPS komt? Of kan ik daar nog lang op wachten en beter voor de 3e keer een bestelling plaatsen in de hoop een LG te krijgen. De tintelingen en het snel heel heet worden neem ik dan maar voor lief, zoals ook het vastlopen bij het indrukken vd ejectknop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boaty
Laten we het even duidelijk houden voor newbie's, de laptop loopt niet vast maar freezed alleen voor 1 à 2 seconden na het indrukken van de eject knop of het omzetten van de radioknop. Daarnaast wordt dit probleem waarschijnlijk binnen afzienbare tijd opgelost door een bios update.Het vragen of er een verbeterde versie komt van deze laptop is ook vrij kansloos zoals al eerder aangegeven in dit topic, omdat niemand behalve misschien enkele mensen bij Dell hier iets zinnigs over kunnen zeggen. Aangezien hier niemand zo dicht bij de bron zit is het onmogelijk iets over eventuele opvolgers van de XPS M1530 te zeggen.

[ Voor 5% gewijzigd door boaty op 07-07-2008 23:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xcist
Geduld ik heb ook vakantie (= werken) hoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. D
dirkjesdirk schreef op maandag 07 juli 2008 @ 08:55:
[...]

Ik heb het niet in zoveel detail vergeleken, daar mijn oude Inspiron het begeven heeft. Het enige dat ik zie is dat vergeleken met dat scherm, het Samsung scherm echt wel ok is. Maar "ok" is het goede woord, want als je eenmaal het verschil met een LG gezien hebt, valt het Samsung scherm tegen. Het LG scherm is nu (als het goed is) vanuit Singapore onderweg naar Nieuw Zeeland, en ik ben blij dat ze het vervangen. Maar op dit moment heb ik dus dat Samsung scherm en eerlijk gezegd is er goed mee te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terror
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 11-09 14:59
Ondanks dat er via de chat gezegd werd dat de XPS niet met LED geleverd kan worden, ben ik toch benieuwd of ze dat aan de telefoon bij bestellen ook volhouden. Ten tijdde dat ik mijn XPS bestelde zou penryn ook nog een maand op zich laten wachten en die was ook gewoon telefonisch beschikbaar.

Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

framaster schreef op maandag 07 juli 2008 @ 23:53:
[...]

Geduld ik heb ook vakantie (= werken) hoor
Al weken non-stop? Laten we wel wezen, je doet gewoon vrijwel nooit iets aan die startpost, ook als je wel de tijd hebt. De info erin is vreselijk verouderd. Prima, maar doe daar dan gewoon eerlijk over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 09:53:
[...]

Al weken non-stop? Laten we wel wezen, je doet gewoon vrijwel nooit iets aan die startpost, ook als je wel de tijd hebt. De info erin is vreselijk verouderd. Prima, maar doe daar dan gewoon eerlijk over.
Ben ik met je eens ja, hij doet er gewoon geen zak aan. Kost kwartiertje werk om alles even te updaten, als dat teveel is gevraagd moet je geen topic starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boaty
Ik heb misschien wel een advies: Als de mensen nu in de post waar ze iets zeggen dat ze in de startpost willen nu allemaal het woord "startpost" zetten (aan elkaar geschreven) is dit met een zoekopdracht voor de TS zeer makkelijk terug te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dieselb0y
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11-09 18:38
boaty schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 11:45:
Ik heb misschien wel een advies: Als de mensen nu in de post waar ze iets zeggen dat ze in de startpost willen nu allemaal het woord "startpost" zetten (aan elkaar geschreven) is dit met een zoekopdracht voor de TS zeer makkelijk terug te vinden.
Lijkt mij een goed idee :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tralapo
  • Niet online
boaty schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 11:45:
Als hij het gewoon steeds bij gehouden had, had hij helemaal niet hoeven zoeken.
Geen goed idee dus, laat hem maar lekker zoeken. Eigen schuld 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liquid
  • Niet online
Idd. Helemaal in het begin in het vorige topic wel afgeven op zijn voorganger, maar zelf :P
Ik post in de fipo en pm nog verbetering voor de touchpad "probleem" en het wordt verder volledige genegeerd :')

Ach ja het is ook een ondankbaar "karweitje" daar niet van. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ach, we zitten al op pagina 23. Nog even en iemand anders kan het overnemen voor deel 4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tralapo
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 17:17:
Ach, we zitten al op pagina 23. Nog even en iemand anders kan het overnemen voor deel 4.
Deel 1 was 79 pagina's en deel 2 was 80 pagina's, dus we zijn nog niet eens op de helft O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Ik heb mijn fingerprint reader software geupdate naar versie 5.8.2 (had de standaar meegeleverde versie hier voor). Ik kan iedereen deze nieuwe versie aanraden als je veel gebruik maakt van je fingerprint reader. Lijkt beter te werken met lezen van je afdruk en ook de software is verbeterd. Ook als je gebruik maakt van Firefox zou het (beter) moeten werken (met extensie). Ik gebuik zelf geen Firefox.

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSideX
  • Laatst online: 09-09 16:26
Waar is versie 5.8.2 van Fingerprint Reader Suite te vinden ? Op de website van Dell staat enkel v.5.6.2.3476, A02

24 x Phono Solar 410W Oost-West - SMA Tripower 10kW - Sunny Home Manager 2.0 - Alfen Eve Single Pro-Line - EQB 250+ 74kWh - WP Nibe S1255 6kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tralapo
  • Niet online
jelmervos schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 20:47:
Ik kan iedereen deze nieuwe versie aanraden als je veel gebruik maakt van je fingerprint reader. Lijkt beter te werken met lezen van je afdruk en ook de software is verbeterd.
Dat de Software er mooier uit ziet en verbeterd is ga ik niet tegenspreken. Dat eerste echter wel.
Ik gebruik hem altijd, en hij was altijd in één keer goed. Nu moet ik hem steeds een paar keer opnieuw doen, mij bevalt hij op dat punt dus iets minder, maar het feit dat ie Nederlands talig is, er beter uit ziet, en met FF3 werkt, zet dat helemaal in de schaduw. Niet erg dus.
DarkSideX schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 21:13:
Waar is versie 5.8.2 van Fingerprint Reader Suite te vinden ? Op de website van Dell staat enkel v.5.6.2.3476, A02
Zoekt en gij zult vinden:
http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/30329754

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkjesdirk
Kunnen we niet via een modje zorgen dat we die framaster omzeilen. Hij belooft nu al tijden de sp te updaten, maar het komt er echt niet meer van. Zal ik een req. zenden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Helaas, die versie is niet meer te vinden op de website van UPEK. Maar zoek verder, er is ergens een RapidShare linkje.

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tralapo
  • Niet online
jelmervos schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 22:10:
[...]

Helaas, die versie is niet meer te vinden op de website van UPEK. Maar zoek verder, er is ergens een RapidShare linkje.
Ik hoef niet te zoeken, ik heb em al...
Maar als je even in dat bericht kijkt, dan doorklikt naar Notebookreview, en dan uiteindelijk op de laatste pagina kijkt, kom je dit tegen:

http://rapidshare.com/fil...ngerprint_suite_5.8.2.zip

Succes, voor degene die hem zocht, heb ik weer al het werk gedaan 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

THNX voor die nieuwe UPEK.
Ga hem morgen meteen testen als ik mijn laptop binnen krijg (2e poging)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zojuist de nieuwe UPEK-driver geinstalleerd, maar hij herkend de laatste versie van Firefox bij mij nog steeds niet :/ . Na het installeren vroeg hij om een extensie te downloaden voor Firefox 3, om vervolgens te vertellen dat die niet bestaat voor deze versie van Firefox.. Ik probeer nu sites te registreren en dan krijg ik een foutmelding.

Weten jullie wat ik verkeerd doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tralapo
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wazza
Nou, zojuist weer even gekeken wat de status van mijn laptop is.
Hij staat nu op Fase 4 _/-\o_
Ik heb hem afgelopen vrijdag besteld, dus dat gaat heel snel bij mij...
Wat me dus ook aan het twijfefelen brengt, straks sturen ze mijn een gebruikte laptop die iemand anders teruggestuurd heeft :/ .

Maargoed, we zullen zien wanneer hij binnenkomt...

PS: Hij komt overigens uit Ierland (Raheen).

Edit (09-07-2007-19:00):
*Update*: Inmiddels is de laptop al verzonden! :9

[ Voor 9% gewijzigd door Wazza op 09-07-2008 18:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tralapo
  • Niet online
Valt mee, die van mij was er ook in een week, als alles weer eens lekker loopt in de Dell fabrieken zijn ze er altijd in een week ;)

Dit hoort trouwens in het Dell levertijden topic ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wazza
Valt mee, die van mij was er ook in een week, als alles weer eens lekker loopt in de Dell fabrieken zijn ze er altijd in een week ;)

Dit hoort trouwens in het Dell levertijden topic ;)
Fijn dat alles nu weer zo snel gaat :*) .
Kan ik waarschijnlijk deze week nog genieten van mijn Laptop :Y

Nu maar hopen dat alles goed werkt :)
Hopelijk zit er een LG panel in :9~ , maar als het beeld gewoon goed is met een Samsung dan hoor je mij ook niet klagen 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
@Wazza en Tralapo: Jullie reacties horen meer thuis in het Dell levertijden topic ;)

Daar hoorde ik trouwens dat Dell 1680 x 1050 schermen van Samsung terugestuurd had en dat ze nu wachten op betere schermen van Samsung of volledig overstappen op LG.

[ Voor 45% gewijzigd door ik222 op 09-07-2008 19:09 . Reden: Foutje... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thnx, niet gezien dat daar ook een link naartoe stond in het forum. Vond het al vaag dat hij een foutmelding gaf bij het ophalen van die plugin vanuit Firefox zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mijn xps loopt steeds vast bij het opstarten van Counterstrike 1.6
Hij draait als de dolle voor alleen het opstarten al. Je hoort alles keihard blazen en ook nog eens zie je de loper van de cpu helemaal tekeer geen als een autoruitenwisser.

Hebben meerdere mensen hier last van? waarschijnlijk wordt hij te heet, maar hier is nog geen remedie voor. De m1330 heeft wel een warmtehuishouding (bios), zou dat ook op de 1530 kunnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
Anders eerst even een reïnstall van Windows doen oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sjit dan ben ik alles kwijt, want heb geen nieuwe partities aangemaakt.
hmm
om eerlijk te zijn ben ik vista sowieso beu
vele foutmeldingen en etc....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 23:29:
hmm
Je maakt geen backups?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FikkieHo

FikkieHo

Wokmaster

Verwijderd schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 23:29:
hmm
Je kan toch alles opslaan op Externe HDD's enzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
Daarnaast kun je dat nog steeds doen... Overigens heb ik hier SyncToy mooi iedere nacht draaien met mijn externe HDD en mijn netwerk HDD :) Dus dubbele backup :P

[ Voor 61% gewijzigd door alex3305 op 10-07-2008 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een kort vraagje over de HDMI poort.. Is deze ook als input te gebruiken of puur en alleen als output?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marc68
  • Laatst online: 11-09 18:36
Opvallend nieuws over het mogelijke defect aan de nvidia grafische chips g84 en g86 die ook de xps serie zou treffen

http://www.theinquirer.net/gb/inquirer/news/2008/07/09/nvidia-g84-g86-bad

lijkt me toch onmogelijk om een soort terugroep aktie te organiseren ?

marc68

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
Verwijderd schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 13:40:
Even een kort vraagje over de HDMI poort.. Is deze ook als input te gebruiken of puur en alleen als output?
Alleen als output zover ik weet.
marc68 schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 13:57:
Opvallend nieuws over het mogelijke defect aan de nvidia grafische chips g84 en g86 die ook de xps serie zou treffen

http://www.theinquirer.net/gb/inquirer/news/2008/07/09/nvidia-g84-g86-bad

lijkt me toch onmogelijk om een soort terugroep aktie te organiseren ?
nVidia doet volgens mij niet eens aan echte terugroep acties, dus waarschijnlijk jammer de bammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FikkieHo

FikkieHo

Wokmaster

Verwijderd schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 13:40:
De HDMI kan alleen als output worden gebruikt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FikkieHo schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 14:47:
[...]

De HDMI kan alleen als output worden gebruikt..
Thans, ga ik geen verdere pogingen ondernemen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

haha nee ik maak geen backup, hoewel het wel belangrijk is zie ik het nut van een laptop dan niet meer in.
Een laptop met externe muis, externe hdd, externe toetsen, wat is er nog laptop (mobiliteit) aan. Maar ik ga idd een externe hdd lenen om even XP op te zetten. Hoewel ik XP gewend bent vind ik Vista wel mooi, is Vista 64bit geen optie voor mij?

Want ik heb al de OEM key (wat ook op de 64bit kan hoorde ik?) en het zou dan even snel moeten zijn, of zie ik nu veel over het hoofd?
Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.