[Ervaringen] Dell XPS M1530 - Deel 3 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste
Acties:
  • 69.004 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben zo stom geweest om m'n laptop half dicht te klappen en onder m'n arm mee te nemen terwijl de oordopjes er nog tussen zaten. Gevolg: "barst" in het scherm. Helaas! En het was zo'n mooi LG scherm. Heeft iemand enig idee wat dit bij benadering gaat kosten en hoe Dell dit oplost? (komen ze thuis?) En zijn die LG schermen nog leverbaar (1440)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 07-09 09:11
zo dat is wel heel zuur! zal iets van 150+ kosten maar kan rustig veel duiurder zijn als je alle kosten moet betalen dus monteur+voor rij kosten+nieuw scherm. IK zou eens uitzoeken of je het zlef niet kan doen of dat het toevallig onder de garantie valt ergens

[ Voor 24% gewijzigd door haakjesluiten op 16-06-2008 19:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DavidR
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 05-02-2021
Iemand vinden die zegt dat hij het heeft gedaan en naar zijn verzekering belt? Of ben ik nu frauduleus bezig? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DavidR schreef op maandag 16 juni 2008 @ 19:54:
Iemand vinden die zegt dat hij het heeft gedaan en naar zijn verzekering belt? Of ben ik nu frauduleus bezig? ;)
Nee, laat ik het maar eerlijk spelen en gewoon zeggen dat ik zo stom was om.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boaty
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 16:00
Je kunt de lettergrootte gewoon aanpassen in bijvoorbeeld internet explorer met Ctrl+scrollwiel, en je kunt bijvoorbeeld ook grootte en afmetingen van je thema en iconen wijzigen. Zover ik weet kun je bijna alle groottes van onderdelen aanpassen.

Desktop: Ryzen 5 5600X | HyperX Fury RGB 32 GB @ 3200MT/s| Gigabyte GTX 3070 Eagle OC | Kingston A2000 1TB | Gigabyte B550 Elite V2 | Gigabyte G27Q 2560x1440 144hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tralapo schreef op maandag 16 juni 2008 @ 19:00:
Ok, 175.63 dan zo te zien.
Maar is er dan niet een manier om het altijd zo te laten werken?
Of opent iedereen gewoon eerst Rivatuner voor ze gaan gamen.. ?

En dat over de warmte kan ik niet echt wat over zeggen.
Heb nu paar uur geleden 3DMark06 gedraait, en doe verder niet echt wat, en nu is ie ook 64 graden.
CPU is 50 en HD is 44.

Misschien is ie dus wel gewoon lekker warm altijd.
Iedere keer voordat ik ga gamen ( crysis bijv) zet ik eerst rivatuner aan. maar bij bijv Gta Sa ( altijd leuk :P ,hoe oud het ook is) laat ik hem gewoon standaard staan. Maar dat is logisch.

Ik ga altijd zo te werk;
1; open rivatuner
2. Open het temparturen scherm,
3. open dat scherm waar je de overclocking kan instellen en zet alles goed.
4. ik druk op toepassen en laat dan alles rustig staan. in het temperaturenscherm kan je dan ook zien dat de shaderclock en de coreclock opeens omhoog gaan.

Maarre, hoe kom jij aan die 175.63?
Ik heb namelijk vanmiddag de nieuwste 1330 driver gedownload van de site. deze geeft 174.31 aan.
Ik gooi net de scan van driver agent er overheen en die geeft ook aan dat de driver up-to-date is.
maar als iemand weet waar je die 175.63 kan krijgen, tell me please!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 07-09 09:11
174.31 vind ik de beste driver van het moment ik heb ook aardig wat andere geprobeerd maar ik zag geen enekle verbetering in meeste gevallen werd alles alleen maar instabiel. Als je het toch percee wil proberen kan je naar http://www.laptopvideo2go.com/ gaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tralapo
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 16 juni 2008 @ 22:35:
[...]
Maarre, hoe kom jij aan die 175.63?
Ik heb namelijk vanmiddag de nieuwste 1330 driver gedownload van de site. deze geeft 174.31 aan.
Ik gooi net de scan van driver agent er overheen en die geeft ook aan dat de driver up-to-date is.
maar als iemand weet waar je die 175.63 kan krijgen, tell me please!
Weet je, heb geen enkel flauw idee.
Dat bleek ook wel doordat ik het moest nakijken.

Heb een keer een driver geinstalleerd, en er een keer een Vista Update overheen gehad.
Misschien dat het die was?
Geen idee.

Bedankt voor je uitleg trouwens ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Toch niet per ongeluk 157.63 ipv 175.63?
In dit topic http://forum.notebookreview.com/showthread.php?t=252652 vind je 175.75, wat denk ik de nieuwste is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joertem
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 15-08 22:22
175.75 is niet de nieuwste hoor, 177.26 is er ook al. Ik zou zeggen: ga eens kijken op de fora van laptopvideo2go, daar zijn ook m1530 gebruikers die hun ervaringen delen. Ik heb nu 174.74 (64 bit), gebaseerd op ervaringen op dat forum. Ik vind deze driver beter draaien dan 175.**. 175.** gaf random directe laptop uitschakelingen op oc: 600/900. 174.74 draait beter, koeler en zonder uitschakelingen.

[ Voor 5% gewijzigd door joertem op 17-06-2008 01:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K3ke
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08:32
tm030614 schreef op maandag 16 juni 2008 @ 16:54:
[...]

Ik raad je aan PowerDVD van Cyberlink te kopen. Hiermee krijg je echt hardware decoding via de GPU. Om een idee te geven, het afdraaien van 1080p materiaal via VLC kost zo rond de 50 a 60% CPU power. Via PowerDVD (met ingeschakelde hardware decoding) doet de CPU (T9300) maar zo'n 5 a 10%.

Zover ik weet ondersteund VLC vanuit zichzelf géén hardware decoding.
na 2 dagen zoeken toch wat wijzer geworden. PowerDVD kan geen mkv files afspelen die je van internet plukt. Echter als je Media Player classic installeert kan je je mkv files met behulp van powerdvd codecs afspelen in mp classic. En moet zeggen dat er geen enkele programma is die daar aan tipt. Dus ik raad alle wijsneuzen die VLC en andere meuk aanbevelen aan om toch beter te gaan zoeken. ik kan nu 1080p content afspelen zonder haperingen(ook vooruit spoelen gaat snel < 1 sec) en een cpu gebruik van nog geen 40% _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het valt me op dat de geintegreerde webcam niet meer genoemd wordt op de Dell site... zit die er niet meer in?

Edit: wacht eens, als je een 'gewone' 1530 selecteert staat onder "Kleur" de optie om verschillende webcams te kiezen, als je een Product RED 1530 selecteert wordt er niks over webcams genoemd?

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 17-06-2008 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Niet online
Als je de rode in je mandje doet en dan naar detailweergave gaat zie je de 2.0mpixel webcam er wel bij zitten. Inderdaad raar dat je hem bij het samenstellen niet tegenkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tm030614
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-09 08:52
K3ke schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 11:36:
[...]

na 2 dagen zoeken toch wat wijzer geworden. PowerDVD kan geen mkv files afspelen die je van internet plukt. Echter als je Media Player classic installeert kan je je mkv files met behulp van powerdvd codecs afspelen in mp classic. En moet zeggen dat er geen enkele programma is die daar aan tipt. Dus ik raad alle wijsneuzen die VLC en andere meuk aanbevelen aan om toch beter te gaan zoeken. ik kan nu 1080p content afspelen zonder haperingen(ook vooruit spoelen gaat snel < 1 sec) en een cpu gebruik van nog geen 40% _/-\o_
Klopt PowerDVD erkent mkv files niet als een officieel formaat, derhalve willen ze het niet ondersteunen.

Maar heb zelf ook al gekeken om mkv files via mediaplayer classic af te draaien met de decoder van PowerDVD maar het werkt niet goed.

Als je namelijk een H264 formaat afdraait in PowerDVD is mijn CPU belasting rond de 10%.
Dezelfde file afdraaien in MPC met behulp van de decoder van PowerDVD geeft een belasting van rond de 40 a 50%.

Ik vraag me dus af in hoever MPC de PowerDVD decoder werkelijk gebruikt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DavidR
Domme vraag hier die jullie kenners zo kunnen antwoorden _/-\o_

Ik heb draadloos internet via de kabel, moet ik nu nog iets bestellen bij mijn config hiervoor? Of is dat die N minikaart? Heb al een router van de provider natuurlijk. Sorry, ben echt een leek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09-09 21:24

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica

Powered by

DavidR schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 14:43:
Domme vraag hier die jullie kenners zo kunnen antwoorden _/-\o_

Ik heb draadloos internet via de kabel, moet ik nu nog iets bestellen bij mijn config hiervoor? Of is dat die N minikaart? Heb al een router van de provider natuurlijk. Sorry, ben echt een leek.
Nee, de N-minikaart is je WLAN-kaart en zodoende kun je communiceren met je router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DavidR
DaMarcus schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 14:47:
[...]

Nee, de N-minikaart is je WLAN-kaart en zodoende kun je communiceren met je router.
Ok dank, dan houd ik het daar wel bij en vink ik niks aan, de router die ik heb werkt wel prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJVH
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 20:06
Ik ben nu bezig XP aan het installeren, en dan een dual boot mwet linux onder het mediadirect knopje :) . Ik wou alle partities samenvoegen, maar helaas heb ik daarmee de boel gesloopt... Maakt niet uit, aangezien alles al was geback-upped. Nu ben ik bezig met XP installeren, en daarna Ubuntu. Hopen dat het werkt zonder teveel problemen :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q-bone
  • Laatst online: 20:09

Q-bone

Dusss...

hou me even op de hoogte van de xp performance ;) ik ga denk ik binnenkort ook weer terug... :+

Wie weet trouwens welke mini pci-e card 125mbit modus accepteert?

[ Voor 26% gewijzigd door Q-bone op 17-06-2008 15:24 ]

bla?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 12:27:
Het valt me op dat de geintegreerde webcam niet meer genoemd wordt op de Dell site... zit die er niet meer in?

Edit: wacht eens, als je een 'gewone' 1530 selecteert staat onder "Kleur" de optie om verschillende webcams te kiezen, als je een Product RED 1530 selecteert wordt er niks over webcams genoemd?
Er zit maar één type webcam in (tot we de keus tussen CCFL en LED hebben tenminste). Bij 'Kleur Keuze' kun je alleen de kleur van de laptop veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 16:15:
[...]

Er zit maar één type webcam in (tot we de keus tussen CCFL en LED hebben tenminste). Bij 'Kleur Keuze' kun je alleen de kleur van de laptop veranderen.
Ik zie nu net dat je bij kleur keuze webcam EN kleur kan kiezen, maar dat het allemaal dezelfde webcams zijn. A) Waarom noemen ze die webcams dan? en B ) waarom staat dat onder kleur?

En waarom kan ik geen Product RED kiezen met webcam?

Edit: En nu staat er weer wel een webcam bij genoemd. :S

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 17-06-2008 17:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben nu al 2 maanden de trotse eigenaar van een xps m1530 en die heeft dus ook zo'n leuk microfoontje. Eerst dacht ik daar toch niks mee te gaan doen, maar nu wilde ik laatst eens een keer een videogesprek doen.
Nu komt het probleem: De ander hoort mij wel, maar ik hem niet. Dit had ik ook bij een ander waar ik het probeerde. Ook hier hoorde de ander mij wel, maar ik hem niet. Die 2 personen konden wel gewoon met elkaar een videogesprek doen, maar bij mij ging er iets mis.
Weet iemand wat hier aan de hand is?

Mvg BolusX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mijn microfoon doet niks anders dan alleen ruis produceren :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wist niet eens dat er een microfoon in zat.. altijd handig !

Maar ik had een vraag.. Er zit zo'n mooie afstandsbediening bij en die kan rechts in de laptop gedaan worden? Zoja hoe krijg ik in godsnaam die erin? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tm030614
  • Laatst online: 10-09 08:52
Verwijderd schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 13:33:
Ik wist niet eens dat er een microfoon in zat.. altijd handig !

Maar ik had een vraag.. Er zit zo'n mooie afstandsbediening bij en die kan rechts in de laptop gedaan worden? Zoja hoe krijg ik in godsnaam die erin? 8)7
Als de laptop nieuw is zit er nog een plaatje in zeg maar, dus even op duwen (vrij hard) en dan komt hij naar buiten via een veermechanischme.

Vervolgens kun je de afstandsbediening erin schuiven, even duwen tot de klik, en hij zit :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tralapo
  • Niet online
Beetje offtopic, maar de Fingerprint Password Bank werkt niet meer met de nieuwe Firefox 3.0.
Dus geen mogelijkheid voor inloggen met vinger meer nu.
Wordt zoiets vaak ge-update? Weet iemand dat?
Verwijderd schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 21:24:
mijn microfoon doet niks anders dan alleen ruis produceren :'(
En ik moet op 1 mm afstand keihard schreeuwen.. en kon de drivers eerst ook niet installeren, gaf hij steeds aan dat het apparaat niet bestond.
Vreemd dingetje is het dus.

[ Voor 5% gewijzigd door Tralapo op 18-06-2008 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJVH
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 20:06
Hehe, ik krijg een hele hoge stem eruit. Zal kijken of ik hhet kan opnemen, het is namelijk best grappig :P .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dell kenende is dat er vaak geen nieuwere versie's meer komen te staan bij drivers onder de m1530. het beste wat je kan doen is googlen op ThinkVantage Fingerprint.

Maar als je hier kijkt dan wordt je alleen maar verdrietiger.
http://forums.lenovo.com/..._Utilities&message.id=945
Ze hebben eenmaal al goed winest gemaakt op hun product dus waarom zou je nu nog support gaan geven terwijl alleen maar geld kost ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tralapo
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 14:28:
Het beste wat je kan doen is googlen op ThinkVantage Fingerprint.
Waarom daarop?
Die fingerprint software is toch van UPEK...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dieselb0y
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 18:38
Killzone schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 14:24:
Hehe, ik krijg een hele hoge stem eruit. Zal kijken of ik hhet kan opnemen, het is namelijk best grappig :P .
Die software van de webcam en de microfoon is ook echt geweldig! Zo grappig om je eigen in een weerwolf te zien veranderen en dan nog een vaag stemmetje erbij echt top! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 16 juni 2008 @ 19:34:
Ik ben zo stom geweest om m'n laptop half dicht te klappen en onder m'n arm mee te nemen terwijl de oordopjes er nog tussen zaten. Gevolg: "barst" in het scherm. Helaas! En het was zo'n mooi LG scherm. Heeft iemand enig idee wat dit bij benadering gaat kosten en hoe Dell dit oplost? (komen ze thuis?) En zijn die LG schermen nog leverbaar (1440)?
Ik heb vandaag een prijsopgave van Dell ontvangen: vervanging van het scherm: € 453,50 !!
En dan garandeerden ze me wel precies hetzelfde scherm in kwaliteit, een LG dus. Maar ja, voor dit geld heb je al een halve laptop. Dus ik weet nog niet wat ik ga doen. Iemand tips/sugggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Niet online
tm030614 schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 13:42:
[...]

Als de laptop nieuw is zit er nog een plaatje in zeg maar, dus even op duwen (vrij hard) en dan komt hij naar buiten via een veermechanischme.

Vervolgens kun je de afstandsbediening erin schuiven, even duwen tot de klik, en hij zit :-)
Ik zou de afstandsbediening daar niet in doen omdat het veermechanisme kwetsbaar is (zie ook eerder in het topic).

Voor wie het zich afvroeg: De cardreader leest ook SDHC kaarten. A-data 4GB SDHC Class 6 kost momenteel 10 euro bij Computerland en Paradigit. 13MB lezen, 8MB schrijven, readyboost geschikt. Best handig voor wat opslag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 17:00:
[...]

Ik heb vandaag een prijsopgave van Dell ontvangen: vervanging van het scherm: € 453,50 !!
En dan garandeerden ze me wel precies hetzelfde scherm in kwaliteit, een LG dus. Maar ja, voor dit geld heb je al een halve laptop. Dus ik weet nog niet wat ik ga doen. Iemand tips/sugggesties?
Balen zeg.. dat is inderdaad niet de moeite waard. Misschien kan je een nieuw scherm via internet vinden en deze er zelf in plaatsen. Het is niet al te moeilijk en het wordt stap voor stap uitgelegd in de Dell documentatie.

Via Ebay vond ik bijvoorbeeld deze lcd's voor de 1530 uit Engeland. Je gaat er alleen wel op achteruit want WXGA en van AUOptronics. Het moet dus wel mogelijk zijn om een juist scherm te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Niet online
Via Ebay vind je idd een aantal schermen met bijbehorende codes. Dit Samsung scherm (WXGA) lijkt me een optie http://www.notelogic.nl/lcd_paneel_type_info.asp?typeid=4300
Ik zou Dell nog eens bellen en de prijs van dit WXGA scherm incl. montage noemen. Soms zijn ze wel wat schappelijker, afhankelijk van wie je te spreken krijgt. Dat je het scherm direct stuk hebt en niet na 3 jaar en buiten garantie zou ik ook nog maar eens noemen op een zo tactisch mogelijke manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tralapo
  • Niet online
Gianni Rombios schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 17:49:
[...]
Ik zou de afstandsbediening daar niet in doen omdat het veermechanisme kwetsbaar is (zie ook eerder in het topic).
Pardon?
Die afstandsbediening HOORT daarin.
Moet je niet zeggen dat je hem er niet in moet doen omdat het veermechanisme kwetsbaar is, want dat is helemaal niet zo.
Dat het dan toevallig bij iemand stuk is, ok.. maar die afstandbediening hoort daar toch echt in.
Waar wilde je hem anders laten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor je antwoord Tralapo! Hij blijft er lekker in zitten want gebruik hem toch z.g.a. nooit. Maar als hij kapot kan ben ik waarschijnlijk wel nr. 1 die dat voor elkaar krijgt pff.

Verder nog steeds super super tevreden! Ik krijg alleen heeel vaak dat als ik een programma afsluit deze niet goed afgesloten kan worden (windows zoekt het probleem). Hij sluit netjes af maar blijf het appart vinden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kunnen
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 11:11:
Bedankt voor je antwoord Tralapo! Hij blijft er lekker in zitten want gebruik hem toch z.g.a. nooit. Maar als hij kapot kan ben ik waarschijnlijk wel nr. 1 die dat voor elkaar krijgt pff.

Verder nog steeds super super tevreden! Ik krijg alleen heeel vaak dat als ik een programma afsluit deze niet goed afgesloten kan worden (windows zoekt het probleem). Hij sluit netjes af maar blijf het appart vinden..
Idem dito. Waarschijnlijk helpt een clean install daar tegen -- maar zolang het niet gebeurt bij het opstarten maar bij het afsluiten maakt het mij niet veel uit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ThomasB schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 11:37:
[...]

Idem dito. Waarschijnlijk helpt een clean install daar tegen -- maar zolang het niet gebeurt bij het opstarten maar bij het afsluiten maakt het mij niet veel uit ;)
Dit kan misschien te maken hebben met sp1.( ik weet niet of je dat hebt)
Ik heb al 3x sp1 geinstalleerd en iedere keer doet ie na de installatie ongeloofelijk sloom.
( denk aan vastlopers, niet eens een install draaien en op internet, idd wat jij zegt dat ie niet iets normaal kan afsluiten enz) Ik draai daarom nog steeds windows zonder sp1 en ben erg tevreden zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben van plan een 1530 te kopen, en heb net het hele topic door zitten lezen, maar ik zit met een aantal onduidelijkheden (en aangezien de startpost verouderd schijnt te zijn wat onduidelijkheden)
  1. Die ruis op de koptelefoon, is dat nog steeds niet verholpen? Hoe erg is dat?
  2. Is er een manier om een LG scherm te regelen? Zijn alle schermen van een bepaalde resolutie van LG, of is dat gewoon the luck of the draw?
  3. Hoe zit het met crapware? Kan je ook een losse Windows DVD aanvragen, of is het altijd een kwestie van image installeren en crapware verwijderen?
  4. Misschien wel de belangrijkste vraag: is dit de beste keuze? Met kortingen zie ik de standaardconfiguratie Product RED XPS nu voor zo'n €1200. Dat is niet slecht, maar wel een hoop geld. Zeker als ik verhalen hoor over BSOD's bij installatie, resonerende speakers, grainy schermen enzovoort is dat toch een flinke gok. Zijn er mensen die toch iets anders aanraden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Ik zit ook te denken om een M1530 aan te schaffen.

Nu twijfel ik alleen over de keuze van het scherm, de resolutie van 1920 x 1200 of toch de 1680 x 1050 versie.

De eerste lijkt me fijn omdat er lekker veel op het scherm past, ik ben alleen bang dat de lettertjes erg klein worden en dat dat niet comfortabel werkt.

Iemand ervaring met het scherm van 1920 x 1200 die kan zeggen of er nog comfortabel te werken valt met dit scherm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 19:40:
Ik ben van plan een 1530 te kopen, en heb net het hele topic door zitten lezen, maar ik zit met een aantal onduidelijkheden (en aangezien de startpost verouderd schijnt te zijn wat onduidelijkheden)
  1. Die ruis op de koptelefoon, is dat nog steeds niet verholpen? Hoe erg is dat?
  2. Is er een manier om een LG scherm te regelen? Zijn alle schermen van een bepaalde resolutie van LG, of is dat gewoon the luck of the draw?
  3. Hoe zit het met crapware? Kan je ook een losse Windows DVD aanvragen, of is het altijd een kwestie van image installeren en crapware verwijderen?
  4. Misschien wel de belangrijkste vraag: is dit de beste keuze? Met kortingen zie ik de standaardconfiguratie Product RED XPS nu voor zo'n €1200. Dat is niet slecht, maar wel een hoop geld. Zeker als ik verhalen hoor over BSOD's bij installatie, resonerende speakers, grainy schermen enzovoort is dat toch een flinke gok. Zijn er mensen die toch iets anders aanraden?
1. Ik heb een mijn xps een maandje geleden ontvangen en ik persoonlijk hoor geen ruis. nou zullen de oren van de een daar iets gevoeliger voor zijn dan de ander, maar ik heb er geen last van
2.Zover ik weet is het niet mogelijk om specafiek een lg scherm aan te vragen. Ik heb wel het idee dat je met een ( zwarte) 1440x900 het meeste kans op een lg hebt. Alle hogere resoluties zijn de afgelopen tijd allemaal met een samsung scherm geleverd en volgens mij worden er affentoe nog wel 1440x900 lg schermen geleverd. ik denk dat je dus het meeste kans hebt op lg met een 1440x900 resolutie!
3. standaard zit er idd een installatie op met veel bloatware( allemaal google troep). het is dan ook wel aan te raden om een clean herinstallatie te doen. Met een losse windows dvd bedoel je een dvd waar windows op staat? er wordt standaard een dvd meegeleverd met windows er op en een dvd met drivers.( ook nog meer dvd's met mediadirect, webcam enzovoort.)
4. Ik zou zeker een m1530 nemen! Ik zelf heb geen klachten en ben er tevreden zowel ove rhet product zelf als over de service van dell. Nou heb ik een LG dus eigenlijk ook niks te klagen >:)
maar het is iig een zeer soepel en snel systeem ( bij mij dan alleen als ik geen sp1 draai :9 ) en zeker aan te raden!

Edit: er zijn trouwens ook zat mensen die wél tevreden zijn met de samsung schermen. het hang er maar net vanaf hoe kieskeurig je bent.
offtopic: hoe gaat het met je Ikea mediacenter? heb al een tijdje geen update meer gezien :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Comp-Freak
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 07-09 01:10
1. Ik hoor de ruis alleen bij stilte/zachte stukken. Als je echt veel muziek er mee luisterd, is een los geluidskaartje misschien wel een oplossing.
2. Is niet van tevoren te kiezen, hoewel de laatste paar meldingen van nieuwe laptops hier allemaal met LG schermen waren voor zover ik weet. Garantie heb je niet, maar tot nu toe viel een slecht scherm altijd te retourneren.
3. Er zit een losse Vista DVD bij zonder crapware. Volgens mij heeft de Restore partitie op de hardeschijf wel een installatie met crapware. Opzich viel de hoeveelheid me wel mee, ik draai nu nog met originele installatie waar ik het spul dat ik niet gebruik uit verwijderd heb.
4. Zelf vind ik het een mooie laptop, en qua specs tov. prijs was het ook gewoon een goede keuze voor mij. In principe moet de laptop gewoon prima kunnen werken dus ik denk dat het wel meevalt hoe groot de gok is die je neemt mocht je hem aanschaffen. Hij hoort het gewoon goed te doen, daar heb je garantie voor.

edit:
Ik ben te langzaam :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 20:02:
[...]

1. Ik heb een mijn xps een maandje geleden ontvangen en ik persoonlijk hoor geen ruis. nou zullen de oren van de een daar iets gevoeliger voor zijn dan de ander, maar ik heb er geen last van
2.Zover ik weet is het niet mogelijk om specafiek een lg scherm aan te vragen. Ik heb wel het idee dat je met een ( zwarte) 1440x900 het meeste kans op een lg hebt. Alle hogere resoluties zijn de afgelopen tijd allemaal met een samsung scherm geleverd en volgens mij worden er affentoe nog wel 1440x900 lg schermen geleverd. ik denk dat je dus het meeste kans hebt op lg met een 1440x900 resolutie!
3. standaard zit er idd een installatie op met veel bloatware( allemaal google troep). het is dan ook wel aan te raden om een clean herinstallatie te doen. Met een losse windows dvd bedoel je een dvd waar windows op staat? er wordt standaard een dvd meegeleverd met windows er op en een dvd met drivers.( ook nog meer dvd's met mediadirect, webcam enzovoort.)
4. Ik zou zeker een m1530 nemen! Ik zelf heb geen klachten en ben er tevreden zowel ove rhet product zelf als over de service van dell. Nou heb ik een LG dus eigenlijk ook niks te klagen >:)
maar het is iig een zeer soepel en snel systeem ( bij mij dan alleen als ik geen sp1 draai :9 ) en zeker aan te raden!

Edit: er zijn trouwens ook zat mensen die wél tevreden zijn met de samsung schermen. het hang er maar net vanaf hoe kieskeurig je bent.
Comp-Freak schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 20:04:
1. Ik hoor de ruis alleen bij stilte/zachte stukken. Als je echt veel muziek er mee luisterd, is een los geluidskaartje misschien wel een oplossing.
2. Is niet van tevoren te kiezen, hoewel de laatste paar meldingen van nieuwe laptops hier allemaal met LG schermen waren voor zover ik weet. Garantie heb je niet, maar tot nu toe viel een slecht scherm altijd te retourneren.
3. Er zit een losse Vista DVD bij zonder crapware. Volgens mij heeft de Restore partitie op de hardeschijf wel een installatie met crapware. Opzich viel de hoeveelheid me wel mee, ik draai nu nog met originele installatie waar ik het spul dat ik niet gebruik uit verwijderd heb.
4. Zelf vind ik het een mooie laptop, en qua specs tov. prijs was het ook gewoon een goede keuze voor mij. In principe moet de laptop gewoon prima kunnen werken dus ik denk dat het wel meevalt hoe groot de gok is die je neemt mocht je hem aanschaffen. Hij hoort het gewoon goed te doen, daar heb je garantie voor.
Dat klinkt allemaal goed. :) Ik ben geen audiofiel, dus wat ruis kan me niet zo schelen, maar 't moet niet zo zijn dat je boven de ruis uit de muziek moet propberen te horen natuurlijk. :P
Ik was sowieso van plan voor een 1440 scherm te gaan, dus dat is ook mooi. En ja, waarschijnlijk zien die Samsungs er ook prima uit, maar als je een nog mooiere kan krijgen is dat natuurlijk altijd het proberen waard. :)
Dat er een losse Vista DVD bij zit zonder crapware is helemaal mooi, tot nu toe heb ik alleen nog maar installatieDVD's bij laptops geleverd zien worden die automatisch al die troep ook weer meeinstalleerden. :P

Tof, dit weegt weer enigszins mee. Jammer dat je bij de Product RED geen 250GB 7200RPM schijf lijkt te kunnen kiezen... misschien maar eens bellen om te zien of dat toch op de een of andere manier kan. Bedankt voor de reacties. :)
offtopic: hoe gaat het met je Ikea mediacenter? heb al een tijdje geen update meer gezien :P
Dat loopt nog steeds. :) Ik heb het erg druk gehad de laatste tijd, maar er is wel het een en ander gebeurd. Van het weekend hoop ik de laatste paar dingen voor de binnenkant af te maken, dan post ik meteen een update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 20:33:

Dat loopt nog steeds. :) Ik heb het erg druk gehad de laatste tijd, maar er is wel het een en ander gebeurd. Van het weekend hoop ik de laatste paar dingen voor de binnenkant af te maken, dan post ik meteen een update.
ik wacht met smart :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 20:02:

Ik heb inmiddels al twee keer een grainy samsungscherm 1440x900 (zwart en blauw) ontvangen en beide ook weer teruggestuurd! Geen enkele garantie op een LG dus. Ik heb wel het idee dat de laatste tijd weer meer LG's geleverd worden, als ik dit topic lees. Ik (probeer) te wachten op de LED-schermen en nieuwe videokaart ed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fryskmantsje
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10-09 20:37
Vorige week laatste keer contact gehad met XPS support ivm met omruilen scherm. Daar werd mij verstaan gegeven dat ik maar moest leven met een grainy scherm omdat dat nu eenmaal de kwaliteit schermen van hun was.

Toen ben ik toch knap pissig geworden met als resultaat dat ze de zaak laten escaleren. Er zou deze week nog contact met mij worden opgenomen begreep ik maar heb er een hard hoofd in dat dat nog gebeurt.

Ik ben er wel klaar mee zo langzamerhand. Dit was mijn eerste en laatste Dell en zal het ook niemand meer aanraden een Dell te nemen. Zonde om zulke mooie en snelle laptops te verpesten met die grainy schermen. Alsof je een BMW oid koopt met een ster in het vooruit. Je kunt er best mee rijden maar stoort wel enorm.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

fryskmantsje schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 21:58:
Ik ben er wel klaar mee zo langzamerhand. Dit was mijn eerste en laatste Dell en zal het ook niemand meer aanraden een Dell te nemen. Zonde om zulke mooie en snelle laptops te verpesten met die grainy schermen.
Hier ben ik het helemaal mee eens! Ik begrijp het ook totaal niet van Dell dat ze twee, zo in kwaliteit verschillende schermen plaatsen in laptops met en toch dezelfde prijs ervoor laten betalen. Geef dan de mogelijkheid tot kiezen en je bepaald dan zelf wel hoeveel je voor een beter scherm wilt betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RVE_NL
  • Laatst online: 10-09 09:43
ik weet echt niet waar jullie het over hebben met grainy scherm?
ik heb WUXGA maar prachtig beeld.. veel beter dan normaal

wat bedoelen jullie met grainy precies? wit was grijs ofzowat ? mij wit is duidelijk wel wit naar mijn idee.

de 1920 x 1200 resolutie is trouwens goed werkbaar lekker kleine letters maar toch duidelijk leesbaar
niet eens op grotere dpi gezet.

Een vraagje hoe krijg ik dat bleuthoot icoontje beneden weg + bleuthoot uit ik irriteer me daar mateloos aan.. en nee ik wil niet verbergen maar gewoon echt weg.

[ Voor 39% gewijzigd door RVE_NL op 20-06-2008 00:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fryskmantsje
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10-09 20:37
@RVE_NL

Lees deel 2 van dit topic maar eens door. Meer mensen hebben hier last van.

Google er maar eens op dan schrik je helemaal.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 14:00:
[...]

Dit kan misschien te maken hebben met sp1.( ik weet niet of je dat hebt)
Ik heb al 3x sp1 geinstalleerd en iedere keer doet ie na de installatie ongeloofelijk sloom.
( denk aan vastlopers, niet eens een install draaien en op internet, idd wat jij zegt dat ie niet iets normaal kan afsluiten enz) Ik draai daarom nog steeds windows zonder sp1 en ben erg tevreden zo.
Ow dat beloofd veel goeds. Ik krijg nu (pas) een update naar sp1..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Niet online
RVE_NL schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 00:04:
ik weet echt niet waar jullie het over hebben met grainy scherm?
ik heb WUXGA maar prachtig beeld.. veel beter dan normaal

wat bedoelen jullie met grainy precies? wit was grijs ofzowat ? mij wit is duidelijk wel wit naar mijn idee.

de 1920 x 1200 resolutie is trouwens goed werkbaar lekker kleine letters maar toch duidelijk leesbaar
niet eens op grotere dpi gezet.

Een vraagje hoe krijg ik dat bleuthoot icoontje beneden weg + bleuthoot uit ik irriteer me daar mateloos aan.. en nee ik wil niet verbergen maar gewoon echt weg.
Over de WUXGA zijn veel minder klachten. Ik ben er ook happy mee, alleen valt de helderheid mij wel wat tegen. Bluetooth kun je uitzetten door de knop rechtsvoor aan de zijkant. Je kunt softwarematig instellen dat die knop Wifi en/of Bluetooth in- of uitschakelt. Ik heb Bluetooth ook meestal uitstaan (dmv die knop).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tralapo
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 09:22:
[...]

Ow dat beloofd veel goeds. Ik krijg nu (pas) een update naar sp1..
Ik draai SP1 nu al vanaf het moment dat het uit is en geen enkel verschil gemerkt qua errors en weet ik wat dan daarvoor.
Niks van aantrekken dus, je hebt er soms tussen zitten die blijkbaar niet helemaal werken.
Of het ligt bij hem ergens anders aan, dat kan natuurlijk ook..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bramberk15
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 10-09 20:34
Ik heb nu bijna twee weken een M1530, superding. Echter draadloos wil nog niet echt stabiel zijn. Nu is de draadloze verbinding hier op de 1e verdieping al een stuk minder, heb bv. een draadloos accesspoint erneer moeten zetten om met mijn ps3 goed online te kunnen. Maar mijn oude Acer klapdoos had geen problemen met wireless.

Mijn Dell is echter behoorlijk wispelturig, en ik heb vaker geen dan wel verbinding. Ik zit nu beneden met een kabeltje erin en dan is er geen vuiltje aan de lucht. Ik heb geprobeerd de drivers op te waarderen, maar nog steeds hetzelfde resultaat. Ik heb een wireless N-kaart, iemand een idee/ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joertem
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 15-08 22:22
bramberk15 schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 10:34:
Ik heb nu bijna twee weken een M1530, superding. Echter draadloos wil nog niet echt stabiel zijn. Nu is de draadloze verbinding hier op de 1e verdieping al een stuk minder, heb bv. een draadloos accesspoint erneer moeten zetten om met mijn ps3 goed online te kunnen. Maar mijn oude Acer klapdoos had geen problemen met wireless.

Mijn Dell is echter behoorlijk wispelturig, en ik heb vaker geen dan wel verbinding. Ik zit nu beneden met een kabeltje erin en dan is er geen vuiltje aan de lucht. Ik heb geprobeerd de drivers op te waarderen, maar nog steeds hetzelfde resultaat. Ik heb een wireless N-kaart, iemand een idee/ervaring?
sturen alle zenders/ontvangers wel voor 100% uit? staat je vista energie scherm niet op middelmatige energbiebesparing of iets wat ervoor zorgt er minder energie gaat naar draadloos internet? Ik zat er ook mee, maar nu doet het het prima. In princiepe als een andere laptop wel prima ontvangt, dan moet je dell dat ook kunnen.
Wat ook een probleem kan zijn is de samenwerking tussen de wireless N kaart en de router... Thuis heb ik internet plus bellen van kpn met een siemens sx551 (ofzo) router, en deze werkt zeer slecht samen met de atheros kaart van mij vader... niks aan te doen helaas... succes!

[ Voor 13% gewijzigd door joertem op 20-06-2008 10:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RVE_NL
Gianni Rombios schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 10:05:
Over de WUXGA zijn veel minder klachten. Ik ben er ook happy mee, alleen valt de helderheid mij wel wat tegen. Bluetooth kun je uitzetten door de knop rechtsvoor aan de zijkant. Je kunt softwarematig instellen dat die knop Wifi en/of Bluetooth in- of uitschakelt. Ik heb Bluetooth ook meestal uitstaan (dmv die knop).
Als ik bluetooth uitzet krijg ik zo'n lelijk icoontje met kruisje erdoorheen.. ik wil gewoon dat icoon weg

Heb nog een klein probleem, met de wifi van Dell (niet de intel)
Wifi werkt goed, signaal super ook op N maar...
Iedere keer als ik de laptop start moet ik hem zelf netwerk verbreken en opnieuw verbinden,
heb op automatisch verbinden staan maar dan doet die toegang tot alleen lokaal en dus geen internet. Iemand een oplossing ?
Energie beheer ervan staat al uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraagje (weet niet of het al eens gesteld was), Dell vraagt €90 voor de upgrade Intel T8300 naar T9300, is dit de moeite wel waard? Qua snelheid is het verschil maar 100MHz, zijn er nog andere verschillen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DavidR
Het kan je helpen net boven de grens te komen voor de 10% korting waardoor je hem voor weinig hebt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Boven die grens zit ik al (met een T8300), heb de coupon al ingevoerd, is het nu nog het geld waard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fanatic_david
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14:17

fanatic_david

It's Britney, b*tch!

Verwijderd schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 15:13:
Vraagje (weet niet of het al eens gesteld was), Dell vraagt €90 voor de upgrade Intel T8300 naar T9300, is dit de moeite wel waard? Qua snelheid is het verschil maar 100MHz, zijn er nog andere verschillen?
De T9300 heeft 6 MB L2-cache in tegenstelling tot de T8300 die "maar" 3 MB L2-cache heeft. Volgens velen is het verschil in performantie miniem en dus het geld niet waard. Onderstaande quote (uit dit topic overigens) spreekt dat dan weer tegen:
Gianni Rombios schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 00:23:
Volgens deze chart http://www.notebookcheck....Benchmarklist.2436.0.html is de T9300 toch wel een stukje sneller dan de T8300. (Meeste mensen betwijfelen het nut van de extra cache maar schijnt toch wel wat te helpen).
Hopelijk ben je hiermee geholpen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt, daar kan ik iets mee. Volgens mij is het de €90 niet echt waard (heb wat benchmarkscores vergeleken)

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RVE_NL
wifi werkt nu goed.. re-instal windows
alleen dat bluetooth icoon nog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 15:33:
Bedankt, daar kan ik iets mee. Volgens mij is het de €90 niet echt waard (heb wat benchmarkscores vergeleken)

Bedankt!
Let er wel op dat de T9300 van een nieuwe serie is en dus minder stroom verbruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fanatic_david

fanatic_david

It's Britney, b*tch!

ik222 schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 16:49:
[...]

Let er wel op dat de T9300 van een nieuwe serie is en dus minder stroom verbruikt.
Volgens de benchmarklist verbruiken ze beide 35 watt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Niet online
Het is dezelfde serie alleen heeft de T9300 meer cache en een iets hogere kloksnelheid.
zie http://forum.notebookrevi...hread.php?t=225794&page=2 met deze afbeelding
Afbeeldingslocatie: http://www.notebookcheck.net/typo3temp/pics/35084adb46.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RVE_NL schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 16:42:
Is dat een bluetooth icoon in de system tray? Kan je die dan niet gewoon verbergen? (Eigenschappen van taakbalk -> Niet-actieve pictogrammen verbergen aanvinken, en dan op Aanpassen klikken en dat bluetooth icoon op "altijd verbergen" zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tralapo schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 10:06:
[...]

Ik draai SP1 nu al vanaf het moment dat het uit is en geen enkel verschil gemerkt qua errors en weet ik wat dan daarvoor.
Niks van aantrekken dus, je hebt er soms tussen zitten die blijkbaar niet helemaal werken.
Of het ligt bij hem ergens anders aan, dat kan natuurlijk ook..
ongeveer drie keer gedaan, 2 x gewoon terwijl er allemaal andere software op stond en een keer direct na een clean installatie. heel vreemd iig en ik wacht wel gewoon op sp2 of windows vienna:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

en in apparaatbeheer bluetooth gewoon uitzetten?
of je haalt het bluetooth dingetje er gewoon uit..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RVE_NL
ja als je bluetooth uizet komt er een ander icoon in de plaats.. maar ik heb hem ff in bios uitgezet en dan is alles weg.

Ik krijg alleen geen geluid via de HDMI kabel (dit heeft wel gewerkt toen ik de nog voorgeinstaleerde OS erop had) ik heb gelezen dat ik bij geluid HDMI als standaart moet instellen maar het doet het niet meer? iemand ook al zoiets gehad ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tralapo
  • Niet online
Wat zit je nou te piepen over een icoontje?
Ik neem aan dat je iets rechtonder in je systeem vak bedoeld.
Nou, dan verberg je die toch gewoon, tjonge jonge...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
fanatic_david schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 16:52:
[...]

Volgens de benchmarklist verbruiken ze beide 35 watt.
Ooh oke dan, ik dacht dat de T9300 een Penryn CPU was en de T8300 nog niet en dat de T9300 op 45nm gemaakt was en de T8300 nog op 65nm...

Maar zullen beide wel Penryns zijn dan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkjesdirk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-08 20:29
ik222 schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 17:42:
[...]

Ooh oke dan, ik dacht dat de T9300 een Penryn CPU was en de T8300 nog niet en dat de T9300 op 45nm gemaakt was en de T8300 nog op 65nm...

Maar zullen beide wel Penryns zijn dan...
Zijn idd beide Penryns. Alleen de kloksnelheid en de hoeveeelheid cache verschil. Verder idem. en op 45 nm

Grootgebruiker van MS Word. Maar het wordt nooit perfect...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En zouden jullie persoonlijk dan de upgrade doen van T8300 naar T9300 voor €90?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 20:11:
Ik ben in ieder geval van plan het wel te gaan doen ;)

Die 6MB cache lijkt me toch wel goed voor de performance...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GTACrime
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Ik heb het wel gedaan omdat de meerprijs niet zo groot was, maar ik vraag me af of je het prestatieverschil echt zult merken... als je veel processor-intensieve taken uitvoert en/of die €90 niet zoveel geld vindt dan zou ik het gewoon doen, maar met de T8300 kom je normaal gesproken ook echt wel uit de voeten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou zeggen dat geld niet waard is. Ik heb een T7250 en moet zeggen dat die bijna nooit 100% belast wordt. De botneckel ligt bijna altijd bij mijn videokaart of hardeschijf.
Dus is wel leuk een snellere cpu maar enige verschil is dat die dan maar op 70% hoeft te lopen waarbij de andere cpu op 80% loopt om alles goed draaiden te houden. Enige waarvoor zinvol is zo snelle cpu is voor de benchmarken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fanatic_david

fanatic_david

It's Britney, b*tch!

Persoonlijk zou ik het doen, en ik ga het ook doen wanneer ik mijn M1530 aanschaf. De kostprijs is niet echt een kwestie, ik wil gewoon een degelijke laptop die een tijdje meekan.

Voor de upgrade van de T9300 naar de T9500 daarentegen moet je goed zot zijn :P. Die kost €230 en levert je enkel 100 Mhz extra op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is waar, maarja ik zie zo. Hoe meer goedkoper mijn laptop in aanschaf is des te sneller kan ik hem weer sfschrijfen en nieuwe voor kopen. Of je nou T8300 neemt of T9300, over twee jaar zijn ze beide toch even erg verouderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjgeuze
  • Laatst online: 04-09 21:35
Ik heb een probleem met de Intel4965AGN adapter in mijn M1530 ism de D-Link DIR-655.
Connecten gaat goed (WPA2, 20Mhz band, 130Mbit/s). Hiermee surfen gaat ook goed.
Echter zodra ik via netwerk een share open op een andere computer en van deze computer een bestand probeer te downloaden gaat het mis.

Op een gegeven moment is plots de verbinding met de router verbroken. Deze is ook niet meer te herstellen. Er zijn nl geen draadloze netwerken meer zichtbaar. Ook uit- en aanzetten van de netwerk adapter (via schakelaar) werkt niet. Geen enkel draadloos netwerk is meer zichtbaar. Ook die van de buren niet (normaal wel).

Heeft iemand hier ervaring mee?

PS. 11n modus 4965AGN uitschakelen en dus de verbindingen terugzetten tot max 54Mbit (11g) werkt, maar dat is niet helemaal de bedoeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb wel mijn vermoedens. Ik merk bij mij dat de 4965AGN kaartje erg heet wordt. Als ik jou zou hoor zou me niks verbazen dat het een overhittings probleem is van je wifi kaartje. Ik denk dat Dell maar monteur bij je langs moet sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjgeuze
Hitte problemen zijn meestal random. Dat is bij mij niet zo.
Alles gaat goed tot dat ik een bestand via een share/windows netwerk wil overzetten naar de laptop.Het maakt niet uit of de laptop lang of kort aanstaat. Het is ook alleen in 11n modus, 11g werkt zonder problemen.
Surfen gaat goed, maar ook muziek afspelen vanaf een andere computer. Ook na lange tijd.
Het lijkt mij een software probleem of misschien een instelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Niet online
Ook de nieuwste Intel drivers geprobeerd direct van de Intel website? (zijn 4 maanden nieuwer dan de laaste Dell drivers)
http://downloadcenter.int...g&strOSs=153&submit=Go%21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is waar, maarja ik zie zo. Hoe meer goedkoper mijn laptop in aanschaf is des te sneller kan ik hem weer sfschrijfen en nieuwe voor kopen. Of je nou T8300 neemt of T9300, over twee jaar zijn ze beide toch even erg verouderd.
kijkend naar je onderschrift heb je dat ding ook al 4 jaar.
als je een laptop koopt om af te schrijven kan je beter een ding van 500 euro kopen. Lekker om de jaar een nieuwe, wil je veel gemakken met 1 laptop dan moet je ook bereid zijn om meer ervoor neer te leggen. Niet dat ik in jou budget zou kunnen/mogen/willen kijken, maar volgens jou redenering (om af te schrijven) zou ik lekker voor een de minimale configuratie gaan (heeft net zoveel, alleen is trager in elke opzicht).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RVE_NL
weet iemand hoe het komt dat wanneer ik de HDMI kabel insteek dat er geen geluid uit de TV komt?

volgens de laptop zend hij wel audio via de HDMI uit, heb HDMI als standaart ingesteld.
ligt ook niet aan de TV het heeft eerst gewerkt.. wat doe ik fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjgeuze
Yep, ik heb de laatste drivers van de intel-site geprobeerd. Helaas helpt niet.
Ik kan ook geen settings meer wijzigen via apparaatbeheer wanneer het draadloos-netwerk is uitgevallen. Ik krijg ze nog wel te zien, maar zodra ik wijzigingen wil toepassen, gaat het venster hangen. Ook bij het afsluiten van de computer komt Vista niet uit 'afsluiten'.

Ik zit erover te denken om Vista opnieuw te installeren. Heb 2 weken terug last gehad van kapot geheugen waardoor er random crashes e.d. onstonden. Dit is verholpen (via Dell nieuw geheugen gekregen), maar ik moest wel systeemherstel inschakelen naar een datum voor dit geOH voor Vista weer 'normaal' reageerde. Misschien dat dat corrupt geheugen toch meer kapot gemaakt heeft dan ik dacht en systeemherstel niet voldoende is. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Niet online
RVE_NL schreef op zaterdag 21 juni 2008 @ 13:10:
weet iemand hoe het komt dat wanneer ik de HDMI kabel insteek dat er geen geluid uit de TV komt?

volgens de laptop zend hij wel audio via de HDMI uit, heb HDMI als standaart ingesteld.
ligt ook niet aan de TV het heeft eerst gewerkt.. wat doe ik fout?
Ik heb hier nu ook ineens last van... erg vreemd!!
Net als voor de grafische kaart kun je voor de geluidskaart de net nieuwe driver van de M1330 nemen.
(13 juni 2008)

Update: de nieuwe driver helpt mij hier niet mee.

[ Voor 16% gewijzigd door Gianni Rombios op 21-06-2008 17:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RVE_NL
en werkt het dan ? (ga nu proberen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je moet wel even in windows aangeven dat je geluid via HDMI wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RVE_NL
Ik heb het volgende geprobeert (maar helaas helpt niet)
- De nieuwe drivers van de M1330 downloaden
- Rechtermuisknop op volume in taakbalk --> Afsleepapparaten --> HDMI --> als standaart instellen.

Ik zie wel de volume balk bij de HDMI bewegen als ik muziek draai alleen het geluid hoor ik niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Niet online
Precies hetzelfde wat ik ineens heb.. Ik ga later eens op een andere tv testen. Erg vreemd.

[ Voor 43% gewijzigd door Gianni Rombios op 21-06-2008 17:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RVE_NL
ik ga het dadelijk ook bij me vriendin even testen.. het moet werken want gister deed het het nog op me TV.. alleen windows is opnieuw geinstalleerd.
Het kan eigenlijk niet aan me HDMI kabel liggen, beeld is perfect en is nog nieuw van gister.

Als jij of iemand de oplossing hebt hoor ik het graag.. erg vervelend :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RVE_NL schreef op zaterdag 21 juni 2008 @ 17:18:
ik ga het dadelijk ook bij me vriendin even testen.. het moet werken want gister deed het het nog op me TV.. alleen windows is opnieuw geinstalleerd.
Het kan eigenlijk niet aan me HDMI kabel liggen, beeld is perfect en is nog nieuw van gister.

Als jij of iemand de oplossing hebt hoor ik het graag.. erg vervelend :(
Je kan ook gewoon met de technise dienst van dell bellen.
meestal word je direct netjes in het nederlands geholpen en het nummer is nog gratis ook!
Als je aan hun je probleem voorlegt zoeken ze een oplossing en anders sturen ze een monteur :*)

_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Niet online
Ik heb het kunnen oplossen door de Nvidia videodriver nog eens opnieuw te installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Comp-Freak
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 07-09 01:10
Voor de mensen met HDMI geluidproblemen: kijk even na welk formaat de laptop over de HDMI kabel aanbied. Onze tv heeft geen decoder, maar eerst gooide de laptop vrolijk Dolby en DTS geluid over HDMI. Bij de instellingen kan je alleen stereo aanzetten, mss is dat de oplossing. (zit ook een testknopje bij voor verschillende indelingen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RVE_NL
HDMI probleem ook bij mij opgelost... videokaart drivers opieuw instaleren en het werkt als een zonnetje :) ...
Bedankt voor de hulp ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zal mijn dell xps M1530 even toelichten:

Inmiddels een maand in bezit.
Harde schijf dat ratelt, gelijk over gebeld naar dell. De xps m1530 mag geen geluid maken volgens hun, dus sturen ze een monteur langs. Monteur heeft een andere hdd er in gedaan, installatie OS deed ik zelf wel, voor install vista geen geluid, als vista er op zit begint de stofzuiger alweer. Dus ik bel weer dell op. Ze gaan het escaleren en ik zal het nader horen. Week later wordt ik gebeld door de TD van XPS, ze willen weer een monteur langskomen met nieuwe hdd. De volgende dag kwam dus weer een getronics auto voorrijden...deze monteur heeft nu ook een vista installatie gedaan.
Vond dat de laptop ''weer'' wat geluid maakte, maar ik moest het ff paar dagen aanzien en dan weer bellen.
De volgende problemen ondervind ik daarna:
*Blue screens, verschillende, maar geen geheugen
*PC loopt vast
*Bij uitwerpknop van cd indrukken blijft pc hangen, helemaal irri als je muziek hebt draaien
*Trillingen, geaard stekker, geen geaard stopcontact
*Scherm wordt slechter naarmate gebruiksduur, een dag aan kan scherm niet aan (videokaart wordt erg warm)

Ja, en dan ga ik weer bellen he???.
Conclusie: Dell wil er geen tijd meer aan besteden en stuurt me een hele nieuwe laptop op.

.. Dus ik check nu elke keer de orderstatus, het leuke is dat ie al 2 keer is verplaatst van productie naar preproductie, en nu nog in preproductie. Verwachtte leverdatum: 27-06-2008.
En vrijdag komen ze ''deze'' laptop ophalen, dus hoop wel dat het gelijktijdig is.

Nog meer mensen met deze ervaringen?.

Ik vond het overigens jammer dat ik geen accesoires bij kreeg maar als compensatie van deze problemen heb ik ze wel een mail gestuurd met aanvraag of ze nog wat hebben om het goed te maken.

Het is nu afwachten of de nieuwe laptop goed is. Want het wordt de 3e keer dat ik mijn hdd kan leeghalen en dat is irritant.

*SPECS:
t8300, 4gb, 200GB 7200RPM, LG scherm 1440 x 900

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 23-06-2008 00:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fanatic_david

fanatic_david

It's Britney, b*tch!

Verwijderd schreef op maandag 23 juni 2008 @ 00:43:
[...]
*Bij uitwerpknop van cd indrukken blijft pc hangen, helemaal irri als je muziek hebt draaien
[...]
De M1330 kampte ook met dit probleem en het werd opgelost met een nieuwe BIOS versie. Dell heeft laten weten dat een nieuwe BIOS versie voor de M1530 met een fix voor dit probleem onderweg is.

Zie de Dell blog (gepost in deel 2).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klinkt alsof er toch nog genoeg mis is met dit ding, om eerlijk te zijn. En dat voor dat geld...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 23 juni 2008 @ 09:49:
Klinkt alsof er toch nog genoeg mis is met dit ding, om eerlijk te zijn. En dat voor dat geld...
Op een forum lees je natuurlijk altijd meer problemen dan goede ervarigen, dat is logisch omdat mensen met problemen zoeken naar een oplossing en dus hun problemen posten.

Er is vrijwel geen enkel topic over een product waar je niet veel klachten / problemen leest...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn M1530 (T7500, 320GB 5400rpm, etc. etc.) met externe harde schijf voor het downloaden word erg warm. Ik heb daarom een Laptop cooler aangeschaft (de Zalman ZM-NC2000) en krijg ik morgen binnen.

Lijkt me een erg goed dingetje en zal dus het zuchten van mijn Fan behoorlijk afnemen hoop ik! :P
Afbeeldingslocatie: http://i2.techpowerup.com/reviews/Zalman/ZM-NC2000/images/nc2000_small.jpg

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 23-06-2008 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tuurlijk, de wet van de vocal minority. Maar toch, het is niet echt bemoedigend.
Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.