[Ervaringen] Dell XPS M1530 - Deel 3 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 69.002 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Q-bone schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 21:52:
Zelf heb ik al met vlite mijn ultimate volledig aangepast. Echter heb ik soms problemen met het uitschakelen van de laptop wanneer deze wordt dichtgeklapt. Laatst heeft dat ding 4 uur in mijn tas zitten te stomen... kon hem niet eens meer beethouden toen ik hem uit de sleeve haalde... Echt niet normaal zo warm dat ding 8)7

En de laatste tijd heb ik problemen met het aansluiten op de tv. Wanneer je de tv selecteert is alles oke. (alleen beeld op tv doe ik dan) Wanneer je vervolgens de stekker van de tv er uit haalt, kun je met geen mogelijkheid meer beeld op je laptop krijgen... :( Niets lijkt dan meer te werken.
Je moet idd eerst het beeld terugzetten op alleen-laptop, dan pas de kabel loshalen. Dat probleem kende ik al van mijn vorige laptop (Vaio).

[ Voor 72% gewijzigd door Gianni Rombios op 11-06-2008 22:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou ik zit nog steeds met redbull onder mn toetsjes... Goed schoonmaken met een vochtig doekje aan een sateprikker werkt voor een uur en daarna blijven ze weer fijn plakken.. Iemand nog tips? En Compfreak blijft mn eeuwige held want ik had er alweer een toets afliggen.. met de uitleg er weer netjes in kunnen krijgen _/-\o_ . Mischien iets voor in de SP of ben ik de enigste die zo lomp is?

Voor de rest nog super tevreden! Gebruik de laptop nu al een tijd als vervanger voor mijn pc en hij werkt nog steeds als een paard met peper in zn **** }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 07-09 09:11
ik zou therpetine of iets in die richting pakken aangezien je met water al die plak troep echt niet weg krijgt ! wel opletten dat het niets aantast natuurlijk :P

[ Voor 18% gewijzigd door haakjesluiten op 12-06-2008 00:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joertem
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 15-08 22:22
Evil Hobbit schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 22:07:
Vandaag ontvangen, mooi ding. Ik krijg het alleen niet voor elkaar om mijn KPN Experia Box (samsung sx551) draadloos te verbinden. Ik had mijn verbinding verborgen, en als ik dan een netwerk handmatig toevoeg kan ik hem vervolgens niet selecteren bij verbinding maken. Als ik mijn netwerk openbaar maak dan verschijnt hij wel in de lijst, maar ook dan wil hij niet verbinden. Iemand ervaring met de Experia box, Vista en de Xps?
Ja, ik heb goede ervaring, werkt prima allemaal. Echter wel met de oude experia box (siemens volgensmij), dus helaas vrees ik dat ik je niet kan helpen. Misschien een idee: andere beveiliging (WPA ipv WEP)?
Crazyanz schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 18:04:

@joertem ik gebruik de 174.31 driver die kan je vinden op de dell website bij de
Inspiron 1520 best gaar dat die niet gewoon bij de xps1530 staat. Bij mij loopt ie trouwens op 675/975 ook nog stabiel

http://support.euro.dell....&SystemID=INS_PNT_PM_1520
Coel, bedankt. Las op het forum van laptopvideo2go dat iemand met een xps m1530 174.74 erg goed vond. moest daar toch heen ivm 64 bit.
Snap er trouwens nu niks meer van:
175.**: 5800 3dmark 06, 600/900 loopt niet zo lekker in games (random power offs), 550/850 wel (lagere 3dmark score).
174.74: 5700 4dmark 06, 600/900 loopt perfect in games, en temperatuur paar graden lager.
blijf nu gewoon bij 174.74 op 600/900, heb het idee dat deze het lekkerst loopt in games ondanks een lagere 3dmark 06 score.

[ Voor 39% gewijzigd door joertem op 12-06-2008 02:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boaty
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 16:00
Als ik het dus goed begrijp heb je de core op 600 Mhz, en daarbij de shaders op 1200 Mhz lopen en het geheugen op 900 Mhz, waar de standaardwaarden 475/700 zijn?

[ Voor 14% gewijzigd door boaty op 12-06-2008 10:09 ]

Desktop: Ryzen 5 5600X | HyperX Fury RGB 32 GB @ 3200MT/s| Gigabyte GTX 3070 Eagle OC | Kingston A2000 1TB | Gigabyte B550 Elite V2 | Gigabyte G27Q 2560x1440 144hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
klopt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RVE_NL
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 10-09 09:43
Zovlug de beste driver gevonden is kan het misschien in de SP ?

ook hoe je die toetsen erin en eruit moet halen is misschien niet gek om in de SP te zetten zoals jupjup voorstelde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De mijne is nu ook binnen. *O* *O*

Scherm LG d:)b _/-\o_
Keyboard mogelijk bol. :S
Als ik een liniaal over de toetden leg rust hij op de 7 en heeft dan rechts en links een ruimte van ongeveer 2 mm.
ziet er overgens wel vlak uit.
ben er nog niet uit
alles werkt gewoon aan gezet.
Heb macfee verwijderd of dit geheel gelukt is weet ik niet. :?
Wil Avast home instaleren werkt volgens mij goed en is gratis.

Als jullie nog adviesen hebben graag kan nooit kwaad.
Ik weet ook niet alles O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xcist
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 09-09 17:28
* Xcist zijn M1530 is er ook _/-\o_ d:)b

Ga zometeen naar huis om hem te aanschouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fanatic_david
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14:17

fanatic_david

It's Britney, b*tch!

Verwijderd schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 16:02:
De mijne is nu ook binnen. *O* *O*

Scherm LG d:)b _/-\o_
Als ik een liniaal over de toetden leg rust hij op de 7 en heeft dan rechts en links een ruimte van ongeveer 2 mm.
ben er nog niet uit
alles werkt gewoon aan gezet.
Heb macfee verwijderd of dit geheel gelukt is weet ik niet. :?
Wil Avast home instaleren werkt volgens mij goed en is gratis.

Als jullie nog adviesen hebben graag kan nooit kwaad.
Ik weet ook niet alles O-)
Wat is de resolutie van je scherm? Welke kleur? En heb je er accessoires bij gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 16:02:
ben er nog niet uit
Dan heb je een toetsenbord dat er gewoon vlak uitziet, en je weet niet zeker of hij bol is, dus je merkt er niets van, en dan toch ga je met een lineaal kijken of hij een paar mm krom staat?

Geniet toch gewoon van je nieuwe apparaat. Als je het niet merkt, dan is hij niet krom. Punt. :)

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 12-06-2008 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bramberk15
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 10-09 20:34
Ben nu twee uur bezig op mn nieuwe 1530 tuxedo black/T8100/250gb/3g geheugen/wxga+

Tot nu toe een super indruk. Mooi geborsteld aluminium, LG scherm, compacte verschijning. Mijn vader kwam het bekijken en zei meteen: he, deze is kleiner. Dus niet, ik had een 15,4" Acer maar deze is idd compacter en lichter.

Laat voorlopig nog even de voorgeinstalleerde Vista (premium 32bit) erop staan. Ga eerst een beetje experimenteren en genieten van deze klapdoos. Mijn 1530 komt overigens uit Polen en heeft wel een sleeve, maar niet de oordopjes/doekje/cd-hoes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evil Hobbit
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08-11-2020
joertem schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 00:54:
[...]

Ja, ik heb goede ervaring, werkt prima allemaal. Echter wel met de oude experia box (siemens volgensmij), dus helaas vrees ik dat ik je niet kan helpen. Misschien een idee: andere beveiliging (WPA ipv WEP)?
Ja ik bedoel Siemens dus, had net wat over tv's gelezen dus typte per ongeluk Samsung :). Ik gebruik overigens al de WPA beveiliging. WEP doet het ook (nog) niet. Zal wel iets niet goed instellen dan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

fanatic_david schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 16:18:
[...]

Wat is de resolutie van je scherm? Welke kleur? En heb je er accessoires bij gekregen?
XPS M1530 T9300 4GB WXGA+ 1440x900 200HDD Freefall 8600M-GT Geen extra's cover Black

Ook de mijne heeft geen oordopjes/doekje/cd-hoes.
Mijn 1530 komt uit Polen en heeft wel een sleeve

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12:03
Mijn keuze is ook gevallen op deze laptop. Na vele andere laptops bekeken te hebben (o.a. de Acer 6920G, Asus M50 serie en een BTO laptop) bleef ik steken bij de BTO en Dell laptop. Acer en Asus vielen af i.v.m. een extra accu die niet beschikbaar is. Uiteindelijk blijken de BTO en de Dell ongeveer even duur met beide 3 jaar garantie, ik heb echter gekozen voor de Dell omdat deze net wat mooier is en ik er meer vertrouwen in heb (mijn pa ook) qua bouw e.d. Gewoon een gevoel, hoe dan ook: hij moet het 4 jaar volhouden en dat moet lukken!

Nu nog wachten op een mooie actie vanuit Dell, anders maar even bellen en een leuke deal regelen. Ik heb nog wel even een vraagje, hoe zijn de ervaringen met een 7200RPM schijf icm de XPS M1530? Ik heb nu namelijk een 5400RPM schijfje ivm accuduur (bij de BTO werd er namelijk aangegeven 2 á 2.5 uur accuduur met een dvd kijken, de XPS M1530 zou met een T7500 rond de 3 á 3.5 uur zitten) waarbij ik van de BTO uit ging. Als de 7200RPM veel uit maakt qua prestaties en niet te veel herrie met zich mee brengt (uiteraard subjectief, maar ik hoor het toch graag!) tov de 5400RPM is dat evt. nog een optie.
Verder had ik nog één vraagje: hoe zit het met de USB2.0 poorten van deze laptop? Ik weet niet precies hoe het zat, maar je hebt Powered USB2.0 en 'gewoon' USB2.0 (waarbij de één een externe 2.5" harde schijf wel kan voeden en de ander niet, naar ik heb begrepen), welke vorm heeft deze Dell laptop?

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mijn m1530 inmiddels ook besteld en zit in pre-productie:

Tuxedo Black
Intel® Core™2 Duo Processor T8300 (2,40 GHz, 800 MHz FSB, 3 MB L2-cache)
Legitieme Windows Vista™ Home Premium - Nederlands
15,4-inch UltraSharp™ WSXGA+ (1.680 x 1.050) TFT-breedbeeldscherm met TrueLife™
4.096 MB 667 MHz Dual Channel DDR2 SDRAM [2 x 2.048]
Hard Drive 250GB Free Fall Sensor (7200rpm)
NVIDIA® GeForce™ Go 8600M GT met 256 MB toegewezen grafisch geheugen
Vast 8x DVD+/-RW-station met dunne laadsleuf, inclusief software
9-cel lithium-ion hoofdbatterij (85 W/h)

Ten eerste wil ik iedereen bedanken die deze thread hebben opgestart of hebben bijgedragen! Jullie hebben me tegelijkertijd overtuigd maar ook wat bang gemaakt, m.n. over het scherm, maar we zullen zien! _/-\o_
Ten tweede wil ik graag een vraag stellen. Ik kwam er toevallig vandaag achter dat mijn eigen baas ook sinds kort een (rode) m1530 heeft aangeschaft. Hij gebruikt m veel voor presentaties met powerpoint. Nu zit hij met het volgende probleem. Avi's draaien niet vloeiend binnen powerpoint. Vreemdgenoeg wel als je ze kleiner maakt, maar bij normaal formaat blijft het horten en stoten. Met dvd's of bewegende beelden via internet (flash, youtube, etc) heeft hij geen enkel probleem. Ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat het aan de hardware ligt (weet niet precies zijn specificaties), maar is Vista dan het probleem of slechte compatibiliteit met Office 2003? Heeft iemand ideeen of herkent hij/zij dit probleem? Klinkt off-topic, ik weet het, maar jullie hebben ervaring met zowel de m1530 als Vista dus ik dacht, ik vraag het aan de experts! O-)

Alvast bedankt en zodra ik mijn machine binnen heb zal ik mijn ervaringen meedelen. Kan niet wachten tot hij er is (zit bijna de hele dag op mijn werk deze thread door te nemen; inmiddels bij deel 2 pagina 18 of zo). :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sorry, had zelf eerst ff moeten zoeken via google (lazy bastard). Ben ik nu mee bezig en vind volgens mij wel wat... :X 8)7 |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xcist
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 09-09 17:28
Verwijderd schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 18:23:
[...]

XPS M1530 T9300 4GB WXGA+ 1440x900 200HDD Freefall 8600M-GT Geen extra's cover Black

Ook de mijne heeft geen oordopjes/doekje/cd-hoes.
Mijn 1530 komt uit Polen en heeft wel een sleeve
Mijne heeft ook een LG scherm en geen oordopjes etc. baal er wel van en ga er ook zker achteraan bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• *discostar*
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
framaster schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 19:25:
[...]

...geen oordopjes etc. baal er wel van en ga er ook zker achteraan bellen.
Ze staan ook helemaal niet meer op de site... de flashbanner is inmiddels ook aangepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

framaster schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 19:25:
Mijne heeft ook een LG scherm en geen oordopjes etc. baal er wel van en ga er ook zker achteraan bellen.
We hebben in iedergeval een LG Screen _/-\o_ d:)b *O*
Hou me op de hoogte. Volgens de dame van dell die mijn bestelling opnam zat het er bij
Zij zei letterlijk als het op de site staat krijg je het ook.

wat anders,
Ben nu bezig e.e.a. op te bouwen maar heb een probleem.
Alle 4 de partities zijn gebruikt door dell.
Nu heb ik niet veel ervaring met partitie wijzigen maar heb op mijn huidige notebook een grote partitie gemaakt voor data.
Als er dan iets gebeurd met virussen of zo gebeurd dit bijna altijd in de C partitie waar de software staat.
Die kan je opnieuw instaleren na format C.
De grootste partitie bij mij is dus D daar staan mijn fotos documente etc.
Hoe krijg ik dit op een DELL voor mekaar. :?

Ben al een tijdje aan het zoeken maar kan niet echt iets duidelijks vinden.
Wil geen tweede operating system plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t-town
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10:40
Je er even aan herinneren dat in de startpost veel info staat:
4. Een ongeveer 10 GB grote recovery partitie. Hiermee kun je Windows, drivers e.d. herinstalleren zonder dat je de bij de notebook geleverde DVD's en CD's nodig hebt. Je kunt deze partitie veilig verwijderen; alle software is ook beschikbaar op de meegeleverde DVD's en CD's.

Je kan deze partitie verwijderen via rechts klikken op deze computer en dan beheer.

[ Voor 11% gewijzigd door t-town op 12-06-2008 21:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q-bone
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:23

Q-bone

Dusss...

Even over de usb poorten.

Volgens mij zijn die gewoon powered. Tenminste mijn 2.5" hdd werk in alle sloten.(Hoop dat je er wat aan hebt.)

bla?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

t-town schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 21:00:
Je er even aan herinneren dat in de startpost veel info staat:
4. Een ongeveer 10 GB grote recovery partitie. Hiermee kun je Windows, drivers e.d. herinstalleren zonder dat je de bij de notebook geleverde DVD's en CD's nodig hebt. Je kunt deze partitie veilig verwijderen; alle software is ook beschikbaar op de meegeleverde DVD's en CD's.

Je kan deze partitie verwijderen via rechts klikken op deze computer en dan beheer.
was ik al ben nu bij schijfbeheer
kan hier volume partitie verkleinen en vergroten
Zou het dan mogelijk zijn om C te verkleinen is nu 173GB en d te vergroten is nu 10GB
als ik kies voor verkleinen C kan ik maar 80 GB verkleinen.
Blijft nog 98GB over op C
C verbruikt nu echter maar 20GB hoofdzakelijk Vista en Office
blijft nog vrij kleine 80 GB
Zou dit werken :? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kunnen
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Ik heb net de C: partitie met 80gb (max.) verkleind, na eerst de recovery-partitie verwijderd te hebben. Nu zit ik met een 10 gb gat voor mijn C:-partitie :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 19:13:
Ik heb mijn m1530 inmiddels ook besteld en zit in pre-productie:

Tuxedo Black
Intel® Core™2 Duo Processor T8300 (2,40 GHz, 800 MHz FSB, 3 MB L2-cache)
Legitieme Windows Vista™ Home Premium - Nederlands
15,4-inch UltraSharp™ WSXGA+ (1.680 x 1.050) TFT-breedbeeldscherm met TrueLife™
4.096 MB 667 MHz Dual Channel DDR2 SDRAM [2 x 2.048]
Hard Drive 250GB Free Fall Sensor (7200rpm)
NVIDIA® GeForce™ Go 8600M GT met 256 MB toegewezen grafisch geheugen
Vast 8x DVD+/-RW-station met dunne laadsleuf, inclusief software
9-cel lithium-ion hoofdbatterij (85 W/h)
De 250GB 7200rpm is echt nagelnieuw en is een Seagate momentus 7200.3 óf een WD Scorpio Black 250GB. Deze schijf moet serieus sneller zijn dan de 200GB freefall schijf. Ik ben benieuwd, draai eens een HDTune zodra je hem binnen hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evil Hobbit
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08-11-2020
Evil Hobbit schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 17:52:
[...]

Ja ik bedoel Siemens dus, had net wat over tv's gelezen dus typte per ongeluk Samsung :). Ik gebruik overigens al de WPA beveiliging. WEP doet het ook (nog) niet. Zal wel iets niet goed instellen dan. :)
Ik heb ondertussen het probleem opgelost met nieuwe drivers voor de WIFI van de 1530. Te downloaden via de dell site. Nu werkt het gewoon onder WPA2 beveiliging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ThomasB schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 21:30:
Ik heb net de C: partitie met 80gb (max.) verkleind, na eerst de recovery-partitie verwijderd te hebben. Nu zit ik met een 10 gb gat voor mijn C:-partitie :+
Heb nu ook een aantal stappen gedaan
1 C OS verkleinen levert 78,39GB op is zichtbaar als niet toegewezen.
2 Eerst d geformateerd en geprobeerd deze vervolgens te vergroten dit ging niet
toen geprobeerd de vrij 78GB toe te wijzen aan D ging ook niet
Toe D verwijderd resultaat 10 GB vrij niet toegewezen
3 je hebt nu 2 niet toegewezen delen op het overzicht
Binnen de 78GB Nieuw eenvoudig Volume aangeklikt en hier de drive letter D aangegeven.
Nu is hij deze nieuwe D aan het formateren. duurt }:O lang :Z
wordt vervolgt :7
kompleet mislukt
blijf met 10MB zitten die ik niet kan toewijzen
de nieuwe D weer verwijderd
wordt vervolgt :7

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 12-06-2008 22:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Niet online
Voordat je de partitie verkleint kun je een aantal stappen ondernemen zoals pagefile uitzetten, system restore uitzetten etc zie bijvoorbeeld http://www.howtogeek.com/...lume-inadequacy-problems/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gianni Rombios schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 21:31:
[...]

De 250GB 7200rpm is echt nagelnieuw en is een Seagate momentus 7200.3 óf een WD Scorpio Black 250GB. Deze schijf moet serieus sneller zijn dan de 200GB freefall schijf. Ik ben benieuwd, draai eens een HDTune zodra je hem binnen hebt.
Vind HDtune 2.55 free for personal use op het internet, maar kan alleen low level benchmark voor read uitvoeren. Wil ik overigens best doen hoor als ik m heb.

Nog even een andere noob-vraag. Lees overal dat je eigenlijk niet meer dan 3 GB RAM nodig hebt, gezien de Dell m1530 alleen met Vista 32bit geleverd wordt. Ik dacht altijd hoe meer RAM hoe beter, maar dat gaat dus niet op? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kunnen
  • Niet online
Vista 32bit herkent van de 4 gb maar iets van 3.4 gb, dus niet echt zinvol.

Overigens, voor de mensen die het zich afvroegen: De (/mijn) M1530 bevat een graphics card met DDR3 geheugen, geen DDR2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
ThomasB schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 22:26:
Vista 32bit herkent van de 4 gb maar iets van 3.4 gb, dus niet echt zinvol.
Waarom is dat niet zinvol?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

parties wijzigen met vista lukt dus niet.

krijg naast elkaar de volgende partities
118MB eisa | 10GB niet toegewezen | C: 95,31GB OS | D: data 78,39GB | 2,50GB Prime |

Het wil maar niet lukken om de 10GB aan de D: 78GB toe te voegen :'( :? 7(8)7

De D: is zelf gemaakt en geformateerd is alleen terug te zetten naar niet toegewezen

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 12-06-2008 23:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkjesdirk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-08 20:29
Voor de sp kwam ik nog een mooie review tegen van de XPS met de huidige T9300 processor (meeste reviews zijn nog met T7... serie)
http://www.notebookjournal.de/tests/478/1

De prestaties van de 86oo GT met DDR3 wordt ook uitgebreid getest:
http://www.notebookjournal.de/tests/478/2
Must read als je wilt weten tot wat dit kaartje in staat is :9

Grootgebruiker van MS Word. Maar het wordt nooit perfect...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooi revieuw die is zeker moeite waard voor in de startpost :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mein Gott! Das ist im Deutsch! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hier een in engels helaas met T8300

http://compreviews.about....light/gr/DellXPSM1530.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Niet online
Volgens deze chart http://www.notebookcheck....Benchmarklist.2436.0.html is de T9300 toch wel een stukje sneller dan de T8300. (Meeste mensen betwijfelen het nut van de extra cache maar schijnt toch wel wat te helpen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alles geprobeerd maar krijg het niet voormekaar.
Heb nu
118mb Eisa
10 GB niet toegewezen hier kan je niets meer mee
95 GB C drive met OS
78 GB als D: Data partitie
2,50 GB primaire partitie (geloof de mediadirekt partitie)

Het schijnt dat e.e.a. veroorzaakt wordt door dat de 10 MB gepositioneerd is voor de C: OS partitie kan je deze nergens aan toevoegen.

het is om te :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fanatic_david
  • Laatst online: 14:17

fanatic_david

It's Britney, b*tch!

Verwijderd schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 03:06:
Alles geprobeerd maar krijg het niet voormekaar.
Heb nu
118mb Eisa
10 GB niet toegewezen hier kan je niets meer mee
95 GB C drive met OS
78 GB als D: Data partitie
2,50 GB primaire partitie (geloof de mediadirekt partitie)

Het schijnt dat e.e.a. veroorzaakt wordt door dat de 10 MB gepositioneerd is voor de C: OS partitie kan je deze nergens aan toevoegen.

het is om te :'(
Ik kan me niet voorstellen dat bijvoorbeeld PartitionMagic moeilijkheden zou hebben om bovenstaande situatie naar wens aan te passen. Ik zou dus gewoon een deftige partitioning tool gebruiken, met Schijfbeheer ga je het nooit geklaard krijgen imho.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds dinsdag een afspraak staan bij Dell dat er vandaag een monteur langskomt. Is het niet zo dat je van tevoren een 'service-request bevestigingsmail' krijgt om de afspraak te bevestigen? Deze heb ik namelijk niet gekregen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Travee
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 10-09 12:14
dirkjesdirk schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 23:22:
Voor de sp kwam ik nog een mooie review tegen van de XPS met de huidige T9300 processor (meeste reviews zijn nog met T7... serie)
Eindelijk eens een review met een T9300!! De laptop scoort gelijk beter :D

Ik krijg bij Call of Duty 4, 1024x768 en lage details: 85FPS.

[ Voor 9% gewijzigd door Travee op 13-06-2008 08:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liquid
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 08:34:
Ik heb sinds dinsdag een afspraak staan bij Dell dat er vandaag een monteur langskomt. Is het niet zo dat je van tevoren een 'service-request bevestigingsmail' krijgt om de afspraak te bevestigen? Deze heb ik namelijk niet gekregen..
Soms wel soms niet, maar de monteur belt je altijd wel als hij er bijna is of aan kan komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vermoed dat meer mensen de T8300 hebben dan de T9300, dus voor het individu waarschijnlijk juist relevanter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Liquid schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 08:46:
[...]

Soms wel soms niet, maar de monteur belt je altijd wel als hij er bijna is of aan kan komen.
Oke, thanks! Ik wacht het belletje van de monteur af en jullie horen later nog of hij z'n werk goed heeft gedaan :p

Edit: Zojuist gebeld en hij is er over een kwartier :)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 13-06-2008 09:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan90
  • Laatst online: 12:03
Q-bone schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 21:11:
Even over de usb poorten.

Volgens mij zijn die gewoon powered. Tenminste mijn 2.5" hdd werk in alle sloten.(Hoop dat je er wat aan hebt.)
Bedankt! Nu alleen nog testen als hij binnen is, het was verder niet relevant voor de aankoop maar ik was gewoon benieuwd (ik kan niet wachten tot ik hem ga bestellen en dan uiteindelijk ontvang _/-\o_ ).

7200RPM doe ik denk toch maar niet, gewoon standaard een 320GB 5400RPM. Als ik denk dat het écht sneller kan gooi ik er wel een 7200RPM in en dan pleur ik die 5400RPM wel in een extern kastje 8)

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Monteur is een half uur geleden vertrokken. Na heel wat gepruts en gepriegel (man, man, man, wat een hoop schroeven en onderdelen moeten er los) heb ik een nieuwe palmrest en toetsenbord! Ik ben blij dat ik er niet zelf aan begonnen ben, want als het beestje zo ontleden uit elkaar ligt slik je toch wel even hoe dat allemaal weer in elkaar past (en ik ben toch echt niet zo'n noob op dat gebied)!

De palmrest voelt helemaal glad aan (geen enkel krasje is voelbaar) is dus nu perfect. Het nieuwe toetsenbord is netjes bevestigd en staat niet meer bol (daarvoor heeft hij hem wel eerst 5 keer moeten loshalen en opnieuw bevestigen tot ik tevreden was :p).

Ik heb de man gevraagd of ik de oude onderdelen misschien mocht houden. Van hem mocht het wel, maar waarschijnlijk wilde Dell ze terug. Omdat er 'Scrap part' op de doos stond (onderdelen waren wel volledig nieuw) ging hij er toch van uit dat de oude waarschijnlijk ongezien worden weggegooid. Dus heeft hij even voor mij gebeld met Dell, maar die zei heel resoluut dat ze weer teruggestuurd moesten worden al worden ze uiteindelijk misschien weggegooid. Beetje flauw dus, maar wel aardig dat de monteur het geprobeerd heeft. Dell wil waarschijnlijk onderlinge handel in onderdelen voorkomen, maar ik dacht zo makkelijk aan reserve-onderdelen te komen in geval van een ongelukje ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ahrnuld
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-09 12:46
Ik heb gisteren ook mijn XPS M1530 binnengekregen. T8100, 3GB en 320GB 5400RPM harddisk. (alles standaard)

Het eerste wat me opviel is dat het ontwerp er in het echt beter uitziet dan op de foto's (en dat heb ik niet vaak met laptops). De geborsteld aluminium-achtige palmrest is zeer mooi, de tiptoetsen zijn prachtig en het 1440x900 LG scherm is mooi helder en contrastrijk.

Ook het toetsenbod met de zilverkleurige toetsen vind ik er mooi. Als je er onder een bepaalde hoek op kijkt valt er een zachte schaduw op de zilverkleurige plaat eronder wat het een mooi 3d-effect geeft,

De zwarte achterkant en de glimmende tiptoetsen boven het toetsenbord zijn mooi, maar helaas heel goede vingervlekvangers ;)

De geïntegreerde webcam is van goede kwaliteit! De software die erbij zit is ook erg leuk. Snorren en baarden die via gezichtsherkenning op je hoofd worden geplakt enzovoorts.

Ik heb ook meteen Lord of the Rings online geïnstalleerd. Liep soepeltjes op high (zelfs 4x AA aangezet), alleen kreeg ik in windowed mode af en toe 'lichtflitsen'. Ik vraag me af of dat artifacts zijn of dat het een bug is. Geluidskwaliteit met speakers is prima, voor zover dat kan bij laptops. Met oordopjes hoorde ik af en toe wat gekraak maar was het geluid verder wel helder en goed.

Tot nu toe vind ik het een prachtig apparaat! Het enige wat ik echt mis is....Vista Business. De home premium heeft net iets te veel beperkingen. (met name geen IIS en geen domeinlogin). Helaas was dat geen optie toen ik 'm bestelde, en als ik 'm nu alsnog koop heb ik niets meer aan de OEM vista home premium licentie.

Niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sign: Niets...
Maar niets is nu in ieder geval iets! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ahrnuld
Verwijderd schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 13:07:
[...]
Maar niets is nu in ieder geval iets! ;)
Het viel me nu pas op dat iedereen daar specs heeft staan :D

Niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Niet online
starwave schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 12:57:
Ik heb gisteren ook mijn XPS M1530 binnengekregen. T8100, 3GB en 320GB 5400RPM harddisk. (alles standaard)

Tot nu toe vind ik het een prachtig apparaat! Het enige wat ik echt mis is....Vista Business. De home premium heeft net iets te veel beperkingen. (met name geen IIS en geen domeinlogin). Helaas was dat geen optie toen ik 'm bestelde, en als ik 'm nu alsnog koop heb ik niets meer aan de OEM vista home premium licentie.
Heb je een LG scherm? Of zijn er ook heldere Samsung WSXGA inmiddels?
Edit: sorry "helder LG scherm" zoals je al zei...!

Op zich kun je vaak wel zonder domein login als je
1. de werkgroep op de laptop dezelfde naam geeft als het domein
2. precies dezelfde username en password als in het domein gebruikt

[ Voor 3% gewijzigd door Gianni Rombios op 13-06-2008 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appeltjemac
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 21-09-2023
Hey mensen! IK heb mijn xps 1530 binnen!
Laten bezorgen op werkadres, dus even snel gekeken en weer aan het werk!
Eerste indruk: Mooi, goed afgewerkt en belangrijk: Geen bol toetsenbord, en een LG scherm 1440x !

Super ding man! Vanavond even bestuderen!
Succes allemaal verder!

Appeltjes voor de dorst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ahrnuld
"het 1440x900 LG scherm is mooi helder en contrastrijk." 8)

Dat het een LG scherm is baseer ik op de hardware-id: LPLDF00.

Niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb hier hetzelfde scherm en hij is idd wel erg mooi!

Heb de laptop gisteren meteen (softwarematig) omgebouwd:
- vista 64bit
http://forum.notebookreview.com/showthread.php?t=236361
- unvervolt naar 12x 0.9875 ipv de standaard 1.375 (stabiliteit nog maar 45min getest)
http://forum.notebookreview.com/showthread.php?t=235824

Nu alleen nog de videokaart voorzien van meerdere profielen met daarin een overclock profiel, normaal profiel, en een profiel voor lange batterijduur.

Tot nu toe geen enkele tegenslag gehad. ben er helemaal tevreden mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pff, 2 weken zonder internet gezeten, 25 pagina's door te spitten van dit topic;p.
Maar wij krijgen nu een N Modem maar weten nog niet welke.
Ik las hier ( maanden geleden) dat de xps sommige n routers niet pakte? Ik heb een Intel wifi kaart, mis had alleen de dell wifi kaart dat maar ik wil dus geen risico nemen.
Weet iemand een Goed ( betaalbaar) N modem wat het zowiezo doet met de 1530?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kunnen
  • Niet online
Ik heb overigens een het 1920x1280 WUXGA Samsung scherm, en als ik niet van de grainy-scherm-problemen af had geweten en er niet op een cm ervanaf ernaar zou hebben gekeken, zou ik er niets van gezien hebben. Uitstekend scherm! Kleine letters! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

4400 3d06 marks is op zich wel goed voor een notebook maar als je dan de hd4850 ziet dan walst zo'n desktopkaart er met 14000-15000 marks toch wel hard overheen. Hopelijk komt er een mobility versie van de hd4850 in de xps m1530 ! Zou de huidige m1530 warhammer goed kunnen draaien in volle glorie? Dat is het enige spel wat mij enigszins kan boeien de komende tijd en dat wil ik toch wel graag kunnen spelen op mn klapjap. 14 juli iig montevinarelease van intel, met ondersteuning voor intel turbomemory 2.0. Zou een moment kunnen zijn waarop dell wat updates gaat doorvoeren rond die datum.

Jardjee, ik heb zelf de wrt160N dat is een router maar er is er ook een van met modem. Linksys WAG160N of zo. Die zou het volgens mij gewoon moeten doen. Kost iets van 80 EUR.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 13-06-2008 17:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben er weer.
Denk erover om een herinstalatie te doen.
Nu heb ik hier gelezen dat er nagwel eens verouderde dvd's werden afgeleverd.
Ik heb de volgende DVD's
Dell Media direct p/n HW119 Rev A00
Drivers en Utilities p/n PT 272 rev A07 May 2008
OS systeem p/n NX588 / label dp/n ohx918 Rev A00
Reinstalling Dell Webcam Manager p/n MP085 rev A01

Zijn dit de Juiste / laatste
Als iemand dit weet ? _/-\o_

Zit net te kijken op dell support en heb mijn servics tag ingevoerd.

Heb nu al 10 Updates op drivers, waaronder een nieuwe Bios? :?

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 13-06-2008 17:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ejsp
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11:56
Verwijderd schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 16:28:

Weet iemand een Goed ( betaalbaar) N modem wat het zowiezo doet met de 1530?
Ik heb 2 weken geleden de Belkin F5D 8233 aangeschaft. (Bij Saturn Groningen maar 44 euro).
Deze werkt perfect, snel genoeg.
Ik had nogal wat problemen met een wegvallend Wireless signaal en met deze nieuwe router nog geen problemen gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j86
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06-08-2024

j86

ThomasB schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 16:31:
Ik heb overigens een het 1920x1280 WUXGA Samsung scherm, en als ik niet van de grainy-scherm-problemen af had geweten en er niet op een cm ervanaf ernaar zou hebben gekeken, zou ik er niets van gezien hebben. Uitstekend scherm! Kleine letters! :+
Hetzelfde hier, heb hem vandaag binnen gekregen (10 dagen te vroeg, vind ik natuurlijk niet erg).
Merk helemaal niets van het grainy scherm, het enige wat me opvalt is de backlight bleeding op de onderste centimeter van het scherm, maar dat is alleen te zien bij een volledig zwart scherm.
Geen bol toetsenbord, installatie van XP verliep probleemloos en ook alle drivers uit de startpost van het topic werkten meteen (dus incl multimediatoetsen en fingerprintreader).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hem nu een paar uur aanstaan maar hij word goed warm.
Doe er eigelijk niets mee staat geoon aan en een beetje surfen.
het meeste werk doe ik nog op de oude Acer.
Deze is in vergelijking met de XPS koel te noemen.
denk dat mn de linker palm rest al gouw een graadje of 40 is
hebben andere dit ook ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 17:13:
Ben er weer.
Denk erover om een herinstalatie te doen.
Nu heb ik hier gelezen dat er nagwel eens verouderde dvd's werden afgeleverd.
Ik heb de volgende DVD's
Dell Media direct p/n HW119 Rev A00
Drivers en Utilities p/n PT 272 rev A07 May 2008
OS systeem p/n NX588 / label dp/n ohx918 Rev A00
Reinstalling Dell Webcam Manager p/n MP085 rev A01

Zijn dit de Juiste / laatste
Als iemand dit weet ? _/-\o_

Zit net te kijken op dell support en heb mijn servics tag ingevoerd.

Heb nu al 10 Updates op drivers, waaronder een nieuwe Bios? :?
Op die 'Drivers en Utilities' dvd staan links typenummers van de verschillende XPS laptops vermeld. Als daar in het rijtje '1530' staat heb je de juiste dvd. Als deze er niet tussen staat heb je inderdaad - zoals velen - de verkeerde driver dvd's gekregen. De overige cd's/dvd's (met OS --> Vista, Webcam, MediaDirect) zijn wel gewoon te gebruiken zijn vrijwel altijd de juiste, maar voor de drivers en utilities zal je inderdaad op de Dell supporsite zo'n 15/16 verschillende drivers vinden.

En v.w.b. de bios: Als je bij het opstarten van je laptop onder het Dell-logo Biosversie 'A08' ziet dan heb je de laatste. Zo niet, zou je kunnen overwegen te updaten.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 13-06-2008 20:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 20:17:
Op die 'Drivers en Utilities' dvd staan links typenummers van de verschillende XPS laptops vermeld. Als daar in het rijtje '1530' staat heb je de juiste dvd. Als deze er niet tussen staat heb je inderdaad - zoals velen - de verkeerde driver dvd's gekregen. De overige cd's/dvd's (met OS --> Vista, Webcam, MediaDirect) zijn wel gewoon te gebruiken zijn vrijwel altijd de juiste, maar voor de drivers en utilities zal je inderdaad op de Dell supporsite zo'n 15/16 verschillende drivers vinden.

En v.w.b. de bios: Als je bij het opstarten van je laptop onder het Dell-logo Biosversie 'A08' ziet dan heb je de laatste. Zo niet, zou je kunnen overwegen te updaten.
Bedankt die info moest ik nog hebben. _/-\o_
Heb de Juiste DVD, rijtje is M1330, M1530, M1730 :*)
Moet ik nu ook nog de door jou genoemde 15/16 updates uitvoeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 16:53:

Jardjee, ik heb zelf de wrt160N dat is een router maar er is er ook een van met modem. Linksys WAG160N of zo. Die zou het volgens mij gewoon moeten doen. Kost iets van 80 EUR.
Oke, die heb ik dus gekocht:) 100 euro bij de paradigit, Meer dan jij zei, maar ik hoefde toch niet zelf te betalen( zijn ouders toch nog ergens goed voor op het wassen en koken na!) ;)
Ik moet nog even bezig met het configureren maar ziet er erg mooi uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcieking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

marcieking

Mannetje Pug en een stokbrood

Ik zit ook heel erg te denken om deze laptop te komen om de mogelijkheid van het 1920x1200 WUXGA scherm. Nu hoor ik toch wel wat negatieve verhalen :( Kan iemand daar een paar foto's van posten, zodat ik kan zien wat er precies mee is, ik kan er namelijk geen hele goede review van vinden...

https://onzetaal.nl/taaladvies/welke-die/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 20:25:
[...]

Bedankt die info moest ik nog hebben. _/-\o_
Heb de Juiste DVD, rijtje is M1330, M1530, M1730 :*)
Moet ik nu ook nog de door jou genoemde 15/16 updates uitvoeren?
De drivers op de cd zijn vrij recent, dus ik verwacht niet veel nieuwere versies op de site. Ik zou alleen die van de site proberen, wanneer sommige dingen niet juist werken of BSOD's opleveren. Het is wel verstandig de videokaart-driver te updaten en dus niet die van de dvd te gebruiken. Je kan het beste de videokaart-driver van de 1330 downloaden van de supportsite en deze installeren (dus niet op je eigen servicetag zoeken). Hij werkt gewoon voor de 1530 en trekt net iets meer uit de 8600GT. (Als dit al weer achterhaalde info is mag de rest mij aanvullen/verbeteren)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
Verwijderd schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 20:15:
Ik heb hem nu een paar uur aanstaan maar hij word goed warm.
Doe er eigelijk niets mee staat geoon aan en een beetje surfen.
het meeste werk doe ik nog op de oude Acer.
Deze is in vergelijking met de XPS koel te noemen.
denk dat mn de linker palm rest al gouw een graadje of 40 is
hebben andere dit ook ?
Het gekke is dat ik hier de eerste dagen ook last van heb gehad! ik weet niet of dit gewenning is of dat het komt doordat ik inmiddels een clean instal van vista heb gedaan en verschillende dingen in vista heb aangepast maar het lijkt alsof die niet meer zo warm word. Bij mij word ie overigens alleen warm als ik game bij gewoon normaal werk is het juist een hele koele laptop die amper geluid maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 14 juni 2008 @ 00:12:
De drivers op de cd zijn vrij recent, dus ik verwacht niet veel nieuwere versies op de site. Ik zou alleen die van de site proberen, wanneer sommige dingen niet juist werken of BSOD's opleveren. Het is wel verstandig de videokaart-driver te updaten en dus niet die van de dvd te gebruiken. Je kan het beste de videokaart-driver van de 1330 downloaden van de supportsite en deze installeren (dus niet op je eigen servicetag zoeken). Hij werkt gewoon voor de 1530 en trekt net iets meer uit de 8600GT. (Als dit al weer achterhaalde info is mag de rest mij aanvullen/verbeteren)
Ben e.e.a. nagegaan
Driver o dvd Onbekend is nl al vervangen door MS Vista update
geplaatst is Nvidia 8600M GT v 7.15.11.5669 dd 4-10-2007
Via Tag Nvidia 8600M / 8400M (geen GT) v 7.15.11.5663 A00 dd 28-11-2007
via M1330 Nvidia 8400M / 8400M GS / 8600M v 174.31 V32, A06 dd 18-3-2008

Een echte 8600M GT driver heb ik nergens kunnen vinden
De reden dat de M1330 driver beter presteerd is dat dit een nieuwere driver is echter ook zonder GT type aanduiding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 14 juni 2008 @ 02:47:
[...]

Ben e.e.a. nagegaan
Driver o dvd Onbekend is nl al vervangen door MS Vista update
geplaatst is Nvidia 8600M GT v 7.15.11.5669 dd 4-10-2007
Via Tag Nvidia 8600M / 8400M (geen GT) v 7.15.11.5663 A00 dd 28-11-2007
via M1330 Nvidia 8400M / 8400M GS / 8600M v 174.31 V32, A06 dd 18-3-2008

Een echte 8600M GT driver heb ik nergens kunnen vinden
De reden dat de M1330 driver beter presteerd is dat dit een nieuwere driver is echter ook zonder GT type aanduiding
8600M staat ook gewoon voor de 8600M GT. Deze M1330 driver kan je dus prima gebruiken (Heb ik ook draaien)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien leuk om even te posten: Een overzichtje van de uiteindelijk aankomende update. Met name de verhoogde ondersteuning voor geheugensnelheden zijn interessant vind ik.

Montevina platform (2008)

The code-name Montevina refers to the fifth-generation Centrino platform.

The Montevina platform consists of:

* Processors - Socket P / Micro-FCBGA
o a second-generation Intel Core 2 Duo (code-named Penryn) 45nm processor with 1066 MT/s FSB with clock speeds ranging from 2.26 GHz to 3.06 GHz, also featuring SSE4.1 support, which adds 47 new instructions to SSSE3. It is planned to consume no more than 29W, compared to Merom's and first-generation Penryn's 34W TDP.

* a Mobile Intel 4 Series Express chipset (code-named Cantiga; GL40, GS45, GM45, GM47 or PM45) with Intel's GMA X4500 graphics technology and ICH9M southbridge, 1066 MT/s front side bus. The graphics core GM45/47 is expected to be clocked at 533/640MHz which will contain ten unified shaders, up from the eight provided by GMA X3100.
o RAM support for DDR2-667, DDR2-800, DDR3-800, DDR3-1066 and DDR3-1333 SO-DIMM.[7]
o NAND flash-memory caching branded as Intel Turbo Memory (code-named Robson 2).
o Gigabit Ethernet LAN controllers 82567LM and 82567LF (code-named Boazman).[8]
o Main support for DisplayPort with an external connector attached to the motherboard along with full supplemental support of HDMI, DVI, and VGA standards

* Wireless Modules
o the Intel WiFi Link 5100/5300 mini-PCIe adapter (code-named Shiloh), and the add-on card WiMAX (802.16) (code-named Dana Point), or
o the Intel combo WiFi/WiMAX Link 5150/5350 mini-PCIe adapter (code-named Echo Peak).

The Montevina platform is branded as "Centrino 2 vPro" when combined with security and manageability features built-in technologies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 14 juni 2008 @ 09:48:
8600M staat ook gewoon voor de 8600M GT. Deze M1330 driver kan je dus prima gebruiken (Heb ik ook draaien)
Ben ik nu ook achter heb de M1330 driver er nu ook op staan. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mij is veer systeem van me pci-express slot al stuk :'( maar voor rest werkt de pci exprese slot gelukig nog wel. Zijn meer mensen met zelfde probleem ? Bij mij is die stuk gegaan toen de afstandbdiening er in zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Howdy

Vrijdag mijn XPS binnen gekregen en ik moet zeggen WAUW
T9300, 4GB RAM, en jawel een een LG 15,4-inch WSXGA+ breedbeeldscherm (1680 x 1050) met Truelife™ beeldscherm, en wat bleek EEN LG scherm !!!!! Dus Dell levert nog steeds de LG schermen.

Wel geen mapje of oortjes, maar wel een sleeve en alle goeie drivers

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 14-06-2008 19:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Niet online
Wow, 3 schermen maar liefst!! :P Wat scoort de T9300 eigenlijk in de Vista processor index? De T8300 scoort 5,3.

[ Voor 55% gewijzigd door Gianni Rombios op 14-06-2008 20:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armano
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 06-09-2024

armano

ANTROPOMORF

Verwijderd schreef op zaterdag 14 juni 2008 @ 19:22:
Howdy

Vrijdag mijn XPS binnen gekregen en ik moet zeggen WAUW
T9300, 4GB RAM, en jawel een een LG 15,4-inch WSXGA+ breedbeeldscherm (1680 x 1050) met Truelife™ beeldscherm, en wat bleek EEN LG scherm !!!!! Dus Dell levert nog steeds de LG schermen.

Wel geen mapje of oortjes, maar wel een sleeve en alle goeie drivers
Helemaal met je eens.. Ietsje anders systeem maar rechtstreeks uit polen compleet naar wens:D
LG gunde het mij duidelijk ook!

Sleeve is wel relaxed en helaas geen oortjes of doekje.
No problemo i.m.o :*)

Super ding.

:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er na een half jaar al meer mensen met een CPT141F scherm? Opzich ben ik er blij mee, maar je leest er zo weinig over. :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Travee
Crazyanz schreef op zaterdag 14 juni 2008 @ 01:26:
[...]

Het gekke is dat ik hier de eerste dagen ook last van heb gehad! ik weet niet of dit gewenning is of dat het komt doordat ik inmiddels een clean instal van vista heb gedaan en verschillende dingen in vista heb aangepast maar het lijkt alsof die niet meer zo warm word. Bij mij word ie overigens alleen warm als ik game bij gewoon normaal werk is het juist een hele koele laptop die amper geluid maakt.
Dit is dus niet bij iedereen hetzelfde. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kunnen
  • Niet online
Is het bij iedereen zo dat de slot-loading cd-speler meer als een cd-shredder dan als een cd-speler klinkt, wanneer je de cd erin stopt of eruit haalt? Verder werkt hij wel prima, maar het klinkt een beetje vreemd? (Dus alleen bij het erin stoppen en eruit halen, bij gewoon gebruik klinkt hij normaal)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ThomasB schreef op zondag 15 juni 2008 @ 19:49:
Is het bij iedereen zo dat de slot-loading cd-speler meer als een cd-shredder dan als een cd-speler klinkt, wanneer je de cd erin stopt of eruit haalt? Verder werkt hij wel prima, maar het klinkt een beetje vreemd? (Dus alleen bij het erin stoppen en eruit halen, bij gewoon gebruik klinkt hij normaal)
Inderdaad, toen ik men office wou instaleren en de disk erinstak schrok ik zo hard dat ik em gelijk ejecte :o :? . Bij nadere inspectie en een nieuwe poging, met doodsangst in men hart, bleek dat het normaal was _/-\o_ .
Gelukkig mar het lawaai was onheilspellend !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Niet online
Het is wel KRAK-TSJAK maar ik vind het eigenlijk wel meevallen. (Ik heb de optiarc ad-7640a, ook in het gebruik best stil hoewel dit de meest luidruchtige zou zijn.) Wat wel zwak is van deze brander: hij brandt dvd+rw 8x schijven zonder morren, maar die blijken dan totaal onbruikbaar te zijn (kwaliteit 0).

[ Voor 42% gewijzigd door Gianni Rombios op 15-06-2008 21:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gianni Rombios schreef op zaterdag 14 juni 2008 @ 19:29:
Wow, 3 schermen maar liefst!! :P Wat scoort de T9300 eigenlijk in de Vista processor index? De T8300 scoort 5,3.
Zie hier
Processor T9300 5,4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ansenyi
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-09 22:46
Gianni Rombios schreef op zondag 15 juni 2008 @ 21:26:
Het is wel KRAK-TSJAK maar ik vind het eigenlijk wel meevallen. (Ik heb de optiarc ad-7640a, ook in het gebruik best stil hoewel dit de meest luidruchtige zou zijn.) Wat wel zwak is van deze brander: hij brandt dvd+rw 8x schijven zonder morren, maar die blijken dan totaal onbruikbaar te zijn (kwaliteit 0).
Welk merk DVD-RW 8x schijven gebruik je?

To be, or not to be...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Niet online
DVD+RW 8speed van Memorex (Mediacode: RITEK-008). Op een Samsung 204N externe brander werken die behoorlijk. Andere 8speed dvd+rw zijn nauwelijks te krijgen. (Wel zijn die schijven vrij snel stuk als je ze op verschillende branders brandt.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
En schrijf je dan op 8x speed of doe je dat op een lagere snelheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Niet online
Ook op lagee speeds gaat het mis. Ik heb dus de Optiarc brander, de andere merken zouden het wél goed kunnen doen. De Matshita brander in mijn vorige laptop (Vaio FZ21M) kon het overigens ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerrit Jan
  • Laatst online: 08-09 13:06
Vrijdag is bij mij de Dell monteur geweest voor het vervangen van mijn moederbord, om het probleem van een piepende laptop te verhelpen.
De piep is goed te horen als je met je oor luisterd rond de processor.
Helaas is het probleem nog niet opgelost.
Ik kreeg net een verhaal te horen van een collega dat het ook wel kon komen door een geschakelde voeding. :|
Ik ga melden dat het nog niet goed is, en ga weer afwachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RVE_NL
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 10-09 09:43
Ik heb hem ook besteld in preproductie..
maar wil graag weten van iemand wat hij in COD4 zou presteren met:
9300/4GB/250(7200)/8600/WUXGA

wat zou de FPS worden?
zou hij medium/high aankunnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Primusman
  • Laatst online: 16-09-2015
Vandaag uit Polen ontvangen mijn XPS 1530 met LG beeldscherm (WXGA+; 1440x900) en plat toetsenbord. Voor zover ik nu kan zien geen andere gebreken, tintelingen enz. :*)

Alleen geen accesoires wel zo'n sleeve.

[ Voor 11% gewijzigd door Primusman op 16-06-2008 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Niet online
Voor mensen die belang hebben bij lagere/custom resoluties:
http://www.laptopvideo2go...&st=0&p=29758&#entry29758
De drie genoemde regeltjes even toevoegen aan het register:
Have a look in the registry for this:

HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\NVIDIA Corporation\Global\NVTweak

In here should be some lines look for this one

NvCplCustomResConfig

If it's not there add it and set it to zero (0)

and this

ShowCustomModes

Change or add this line and set to one (1)

and

NoPages

Set to zero (0)

Bij een WUXGA 1920x1200 scherm heb je dan een "tweede native resolutie" van 960x600. Een soort lange afstandsresolutie zeg maar. Ook is deze resolutie in spellen vaak goed bruikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K3ke
  • Laatst online: 08:32
Heeft iemand geprobeerd om HD content af te spelen op de M1530 ?

Ik heb de laptop sinds vorige week binnen en heb toen meteen een 1080P versie van transformers binnen gehaald en met VLC proberen af te spelen, dat ging heel goed! echter sinds gister krijg ik het bestandje niet meer afgespeeld, VLC begint na 3 seconden meteen te haperen en je hoort veel ruis in geluid. Het lijkt erop dat er iets aan de codecs is gewijzigd.
Als iemand ervaring heeft met het afspelen van HD content hoor ik het graag. Wat me ook opvalt is dat de CPU naar 60% gaat als ik een 1080p aan het afspelen ben. Ik dacht dat GPU het decoderen voor zijn rekening nam voor een dell :?

Ik heb trouwens een M1530 met de volgende specs :

T8300
4GB RAM
200GB 7200rpm
WUXGA 1920x1200 scherm
Geforce 8600GT 256mb

[ Voor 9% gewijzigd door K3ke op 16-06-2008 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
ik heb earth in HD 1080P en die speelt gewoon zonder problemen af geen haperingen niets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NineTailedFox
  • Laatst online: 10-09 15:32
Voor als je het programmatje quickset van dell gebruikt, moet je het profiel op max performance zetten.

Als hij namelijk op max battery staat wordt de videokaart gedownclockt en kan hij niet meer vloeind 1080p afspelen. Ik had namelijk hetzelfde probleem met een 1080p film ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tralapo
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Tralapo schreef op zondag 08 juni 2008 @ 21:51:
[...]

Nee, die werkt alleen voor het touchpad probleem.

En die TS is nu al weer hopeloos ouderwets, want er staat nog steeds dat dat een driver bug is.
Maar dit is dus opgelost met de bios update, dit was al eerder gezegd, maar nog niet aangepast.........
En dit staat er verdorie nog steeds niet in!
En ik maar denken dat dit een TS zou worden die echt goed ge-update zou worden.
Foute illusie dus, iets is drie keer gemeld en nog niet aangepast....
Tja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Travee
RVE_NL schreef op maandag 16 juni 2008 @ 12:56:
Ik heb hem ook besteld in preproductie..
maar wil graag weten van iemand wat hij in COD4 zou presteren met:
9300/4GB/250(7200)/8600/WUXGA

wat zou de FPS worden?
zou hij medium/high aankunnen?
Alles op high, resolutie 1440x900 krijg ik gemiddeld 22 fps
Alles op low, resolutie 1024x768 krijg ik gemiddeld 95 fps

Op high en dan resolutie 1024x768 heb ik nog niet getest maar medium kan hij zeker aan.
Ik vind op 1024x768 alleen de tekst (chat, namen etc.) onduidelijk. Ik heb al met textures settings gespeeld maar ik zie daar niet echt verbetering. Maar verder speelt het lekker. Ik speel in ieder geval zo goed met mijn laptopje dat ik steeds gevraagd word voor clans :o

Als iemand de settings voor het beste resultaat denkt te hebben gevonden (voor deze laptop), zou diegene dat aub hier kunnen posten? Daar doe je mij een groot plezier mee! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tm030614
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-09 08:52
K3ke schreef op maandag 16 juni 2008 @ 15:46:
Heeft iemand geprobeerd om HD content af te spelen op de M1530 ?

Ik heb de laptop sinds vorige week binnen en heb toen meteen een 1080P versie van transformers binnen gehaald en met VLC proberen af te spelen, dat ging heel goed! echter sinds gister krijg ik het bestandje niet meer afgespeeld, VLC begint na 3 seconden meteen te haperen en je hoort veel ruis in geluid. Het lijkt erop dat er iets aan de codecs is gewijzigd.
Als iemand ervaring heeft met het afspelen van HD content hoor ik het graag. Wat me ook opvalt is dat de CPU naar 60% gaat als ik een 1080p aan het afspelen ben. Ik dacht dat GPU het decoderen voor zijn rekening nam voor een dell :?

Ik heb trouwens een M1530 met de volgende specs :

T8300
4GB RAM
200GB 7200rpm
WUXGA 1920x1200 scherm
Geforce 8600GT 256mb
Ik raad je aan PowerDVD van Cyberlink te kopen. Hiermee krijg je echt hardware decoding via de GPU. Om een idee te geven, het afdraaien van 1080p materiaal via VLC kost zo rond de 50 a 60% CPU power. Via PowerDVD (met ingeschakelde hardware decoding) doet de CPU (T9300) maar zo'n 5 a 10%.

Zover ik weet ondersteund VLC vanuit zichzelf géén hardware decoding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Travee
Gerrit Jan schreef op maandag 16 juni 2008 @ 09:24:
Vrijdag is bij mij de Dell monteur geweest voor het vervangen van mijn moederbord, om het probleem van een piepende laptop te verhelpen.
De piep is goed te horen als je met je oor luisterd rond de processor.
Helaas is het probleem nog niet opgelost.
Ik kreeg net een verhaal te horen van een collega dat het ook wel kon komen door een geschakelde voeding. :|
Ik ga melden dat het nog niet goed is, en ga weer afwachten
Ik heb niet jouw hele verhaal kunnen volgen maar het klinkt als de piep waar ik de eerste weken last van had. Het is een hoog, irritant piepje wat onder de intel/vista stickers vandaan komt? Ik hoorde dit dus de eerste weken en omdat ik 's avonds, in alle rust, veel werk, ergerde ik me daar dood aan. Nu is de piep verdwenen. Een vriend van mij zei dat het misschien nieuwigheid van de processor kon zijn.

[ Voor 27% gewijzigd door Travee op 16-06-2008 16:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tralapo
  • Niet online
Misschien dat ik nu een domme vraag ga stellen, maar doe het toch.

Heb gister even een 3DMark06 gedraait, met alle tests, en de resolutie op 1440*900.
Ik kreeg daar 4098 punten uit, en de videokaart werd 79 graden op z'n hoogst.

Nu heb ik vanmiddag even met Rivatuner, aan de hand van de YouTube filmpjes, de boel overgeclockt naar 600/900.
Vervolgens dezelfde 3DMark06 gedraait, 5010, 81 graden.
Toch een winst dus, en niet veel warmer geworden. Moet kunnen denk ik.

Maar wat ik dus wilde vragen, als ik met Rivatuner die dingen op 600/900 heb gezet, en ik druk gewoon op OK, is het dan klaar?
En staat hij dan altijd op die instellingen? Vroeg ik me gewoon af.

--

En ik heb dus de volledige 3DMark06, dus ik draai alle 19 tests dus.
Even voor de duidelijkheid. Dus niet de standaard gratis download versie.

--

En voor mensen die willen weten welke driver, apparaatbeheer geeft dit aan:

Datum: 25-4-2008
Stuurprogrammaversie: 7.15.11.7563

[ Voor 18% gewijzigd door Tralapo op 16-06-2008 17:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
die rivatuner werkt niet als je het programma heb afgesloten en zal je vid kaart weer op stnd snelheden draaien. Verder vind ik het vreemd dat jouw videokaart op standaard snelheden al 71 grade word die van mij word met 600/900 maar 65 grade max. Voor de driver moet je trouwens even in riva tuner kijken hier kunnen we niets mee niet dat het het antwoord op je vraag beinvloed. mijn driver is bv 174.31

[ Voor 3% gewijzigd door haakjesluiten op 16-06-2008 17:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tralapo
  • Niet online
Ok, 175.63 dan zo te zien.
Maar is er dan niet een manier om het altijd zo te laten werken?
Of opent iedereen gewoon eerst Rivatuner voor ze gaan gamen.. ?

En dat over de warmte kan ik niet echt wat over zeggen.
Heb nu paar uur geleden 3DMark06 gedraait, en doe verder niet echt wat, en nu is ie ook 64 graden.
CPU is 50 en HD is 44.

Misschien is ie dus wel gewoon lekker warm altijd.

[ Voor 43% gewijzigd door Tralapo op 16-06-2008 19:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boaty
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 16:00
Misschien heeft het te maken met de 6-cell accu of de 9-cell accu waardoor de een een betere airflow heeft?

Desktop: Ryzen 5 5600X | HyperX Fury RGB 32 GB @ 3200MT/s| Gigabyte GTX 3070 Eagle OC | Kingston A2000 1TB | Gigabyte B550 Elite V2 | Gigabyte G27Q 2560x1440 144hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DavidR
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 05-02-2021
Mijn 1530 ontvangen. WUXGA scherm, te kleine letters voor mij, wellicht wat rommelen of retour sturen maar. Wel leesbaar maar niet comfortabel. Echt te klein om lekker te werken en wat ik lees is het niet ideaal de lettergrootte te wijzigen. Verder ziet het er prachtig uit, mooie laptop en snelle service van Dell overigens. Ga er nog maar eens over nadenken.
Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.