HTC P3700 Touch Diamond (deel 2) Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 ... 19 Laatste
Acties:
  • 252.957 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kassad
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:17
Ik heb de diamond sinds vanmiddag. Ik probeer GPS aan de praat te krijgen maar het lukt me niet helemaal. Ik selecteer bij Externe GPS (een andere GPS optie heb ik niet) in het tweede tabblad COM4 en heb verschillende Baudrates geprobeerd. Probleem is dat die instellingen niet bewaard blijven. Zowel Google maps als Tomtom zien ook geen GPS. Wie kan me hierbij helpen?

edit: ok, het probleem was te weinig geduld... na 30 seconden wachten (waar heb ik dat toch eerder gelezen?) werkt het prima...

[ Voor 15% gewijzigd door Kassad op 12-06-2008 17:58 ]

Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand me aub helpen hoe ik de touchflow tabs kan krijgen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleehond
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 18:31
Badflower, je komt héél negatief over (dat kan natuurlijk...)!
Je zet me nu flink aan het denken of dit niet een miskoop gaat worden :( ! Moet hem overigens zelf nog binnenkrijgen, dus kan het zelf nog niet beoordelen, maar goed...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeIT
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20:23

CodeIT

Code IT

Bedankt voor je review (ook al was deze negatief). Je stipt precies de punten aan waarom ik nog wacht met het aanschaffen van de TD.
Heb je de (performance) tweaks van XDA al gedaan? Misschien kan dat het een en ander verbeteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zmaster
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-09 07:47
Hoe bevalt iedereen de standaard screenprotector die er bij zit btw? Ik krijg de Diamond morgen als het goed is en ik zit nog te twijfelen of ik wel of niet die brando screenprotector zou bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik het goed heb werd op deze telefoon ook de google Android demo gepresenteerd.

En die zag er flitsend, snel, gemakkelijk en stabiel uit. (met veel tweakabilty) Kruising tussen iPhone (qua interface, snelheid) en WM (qua eigen inbreng). Voor tweakers (mezelf niet included, ik wil een goed standaard pakket out of the box, en hoef zelf geen extra functionaliteit te moeten implementeren) de ideale combinatie dus!

Ik vroeg me al af wat het verhaal achter die touch interface was. Er staat overal duidelijk WM6 geadverteerd, maar de 'eerste schil' die je tegenkomt is duidelijk getweakt voor vingerbediening.

En daar zit het probleem, de interface is opgelapte constructie op een basis die daar niet voor bedoeld is (en, gezien de reacties, vaak ondermaats en traag presteert).

Zo is de eerste layer wel volledig met vingers te bedienen, maar van zodra je weer dieper gaat krijg je weer de gewoonlijke WM dingetjes, waar je dus een stylus voor nodig hebt (kruisjes). (en aangezien iedereen met android of iPhone gezien heeft hoe het OOK kan, is een stylus anno 2008 volledig not done voor een feature phone.Stylus is zo 2003)

Er is gewoon haastig geprobeerd om van WM6 een iPhone achtige interface te maken (ook bij andere touch telefoons) maar dat kan gewoon niet goed gaan, tenzij je een hoop dingen zwaar beperkt, maar daar koop je dan weer geen WM phone voor.

Maw, indien google android eind dit jaar verschijnt (en te installeren is op een willekeurige smartphone, al heb ik geen idee hoe dat zou moeten) is er nog hoop voor de mensen die in eerste instantie ontchoogeld zijn door de touch diamond (zie hierboven). Dan heb je tenminste een alternatief. In tussentijd kan je proberen te wennen en er het beste van maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11-09 23:17

vr6-only

Blub Blub

Ik heb al een Brando screenprotector, maar ik heb eerst die van HTC zelf erop gezet.

Opzich wel goed en helder, echter moet je het in één keer erop zetten!
Ik wou het eraf halen (beetje scheef), maar nu plakt die hoek dus niet meer.

Ik heb het toestel net 2 uur en het bevalt me prima!
Snelheid is goed (niet fantastisch)
Niet alle programma's werken (icontact, igo8)
syncen kun je op 2 manieren. Interne geheugen (memorystick) of activesync.
Ik was bang dat ik grote bestanden ook via activesync moest overzetten (duurt een eeuwigheid).

Doosje ziet er echt goed uit!
Oplader, nog nooit zo'n mooie gezien haha...

Al met al? Ik ben hartstikke tevreden!

It ain't stupid if it works!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-09 16:25
ik heb em net eindelijk in mijn handen gehad, het enige exemplaar dat nog in de wijde omgeving te vinden was vandaag...

In eerste instantie dacht; is dit nu die 'geweldige verpakking'? Doe mij maar een gewoon mooi stevig kartonnen doosje dan zo'n prutsding waar alles ingepropt zit en je er nauwelijks uit krijgt gepult, maar goed.

Daarna het toestel zelf, opstarten duurde inderdaad erg lang maar goed dat is bekend. Toen aan de slag. Alles leek kleiner dan ik had verwacht. Klein scherm, echt klein, en microscopische knopjes. Maar ondanks dat voelde het redelijk goed aan om te bedienen. Touchflo was wat laggy maar nog te doen. Echter pakte hij vaak mijn vinger niet wat er in resulteerd dat je voor de buitenwereld als een achterlijke over je telefoon staat te wrijven.

Vond de algehele feel overigens wel goedkoop en cheap, tevens was het geluid erg zacht als de telefoon overging. Maar was nog steeds onder de indruk, en had hem bijna gekocht tot de meneer van t for telecom me vrolijk vertelde dat de prijs in de winkel gewoon ff 160 euro duurder was als op hun eigen site... pardon?

Dus dat wordt geen Diamond voor mij want online bestellen doe ik met zo'n fragiel ding niet.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SilentSimon
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:31

SilentSimon

Have you been hopped?

Iemand enig idee hoe ik TomTom moet installeren? Hij vraagt om de geheugenkaart eruit te halen wat niet erg praktisch met de Diamond te doen is natuurlijk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justifire
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:32

justifire

Shut up and squat !!

Phusebox schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 18:15:

Dus dat wordt geen Diamond voor mij want online bestellen doe ik met zo'n fragiel ding niet.
?? 8)7 !!

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rougenator
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 13-12-2023
Tja, zo heeft iedereen zo zijn plus en min punten over de TD. Ze ziet dan overigens gelijk wel of het ervaren WM 6 cg. WM 6.1 users zijn of niet. Na de een Qtek, een TyTn en een TyTn II is deze Diamond een enorme verbetering. Ze hebben duidelijk voor een modus gekozen tussen het gebruik van een vinger of de stylus. Je kan hieruit kiezen en is dus niet te vergelijken met een iPhone. Alleen de techniek van de screens zijn al anders. En als je 5 x je screen moet calibreren, dan druk je toch niet hard genoeg en niet precies op het kruispunt van de kruisjes, dus dat ligt aan jezelf!!! Dit had mijn vriendin gisteren ook ;)

Wat ik gelijk met de Diamond heb gedaan is Resco Explorer installeren en dan via Xda het progje van Schaps "Advanced Configuration 2.1 geinstalleerd, daarmee kan je verschillende tweaks kan laten uitvoeren die het gebruikers gemak, de snelheid van WM 6.1 en het reageren van het touchscreen verbeteren (bijvoorbeeld de kracht die je moet uitoefenen om met je vinger of met je stylus een actie via het touchscreen moet realiseren). Ook de KaiserTweak tool van onze beste landgenoot Jorrit Jongma is een goede aanvulling op de tool van Schaps. Ik hoop dat zij deze tools expleciet aanpassen voor de TD!?

Verder kan je met heel veel gratis progjes de layout aanpassen zoals je dat zelf wilt. Zie ook weer xda developers daar is een draadje met de verschillende today screenlayouts. Veel andere gratis progjes zijn weer handig om GPS fix te versnellen, de registery te tweaken etc.

Dus oordeel niet te snel. Je kan zelf heel veel aanpassen aan de Diamond. Out of the box is het een prima toestel vergeleken bij heel veel andere toestellen (ja ik heb ook de iPhone en symbian toestellen gehad), maar dit is wat mij betreft het beste toestel so far. Ik hou dan ook van mijn eigen pc's bouwen en inrichten met de software die ik er zelf op wil hebben. Zo gaat het ook met de Diamond.

Succes met jullie diamantjes!!!

T-Mobile Ameo: SIM/CID Unlocked @ WM6 & T-Mobile MDA Vario II SIM/CID Unlocked @ WM6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fried
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 25-03 08:42
ik heb het toestel ook net mogen ontvangen... kpn hi kaartje erin, en werken als een trein. ook internet vind ik goed werken.

ik heb echter een vraag over die verbindingen... hoe stel ik het in dat als ik thuis ben, dat ie alle data via het wireless netwerk thuis binnenhaalt (accespoint is al ingesteld) en als ik buiten het bereik ervan ben via het 3g/gprs/hsdpa gebeuren..?

eerst wm telefoon, hiervoor alleen nokia's gehad, dus dit is helemaal nieuw voor me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rougenator schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 18:32:
Tja, zo heeft iedereen zo zijn plus en min punten over de TD. Ze ziet dan overigens gelijk wel of het ervaren WM 6 cg. WM 6.1 users zijn of niet.
Vind ik vrij onzinnig. Moet je een 'ervaren' WM gebruiker zijn om een beetje normaal met een telefoon aan de slag te kunnen? 8)7 |:( Nee, dat ding hoort gewoon meteen goed te werken (en niet eerst half uurtje tweaken)

Dan zijn ze verbaasd waarom de iPhone bij het grote publiek wel aanslaat en dingen zoals deze TD niet.

Jij en ik zijn tweakers, we kunnen idd onze eigen pc's bouwen en software configgen en systeempjes tweaken. We kunnen het allebei, maar ik wil het niet, ik heb nog wel andere dingen te doen. Prima als tweaken een doel op zich is. Tweakers zijn ook een absolute minderheid, dus het is wat mij betreft niet slim als een telefoonmerk zich daarop gaat richten (en daarom verzuimt om ZELF het toestel gebruiksklaar te configgen, en gewoon eens een beetje nadenken over een paar puntjes die je er zo kan uithalen na een paar minuutjes aan de slag te gaan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rougenator
Phusebox schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 18:15:

In eerste instantie dacht; is dit nu die 'geweldige verpakking'? Doe mij maar een gewoon mooi stevig kartonnen doosje dan zo'n prutsding waar alles ingepropt zit en je er nauwelijks uit krijgt gepult, maar goed.

Daarna het toestel zelf, opstarten duurde inderdaad erg lang maar goed dat is bekend. Toen aan de slag. Alles leek kleiner dan ik had verwacht. Klein scherm, echt klein, en microscopische knopjes. Maar ondanks dat voelde het redelijk goed aan om te bedienen. Touchflo was wat laggy maar nog te doen. Echter pakte hij vaak mijn vinger niet wat er in resulteerd dat je voor de buitenwereld als een achterlijke over je telefoon staat te wrijven.

Vond de algehele feel overigens wel goedkoop en cheap, tevens was het geluid erg zacht als de telefoon overging. Maar was nog steeds onder de indruk, en had hem bijna gekocht tot de meneer van t for telecom me vrolijk vertelde dat de prijs in de winkel gewoon ff 160 euro duurder was als op hun eigen site... pardon?

Je hebt toch geen dikke vingers? :) De verpakking is prima te openen als je het rustig uitpakt. Ik geef toe je moet wel een mesje of een wat langere nagel hebben om het plakbandje los te peuteren...

Met je vinger het scherm bedienen: Ja, daar moet je even aan wennen als je dit niet gewend bent. Een uurtje laten wil je niet anders meer...

Fragiel??? Dit toestel heeft als een van de weinige toestellen een stalen frame. Je kan op youtube een filmpje zien waar ze de TD testen doormiddel van het laten vallen van grote hoogtes en ze gooien er zelf mee tegen een deur aan. De Diamond blijft gewoon heel.

T-Mobile Ameo: SIM/CID Unlocked @ WM6 & T-Mobile MDA Vario II SIM/CID Unlocked @ WM6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb het toestel nu ook hier liggen, maar ik loop tegen een klein probleempje aan..
Ik krijg het toetsenbord niet ingesteld als mobiel toetsenbord! ik vind de locatie waar dat kan wel (instellingen - invoer), maar hij wijzigt het niet als ik op ok druk.. Iemand anders ook dit probleem gehad?

Overigens is het apparaat verder echt super!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SilentSimon
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:31

SilentSimon

Have you been hopped?

Verwijderd schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 18:41:
Heb het toestel nu ook hier liggen, maar ik loop tegen een klein probleempje aan..
Ik krijg het toetsenbord niet ingesteld als mobiel toetsenbord! ik vind de locatie waar dat kan wel (instellingen - invoer), maar hij wijzigt het niet als ik op ok druk.. Iemand anders ook dit probleem gehad?

Overigens is het apparaat verder echt super!
Heb hetzelfde probleem idd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe kan ik de touchflow instellen met de tabs zoals op de video's?? Heb nu gewoon de standaard windows mobile groene achtergrond met verder niks...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rougenator
Verwijderd schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 18:38:
[...]

Vind ik vrij onzinnig. Moet je een 'ervaren' WM gebruiker zijn om een beetje normaal met een telefoon aan de slag te kunnen? 8)7 |:( Nee, dat ding hoort gewoon meteen goed te werken (en niet eerst half uurtje tweaken)

Dan zijn ze verbaasd waarom de iPhone bij het grote publiek wel aanslaat en dingen zoals deze TD niet.

Jij en ik zijn tweakers, we kunnen idd onze eigen pc's bouwen en software configgen en systeempjes tweaken. We kunnen het allebei, maar ik wil het niet, ik heb nog wel andere dingen te doen. Prima als tweaken een doel op zich is. Tweakers zijn ook een absolute minderheid, dus het is wat mij betreft niet slim als een telefoonmerk zich daarop gaat richten (en daarom verzuimt om ZELF het toestel gebruiksklaar te configgen, en gewoon eens een beetje nadenken over een paar puntjes die je er zo kan uithalen na een paar minuutjes aan de slag te gaan)
Ik ben het gedeeltelijk met je eens. Behalve dat ik vind dat de TD out of the box al prima werkt. Serieus, mijn vriendin heeft de TD nu ook en die kan er prima mee overweg en weet dat ze blond is :) (je weet wel; wat is buitenspel bij voetbal?, etc...).

Waar ik het mee ens ben is: waarom kan HTC de tweaks al niet doorvoeren om het een en ander te versnellen... Reken maar dat zij ook de XDA site lezen en daar hun voordeel mee doen.
De iPhone hoef je dan niet aan te passen (behalve steeds unlocken ed.), maar dat heeft ook weer zijn nadelen. Je kan dan niet tweaken, je eigen progjes erop zetten and so on...

En zo heeft iedereen zijn of haar eisen en wensen met betrekking tot het kiezen van hun ultimate mobieltje!!! Ik respecteer dat allemaal, maar wilde ook de andere kant van de medaille laten zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rougenator
Verwijderd schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 18:46:
Hoe kan ik de touchflow instellen met de tabs zoals op de video's?? Heb nu gewoon de standaard windows mobile groene achtergrond met verder niks...
TouchFLO kan je aanzetten bij Start, instellingen, vandaag. tabje items en TouchFLO 3D aanvinken.
TouchFLO kan je aanpassen bij Start, instellingen, tabje systeem en onderaan TouchFLO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pascalheister
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11-05 15:04
Vanmiddag even bij tfortelecom geweest en met dit geweldige apparaatje gespeeld, ze hadden er 3 liggen. Andere winkels hadden nog niks. Waarschijnlijk ga ik zaterdag een nieuw abbo nemen, heb de diamond alvast gereserveerd. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knaak
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 08-09 21:06

Knaak

It's me, Mario!

Daarstraks Cloverfield in Divx kwaliteit zitten kijken in de trein, echt awesome. :D

Tweaks van XDA werken ook goed hier. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 10:54

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Verwijderd schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 16:48:
Voor de geinteresseerden:

Klik op je netwerk icoon boven op je scherm.> je krijgt je provider naam te staan. Onderin staat er instellingen. Klik je daar op dan krijg je een hoop tabbladen (onderin) en dan ga je naar de tabblad "band". Daar zie je bovenin "selecteer uw type netwerk" staan, die staat standaardop "auto".

zet die op "gsm" en sla het op. let wel op dat ook echt word opgeslagen. grote kans dat je bereik nu meer strepen laat zien. Maar of je daarmee ook 3g instellingen teniet heb gedaan weet ik niet. maar bereik is nu gewoon veel beter. Ik heb een t-mobile abbo.
Thanks man, dat heeft zeker geholpen bij mij _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dimocash
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12-09 12:29
hij is binnen :D:D:D:D

wat een mooi ding zeg
ff ermee spelen maar qua looks is het echt heel mooi en heel licht zeg....
oplader is zelfs erg mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djjef85
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 26-09-2020
Wat ik me afvraag en nog niet heb teruggelezen in dit topic: zitten hier wel de Qualcomm drivers bijgeleverd of levert HTC weer een half product net zoals met de TyTN II?

[ Voor 25% gewijzigd door djjef85 op 12-06-2008 19:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hem eindelijk, en ben er erg over te spreken.
Lekker snel, grafisch een wonder!!

Foto's zien er ook goed uit :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nikao
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 10-02-2022
badflower schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 17:42:
vanochtend binnen gekregen, dus hierbij een korte review.

allereerst de verpakking. Dit is echt, na Apple, de mooiste verpakking die ik ben tegengekomen. Je hebt echt het gevoel dat je iets supers hebt binnengekregen. Veel lof hiervoor voor HTC.
Helaas wordt het daarna allemaal wat minder...

Opstarten telefoon eerste keer, moet je 5x (!) het scherm calibreren van WM. Tja. Ik dacht hij zit in een oneindige loop. Ook krijg je bij het opstarten, als eerste de tekst "smart mobility" te zien, met rechtsonderin het hoekje wat vreemde codes in rode tekst. Heeft iedereen dit? Niet echt gebruiksvriendelijk.

TouchFlo moet je manual opstarten, door te dubbelklikken. Het ziet er allemaal geweldig uit, maar het is traag. Ik kom zelf van een SE M600i af, de rampentelefoon van SE, en die was traag. Nu dacht ik, ok, 2 jaar later zullen de smartphones wel wat sneller zijn geworden. Nou, helaas niet. Wisselen tussen verschillende onderdelen in de Touchflo gaat echt niet vloeiend: duidelijk lag. Zeker als je met je vinger het hele scherm opzij schuift.
En als je gebeld wordt kun je lachen:
- eerst gaat de ronde knop onderaan een beetje knipperen: 1ste seconde
- Dan gaat de muziek aan - 2de seconde
- en dan krijgt de TouchFlo door dat er een gesprek binnenkomt: 3de seconde
- en helaas herkent hij de nummers niet, want TouchFlo lijkt niet direct gekoppeld te zijn aan je contacten!!!!
Tja...

Dan wat betreft de interface: het onderdeel telefoon, waar je dus kunt bellen, is klein weggestopt als tekstuele knop in de linkeronderhoek van de homescreen. Kom op HTC! Het is toch een telefoon! Dan wil je natuurlijk iemand bellen. Echter contacten selecteren gaat niet zo lekker, dus bellen ook niet. Ik zie het me nog niet met 1 hand doen op de fiets zeg maar. Jammer genoeg, en dit dacht ik altijd, kun je in de TouchFlo niet door je contacten flippen zoals je in alle filmpjes ziet staan. Dat zijn namelijk je favoriete contacten! Max 15 stuks. De andere contacten moet je via een omslachtig tekstueel menu, dat weer in het ver weggestopte telefoononderdeel zit, selecteren.

Verder, als je iets dieper doorklikt in de menu's van Touchflo, krijg je dus WM pop-ups menus. Die zijn totaal niet gemaakt om met je vinger te bedienen, en die krijg je alleen weg door een heel klein kruisje of OK knopje in de rechter bovenhoek aan te klikken. Echt gebruiksvriendelijk, hoe bedenken ze het!
Dit probleem zul je vooral tegenkomen bij de agenda, die dus puur WM is, met z'n klein kruisje als je hem weg wilt hebben. Deze is dus niet in de TouchFlo geintergreerd. Een jammerlijke misser.

Nog meer frustratie: OK, het is iets van WM en niet van HTC , maar push-email werkt dus alleen met een recente Exchange server. Dat kon mijn Symbian SE M600i wel, dus dat wordt afkicken. Ik weet er zijn externe tools voor, maar toch weer lekker monopolistisch van Microsoft. Bovendien krijg ik tot nu toe geen enkele email binnen van zowel eigen domein als m'n gmail (beide imap). Ik zal wel wat verkeerd hebben gedaan, ergens....

Dan Opera browser. Ik heb 2 jaar Opera Mini gebruikt, daar is deze browser op gebaseerd. De HTC Opera browser kan er niet aan tippen. Zo kun je niet makkelijk terug in je cash browsen (in Opera Mini gaat dit flitsend snel), kun je geen custom search-fields maken, en doet hij geen auto-finish van domeinnamen die je intypt.
Bovendien is de browser brak, bij mij al 2 keer gecrashed, en dan crashed de hele telefoon. Ik raad iedereen aan Opera Mini te gebruiken.
Trouwens, YouTube crashte ook al, nam ook de hele telefoon mee.

Dan nog even over de behuizing / constructie:
De knoppen onder de Touchscreen zien er echt goedkoop uit. Het lijkt of er nog een protection sheet overheen zit, maar ik die er echt afgehaald. Niet mooi. Knoppen voelen ook goedkoop aan.
Achterkant is mooi, maar zit vrij los, dus gaat makkelijk open.
Hele telefoon wordt ontzettend snel vetterig, door je vingers: verkeerde materiaalkeuze. Alleen door constant te poetsen blijft je Diamond een diamond.

OK, ik weet, het is de eerste dag, de telefoon en ik moeten nog even aan elkaar wennen. Ik heb nog veel positieve hoop, het is vast allemaal niet kommer en kwel.
Maar ik had hoge verwachtingen van alle recenties, filmpjes en verhalen van de afgelopen tijd. Als je dan dit als eindproduct in je handen krijgt ben je toch een beetje teleurgesteld. Dus daarom vrees ik toch echt dat deze binnen een maand op marktplaats staat en wordt vervangen door een iPhone.
dank voor je heldere review, al herken ik veel punten die je noemt niet of ben ik het er niet mee eens:

-kalibreren:
bij mij was het na 1x klaar.. dus geen 5x overnieuw oid..

- snelheid
ik vind de snelheid echt meer dan prima.. ik krijg bijna het gevoel dat de mensen die klagen over traagheid ofwel een 'slecht' exemplaar hebben ontvangen.. ofwel vergeten dat alle apps open blijven staan en de telefoon traag is bij x openstaande apps..

- gebeld worden
het klopt dat het scherm wat traag reageert als je gebeld wordt, al heb ik hier persoonlijk geen moeite mee.. het probleem dat de caller niet herkent wordt heb ik niet overigens..

- en wat betreft je opmerking over de textuele link naar de telefoon functie in het homescherm:
er zit notabene een dedicated knop op je mobiel voor deze functie! wat moet HTC nog meer doen voor jou om te kunnen bellen??

- de WM popup menus die niet met de vinger te bedienen zijn
helemaal mee eens, als is mijn benadering meer andersom; ik was positief verrast over de bedienbaarheid (inc. het typen) van de mobiel met je vinger/duim

- vette vingers
tsja.. daar is het een touchscreen voor toch?

al met al ben ik juist wel erg onder de indruk na de eerste ervaringen..
enige probleem dat ik had is dat de telefoon 1x gecrashed is nadat hij uitviel tijdens het bellen due to low batt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vanochtend binnen gekregen, dus hierbij een korte review.
...en een heel hoop negatief bla bla bla...
Waardeloos deze korte review, alleen maar negatief geleuter...

Pfff... 5x je scherm calibreren 8)7 , koop gewoon een simpel telefoontje ;)
Fragiel 8)7 en een iPhone is niet fragiel :?

En de TouchFlo is maar een stukje software over WM heen, dus ga daar geen telefoon op afkraken!
Is toch logisch dat als je dieper in de menu's gaat dat je toch weer WM schermpjes tegenkomt, zo werken alle PlugIns.
Ding werkt nu eenmaal onder WM en gelukkig maar :Y

Bevalt het je niet installeer je toch gewoon wat anders ;) wordt hij ook heel wat sneller!
Doe dat maar eens op zo'n waardeloze iPhone en/of Symbian toestelletje .

Enigste pluspunt v/d iPhone is de interface :? maar ja er zit geen reet op dat ding en je kan er ook weinig mee qua mogelijkheden, dus alles is lekker simpel gehouden voor het grote (domme) publiek zeg maar ;)

En wat WM betreft, ja daar heb je nu eenmaal af en toe een stylus voor nodig ;) wees blij dat het WM is, en geen iPhone troep of nog erger Symbian!

In iedergeval site's genoed die kunnen aantonen dat:
iPhone is gewoon heel wat minder... qua techniek qua mogelijkheden qua software, qua alles :P

En als mensen zo stom zijn om dat niet te begrijpen dan moeten ze maar gewoon die iPhone gaan kopen als hij uit is 7(8)7
De iPhone was in 't begin al drie keer niks, en aangezien de nieuwe iPhone 3G slechts simpele uitbreidingen heeft, die elke andere phone al lang heeft, zegt dat eigenlijk al genoeg :?

Apple verstaat wel de kunst om met veel poespas iets aan te kondigen wat al jaren in elke telefoon aanwezig is!, maar ja er zijn altijd mensen die er in trappen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nikao
nog even een paar eerste ervaringen/meningen van mijn kant (en die van m'n collega's ;) )

de verpakking is zeer mooi gedaan.. uitpakken is een genot ;)
ik ben zeer te spreken over de afmetingen van het toestel.. na verschillende foto's gezien te hebben was ik een beetje bang dat het wellicht wat aan de kleine kant zou zijn, maar ik vind de afmeting eigenlijk perfect..
voelt goed in de broekzak, iets wat ik bij de P3300 eigenlijk niet vond..

Daarna was ik ook zeer onder de indruk van het scherm; erg mooi beeld en helderheid/contrast..
de batterij lijkt zoals verwacht wel erg hard te gaan, maar ik verwacht daar niet al te veel last van te hebben, aangezien ik toch vaak bij de computer zit (zowieso op werk) en de telefoon dan aan de compu kan hangen..

Enige problemen wat ik had tot nu toe is de crash nadat de telefoon was uitgevallen tijdens het bellen, en een vastgelopen weather program (kon niet meer scrollen naar andere steden toen ik bij Brussel was.. Stad verwijderen was de oplossing..)

Over de snelheid ben ik dus meer dan tevreden.. het is alleen wel lastig dat een app sluiten (met kruisje) de app blijkbaar niet echt afsluit, waardoor je voor je het weet een aantal apps open hebt en de telefoon wel wat trager wordt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Rougenator schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 18:40:
[...]

Je hebt toch geen dikke vingers? :) De verpakking is prima te openen als je het rustig uitpakt. Ik geef toe je moet wel een mesje of een wat langere nagel hebben om het plakbandje los te peuteren...

Met je vinger het scherm bedienen: Ja, daar moet je even aan wennen als je dit niet gewend bent. Een uurtje laten wil je niet anders meer...

Fragiel??? Dit toestel heeft als een van de weinige toestellen een stalen frame. Je kan op youtube een filmpje zien waar ze de TD testen doormiddel van het laten vallen van grote hoogtes en ze gooien er zelf mee tegen een deur aan. De Diamond blijft gewoon heel.
geen idee of ik dikke vingers heb, normaal zou ik zelf zeggen maar goed.

En fragiel; tja ik vond hem maar gammel aanvoelen en dan bedoel ik ook te zeggen dat ik een gsm dus liever niet via internet koop want heb er nog nooit een gehad (afgezien van alle Siemens toestellen) die het langer dan een jaar uithielden zonder terug te moeten voor een reparatie. En dan is het wel fijn dat je naar een winkel kan. Maar ja als ik bij die winkel dan weer 160 euro meer moet betalen dan hoeft het voor mij niet meer.

Ik weiger echt 330 euro neer te leggen voor een telefoon met een abo van 35 euro per maand

zeker niet als je dan een telefoon hebt die je niet hoort overgaan zelfs op de hardste stand niet. Maw; het geluid was echt heeeel zacht vergeleken met mijn SE K800

[ Voor 5% gewijzigd door Phusebox op 12-06-2008 19:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleehond
Phusebox schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 19:32:Ik weiger echt 330 euro neer te leggen voor een telefoon met een abo van 35 euro per maand
Zoveel :? Ik heb 31.50 kosten per maand (minuten, smsen en onb. internet!) Daarbij NIKS betaald voor de phone. Ik weet niet wat voor aanbiedingen jij hebt gehad?

Maar goed, we mogen niet te diep ingaan op abonnementen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een hoop tegenstrijdige ervaringen als ik het zo een beetje doorlees.

Ik heb zojuist even gespeeld met de Diamond in de Mediamarkt en moet toegeven dat ik zelf ook een beetje teleurgesteld ben. Ik was erg onder de indruk van het toestel (hell, heb zelfs de ts gemaakt :p) Maar nu ik ermee heb gewerkt valt ie me toch tegen.

Ik heb een flink aantal WM toestellen gehad, van een Motorola Mpx200 tot een Tytn2. Het scherm van de Diamond is adembenemend, maar de Touchflo 3D interface valt me toch tegen. Reageert traag, echt heel traag, veel erger dan mijn Tytn, die ik ook nog gehad heb. Herkent mijn (misschien dikke?) vingertjes niet in het balkje onderin en is behoorlijk laggy.

Was er behoorlijk van overtuigd dat dit mijn nieuwe windows mobile phone zou worden, maar nu denk ik; iPhone 3G?

Jammer, maar misschien had ik langer dan 25 minuten (bijna wachtrij achter me :P) moeten spelen met het toestel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knaak

Knaak

It's me, Mario!

Wat ik erger vind is dat TouchFlo3D bij mij geen albums/foto's meer ziet :? Erg vreemd, maargoed, ik had alle standaard albums + covers verwijderd en toen begon de zooi. :(

Mocht iemand hier een oplossing voor weten, graag. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nikao
Verwijderd schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 19:41:
Een hoop tegenstrijdige ervaringen als ik het zo een beetje doorlees.

Ik heb zojuist even gespeeld met de Diamond in de Mediamarkt en moet toegeven dat ik zelf ook een beetje teleurgesteld ben. Ik was erg onder de indruk van het toestel (hell, heb zelfs de ts gemaakt :p) Maar nu ik ermee heb gewerkt valt ie me toch tegen.

Ik heb een flink aantal WM toestellen gehad, van een Motorola Mpx200 tot een Tytn2. Het scherm van de Diamond is adembenemend, maar de Touchflo 3D interface valt me toch tegen. Reageert traag, echt heel traag, veel erger dan mijn Tytn, die ik ook nog gehad heb. Herkent mijn (misschien dikke?) vingertjes niet in het balkje onderin en is behoorlijk laggy.

Was er behoorlijk van overtuigd dat dit mijn nieuwe windows mobile phone zou worden, maar nu denk ik; iPhone 3G?

Jammer, maar misschien had ik langer dan 25 minuten (bijna wachtrij achter me :P) moeten spelen met het toestel...
voor wat betreft de traagheid; heb je wel gechecked of er niet tig apps open stonden toen je hem uitprobeerde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nikao schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 19:51:
[...]

voor wat betreft de traagheid; heb je wel gechecked of er niet tig apps open stonden toen je hem uitprobeerde?
Zeker gechecked, toen bleek dat dat niet het geval was en ik me nog meer verbaasde over de lag, heb ik m voor de zekerheid nog ff gereboot, wat ook geen verschil maakte...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 10:54

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

nikao schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 19:18:
- snelheid
ik vind de snelheid echt meer dan prima.. ik krijg bijna het gevoel dat de mensen die klagen over traagheid ofwel een 'slecht' exemplaar hebben ontvangen.. ofwel vergeten dat alle apps open blijven staan en de telefoon traag is bij x openstaande apps..
Lol, het eerste wat ik doe is de instellingen van taskmanager veranderen. En dan nog bleef hij traag. Heeft niks met die instellingen te maken maar dat de skin zoveel resources eet.

En waarom heeft men zoveel kritiek op degene die teleurgesteld zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yzord schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 19:58:
[...]

Lol, het eerste wat ik doe is de instellingen van taskmanager veranderen. En dan nog bleef hij traag. Heeft niks met die instellingen te maken maar dat de skin zoveel resources eet.
Ja, die skin kun je uitzetten en dan houd je m.i. een retesnelle PDAfoon over...genoeg leuke apps om hem ook leuk en functioneel te maken (ik speel, na een halve dag spelen, reeds met die gedachte nl.).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Phusebox schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 19:32:

Ik weiger echt 330 euro neer te leggen voor een telefoon met een abo van 35 euro per maand
.
Tja...
In de winkel bekijken en/of testen en dan via internet de goedkoopste bestellen met een een leuk abo & internet & verzekeringetje ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog een vraagje trouwens..
Mijn TD geeft nu aan dat mijn sim vol zit, en kan dus geen smsberichten ontvangen.. Ik neem toch aan dat dat ding die berichten ook op zijn eigen schijf weg kan zetten? hoe doe ik dat?

Groet,

Sander

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan wat betreft de interface: het onderdeel telefoon, waar je dus kunt bellen, is klein weggestopt als tekstuele knop in de linkeronderhoek van de homescreen. Kom op HTC! Het is toch een telefoon! Dan wil je natuurlijk iemand bellen. Echter contacten selecteren gaat niet zo lekker, dus bellen ook niet. Ik zie het me nog niet met 1 hand doen op de fiets zeg maar. Jammer genoeg, en dit dacht ik altijd, kun je in de TouchFlo niet door je contacten flippen zoals je in alle filmpjes ziet staan. Dat zijn namelijk je favoriete contacten! Max 15 stuks. De andere contacten moet je via een omslachtig tekstueel menu, dat weer in het ver weggestopte telefoononderdeel zit, selecteren.
In de filmpjes is het altijd naar voren gebracht als een favorietenlijst. En kom op zeg, wie belt er nu elke dag met 150 man? Iedereen heeft een groep die ze vaker bellen dan anderen, dat dekt die favorietenlijst prima.

Over die andere contacten is het misschien handig om eerst eens de handleiding door te lezen en dan smart dial.
Dan Opera browser. Ik heb 2 jaar Opera Mini gebruikt, daar is deze browser op gebaseerd. De HTC Opera browser kan er niet aan tippen. Zo kun je niet makkelijk terug in je cash browsen (in Opera Mini gaat dit flitsend snel), kun je geen custom search-fields maken, en doet hij geen auto-finish van domeinnamen die je intypt.
Bovendien is de browser brak, bij mij al 2 keer gecrashed, en dan crashed de hele telefoon. Ik raad iedereen aan Opera Mini te gebruiken.
Trouwens, YouTube crashte ook al, nam ook de hele telefoon mee.
Deze browser is gebaseerd op Opera Mobile 9.5, niet op Opera Mini. Maar goed, je mag het niets vinden. Wel heb je teminste de vrijheid om te kiezen. Als de Safari browser niet de functies heeft die je wil, kan je niet weg met een iPhone.
Verwijderd schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 18:07:

Zo is de eerste layer wel volledig met vingers te bedienen, maar van zodra je weer dieper gaat krijg je weer de gewoonlijke WM dingetjes, waar je dus een stylus voor nodig hebt (kruisjes). (en aangezien iedereen met android of iPhone gezien heeft hoe het OOK kan, is een stylus anno 2008 volledig not done voor een feature phone.Stylus is zo 2003)

Maw, indien google android eind dit jaar verschijnt (en te installeren is op een willekeurige smartphone, al heb ik geen idee hoe dat zou moeten) is er nog hoop voor de mensen die in eerste instantie ontchoogeld zijn door de touch diamond (zie hierboven).
En dat besef je pas na aankoop? Je weet dat je WM krijgt, je weet dat er een stylus bij zit. Dat is niet voor niets. Wil je een TD, dan stel je je daarop in. Dat je ontchoogeld bent, begrijp ik dan ook niet. De doorgaans meest gebruikte opties kunnen gewoon per vinger, daarvoor is touchflo.

Is dat niets voor je, neem een iPhone. Super gebruikersvriendelijk, maar wel beperkingen op softwarematige vlak. Geen office documenten kunnen bewerken? Geen fatsoenlijke messenger om te chatten? Nou, geef mij dan maar een stylus! Ieder zijn afweging natuurlijk, maar dan wel vooraf :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Inderdaad! Viel me ook op! Iedereen mag toch zijn mening geven, ook al zijn deze negatief!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb dat ding ook in mijn bezit, een en al lof.
Kan zelfs keihard me muziek streamen vanaf m'n pc (over het internet met shoutcast).
Noppes problemen. (behalve dat die m'n carkit niet pakt :( )

*TIP, knip je wijsvingernagel in een goeie stylus punt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellboy123
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18:27
ik heb zo goed als alles bijgehouden, maar het is snel gegaan de afgelopen dagen dus ik hoop dat de vraag niet al gesteld is.

We hebben nu dus mooi touchFLO 3d, maar kan je ook de gewone oude touchFLO gebruiken? Dus zoals bij de "oude" touch en touch cruise?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Verwijderd schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 20:24:
Heb dat ding ook in mijn bezit, een en al lof.
Kan zelfs keihard me muziek streamen vanaf m'n pc (over het internet met shoutcast).
Noppes problemen. (behalve dat die m'n carkit niet pakt :( )

*TIP, knip je wijsvingernagel in een goeie stylus punt!
keihard in de zin van volume? had niet het gevoel dat ie echt hard ging

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 20:16:

En dat besef je pas na aankoop? Je weet dat je WM krijgt, je weet dat er een stylus bij zit. Dat is niet voor niets. Wil je een TD, dan stel je je daarop in. Dat je ontchoogeld bent, begrijp ik dan ook niet. De doorgaans meest gebruikte opties kunnen gewoon per vinger, daarvoor is touchflo.

Is dat niets voor je, neem een iPhone. Super gebruikersvriendelijk, maar wel beperkingen op softwarematige vlak. Geen office documenten kunnen bewerken? Geen fatsoenlijke messenger om te chatten? Nou, geef mij dan maar een stylus! Ieder zijn afweging natuurlijk, maar dan wel vooraf :+
Doe maar rustig, ik heb helemaal geen TD. Het waren slechts enkele bedenkingen over Touchphone interactie gebaseerd op wat ik hier las.

Uiteraard is een iPhone m'n eerste keus, weet alleen niet of ik die ooit nog officieel simlockvrij zal kunnen vastkrijgen. Zolang dat niet het geval is doe ik wel rustig verder met de uberbasic plastic fantastic 256kleuren 120*80 pixel telefoon die ik nu heb ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rusteloos
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 29-10-2012
Hey mensen even een korte vraag. (if you don't mind)

Is het mogelijk TouchFLO 3d uit te schakelen (of nog liever te deïnstalleren?) zoja...
Werkt het apparaatje dan wel vlot? Geen vertragingen?
Ik hoef geen fancy smancy shit. (no offense) ik wil vlotjes bellen, navigeren en me agenda bijhouden. That's it.

bedankt voor de input. ik ga proberen a.s zaterdag ff dat ding zelf te testen.

SPECS: Intel Core i8-1080 @ 8 x 6666MHz, 12GB DDR3-3200, 3DFX DOOVOO 7, GTX-ultra-CrossDressed 4GB, Aureal Vorte-1 A3D, 2x WD T-Rex SSD 1TB RAIDX, 80" Samsung 1200HZ UHDV 3D AMOLED-HYBRID, Apple iDon't, Windows PX Pro SP3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleehond
Ik vraag me af wat er met de HTC TD aan de hand is. De een zegt: snelheid prima, de ander zegt bagger. Liggen de wensen zo sterk uiteen, of is er wat anders aan de hand? Het lijkt er bijna op dat de mensen die klagen over de snelheid, de allersnelste computerprocessor in huis hebben, en dus een gigantische snelheid gewend zijn, en dit ook in hun telefoon verwachten ofzo? Of is het gewoon ECHT retetraag dat toestel? If yes, dan wordt dit dus een gigantische miskoop :( !? Echter, ik ga van de meest SIMPELE mobiel die er is, naar deze, dus wat dat betreft zal het voor mij desalniettemin een dikke stap VOORWAARDS zijn...?

@ rusteloos: waarom koop je een Diamond terwijl je niet al die fancy shit zoals TF3D enzo wilt hebben? Klinkt een beetje tegenstrijdig zeg. Had dan een simpele mobiel gekocht, zonder al die "fancy-shit"...

[ Voor 14% gewijzigd door Sleehond op 12-06-2008 20:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijsco
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
[...]

Dat vind ik inderdaad ook nogal opvallend Het is natuurlijk nooit leuk als je nieuwe speeltje afgekraakt wordt ook al kan dat terecht zijn. Ik vind het toch fijn om te weten wat de ervaringen zijn, maar natuurlijk hoop ik stiekem ook dat het wel meevalt met de traagheid (Ik "krijg" er deze of volgende week ook een). In het ergste geval doe ik het gewoon zonder touchflow net als nu op mijn htc p3600, dat vind ik ook prima werken.

Ik heb wel het idee dat de meeste negatieve reacties van mensen komen die een telefoon gewend zijn en dit dus hun eerste pda-phone is. Ik vind die twee types telefoon simpelweg niet te vergelijken. Dus als iedereen die het een rotding vind omdat het anders is dan zijn nokia/sonyericcson/samsung/... Dat dan aan wil geven in het "ik vind windows mobile helemaal niks topic", zodat we dan deze telefoon kunnen vergelijken met ander WM devices wat wel een terechte en nuttige vergelijking is.

Als ik bellen erg belangrijk zou vinden zou ik ook echt voor een simpelere telefoon gaan met een numeriek toetsenbordje of misschien een symbian geval, maar zeker geen touchscreen. Ik heb een aantal maanden tussendoor een nokia 6230 gehad en kwa gebruiksgemak wint die het duidelijk van mijn p3600. Ook paired deze beter met mijn carkit.
Daar staat natuurlijk weer tegenover dat internetten/agendafuncties/navigatie daar weer voor geen meter werkt terwijl dat echt perfect werkt op mijn p3600. En dat is dan ook de reden dat ik weer voor een WM telefoon met touchscreen ga.

Verder is de iphone inderdaad ook leuk, maar daar loop je wat meer het risico dat je iets niet kan aanpassen zoals je het wil, of dat je zelfs voor je software moet betalen :o Maar daar staat weer tegenover dat het wat stabieler is en lekker soepel werkt (gebaseerd op een half uurtje spelen).

Dingen als de slechte ontvangst bij sommigen, en matige behuizing baren mij wel enigszins zorgen, maar toch lijkt de Diamond mij een geweldig toestel. Zelfs als de touchflow tegen zou vallen en het niet gefixed wordt in eventuele updates is het nog een erg mooi klein WM toestel met gps en een VGA! scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Probleem opgelost, naast het kleine toetsenbordje zit een driehoekje.. Als je daar op drukt kan je m wel wijzigen.. Bij mij doet hij het daar wel, maar in het 'gewone' WM niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ganymedus
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 03-09-2023
Hoe kan het dat men zoveel negatieve ervaringen heeft met de snelheid, de skin lijkt mij niet zo ontzettend zwaar dat het de recources van de pda volledig claimt. Heeft er iemand al gekeken hoeveel recources er worden geclaimt door de skin?

Díreach don la ínníu ná bíodh buaírt ort!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 20:19:
[...]

Inderdaad! Viel me ook op! Iedereen mag toch zijn mening geven, ook al zijn deze negatief!
Natuurlijk mag dat!

Maar dan wel juist onderbouwen...
De meeste negatieve ervaringen komen door pure onkunde en/of onwetendheid van Windows Mobile 6.1.
De kenners van WM zullen het met mij eens zijn, je haalt ze er zo tussenuit ;)

Maar wat mij opvalt is dat de meeste van die negatievelingen daarna meteen denken over te stappen naar een iPhone, hoe dom kan je zijn!
Je moet geen appels met peren vergelijken.

Is hij traag of weet ik veel wat en heb je geen WM ervaring zorg dan dat je huiswerk doet, heb je daar geen zin in, koop dan een simpel telefoontje en/of ga terug naar de winkel en ruil hem om/in voor een ander!

Ik heb ervaring met tig WM toestellen/iPhone/Symbian toestellen en moet zeggen de TD vind ik zeker niet tegenvallen qua snelheid en qua mogelijkheden super!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nikao
de geluidskwaliteit tijdens het bellen is ook erg ok trouwens.. heb het idee dat deze beter is dan die van mijn Nokia N73 of HTC P3300

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

is het mogelijk om die roaming volledig af te zetten?
ik ben van belgie, en heb een prepaid kaart, kreeg net een sms dat mijn kaart op is :p
heb het automatisch updaten van het weer wel al afgekregen.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 12-06-2008 21:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleehond
Verwijderd schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 20:50:
is het mogelijk om die roaming volledig af te zetten?
ik ben van belgie, en heb een prepaid kaart, kreeg net een sms dat mijn kaart op is :p
heb het automatisch updaten van het weer wel al afgekregen.
Ik kan ook nergens vinden of je een ontvangstbevestiging kan krijgen bij het versturen van een sms
Kost het updaten van het dingen zoals het weer etc geld dan?
Als ik straks onbeperkt internet heb, dan neem ik aan dat dat voor mij niet opgaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sleehond schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 20:52:
[...]

Kost het updaten van het dingen zoals het weer etc geld dan?
Als ik straks onbeperkt internet heb, dan neem ik aan dat dat voor mij niet opgaat?
Wat denk jezelf?

In beide gevallen is het antwoord ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 20:42:
[...]

Natuurlijk mag dat!

De meeste negatieve ervaringen komen door pure onkunde en/of onwetendheid van Windows Mobile 6.1.
Nou, ik heb zo'n 5 verschillende WM toestellen gehad, en vond dit toch echt té traag reageren./

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rougenator
Rougenator schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 18:32:
Tja, zo heeft iedereen zo zijn plus en min punten over de TD. Ze ziet dan overigens gelijk wel of het ervaren WM 6 cg. WM 6.1 users zijn of niet. Na de een Qtek, een TyTn en een TyTn II is deze Diamond een enorme verbetering. Ze hebben duidelijk voor een modus gekozen tussen het gebruik van een vinger of de stylus. Je kan hieruit kiezen en is dus niet te vergelijken met een iPhone. Alleen de techniek van de screens zijn al anders. En als je 5 x je screen moet calibreren, dan druk je toch niet hard genoeg en niet precies op het kruispunt van de kruisjes, dus dat ligt aan jezelf!!! Dit had mijn vriendin gisteren ook ;)

Wat ik gelijk met de Diamond heb gedaan is Resco Explorer installeren en dan via Xda het progje van Schaps "Advanced Configuration 2.1 geinstalleerd, daarmee kan je verschillende tweaks kan laten uitvoeren die het gebruikers gemak, de snelheid van WM 6.1 en het reageren van het touchscreen verbeteren (bijvoorbeeld de kracht die je moet uitoefenen om met je vinger of met je stylus een actie via het touchscreen moet realiseren). Ook de KaiserTweak tool van onze beste landgenoot Jorrit Jongma is een goede aanvulling op de tool van Schaps. Ik hoop dat zij deze tools expleciet aanpassen voor de TD!?

Verder kan je met heel veel gratis progjes de layout aanpassen zoals je dat zelf wilt. Zie ook weer xda developers daar is een draadje met de verschillende today screenlayouts. Veel andere gratis progjes zijn weer handig om GPS fix te versnellen, de registery te tweaken etc.

Dus oordeel niet te snel. Je kan zelf heel veel aanpassen aan de Diamond. Out of the box is het een prima toestel vergeleken bij heel veel andere toestellen (ja ik heb ook de iPhone en symbian toestellen gehad), maar dit is wat mij betreft het beste toestel so far. Ik hou dan ook van mijn eigen pc's bouwen en inrichten met de software die ik er zelf op wil hebben. Zo gaat het ook met de Diamond.

Succes met jullie diamantjes!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rougenator
Ik heb verschillende vragen gezien over de snelheid van het toestel. Zie mijn quote hierboven...

Verder kan je door op de balkjes met pijltje wat in het rechtsboven venster staat de instellingen van je taskmanager aanpassen. Nl. wat velen niet weten is dat als je een progje uit klikt via het kruisje rechtsboven, dan minimaliseer je het progje ipv dat je het uit klikt. Je kan dit aanpassen als volgt:
Klik, ((mits je geen progjes aan hebt staan (zichtbaar)), rechtsboven op de 3 balkjes en raar pijltje en klik dan op het middelste icoontje (tool), dan ga je naar het tabje genaamd "knop" en daar moeten de twee vinkjes staan in de vierkantjes en het eerste rondje moet aangeklikt staan. Dan pas klik je meteen de progjes uit; definitief. Wil je wel een bepaald programma minimaliseren, dan kan je dat regelen bij de tabjes Actief en Exclusief.

Je kan nu zien dat je processor (rechter icoontje met het aantal in gebruik genomen % van de processor) minder belast wordt.

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nikao
Rougenator schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 21:12:
Ik heb verschillende vragen gezien over de snelheid van het toestel. Zie mijn quote hierboven...

Verder kan je door op de balkjes met pijltje wat in het rechtsboven venster staat de instellingen van je taskmanager aanpassen. Nl. wat velen niet weten is dat als je een progje uit klikt via het kruisje rechtsboven, dan minimaliseer je het progje ipv dat je het uit klikt. Je kan dit aanpassen als volgt:
Klik, ((mits je geen progjes aan hebt staan (zichtbaar)), rechtsboven op de 3 balkjes en raar pijltje en klik dan op het middelste icoontje (tool), dan ga je naar het tabje genaamd "knop" en daar moeten de twee vinkjes staan in de vierkantjes en het eerste rondje moet aangeklikt staan. Dan pas klik je meteen de progjes uit; definitief. Wil je wel een bepaald programma minimaliseren, dan kan je dat regelen bij de tabjes Actief en Exclusief.

Je kan nu zien dat je processor (rechter icoontje met het aantal in gebruik genomen % van de processor) minder belast wordt.

Succes!
of je moet je even het volgende realizeren:

kruisje aantikken = minimalizeren
kruisje ingedrukt houden = sluiten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rougenator
Verwijderd schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 21:02:
[...]

Nou, ik heb zo'n 5 verschillende WM toestellen gehad, en vond dit toch echt té traag reageren./
Dat is echt raar. Snelste processor, WM 6.1 is ook al veel sneller dan 6.0 en jij hebt er last van. Het is uiteraard geen Core 2 Duo E8500, maar voor het werk wat dit toestel moet doen is het sneller dan welk WM xx toestel dan ook...

Kan je vertellen wat je aangepast hebt tov hoe het standaard geleverd werdt. Wellicht is er een goede reden voor....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rougenator
nikao schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 21:16:
[...]

of je moet je even het volgende realizeren:

kruisje aantikken = minimalizeren
kruisje ingedrukt houden = sluiten
Klopt, die was ik nog vergeten ;) Behalve dat 2 x z moet een s sijn :)

[ Voor 6% gewijzigd door Rougenator op 12-06-2008 21:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AngelusHD
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 26-07 19:18
[...]

Natuurlijk mag dat!

Dat is vrijwel ook precies wat de meeste dus niet doen, en ze voelen zich allemaal 1 voor 1 persoonlijk aangevallen indien er op een normale wijze wat zinnigs op gezegd word.

Yzord is ook al geholpen met zijn GSM antenne. Het kapje is materieel, nog geen ander gezien met het zelfde probleem.

Ik zou zelf persoonlijk terug gaan naar de winkel waar je het product hebt aangeschaft, en omruilen voor een nieuwe, vind ik wel juiste oplossing voor zulk soort problemen.
Verwijderd schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 21:02:
[...]

Ben erg benieuwd naar dit toestel, op dit moment ben ik in bezit van de eerste lading HTC touch 200mhz proccesortje, met genoeg tweakjes en programmatjes is ie lekker snel en reageert goed zodra je gebeld word, dus met een TD zal dit zeker geen probleem moeten zijn indien dit ook echt daadwerkelijk een probleem vormt.
Denk het persoonlijk niet, als je een Touch Basic gewent bent. _/-\o_

gitkua niks is persoonlijk bedoeld, eigenlijk helemaal niet op jouw.. maar ik wadeer je mening, en uitteraad ga ik het zelf even van de week ook testen, je kan zomaar gelijk hebben en dat ik je mening misschien deel. (hoop het stiekem niet, vindt het echt een wijz toestel om te zien)

Ben benieuwd :)

[ Voor 20% gewijzigd door AngelusHD op 12-06-2008 21:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knaak

Knaak

It's me, Mario!

Of je houd de X bovenin gewoon 3sec ingedrukt :)

edit: spuit11

[ Voor 15% gewijzigd door Knaak op 12-06-2008 21:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

[...]

Natuurlijk mag dat!

Doe niet zo elitair joh. Er zijn tegenwoordig bijna geen high-end toestellen meer die geen smart-phone zijn, dus je moet haast wel over op WM/Symbian/iPhone. Omdat het WM is moet je maar accepteren dat het traag reageert en niet heel goed werkt?

Ik vind mijzelf een behoorlijke prosumer, maar smartphones hebben mij nooit kunnen overtuigen. Te traag, bel- en sms-gedeelte vaak ondergeschikt aan de rest. En met de gewone toestellen kon ik alles doen (bellen, sms-en, MMS-en, emailen, internetten, behoorlijke foto's maken). Inmiddels zijn we wat verder in de tijd en wil ik graag een toestel met GPS, Wifi en evt. een touchscreen bovenop. Dan kom je bijna automatisch bij een smartphone uit.
Nu pretendeert de Diamond een consument-vriendelijk toestel te zijn dat je met één hand kan bedienen. Alleen blijkbaar lukt het ze niet om met 575mhz (!!!) én 3d acceleratie een soepele userinterface af te leveren. En werkt het touchscreen ook niet heel erg mee. Dus aan de ene kant wordt de hardware sneller een sneller, maar wordt de gebruikerservaring er niet veel beter of juist slechter op.

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rougenator
+ dat het logisch is dat de achterkant van plastic is , want anders wordt het antenne en vooral het GPS signaal iets minder of beinvloed. Dat is ook waarom de nieuwe 3G iPhone ook een plastic achterkant heeft gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rougenator schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 21:12:
Hele goede uitleg

[...]

Je bedoelt werkgeheugen, niet processor

Vandaag ook mijn Diamond NL binnengekregen, jeuj voor de natte postbode! Is voor mij een update vanaf een VarioII (TyTn) met daarop WM6 Schap's 4.00.

Verpakking is inderdaad wel mooi, gewoon wat bijzonderder dan een standaard telefoondoosje. Voegt voor de meeste mensen waarschijnlijk niet veel toe, maar wordt zeker door anderen zeer gewaardeerd.

Eerste keer opstarten werkte prima, 1x scherm synchroniseren, en daarna netjes de modificaties laten lopen. En inderdaad: zonder de tweaks van XDA loopt TF3D wat traag, vooral als je blijft stilstaan op foto's/video's of muziek. Dus maar meteen de belangrijkste tweaks doorgevoerd (behalve nummer 2, wel wat crashes hiermee gelezen), en daarna gaat het als een trein! Ik vond mijn vorige telefoon vaak niet bijster snel, iets dat ik dan ook zeer kan waarderen!

Ik zie links en rechts nog wel wat kleine verbeterpunten voor TF3D, maar ik weet zeker dat HTC over een aantal weken tot maanden met een mooie update aankomt, om alles uiteindelijk te perfectioneren. Je moet niet vergeten dat ze eigenlijk een hele eigen interface hebben ontwikkeld, en dat je nu pas een echt grote gebruikerstest met feedback gaat krijgen. Ik denk dat de gasten van HTC er bovenop gaan zitten om dit toestel helemaal af te maken.

Een laatste minpuntje: had op mijn vorige toestel SMS gebackup met Jeyo SMS BackUp, maar deze werkt blijkbaar niet op een VGA. Nou ja, dan maar een schone SMS-inbox. (vind de threaded SMS echt lekker uitzien trouwens!)

En om helemaal af te sluiten: ik hoop dat er binnenkort een betere batterij beschikbaar komt, die het toestel dan hopelijk niet al te veel dikker maakt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

weet er ook iemand hoe het komt dat wanneer ik een sms krijg, enkel het lampje brand, geen geluidje komt en ook geen getril?
enkel wanneer ik de tel terug uit standby haal krijg ik het geluidje

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 12-06-2008 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raimon
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 03-01-2023
Verwijderd schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 21:25:
weet er ook iemand hoe het komt dat wanneer ik een sms krijg, enkel het lampje brand, geen geluidje komt en ook geen getril?
Misschien dat je even bij de instellingen moet kijken van je geluid??
:?

Misschien een beetje te simpel antwoord, maar het proberen waard, daar kun je je melodie instellen en trilsignaal aanzetten

don't worry, be happy...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rougenator
Shiver23 schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 21:20:
[...]

Doe niet zo elitair joh. Er zijn tegenwoordig bijna geen high-end toestellen meer die geen smart-phone zijn, dus je moet haast wel over op WM/Symbian/iPhone. Omdat het WM is moet je maar accepteren dat het traag reageert en niet heel goed werkt?

Ik vind mijzelf een behoorlijke prosumer, maar smartphones hebben mij nooit kunnen overtuigen. Te traag, bel- en sms-gedeelte vaak ondergeschikt aan de rest. En met de gewone toestellen kon ik alles doen (bellen, sms-en, MMS-en, emailen, internetten, behoorlijke foto's maken). Inmiddels zijn we wat verder in de tijd en wil ik graag een toestel met GPS, Wifi en evt. een touchscreen bovenop. Dan kom je bijna automatisch bij een smartphone uit.
Nu pretendeert de Diamond een consument-vriendelijk toestel te zijn dat je met één hand kan bedienen. Alleen blijkbaar lukt het ze niet om met 575mhz (!!!) én 3d acceleratie een soepele userinterface af te leveren. En werkt het touchscreen ook niet heel erg mee. Dus aan de ene kant wordt de hardware sneller een sneller, maar wordt de gebruikerservaring er niet veel beter of juist slechter op.
Totaal niet mee eens en dat mag uiteraard, net zo goed als ik jou mening ook respecteer, maar de Diamond pretendeerd niet dat je de userinterface met 1 vinger moet of kan bedienen. Daarom hebben ze ook een stylus meegeleverd. Je kan dus je eigen keuze maken.
Verder werken bij mij het touchscreen, de acceleratie zeer goed. Ok, heb het inmiddels Schaps Advanced config tool 2.1 wel het een en ander kunnen versnellen (en dat scheelt!).

Daarom ben ik het eens met JBNL1000, dat je wel wat van WM en HTC af moet weten om het maximale eruit te halen. Overigens zal een standaard user er niks van merken als ze deze draad lezen en ook nog eens naar xda developers gaan om meer te weten over dit toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hem ook een dagje in gebruik en ben er prima over te spreken. MAar begrijp wel de teleurstellende posts van de die-hard gebruikers / tweakers. MAar voor de gemiddelde gebruiker is het wat mij betreft een prima telefoon.

Wat ik echter nog niet heb ontdekt is of en hoe sms-jes doorkomen als hij standby staat. Weet iemand dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rougenator
[quote]Verwijderd schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 21:23:
[...]

Je bedoelt werkgeheugen, niet processor
---> klopt :) O-)

Een laatste minpuntje: had op mijn vorige toestel SMS gebackup met Jeyo SMS BackUp, maar deze werkt blijkbaar niet op een VGA. Nou ja, dan maar een schone SMS-inbox. (vind de threaded SMS echt lekker uitzien trouwens!)
-----> Je kan hiervoor het progje PPCPimBackup gebruiken versie 2.8 geloof ik. Daarmee kan je al je berichten, ook mail etc, je belgeschiedenis en zo nog een aantal zaken backuppen. Ideaal progje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sleehond schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 20:36:
Echter, ik ga van de meest SIMPELE mobiel die er is, naar deze, dus wat dat betreft zal het voor mij desalniettemin een dikke stap VOORWAARDS zijn...?
Da's dan wel een hele grote stap voorwaarts, zal je géén spijt van krijgen ;)
Maar, verdiep je in iedergeval eerst even in WM, dan bespaar je jezelf een hoop vragen/problemen, het is een open systeem en een alles in één apparaat en hij kan ook nog telefoneren moet je maar bedenken.
In iedergeval heel wat meer instellingen dan alleen een telefoontje.
waarom koop je een Diamond terwijl je niet al die fancy shit zoals TF3D enzo wilt hebben? Klinkt een beetje tegenstrijdig zeg. Had dan een simpele mobiel gekocht, zonder al die "fancy-shit"...
Nou ik kan hem wel begrijpen wat TF3D betreft ;)

Je koopt dit ding wellicht om zijn mogelijkheden, en toch niet alleen voor een of ander grafisch schilletje om Windows Mobile.
Er zijn ook mensen die een andere layout (meer is het niet) wensen.
Je kan er op zetten wat je maar wilt en er zijn dus legio mogelijkheden, is maar net wat je mooi/handig vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

Rougenator schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 21:28:
[...]

Totaal niet mee eens en dat mag uiteraard, net zo goed als ik jou mening ook respecteer, maar de Diamond pretendeerd niet dat je de userinterface met 1 vinger moet of kan bedienen. Daarom hebben ze ook een stylus meegeleverd. Je kan dus je eigen keuze maken.
De baas van HTC zegt anders dit:
“The HTC Touch Pro and Touch Diamond have created a new generation of HTC touch devices that make the promise of the one-hand, one-touch mobile Internet a reality,” said Peter Chou, president and CEO, HTC Corp.

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nikao
Shiver23 schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 21:43:
[...]

De baas van HTC zegt anders dit:

[...]
en daar heeft ie gelijk in toch? ik heb geen stylus nodig om te internetten hoor....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleehond
Dat ga ik zeker even doen. Nog geen ervaring met WM. Morgen dus als het goed is binnen. Nog tips waar ik echt even op moet letten, wat vaak door "beginners van WM" vergeten wordt, en ik dus onnodige vragen bespaar? Misschien dat je/jullie nog wat te binnen schiet :)?

En over dat TF3D. Ja tuurlijk, een phone koop je vanwege zijn mogelijkheden, uiteraard! Toch vind ik het raar als je een phone koopt met TF3D wat toch wel het hoogtepunt van deze phone zou moeten zijn en je daarna "je ergert aan deze TF3D". Kortom dan koop je een phone om hem direct na het in ontvangst nemen helemaal om te "tweaken" naar je eigen stijl? Ik zal zelf ook wel een en ander gaan aanpassen, maar om nou de hele uitstraling om te gooien en alles... gaat mij persoonlijk iets te ver :) !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 21:25:
enkel wanneer ik de tel terug uit standby haal krijg ik het geluidje
ff wat aanpassen in de registry:

3. Wake Up on New SMS --> HKLM\Drivers\BuiltIn\RIL : DisableSMSWakeUpEvent <-- set to "1" by default. Change value to "0"

Zie:

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=398265

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11-09 23:17

vr6-only

Blub Blub

Iemand al iGo 8 werkend gekregen?

Ik heb hier de demo van iGo 8 en een legale iGo 2006 plus.
Beide doen het niet met de TD :'(

It ain't stupid if it works!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kipfel
  • Laatst online: 20:29
Ik hoor veel verschillende meningen over de snelheid. Ik heb op het moment een SE p1i, is er iemand die ongeveer kan aangeven hou deze 2 telefoons zich met mekaar verhouden qua snelheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApOE
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 25-07 10:36
Ik ben nogsteeds happy met mn TD :)

Snelheid is prima, bereik is prima, bediening is prima en ga zo maar door!

Alleen probeer ik nu via vista tomtom te kopieren naar mn TD, alleen dat duur zooooo lang hij is al dik 54min bezig en het klokje loopt alleen maar op :/
Dit moet toch sneller kunnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Shiver23 schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 21:20:
[...]

Pfff over elitair gesproken...
Maar jij als prosumer moet dan toch beter weten, het ideale toestel bestaat niet en komt er ook nooit.
Je kan wel een Ferrari kopen maar je rijbewijs krijg je er ook niet bij, dat zal je zelf moeten regelen ;)

Wil je een alles in één apparaat dan moet je consessies doen en niet huilen!
Anders gewoon tig apparaten los kopen dan krijg je pas overal 100% gebruiksgemak en 100% kwaliteit!

En traagheid is niet alleen WM gerelateerd, wel eens op een N95 met dat waardeloze Symbian gewerkt ;) en ook een iPhone hapert wel eens en wordt zwart tijdens schermwisselingen ;)

Succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Verwijderd schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 21:41:
[...]

Da's dan wel een hele grote stap voorwaarts, zal je géén spijt van krijgen ;)
Maar, verdiep je in iedergeval eerst even in WM, dan bespaar je jezelf een hoop vragen/problemen, het is een open systeem en een alles in één apparaat en hij kan ook nog telefoneren moet je maar bedenken.
In iedergeval heel wat meer instellingen dan alleen een telefoontje.
[...]
vergeleken met mijn simpele SE k800i vond ik het anders een enorme terugval; ok je krijgt er een hoop extra's voor terug maar de basisfuncties zoals bellen, gebeld worden en sms-en (toch wel het belangrijkste van een gsm) zijn ronduit slecht en karig...

gebeld worden; het duurt gewoon te lang voordat ie echt overgaat. Voordat je in de gaten hebt dat ie overgaat; als je hem al hoort door het zachte geluid, dan heeft de ander al bijna opgehangen (overdreven maar het is ook onacceptable dat het zo lang duurt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een Nokia HS 12 W headset, en ben achter een bugje gekomen.
Ik kan niet via m'n headset die player gebruiken in dat touchflow scherm.
Wel bv windows mediaplayer. :S

En krijg ik maar m'n albums niet goed, ook nog ff in verdiepen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vr6-only schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 21:58:
Iemand al iGo 8 werkend gekregen?

Ik heb hier de demo van iGo 8 en een legale iGo 2006 plus.
Beide doen het niet met de TD :'(
Legaal (iGo8) zou niet lukken i.v.m. de beveiliging en ontbreken van controller SD.
Illegaal, kwestie van geduld hebben, zijn er mee bezig O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenBatt
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11-09 11:08
Verwijderd schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 22:05:
Ik heb een Nokia HS 12 W headset, en ben achter een bugje gekomen.
Ik kan niet via m'n headset die player gebruiken in dat touchflow scherm.
Wel bv windows mediaplayer. :S

En krijg ik maar m'n albums niet goed, ook nog ff in verdiepen...
Touchflow zal dat wel niet ondersteunen, tis ook niks anders als een skin opzich. Dus of dat nu echt een bugje is...

Lees hier ook allemaal enge en minder enge verhalen, ik zie het morgen wel (Postbode vanochtend net gemist toen ik 5 minuten weg was :X) Post mijn bevindingen hier wel tegen de avond, of zaterdag

Specs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yassine
  • Laatst online: 09-09 22:54

yassine

Nothing to it but to do it!

Mensen even een dringend vraag, ik heb mijn td sinds vanochtend en ben er tot nu toe zeer tevreden over. Alleen blijft dat roaming pictogram (soort spitse toren) contiuni in beeld tevens 3G. Mijn data abo is nog niet ingegaan en wil niet onodig kosten maken.

Betekent dat roaming pictogram dat je daadwerkelijk data aan het versturen bent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik merk dat als ik muziek ga afspelen via de touchflo 3d interface, dat alles opeens rete-traag gaat op de phone. Niet de muziek hoor, dit speelt gewoon normaal af zonder haperingen, maar ik kan bijv niet meer naar "home" of elk ander menu, hij hangt gewoon... Pas als ik em soft-reset, gaat ie weer soepel. Als ik de muziek afspeel via windows media player, dan werkt het allemaal wel goed; kan zonder problemen door de touchflo interface scrollen, geen slo-mo te bekennen. Wel jammer, vind die music in die touchflo wel strak...
Heeft iemand ditzelfde probleem? Of weet iemand waardoor dit komt? (ow en ik heb geen andere apps open op dat moment ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polster
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:37
Die spitse toren betekent idd dat je aan het roamen bent. Als je Telfort hebt roam je altijd omdat je op het KPN netwerk zit, heb je een andere provider dan Telfort dan is er denk ik iets mis. Een 3G icoontje boven de 'bereik-balkjes' betekent dat er een 3G verbinding actief is. De G naast de 'toren' geeft alleen aan dat 3G beschikbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yassine
  • Laatst online: 09-09 22:54

yassine

Nothing to it but to do it!

Polster schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 22:21:
Die spitse toren betekent idd dat je aan het roamen bent. Als je Telfort hebt roam je altijd omdat je op het KPN netwerk zit, heb je een andere provider dan Telfort dan is er denk ik iets mis. Een 3G icoontje boven de 'bereik-balkjes' betekent dat er een 3G verbinding actief is. De G naast de 'toren' geeft alleen aan dat 3G beschikbaar is.
Ik heb idd Telfort :) Nou heb ik mijn band op GSM gegooid, moet ik hem op gprs gooien zodra mijn data-abo actief is of gaat dat allemaal auto? Thanx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Phusebox schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 22:05:
[...]

vergeleken met mijn simpele SE k800i vond ik het anders een enorme terugval; ok je krijgt er een hoop extra's voor terug maar de basisfuncties zoals bellen, gebeld worden en sms-en (toch wel het belangrijkste van een gsm) zijn ronduit slecht en karig...
Terugval met een SEK800i :? (heeft toevallig nou één van mijn kinderen, oudje van mij ;) ), dus ken het toestelletje.

Maar de TD slecht en karig qua standaard-telefonie :?
Tja misschien dat telefoneren/sms-en nu eenmaal wat makkelijker/sneller gaat op een simpel telefoontje met druktoetsen.
Maar dat geldt ook voor de ouderwetse draaischijf telefoon, die is nog gebruiksvriendelijker ;)

De software die er op staat is natuurlijk gewoon het standaard spul, doet wat het moet doen meer niet, maar geldt toch voor alle telefoontjes.

Wil je meer dan zijn er tig externe progjes, keus genoeg!
Alleen al voor Telefonie/SMS/MMS/Video bellen/Profielen/BlackList/GroepsSMS/Antwoordapparaten enz. er zijn zoveel mogelijkheden waar geen enkel simpel telefoontje qua telefonie aan kan tippen.

Kijk eens op Emule, Mobile420, Pocketland of PocketGear en je bent voorlopig nog 10 jaar bezig met uittesten van al de mogelijkheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb tomtom 6.0.32 geinstalleerd maar hij vind de kaart niet.
Bij het installeren van tomtom kreeg ik geen optie waar te installeren.
De benelux kaart heb ik naar de interne geheugen gekopieerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

yassine schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 22:28:
[...]

Ik heb idd Telfort :) Nou heb ik mijn band op GSM gegooid, moet ik hem op gprs gooien zodra mijn data-abo actief is of gaat dat allemaal auto? Thanx
Zet hem op AUTO en alles komt goed.

Succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Verwijderd schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 22:36:
[...]
Maar de TD slecht en karig qua standaard-telefonie :?
Tja misschien dat telefoneren/sms-en nu eenmaal wat makkelijker/sneller gaat op een simpel telefoontje met druktoetsen.
Maar dat geldt ook voor de ouderwetse draaischijf telefoon, die is nog gebruiksvriendelijker ;)
haha dus een draaischijf-telefoon is makkelijker dan een diamond? goede reclame... :+

maar zoals je al zegt; het doet wat het moet doen meer niet. En ik verwacht wel meer voor zo'n enorme prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geforce5_guy
  • Niet online
Nu wil ik het NoData installeren op mijn diamond. Wat lukt. Maar als ik hem wil opstarten dan krijg ik een foutmelding..

code:
1
Nodata.exe NullReferenceExeption....

Weet iemand waardat aanligt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 22:36:
Ik heb tomtom 6.0.32 geinstalleerd maar hij vind de kaart niet.
Bij het installeren van tomtom kreeg ik geen optie waar te installeren.
De benelux kaart heb ik naar de interne geheugen gekopieerd.
Progje zelf in het telefoongeheugen installeren.

Kaartjes op de interne 4GB installeren, kan je gewoon doen via je verkenner!, gaat veel sneller dan met ActiveSync ;)

Gewoon de kaarten rechtstreeks onder de Root van je 4GB zetten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polster
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:37
geforce5_guy schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 22:46:
Nu wil ik het NoData installeren op mijn diamond. Wat lukt. Maar als ik hem wil opstarten dan krijg ik een foutmelding..

code:
1
Nodata.exe NullReferenceExeption....

Weet iemand waardat aanligt ?
Misschien nog niet volledig application unlocked? zie: http://mobile.surrealnetworks.com/AppUnlockReg.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 22:51:
[...]

Progje zelf in het telefoongeheugen installeren.

Kaartjes op de interne 4GB installeren, kan je gewoon doen via je verkenner!, gaat veel sneller dan met ActiveSync ;)

Gewoon de kaarten rechtstreeks onder de Root van je 4GB zetten!
Dat heb ik dus ook gedaan maar hij ziet de kaart niet.
Hij staat dus waar de map content ook staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Phusebox schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 22:45:
[...]

haha dus een draaischijf-telefoon is makkelijker dan een diamond? goede reclame... :+

maar zoals je al zegt; het doet wat het moet doen meer niet. En ik verwacht wel meer voor zo'n enorme prijs.
Niet uit zijn verband trekken ;) en heeft niks met de TD te maken :?

Als je het zo wilt... dan kan dat, maar dan moet je het wel goed zeggen, dus:
haha dus een draaischijf-telefoon is makkelijker dan een Mobieltje/SmartPhone/PDA? goede reclame... :+

Dat is een feit, qua standaard telefonie gemak, maar...
Wil je meer, dan neem je een mobieltje, wil je nog meer een Smartphone/PDA enz. en daar betaal je dan zelf een leuk prijsje voor (en zo duur is hij nou ook weer niet, zeker niet in vergelijking met gelijksoortige mobieltjes, als die er al zijn ;) )

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 13-06-2008 10:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 22:59:
[...]

Dat heb ik dus ook gedaan maar hij ziet de kaart niet.
Hij staat dus waar de map content ook staat.
Gewoon rechtstreeks onder de root sleep je de gehele MAP (BE_NL_and_LU_plus_major_roads_of_WE) dus als bijvoorbeeld
\BE_NL_and_LU_plus_major_roads_of_WE

enz.

En start je telefoon na het installeren van Tomom eens opnieuw op, wil ook nog wel eens helpen.

En kijk ook eens in het TomTom forum, die vragen zijn al tig keer voorgekomen ;)
Het TomTom Navigator 6 Topic | Deel 2

Succes.

PS: Hij werk gewoon goed hoor, dus alleen eventjes de juiste mappen neerzetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geforce5_guy
  • Niet online
Nee helpt niet ? :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BESTE MENSEN,

ik ben erg tevreden over het toestel en vind dat sommige mensen onterecht negatief zijn over het toestel. Blijkbaar is het een hele persoonlijke telefoon. Dus wil iemand de telefoon nog aanschaffen is mijn advies gewoon ZELF beoordelen of het wat voor JEZELF is...

Verder ben ik lid geworden (gratis) van de HTC e-club (http://www.htc.com/member/login.aspx) hier zag ik vandaag een eerste update. Namelijk een backup prog. Dus als ik nog een harde reset nodig heb, heb ik mijn instelling geupdate met dit progje... Dacht misschien wel fijn om te weten.

Omdat dit forum als klaagmuur wordt gebruikt zal ik hier nog weinig poste. Postive dingen worden haast niet gelezen is mijn mening.

Bedankt voor jullie hulp vooral in deel 1 heb ik veel aan jullie gehad... (Dat wij ik wel nog even zeggen)

de groeten....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nikao
Verwijderd schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 23:35:
BESTE MENSEN,

ik ben erg tevreden over het toestel en vind dat sommige mensen onterecht negatief zijn over het toestel. Blijkbaar is het een hele persoonlijke telefoon. Dus wil iemand de telefoon nog aanschaffen is mijn advies gewoon ZELF beoordelen of het wat voor JEZELF is...

Verder ben ik lid geworden (gratis) van de HTC e-club (http://www.htc.com/member/login.aspx) hier zag ik vandaag een eerste update. Namelijk een backup prog. Dus als ik nog een harde reset nodig heb, heb ik mijn instelling geupdate met dit progje... Dacht misschien wel fijn om te weten.

Omdat dit forum als klaagmuur wordt gebruikt zal ik hier nog weinig poste. Postive dingen worden haast niet gelezen is mijn mening.

Bedankt voor jullie hulp vooral in deel 1 heb ik veel aan jullie gehad... (Dat wij ik wel nog even zeggen)

de groeten....
thx voor de tip!

overigens vind ik dat de positieven en de negatieven allebei niet naar elkaar luisteren ;)
ik ben het met je eens dat dit een zeer persoonlijk toestel is, gezien de verschillende en uiteenlopende meningen en ervaringen...
Pagina: 1 ... 10 ... 19 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit Topic is uitsluitend bedoeld om te discussiëren over de Diamond! Aanverwanten zaken zoals discussies over bijbehorende abo's hoort hier dus niet thuis! Ook waar hij te koop is, hoe duur en wie hem wel of niet en wanneer kan leveren is hier niet van toepassing! Ook is het niet intressant om te weten als jij hem hebt, of binnen hebt, of besteld hebt!! Gewoon mee kappen en ontopic over de Diamond zelf praten.

Discussie over levertijden van pda's mag hier! We zitten hier op een technisch forum en dat willen we graag zo houden!