HTC P3700 Touch Diamond (deel 2) Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 ... 19 Laatste
Acties:
  • 252.956 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BradKing
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 21:32
Zo ik heb hem 'net' binnen, de WWE editie, lekker snel dus.

Voor geinteresseerden:
  • ROM version: 1.35.401.3 WWE ROM date: 05/28/08 Radio version: 0.93.25.NS26 Protocol version: 52.26.25.09W
Ook voor mij m'n eerste WM device oftewel ik ben nog voornamelijk aan het onderzoeken en fora aan het door bladeren. De snelheid is voor mij voldoende (maar goed ik veeg/klik/duw nog erg vaak verkeerd), heb nog niks getweaked atm.

Al m'n contacts stonden op de sim, dus yay ik heb alle nummers nog, maar sigh nu wel iedereen naar een goeie contact maken zodat ik via touchFlo ook kan contacten.

Ik krijg inet via de wifi nog niet echt aan de praat, daar ben ik nu lekker op aan het googlen, op het moment nog niet echt veel geregeld. Data connecties ed ben ik aan het afgaan en zoveel mogelijk aan het uitzetten, ik wifi alles, anders gewoon geen data connectie zoals al meerdere mensen.

Ik heb nog geen idee hoe alles werkt, maar de normale dingen lijken te werken :) (btw ook ff geen idee waar de signaal sterkte staat).

btw Yzord ik zou er wel direct mee terug gaan, mijn knoppen doen totaal niet fragiel aan, en mijn backcover sluit gewoon bijna naadloos aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CodeIT schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 12:01:
[...]

Op XDA is er iemand met ongeveer hetzelfde probleem. Telefoon start op, maar blijft hangen op "Tap here to start TouchFlo3D)
Dat nog niet eens, zover kwam ik niet.. Maar dit is al opgelost door de harde reset. Stap 2 is niet goed gevallen bij mij.... Stap 1 lijkt goed te gaan. Alleen is nu net voor de 2de keer gewoon in gebruik blijven hangen. Als ik de bat er uit en in doe, doet die het weer.. Zou dan toch de eerste tweak dit probleem geven. Hebben andere hier ook last van, want zag dat er meer waren die dit gedaan hadden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knaak
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 08-09 21:06

Knaak

It's me, Mario!

BraX schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 11:52:
Heeft iemand de oordopjes + radio functie al uit kunnen proberen?
Ik luister namelijk veel radio, in trein en bus enzv. Vind het niet zo heel erg dat er maar ong 2,5gig over is voor muziek/afbeeldingen/Video's.

Hoe is de ontvangst van de radio tuner? Dit verschilt per mobiel nog wel eens!
Werkt goed hier, althans, hij ontvangt er een stuk of 12-15.

Nu een vraag van mijn kant, hoe werkt die register tweak? Ik weet wel wat ik moet aanpassen, maar niet hoe en waar. :P

En ja, ik ben erg tevreden met dit toestel.

[ Voor 15% gewijzigd door Knaak op 12-06-2008 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twabi2
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 26-12-2024
MOAW schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 12:04:
[...]

Werkt goed hier, althans, hij ontvangt er een stuk of 12-15.

Nu een vraag van mijn kant, hoe werkt die register tweak? Ik weet wel wat ik moet aanpassen, maar niet hoe en waar. :P

En ja, ik ben erg tevreden met dit toestel.
Goed de instructies lezen is het halve werk:
download AdvancedConfig (staat ook op XDA), en pas daar die settings aan.
Tweak draait hier overigens al ff, merk geen verschil in batterijduur, maar ook niet in snelheid...
Gaat nog steeds gewoon vlot :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polster
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:37
Wbt de dataconnecties; heb zelf een WM6 smartphone en daar kan je de dataconnecties niet globaal uitzetten, alleen per applicatie. En dan nog probeert de telefoon af en toe een 3G connectie aan te maken. Het is dus denk ik een WM6 bug/feature ipv een TD probleem. Als je geen zin hebt om de hele dataconnectie te slopen (verkeerde settings invoeren) dan kan je zoals eerder is gemeld Modaco NoData gebruiken. Ideaal tooltje waarmee je met 1 klik 3G aanzet of uitzet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BradKing schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 12:02:
Zo ik heb hem 'net' binnen, de WWE editie, lekker snel dus.
begrijp het verschil tussen de wwe (engelse versie als ik het goed begrijp) en de nl versie niet goed. Is de wwe editie sneller?? Kan me dat niet echt voorstellen...

En zijn alle verbindingen van je telefoon met internet nu uit te schakelen of niet? Ook al wordt alleen het weer geupdate, dan kost dit alsnog klauwen met geld in het buitenland.

modaco nodata installeren is de enige oplossing begrijp ik?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 12-06-2008 12:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twan V
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-09 16:07

Twan V

...en er stralend uitzien

Phusebox schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 22:08:
[...]

danku alleen sinds wanneer is rapidshare zo verarscht... kan niks downloaden met ie7
Bij deze een nl mirror: http://www.gsm-parts.nl/touch_diamond_dutch_manual.rar

Iets voor de OP?

Blaat het niet dan schaadt het niet...
Reflex Discoshow - Het beste wat je bruiloft kan overkomen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joshua
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 20:21
BraX schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 11:52:
Heeft iemand de oordopjes + radio functie al uit kunnen proberen?
Ik luister namelijk veel radio, in trein en bus enzv. Vind het niet zo heel erg dat er maar ong 2,5gig over is voor muziek/afbeeldingen/Video's.

Hoe is de ontvangst van de radio tuner? Dit verschilt per mobiel nog wel eens!
Het ontvangst van het radio signaal kan beter vind ik, maar waarschijnlijk ligt dat gewoon aan de kabel/oordopjes. Misschien komt er nog wel een betere kabel/oordopjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 10:54

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Verwijderd schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 12:11:
[...]

begrijp het verschil tussen de wwe (engelse versie als ik het goed begrijp) en de nl versie niet goed. Is de wwe editie sneller?? Kan me dat niet echt voorstellen...

En zijn alle verbindingen van je telefoon met internet nu uit te schakelen of niet? Ook al wordt alleen het weer geupdate, dan kost dit alsnog klauwen met geld in het buitenland.

Data kan je uitschakelen en het weer kan je zo configureren dat hij niet update tijdens roaming.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik dit allemaal lees, en in de wetenschap dat ik niet echt een freak ben en niks afweet van tweaken, dan vrees ik dat ik dit toestel, hoe mooi ook, beter maar niet koop.
Ik lees alleen maar problemen en de sync met de computer werkt ook al niet vlotjes...
Misschien toch maar de iphone....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jfwiet
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20:56
Erg mooi om te horen dat de telefoon goed bevalt bij iedereen.

Is iemand in de gelegenheid om wat foto's te maken van de NL versie van de Diamond???
Dan kan ik en de twijfelaars tussen NL en EN misschien een betere keuze maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ach, da's allemaal relatief. Vergeet niet dat dit erg veeleisende gebruikers zijn. Ik ben gewoon een gadgetlover met een eerste vaste job die eindelijk een wat duurdere 'gadget' kan kopen. Tweaken etc is mij ook vreemd, maar ik bezoek dit forum om er uit te leren. Mijn huidige GSM is een 'domme' Nokia, dus dit is mijn allereerste smartphone. Ik krijg 'm deze namiddag geleverd.
Tot zover my 2 cents :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ponq
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 09-07 16:27
Verwijderd schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 12:25:
Als ik dit allemaal lees, en in de wetenschap dat ik niet echt een freak ben en niks afweet van tweaken, dan vrees ik dat ik dit toestel, hoe mooi ook, beter maar niet koop.
Ik lees alleen maar problemen en de sync met de computer werkt ook al niet vlotjes...
Dan lees je zeer selectief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knaak
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 08-09 21:06

Knaak

It's me, Mario!

Tja, "vroeger" kocht ik alles zonder me erin te verdiepen, ik liep naar de winkel en liep met het product naar buiten. Nu is het zo dat ik en vrijwel iedereen, eerst alles grondig voor de release doornemen waardoor het bijna altijd wel wat tegenvalt. Video's blijven tenslotte marketing verhaaltjes.

Heeft iemand al de enorme typo gevonden in TouchFlo3D? Ik wel! :P

spoiler:
Adio booster moet Audio booster zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 12:25:
En de iPhone die heeft geen problemen denk jij 8)7

De perfecte phone bestaat niet en komt er ook nooit, eens moet je tevreden zijn, is niet anders ;)

Overigens Tweaken hoeft niet! zeker als je geen freak bent ;)
Maar die mogelijkheid is er wel tenminste, zeker onder Windows Mobile, dus da's alleen maar een voordeel t.o.v. andere telefoonjes waarbij alles is afgeschermd enz.

Echter je zit nu eenmaal op het forum van Tweakers, dus wat verwacht je anders te lezen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korras
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-09 14:45
just to be sure... als ik nu een NL versie koop, kan ik hier later alsnog een EN ROM op zetten?

7D | 30D | grips | flitslampjes | lensspul
Te Koop: A-Mount Sigma 20MM F1.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BraX
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 04-09 16:22
Jfwiet schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 12:34:
Erg mooi om te horen dat de telefoon goed bevalt bij iedereen.

Is iemand in de gelegenheid om wat foto's te maken van de NL versie van de Diamond???
Dan kan ik en de twijfelaars tussen NL en EN misschien een betere keuze maken.
Is het dan niet mogelijk om de NL versie in de opties om te zetten naar Engels, nezoals bij de meeste GSM's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geerttttt
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 02-09 18:25

geerttttt

Manisch positief

MOAW schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 12:34:
Tja, "vroeger" kocht ik alles zonder me erin te verdiepen, ik liep naar de winkel en liep met het product naar buiten. Nu is het zo dat ik en vrijwel iedereen, eerst alles grondig voor de release doornemen waardoor het bijna altijd wel wat tegenvalt. Video's blijven tenslotte marketing verhaaltjes.

Heeft iemand al de enorme typo gevonden in TouchFlo3D? Ik wel! :P

spoiler:
Adio booster moet Audio booster zijn
Volgensmij noemen ze dat expres Adio, dat was op de touch cruise namelijk ook al zo.

Oost west, 127.0.0.1 best!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik80
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 12-09 11:09

Erik80

Sinds 1980

BraX schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 12:41:
[...]

Is het dan niet mogelijk om de NL versie in de opties om te zetten naar Engels, nezoals bij de meeste GSM's?
Nee. Kan met geen enkele Windows (zowel Mobile als PC) naar mijn weten.

[ Voor 3% gewijzigd door Erik80 op 12-06-2008 12:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
  • Laatst online: 21:41
Het omzetten van NL naar een andere taal is in strijd met de licentie-overeenkomst. Daar komt bij dat je het toestel eerst moet CID-unlocken waarna je het kan flashen. Met deze unlock actie verlies je je rechten op garantie.

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nikao
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 10-02-2022
Verwijderd schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 11:59:
[...]

Ik had van XDA stap 1 & 2 gedaan. Vervolgens blijf die hangen met opstarten en heb dus een harde reset moeten doen. Stap 2 gaf de problemen dus nu heb ik allen getweaked met stap 1 (Advanced Config)

Kan het hier aan liggen? Ik hoor er namelijk verder niemand over...
Zoals CodeIT hierboven al aangeeft heeft bijna iedereen dit probleem..
tweak 2 is dus niet in orde en kan je beter niet uitvoeren!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Korras schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 12:38:
just to be sure... als ik nu een NL versie koop, kan ik hier later alsnog een EN ROM op zetten?
Ja, mits er een hard-spl voor uitkomt. De huidige versies zijn gelocked en dit moeten ze eerst kraken ofzo. Zodra dat er is, zullen de roms, dus ook ENG, weer tevoorschijn komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korras
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-09 14:45
Yzord schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 12:58:
[...]

Ja, mits er een hard-spl voor uitkomt. De huidige versies zijn gelocked en dit moeten ze eerst kraken ofzo. Zodra dat er is, zullen de roms, dus ook ENG, weer tevoorschijn komen.
okay, duidelijk. dankjewel, ik ga zometeen even bij de Mediamarkt kijken. :)

7D | 30D | grips | flitslampjes | lensspul
Te Koop: A-Mount Sigma 20MM F1.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

asing schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 12:47:
Het omzetten van NL naar een andere taal is in strijd met de licentie-overeenkomst. Daar komt bij dat je het toestel eerst moet CID-unlocken waarna je het kan flashen. Met deze unlock actie verlies je je rechten op garantie.
Nee hoor, je kan hem daarna gewoon terugzetten in de originele staat. Dus eerst je NL rom erop, dan terugzetten in originele staat en daarna voor reparatie opsturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

nikao schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 12:57:
[...]

Zoals CodeIT hierboven al aangeeft heeft bijna iedereen dit probleem..
tweak 2 is dus niet in orde en kan je beter niet uitvoeren!!
Nergens last van. Heb beide tweaks uitgevoerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 12:11:

Afbeeldingslocatie: http://www.pocketmax.net/images/pa_skin_box_ani.gif

Afbeeldingslocatie: http://www.pocketmax.net/images/pa_skin_vistaVGA.gif

Afbeeldingslocatie: http://pocketland.nl/images/screenshots/screenshot.25644.gif

Ik gebruik hiervoor al jaren dit progje ;) , moet het alleen nog even op de TD installeren (nog geen tijd gehad ;) ) het is een Today-Plugin, blijft dus op je scherm staan, zie als voorbeeldje de bovenste 2 plaatjes/SKINs.

PhoneAlarm, zie HIER, de handleiding kan je van de site downloaden en VGA skins zijn er ook van, dus dat moet geen probleem zijn, desnoods maak je zelf een mooie skin als je niks geschikt kan vinden.

Je kan dus alle profielen maken die je maar wenst (alles is onafhankelijk van elkaar uit/aan te zetten, dus op een bepaalde tijd geen connectie of juist wel enz. of m.b.v. één klik wat uitzetten!

Wat o.a. voor jou relevant is...

Onderstaande heb ik uit de handleiding geknipt...
Data Connection PRO Completely disable the data connection so
that no connection is possible. This is especially useful when
roaming to avoid unwanted charges when travelling or on holiday.
If you disable the connection in a profile – make sure that you
enable it again in you other profiles!

Note: Download de handleiding HIER en lees het even vluchtig door.

Iets met warez enz ;)

[ Voor 6% gewijzigd door DaannO op 12-06-2008 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raimon
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 03-01-2023
j0bro schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 10:15:
[...]

Volgens mij moet je internal NMEA, 9600 baud, COM4 gebruiken. Laat even weten of het werkt, ik ga TT6 er ook op zetten namelijk als ik hem vanavond heb.
Ok thnx _/-\o_ , hij werkt, hij gaf bij alles aan dat hij geen GPS apparaat kon vinden, en bij deze wel en was GPS signaal aan het zoeken. Verder ben ik erg blij met mn toestel en werkt prima.

don't worry, be happy...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter1981
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22:25

wouter1981

w00t

Erik80 schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 12:47:
[...]

Nee. Kan met geen enkele Windows (zowel Mobile als PC) naar mijn weten.
Met de XP kan het wel. Met Mobile weet ik het niet zeker. Maar dacht het niet.

Trust me, I'm an engineer | PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Yzord

Nu heb ik best veel ervaring met de toestellen van HTC, en weet ik dat elke telefoon te verbeteren is met een andere ROM en Radio ROM.
Volgens mij ben je dan in 1 keer van al je problemen af, alleen dat je klepje niet goed sluit is minder.
Ik zie zelf pas m'n Diamond over een paar uur als ik thuis kom :)

En stap af van een TyTn II, ben ook erg benieuwd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --Christiaan--
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11-09 12:11
Ik zit erg te twijfelen. Ik kan deze telefoon "gratis" krijgen bij mijn abonnementverlenging, maar vind de nieuwe iPhone ook erg aanlokkelijk, probleem daarvan heet echter T-Mobile. Ziet er wel leuk uit deze, though.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand mij te vertellen wat de default settings zijn voor stap 1 van XDA... Dan ga ik deze eens terug zetten om te testen of die dan wel beter loopt.. Post even aub....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApOE
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 25-07 10:36
Ik zit erg te twijfelen. Ik kan deze telefoon "gratis" krijgen bij mijn abonnementverlenging, maar vind de nieuwe iPhone ook erg aanlokkelijk, probleem daarvan heet echter T-Mobile. Ziet er wel leuk uit deze, though.
Boeie....

[ Voor 95% gewijzigd door ApOE op 12-06-2008 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bedankt voor de info, wist hier niet vanaf! Zal het uitproberen wanneer foon binnen is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twabi2
Verwijderd schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 13:44:
Weet iemand mij te vertellen wat de default settings zijn voor stap 1 van XDA... Dan ga ik deze eens terug zetten om te testen of die dan wel beter loopt.. Post even aub....
Major speedup in TouchFlo responsiveness (but will use up a bit more memory)

Install Advanced Config and change the following:
1. File system cache to 8mb (default: Auto)
2. File system filter cache to 131072 (default: Disabled)
3. Enable all power managment items (Battery save more than 50%)
Komt recht van XDA... |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
  • Laatst online: 21:41
Bij mijn wandeling tijdens de lunch kwam ik de TD tegen bij BelCompany. Het is echt een enorm klein en mooi ding geworden! _/-\o_

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exxus
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:48
Misschien een erg rare vraag:

Ik heb een Diamond besteld middels een pre-order. Dit ongeveer een maand geleden gedaan, contractverlenging ondertekend en retour gedaan.

Is het dan nog mogelijk om dit te annuleren? Als ik naar mijn huidige abo staat zie ik nog steeds mijn huidige einddatum ipv de nieuwe.

Wat nu als ik zonder te annuleren naar een willekeurige telefoonwinkel loop en hier mijn abo verleng?

Ga er maar vanuit dat ik gewoon moet wachten tot ik mijn toestel toegestuurd krijg, maar wil dit toch even exact weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

twabi2 schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 13:56:
[...]

[...]

Komt recht van XDA... |:(
Echt! ik kon het niet vinden.. bedankt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Verwijderd schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 13:27:
@ Yzord

Nu heb ik best veel ervaring met de toestellen van HTC, en weet ik dat elke telefoon te verbeteren is met een andere ROM en Radio ROM.
Volgens mij ben je dan in 1 keer van al je problemen af, alleen dat je klepje niet goed sluit is minder.
Ik zie zelf pas m'n Diamond over een paar uur als ik thuis kom :)

En stap af van een TyTn II, ben ook erg benieuwd...
Nou om eerlijk te zijn gaat het bij mij ook om het klepje. het ziet er heel slordig uit en ik krijg het echt niet goed. Het bereik krijg ik wel weer in orde...dat is me met meerdere phones gelukt dus dat zal deze keer ook wel gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nikao
Exxus schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 13:57:
Misschien een erg rare vraag:

Ik heb een Diamond besteld middels een pre-order. Dit ongeveer een maand geleden gedaan, contractverlenging ondertekend en retour gedaan.

Is het dan nog mogelijk om dit te annuleren? Als ik naar mijn huidige abo staat zie ik nog steeds mijn huidige einddatum ipv de nieuwe.

Wat nu als ik zonder te annuleren naar een willekeurige telefoonwinkel loop en hier mijn abo verleng?

Ga er maar vanuit dat ik gewoon moet wachten tot ik mijn toestel toegestuurd krijg, maar wil dit toch even exact weten.
uhm.. waarom bel je niet even? lijkt me wat betrouwbaarder dan hier vragen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FDMK
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 19:50
ik heb m net binnen gehad maar bij mij klinkt een gesprek heel zacht terwijl het volume op MAX staat..ieamdn dit ook>?

Any job you can do in your pajamas is not the hardest job in the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exxus
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:48
nikao schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 14:02:
[...]

uhm.. waarom bel je niet even? lijkt me wat betrouwbaarder dan hier vragen...
Al gedaan, volgens hun is dit niet mogelijk aangezien de aanvraag al goedgekeurd is.
Maar wat nu als ik mijn contract nu laat verlengen bij een willekeurige telefoonzaak. Niet heel netjes maar in hoeverre kunnen zij mijn abo dan nog verlengen met de Diamond? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

spyros schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 14:03:
ik heb m net binnen gehad maar bij mij klinkt een gesprek heel zacht terwijl het volume op MAX staat..ieamdn dit ook>?
Nee hier goed geluid!

Oorstokjes :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FDMK
nee want heb mn SE W810 hier liggen en daar krijg ik gewoon goed geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G-NiLES
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16-07 11:17
Yzord schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 14:00:
[...]

Nou om eerlijk te zijn gaat het bij mij ook om het klepje. het ziet er heel slordig uit en ik krijg het echt niet goed. Het bereik krijg ik wel weer in orde...dat is me met meerdere phones gelukt dus dat zal deze keer ook wel gaan.
hahah, eerst een heel verhaal over wat er allemaal niet goed is en nu schijnt het je alleen maar om het klepje te gaan.

en nee, ik vind negatieve kritiek ook interessant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

spyros schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 14:05:
Je hebt Phone volume en System-volume, misschien staat Phone (te) laag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geerttttt
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 02-09 18:25

geerttttt

Manisch positief

Verwijderd schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 14:11:
[...]

Je hebt Phone volume en System-volume, misschien staat Phone (te) laag!
Dus, tijdens het bellen meot je even aan je volume omhoog/omlaag knopjes zitten, niet wanneer je niet aan het bellen bent.

Oost west, 127.0.0.1 best!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Laatst online: 16:25
heeft iemand al iets van 'tactile feedback' aan de praat gekregen?
ik zag iets op xda maar dat was alleen voor DTMF tonen?

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FDMK
geerttttt schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 14:19:
[...]

Dus, tijdens het bellen meot je even aan je volume omhoog/omlaag knopjes zitten, niet wanneer je niet aan het bellen bent.
dat heb ik gedaan..maar het haalt niets uit...als ik de headset erin prik is het wel luid en duidelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nvidia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19-09-2024
spyros schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 14:05:
Ga naar settings in TouchFlo3D en ga naar geluid. Onderaan staat die standaard op 60 %. Schuif hem naar 100 %

Partners: AV-Solutio | Mutrox | B&W | Trinnov

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

geerttttt schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 14:19:
[...]

Handleiding blz.46 of 47 gaat over geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XTREEMRaGE
  • Laatst online: 01:40

XTREEMRaGE

XTRËËM|RåGË

--Christiaan-- schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 13:42:
Je moet voor jezelf uitmaken waarom je een iphone zou willen ipv een touch diamond!!
Welke opties heb je nodig, prijs etc.

leuke topic op xda, precies wat jij vroeg: klik!

GöÐ, ®Ë§þËÇT åñÐ Höñöµ® | LÜ©K>SkïLL | XT®ËËM|®åGË ||Funky Monkeys || Fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kep em ;) Wat een mooi ding!
Laat alleen onwijs veeeeel vingerafdrukken achter. Als ik dit achterlaat op de crime scene, I'm fracked! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FDMK
ik voel me n00b :o Had het bescherm folietje er nog opzitten whahahaha :z :z Ik vind de snelheid (eerste WM ) goed te doen...thuis is verder kutten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApOE
Ik bel net de klantenservice, en moet optie 1,2,3,4 kiezen om verder te komen in he menu.... Hoe doe ik dit?? |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FDMK
beelscherm aanzetten > toetsenbord enablen en typen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanion
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-03 21:20
ApOE schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 14:47:
Ik bel net de klantenservice, en moet optie 1,2,3,4 kiezen om verder te komen in he menu.... Hoe doe ik dit?? |:(
Tijdens het bellen kiezen voor toetsenblok? (zo gaat dat tenminste op andere WM phones)

There are 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't. .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApOE
lol... Ik d8 toetsenblok = toetsenblokade 8)7

En bedankt~!! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
ApOE schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 15:03:
lol... Ik d8 toetsenblok = toetsenblokade 8)7

En bedankt~!! :P
alweer een reden om liever geen NL toestel te nemen, dat zou ik dus ook denken

toetsenblok... OMG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramT
  • Laatst online: 17:52
wouter1981 schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 13:20:
[...]

Met de XP kan het wel. Met Mobile weet ik het niet zeker. Maar dacht het niet.
Vista Ultimate is de enige Windows die dat kan (op desktop) ;)

Op mijn i600 staat ook WM (6.0) en daar kan ik de taal gewoon instellen. Maar weet niet of dat dus altijd met WM kan, of dat dat weer specifiek voor de i600 is verzonnen. Iemand met een Diamond hier die het kan bevestigen?

(Wat is anders nog het verschil tussen NL en UK? Misschien de meegeleverde software?)

You are the all-dancing, all-singing crap of the world - Jack

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleehond
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 18:31
Komop zeg NL is toch duidelijk!?

Toetsenblok = toetsenblok

Anders had er toch wel toetsenBLOKKADE gestaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Inmiddels zijn er weer meerdere mensen die zich hebben aangemeld met een slecht bereik van de Diamond.Zie http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=399487

Dus er is wel degelijk wat aan de hand met de radio versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Sleehond schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 15:11:
Komop zeg NL is toch duidelijk!?

Toetsenblok = toetsenblok

Anders had er toch wel toetsenBLOKKADE gestaan
nou er staat ook: 'Beantw.' dus dan kun je wel meer afkortingen verwachten, slordig altijd zoiets van die uberletterlijke vertalingen

je noemt het dan op zijn minst een toetsenbord o.i.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G-NiLES
op mijn SE : toetsenblok. = toetsenblokkering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleehond
Phusebox schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 15:13:
[...]

nou er staat ook: 'Beantw.' dus dan kun je wel meer afkortingen verwachten, slordig altijd zoiets van die uberletterlijke vertalingen

Beantw. is toch duidelijk of niet? Ik zie het probleem niet....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Sleehond schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 15:19:
[...]

Beantw. is toch duidelijk of niet? Ik zie het probleem niet....
maar het ziet er gewoon zo lelijk cheap uit om op een apparaat van 500 euro afkortingen te moeten zetten omdat het vertaald is zonder verder enige moeite erin te steken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joshua
Phusebox schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 15:13:
[...]

Bij afkortingen worden zo te zien dus punten gebruikt (.) en bij normale woorden niet, lijkt me niks verwarrends dus.
De 1ste dag heeft mijn diamond overleefd, hij reageert zelfs een stuk fijner na de tweaks van xda.
Ben alleen nog niet gewend aan het harde drukken op me scherm (eerste touchscreen tel.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ponq
Yzord schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 15:13:
Inmiddels zijn er weer meerdere mensen die zich hebben aangemeld met een slecht bereik van de Diamond.Zie http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=399487

Dus er is wel degelijk wat aan de hand met de radio versie.
Je komt over alsof je het erg belangrijk vindt om je eigen bevindingen als typerend voor de Diamond neer te zetten.

Je verwijst naar je eigen daardje op XDA... prima, maar geef dat draadje dan ook goed weer.
1e post: jouw ervaring met de gebrekkige signaal sterkte
2e post: "Well, I've found this to be the best device "out-of-the-box" that I've had from HTC so far."
3e post: n/a
4e post: prima ontvangst in London met Diamond
5e post: "The Diamond has dropped 3 out of 5.... Still a cracking piece of kit though, and very happy with it"
6e-7e post: niet relevant voor onderwerp, maar ze zijn blij met hun TD.
8e post (laatste atm): "I do agree with the initial poster that the reception is rather poor, although i dont get any dropped calls, i cant get hsdpa in my house like i could with the cruise.with the diamond my signal is mostly roaming in my house, i not complaining as im lucky to get any living in the middle of nowhere!"

Dus nog 2 mensen die een opmerking hebben over de ontvangst. Toch spreken ze er zeer genuanceerd over ("I'm lucky to get any").

Ik wil je niet afzeiken, maar probeer enige nuancering toe te passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
vanavond maar eens testen in de winkel en als ie bevalt laat ik me maar een engelse versie bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

ponq schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 15:26:
[...]

Je komt over alsof je het erg belangrijk vindt om je eigen bevindingen als typerend voor de Diamond neer te zetten.

Je verwijst naar je eigen daardje op XDA... prima, maar geef dat draadje dan ook goed weer.
1e post: jouw ervaring met de gebrekkige signaal sterkte
2e post: "Well, I've found this to be the best device "out-of-the-box" that I've had from HTC so far."
3e post: n/a
4e post: prima ontvangst in London met Diamond
5e post: "The Diamond has dropped 3 out of 5.... Still a cracking piece of kit though, and very happy with it"
6e-7e post: niet relevant voor onderwerp, maar ze zijn blij met hun TD.
8e post (laatste atm): "I do agree with the initial poster that the reception is rather poor, although i dont get any dropped calls, i cant get hsdpa in my house like i could with the cruise.with the diamond my signal is mostly roaming in my house, i not complaining as im lucky to get any living in the middle of nowhere!"

Dus nog 2 mensen die een opmerking hebben over de ontvangst. Toch spreken ze er zeer genuanceerd over ("I'm lucky to get any").

Ik wil je niet afzeiken, maar probeer enige nuancering toe te passen.
Zeg ik vind dat afgekraak nu wel vervelend worden. Dit is toch een topic over de Diamond toch? Als dat zo is, dan is het toch relevant dat men onderling bespreekt hoe het met bepaalde problemen staat en hoe ze opgelost kunnen worden toch? Ik snap dan jouw reactie echt niet. Ik wijs er simpelweg op dat er een probleem is met the out of the box radio versie, meer niet.

nuancering of niet, het lijkt me relevant zat om zo'n onderwerp aan te kaarten. vooral omdat het een technisch probleem is en ik beter dan op Tweakers ermee terecht kan dan op Fok.nl waar jouw laatste zin eerder thuis hoort. No offense.

Ik zou het dan ook prettig vinden om te discussieren over wat het probleem kan zijn met het bereik dan om dit topic te bevuilen met kritiek op mij, want daar hebben we mail of pm voor. Dank je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleehond
Bij afkortingen worden zo te zien dus punten gebruikt (.) en bij normale woorden niet, lijkt me niks verwarrends dus.

Als je dit dus in gedachte houdt, is er niets moeilijk aan.... :) !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Sleehond schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 15:37:

Als je dit dus in gedachte houdt, is er niets moeilijk aan.... :) !
na een keer snapte ik het ook wel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vjenne-ICT
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22:49
Wil iemand misschien zo vriendelijke zijn en wat foto's posten van de HTC Diamond? Ik zou je zeer dankbaar zijn..... _/-\o_!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geforce5_guy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Vjenne-ICT schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 15:45:
Wil iemand misschien zo vriendelijke zijn en wat foto's posten van de HTC Diamond? Ik zou je zeer dankbaar zijn..... _/-\o_!
Zoek en zij zult vinden !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou graag meer van mensen horen over de levensduur van de Diamond. Ik heb nu een iPhone en het vervelendste is de korte duur van de batterij bij gebruik van bijv. internet. Nu laat ik mijn beslissing om een iPhone 3G of een Diamond te halen daar dus ook grotendeels vanaf hangen.

Meer specifiek:

- Hoe hard gaat de batterij met gebruik van GPS

- Hoe snel is de batterij leeg bij gebruik van 3G en bijv. mp3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ponq
Yzord schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 15:32:
[...]
Ik wijs er simpelweg op dat er een probleem is met the out of the box radio versie, meer niet.
Prima joh, voel je niet zo aangevallen.

Het punt is hierboven door jezelf duidelijk gemaakt. Jij brengt het alsof alle Diamonds dit probleem hebben. Is niet het geval, tenminste dat blijkt niet uit de ervaringen van verschillende gebruikers.

Als je nou zou zeggen:
Yzord schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 15:32:
[...]
Ik wijs er simpelweg op dat er een probleem is met mijn out of the box radio versie, meer niet.
Dat is volgens mij toch wat je bedoelt? Op tweakers bespreken we op basis van feiten toch? Tis dan zaak die zo helder mogelijk weer te geven.

Natuurlijk hoop ik dat het probleem wat jij ervaart helder kan worden zodat een oplossing kan worden gezocht. Morgen verwacht ik mijn Diamond, wellicht dat ik je dan ook inhoudelijk over de radio iets kan melden.

Voor nu: kusje en een knuffel... neem niet alles persoonlijk op.
ik had je willen mailen, maar je email is hidden en PM zie ik nergens...ongetwijfeld mijn fout ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G-NiLES
Verwijderd schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 15:49:
Ik zou graag meer van mensen horen over de levensduur van de Diamond. Ik heb nu een iPhone en het vervelendste is de korte duur van de batterij bij gebruik van bijv. internet. Nu laat ik mijn beslissing om een iPhone 3G of een Diamond te halen daar dus ook grotendeels vanaf hangen.

Meer specifiek:

- Hoe hard gaat de batterij met gebruik van GPS

- Hoe snel is de batterij leeg bij gebruik van 3G en bijv. mp3
dit is bijna niet vast te stellen na 1 a 2 dagen. ik denk dat de komende week hier wel ervaringen over zullen verschijnen

[ Voor 68% gewijzigd door G-NiLES op 12-06-2008 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Euh, heb 'm net geleverd gekregen, even aangezet voor ik 'm opgeladen heb, maar ik moet dus echt met die stylus op dat glas rammen vooraleer ie iets doet, da's toch niet normaal? Of is dit door 't feit dat ik 'm eerst moet opladen voor ik 'm gebruik? Anders is er al een probleem met de mijne en moet ik 'm terugsturen... Grmbl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ponq
bescherm folie er af gehaald?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yup...! Hij is nu aan het laden, better be okay als ik terug thuiskom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

G-NiLES schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 15:52:
[...]

dit is bijna niet vast te stellen na 1 a 2 dagen. ik denk dat de komende week hier wel ervaringen over zullen verschijnen
Misschien is het handig zodra het een en ander bekend is dit in de volgende openingspost mee te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BraX
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 04-09 16:22
Wat word er bedoel met Radio versie?
Vanavond shoppen in Arnhem, ff kijken of het nog wat is dat diamantje :D Ben wel weer toe aan een nieuwe na 2 jaar w810i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
hmm dus als je hem eerst moet opladen dan kan ik em vast niet in de winkel testen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

No idea, wie weet is er met de mijne al een fabricagefout... Anyway, ik kom hier later wel op terug!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G-NiLES
BraX schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 16:07:
Wat word er bedoel met Radio versie?
Vanavond shoppen in Arnhem, ff kijken of het nog wat is dat diamantje :D Ben wel weer toe aan een nieuwe na 2 jaar w810i
radio versie is de 'firmware' van de antenne zeg maar..
Phusebox schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 16:07:
hmm dus als je hem eerst moet opladen dan kan ik em vast niet in de winkel testen?
tuurlijk wel,hij doet het gewoon uit de doos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joshua
Phusebox schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 16:07:
Batterij is half opgeladen, dus je kunt hem in de winkel gewoon testen mocht je daar behoefte aan hebben. :)
Nu heb ik zelf alleen dat het erg irritant is dat de sms berichtjes gegroepeerd weergegeven worden, weet alleen niet waar ik moet zoeken om het uit te schakelen (dus dat elk smsje gewoon appart weergegeven wordt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• faethon
  • Laatst online: 27-08 17:25
Yzord schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 11:19:
[...]

En ik vind de Diamond zijn naam niet waard. Maar daar komt men zelf nog wel achter, en daar bedoel ik mee, degene die verstand hebben van telefoons en niet degene die van een 6510 doorschuiven naar een htc. Want dan is alles een verademing.

[...]
Pfew, gelukkig maar, ik ga van een 6230i naar een HTC Diamond, ha! Dat gaat een super verademing worden! :*) Overigens gaat nu natuurlijk ook mijn PDA (pocketpc 2003, ook oud!) eruit, want die functionaliteit neemt de Diamond dan ook mooi over! Dat wordt een dubbele verademing!

No offense, maar ik vraag me af waarom je om de paar maanden een nieuwe telefoon wil aanschaffen? Je wil toch liever een goede telefoon aanschaffen waar je dan een hele tijd mee kunt doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turbojonny
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 12-09 15:04
kan iemand mij vertellen welke com poort de mini usb uitgang is. Kheb namelijk sygic navigatie geinstalleerd en hij vraagd waar de tmc ontvanger zit, op welke com poort?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik hoop dat ik geen problemen ga krijgen met de telefoon. Wordt al bang als ik verschillende reacties lees! :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twabi2
turbojonny schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 16:28:
kan iemand mij vertellen welke com poort de mini usb uitgang is. Kheb namelijk sygic navigatie geinstalleerd en hij vraagd waar de tmc ontvanger zit, op welke com poort?
De huidige firmware voor de chipset ondersteunt geen TMC (zie draadje op XDA)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twabi2
Verwijderd schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 16:29:
Ik hoop dat ik geen problemen ga krijgen met de telefoon. Wordt al bang als ik verschillende reacties lees! :X
Och, holle vaten klinken het hardst...
Ben dik tevreden, buiten een klein probleempje,
maar ik zou hem zo weer kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ritchie
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 11-09 07:46
Verwijderd schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 16:29:
Dat is meestal toch, mensen zijn nu eenmaal klagers.
De mensen waar het wel goed gaat hoor je haast nooit.

- NAC Breda -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xivius
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22-09-2022
Ik vind het een TOP toestel!!!

Alleen de indeling van het T9 keyboard is wat afwijkend van de vorige HTC T9 keyboards ... hebben meer mensen die opgemerkt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turbojonny
Oh raar van die TMC, Ik heb altijd verondersteld als er radio op zat dat er dus ook TMC op zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de telefoon nu inmiddels ook binnen, Leuk apparaatje en ik heb er zeker geen spijt van. Ja dat die niet helemaal perfect was wist ik, maar welk toestel is dat wel. Ek toestel heeft wel iets waaraan je je zal irriteren.
Enige waarvan ik even dacht dat ik een slecht toestel had gekocht was toen ik niet meer dan 2 streepjes bereik had, terwijl ik met mijn n95 op dezelfde plek altijd vol bereik had. Alle franje is wel leuk maar als je op sommige plekken plots niet meer bereikbaar ben is dat natuurlijk wel een drama. daar heb je immers een gsm voor. Ben daarna op zoek gegaan en heb wat netwerk instellingen veranderd. Nu heb ik overal vol bereik terwijl ik hiervoor max 2 streepjes bereik had.

Voor de geinteresseerden:

Klik op je netwerk icoon boven op je scherm.> je krijgt je provider naam te staan. Onderin staat er instellingen. Klik je daar op dan krijg je een hoop tabbladen (onderin) en dan ga je naar de tabblad "band". Daar zie je bovenin "selecteer uw type netwerk" staan, die staat standaardop "auto".

zet die op "gsm" en sla het op. let wel op dat ook echt word opgeslagen. grote kans dat je bereik nu meer strepen laat zien. Maar of je daarmee ook 3g instellingen teniet heb gedaan weet ik niet. maar bereik is nu gewoon veel beter. Ik heb een t-mobile abbo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb net even zitten testen met me HTC Diamond en dat ding gaat echt snel!! Heb hiervoor een HTC touch cruise gehad en die ging echt sloom...

Alleen heb even een vraagje:
Hoe kan ik die tabs (touchflow) van htc als menu gebruiken, want zie nu alleen een leeg groen scherm..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turbojonny
@ Twabi2 Over welke draadje heb jij het als ik mag vragen want kheb niets kunnen vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

twabi2 schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 16:32:
[...]

Och, holle vaten klinken het hardst...
Ben dik tevreden, buiten een klein probleempje,
maar ik zou hem zo weer kopen.
Wat is jou klein probleempje dan als ik vragen mag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

turbojonny schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 17:08:
@ Twabi2 Over welke draadje heb jij het als ik mag vragen want kheb niets kunnen vinden?
Ik vermoed dit draadje
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=399263

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nikao
ik heb hem inmiddels ook binnen en ik moet zeggen dat ik echt onder de indruk ben van het scherm! (en mijn collega's met mij ;) ) ..

enige punt is dat hij net uitviel terwijl ik aan het bellen was (gewoon accu leeg vermoed ik) en dat hij daarna hing op het scherm van 'klik hier om TouchFlo op te starten'

heb dus zojuist al wel een hard reset moeten doen...

vanavond verder uitproberen en configureren..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badflower
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23-07 18:04
vanochtend binnen gekregen, dus hierbij een korte review.

allereerst de verpakking. Dit is echt, na Apple, de mooiste verpakking die ik ben tegengekomen. Je hebt echt het gevoel dat je iets supers hebt binnengekregen. Veel lof hiervoor voor HTC.
Helaas wordt het daarna allemaal wat minder...

Opstarten telefoon eerste keer, moet je 5x (!) het scherm calibreren van WM. Tja. Ik dacht hij zit in een oneindige loop. Ook krijg je bij het opstarten, als eerste de tekst "smart mobility" te zien, met rechtsonderin het hoekje wat vreemde codes in rode tekst. Heeft iedereen dit? Niet echt gebruiksvriendelijk.

TouchFlo moet je manual opstarten, door te dubbelklikken. Het ziet er allemaal geweldig uit, maar het is traag. Ik kom zelf van een SE M600i af, de rampentelefoon van SE, en die was traag. Nu dacht ik, ok, 2 jaar later zullen de smartphones wel wat sneller zijn geworden. Nou, helaas niet. Wisselen tussen verschillende onderdelen in de Touchflo gaat echt niet vloeiend: duidelijk lag. Zeker als je met je vinger het hele scherm opzij schuift.
En als je gebeld wordt kun je lachen:
- eerst gaat de ronde knop onderaan een beetje knipperen: 1ste seconde
- Dan gaat de muziek aan - 2de seconde
- en dan krijgt de TouchFlo door dat er een gesprek binnenkomt: 3de seconde
- en helaas herkent hij de nummers niet, want TouchFlo lijkt niet direct gekoppeld te zijn aan je contacten!!!!
Tja...

Dan wat betreft de interface: het onderdeel telefoon, waar je dus kunt bellen, is klein weggestopt als tekstuele knop in de linkeronderhoek van de homescreen. Kom op HTC! Het is toch een telefoon! Dan wil je natuurlijk iemand bellen. Echter contacten selecteren gaat niet zo lekker, dus bellen ook niet. Ik zie het me nog niet met 1 hand doen op de fiets zeg maar. Jammer genoeg, en dit dacht ik altijd, kun je in de TouchFlo niet door je contacten flippen zoals je in alle filmpjes ziet staan. Dat zijn namelijk je favoriete contacten! Max 15 stuks. De andere contacten moet je via een omslachtig tekstueel menu, dat weer in het ver weggestopte telefoononderdeel zit, selecteren.

Verder, als je iets dieper doorklikt in de menu's van Touchflo, krijg je dus WM pop-ups menus. Die zijn totaal niet gemaakt om met je vinger te bedienen, en die krijg je alleen weg door een heel klein kruisje of OK knopje in de rechter bovenhoek aan te klikken. Echt gebruiksvriendelijk, hoe bedenken ze het!
Dit probleem zul je vooral tegenkomen bij de agenda, die dus puur WM is, met z'n klein kruisje als je hem weg wilt hebben. Deze is dus niet in de TouchFlo geintergreerd. Een jammerlijke misser.

Nog meer frustratie: OK, het is iets van WM en niet van HTC , maar push-email werkt dus alleen met een recente Exchange server. Dat kon mijn Symbian SE M600i wel, dus dat wordt afkicken. Ik weet er zijn externe tools voor, maar toch weer lekker monopolistisch van Microsoft. Bovendien krijg ik tot nu toe geen enkele email binnen van zowel eigen domein als m'n gmail (beide imap). Ik zal wel wat verkeerd hebben gedaan, ergens....

Dan Opera browser. Ik heb 2 jaar Opera Mini gebruikt, daar is deze browser op gebaseerd. De HTC Opera browser kan er niet aan tippen. Zo kun je niet makkelijk terug in je cash browsen (in Opera Mini gaat dit flitsend snel), kun je geen custom search-fields maken, en doet hij geen auto-finish van domeinnamen die je intypt.
Bovendien is de browser brak, bij mij al 2 keer gecrashed, en dan crashed de hele telefoon. Ik raad iedereen aan Opera Mini te gebruiken.
Trouwens, YouTube crashte ook al, nam ook de hele telefoon mee.

Dan nog even over de behuizing / constructie:
De knoppen onder de Touchscreen zien er echt goedkoop uit. Het lijkt of er nog een protection sheet overheen zit, maar ik die er echt afgehaald. Niet mooi. Knoppen voelen ook goedkoop aan.
Achterkant is mooi, maar zit vrij los, dus gaat makkelijk open.
Hele telefoon wordt ontzettend snel vetterig, door je vingers: verkeerde materiaalkeuze. Alleen door constant te poetsen blijft je Diamond een diamond.

OK, ik weet, het is de eerste dag, de telefoon en ik moeten nog even aan elkaar wennen. Ik heb nog veel positieve hoop, het is vast allemaal niet kommer en kwel.
Maar ik had hoge verwachtingen van alle recenties, filmpjes en verhalen van de afgelopen tijd. Als je dan dit als eindproduct in je handen krijgt ben je toch een beetje teleurgesteld. Dus daarom vrees ik toch echt dat deze binnen een maand op marktplaats staat en wordt vervangen door een iPhone.
Pagina: 1 ... 9 ... 19 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit Topic is uitsluitend bedoeld om te discussiëren over de Diamond! Aanverwanten zaken zoals discussies over bijbehorende abo's hoort hier dus niet thuis! Ook waar hij te koop is, hoe duur en wie hem wel of niet en wanneer kan leveren is hier niet van toepassing! Ook is het niet intressant om te weten als jij hem hebt, of binnen hebt, of besteld hebt!! Gewoon mee kappen en ontopic over de Diamond zelf praten.

Discussie over levertijden van pda's mag hier! We zitten hier op een technisch forum en dat willen we graag zo houden!