HTC P3700 Touch Diamond (deel 2) Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 ... 19 Laatste
Acties:
  • 252.955 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met mijn huidige GSM kan ik de beltoon laten veranderen afhankelijk van wie mij belt... kan de diamond dat ook?
Kan ik een MP3 beltoon voor een SMS berichtje instellen?

Merci voor de info
JP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mregeling
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 25-08 06:19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zedzed1
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 02-01 23:36
Weet iemand of je TouchFlo3D of wm 6.1 landscape kan draaien. Ik vind het een groot gemis dat dit niet standaar erin zit als het scherm kantelt. Zullen ze dit misschien nog kunnen veranderen?

[ Voor 51% gewijzigd door zedzed1 op 11-06-2008 21:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 00:59

robertwebbe

Robert Webbe

Volgens deze bron zou TomTom Navigator 7 in de ROM meegeleverd worden. Ik hoopte stiekem toch dat hij in de final versie zou zitten maar blijkbaar toch een broodje aap verhaal? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dimocash
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12-09 12:29
Verwijderd schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 21:50:
Met mijn huidige GSM kan ik de beltoon laten veranderen afhankelijk van wie mij belt... kan de diamond dat ook?

Merci voor de info
JP
dit kunnen zelfs de touch dual en touch cruise
lijkt me sterk dat de touch diamond dit niet kan.
je moet wel telefooncontacts gebruiken en geen sim contacts.
alleen telefoon contacts kan je beltonen en foto's toewijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:25
danku alleen sinds wanneer is rapidshare zo verarscht... kan niks downloaden met ie7

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dimocash schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 21:58:
[...]

dit kunnen zelfs de touch dual en touch cruise
lijkt me sterk dat de touch diamond dit niet kan.
je moet wel telefooncontacts gebruiken en geen sim contacts.
alleen telefoon contacts kan je beltonen en foto's toewijzen.
Mag ik even dom doen...
Als ik de contacten over zet dan moet alles op het 4GB interne geheugen gezet worden, of heb ik het verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twabi2
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 26-12-2024
TD-er schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 21:23:
[...]

M'n werk was niet voor niets, want ik heb het eerst vanuit die Windows-contacts gesynced naar m'n Nokia en toen naar Outlook. Ik moest dat laatste wel eerst even installeren en heel erg wennen aan de interface van dat adressenboek, maar vrijwel alles waar ik een foto van had of kon vinden (zijn facebook, hyves, etc toch nog ergens goed voor ;) ) is nu gekoppeld.
Ik zit ook al een ganse dag vruchteloos te proberen,
maar ik krijg mijn agenda maar niet gesynct met mn TD.
Alles al geprobeerd, herinstall van Outlook, Diagnosecentrum uitvoeren, verbinding verwijderen en opnieuw aanmaken... niets helpt :(
Blijkbaar is dit bij iedereen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
twabi2 schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 22:12:
[...]

Alles al geprobeerd, herinstall van Outlook, Diagnosecentrum uitvoeren, verbinding verwijderen en opnieuw aanmaken... niets helpt :(
hmm vreemd mijn pda met wm5 synched altijd prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twabi2
Phusebox schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 22:13:
[...]

hmm vreemd mijn pda met wm5 synched altijd prima.
Jah, dat is dan ook geen TD, waar dit topic toch echt over gaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
twabi2 schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 22:14:
[...]

maar windows mobile is windows mobile, of dat nu op een HTC staat of op een YekkedieSchmekkedie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adewidt
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 24-05 12:15
robertwebbe schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 21:57:
Volgens deze bron zou TomTom Navigator 7 in de ROM meegeleverd worden. Ik hoopte stiekem toch dat hij in de final versie zou zitten maar blijkbaar toch een broodje aap verhaal? :?
TomTom 7 was nog niet klaar op het moment van uitbrengen van de P3700.

Wat ik begrepen had van HTC komt er wel een demo beschikbaar.
Zelfde als nu ook is met andere HTC toestellen, TomTom + gratis citymaps.

Hoor alleen beetje dubbele verhalen over TomTom7.
1. In ROM integreren om illegale kopieën tegen te gaan
2. Als losse download aanbieden zodra TomTom7 klaar is

Wat wel leuk is, is dat je op de P3700 icm TomTom een cirkel met je vinger kan draaien om in en uit te zoomen. Zelfde als in foto album.

Mijn eerste indruk van P3700 is overigens dat apparaat erg snel is, scherm super, alleen wel last van geheugenlekken. Weet nog niet waardoor het komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dimocash
  • Laatst online: 12-09 12:29
Verwijderd schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 22:10:
[...]

Mag ik even dom doen...
Als ik de contacten over zet dan moet alles op het 4GB interne geheugen gezet worden, of heb ik het verkeerd?
jep
maar dit kost je niet zoveel ruimte hoor.
ik denk iets van 5 mb voor 100 contacts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mavical
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22:57
Is er een ledje wat knippert als er ontvangst is zoals ook bij de andere HTC tst. Bij mij knippert nl niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sandeman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-02 20:10
mavical schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 22:29:
Is er een ledje wat knippert als er ontvangst is zoals ook bij de andere HTC tst. Bij mij knippert nl niks.
Nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twabi2
Phusebox schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 22:16:
[...]

maar windows mobile is windows mobile, of dat nu op een HTC staat of op een YekkedieSchmekkedie
a) Dan nog is het WM5 bij jou en WM6.1 bij de rest
b) Waarom werkt Skype dan niet op de diamond en wel op sommige andere WM6 telefoons?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polster
  • Laatst online: 20:37
@Twabi2 vaak moet je ook in je firewall toestemming geven aan activesync om connectie te mogen maken. Probeer het dus eens met firewall uit als je dat nog niet gedaan hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gnimmeL_kraD
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
(overleden)
Beter! Ik irriteer me altijd aan die knipperende lampjes in de auto.

Xbox360 gamerprofile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twabi2
Polster schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 22:48:
@Twabi2 vaak moet je ook in je firewall toestemming geven aan activesync om connectie te mogen maken. Probeer het dus eens met firewall uit als je dat nog niet gedaan hebt.
Had ik ook al geprobeerd, nog steeds niets.
Error code: 0x85010014
Ook Google heeft tot nu toe niet veel verder geholpen, geen enkele oplossing werkt ;(
Als het zo blijft even met HTC of MS bellen, ik heb dit ding vooral gekocht om onder de baan alles bij te hebben, INCLUSIEF agenda!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand me vertellen of de TD goed omgaat met apps die voor een lagere resolutie zijn gemaakt (lees: die ik nu op mijn Qtek S200 gebruik)?

Die hogere resolutie is misschien ook de reden dat Skype niet werkt (als dat zo is natuurlijk, want ik kan het pas morgen zelf proberen :P )

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 11-06-2008 23:21 . Reden: Meer info over hetzelfde punt kan in dezelfde post... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• black_eye
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10-09 14:24

black_eye

Ad maiorem black_eye gloriam

Verwijderd schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 23:18:
Kan iemand me vertellen of de TD goed omgaat met apps die voor een lagere resolutie zijn gemaakt (lees: die ik nu op mijn Qtek S200 gebruik)?

Die hogere resolutie is misschien ook de reden dat Skype niet werkt (als dat zo is natuurlijk, want ik kan het pas morgen zelf proberen :P )
coreplayer (1.2.2) en Total Commander doen het goed. Net met coreplayer een standaard avi van Heroes (2-11, 350 Mb) gekeken. Gaat echt goed. Bij snelle beeldwisseling soms een hapering, maar echt veel beter dan de TYTN2 en Cruise. Daar kan ik niet eens zo'n avi op kijken met coreplayer.

Ad maiorem black_eye gloriam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeChNo2
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
twabi2 schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 23:01:
[...]

Had ik ook al geprobeerd, nog steeds niets.
Error code: 0x85010014
Ook Google heeft tot nu toe niet veel verder geholpen, geen enkele oplossing werkt ;(
Als het zo blijft even met HTC of MS bellen, ik heb dit ding vooral gekocht om onder de baan alles bij te hebben, INCLUSIEF agenda!
Misschien tegen het zere been (maar niet zo bedoeld) maar heeft iemand al in hoofdstuk 5 van de handleiding een kijkje genomen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twabi2
TeChNo2 schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 23:30:
[...]

Misschien tegen het zere been (maar niet zo bedoeld) maar heeft iemand al in hoofdstuk 5 van de handleiding een kijkje genomen ?
Uiteraard, was de eerste plaats, maar zoals te verwachten staat daar niet veel nuttigs in...
(geen zeer aan mn been trouwens ;) )
Ook met advanced network functionality uit krijg ik de zelfde error.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nvidia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19-09-2024
Verwijderd schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 21:50:

Merci voor de info
JP
Je moet naar je contact gaan en onder het telefoonnummer kan je een beltoon specifiëren.
twabi2 schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 22:14:
[...]

Ik heb mijn TD gesync via USB en daar liep het als een trein. Het enige probleem is nog het synchen via BT.

[ Voor 27% gewijzigd door nvidia op 11-06-2008 23:55 ]

Partners: AV-Solutio | Mutrox | B&W | Trinnov

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twabi2
nvidia schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 23:53:
[...]

Ik heb mijn TD gesync via USB en daar liep het als een trein. Het enige probleem is nog het synchen via BT.
Outlook (vb calendar) gesynched? Zoja, welke versie Outlook, en welk OS?
Ik krijg het maar niet werkend onder Vista Ultimate, Outlook 2007...
Bestanden overzetten enzo lukt wel, ook via ActiveSync (zowel USB als BT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanion
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-03 21:20
twabi2 schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 22:12:
[...]

Gebruik je XP of Vista? In geval van Vista, heb je wel de laatste update van Windows Mobile Center geinstalleerd staan? (oudere versies werken niet met WM6)

There are 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't. .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferruginous Hwk
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
twabi2 schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 00:08:
[...]

Op je desktop PC scanpst.exe gedraaid om te kijken naar te integriteit van je PST bestand?
Dit wil nog wel eens helpen. (vaak)

Everything should be made as simple as possible, but not simpler. (A. Einstein)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kassad
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:17
dimocash schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 22:29:
[...]

jep
maar dit kost je niet zoveel ruimte hoor.
ik denk iets van 5 mb voor 100 contacts.
Dat denk je dan verkeerd ;-). De contacts (en andere info) worden opgeslagen in de file pim.vol en die staat in het 'normale' telefoongeheugen, dus niet op de 4GB interne schijf. Daarnaast is mijn pim.vol nu 950KB en ik heb 200-ish contacts.

Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
is er echt nog geen oplossing om zodra je op een roaming netwerk zit de dataconnectie uit te schakelen? Ik bedoel; zo dom kan men toch niet zijn geweest om ook hier niet aan te denken?

In dat geval, hoe mooi het toestel ook is, zal ik hem niet kopen omdat ik er zeker niet elke keer aan zal denken om mijn dataconnecties te verwijderen, en al helemaal niet omdat ik regelmatig in gebieden kom waar hij automatisch op buitenlands netwerk springt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeChNo2
  • Niet online
Phusebox schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 08:11:
is er echt nog geen oplossing om zodra je op een roaming netwerk zit de dataconnectie uit te schakelen? Ik bedoel; zo dom kan men toch niet zijn geweest om ook hier niet aan te denken?

In dat geval, hoe mooi het toestel ook is, zal ik hem niet kopen omdat ik er zeker niet elke keer aan zal denken om mijn dataconnecties te verwijderen, en al helemaal niet omdat ik regelmatig in gebieden kom waar hij automatisch op buitenlands netwerk springt
Uit de handleiding:
Hierdoor kan het toestel in het buitenland gegevens ophalen als er een tijdsinterval is ingesteld voor het automatisch verbinding maken met internet. Aangezien dit kan resulteren in hogere verbindingskosten, kunt u dit keuzevak beter niet aanvinken.
Zo kan je ook bijv. het ophalen van de weersverwachtingen aan/uit zetten tijdens roaming, het moet dus gewoon echt uit gezet kunnen worden (overigens kon dat in wm6 ook al lang). Het is natuurlijk pas echt te testen als je echt in 't buitenland bent... dus wie is er even zo lief om even naar het buitenland te rijden (kun je meteen de GPS 'ns goed testen ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zedzed1
  • Laatst online: 02-01 23:36
zedzed1 schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 21:54:
Weet iemand of je TouchFlo3D of wm 6.1 landscape kan draaien. Ik vind het een groot gemis dat dit niet standaar erin zit als het scherm kantelt. Zullen ze dit misschien nog kunnen veranderen?
weet iemand hier nog een antwoord op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo ik heb hem nu ook, en ben al een harde reset verder. De 2de tweak van xda werd echt afgestraft bij mij en bleef hangen met opstarten. De eerste doet het wel, maar zie niet echt verschil. Voor wie dit gedaan heeft... waar moet ik na het doen van de eerste tweak van xda wat merken? En merken jullie verschil?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sandeman
  • Laatst online: 22-02 20:10
zedzed1 schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 08:34:
[...]
weet iemand hier nog een antwoord op?
Het kan nu niet. Of HTC of een of andere ROM-cooker het in de toekomst wel mogelijk maakt is moeilijk te zeggen. Een positief teken is wel dat de HTC Touch Pro met dezelfde chip en een toetsenbord over een tijdje uitkomt. Vanwege het toetsenbord is er te verwachten dat Touchflo ook in landscape kan daarop en dat biedt misschien mogelijkheden voor de Diamond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
gelukkig kon ik de handleiding nu wel downloaden en weet ik zeker dat ik geen NL toestel wil. Maar verkopen ze bij belcompany enzo ook engelse toestellen? Zal wel weer niet... :( (the neverending search for a phone, al een jaar op zoek naar een vervanger)

Want dingen als : 'Beantw.' in je scherm of 'Gesprek stoppen' ziet er gewoon echt cheap uit. Maar goed dat is een gevoelskwestie.

En hoe check je het snelste de rom versie in de winkel? Moet dus sowieso geen 1.34 als ik het goed heb gelezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenniani
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 30-07 08:32
TeChNo2 schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 08:26:
[...]

Uit de handleiding:

[...]

Zo kan je ook bijv. het ophalen van de weersverwachtingen aan/uit zetten tijdens roaming, het moet dus gewoon echt uit gezet kunnen worden (overigens kon dat in wm6 ook al lang). Het is natuurlijk pas echt te testen als je echt in 't buitenland bent... dus wie is er even zo lief om even naar het buitenland te rijden (kun je meteen de GPS 'ns goed testen ;) )
Dit is voor elke applicatie apart in te stellen, ik denk meer dat hij bedoeld om in windows aan te geven dat als je aan het roamen bent hij geen verbinding mag opzetten. Dit kan volgens mij niet.

Misschien kan je operator dit blokkeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mregeling
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 25-08 06:19
Hier paar foto's met een Brando Screenprotector erop geplakt :)

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2091/2571799539_e6642c8c0a.jpg?v=0

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3051/2572622032_826f842d6d.jpg?v=0

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3014/2571796613_fe5707736a.jpg?v=0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
kenniani schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 08:50:
[...]

Dit is voor elke applicatie apart in te stellen, ik denk meer dat hij bedoeld om in windows aan te geven dat als je aan het roamen bent hij geen verbinding mag opzetten. Dit kan volgens mij niet.

Misschien kan je operator dit blokkeren.
hmm lekker tegenstrijdige berichten, dat helpt.

Ene moment denk ik ok; dus dat kan, en nu weer niet.
Kan er gewoon niet bij dat men daar niet over nadenkt bij het maken van een gsm; gewoon ff simpel optie : "when roaming; gprs/umts: on/off/always ask"
klaar, simpel, duidelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
  • Laatst online: 03-09 09:15
Phusebox schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 08:54:
[...]

hmm lekker tegenstrijdige berichten, dat helpt.

Ene moment denk ik ok; dus dat kan, en nu weer niet.
Kan er gewoon niet bij dat men daar niet over nadenkt bij het maken van een gsm; gewoon ff simpel optie : "when roaming; gprs/umts: on/off/always ask"
klaar, simpel, duidelijk
En wanneer ben je roaming?
Als je van het netwerk van je provider geen gebruik kunt maken neem ik aan. Maar neem nu als voorbeeld "het netwerk" van een Telfort abonnee. Het ene moment zit ik op "NL Telfort" en het volgende op "NL KPN" en bij mijn ouders (midden Drenthe) heb ik zelfs wel eens op Vodafone gezeten, omdat Telfort en KPN waarschijnlijk geen verbinding hebben.
Ik ga er dan ook vanuit dat als ik gewoon binnen NL blijf dat ik hetzelfde tarief zou moeten betalen, maar het valt dan -technisch gesproken- wel onder roaming volgens mij.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

TD-er schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 09:00:
[...]

Als je van het netwerk van je provider geen gebruik kunt maken neem ik aan. Maar neem nu als voorbeeld "het netwerk" van een Telfort abonnee. Het ene moment zit ik op "NL Telfort" en het volgende op "NL KPN" en bij mijn ouders (midden Drenthe) heb ik zelfs wel eens op Vodafone gezeten, omdat Telfort en KPN waarschijnlijk geen verbinding hebben.
Ik ga er dan ook vanuit dat als ik gewoon binnen NL blijf dat ik hetzelfde tarief zou moeten betalen, maar het valt dan -technisch gesproken- wel onder roaming volgens mij.
Volgens mij staan die op je sim beiden als 'thuisnetwerk', dus wat Phusebox zegt zou gewoon moeten kunnen.

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knaak
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 08-09 21:06

Knaak

It's me, Mario!

Roaming kan je afzetten voor zowel het weer als dataconnectie.

Over mijn verhaal dat de telefoon warm word, dit was alleen bij de eerste keer opstarten het geval. Nu werkt die prima. Zolang je maar alle apps closed wat ik niet had gedaan en waardoor mijn accu nu al leeg is.

7 apps + standby + G3 aan = accu in 10 uur leeg :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
TD-er schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 09:00:
[...]

ehm op vodafone met een kpn sim? nooit

Maar goed ik heb er dus echt last van aangezien ik minimaal 3-5x per week op een buitenlands netwerk zit... en was niet van plan kpn meer te sponsoren dan nodig
MOAW schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 09:05:

Over mijn verhaal dat de telefoon warm word, dit was alleen bij de eerste keer opstarten het geval. Nu werkt die prima. Zolang je maar alle apps closed wat ik niet had gedaan en waardoor mijn accu nu al leeg is.

je kunt roaming alleen afzetten voor het weer en je email connectie
Niet voor andere zaken, heb ik in ieder geval niet kunnen vinden in de handleiding.

[ Voor 25% gewijzigd door Phusebox op 12-06-2008 09:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
[...]

Vergeet niet dat de effectieve capaciteit van de accu nog een beetje toeneemt na +/- 3-5x gebruik.
Maar 10 uur is niet lang, aangezien dat volgens mij wel een situatie kan zijn die wel eens voorkomt.
Had je ook nog GPS, Wifi en/of Bluetooth aan staan?

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adewidt
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 24-05 12:15
Hoe ervaren jullie de ontvangststerkte?

Ik heb het idee dat de ontvangst sterkte op mijn HTC P3600 en N82 een stuk beter is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knaak

Knaak

It's me, Mario!

GPS heb ik niet gebruikt, dus of dat aanstaat weet ik niet. Wifi en BT stonden uit. (BT even aangehad, zo'n 15min)

Maar zoals je zelf al zegt, hij moet eerst goed ontladen en daarna kan je hem helemaal volladen.

Ook heb ik natuurlijk de nodige muziek zitten luisteren (kwaliteit is echt goed) zowel op speaker als oordopjes. Ook filmpjes kijken, messenger, internet en email.

Maargoed, misschien heb ik hem gewoon niet 100% opgeladen :P Hij was binnen 30min al vol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nikao
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 10-02-2022
even een vraagje over de screenprotector.. ik lees dat veel mensen een Brando hebben gekocht.
Maar er zit er toch ook standaard eentje bij? Wat zijn de nadelen van deze 'default' protector?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knaak

Knaak

It's me, Mario!

Standaard was bij mij verbogen, gelukkig had ik 2 Brando ultraclear besteld. Erg goede dingen, ookal heb ik geen idee hoe ik ze weer schoon krijg. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nikao schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 09:17:
even een vraagje over de screenprotector.. ik lees dat veel mensen een Brando hebben gekocht.
Maar er zit er toch ook standaard eentje bij? Wat zijn de nadelen van deze 'default' protector?
Wat dacht je van geen protector. Ik ben er nu al even op bezig met vinger en pen en er komt echt niks op. Het is echt stevig spul... Ik ga er geen protector op doen, ik gebruik hem zoals die is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knaak

Knaak

It's me, Mario!

Nouja, je hoeft het niet idd, door dat glas. Ik laat hem er toch nog op totdat ik een case heb. Nu gebruik ik zo'n mp3 speler sok + protector.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SilentSimon
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:31

SilentSimon

Have you been hopped?

De Zagg invisible shield is er ook voor de Diamond, kost geen drol met de huidige dollarkoers en ze verzenden uit Amerika zonder verzendkosten en met Paypal.

klikmij

Mijn huisgenoot heeft m voor zijn Iphone en is meer dan tevreden.

Youtube testje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeIT
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20:23

CodeIT

Code IT

TD-er schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 09:10:
[...]

Vergeet niet dat de effectieve capaciteit van de accu nog een beetje toeneemt na +/- 3-5x gebruik.
Is dat zo? Ik dacht dat Lithium ion batterijen alleen maar (snel) minder capaciteit kregen vanaf het moment van produceren (zie: Wikipedia: Lithium-ion battery)
Het eerst geheel ontladen en weer opladen is volgens mij ook een fabeltje dat van de NiCd batterijen afkomt, die hebben wel een geheugeneffect.
edit:
Tekst duidelijker gemaakt na post onderbuurman
[message]Wiki[/message]
Unlike Ni-Cd batteries, lithium-ion batteries should be charged early and often. However, if they are not used for a long time, they should be brought to a charge level of around 40% - 60%. Lithium-ion batteries should not be frequently fully discharged and recharged ("deep-cycled") like Ni-Cd batteries, but this is necessary after about every 30th recharge to recalibrate any external electronic "fuel gauge" (e.g. State Of Charge meter). This prevents the fuel gauge from showing an incorrect battery charge.

[ Voor 5% gewijzigd door CodeIT op 12-06-2008 09:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
CodeIT schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 09:32:
[...]

Is dat zo? Ik dacht dat Lithium ion batterijen alleen maar (snel) minder capaciteit kregen vanaf het moment van produceren (zie: Wikipedia: Lithium-ion battery)
Het eerst geheel ontladen en weer opladen is volgens mij ook een fabeltje van de NiCd batterijen:

[...]
Van NiCd-accu's is het zo ver mogelijk ontladen zeker geen fabeltje, om het geheugen-effect te voorkomen. Als je een NiCd accu telkens tot een vast peil ontlaad, zal je na een tijdje die cel ook niet verder kunnen ontladen dan dat peil.

Bij NiMH en Li-Ion heb je dat geheugen-effect niet.
Het is wel zo dat Li-ion een zgn. "shelf-life" heeft, oftewel de capaciteit neemt al vanaf productie af en zo'n 3-5 jaar na productie is de cel vaak niet meer bruikbaar, vrijwel onafhankelijk van het aantal laad-cycli.

Over het "opfrissen" of "wakker worden" van de cellen staat inderdaad niets op de Wikipedia-pagina.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApOE
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 25-07 10:36
Ik heb mijne net ontvangen!
Gelijk mijn Brando screenprotector erop geplakt (Anders dan de gene die hier boven staat, mijne is anti-glare en dus vingerafdruk proof :))

Ik heb gelijk een smsje gestuurd met het "Full-qwerty" toetsenbord, en dit gaat prima met 2duimen!

Ik ga even verder spelen :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 10:54

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Ik ben zeer zeker NIET tevreden over dit appraat!!! Een zeer slecht apparaat ivm de touch Cruise. Het bereik is zeeeeeeeeeeeeer minimaal, terwijl ik met de Cruise op de zelfde plaats 100% bereik heb, terwijl ik met de Diamond maar 1 streepje heb :(

Batterijcover past niet! Heb al zolang er mee gepield, maar hij pas op een hoekje niet. Heb hem nu op de beste mogelijke manier dicht zitten, maar toch zit er een kier.

Telefoon voelt heel erg fragiel aan. Vooral de Home button voelt zo aan dat het net lijkt alsof het breekt als je erop drukt.

WM6.1 is behoorlijk traag. Ook met de tweaks van XDA. Ok, het maakt de device wat sneller qua reageren, maar het is nog steeds niet te doen.
Ook is de device helemaal niet zo gemakkelijk met de duim te hanteren als dat ze je willen doen laten geloven. Zeker niet als je al een redelijk dikke duim hebt.

USB kabel is ineens van een ander type. Nu moet ik dus weer extra usb kabels gaan kopen.

En voor de rest heb ik er nog niet zo goed mee kunnen spelen, maar ik verwacht er een hoop frustraties van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G-NiLES
  • Laatst online: 16-07 11:17
ik heb een aantal jaar geleden zo'n topic hier op T.net gevolgd over batterijen, waren van die chemie-freaks, die hebben toen voor een scheikunde project die dingen zitten testen. Ik zal eens kijken of ik dat nog ergens kan vinden.

ontopic: ik ben een mierrenneuker, ik weet het: kan iemand EERLIJK zeggen dat je die screenprotector van Brando _niet_ ziet? Ik ga me daar toch aan toch aan ergeren als die puntjes zichtbaar zijn... heb er op me ipod week geleden eentje geplakt, ook een dure. Gisteren er weer afgehaald, omdat ik toch telkens zat te duwen om hem er strakker op te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik bij geheugen kijk zie ik 113.08 mb geheugen in totaal. Klopt dit wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• faethon
  • Laatst online: 27-08 17:25
Yzord schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 09:48:
Ik ben zeer zeker NIET tevreden over dit appraat!!! Een zeer slecht apparaat ivm de touch Cruise. Het bereik is zeeeeeeeeeeeeer minimaal, terwijl ik met de Cruise op de zelfde plaats 100% bereik heb, terwijl ik met de Diamond maar 1 streepje heb :(

Batterijcover past niet! Heb al zolang er mee gepield, maar hij pas op een hoekje niet. Heb hem nu op de beste mogelijke manier dicht zitten, maar toch zit er een kier.

Telefoon voelt heel erg fragiel aan. Vooral de Home button voelt zo aan dat het net lijkt alsof het breekt als je erop drukt.

WM6.1 is behoorlijk traag. Ook met de tweaks van XDA. Ok, het maakt de device wat sneller qua reageren, maar het is nog steeds niet te doen.
Ook is de device helemaal niet zo gemakkelijk met de duim te hanteren als dat ze je willen doen laten geloven. Zeker niet als je al een redelijk dikke duim hebt.

USB kabel is ineens van een ander type. Nu moet ik dus weer extra usb kabels gaan kopen.

En voor de rest heb ik er nog niet zo goed mee kunnen spelen, maar ik verwacht er een hoop frustraties van.
Jammer dat het zo tegenvalt. Ik zou hem terugbrengen denk ik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nvidia
twabi2 schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 00:08:
[...]

Ja idem, Vista Ultimate, Outlook 2007! Dus we gaan eens moeten spreken op msn! Waarschijnlijk een setting die foutief staat. Ik kan hem wel benaderen vanaf mijn pc maar niet omgekeerd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeIT

CodeIT

Code IT

Heb je het apparaat zelf, of in een winkel, geprobeerd?
Snelheid lijkt relatief te zijn. Ik vind op verschillende filmpjes de snelheid ook niet echt om over naar huis te schrijven. Vooral de touchflo3d lijkt traag te zijn.
Kun je de snelheid binnen Windows Mobile misschien vergelijken met de TC en daar een kort verhaaltje over schrijven/filmpje van maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E.T.O.
  • Laatst online: 20:44
nvidia schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 17:39:
[...]

Ja weet ie waarschijnlijk wel maar op de TD in programma's heet dit nog activesync. Bij mn vorige was dit ook zo en daar kreeg ik het werkende. Nu lukt het me maar niet, grrrr
Ik heb met mijn vorige toestel ook problemen gehad met sync op Vista, met vreemde error meldingen. Een harde reset het toestel zelf loste alles op. Eerst wel ff een backupje van je data maken natuurlijk ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nvidia

Hoe ook rekening dat je er ook mee zitten "spelen" hebt en dit zorgt er dan nog eens meer voor dat ie sneller leeg is. Maar het valt me wel op dat hij snel leeg is. Denk wel dat je hem minimum om de twee dagen zal moeten opladen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

CodeIT schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 09:54:
[...]

Heb je het apparaat zelf, of in een winkel, geprobeerd?
Snelheid lijkt relatief te zijn. Ik vind op verschillende filmpjes de snelheid ook niet echt om over naar huis te schrijven. Vooral de touchflo3d lijkt traag te zijn.
Kun je de snelheid binnen Windows Mobile misschien vergelijken met de TC en daar een kort verhaaltje over schrijven/filmpje van maken?
Ik heb het apparaat zelf gehaald gisteren. En ik kan eigenlijk moeilijk een vergelijking maken tussen de Cruise en de Diamond, want mijn Cruise is helemaal op getweakt, terwijl de Diamond nog helemaal standaard is. Al met al is de Diamond behoorlijk traag en bestaan er nog geen ROMS, laat staan een hard-spl, om deze phone te tweaken.

Ik hou hem ook gewoon, want het is natuurlijk een uitdaging er wel een snel apparaatje van te maken, maar neemt niet weg dat mijn bereik zeer minimaal is en dat de batterijcover niet juist sluit. Als dat nu allemaal in orde was had ik er wel vrede mee gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G-NiLES
je toon klinkt al wat rustiger dan net..

misschien valt het allemaal wel mee, en idd tweaken die handel! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raimon
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 03-01-2023
Misschien een gekke vraag, maar heb sinds gister de Daimond en heb TomTom Nav6 erop geinstalleerd. Nu vraagt deze naar een GPS ontvanger.

iemand enig idee hoe ik kan aangeven dat hij de interne GPS ontvanger moet gebruiken>>?>

Ik heb al gezocht en geprutst, maar geen resultaat. :?

don't worry, be happy...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oostr048
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 30-08 20:44

Ik denk dat het bereik minimaal lijkt voor jou dat komt omdat hij nu het bereik van hsdpa/ umts laat zien op het moment dat hij overstapt naar gsm is er weer vol bereik.

over jouw gevoel met de telefoon kan ik niets veranderen mij voelt het wel solide aan net als de andere htc's die ik he gehad.
WM is snel met de basis functies alleen de 1e keer gebruik duurt het wat langer... je hebt genoeg ram om wat meer op de achtergrond te laten draaien.
as je een dikke duim hebt moet je misschien proberenwat minder hard te drukken dan werkt het touch panel ook al.
Je oude usb kabel past toch gewoon ??? het is alleen ext usb van htc... maar voor laden en syncroniseren is het kabeltje gewoon de mini usb.
als je frustraties verwacht zou ik hem zelf tekoop aanbieden en iets anders testen en aanschaffen...

[ Voor 25% gewijzigd door oostr048 op 12-06-2008 10:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dyna18
  • Laatst online: 24-08 11:46
mregeling2005 schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 08:53:
Hier paar foto's met een Brando Screenprotector erop geplakt :)
Ik heb nog nooit van een screenprotector gehoord. Was is het nut om zoiets op je scherm te plakken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j0bro
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09-09 07:50
Raimon schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 10:08:
Misschien een gekke vraag, maar heb sinds gister de Daimond en heb TomTom Nav6 erop geinstalleerd. Nu vraagt deze naar een GPS ontvanger.

iemand enig idee hoe ik kan aangeven dat hij de interne GPS ontvanger moet gebruiken>>?>

Ik heb al gezocht en geprutst, maar geen resultaat. :?
Volgens mij moet je internal NMEA, 9600 baud, COM4 gebruiken. Laat even weten of het werkt, ik ga TT6 er ook op zetten namelijk als ik hem vanavond heb.

To question is to grow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

G-NiLES schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 10:08:
je toon klinkt al wat rustiger dan net..

misschien valt het allemaal wel mee, en idd tweaken die handel! ;)
Wat betreft mijn toon. Ik heb er 400 euro voor betaald en dan krijg je zoiets mee naar huis. Nogmaals, als hij traag was, ala, daar kan ik wat aan doen, maar aangezien er geen andere radio versie aanwezig is, irriteer ik me dood aan het bereik wat ik heb. Dat is echt zeer minimaal. En ik kan me toch echt herinneren dat het een pda met belfunctie was.

En ik ben niet de enige, XDA begint vol te lopen met mensen die een heel slecht bereik met hun TD hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oostr048
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 30-08 20:44
Als je kijkt naar dit soort battarijen bv bij nokia N95 is het ook bekend dat de batterij na wat vaker opladen langer mee gaat dus er is hoop

[ Voor 86% gewijzigd door oostr048 op 12-06-2008 10:21 . Reden: nja handig geplaatst ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

G-NiLES schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 09:49:
ik heb een aantal jaar geleden zo'n topic hier op T.net gevolgd over batterijen, waren van die chemie-freaks, die hebben toen voor een scheikunde project die dingen zitten testen. Ik zal eens kijken of ik dat nog ergens kan vinden.

ontopic: ik ben een mierrenneuker, ik weet het: kan iemand EERLIJK zeggen dat je die screenprotector van Brando _niet_ ziet? Ik ga me daar toch aan toch aan ergeren als die puntjes zichtbaar zijn... heb er op me ipod week geleden eentje geplakt, ook een dure. Gisteren er weer afgehaald, omdat ik toch telkens zat te duwen om hem er strakker op te krijgen.
Ik kan een miereneuker zijn en mijn gezonde verstand zegt me ergens dat je een screenprotector altijd zult zien, al is dit wellicht alleen aan de randen vanwege de dikte van de screenprotector. Verder zal het ook afhangen van jouw kunsten om de screenprotector aan te brengen. Des te verser je display, des te beter en mooier hij zal zitten. Is het display al vaker/meer gebruikt, zul je hem waarschijnlijk eerst goed zullen schoonmaken met een speciaal middel dat het scherm niet beschadigd maar wel voldoende reinigt.

Moet bekennen dat ik vrijwel geen ervaring heb met screenprotectors, maar mijn gezonde verstand vertelt mij dit. Op mijn SE W800i (monoblock) zitten inmiddels enkele krassen waardoor het display in sommige situaties een stuk slechter te lezen valt. Met de vele hogere resolutie van de TD in gedachten zou ik het absoluut niet willen wagen om het zonder screenprotector te gaan doen. Of de kwaliteit moet er dusdanig van achteruit gaan dat het scherm veel slechter leesbaar is.

Foto Portfolio Follow me on Twitter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Ik heb op mijn Cruise ook WM6.1 gehad en het bereik is absoluut niet hetzelfde nog heeft het te maken of hij het bereik van hsdpa of gsm laat zien. Want als ik geen bereik heb dan kan ik ook niet bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thriller
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21:54
Heb van de week mijn diamond besteld op studentmobiel en heb er net 2 screenprotectors bij gekocht op zagg. Hierbij kreeg ik 2x 20% korting die ik voor nieuwe bestellingen kan gebruiken. aangezien ik voorlopig toch niets koop geef ik ze wel weg. Wil je dus de screenprotector op zagg bestellen stuur dan ff een bericht en de eerste 2 krijgen die code voor 20% korting.

PS. Sorry als dit hier niet thuis hoort.

PS2. ze zijn op, sorry

[ Voor 4% gewijzigd door thriller op 12-06-2008 10:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pgerrits
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 18-07 13:00
Yzord schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 10:23:
Ik heb op mijn Cruise ook WM6.1 gehad en het bereik is absoluut niet hetzelfde nog heeft het te maken of hij het bereik van hsdpa of gsm laat zien. Want als ik geen bereik heb dan kan ik ook niet bellen.
Wat voor een provider heb je? Kan volgens mij zo zijn, dat de combi provider / umts / hsdpa / locatie behoorlijk veel invloed kan hebben op je bereik.

Edit: Niet om te flamen.. maar ik zit nu op XDA te snuffelen, ik zie 2 posts van mensen die er last van hebben... NIet echt bepaald een goede representatie van alle gebruikers.

[ Voor 16% gewijzigd door pgerrits op 12-06-2008 10:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanion
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-03 21:20
Yzord schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 10:18:
[...]

Wat betreft mijn toon. Ik heb er 400 euro voor betaald en dan krijg je zoiets mee naar huis. Nogmaals, als hij traag was, ala, daar kan ik wat aan doen, maar aangezien er geen andere radio versie aanwezig is, irriteer ik me dood aan het bereik wat ik heb. Dat is echt zeer minimaal. En ik kan me toch echt herinneren dat het een pda met belfunctie was.

En ik ben niet de enige, XDA begint vol te lopen met mensen die een heel slecht bereik met hun TD hebben.
Anders omruilen? Toen de Touch Cruise uitkwam waren er ook een aantal mensen die klaagden over slecht bereik. Leek er toen op dat er een serie TC was met slechte antenne's. Wellicht hier ook het geval?

There are 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't. .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nvidia
thriller schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 10:24:
Heb van de week mijn diamond besteld op studentmobiel en heb er net 2 screenprotectors bij gekocht op zagg. Hierbij kreeg ik 2x 20% korting die ik voor nieuwe bestellingen kan gebruiken. aangezien ik voorlopig toch niets koop geef ik ze wel weg. Wil je dus de screenprotector op zagg bestellen stuur dan ff een bericht en de eerste 2 krijgen die code voor 20% korting.

PS. Sorry als dit hier niet thuis hoort.
Mailtje verstuurd!

Edit: Bedankt voor de code!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornin
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-08-2024
Het scherm lijkt uit te gaan wanneer je de telefoon bij je oor brengt, is dit uit te schakelen?

Non taken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G-NiLES
ja, zie de tweaks van XDA-developers enkele paginas terug, kan je scherm-uit tijd veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pgerrits
bornin7ty2 schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 10:56:
Het scherm lijkt uit te gaan wanneer je de telefoon bij je oor brengt, is dit uit te schakelen?
Prevent screen switching off during phone call --> HKEY_Local_Machine\Drivers\BuiltIn\RIL\EnableFastD ormantDisplayDuringCall to 0

van het XDA forum.

Hier nog meer Tweaks: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=398265

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

pgerrits schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 10:31:
[...]

Wat voor een provider heb je? Kan volgens mij zo zijn, dat de combi provider / umts / hsdpa / locatie behoorlijk veel invloed kan hebben op je bereik.

Edit: Niet om te flamen.. maar ik zit nu op XDA te snuffelen, ik zie 2 posts van mensen die er last van hebben... NIet echt bepaald een goede representatie van alle gebruikers.
Haha, de telefoon is er ook nog maar net. Dus reken maar dat er veel meer binnestromen deze week. En ik heb T-Mobile, maar dat moet toch niks uitmaken als die sim het in mijn cruise wel goed doet en in de Diamond ineens niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pgerrits
Yzord schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 11:06:
[...]

Haha, de telefoon is er ook nog maar net. Dus reken maar dat er veel meer binnestromen deze week. En ik heb T-Mobile, maar dat moet toch niks uitmaken als die sim het in mijn cruise wel goed doet en in de Diamond ineens niet?
Ha ha.... :/

Maar uhm even serieus. Jij zegt zelf dat het forum vol stroomt...

Ik heb het over een combinatie van factoren. MIsschien heb je gelijk hoor, maar zo heb ik met mijn huidige telefoon ook last van onverklaarbare netwerk drops... Een keer helemaal uit en opnieuw aan lost het dan weer op.

Kan vanalles zijn, maar om nu gelijk de hele telefoon door het slijk te halen... Vind ik net een tikkeltje te voorbarig. Maar goed ik wil je niet afzeiken ofzo, ik zou zelf misschien dezelfde reactie hebben gegeven als ik in jou situatie zou zitten, alleen ligt de oorzaak niet automatisch bij het meest voor de handliggende optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeChNo2
  • Niet online
Zijn er ook nog mensen gewoon tevreden over hun Diamond, of zitten die nu met hun telefoon te spelen ipv te tweakeren...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

pgerrits schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 11:12:
[...]

Ha ha.... :/

Maar uhm even serieus. Jij zegt zelf dat het forum vol stroomt...

Ik heb het over een combinatie van factoren. MIsschien heb je gelijk hoor, maar zo heb ik met mijn huidige telefoon ook last van onverklaarbare netwerk drops... Een keer helemaal uit en opnieuw aan lost het dan weer op.

Kan vanalles zijn, maar om nu gelijk de hele telefoon door het slijk te halen... Vind ik net een tikkeltje te voorbarig. Maar goed ik wil je niet afzeiken ofzo, ik zou zelf misschien dezelfde reactie hebben gegeven als ik in jou situatie zou zitten, alleen ligt de oorzaak niet automatisch bij het meest voor de handliggende optie.
Nou je bent me anders wel aardig aan het afzeiken. Ik koop om de paar maanden een nieuwe phone puur voor de heb en ik laat dan mijn bevindingen horen. En ik vind de Diamond zijn naam niet waard. Maar daar komt men zelf nog wel achter, en daar bedoel ik mee, degene die verstand hebben van telefoons en niet degene die van een 6510 doorschuiven naar een htc. Want dan is alles een verademing.

En device is pas paar dagen uit en nu al komen er vergelijkende topics binnen waaronder het bereik. Daaruit mag je een paar dagen na uitgave concluderen dat de radioversie gewoonweg niet in orde is.

Maar goed, ik zal voortaan alleen nog maar positief over telefoontjes praten...want je zou maar eens iemand tegen het zere been aanschoppen :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok , hij is binnen:

Moet wennen aan het formaat, na de aanpassingen werkt de Touch Flo idd stukken sneller.
Moet ook wennen aan het gemis aan hardware buttons, maar weet gelukkig waar e.e.a. softwareatig zit binnen WM6.

Lekker toestel! Later meer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
TeChNo2 schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 11:16:
Zijn er ook nog mensen gewoon tevreden over hun Diamond, of zitten die nu met hun telefoon te spelen ipv te tweakeren...?
Dat laatste zou toch te combineren zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ione
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Even een vraagje over de accelerometer. Ik hoorde van iemand dat je bij de iPhone door te schudden met het apparaat een bepaalde actie kunt laten uitvoeren (bijv. updaten van weer --> even schudden en dan gaat ie updaten). Werkt dit ook zo op de Diamond?

Wat voor apps werken er nog meer met deze accelerometer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pgerrits
Yzord schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 11:19:
[...]

Nou je bent me anders wel aardig aan het afzeiken. Ik koop om de paar maanden een nieuwe phone puur voor de heb en ik laat dan mijn bevindingen horen. En ik vind de Diamond zijn naam niet waard. Maar daar komt men zelf nog wel achter, en daar bedoel ik mee, degene die verstand hebben van telefoons en niet degene die van een 6510 doorschuiven naar een htc. Want dan is alles een verademing.

En device is pas paar dagen uit en nu al komen er vergelijkende topics binnen waaronder het bereik. Daaruit mag je een paar dagen na uitgave concluderen dat de radioversie gewoonweg niet in orde is.

Maar goed, ik zal voortaan alleen nog maar positief over telefoontjes praten...want je zou maar eens iemand tegen het zere been aanschoppen :/
We grappig, dat je claimt dat ik jou afzeik, doe ik namelijk helemaal niet. Ik geef alleen een andere visie weer. JIj lacht mijn reactie uit. En vervolgens ga je min of meer zeggen dat ik er geen verstand van heb.

En dan als laatste ga je ook nog eens grote boehoe doen. Omdat jij schijnbaar je tegen je zere been aangeschopt voelt (je eigen woorden)

Dat het device een paar dagen uit is.. Dat er wel getelt op tweakers 1 persoon (jij) hier last van hebt. En op xda ben ik na goed zoeken 3 tegengekomen. Dat vind ik niet voldoende informatie om te kunnen concluderen dat de radioversie niet in orde is. Mag jij wel vinden, ik heb een andere mening.

[ Voor 11% gewijzigd door pgerrits op 12-06-2008 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe komt het dat als ik bij mijn geheugen kijk dat ik maar 113.08 mb in totaal heb, wat staat er bij jullie... laat me dit even weten.. er moet toch 192mb inzitten?????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

pgerrits schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 11:30:
[...]

We grappig, dat je claimt dat ik jou afzeik, doe ik namelijk helemaal niet. Ik geef alleen een andere visie weer. JIj lacht mijn reactie uit. En vervolgens ga je min of meer zeggen dat ik er geen verstand van heb.

En dan als laatste ga je ook nog eens grote boehoe doen. Omdat jij schijnbaar je tegen je zere been aangeschopt voelt (je eigen woorden)
Ik lach je reactie uit? Wat ik gewoon frappant vind is het feit dat ik eerlijk ben over hoe ik de Diamond ervaar, maar schijnbaar is daar helemaal geen behoefte aan. Men wilt schijnbaar alleen maar positieve verhalen horen over dit apparaat en dat vind ik nogal een behoorlijk verkeerd beeld geven.

En dan zeg je ook nog eens dat mijn eigen woorden zijn: Omdat jij schijnbaar tegen je zere been aangeschopt voelt.

Ik heb toch echt getypt:
Maar goed, ik zal voortaan alleen nog maar positief over telefoontjes praten...want je zou maar eens iemand tegen het zere been aanschoppen
En daar doel ik mezelf helemaal niet mee. Maar degene, zoals jij dus, die eigenlijk niks negatiefs over dit toestel kunnen verdragen. Zoals ik al zei, degene die van een Nokia afkomen zullen weinig tot niks te klagen hebben, maar degene die PDA's van HTC gewend zijn zullen dit apparaat goed in een negatief beeld gaan zetten, want er schort nogal wat aan.

Maar nogmaals, laat maar, ik vind deze discussie niet waard in dit mooie topic over dit toestel.

ps, tuurlijk zullen er ook mensen zijn die dit toestel te gek vinden.

[ Voor 2% gewijzigd door Yzord op 12-06-2008 11:44 . Reden: iets toevoegen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 11:33:
Hoe komt het dat als ik bij mijn geheugen kijk dat ik maar 113.08 mb in totaal heb, wat staat er bij jullie... laat me dit even weten.. er moet toch 192mb inzitten?????
Staat bij mij ok, maar tel daar eens jje storagegeheugen op....

Juist: ruim 198mb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 11:39:
[...]

Staat bij mij ok, maar tel daar eens jje storagegeheugen op....

Juist: ruim 198mb
Natuurlijk stom van me....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mij hangt het toestel weleens, hebben mensen hier meer last van...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:41
Verwijderd schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 11:33:
Windows Mobile deelt het RAM dynamisch op in een storage deel en een deel wat door applicaties wordt gebruikt. Vergelijk het met shared visdeo geheugen. Zo heb ik op de Vario het volgende:

Opslag : 47MB
in gebruik : 32MB
vrij : 15MB

Programma : 44MB
in gebruik : 30MB
vrij : 14MB

En dat terwijl er maar 64MB in zit. Er wordt dus een beetje gekunsteld met het geheugen.

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• el frikandel
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-04 12:37
Phusebox schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 09:08:
[...]

je kunt roaming alleen afzetten voor het weer en je email connectie
Niet voor andere zaken, heb ik in ieder geval niet kunnen vinden in de handleiding.
Ik woon een paar km van de duitse grens en mijn gsm's hebben soms de neiging om op "Duitsland" te springen, dus is dit toestel niks voor mij.

Of kan het inmiddels wel????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BraX
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 04-09 16:22
Heeft iemand de oordopjes + radio functie al uit kunnen proberen?
Ik luister namelijk veel radio, in trein en bus enzv. Vind het niet zo heel erg dat er maar ong 2,5gig over is voor muziek/afbeeldingen/Video's.

Hoe is de ontvangst van de radio tuner? Dit verschilt per mobiel nog wel eens!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nikao
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 10-02-2022
Verwijderd schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 11:47:
Bij mij hangt het toestel weleens, hebben mensen hier meer last van...
heb je toevallig getweaked, of doet ie dit bij een 'clean' install?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApOE
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 25-07 10:36
Ga naar:

Start -> Instellingen -> Systeem -> Apparaat informatie -> Hardware

528mhz
192mb Ram
256mb Rom
etc, etc

* ApOE is erg happy met zijn TD _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G-NiLES
el frikandel (wat een nick zeg _/-\o_ )

volgens mij(!) is het weer het enige wat automatisch geupdate wordt, e-mail autoupdate kan je uitzetten. En de rest van de verbindingen 'kies' je zelf om op te starten. En boven wordt ergens beschreven dat je dataconnectie op roaming uit kan zetten, denk dus wel dat het werkt of kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeChNo2
  • Niet online
ApOE schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 11:56:
* ApOE is erg happy met zijn TD _/-\o_
Gelukkig, fijn dat ook eens te lezen... !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nikao schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 11:54:
[...]

heb je toevallig getweaked, of doet ie dit bij een 'clean' install?
Ik had van XDA stap 1 & 2 gedaan. Vervolgens blijf die hangen met opstarten en heb dus een harde reset moeten doen. Stap 2 gaf de problemen dus nu heb ik allen getweaked met stap 1 (Advanced Config)

Kan het hier aan liggen? Ik hoor er namelijk verder niemand over...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G-NiLES
het blijven tweaks natuurlijk he, die instellingen zijn overnagedacht en getest voor de fabrikant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeIT

CodeIT

Code IT

Verwijderd schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 11:59:
[...]

Ik had van XDA stap 1 & 2 gedaan. Vervolgens blijf die hangen met opstarten en heb dus een harde reset moeten doen. Stap 2 gaf de problemen dus nu heb ik allen getweaked met stap 1 (Advanced Config)

Kan het hier aan liggen? Ik hoor er namelijk verder niemand over...
Op XDA is er iemand met ongeveer hetzelfde probleem. Telefoon start op, maar blijft hangen op "Tap here to start TouchFlo3D)
Pagina: 1 ... 8 ... 19 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit Topic is uitsluitend bedoeld om te discussiëren over de Diamond! Aanverwanten zaken zoals discussies over bijbehorende abo's hoort hier dus niet thuis! Ook waar hij te koop is, hoe duur en wie hem wel of niet en wanneer kan leveren is hier niet van toepassing! Ook is het niet intressant om te weten als jij hem hebt, of binnen hebt, of besteld hebt!! Gewoon mee kappen en ontopic over de Diamond zelf praten.

Discussie over levertijden van pda's mag hier! We zitten hier op een technisch forum en dat willen we graag zo houden!