HTC P3700 Touch Diamond (deel 2) Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 11 ... 19 Laatste
Acties:
  • 252.958 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbvdb
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 09-09 13:37
Nieuwe gebruiker, en direct een vraag:

Ik overweeg de Diamond aan te schaffen, om mee te bellen maar vooral onderweg makkelijk mail mee te ontvangen maar ook online info op te kunnen halen.

Wat voor mij een must is is dat ik i.v.m mijn werk onderweg online o.a. in de kentekenregisters van het RDW kan zoals hier: https://www.rdw.nl/Ovi/Paginas/Default.aspx .

Als je daarna een kenteken hebt ingevoerd krijg je een pagina met rechts bovenin het welbekende Acrobat-teken met de tekst print erbij. In een normale browser opent keurig de pdf en heb je een volledig overzicht van de auto bij het kenteken. De link bij het RDW is dynamisch ( https://www.rdw.nl/Ovi/Paginas/Voertuiggegevens.aspx# ) en de grote vraag is of de browser van de Diamond er mee kan omgaan icm de PDF-reader? Iemand die het zou willen testen?

Verder lijkt het mij een mooi toestel, een echte alleskunner al ben ik bang dat hij mij gaat teleurstellen. Jaren geleden heb ik eens met mijzelf afgesproken na aanschaf van een MDA nooit meer een HTC-product te kopen. De MDA moest ook alles kunnen maar dat viel tegen. Na jaren van leuk experimenteren met custom firmwares van XDA-developers werd het als PDA een werkbaar aparaat, maar de kwaliteit als telefoon is altijd blijven teleurstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anheuer
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 24-06-2022
Ik lees hier heel weinig verder over hoe snel de batterij leeg loopt.

Iets wat ik op XDA veel meer lees.

Verder vraag ik me af of iedereen die er nu 1 heeft de NL versie heeft of dat er ook iemand een ENG. (eu?) versie heeft kunnen gekrijgen.

Krijg meestal toch de indruk dat die engelse beter werken.

Ook zou het handig zijn als iemand die zijn mening geeft erbij zet wat voor telefoons die ervoor gebruikt heeft. wat hij ervan had verwacht. en wat hij er mee wilt doen.

want als je van een normale samsung of nokia af komt dan is dit wel even wat anders.
en sommige dingen lopen niet zo als op een simpelere gsm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Anheuer schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 23:47:
IkVerder vraag ik me af of iedereen die er nu 1 heeft de NL versie heeft of dat er ook iemand een ENG. (eu?) versie heeft kunnen gekrijgen.
Meldt...

TF heeft veel aan de PC gehangen voor allerlei bestandsuitwisseling en installatiewerkzaamheden, kan geen zinnig woord zeggen over batterijverbruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 23:24:
[...]

Gewoon rechtstreeks onder de root sleep je de gehele MAP (BE_NL_and_LU_plus_major_roads_of_WE) dus als bijvoorbeeld
\BE_NL_and_LU_plus_major_roads_of_WE

enz.

En start je telefoon na het installeren van Tomom eens opnieuw op, wil ook nog wel eens helpen.

En kijk ook eens in het TomTom forum, die vragen zijn al tig keer voorgekomen ;)
Het TomTom Navigator 6 Topic | Deel 2

Succes.

PS: Hij werk gewoon goed hoor, dus alleen eventjes de juiste mappen neerzetten e
Hij doet het nu wel, doordat de usb kabel aangesloten was met de pc zag die de kaart niet.
De letters van de straatnamen zijn wel kleiner.
De keuze interne gps ontvanger stond er niet bij ik heb gekozen voor andere gps en dan op com4.
Nu opend tomtom wel elke keer de blue tooth

[ Voor 4% gewijzigd door een moderator op 13-06-2008 09:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iceman1987
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 21-03 19:01
Ik heb hem ook vandaag. Ben er zeer tevreden mee. Maar dit is mijn eerste WM device. Ik heb al beide topics meegelezen en eindelijk kon ik vandaag beginnen met het stuntellen. En volgens mij ben ik te ver gegaan.
Ik heb volgens mij iets verkeerd gedaan bij het plaatsten van een programma ofzo. In ieder geval als ik m nu aan mijn usb hang (en zeg dat hij m moet zien als mass device bij de TD) dan zie ik alleen 4 Gb storage card. Terwijl vanmorgen zag ik ook de interne Rom geheugen. En vanmorgen werd hij ook gezien als een HTC Touch Diamond. Nu herkend hij m dus alleen als een 4 Gb storage card. Weet iemand hoe ik dit kan oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaptorRVL
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-09 19:57
Ik heb vandaag ook mn Diamond ontvangen en ben er juist heel erg over te spreken.

Nu heb ik bijna elk HTC toesel wel gehad sinds de qtek s100, dus ik wist wat dat betreft wel precies wat me te wachten stond.
Heb al meteen een mooie verzameling met programma's gemaakt en een lijst met tweaks bij gehouden (voornamelijk die van xda devs).

Na wat tweaks en andere programma's erop is de Diamond zeker een van de fijnste toestellen welke ik tot nu toe heb gehad. Het is wel wat trager dan wat ik verwacht had (ach, daar heb je het weer 'verwacht'). Maar in ieder geval is die TouchFLO 3d wel lekker snel te krijgen met wat tweaks, dat scheelt een hoop.

Tis wat laat voor een meer uitgebreide review, dus laat ik het hier even bij. Van het weekend zal ik misschien iets meer uitgebreids maken.
Maar hoe dan ook kan het geen kwaad om ook eens een meer positief geluid hier te laten horen.

Tips: Test die tweaks eens van xda devs. En stel in bij die htc task manager dat programma's worden afgesloten als je op het kruisje drukt. Dat scheelt al behoorlijk wat qua performance met het werken in WM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe verander ik de datum notatie in het TouchFLO Home scherm? Daar staat nu "01-6-08" 8)7 Ik heb het bij de landinstellingen al naar "dd-mm-YY" veranderd. Zijn er ergens nog instellingen voor de TouchFLO?

@robbvdb : werkt gewoon zoals in een normale browser, als je er op klikt dan krijg je een popup waar je kan kiezen voor openen, opslaan en annuleren. Openen opent hem in de Acrobat reader

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 13-06-2008 00:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geerttttt
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 02-09 18:25

geerttttt

Manisch positief

robbvdb schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 23:43:

Ik overweeg de Diamond aan te schaffen, om mee te bellen maar vooral onderweg makkelijk mail mee te ontvangen maar ook online info op te kunnen halen.

Wat voor mij een must is is dat ik i.v.m mijn werk onderweg online o.a. in de kentekenregisters van het RDW kan zoals hier: https://www.rdw.nl/Ovi/Paginas/Default.aspx .

Als je daarna een kenteken hebt ingevoerd krijg je een pagina met rechts bovenin het welbekende Acrobat-teken met de tekst print erbij. In een normale browser opent keurig de pdf en heb je een volledig overzicht van de auto bij het kenteken. De link bij het RDW is dynamisch ( https://www.rdw.nl/Ovi/Paginas/Voertuiggegevens.aspx# ) en de grote vraag is of de browser van de Diamond er mee kan omgaan icm de PDF-reader? Iemand die het zou willen testen?

Verder lijkt het mij een mooi toestel, een echte alleskunner al ben ik bang dat hij mij gaat teleurstellen. Jaren geleden heb ik eens met mijzelf afgesproken na aanschaf van een MDA nooit meer een HTC-product te kopen. De MDA moest ook alles kunnen maar dat viel tegen. Na jaren van leuk experimenteren met custom firmwares van XDA-developers werd het als PDA een werkbaar aparaat, maar de kwaliteit als telefoon is altijd blijven teleurstellen.
Voor zover ik weet kun je de pdf gewoon downloaden als je op de link klikt. Als je dan adobe reader installeert (mocht deze nog niet geinstalleerd zijn bij standaard) dan kun je deze pdf gewoon uitlezen net als op je pc. :)

Oost west, 127.0.0.1 best!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb gisteren mn Touch Diamond binnen gekregen.

Ik loop alleen tegen het volgende probleem aan.
Ik heb geprobeerd 3 progjes te installeren. Dit zijn: GPSDash2, TCPMP, Batterystatus.

Deze 3 progjes heb ik ook op mn HTC Touch draaien met de 200mhz processer en ook WM6.1

Installeren van de 3 progjes is op de Diamond geen probleem. Alleen het draaien van de programma's wel.

GPSDash2: Start niet op. ( na 10e keer proberen kreeg ik pas een microsoft foutmelding )
TCPMP: Start ook niet op. Foutmelding: Het programma is gecrashed. Stuur crash.txt naar de ontwikkelaars.
Batterystatus: Krijg bij het openen de melding dat batterystatus enabled moet zijn om te kunnen werken. Wilt u het programma nu inschakelen? Kies ik JA. en daarna crashte het programma. 2e keer weer het programma moeten inschakelen waarna batterystatus wel opstarte maar de helft van de tweakinstellingen miste. Als je het programma weer afsluit en opnieuw opstart krijg je weer de melding dat batterystatus disabled is.

Kan ik nu concluderen dat mijn Diamond het niet toestaat om software van derden te installeren? Alle 3 de progjes draaien perfect op mn HTC Touch met WM6.1

Alle software heb ik lokaal geprobeerd te installeren maar toen de programma's niet konden starten heb ik het ook nog op het interne geheugen van 4GB geprobeerd.

Zelfde probleem.

Wat zou hier mis kunnen zijn? Overigens heb ik het programma Advanced Config wel draaiend gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeIT
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-09 20:23

CodeIT

Code IT

Zou het niet te maken kunnen hebben met het VGA scherm? Volgens mij is dat het enige grote verschil...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 08:55:
TCPMP: Start ook niet op. Foutmelding: Het programma is gecrashed. Stuur crash.txt naar de ontwikkelaars.
Kep hetzelfde met TCPMP. compleet met crash.txt melding.
Weet iemand hoe je dit op de diamond kan krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knaak
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 08-09 21:06

Knaak

It's me, Mario!

Meeste apps lijken idd te crashen door het scherm, aangezien ze niet mee schalen (sommige apps wel).

Batterij is nu al beter, gister toch iets fout gedaan denk ik. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nvidia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19-09-2024
Ik ben bezig op dit met moment met het schrijven van een review maar deze neemt natuurlijk even in beslag. Jullie mogen hem tegen eind deze week (zondag waarschijnlijk) verwachten.

Partners: AV-Solutio | Mutrox | B&W | Trinnov

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MOAW schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 09:07:
Meeste apps lijken idd te crashen door het scherm, aangezien ze niet mee schalen (sommige apps wel).
Is dat mee schalen op te lossen middels een tweak o.i.d?

Overigens draait GPSDash 2 wel op de Ipaq 4700 van mn pa, met resolutie 640x480 :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kep hetzelfde met TCPMP. compleet met crash.txt melding.
Weet iemand hoe je dit op de diamond kan krijgen?
kijk eens aan. Gelukkig ben ik niet de enige. Is er nog zo'n mooi programma als TCPMP wat wel op 640x480 kan draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knaak
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 08-09 21:06

Knaak

It's me, Mario!

Verwijderd schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 09:08:
[...]

Is dat mee schalen op te lossen middels een tweak o.i.d?

Overigens draait GPSDash 2 wel op de Ipaq 4700 van mn pa, met resolutie 640x480 :(
Geen idee, ken het programma zelf niet.

Ik ben zelf opzoek naar een goede mediaplayer die Divx afhandelt. Cloverfield op 320x240 is niet de bedoeling. Ik wil 640x480 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rusteloos
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 29-10-2012
Sleehond schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 20:36:

@ rusteloos: waarom koop je een Diamond terwijl je niet al die fancy shit zoals TF3D enzo wilt hebben? Klinkt een beetje tegenstrijdig zeg. Had dan een simpele mobiel gekocht, zonder al die "fancy-shit"...
Ik bedoel zolang die 3 punten maar vlotjes gaan. Ik zal als ik op reis ga zo nu en dan een xvidje opzetten, wat internetten en een aantal speciale applicaties op afdraaien. Ik heb al ruim 2 jaar een qtek S200, 60% = agenda / e-mail 30% bellen en de rest... ik zal tegenwoordig wat meer surfen maar that's about it. ik wou al voor de touch cruise gaan maarja welkebekende driver issue staakte mijn aankopen.

mnaar bovendien.... wat is het alternatief?

[ Voor 3% gewijzigd door rusteloos op 13-06-2008 09:13 ]

SPECS: Intel Core i8-1080 @ 8 x 6666MHz, 12GB DDR3-3200, 3DFX DOOVOO 7, GTX-ultra-CrossDressed 4GB, Aureal Vorte-1 A3D, 2x WD T-Rex SSD 1TB RAIDX, 80" Samsung 1200HZ UHDV 3D AMOLED-HYBRID, Apple iDon't, Windows PX Pro SP3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeIT
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-09 20:23

CodeIT

Code IT

Altenatief kan de HTC touch pro zijn. Qua software hetzelfde, hardware is anders (toetsenbord, geheugenkaart slot).

[ Voor 97% gewijzigd door CodeIT op 13-06-2008 09:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaURoN
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 09:09:
[...]

kijk eens aan. Gelukkig ben ik niet de enige. Is er nog zo'n mooi programma als TCPMP wat wel op 640x480 kan draaien?
TCPMP draait egwoon 640x480 hoor op mijn ppc. Dus hij kan zeker 640x480 draaien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeOS
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-09 15:42
Iceman1987 schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 00:02:
Ik heb hem ook vandaag. Ben er zeer tevreden mee. Maar dit is mijn eerste WM device. Ik heb al beide topics meegelezen en eindelijk kon ik vandaag beginnen met het stuntellen. En volgens mij ben ik te ver gegaan.
Ik heb volgens mij iets verkeerd gedaan bij het plaatsten van een programma ofzo. In ieder geval als ik m nu aan mijn usb hang (en zeg dat hij m moet zien als mass device bij de TD) dan zie ik alleen 4 Gb storage card. Terwijl vanmorgen zag ik ook de interne Rom geheugen. En vanmorgen werd hij ook gezien als een HTC Touch Diamond. Nu herkend hij m dus alleen als een 4 Gb storage card. Weet iemand hoe ik dit kan oplossen?
Als je kiest voor mass device zul je altijd alleen maar je 4GB storage card zien. Wil je ook de interne ROM geheugen zien, dan moet je kiezen voor activesync connectie.

Repeat after me: I Will Use Google Before Asking Stupid Questions

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MOAW schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 21:18:
Of je houd de X bovenin gewoon 3sec ingedrukt :)

edit: spuit11
Of je gaat naar de settings van Taskmanager en vink aan dat hij direct moet afsluiten als je op X drukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitpixl
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
De beste Mediaplayer op de PPC is momenteel CorePlayer,
wat eigenlijk een doorontwikkelde TCPMP is.
Wat wel erg jammer is, is dat die helaas niet gratis is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TCPMP draait egwoon 640x480 hoor op mijn ppc. Dus hij kan zeker 640x480 draaien
Klopt idd wat je zegt. Mn pa heeft TCPMP ook draaiend op zn Ipaq 4700. Ik ga vanmiddag eens kijken of ik misschien de ppc versie op WM6.1 kan installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlinkingAnt
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
robbvdb schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 23:43:

Net even voor je getest, en het werkt perfect. Je kunt gewoon het kenteken invoeren, zoeken klikken, en je krijgt meteen alle gegevens voor je neus.
Als je vervolgens op 'print' klikt, dan gaat Opera het pdj-je downloaden, welke je op een lokatie naar keuze kan opslaan. PDF-je openen gaat ook perfect, via menu kun je 'm roteren in de breedte, en je kunt zelfs inzoomen op de 'opera-manier' :9.

Intel C2Q 9450@3.3 | Gigabyte P35-DS4 | Sapphire R280x | 4x 2GiB PC6400 Kingston DDR2 | 1x Intel 320SSD 240GB | 2x Spinpoint F1 320GiB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twabi2
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 26-12-2024
Dit is NIET leuk... net een paar schokken gekregen van mijn TD terwijl die aan het opladen was.
Zou toch niet mogen gebeuren??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nikao
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 10-02-2022
twabi2 schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 09:53:
Dit is NIET leuk... net een paar schokken gekregen van mijn TD terwijl die aan het opladen was.
oei dat is niet best inderdaad..
was dit met de lader in het stopcontact of toen ie aan je pc hing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twabi2
Hij hing aan mn PC.
Het leek wel of ik het kon induceren. Als ik met de stylus naar de rechter zijkant ging, leek het alsof er een stroom langzaam op kwam zetten.
Na dat 2 of 3 keer geprobeerd te hebben kreek ik meteen de volle dosis, stroompje door mn hand dat hij er nu nog zeer van doet.
Zou het iets te maken hebben met het magneetje in de stylus?

[ Voor 9% gewijzigd door twabi2 op 13-06-2008 09:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-09 16:25
kun je eigenlijk ook thuis via wifi printen naar een printer in het netwerk?

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nikao
twabi2 schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 09:59:
Hij hing aan mn PC.
Het leek wel of ik het kon induceren. Als ik met de stylus naar de rechter zijkant ging, leek het alsof er een stroom langzaam op kwam zetten.
Na dat 2 of 3 keer geprobeerd te hebben kreek ik meteen de volle dosis, stroompje door mn hand dat hij er nu nog zeer van doet.
dat je stylus geleidt heeft er natuurlijk wel mee te maken.. de vraag is alleen waarom er spanning op de behuizing komt van het toestel.. dat lijkt me niet in orde...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twabi2
nikao schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 10:01:
[...]

dat je stylus geleidt heeft er natuurlijk wel mee te maken.. de vraag is alleen waarom er spanning op de behuizing komt van het toestel.. dat lijkt me niet in orde...
Het hele punt was net dat mijn stylus het toestel niet aanraakte.
Mijn hand raakte de stylus en de TD aan, maar de stylus niet het toestel.
Ik dacht eerst aan een stukje metaal dat door het magneetje contact maakte met de binnenkant van het toestel,
maar dan zou die stroom niet zo gelijkmatig en langzaam zijn komen opzetten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oeps foutje...

[ Voor 96% gewijzigd door Verwijderd op 13-06-2008 10:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nikao
ik heb nu weer dat mijn Weer app vast is gelopen; ik kan niet meer scrollen naar een andere locatie en ook de 5daagse optie werkt niet meer. Oplossing is om de stad te verwijderen (en weer toe te voegen)..

meer mensen hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeyJIJdaar
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 03-09 19:27
Ik ben benieuwd hoe het toestel mij gaat bevallen, als ik hem eindelijk heb zal ik de positieve en negatieve punten op een rij zetten.

Maar ik heb hem al vier weken in pre-order gehad, hij is eer gisteren verzonden, maar de TNT heeft nog geen zin gehad om hem te bezorgen. Wel balen...

Een ontopic vraagje:

Gebruikt er iemand de bijgeleverde screenprotector en hoe is die kwalitatief??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dimocash
  • Laatst online: 12-09 12:29
twabi2 schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 09:53:
volgens mij is er iets niet goed met je touch diamond....
je had ook al dat andere vaag probleem...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twabi2
HeyJIJdaar schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 10:27:
Gebruikt er iemand de bijgeleverde screenprotector en hoe is die kwalitatief??
Je ziet hem amper zitten, en geeft de aanrakingen goed door (je moet dus niet hard drukken ofzo)...
Heb wel al gehoord dat hij maar 1 keer bruikbaar is, magoed, dan koop je gewoon een nieuwe, kost toch 2 keer niks.
dimocash schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 10:28:
[...]
volgens mij is er iets niet goed met je touch diamond....
je had ook al dat andere vaag probleem...
Nu je het zegt...
Ik kan nog steeds niet synchen, en het probleem ligt niet bij Office (is al volledig verwijderd).
WMDC herkent hem wel, en ik kan bestanden enzo over zetten, maar agenda of gelijk wat anders synchen lukt nog steeds niet.
Misschien dat het verband houdt met die stroomstoten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rougenator
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 13-12-2023
Voor mensen die vragen hebben over welke programmaatjes werken met de TD hierbij de link naar een handig XDA draadje: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=394994

Hier staat bijvoorbeeld ook dat:
- Coreplayer 1.2.5 build 4506 (perfect no slowdown or stuttering).
- TCPMP reported to work fine but I personally couldnt get it to work it crashes
Hier vind je de oplossing voor WM 6.1: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=380387
- DivX Mobile Player works but statters with large videos such as LOST

Dit voor diegenen die vragen hadden over het afspelen van video's in de verschillende resoluties.

Verder heb ik BatteryStatus werkend gezien op een TD via dit draadje: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=399391 zie post nr 17.

Als je via Start, instellingen, vandaag, items TouchFLO 3D uitzet, moet je dan eens kijken hoe snel je TD is, terwijl bij mij het geheugengebruik (bij taskmanager zie je het aantal % in gebruik door het geheugen) afneemt van ongeveer 75% naar 58%.

[ Voor 4% gewijzigd door Rougenator op 13-06-2008 10:47 ]

T-Mobile Ameo: SIM/CID Unlocked @ WM6 & T-Mobile MDA Vario II SIM/CID Unlocked @ WM6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hem gisteren gehaald en ik ben er nog niet helemaal uit wat ik ervan moet vinden. Snel? Nou nee, eerlijk gezegd vind ik hem tergend traag op dit moment en zit ik na te denken of ik hem niet terug gaat brengen. Als er wat tweaks zijn om hem sneller te krijgen hoor ik die graag want anders is hij morgen weer bij de PDAShop. ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wou net even weer uittesten met de TD maar was enorm traag.
Er stonden geen programma's open.
Opnieuw opgestart en nu loopt die weer vlot, hebben meer hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ponq
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 09-07 16:27
Verwijderd schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 10:49:
Ik heb hem gisteren gehaald en ik ben er nog niet helemaal uit wat ik ervan moet vinden. Snel? Nou nee, eerlijk gezegd vind ik hem tergend traag op dit moment en zit ik na te denken of ik hem niet terug gaat brengen. Als er wat tweaks zijn om hem sneller te krijgen hoor ik die graag want anders is hij morgen weer bij de PDAShop. ;(
xda tweaks gedaan (zie elders in deze thread)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dimocash
Verwijderd schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 10:49:
Wou net even weer uittesten met de TD maar was enorm traag.
Er stonden geen programma's open.
Opnieuw opgestart en nu loopt die weer vlot, hebben meer hier last van?
dit had ik net ook.
de flo was traag als dikke stroop.
herstart en hij vliegt weer door alle menu's heen.

dit vind ik wel opmerkelijk.
ik had alles afgesloten (ja, via taskmanager)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nvidia
Nee aan de snelheid kan iets gedaan worden van TouchFlo3D. Daar had HTC inderdaad meer tijd en zorg aan besteed. Maar dit komen jullie later te weten wat mijn bevindingen zijn van dit toestel.

[ Voor 194% gewijzigd door nvidia op 13-06-2008 11:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
nvidia schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 11:00:
Nee aan de snelheid kan iets gedaan worden van TouchFlo3D. Daar had HTC inderdaad meer tijd en zorg aan besteed. Maar dit komen jullie later te weten wat mijn bevindingen zijn van dit toestel.
En nu in het Nederlands?

Nee aan de snelheid kan iets gedaan worden? Nee... niets?
Daar had HTC inderdaad meer tijd aan besteed? ... aan moeten besteden?
Maar dit komen jullie later te weten? Wat, je bevindingen of dat er wel of niet iets aan de snelheid gedaan kan worden of is gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ponq schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 10:54:
[...]

xda tweaks gedaan (zie elders in deze thread)?
Zal even zoeken alhoewel ik niet zo'n zoek type ben. Direct linkje maybe? Thx

Edit.
Waar ik een beetje ziek van ben is dat HButton het niet doet. Hij doet het wel maar er zijn geen keys om iets aan toe te voegen. Any ideas?

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 13-06-2008 11:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Verwijderd schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 11:05:
[...]

Zal even zoeken alhoewel ik niet zo'n zoek type ben. Direct linkje maybe? Thx
M.a.w. je bent lui?

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=398265

[ Voor 32% gewijzigd door Phusebox op 13-06-2008 11:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee ziek, heb concentratie probleem door OPS. ;) Anyway, thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nvidia
Phusebox schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 11:05:
Nee aan de snelheid kan iets gedaan worden? Nee... niets?
Daar had HTC inderdaad meer tijd aan besteed? ... aan moeten besteden?
Maar dit komen jullie later te weten? Wat, je bevindingen of dat er wel of niet iets aan de snelheid gedaan kan worden of is gedaan?
Aan de snelheid van het opstarten wel via tweaks maar dit gaat dan ook weer ten koste van je batterij. Dat HTC meer tijd en zorg moest besteden aan TouchFlo3D is wel duidelijk. Gaat niet soepel genoeg. Er zitten soms vertragingen op waardoor hij laggy overkomt. Daarom raad ik aan volgende tweak uit te voeren:

Boost TFL3D Scrolling Speed --> - HKLM\SYSTEM\GDI\GLYPHCACHE\limit = 16384 or 32768 (DWORD decimal)

De volgende twee tweaks doe je NIET:

Boost TFL3D Performance --> Using Advanced Config, change File system cache to 8mb and file system filter cache to 131072

Boost TFL3D Performance --> HKLM\System\Storagemanager\Fatfs and change key Cachesize from 16384 to 32768

Je zou dan moeten zien dat het scrollen een stuk vloeiender werkt. Dit is toch zo bij twabi2 en mezelf. Zelf ben ik bezig met review maar dit kan pas als je hem minimaal een week in je bezit hebt. Dus dit wordt nog even wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nvidia schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 11:11:
[...]

Aan de snelheid van het opstarten wel via tweaks maar dit gaat dan ook weer ten koste van je batterij. Dat HTC meer tijd en zorg moest besteden aan TouchFlo3D is wel duidelijk. Gaat niet soepel genoeg. Er zitten soms vertragingen op waardoor hij laggy overkomt. Daarom raad ik aan volgende tweak uit te voeren:

Boost TFL3D Scrolling Speed --> - HKLM\SYSTEM\GDI\GLYPHCACHE\limit = 16384 or 32768 (DWORD decimal)

Boost TFL3D Performance --> Using Advanced Config, change File system cache to 8mb and file system filter cache to 131072

Boost TFL3D Performance --> HKLM\System\Storagemanager\Fatfs and change key Cachesize from 16384 to 32768
Mmm, volgens XDA, was het toch net andersom? Heb de 2e wel uitgevoerd en merkte al verbetering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deze tweak is toch bedoeld om het direct sneller te maken maar toch niet om het probleem op te lossen dat die op den duur traag wordt, zodat een herstart nodig is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anheuer
Zo ver ik heb gezien is het niet mogelijk om je eigen today plugins te draaien zolang je gebruik maakt van de touch3d plugin.

Waarschijnlijk werkt batterystatus niet omdat die als ik het goed heb in de today screen moet zitten om te werken.

Lijkt er dus op dat op did moment battery status alleen gaat werken als je die plugin uit zet,

Misschien dat er binnen kort een nieuwere betere versie van uit komt die niet persee in de home screen moet staan om te draaien (batterystatus dan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaptorRVL
Ik heb ook die laatste twee tweaks uitgevoerd. Is er een specifieke reden waarom die tweaks beter niet gedaan kunnen worden?
Tot nu toe nog geen problemen ondervonden namelijk en alles gaat wel wat sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nikao
Verwijderd schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 11:19:
Deze tweak is toch bedoeld om het direct sneller te maken maar toch niet om het probleem op te lossen dat die op den duur traag wordt, zodat een herstart nodig is...
ik heb wel dat hij soms ineens even heel traag is en nauwelijks lijkt te reageren... maar even geduld (lees het apparaat 10 a 20sec op adem laten komen) lost het tot nu toe altijd op, en flitst hij weer door de menu's heen.

Ik heb nog geen behoefte om de tweaks te proberen om hem sneller te maken eerlijk gezegd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beefhead
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 12-09 17:06
Misschien niet specifiek een vraag voor de Diamond, maar aangezien ik overweeg om deze aan te schaffen:

Ik neem aan dat je de Diamond ook kunt linken aan een laptop, en dan via de internet verbinding van de Diamond kunt browsen op je laptop. Is het ook mogelijk om via die verbinding op je laptop online te gamen (bv World of Warcraft), of wordt alleen een HTML poort gedeeld?

3 out of 4 people make up 75% of the population || 4 out of 3 people struggle with math

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sorry hoor, maar wat een problemen hoor ik hier allemaal zeg. Zijn er ook mensen die vinden dat hij absoluut niet traag is en waarbij wel alle programma's werken? Heb serieus nog NIEMAND gezien die 0,0 problemen heeft met de telefoon.

Hij wordt vandaag bezorgd...dus zal morgen ook mijn bevindingen posten. Maar ben nu al bang dat dit een miskoop gaat worden. Als hij dus echt zo traag is en bepaalde dingen niet werken gaat hij direct weg. Dan wacht ik wel op de nieuwe Iphone.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 13-06-2008 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 10:54

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

nvidia schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 11:11:
[...]

Je zou dan moeten zien dat het scrollen een stuk vloeiender werkt. Dit is toch zo bij twabi2 en mezelf. Zelf ben ik bezig met review maar dit kan pas als je hem minimaal een week in je bezit hebt. Dus dit wordt nog even wachten.
Wat een onzin zeg. Allereerst kost het helemaal geen extra batterij als je de tweaks hebt gedaan en daarbij zijn de tweaks waarvan je zegt dat je die niet moet doen, gewoon tweaks die werken. Ik heb al deze tweaks op mijn Diamond en het werkt feilloos. Hopelijk ben je wat deskundiger in je "review".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
een quote van een review:

"If HTC hopes to turn Touch FLO 3D into the next great mobile movement, however, they’re going to have to put some serious effort into improving performance. As we mentioned above, the touch screen interface often felt laggy and unresponsive. While some of this may be due to the actual screen design, we have a sneaking suspicion that the might be a more systemic issue in play here. The 528 MHz Qualcomm MSM7201A processor should be more than sufficient, but for whatever reason it feels like the TouchFLO interface is just too much for the device to handle. Scanning through the home screen menu often takes more patience than we’d care to muster, and launching applications is frequently an exercise in frustration. Seriously folks, we really wanted to like Touch FLO 3D, but if this implementation is any indication we think HTC needs to perform some serious hardware tweaks before moving forward. It’s certainly pretty, but looks don’t mean much if the performance isn’t there to back it up. If pressed, we’d probably compare the Diamond to a Ferrari with a Chevy Cobalt engine. It’s that bad, folks."

ik was net nog rond aan het bellen voor prijzen, maar na deze review ben ik meteen gestopt.

[ Voor 3% gewijzigd door Phusebox op 13-06-2008 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaptorRVL
Oh, in dag geval: Ik heb geen enkel probleem met deze telefoon. Paar tweaks gedaan en verder niks. Ben d'r zeer blij mee. Hij lijkt soms inderdaad wel even wat traag te gaan, maar imho is daar goed mee te leven. Tis in ieder geval geen snelheids monster, dat niet nee. Misschien zonder de Touch Flo 3D dat alles een stuk sneller gaat. Maar die Touch Flo 3d is echt wel het houden waard :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApOE
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 25-07 10:36
Ik snap het echt niet!!

Traag? Nee!!

Ik vind het een heerlijk toestel! Alles werk prima, snel, veel mogelijkheden.
Ik denk dat de mensen die klagen nog nooit een smartphone hebben gehad?
Want ik heb een S710, een TyTnII en een M810 gehad. En deze werken echt niet sneller dan de diamond.
Als je al een jekko door de menu’s gaat vegen is het toch logisch dat hij dat even moet verwerken?
De enige keren dat ik vertraging heb gemerkt is wanneer ik uit het foto album direct naar Home wil scrollen.
Als je met je pennetje door de "gewone" WM menu's heen gaat dan werk dit bijzonder soepel, en alle instellingen worden binnen enkele seconde verwerkt. Perfect!

Dan stop je gewoon met lezen, dat scheelt ;)

[ Voor 7% gewijzigd door DaannO op 13-06-2008 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeOS
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-09 15:42
Beefhead schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 11:25:
Misschien niet specifiek een vraag voor de Diamond, maar aangezien ik overweeg om deze aan te schaffen:

Ik neem aan dat je de Diamond ook kunt linken aan een laptop, en dan via de internet verbinding van de Diamond kunt browsen op je laptop. Is het ook mogelijk om via die verbinding op je laptop online te gamen (bv World of Warcraft), of wordt alleen een HTML poort gedeeld?
Ja dit is prima mogelijk. Het één en ander is natuurlijk wel afhankelijk van de snelheid/response van je verbinding.
dangerpaki schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 15:27:
[...]
raar de heer achter de tmobile balie laatst wist mij toch te vertellend at ze identiek waren en lleen de knoppen aan de vorkant omgedraaid waren. dat zou zeker een reden zijn om niet voor de tmobile versie te gaan. maar zou me niet verbazen als tmobile over 3 maanden met een pro versie uitkomt waar meer gehegen inzit. zoals met de touch
Ik vraag me wel sterk af of die man achter de balie weet wat RAM geheugen is O-) .

[ Voor 31% gewijzigd door DeOS op 13-06-2008 11:42 ]

Repeat after me: I Will Use Google Before Asking Stupid Questions

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik80
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 12-09 11:09

Erik80

Sinds 1980

Geven jullie de klachten over traagheid ook door aan HTC? Die zullen het probleem structureel moeten oplossen! En hoe meer mensen klagen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
ApOE schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 11:36:
Ik snap het echt niet!!

Traag? Nee!!

Want ik heb een S710, een TyTnII en een M810 gehad. En deze werken echt niet sneller dan de diamond.
Als je al een jekko door de menu’s gaat vegen is het toch logisch dat hij dat even moet verwerken?
De enige keren dat ik vertraging heb gemerkt is wanneer ik uit het foto album direct naar Home wil scrollen.
Als je met je pennetje door de "gewone" WM menu's heen gaat dan werk dit bijzonder soepel, en alle instellingen worden binnen enkele seconde verwerkt. Perfect!

Kunnen we niet een Diamond Klaag & Zeur topic maken?
Want ik lees gewoon NIETS nieuw meer...
Dus omdat alle andere WM phones traag zijn mag men de iets snellere Diamond niet ook traag vinden?

Kromme redenering. Overigens heb ik een PDA met WM5.0 en daar gaat alles soepel op. Programmatje starten kan even duren maar verder heb ik nog nooit vertraging gemerkt, zelfs niet met 10 programma's open.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Ik snap het echt niet!!

Traag? Nee!!

Dus omdat jij het een geweldig toestel vindt, moet er een speciale topic voor klagers gemaakt worden?

Het wordt steeds mooier hier 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RaptorRVL schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 11:22:
Ik heb ook die laatste twee tweaks uitgevoerd. Is er een specifieke reden waarom die tweaks beter niet gedaan kunnen worden?
Tot nu toe nog geen problemen ondervonden namelijk en alles gaat wel wat sneller.
Tweaks van XDA gedaan en guess what, moet een HR doen. Gezellig ding wel.... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Erik80 schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 11:40:
Geven jullie de klachten over traagheid ook door aan HTC? Die zullen het probleem structureel moeten oplossen! En hoe meer mensen klagen...
Hoe meer er niet opgelost wordt haha...je hebt het hier over HTC. HTC heeft niet de behoefte te luisteren naar zijn users, dat ben ik inmiddels wel gewend. Nee, als je je telefoon goed wilt hebben, dan zul je je moeten verdiepen in het forum van XDA en uiteindelijk een andere rom erop moeten plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anheuer
Jullie vergeten dat net als bij een computer de hardware niet alleen zwaarder word.
Maar ook de software.

Koop een leuke machiene en draai er vista op.
en dan draai je er win 2000 op

Gaat ook een stuk sneller.

Dus dan mag ej wel snellere hardware op hebben maar de software word ook zwaarder waar door je toestel uit eindelijk niet sneller zal zijn dan de vorige maar je kunt er wel een hoop meer mee dan je vorige!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaptorRVL
Verwijderd schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 11:42:
[...]

Tweaks van XDA gedaan en guess what, moet een HR doen. Gezellig ding wel.... 8)7
Hmm, heb ik geen last van gehad. Ik heb alle tweaks dan ook alleen maar via de Advanced Config applicatie gedaan. Wel minder als je een HR moet doen :/
Helaas komt dat wel eens voor, dus maak ik tegenwoordig zeer regelmatig backups voor het geval ik een tweak en WM verpest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ponq
Ach, over een paar dagen, als de 1e hype over is, zullen de echte gebruikers overblijven die de Diamond zullen optimaliseren en blijven gebruiken. Nu zijn er nog veel mensen met verwachtingen die teleurgesteld raken of mensen die zich baseren op reviews en meningen van anderen. Hoort bij de introductie van een nieuw product.

Ik ben het 'gezeur' niet zat, wel het ongefundeerd napraten van anderen of het ongenuanceerd boute uitspraken doen. Ik heb dan ook besloten *kuch* daar maar verder niet meer op te reageren.

Mijn TD is onderweg! Ik hoop dat we in de komende tijd hiero een leuke, opbouwende gebruikers-community kunnen creeeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leutje
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Leutje

o7

Verwijderd schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 11:28:
Sorry hoor, maar wat een problemen hoor ik hier allemaal zeg. Zijn er ook mensen die vinden dat hij absoluut niet traag is en waarbij wel alle programma's werken? Heb serieus nog NIEMAND gezien die 0,0 problemen heeft met de telefoon.

Hij wordt vandaag bezorgd...dus zal morgen ook mijn bevindingen posten. Maar ben nu al bang dat dit een miskoop gaat worden. Als hij dus echt zo traag is en bepaalde dingen niet werken gaat hij direct weg. Dan wacht ik wel op de nieuwe Iphone.
Ik kom mischien dicht in de buurt van de 0,0 ;)

Mijn enige minpunt tot dusver is de bijgeleverde koptelefoon. Bagger!. Maar ik ben dan ook verwend met een bleutooth koptelefoon die het wel prima doet

Snelheid is na de XDA tweaks prima. Ik heb nog nooit mijn collegae zo lang met open mond zien staren naar een klein zwart kastje :+

A project is never finished.You can always think of something new. - RobV https://discord.gg/WEQG6qT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijsco
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
polletje misschien? (geen idee hoe je zo'n ding opzet, lijkt me ook iets dat in de SP thuis hoort.)

Vind je de diamond traag?
  1. Ja, weg dat ding, maar het is dan ook mijn eerste WM telefoon.
  2. Ja, weg dat ding, ik heb al met meerdere WM telefoons ervaring maar dit is echt bagger.
  3. Ja, dat lijkt nergens op zelfs de tweaks helpen niet, maar zonder touchflow is het prima.
  4. Ja, dat leek nergens op, maar de tweaks van XDA-developpers maken het wel werkbaar.
  5. Nee, hij werkt lekker soepel!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terror
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 12-09 16:06
Gisteren bij Media Markt Utrecht even de gelegenheid gehad om te spelen met de Diamond. Ik was echt veraasd over het formaat. Nog compacter dan ik verwacht had. Tekstinvoer was heel erg wennen, zeker aangezien ik nu een TyTn heb welke een volledige querty bezit. OS leek me heel soepel te lopen.

Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik snap het echt niet!!

Traag? Nee!!

Voordat ik een Hard Rest ga doen toch even reageren. Jij denkt dus dat als iemand de Diamond traag vind we allemaal domme mensen zijn die nog nooit een Smartphone hebben gehad. Ik heb er 5 gehad waaronder een P3300 en en Touch Cruise. Die P3300 was sneller dan dit ding. Dat jij nou eenmaal geil bent op de interface van de Diamond is nog geen reden om hem de hemel in te prijzen. Het is gewoon een sloom ding, thats it. Dat er van alles aan gesleuteld moet worden om hem een beetje te laten lopen zegt mer dan genoeg wat er met dit toestel aan de hand is. Vanmorgen 10 minuten wat apps aan het installeren en ik denk "laat ik eens bij die foto's kijken", niet vooruit te branden. Dat zijn mijn bevindingen tot nu toe, rest volgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb m nu twee dagen, maar ben er wel erg blij mee..
Alleen één vraag waar ik mee blijf zitten.. Hij geeft steeds aan dat mijn simkaart vol zit en dat ik m leeg moet maken om smsjes te kunnen ontvangen.. Maar die plaatst hij hopelijk toch ook op zijn 4 gig?? Of moet ik iets aanpassen? Heb al gekeken in de instellingen, maar kan maar niets vinden..

Groet,

Sander

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Verwijderd schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 11:56:
Ik heb m nu twee dagen, maar ben er wel erg blij mee..
Alleen één vraag waar ik mee blijf zitten.. Hij geeft steeds aan dat mijn simkaart vol zit en dat ik m leeg moet maken om smsjes te kunnen ontvangen.. Maar die plaatst hij hopelijk toch ook op zijn 4 gig?? Of moet ik iets aanpassen? Heb al gekeken in de instellingen, maar kan maar niets vinden..
dat is inderdaad ook wel fijn om te weten ja, zou beetje raar zijn als je die 4gb niet kan gebruiken.

ps. groeten hoeft niet hier ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApOE
Dus omdat alle andere WM phone traag zijn mag men de iets snellere Diamond niet ook traag vinden?

Kromme redenering. Overigens heb ik een PDA met WM5.0 en daar gaat alles soepel op. Programmaatje starten kan even duren maar verder heb ik nog nooit vertraging gemerkt, zelfs niet met 10 programma's open.
Als je de genoemde toestellen ook traag vindt, dan ben je gewoon niet snel tevreden met een WM-Smartphone, en heb je altijd wat te klagen over de snelheid.
Een PDA met WM5.0 is ook geen ultra compacte smartphone met alle nieuw functies en mogelijkheden.
Dus omdat jij het een geweldig toestel vindt, moet er een speciale topic voor klagers gemaakt worden?

Het wordt steeds mooier hier
Niet omdat ik het zo’n geweldig toestel vind, maar omdat er niks nieuws word vermeld en net als met het “zit er maar 4gig in” verhaal is het erg hinderlijk om niets nuttigs te lezen.
Voordat ik een Hard Rest ga doen toch even reageren. Jij denkt dus dat als iemand de Diamond traag vind we allemaal domme mensen zijn die nog nooit een Smartphone hebben gehad. Ik heb er 5 gehad waaronder een P3300 en Touch Cruise. Die P3300 was sneller dan dit ding. Dat jij nou eenmaal geil bent op de interface van de Diamond is nog geen reden om hem de hemel in te prijzen. Het is gewoon een sloom ding, thats it. Dat er van alles aan gesleuteld moet worden om hem een beetje te laten lopen zegt mer dan genoeg wat er met dit toestel aan de hand is. Vanmorgen 10 minuten wat apps aan het installeren en ik denk "laat ik eens bij die foto's kijken", niet vooruit te branden. Dat zijn mijn bevindingen tot nu toe, rest volgt.
Ho effe, ik noem niemand dom.
Ik vind de interface van de Diamond idd erg handig, omdat het de basis functies van een smartphone makkelijk toegankelijk maakt.
Een setup draaien en foto’s bekijken…. Het is geen dualcore systeem waar je lekker kan gaan multi-tasken.

Maar goed, ik merk aan de reactie dat mensen heel persoonlijk willen reageren.
En daar heb ik geen zin in…
Ik wilde alleen even melden dat ik de kritiek zwaar overdreven vind, dat ik het een goed toestel vind en dat hij in mijn ogen doet wat hij moet doen.

Dat ik de enige ben die het zwaar irritant vind dat mensen constant moeten melden dat ze heb traag vinden is dan gewoon jammer, suc6 ermee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Anheuer schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 23:47:
Ik lees hier heel weinig verder over hoe snel de batterij leeg loopt.
Vind je het gek ;)
Nu zit toch iedereen volop te testen/installeren/genieten/balen en voor sommige is het hun 1e WM toestelletje, ga maar na.

M.a.g. dat het scherm uren aanstaat en er continue activiteit plaatsvindt, dat zijn geen normale gebruikerstoestanden :? dus niet representatief!
Dus over de accuduur in de praktijk is mijn inziens nog niks zinnigs over te zeggen.

Feit is wel dat WM6.1 zuiniger is geworden en dat het een kleine accu betreft maar gelukkig wel van goede kwaliteit (zeg men ;) ).
Want we kennen natuurlijk allemaal die Chinese Ebay Accu's met grote capaciteit maar van belaberde kwaliteit, die dus nog sneller leeg zijn dan een kleine accu van originele makkelij.
Bovendien een VGA schermpje slurpt nu eenmaal veel meer stroom dan een QVGA schermpje, en de snelle processor niet te vergeten, dus wat is een redeleijke accucapactiteit :? en waar moet je het mee vergelijken :?

Na een weekje als het stof is neergedaald en de pro's zijn uitgespeeld en de beginners van hun gebruikersfoutjes hebben geleerd komt er beslist meer bruikbare info.

Al blijft het natuurlijk behoorlijk persoonlijk, mensen die constant BT/UMTS/WiFi/GPS aan hebben staan en eigenlijk alleen maar GSM/SMS-en... hebben altijd accuproblemen ;)

Heb je geen internet abo, zet hem dan alleen op GSM, scheelt zo-wie-zo al een berg accucapacteit.
Dim je displayverlichting, scheelt ook iets.
Stel je display zo in dat hij niet te lang onnodig aanstaat.
Stel de processorsnelheid desgewenst in enz.
Stel hem zo in , dat als je programma's beëidngd dat hij ook ech stopt.
Verder vraag ik me af of iedereen die er nu 1 heeft de NL versie heeft of dat er ook iemand een ENG. (eu?) versie heeft kunnen gekrijgen.

Krijg meestal toch de indruk dat die engelse beter werken.
Hoezo?
Waarschijnlijk omdat toevallig op dit forum een enkel persoon er de voorkeur aan geeft om liever de Engelse taal te gebruiken en dat hij toevallig (persoonlijke opvatting) de TD wel snel vindt werken.
Laat je niet gek maken ;) is allemaal persoonlijk, de één vind iets langzaam en de ander weer snel!

Zou echt niet weten waarom een Eng. uitvoering sneller zou moeten/kunnen werken dan een NL versie.
De hardware is hetzelfde bij mijn weten :? , alleen de software in de ROM is verschillend, hier en daar wat strings die vertaald zijn en daar waar nodig zijn afgekort i.v.m. ruimte gebrek, maar da's allemaal visueel.
Enigste wat nog zou kunnen is dat er minder/meer progjes in de Rom zijn meegebakken die automatisch worden geïnstalleerd als je een harde reset uitvoerd.
En meer progjes maakt een systeem nou eenmaal trager, maar alle extra's kan je later natuurlijk verwijderen ;)

Feit is wel dat een Eng. Rom update over het algemeen eerder beschikbaar komt dan een NL., maar haastige spoed is ook wel eens wat minder goed, zullen we maar zeggen ;)
Bij eventuele foutjes in de eerdere Eng Rom's zullen, als het goed is ;) , worden hersteld in de latere NL Rom's ;)
Ook zou het handig zijn als iemand die zijn mening geeft erbij zet wat/ voor telefoons die ervoor gebruikt heeft. wat hij ervan had verwacht. en wat hij er mee wilt doen.

want als je van een normale samsung of nokia af komt dan is dit wel even wat anders.
en sommige dingen lopen niet zo als op een simpelere gsm.
Dat worden dan hele lange lijsten en is allemaal zo persoonlijk, veelal desinformatie ;)
Als je een mening geeft is eigenlijk alleen relevant ben je een ervaren WM gebruiker of niet, en de rest is speculatief maar natuurlijk altijd handig meegenomen ;)
Als je een Window gebruiker achter Linux zet, bakt hij er ook niks van en gaat uit onkunde het systeem afkraken ;)

De ervaren WM gebruikers weten wel waarom ze deze aanschaffen of juist niet natuurlijk ;), die doen hun huiswerk vast wel!
De lieden die gaan voor het zoveelste nieuwe glimmertje... en die alleen maar kunnen/willen bellen/sms-en, die kunnen beter een simpel mobieltje kopen, op de veelal negatieve en niet onderbouwde mening van zo'n 'Glimmerveen' zit een serieuze potentiële koper echt niet te wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb net bericht gehad van het thuisfront dat mijn htc(tje) binnen is. Mijn hart gaat sneller kloppen...ho ho rustig ademhalen....

Enfin...ik zal hem vanavond pas kunnen aanschouwen want kan vandaag echt niet tussendoor naar huis vanuit werk. Ik beloof jullie zondag(bij leven en welzijn(ook van het toestel)) een review over mijn ervaringen en het htc toestel. Ik sta er zowieso redelijk neutraal tegenover. Ik heb verschillende toestellen in mijn bezit gehad en hecht zeker niet aan een bepaald merk. Ik heb ook een windows mobile toestel in mijn bezit gehad p3300 en een gewone windows pda'tje.

Ik heb deze topic aardig doorgelezen en het valt me op dat er geen duidelijke lijn valt te trekken door de verschillende reacties. Zowel zeer positief tot wel zeer negatief. Uiteraard zal het voor een deel liggen aan de kennis en ervaring van windows mobile.

Gegroet mede tweakers!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 11:42:
[...]

Tja had je even verder moeten lezen. stap 2 kan je beter overslaan ;)

Succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ritchie
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 11-09 07:46
Verwijderd schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 11:51:
[...]
Het is gewoon een sloom ding, thats it.
Correctie, jij vindt het een sloom ding. Dat wil niet zeggen dat het ook een sloom ding is.

- NAC Breda -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

twabi2 schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 09:59:
Hij hing aan mn PC.
Hang je PC eens aan aarde, sommige PC hebben lekstroompjes en geven die door via USB en dus ook via je TD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rougenator
ApOE schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 12:14:
[...]

Dat ik de enige ben die het zwaar irritant vind dat mensen constant moeten melden dat ze heb traag vinden is dan gewoon jammer, suc6 ermee!
Je bent niet de enige! De negatievelingen/zeikers onder ons doen veelal suggestieve uitspraken (als laggy, wat is daar de definitie van? :'( om te huilen) en eigenlijk nooit gefundeerd of gebasseerd op feiten, meetingen benchmarks en andere meetingen zoals bv. het aantal seconden van ene tabblad naar het andere.

Wat ook kan helpen is aangeven welke versie je hebt van de TD. Misschien dat het daar mee te maken heeft!?
Dit staat bij Start, intellingen, systeem, Apparaat informatie, tabblad; versie. Ik heb hier staan:
ROM versie: 1.35.404.4 NLD
ROM datum: 30/05/08
Radio versie: 0.93.25.NS26
Protocol versie: 52.26.25.09H

Mijn conclusie: Ik heb totaal geen problemen met mijn TD en die van mijn vriendin en dat zeg ik niet om dit toestel te promoten, maar omdat dit echt zo is. Als je mijn posts leest vanaf pagina 38 geloof ik, dan zie je dat ook onderbouwt.

T-Mobile Ameo: SIM/CID Unlocked @ WM6 & T-Mobile MDA Vario II SIM/CID Unlocked @ WM6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

Ritchie schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 12:21:
[...]

Correctie, jij vindt het een sloom ding. Dat wil niet zeggen dat het ook een sloom ding is.
Als mensen het over seconden hebben voordat iets reageert dan lijkt sloom mij een valide term.

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cdgrit
  • Laatst online: 13-01 16:44
MOAW schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 19:48:
Wat ik erger vind is dat TouchFlo3D bij mij geen albums/foto's meer ziet :? Erg vreemd, maargoed, ik had alle standaard albums + covers verwijderd en toen begon de zooi. :(

Mocht iemand hier een oplossing voor weten, graag. :)
Heb je dit inmiddels al gelost of weet iemand hoe dit op te lossen is?
Ik heb zelf ook via de verkenner de standaard MP3tjes verwijderd, maar nu staat ze er bij Muziek (TouchFlo3D) nog gewoon bij. Hoe kan ik deze hier weghalen?

Originele startpagina - Stadindex.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dimocash
Verwijderd schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 11:28:

ik heb geen problemen ermee!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 12:19:
Ik heb verschillende toestellen in mijn bezit gehad en hecht zeker niet aan een bepaald merk. Ik heb ook een windows mobile toestel in mijn bezit gehad p3300 en een gewone windows pda'tje.

Ik heb deze topic aardig doorgelezen en het valt me op dat er geen duidelijke lijn valt te trekken door de verschillende reacties. Zowel zeer positief tot wel zeer negatief. Uiteraard zal het voor een deel liggen aan de kennis en ervaring van windows mobile.

Gegroet mede tweakers!
Kijk daar hebben we nou eindelijk eens wat aan, wacht je bevindingen met smart af, kijken wat jij er nou als WM gebruiker van vindt.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 13-06-2008 12:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaptorRVL
Over de battery, dat ben ik vandaag aan het testen.

Ik heb hem vannacht helemaal opgeladen. En heb de volgende instellingen:
- XDA tweaks
- Via Adavanced Config heb ik uitgezet dat hij automatisch verbinding moet maken met gprs.
- Ook met advanced config tool gprs automatisch verbreken na 20 secs.
- Met advanced config tool alle 'power saving' opties aangezet.

- E-mail, pop3 controleren elke 15 mins.

Bel wat, speel wat met dat 'bal spelletje', bluetooth in de auto (uur heen, uur terug). En krijg aardig wat mailtjes.

We zullen zien, we zullen zien! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwolwacht
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 10-09 22:31
Damn! ik kan niet wachten om met mijn TD te spelen! (off topic: Helaas is mijn verzonden pakketje zoek en moet dus max. 4 weken wachten op het onderzoek van TNT :S :( Hopelijk is het pakketje snel boven water.)

Ben erg benieuwd naar de snelheid en door de verschillende MENINGEN weet ik niet meer of het nou traag/normaal/snel is... Ik verwacht wel veel van de TD maar qua snelheid is mijn verwachting inmiddels al bijgesteld, het is natuurlijk ook geen desktop....

Daarnaast ben ik zeer benieuwd naar onze vrienden bij xda-dev wat zij allemaal nog gaan produceren.... :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
toch wil ik graag even terugkomen op de vraag die gesteld is over het SMS geheugen, niemand hier met het toestel die even wil kijken hoeveel smsjes je kan opslaan en/of je ergens kan kiezen om de 4gb daarvoor te gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rougenator
Verwijderd schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 12:20:
[...]

Tja had je even verder moeten lezen. stap 2 kan je beter overslaan ;)

Succes.
De beste methode is om het volgende te doen: eerst Schap Advanced Config v2.1 installeren en de tweaks doen die met de performance te maken hebben. In je registery staan nl standaard nog niet de HKLM\SYSTEM\GDI\GLYPHCACHE en volgens mij ook niet deze HKLM\System\Storagemanager\Fatfs. Advanced Config maakt deze registery strings aan.

Dus als volgt:
Boost TFL3D Performance:
Using Advanced Config:
1 File system cache: Enabled
2 File system cache size: 32768 (HKLM\System\Storagemanager\Fatfs)
3 File system filter cache: 131072
4 Glyph cache: 32kb

Ik weet alleen niet wat er gebeurd als je de Glyph cache nog wat verhoogd naar 128 kb. Dat ga ik nu testen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rougenator
Phusebox schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 12:45:
toch wil ik graag even terugkomen op de vraag die gesteld is over het SMS geheugen, niemand hier met het toestel die even wil kijken hoeveel smsjes je kan opslaan en/of je ergens kan kiezen om de 4gb daarvoor te gebruiken?
Kan je wat meer info geven? Even brainstomen: Zoals hoeveel smsjes heb je ongeveer bewaard? Doe je dat via je SIM kaartje of via WM 6.1?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Shiver23 schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 12:29:
[...]

Als mensen het over seconden hebben voordat iets reageert dan lijkt sloom mij een valide term.
Inderdaad. Het lijkt er erg op dat je niets negatiefs over dit ding mag zeggen. Je moet het onderbouwen en als je dat niet doet dan "Zeik"je maar zoals ergens hierboven aangegeven. Misschien zijn diegene die het een prima ding vinden niet veel gewent of hebben altijd al een crap ding gehad en ja dan kan ik me voorstellen dat ze het goed en mooi vinden.

Zo, zal ik eens een boute uitspraak doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matvkeulen
  • Laatst online: 19-06-2024
Gisteravond om 20:54 bestelling geplaatst, vanochtend om 9:30 pakketje binnen :P

Eerste indruk: wat is ie licht en klein. Kom net van een iphone af. Daarvoor de LG KS20 gehad. Als je over een telefoon wilt zeiken, dan moet je die nemen ;)

Wat mij betreft ligt het toestel heerlijk in mijn hand. Het scherm is bijzonder fraai met zo'n hoge resolutie. Wellicht laat ik mijn vrouw links liggen in bed en kijk ik vannacht een filmpje O+

De touchflo loopt na de tweaks redelijk, maar dat is niet waarvoor ik hem gekocht heb. Ga waarschijnlijk vandaag of morgen pointui erop zetten. Dat is pas een aardige schil.

Tot nu toe geen problemen. Connecten met mijn draadloos netwerk loopt ook goed. Internetten is een genot met opera 9.5 en veel beter dan de vorige versies. Wat wel grappig is om ook zelf te proberen: start internet en houdt je TD in landscape. Opera kantelt het beeld dan. Leg vervolgens de telefoon op een tafel en hup hij springt naar portret stand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nvidia
Rougenator schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 12:28:
Wat ook kan helpen is aangeven welke versie je hebt van de TD. Misschien dat het daar mee te maken heeft!?
Dit staat bij Start, intellingen, systeem, Apparaat informatie, tabblad; versie. Ik heb hier staan:

Mijn conclusie: Ik heb totaal geen problemen met mijn TD en die van mijn vriendin en dat zeg ik niet om dit toestel te promoten, maar omdat dit echt zo is. Als je mijn posts leest vanaf pagina 38 geloof ik, dan zie dat ook onderbouwt.
Wat me opvalt en ken nog iemand met een Diamond met zelfde rom als jij en mezelf. Allle 3 geen tot weinig problemen. Enige wat mij wat tegenviel was de snelheid van TouchFlo3D, maar met de tweaks van xda werkt die nu veel beter! Dus ik zou zeggen aan iedereen, update jullie rom naar 1.35!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rougenator
Shiver23 schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 12:29:
[...]

:) Dus hoeveel seconden? 2 seconden, 3 seconden, 4 seconden of meer? En graag de definitie van sloom, want dan kan per persoon ook verschillen. Ik loop bv. de 100 meter in 11,2 seconden, sommingen vinden dat sloom, anderen erg snel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rougenator
nvidia schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 13:00:
[...]

Wat me opvalt en ken nog iemand met een Diamond met zelfde rom als jij en mezelf. Allle 3 geen tot weinig problemen. Enige wat mij wat tegenviel was de snelheid van TouchFlo3D, maar met de tweaks van xda werkt die nu veel beter! Dus ik zou zeggen aan iedereen, update jullie rom naar 1.35!!
Kijk, dat is interessant. Er is nl. ook een ROM uit met de eerste cijfers: 1.34, zijn er mensen hier die dat hebben?

[ Voor 3% gewijzigd door Rougenator op 13-06-2008 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matvkeulen
  • Laatst online: 19-06-2024
hmm, ik heb 1.35

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badflower
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23-07 18:04
Rougenator schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 12:28:
[...]

Mijn conclusie: Ik heb totaal geen problemen met mijn TD en die van mijn vriendin en dat zeg ik niet om dit toestel te promoten, maar omdat dit echt zo is. Als je mijn posts leest vanaf pagina 38 geloof ik, dan zie dat ook onderbouwt.
interessant, ik heb WWE versie:

ROM versie: 1.35.401.3.WWE
ROM date: 05/28/08

de rest is hetzelfde. Bij mij nog steeds veel lag in TouchFlow. Misschien dat nieuwere ROM idd beter werkt. Hoe kan ik de ROM updaten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleehond
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 07:34
Mensen, ik krijg straks mijn TD binnen en heb een vraag.

Moet ik hem eerst even een tijd lang opladen voordat ik aan de slag ga? Hoor vaak dat dat moet om te voorkomen dat de batterij kuren gaat vertonen en sneller op zal gaan etc. Of is dit gewoon bull shit en kan ik direct aan de slag en gewoon opladen wanneer weer nodig?

Alvast bedankt. BTW, ook ik ben idd benieuwd naar hoe een ROM te updaten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvalks
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 04-09 14:17
RaptorRVL schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 12:37:
Over de battery, dat ben ik vandaag aan het testen.

- Ook met advanced config tool gprs automatisch verbreken na 20 secs.
Waar kan je die 20seconden instellen?? Die optie krijg ik niet te zien met Advanced Config tool...

Overigens staat in de Nederlandse handleiding dat er een GPRS monitor op de cd meegeleverd zou zijn, die is echter niet te vinden.... jammer..

[ Voor 27% gewijzigd door jvalks op 13-06-2008 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApOE
Ik heb 1.35.404.4NLD

Denk dat het met de taal te maken heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ponq
Sleehond schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 13:09:
Mensen, ik krijg straks mijn TD binnen en heb een vraag.

Moet ik hem eerst even een tijd lang opladen voordat ik aan de slag ga? Hoor vaak dat dat moet om te voorkomen dat de batterij kuren gaat vertonen en sneller op zal gaan etc. Of is dit gewoon bull shit en kan ik direct aan de slag en gewoon opladen wanneer weer nodig?

Alvast bedankt. BTW, ook ik ben idd benieuwd naar hoe een ROM te updaten!
nope, batterij is gedeeltelijk geladen. Je kunt dus direct aan de slag.

staat ook elders in dit topic ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:w

[ Voor 97% gewijzigd door DaannO op 13-06-2008 14:05 ]

Pagina: 1 ... 11 ... 19 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit Topic is uitsluitend bedoeld om te discussiëren over de Diamond! Aanverwanten zaken zoals discussies over bijbehorende abo's hoort hier dus niet thuis! Ook waar hij te koop is, hoe duur en wie hem wel of niet en wanneer kan leveren is hier niet van toepassing! Ook is het niet intressant om te weten als jij hem hebt, of binnen hebt, of besteld hebt!! Gewoon mee kappen en ontopic over de Diamond zelf praten.

Discussie over levertijden van pda's mag hier! We zitten hier op een technisch forum en dat willen we graag zo houden!