HTC P3700 Touch Diamond (deel 2) Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 12 ... 19 Laatste
Acties:
  • 252.959 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nvidia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19-09-2024
ApOE schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 13:10:
Ik heb 1.35.404.4NLD

Denk dat het met de taal te maken heeft.
Voila jij hebt ook dezelfde Rom als mezelf, Rougenator, mn maat. Ik denk dat deze Rom heel goed moet zijn. Want waarom hebben anderen problemen en wij niet?

Trouwens Rougenator, je kan gerust op 128 kb zetten. Heb het er ook op staan ;)

[ Voor 11% gewijzigd door nvidia op 13-06-2008 13:28 ]

Partners: AV-Solutio | Mutrox | B&W | Trinnov

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nikao
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 10-02-2022
Verwijderd schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 11:28:
Sorry hoor, maar wat een problemen hoor ik hier allemaal zeg. Zijn er ook mensen die vinden dat hij absoluut niet traag is en waarbij wel alle programma's werken? Heb serieus nog NIEMAND gezien die 0,0 problemen heeft met de telefoon.

Hij wordt vandaag bezorgd...dus zal morgen ook mijn bevindingen posten. Maar ben nu al bang dat dit een miskoop gaat worden. Als hij dus echt zo traag is en bepaalde dingen niet werken gaat hij direct weg. Dan wacht ik wel op de nieuwe Iphone.
moet je toch beter lezen..
los van het feit dat mijn weather app (NIET DE HELE PHONE) 2x bleef hangen op een stad heb ik nog geen problemen gehad en ben ik zeer tevreden over de snelheid..
Als je verwachtingen zijn dat de software reageert zoals het bijvoorbeeld ook op een PC doet (maw; je moet even wachten als je een applicatie opstart) dan zul je positief verrast worden door de snelheid :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rougenator
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 13-12-2023
badflower schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 13:07:
[...]

interessant, ik heb WWE versie:

ROM versie: 1.35.401.3.WWE
ROM date: 05/28/08

de rest is hetzelfde. Bij mij nog steeds veel lag in TouchFlow. Misschien dat nieuwere ROM idd beter werkt. Hoe kan ik de ROM updaten?
Je kan de ROM in de toekomst (nu nog niet) updaten op 2 manieren:
Via een offieciel update van HTC
Of via een gekookte ROM van een kok van XDA-developers.
De laatste is in de maak en zijn vaak erg goed is mijn ervaring met de TyTn en TyTn II
Dus nog ff w8ten.

T-Mobile Ameo: SIM/CID Unlocked @ WM6 & T-Mobile MDA Vario II SIM/CID Unlocked @ WM6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nikao
Shiver23 schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 12:29:
[...]

Als mensen het over seconden hebben voordat iets reageert dan lijkt sloom mij een valide term.
de vraag is wat die mensen bedoelen met "voordat iets reageer" is dat voordat je scherm reageert op je input? (wat bij mij absoluut niet zo is) of is dat de tijd die een apparaat nou eenmaal nodig heeft om een applicatie op te starten? (dan klagen ze vast ook steen en been over hun supertrage laptops en PC's?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rougenator
nvidia schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 13:12:
[...]

Voila jij hebt ook dezelfde Rom als mezelf, Rougenator, mn maat. Ik denk dat deze Rom heel goed moet zijn. Want waarom hebben anderen problemen en wij niet?
Yep, dat denk ik ook. Maar toch raar. Ik hoop dat de mensen met negatieve ervaringen hun ROM versie met ons willen delen...

T-Mobile Ameo: SIM/CID Unlocked @ WM6 & T-Mobile MDA Vario II SIM/CID Unlocked @ WM6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaptorRVL
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-09 19:57
jvalks schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 13:09:
[...]

Waar kan je die 20seconden instellen?? Die optie krijg ik niet te zien met Advanced Config tool...

Overigens staat in de Nederlandse handleiding dat er een GPRS monitor op de cd meegeleverd zou zijn, die is echter niet te vinden.... jammer..
In advanced config, rechtsonder naar menu gaan -> connection settings -> en dan onderin 'Disconnect after:' selecteren. En dan in het pulldown menu je timeout selecteren.
Easy! En scheelt behoorlijk in batterij (tenminste, dat was zo op al mn andere pda phones) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mert
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 05-09 14:23

Mert

__,,,,_(º-º)_,,,,__

Hij is binnen :*)
Wat een gaaf apparaatje. Tweaks gedaan en hij werkt perfect.

Nog 1 vraagje:
Weet iemand een site waar je mooie wallpapers kunt vinden voor je Today screen?

Learn young about hard work and manners - and you'll be through the whole dirty mess and nicely dead again before you know it. ~F. Scott Fitzgerald

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BradKing
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 12-09 21:32
Zo nu een dagje mee gewerkt, tijd voor een kleine review.

Voor ik begin even mijn situatie schetsen:
Ik kom van een nokia 6230, heb tussendoor een samsung schuivertje gehad, maar ben weer terug naar de nokia gegaan vanwege software bugs en de handigheid van toch een beetje opslag op je phone.
Ik heb de WWE editie van de TD, dit betekent dat er dus een andere ROM op zit dan de meeste TDs hier, houd dat in je achterhoofd als ik over de tweaks enzo praat.
Dit is dus voor het eerst dat ik een smartphone heb en voor het eerst dat ik WM gebruik. Ik heb sinds de pre-order geplaatst is rustig wat andere fora doorgelezen enzo om het gebruik direct soepel te laten verlopen.

Iedereen heeft de unpacking al gezien dus daar kan ik kort over zijn. In de (stijlvolle) doos vind ik het device (losse battery erbij), een wired headsetje (met een setje van die zachte sokjes), een adapter, een (htc) usb kabel, een screenprotector, 2 cds (1 WM cd met een paar progjes zoals activesync en mobile device voor windows en er zit een 60 dagen Outlook 2007 key bij, 1 met slechts de handleiding in pdf vorm.. bit silly), een paar boekjes, warranty paper enzo.

Na even het device in m'n handen gehad te hebben, meteen maar eerst eens die screenprotector proberen. Gaat er makkelijk op, bedekt het scherm mooi, helaas heb ik blijkbaar het scherm niet helemaal perfect schoon gekregen dus het hoekje rechtsboven de facing camera sluit niet af. Het stoort, maar aangezien ik nu toch nog even alles aan het klussen ben zal ik dat later wel een keer goedmaken. Dus battery erin en eerst maar eens iets opladen aan de adapter (moest toch wel even lachen om het oplichtende htc symbool op de adapter bij het inpluggen). Wat me direct opviel is hoe klein de handen van de meeste reviewers zijn, ik weet dat ik een redelijke hollander ben, maar het toestel was zeker nog een stukje kleiner dan verwacht.

Na een minuut of 10 (even alles weer opbergen in doosje, staat net op de kast, en de cdtjes verkennen enzo) het apparaatje aanzetten. Nadat ik ook 5x het scherm moest alignen (dikke vingers en moest even wennen aan hoe het toestel in de hand ligt), meteen even de blauwe tand aan om m'n ringtone en media van de nokia op de TD te dumpen. Lekker simpel, zelfs voor een WM newb als ik. SIM card erin en gaan.

Eerste wat opvalt: hij herkend (WWE editie) gewoon m'n Hi en zet alles automatisch klaar. Ik begon me al een hele WM held te voelen, wees gerust dat gevoel verloor ik snel weer :P. Als student heb ik er voor gekozen om een pc met onboard wifi te nemen zodat ik ook lekker met de werk/studie laptop in m'n enorme kamertje vrij kan rondlopen :9~ dus ik denk: daar maar eens mee beginnen. WiFi aangezet via settings, m'n pc'tje gevonden, geen probleem met de security enzo, super dus. Helaas ging het niet helemaal vlekkeloos. ik weet niet precies wat er aan de hand is, of het mijn wifi settings zijn, of het toestel, maar de eerste keer ging alles goed (weather updaten, internetten eigenlijk alles behalve youtube progje), sindsdien is weather updaten niet meer gelukt (heb direct na updaten r'dam en den haag toegevoegd, die zijn nooit geupdate, heb ook wat steden weggehaald, kan best daar aan liggen). Op een of andere manier lijkt het toestel 2x op m'n wifi te komen, met verschillende MAC addies, erg vreemd, duik ik vanmiddag weer in.

Al gevonden wat ik fout had gedaan: ik had de wifi van de TD hard op connectie type 'the internet' gezet ipv 'work', net terug gezet en alles werkt weer als een beer.

Google maps natuurlijk even geprobeerd (nieuwe cab gehaald, via gewone usb datatransfer overgezet) en de TD begon direct een GPRS verbinding dus direct afgesloten (daarna echt afgesloten) en dacht meteen: tijd voor tweaks dus! Ik naar m'n nieuwste fav link xda. Eerst maar eens de genoemde advanced config gehaald en als reg editor het progje CEREGEDIT gehaald. De laaste is een progje voor je pc, waarmee je kan reg editen via activesync (en ook een backup image maken van de registry, daar ben ik maar mee begonnen O-) ), veel minder kans om met mijn dikke vingers mis te drukken.

Ik heb de volgende tweaks in 1 keer gedaan:
1. Boost TFL3D Performance --> Using Advanced Config, change File system cache to 8mb and file system filter cache to 131072 <-- het eerste stond bij mij al aan op 8mb

2. Boost TFL3D Performance --> HKLM\System\Storagemanager\Fatfs and change key Cachesize from 16384 to 32768 <-- mensen vatten deze zin verkeerd op denk ik, bij stond ie op 0, en je moet gewoon een getal kiezen tussen de 16 en 32 mb (decimaal), ik heb hem gewoon op 16384 gezet

3. Wake Up on New SMS --> HKLM\Drivers\BuiltIn\RIL : DisableSMSWakeUpEvent <-- set to "1" by default. Change value to "0"

10. Set HTC Album X button to close not minimize: HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\HTC\HTCAlbum : ok_minimize change value to 0
Geen enkel probleem (let wel ik heb dus de WWE editie!!) alles werkt nog zonder problemen. In het eerste progje (advanced config) kwam ik ook een paar data connectie settings tegen en die heb ik allemaal disabled: wifi or bust om het maar zo te zeggen. Daarna ook nog even nodata gehaald en installed, maar daar stonden alle data connecties al op disabled: lijkt erop dat advanced config dit dus ook gewoon kan _/-\o_ .

Googlemaps maar weer geprobeerd, en hij zat lekker via m'n wifi te laden, geen enkel probleem en geen enkele cent extra uitgeven, yay! GPS aangezet maar kon geen satellites vinden. Op zich logisch aangezien ik in een gewapend beton complex zit, heb het nog niet buiten geprobeerd.

Back to normal use: eerst maar eens kijken of ik iedereen nog heb: en ja hoor, ik had iedereen op m'n sim gezet (waar mogelijk) en kon ze gewoon weer scrollen. Maar niet via contacts touchflo, daa moeten het echte contacts voor zijn. Daar kan ik mee leven, outlook even opgestart en mensen gaan aanmaken. Syncen en die staan er ook weer op, wederom geen probleem. Toen kwam ik op mijn eerste gebruikers issue: ik heb 1 van m'n studiegenoten ongeveer 12 keer gebeld gisteren, allemaal per ongeluk: verkeerd vegen, verkeerde knop, twee keer de headset button aanklikken, allemaal direct bellen, ik werk dus liever via het contacts gui-tje van de TD, daar gaat het veel minder fout. Dit is denk ik meer iets waar ik gewoon aan moet wennen. Ik gebruik de hele touch interface nu met veel meer vertrouwen, onder het mom 'gewoon doen' en dat gaat echt een stuk beter ipv een beetje bang zijn te hard te duwen en daardoor de beweging niet af te maken.

Mijn Outlook hier is nog niet gesynced met die van op m'n werk, dus afspraken staan er nog niet in, zien we volgende week wel weer.

Ik ben te veel gewend aan gewoon data transfer voor het overbrengen van bestanden, dus ik gebruik active sync puur voor syncen (contacts, outlook in general en nu dus ook reg editen). Heb via file transfer nog een paar media bestanden overgezet, gaat gewoon op z'n usb 2.0s oftewel voldoende snelheid. De wmv-tjes die ik geprobeerd heb draaide de TD helaas alleen op geluid, dus ik moet nog even een goeie media speler erop zetten (ben al geen fan van de WMP, blijkbaar nog steeds niet op WM). De geluids kwaliteit is echt niet slecht, maar ik ben kwa draagbare media iriver met sennheisers gewend.. daar komt het bij lange na niet bij in de buurt natuurlijk. Daarvoor heb ik de TD ook niet gekocht, als je zoiets zou willen moet je echt voor een muziek phone gaan.

Hetzelfde geldt voor de camera: niet slecht, beter dan wat ik had, maar als je echt mooie foto's wil zal voor de nieuwste phone's met 5mp, goeie lens, xenon flash en optical zoom moeten gaan. De halfpress werkt daarentegen wel super dus nadat ik wat instellingen had veranderd kon ik ook daadwerkelijk acceptabele foto's maken voor de keren dat ik m'n cameratje niet mee heb, ik ben er meer dan tevreden mee aangezien ik dacht een iets mindere kwaliteit te krijgen. Filmpjes nog niet geprobeerd, ik heb ook andere dingen te doen.

Het is grappig om te zien dat als je de phone in landscape laat weergeven en hem daarna neerlegt je direct uit landscape gaat.. echt een mobiel ding, de bewegings sensor is daar dus ook op gebouwd, als ie plat op tafel ligt wordt er niet doorgegeven. Ik gebruik overigens nu voornamelijk de schrijf herkenning, daar heb ik al eens mee gewerkt en gaat voor mij veel sneller en beter dan een full qwerty. Met 1 hand is zelfs voor ook de compact qwerty heel goed te gebruiken, zeker nu ik met meer vertrouwen de touch interface aanga.

Het toestel zelf is bij mij ieg super afgewerkt, het gewicht is lekker verdeeld, en ja het is zeer besmettelijk. Alleen daarom al zou ik voor de screenprotector gaan. Ik heb als phone charm een klein schoonmaak kussentje, dus ik heb er nooit lang last van, maar met screenglare kan je zien dat je vingers nooit echt schoon zijn. Wellicht dat ik ieg nog wel een andere/meer screenprotectors ga nemen, die brando dingen zien er goed uit, maar als je weet wat je doet is het htc ding ook zeker acceptabel.

Qua negatieve dingen kan ik redelijk kort zijn (knock on wood): Gisteravond werd heel WM ineens echt uber traag, heb hem gewoon uitgezet en weer aangedaan, niks aan de hand. Waarschijnlijk te veel mee zitten tweaken en laden en alles tegelijk waardoor het geheugen vol liep. Ik heb dus nog niet hoeven resetten (natuurlijk wel soft resets om de reg edits enzo door te voeren). De traagheid valt mij ook heel erg mee: eerste device, het blijft microsoft, hij is eigenlijk zo snel als ik verwacht (alhoewel scrollen soms wel heel erg hard gaat :9 ), dus ik ben er niet ontevreden over. Persoonlijk denk ik dat als je een super snelle interface wilt je gewoon voor een laptop moet gaan, of een echte, ware pda met veel meer geheugen. Laat ik het zo zeggen: 5 seconden wachten tot een progje opstart vind ik snel genoeg. Dit is gewoon heel persoonlijk, ik raad iedereen dan ook (weer) aan om het toestel zelf te testen! Ik heb nog nooit een high tech device zonder enig probleem gehad, deze is nieuw, dus wat verwachten mensen wel niet..

Ik ben er ieg tevreden mee, heb meer gekregen dan verwacht en m'n verwachtingen lagen eerlijk gezegd al redelijk hoog. Ik ben ook realistisch: alles wat net uit is heeft kinderziektes en wat ik tot nu toe gelezen heb zal HTC danwel xda snel genoeg met upgrades komen. Persoonlijk verwacht ik nieuwe roms van htc als de touch pro uit komt, ze hebben nu nog een maand of twee om software voor die phone te tweaken (die zal wel iets anders/uitgebreider zijn vanwege de andere features, maar met verder bijna identieke hard en software, is het perfect om dan ook de diamond rom te updaten). Wellicht dat er dan ook een rom met tomtom 7 verschijnt.

Als je geen zin hebt om je os een beetje te tweaken en zelf dingen na te lezen en te proberen, is de TD en wellicht WM uberhaupt waarschijnlijk niet voor jou. Voor ongeveer hetzelfde geld krijg een iPhone 3G, je mist dan de vrijheid van tweaken, maar krijgt waarschijnlijk wel makkelijker wat je wilt. Als je eigenlijk meer voor een telefoon wil gaan zou ik voor de samsung G810 of Nokia N82 gaan, wederom ook alle foefjes, maar veel meer telefoon dan pda. Als je niet voor de iPhone wil gaan zou ik toch zeker een keer een TD proberen, ik kan niet wachten om meer te leren en mijn gebruik nog soepeler te laten lopen.

Ow en ik zou echt voor de WWE gaan, als ik de NL versie had gehad zou ik bij de eerst volgende update voor een WWE rom gaan, alles lijkt gewoon net wat lekkerder te werken en engelse windows = grotere kans op snellere tweaks.

Ik ga weer aan de studie, gegroet en specifieke vragen zijn altijd welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApOE
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 25-07 10:36
Wat een lap tekst man!
Dit kan ik niet even stiekem doorlezen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaptorRVL
Rougenator schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 13:16:
[...]

Yep, dat denk ik ook. Maar toch raar. Ik hoop dat de mensen met negatieve ervaringen hun ROM versie met ons willen delen...
Ik heb rom version: 1.35.401.3 WWE
Rom date: 05/28/08

Allen geen negatieve maar positieve ervaring hier. Nog geen problemen gehad, alleen de snelheid mag wel iets omhoog ja. Maar dat komt nog wel wanneer de mensen van XDA ermee aan de slag gaan :P (of ikzelf als ik tijd heb, maar dat zit er nog even niet in).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApOE
Tijd voor Deel 3 trouwens.

Even over de accu....

Gister om 20:00uur van mn PC losgekoppeld.
Sindsdien veel gespeeld, 10min tomtom (Om te testen), 20smsjes, 40min gebeld.
Energie balkje staat nu precies op de helft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zulke reacties mag je voortaan laten :/

[ Voor 92% gewijzigd door DaannO op 13-06-2008 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dimocash
  • Laatst online: 12-09 12:29
nvidia schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 13:00:
[...]

Wat me opvalt en ken nog iemand met een Diamond met zelfde rom als jij en mezelf. Allle 3 geen tot weinig problemen. Enige wat mij wat tegenviel was de snelheid van TouchFlo3D, maar met de tweaks van xda werkt die nu veel beter! Dus ik zou zeggen aan iedereen, update jullie rom naar 1.35!!
ik heb:

rom versie : 1.35.404.4 NLD
rom datum : 05/30/08
radioversie : 0.93.25.NS26
Protocolversie : 52.26.25.09H

aangepast, thx voor het verbeteren :)

[ Voor 3% gewijzigd door dimocash op 13-06-2008 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nvidia
dimocash schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 13:25:
ik heb:

rom versie : 1.34.404.4 NLD
rom datum : 05/30/08
radioversie : 0.93.25.NS26
Protocolversie : 52.26.25.09H
1.35.404.4 NLD waarschijnlijk - ondervind jij enige problemen???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matvkeulen
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 19-06-2024
Belachelijk! De helft van dit topic staat vol met mensen die op elkaar schelden.

Even voor de mensen die iphone ervaring hebben zoals ikzelf: ik maakte de vergissing in de touchflo door mijn vingertoppen te gebruiken. Dat werkt met de iphone, maar natuurlijk niet met de TD. De iphone heeft een andere techniek in zijn touchscreen dan de TD (haptic ofzo?). Gebruik je nagel en hij werkt weer wat soepeler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dimocash
ik ervaar eigenlijk geen problemen.
ja, gister toch koppig de 2e tweak uitgevoerd waardoor mn tel niet meer wilde opstarten.
wat me wel op valt is dat de "weer" applicatie vanochtend niet meer wilde updaten nadat ik enkele steden had verwijderd en toegevoegd.
na een soft reset was dit verholpen.

voor de rest vind ik hem een stuk sneller dan mn touch dual en ben ik er echt tevreden mee.
er zijn wel een aantal dingen die ik wil aanpassen, zoals het "home" scherm.
met wm6.0 vind ik het lekker overzichtelijk dat ik kan zien als ik een email kreeg, nu zie ik dat in een klein tekentje bovenin mn beeldscherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Idd, ik wou het net zelf te posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 12:49:
[...]

Inderdaad. Het lijkt er erg op dat je niets negatiefs over dit ding mag zeggen. Je moet het onderbouwen en als je dat niet doet dan "Zeik"je maar zoals ergens hierboven aangegeven.
Precies de spijker op zijn kop ;)
Als je negatieve/positieve menigen niet onderbouwd krijg je het kip-zonder-kop geratel, waar we nu al lange tijd mee bezig zijn 8)7
Eindigt dus in twee kampen (voor & tegen) en daar schiet een potentiële koper niks mee op ;) , die wil gewoon feiten zien!

Zulke reacties mag je ook laten!

[ Voor 31% gewijzigd door DaannO op 13-06-2008 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-09 16:25
matvkeulen schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 13:36:
Belachelijk! De helft van dit topic staat vol met mensen die op elkaar schelden.

Even voor de mensen die iphone ervaring hebben zoals ikzelf: ik maakte de vergissing in de touchflo door mijn vingertoppen te gebruiken. Dat werkt met de iphone, maar natuurlijk niet met de TD. De iphone heeft een andere techniek in zijn touchscreen dan de TD (haptic ofzo?). Gebruik je nagel en hij werkt weer wat soepeler.
ehm ja daarom noemen ze het navigeren met je vinger omdat je je nagel moet gebruiken? "heel logisch" zou Johan Cruyff zeggen

offtopic:
is er overigens op tweakers een topic waar ik wel mag praten over winkels en prijzen?
want ik kan het ding hier nergens met een 1 jarig abo (35 p.m.) onder de 300 euro vinden, en dat irriteert mateloos :)

[ Voor 14% gewijzigd door Phusebox op 13-06-2008 13:43 ]

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bradking:
Goed verhaal, leuk om te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verxx
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-09 09:12
Weet iemand waar/hoe je precies je register kan editen? Ben nu met die tweakguide bezig en advanced config geïnstalleerd en stap 1 lukte zonder problemen. Maar wil nu wat dingen instellen kwa sms en dat me beeld uitgaat bij het bellen maar kan heel die registry niet vinden in advanced config. Heb ik hier een ander programma voor nodig of kijk ik gewoon ergens overheen? Ik heb versie 2.02.1.0.0 trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 10:54

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Overbodige reactie.

[ Voor 96% gewijzigd door DaannO op 13-06-2008 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11:59

vr6-only

Blub Blub

Ik snap niet waarom zoveel mensen teleurgesteld zijn! Mijn ervaring is juist heel positief.

Ik heb de TD nu bijna 24 uur in mijn bezit en ik heb absoluut geen spijt van, dat ik het gekocht heb!
De eerste paar uur kon ik niet eens mee werken, want me maten zaten te vechten om dat ding!

Hij oogt mooi (incl doosje haha)
Hij werkt snel
Batterij is goed (4 uur opgeladen en heel veel mee gedaan en nu is de accu op 74%)
Hij voelt stevig aan en niet goedkoop
Het scherm is subliem, vergeleken met mijn P3300 en de TyTn II van me maat

Wel moest ik eerst wennen aan TouchFlo. Hiervoor had ik een P3300.
Maar ik raas er nu doorheen! Geen enkel probleem.

Momenteel draait op mijn TD:

Coreplayer
Googlemaps (kwam er al bij)
PHMedit geval
TomTom (iGo werkt nog niet)
Battery status (werkt niet met TouchFlo aan)
iContact (werkt niet met TouchFlo aan)
Voip client
Sprite backup (via E-Club binnen gehaald)
NoData

Verder heb ik ruim 400 contacten + adres + email (geïmporteerd uit de P3300)
Bijna 200 foto's (voor caller id) en losse foto's en plaatjes.
1.5 GB aan muziek

TD is nog niet vastgelopen en ik heb het maar 1 opnieuw opgestart (hoefde niet!!)
Hij is nog steeds zo snel als toen die uit de doos kwam!

Hier dus een dik tevreden klant! _/-\o_

Over TouchFlo. Deze kan sneller, maar standaard voldoet de snelheid wel bij mij!
Ik heb geen tweaks uitgevoerd. Dat ga ik zo wel doen.

Ik heb wel 1 kleine klacht.
Bij contacten heb je nu die letters. Leuk en aardig, maar daarna scrollen is zo goed als niet te doen!
Zo passen alle namen die beginnen met de letter S, bij mij niet, niet op het scherm. Ik moet gaan scrollen, maar dat werkt niet echt goed!

Is er een mogelijkheid om de letters weer te veranderen naar een balk, zoals bij een standaard ROM?

[ Voor 17% gewijzigd door vr6-only op 13-06-2008 14:34 ]

It ain't stupid if it works!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matvkeulen
Phusebox schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 13:41:
[...]

ehm ja daarom noemen ze het navigeren met je vinger omdat je je nagel moet gebruiken? "heel logisch" zou Johan Cruyff zeggen
Dat is wel vaag ja, maar de TD werkt met drukgevoeligheid terwijl de iphone warmtegevoelig is waarbij een aai over het scherm genoeg is. Tis gewoon een andere manier van werken. De vraag is of je het met elkaar WILT vergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mattijn1980
  • Laatst online: 01-04 09:36
Iemand al de diamond via bluetooth gesynced? Ik krijg het maar niet voor elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matvkeulen
mattijn1980 schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 13:50:
Iemand al de diamond via bluetooth gesynced? Ik krijg het maar niet voor elkaar.
Is mij nog nooit gelukt met enig wm toestel. Altijd probleemloos via USB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mattijn1980
Het moet wel kunnen. Is wel makkelijk als men een kamer binnen loopt dat het direct synced. Kon het met mijn Nokia ook. Iemand hier wel een antwoord op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rougenator
Verxx schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 13:45:
Weet iemand waar/hoe je precies je register kan editen? Ben nu met die tweakguide bezig en advanced config geïnstalleerd en stap 1 lukte zonder problemen. Maar wil nu wat dingen instellen kwa sms en dat me beeld uitgaat bij het bellen maar kan heel die registry niet vinden in advanced config. Heb ik hier een ander programma voor nodig of kijk ik gewoon ergens overheen? Ik heb versie 2.02.1.0.0 trouwens.
Je hebt een register editor nodig van of Resco of PHM, met die tools kan je het register aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit vecht je maar via een ander medium uit, maar niet via GoT :/

[ Voor 88% gewijzigd door DaannO op 13-06-2008 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Er zit boven mijn speakers een ledlampje...iemand enig idee waarom deze niet wordt gebruikt? Of wordt deze bij jullie wel gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand al een oplossing gevonden voor het probleem qua SMS-opslag? :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nikao
Phusebox schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 14:02:
[...]

Laten we, allemaal, eens ophouden met modder gooien.
De een vindt het snel, de ander langzaam. Iedereen heeft recht op zijn mening.

Op de persoon spelen doe je maar zondag op het voetbalveld... (in algemene zin, dus niet op jou gericht, voordat ik hier weer een reactie op krijg)
Juist! Belangrijkste conclusie: of het snel of traag is, is compleet afhankelijk van je eigen verwachtingen en ervaringen..

laten we nou aub ophouden met te claimen dat het ding snel is of langzaam is
het is gewoon afhankelijk van je eigen perceptie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nikao
Verwijderd schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 14:05:
Iemand al een oplossing gevonden voor het probleem qua SMS-opslag? :/
uhm... welk probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-07 09:17
Weer back on topic over de Diamond aub. Beide bekvechters mogen even uit dit topic blijven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matvkeulen
Yzord schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 14:01:
Er zit boven mijn speakers een ledlampje...iemand enig idee waarom deze niet wordt gebruikt? Of wordt deze bij jullie wel gebruikt?
Volgens mij is dat de lichtsensor waardoor de lichtsterkte automatisch wordt aangepast aan de hand van het omgevingslicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

matvkeulen schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 14:09:
[...]

Volgens mij is dat de lichtsensor waardoor de lichtsterkte automatisch wordt aangepast aan de hand van het omgevingslicht.
Hmm das jammer. Want ik mis dat led gedoe wel die ik bijvoorbeeld wel op mijn Cruise had. Vooral bij TomTom kan het handig zijn voor het gps gedeelte. Maarja, jammer dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matvkeulen
het navi wieltje onderaan fungeert volgens mij meer als led

Even een vraag n.a.v. scherm dat uitgaat tijdens bellen. Zou het niet mogelijk zijn om in te stellen dat wanneer je de TD aan je oor houdt, het scherm uitgaat en zodra je hem bij je oor weghaalt, het scherm aangaat?
Als dat bij de iphone kan, dan kan dat toch ook bij de TD?

[ Voor 70% gewijzigd door matvkeulen op 13-06-2008 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaptorRVL
Yzord schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 14:01:
Dat is geen led lampje, dat is een sensor. Een sensor om licht te meten, als het donker is dan wordt je scherm ook donderker gezet, en bij veel licht helderder.
En bespaard zodoende wat energie en hoef je zelf niet meer te pielen.

Notificaties gaan nu via de ronde knop onderop, daar zitten lampjes omheen die knipperen als je bv een oproep hebt gemist of een sms hebt gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BradKing schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 13:18:
Googlemaps maar weer geprobeerd, en hij zat lekker via m'n wifi te laden, geen enkel probleem en geen enkele cent extra uitgeven, yay!
Ik kan uit je review niet goed opmaken waar jij ingesteld heb dat google maps via Wifi werkt. Ik zou deze tweak graag uit willen voeren i.v.m. dat ik geen data abbo heb.

Kun je kort beschrijven hoe je dit in moet stellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

't feit dat mijn TD steeds aangeeft dat k smsjes moet wissen omdat mijn simkaart vol zit..
Neem aan dat dat niet de bedoeling is van die 4 gig die er in zit..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

RaptorRVL schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 14:12:
[...]

Dat is geen led lampje, dat is een sensor. Een sensor om licht te meten, als het donker is dan wordt je scherm ook donderker gezet, en bij veel licht helderder.
En bespaard zodoende wat energie en hoef je zelf niet meer te pielen.

Notificaties gaan nu via de ronde knop onderop, daar zitten lampjes omheen die knipperen als je bv een oproep hebt gemist of een sms hebt gekregen.
Verrek haha...das wel realxed...niet eens opgevallen...is er ook een indicator voor het gps gedeelte zover je weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvalks
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 04-09 14:17
Verxx schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 13:45:
Met Totalcommander ( klik ) kan je dit heel eenvoudig, en nog gratis ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mattijn1980
Dat van die sms-jes had mijn vriendin ook al. Niet meer dan 20 stuks. Ik heb er zelf nog geen last. (vast niet zo populair).

Iemand hier een oplossing voor?

Syncen via bluetooth laat ik maar ff zitten. Doe wel ouderwets via kabeltje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApOE
Zoals eerder gemeld zou ik het ook wel prettig vinden om te zien als bijv. Bluetooth of GPS is ingeschakeld.
Vanochten even GPS getest, en in eerste instantie kon ik niet goed zien of hij aan stond. Tot tomtom opeens ging werken natuurlijk :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

ApOE schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 14:20:
Zoals eerder gemeld zou ik het ook wel prettig vinden om te zien als bijv. Bluetooth of GPS is ingeschakeld.
Vanochten even GPS getest, en in eerste instantie kon ik niet goed zien of hij aan stond. Tot tomtom opeens ging werken natuurlijk :9
Ja idd, dan pas merk je of het dus aanstaat. Beetje raar van HTC om dit soort dingen ineens weer eruit te halen. Ook zie ik dus niet meer of bij BT aanstaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rougenator schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 12:47:
[...]

De beste methode is om het volgende te doen: eerst Schap Advanced Config v2.1 installeren en de tweaks doen die met de performance te maken hebben. In je registery staan nl standaard nog niet de HKLM\SYSTEM\GDI\GLYPHCACHE en volgens mij ook niet deze HKLM\System\Storagemanager\Fatfs. Advanced Config maakt deze registery strings aan.

Dus als volgt:
Boost TFL3D Performance:
Using Advanced Config:
1 File system cache: Enabled
2 File system cache size: 32768 (HKLM\System\Storagemanager\Fatfs)
3 File system filter cache: 131072
4 Glyph cache: 32kb

Ik weet alleen niet wat er gebeurd als je de Glyph cache nog wat verhoogd naar 128 kb. Dat ga ik nu testen...
Wat zijn de standaard instellingen.
Voor als ik het weer standaard wil, ben het vergeten te noteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only

vr6-only

Blub Blub

Iemand al een oplossing voor onderstaand probleem?

Ik heb direct Nodata geinstalleerd, omdat ik geen mobiel internet abonnement heb!
Toch heb ik nu voor circa 3 euro aan GPRS data verbruikt!
Bij Weer, in TouchFlo, heb ik al aangegeven dat deze niet automatisch moet updaten!
Bij Nodata heb ik alle 3 de keuzes op uitgeschakeld staan.
Bij start>instellingen>verbinding: heb ik de KPN instellingen verwijderd

Nu staat er alleen een optie voor "Mijn ISP" en daaronder kan ik dan een nieuwe modem verbinding opzetten.

Kan ik nog meer doen??? Welk progje maakt nu constant verbinding?
Ik heb tevens ook mijn verbinding op GSM gezet en niet 3G, wegens slechte bereik met 3G.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanion
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-03 21:20
Verwijderd schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 14:13:
[...]

't feit dat mijn TD steeds aangeeft dat k smsjes moet wissen omdat mijn simkaart vol zit..
Neem aan dat dat niet de bedoeling is van die 4 gig die er in zit..
Feit dat ie aangeeft dat je simkaart vol zit zegt al voldoende. SMS'jes horen in het interne geheugen opgeslagen te worden, lijkt erop dat hij ze bij jou op de SIM-kaart probeert op te slaan. Weet alleen niet hoe je dat zou moeten wijzigen. Had je toevallig nog sms'jes op de simkaart staan van je vorige telefoon?
mattijn1980 schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 13:50:
Lukt mij tot nu toe altijd, alhoewel het de eerste keer inderdaad de nodige uurtjes puzzelen was.
Probleem is dat PC's met bluetooth vaak alleen maar COM1 en COM2 aanmaken voor incoming, terwijl WM graag COM6 of COM7 wil hebben.
Wat ik altijd doe:
- Open Bluetooth properties op de je PC
- Ga naar Tabblad Com_ports
- Voeg een Incoming COM-Port toe, probeer te connecten via Bluetooth. Blijf deze stap herhalen totdat je connectie hebt.

Bovenstaande heeft bij mij nog altijd gewerkt, zowel op XP en VIsta en met WM5 en WM6

[ Voor 39% gewijzigd door Xanion op 13-06-2008 14:43 ]

There are 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't. .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NPrimus
  • Laatst online: 15-04-2022
Ook ik heb het probleem dat ie blijft zeuren dat de simkaart volzit. Terwijl ik alle contacten verwijderd heb van de sim, en er -volgens TouchFlo- maar 25 berichten op de sim staan. Wie weet wat er aan de hand is?

Is er al iemand bezig met een Tweakerspagina waarop een overzicht komt van alle tweaks, handigheidjes, aanbevolen programma's, en dergelijke? Het lijkt me heel handig om dat ergens verzameld te zien staan, nu blijf je toch door allerlei forums aan het zoeken en scrollen. Volgens mij was het er ook voor de Touch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark-
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 05-09 08:22
Ben ik de enige die ruzie heeft met het total commander icoontje?
Als ik total commander toevoeg als shortcut in het program's menu dan is het icoontje zwart/wit/vaag

Hoe kan ik hier een screenshot van maken trouwens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Xanion schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 14:33:
[...]

Feit dat ie aangeeft dat je simkaart vol zit zegt al voldoende. SMS'jes horen in het interne geheugen opgeslagen te worden, lijkt erop dat hij ze bij jou op de SIM-kaart probeert op te slaan. Weet alleen niet hoe je dat zou moeten wijzigen. Had je toevallig nog sms'jes op de simkaart staan van je vorige telefoon?
Had inderdaad nog wel smsjes staan ja.. Ik kon ook helemaal niets vinden qua wijzigen van opslag..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daar ik TomTom nog niet op de Diamond heb dacht ik ,ik test de GPS met google maps : ik krijg de melding : geen interne gps beschikbaar.
Moet ik iets instellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvalks
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 04-09 14:17
MaCk- schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 14:38:
Als ik total commander toevoeg als shortcut in het program's menu dan is het icoontje zwart/wit/vaag

Dat had ik ook, voer maar eens een soft-reset uit, dan is het goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NPrimus
  • Laatst online: 15-04-2022
MaCk- schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 14:38:

Even herstarten, dan zou het goed moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApOE
vr6-only schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 14:33:
Iemand al een oplossing voor onderstaand probleem?

Ik heb direct Nodata geinstalleerd, omdat ik geen mobiel internet abonnement heb!
Toch heb ik nu voor circa 3 euro aan GPRS data verbruikt!
Bij Weer, in TouchFlo, heb ik al aangegeven dat deze niet automatisch moet updaten!
Bij Nodata heb ik alle 3 de keuzes op uitgeschakeld staan.
Bij start>instellingen>verbinding: heb ik de KPN instellingen verwijderd

Nu staat er alleen een optie voor "Mijn ISP" en daaronder kan ik dan een nieuwe modem verbinding opzetten.

Kan ik nog meer doen??? Welk progje maakt nu constant verbinding?
Ik heb tevens ook mijn verbinding op GSM gezet en niet 3G, wegens slechte bereik met 3G.
Wat grappig, want ik heb ook KPN. En ik kan niet eens internetten omdat ik dat niet heb ingesteld.
Als ik wil brouwensen, of andere gegevens wil ophalen dan krijg ik de melding dat dat niet gaat.
(Gelukkig want mijn data-abo is nog niet actief)

Ik zou verder niet weten hoe je dit aanpast...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Prachtig toestel. Ik ga van een Blackberry Pearl naar mijn eerste WM based telefoon.

2 dingen die hier volgens mij nog niet voorbij zijn gekomen:

- Heeft iemand al de Blackberry Connect client aan de praat gekregen? Ik heb de laatste versie 4.0.0.97 geprobeerd, installatie gaat ok, configureren via de PC ook maar hij synced uiteindelijk niets van email of calendar items.

- Is het mogelijk Touchflo te uninstallen of permanent te disablen? Wil voor mezelf even bekijken welke interface me beter bevalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only

vr6-only

Blub Blub

Ik zat net te bellen en ik kreeg weer te horen dat het geluid erg slecht is!

Alsof ik verkouden ben en de lijn hapert. :'(
Ik heb KPN/Hi en de TD geeft 4 lijnen aan, bij ontvangst.

Is er hier wat aan te verbeteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cdgrit
  • Laatst online: 13-01 16:44
Rougenator schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 13:03:
[...]

Kijk, dat is interessant. Er is nl. ook een ROM uit met de eerste cijfers: 1.34, zijn er mensen hier die dat hebben?
Ik heb 1.35.404.3 NLD van 05/29/08.
Snelheid ben ik redelijk tevreden over. Bij simpele dingen geen problemen, maar Opera sloeg al een keer bijna vast bij het laden van een grote webpagina. Na het starten van Youtube liep de telefoon al een keer volledig vast. Heb toen moeten herstarten.

Verder werkte het verwijderen van e-mails niet goed. Ik heb aangegeven dat ze ook van de server verwijderd moeten worden. Als ik een e-mail verwijder zie ik hem niet meer (dat klopt). Klik ik op Verzenden/Ontvangen dan wordt de e-mail weer opnieuw binnengehaald. Een e-mail verwijderen is me nog niet gelukt.

Nog een bugje: Ik heb al een paar keer bij Energie aangegeven dat de verlichting pas na 30 seconden uit moet, maar een tijdje later staat hij ineens weer op 10 seconden. Meer mensen met dit probleem?

Originele startpagina - Stadindex.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanion
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-03 21:20
Verwijderd schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 14:38:
[...]

Had inderdaad nog wel smsjes staan ja.. Ik kon ook helemaal niets vinden qua wijzigen van opslag..
Wellicht dat het lukt als je eerst alle SMS'jes weggooit? Mischien dat ie dan overschakeld naar interne geheugen.
Ik ken mensen met honderden sms'jes op het WM telefoon, het moet dus echt geen probleem zijn normaal.

There are 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't. .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cdgrit
Verwijderd schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 14:40:
Daar ik TomTom nog niet op de Diamond heb dacht ik ,ik test de GPS met google maps : ik krijg de melding : geen interne gps beschikbaar.
Moet ik iets instellen?
Misschien even QuickQPS opstarten en klikken op downloaden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nikao
vr6-only schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 14:46:

dat vind ik wel opvallend, omdat mijn ervaring juist het tegendeel is; erg goed geluid, zowel voor mij als voor de 'andere kant van de lijn' ..

had je op dat moment ook andere verbindingen / apps open?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

matvkeulen schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 13:52:
[...]

Is mij nog nooit gelukt met enig wm toestel. Altijd probleemloos via USB.
mij is het zowel bij de T-Mobile MDA Pro (Qtek 9000) als bij de TD gelukt om met bluetooth te syncen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WtB
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-04-2023

WtB

Erg toevallig. Zit zelf ook bij KPN en de andere kant gaf precies hetzelfde aan: of ik verkouden was?
vr6-only schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 14:46:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaptorRVL
Verwijderd schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 14:40:
Moet ik iets instellen?
Misschien dat dit werkt?: Menu -> Opties -> GPS-instellingen -> en dan op handmatig zetten: COM4, 4800

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nikao
WtB schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 14:54:
Erg toevallig. Zit zelf ook bij KPN en de andere kant gaf precies hetzelfde aan: of ik verkouden was?

[...]
ik heb ook KPN en hoor dit niet...... alleen ben ik daadwerkelijk verkouden op het moment haha.. dus wellicht valt het nu niet op :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mattijn1980
Verwijderd schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 14:53:
[...]

mij is het zowel bij de T-Mobile MDA Pro (Qtek 9000) als bij de TD gelukt om met bluetooth te syncen.
Via welke poort doe je dat?
TD zegt "kan geen bestand bluetooth-partnerverband vinden met een pc die activesync ondersteunt. Wilt u nu een partnerverband instellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only

vr6-only

Blub Blub

nikao schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 14:51:
[...]

dat vind ik wel opvallend, omdat mijn ervaring juist het tegendeel is; erg goed geluid, zowel voor mij als voor de 'andere kant van de lijn' ..

Als ik naar een vaste aansluting bel, dan is er niets aan de hand.
Dit komt alleen voor bij mobiele nummers, ongeacht de provider.

Overigens is de ontvangst niet bepaald optimaal te noemen. Dan heb ik vol ontvangst en dan weer niets. Het schommelt erg veel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wifi aangezet, herkent mijn netwerk en staat verbonden in de Diamond.(sleutel geaccepteerd ect.)
Internet lukt niet en schakelt daarna (meteen) naar GPRS
Heeft iemand raad voor me?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nikao
zojuist ook maar even een invisible shield besteld.
De protector die erbij zat wordt wel erg snel smerig met een 'vage waas' .. zou hem er bijna weer afhalen en zolang even zonder doen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeyJIJdaar
  • Laatst online: 03-09 19:27
vr6-only schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 14:57:
[...]

Als ik naar een vaste aansluting bel, dan is er niets aan de hand.
Dit komt alleen voor bij mobiele nummers, ongeacht de provider.

Overigens is de ontvangst niet bepaald optimaal te noemen. Dan heb ik vol ontvangst en dan weer niets. Het schommelt erg veel!
Ik heb zelf jarenlang Nokia smartphones gehad en ben sinds een tijdje aan de WM6 smartphones van HTC.

Wat mij opvalt is dat bij de HTC de ontvangstweergave minder betrouwbaar is, dan bij de Nokia's. Dit houdt tevens in, dat bij Nokia geen ontvangst betekent dat je echt niet kunt bellen.

Terwijl bij mijn HTC Tytn dan vaak nog wel kon bellen, ondanks dat de telefoon weergaf dat er geen ontvangst was. Dit treedt overigens op wanneer de telefoon van gsm overschakeld naar umts.

Neemt niet weg, dat de telefoon altijd fatsoenlijk moet doen, ongeachte bellen naar vaste of mobiele telefoons. Iig een aandachtpuntje bij deze telefoon en serieuze kritiek!

Domme vraag, maar houden jullie er wel rekening mee dat de antenne bovenaan bij de camera zit en deze niet bedekt met je handen tijdens het bellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nikao schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 14:51:
[...]

Same here, geluid is slecht. Ook het geluid van de andere kant, bijna niet te verstaan. Is het normaal dat dat ding zo heet wordt aan de achterkant als je hem in gebruik hebt? In de winter heb je geen koude handen met dat ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nikao
Verwijderd schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 15:33:
[...]

Same here, geluid is slecht. Ook het geluid van de andere kant, bijna niet te verstaan. Is het normaal dat dat ding zo heet wordt aan de achterkant als je hem in gebruik hebt? In de winter heb je geen koude handen met dat ding.
veel mensen hadden dat ook, maar alleen bij de eerste charge (hete batterij)..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vjenne-ICT
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 12-09 22:49
Wil iemand misschien zo vriendelijke zijn en wat foto's posten van de HTC Diamond? Ik zou je zeer dankbaar zijn....... _/-\o_ !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nvidia
Vjenne-ICT schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 15:43:
Wil iemand misschien zo vriendelijke zijn en wat foto's posten van de HTC Diamond? Ik zou je zeer dankbaar zijn....... _/-\o_ !
Lees het topic even door, ik denk dat ik het al zo'n 3-4 keer gepost heb in de 2 delen die er tot op heden zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Zojuist tegen volgend probleem aangelopen..ik was aan het bellen, hoor ik allemaal gekraak en getik op de lijn. Zie ik bij het ophangen ineens staan dat de telefoon de providerinstellingen had afgerond (??) en dat ik moest restarten. Dus ik dacht dat het daar van kwam. Wil ik opstarten, start hij niet meer op. blijft hij hangen op startmenu en niks reageerde. Uiteraard 10 keer soft reset gedaan..maar nee hoor...uiteindelijk moest ik een hard reset doen :(

Alle smsjes en telefoonnummers van de laatste dagen kwijt. Amateuristisch ding :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pgerrits
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 18-07 13:00
Yzord schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 15:48:
Zojuist tegen volgend probleem aangelopen..ik was aan het bellen, hoor ik allemaal gekraak en getik op de lijn. Zie ik bij het ophangen ineens staan dat de telefoon de providerinstellingen had afgerond (??) en dat ik moest restarten. Dus ik dacht dat het daar van kwam. Wil ik opstarten, start hij niet meer op. blijft hij hangen op startmenu en niks reageerde. Uiteraard 10 keer soft reset gedaan..maar nee hoor...uiteindelijk moest ik een hard reset doen :(

Alle smsjes en telefoonnummers van de laatste dagen kwijt. Amateuristisch ding :(
Verkoop gewoon je telefoon... Dit is wederom geen Flame! Maar of er is gewoon iets mis met jou productie model (maandag morgen model) of je hebt gewoon pech.. Of iedereen moet er last van hebben.

Ik had alleen mijn telefoon willen omruilen. Of zeg ik nu iets raars?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Ik kan hem ook wel omruilen of verkopen, maar we zitten niet voor niets op Tweakers ;) ik wacht gewoon op de roms die uit gaan komen, maar ik er zelf wel een beter ding van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dimocash
ik zou hem terugsturen.
als er iedere keer iets mis mee is....

heb je dezelfde rom als ik?
1.35?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Ik heb idd 135.0.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geerttttt
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 02-09 18:25

geerttttt

Manisch positief

Werkt lekker die touch diamond. Moet nog even de tweaks uitvoeren om (blijkbaar) een beter resultaat te krijgen, maar tot nu toe ben ik niet ontevreden. Hij is welliswaar niet zo snel als ik gehoopt had, maar tja, niks is perfect ;)

Oost west, 127.0.0.1 best!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geerttttt

geerttttt

Manisch positief

kazuka schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 14:44:
Prachtig toestel. Ik ga van een Blackberry Pearl naar mijn eerste WM based telefoon.
...
- Is het mogelijk Touchflo te uninstallen of permanent te disablen? Wil voor mezelf even bekijken welke interface me beter bevalt.
Ja, dat kan. als je naar instellingen -> Today (of vandaag oid) gaat, kun je kiezen welke items je op je today scherm wilt. Touchflo 3d is daar ook een onderdeel van , en deze kun je dus ook uitvinken. Scheelt wel memory... maarja, ik vind hem te mooi om uit te schakelen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cdgrit
Ik heb net de HTC Diamond SPB MS2.1 Theme v1.1 gedownload en geinstalleerd, maar hoe kan ik deze theme nu activeren?
Ik dacht zelf bij 'Instellingen', 'Vandaag', maar daar staat hij nu niet bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geerttttt

geerttttt

Manisch positief

ff een vraagje, ligt het nu aan mij? of kun je de helderheid van het display niet aanpassen?
Ik was net in de batterij config en ik kon de slider niet naar links of rechts doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yassine
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 09-09 22:54

yassine

Nothing to it but to do it!

geerttttt schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 16:28:
ff een vraagje, ligt het nu aan mij? of kun je de helderheid van het display niet aanpassen?
Ik was net in de batterij config en ik kon de slider niet naar links of rechts doen.
ff de auto-aanpassen aan omgeving button uitvinken dan is het wel mogelijk ;) . Kan niet wachten tot ik thuis ben tough voor de snelheid tweaks, want dat heeft ie wel nodig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit mag je laten hier!

[ Voor 97% gewijzigd door DaannO op 13-06-2008 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Ga er dan niet op in...

[ Voor 103% gewijzigd door DaannO op 13-06-2008 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ponq
  • Laatst online: 09-07 16:27
Ok mensen, laten we t asjeblieft vriendelijk houden hiero.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fanSte
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20-12-2023
weet er iemand als de roms uit komen waar ik die dan kan downloaden? op de htc site of de xda developers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geerttttt

geerttttt

Manisch positief

Ik moet trouwens zeggen dat ik met de tweaks nog niet echt een snelheidsverschil merk... wellicht dat ik iets verkeerd doe. . heb alles gewoon met phm registry editor gedaan behalve dat wat met de advanced config moest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

fanste schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 16:49:
weet er iemand als de roms uit komen waar ik die dan kan downloaden? op de htc site of de xda developers?
Op xda-developers zullen op een gegeven moment roms uitkomen. Maar men is eerst bezig de hard-spl te fiksen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm, heb nu al een paar gesprekken gehad met mensen waarmee ik vaker bel, en die geven aan dat ik minder goed te verstaan ben (vergeleken met HTC Tytn).

Meer mensen hier last van?

Ze geven aan dat ik klink alsof ik verkouden ben (eerder al gelezen hier), en ook de verbinding hapert wel eens. Zelf geen enkel probleem met mensen verstaan overigens, en nee, ik heb mijn vinger niet in het gebied van de antenne.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dimocash
ik heb 1.35.404.4

wellicht dat je een oudere versie hebt.
als je hem terugstuurt krijg je vast een nieuwe versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kheb het al eerder gevraagd maar nog geen antwoord langs zien komen.

Is er iemand die weet hoe je google maps kunt gebruiken via Wifi?

Ik heb al met het programma NoData alle GPRS verbindingen uitgezet maar google maps blijft vragen om een dataverbinding. ( wifi staat aan en ik kan er ook mee internetten )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Verwijderd schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 17:18:
Hmm, heb nu al een paar gesprekken gehad met mensen waarmee ik vaker bel, en die geven aan dat ik minder goed te verstaan ben (vergeleken met HTC Tytn).

Meer mensen hier last van?

Ze geven aan dat ik klink alsof ik verkouden ben (eerder al gelezen hier), en ook de verbinding hapert wel eens. Zelf geen enkel probleem met mensen verstaan overigens, en nee, ik heb mijn vinger niet in het gebied van de antenne.
Ook al heb je een vinger op de antenne, dan nog zou hij dat niet mogen doen. Ik heb deze klacht nog niet gehoord, wel dat ik ineens gekraak en getik op de lijn hoorde en mijn device na het ophangen zei dat ik mijn telefoon moest soft resetten. Gevolg was een vastgelopen device. Kreeg hem niet meer aan. Ik moest hem hard resetten.

En even voor degene die denken dat ik nog nooit zo'n ding heb gehad, ik werk op een hogeschool als PDA manager van ruim 150-200 pda's. Ik weet hoe deze dingen werken en hoe ik ze kan repareren. Maar de Diamond is echt een apart geval. En mijn vermoeden is dat het softwarematig is. Hardwarematig zit het wel goed met dit device.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

dimocash schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 17:21:
[...]

ik heb 1.35.404.4

wellicht dat je een oudere versie hebt.
als je hem terugstuurt krijg je vast een nieuwe versie.
probleem is niet dat ik hem niet terug kan sturen of iets dergelijks. Maatje van me werkt bij KPN businesscentre, dus omruilen is zo gedaan. Alleen hou ik daar niet van, want binnen no time kan ik er zelf softwarematig vanalles mee doen. Alleen mijn achterklepje krijgt hij terug :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geerttttt

geerttttt

Manisch positief

Ik heb al een paar gesprekken gevoerd, niemand heb ik horen klagen. Zal het blijven testen, als iemand commentaar erop heeft zal ik het vermelden (of het is gewoon een zeikerd... affijn ;) ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z0di4k
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 24-08 10:52
geerttttt schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 16:19:
Werkt lekker die touch diamond. Moet nog even de tweaks uitvoeren om (blijkbaar) een beter resultaat te krijgen, maar tot nu toe ben ik niet ontevreden. Hij is welliswaar niet zo snel als ik gehoopt had, maar tja, niks is perfect ;)
TOPDING, net binnen wat een feest!!!!
Gaat allemaal soepeltjes en snel! 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hm mijn GPS werkt niet meer volgens mij. Google Maps zegt ineens dat er geen GPS inzit :(

Ook een irritante bug met smsjes: als je er meer dan 1 nieuwe in je inbox hebt staan worden ze niet allemaal als 'read' geflagged, dan moet je er op klikken en dan weer annuleren en dan is de melding dat je een nieuwe sms hebt pas weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geerttttt

geerttttt

Manisch positief

Nadat ik quickgps had laten updaten had mijn google maps binnen no time gevonden waar ik mij bevond. Werkt hier prima dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Welke register editor kan ik het beste gebruiken op de TD.
Pagina: 1 ... 12 ... 19 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit Topic is uitsluitend bedoeld om te discussiëren over de Diamond! Aanverwanten zaken zoals discussies over bijbehorende abo's hoort hier dus niet thuis! Ook waar hij te koop is, hoe duur en wie hem wel of niet en wanneer kan leveren is hier niet van toepassing! Ook is het niet intressant om te weten als jij hem hebt, of binnen hebt, of besteld hebt!! Gewoon mee kappen en ontopic over de Diamond zelf praten.

Discussie over levertijden van pda's mag hier! We zitten hier op een technisch forum en dat willen we graag zo houden!