HTC P3700 Touch Diamond (deel 2) Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 19 Laatste
Acties:
  • 252.948 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-09 09:15
TeChNo2 schreef op zaterdag 07 juni 2008 @ 11:53:
[...]

Dat gaat bij WM6.0 (touch) ook al heel simpel, je start gewoon het (telefoon)toetsenbord en dan blijft het scherm ook aan, dus keuzemenu's gaan dan simpel; dat zal met de diamond heus niet slechter gaan lijkt me.
Ik heb nog nooit met een Windows-mobile telefoon gewerkt, laat staan een met een touchscreen zonder verdere toetsen, dus ik zit mij nu alvast een beetje in te lezen (nou ja beetje...).

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil deze telefoon kopen zonder internetabbo, heb ik dan aan het einde van de maand een torenhoge rekening omdat de weerinformatie elke keer update oid? Deze tab zit in de homescreen en het kan best gebeuren dat je die 'per ongeluk' aantoetst en je data begint te verzenden/ontvangen... Lijkt me nogal vervelend in het buitenland waar een kb ongeveer een euro kost!

Kan je de deze verbinding uitzetten en de tabs in je homescreen veranderen of zitten deze vastgebakken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 07 juni 2008 @ 14:06:
Ik wil deze telefoon kopen zonder internetabbo, heb ik dan aan het einde van de maand een torenhoge rekening omdat de weerinformatie elke keer update oid? Deze tab zit in de homescreen en het kan best gebeuren dat je die 'per ongeluk' aantoetst en je data begint te verzenden/ontvangen... Lijkt me nogal vervelend in het buitenland waar een kb ongeveer een euro kost!

Kan je de deze verbinding uitzetten en de tabs in je homescreen veranderen of zitten deze vastgebakken?
Moet zondermeer kunnen. Bij eerdere homescreen-apps van HTC kon je je tabs selecteren die je er in wilde en ook wanneer het weather geupdate moet worden...zou met deze Touch Flo ook kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 07 juni 2008 @ 14:09:
[...]

Moet zondermeer kunnen. Bij eerdere homescreen-apps van HTC kon je je tabs selecteren die je er in wilde en ook wanneer het weather geupdate moet worden...zou met deze Touch Flo ook kunnen.
oke, dus je zou hem bijvoorbeeld alleen kunnen laten updaten (het weer, je email) wanneer je met je netwerkje thuis bent verbonden, of een onbeveiligd netwerk in de buurt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dimocash
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11:03
ik zou hem niet halen zonder internet.
juist je mail kunnen lezen etc is zo handig met deze telefoons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeChNo2
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
Zonder internet zou ik een ander (goedkoper...!) toestel nemen.
Bij de "gewone" touch kun je alles uitschakelen dat verbinding wil maken met internet dus dta zal met de diamond ook heus wel kunnen, maar ja of het dan nog steeds zo'n geweldig apparaat is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedmaster
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:41

Speedmaster

Make my day...

Verwijderd schreef op zaterdag 07 juni 2008 @ 14:26:
[...]

oke, dus je zou hem bijvoorbeeld alleen kunnen laten updaten (het weer, je email) wanneer je met je netwerkje thuis bent verbonden, of een onbeveiligd netwerk in de buurt?
Sterker nog als je geen abbo hebt kan je zelfs geen internetverbinding maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tuut-Tuut schreef op zaterdag 07 juni 2008 @ 14:32:
[...]

ik neem m wel met een abbo, maar zat alleen zwaar te twijfelen aan met of zonder internet... aangezien dit toch nogal wat meer kost. Ik zal er nog eens goed over nadenken, want opzich hebben jullie wel gelijk dat juist de extra functies van dit toestel internet vereisen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasj
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21-08-2024
RaptorRVL schreef op zaterdag 07 juni 2008 @ 01:48:
Er is kennelijk al een zeer aardige tweak te vinden op xda voor de Diamond. En alles gaat daarmee vele malen sneller. Uiteraard heb ik het zelf nog niet getest omdat ik de Diamond nog niet heb, maar de reacties lijken hoopvol.
Vraag me af of het ook uiteindelijk negatieve effecten zal hebben...

Zier hier:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=397935
Een aantal mensen klaagt al over battery drainage na het installeren van de tweak. En blijkbaar is het zonder de tweak allemaal te traag... Ik heb gepreordert maar ik begin toch serieus te overwegen om te cancellen na het lezen van de eerste gebruikerservaringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-09 09:15
Maar dan blijft natuurlijk de vraag hoe je kunt voorkomen dat je toestel een dataconnectie gaat opbouwen als je in het buitenland zit?
Ik heb 'm wel met data-abo besteld, maar de kosten per MB voor die paar uur dat ik af en toe in .de zit (of niet eens zit, maar dicht genoeg bij de grens ben) lijken mij toch vervelend achteraf.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeOS
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-09 20:34
Tuut-Tuut schreef op zaterdag 07 juni 2008 @ 14:32:
[...]
Natuuurlijk kan dit zonder abbo wel. Je kan altijd vebinding maken met internet via WiFi of een activesync connectie.
TD-er schreef op zaterdag 07 juni 2008 @ 14:49:
Maar dan blijft natuurlijk de vraag hoe je kunt voorkomen dat je toestel een dataconnectie gaat opbouwen als je in het buitenland zit?
Ik heb 'm wel met data-abo besteld, maar de kosten per MB voor die paar uur dat ik af en toe in .de zit (of niet eens zit, maar dicht genoeg bij de grens ben) lijken mij toch vervelend achteraf.
Je kunt je dataconnectieinstellingen verwijderen of een tooltje installeren om het dataverkeer tijdelijk uit te zetten. Zoals bijvoorbeeld nodata (http://www.modaco.com/con.../246171/new-free-utility/).

Repeat after me: I Will Use Google Before Asking Stupid Questions

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DeOS schreef op zaterdag 07 juni 2008 @ 15:00:
[...]

Natuuurlijk kan dit zonder abbo wel. Je kan altijd vebinding maken met internet via WiFi of een activesync connectie.
Staat ook in de manual die hier een paar dagen geleden gepost is geweest.
Zou maar stom zijn moest je je weer en email niet kunnen updaten zonder een data abbo 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GKW
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23-10-2024

GKW

Verwijderd schreef op zaterdag 07 juni 2008 @ 15:42:
[...]

Staat ook in de manual die hier een paar dagen geleden gepost is geweest.
Zou maar stom zijn moest je je weer en email niet kunnen updaten zonder een data abbo 8)7
Wat wil je nou zeggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApOE
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 25-07 10:36
Zojuist mn brando screen-protector ontvangen vanuit Honkong :+

Ik lees goede, en slechte dingen over de snelheid... Ik laat me niet gek maken en wacht een paar dagen tot ik het zelf allemaal mag proberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeChNo2
  • Niet online
TD-er schreef op zaterdag 07 juni 2008 @ 14:49:
Simpelweg via de optie "dataverbinding ook bij roaming" of iets van gelijke strekking; je kunt het dus gewoon automatisch laten uitschakelen zodra je in het buitenland bent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasj
ApOE schreef op zaterdag 07 juni 2008 @ 15:57:
Zojuist mn brando screen-protector ontvangen vanuit Honkong :+

Ik lees goede, en slechte dingen over de snelheid... Ik laat me niet gek maken en wacht een paar dagen tot ik het zelf allemaal mag proberen!
Vind je het geen zonde van je geld dan als de snelheid tegen blijkt te vallen? € 500 euro is toch niet misselijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApOE
Als ik de snelheid vind tegen vallen, zou ik wel balen ja.
Ik lees een hoop goede dingen, en een hoop slechte dingen. Onmogelijk om zelf een conclusie te trekken dus ik wacht het lekker af, en blijf optimistisch :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleehond
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 06:50
Volgens mij wil men tegenwoordig een 2000 mhz processor in zijn/haar gsm?

Ik vind de processor en zijn geheugen uitstekend, zeker gezien het feit dat ik van een simpele samsung e730 afstap naar dit toestel. En bovendien, WTF boeit mij het als iets een vertraging heeft van 1 tiende seconde? Mensen, je hebt geen comlete computer met de beste processor in je hand, maar een MOBIEL. Als je deze snelheid niet genoeg vind moet je maar 5 jaar wachten, misschien zijn de snelheden tegen die tijd wel acceptabel....

Afgaande op de meeste reviews (EU en niet die bullshit Americans...) en filmpjes, vind ik de snelheid prima te doen. In tegenstelling tot mijn huidige telefoon is dit 20* meer ;)!

Je moet ergens een grens van tevredenheid stellen, en niet blijven mierenneuken over de meest kleine "lagjes". Wanneer je er niet op let, en gewoon trots bent op je nieuwe mobiel, heb je er geen last van...

http://www.youtube.com/watch?v=LN1EWTcusRw

Kijk dit fimpje eens. Als mensen hier nog mierenneuken over de snelheid, dan heb je echt geen leven en ben je gewoon een negatieve l*l :9

[ Voor 22% gewijzigd door Sleehond op 07-06-2008 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferruginous Hwk
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
ApOE schreef op zaterdag 07 juni 2008 @ 16:11:
Als ik de snelheid vind tegen vallen, zou ik wel balen ja.
Ik lees een hoop goede dingen, en een hoop slechte dingen. Onmogelijk om zelf een conclusie te trekken dus ik wacht het lekker af, en blijf optimistisch :9
Idd.. Ik heb ook net mijn Brando mogen ontvangen.
Die gasten van XDA zijn altijd ontevreden over een Device. Die tweaken echt van alles.
Zelf vind ik snelheid niet echt heel belangrijk.
Stabiliteit daarentegen vind ik wel heel belangrijk.

Everything should be made as simple as possible, but not simpler. (A. Einstein)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasj
Zijn er dingen bekend over de batterijduur eigenlijk? Ik lees op XDA dat gebruikers na amper een dag weer moet opladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knaak
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 08-09 21:06

Knaak

It's me, Mario!

Ach en so what? kennelijk word het toestel al stukken sneller door de cache wat open te rekken. :P

Het begrijp "snel" is voor iedereen anders.

*edit* Ook hier is de order van Brando binnen. :)

[ Voor 15% gewijzigd door Knaak op 07-06-2008 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenBatt
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11-09 11:08
MOAW schreef op zaterdag 07 juni 2008 @ 16:20:
*edit* Ook hier is de order van Brando binnen. :)
Mag ik vragen waar je deze bestelt hebt? Ik zit me nu te bedenken om der toch nog even 1tje te bestellen, en kan zo 1 2 3 niet een nederlandse shop vinden...

Verder, die snelheid van de htc lijkt me prima. Die dat filmpje van die amerikaan liep hij prima, al liep hij te klagen. En die review van Phonearena waren ze ook positief. Ik heb even zoiets van ai, maar ach, ik zie het wel als hij binnen is. Nog een paar dagen :D

Specs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApOE
Bestel je screen-protector --->hier<--- Vanuit Hong-Kong :P.
Duurt een dag of 5 voordat je hem hebt en kost maar 7€ incl verzenden :*)

Ziet er goed uit, maarja ik was al bekend met deze screen-protecor want ik had hem ook op mn S710.!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenBatt
  • Laatst online: 11-09 11:08
Laten deze ook plakresten achter, stel je verwijdert ze? Dit hoor ik namelijk wel eens van bepaalde types...

Specs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApOE
Heb mijne op mijn S710 meerdere malen los gemaakt, zonder sporen van lijm oid... Volgens mij zit er geen eens lijm op..!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fried
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 25-03 08:42
beïnvloed die protector niet de werking van het touchscreen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pittie
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-09 10:47
ApOE schreef op zaterdag 07 juni 2008 @ 16:33:
Bestel je screen-protector --->hier<--- Vanuit Hong-Kong :P.
Duurt een dag of 5 voordat je hem hebt en kost maar 7€ incl verzenden :*)

Ziet er goed uit, maarja ik was al bekend met deze screen-protecor want ik had hem ook op mn S710.!
Ik heb zelf de ultra clean versie besteld, deze is 1 dollar duurder. Momenteel maak ik gebruik van een brando protector op mijn p3300. Deze sluit perfect aan, als je niet weet dat er een protector opzit, zie je hem niet zitten. Tevens zit deze protector er inmiddels een jaar op en nog steeds ziet deze er als nieuw uit. Hiervoor (op een andere telefoon) heb ik nog wel eens met andere protectors gewerkt, maar deze moest toch wel na 2 maanden vervangen worden, omdat dan een hoekje oid aan het loslaten was.
DeOS schreef op zaterdag 07 juni 2008 @ 15:00:
[...]

[...]

Je kunt je dataconnectieinstellingen verwijderen of een tooltje installeren om het dataverkeer tijdelijk uit te zetten. Zoals bijvoorbeeld nodata (http://www.modaco.com/con.../246171/new-free-utility/).
Dit tooltje werkt hier perfect! Zodra ik naar Belgie of Duitsland ga, zet ik dat tooltje aan!

[ Voor 23% gewijzigd door Pittie op 07-06-2008 17:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferruginous Hwk
  • Niet online
Nauwelijks.. Ik merk geen verschil met een Brando.
Van andere - minder gerenommeerde - merken durf ik het niet te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GKW

GKW

Bedekt de Brando screenprotector ook het onderste gedeelte?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geerttttt
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 02-09 18:25

geerttttt

Manisch positief

Verwijderd schreef op zaterdag 07 juni 2008 @ 14:26:
[...]

Op de oude touchflo was het altijd mogelijk (en standaard zelfs zo ingesteld) dat hij niet ging updaten als je aan het roamen was (mobiel internet dus). Dit om relatief veel dataverbruik te voorkomen. Dit heb ik dan uitgezet... ik heb onbeperkt internet, maar in jouw geval lekker aan laten staan. Zal touchflo 3d ook wel hebben.

Oost west, 127.0.0.1 best!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geerttttt

geerttttt

Manisch positief

Dat is 1 punt idd, ik heb op mijn oude SPV M1000 echt een belachelijk goede batterij. Nu na 1 dag hem bij me hebben gehad is de battery voor 90% nog vol. Vanochtend uit de lader gehad. Ik moet wel zeggen dat ik niet gebeld of gesmst heb, slechts af en toe de tijd bekeken.
Nu is dat niet veel gebruik, maar toch maar 10% batterijverlies over een dag standby tijd!
Dat betekent dat hij circa 12*10=120 uur standbytijd heeft op zn minst.

De touch cruise die ik heb is na een dag standby te zijn toch wel een stuk verder leeg, en ik gok de diamond ook. Nu is het wel zo dat bij mijn m1000 de muziek ook stopt als je het beeldscherm uitschakelt (standby) en bij mijn touch cruise niet, maar ik vind dit toch apart dat het zoveel verschilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geerttttt

geerttttt

Manisch positief

running man schreef op zaterdag 07 juni 2008 @ 17:51:
Bedekt de Brando screenprotector ook het onderste gedeelte?
Nope, de brando bedekt (en alle anderen ook) het toestel op het scherm en de rand er omheen. Dus als je met 'het onderste gedeelte' bedoelt de toetsen e.d. Dan nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Top toestel deze HTC Diamond.

Snelheid is zeer acceptabel wat ik tot nu toe op de filmpjes heb gezien, met een prachtig mooi scherm.
Ik vind dat er behoorlijk wordt gemierenneukt ( :+ ) over de snelheid, maar ieder zijn eigen mening natuurlijk.

Opslag van 4GB is voor mij meer dan voldoende, ik zet er wat MP3's op en wat filmpjes navigatie en dat moet zeker wel lukken met 4GB.

Laat de Amerikanen maar mooi die Iphone houden en geef Europa deze Diamond maar.

Mijn abbo loopt pas over 3 maanden af, dus ik kan nog even mooi alle ontwikkelingen/updates/reviews etc in de gaten houden. Als er verder geen ernstige problemen boven water komen, dan is dit toestel de opvolger van mijn SE K800i.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GKW

GKW

geerttttt schreef op zaterdag 07 juni 2008 @ 18:28:
[...]

Nope, de brando bedekt (en alle anderen ook) het toestel op het scherm en de rand er omheen. Dus als je met 'het onderste gedeelte' bedoelt de toetsen e.d. Dan nee.
Volgens mij bedekt deze wel de toetsen. Zit ook een kleine bij voor de camera. Iemand ervaring met deze screenprotectors?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10:51
Vandaag in Zwolle bij de T-Mobile Shop geweest daar hadden ze geen dummy liggen... jammer. Bij Vodafone zeiden ze dat het nog enkele weken duurde en dat ze niet wisten of het nu de origenele of een branded toestel wordt. Voorde winkel hadden ze een finischlijn en F1 geluiden omdat je nu volgende de 4 zeer jongje kipjes een race kon winnen als je een nieuwe abbo met toestel afsloot. Ik kreeg die meiden niet aan het verstand dat ik binnenkort pas kan verlengen. Ze zeiden dan neem je toch een abbo erbij 8)7.

Jammer dus dat ik geen dummy heb kunnen vasthouden. De fotokwalitiet vind ik erg goed. Beter dan mijn oude Qtek S200.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nvidia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19-09-2024
running man schreef op zaterdag 07 juni 2008 @ 19:09:
Volgens mij bedekt deze wel de toetsen. Zit ook een kleine bij voor de camera. Iemand ervaring met deze screenprotectors?
Ziet er heel leuk uit maar wat ik me afvraag is indien je deze projector zou gebruiken, en vaak de toetsen zoals de beltoets, ... normaal gebruikt, of de protector dit gaat houden en niet gaat loskomen. Iemand die hier ook mijn mening wel/niet in volgt...

Partners: AV-Solutio | Mutrox | B&W | Trinnov

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abusimbal
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 06-09 19:45
Kan je dat qwerty toetsenbord aanpassen naar een azerty ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twabi2
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 26-12-2024
abusimbal schreef op zaterdag 07 juni 2008 @ 21:00:
Kan je dat qwerty toetsenbord aanpassen naar een azerty ?
Zeker, alleen is de vraag: waarom zou je dat willen?
Heel de wereld gebruikt qwerty...
Ben zelf ook een Belg, maar heb hier alleen maar qwerty staan, veel handiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nvidia
twabi2 schreef op zaterdag 07 juni 2008 @ 21:01:
Zeker, alleen is de vraag: waarom zou je dat willen?
Heel de wereld gebruikt qwerty...
Ben zelf ook een Belg, maar heb hier alleen maar qwerty staan, veel handiger.
Dit is een scheve reactie vind ik zo. Ik ben ook Belg en ben ook gewend om te werken op azerty-toetsenborden maar persoonlijk erk ik steeds met mijn stylus op qwerty. De toetsen staan er toch allemaal op en het is maar een gewoonte. Moest je toch liever hebben dat de mogelijkheid bestaat om te tikken op azerty, dan kan daar zeker voor gezorgd worden door middel van een .cab file!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier alvast een aantal Tweaks (op eigen risico natuurlijk) van XDA-developers

1. Boost TFL3D Performance --> Using Advanced Config, change File system cache to 8mb and file system filter cache to 131072

2. Boost TFL3D Performance --> HKLM\System\Storagemanager\Fatfs and change key Cachesize from 16384 to 32768

3. Wake Up on New SMS --> HKLM\Drivers\BuiltIn\RIL : DisableSMSWakeUpEvent <-- set to "1" by default. Change value to "0"

4. Switch Mute Call on phone flipped face down: HKLM\Software\HTC\PHONE : FaceDownMuteRing: change value to "0"

5. Change CallWaiting Tone --> HKLM\Software\HTC\PHONE : by default set to \windows\waitingtone.wav by default. change to anything else

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muthas
  • Registratie: December 2005
  • Niet online

Muthas

O+

Nog even over de snelheid; ik weet zeker dat wanneer korte lag blij kleine dingetjes zoals in HTC Home te merken is (en daar lijkt het wel op) iedereen hier zich op een gegeven moment aan gaat ergeren. Het is dan echt fijn om opeens een toestel in handen te hebben wat wél snel reageert. En dat is géén mierenneuken. Een Nokia van 5 jaar oud reageert wel snel, waarom kan dat nu dan niet meer, terwijl de hardware alleen maar sneller wordt? Omdat ze de UI te fancy maken in combinatie met een hoge resolutie (= veel pixels te renderen). Een PDA gebruik je ook voor veel kleine dingen en ik heb dan geen zin om te wachten op een hippe dynamische achtergrond, doe mij maar een saaie achtergrond als het apparaat dan wel op mij moet wachten en niet andersom. Ze zouden hem dus makkelijk sneller kunnen maken, maar ja, daar kan je niet mee adverteren, met ruitenwisser op je scherm als het regent wel ;) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met het programma AE button plus (spb pocket plus werkt niet) kun je bijvoorbeeld de "back" toets gebruiken om een programma echt af te sluiten.
Zo hou je veel geheugen over op je telefoon zonder dat je elke keer achteraf taken moet afsluiten.

ps. is bevestigd door iemand van xda die de diamond heeft

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 07-06-2008 21:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleehond
Je moet gewoon zorgen dat je alles uit hebt staan zoals bluetooth, wifi, programma's etc wanneer je het niet gebruikt. Reken maar erop dat je dan gewoon een "prima" snelheid hebt.

Al dat getweak van XDA etc, hoe betrouwbaar is dat...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Muthas schreef op zaterdag 07 juni 2008 @ 21:37:
Nog even over de snelheid; ik weet zeker dat wanneer korte lag blij kleine dingetjes zoals in HTC Home te merken is (en daar lijkt het wel op) iedereen hier zich op een gegeven moment aan gaat ergeren. Het is dan echt fijn om opeens een toestel in handen te hebben wat wél snel reageert. En dat is géén mierenneuken. Een Nokia van 5 jaar oud reageert wel snel, waarom kan dat nu dan niet meer, terwijl de hardware alleen maar sneller wordt? Omdat ze de UI te fancy maken in combinatie met een hoge resolutie (= veel pixels te renderen). Een PDA gebruik je ook voor veel kleine dingen en ik heb dan geen zin om te wachten op een hippe dynamische achtergrond, doe mij maar een saaie achtergrond als het apparaat dan wel op mij moet wachten en niet andersom. Ze zouden hem dus makkelijk sneller kunnen maken, maar ja, daar kan je niet mee adverteren, met ruitenwisser op je scherm als het regent wel ;) :)
Vergeet niet dat de software steeds zwaarder wordt. Een Nokia van 5 jaar geleden vergelijken met de techniek van nu.. Of had je toen ook al 3D-geneuzel op die Nokia :|

Je had de iPhone en haar interface. iPhone werd populair om redenen zoals design en het OS. Echter, een OS kopieren kan natuurlijk niet, dus men wil iets maken wat niet terug is te vinden op een iPhone. HTC doet daar nog een schepje bovenop! Zij maken een compleet nieuwe interface wat nog in geen enkel toestel/merk is terug te zien.

En ik heb hier een iPhone liggen. Mensen, dat ding reageert soms ook pas na een seconde of langer. Alleen ja, da's Apple he.. Daar mag het bij :D :w

Heb m'n Pharos altijd bij me. iPhone is leuk, maar niet compleet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sleehond schreef op zaterdag 07 juni 2008 @ 22:27:

Al dat getweak van XDA etc, hoe betrouwbaar is dat...?
Heb de afgelopen 2 jaar heel wat zeer nuttige dingen voor mijn TyTn op XDA geleerd. De freaks die daar zitten hebben er over het algemeen wel verstand van...zijn allemaal eigen ervaringen, dus redelijk betrouwbaar...als je het niet probeert....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaptorRVL
  • Laatst online: 11-09 19:57
Muthas schreef op zaterdag 07 juni 2008 @ 21:37:
Je kunt die hele interface van HTC ook uit zetten hoor. Krijg je standaard saaie WM scherm, maar zal de telefoon wel rete snel worden.
Of de 3D shit eraf gooien en kijken of de 'oude' versie van de HTC home er weer op kan, dat zal de snelheid ook zeker ten goede komen.
Maarja, al die fancy shit komt natuurlijk wel tegen een bepaalde prijs. Dat is altijd zo geweest en is niks anders met pda's/telefoons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11-09 23:17

vr6-only

Blub Blub

Ik heb hier de Brando screen protector al binnen. Op dinsdag besteld en vandaag binnen gekomen (zaterdagmiddag). Best wel snel dus!

Deze bedekt niet de toetsen, maar alleen het scherm! Er zit een brede gat in om de kleine luidspreker niet te bedekken en rechtsboven is ook een hapje uit, om de cam niet te bedekken.

Ik wacht alleen nog op mijn Diamond....Wednesday is the happiest day of my life :+

Edit:

hier een foto van de screenprotector.

Afbeeldingslocatie: http://img394.imageshack.us/img394/4571/08001fp1.th.jpg

Sorry voor de crappy kwaliteit

[ Voor 60% gewijzigd door vr6-only op 08-06-2008 00:18 ]

It ain't stupid if it works!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geerttttt

geerttttt

Manisch positief

Het lijkt mij niet zo super om een screenprotector te hebben die ook de toesen pakt. Sowieso omdat de toetsen daadwerkelijk naar beneden bewegen en ze sowieso minder snel krassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 06-09 12:24
Shiver23 schreef op zaterdag 07 juni 2008 @ 10:53:
[...]

Nadat je hem via de powerknop aan de bovenkant tot level hebt gewekt zal dat wel lukken ja.
en in dit geval zal het uithalen van je stylus waarschijnlijk ook werken
Verwijderd schreef op zaterdag 07 juni 2008 @ 14:06:

je kan instellen dat je niet automatisch wil updaten. of je kan zelfs instellen dat je alleen in het buitenland niet automatisch wil updaten, ten minste dit zijn de opties bij de normale touch beschikbaar zal wel haast moeten dat bij de diamond dit ook kan
Binnetie schreef op zaterdag 07 juni 2008 @ 19:10:
Vandaag in Zwolle bij de T-Mobile Shop geweest daar hadden ze geen dummy liggen... jammer. Bij Vodafone zeiden ze dat het nog enkele weken duurde en dat ze niet wisten of het nu de origenele of een branded toestel wordt. Voorde winkel hadden ze een finischlijn en F1 geluiden omdat je nu volgende de 4 zeer jongje kipjes een race kon winnen als je een nieuwe abbo met toestel afsloot. Ik kreeg die meiden niet aan het verstand dat ik binnenkort pas kan verlengen. Ze zeiden dan neem je toch een abbo erbij 8)7.

Jammer dus dat ik geen dummy heb kunnen vasthouden. De fotokwalitiet vind ik erg goed. Beter dan mijn oude Qtek S200.
was vorige week in de tmob schop in rotterdam om mn touch op te sturen voor reparatie. en daar vroeg ik ook of de diamond er zou komen. zat een aardige verkoper en die zei dat ie een dummy had en ik dat ik hem wel even mocht zien. alleen helaas bij weggaan helemaal vergeten. misschien bij het ophalen even ernaar kijken. maar lijkt mij als ze in rotterdam al een dummy hebben dat het branded toestel zich niet lang zal laten wachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GKW

GKW

Misschien handig om deze link op te nemen in de OP?
Hebben we een mooi overzicht van de tweaks op xda-developers :)
Deze lijst wordt bijgehouden!!

[ Voor 7% gewijzigd door GKW op 08-06-2008 10:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bsmpower
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-09 19:32
Bij deze een review van Gizmodo.
http://gizmodo.com/5014271/htc-touch-diamond-impressions-verdict-its-kinda-slow

Even in het kort de punten:

1. Traagheid: Bij Gizmodo denken ze dat het komt doordat het aanraakscherm kan worden bedient door zowel je vinger als de stylus, en hierdoor er een compromis moest komen (iPhone is bv alleen gericht op vinger navigatie). Ze denken dat de "touch sensor" niet geschikt is voor een vinger waardoor deze traag reageerd. Met een vingernagel en stylus werkt het allemaal wel perfect zeggen ze... Navigeren met de D-pad daartegenover is ook weer wat traag.

2. Het toetsenbord werkt perfect alleen neemt het wel 60% van je beeld in beslag. Je ziet daardoor maar een zin tegelijk bij een sms...

Verder zijn ze wel te spreken over het (heldere) scherm, de grootte van het toestel, het bel gedeelte en mooie UI.

Een volledige review kunnen we later verwachten.

Door deze kleine review denk ik dat ik toch wacht op de Touch Pro versie. Want deze heeft uitklaptoetsenbord waardoor je probleem 2 al niet meer hebt. En verder een snellere processor waardoor de navigatieproblemen (punt 1) misschien ook zijn opgelost? Nadeel is dan alleen nog de dikte maar ik zal hem gebruiken voor werk en neem hem niet mee tijdens uitgaan etc...

[ Voor 108% gewijzigd door bsmpower op 08-06-2008 10:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knaak
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 08-09 21:06

Knaak

It's me, Mario!

Processor is bij de Pro 100% iedentiek. Je hebt alleen de beschikking over meer RAM en ROM geheugen.

Gelukkig ben ik geen sms'er, dus ik zal er weinig last van hebben (probleem 2, zover dit een probleem te noemen valt voor mij)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApOE
Ik lees toch best een hoop slechte dingen nu...
De echt positieve reacties kwamen van de previews met demo toestellen.
Ik ga er nog steeds vanuit dat het meevalt, maar begin toch een beetje nerveus te worden nu :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
  • Laatst online: 08:47
Voor degenen die inzitten over de (on)handigheidjes van de Diamond en de snelheid ervan verwijs ik jullie even naar XDA developers. Die zijn er al ingedoken en diverse problemen en vragen zijn reeds opgelost. Zo ook het trage reageren van de TouchFlow 3D.

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleehond
Een aantal vragen:

1) Hoe betrouwbaar is zoiets van XDA-Developers?
2) Is het tweaken makkelijk zelf te doen?
3) Is de kans groot op het maken van een fatale fout, en dus een defecte telefoon?
4) Is de snelheid echt aanzienelijk beter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasj
asing schreef op zondag 08 juni 2008 @ 11:42:
Voor degenen die inzitten over de (on)handigheidjes van de Diamond en de snelheid ervan verwijs ik jullie even naar XDA developers. Die zijn er al ingedoken en diverse problemen en vragen zijn reeds opgelost. Zo ook het trage reageren van de TouchFlow 3D.
Ja maar er staat ook dat zelfs na de tweaks de interface nog steeds trager is dan de touchflo op de Touch Cruise. Hoe dan ook, ik heb mijn order in ieder geval geannuleerd en besloten nog even de kat uit de boom te kijken. Hopelijk komt er snel nieuw Iphone nieuws en dan kan ik opnieuw een afweging maken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sleehond schreef op zondag 08 juni 2008 @ 12:01:
Een aantal vragen:

1) Hoe betrouwbaar is zoiets van XDA-Developers?
2) Is het tweaken makkelijk zelf te doen?
3) Is de kans groot op het maken van een fatale fout, en dus een defecte telefoon?
4) Is de snelheid echt aanzienelijk beter?
1. Betrouwbaar. Zitten nog grotere nerds als hier op Tweakers. Zij weten wat ze doen en reageren ook als je bepaalde dingen juist niet moet doen. Schreef al eerder: Heb veel plezier gehad van tips voor mijn TyTn

2. Ja, maar wel goed lezen.

3. Goed lezen en niet zelg gaan zitten klooien. Anders compleet nieuwe ROM er op en probleem weer opgelost.

4. Geen idee, zal zomaar kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleehond
Dankjewel, geeft me wat meer duidelijkheid :)!

Ik wordt gek van al die snelheid meningen onderhand. Zit net beetje rond te bladeren op het forum van www.iphoneclub.nl en zie een bericht staan van iemand die bij een apple winkel is geweest waar zijn vriend werkt. Daar hadden ze een htc touch diamond om hem te vergelijken met de huidige iphone. Die gast vond het een leuke telefoon met GOEDE snelheid. Op de filmpjes vind ik de snelheid vaak ook prima te doen. Ik lees vaak alleen over slechte snelheid, ik heb er echter nog niet veel van kunnen zien in filmpjes. Iemand een goed voorbeeld filmpje waar je duidelijk een slechte snelheid aantreft?

Ondanks al die wel en niet discussies over de snelheid laat ik mijn order lekker staan :*) !
Ik ben zelf al redelijk snel tevreden over de snelheid, en verwacht geen miskoop voor mijn gevoel.
Zeker aangezien ik een ware revolutie zal maken van mijn Samsung e730 naar deze phone :+ !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bing69
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-09 13:32
Na alles een tijdje bij gehouden te hebben denk ik dat ik tov de qtek 9100 toch vooruit ga. Ben over de qtek (opgeleukt met Black Diamond 3.1) niet echt ontevreden. Mocht de touchtflo echt traag zijn dan disable ik die en zet ik net als nu er spbmobileshell op die nu ook op de qtek gewoon lekker loopt.

Maar ik kan me niet voorstellen dat ik achteruit ga als ik van de qtek over stap op de diamond.
Laat mijn order dan ook staan. (lees nu eigelijk dat ik al met diamond op de qtek werk ;-)

[ Voor 10% gewijzigd door bing69 op 08-06-2008 12:30 ]

Bing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dimocash
  • Laatst online: 11:03
amerikanen en hun haat voor niet iphones is wel erg groot zeg.

hoe dan ook, ik ben benieuwd.
op dit moment heb ik de touch dual en mn vriendin de touch cruise en hij is snel, kan alles ermee doen wat ik wil, alleen ben ik toe aan een nieuw toestel en de htc dual "test" ik nu al 4 maanden op het werk dus die moet weer eens terug.
de htc diamond lijkt me een geschikt toestel (Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bing69 schreef op zondag 08 juni 2008 @ 12:28:
. (lees nu eigelijk dat ik al met diamond op de qtek werk ;-)
Was Black Diamond niet de naam van een custom ROM die zogenoemd was? IS al een poosje uit toch en heeft volgens mij niet zoveel met deze Diamond te maken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeChNo2
  • Niet online
Mensen die al (on)tevreden zijn voordat ze het toetsel uberhaupt in handen hebben gehad...

Voor zover snelheid te beoordelen valt aan (vaak: schokkerige, slechte) youtube-filmpjes valt mij vooral vaak op hoe onhandig een aantal "testers" er mee omgaan (meestal omdat ze in de andere hand hun camera moeten vasthouden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geerttttt

geerttttt

Manisch positief

Tja, met de tweaks e.d. lijkt mij de diamond prima te gebruiken. Ik moet wel zeggen dat ik het er mee eens ben (maar dat komt gewoon door windows mobile, niet door htc) dat het jammer is dat ze zich niet focussen op 1 bedienwijze. Dus of stylus of vinger. Maybe in windows 7.0...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleehond
@ Geert, wanneer komt WM7.0 uit dan? Of is dat nog onbekend? En, is het mogelijk om straks eventueel te switchen van WM 6.1 naar 7.0?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muthas
  • Niet online

Muthas

O+

Verwijderd schreef op zaterdag 07 juni 2008 @ 22:30:
Vergeet niet dat de software steeds zwaarder wordt. Een Nokia van 5 jaar geleden vergelijken met de techniek van nu.. Of had je toen ook al 3D-geneuzel op die Nokia :|
Lees m'n bericht nog is, dat zeg ik toch, de UI wordt fancy en de resolutie wordt groter. Ik ben van mening dat ze zich meer moeten richten op gebruiksgemak en niet op hippe ruitenwissers.
[...]

En ik heb hier een iPhone liggen. Mensen, dat ding reageert soms ook pas na een seconde of langer. Alleen ja, da's Apple he.. Daar mag het bij :D :w
Niet waar, dit verzin je. Het OS op de iPhone maakt gebruik van een aantal slimme trucjes waardoor alles overkomt alsof het snel reageert. Voorbeeldje: een programma openen kost tijd, in WM moet je dan gewoon even wachten (ook al is dat maar een halve seconde) en weet je eigenlijk niet of de telefoon wel echt bezig een programma te openen. De iPhone heeft van elk programma al een screenshot hoe het startscherm eruit ziet en deze komt met een effect van ongeveer een halve seconde je scherm 'in vallen'. Hierdoor weet je dat je het programma wordt geopend en dat je goed hebt gedrukt. Visuele feedback +1. Soms laat WM wel zo'n leuk ronddraaiend ding zien, waardoor je weet dat hij bezig is, maar op de iPhone is bij alles het gevoel geschept alsof de informatie al lang klaar staat en je alleen moet wachten op de korte animatie.

[ Voor 25% gewijzigd door Muthas op 08-06-2008 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brrrt
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 25-08 19:43
@ Geert, wanneer komt WM7.0 uit dan? Of is dat nog onbekend? En, is het mogelijk om straks eventueel te switchen van WM 6.1 naar 7.0?
Ergens in 2009 (dacht 3e of 4e kwartaal).
Dit heeft ooit eens in een eerdere versie van 't TyTN II of Touch Cruise topic gestaan :)

Daar moet je dus nog even op wachten

[ Voor 30% gewijzigd door brrrt op 08-06-2008 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bing69
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-09 13:32
Verwijderd schreef op zondag 08 juni 2008 @ 13:08:
[...]

Was Black Diamond niet de naam van een custom ROM die zogenoemd was? IS al een poosje uit toch en heeft volgens mij niet zoveel met deze Diamond te maken...
Precies, alleen de naam en dat het heeel goed werkt!!

Bing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twabi2
Ligt het aan mij, of zijn er in België nog maar weinig winkels die de Diamond gaan leveren (en dan nog tegen aanzienlijk hogere prijzen)?
Alle goedkope webshops uit de pricewatch leveren enkel in Nederland, dat zou dus wel een bummer zijn...

[ Voor 1% gewijzigd door twabi2 op 08-06-2008 15:46 . Reden: Typo's ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nvidia
twabi2 schreef op zondag 08 juni 2008 @ 15:43:
Ligt het aan mij, of zijn er in België nog maar weinig winkels die de Diamond gaan leveren (en dan nog tegen aanzienlijk hogere prijzen)?
Alle goedkope webshops uit de pricewatch leveren enkel in Nederland, dat zou dus wel een bummer zijn...
Waar woon je twabi? Ik woon in Wetteren (Oost-Vlaanderen) en heb hem gepre-ordered incl. carkit! Dus dit zit in de lijn van wat men in Nederland betaald ...

Ontopic: Zelf vind ik het beetje overdreven dat er dergelijke discussies zijn qua snelheid. Ik denk en ik ben er van overtuigd dat men steeds meer en meer eist van een toestel. Enerzijds, de mogelijkheden zijn er maar als gebruiker kan je ook TE veel eisen. En ik denk dat je van een goed toestel niet het onmogelijke kan verwachten. Dit heeft dan ook met marketing te maken. Waarom zou je immers een perfect toestel inwisselen?

Ik denk zelf dat er wel een verschil zal zitten tussen reviews uit Amerika en Europa. Gewoon omdat Amerikanen alles vergelijken met iPhone, wat wel een prachtig toestel is, maar je mag/kan hem niet vergelijken met mekaar.

[ Voor 38% gewijzigd door nvidia op 08-06-2008 17:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fanSte
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20-12-2023
[b][message=30205433,noline] En, is het mogelijk om straks eventueel te switchen van WM 6.1 naar 7.0?
Dat zou ik ook wel willen weten, is dat met de diamond mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferruginous Hwk
  • Niet online
fanste schreef op zondag 08 juni 2008 @ 17:24:
[...]

Dat zou ik ook wel willen weten, is dat met de diamond mogelijk?
Alleen als HTC daarvoor een upgrade beschikbaar stelt.
Vaak stellen dit soort upgrades in de praktijk teleur.
De hardware is er simpel gezegd niet voor geschikt/geoptimaliseerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muthas
  • Niet online

Muthas

O+

In de WM5 -> WM6 overgang hebben een aantal toestellen inderdaad zo'n update gekregen (lang niet alle) maar vaak was het toestel dan niet voorruit te branden en ging vrijwel iedereen weer terug naar WM5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Muthas schreef op zondag 08 juni 2008 @ 13:37:
[...]
Lees m'n bericht nog is, dat zeg ik toch, de UI wordt fancy en de resolutie wordt groter. Ik ben van mening dat ze zich meer moeten richten op gebruiksgemak en niet op hippe ruitenwissers.

[...]

Niet waar, dit verzin je. Het OS op de iPhone maakt gebruik van een aantal slimme trucjes waardoor alles overkomt alsof het snel reageert. Voorbeeldje: een programma openen kost tijd, in WM moet je dan gewoon even wachten (ook al is dat maar een halve seconde) en weet je eigenlijk niet of de telefoon wel echt bezig een programma te openen. De iPhone heeft van elk programma al een screenshot hoe het startscherm eruit ziet en deze komt met een effect van ongeveer een halve seconde je scherm 'in vallen'. Hierdoor weet je dat je het programma wordt geopend en dat je goed hebt gedrukt. Visuele feedback +1. Soms laat WM wel zo'n leuk ronddraaiend ding zien, waardoor je weet dat hij bezig is, maar op de iPhone is bij alles het gevoel geschept alsof de informatie al lang klaar staat en je alleen moet wachten op de korte animatie.
Jung, ik krijg een iPhone net zo aan het hangen als een WM toestel. En waarom zou ik dat verzinnen :?

Nogmaals, visuele feedback of niet, de iPhone kan een trage bastard zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _AvA_
  • Laatst online: 23-06 20:13

_AvA_

en dat ben zo.

Als WM7.0 uit komt, zullen er wel weer nieuwe toestellen zijn van HTC. Maar HTC brengt waarschijnlijk wel een update uit voor deze toestellen. Maar verwacht er niet te veel van. HTC vind updates niet erg leuk, het gaat meer om verkopen verkopen verkopen en de service op softwaregebied achteraf is vaak erg magertjes (zie TyTN II verhalen).

Ik zou deze telefoon in ieder geval niet kopen als je plant om er WM 7.0 op te gaan draaien. Gewoon mee doen waarvoor hij gemaakt is, en als er wat nieuws uit komt gewoon weer wat nieuws kopen, of doorgaan op de oude software.
En als je dan toch wilt upgraden, doe het dan op de XDA manier. De HTC roms stellen weinig voor. Vaak erg traag en soms missen ze zelfs functionaliteiten.

Hoe dan ook, op dit moment is het een geweldig toestel, en dat zal ook nog wel een paar jaartjes zo blijven.

Droogkloot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanion
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-03 21:20
Muthas schreef op zondag 08 juni 2008 @ 17:35:
In de WM5 -> WM6 overgang hebben een aantal toestellen inderdaad zo'n update gekregen (lang niet alle) maar vaak was het toestel dan niet voorruit te branden en ging vrijwel iedereen weer terug naar WM5.
//offtopic. Nou ik niet, de Wm6 upgrade was destijds een hele vooruitgang op mijn P3300.

There are 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't. .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kassad
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:57
Xanion schreef op zondag 08 juni 2008 @ 20:42:
[...]

//offtopic. Nou ik niet, de Wm6 upgrade was destijds een hele vooruitgang op mijn P3300.
idd, bij mij werkt WM6.1 uitstekend op mijn Uni. Ik vertrouw erop dat XDA met een WM7 ROM komt wanneer die in beta zit ;-)

Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geerttttt

geerttttt

Manisch positief

Sleehond schreef op zondag 08 juni 2008 @ 13:33:
@ Geert, wanneer komt WM7.0 uit dan? Of is dat nog onbekend?
Is nog niet bekend, maar er is wel bekend dat microsoft er aan werkt.
En, is het mogelijk om straks eventueel te switchen van WM 6.1 naar 7.0?
Dat sowieso, ofwel legaal met een htc update, danwel via xda-developers waar je hem er zelf op kunt zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geerttttt

geerttttt

Manisch positief

twabi2 schreef op zondag 08 juni 2008 @ 15:43:
www.pdashop.be ?
Verder, voor zulke dingen moet je eigenlijk niet hier in dit topic zijn, maar goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geerttttt

geerttttt

Manisch positief

Muthas schreef op zondag 08 juni 2008 @ 17:35:
Ik wil dat ook ontkrachten. Op alle toestellen waar ik van wm5 naar 6 ben geswitched werkte alles veel sneller dan op wm5.

Desondanks, slim troefje zo'n screenshot waardoor het erg snel lijkt te laden. WM7 mag wat mij betreft ook met liefde zulke dingen bevatten.

Ohja, een alternatief wellicht, android zal vast niet zo lang meer op zich laten wachten. en daar komt lijkt mij wel een diamond rom voor uit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-07 09:17
En toen ging de discussie weer over de Diamond. Als jullie over WM 7 willen lullen dan open je daarvoor een leuk nieuw topic en anders beperk je je maar tot de Diamond zoals gewoonlijk hier :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11-09 23:17

vr6-only

Blub Blub

Edit:

blabla (het is laat)

[ Voor 96% gewijzigd door vr6-only op 09-06-2008 02:25 ]

It ain't stupid if it works!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlooi
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 05-08 14:29
Ik zit zelf nog te twijfelen of ik ga voor de Diamond of de Vario IV. Ik hoop dat die Vario niet zo traag zal zijn als ze vermoeden.
Zijn er al wat meer screenshots van dat toestel (behalve wat er in deel 1 stond)?

Edit:

Sorry, te vroeg geroepen. http://www.gsmhelpdesk.nl/read-rss.php?id=2919

[ Voor 18% gewijzigd door Vlooi op 09-06-2008 09:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleehond
Vlooi schreef op maandag 09 juni 2008 @ 09:22:
Ik zit zelf nog te twijfelen of ik ga voor de Diamond of de Vario IV. Ik hoop dat die Vario niet zo traag zal zijn als ze vermoeden.
Zijn er al wat meer screenshots van dat toestel (behalve wat er in deel 1 stond)?

Edit:

Sorry, te vroeg geroepen. http://www.gsmhelpdesk.nl/read-rss.php?id=2919
Lijkt me niet dat deze trager wordt. Hij heeft het dubbele geheugen van de Diamond qua RAM en ROM. Dus je zou zeggen dat hij juist een flink stukje sneller is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApOE
Hoe moeilijk is het om het over de DIAMOND te hebben?! |:(

[ Voor 64% gewijzigd door ApOE op 09-06-2008 10:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

Eind van de maand/volgende maand komt ook dit toestel uit van Samsung. Nadeel is de lagere resolutie van het scherm, gemis van touchflo 3d en dat onbekend is in hoeverre dit toestel videoacceleratie heeft. Verder zie ik alleen maar voordelen mbt geheugen (veel intern en mogelijke uitbreiding), processor, accu, camera met flits.

Gezien de eerste ervaringen van mensen met de Diamond wacht ik iig even rustig af.

[ Voor 10% gewijzigd door Shiver23 op 09-06-2008 11:12 ]

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zedzed1
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 02-01 23:36
Waarom zeurt iedereen over de snelheid van de DIAMOND.

Het is toch algemeen bekend dat als je hem tweaked de snelheid force omhoog gaat.
De tweaks staan al op de bekende plaatsen op het internet.
Hierna gaat de diamond echt als een trein.

>:) >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

zedzed1 schreef op maandag 09 juni 2008 @ 11:30:
Waarom zeurt iedereen over de snelheid van de DIAMOND.

Het is toch algemeen bekend dat als je hem tweaked de snelheid force omhoog gaat.
De tweaks staan al op de bekende plaatsen op het internet.
Hierna gaat de diamond echt als een trein.

>:) >:)
Met als mogelijk gevolg dat de batterij 3x zo snel leeg is.

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleehond
Nu we het over batterijen hebben. Is het mogelijk om de batterij te vervangen voor een betere, die langer meegaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twabi2
Sleehond schreef op maandag 09 juni 2008 @ 11:41:
Nu we het over batterijen hebben. Is het mogelijk om de batterij te vervangen voor een betere, die langer meegaat?
Er was sprake van een grotere batterij, maar dat zou dan wel gepaard gaan met een ander achterkantje.
Je moet de extra energie nog altijd ergens kwijt geraken e :)
De huidige vind ik overigens vrij zwak, 900mAh, dat kan toch makkelijk beter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stevie-P
  • Niet online
twabi2 schreef op maandag 09 juni 2008 @ 11:49:
[...]

Er was sprake van een grotere batterij, maar dat zou dan wel gepaard gaan met een ander achterkantje.
Je moet de extra energie nog altijd ergens kwijt geraken e :)
De huidige vind ik overigens vrij zwak, 900mAh, dat kan toch makkelijk beter?
De accu die nu in de HTC-Diamond zit is ook maar klein qua afmeting. Ik denk even groot als de accu in m'n k800i (heeft overigens ook 900mAh). Toch zouden de ontwikkelingen inderdaad niet stil hebben gestaan de afgelopen 2 jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zedzed1
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 02-01 23:36
Shiver23 schreef op maandag 09 juni 2008 @ 11:31:
[...]

Met als mogelijk gevolg dat de batterij 3x zo snel leeg is.
Dit heet nou van een mug een olifant maken. Hij gaat inderdaad sneller leeg maar zo snel nou ook weer niet. Voor mensen die hem alleen voor werk en navigeren gebruiken, dus veel opladen is het wel handig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NPrimus
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 15-04-2022
Je kunt de d-pad (de ronde button onderaan) gebruiken om naar links en rechts te gaan, bijvoorbeeld vorige/volgende foto, achter/vooruit bij muziek, etc. Wat ik me afvraag: als je het toestel kantelt, kantelt de functionaliteit van de d-pad dan mee? Dus dat wat eerst -in normale positie- boven/onder was nu links/rechts is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
  • Laatst online: 08:47
Windows Mobile 6.1 schijnt 8-20% zuiniger te zijn dan voorgaande edities. Dat houdt in dat je accu ook 15% kleiner mag zijn om dezelfde tijden te halen.

Nog iets, wil je zeker weten dat je device WM7 heeft.... dan moet je wachten tot het device met WM7 geleverd wordt. Mijn ervaring is dat een versie upgrade alleen beschikbaar komt voor de laatst geïntroduceerde modellen. Daarbovenop is het alleen HTC die voor de unbranded toestellen een upgrade uitbrengt. T-Mobile doet dat gewoon niet (en daar is de prijs ook naar).

Een ander ROM flashen is ook tegen de licentievoorwaarden O-)

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NPrimus schreef op maandag 09 juni 2008 @ 12:39:
Je kunt de d-pad (de ronde button onderaan) gebruiken om naar links en rechts te gaan, bijvoorbeeld vorige/volgende foto, achter/vooruit bij muziek, etc. Wat ik me afvraag: als je het toestel kantelt, kantelt de functionaliteit van de d-pad dan mee? Dus dat wat eerst -in normale positie- boven/onder was nu links/rechts is.
Ja deze kantelen ook mee. Dit is te zien op meerder filmpjes uit deel 1..Althans daar haal in mijn info uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zedzed1 schreef op maandag 09 juni 2008 @ 12:02:
[...]

Dit heet nou van een mug een olifant maken. Hij gaat inderdaad sneller leeg maar zo snel nou ook weer niet. Voor mensen die hem alleen voor werk en navigeren gebruiken, dus veel opladen is het wel handig
Natuurlijk is tweaken zwaarder voor de bat.. het is tenslotte niet voor niets standaard niet getweaked.
Bij de HTC Diamond zijn gewoon een aantal keuzes gemaakt waarop deze instelling zijn gebaseerd.
Ga je dit software matig aanpassen dan zal de hardware natuurlijk ook zichzelf ook aanpassen en worden dus meer belast dan "gewoon".. Maar ja wat is gewoon..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mattijn1980
  • Laatst online: 01-04 09:36
Nu we het over het kantelen van de phone hebben, even de volgende vraag;

Gaat het touchflo menu ook mee als je de phone draait? en hoe zit het met het menu in windows zelf? ik kom over van nokia dus heb zo geen idee hoe dat werkt. Heb het trouwens ook nog niet gezien in de filmpjes. wel de browser en foto's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• faethon
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-08 17:25
Verwijderd schreef op maandag 09 juni 2008 @ 12:57:
[...]

Natuurlijk is tweaken zwaarder voor de bat.. het is tenslotte niet voor niets standaard niet getweaked.
Bij de HTC Diamond zijn gewoon een aantal keuzes gemaakt waarop deze instelling zijn gebaseerd.
Ga je dit software matig aanpassen dan zal de hardware natuurlijk ook zichzelf ook aanpassen en worden dus meer belast dan "gewoon".. Maar ja wat is gewoon..?
Misschien hebben ze bij HTC deze 'tweaks' of instellingen gewoon niet overwogen omdat de telefoon naar verwachting voor de grootste groep gebruikers wel prima zal functioneren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeChNo2
  • Niet online
mattijn1980 schreef op maandag 09 juni 2008 @ 13:05:
Nu we het over het kantelen van de phone hebben, even de volgende vraag;

Gaat het touchflo menu ook mee als je de phone draait? en hoe zit het met het menu in windows zelf? ik kom over van nokia dus heb zo geen idee hoe dat werkt. Heb het trouwens ook nog niet gezien in de filmpjes. wel de browser en foto's.
Volgens mij draait het scherm alleen automatisch mee bij het bekijken van foto's en wanneer je gebruik maakt van opera. Bij alle andere handelingen kun je het scherm alleen handmatig omzetten in landschaps-formaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mattijn1980
  • Laatst online: 01-04 09:36
Zie het plaatje bij de samsung i900 daar is het menu ook gedraait. maar dat kan dus niet met de diamond?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelbo940
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-09 20:59
mattijn1980 schreef op maandag 09 juni 2008 @ 13:16:
Zie het plaatje bij de samsung i900 daar is het menu ook gedraait. maar dat kan dus niet met de diamond?
Gezien de plaatjes van de Raphael moet het wel kunnen, maar misschien heeft HTC het bij de Diamond bewust uitgeschakeld (meer verschil creeëren tussen de toestellen). Mocht dit zo zijn, dan weten de mensen van xda daar binnen een paar dagen wel de een of andere tweak voor.
Pagina: 1 ... 3 ... 19 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit Topic is uitsluitend bedoeld om te discussiëren over de Diamond! Aanverwanten zaken zoals discussies over bijbehorende abo's hoort hier dus niet thuis! Ook waar hij te koop is, hoe duur en wie hem wel of niet en wanneer kan leveren is hier niet van toepassing! Ook is het niet intressant om te weten als jij hem hebt, of binnen hebt, of besteld hebt!! Gewoon mee kappen en ontopic over de Diamond zelf praten.

Discussie over levertijden van pda's mag hier! We zitten hier op een technisch forum en dat willen we graag zo houden!