HTC P3700 Touch Diamond (deel 2) Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 14 ... 19 Laatste
Acties:
  • 252.962 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11:59

vr6-only

Blub Blub

jvalks schreef op zaterdag 14 juni 2008 @ 16:01:
[...]

Ik krijg het niet voor elkaar om mijn activatie op de HTC E-Club te voltooien. Zodra ik op de gemailde link klik, krijg ik een server error met wat extra meldingen... Kan je mij die Sprite backup doen toekomen mits het niet te groot is? Ik zal je eem IM (personal message) sturen met mijn email adres...

**edit** Je kan geen Direct Messages ontvangen via deze site :(
Bekend probleem bij HTC!

Verander het land naar UK en registreer je opnieuw!
Na activatie kun je het weer veranderen naar NL.

It ain't stupid if it works!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poelie
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 26-01-2024
Jvalks: bij deze klik heb je de SpriteBackup... verder ben ik erg goed te spreken over het toestel.. heb wel alle tweaks doorgevoerd. waardoor hij naar mijn idee een stuk sneller is geworden.

[ Voor 9% gewijzigd door Poelie op 14-06-2008 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bing69
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-09 17:00
Poelie schreef op zaterdag 14 juni 2008 @ 14:45:
Nou de postbode heeft mijn htc net bezorgd :) ik ben vandaag weer even zoet. laat vandaag nog weten wat ik er van vind..
net even de standaard screenprotector erop geplakt. maar wil toch graag een paar Brando screenprotector bestellen. Iemand een goede plek om ze te bestellen?
Gewoon bij Brando, heb er twee besteld. Je kunt er wel een overnemen als je wilt.(ultraclear)
Moet ze nog wel binnen krijgen

[ Voor 3% gewijzigd door bing69 op 14-06-2008 16:57 ]

Bing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Anheuer schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 13:38:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=398265

Voor de mensen die hem graag iets sneller en vloeiender willen hebben.

MEnsen die hem hebben.. deel je mening over de batterij please :D
Ik begrijp niet hoe ik dit moet aanpakken. Ik kan ook niet echt de "rom" vinden om te downloaden zodat het apparaat sneller wordt. Kun je me helpen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geerttttt
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 02-09 18:25

geerttttt

Manisch positief

hellboy123 schreef op zaterdag 14 juni 2008 @ 16:39:
Ik gooi mn vraag hier nog maar een keertje neer,

Ik ben van plan deze telefoon te halen, maar heb geen zin in dat touchFLO 3d. Kan je ook kiezen om voor de "oude" TouchFLO te kiezen zoals deze bij de originele touch's aanwezig is?
Je kunt er standaard niet voor kiezen. maar het stukje software is los te vinden op xda-developers. gewoon installeren en aanzetten bij je today scherm dus, kan prima. Voor zover ik weet moet dat geen enkel probleem zijn.

Oost west, 127.0.0.1 best!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matvkeulen
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 19-06-2024
Gisteren geprobeerd Pointui te installeren, maar programma opent niet. Iemand hier ervaring mee? Ik neem aan dat het aan de resolutie ligt, want op mijn gewone Touch werkte dit als een trein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geerttttt

geerttttt

Manisch positief

Even een vraag van mijn kant. Bij mijn touch diamond kan ik niet 'draaien' aan het ronde 'wieltje'/dpad. Ik meende dat dat zou moeten kunnen, of heb ik dat verkeerd begrepen en is het alleen voor links/rechts/boven/onder en middel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

misschien een rare vraag..
maar heb sinds gister een htcd, nou ben ik al lekker aan het aanklooien.
maar krijg het niet voor elkaar een mp3 als beltoon te krijgen.
Heb het forum al doorgelezen maar zie niks, of ik kijk er overheen??!!
kan een van jullie snel vertellen hoe ik dit moet doen??

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 14-06-2008 17:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nvidia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19-09-2024
Verwijderd schreef op zaterdag 14 juni 2008 @ 17:15:
misschien een rare vraag..
maar heb sinds gister een htcd, nou ben ik al lekker aan het aanklooien.
maar krijg het niet voor elkaar een mp3 als beltoon te krijgen.
Heb het forum al doorgelezen maar zie niks, of ik kijk er overheen??!!
kan een van jullie snel vertellen hoe ik dit moet doen??
Ja je kijkt erover heen wat ik heb dit hier al gepost.

Beltonen moeten in de map: My documents - Mijn beltonen

Beltonen voor sms/mms in de map: My device - application data - sounds

Dit is misschien handig om in de OP te zetten.

[ Voor 4% gewijzigd door nvidia op 14-06-2008 17:24 ]

Partners: AV-Solutio | Mutrox | B&W | Trinnov

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

geerttttt schreef op zaterdag 14 juni 2008 @ 17:09:
Even een vraag van mijn kant. Bij mijn touch diamond kan ik niet 'draaien' aan het ronde 'wieltje'/dpad. Ik meende dat dat zou moeten kunnen, of heb ik dat verkeerd begrepen en is het alleen voor links/rechts/boven/onder en middel?
Dat is ook touch, probeer het maar eens bij het afspelen van een filmje of bij een foto of het bekijken van een webpagina.

De tweak die er voor moet zorgen dat het scherm aan blijft tijdens het bellen lijkt niet te werken bij mij. Anderen die al erop gezet?

En het muten dmv draaien krijg ik ook nog even niet voor elkaar.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 14-06-2008 17:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nvidia schreef op zaterdag 14 juni 2008 @ 17:24:
[...]

Ja je kijkt erover heen wat ik heb dit hier al gepost.

Beltonen moeten in de map: My documents - Mijn beltonen

Beltonen voor sms/mms in de map: My device - application data - sounds

Dit is misschien handig om in de OP te zetten.
als ik mijn htc op de computer aansluit heb ik alleen in "my documents"

mijn afbeeldingen
mijn video's

vandaar mijn vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ponq
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 09-07 16:27
Zo, eindelijk is ie binnen. Wat n TOP ding zeg. Heerlijk snel, prettig in de hand, geweldig scherp scherm. Kheb m nog maar n uurtje... dus de echte ervaring in normaal gebruik moet nog komen.... maar voor nu: erg tevreden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 14 juni 2008 @ 17:39:
[...]

mijn afbeeldingen
mijn video's

vandaar mijn vraag
Je kunt ook gewoon een mp3 in file explorer lang selecteren, dan kiezen voor "instellen als beltoon"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nvidia
Ik heb een vraag in verband met het synchroniseren van HTC TD (NL-editie) met mijn notebook via bluetooth.

Korte schets: op notebook staat Vista Ultimate geïnstalleerd met Bluetooth. Nu wanneer ik wil synchroniseren via USB heb ik geen probleem, maar waarom zo doen als je bluetooth hebt. Ik dus geprobeerd, je raad het al, maar het lukt me maar niet om connectie te maken vanaf mijn device naar mijn notebook. Wanneer ik naar bluetooth places ga dan zie ik alle gepaired toestellen staan:

Afbeeldingslocatie: http://img375.imageshack.us/img375/5130/btoo6.jpg

De laatste is de mijne. Nu uit mijn kennis en ervaringen weet ik dat je steeds moet kijken naar de services van dat toestel. Daar staat bij mij het volgende:

Afbeeldingslocatie: http://img213.imageshack.us/img213/1592/servicessb2.jpg

Wat me opvalt is dat daar de service "activesync" of "serial port" niet tussen staat. Deze had ik wel met mijn vorige device (Qtek 9090). Hoe kan ik één van beide activeren?? Want dit is volgens mij de reden dat ik niet via bluetooth kan syncen. Ik heb via de opties op het toestel in bluetooth, via de gepairde toestellen "draadloos stereo" en "seriële poort" geactiveerd. Ik hoop dat iemand van jullie mij kan helpen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nvidia
Verwijderd schreef op zaterdag 14 juni 2008 @ 17:39:

mijn afbeeldingen
mijn video's

vandaar mijn vraag
Ga naar Verkenner en ga naar My device - My documents. Zie je daar niks tussen staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb sinds gisteren het apparaat....echt geweldig

Ik had een vraagje over Opera...als ik bijv. een site open als hyves pakt ie de volledige normale desktopversie terwijl I-net explorer automatisch de mobiele versie pakt....weet iemand hoe dit ook in opera kan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 14 juni 2008 @ 17:49:
[...]

Je kunt ook gewoon een mp3 in file explorer lang selecteren, dan kiezen voor "instellen als beltoon"
ik heb hem bedankt!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeyJIJdaar
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 03-09 19:27
Yzord schreef op zaterdag 14 juni 2008 @ 15:05:
[...]

Agree met al je klachten. ook ik zit met het klepje in mijn maag. Zo is ie niet mooi afgewerkt nee. Ben al in conclaaf met maatje van me dat hij een ander kleppie regelt.
Ik ben vandaag zo brutaal geweest om bij een telefoonwinkel te vragen of ik een ander klepje mocht proberen of die beter afsluit. Helaas pindakaas, het andere kapje sloot ook slecht aan. Het ligt dus aan de telefoon...

Nu ik hem een dag heb en in (7 uur mijn accu leeg heb, met wat bellen, internetten 8)7 ) ben ik de telefoon zat. De speling is in een dag erger geworden, boven sluit hij aan, onder sluit hij steeds slechter aan en begin te kraken. Kopers, let ff op of het kapje achter goed aansluit....!

Hij gaat nu in de doos :'( en ik ben benieuwd of HTC mij een Diamond kan leveren met een goed passende achterkant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nvidia
HeyJIJdaar schreef op zaterdag 14 juni 2008 @ 18:08:
Hij gaat nu in de doos :'( en ik ben benieuwd of HTC mij een Diamond kan leveren met een goed passende achterkant.
Kan zeker, want ik heb er zo één.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14:04
ik heb ook vandaag toch de Diamond gehaald. (mijn achterkant past perfect overigens, ff in de winkel gecheckt)

Maar ehm hoe maak ik profielen aan en hoe kies ik die op een snelle manier? Nu is er 0 mogelijk qua profielen, alleen door HTC gedicteerde opties. Ik kan zelf geen profiel aanmaken, of fatsoenlijk aanpassen van een bestaand profiel

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jerry_a
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10:56

jerry_a

doei

Verwijderd schreef op zaterdag 14 juni 2008 @ 17:58:

Ik had een vraagje over Opera...als ik bijv. een site open als hyves pakt ie de volledige normale desktopversie terwijl I-net explorer automatisch de mobiele versie pakt....weet iemand hoe dit ook in opera kan
Hoe identificeerd Opera zich? (opties)

hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nipje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 24-08 09:25
even 2 korte vraagjes :

Ik ben bezig om tomtom6 op m'n diamond te zetten, maar krijg het niet voor elkaar. Waar moet ik de bestanden precies plaatsen om de installatie te starten ?

tweede vraag :

is er al iets van een tweak om de diamon wat sneller te maken ? super snel is die namelijk niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nipje schreef op zaterdag 14 juni 2008 @ 18:44:
even 2 korte vraagjes :

Ik ben bezig om tomtom6 op m'n diamond te zetten, maar krijg het niet voor elkaar. Waar moet ik de bestanden precies plaatsen om de installatie te starten ?

tweede vraag :

is er al iets van een tweak om de diamon wat sneller te maken ? super snel is die namelijk niet
1) De bestanden moeten in de root van je "interne geheugen", dus niet in een of andere map. Als je dit doet via de USB-drive verbinding zou de installatie moeten beginnen als je de verbinding verbreekt tussen de PC en de TD

2) Eventjes zoeken, is al genoeg over geschreven (tip: xda) :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nipje
Verwijderd schreef op zaterdag 14 juni 2008 @ 18:52:
[...]

1) De bestanden moeten in de root van je "interne geheugen", dus niet in een of andere map. Als je dit doet via de USB-drive verbinding zou de installatie moeten beginnen als je de verbinding verbreekt tussen de PC en de TD

2) Eventjes zoeken, is al genoeg over geschreven (tip: xda) :z
Bedankt voor het antwoord.

Dus de map van tomtom6 in me root zetten en de map van de europese kaart er naast, of moet de kaart in de zelfde map als tomtom6 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vraag het nog maar eens keer, misschien dat iemand het weet.
Ik gebruik Touch 3d interface maar wil het aantal tabbladen
terug brengen naar 4 ipv de vele die er nu zijn.
Wie weet of die kan en hoe ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maap
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 09-09 13:24

Aanhangwagen onderdelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iceman1987
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 21-03 19:01
Ik kan geen google maps vinden op mijn TD...
Het is toch gewoon start=> programs , en daar zou ik het moeten vinden? Ik zie hem echt niet staan hier. Heb wel de WWE versie.

Heeft iedereen google maps hier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14:04
IK heb trouwens dat Shcaps Advanced Config gedownload maar kan niet vinden hoe ik dat Wake on Sms kan aanzetten?

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nipje
Vraagje, ik heb tomtom navigator 6 op m'n diamond, maar als ik dan uit een GPS apparaat moet kiezen staan er maar 4 ofzo. Tomtom bluetooth gps, tomtom bekabelde gps, Andere bluetooth en andere NMEA gps ontvanger.

Ik krijg Geen gps signaal, wat doe ik hier fout? of gebruik ik gewoon een verkeerde tomtom versie ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-09 09:15
Iceman1987 schreef op zaterdag 14 juni 2008 @ 19:24:
Ik kan geen google maps vinden op mijn TD...
Het is toch gewoon start=> programs , en daar zou ik het moeten vinden? Ik zie hem echt niet staan hier. Heb wel de WWE versie.

Heeft iedereen google maps hier?
Google-earth heb ik er wel op zitten. Die staat standaard ook al onder de programmas binnen touchflow, maar ook onder de startknop. (NL-versie hier)

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Prima review!

Toch zie je maar weer hoe verschillende personen bepaalde dingen op een andere manier ervaren:
De grootste verbetering en natuurlijk het meest opvallend van de HTC Diamond is TouchFlo 3D, ook wel bekend als "Manila". De Diamond is eigenlijk om de TouchFlo heen ontworpen want het is de bedoeling dat je via TouchFlo de hele pda bestuurd. Dit werkt overigens prima en soepel. Soms kan hij het even niet aan maar nog vaker levert hij een prima prestatie en loopt deze prachtige UI als een zonnetje. Het geheel is opgebouwd uit tien verschillende tabjes die je hieronder allemaal kunt zien.
Hier wel snel genoeg, voor velen in dit topic te traag.

In elk geval heeft de review wel m'n interesse in deze phone weten vast te houden. Indien ik er nu het budget voor had zou het een mogelijke kandidaat zijn als ik een nieuwe telefoon zou kopen.

Zo heb ik in de video's kunnen zien dat opera weer fantastisch werk levert wat betreft mobiele bruikbaarheid van full size internet. Opera stelt nooit teleur, het is dan ook m'n favoriete browser op m'n desktop

En de goede youtube integratie mag er ook wel zijn.

De conclusie is dan ook sprekend, maar bepaalde negatieve puntjes kunnen bij mij wel dealbreakers zijn:
Bij de lancering van de Touch Diamond was ik al erg onder de indruk. Nu ik een aantal dagen met het toestel heb gewerkt ben ik nog meer onder de indruk. Het is ongelofelijk dat zo'n compleet apparaat in zo'n kleine behuizing past. Over het algemeen voelt het apparaat vlot aan, heeft een geweldig scherm en is zeer compleet uitgerust. Echte grote problemen heb ik niet ervaren. Hieronder staat een opsomming van de positieve en negatieve punten.

Negatief:
  • Interne geheugen niet uitbreidbaar
  • Netwerk ontvangst lager dan bij andere toestellen
  • Geheugen lekken waardoor na intensief gebruik een softreset nodig is
  • Geen hoesje meegeleverd
  • Scherm gaat te snel op zwart tijdens bellen
  • Bestandsoverdracht niet snel
  • Batterij capaciteit mag groter
Positief:
  • Zeer complete telefoon
  • Zeer compact en licht
  • Toestel voelt zeer degelijk
  • Zeer scherp en helder VGA scherm
  • GPS heeft sterk signaal
  • Bewegingssensor (tilt-sensor)
  • Automatische helderheid regeling
  • Goede prestaties
  • Goede camera vergeleken met andere Windows Mobile toestellen
  • Eenvoudig te bedienen (door TouchFlo 3d)
  • Goede en krachtige webbrowser
Idd een erg complete en high tech telefoon, en een wonderbaarlijke prestatie dat dit in een dergelijk compact formaat past! (bekijk de foto's naast een N82 bvb)

De meeste negatieve punten boeien me niet. Hoesjes, snelheid bestandsoverdracht (dan wacht je maar wat langer, nooit gesnapt hoe sommige mensen daar erg spastisch over kunnen doen), batterijcapaciteit, allemaal onbelangrijk

Echter: netwerkontvangst? Kan iemand dit bevestigen of ontkennen? Het blijft uiteindelijk een telefoon, dus netwerkontvangst is een primaire functie, zou jammer zijn dat dit niet op het niveau is van andere telefoons.

En dan belangrijker! De memory leaks: daar wringt het schoentje, het is een telefoon, wat een eenvoudig apparaat zou moeten zijn. Dus geen resets of mem leaks of wat dan ook. Dat ding zou in principe 24/7 een jaar lang moeten kunnen aanstaan. Het is geen pc (resets) ffs... En dat is dan ook m'n grootste probleem met windows mobile. Alles zou ten allen tijde gelijkaardig moeten werken, en niet stilletjesaan trager worden, daar zou geen enkele reden voor moeten zijn, en zeker niet bij een telefoon. Wie daar genoegen mee neemt stelt z'n eisen te laag.

Dit is dan meteen ook het grote voordeel van de iPhone. De sofware, die 'cleaner' en 'compacter' geschreven lijkt te zijn. En meteen ook het grootste argument tegen die personen die per se een volledig open platform willen. Met een volledig open platform krijg je dit soort taferelen door mensen die niet netjes kunnen coden. Door apple alle sources te laten nazien en te laten signen alvorens te installeren krijg je dit soort gedonder niet. En daarom zal de iPhone steeds correct functioneren zonder de user experience in gevaar te brengen. Daarvoor je idd misschien wat vrijheid op, maar je krijgt er ook heel wat voor terug, het is maar wat je prioriteiten zijn.

In het kort spreekt de telefoon me aan, precies omwille van die vrijheid (messenger kunnen gebruiken, WEL flash kunnen afspelen, enz...) Dus het wordt een afweging tussen een 'vrijer' platform met de nodige nadelen, of een meer gecontroleerd platform en niet alles kunnen doen. Als de iPhone bvb geen IM software toelaat, tja..

De TD kost 500 euro, de iPhone naar verwachting ook, dus bij een afweging zal prijs geen rol spelen, (en nog maar eens een bewijs dat de iPhone in z'n klasse wel competitief geprijsd zal zijn, je krijgt er dan ook 8 GB en geen 4 GB) Het is maar de vraag of de iPhone simlockvrij verkocht zal worden in België. Ik wacht dan ook eerst op nieuws daaromtrent vooraleer eventeel een andere telefoon te kopen.

Laat het duidelijk zijn, de review heeft me echt wel overtuigd. Ik hou van flashy en cleane interfaces, moderne aanpak! Dus de TD komt bij mij zeker goed over, ik ben geen fanboy noch naar HTC noch naar apple. Maar ik zal wel een goedoverwogen keuze maken (zonder daarmee op beiden te gaan ranten zoals vaak gedaan wordt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anheuer
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 24-06-2022
Verwijderd schreef op zaterdag 14 juni 2008 @ 16:57:
[...]

Ik begrijp niet hoe ik dit moet aanpakken. Ik kan ook niet echt de "rom" vinden om te downloaden zodat het apparaat sneller wordt. Kun je me helpen ?
Je moet ook geen rom downloaden.
Rom is het hele besturingsysteem die erop staat

je moet dat proggie advanced config hebben voor 1 van de tweaks.
de rest heb je een proggie voor nodig om in je register te komen van je telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anheuer
Phusebox schreef op zaterdag 14 juni 2008 @ 19:26:
IK heb trouwens dat Shcaps Advanced Config gedownload maar kan niet vinden hoe ik dat Wake on Sms kan aanzetten?
Er is maar 1 regel met tweaks die je kunt doen via advanced confg.
de rest is via je register in je telefoon.

onderandere de wake on sms

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geerttttt

geerttttt

Manisch positief

Verwijderd schreef op zaterdag 14 juni 2008 @ 18:55:
Ik vraag het nog maar eens keer, misschien dat iemand het weet.
Ik gebruik Touch 3d interface maar wil het aantal tabbladen
terug brengen naar 4 ipv de vele die er nu zijn.
Wie weet of die kan en hoe ?
Momenteel kan dat nog niet. wellicht dat er een config tool gaat komen die het aantal tabbladen kan aanpassen... aan de andere kant weet ik niet of htc die mogelijkheid erin heeft gehouden (config files e.d.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren ook een hele tijd met het ding bezig geweest. Ga zometeen nog een paar tweaks uitvoeren maar ik ben er zeker tevreden mee. Traag vind ik het ding zeer zeker niet.

Enigste probleem waar ik tot nu toe op gestuit ben is dat ik geen nieuw account kan aanmaken bij de mail?? Ik wil mn hotmail.com account hieraan koppelen zodat ik al mn mailtjes kan lezen, maar helaas krijg ik mn account niet gekoppeld. Krijg steeds de melding synchronyseren mislukt.

Kan dus ook niet op MSN. ''Je kunt niet worden aangemeld bij Messenger. Dit kan liggen aan de service of je telefoon heeft slechte ontvangst.''

Kan iemand me hiermee helpen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nipje
Ik heb tomtom6 nou werkend, maar als ik eht opstart dan kan die geen kaarten vinden zegt ie. Ik heb de map met de kaart gewoon in me root staan, naast de map van tomtom 6, wat doe ik fout ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 10:54

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Verwijderd schreef op zaterdag 14 juni 2008 @ 19:34:
[...]
De meeste negatieve punten boeien me niet. Hoesjes, snelheid bestandsoverdracht (dan wacht je maar wat langer, nooit gesnapt hoe sommige mensen daar erg spastisch over kunnen doen), batterijcapaciteit, allemaal onbelangrijk

Echter: netwerkontvangst? Kan iemand dit bevestigen of ontkennen? Het blijft uiteindelijk een telefoon, dus netwerkontvangst is een primaire functie, zou jammer zijn dat dit niet op het niveau is van andere telefoons.
Batterijcapacitiet onbelangrijk? Sorry hoor, maar dat lijkt me nu juist een van de belangrijkste punten waar mensen over kunnen vallen. Jij gebruikt hem misschien puur om te bellen en een beetje aan te klooien. Er zijn echter genoeg zakelijke mensen die niet zitten te wachten op 2 keer per dag je telefoon op te laden. Je zal maar in een belangrijke call zitten en je telefoon begint te piepen dat hij opgeladen moet worden, terwijl je hem vanmorgen van de lader af hebt gehaald.

En netwerkontvangst is bij de Diamond zeker slecht te noemen. Maar daar kan ik nog wel overheen kijken want binnenkort zullen er genoeg radio roms uitkomen die dat eventueel zouden verhelpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Nipje schreef op zaterdag 14 juni 2008 @ 20:13:
Ik heb tomtom6 nou werkend, maar als ik eht opstart dan kan die geen kaarten vinden zegt ie. Ik heb de map met de kaart gewoon in me root staan, naast de map van tomtom 6, wat doe ik fout ?
Heb je de usb kabel er nog in zitten? Want dan ziet hij de internal storage niet namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iceman1987
Nipje schreef op zaterdag 14 juni 2008 @ 20:13:
Hoe heb je ervoor gezorgd dat tom tom connectie maakt met jou GPS? Want mijn tomtom herkend de GPS niet. En ik heb geen google maps/earth op mijn HTC..
Heb wel quickGps gedownload..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iceman1987 schreef op zaterdag 14 juni 2008 @ 20:24:
[...]

Hoe heb je ervoor gezorgd dat tom tom connectie maakt met jou GPS? Want mijn tomtom herkend de GPS niet. En ik heb geen google maps/earth op mijn HTC..
TomTom moet je verbinding laten maken met een "andere NMEA ontvanger", COM 4 (of anders als je dat in WM veranderd hebt), dan baud rate 4800. Als het goed is zie je nu niet meer de melding "geen GPS ontvanger", maar wel "wacht op GPS signaal" (of iets in die trand). Dan is het heel lang wachten op een fix, ik kreeg niet eens een fix binnenshuis. Dit lukte met Sygic een stuk beter overigens.

Succes!

Ontopic:
Batterij is uiteraard belangrijk, ik denk toch voor iedereen. Maar dat wil niet zeggen dat het meteen hèt belangrijkste is. Ik wacht in ieder geval met spanning op een batterij met grotere capaciteit, hopelijk dat die niet het hele idee van deze mooie slanke WM6-telefoon om zeep helpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
Vanmiddag gemerkt dat de interface van de TD niet voor iedereen heel intuitief is.
Mijn vriendin zou even iemand uit de favorietenlijst bellen... uiteindelijk heeft ze 2 personen aan de lijn gehad en daarna maar haar eigen foon gepakt om te bellen. (en dat terwijl zij toch echt niet a-technisch is, of bang voor technische speeltjes, want de MythTV heb ik totaal niet hoeven uitleggen en mail leest ze als het moet ook net zo makkelijk via pine in een SSH-shell)

Dus ondanks dat ik zelf steeds meer het ontwerp begin te waarderen, was dat toch wel eventjes met de neus op de feiten gedrukt dat deze interface absoluut niet voor iedereen weggelegd is.

Kortom ik raad iedereen -die dit toestel overweegt- om toch zeker even in een winkel oid. met het toestel zelf te spelen en zeker niet alleen op reviews af te gaan.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helza
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11-09 16:01
Iceman1987 schreef op zaterdag 14 juni 2008 @ 20:24:
[...]

Je moet kiezen voor interne GPS, de nieuwere tomtom6 versie heeft deze optie (6.32 ofzo?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iceman1987
Verwijderd schreef op zaterdag 14 juni 2008 @ 20:33:
[...]

TomTom moet je verbinding laten maken met een "andere NMEA ontvanger", COM 4 (of anders als je dat in WM veranderd hebt), dan baud rate 4800. Als het goed is zie je nu niet meer de melding "geen GPS ontvanger", maar wel "wacht op GPS signaal" (of iets in die trand). Dan is het heel lang wachten op een fix, ik kreeg niet eens een fix binnenshuis. Dit lukte met Sygic een stuk beter overigens.

Succes!
Super bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turbojonny
  • Laatst online: 12-09 15:04
Zelf ook sygic erop gezet. Werkt perfect. Ook nogeens 2008 kaarten. (Sygic = soort tomtom kloon), Snelle fix!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pascalheister
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11-05 15:04
tomtom er inmiddels ook opgezet werkt nog mooier dan op mn n73 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kassad
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:12
turbojonny schreef op zaterdag 14 juni 2008 @ 21:13:
Zelf ook sygic erop gezet. Werkt perfect. Ook nogeens 2008 kaarten. (Sygic = soort tomtom kloon), Snelle fix!
Waar heb je Sygic vandaan? Op hun site kan je je alleen aanmelden voor een beta.

Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb niet echt ervaring met WinMo, ik vroeg me af of er mogelijkheden zijn (bv. dmv een firmware/ROM update van xda developers ofzo) om de Diamond zich als USB host te laten gedragen??
Als dat mogelijk is zou het een uitkomst zijn voor het beperkte (en niet uitbreidbare) geheugen, omdat je op die manier dus (dmv het kabeltje) een USB stick aan je telefoon kunt hangen (bv. voor wat extra muziek of een filmpje).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nipje
Nee ik heb de GPS nog niet werkend, ik krijg gde kaarten nou weer niet werkend... tomtom start op en dan zegt ei : Kan geen kaarten vinden. Waar moet ik de kaarten plaatsen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
Verwijderd schreef op zaterdag 14 juni 2008 @ 21:33:
Ik heb niet echt ervaring met WinMo, ik vroeg me af of er mogelijkheden zijn (bv. dmv een firmware/ROM update van xda developers ofzo) om de Diamond zich als USB host te laten gedragen??
Als dat mogelijk is zou het een uitkomst zijn voor het beperkte (en niet uitbreidbare) geheugen, omdat je op die manier dus (dmv het kabeltje) een USB stick aan je telefoon kunt hangen (bv. voor wat extra muziek of een filmpje).
Mischien een ideetje om te kijken naar van die goedkope compacte WiFi-schijven.
Ik heb meen ik wel eens een note-bookschijf gezien met WiFi erop. Ik weet niet meer of dat nu een accesspoint was of alleen een netwerk-adapter, maar als het een accesspoint-mode heeft is dat ook nog een ideetje, al zit je dan wel weer met stroomvoorziening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geerttttt

geerttttt

Manisch positief

Verwijderd schreef op zaterdag 14 juni 2008 @ 21:33:
Lijkt mij niet mogelijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaulSe
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 27-12-2021
Gisteren even in de MM geweest en met de HD gespeelt. Gaaf ding en ik moet zeggen dat ik hem niet echt heel traag vind. Erg acceptabel zelfs allemaal.

Wat mij wel tegenviel was het beschikbare geheugen. Het apparaat geeft de bekende 113 mb aan en vervolgens blijft er slechts een mb of 40 echt over voor overige applicaties. En hier maak ik me echt zorgen over. Als ik nu bv. Navigon (navigatie) opstart dan blijft er waarschijnlijk maar een mb of 10 over. Als ik dan ook nog BT geactiveerd heb en via BT nog wat gesprekken voer zie ik de bui al hangen. De melding van sluit 1 van de 2 applicaties af. Op basis hiervan lijkt het me op dit moment geen goed idee een overstap te maken naar de HD.

Voor de zekerheid nog even contact met pda-shop gehad en zij kunnen uberhaupt niets zeggen behalve dat er nog geen fabrikanten in zee zijn gegaan met HTC m.b.t. de HD en dat navigatie vaak enorm veel RAM consumeert.

Klinkt goed een PDA met GMS/GPS op de markt brengen die vervolgens niet naar behoren functioneert. :(

Erg jammer want de Diamond zelf ziet er wel echt super uit. Mochten er gebruikerservaringen zijn die specifiek op bovenstaande case ingaan ben ik erg geinteresseerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvalks
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 04-09 14:17
vr6-only schreef op zaterdag 14 juni 2008 @ 16:40:
[...]

Bekend probleem bij HTC!

Verander het land naar UK en registreer je opnieuw!
Na activatie kun je het weer veranderen naar NL.
Thanks!!!! Dat was inderdaad de oplossing!! Heb nu ook Spritebackup kunnen downloaden :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iceman1987
Nipje schreef op zaterdag 14 juni 2008 @ 21:35:
Nee ik heb de GPS nog niet werkend, ik krijg gde kaarten nou weer niet werkend... tomtom start op en dan zegt ei : Kan geen kaarten vinden. Waar moet ik de kaarten plaatsen ?
De kaarten zitten in een map, bij mij is dat bijvoorbeeld BE_NL_and_LU_plus_major_roads_of_WE.
Deze map (BE_NL_and_LU_plus_major_roads_of_WE) kopieer ik gewoon naar mijn storage card. Waar ik dus ook mijn tomtom heb geinstalleerd. Hij moet ze dan ook zien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvalks
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 04-09 14:17
jvalks schreef op zaterdag 14 juni 2008 @ 15:40:
Ok, hier een leuke:

Ik maak gebruik van de alarm functie met als alarm geluid de meegeleverde haan ;) Goed, alarm gaat netjes af op de gewenste tijd. Maar hoe druk je deze af??... even lijkt het erop dat ie stil is, maar ik hoor nog x keer het geluid afspelen... ik kan er niets over vinden in de handleiding... Ook als ik het alarm op moment van afgaan disable, blijft ie nog een x keer afgaan....

Heeft iemand anders deze functie al getest???
Ok, opgelost... Als het alarm afgaat moet je op het kleine alarmbelletje bovenin de balk klikken (zal leuk worden als ik net wakker ben ;) ), daarna krijg je een popup waarin je het alarm kan uitschakelen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knaak
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 08-09 21:06

Knaak

It's me, Mario!

Hmm, kan iemand kort uitleggen hoe ik mijn interne GPS instel icm TomTom6? Op XDA vind ik er niets over en kom er zelf ook niet meer uit. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joshua
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12-09 20:21
Verwijderd schreef op zaterdag 14 juni 2008 @ 17:58:

Als je Opera opent, dan het menu het rechter icoontje, dan instellingen, dan druk je op weergave en daar kun je aanvinken dat hij de Mobiele weergave moet weergeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PaulSe schreef op zaterdag 14 juni 2008 @ 21:40:
Gisteren even in de MM geweest en met de HD gespeelt. Gaaf ding en ik moet zeggen dat ik hem niet echt heel traag vind. Erg acceptabel zelfs allemaal.

Wat mij wel tegenviel was het beschikbare geheugen. Het apparaat geeft de bekende 113 mb aan en vervolgens blijft er slechts een mb of 40 echt over voor overige applicaties. En hier maak ik me echt zorgen over. Als ik nu bv. Navigon (navigatie) opstart dan blijft er waarschijnlijk maar een mb of 10 over. Als ik dan ook nog BT geactiveerd heb en via BT nog wat gesprekken voer zie ik de bui al hangen. De melding van sluit 1 van de 2 applicaties af. Op basis hiervan lijkt het me op dit moment geen goed idee een overstap te maken naar de HD.

Voor de zekerheid nog even contact met pda-shop gehad en zij kunnen uberhaupt niets zeggen behalve dat er nog geen fabrikanten in zee zijn gegaan met HTC m.b.t. de HD en dat navigatie vaak enorm veel RAM consumeert.

Klinkt goed een PDA met GMS/GPS op de markt brengen die vervolgens niet naar behoren functioneert. :(

Erg jammer want de Diamond zelf ziet er wel echt super uit. Mochten er gebruikerservaringen zijn die specifiek op bovenstaande case ingaan ben ik erg geinteresseerd.
Waar baseer je dit nu weer op? Ik heb tot nu toe nog geen meldingen mogen ontvangen over te weinig RAM, en dat met een flink aantal programma's tegelijk open en daarbij ook navigatie.

Overigens lijkt het mij zeker beter om een applicatie in WM daadwerkelijk 'hard' af te sluiten op het moment dat je weet dat je deze een tijd niet meer gaat gebruiken. Voor e-mail/sms lijkt dit dan ook minder zinvol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand die me kan vertellen waarom ik mn hotmail account niet aan ''mail'' kan koppelen? Staat steeds synchroniseren mislukt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-07 09:17
Verwijderd schreef op zaterdag 14 juni 2008 @ 21:59:
Iemand die me kan vertellen waarom ik mn hotmail account niet aan ''mail'' kan koppelen? Staat steeds synchroniseren mislukt!
Verbindingen - >mijn roxy instellen -> uitvinken bij dit netwerk gebruik een proxyserver. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomic
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-09 12:34

tomic

Smexylittlebabe!

Heeft iemand al hoesjes e.d gevonden? Ik vind hem heel mooi maar iets eromheen zou wel handig zijn denk ik. Heeft iemand ervaring met dit soort hoesjes?

Edit: ik heb er nu wel een paar gevonden in het buitenland. maar wil wel iets in Nederland. Inkoopactie misschien? :*)

[ Voor 28% gewijzigd door tomic op 14-06-2008 22:23 ]

Toch maar een weblog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GKW
  • Laatst online: 23-10-2024

GKW

MOAW schreef op zaterdag 14 juni 2008 @ 21:53:
Hmm, kan iemand kort uitleggen hoe ik mijn interne GPS instel icm TomTom6? Op XDA vind ik er niets over en kom er zelf ook niet meer uit. :P
Lees eens een paar posts terug? Daar staat:
Verwijderd schreef op zaterdag 14 juni 2008 @ 20:33:
[...]

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jvalks schreef op zaterdag 14 juni 2008 @ 21:47:
[...]

Ok, opgelost... Als het alarm afgaat moet je op het kleine alarmbelletje bovenin de balk klikken (zal leuk worden als ik net wakker ben ;) ), daarna krijg je een popup waarin je het alarm kan uitschakelen :D
Settings/Personal/Sounds & Notifications/Notifications/Reminders/Display message on screen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ganymedus
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 03-09-2023
Instellen van GPS:

Poort : Com 4
Snelheid : 9600
Protocol : NMEA

Díreach don la ínníu ná bíodh buaírt ort!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knaak

Knaak

It's me, Mario!

running man schreef op zaterdag 14 juni 2008 @ 22:23:
[...]
Lees eens een paar posts terug? Daar staat:

[...]
Sorry hoor, ik heb meer dan 60 pagina's over dit toestel doorgelezen, ik kan er ook wel eens overheen lezen. 8)7

Ik zal dus even buitenshuis moeten hehe :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb tomtom geinstalleerd op de TD zelf, de kaart heb ik gekopieerd naar het storage gedeelte.
Ga nu naar start - instellingen - systeem en klik daar op externe gps.
Zet gps programmapoort op com 4
Bij de 2de tab gps hardwarepoort op geen en baudrate op 4800.
Bij 3de tab gps automatisch beheren aanvinken.

Ga nu naar tomtom.
Wijzig voorkeuren - toon gps status en klik op stel in.
Daar kies je andere NMEA gps ontvanger en klik op selecteer.
zet gps baudsnelheid op 4800 en klik op ok.
Kies nu com 4 en klik op ok.

Nu staat er als het goed is onderin wacht op bruikbaar gps signaal.
Ga nu naar buiten en wacht op het signaal.

Nu moet alles goed werken.

Update
ondertussen dat ik zit te typen al andere antwoorden... :)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 14-06-2008 22:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knaak

Knaak

It's me, Mario!

Thanks allemaal, het werkt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil graag de htc wat tweaken, maar het gaat al mis bij het begin. ik krijg de programma's niet geinstalleerd op de pocket diamond.

phmregedit.msi mislukt elke keer
advanced config ook
er is geen bijbehorende toepassing voor "prognaam" geeft het dan aan. ik installeer ze op de telefoon zelf.

verder heb ik ceregedit geinstalleerd alleen krijg ik hiermee de waarden niet gewijzigd. niet toegankelijk geeft die dan aan. wat doe ik verkeerd??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knaak

Knaak

It's me, Mario!

Je moet .cab bestanden gebruiken he. .msi is desktop. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,
helaas ben ik zeer ontevreden met de TD. :( :( :( :( :(
Ik heb 'm vanmorgen om 9 uur van de lader gehaald en om 8 uur vanavond was 'ie leeg. Ik heb er een kwartier mee gebeld en verder een paar dingetjes ingesteld.
Dit kan toch niet waar zijn?
En ik vind het allemaal zeer moeizaam gaan, niet gebruiksvriendelijk.
Maar oké, mijn concrete vragen;
-Wat is er mis met de accu, kan het zijn dat er iets aan staat dat batterijen vreet?
-Waar kan ik de gespreksduur vinden?
-Waarom wordt er gemeld 'u bent aan het roamen', terwijl ik gewoon op KPN/Telfort zit?

ik heb nog meer vragen maar ik kan er zo niet op komen, ben te geirriteerd dat het allemaal niet werkt.
En het ligt vast aan mij maar hoe dan ook, het is niet gebruiksvriendelijk!
Ik bel normaal op (doordeweekse dagen)1500 minuten per maand maar dat gaat niet lukken met dit apparaat.
Ik hoop dat ik 'm terug kan sturen , dan toch maar de N95 8gb...
Wie heeft tips?
Oh ja, ik heb geen verstand van 'tweaken'
Dank jullie alvast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Verwijderd schreef op zaterdag 14 juni 2008 @ 22:46:
Hallo,
Ik heb 'm vanmorgen om 9 uur van de lader gehaald en om 8 uur vanavond was 'ie leeg. Ik heb er een kwartier mee gebeld en verder een paar dingetjes ingesteld.
-Wat is er mis met de accu, kan het zijn dat er iets aan staat dat batterijen vreet?
-Waarom wordt er gemeld 'u bent aan het roamen', terwijl ik gewoon op KPN/Telfort zit?

ik heb nog meer vragen maar ik kan er zo niet op komen, ben te geirriteerd dat het allemaal niet werkt.
Ik bel normaal op (doordeweekse dagen)1500 minuten per maand maar dat gaat niet lukken met dit apparaat.
Wie heeft tips?
Dank jullie alvast!
1 batterij - Dit kan meerdere factoren hebben, maar mijn ervaring is dat een openstaande verbinding/programma's heel veel batterij vreten. Sluit je programma's ook daadwerkelijk af en zorg dat je verbindingen na verloop van tijd afgesloten worden (zijn tools voor)
2 - Instellingen - systeem - apparaatinformatie - gesprekstijd
3 - Telfort heeft geen "eigen" netwerk meer en roamt zodoende via het KPN netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

het zijn geen cab bestanden. als ik het gedownload heb en natuurlijk ungezipt staan deze gevens in het mapje.
ADVANC~1
ADVANC~1
ADVANC~1
ADVANC~1
SCHAPS~1

wat kan ik hier nou mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 14 juni 2008 @ 23:00:
het zijn geen cab bestanden. als ik het gedownload heb en natuurlijk ungezipt staan deze gevens in het mapje.
ADVANC~1
ADVANC~1
ADVANC~1
ADVANC~1
SCHAPS~1

wat kan ik hier nou mee
advanced config is gelukt nu. had niks moeten unzippen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nipje
Verwijderd schreef op zaterdag 14 juni 2008 @ 22:34:
[...]

Ik heb tomtom geinstalleerd op de TD zelf, de kaart heb ik gekopieerd naar het storage gedeelte.
Ga nu naar start - instellingen - systeem en klik daar op externe gps.
Zet gps programmapoort op com 4
Bij de 2de tab gps hardwarepoort op geen en baudrate op 4800.
Bij 3de tab gps automatisch beheren aanvinken.

Ga nu naar tomtom.
Wijzig voorkeuren - toon gps status en klik op stel in.
Daar kies je andere NMEA gps ontvanger en klik op selecteer.
zet gps baudsnelheid op 4800 en klik op ok.
Kies nu com 4 en klik op ok.

Nu staat er als het goed is onderin wacht op bruikbaar gps signaal.
Ga nu naar buiten en wacht op het signaal.

Nu moet alles goed werken.

Update
ondertussen dat ik zit te typen al andere antwoorden... :)
Bedankt voor deze reactie, dit gaat me helpen, ik heb echter 1 vraag :

Waar plaats je de kaarten nou precies ?

Ik heb de map met tomtom enzo op mijn root gezet, toen via file manager de setup gedraait en tomtom geinstalleerd. Maar als ik nu tomtom start dan zegt hij : Kan geen kaaten vinden!. Ik heb de kaarten ook gewoon op mijn root geplaatst in een aparte map Benelux_blabla maar hij ziet de kaarten niet ... waar laat ik ze

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Altijd handig deze tips :

Install Advanced Config and change the following:

Enable all power managment items (Battery save more than 50%)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jerry_a
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10:56

jerry_a

doei

Nipje schreef op zaterdag 14 juni 2008 @ 23:13:
[...]

Ik heb de map met tomtom enzo op mijn root gezet, toen via file manager de setup gedraait en tomtom geinstalleerd. Maar als ik nu tomtom start dan zegt hij : Kan geen kaaten vinden!. Ik heb de kaarten ook gewoon op mijn root geplaatst in een aparte map Benelux_blabla maar hij ziet de kaarten niet ... waar laat ik ze
Je moet de kaart direct op de root zetten dus als je de map opent zie je de kaartbestanden.

hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo ook de mijne vandaag binnen, ik moet zeggen wat een 'lekker' toestel.
Nog niet veel kunnen testen maar is iemand dit al opgevallen:

Als je via het stopcontact oplaad dat er een klein HTC logo op de stekker te voorschijn komt ?

ik heb nu mijn alarm ingesteld alleen ik zie nog steeds in het home screen: alarm: off
Weet iemand hoe ik dit kan aanpassen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badflower
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23-07 18:04
voor wie ook push email wil op z'n Diamond voor niet-exchange accounts, mobipush werkt perfect. Eigen domein, gmail, etc. alles wordt gepushed naar m'n HTC binnen een paar seconden!!!
Hopelijk blijft het gratis...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geforce5_guy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 14 juni 2008 @ 23:20:
Altijd handig deze tips :

Install Advanced Config and change the following:

Enable all power managment items (Battery save more than 50%)
Ik heb advanced configuration versie 1.1 maar kan die optie niet vinden ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klopt, je heb nog die oude, om dit te kunnen doen heb je advanced configuration versie v2.1 nodig
geforce5_guy schreef op zaterdag 14 juni 2008 @ 23:31:
[...]

Ik heb advanced configuration versie 1.1 maar kan die optie niet vinden ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nipje schreef op zaterdag 14 juni 2008 @ 23:13:
[...]

Ik het de kaart in de map interne geheugen geplaatst.
Bij mij kon die geen kaarten vinden omdat ik bij vrbindingen usb aan pc op diskdrive had staan, toen op activesync gezet en kon die de kaarten wel vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k5052
  • Laatst online: 11-09 15:39
Zijn er ook bezitters die de TD gebruiken icm een Mac? Ik heb een maandje geleden mijn iPhone verkocht , en zoek nu naar een nieuwere telefoon. Aangezien de release van de iPhone 2 nog een tijdje gaat duren en ik de TD voor een redelijke prijs kan krijgen heb ik wel interesse in de TD. Heb zelf wel wat gegoogled en Missing Sync zou moeten werken met de TD , maar ik heb nog geen reviews/meningen van gebruikers gezien. Beetje rare combinatie om een windows toestel te hebben en zelf op Mac OS X te werken. Xp/Vista dmv Bootcamp is geen optie, aangezien ik voornamelijk met Mac OS X werk. (iCal, iTunes, adressenboek wil ik blijven gebruiken)

Heb in het verleden met een SE m600i gewerkt en was daar meer dan tevreden over. Daarna een half jaar de iPhone en de interface/gebruiksgemak was echt :P . Dus ik twijfel nog om een nieuwe TD te halen , aangezien de interface voor mij juist een nadeel was. (heb ervaring met HP IPAQs en WM 5.0)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kenny89 schreef op zaterdag 14 juni 2008 @ 23:41:
Zijn er ook bezitters die de TD gebruiken icm een Mac? Ik heb een maandje geleden mijn iPhone verkocht , en zoek nu naar een nieuwere telefoon. Aangezien de release van de iPhone 2 nog een tijdje gaat duren en ik de TD voor een redelijke prijs kan krijgen heb ik wel interesse in de TD.

....

Heb in het verleden met een SE m600i gewerkt en was daar meer dan tevreden over. Daarna een half jaar de iPhone en de interface/gebruiksgemak was echt :P . Dus ik twijfel nog om een nieuwe TD te halen , aangezien de interface voor mij juist een nadeel was. (heb ervaring met HP IPAQs en WM 5.0)
Mag ik vragen waarom je je iPhone verkocht hebt en nu interesse hebt in een Diamond?
Ik twijfel zelf eerlijk gezegd nog steeds tussen de nieuwe iPhone en de Diamond namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaulSe
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 27-12-2021
Verwijderd schreef op zaterdag 14 juni 2008 @ 21:55:
[...]

Waar baseer je dit nu weer op? Ik heb tot nu toe nog geen meldingen mogen ontvangen over te weinig RAM, en dat met een flink aantal programma's tegelijk open en daarbij ook navigatie.

Overigens lijkt het mij zeker beter om een applicatie in WM daadwerkelijk 'hard' af te sluiten op het moment dat je weet dat je deze een tijd niet meer gaat gebruiken. Voor e-mail/sms lijkt dit dan ook minder zinvol.
Ik heb dit euvel gehad bij de P3300 en gezien het feit dat je zo weinig geheugen over houdt ben ik bang weer tegen hetzelfde aan te lopen. Welke navigatiesoftware gebruik jij en heb je op dat moment ook een BT-verbinding? Hoeveel geheugen heb je dan nog over (liefst na een aantal gevoerde telefoongesprekken).

Ben erg benieuwd want ik zou heel blij zijn als het werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 14 juni 2008 @ 20:12:
Gisteren ook een hele tijd met het ding bezig geweest. Ga zometeen nog een paar tweaks uitvoeren maar ik ben er zeker tevreden mee. Traag vind ik het ding zeer zeker niet.

Enigste probleem waar ik tot nu toe op gestuit ben is dat ik geen nieuw account kan aanmaken bij de mail?? Ik wil mn hotmail.com account hieraan koppelen zodat ik al mn mailtjes kan lezen, maar helaas krijg ik mn account niet gekoppeld. Krijg steeds de melding synchronyseren mislukt.

Kan dus ook niet op MSN. ''Je kunt niet worden aangemeld bij Messenger. Dit kan liggen aan de service of je telefoon heeft slechte ontvangst.''

Kan iemand me hiermee helpen??
Ik kan ook niet op msn en synchroniseren. Dit lukt wel wanneer hij dmv wifi is verbonden met internet.

Ik heb Vodafone met internetbundel. Welk netwerk gebruik jij? En zijn er meer waarbij dit het geval is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-07 09:17
DaannO schreef op zaterdag 14 juni 2008 @ 22:19:
[...]

Verbindingen - >mijn roxy instellen -> uitvinken bij dit netwerk gebruik een proxyserver. :)
Voor de msn problemen even dat dus doen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nipje
Tomtom werkt, alleen 2 vraagjes nu:

-Hij herkent geen stem in tomtom, hij kent geen enkele die ik aan klik dus heb geen geluid.

-Weet iemand of het mogelijk is als je een Vodafone abbonament hebt, met Zorgeloos mobiel internet, of je dan via het menu onder in je mail op kan halen ? ik krijg namelijk een fout melding. Met een wireless internet connectie ewrkt eht dan wel.. maar niet via de vodafone mobiel internet. De volgende melding krijg ik als ik via het vodafone netwerk wil ophalen:

can not connect with current connection

[ Voor 12% gewijzigd door Nipje op 15-06-2008 00:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k5052
Verwijderd schreef op zaterdag 14 juni 2008 @ 23:49:
[...]

Mag ik vragen waarom je je iPhone verkocht hebt en nu interesse hebt in een Diamond?
Ik twijfel zelf eerlijk gezegd nog steeds tussen de nieuwe iPhone en de Diamond namelijk.
ik kon mijn iPhone (4gb) nog voor een redelijke prijs verkopen en was eigenlijk van plan om een nieuwe 16gb 3G variant te halen in USA. Aangezien dit niet meer gaat gebeuren door het aangepaste beleid van Apple .. en ik ook geen zin heb om een simlockvrije variant te kopen voor 5xx of 6xx euro later dit jaar in Belgie (als die uberhaubt uitkomt ) zocht ik naar alternatieven. Dit zijn voor mij de HTC touch diamond/pro, Samsung " omnia" i900, SE x1..

Aangezien die toestellen alleen maar rond de 500 euro of hoger liggen (X1 op 750 zelfs.. )was de TD qua prijs het aantrekkelijkst en ik niet echt goede ervaringen heb met Samsung , ondanks dat de i900 op WM draait en een samsung skin erop heeft. Tevens komt de HTC touch pro/SE X1 pas veel later dit jaar uit, en daar ga ik in de tussentijd niet op wachten. Vandaar dat ik de keuze laat vallen op de TD. Vandaag de TD nog gebruikt op mijn werk etc, en het scherm is echt helder .. misschien nog wel scherper dan mijn oude iphone (geen tijd om video's af te spelen enzo, maar dat zal wel goed zitten met een VGA resolutie)

[ Voor 12% gewijzigd door k5052 op 15-06-2008 00:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badflower
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23-07 18:04
kenny89 schreef op zaterdag 14 juni 2008 @ 23:41:
Zijn er ook bezitters die de TD gebruiken icm een Mac? Ik heb een maandje geleden mijn iPhone verkocht , en zoek nu naar een nieuwere telefoon. Aangezien de release van de iPhone 2 nog een tijdje gaat duren en ik de TD voor een redelijke prijs kan krijgen heb ik wel interesse in de TD. Heb zelf wel wat gegoogled en Missing Sync zou moeten werken met de TD , maar ik heb nog geen reviews/meningen van gebruikers gezien. Beetje rare combinatie om een windows toestel te hebben en zelf op Mac OS X te werken. Xp/Vista dmv Bootcamp is geen optie, aangezien ik voornamelijk met Mac OS X werk. (iCal, iTunes, adressenboek wil ik blijven gebruiken)

Grappig, ik had ook een SE m600i, en die kun je dus totaal niet syncen met OSX. Ja via verre omweg. Maar de M600i was een grote misser van SE, ook gezien ze binnen een jaar al alle support beeindigden.

Maar de diamond synced dus prima met mijn Mac. Ik heb Syncmate gebruikt, is gratis voor de standard versie. Ging perfect wat betreft iCal en Addressbook.
Met pro versie kun je ook iTunes, notes e.d. syncen. Met Missing Sync kun je nog veel meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k5052
Klopt , klopt, de 'geadvanceerde' versie en missing sync zijn beide toch $39,95? Niet echt een slechte prijs als daardoor de telefoon een heel stuk gebruiksvriendelijker wordt. Ik vrees namelijk dat ik nogal 'verwend' ben geworden door het gebruiksgemak van de iPhone. Dat vind ik eigenlijk 1 van de nadelen van Windows Mobile tov het OS van de iphone. Het zijn 2 verschillende OS'en met verschillende uitgangspunten. Gebruiksgemak tegenover functionaliteit. Hoop dat touchflow dat namelijk ook nog een stuk compenseert.

[ Voor 6% gewijzigd door k5052 op 15-06-2008 00:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DaannO schreef op zondag 15 juni 2008 @ 00:05:
[...]

Voor de msn problemen even dat dus doen ;)
Top!

Werkt de flip down mute functie bij iemand? If so, kan iemand even uitleggen hoe het precies in z'n werk gaat?

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 15-06-2008 00:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anheuer
Verwijderd schreef op zondag 15 juni 2008 @ 00:36:
[...]

Top!

Werkt de flip down mute functie bij iemand? If so, kan iemand even uitleggen hoe het precies in z'n werk gaat?
is al 4 keer uitgelegd en overal terug te lezen..

ligt je telefoon op zijn rug en je word gebelt..... draai hem met rug omhoog en hij mute je telefoon maar hang het gesprek niet op

ligt je telefoon met rug omhoog en word je gebelt..... moet je hem omdraaien (kun je zien wie er belt) en dan weer terug draaien met rug omhoog om te muten.

Dus als hij al met rug omhoog ligt dan word hij niet gemute, handig voor als je hem in je zak ofzo hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedmaster
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17:27

Speedmaster

Make my day...

Nipje schreef op zondag 15 juni 2008 @ 00:05:
Tomtom werkt, alleen 2 vraagjes nu:

-Hij herkent geen stem in tomtom, hij kent geen enkele die ik aan klik dus heb geen geluid.

-Weet iemand of het mogelijk is als je een Vodafone abbonament hebt, met Zorgeloos mobiel internet, of je dan via het menu onder in je mail op kan halen ? ik krijg namelijk een fout melding. Met een wireless internet connectie ewrkt eht dan wel.. maar niet via de vodafone mobiel internet. De volgende melding krijg ik als ik via het vodafone netwerk wil ophalen:

Stemmen kan je zelf in de map voices zetten die als het goed is op je interne geheugen is geinstalleerd. Als je geen stem bestandjes kan vinden zal je die even moeten zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb mijn td nu ook getweaked. wat een verschil zeg, gaat nu als een speer. mocht het voor de batterij niks uitmaken dan ben ik heel blij met deze tweaks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Anheuer schreef op zondag 15 juni 2008 @ 00:40:
[...]

is al 4 keer uitgelegd en overal terug te lezen..

ligt je telefoon op zijn rug en je word gebelt..... draai hem met rug omhoog en hij mute je telefoon maar hang het gesprek niet op

ligt je telefoon met rug omhoog en word je gebelt..... moet je hem omdraaien (kun je zien wie er belt) en dan weer terug draaien met rug omhoog om te muten.

Dus als hij al met rug omhoog ligt dan word hij niet gemute, handig voor als je hem in je zak ofzo hebt.
Helemaal duidelijk nu :)

Mooie feature wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PaulSe schreef op zondag 15 juni 2008 @ 00:01:
[...]

Ik heb dit euvel gehad bij de P3300 en gezien het feit dat je zo weinig geheugen over houdt ben ik bang weer tegen hetzelfde aan te lopen. Welke navigatiesoftware gebruik jij en heb je op dat moment ook een BT-verbinding? Hoeveel geheugen heb je dan nog over (liefst na een aantal gevoerde telefoongesprekken).

Ben erg benieuwd want ik zou heel blij zijn als het werkt.
Voorbeeld: idle geeft hij bij mij aan dat 62% van het geheugen in gebruik is. Dit zal wel ongeveer voor iedereen gelden. Start ik nu de volgende applicaties op: Agenda, Album, Contacten, Mobipocket reader, Google Maps, Opera, Mail, Verkenner, MSN, en Sygic Drive + Bluetooth, dan staat de teller op 84%.

M.a.w. je zou nog meer programma's kunnen openen, iets wat ikzelf sowieso al niet zal doen. Vergeet gewoon niet dat de TD 2-3x zo veel geheugen heeft als de P3300, ook al denk je dat door die 62% idle er al veel in gebruik zou zijn. Er blijft ook genoeg over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Ik denk dat als je manilla uit zou zetten, dat je heel veel geheugen overhoudt. Maarja...;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

badflower schreef op zaterdag 14 juni 2008 @ 23:28:
voor wie ook push email wil op z'n Diamond voor niet-exchange accounts, mobipush werkt perfect. Eigen domein, gmail, etc. alles wordt gepushed naar m'n HTC binnen een paar seconden!!!
Hopelijk blijft het gratis...
Mooie site!

Bestaat er ook zoiets voor complete synchronisatie, dus inclusief contacten/kalender?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iceman1987
Nipje schreef op zondag 15 juni 2008 @ 00:05:

Volgens mij kan de oplossing van onze Daano je helpen:
DaannO schreef op zaterdag 14 juni 2008 @ 22:19:
[...]

Verbindingen - >mijn proxy instellen -> uitvinken bij dit netwerk gebruik een proxyserver. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geerttttt

geerttttt

Manisch positief

Verwijderd schreef op zondag 15 juni 2008 @ 00:53:
heb mijn td nu ook getweaked. wat een verschil zeg, gaat nu als een speer. mocht het voor de batterij niks uitmaken dan ben ik heel blij met deze tweaks.
Welke tweaks heb je uitgevoerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geerttttt

geerttttt

Manisch positief

Verwijderd schreef op zaterdag 14 juni 2008 @ 22:46:
Hallo,

Wie heeft tips?
Dank jullie alvast!
Tja, als je zoveel gebruik maakt van het toestel als jij zegt dan zou ik even een paar weken wachten tot de extra grote batterij uitkomt. Maakt je telefoon mischien een halve cm dikker maar zorgt wel voor circa 2 keer zoveel batterijcapaciteit. Lijkt me als ik het zo hoor precies iets voor jou.

Over het roamen, ik heb hetzelfde. Voor sommige dingen kun je die melding uitzetten, maar bij bijvoorbeeld msn heb ik nog niet gevonden waar dat zit. maybe de settings ff doorlezen.
Ik heb ook telfort btw, maar omdat je dus eigenlijk op het kpn netwerk zit krijg je die melding.

Officieel gezien was het bedoeld om je er op te duiden dat je op andermans netwerk (voornamelijk wanneer je in het buitenland zit) probeert te internetten en dat je telefoon je daar dan een waarschuwing voor geeft ivm hoge kosten.

Pagina: 1 ... 14 ... 19 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit Topic is uitsluitend bedoeld om te discussiëren over de Diamond! Aanverwanten zaken zoals discussies over bijbehorende abo's hoort hier dus niet thuis! Ook waar hij te koop is, hoe duur en wie hem wel of niet en wanneer kan leveren is hier niet van toepassing! Ook is het niet intressant om te weten als jij hem hebt, of binnen hebt, of besteld hebt!! Gewoon mee kappen en ontopic over de Diamond zelf praten.

Discussie over levertijden van pda's mag hier! We zitten hier op een technisch forum en dat willen we graag zo houden!