[Multiplatform] Grand Theft Auto IV - deel 9 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 10 Laatste
Acties:
  • 85.702 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bobnofski schreef op dinsdag 12 augustus 2008 @ 02:55:
[...]

Dan Houser heeft hier iets over gezegd in een interview, quote:

"once the game is made, we have a lot of people come through and we watch how they are playing it. We see if there's a mission they keep failing. The dream is that the average mission, people pass it the second or third time they play. When you get one where everyone takes seven or eight or nine times, you know you have to turn down the A.I. a little bit, take out a few of the bad guys, maybe take a section out. We do a lot of that stuff to really tune the hell out of it."

Kortom, als beta-testers continu meer dan 3 pogingen nodig hadden werd de missie aangepast.
En geen enkele van die betatesters heeft geklaagd van "Hee Dan, dat ik steeds op een slakkegangetje naar de andere kant van het eilandje moet tuffen voor ik de missie opnieuw moet proberen wordt best vervelend op een moment."? Lijkt me sterk.
En nu wil ik op niemands tenen trappen maar 10x over 1 missie doen? Kom op zeg! Da's wel een heel erg gebrek aan skills en inzicht. Want alles in GTA IV is zo gescript als maar kan, je weet bij een 2e poging exact wat je kunt verwachten.
Tja, leuk. Maar met een helicopter die vliegt als een walvis of een motor die je het halve eiland over lanceert als je over een stoeprand rijdt heb je daar nog weinig aan. Misschien dat jij over de prima skills beschikt om die dingen perfect te besturen, maar dat wil niet zeggen dat iedereen daar zo geweldig in is.
Dus ik weet het niet hoor, maar als je in singleplay al moeite hebt wordt je waarschijnlijk geslacht in multiplay.
Dus is dat een reden om die savepoints mijlenver van het begin van een missie te plaatsen? En afgezien daarvan, misschien boeit multiplayer een hoop mensen gewoon niet?
Dus het blijft gewoon een kwestie van ervaring, dan komen de skills vanzelf en ga je ook inzien dat een hoop gewee-klaag meer aan jezelf ligt dan aan de game.
Dit is echt onzin. Alsof het aan de spelers ligt dat die savepoints zo dwaas geplaatst zijn?

Ik weet niet, ik begin echt af te knappen op GTA4. Het is dat ik Niko een leuk personage vindt en benieuwd ben naar het verloop van het verhaal, maar constant klusjesman en taxichauffeur spelen gecombineerd met die kunstgrepen om de speelduur maar op te rekken begin ik echt zat te worden. Zonde.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 12-08-2008 10:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nasty Nate
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06-09 12:26
Verwijderd schreef op dinsdag 12 augustus 2008 @ 10:23:
[...]

En geen enkele van die betatesters heeft geklaagd van "Hee Dan, dat ik steeds op een slakkegangetje naar de andere kant van het eilandje moet tuffen voor ik de missie opnieuw moet proberen wordt best vervelend op een moment."? Lijkt me sterk.
Nee denk dat die beta testers gewoon een taxi aanhielden op de heenweg en terugweg van elke missie zodat ze in luttele seconden van safehouse naar bestemming en weer terug konden.

Vond het ook een vrij makkelijk spel moet ik zeggen, de meeste missies waren de eerste keer te halen en de rest was in twee of eventueel drie keer goed te doen.
Dit was de eerste GTA die ik serieus gespeeld heb en ik speel vrij weinig van dit soort spellen maar het viel me qua moeilijkheid alles mee, volgens mij waren de vorige delen een stuk moeilijker om uit te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-09 16:16

Arfman

Drome!

Iedereen, kap eens met tips te geven over een motorjump, want dat zit helemaal niet in mijn laatste missie :P
Bobnofski schreef op dinsdag 12 augustus 2008 @ 02:55:

Kortom, als beta-testers continu meer dan 3 pogingen nodig hadden werd de missie aangepast. En nu wil ik op niemands tenen trappen maar 10x over 1 missie doen? Kom op zeg! Da's wel een heel erg gebrek aan skills en inzicht.
Stierepoep. Als je mijn bericht had gelezen ben ik meerdere keren afgegaan zonder dat ik er iets aan kon doen. Ik heb de missie nu ongeveer 10x geprobeerd denk ik, en ik ben 2x op het laatste stukje geraakt. Alle keren daarvoor ben ik afgegaan doordat ik a) niet wist wat er ging komen en me dus niet had voorbereid plus je weet niet waar de bad guys staan of b) werd afgeschoten terwijl ik in een cutscene zat en geen control had over de helicopter of boot. Vreselijk irritant en zo frustrerend dat ik GTA 4 op het moment maar helemaal links laat liggen, ik heb er helemaal tabak van.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 22:53

Player1S

Probably out in the dark

Kortom, als beta-testers continu meer dan 3 pogingen nodig hadden werd de missie aangepast. En nu wil ik op niemands tenen trappen maar 10x over 1 missie doen? Kom op zeg! Da's wel een heel erg gebrek aan skills en inzicht.
ik weet niet hoe jou leven eruit ziet maar ik zit niet 24/7 achter dat ding.

Het was de game alleen maar ten goede gekomen als er savepoints in bepaalde langere missies zaten

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iwaarden
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12-09 20:30
precies, ik heb hem nu al wel 15x geprobeerd waarvan ik minstens 5x ben afgegaan zonder dat ik er iets aan kon doen door meteen een raket tegen mijn smoel te krijgen op het moment dat ik in de boot kruip, ik ben 1x zelfs doodgegaan door het van de helicopter vallen terwijl ik nog volle health had en dan moet je achter die helicopter aanvaren en dan red je het gewoon niet, als ze gewoon een checkpoint hadden gemaakt op het punt waar je de helicopter bespringt vind ik het niet zo erg maar dat gevecht ben ik nu echt meer dan zat.

ik kap er gewoon mee, ik probeer het over een paar maanden wel weer, Gears of War wou de laatste missie mij ook niet lukken, 2 maanden niet gespeeld en daarna in 1x gehaald.

nu nog een nieuwe game zoeken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nasty Nate schreef op dinsdag 12 augustus 2008 @ 10:31:
[...]

Nee denk dat die beta testers gewoon een taxi aanhielden op de heenweg en terugweg van elke missie zodat ze in luttele seconden van safehouse naar bestemming en weer terug konden.
Tja, dat zou een leuke mogelijkheid zijn geweest als je na het herladen van je missie ook echt bij je safehouse begon, en als er ten allen tijde overal taxi's reden om aan te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nasty Nate
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06-09 12:26
Verwijderd schreef op dinsdag 12 augustus 2008 @ 12:48:
[...]

Tja, dat zou een leuke mogelijkheid zijn geweest als je na het herladen van je missie ook echt bij je safehouse begon, en als er ten allen tijde overal taxi's reden om aan te houden.
Als ik een missie niet haalde dan deed ik een re-load en begon ik idd weer bij mijn safehouse ja.
Taxi's rijden er echt zat, zodra je dat middle park safehouse hebt is het natuurlijk echt een extreem eitje want er rijden er steeds tig voorlangs.
Maar idd, soms gebeurt het dat je ergens bent waar ff geen taxi's rijden, dan moet je eerst zelf ff rondrijden om vervolgens een taxi af te snijden en achterin te stappen of wat je kunt doen is de special abililty van Roman unlocken zodat je gewoon een taxi kunt bellen als er er eentje nodig hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Laatst online: 12-09 16:16

Arfman

Drome!

Verwijderd schreef op dinsdag 12 augustus 2008 @ 12:48:
[...]

Het zou leuk zijn als de retry missie optie ook zinnig was; en je dus meteen bij het startpunt begon met de munitie/health/armor die je de eerste keer ook had. De retry optie is nu nutteloos omdat je (zeker later in het spel) altijd eerst een eind moet rijden voor health/armor/munitie. De laatste savegame laden is dan sneller, ik kan me ook niet voorstellen dat geen enkele betatester dat heeft opgemerkt.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

KillaH87 schreef op dinsdag 12 augustus 2008 @ 12:44:
precies, ik heb hem nu al wel 15x geprobeerd waarvan ik minstens 5x ben afgegaan zonder dat ik er iets aan kon doen door meteen een raket tegen mijn smoel te krijgen op het moment dat ik in de boot kruip, ik ben 1x zelfs doodgegaan door het van de helicopter vallen terwijl ik nog volle health had en dan moet je achter die helicopter aanvaren en dan red je het gewoon niet, als ze gewoon een checkpoint hadden gemaakt op het punt waar je de helicopter bespringt vind ik het niet zo erg maar dat gevecht ben ik nu echt meer dan zat.

ik kap er gewoon mee, ik probeer het over een paar maanden wel weer, Gears of War wou de laatste missie mij ook niet lukken, 2 maanden niet gespeeld en daarna in 1x gehaald.

nu nog een nieuwe game zoeken
Is dat de missie: A Revenger's Tragedy?

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mowa
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

mowa

u are what u is

Heb GTA4 al een maand niet meer gespeeld. Vanwege drukte sowieso de xbox niet meer aangeraakt.
Heb morgen 'n vrije dag en ik wil weer 's 'n potje spelen. Ik heb 'm 3 keer uitgespeeld..!!
Heb 't spel ook vanaf 't eerste uur gespeeld zonder wat voor spel (console) ervaring dan ook. Ook op de pc heb ik nooit spellen gespeeld behalve Pacman. In eerste instantie kocht ik de xbox (een week voor verschijnen van GTA4) als media extender waarop ik af en toe 'n potje pacman kon spelen. Toch werd ik nieuwsgierig naar die GTA4 hype.

Al na de eerste de beste bocht bij de haven schold Roman "you drive like a bitch" en ook de McReary's scholden me uit en volgens Pegorino reed ik like a pussy. Zo onervaren en slecht was ik. 't schieten ging net ietsje beter. 't was verschrikkelijk frustrerend telkens dood te gaan en 'n missie keer op keer overnieuw te moeten spelen maar 't is zo verslavend dat je wel moet doorzetten. Zo heb ik de verhaallijn de eerste keer in 73 uur uitgespeeld. Lach er maar om, mag gerust, interesseert me niets..!! Had pas na zo'n 20 uur spelen het rijden 'n beetje onder de knie. Rijden op die klote motor in de derde keer dat ik 't spel speelde. De "beruchte" missies leek ik niet doorheen te komen maar vooral de laatste missie, zowel revenge als money kwam ik maar niet in die heli. Vooral bij revenge strandde ik altijd met die klote motor. Ik eindigde met 14.000 dollar...!!??

De 2e keer ging al 'n stuk beter. Speelde 't binnen de 30 uur. Erg stoer. Kon sneller maar 't touren door de stad en af en toe 'n trein nemen of rondvliegen blijft leuk. Heb wel de meeste cutscenes geskipped hoewel er 'n paar zijn die de moeite waard blijven om uit te zien. Ook heb ik meteen alle Roman en Jacob missies gedaan zodat ik regelmatig wapens kon scoren en gratis taxi's bellen. Bovendien was ik er onderhand ook achtergekomen dat er van die handige missiehandleidingen bestaan en vindplaatsen van wapens etc. Als eindmissie koos ik direct voor Revenge want die vind ik toch leuker.

De 3e keer speelde ik 'm in 14 uur uit. Al bij de 2e keer waren de meeste missies easy en begreep je niet dat je zo makkelijk dood kon of dat je stomme keuzes maakte. De 3e keer vind ik de eerste missies ook zelfs niet meer leuk om te doen en race je door 't spel. 't zou nog sneller kunnen denk ik maar daar waag ik me over 'n half jaar of zo misschien weer 's aan. Dacht 't spel op 100% te hebben maar mis ergens zo'n klote duif na toch al weer bijna 40 uur spelen ('t zoeken naar die rotduiven kost echt verschrikkelijk veel tijd) en 1.5 miljoen op je rekening waar je niets mee kan..!! Door die duif ben ik 'n maand geleden gestopt. Heb bijna continu en elke dag gespeeld. De 2e keer uitspelen deed ik met tussenpozen want ondertussen speelde ik ook Forza (vet), Racedriver Grid (vetter), COD4 (2x uitgespeeld en supervet), Halo (geen reet aan), Rainbow six Vegas 2 (uitgespeeld en vet) Heb ook wat demo's gespeeld maar ik weet niet of er nog 'n leven is na GTA4. Elk spel is expliciet racen of schieten, GTA4 is veelzijdiger maar 't rijden is slecht, aimen/schieten is slecht, ik mis verschillende moeilijkheids niveau's, je zou meer met je geld en vrienden kunnen doen etc. Wat ik nog nooit heb gedaan en nog moet doen is multiplayer.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nasty Nate schreef op dinsdag 12 augustus 2008 @ 13:10:
Als ik een missie niet haalde dan deed ik een re-load en begon ik idd weer bij mijn safehouse ja.
Taxi's rijden er echt zat, zodra je dat middle park safehouse hebt is het natuurlijk echt een extreem eitje want er rijden er steeds tig voorlangs.
Maar idd, soms gebeurt het dat je ergens bent waar ff geen taxi's rijden, dan moet je eerst zelf ff rondrijden om vervolgens een taxi af te snijden en achterin te stappen of wat je kunt doen is de special abililty van Roman unlocken zodat je gewoon een taxi kunt bellen als er er eentje nodig hebt.
Tja, en dan ben je toch weer een paar minuten bezig. Waarom niet gewoon meteen opnieuw met de missie beginnen? Konden ze dat bij Rockstar echt niet bedenken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobnofski
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 12 augustus 2008 @ 10:23:
[...]
Nasty Nate heeft het al gezegd, daar zijn juist de taxi's voor. Vergeleken met eerdere GTA's een enorme verbetering, in GTA SA heb je iets als "skip trip" en wordt je meteen op de plaats van bestemming gespawned. Nu kun je tenminste kiezen om of dat ook te doen, of in plaats daarvan met een taxi het begin van de rit in real-time te doen zodat je Jacob kunt bellen voor ammo. Tijdens de rit kun je van bestemming wisselen waardoor het allemaal redelijk soepel gaat.
[...]
een helicopter die vliegt als een walvis of een motor die je het halve eiland over lanceert als je over een stoeprand rijdt heb je daar nog weinig aan. Misschien dat jij over de prima skills beschikt om die dingen perfect te besturen, maar dat wil niet zeggen dat iedereen daar zo geweldig in is.
Tsja... ik heb speciaal voor GTA IV een X360 gekocht en was in het begin megaslecht met de controller. Maar na pakweg een uurtje of 10 was ik er aan gewend en kan ik de controller wel waarderen.

Persoonlijk vind ik de heli's helemaal niet zo lomp vliegen, eerder juist realistisch en dat is meteen het grootste verschil met eerdere GTA's. De besturing van alle voertuigen had van mij ook wel iets meer arcade-achtig gemogen. Met de heli's vind ik het echter wel meevallen want de rotor lijkt gemaakt van rubber waardoor je rustig een gebouw kunt raken zonder dat je meteen neerstort. Dat is in GTA SA wel ff anders. De bike's zijn eigenlijk ook prima te doen, mits je niet met 140 km/u tegen iets opknalt want ja, dan wordt je inderdaad gelanceerd.

Bij een stoeprand is me dat nog nooit gebeurd, al zitten er hier en daar wel plekken in de map waar de stoepranden anders reageren dan normaal. Zoals bijv. rechtsaf vanaf de East Borough Bridge richting Bohan waarbij de stoeprand aanvoelt als een betonnen muur, maar dat zal wel een mapbug zijn.
[...]
misschien boeit multiplayer een hoop mensen gewoon niet?
Nou ja, zelfs zonder multiplay heb je aan het einde van de storyline toch wel genoeg moeten rijden om de meeste voertuigen en de physics redelijk door te hebben. En de savepoints zijn echt niet anders dan in de andere recente GTA's. Het was altijd al zo dat je alleen kunt saven op bepaalde plekken, dat hoort gewoon bij GTA. Lijkt me logisch dat ze dat zo hebben gelaten.
Alsof het aan de spelers ligt dat die savepoints zo dwaas geplaatst zijn?
Ze zijn niet dwaas geplaats :) Ze hebben het eerder juist makkelijker gemaakt want je krijgt nu de save-houses ipv dat je ze moet kopen.
Ik weet niet, ik begin echt af te knappen op GTA4. Het is dat ik Niko een leuk personage vindt en benieuwd ben naar het verloop van het verhaal, maar constant klusjesman en taxichauffeur spelen gecombineerd met die kunstgrepen om de speelduur maar op te rekken begin ik echt zat te worden. Zonde.
Het enige wat ik daarop kan zeggen is dat ik dat gevoel pas kreeg toen ik de storyline voor de 2e keer deed en me ook ergerde aan het constant hetzelfde doen. Maar de eerste keer had ik dat helemaal niet want toen deed ik alles door elkaar. Freeroamen, auto's pikken voor Stevie, daten, mini-games, ik vond het allemaal prachtig en volgens mij is dat ook de manier van spelen zoals Rockstar het bedoeld heeft. Puur en alleen de storyline volgen is een beetje zoals rijden op de tram, je kunt niet links of rechtsaf maar alleen rechtdoor. Dat gaat inderdaad snel vervelen dus volgens mij moet je dat gewoon niet doen. Tenzij je perse meteen de 30-uur storyline achievement wilt halen. Maar da's pas echt zonde van de game beleving IMO.
Arfman schreef op dinsdag 12 augustus 2008 @ 12:17:
[...]
Als je mijn bericht had gelezen ben ik meerdere keren afgegaan zonder dat ik er iets aan kon doen. Ik heb de missie nu ongeveer 10x geprobeerd denk ik, en ik ben 2x op het laatste stukje geraakt. Alle keren daarvoor ben ik afgegaan doordat ik a) niet wist wat er ging komen en me dus niet had voorbereid plus je weet niet waar de bad guys staan of b) werd afgeschoten terwijl ik in een cutscene zat en geen control had over de helicopter of boot. Vreselijk irritant en zo frustrerend dat ik GTA 4 op het moment maar helemaal links laat liggen, ik heb er helemaal tabak van.
Ja hoor, ik heb je bericht gelezen maar het is voor mij moeilijk voor te stellen dat het iedere keer fout gaat door het missie ontwerp. Ik heb allebei de eindes een paar keer gedaan en bij de missie die jij bedoeld vind ik alleen het punt waarop je in de speedboat moet klimmen slecht gedaan. Bij mij reageerde de controller traag waardoor het blijkbaar net iets te lang duurde voor ik aan boord was en de badguy ontkwam. Zwaar irritant en ik weet zeker dat dit in de PC versie nauwelijks zal voorkomen want muis/keyboard reageren veel sneller. (de slome reactie van de controller komt trouwens best vaak voor in multiplay als meerdere spelers dezelfde auto willen kapen of een ladder beklimmen)

Ik denk dat het doodgaan tijdens de cutscene gewoon domme pech was en dat soort dingen komen wel vaker voor. Bijv. als je na afloop van een missie een wanted-level hebt, vlucht voor de politie die al op je schiet en net op dat moment gaat Niko doodleuk staan bellen zodat je ipv rent weer loopt. Het duurt maar een seconde om het gesprek weg te drukken maar ik ben zo toch al een paar keer doodgegaan.
L1nt schreef op dinsdag 12 augustus 2008 @ 12:40:
[...]
ik weet niet hoe jou leven eruit ziet maar ik zit niet 24/7 achter dat ding.
Uuhh... het spel is al 3 maanden uit hoor 8)7 En ik geloof niet dat ik in de catogorie hardcore-gamer val, kijkend naar de ingame stats.
Het was de game alleen maar ten goede gekomen als er savepoints in bepaalde langere missies zaten
Welnee, dat past gewoon niet in de GTA gameplay. Plus dat ik me van CoD4 herinner dat die scripted savepoints soms ook klote zijn als je net zonder ammo zit. Want dan kun je na het laden meteen ammo gaan zoeken, of soms helemaal overnieuw beginnen. Ook niet echt bevordelijk voor het speelplezier.
Verwijderd schreef op dinsdag 12 augustus 2008 @ 15:49:
[...]
Waarom niet gewoon meteen opnieuw met de missie beginnen? Konden ze dat bij Rockstar echt niet bedenken?
LOL! Waarom dan niet meteen een optie om de missie als geslaagd te bestempelen? Ik bedoel, hoe makkelijk wil je het hebben? Waar blijft de uitdaging als een mislukking geen consequenties heeft?
Het hele idee van dergelijke lastige missies is juist om je op het puntje van je stoel te laten zitten omdat de voldoening als het lukt dan veel groter is!

Hoedanook, GTA IV laat je op dat punt zelf kiezen want je kunt simpelweg een lastige missie starten vanaf een save. Zo heb ik het gedaan omdat het veel sneller is en je dan tenminste weer alle ammo en armour hebt. En tijdens de echt lastige missies heb ik soms ook gewacht tot het ingame ochtend was want dan zijn er een stuk minder in de weg lopende/rijdende NPC's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
  • Laatst online: 11-09 14:00
Ik heb nu een Bluetooth headset die werkt met de PS3. Hoe zit het in GTA, hoe werkt het met de verschillende game modes. Wanneer iets in een team verband is, zul je wel alleen je eigen team chatten? In andere modes waar je in je eentje bent kan je met iedereen tegelijk praten of moet je altijd iemand opbellen om een chat te beginnen. (of geldt dat laatste voor alle modes, ook in team games?)
Ben benieuwd of mensen online een beetje netjes zijn.

Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bobnofski schreef op dinsdag 12 augustus 2008 @ 21:27:
[...]

Nasty Nate heeft het al gezegd, daar zijn juist de taxi's voor. Vergeleken met eerdere GTA's een enorme verbetering, in GTA SA heb je iets als "skip trip" en wordt je meteen op de plaats van bestemming gespawned. Nu kun je tenminste kiezen om of dat ook te doen, of in plaats daarvan met een taxi het begin van de rit in real-time te doen zodat je Jacob kunt bellen voor ammo. Tijdens de rit kun je van bestemming wisselen waardoor het allemaal redelijk soepel gaat.
En zoals ik al zei, dan ben je nog steeds minutenlang bezig voor je weer aan de missie kan beginnen. :)
Nou ja, zelfs zonder multiplay heb je aan het einde van de storyline toch wel genoeg moeten rijden om de meeste voertuigen en de physics redelijk door te hebben.
Da's leuk aan het einde van de storyline, maar dan heb je de missies dus al gehad. :z
En de savepoints zijn echt niet anders dan in de andere recente GTA's. Het was altijd al zo dat je alleen kunt saven op bepaalde plekken, dat hoort gewoon bij GTA. Lijkt me logisch dat ze dat zo hebben gelaten.
Tja, heel interessant dat dat bij GTA altijd al was, maar dat maakt savepoints niet minder een tucje om de duur van een spel kunstmatig te verlengen.
Ze zijn niet dwaas geplaats :) Ze hebben het eerder juist makkelijker gemaakt want je krijgt nu de save-houses ipv dat je ze moet kopen.
Ik had het dan ook niet over de safe-houses maar over de savepoints aan het begin van iedere missie. :)
Het enige wat ik daarop kan zeggen is dat ik dat gevoel pas kreeg toen ik de storyline voor de 2e keer deed en me ook ergerde aan het constant hetzelfde doen. Maar de eerste keer had ik dat helemaal niet want toen deed ik alles door elkaar. Freeroamen, auto's pikken voor Stevie, daten, mini-games, ik vond het allemaal prachtig en volgens mij is dat ook de manier van spelen zoals Rockstar het bedoeld heeft. Puur en alleen de storyline volgen is een beetje zoals rijden op de tram, je kunt niet links of rechtsaf maar alleen rechtdoor. Dat gaat inderdaad snel vervelen dus volgens mij moet je dat gewoon niet doen. Tenzij je perse meteen de 30-uur storyline achievement wilt halen. Maar da's pas echt zonde van de game beleving IMO.
Misschien ja, maar ik had eigenlijk het idee dat de kracht van GTA juist is dat je het kan spelen zoals je zelf wil. Nu blijkt dat weer niet de bedoeling te zijn. :P
LOL! Waarom dan niet meteen een optie om de missie als geslaagd te bestempelen? Ik bedoel, hoe makkelijk wil je het hebben?
Wat een onzin. Alsof spellen waarin je direct de missie opnieuw kan proberen automatisch verschrikkelijk makkelijk zijn.
Waar blijft de uitdaging als een mislukking geen consequenties heeft?
Waar zeg ik dat het geen consequenties mag hebben? Je moet de missie toch opnieuw beginnen?
Hoedanook, GTA IV laat je op dat punt zelf kiezen want je kunt simpelweg een lastige missie starten vanaf een save.
Die ervoor zorgt dat je eerst minutenlag dezelfde handelingen weer aan het uitvoeren bent voor je weer aan je missie kan beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobnofski
  • Niet online
GreenSky schreef op dinsdag 12 augustus 2008 @ 21:58:
Hoe zit het in GTA, hoe werkt het met de verschillende game modes. Wanneer iets in een team verband is, zul je wel alleen je eigen team chatten?
Yep.
In andere modes waar je in je eentje bent kan je met iedereen tegelijk praten of moet je altijd iemand opbellen om een chat te beginnen. (of geldt dat laatste voor alle modes, ook in team games?)
Dat ligt aan de settings van de host. Staat voicechat op ON dan hoor je iedereen, staat het op OFF dan moet je mensen bellen. In de gamelobby hoor je iedereen, ook als je geen headset hebt.
Ben benieuwd of mensen online een beetje netjes zijn.
Over het algemeen genomen: nee. (zacht uigedrukt 8) )

Maar ik heb alleen ervaring met XBOX Live, mogelijk dat het op PSN anders is.
Verwijderd schreef op dinsdag 12 augustus 2008 @ 22:06:
Da's leuk aan het einde van de storyline, maar dan heb je de missies dus al gehad. :z
Nee, dan heb je de storyline gehad en zit je iets over de helft van het aantal missies. Niet dat je voor de overgebleven missies veel skills nodig hebt overigens O-)
Tja, heel interessant dat dat bij GTA altijd al was, maar dat maakt savepoints niet minder een tucje om de duur van een spel kunstmatig te verlengen.
Kunstmatig verlengen als in: je rijdt zelf naar een safehouse/missie-start ipv een taxi te nemen?
Ik had het dan ook niet over de safe-houses maar over de savepoints aan het begin van iedere missie. :)
Savepoints aan het begin van een missie? 7(8)7
Misschien ja, maar ik had eigenlijk het idee dat de kracht van GTA juist is dat je het kan spelen zoals je zelf wil. Nu blijkt dat weer niet de bedoeling te zijn. :P
Juist wel, je kan kiezen, itt andere games.
Waar zeg ik dat het geen consequenties mag hebben? Je moet de missie toch opnieuw beginnen?
Tuurlijk, maar dat spreekt voor zich. De consequentie is dat je geen of minder ammo en armour hebt.
Die ervoor zorgt dat je eerst minutenlag dezelfde handelingen weer aan het uitvoeren bent voor je weer aan je missie kan beginnen.
Precies. En dat is normaal gesproken de motivatie om beter op te letten, beter voor te bereiden en/of je skills in freeroam/multiplay op te krikken zodat je de bewuste missie wel haalt :+

[ Voor 4% gewijzigd door Bobnofski op 13-08-2008 00:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
Oja bedankt voor de info. Nu zelf ook gemerkt hoe het zit. "are there any fucking cars around?" hehe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-09 15:01

scorpie

Supra Addict

Zo, na een keer of 10 a 15 proberen is het me dan toch gelukt om het spel uit te spelen. Het enige nadeel is dat ik hem voor mijn gevoel nog echt niet heb uitgespeeld, of er moeten nog heel veel procenten te behalen zijn met het neerschieten van die 200 vogels (nog niet gedaan), en het regelen van alle auto's voor brucie (kreeg naderhand wel een sms'je dat hij ze nu ineens allemaal had en dat ik geen nieuwe opdrachten meer kon verwachten), en het vervullen van alle drugsdeals voor jacob, want ik zit nu op ~66 %. Voor de rest heb ik van iedere opdrachtgever 100% behaald, dus ik vind het erg vreemd :?

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iwaarden
  • Laatst online: 12-09 20:30
Nee, dan heb je de storyline gehad en zit je iets over de helft van het aantal missies. Niet dat je voor de overgebleven missies veel skills nodig hebt overigens O-)
laatste missie is wel weer erg frustrerend dan
ja, als je een missie niet haalt kun je d.m.v. een SMS weer vanaf het begin van de missie of halverwege beginnen, bij de laatste missie (Revenger's Tragedy) is de savepoint zo heerlijk voor het gevecht in het oude casino geplaatst waardoor als er met de boot wat fout gaat dat hele gevecht ook opnieuw moet
je kunt niet kiezen, tussen de missie's in zitten kleine keuzes maar de missie's zelf zijn zo lineair als een lineaal
Tuurlijk, maar dat spreekt voor zich. De consequentie is dat je geen of minder ammo en armour hebt.
en dit is 1 van de slechtste gameplay mechanics OOIT, Bioshock heeft hetzelfde, als je doodgaat spawn je met volle health terug maar je ammo is weg waardoor er juist weer totaal geen penalty is voor het opnieuw proberen behalve de frustratie dat het eigenlijk alleen maar moeilijker word i.p.v. hetzelfde blijven of de gamer tegemoet te komen, sommige games geven tips als het niet lukt of verlagen de moeilijkheidsgraad dan iets maar GTA niet
Precies. En dat is normaal gesproken de motivatie om beter op te letten, beter voor te bereiden en/of je skills in freeroam/multiplay op te krikken zodat je de bewuste missie wel haalt :+
hoe kun je je voorbereiden op het moment dat je bijv. van die chopper afvalt en in die boot kruipt en op dat moment een raket voor je donder krijgt, dat kan niet, leuke motivatie, kun je weer minutenlang hetzelfde doen met weer de kans dat het voor niets is omdat buiten jou schuld om de verpeste gameplay mechanics jouw opblazen.

GTA heeft veel dingen anders gedaan en beter gedaan maar op het niveau van onnodige frustratie en verveling is het er alleen maar slechter op geworden

ook kan niet snel in GTA, kom je bij een missie moet je perse weer nette kleren aan, moet je weer naar een crib, omkleden, elk kledingstuk moet apart geladen worden en kost 2 a 3 sec, dan meot je weer terug 5 min zinloos tijd verspilt.

en al die irritante friends die je "moet" onderhouden zorg ook alleen maar voor frustratie, na de helft van het verhaal heb ik nooit meer een telefoontje opgenomen.

als ik GTAIV nu vergelijk met Saint's Row dan moet ik eerlijk bekennen dat ik Saint's Row leuker vond, GTA heb misschien een wat dieper verhaal maar Saint's Row speelde veel lekkerder weg zonder alle dingen die GTA zo frustrerend maken en met leuke extra's zoals insurrance fraud en rampage, daar heb ik na het uitspelen van het verhaal nog uren plezier aan beleefd ook het verzamelen van alle auto's in je garage was leuk

ben alleen bang dat Saint's Row 2 zich weer even extra wil afzetten tegen GTA en teveel de extreme cartoony en onrealistische kant op gaat

iets wat me ook mateloos irriteert in GTAIV is de autoaim functie, in principe werkt die goed maar hoe vaak blijft dat ding wel niet op een lijk locken of wil die niet naar een ander target als je dat probeert en free aimen gaat ook erg lekker met die die PS3 controller met veelstekleine analoge trekkers (goddamn wat had ik graag die banaan gehad met normalen knoppen)

[ Voor 5% gewijzigd door iwaarden op 13-08-2008 02:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bobnofski schreef op woensdag 13 augustus 2008 @ 00:29:
Nee, dan heb je de storyline gehad en zit je iets over de helft van het aantal missies.
Akkoord. Maar aangzien ik alleen nog interesse heb voor de storyline, zullen dat voor mij inderdaad alle missies zijn.
Kunstmatig verlengen als in: je rijdt zelf naar een safehouse/missie-start ipv een taxi te nemen?
Kunstmatig verlengen door spelers bij het falen van een missie te dwingen eerst een paar minuten rond te reizen voor ze de missie nog een keer te laten proberen.
Heb je het spel waar we het nu over hebben ook echt gespeeld, of heb je het van horen zeggen? Savepoints aan het begin van een missie ja. Die zitten in het spel. Wat is daar niet aan te begrijpen?
Je zegt net zelf dat het spel puur voor de storyline spelen niet de bedoeling is. Dan kan ik dus niet kiezen om het puur voor de storyline te spelen.
Tuurlijk, maar dat spreekt voor zich.
Waarom doe je het in je vorige post dan af met "haha, wil je ook een optie om een missie meteen als geslaagd te bestempelen?" als het nu ineens voor zich spreekt? Sorry, maar volgens mij heb je echt geen idee waar je het nog over hebt.
En dat is dus precies wat me tegenstaat. :) De motivatie is nu, zoals je zelf toegeeft, dat het spel je zal frustreren door je eerst minutenlag dezelfde handelingen uit te laten voeren voor je weer aan je missie kan beginnen mocht je falen. Ik heb liever een spel dat me motiveert door me te belonen als ik iets haal in plaats van te dreigen met frustratie als het mislukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lud0v1c
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11-09 19:02
Wacht maar tot de exlusieve content die er in de herfst aan zit te komen...

Gold is the money of kings, silver is the money of gentlemen, barter is the money of peasants – but debt is the money of slaves

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobnofski
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 13 augustus 2008 @ 09:29:
aangzien ik alleen nog interesse heb voor de storyline, zullen dat voor mij inderdaad alle missies zijn.
Ieder z'n meug natuurlijk maar als je multiplay, freeroamen, de side-missies en mini-games niet wilt doen heb je dus 50 euro betaald voor alleen de storyline? Beetje raar als je het mij vraagt...
Kunstmatig verlengen door spelers bij het falen van een missie te dwingen eerst een paar minuten rond te reizen voor ze de missie nog een keer te laten proberen.
Dwingen? ROTFL! Staat er iemand met een gun achter je terwijl je speelt? Nee toch? :) Je ziet het helemaal verkeerd, je moet echt niets. Simpelweg een missie starten vanaf een savehouse (zoals je door mij en Nasty Nate al een paar keer is uitgelegd btw) en taxi's gebruiken is de snelste manier om met full ammo en armour een missie opnieuw te doen. Als dat je tegenstaat moet je gewoon stoppen met GTA IV want zo zit het spel nu eenmaal in elkaar.
Savepoints aan het begin van een missie ja. Die zitten in het spel. Wat is daar niet aan te begrijpen?
Nou... om te beginnen het feit dat er niets wordt gesaved. Verlaat je het spel na een missie faillure dan start je de volgende keer toch echt weer in een safehouse. Terwijl in CoD4 met z'n scripted savepoints je dan wel weer exact op dat ene punt begint. Best wel een groot verschil.

De sms in GTA IV is gewoon een makkelijke manier om na een missie faillure, waar je meestal ergens mijlenver in de map in shock staat te koken over je eigen onmacht, de trip naar de missie-start en cutscene te skippen. That's it, meer doet het niet. Er wordt niets gesaved, het spel laat je kiezen
of je het wilt doen op die manier, of niet. De meer ervaren speler, of slimmere spelers, whatever,
kiezen er echter voor om gewoon een savegame te laden. Want dan heb je tenminste full ammo en armour. (is dit nu al de 4e keer dat ik dit schrijf? wow!)
Je zegt net zelf dat het spel puur voor de storyline spelen niet de bedoeling is. Dan kan ik dus niet kiezen om het puur voor de storyline te spelen.
Waarom niet? Het is een sandbox game, met alle vrijheid om te spelen zoals je wilt. Als jij alleen de storyline wilt spelen dan kan dat. Maar dat is uiteraard niet de bedoeling van de makers want anders hadden ze al die extra missies en mini-games er gewoon uit gelaten.
De motivatie is nu, zoals je zelf toegeeft, dat het spel je zal frustreren door je eerst minutenlag dezelfde handelingen uit te laten voeren voor je weer aan je missie kan beginnen mocht je falen. Ik heb liever een spel dat me motiveert door me te belonen als ik iets haal in plaats van te dreigen met frustratie als het mislukt.
Ja ach, die frustratie wordt meestal veroorzaakt door een gebrek aan skills en heel soms door een zeldzame bug in het spel. Of door gewoon domme pech, zoals een RPG die je killed in die boot want het missie script gaat ervanuit dat je allang aan het varen bent en die RPG dus makkelijk kan ontwijken. Dat soort dingen zitten er ook in, ze komen alleen haast nooit voor en zijn al helemaal niet makkelijk te reproduceren. Want anders had Rockstar ze er wel uitgehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

en al die irritante friends die je "moet" onderhouden zorg ook alleen maar voor frustratie, na de helft van het verhaal heb ik nooit meer een telefoontje opgenomen.
Er staat een tegenstelling in je zin, je 'moet' ze blijkbaar niet onderhouden want je hoeft de telefoon niet op te nemen. Ik ben geen fan van deze spelvariatie, maar het brengt wel wat meer diepte aan de personages en het spel, anders is het teveel een 1ste persoon schieter. En ik vond die mini-games wel leuk af en toe.

Wat ik top vind aan gta4 is dat er zoveel detail is in verwerkt, de omgeving is prachtig en doet erg denken aan New York, van straat tot teevee is getracht een karikatuur te maken van New York en de Amerikaanse Droom, want erg goed gelukt is. De authenticiteit is voor mij het belangrijkste van het spel.
iets wat me ook mateloos irriteert in GTAIV is de autoaim functie, in principe werkt die goed maar hoe vaak blijft dat ding wel niet op een lijk locken of wil die niet naar een ander target als je dat probeert en free aimen gaat ook erg lekker met die die PS3 controller met veelstekleine analoge trekkers (goddamn wat had ik graag die banaan gehad met normalen knoppen)
Geen probleem met lijken met de auto-aim, enkel het wisselen van persoon, dus als je niet meer wilt schieten op de ene persoon, maar op de andere wilt richten, gaat slecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bobnofski schreef op woensdag 13 augustus 2008 @ 20:05:
[...]

Ieder z'n meug natuurlijk maar als je multiplay, freeroamen, de side-missies en mini-games niet wilt doen heb je dus 50 euro betaald voor alleen de storyline? Beetje raar als je het mij vraagt...
Waarom is dat raar? Ik vind het verhaal een van de belangrijkste onderdelen van een spel...
Dwingen? ROTFL! Staat er iemand met een gun achter je terwijl je speelt? Nee toch? :)
Wat een nonargument. :z
Je ziet het helemaal verkeerd, je moet echt niets. Simpelweg een missie starten vanaf een savehouse (zoals je door mij en Nasty Nate al een paar keer is uitgelegd btw) en taxi's gebruiken is de snelste manier om met full ammo en armour een missie opnieuw te doen.
En zoals ik al een paar keer heb uitgelegd (btw) duurt het dan nog steeds minutenlang voor je weer aan je missie kan beginnen. Herhaaldelijk. Er is niets leuks aan je safehouse uitlopen, laden, een taxi vinden, een taxi aanhouden, een taxi instappen, laden, een taxi uitstappen, en naar het begin van de missie lopen. Dus waarom moet ik dit steeds doen?
Als dat je tegenstaat moet je gewoon stoppen met GTA IV want zo zit het spel nu eenmaal in elkaar.
Ah, dus erover discussieren is niet de bedoeling?
Nou... om te beginnen het feit dat er niets wordt gesaved. Verlaat je het spel na een missie faillure dan start je de volgende keer toch echt weer in een safehouse. Terwijl in CoD4 met z'n scripted savepoints je dan wel weer exact op dat ene punt begint. Best wel een groot verschil.
De voortgang die je inmiddels hebt geboekt is wel degelijk gesaved. Het enige verschil is dat je op een andere locatie begint. Bij COD4 hebben ze ervoor gekozen die locatie vlakbij het startpunt van de missie te plaatsen, bij GTA hebben ze ervoor gekozen om hem zo te plaatsen dat je eerst een paar saaie minuten bezig bent met wat je al honderd keer hebt gedaan, namelijk een manier vinden om weer bij de missie te komen. Het speelplezier zit in de missie, niet in het naar de missie toe rijden.
(is dit nu al de 4e keer dat ik dit schrijf? wow!)
Tja, voor mij hoef je het niet te doen, want dat is mijn hele probleem niet, maar dat lijkt er maar niet in te willen bij je.
Waarom niet? Het is een sandbox game, met alle vrijheid om te spelen zoals je wilt. Als jij alleen de storyline wilt spelen dan kan dat. Maar dat is uiteraard niet de bedoeling van de makers want anders hadden ze al die extra missies en mini-games er gewoon uit gelaten.
Dus je bent vrij om te spelen zoals je wilt, maar het is eigenlijk de bedoeling dat je het op maar 1 manier speelt, en wel die van de makers?
Ja ach, die frustratie wordt meestal veroorzaakt door een gebrek aan skills en heel soms door een zeldzame bug in het spel. Of door gewoon domme pech, zoals een RPG die je killed in die boot want het missie script gaat ervanuit dat je allang aan het varen bent en die RPG dus makkelijk kan ontwijken. Dat soort dingen zitten er ook in, ze komen alleen haast nooit voor en zijn al helemaal niet makkelijk te reproduceren. Want anders had Rockstar ze er wel uitgehaald.
Ik denk dat Rockstar dan wel eens in dit topic en de vorige acht delen rond mag bladeren. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Euhm. Ik heb geen idee waar jullie het nog over hebben, maar als je dan toch wilt discussiëren ga dan aub niet over en weer per halve zin quoten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TheZeroorez schreef op woensdag 13 augustus 2008 @ 22:56:
Euhm. Ik heb geen idee waar jullie het nog over hebben, maar als je dan toch wilt discussiëren ga dan aub niet over en weer per halve zin quoten.
Zodat de discussie nog onduidelijker wordt?

Maar, ondanks dat je het een tikkeltje overdreven brengt, akkoord. Ik denk dat het toch weinig zin heeft verder te discussieren.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 13-08-2008 23:01 ]

Verwijderd

Misschien ben ik wel gewoon een goede bestuurder van auto's. maar ik heb in al die tijd misschien 2 keer de taxi functie gebruikt. Ik heb geen zin om van missie naar missie te hollen. Dat is het mooie van dit spel, je mag doen wat je wilt, vaak race ik dus met de auto over de wegen van missie naar missie, koop wat extra amunitie, ga eventueel uit eten met iemand, bezoek internet, probeer enkele stunts te doen. en dan komen we wel aan bij de missie. Van links naar rechts op de map zal bij mij niet langer dan 5 minuten duren, als ik dat wil, maar normaal duurt het wat langer daar ik een politie-auto steel en wat criminelen omver ga rijden. En met een leuk muziekje op de radio is dat erg goed te hebben.

Ik heb dus het spel uitgespeeld laatst en de multiplayer geprobeerd, maar dat is wel een teleurstelling zeg. Je kan niet echt kiezen uit lobbys, er is bijna niemand online, je bent meteen dood en de spelvariaties zijn gewoon saai, ik heb het een paar uur uitgeprobeerd, maar heb me niet echt vermaakt. Steeds het zelfde, je zoekt naar armor en een assault riffle (of bazooka) loopt naar een mannetje en gaat van heel ver af die richting in maaien, hopen dat er 6 van de 100 kogels die je afvuurt raak zijn. Als je pech hebt doet de tegenstander dat ook en ben je dood voordat je weet waarvandaan de schoten komen. En dan begint het weer opnieuw, zoek armor, zoek een geweer dat ver rijkt. zoek mannetje, begin in het wilde te schieten.

• Dakreal
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 02-10-2023
Verwijderd schreef op donderdag 14 augustus 2008 @ 11:26:
Misschien ben ik wel gewoon een goede bestuurder van auto's. maar ik heb in al die tijd misschien 2 keer de taxi functie gebruikt. Ik heb geen zin om van missie naar missie te hollen. Dat is het mooie van dit spel, je mag doen wat je wilt, vaak race ik dus met de auto over de wegen van missie naar missie, koop wat extra amunitie, ga eventueel uit eten met iemand, bezoek internet, probeer enkele stunts te doen. en dan komen we wel aan bij de missie. Van links naar rechts op de map zal bij mij niet langer dan 5 minuten duren, als ik dat wil, maar normaal duurt het wat langer daar ik een politie-auto steel en wat criminelen omver ga rijden. En met een leuk muziekje op de radio is dat erg goed te hebben.

Ik heb dus het spel uitgespeeld laatst en de multiplayer geprobeerd, maar dat is wel een teleurstelling zeg. Je kan niet echt kiezen uit lobbys, er is bijna niemand online, je bent meteen dood en de spelvariaties zijn gewoon saai, ik heb het een paar uur uitgeprobeerd, maar heb me niet echt vermaakt. Steeds het zelfde, je zoekt naar armor en een assault riffle (of bazooka) loopt naar een mannetje en gaat van heel ver af die richting in maaien, hopen dat er 6 van de 100 kogels die je afvuurt raak zijn. Als je pech hebt doet de tegenstander dat ook en ben je dood voordat je weet waarvandaan de schoten komen. En dan begint het weer opnieuw, zoek armor, zoek een geweer dat ver rijkt. zoek mannetje, begin in het wilde te schieten.
Rijden er geen auto's rond online? lijkt mij altijd wel leuk om wat mensen omver te rijden voordat ze bij een gun aankomen :) of gewoon missle's ontwijken.

Specs - Q9550 Cooled with CM V8 @ 3.6 Ghz, Kingston HyperX 8gb, MSI GTX660 Ti Power Edition, Samsung 128GB SSD 830 series.

• steefje
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13-09 11:07
Heb de game nu helemaal doorgespeeld, maar vind wel tegenvallen. Mis de humor zoals ik die wel terugvond in de vorige delen. Game is ook wat serieuzer..wat ook de doelstelling was, maar mij bevalt het minder. Grafisch top hoor, maar wat meer Anti-aliasing had fijn geweest.

Personages zijn echter wel zeer strak uitgewerkt, Brucy en die homo zijn zo grappig en Nico is ook echt een personage.

Het meest stoort me toch het gebrek aan afwisseling tussen de missies, het is echt zo het zelfde iedere keer. Rijdt naar punt A en schiet meneer X dood. Er waren te weinig momenten dat ik echt die orginele GTA-missies had.

Voor mij is het iig niet de gta game die ik had verwacht.

Ik lees dat iedereen zo laaiend enthousiast is over het richtsysteem, maar ik blijf met auto-aim vaak vastzitten op een onschuldige voorbijganger.

Multiplayer kan mij niet echt bekorren, maar komt omdat ik meer van fps games houd.

Hopelijk biedt de downloadable content, meer variatie in de gameplay.

PSN ID Binloading_nl

Verwijderd

SpoTs schreef op donderdag 14 augustus 2008 @ 11:50:
[...]

Rijden er geen auto's rond online? lijkt mij altijd wel leuk om wat mensen omver te rijden voordat ze bij een gun aankomen :) of gewoon missle's ontwijken.
In de auto ben je niet veiliger, als er iemand een assualt riffle op je mikt kom je niet ver. Ik zou ook aanbevelen om online spellen te kiezen waarbij de auto-aim is uitgeschakeld, anders is het te makkelijk.

Het is inderdaad best leuk om iemand met 150 km/u omver te rijden. Maar het is belangrijk dat je je dan weer uit de voeten maakt.

• !null
Mwah, vind het online wel leuk. Gaat zo af en toe wel fout ja, en soms weinig mensen online maar toch blijft het leuk. Ik doe ook nooit die deathmatch dingen, ik doe altijd mafia work of cops 'n' crooks. Dat blijft wel leuk om te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireBladeX
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22:25
eindelijk uitgespeeld *O*

spoiler:
een happy end zou wel "leuker" zijn ^_^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Niet online

Slasher

Heb de storyline uitgespeeld en voor de achievement dat je 90% vrienden met iedereen moet zijn moet ik met Kate nog dat gedaan zien te krijgen. Maar als ik haar bel krijg ik *tuut*tuut*tuut. Dat lijkt me toch raar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13-09 15:49

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Slasher schreef op vrijdag 15 augustus 2008 @ 21:58:
Heb de storyline uitgespeeld en voor de achievement dat je 90% vrienden met iedereen moet zijn moet ik met Kate nog dat gedaan zien te krijgen. Maar als ik haar bel krijg ik *tuut*tuut*tuut. Dat lijkt me toch raar?
|:(

spoiler:
óf ze is dood, óf ze wil je nooit meer spreken...

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bear87
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 05-02 22:41
Iemand een tip hoe ik de stripclub kan vinden? Heb hem 1 keer gezien tijdens een missie, maar ik ben mijn papieren kaartje kwijt dus ik zoek me een ongeluk nu...kan iemand uitleggen waar ik heen moet, waar hij in de buurt zit? Dan kan ik dat op mijn ingame kaart intikken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bear87 schreef op zaterdag 16 augustus 2008 @ 00:05:
Iemand een tip hoe ik de stripclub kan vinden? Heb hem 1 keer gezien tijdens een missie, maar ik ben mijn papieren kaartje kwijt dus ik zoek me een ongeluk nu...kan iemand uitleggen waar ik heen moet, waar hij in de buurt zit? Dan kan ik dat op mijn ingame kaart intikken :)
Er is er een in Bohan. Check http://grandtheftauto.ign.com/maps/1/Liberty-City-Map, kopje 'Entertainment & Nightlife'. Ik ga nu even niet de straatnaam voor je opzoeken, want als ik GTA nu weer aanzet loop ik groot risico helemaal geen slaap meer te krijgen vannacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bear87
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 05-02 22:41
Verwijderd schreef op zaterdag 16 augustus 2008 @ 03:35:
[...]

Er is er een in Bohan. Check http://grandtheftauto.ign.com/maps/1/Liberty-City-Map, kopje 'Entertainment & Nightlife'. Ik ga nu even niet de straatnaam voor je opzoeken, want als ik GTA nu weer aanzet loop ik groot risico helemaal geen slaap meer te krijgen vannacht.
Thnx zeg :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft er hier iemand last van een slechte connectie bij de multiplayer modes?
Ik word er steeds uit geschopt door een stomme 'connection to one or more players has been lost
Mijn nat type is 2.
Moet er geport-forward worden ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Niet online

Slasher

Angeloonie schreef op vrijdag 15 augustus 2008 @ 22:00:
[...]

|:(

spoiler:
óf ze is dood, óf ze wil je nooit meer spreken...
Was die domme smiley echt nodig? :/

Blijkbaar was ik het vergeten dat dit gebeurt was, hoef je niet zo dom te reageren

[ Voor 14% gewijzigd door Slasher op 16-08-2008 12:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13-09 15:49

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Slasher schreef op zaterdag 16 augustus 2008 @ 12:34:
[...]

Was die domme smiley echt nodig? :/
:Y

:> Geeft niet hoor, ik mis ook wel eens wat, maar ik vond het wel grappig, want als ze dood is neemt ze natuurlijk niet op, misschien had die |:( een lachje tegen de muur moeten hebben ipv een boosje :+

[ Voor 6% gewijzigd door Angeloonie op 16-08-2008 13:03 ]

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Niet online

Slasher

Angeloonie schreef op zaterdag 16 augustus 2008 @ 13:03:
[...]

:Y

:> Geeft niet hoor, ik mis ook wel eens wat, maar ik vond het wel grappig, want als ze dood is neemt ze natuurlijk niet op, misschien had die |:( een lachje tegen de muur moeten hebben ipv een boosje :+
Ok fair enough :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtuv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:10
Is er ergens een lijstje van leuke dingen om nog te doen in GTA nadat je de storyline hebt uitgespeeld? (naast de obvious dingen zoals stuntjumps en duiven schieten)

Mogen wat mij betreft simpele dingetjes zijn, zoals het laten knallen van je banden dmv burnouts te maken :) Misschien zitten er vergelijkbare details in het spel die mij ontgaan zijn... Zo meende ik ergens gelezen te hebben dat je een winkel kan overvallen?
Ook heb ik tijdens het spelen wel eens geprobeerd meerdere vrienden/dates tegelijkertijd mee uit te nemen, dat is mij nooit gelukt. Kan het uberhaupt? zoja, hoe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t mac
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 13-09 16:31
Als je een winkel wilt overvallen moet je mikken op het hoofd van de kassa medewerker. Dan komt er te staan druk L2 om de kassa te plunderen. (kan niet in alle winkels, russian shop niet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rCk
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 28-08 13:48

rCk

t mac schreef op zaterdag 16 augustus 2008 @ 21:29:
Als je een winkel wilt overvallen moet je mikken op het hoofd van de kassa medewerker. Dan komt er te staan druk L2 om de kassa te plunderen. (kan niet in alle winkels, russian shop niet)
Omdat je zelf russisch ben neem ik aan? Dat hij een bondgenoot is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gopal
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 09-09 22:57
rCk schreef op zaterdag 16 augustus 2008 @ 21:59:
[...]

Omdat je zelf russisch ben neem ik aan? Dat hij een bondgenoot is :P
De shop is zo armoedig, dat zelfs Nico denkt dat er geen geld aanwezig is :+ .

PSN-ID : Cenzer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobnofski
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 16 augustus 2008 @ 11:20:
Heeft er hier iemand last van een slechte connectie bij de multiplayer modes?
Ik word er steeds uit geschopt door een stomme 'connection to one or more players has been lost
Mijn nat type is 2. Moet er geport-forward worden ofzo?
Een vriend met een PS3 had hetzelfde probleem en kon pas online na deze porten te hebben geforward:

TCP 10070 t/m10080
UDP 10070 en 6000 t/m 6999
Xtuv schreef op zaterdag 16 augustus 2008 @ 20:26:
Is er ergens een lijstje van leuke dingen om nog te doen in GTA nadat je de storyline hebt uitgespeeld? (naast de obvious dingen zoals stuntjumps en duiven schieten)

Mogen wat mij betreft simpele dingetjes zijn, zoals het laten knallen van je banden dmv burnouts te maken :) Misschien zitten er vergelijkbare details in het spel die mij ontgaan zijn...
- probeer een fikkie te stoken met molotovs en de politie als brandstof die zelf het vuur inrennen filmpje

- maak lange wheelie's en stoppie's

- bel Roman's taxi, zet een waypoint ergens ver weg en eenmaal onderweg schiet je op de politie. Als je het nog nooit gedaan hebt zal je je verbazen over hoe goed die driver is.

- blokkeer een straat met een bus, wacht tot er een file staat en knal dan in de lucht met een gun, grote kans dat er een aantal bestuurders op jou en elkaar gaan schieten. Bel dan de politie :)

- wacht bij de helitours tot er 1 opstijgt en probeer dan aan de heli te gaan hangen (hilarisch als het lukt)

- ontkom lopend aan een 6-star wanted level (moeilijk maar te doen)

- spring vanaf een brug, bijv. Dukes Bay Bridge, op een boot en kaap 'm (klinkt makkelijk, is het niet)

- ren over straat, duw tegen iedereen aan totdat ze je achtervolgen, als je dat ff volhoudt komen er 15 man vloekend en tierend achter je aan.

- als je ergens op een dak staat en de politie komt de ladder op gebruik dan een honkbalknuppel om ze te lanceren als ze bijna boven zijn. Als je ze goed raakt vliegen ze 30mtr weg.
Ook heb ik tijdens het spelen wel eens geprobeerd meerdere vrienden/dates tegelijkertijd mee uit te nemen, dat is mij nooit gelukt. Kan het uberhaupt? zoja, hoe?
Nee, kan niet. Je kan een date wel meenemen in Brucie's chopper, net als Dwayne's back-up boys.

@rCk: Niko is servisch 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rCk
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 28-08 13:48

rCk

Ja nou ja oostblokker :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Koelen die banden af na een burnout of zijn ze dan permanent beschadigd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Jejking schreef op zondag 17 augustus 2008 @ 11:32:
Koelen die banden af na een burnout of zijn ze dan permanent beschadigd?
Koelen wel weer af, als je niet te lang doorgaat volgens mij. Als ik een auto niet meer nodig heb, doe ik net zolang een burnout totdat de banden klappen. >:)

Bootje varen met Brucie is ook niks bijzonders...:
spoiler:
Gewoon heen, 5 seconden staan, en daarna gewoon weer terug...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtuv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:10
Bobnofski schreef op zondag 17 augustus 2008 @ 01:37:
- probeer een fikkie te stoken met molotovs en de politie als brandstof die zelf het vuur inrennen filmpje

- maak lange wheelie's en stoppie's

- bel Roman's taxi, zet een waypoint ergens ver weg en eenmaal onderweg schiet je op de politie. Als je het nog nooit gedaan hebt zal je je verbazen over hoe goed die driver is.

- blokkeer een straat met een bus, wacht tot er een file staat en knal dan in de lucht met een gun, grote kans dat er een aantal bestuurders op jou en elkaar gaan schieten. Bel dan de politie :)

- wacht bij de helitours tot er 1 opstijgt en probeer dan aan de heli te gaan hangen (hilarisch als het lukt)

- ontkom lopend aan een 6-star wanted level (moeilijk maar te doen)

- spring vanaf een brug, bijv. Dukes Bay Bridge, op een boot en kaap 'm (klinkt makkelijk, is het niet)

- ren over straat, duw tegen iedereen aan totdat ze je achtervolgen, als je dat ff volhoudt komen er 15 man vloekend en tierend achter je aan.

- als je ergens op een dak staat en de politie komt de ladder op gebruik dan een honkbalknuppel om ze te lanceren als ze bijna boven zijn. Als je ze goed raakt vliegen ze 30mtr weg.
Thanks, zitten leuke tips bij... :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
Geniale tips, ga ik ook eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ligt het aan mij, maar als ik een uur zoek naar een bepaald voertuig, en ik vind 'm eindelijk, zie ik dat voertuig overal! :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donnie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-05 07:57

Donnie

AKA DonCorleone

Klopt Luckyleeuw, is ook al 100 x besproken ofzo in dit topic ;)

Camera: Canon EOS 7D + Canon EF 24-70mm F/2.8 L, Canon 100mm Macro L, Canon EF 70-200mm L F/4 iS, Canon 50mm F1.8, Canon EF-S 10-22mm, Canon 580ex II, Canon 430ex II, strobist meuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
Ja heel irritant, had gehoopt dat dat met editie nr 4 op een krachtig apparaat zoals de PS3 toch wel eens over zou zijn. Met vorige edities kon ik het me nog wel voorstellen maar nu..
Anders moet je zo'n Maybach lookalike nemen, die zie je nooit rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Verwijderd schreef op zondag 17 augustus 2008 @ 18:13:
Ligt het aan mij, maar als ik een uur zoek naar een bepaald voertuig, en ik vind 'm eindelijk, zie ik dat voertuig overal! :')
Die bug zit al lang in het spel volgens mij? In GTA:VC moest ik eens met een auto aan de slag tijdens een missie. Die auto ging plat en opeens *vingerknip* waren alle straten uitgestorven. Ik hoop dat de pc-versie less bugged is. Toch lijkt het spel me alsnog serieus stoer, nog nooit gespeeld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donnie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-05 07:57

Donnie

AKA DonCorleone

Ik vind het eigenlijk ook wel weer een voordeel. Je hebt bv. eindelijk die hele vette auto (ben ff de naam kwijt) helemaal opgehaald op dat 3e eiland bovenin daar bij die oude villa, je rijd hem bijna aan gort bij zo'n stunt, hoppa dan pak je toch even een nieuwe ;) En zo heeft elk nadeel zijn voordeel ;)

Camera: Canon EOS 7D + Canon EF 24-70mm F/2.8 L, Canon 100mm Macro L, Canon EF 70-200mm L F/4 iS, Canon 50mm F1.8, Canon EF-S 10-22mm, Canon 580ex II, Canon 430ex II, strobist meuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben zover dat ik Playboy X heb vermoord en zijn huis heb. Daarna heb ik nog een missie voor Francis gedaan maar nu zijn er geen missies meer over. Wat moet ik doen zodat er weer missies zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even wachten? Of goed kijken of je niet een lettertje over het hoofd ziet. Klaar ben je nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb al een paar dagen gewacht en in tussentijd ben ik maar wat submissies gaan doen. Maar nu wil ik wel weer eens een missies gaan doen. Elizabetha staat de mission progress op 50% en bij Francis ook ongeveer. Als ik hun bel krijg ik voicemail...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
'k Heb vandaag een Porsche (Comet) gevonden! :D Ziet er echt superstoer uit vanaf de voorkant, en naar mijn mening het mooiste motorgeluid van alle auto's die ik tot nu toe heb gereden (incl. de Viper - Banshee). Als je de handrem aantrekt, en vervolgens op het gaspedaal trapt, klinkt ie meesterlijk. :D Rij er altijd rondjes mee op de snelweg als ik niks te doen heb, en daarna weer netjes terug naar de parkeerplaats, want ik zie ze erg weinig. :+

Was vandaag ook met de Benshee Convertible weg, zie ik in een straatje prachtig 5 Benshee Coupé's geparkeerd staan. Als ik PrintScreen kon drukken op een PS3.. Had ik zeker bewaard. Met de camera functie kan je (tenminste ik) geen foto's terug zien. Too bad. :)

Was ook nog eens uit met Kate. Komen er gasten achter mij aanrennen om te vechten. Ik knal ze af, en Kate knapt op me af. :'( Valt tegen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Niet online

Slasher

SChief schreef op maandag 18 augustus 2008 @ 20:35:

Was ook nog eens uit met Kate. Komen er gasten achter mij aanrennen om te vechten. Ik knal ze af, en Kate knapt op me af. :'( Valt tegen...
Gek he :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Nogal, want ik wil niet sterven. :+ Jammer dat ze niet slim genoeg is gemaakt om in te kunnen zien dat ik niet dood wil, en hun zelf met de aanval beginnen.

Vandaag verder gespeeld. Zit dus nu bij 2 missies vast. Eentje is dat je
spoiler:
achter ene Bucky Sligo aanmoet
(Smackdown). De andere dat ik
spoiler:
achter Teddy Benedives aanmoet
(A Long Way to Fall)..

Iemand die ook toevallig moeite had met deze missies, en misschien tips heeft..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Bondt
  • Laatst online: 27-08 14:50
Met Smackdown had ik inderdaad ook moeite.

spoiler:
Bij mijn succesvolle poging (na 5 keer ofzo) had ik de politiewagen gewoon links naast het huis geparkeerd, daarna ging ik iedereen in het huis uitmoorden. Wel opletten voor politie die opeens het huis binnenkomt, dus make it quick (vergeet die gozer bovenaan de trap niet, het beste is om hem eerst te doen. Buk voor dat opgehoogde vloertje voor de trap en knal hem naar beneden). Vervolgens de achterdeur uitrennen, naar links over de betonnen barriëre, zo in je politiewagen en wegcrossen.

Als je toevallig een metro-ingang ziet, daarin gaan en dan gewoon de metrobuis inlopen, ben je zo van die politie af. Pas wel op voor de politie die de metro bewaakt, die hebben soms gemene wapens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren en eergisteren weer zitten spelen maar de hoofdmissies komen echt niet meer. Ik kan nu dwayne bellen voor backup en heb ook een eerste date met carmen gehad. Maar de missies komen maar niet. Mischien een bug?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Svennie
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 13-09 17:02
Verwijderd schreef op woensdag 20 augustus 2008 @ 07:37:
Gisteren en eergisteren weer zitten spelen maar de hoofdmissies komen echt niet meer. Ik kan nu dwayne bellen voor backup en heb ook een eerste date met carmen gehad. Maar de missies komen maar niet. Mischien een bug?
Hoeft niet, het meest waarschijnlijk is dat het spel wacht op een actie van je, paar dingen die je kan doen:

- staat er op de kaart nog ergens een punt aangegeven (meestal met een letter), daar kan je een missie starten / vervolgen
- kijk eens in je mail, er zijn missies waar je iets op internet moet doen en de vervolgactie komt niet meteen.
- je kan iedereen eens bellen, er zijn er die een sms'je sturen en als je ze daarna belt hebben ze een missie. Let er wel op dat niet iedereen 24 per dag zijn telefoon aan heeft staan, overdag / begin avond bellen heeft meer zin dan om 0300!

Anders zou ik het ook niet weten, het kan ook een bug zijn natuurlijk, corrupte save file misschien?

[ Voor 6% gewijzigd door Svennie op 20-08-2008 12:26 ]

PSN ID: Svennie-NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan me nog wel herinneren dat Elizabeta mij belde dat ik snel naar haar toe moest komen. Er stond toen ook een letter van haar. Maar ik heb toen eerst de andere gedaan van Francis. Daarna heb ik Playboy X vermoord en nog een paar missies gedaan voor Francis. Nu staan er helemaal geen letters meer van personen (dus ook niet meer van Elizabeta) en als ik iedereen bel op verschillende tijden krijg ik voicemail. Lekker vaag weer dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SChief schreef op dinsdag 19 augustus 2008 @ 18:17:
[...]

Iemand die ook toevallig moeite had met deze missies, en misschien tips heeft..?
Met Smackdown had ik ook moeite, ik vond de volgende aanpak wel lekker gaan:

spoiler:
Zodra je bij dat huis aankomt, schuin je auto parkeren en erachter duiken. Ik heb toen eerst een paar gasten op de veranda neergeknald (niet heel moeilijk), en ben toen niet door de voordeur gegaan, maar juist langs het huis gerend, naar de achterdeur. (Als ik langs dat huis ren hoor ik schoten, maar ik heb nooit echt opgelet waar die vandaan kwamen. Je kan gewoon doorrennen naar de achterdeur in ieder geval.) Ik heb vervolgens een granaat gepakt, de achterdeur geopend en de granaat naar binnen gegooid. Even naar de schutting rennen om uit de blast te blijven, en weer terug. Eventueel kan je dit nog een keer herhalen als er nog een hoop vijanden staan. Bij mij waren er uiteindelijk nog een stuk of drie, eentje links, en eentje rechts, en nog een derde bovenaan de trap. Die drie kan je gewoon op de traditionele manier aanpakken. Doe het snel (ik ben gewoon naarbinnen gerend en heb ze met een shotgun aangepakt, geen cover gezocht of zo) want de politie komt al gauw binnenvallen. Zodra je ze hebt uitgeschakeld ren je de achterdeur weer uit (politie staat meestal voor), en kan je de hotrod of wat het ook is die naast het huis staat pakken. Die is snel genoeg om je wanted rating snel kwijt te raken.

Het grote voordeel aan deze aanpak vond ik dat je geen cover hoeft te zoeken in dat huis vol vijanden. Als je buiten blijft staan komen ze niet naar buiten, en heb je dus alle tijd om je granaat te readyen, enzovoort. Een voordeel van via de achterdeur aanvallen is ook dat je minder kans hebt dat er toevallig politie langsrijdt (bij de voordeur is het een stuk drukker) die zich voortijdig met het gebeuren gaat bemoeien.
[...]

Nogal, want ik wil niet sterven. :+ Jammer dat ze niet slim genoeg is gemaakt om in te kunnen zien dat ik niet dood wil, en hun zelf met de aanval beginnen.
Misschien dat kate het toffer vindt als je ontsnapt, en niet direct een wapen trekt en mensen neer gaat knallen? :P

[ Voor 71% gewijzigd door Verwijderd op 20-08-2008 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 20 augustus 2008 @ 12:46:
Ik kan me nog wel herinneren dat Elizabeta mij belde dat ik snel naar haar toe moest komen. Er stond toen ook een letter van haar. Maar ik heb toen eerst de andere gedaan van Francis. Daarna heb ik Playboy X vermoord en nog een paar missies gedaan voor Francis. Nu staan er helemaal geen letters meer van personen (dus ook niet meer van Elizabeta) en als ik iedereen bel op verschillende tijden krijg ik voicemail. Lekker vaag weer dus...
Je telefoon staat niet toevallig op sleep mode?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-09 20:46

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Ik zag in de TP dat GTAIV voor de pc is aangekondigd. Dat is goed nieuws. Is daar verder al iets over verteld?

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 20 augustus 2008 @ 12:49:
[...]

Je telefoon staat niet toevallig op sleep mode?
Volgens mij niet want Roman had nog een paar keer gebeld of ik met hem uit wilde. Maar het maakt in pincipe toch niet uit in welke volgorde ik die missies doe? Omdat ik nu eerst playboy heb vermoord zonder eerst naar Elizabeta te gaan....

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 20-08-2008 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 00:07

Superkiwi

Hoi doei

Smackdown had ik vrij snel te pakken...

spoiler:
politiewagen aan de overkant van de straat geparkeerd, RPG tevoorschijn halen en een paar raketten die kant op sturen :P Dan zijn er nog heel weinig over die je makkelijk met je normale gun kan neerhalen

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
spoiler:
Waar had je die rocketlauncher vandaan dan?
Ik had toen wel enkele granaten naar binnen gegooid, maar dan moet je eerst de deur open schieten. De hoofdtarget kan je sowieso meteen doodrijden als ie uit z'n jeep stapt.

[ Voor 69% gewijzigd door !null op 20-08-2008 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ckeD
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 05-12-2023

W1ckeD

Lifthill Studio

Life is complicated

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speeder1988
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 12-09 20:58
Info over PC versie die op Leipzig is.

http://www.gamespot.com/p...sid=6196292&mode=previews

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik begin de hoop op te geven. Als ik save dan staat de missie "lure"er. Maar volgens verschillende walkthroughs zou ik dan ook al de gijzelmissie "hostile negotiation" van Roman en de missie "the snow storm" van elizabeta en een paar ULPC missies gedaan moeten hebben. Deze heb ik dus nog niet gedaan. Ook als ik iedereen bel op verschillende tijden nemen ze niet op. Bij mij staat er het volgende bij missie progress: Roman 60%, Elizabeta 50% en Francis 66.67%. Voor de rest staat alles op 100%. Ik moet daar dus nog missies van voltooien maar dan moeten ze er wel komen te staan.... Heeft iemand nog tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasje123
  • Laatst online: 09-09 08:48
Verwijderd schreef op woensdag 20 augustus 2008 @ 23:23:
Ik begin de hoop op te geven. Als ik save dan staat de missie "lure"er. Maar volgens verschillende walkthroughs zou ik dan ook al de gijzelmissie "hostile negotiation" van Roman en de missie "the snow storm" van elizabeta en een paar ULPC missies gedaan moeten hebben. Deze heb ik dus nog niet gedaan. Ook als ik iedereen bel op verschillende tijden nemen ze niet op. Bij mij staat er het volgende bij missie progress: Roman 60%, Elizabeta 50% en Francis 66.67%. Voor de rest staat alles op 100%. Ik moet daar dus nog missies van voltooien maar dan moeten ze er wel komen te staan.... Heeft iemand nog tips?
Wees blij... Snowstorm is echt een rot missie :X

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 20 augustus 2008 @ 23:23:
Je weet heel zeker dat je telefoon niet op sleep staat? En als je op start drukt, staat er dan iets bij Brief? Misschien zit je op de een of andere manier midden in een missie?

Anders zit er niets anders op dan een eerdere savegame laden...

Verwijderd

Kaasje123 schreef op woensdag 20 augustus 2008 @ 23:36:
[...]
Wees blij... Snowstorm is echt een rot missie :X
Beter 1 rotmissie dan helemaal geen missies ;)

[ Voor 87% gewijzigd door Verwijderd op 21-08-2008 09:12 ]

Verwijderd

Nee ik heb nog expres gekeken of ik in sleep mode zat of niet. En dit blijkt dus niet het geval. Als ik in een missie zit kan ik toch niet daten met andere? Ik heb nu namelijk wel al een paar keer met carmen afgesproken en gesaved. En hoe kan ik zien of ik in een missie zit of niet? Dat kan je namelijk volgens mij nergens zien. Het probleem is dus dat ik maar 1 savegame heb en heb echt geen zin om weer overnieuw te gaan beginnen

[ Voor 84% gewijzigd door Verwijderd op 21-08-2008 09:12 ]

Verwijderd

Ik heb eens rondgezocht en het lijkt een vaker voorkomend probleem te zijn. In deze thread beweert één persoon dat het een bug is waardoor je opnieuw moet starten (Tip: af en toe saven is best handig. :P), maar een ander zegt weer dat je niet opnieuw hoeft te starten, maar dat de mission marker gewoon niet verschijnt op je kaart.

Aangezien je bij Elizabetha op de helft bent... ben je al bij haar langs geweest, en staat er geen gele pijl op straat voor haar deur? Kijk ook even bij Manny, als ik het me goed herinner beginnen een paar van Elizabetha's missies bij Manny.

Wat ik me ook net bedenk: heb je Out of the Closet al gedaan? Ik meen me te herinneren dat die missie halverwege ook gewoon stopt terwijl je wacht op een reactie en een telefoontje. In die tijd kan je ook nog allerlei andere dingen doen, waaronder daten. Heb je je mail al gecheckt?

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 21-08-2008 09:36 ]

Verwijderd

De missie "out of the closet" heb ik al gedaan. Ik zal vanavond nog eens proberen om precies voor Elizabeta en Manny's huis te rijden kijken of ik dan een marker zie. Weet iemand waar ik de exacte lokatie van elizabeta en manny kan vinden?

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:57

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Hmm, zo te zien zitten er ook andere missies in? Kan mij niet herinneren dat Nico op het politiebureau moest komen?

@ hieronder: Owja crap, alweervergeten dat hij er ook inzat :P Tijd om weer eens een keer te gaan spelen :9

[ Voor 32% gewijzigd door Notna op 21-08-2008 11:11 ]

Xbox Live ID:Notna8310

Verwijderd

Notna schreef op donderdag 21 augustus 2008 @ 11:05:
Hmm, zo te zien zitten er ook andere missies in? Kan mij niet herinneren dat Nico op het politiebureau moest komen?
spoiler:
Francis nodigt je op een moment uit om in zijn kantoor te komen praten. Volgens mij in de missie waarbij je die advocaat moet liquideren.

Verwijderd

Het werkt!!!! De letter van Elizabeta was idd verdwenen maar toen ik op het 2e eiland bij de warehouse ging zoeken zag ik ineens een marker staan. Toch wel een hele grote bug hoor want zoiets zou gewoon niet mogen. Maar goed ik kan weer verder. Bedankt voor alle hulp!!!!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

GreenSky schreef op woensdag 20 augustus 2008 @ 18:14:
spoiler:
Waar had je die rocketlauncher vandaan dan?
Ik had toen wel enkele granaten naar binnen gegooid, maar dan moet je eerst de deur open schieten. De hoofdtarget kan je sowieso meteen doodrijden als ie uit z'n jeep stapt.
Er is ergens een eilandje aan de noordkant waar een rocketlouncher op ligt... kan je met de heli net op landen.
:P

• !null
Oh ok, beter. Ga ik straks uren zoeken, heb jij gewoon een cheat gebruikt :P

• 1shot1kill
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 18-07 02:25
GreenSky schreef op donderdag 21 augustus 2008 @ 21:14:
Oh ok, beter. Ga ik straks uren zoeken
Of je kijkt hier even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 21 augustus 2008 @ 17:05:
Het werkt!!!! De letter van Elizabeta was idd verdwenen maar toen ik op het 2e eiland bij de warehouse ging zoeken zag ik ineens een marker staan. Toch wel een hele grote bug hoor want zoiets zou gewoon niet mogen. Maar goed ik kan weer verder. Bedankt voor alle hulp!!!!
Dat is mooi! Nu voor de zekerheid ook af en toe een savegame maken he? :P

Wel erg slordig inderdaad, zeker omdat bepalde contactpersonen niet altijd op dezelfde plek zijn. Francis bijvoorbeeld is steeds ergens anders. Als daar de marker op de map ineens van verdwijnt mag je vrolijk ieder straatje van liberty city uit gaan pluizen. Of hopen dat iemand al zijn startlocaties op internet heeft gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

GreenSky schreef op donderdag 21 augustus 2008 @ 21:14:
Oh ok, beter. Ga ik straks uren zoeken, heb jij gewoon een cheat gebruikt :P
Cheaten doen we niet aan...

• S_Chief
  • Niet online
[...]
[knip]

Eentje is dat je
spoiler:
achter ene Bucky Sligo aanmoet
(Smackdown). De andere dat ik
spoiler:
achter Teddy Benedives aanmoet
(A Long Way to Fall)..

Inmiddels op verzoek, ben helaas nog steeds niet verder gekomen met A Long Way To Fall... Iemand die mij de gouden tip kan geven...? :)

Verwijderd

Gisteren toch na een lange pauze maar eens uitgespeeld, en gelukkig maar, was toch de moeite waard.

spoiler:
Best een neerslachtig einde overigens. Ik heb het revenge einde gekozen en ben dus Kate kwijtgeraakt bij de bruiloft. Roman's 'we won!' gaf een vrij dubbel gevoel, en de blik op het Statue of Happiness helemaal. De telefoontjes van Packie en Roman die je later nog krijgt zijn ook best treurig. Toch goed om nog even doorgezet te hebben. :)

(Gelukkig trouwens niet voor het 'money' einde gekozen. En Roman, en Kate kwijtraken was mij iets te veel drama geworden. :P)

Heel benieuwd of ze verder gaan met Niko's verhaal in de DLC trouwens.
Inmiddels op verzoek, ben helaas nog steeds niet verder gekomen met A Long Way To Fall... Iemand die mij de gouden tip kan geven...?
Een betere tip dan "Gebruik veel cover en neem de tijd om iedere vijand uit te schakelen" is er niet echt. Waar heb je precies moeite?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 10-09-2008 15:59 ]

• S_Chief
  • Niet online
Precies wat je zegt, elke vijand uitschakelen, en lang genoeg leven om het einde te halen.. :)

Verwijderd

Tja, een betere strategie dan "koop veel munitie, zoek steeds cover, schiet een voor een iedereen neer" is er niet. :P Neem de tijd en probeer op het hoofd te mikken om munitie te sparen. Alleen achter de cover vandaan komen als je zeker weet dat iedereen dood is.

• Dr. Quipers
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12-11-2022
Die A Long Way To Fall vond ik ook niet zo moeilijk trouwens... veel cover en overal liggen wel groene health koffertjes. Dat scheelt ook wel :) Ik was alleen niet te slim toen ik die Teddy moest afmaken... Ik dacht dat ie naar beneden was gerend... Dus alle 22 verdiepingen naar beneden gerend... was ie toch naar boven gegaan :P Blijkt de lift niet meer te werken dus alle verdiepingen weer omhoog sprinten :D

Ik lees hier trouwens dat iedereen Playboy X heeft vermoord... Ik heb Dwayne afgemaakt... was dat dan niet handig? 8)7 Of maakt het eigenlijk niks uit?

Ik moet btw nog die missie met die helikopter... Paper Trail, maar vliegen met die heli gaat me niet echt goed af. Na 10 seconde geeft ie de melding dat de heli al kwijt ben :?

[ Voor 24% gewijzigd door Dr. Quipers op 11-09-2008 10:54 ]

Verwijderd

Dr. Quipers schreef op donderdag 11 september 2008 @ 10:52:
spoiler:
Ik lees hier trouwens dat iedereen Playboy X heeft vermoord... Ik heb Dwayne afgemaakt... was dat dan niet handig? 8)7 Of maakt het eigenlijk niks uit?
spoiler:
Als je Playboy vermoord, krijg je zijn flat. Als je daarna Dwayne bevriend kan hij je af en toe versterking sturen. Als je Dwayne vermoord krijg je een hoop geld en doet Playboy alsnog moeilijk. Ik heb Playboy afgemaakt omdat ik het een irritante gast vond. En gezien hoe hij zich gedraagt nadat je Dwayne omlegt bleek dat wat mij betreft een goeie keuze. :) Maakt verder niet uit voor het verhaal.

• Southern Sun
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20:57
Verwijderd schreef op donderdag 11 september 2008 @ 11:45:
[...]

spoiler:
Als je Playboy vermoord, krijg je zijn flat. Als je daarna Dwayne bevriend kan hij je af en toe versterking sturen. Als je Dwayne vermoord krijg je een hoop geld en doet Playboy alsnog moeilijk. Ik heb Playboy afgemaakt omdat ik het een irritante gast vond. En gezien hoe hij zich gedraagt nadat je Dwayne omlegt bleek dat wat mij betreft een goeie keuze. :) Maakt verder niet uit voor het verhaal.
spoiler:
ik wou zijn huis hebben en dacht al wel dat je die zou krijgen als playboy dood ging :P

• S_Chief
  • Niet online
Dr. Quipers schreef op donderdag 11 september 2008 @ 10:52:
Ik moet btw nog die missie met die helikopter... Paper Trail, maar vliegen met die heli gaat me niet echt goed af. Na 10 seconde geeft ie de melding dat de heli al kwijt ben :?
Kijk even in het menu of je de SixAxis besturing aan hebt staan voor heli's. Dit heeft mij een hoop ellende gegeven met vliegen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techno Overlord
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12-09 23:59

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Verwijderd schreef op woensdag 10 september 2008 @ 15:56:

Heel benieuwd of ze verder gaan met Niko's verhaal in de DLC trouwens.
Hier nog 1! :o

Forever raver!
Specs: Workstation Server

• MelvinB
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 29-09-2023
Aanbevolen systeemeisen voor GTAIV voor de pc zijn bekend gemaakt:
http://www.gamesforwindow...ges/grandtheftautoiv.aspx
RECOMMENDED REQUIREMENTS

Processor: Dual core processor (Intel Pentium D or better)
RAM: 2GB
Hard Drive: 18GB free hard disk space
Video Card: 512MB Direct3D 10 compatible video card or Direct3D 9 card compatible with Shader
Drive: DVD-ROM dual-layer drive

| DELL XPS 15 Haswell QHD | APPLE iPhone X Silver | APPLE iPad Air |

• -JeeDee-
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 24-02 13:56
Wel aardige specs, maar dat trekken we nog wel!
Het moet er natuurlijk wel een beetje leuk uitzien.
Je wordt wel gek als je al deze verhalen leest, eindeloos wachten en wachten.
Maar ja: Release Date: 11/18/2008
2 maandjes....
Pagina: 1 ... 7 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.