Verwijderd schreef op maandag 11 augustus 2008 @ 23:17:
Het bizarre is ook dat het zo overduidelijk een kunstgreep is om de speelduur te rekken, en iedere playtester kan je na drie keer te hebben gefaald in een uitdagende missie vertellen dat het zo
niet leuk is om te spelen. Is dat niet het eerste waar ze bij Rockstar rekening zouden moeten houden? Dat mensen plezier hebben bij het spelen?
Dan Houser heeft hier iets over gezegd in een
interview, quote:
"once the game is made, we have a lot of people come through and we watch how they are playing it. We see if there's a mission they keep failing. The dream is that the average mission, people pass it the second or third time they play. When you get one where everyone takes seven or eight or nine times, you know you have to turn down the A.I. a little bit, take out a few of the bad guys, maybe take a section out. We do a lot of that stuff to really tune the hell out of it."
Kortom, als beta-testers continu meer dan 3 pogingen nodig hadden werd de missie aangepast. En nu wil ik op niemands tenen trappen maar 10x over 1 missie doen? Kom op zeg! Da's wel een heel erg gebrek aan skills en inzicht. Want alles in GTA IV is zo gescript als maar kan, je weet bij een 2e poging
exact wat je kunt verwachten. Bovendien kun je vooraf op je gemak de omgeving verkennen, als dat nodig is. Veel belangrijker nog, er is nauwelijks tijdsdruk zolang je maar in de buurt blijft. En zelfs dat is relatief want ik ben halverwege de laatste missie naar de Burgershot gereden om ff wat health te halen.
Een paar weken geleden heb ik de storyline voor de 2e keer gedaan ivm een achievement.Na een paar maanden ervaring in multiplay vond ik de missies zonder uitzondering bizar makkelijk. De keren dat het bijna fout ging wijt ik aan m'n eigen klunzigheid en/of de soms trage reactie van de controller.
Dus ik weet het niet hoor, maar als je in singleplay al moeite hebt wordt je waarschijnlijk geslacht in multiplay. En niet alleen wat vechten betreft, ook bij iets simpels als een race is hard rijden vaak niet genoeg. Je moet de map goed kennen en continu rekening houden met suffe dingen als iemand die doelbewust de race loopt te verzieken, of rare physics waardoor je zomaar 5 meter door de lucht vliegt als je over een omgereden lantaarnpaal rijdt

Dus het blijft gewoon een kwestie van ervaring, dan komen de skills vanzelf en ga je ook inzien dat een hoop gewee-klaag meer aan jezelf ligt dan aan de game. (Uitzonderingen daargelaten, zoals een missie overdoen dmv een sms terwijl je zowat al je ammo hebt verbruikt bij de 1e keer, het zou meer nut hebben om dan bij een armsdealer te spawnen)