Omdat ik niet wilde wachten tot de webshops eindelijk geleverd kregen, of een S&F of Saturn, heb ik bij BCC vorige week de 40w4210 gekocht.
Het verschil met de 40w4000 is dat de onderste balk waar de speakers in zitten zwart is ipv zilver, wat ik eigenlijk ook mooier vind
Heb de prijs van 1799 naar 1599 kunnen krijgen (4 verschillende verkopers geprobeerd in 2 filialen op verschillende dagen) wat na de cachback van Sony op 1399 komt.
Ik had hem liever goedkoper gehad, maar ach, je kan niet alles hebben
Mijn eerste reactie toen ik hem neerzette was "God wat is dat ding grooooot !!", hiervoor had ik nl een 28" Philips 16/9 crt.
Helaas wen je na een aantal dagen aan het formaat
Maar wat een beeld ! HD materiaal is werkelijk adembenemend!
Via m'n PS3 net de IMAX docu "Fighter Pilot" in 1080P gekeken, "Wauw"
Alleen jammer dat de PS3 dat niet in 24fps uitvoerd zoals bij BluRay, ik heb namelijk ook de BluRay docu "Earth" en die is op 1080p/24 echt schitterend!
Ook het normale tv beeld via de ingebouwde digitale tuner + Alphacrypt is prima, hoewel het door het formaat van het scherm minder scherp is als op m'n oude philips.
Voetbal in 720p is daarentegen briljant !
Ik ben erg tevreden met dit toestel hoewel er wel een aantal min punten te noemen zijn:
- epg is niet super overzichtelijk ten opzichte van de ouwe trouwe samsung decoder.
- de smart modus om van 4/3 16/9 te maken is crap!, m'n philips rekte het heel subtiel tot 16/9 op de sony maakt er een vissekom effect van
Gelukkig is het door het formaat van 40" geen probleem om het met zwarte balken aan de zijkant te kijken, maar als ik de 32" had gehad had ik hem terug gebracht.
- Jammer dat je niet kan instellen hoelang de info balk in beeld is
Voor de rest kan ik niet zo veel verzinnen, maar de plus punten maken de minpunt iig wel goed