[LCD TV] Sony BRAVIA (alle series) topic deel 6 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 12 ... 14 Laatste
Acties:
  • 156.369 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grindtegel
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09:04
Als je maar lang genoeg zoekt op internet vind je over elk apparaat ooit gemakt wel een "zwaar" negatieve eigenschap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buffalo
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16-08 14:05
Verwijderd schreef op dinsdag 19 augustus 2008 @ 19:21:
[...]

Ja. Ik heb ook CAIWAY (Uithoorn) en kijk zonder smartcard en zonder alphacrypt naar het complete standaardpakket, incl. NED1 HD en nog wat andere HD zooi.
Op welke TV gebeurd dit? Ook een V4500? Laat in dat geval weten of je tevreden bent over de beeldkwaliteit!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Gump_
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Net de Alphacrypt kaart binnen gekregen en wat zien de HD kanalen er mooi uit zeg. Zijn niet de door mij meest bekeken kanalen, maar kan mezelf er gewoon niet weg van slaan. De gewone digitale kanalen zien er ook een stuk beter uit als je het vergelijkt met de Samsung decoder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Buffalo schreef op maandag 18 augustus 2008 @ 19:04:
[...]

[...]

Wat geeft dat voor kwaliteit, van 1080p naar 720p? Het lijkt mij dat het beter is als van 720p naar 1080p, omdat er dan 1 en ander 'bij verzonnen word'!? Heb ik dit juist? Verder lijkt me de HD Tuner ideaal, al zijn de Olympische Spelen bijna afgelopen :P

Bedoel je nou dat ik de TV moet vergelijken met een V4000 of een W4000? 8)7

Ik ga morgen ofzo toch maar eens opzoek naar de V4500, lijkt me toch een alleraardigste TV.

Misschien dat mensen nog wat meningen kunnen plaatsen over de V4500, die er in het bezit van zijn!!
Tja, wat is beter, om eerlijk te zijn moet ik heeeel goed kijken om het verschil te zien tussen 720P en 1080P !

Je moet de V4500 vergelijken met een W4000 (qua uitrusting)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roy Batty
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-09 18:31
hansdegit schreef op dinsdag 19 augustus 2008 @ 21:26:
[...]

Ik heb vandaag precies hetzelfde probleem. Ook Ziggo?
Tja, ook bij mij precies hetzelfde: E4000 met Alphacrypt 3.15 en Ziggo. Geen beeld meer bij Eurosport HD gisteravond, wel geluid. Iemand een hint?

"We're not computers, Sebastian. We're physical."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buffalo
Verwijderd schreef op woensdag 20 augustus 2008 @ 14:01:
[...]

Tja, wat is beter, om eerlijk te zijn moet ik heeeel goed kijken om het verschil te zien tussen 720P en 1080P !

Je moet de V4500 vergelijken met een W4000 (qua uitrusting)
Over de V4500 is nog wel weinig te vinden. Op kieskeurig staat over de 32V4500 1 review. Alleen maar lovende woorden. Maja uit 1 review moet je natuurlijk ook niet gelijk conclusies trekken. Over de 26V4500 stonden meer berichten, en ook daar alleen maar lovende woorden.

Ik ga vanmiddag even naar MediaMarkt, hopelijk hebben ze daar de V4500 staan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grindtegel
Mischien niet het juiste tpic hierzo maar heeft de E serie (of welke nieuwe serie van Sony dan ook) van Sony geen problemen meer icm de alphacrypt en Ziggo? Er zouden toch bepaalde zenders niet worden weergegeven ivm de frequentie waarop Ziggo uitzend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansdegit
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 03-09 17:53
Roy Batty schreef op woensdag 20 augustus 2008 @ 14:36:
[...]
Tja, ook bij mij precies hetzelfde: E4000 met Alphacrypt 3.15 en Ziggo. Geen beeld meer bij Eurosport HD gisteravond, wel geluid. Iemand een hint?
Opnieuw scannen (zowel snel als uitgebreid) biedt geen soelaas. Een bekende van me kijkt via de HD-decoder en die heeft geen problemen. Zal wel een trucje / geintje van Ziggo zijn. De Sony kan er in ieder geval geen chocola van maken.

Edit: zojuist nagevraagd: die decoder is een Samsung 360.

[ Voor 5% gewijzigd door hansdegit op 20-08-2008 15:13 ]

Gitje's Stroomfabriek: 6095 Wp Yingli Panda, 2520 Wp Suntech, Tigo Monitoring & Schaduwmanagement, Kostal Piko 10.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roy Batty
Grindtegel schreef op woensdag 20 augustus 2008 @ 14:52:
Mischien niet het juiste tpic hierzo maar heeft de E serie (of welke nieuwe serie van Sony dan ook) van Sony geen problemen meer icm de alphacrypt en Ziggo? Er zouden toch bepaalde zenders niet worden weergegeven ivm de frequentie waarop Ziggo uitzend?
Ik heb sinds een week de E40xx met een Alphacrypt 3.15 & Ziggo. Binnen 5 minuten draaide alles feilloos, ook de HD-zenders in 1080 kwaliteit, prachtig haarscherp beeld. Gisteravond het eerste obstakel tot nu toe...Eurosport HD op zwart (wel geluid).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roy Batty
hansdegit schreef op woensdag 20 augustus 2008 @ 14:58:
[...]

Opnieuw scannen (zowel snel als uitgebreid) biedt geen soelaas. Een bekende van me kijkt via de HD-decoder en die heeft geen problemen. Zal wel een trucje / geintje van Ziggo zijn. De Sony kan er in ieder geval geen chocola van maken.

Edit: zojuist nagevraagd: die decoder is een Samsung 360.
Ik betwijfel of Ziggo hier achter zit, de overige HD zenders werken nog steeds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klavertje3
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 13-07 21:58
Ik heb hetzelfde probleem met Eurosport, sinds 1-2 dagen alleen nog maar geluid geen beeld.
Sony 40w4000
geeft wel aan dat hij een signaal ontvangt van 1080/25hz maar kan het niet tonen.

Misschien heeft iemand nog zijn oude decoder staan om te checken of die wel werkt?
humax oid.

Heb een tijd geleden ook problemen gehad met geluid dat niet synchroon liep, maar kijkend naar internet forums bleek dat een eurosport probleem te zijn -->klachten vanuit Engeland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Grindtegel schreef op woensdag 20 augustus 2008 @ 14:52:
Nee de E serie is gelijk aan de W4xxx serie, en die heeft niet het DVB-C probleem ( Is geen alpahcrypt probleem overigens ) dat de oudere series hebben.

Er zit wel een Bug in die er voor zorgt dat alle zenders af en toe verdwijnen, maar dat is op te lossen door automatic updates aan te zetten.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
hansdegit schreef op woensdag 20 augustus 2008 @ 14:58:
Als ik het me goed herinner zit je bij Ziggo/Multikabel. Even gekeken wat er aan de hand is met Eurosport HD en dan blijkt dat de zogenaamde Program Clock Reference (PCR) verwijzing in de Program Map Table (PMT) van Eurosport HD verwijst naar de NULL packet stream (PID = 0x1FFF). Een dergelijke PCR verwijzing naar de NULL packet stream mag alleen worden gebruikt om aan te geven dat er geen PCR gebruikt wordt wat bijvoorbeeld voorkomt bij data only streams. Bij TV kanalen wordt die PCR echter toegepast om video en audio te synchroniseren en dan klopt het niet als die PCR staat te verwijzen naar de NULL packet stream. In dit geval zou de PCR moeten verwijzen naar de video stream van Eurosport HD aangezien daar ook de PCR in verwerkt zit. De PCR PID zou dus gelijk moeten zijn aan de video PID, namelijk 3000 ofwel 0x0BB8.

Of Ziggo/Casema zit te rommelen in de PMT of Eurosport HD levert zelf een foutieve PMT, maar in dat laatste geval is het de taak van Ziggo/Casema om Eurosport op deze fout te wijzen als ze gewoon de PMT van Eurosport HD copieren i.p.v. zelf aan te maken. De Sony TV's accepteren kennelijk niet dat de PCR bij TV kanalen niet correct is met als gevolg dat het kanaal niet wordt weergegeven. De aanbevolen kabel ontvangers pikken het waarschijnlijk wel, maar dat kan weer tot gevolg hebben dat video en audio niet goed gesynchroniseerd worden. Even bellen met de helpdesk van Ziggo, maar dat gaan die helpdesk medewerkers nooit begrijpen aangezien dit soort dingen niet in hun script voorkomen en ze alleen in zeer uitzonderlijke gevallen problemen doorzetten naar de volgende lijn. Ze zullen dus waarschijnlijk wel vertellen dat het aan het gebruik van een niet aanbevolen ontvanger ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buffalo
rwb schreef op woensdag 20 augustus 2008 @ 19:21:
[...]

Nee de E serie is gelijk aan de W4xxx serie, en die heeft niet het DVB-C probleem ( Is geen alpahcrypt probleem overigens ) dat de oudere series hebben.

Er zit wel een Bug in die er voor zorgt dat alle zenders af en toe verdwijnen, maar dat is op te lossen door automatic updates aan te zetten.
In welke gevallen is de E serie dan gelijk aan de W serie? De W serie staat zoiezo toch 'hoger op de ladder' dan de E serie? Zoals eerder gezegd in dit topic zoek ik gebruikerservaringen met een 32V4500, en mij werd gezegd dat de V4500 te vergelijken is met de W4000!

Liggen al die types dan zo dicht bij elkaar? Met andere woorden, in principe als de W serie goede televisies zijn, zijn de V en E series dat ook?

Dit wil ik graag weten, want ik ga waarschijnlijk voor een 32V4500. Vanmiddag was ik bij Mediamarkt, maar daar wordt je ook niets wijzer. Ongeveer 60 tv's (als het er niet meer waren) stonden op een harde schijf aangesloten (vertelde de verkoper) die allerlij promo filmpjes afspeelde van MediaMarkt en recalmespotjes en meer van die ongein. Ik weet niet of er mensen zijn die wel eens in MediaMarkt Rotterdam Centrum komen, maar een tv uitzoeken lukt daar natuurlijk niet. Vooral de wat kleinere maten zoals 26 en 32 inch staan allemaal in de paden, waardoor je maximaal maar ongeveer recht 1,5 meter vanaf het beeld kan staan. Oftewel alle beelden zijn poeplelijk, waardoor goed beoordelen helaas niet mogelijk is. Dus ik heb vandaag helaas niet goed kunnen zien of de V4500 wat is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
Buffalo schreef op woensdag 20 augustus 2008 @ 21:00:
Liggen al die types dan zo dicht bij elkaar? Met andere woorden, in principe als de W serie goede televisies zijn, zijn de V en E series dat ook?
Via de website van Sony Nederland kan je verschillende modellen met elkaar vergelijken. Je ziet dan precies wat de onderlinge verschillen zijn en je zal dan zelf moeten afwegen wat je wel of niet belangrijk vindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buffalo
ArChie schreef op woensdag 20 augustus 2008 @ 21:04:
[...]

Via de website van Sony Nederland kan je verschillende modellen met elkaar vergelijken. Je ziet dan precies wat de onderlinge verschillen zijn en je zal dan zelf moeten afwegen wat je wel of niet belangrijk vindt.
Ja dat weet ik wel. Ik heb ook al 1 en ander vergeleken. Maar ik bedoel, zijn het bijwijze van spreke allemaal de zelfde toestellen, alleen met andere specificaties en dergelijke? Of zit er wel degelijk verschil in de ene Bravia met de andere?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
De v4500 ken ik niet, maar de E4000 serie is exact gelijk aan de W4000 serie alleen dan met een ander uiterlijk.

De V4000 is een goedkoper model als de W4000, die onder andere geen ccfl backlight heeft. De v4500 heeft die volgens de specs wel weer, maar hij heeft wel een ander paneel als de W4000. Het v4500 paneel heeft namenlijk een resolutie van 1366 x 768 en die van de E en W4000 van 1920 x 1080. Ook hebben de E en W serie een 10 bits paneel in tegenstelling tot de v4500 die een 8 bits paneel heeft. Verder heeft de V serie een CCFL backlight en de E en W een WCG-CCFL. En de V serie heeft zo te zien geen Usb aansluiting om je tv als photo viewer te gebruiken.

[ Voor 25% gewijzigd door Woy op 20-08-2008 21:41 ]

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BreeeZe
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:14

BreeeZe

Devt

ArChie schreef op woensdag 20 augustus 2008 @ 20:43:
[...]

Als ik het me goed herinner zit je bij Ziggo/Multikabel. Even gekeken wat er aan de hand is met Eurosport HD en dan blijkt dat de zogenaamde Program Clock Reference (PCR) verwijzing in de Program Map Table (PMT) van Eurosport HD verwijst naar de NULL packet stream (PID = 0x1FFF). Een dergelijke PCR verwijzing naar de NULL packet stream mag alleen worden gebruikt om aan te geven dat er geen PCR gebruikt wordt wat bijvoorbeeld voorkomt bij data only streams. Bij TV kanalen wordt die PCR echter toegepast om video en audio te synchroniseren en dan klopt het niet als die PCR staat te verwijzen naar de NULL packet stream. In dit geval zou de PCR moeten verwijzen naar de video stream van Eurosport HD aangezien daar ook de PCR in verwerkt zit. De PCR PID zou dus gelijk moeten zijn aan de video PID, namelijk 3000 ofwel 0x0BB8.
...KNIP ...
Goed speur werk :)

Misschien een idee om het op ziggo gebruikers forum te posten : http://ziggo-gebruikers.nl/forum/
Daar lezen en posten vaak mensen van ziggo zelf, hopelijk pikken ze het op!

• Alper587
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 09-09 09:58
Het valt me net op dat mijn 46W4000 strepen heeft als er volledig zwart beeld is in een donkere omgeving dus als er geen licht is (s' avonds en s' nachts bijvoorbeeld). Vooral te zien tussen het zappen, en niet wanneer ik naar een kanaal/film kijk. (tenminste is het mij niet opgevallen) Dit moet de backlight zijn. Wie heeft dit probleem nog meer ? Heb ik een defecte tv? Eerlijk gezegd ben ik niet super tevreden over deze TV want ik begin steeds meer fouten te ontdekken. Eerst het gebrom uit de TV en nu de witte strepen. Word er niet goed van.....

Afbeeldingslocatie: http://img381.imageshack.us/img381/1774/mmc46w40001mt8.jpg

[ Voor 38% gewijzigd door Alper587 op 21-08-2008 04:46 ]

• Buffalo
rwb schreef op woensdag 20 augustus 2008 @ 21:36:
De v4500 ken ik niet, maar de E4000 serie is exact gelijk aan de W4000 serie alleen dan met een ander uiterlijk.

De V4000 is een goedkoper model als de W4000, die onder andere geen ccfl backlight heeft. De v4500 heeft die volgens de specs wel weer, maar hij heeft wel een ander paneel als de W4000. Het v4500 paneel heeft namenlijk een resolutie van 1366 x 768 en die van de E en W4000 van 1920 x 1080. Ook hebben de E en W serie een 10 bits paneel in tegenstelling tot de v4500 die een 8 bits paneel heeft. Verder heeft de V serie een CCFL backlight en de E en W een WCG-CCFL. En de V serie heeft zo te zien geen Usb aansluiting om je tv als photo viewer te gebruiken.
Wat ik begreep was, dat de V en W serie gelijk aan elkaar waren, maar dat het grootste verschil is, dat de W serie FullHD is en de V serie niet.
De V4500 heeft overigens wel een USB aansluiting aan de zijkant.

Waar haal jij die specs vandaan dan, dat het een 8 bits scherm is en CCFL backlight heeft?

Het is ook zo, dat de V4500 een HD tuner heeft, dat hebben andere modellen weer niet van Sony. Een groot pluspunt vind ik.

Wat ik me verder nog afvraag: Als ik de pricewatch bekijk, zie ik dat een 32E4xxx en/of 32D4xxx duurder is dan bijvoorbeeld een 32V4500. Ik vraag me dan toch af waar hem dat in zit?
Want:
1: Volgens Sony staat de V-serie boven de E en D serie.
2: De 32V4500 is van juni dit jaar. (Van de D3000 bijvoorbeeld weet ik dat die uit 2007 is.

Ik snap er geen jota meer van 8)7

• Roy Batty
BreeeZe schreef op woensdag 20 augustus 2008 @ 21:40:
[...]

Goed speur werk :)

Misschien een idee om het op ziggo gebruikers forum te posten : http://ziggo-gebruikers.nl/forum/
Daar lezen en posten vaak mensen van ziggo zelf, hopelijk pikken ze het op!
ArChie, inderdaad......"knap speurwerk Derrick"...BreeeZe: op dit forum leeft inderdaad al een paar jaar het topic: "Gaat Ziggo proberen het gebruik van de Alphacrypt te saboteren?" Daar komen ook regelmatig reacties van Ziggo-medewerkers voorbij, tenminste....de kwaliteit van hun reacties doet vermoeden dat ze er echt wel werken. ArChie...ik was zo vrij om de tip van BreeeZe ter harte te nemen en heb je text integraal op dit forum gezet, uiteraard met bronvermelding ;) .

• BlackiE1982
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10-09 19:42
Buffalo schreef op donderdag 21 augustus 2008 @ 08:35:
[...]

Wat ik begreep was, dat de V en W serie gelijk aan elkaar waren, maar dat het grootste verschil is, dat de W serie FullHD is en de V serie niet.
De V4500 heeft overigens wel een USB aansluiting aan de zijkant.

Waar haal jij die specs vandaan dan, dat het een 8 bits scherm is en CCFL backlight heeft?

Het is ook zo, dat de V4500 een HD tuner heeft, dat hebben andere modellen weer niet van Sony. Een groot pluspunt vind ik.

Wat ik me verder nog afvraag: Als ik de pricewatch bekijk, zie ik dat een 32E4xxx en/of 32D4xxx duurder is dan bijvoorbeeld een 32V4500. Ik vraag me dan toch af waar hem dat in zit?
Want:
1: Volgens Sony staat de V-serie boven de E en D serie.
2: De 32V4500 is van juni dit jaar. (Van de D3000 bijvoorbeeld weet ik dat die uit 2007 is.

Ik snap er geen jota meer van 8)7
De W-serie heeft ook een HD-tuner en USB-aansluiting. Verder een 10bit paneel, zodat de W boven de V komt.

Leeg

• _Gump_
  • Niet online
Alper587 schreef op donderdag 21 augustus 2008 @ 04:28:
Het valt me net op dat mijn 46W4000 strepen heeft als er volledig zwart beeld is in een donkere omgeving dus als er geen licht is (s' avonds en s' nachts bijvoorbeeld). Vooral te zien tussen het zappen, en niet wanneer ik naar een kanaal/film kijk. (tenminste is het mij niet opgevallen) Dit moet de backlight zijn. Wie heeft dit probleem nog meer ? Heb ik een defecte tv? Eerlijk gezegd ben ik niet super tevreden over deze TV want ik begin steeds meer fouten te ontdekken. Eerst het gebrom uit de TV en nu de witte strepen. Word er niet goed van.....

[afbeelding]
Wat is de bron?

Verwijderd

Buffalo schreef op woensdag 20 augustus 2008 @ 10:53:
[...]

Op welke TV gebeurd dit? Ook een V4500? Laat in dat geval weten of je tevreden bent over de beeldkwaliteit!!
40W4000. Overigens ben ik nog geen eurosport HD tegengekomen. Weet niet of deze in het standaardpakket van Caiway zit, of dat er toch iets mis is. Ik heb overigens de service-update functie uitstaan i.v.m. de vermelde problemen hiermee.

• Jorn1986
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-09 23:25

[afbeelding]
Heb je de instellingen van de TV wel verandert sinds je hem nieuw hebt? Mij lijkt dat de backlight veel te hoog staat.

• Buffalo
BlackiE1982 schreef op donderdag 21 augustus 2008 @ 09:55:
[...]

De W-serie heeft ook een HD-tuner en USB-aansluiting. Verder een 10bit paneel, zodat de W boven de V komt.
Hm, maar als dat enigste verschillen zijn zou je ze allebij even goed kunnen noemen lijkt mij. Weet alleen niet of je het verschil ziet tussen een 8 of 10 bit paneel. En wat het voordeel van het 1 met het ander is. Daar heb ik me nog niet in verdiept.

Ik heb ook nog niet echt antwoord gehad op mijn eerder stukje. Alleen wat jij nu zegt over de verschillen. Maar niet van die D en E serie in vergelijking met de V serie, ook qua prijs!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Het 10Bits paneel is gewoon een compleet ander (beter) paneel, ook hebben de W en E serie een beter Backlight. Of je dat de prijs waard vind moet je zelf weten, maar ook in mijn vorige post heb ik de verschillen uitgelegd.

Als je het niet weet moet je in de winkel de tv's naast elkaar zien en dan beslissen, maar daar is het ook moeilijk omdat de instellingen in de winkels weer anders zijn dan dat je thuis zult hebben.

Maar nogmaals, de W en E zijn exact helzelfde, en de V is gewoon een model lager. Dat maakt het geen slechte tv, maar iedereen zal zelf moeten kiezen wat de beste TV is voor zijn of haar budget.

• Alper587
Jorn1986 schreef op donderdag 21 augustus 2008 @ 10:48:
[...]

Heb je de instellingen van de TV wel verandert sinds je hem nieuw hebt? Mij lijkt dat de backlight veel te hoog staat.
Ook als ik hem op Minimaal zet heb ik die strepen. Het word natuurlijk wel iets onopvallender, maar toch heb ik ze. Hebben jullie dat ook?

• Alper587
Wat voor vraag is dit?

• _Gump_
  • Niet online
Wat is de bron, analoog, digitaal, videorecorder, dvd speler, spelcomputer, pc, enz..............

Ik zal vanavond voor je kijken of ik deze strepen ook heb, is me iig nooit opgevallen.

[ Voor 31% gewijzigd door _Gump_ op 21-08-2008 13:03 ]

• Buffalo
rwb schreef op donderdag 21 augustus 2008 @ 12:01:
Het 10Bits paneel is gewoon een compleet ander (beter) paneel, ook hebben de W en E serie een beter Backlight. Of je dat de prijs waard vind moet je zelf weten, maar ook in mijn vorige post heb ik de verschillen uitgelegd.

Als je het niet weet moet je in de winkel de tv's naast elkaar zien en dan beslissen, maar daar is het ook moeilijk omdat de instellingen in de winkels weer anders zijn dan dat je thuis zult hebben.

Maar nogmaals, de W en E zijn exact helzelfde, en de V is gewoon een model lager. Dat maakt het geen slechte tv, maar iedereen zal zelf moeten kiezen wat de beste TV is voor zijn of haar budget.
Eigenlijk zorgt een beter backlight en paneel voor de veel hogere prijs? Overigens zit het hem natuurlijk ook in dat de meeste tv's van de W serie en alle tv's van de E serie FullHD zijn.

Waar ik gewoon mee zit ook, is dat ik niet goed kan vergelijken in de winkel. Qua specificaties lijkt mij de 32V4500 een ideale keuze. Maar ik wil hem wel eerst zien, en zoals gezegd, is dat MediaMarkt helaas niet gelukt.

• Alper587
_Gump_ schreef op donderdag 21 augustus 2008 @ 13:03:
Wat is de bron, analoog, digitaal, videorecorder, dvd speler, spelcomputer, pc, enz..............

Ik zal vanavond voor je kijken of ik deze strepen ook heb, is me iig nooit opgevallen.
Ooo oké. Maar het maakt natuurlijk niet uit welke bron je hebt aangesloten. Nogmaals: die verticale strepen die door het scherm lopen zijn de backlights, dus die heb je altijd en verdwijnt niet bij een andere bron aansluiting. Als het beeld helemaal zwart wordt (o.a. tijdens het zappen) dan kan je deze strepen zien. Tijdens digitaal kijken merk ik er namelijk niets van, maar tussen het zappen krijg je een zwart beeld en daarop kan ik vooral 's nachts en s' avonds duidelijk zien dat er strepen lopen op het scherm. Dit is het bekende backlightprobleem, dat bij sommige LCD aan de orde zijn. Overdag (lichte omgeving) zijn deze strepen NIET te zien. Ik heb nu van niemand gehoord dat hij/zij het ook heeft dus ga er van uit dat de mijne defect is......!?

Afbeeldingslocatie: http://img381.imageshack.us/img381/1774/mmc46w40001mt8.jpg

[ Voor 26% gewijzigd door Alper587 op 21-08-2008 13:16 ]

• Jack3770
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 05-04-2024
Alper587 schreef op donderdag 21 augustus 2008 @ 13:09:
[...]

Ooo oké. Maar het maakt natuurlijk niet uit welke bron je hebt aangesloten. Nogmaals: die verticale strepen die door het scherm lopen zijn de backlights, dus die heb je altijd en verdwijnt niet bij een andere bron aansluiting. Als het beeld helemaal zwart wordt (o.a. tijdens het zappen) dan kan je deze strepen zien. Tijdens digitaal kijken merk ik er namelijk niets van, maar tussen het zappen krijg je een zwart beeld en daarop kan ik vooral 's nachts en s' avonds duidelijk zien dat er strepen lopen op het scherm. Dit is het bekende backlightprobleem, dat bij sommige LCD aan de orde zijn. Overdag (lichte omgeving) zijn deze strepen NIET te zien. Ik heb nu van niemand gehoord dat hij/zij het ook heeft dus ga er van uit dat de mijne defect is......!?

[afbeelding]
Ik weet 1 ding, als de mijne er zo zou uitzien ging hij de eerste dag al terug naar de winkel! Dit kan echt niet voor zo'n duur scherm!
Ik heb een paar oneffenheden (lichtere vlekken) linksboven, rechtsboven en in het midden onderaan, en ik twijfel al omdat ik me eraan erger. Er zijn genoeg exemplaren die niks hebben, dus eigenlijk wil je er dan toch zo een voor die prijs. In principe zie ik het enkel bij het zappen en bij heel donkere zwarte scènes. Ik ga een van dees ook eens een foto pakken, maar ik vrees dat 't bij mij echt te miniem is om over te klagen.

• Buffalo
Ik heb trouwens nog wel een praktische vraag:

Voor de mensen die hun scherm aan de muur hebben hangen, is het dan makkelijk om kabels in de achterkant van de tv te steken of te verwijderen? Zou onhandig zijn om steeds het scherm van de muur te halen!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Alper zo te zien heb je de foto met een vrij lange sluiter tijd genomen. Maar ik heb dat met mijn W4210 ieder geval totaal niet.

• ArChie
  • Niet online
Roy Batty schreef op donderdag 21 augustus 2008 @ 09:35:
ArChie...ik was zo vrij om de tip van BreeeZe ter harte te nemen en heb je text integraal op dit forum gezet, uiteraard met bronvermelding.
Kennelijk heeft het geholpen aangezien bij Ziggo/Casema de PCR nu weer staat te wijzen naar video stream PID (3000) van Eurosport HD i.p.v. de NULL packet stream. Verder heeft Ziggo/Casema nu ook het Engelstalige AC-3 geluid toegevoegd waar al tijden om gevraagd werd door diverse gebruikers.

• ArChie
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 21 augustus 2008 @ 10:42:
40W4000. Overigens ben ik nog geen eurosport HD tegengekomen. Weet niet of deze in het standaardpakket van Caiway zit, of dat er toch iets mis is. Ik heb overigens de service-update functie uitstaan i.v.m. de vermelde problemen hiermee.
Volgens mij geeft CAIW nog geen Eurosport HD door. Dit kan je nakijken op de CAIW website.

Verwijderd

[afbeelding]
Heb ik ook met mijn 52v4000 maar dan horizontaal.
Jij heb jou backlight te hoog staan.
Contrast op max zetten en dimmen of verhogen met backlight.
Het backlight minder zetten als het donker is in je kamer.
Als het licht in mijn kamer is zet ik backlight omhoog.
Hier heeft ook Philips lcd last van en andere merken ook.
Vooral goed te zien met backlight op een hoge stand en contrast op max en helderheid op 50 en kleur op 50 en geen beeldverbeteraars aan.
2 lcd`s terug had ik een v32a10 en die had 0,0% geen backlight probleem.
Mijn ervaring met lcd`s is, hoe groter het scherm hoe meer het backlight probleem.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 21-08-2008 20:28 ]

• superpolm
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 01-09 15:48
superpolm schreef op zondag 17 augustus 2008 @ 18:47:
Klopt het wat in het eerst topic staat, nl: dat het enige verschil tussen de x3000 en x3500 is de omlijsting. Op kieskeurig lees ik dat het verschil de HD-decoder is.

?

• Alper587
rwb schreef op donderdag 21 augustus 2008 @ 17:56:
Alper zo te zien heb je de foto met een vrij lange sluiter tijd genomen. Maar ik heb dat met mijn W4210 ieder geval totaal niet.
Of je hebt nog nooit goed opgelet of jij hebt een sony die heel goed is. Namelijk, bij de meeste lcd's hebben veel mensen hier last van. Op verschillende forums kan je het lezen, maar er zijn ook mensen die zeggen totaal zwart beeld te hebben zonder deze strepen. Vooral de Sony die in Spanje wordt gemaakt heeft dat. Slechte kwaliteit vind ik dat, misschien verklaart dat de prijs van Sony (namelijk lager als de philips).

Ik sta voor de TV en ik hoor het irritante piep/brom geluid. Dit toont ook aan dat de kwaliteit niet in orde is.

[ Voor 8% gewijzigd door Alper587 op 21-08-2008 21:44 ]

• /\/\|)
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15-08 18:22
Alper587 schreef op donderdag 21 augustus 2008 @ 21:43:
[...]

Of je hebt nog nooit goed opgelet of jij hebt een sony die heel goed is. Namelijk, bij de meeste lcd's hebben veel mensen hier last van. Op verschillende forums kan je het lezen, maar er zijn ook mensen die zeggen totaal zwart beeld te hebben zonder deze strepen. Vooral de Sony die in Spanje wordt gemaakt heeft dat. Slechte kwaliteit vind ik dat, misschien verklaart dat de prijs van Sony (namelijk lager als de philips).

Ik sta voor de TV en ik hoor het irritante piep/brom geluid. Dit toont ook aan dat de kwaliteit niet in orde is.
Eerder:
p.s: ik bied mijn excuses aan vanwege mijn negatieve uitingen over de Sony W4000. Het is een prachtige TV en echt dus beter dan de philips lcd's. Ik heb een grote vergissing gemaakt. Nadat ik ze naast elkaar had gezien zag ik het verschil direct. Sony ziet er scherper en kleurrijker uit. Zelfs de Sony X3500 serie heeft betere kleuren en beeld dan de Philips. Wat een sukkel ben ik toch dat ik dat niet eerder heb kunnen zien en onjuiste opmerkingen maakte
Je switched wel vaak van mening.

• Alper587
/\/\|) schreef op donderdag 21 augustus 2008 @ 23:27:
[...]

Eerder:

[...]

Je switched wel vaak van mening.
Het heeft geen zin om oude koeien uit de sloot te halen. Ik vind het raar dat je weer over mijn mening moet posten. Je hebt zeker niets zinnigs te posten? Vooral als het belangrijk is ONTOPIC te blijven. Met slechte kwaliteit bedoel ik de backlight dat strepen vertoont op zwarte achtergrond en dat het bromt/piept. Ik vind het beeld nog steeds prachtig om te zien, daar zeg ik ook niets negatiefs meer over. Dus ophouden met je gezeik en pas wat posten als het over de TV gaat.

p.s: het is tenslotte mijn mening en niet die van jou dus ik mag hem switchen als ik dat wil. Gaat jou helemaal niets aan. :z

[ Voor 31% gewijzigd door Alper587 op 21-08-2008 23:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• /\/\|)
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15-08 18:22
Alper587 schreef op donderdag 21 augustus 2008 @ 23:48:
[...]

Het heeft geen zin om oude koeien uit de sloot te halen. Ik vind het raar dat je weer over mijn mening moet posten. Je hebt zeker niets zinnigs te posten? Vooral als het belangrijk is ONTOPIC te blijven. Met slechte kwaliteit bedoel ik de backlight dat strepen vertoont op zwarte achtergrond en dat het bromt/piept. Ik vind het beeld nog steeds prachtig om te zien, daar zeg ik ook niets negatiefs meer over. Dus ophouden met je gezeik en pas wat posten als het over de TV gaat.

p.s: het is tenslotte mijn mening en niet die van jou dus ik mag hem switchen als ik dat wil. Gaat jou helemaal niets aan. :z
Als het beeld prachtig is, dan is het toch goed? Wat boeit jou het of je strepen ziet op een zwarte achtergrond in een erg donkere omgeving. In de praktijk merk je daar niets van, toch?

Wat betreft die brom. Als je die kunt horen op de plek waar je naar de TV kijkt en je eraan stoort, dan zou ik als ik jou was terug gaan naar de winkel. Wellicht helpt een ander exemplaar, of anders een ander type of merk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alper587
/\/\|) schreef op vrijdag 22 augustus 2008 @ 01:58:
[...]

Als het beeld prachtig is, dan is het toch goed? Wat boeit jou het of je strepen ziet op een zwarte achtergrond in een erg donkere omgeving. In de praktijk merk je daar niets van, toch?

Wat betreft die brom. Als je die kunt horen op de plek waar je naar de TV kijkt en je eraan stoort, dan zou ik als ik jou was terug gaan naar de winkel. Wellicht helpt een ander exemplaar, of anders een ander type of merk.
Ja, het beeld is prachtig op de zwarte strepen ná. Je merkt het met gemak bij een zwarte achtergrond en dit stoort me. Ja, het gebrom/piep van de TV is voor mij als enigste (thuis) hoorbaar op een kijkafstand van 3,5 meter met geluid op dempen of op een laag niveau. Morgen ga ik naar de winkel want heb nog 2 dagen de tijd om te ruilen, en anders ben ik dik te laat. Ben benieuwd of ze mij deze keer weer willen wijsmaken dat er iemand van Sony moet langskomen. Ongelovelijk dat ze dit kunnen zeggen terwijl er duidelijk in hun voorwaarden staat dat je binnen 14 dagen kan omruilen zonder reden. En dan durven ze nog te zeggen dat het gerepareerd kan worden indien er een defect wordt gevonden (een nieuwe TV laat ik niet repareren). Een lcd kopen is net als de loterij spelen. Dan heb je weer strepen op je tv en dan weer niet. Hopelijk zal de nieuwe géén last hebben van piepen en backlight strepen.

[ Voor 15% gewijzigd door Alper587 op 22-08-2008 03:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roy Batty
ArChie schreef op donderdag 21 augustus 2008 @ 19:15:
[...]

Kennelijk heeft het geholpen aangezien bij Ziggo/Casema de PCR nu weer staat te wijzen naar video stream PID (3000) van Eurosport HD i.p.v. de NULL packet stream. Verder heeft Ziggo/Casema nu ook het Engelstalige AC-3 geluid toegevoegd waar al tijden om gevraagd werd door diverse gebruikers.
Ja, Eurosport is weer in beeld. Kan zijn dat er ook klachten binnengekomen waren van mensen met een Ziggo-gecertificeerde HD-decoder of...er zit een Ziggo O-) Engelbewaarder voor de Alphacrypt CAM op dat forum, die heeft er misschien zelf ook een.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buffalo
Alper587 schreef op vrijdag 22 augustus 2008 @ 03:02:
[...]

Ja, het beeld is prachtig op de zwarte strepen ná. Je merkt het met gemak bij een zwarte achtergrond en dit stoort me. Ja, het gebrom/piep van de TV is voor mij als enigste (thuis) hoorbaar op een kijkafstand van 3,5 meter met geluid op dempen of op een laag niveau. Morgen ga ik naar de winkel want heb nog 2 dagen de tijd om te ruilen, en anders ben ik dik te laat. Ben benieuwd of ze mij deze keer weer willen wijsmaken dat er iemand van Sony moet langskomen. Ongelovelijk dat ze dit kunnen zeggen terwijl er duidelijk in hun voorwaarden staat dat je binnen 14 dagen kan omruilen zonder reden. En dan durven ze nog te zeggen dat het gerepareerd kan worden indien er een defect wordt gevonden (een nieuwe TV laat ik niet repareren). Een lcd kopen is net als de loterij spelen. Dan heb je weer strepen op je tv en dan weer niet. Hopelijk zal de nieuwe géén last hebben van piepen en backlight strepen.
Ik weet niet hoe de voorwaarden precies in elkaar zitten, maar als je 14 dagen de tijd had, had je ook al eerder terug kunne gaan natuurlijk. Als ze nu een Sony monteur gaan langssturen, weet ik niet of je de tv daarna alsnog mag omruilen indien de brom en strepen er nog steeds zijn.
Je hebt last van die brom of niet. Als dat de eerste dag zo is en je ergert je er al aan, dan zal dat de dagen erna ook wel zo zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackiE1982
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10-09 19:42
Eurosport HD doet het weer.
Zijn er ook mensen die Humor TV kunnen bekijken zonder extra pakket?
Bij mij wel, op een W4000 met Alphacrypt in Ziggo (oud Casema) gebied.

Leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakersOnly
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:22
BlackiE1982 schreef op vrijdag 22 augustus 2008 @ 09:14:
Zijn er ook mensen die Humor TV kunnen bekijken zonder extra pakket?
Bij mij wel, op een W4000 met Alphacrypt in Ziggo (oud Casema) gebied.
Hier ook, net als nog een paar andere kanalen. (Ziggo, @Home Limburg)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grindtegel
Ik heb gisteren ook nog even gekeken naar mijn W3000 maar ik zie absoluut geen strepen. Dus totaal niet en ook niet bij een volledig zwart beeld. Ook hoor ik geen brom, zelfs niet van dichtbij.

Ik heb wel heel veel instellingen aangepast in het begin. Ten eerste alle toeters en bellen die het beeld zogenaamd beter maken (maar dus eigenlijk slechter) uitgezet en daarna contrast, backlight etc veranderd.

De standaard beeldinstellingen van Sony zijn waardeloos, heb je daar al wat mee gespeeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Gump_
  • Niet online
Op mijn tv, ook uit Spanje :z , mooi vlak beeld. Totaal geen last van strepen of wat dan ook. Sterker nog op de el cheapo Philips in de slaapkamer ook niet. Ik zou je instellingen maar eens goed nalopen en eventueel hier eens posten. Anders is het gewoon een garantiekwestie en dan moet er inderdaad iemand van Sony langskomen.

Een paar brakke telefoonpics:

http://img258.imageshack.us/my.php?image=21082008001jg4.jpg
http://img49.imageshack.us/img49/1236/21082008002nj2.jpg
http://img151.imageshack.us/img151/773/21082008003gw3.jpg

[ Voor 32% gewijzigd door _Gump_ op 22-08-2008 10:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
Roy Batty schreef op vrijdag 22 augustus 2008 @ 08:28:
Ja, Eurosport is weer in beeld. Kan zijn dat er ook klachten binnengekomen waren van mensen met een Ziggo-gecertificeerde HD-decoder of...er zit een Ziggo O-) Engelbewaarder voor de Alphacrypt CAM op dat forum, die heeft er misschien zelf ook een.
Ik heb nergens klachten gelezen van klanten met aanbevolen HDTV kabelontvangers. Normaal lees je het snel genoeg op de diverse forums als er iets mis is met de aanbevolen ontvangers. Ziggo is zelf verantwoordelijk voor de levering van een correct signaal, dus was het aan Ziggo om dit probleem op te lossen.

Gezien alle problemen met die aanbevolen kabel ontvangers vind ik de term "gecertificeerd" overigens wat overdreven, want wat is bijvoorbeeld in deze situatie met een fout signaal het juiste gedrag van een kabel ontvanger? Is dat gedrag in een certificeringseis van Ziggo vastgelegd en wordt daar ook opgetest? Hadden de aanbevolen kabel ontvangers in dit geval misschien net als de Sony TV's het signaal moeten afwijzen omdat het ook tot problemen kan leiden met de synchronisatie van beeld en geluid? Irdeto zal als leverancier en ontwikkelaar van het Irdeto Conditional Access System (CAS) ongetwijfeld aan certificering van de Conditional Access Module (CAM) functionaliteit doen en ook beschikken over de benodigde certificeringsfaciliteiten voor de Irdeto CAM, maar dat is maar een onderdeel van het gehele DVB gebeuren. De HDMI aansluiting is als het goed is ook gecertificeerd, maar dat maakt het geheel nog niet een gecertificeerde kabel ontvanger. In dit geval een nietszeggende term waar de kabelbedrijven graag mee schermen. De specificaties van het DVB systeem zoals dat door de Irdeto kabelbedrijven in Nederland wordt toegepast zijn niet eens openbaar, dus laat staan dat die certificeringseisen van deze kabelbedrijven op te vragen zijn.

De praktijk heeft wel aangetoond dat een aanbevolen ontvanger geen enkele garantie is voor een probleemloos functionerende ontvanger. In het verleden was er bijvoorbeeld sprake van een afwijking in het signaal van Multikabel waarbij soms een Conditional Acces (CA) descriptor 1 byte langer was dan volgens de specificaties. Die extra byte zat aan het einde van de structuur en alle overige data van die CA descriptor was correct qua formattering en inhoud. Alle door de kabelbedrijven aanbevolen kabelontvangers bleven normaal functioneren met uitzondering van de Samsung DCB-P850R. Die DCB-P850R controleerde kennelijk of de CA descriptor een bepaalde lengte had en negeerde de CA descriptor indien dat niet het geval was terwijl de benodigde data gewoon uitleesbaar was. Dat leverde zeer vreemd gedrag op omdat die CA descriptor door Multikabel in de meeste Transport Streams wel met de juiste lengte werd verzonden. De vraag was sowieso wat het juiste gedrag had moeten zijn van de kabel ontvangers op dit afwijkende signaal. Moet een kabel ontvanger uberhaupt de lengtes controleren van structuren of is het juist toegestaan dat de lengte van structuren kan groeien mits de opbouw van de voorgaande velden in die structuur gelijk blijft zodat in de toekomst onvoorziene uitbreidingen toegevoegd kunnen worden? De hamvraag was echter waarom dit probleem niet was ontdekt tijdens de keuring van de DCB-P850R door de kabelbedrijven. Eén van de symptomen was namelijk dat de DCB-P850R bij de meeste Sport1 kanalen geen geluid gaven, toch iets dat tijdens een goede test met het life signaal van Multikabel nauwelijks over het hoofd gezien kon worden en dat nog afgezien van het vreemde gedrag waarbij kanalen soms wel en soms niet bekeken konden worden. Vanaf de introductie van die Samsung ontvanger regende het toen dan ook klachten bij Multikabel klanten terwijl die klanten dachten een goedgekeurde ontvanger aangeschaft te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey, ik heb een vraagje over de Sony KDL 40X2000

Via een actie van de Postbank kan ik deze TV voor 1300 euro krijgen en ik vroeg me af of dit een goeie deal is.

Ik heb de sticky gelezen en ik weet dat er nooit een perfecte tv zal zijn (tenzij je heel erg veel geld te verspillen hebt), maar ik vroeg me af of er nog hele grote minpunten aan dit model kleven en zoja, welke?

En ik wil mn pc en Xbox360 op aansluiten, is deze tv daar geschikt voor? (ik weet niet precies wat het is, maar was 1:1 pixel mapping hier niet belangrijk bij?)

Wat verder misschien ook als een aardig nadeel beschouwt zou kunnen worden is dat ik op het moment (ik ga morgen denk ik even telefoontje plegen) nog niet weet hoe het met de garantie zit. Dit is een actie via het internet en ik koop 'm dus niet in de winkel of wat dan ook.

Maar, even afgezien van de garantie, is dit een goeie deal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcrash
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-11-2019

mindcrash

Rebellious Monkey

Verwijderd schreef op vrijdag 22 augustus 2008 @ 10:42:
Hey, ik heb een vraagje over de Sony KDL 40X2000

Via een actie van de Postbank kan ik deze TV voor 1300 euro krijgen en ik vroeg me af of dit een goeie deal is.
Televisie uit 2006 voor 1300 euro? Lijkt op oude voorraad van een of andere partij die gedumpt wordt voor een leuk uitziend prijsje...
Maar, even afgezien van de garantie, is dit een goeie deal?
Ik denk dat er tegenwoordig wel voor 1300 euro televisies met wat betere beeldverwerking te vinden zijn, zoals de 40W4000 van Sony.

"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ArChie schreef op donderdag 21 augustus 2008 @ 19:24:
[...]

Volgens mij geeft CAIW nog geen Eurosport HD door. Dit kan je nakijken op de CAIW website.
Klopt, zelfs niet in het HD pakket.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demon_Eyez
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-06 20:40
Kon het niet zo snel vinden via google of de search dus drop m'n vraag hier.

Ik heb een Bravia 40S3000 , dus HD Ready met native 1360x768.
De TV is aangesloten via DVI naar HDMI op een Radeon HD4850.
Nu wordt 1360x768 @ 60Hz gebruikt om de desktop weer te geven.

Ik draai ook Media Portal en heb best veel PAL materiaal. Hoe stel ik in dat er 1360x768 @ 50Hz wordt gebruikt in plaats van 60Hz?
Ik gebruik ReClock en die geeft nagenoeg altijd aan dat er geen optimale refresh wordt gebruikt (omdat m'n S3000 continu @60Hz draait) , dus een geel icoon ipv groen
Moet ik bijvoorbeeld met PowerStrip aan de slag en ondersteund de 40S3000 1360x768 @ 50Hz wel?

i7-3770K @ 4800 MHz | 2x4096 G.Skill F3-2400C10D-8GTX @ 2400 MHz | Gigabyte Z77X-UD5H-WB WIFI | Asus HD7950 DCU2 met Swiftech Komodo Ful Cover

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RMG888
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 08:26
Hier een kleine recensie van de Sony 40V4000 ongeveer een maand geleden aangeschaft.

Ik was al een tijdje op zoek naar een nieuwe TV. Vanwege het grote aanbod ben ik trouw gebleven aan het oude vertrouwde Sony. Vervolgens heb ik gekeken welke modellen goed aangeschreven staan voor een goede prijs. LCD of Plasma: Toch voor LCD gegaan aangezien er veel zonlicht in mijn woonkamer schijnt. Mijn budget lag rond de €1000. De D3500 was mijn voorkeur. Niet te duur (rond mijn budget) en toch FULL HD met een groot formaat: 40 inch.

In de winkel wezen kijken en het beeld zag er goed uit. De D3500 stond naast de V4000 en de W4000. Ik zag nagenoeg geen verschil tussen de 3 monitoren. Aan technische specificaties sprak de V4000 toch meer aan. Ik heb in de winkel op verschillende afstanden gekeken en uit verschillende hoeken. Geen op of aanmerkingen tot nu toe.

Uiteindelijk ben ik voor de V4000 gegaan vanwege 3 HDMI aansluitingen, betere contrastwaarde en de Bravia engine 2 (D3500 heeft de voorganger). Aangeschaf voor €1162 via de webshop van Tom Coronel (goede service trouwens!).

Thuis uitgepakt en aangesloten op de analoge kabel. Het beeld was analoog al erg duidelijk. Ik had geen last van de zon die op dat moment volop in de woonkamer aanwezig was. Vervolgens aangesloten op de digitale kabel: nog beter en helderder beeld! Heldere kleuren en overdag was het zwart, zwart.

`s avonds is het zwart wel iets "lichter". Je kunt in de instellingen het een en ander aanpassen, maar het blijft iets te licht. Verder niet storend en zeker niet teleurstellend. Daarna mijn surround DVD set aangesloten via HDMI (Sony DZ260 met 1080p upscaler). Super helder beeld. Tevens is de aspect goed aan te passen aan het beeld, zodat elk beeld op de volledige grootte van je LCD TV kan weergeven.

Ik heb de NMT: Popcorn Hour via HDMI aangesloten voor mijn HD stuff. 1 woord: SUPER! De helderheid/kwaliteit is natuurlijk vele malen beter dan de surround set.

Al met al ben ik erg tevreden over de TV. Het belangrijkste voor mij was de helderheid overdag, en hierop is niets aan te merken. De zwartwaardes konden iets beter (alleen `s avonds zichtbaar), maar zoals ik al zei, is dit niet storend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furfoot
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08:52
Voor alle mensen die steeds klagen over slechte zwart waardes 's avonds: Probeer eens de licht sensor aan te zetten in de instellingen dat werkt voor mij echt perfect. Overdag zet deze de backlight hoger zodat alles lekker helder blijft en 's avonds gaat de backlight omlaag zodat er nog steeds mooie diepe zwarten blijven.

Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een vraag m.b.t. het gebruik van de DVB-C tuner in de W4000 in combinatie met de DVD/HDD recorder RDR-HX750.

De gebruiksaanwijzing (en volgens mij dus ook het uiteindelijke gebruik) van de laatste gaat uit van het gebruik van een set-top box voor het decoderen van het digitale tv-signaal. Gevolg is dat ik nog geen opstelling heb kunnen vinden waarbij ik een digitaal gedecodeerd signaal met de recorder kan opnemen (inclusief zenders die door de AlphaCrypt CAM-module worden van de Smartcard worden gehaald). Daar de kabel vanuit de muur direct naar de recorder gaat, zonder tussenkomst van een set-top box, lijk ik dus alleen een analoog signaal te kunnen opnemen.

Heb ik gelijk of heeft iemand voor mij het verlossende antwoord??? (en dan bedoel ik natuurlijk niet een set-top box plaatsen...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Furfoot schreef op vrijdag 22 augustus 2008 @ 17:47:
Voor alle mensen die steeds klagen over slechte zwart waardes 's avonds: Probeer eens de licht sensor aan te zetten in de instellingen dat werkt voor mij echt perfect. Overdag zet deze de backlight hoger zodat alles lekker helder blijft en 's avonds gaat de backlight omlaag zodat er nog steeds mooie diepe zwarten blijven.
Ik pas het backlight liever zelf aan.
Als ik pc (internet) zet ik backlight op min en met games en tv kijken op 6.
Power saving heb ik altijd op verlaagd energieverbruik.
Er hangt ook een lamp precies achter mijn lcd.
Daardoor komen de zwart waardes nog beter tot hun recht.
Ik heb dan ook altijd mooie zwart waardes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BGumble
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 16:33
Uitgebreide review van de KDL40V4000: http://www.hdtvtest.co.uk...00-review-20080822127.htm.

Ziet er goed uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alper587
Eindelijk na het steeds aandringen dat ik wilde ruilen, zijn ze vandaag akkoord gegaan. BCC never NOOIT meer dus voor mij...Zo slechte service, adviseer dan ook aan iedereen niet bij de BCC te kopen. Van het kastje naar muur systeem is daar actief en nadat je de TV gekocht heb is de service bar slecht. Na 2 weken bellen (sony + hoofdkantoor bcc) en aandringen in de winkel hebben ze pas een akkoord gegeven voor de omruiling. Indien ik een andere model of type wilde was dat geen probleem. Werkelijk belachelijk! Ik heb Sony gebeld en het probleem uitgelegd en die zeggen dat ze de TV gaan repareren indien er een monteur komt. Hier natuurlijk niet mee akkoord gegaan want de TV is pas 2 weken oud, en ik laat absoluut geen nieuwe TV repareren en vooral eentje voor zo'n hoge prijs. Dan verwacht je wel dat het (bijna) foutloos is. Ook gevraagd of ze bekend waren met het backlight probleem en het gepiep, maar ze zeiden dat het een nieuwe toestel was en er nog geen negatieve berichten over zijn. Daarna weer met hoofdkantoor van BCC gebeld en hun hebben contact opgenomen met de filiaal. Nu gaan ze dus opeens wel akkoord met de ruiling. Foute boel bij de BCC!

Tenslotte: ik krijg een nieuwe 46W4000 of 46W4210 (dat is met de zwarte onderkant). Hierover ga ik morgen pas beslissen in de winkel. De W4000 uitvoering is 150 euro minder in de prijs. Volgens mij zijn ze toch wel identiek aan elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Alper587 schreef op vrijdag 22 augustus 2008 @ 23:43:
Tenslotte: ik krijg een nieuwe 46W4000 of 46W4210 (dat is met de zwarte onderkant). Hierover ga ik morgen pas beslissen in de winkel. De W4000 uitvoering is 150 euro minder in de prijs. Volgens mij zijn ze toch wel identiek aan elkaar.
Ja ze zijn exact identiek, alleen de kleur is anders. Ik heb zelf de 40W4210. Maar als de W4000 goedkoper is zou ik die gewoon nemen. Wel vreemd overigens, want toen ik mijne bij bcc kocht kon ik op de 4210 meer korting krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alper587
rwb schreef op zaterdag 23 augustus 2008 @ 01:28:
[...]

Ja ze zijn exact identiek, alleen de kleur is anders. Ik heb zelf de 40W4210. Maar als de W4000 goedkoper is zou ik die gewoon nemen. Wel vreemd overigens, want toen ik mijne bij bcc kocht kon ik op de 4210 meer korting krijgen.
Heel raar! Ik vind verkopers van BCC echt ongeintresseerd. Ze zijn alleen vriendelijk als je iets wilt kopen en niet als je terug komt om iets om te ruilen of terug te geven. Dan zijn ze opeens zo chagrijnig. Toen we de TV kochten zei een medewerker dat deze 2 modellen hetzelfde waren (alleen kleurverschil onderkant). Ik heb met een bewijsje (afdruk internet, maar het is geen internetwinkel) laten zien dat de W4000 46inch voor 1599 euro te verkrijgen is bij de concurrent (met vertrouwen op het laagste prijs garantie). Hierop kreeg ik het volgende antwoord: ''Ja, maar meneer dat kan ik niet doen want dat is een ander model. Heb ik één keer gedaan en dat doe ik niet meer!'' Hij praatte heel wat anders tijdens zijn verkoopactie. Toen zei hij dat de TV's enkel verschilden in kleur en dat ze de ENIGE winkel waren die de W4210 had. Hij durfde ook te zeggen dat ze SONY speciaal hadden gevraagd de W4210 alléén aan BCC te leveren. Hoe moet ik de prijs dan vergelijken? Nou.......dat ze de enige met W4210 zijn geloof ik voor géén meter.

Ik heb de 46W4210 voor 1750 euro gekregen en dat was ech het maximale wat ze konden doen..... en natuurlijk maar aandringen dat een Monster kabel gekocht moet worden want anders was het beeld niet goed...?!?!? Ook een sprookje dus.......

De 46W4000 zal dan 1599,- worden, want ik kan aantonen dat een andere concurrent (winkel) het voor die prijs doet (en dan uiteraard 25% van het verschil erboven op). De prijzen zijn dus nogal duur in BCC. De 46 inch w4000/4210 is voor € 1999,-
Nu we het over BCC hebben: ze hebben een laagste prijs garantie waar ze echt HELEMAAL niets van waarmaken. Ook die 25% van het verschil is een fabeltje. Gek dat ze er nog steeds mee kunnen adverteren... Aanpakken die oplichters! (Sta op het punt een klacht in te dienen bij de consumentenbond) |:(

[ Voor 13% gewijzigd door Alper587 op 23-08-2008 02:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blindfold
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-07 17:08

Blindfold

Donde estan los conejos?

Over off-topic gesproken. Zou je dit niet beter in een shop survey neer kunnen zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alper587
Blindfold schreef op zaterdag 23 augustus 2008 @ 02:59:
Over off-topic gesproken. Zou je dit niet beter in een shop survey neer kunnen zetten?
Bedankt voor je tip! Zal ik doen..... (en ik post hier niets meer over)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
offtopic:
Ik heb me bij de BCC ook aardig staan opwinden over de zogenaamde laagste prijs garantie. Die geld zowiezo alleen voor een aantal geselecteerde winkels ( Die meestal al niet super goedkoop zijn ) en alleen voor modellen die in de winkel staan.

Ik had geluk dat Saturn toevallig die week een Actie had en ze de W4210 voor dezelfde prijs wilden verkopen als de W4000 bij de Saturn. Ander had ik hem ook niet bij de BCC gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alper587
rwb schreef op zaterdag 23 augustus 2008 @ 10:24:
offtopic:
Ik heb me bij de BCC ook aardig staan opwinden over de zogenaamde laagste prijs garantie. Die geld zowiezo alleen voor een aantal geselecteerde winkels ( Die meestal al niet super goedkoop zijn ) en alleen voor modellen die in de winkel staan.

Ik had geluk dat Saturn toevallig die week een Actie had en ze de W4210 voor dezelfde prijs wilden verkopen als de W4000 bij de Saturn. Ander had ik hem ook niet bij de BCC gekocht.
offtopic:
Vandaag naar BCC gegaan en NOG is het probleem niet opgelost. Ze zeggen nu weer dat ze niet weten dat er vanaf het hoofdkantoor is gebeld dat ze akkoord gaan met de omruiling. Vandaag is de 14 dagen omruilgarantie voorbij. De mewerker in de winkel zegt dat hij de verantwoordelijkheid t0t zich zal nemen en ze alsnog zullen omruilen. Ze zullen maandag contact opnemen met hoofdkantoor om het te bevestigen. Het is een CHAOS bij de BCC en ik weet nu voor 100% dat ik NOOIT MEER iets bij ze zal kopen....

Ik heb de shop survey mooi aangevuld met het verhaal over BCC. Het is wel een lange verhaal geworden maar dat is het wel waard!

[ Voor 5% gewijzigd door Alper587 op 23-08-2008 17:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buffalo
Even mijn vraag nog een keer die een beetje ondergesneeuwd is, en nog niet is beantwoordt eigenlijk:

Voor de mensen die hun scherm aan de muur hebben hangen, is het dan makkelijk om kabels in de achterkant van de tv te steken of te verwijderen? Zou onhandig zijn om steeds het scherm van de muur te halen! Hoe ver hangt het scherm eigenlijk van de muur, als deze aan ene beugel hangt?

Vandaag heb ik trouwens de Sony 32V4500 en ook de 37'' uitvoering gezien, en vond het het beeld toch wel mooi om te zien. Het zwart was echt zwart enzo. En het beeld was mooi helder en scherp. Bij Correct kon ik ook even een televisieuitzending zien, uiteraard analoog, maar vond dat toch al redelijk mooi om te zien. Digitaal zal dan alleen maar beter zijn met Caiway.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansdegit
ArChie, ik wil je even bedanken voor je nimmer aflatende inzet en energie die je in de digitale TV topics stopt. Petje af.

Gitje's Stroomfabriek: 6095 Wp Yingli Panda, 2520 Wp Suntech, Tigo Monitoring & Schaduwmanagement, Kostal Piko 10.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hansdegit schreef op maandag 25 augustus 2008 @ 11:49:
[...]

ArChie, ik wil je even bedanken voor je nimmer aflatende inzet en energie die je in de digitale TV topics stopt. Petje af.
Ik sluit me hier bij harte van aan. d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansdegit
Buffalo schreef op zondag 24 augustus 2008 @ 17:47:
Even mijn vraag nog een keer die een beetje ondergesneeuwd is, en nog niet is beantwoordt eigenlijk:

Voor de mensen die hun scherm aan de muur hebben hangen, is het dan makkelijk om kabels in de achterkant van de tv te steken of te verwijderen? Zou onhandig zijn om steeds het scherm van de muur te halen! Hoe ver hangt het scherm eigenlijk van de muur, als deze aan ene beugel hangt?
Hang natuurlijk een beetje (veel) van de beugel af....Als je een vaste beugel neemt zoals de Vogels VFW-040 is het niet zo gemakkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roy Batty
hansdegit schreef op maandag 25 augustus 2008 @ 11:49:
[...]

Yep, ook ik sluit me hierbij aan, dit forum is natuurlijk niet bedoeld om iemand te overladen met lofuitingen, maar soms mag het gezegd worden...ArChie je reacties snijden hout en zijn goed onderbouwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[quote]Buffalo schreef op zondag 24 augustus 2008 @ 17:47:

Bij mij hangt het scherm in totaal 16,5 cm van de muur af (gerekend tot de voorkant van het scherm).
Ik heb een 40W4000 en een Vogel's 6305. Kabels aansluiten is niet zo'n groot probleem, zeker HDMI niet. Je kunt er redelijk goed bij. De COAX kabel daarentegen is onmogelijk te bereiken omdat er een balk dwars voor zit. Dus voordat je installeert met dit type direct een goede kwaliteit kabel erin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutertje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:03
Alper587 schreef op zaterdag 23 augustus 2008 @ 02:14:
[...]

Heel raar! Ik vind verkopers van BCC echt ongeintresseerd. Ze zijn alleen vriendelijk als je iets wilt kopen en niet als je terug komt om iets om te ruilen of terug te geven. Dan zijn ze opeens zo chagrijnig. Toen we de TV kochten zei een medewerker dat deze 2 modellen hetzelfde waren (alleen kleurverschil onderkant). Ik heb met een bewijsje (afdruk internet, maar het is geen internetwinkel) laten zien dat de W4000 46inch voor 1599 euro te verkrijgen is bij de concurrent (met vertrouwen op het laagste prijs garantie). Hierop kreeg ik het volgende antwoord: ''Ja, maar meneer dat kan ik niet doen want dat is een ander model. Heb ik één keer gedaan en dat doe ik niet meer!'' Hij praatte heel wat anders tijdens zijn verkoopactie. Toen zei hij dat de TV's enkel verschilden in kleur en dat ze de ENIGE winkel waren die de W4210 had. Hij durfde ook te zeggen dat ze SONY speciaal hadden gevraagd de W4210 alléén aan BCC te leveren. Hoe moet ik de prijs dan vergelijken? Nou.......dat ze de enige met W4210 zijn geloof ik voor géén meter.

Ik heb de 46W4210 voor 1750 euro gekregen en dat was ech het maximale wat ze konden doen..... en natuurlijk maar aandringen dat een Monster kabel gekocht moet worden want anders was het beeld niet goed...?!?!? Ook een sprookje dus.......

De 46W4000 zal dan 1599,- worden, want ik kan aantonen dat een andere concurrent (winkel) het voor die prijs doet (en dan uiteraard 25% van het verschil erboven op). De prijzen zijn dus nogal duur in BCC. De 46 inch w4000/4210 is voor € 1999,-
Nu we het over BCC hebben: ze hebben een laagste prijs garantie waar ze echt HELEMAAL niets van waarmaken. Ook die 25% van het verschil is een fabeltje. Gek dat ze er nog steeds mee kunnen adverteren... Aanpakken die oplichters! (Sta op het punt een klacht in te dienen bij de consumentenbond) |:(
Even voor de duidelijkheid: BCC is wel degelijk de enige met de W4210, de verkoper kon er in dit
geval niks aan doen, hij heeft zich ook aan regels te houden. In dit geval ging de laagste prijsgarantie
wel op voor de W4000 maar de W4210 is gewoon een ander type ongeacht het geringe aantal verschillen. Daarnaast is het zo dat de 25% van het verschil alleen achteraf is (je hebt de tv dus al gekocht en ziet hem wat later ergens anders goedkoper).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mij hangt het scherm in totaal 16,5 cm van de muur af (gerekend tot de voorkant van het scherm).
Ik heb een 40W4000 en een Vogel's 6305. Kabels aansluiten is niet zo'n groot probleem, zeker HDMI niet. Je kunt er redelijk goed bij. De COAX kabel daarentegen is onmogelijk te bereiken omdat er een balk dwars voor zit. Dus voordat je installeert met dit type direct een goede kwaliteit kabel erin.
Klopt, ik heb mijn E4000 aan de Vogels 6325 hangen...20 cm van de muur. Meeste kabels redelijk goed te bevestigen, maar ik heb echt een klein hamertje nodig gehad om die coax-kabel achterin de tv te krijgen vanwege die ophangbalk die ervoor zit :?

Ik vraag me dan idd ook af hoeveel problemen het gaat geven met kabels achterin pluggen als je een Vogels ophangsysteem gebruikt dat <10 cm van de muur af zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

even een herhalingsbericht, aangezien ik nog geen antwoord heb gekregen... kan iemand mij misschien helpen? Of zit er niks anders op dan analoog opnemen?
Verwijderd schreef op vrijdag 22 augustus 2008 @ 18:46:
Ik heb een vraag m.b.t. het gebruik van de DVB-C tuner in de W4000 in combinatie met de DVD/HDD recorder RDR-HX750.

De gebruiksaanwijzing (en volgens mij dus ook het uiteindelijke gebruik) van de laatste gaat uit van het gebruik van een set-top box voor het decoderen van het digitale tv-signaal. Gevolg is dat ik nog geen opstelling heb kunnen vinden waarbij ik een digitaal gedecodeerd signaal met de recorder kan opnemen (inclusief zenders die door de AlphaCrypt CAM-module worden van de Smartcard worden gehaald). Daar de kabel vanuit de muur direct naar de recorder gaat, zonder tussenkomst van een set-top box, lijk ik dus alleen een analoog signaal te kunnen opnemen.

Heb ik gelijk of heeft iemand voor mij het verlossende antwoord??? (en dan bedoel ik natuurlijk niet een set-top box plaatsen...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkPiet
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15:39
@visdave34

Je hebt voor de HD-recorder een aparte tuner nodig die digitaal signaal verwerkt.
de tuner in je tv icm cam module geeft geen signaal door aan de HD-recorder.

Als je een digitaal signaal wilt opnemen op je HD-recorder moet daar dus een aparte decoder tussen.
zover ik weet zijn er nog geen Sony HD-recorders waar een Cam module in kan.

Of wil je soms je tv aan laten staan en daarvandaan opnemen op de HD-recorder :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis013
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-07 11:50
Verwijderd schreef op maandag 25 augustus 2008 @ 18:22:
[...]

Ik sluit me hier bij harte van aan. d:)b
Amen _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HenkPiet schreef op dinsdag 26 augustus 2008 @ 13:08:
@visdave34

Je hebt voor de HD-recorder een aparte tuner nodig die digitaal signaal verwerkt.
de tuner in je tv icm cam module geeft geen signaal door aan de HD-recorder.

Als je een digitaal signaal wilt opnemen op je HD-recorder moet daar dus een aparte decoder tussen.
zover ik weet zijn er nog geen Sony HD-recorders waar een Cam module in kan.

Of wil je soms je tv aan laten staan en daarvandaan opnemen op de HD-recorder :+
tja, dat laatste heb ik nu even als tussenoplossing. Scartje van tv naar Line In op HD recorder... Jammer, eerste nadeel van de DVB-C op de tv!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alper587
woutertje schreef op dinsdag 26 augustus 2008 @ 09:19:
[...]

Even voor de duidelijkheid: BCC is wel degelijk de enige met de W4210, de verkoper kon er in dit
geval niks aan doen, hij heeft zich ook aan regels te houden. In dit geval ging de laagste prijsgarantie
wel op voor de W4000 maar de W4210 is gewoon een ander type ongeacht het geringe aantal verschillen. Daarnaast is het zo dat de 25% van het verschil alleen achteraf is (je hebt de tv dus al gekocht en ziet hem wat later ergens anders goedkoper).
Hmmm.. ik ruik een bcc medewerker in deze topic..... :/ Wat je ook zegt, de laagste prijs garantie van BCC deugt gewoon niet. Er wordt wel altijd een smoes door de verkoper verzonnen om het bedrag niet uit te keren.

[ Voor 11% gewijzigd door Alper587 op 26-08-2008 23:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkPiet
  • Registratie: Oktober 2002
visdave34 schreef op dinsdag 26 augustus 2008 @ 16:34
tja, dat laatste heb ik nu even als tussenoplossing. Scartje van tv naar Line In op HD recorder... Jammer, eerste nadeel van de DVB-C op de tv!
Van scart opnemen maakt de kwaliteit niet bepaald beter dan de ingebouwde tuner in de HD-recorder. Ik zou toch voor een andere oplossing kiezen, bijvoorbeeld een PVR van de kabelmaatschappij die wel digitaal/HD signaal kan opnemen. Helaas heb je dan niet zoveel meer aan de HD-recorder.

@bcc discussie
Zou er voor de w4500 ook een aparte versie komen? Ik zag dat de bcc ook een 32v4710 ipv 32v4500 verkoopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuvuzela
  • Registratie: Februari 2002

Vuvuzela

My spire is forming

Vast wel iemand hier met ervaring met de 40w4000 icm een ps3. Ben benieuwd of er op hele snelle momenten met veel detail gekke effecten zichtbaar worden op het beeld, vanwege de LCD techniek en "het gebrek" aan 100hz techniek.

Anders kan ik misschien toch beter voor een Panasonic 40PZ80 die minder is qua design, afwerking, aansluitingen..

I served in a company of heroes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alper587 schreef op dinsdag 26 augustus 2008 @ 17:15:
[...]

Hmmm.. ik ruik een bcc medewerker in deze topic..... :/ Wat je ook zegt, de laagste prijs garantie van BCC deugt gewoon niet. Er wordt wel altijd een smoes door de verkoper verzonnen om het bedrag niet uit te keren.
Nee, de W4210 wordt idd selectief bij BCC ingezet, heeft niets met een BCC verkoper te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abraxas1
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-05 13:30

Abraxas1

PSN ID : Abraxas1971

Maciek schreef op dinsdag 26 augustus 2008 @ 22:21:
Vast wel iemand hier met ervaring met de 40w4000 icm een ps3. Ben benieuwd of er op hele snelle momenten met veel detail gekke effecten zichtbaar worden op het beeld, vanwege de LCD techniek en "het gebrek" aan 100hz techniek.

Anders kan ik misschien toch beter voor een Panasonic 40PZ80 die minder is qua design, afwerking, aansluitingen..
Ik heb de 40W4000 icm PS3 en ik moet zeggen dat ik geen gekke effecten heb oid.
Ben tevreden :)

It has been said that something as small as the flutter of a butterfly's wing can ultimately cause a typhoon halfway around the world - Chaos Theory -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 27-08 12:20

mace

Sapere Aude

100hz is overrated IMO. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alper587
Verwijderd schreef op dinsdag 26 augustus 2008 @ 23:50:
[...]

Nee, de W4210 wordt idd selectief bij BCC ingezet, heeft niets met een BCC verkoper te maken.
Raar, heb de W4210 ook bij hardware discount gezien. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boner
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-08 10:28

boner

misantropisch altruïst

ik was laatst in een winkel om een bravia eens te bekijken. Net op dat moment was er een interview te zien. Wat mij opviel is dat de upscaler er heel erg raar bewegende mondjes van maakte en dat het geluid voorliep. Kun je dat verbeteren en het geluid weer synchroon laten lopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
boner schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 08:52:
ik was laatst in een winkel om een bravia eens te bekijken. Net op dat moment was er een interview te zien. Wat mij opviel is dat de upscaler er heel erg raar bewegende mondjes van maakte en dat het geluid voorliep. Kun je dat verbeteren en het geluid weer synchroon laten lopen?
Weet je zeker dat het niet gewoon aan het signaal lag? Ik heb geen problemen met het synchroon lopen van het geluid, en ook vreemde dingen als raar bewegende mondjes heb ik nog nooit gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pj
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

pj

hansdegit schreef op maandag 25 augustus 2008 @ 19:58:
[...]

Hang natuurlijk een beetje (veel) van de beugel af....Als je een vaste beugel neemt zoals de Vogels VFW-040 is het niet zo gemakkelijk.
Verwijderd schreef op dinsdag 26 augustus 2008 @ 09:20:
[...]

Klopt, ik heb mijn E4000 aan de Vogels 6325 hangen...20 cm van de muur. Meeste kabels redelijk goed te bevestigen, maar ik heb echt een klein hamertje nodig gehad om die coax-kabel achterin de tv te krijgen vanwege die ophangbalk die ervoor zit :?

Ik vraag me dan idd ook af hoeveel problemen het gaat geven met kabels achterin pluggen als je een Vogels ophangsysteem gebruikt dat <10 cm van de muur af zit.
Zouden jullie een foto kunnen posten van opzij genomen om te zien wat dan de afstand tot de muur is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boner
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-08 10:28

boner

misantropisch altruïst

rwb schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 09:20:
[...]

Weet je zeker dat het niet gewoon aan het signaal lag? Ik heb geen problemen met het synchroon lopen van het geluid, en ook vreemde dingen als raar bewegende mondjes heb ik nog nooit gezien.
Het was een digitale stream van Caiw van een NOS uitzending. Ik denk niet dat daar al te veel mee aan de hand was....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alper587 schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 01:46:
[...]

Raar, heb de W4210 ook bij hardware discount gezien. :)
dat kan, er gebeurd natuurlijk ook wel eea parallel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klavertje3
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 13-07 21:58
Dit is het antwoord van Ziggo op mijn klacht dat ze de sony tv's niet ondersteunen (40W4000):

"De ingebouwde decoder die u heeft wordt niet ondersteund door Ziggo, aangezien de fabrikanten nog niet de goede protocollen hebben voor het gebruik van onze smartcards. Dit houdt in dat zij nog niet de juiste software op de ingbeouwde decoders zetten.

Hierdoor kan het zijn dat soms een ingebouwde decoder problemen geeft. Dat Ziggo niet meegaat met de tijd, dat ziet u dus niet goed. Het zijn de televisie fabrikanten die nog niet zijn meegegaan met de tijd.

Zodra hun decoders decoders het Irdeto 2+ protocol indersteunen, dan zal het voor Ziggo geen probleem zijn om de ingebouwde decoders te ondersteunen.

Tot die tijd is het aan te raden de Humax decoder te gebruiken die u heeft."

Dus de fout ligt bij sony ?!?!?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buffalo
klavertje3 schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 11:45:
Dit is het antwoord van Ziggo op mijn klacht dat ze de sony tv's niet ondersteunen (40W4000):

"De ingebouwde decoder die u heeft wordt niet ondersteund door Ziggo, aangezien de fabrikanten nog niet de goede protocollen hebben voor het gebruik van onze smartcards. Dit houdt in dat zij nog niet de juiste software op de ingbeouwde decoders zetten.

Hierdoor kan het zijn dat soms een ingebouwde decoder problemen geeft. Dat Ziggo niet meegaat met de tijd, dat ziet u dus niet goed. Het zijn de televisie fabrikanten die nog niet zijn meegegaan met de tijd.

Zodra hun decoders decoders het Irdeto 2+ protocol indersteunen, dan zal het voor Ziggo geen probleem zijn om de ingebouwde decoders te ondersteunen.

Tot die tijd is het aan te raden de Humax decoder te gebruiken die u heeft."

Dus de fout ligt bij sony ?!?!?!
Of aan de fabrikant van de CAM modules. Daar gaat de smartcard tenslotte in. Dus denk eerder dat het daar aan ligt.

Nu het toch over die smartcard sloten gaat, wie kan met 100% zekerheid zeggen dat de kabel van CAIway zonder problemen in een Sony 32V4500 past?
Daarmee bedoel ik niet, dat de kabel niet in het gat past, maar dat dit gewoon 100% gaat werken! Een Alphacrypt met Smartcard is nog niet aan de orde, misschien later, dus wie kan daarover ook 100% zeker zeggen dat dat probleemloos gaat werken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grindtegel
Het ligt aan Sony en niet aan de kabelaars en Crypt producenten. Zoek maar eens op username Archie dan word je wijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Grindtegel schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 11:57:
Het ligt aan Sony en niet aan de kabelaars en Crypt producenten. Zoek maar eens op username Archie dan word je wijs.
Dat is wel een beetje kort door de bocht. Sony heeft in princiepe gewoon een goede implementatie van DVB-C ( Niet altijd vlekkeloos, maar dat terzijde ) en CI, het is de keus van Ziggo om dat niet te ondersteunen. De Alphacrypt CI module is namenlijk gewoon een gecertificeerde Irdeto oplossing.

Dat ze er geen technische ondersteuning voor bieden vind ik normaal, maar er is niks (technisch) wat Ziggo tegenhoud om De Alphacrypt CI module als ondersteund te bestempelen. Dit willen ze allee niet omdat ze dan controle kwijt raken.

Verder zijn er een aantal problemen met de DVB-C implementatie op verschillende sony tv's ( Sommige modellen kunnen niet alle frequenties gebruiken, sommige modellen hebben zowiezo problemen met de alphacrypt, en nog weer andere modellen hebben een probleem dat de zenders soms verdwijnen als de automatic update functie aan staat ) en daar heeft Ziggo natuurlijk niks mee te maken. Dat is Sony natuurlijk wel aan te rekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alper587
Na lang onderhandelen met BCC zijn ze akkoord met de omruiling (ondanks de 14 dagen garantie al om is) voor de Sony 46W4210. Ik wil deze TV graag meteen testen op dode pixels en backlight bleeding/clouding in het bijzijn van de bezorgers. Dus het moet wel heel snel gebeuren. is daar een programma voor? Zo ja, welke?

Kan iemand mij vertellen of dode of actieve pixels (veel) voorkomen op de W4000/W4210. Een dode of actieve pixel zou mij nog meer ergeren dan iets anders.......dat moet ik echt niet hebben dus moet het snel en nauwkeurig getest hebben voordat de bezorgers weer uit huis zijn. Als de nieuwe namelijk een dode pixel bevat zal ik geen handtekening zetten en de TV terug sturen.

[ Voor 8% gewijzigd door Alper587 op 27-08-2008 23:57 ]

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 27-08 12:20

mace

Sapere Aude

Mja, de Alphacrypt module werkt prima, het probleem met de sony televisies ligt echt bij sony. Dat ligt niet (direct) bij ziggo, niet bij Irdeto en ook niet bij Mascom.

[ Voor 3% gewijzigd door mace op 28-08-2008 00:01 ]

• Blindfold
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-07 17:08

Blindfold

Donde estan los conejos?

Alper587 schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 23:56:
Na lang onderhandelen met BCC zijn ze akkoord met de omruiling (ondanks de 14 dagen garantie al om is) voor de Sony 46W4210. Ik wil deze TV graag meteen testen op dode pixels en backlight bleeding/clouding in het bijzijn van de bezorgers. Dus het moet wel heel snel gebeuren. is daar een programma voor? Zo ja, welke?

Kan iemand mij vertellen of dode of actieve pixels (veel) voorkomen op de W4000/W4210. Een dode of actieve pixel zou mij nog meer ergeren dan iets anders.......dat moet ik echt niet hebben dus moet het snel en nauwkeurig getest hebben voordat de bezorgers weer uit huis zijn. Als de nieuwe namelijk een dode pixel bevat zal ik geen handtekening zetten en de TV terug sturen.
Op een 46" tv zie je 1 dode pixel niet tenzij je er met je neus opzit.

• Animal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-09 23:44
op mijn 2x 46w4000 heb ik beide geen enkel probleem met ziggo(den bosch).
Ik werkt natuurlijk met een alphacrypt.
NL1 hd is wel uit de lucht?

• Alper587
Blindfold schreef op donderdag 28 augustus 2008 @ 00:10:
[...]

Op een 46" tv zie je 1 dode pixel niet tenzij je er met je neus opzit.
Ik ben het niet met je eens. Het zal wel opvallen als ik op alle kleuren ga testen.

Dode pixel: meest herkenbaar op een witte achtergrond
Actieve pixel: herkenbaar op een zwarte achtergrond
Pagina: 1 ... 12 ... 14 Laatste

Dit topic is gesloten.