[LCD TV] Sony BRAVIA (alle series) topic deel 6 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 11 ... 14 Laatste
Acties:
  • 156.371 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Alper587 schreef op woensdag 13 augustus 2008 @ 19:02:
Ik ging hier natuurlijk niet mee akkoord, en bleef zeggen dat ik het recht had zonder reden om te ruilen.
[offtopic]
Ik weet niet waarop je dat basseert, maar als je de tv gewoon in de winkel hebt gekocht ( en dus niet via internet ) heb je volgens mij helemaal geen recht om hem te ruilen, je kan hoogstens om coelance van de winkel vragen.

Voor een defecte tv ( Brommen ) is het natuurlijk anders, maar het is niet vreem dat dat eerst gecontroleerd word door een Sony monteur

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alper587
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 17:19
rwb schreef op woensdag 13 augustus 2008 @ 21:28:
[...]

[offtopic]
Ik weet niet waarop je dat basseert, maar als je de tv gewoon in de winkel hebt gekocht ( en dus niet via internet ) heb je volgens mij helemaal geen recht om hem te ruilen, je kan hoogstens om coelance van de winkel vragen.

Voor een defecte tv ( Brommen ) is het natuurlijk anders, maar het is niet vreem dat dat eerst gecontroleerd word door een Sony monteur
Haha, wat een grap... Je hebt 14 dagen de tijd om het te ruilen zonder opgave van reden. Dit staat letterlijk in de algemene voorwaarden van BCC. Hoe zou jij het vinden als je een gare tv zou ontvangen voor de prijs van 2000 euro? Ja op het internet is veel mogelijk, maar dat mag niet betekenen dat als je in de winkel shopt je niet mag ruilen. Maar goed....even on-topic blijven.

[ Voor 9% gewijzigd door Alper587 op 13-08-2008 21:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Alper587 schreef op woensdag 13 augustus 2008 @ 21:46:
[...]
Haha, wat een grap... Je hebt 14 dagen de tijd om het te ruilen zonder opgave van reden. Dit staat letterlijk in de algemene voorwaarden van BCC. Hoe zou jij het vinden als je een gare tv zou ontvangen voor de prijs van 2000 euro? Ja op het internet is veel mogelijk, maar dat mag niet betekenen dat als je in de winkel shopt je niet mag ruilen. Maar goed....even on-topic blijven.
Ik heb de voorwaarden even nagekeken en ze hebben er inderdaad hetvolgende in staan
a. De koper heeft gedurende 7 werkdagen na ontvangst van het artikel het recht de overeenkomst te ontbinden zonder opgave van redenen. De koper dient de ontbinding telefonisch kenbaar te maken bij het BCC Service Center. Ingeval van ontbinding dient het artikel onmiddellijk en verantwoord (dat wil zeggen: met zo min mogelijk risico op beschadiging) aan BCC te worden geretourneerd.
Dus je hebt 7 werkdagen ( Niet 14 ) de tijd om de koop te ontbinden. Dat BCC dat in de voorwaarden heeft staan zegt overigens niet dat dat ook wettelijk zo geregeld is. Wettelijk gezien heb je natuurlijk wel recht op een deugdelijk apparaat, maar dat is wat anders dan recht om te ruilen.

Je haalt alleen de hele tijd dingen door elkaar, aan de ene kant zeg je dat je een defecte tv hebt, maar je wilt niet dat er een monteur naar komt kijken, aan de andere kant zeg je dat je een philips tv wilt omdat daar "Natural Motion" inzit terwijl je niet eens weet wat het precies inhoud.

Dus als je nou je tv terug wilt sturen moet je dat gewoon doen, maar het heeft niet zoveel nut om hier de hele tijd over de tv te blijven ranten, aangezien de rest van de mensen wel allemaal tevreden zijn over de tv.

[ Voor 6% gewijzigd door Woy op 13-08-2008 22:07 ]

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alper587
rwb schreef op woensdag 13 augustus 2008 @ 22:05:
[...]

Ik heb de voorwaarden even nagekeken en ze hebben er inderdaad hetvolgende in staan

[...]

Dus je hebt 7 werkdagen ( Niet 14 ) de tijd om de koop te ontbinden. Dat BCC dat in de voorwaarden heeft staan zegt overigens niet dat dat ook wettelijk zo geregeld is. Wettelijk gezien heb je natuurlijk wel recht op een deugdelijk apparaat, maar dat is wat anders dan recht om te ruilen.

Je haalt alleen de hele tijd dingen door elkaar, aan de ene kant zeg je dat je een defecte tv hebt, maar je wilt niet dat er een monteur naar komt kijken, aan de andere kant zeg je dat je een philips tv wilt omdat daar "Natural Motion" inzit terwijl je niet eens weet wat het precies inhoud.

Dus als je nou je tv terug wilt sturen moet je dat gewoon doen, maar het heeft niet zoveel nut om hier de hele tijd over de tv te blijven ranten, aangezien de rest van de mensen wel allemaal tevreden zijn over de tv.
Ik was vandaag nog in gesprek met bcc hoofdkantoor, en daar zeggen ze dat het 14 dagen is. Ik weet niet wat ze allemaal doen daar, maar het is echt een puinhoop.

Ja ik heb een defecte TV, het bromt/piept de hele tijd. Waarom moet ik dan wachten op de Sony monteur. Waarom moet ik een nieuwe TV laten repareren? Wie wilt een TV kopen en dan meteen de eerste dag als reparatie aanbieden? Ze moeten het gewoon direct zonder problemen ruilen, want het is binnen 7 werkdagen. En dat ze niet steeds doordrammen dat er een Sony monteur moet komen. Ze mogen van mij de pot op!

Het is tenslotte een Sony topic, en ik ben vrij om het hier te discussieren. Ik ben al 6 jaar lid van tweakers, dus ik weet wel hoe het hier gaat. Dus bemoei je maar met andere dingen, als je er last van hebt. En over dat Natural Motion: nu weet ik het wel, daarom heb ik het ook netjes gevraagd. Ik wil hier niet verder over praten....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wel apart dat sony het bromgeluid ontkent:

conclusie van test:
Mild low-pitched electronic hum from back of TV (not a problem at normal sitting distance and TV volume)

bron:
http://www.hdtvtest.co.uk/Sony-KDL40W4000/Conclusion/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alper587
Verwijderd schreef op woensdag 13 augustus 2008 @ 23:09:
wel apart dat sony het bromgeluid ontkent:

conclusie van test:
Mild low-pitched electronic hum from back of TV (not a problem at normal sitting distance and TV volume)

bron:
http://www.hdtvtest.co.uk/Sony-KDL40W4000/Conclusion/
Dus het bromgeluid is wel degelijk waar. Ik doe deze TV terug, want omruilen heeft dan geen zin. Dan neem ik maar de Philips 9703 of 9603... Die hebben betere specs, denk ik...behalve de contrastratio verschil van 3.000, maar dat kan je niet eens zien.

[ Voor 15% gewijzigd door Alper587 op 14-08-2008 00:55 ]

• _Gump_
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Beste Alper. ik zou toch willen adviseren om eens wat reviews van de aan te schaffen tv te lezen. Je koopt een tv van €2000,- (ding wordt trouwens overal voor ongeveer €1550,- aangeboden), maar weet niet wat de plus- en minpunten zijn. Waarop heb je eigenlijk je aankoop gebasseerd?

Indien je voor de Philips gaat, deze heeft ook enkele minpunten, dus nogmaals: bereid je goed voor, voor de aankoop.

• Dennis013
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-07 11:50
Coromoto schreef op woensdag 13 augustus 2008 @ 14:21:
Even over dynamisch bereik. Het gaat om het contrastbereik. Normaliter wordt dit gewoon weergegeven als het verschil tussen wit en zwart wat de TV kan weergeven. Echter, door constant (dynamisch) te spelen met de backlighting en die te dimmen of uit te zetten halen ze tijdelijk / plaatselijk een hogere ratio dan mogelijk is als de backlighting altijd aanstaat. Dit levert het dynamisch bereik dat aangegeven wordt op.

Zie ook reviews: Platte televisies roundup - Inleiding en uitleg bij de tests voor een zeer heldere uitleg hierover.
(http://www.monstercable.com/productdisplay.asp?pin=2061).
Bedankt. Alleen had stond het bij de audioinstellingen van mijn televisie.

• Alper587
_Gump_ schreef op donderdag 14 augustus 2008 @ 08:43:
Beste Alper. ik zou toch willen adviseren om eens wat reviews van de aan te schaffen tv te lezen. Je koopt een tv van €2000,- (ding wordt trouwens overal voor ongeveer €1550,- aangeboden), maar weet niet wat de plus- en minpunten zijn. Waarop heb je eigenlijk je aankoop gebasseerd?

Indien je voor de Philips gaat, deze heeft ook enkele minpunten, dus nogmaals: bereid je goed voor, voor de aankoop.
Ik zoek reviews over de philips 9603/9703 maar die kan ik niet vinden.

Welke minpunten heeft philips?

• _Gump_
  • Niet online
http://reviews.cnet.co.uk...,39030218,49298409,00.htm

http://www.avforums.com/forums/showthread.php?t=709327

Beide links met < 1 minuut zoekwerk in Google.

Er wordt bij hdtvtest flink aangedrongen om deze tv te testen, dus misschien nog even geduld hebben?

• Alper587
_Gump_ schreef op donderdag 14 augustus 2008 @ 11:50:
http://reviews.cnet.co.uk...,39030218,49298409,00.htm

http://www.avforums.com/forums/showthread.php?t=709327

Beide links met < 1 minuut zoekwerk in Google.

Er wordt bij hdtvtest flink aangedrongen om deze tv te testen, dus misschien nog even geduld hebben?
Ik had me rotgezocht op google, maar blijkbaar heb ik deze gemist. Review van Cnet is een excellent met 8.5. http://www.trustedreviews...FL9603D-10-42in-LCD-TV/p1 nog één hele mooie review. De philips komt echt veel beter uit dan de Sony denk ik, maar dat doet er in dit topic niet toe...ik ga over naar philips topic. >:)

Verwijderd

ik heb gisteren bij cardwriter.nl een alphacrypt 3.15 gekocht, tesamen met een smartcard voor digitale tv van Casema (Ziggo)

Ik heb thuis een Sony W4000 staan, tot op heden keek ik digitaal via de ether/Tele2.

Aangezien ik dus de tv nog nooit via de coax-kabel aangesloten heb gehad, heb ik ook een goede coax-kabel gekocht. Deze heb ik ook bevestigd.
Nadat ik de coax-kabel had bevestigd kon ik al geen zenders vinden (dus zonder de alphacrypt + smardcard in de tv)....ik vond dit al apart, want meestal moet je toch sowieso wel een signaal doorkrijgen??

Daarna de alphacrypt 3.15 met de Casema (Ziggo) smardcard in de tv gedaan, deze werden wel herkend door de tv....maar ik kan nog steeds geen zenders ontvangen....helemaal niets.
Heb al de handmatige zoekfunctie geprobeerd....tv geeft volgende aan:
"aantal gevonden services: 0. Controleer uw frequentie, antenneaansluiting of scantype."

Ligt dit dan aan mijn kabel? Of moet ik nog iets aan Ziggo doorgeven dat ik vergeten ben ofzo?

Hulp gevraagd....

• _Gump_
  • Niet online
Alper587 schreef op donderdag 14 augustus 2008 @ 12:48:
[...]

Ik had me rotgezocht op google, maar blijkbaar heb ik deze gemist. Review van Cnet is een excellent met 8.5. http://www.trustedreviews...FL9603D-10-42in-LCD-TV/p1 nog één hele mooie review. De philips komt echt veel beter uit dan de Sony denk ik, maar dat doet er in dit topic niet toe...ik ga over naar philips topic. >:)
http://www.trustedreviews...00-Full-HD-40in-LCD-TV/p1

Een review alleen zegt op zich ook niet veel. Doe zelf eerst voldoende vooronderzoek en ga dan, liefst met je eigen media, naar de winkel en vraag of je deze af mag spelen op betreffend televisie. Zet vervolgens de instellingen naar wens en maak dan je beslissing. Zo heb ik het tenminste gedaan en tot nu toe geen spijt :)

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Verwijderd schreef op donderdag 14 augustus 2008 @ 12:49:
ik heb gisteren bij cardwriter.nl een alphacrypt 3.15 gekocht, tesamen met een smartcard voor digitale tv van Casema (Ziggo)

Ik heb thuis een Sony W4000 staan, tot op heden keek ik digitaal via de ether/Tele2.

Aangezien ik dus de tv nog nooit via de coax-kabel aangesloten heb gehad, heb ik ook een goede coax-kabel gekocht. Deze heb ik ook bevestigd.
Nadat ik de coax-kabel had bevestigd kon ik al geen zenders vinden (dus zonder de alphacrypt + smardcard in de tv)....ik vond dit al apart, want meestal moet je toch sowieso wel een signaal doorkrijgen??

Daarna de alphacrypt 3.15 met de Casema (Ziggo) smardcard in de tv gedaan, deze werden wel herkend door de tv....maar ik kan nog steeds geen zenders ontvangen....helemaal niets.
Heb al de handmatige zoekfunctie geprobeerd....tv geeft volgende aan:
"aantal gevonden services: 0. Controleer uw frequentie, antenneaansluiting of scantype."

Ligt dit dan aan mijn kabel? Of moet ik nog iets aan Ziggo doorgeven dat ik vergeten ben ofzo?

Hulp gevraagd....
Kijk eerst eens of je wel analoge kanelen kan ontvangen. Als je die kunt ontvangen zouden de digitale kanaler ook moeten werken.

Kun je ook geen analoge kanalen vinden, dan ontvange je blijkbaar geen signaal op je kabel. Kan of bij ziggo zitten, of je bekabeling in huis is niet goed.

Meestal staat er overigens ook gewoon een signaal op de kabel als je geen abbonement hebt

[ Voor 3% gewijzigd door Woy op 14-08-2008 13:11 ]

• ArChie
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Alper587 schreef op donderdag 14 augustus 2008 @ 12:48:
Vreemd, in beide reviews die je aanhaalt lees ik niet over een vergelijkend waren onderzoek tussen de Sony en Philips TV's. Hoe je dan tot de conclusie komt dat "de Philips er echt veel beter uit komt dan de Sony" is mij een raadsel. Nogmaals: Het maakt mij werkelijk niet uit welke merk TV je neemt. Ieder merk heeft zijn voors en tegens, de ultieme en probleemloze TV moet nog steeds ontwikkelt worden. Ik begrijp alleen niet waarom je reviews van anderen nodig hebt om je beslissing te rechtvaardigen. Uiteindelijk gaat het er om of je een TV kan vinden die past bij jouw budget en voldoet aan de eisen die je er aan stelt qua beeld en geluid. En dat is iets wat je niet kan bepalen door het lezen van reviews, specificaties en het stellen van vragen op forums. Zoals je zelf al laat merken in je laatste reactie ga je nu over naar het Philips topic om daar een bevestiging te zoeken voor je keuze van de overstap naar de Philips TV. Uiteraard ga je die daar vinden omdat in dat Philips topic over het algemeen mensen komen die Philips minded zijn en ook een groot bedrag hebben uitgegeven aan hun TV waardoor ze hun TV de beste vinden die er is. Niemand heeft hier op het forum alle TV's thuis staan en gebruikt die allemaal dagelijks. Daarom kan niemand je hier een objectief antwoord geven op jouw vraag.

Dus nogmaals het advies: Ga naar winkels, ga kijken en luisteren, probeer verschillende bron signalen uit, vraag om de afstandsbediening zodat je wat met instellingen kan experimenteren, etc. en neem dan je beslissing. Uit onzekerheid anderen voor je laten beslissen heeft geen zin en leidt alleen maar tot teleurstellingen.

• ArChie
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 14 augustus 2008 @ 12:49:

Aangezien je stelt dat je momenteel via de ether TV kijkt neem ik aan dat je in het verleden je kabelaansluiting hebt laten deactiveren omdat je anders ook nog steeds maandelijks zo'n 15 euro betaald voor de ongebruikte kabelaansluiting. Je zal dus eerst weer een kabel aansluiting moeten aanvragen bij het kabelbedrijf in jouw woonplaats. Weet je zeker dat dit Ziggo is? Je kan in Nederland namelijk niet vrij je kabelbedrijf kiezen.

• Alper587
ArChie schreef op donderdag 14 augustus 2008 @ 13:11:
[...]

Vreemd, in beide reviews die je aanhaalt lees ik niet over een vergelijkend waren onderzoek tussen de Sony en Philips TV's. Hoe je dan tot de conclusie komt dat "de Philips er echt veel beter uit komt dan de Sony" is mij een raadsel. Nogmaals: Het maakt mij werkelijk niet uit welke merk TV je neemt. Ieder merk heeft zijn voors en tegens, de ultieme en probleemloze TV moet nog steeds ontwikkelt worden. Ik begrijp alleen niet waarom je reviews van anderen nodig hebt om je beslissing te rechtvaardigen. Uiteindelijk gaat het er om of je een TV kan vinden die past bij jouw budget en voldoet aan de eisen die je er aan stelt qua beeld en geluid. En dat is iets wat je niet kan bepalen door het lezen van reviews, specificaties en het stellen van vragen op forums. Zoals je zelf al laat merken in je laatste reactie ga je nu over naar het Philips topic om daar een bevestiging te zoeken voor je keuze van de overstap naar de Philips TV. Uiteraard ga je die daar vinden omdat in dat Philips topic over het algemeen mensen komen die Philips minded zijn en ook een groot bedrag hebben uitgegeven aan hun TV waardoor ze hun TV de beste vinden die er is. Niemand heeft hier op het forum alle TV's thuis staan en gebruikt die allemaal dagelijks. Daarom kan niemand je hier een objectief antwoord geven op jouw vraag.

Dus nogmaals het advies: Ga naar winkels, ga kijken en luisteren, probeer verschillende bron signalen uit, vraag om de afstandsbediening zodat je wat met instellingen kan experimenteren, etc. en neem dan je beslissing. Uit onzekerheid anderen voor je laten beslissen heeft geen zin en leidt alleen maar tot teleurstellingen.
Eerlijk gezegd heb ik de W4000 zelf al 5 dagen lang getest, en ik kan zeggen dat ik ben telleurgesteld over de kwaliteit. Het gebrom in de TV word ook in verschillende test aangegeven, dit moet ik niet hebben. Geluid is ook niet over te spreken 20watt en Philips 30watt..10watt verschil en dat is niet een klein verschil.. Ook bij normale DVD-weergave via scart ben ik telleurgesteld (ook met 100 euro kabel). De TV heeft regelmatig last van het snel weergeven (ik geef de schuld aan 50hz), het beeld is gewoon te onrustig. Ook heb ik vaak hoofdpijn als ik meer dan 1 uur TV kijk. Misschien dat 100hz veel rustiger is voor het oog? Ik begrijp natuurlijk dat een review nooit je eigen ervaring moet beinvloeden, maar toch hecht ik er waarde aan. Ik merk ook nu pas dat de Sony W4000 in spanje is gemaakt. Volgens meeste ervaringen wijst dit op een slechte fabricage. Weet niet hoe het met Frankrijk zit (waar de meeste philips lcd's worden gemaakt).

Hier zijn Sony-minded mensen en daar weer Philips-minded. Ik ben het volledig met je eens!

• ArChie
  • Niet online
Alper587 schreef op donderdag 14 augustus 2008 @ 13:25:
Eerlijk gezegd heb ik de W4000 zelf al 5 dagen lang getest, en ik kan zeggen dat ik ben telleurgesteld over de kwaliteit. Het gebrom in de TV word ook in verschillende test aangegeven, dit moet ik niet hebben. Geluid is ook niet over te spreken 20watt en Philips 30watt..10watt verschil en dat is niet een klein verschil.. Ook bij normale DVD-weergave via scart ben ik telleurgesteld (ook met 100 euro kabel). De TV heeft regelmatig last van het snel weergeven (ik geef de schuld aan 50hz), het beeld is gewoon te onrustig. Ook heb ik vaak hoofdpijn als ik meer dan 1 uur TV kijk. Misschien dat 100hz veel rustiger is voor het oog? Ik begrijp natuurlijk dat een review nooit je eigen ervaring moet beinvloeden, maar toch hecht ik er waarde aan. Ik merk ook nu pas dat de Sony W4000 in spanje is gemaakt. Volgens meeste ervaringen wijst dit op een slechte fabricage. Weet niet hoe het met Frankrijk zit (waar de meeste philips lcd's worden gemaakt).
Lees je reactie nu zelf nog eens terug. Je bent momenteel alleen maar aan het zoeken naar de kleinste en gekste dingetjes om je omruil keuze te rechtvaardigen. Veel van die dingen zijn specificaties die je voor je aankoop ook al bekend hadden moeten zijn en nu zijn dat opeens zaken die Sony veel slechter maken. Had dan meteen die Philips gekocht. Maar ja, of dat nu zo'n goede keus is weet ik niet want in Frankrijk maken ze alles met de bekende Franse slag...

Verwijderd

Aangezien je stelt dat je momenteel via de ether TV kijkt neem ik aan dat je in het verleden je kabelaansluiting hebt laten deactiveren omdat je anders ook nog steeds maandelijks zo'n 15 euro betaald voor de ongebruikte kabelaansluiting. Je zal dus eerst weer een kabel aansluiting moeten aanvragen bij het kabelbedrijf in jouw woonplaats. Weet je zeker dat dit Ziggo is? Je kan in Nederland namelijk niet vrij je kabelbedrijf kiezen.
ik woon er sinds 6 maanden (in Utrecht)....en heb nog nooit kabelaansluiting gehad, nog nooit aangevraagd of opgezegd....ik neem aan dat dit dus het probleem is?
Ik kan idd ook op analoog helemaal niets qua beeld ontvangen.....

Ik moet dus mijn kabelaansluiting via Ziggo dus (opnieuw) laten activeren....dit kost me dus 15 euro per maand? En vervolgens dus nog 29,95 per maand voor digitale tv?

*misschien had ik me iets beter moeten inlezen ;)

• _Gump_
  • Niet online
Ook al koop je een kabel van 1000 euro met glimmende diamantjes er in verwerkt, dvd via scart zal nooit echt mooi zijn op een grote lcd, dus ook niet op de Philips. Wanneer ik een dvd via de dvd speler kijk, schrik ik me ook kapot. Via de PS3 (upscaling), is het al gigantisch veel beter.

Je loopt nu inderdaad redenen te zoeken om je keuze te rechtvaardigen, zoals al eerder terecht aangekaart. Veel van deze redenen zul je ook hebben met de Philips en andere willekeurige lcd's. Misschien is het beter om voor die 500,- extra een betere dvd speler (met upscaling) en misschien ook een betere satalliet ontvanger te kopen.

Waarom trouwens geen plasma?

[ Voor 8% gewijzigd door _Gump_ op 14-08-2008 13:50 ]

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:41
Geluid is ook niet over te spreken 20watt en Philips 30watt..10watt verschil en dat is niet een klein verschil..
Sinds wanneer heeft wattage iets te maken met de kwaliteit van het geluid? Speakers in LCD tv's zijn meestal waardeloos omdat ze in een smalle behuizing (dus geen klankkast) moeten zitten.

• Alper587
tiguan schreef op donderdag 14 augustus 2008 @ 13:51:
[...]

Sinds wanneer heeft wattage iets te maken met de kwaliteit van het geluid? Speakers in LCD tv's zijn meestal waardeloos omdat ze in een smalle behuizing (dus geen klankkast) moeten zitten.
Meer watt betekent meer geluidsvermogen. En de reviews laten zien dat de Philips de beste is met geluid tot nu toe.

• ArChie
  • Niet online
Alper587 schreef op donderdag 14 augustus 2008 @ 14:01:
Meer watt betekent meer geluidsvermogen. En de reviews laten zien dat de Philips de beste is met geluid tot nu toe.
Gaan we weer: In vergelijking met wat? Hebben ze er bijvoorbeeld al eens een Loewe naast gezet. Sommige type Loewe TV's hebben een zeer goed geluid in vergelijking met andere LCD's die ik thuis heb mogen testen. Geluidsvermogen zegt niets over de kwaliteit van het geluid. Ik zou echt niet weten wie van de twee merken het beste geluid heeft. Daarvoor moet ik naar een winkel om het zelf aan te horen en eventueel nog even met de afstandsbediening in de hand wat instellingen wijzigen zodat ik ze echt goed kan vergelijken. Papieren specificaties zeggen in dit geval helemaal niets.

In de CNET review staat bijvoorbeeld het volgende over de Philips TV:
This is, without doubt, the best Philips TV we've seen for a long time.
Ik weet niet hoe jij bijvoorbeeld bovenstaande zin leest, maar er staat niet dat Philips de beste TV is die ze sinds lange tijd hebben gezien, maar er staat dat dit de beste Philips TV is die ze sinds lange tijd hebben gezien. In vergelijking met andere Philips TV's dus is dit de beste, maar er wordt geen vergelijking gemaakt met andere merken. Als de eerder geteste Philips TV's bijvoorbeeld slecht waren dan is deze beter, maar hoe goed is verder niet te bepalen aan de hand van die tekst. En misschien hebben ze bij CNET nog niet alle type Philips TV's getest, dus misschien is er nog wel een betere waarvan ze nu nog geen weet hebben.

En hoe "trusted" zijn de reviews van een site die zich "Trusted Reviews" noemt? Hebben de review sites echt geen commerciele belangen bij een wat milder oordeel? Hoe weten wij dat als consument?

Dus nogmaals: specificaties en reviews zijn niet zaligmakend.

• Coromoto
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 05-09 11:59
Verwijderd schreef op donderdag 14 augustus 2008 @ 13:46:
[...]

ik woon er sinds 6 maanden (in Utrecht)....en heb nog nooit kabelaansluiting gehad, nog nooit aangevraagd of opgezegd....ik neem aan dat dit dus het probleem is?

Ik moet dus mijn kabelaansluiting via Ziggo dus (opnieuw) laten activeren....dit kost me dus 15 euro per maand? En vervolgens dus nog 29,95 per maand voor digitale tv?

Je hebt een smartcard van Ziggo gekocht maar geen abbonement afgesloten bij Ziggo zelf. Dan doet ie het inderdaad niet. 8)7

• BlackiE1982
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10-09 19:42
Verwijderd schreef op donderdag 14 augustus 2008 @ 13:46:
[...]

Vrij logisch toch om je te registreren en betalen om tv te ontvangen.... 8)7
Je hebt van Ziggo digitale en analoge abbonement, deze kosten beiden €15.
Voor digitale tv moet je een startpakket kopen, dit kost circa €30.
Verder kan je dan je digitale abbo uitbreiden met diverse pakketten, per pakket vanaf €4 extra.
Je hebt ook een totaal pakket, deze kost €10 extra.
Dus dan (als je totaal pakket erbij neemt) betaal je €25 ipv de standaard €15.

Op het formulier staat een activeringsnr, bel dat en binnen 48u is het geregeld.

[ Voor 4% gewijzigd door BlackiE1982 op 14-08-2008 14:42 ]

Leeg

• ArChie
  • Niet online
BlackiE1982 schreef op donderdag 14 augustus 2008 @ 14:40:
Op het formulier staat een activeringsnr, bel dat en binnen 48u is het geregeld.
Waar het om gaat is dat deze persoon nog helemael geen kabel abonnement heeft en dus ook geen signaal op de kabelaansluiting. Dat moet eerst in orde gemaakt gaan worden waarbij waarschijnlijk ook wel aansluitingskosten gerekend zullen gaan worden. Daarna kan er pas een digitaal TV abonnement worden afgesloten of de smartcard laten registreren voor alleen het kosteloze digitale basis abonnement.

• Alper587
ArChie schreef op donderdag 14 augustus 2008 @ 14:20:
[...]

Gaan we weer: In vergelijking met wat? Hebben ze er bijvoorbeeld al eens een Loewe naast gezet. Sommige type Loewe TV's hebben een zeer goed geluid in vergelijking met andere LCD's die ik thuis heb mogen testen. Geluidsvermogen zegt niets over de kwaliteit van het geluid. Ik zou echt niet weten wie van de twee merken het beste geluid heeft. Daarvoor moet ik naar een winkel om het zelf aan te horen en eventueel nog even met de afstandsbediening in de hand wat instellingen wijzigen zodat ik ze echt goed kan vergelijken. Papieren specificaties zeggen in dit geval helemaal niets.

In de CNET review staat bijvoorbeeld het volgende over de Philips TV:

[...]

Ik weet niet hoe jij bijvoorbeeld bovenstaande zin leest, maar er staat niet dat Philips de beste TV is die ze sinds lange tijd hebben gezien, maar er staat dat dit de beste Philips TV is die ze sinds lange tijd hebben gezien. In vergelijking met andere Philips TV's dus is dit de beste, maar er wordt geen vergelijking gemaakt met andere merken. Als de eerder geteste Philips TV's bijvoorbeeld slecht waren dan is deze beter, maar hoe goed is verder niet te bepalen aan de hand van die tekst. En misschien hebben ze bij CNET nog niet alle type Philips TV's getest, dus misschien is er nog wel een betere waarvan ze nu nog geen weet hebben.

En hoe "trusted" zijn de reviews van een site die zich "Trusted Reviews" noemt? Hebben de review sites echt geen commerciele belangen bij een wat milder oordeel? Hoe weten wij dat als consument?

Dus nogmaals: specificaties en reviews zijn niet zaligmakend.
Nee ik las het ook als beste van de philip's tv's. Maar dan moet je gelijk wel weten dat het nooit slechter kan zijn dan Sony. Vooral ook omdat philips 100hz is (en ook veel eerder geintroduceerd heeft dan Sony). Ik denk niet dat er in de toekomst nog tv's met 50hz uit gaan komen.

En over trusted Reviews..... Ja, ik weet niet of ze commercieel zijn of niet, maar ditzelfde geldt ook voor CNET.

Verwijderd

[...]

Hier zijn Sony-minded mensen en daar weer Philips-minded. Ik ben het volledig met je eens!
Buiten wat anderen er over zeggen, kan ik niet zeggen dat ik onder de indruk ben van je analytische vermogens. Je maakt conclusies die vrij kort door de bocht zijn;
Het gebrom in de TV word ook in verschillende test aangegeven
. Geef mij een link naar het geluidsfragment dat deze brom weergeeft. Ik heb ook een w4000, en ook ik hoor een (niet storende) toon als ik met m'n oor op een paar centimeter van de achterkant van m'n tv zit. Ik zou het niet willen typeren als een brom.
10watt verschil en dat is niet een klein verschil.
Dat is het wel. 20W verschil (20-40W) levert zo'n 3 dB op. 10W verschil dus nog minder. De kwaliteit van het geluidssysteem kan niet in cijfers worden uitgedrukt, en veel hoef je niet te verwachten van een paar papieren luidsprekertjes in een plastic kastje met een made-in-china versterkerchipje van een paar cent. Ga luisteren, dat is het enige zinnige.
Ook bij normale DVD-weergave via scart ben ik telleurgesteld (ook met 100 euro kabel)
Wat is normale DVD-weergave? Misschien ben je belazerd met je 100 euro kabel? DVD is alweer een jaar of 10 oud, en is eigenlijk een mismatch met moderne digitale schermen. DVD-video blijft gewoon PAL.
De TV heeft regelmatig last van het snel weergeven (ik geef de schuld aan 50hz), het beeld is gewoon te onrustig
Ach... wat moet jij het zwaar hebben als super-terminator. Geen enkele bron geeft meer dan 60 fps (bv PS3), en voor de meeste bronnen houdt het op bij 30 fps. Voor jou en de gemiddelde bromvlieg is dit een diashow, ik ben er tevreden mee.
Ook heb ik vaak hoofdpijn als ik meer dan 1 uur TV kijk. Misschien dat 100hz veel rustiger is voor het oog?
Misschien moet je maar overstappen naar amerika. Daar is het stroomnet 60Hz, dan knipperen de TL buizen en gloeilampen ook veel minder. Maar even serieus, als je na 1 uur tv kijken al hoofdpijn krijgt, is er iets ander aan de hand. Kijk eens naar omgevingslicht enzo. Het lijkt me stug dat het aan de 50Hz van je tv ligt, een LCD geeft een constanter beeld dan een CRT, waar 100Hz wel zinnig is. Maar dit is de moeite waard om een andere keer een discussie over te voeren.
Ik merk ook nu pas dat de Sony W4000 in spanje is gemaakt. Volgens meeste ervaringen wijst dit op een slechte fabricage.
En daarom kiezen Sony en talloze andere bedrijven er voor om in Spanje te produceren. De kwaliteit holt achteruit! En dat levert natuurlijk weer geld op. Veel productie is in Spanje omdat daar veel resources voor een goede prijs beschikbaar zijn, en geen gezeik oplevert met invoer in de EU. Er zal heus wel kwaliteitsbewaking plaatsvinden. Of de gehanteerde waardes afwijken van Philips, daar kan ik niks zinnigs over zeggen. Maar jouw argument snijdt werkelijk geen hout.

• _Gump_
  • Niet online
Alper587 schreef op donderdag 14 augustus 2008 @ 15:04:
[...]
Nee ik las het ook als beste van de philip's tv's. Maar dan moet je gelijk wel weten dat het nooit slechter kan zijn dan Sony. Vooral ook omdat philips 100hz is (en ook veel eerder geintroduceerd heeft dan Sony). Ik denk niet dat er in de toekomst nog tv's met 50hz uit gaan komen.

En over trusted Reviews..... Ja, ik weet niet of ze commercieel zijn of niet, maar ditzelfde geldt ook voor CNET.
Beste Alper, Google voor de gein eens op 100hz lcd. Ik krijg bij jou het gevoel dat je de klok wel hebt horen luiden, maar niet echt weet waar de klepel hangt. Er zijn genoeg uitzendingen waar je de 100hz liever kwijt bent dan rijk, maar ook genoeg waar je blij zult zijn met 100hz. Dus wederom, voor- en nadelen.

De W4000 serie van Sony zijn gewoon prima tv's, gezien de vele gebruikerservaringen, verkoopcijfers en reviews. Tuurlijk hebben ze hun nadelen, maar dat heeft elke tv. Ik kan zelfs aanmerkingen maken over de Loewe van een vriend, welke een paar duizend euro heeft gekost. Is het dan een slechte tv? Integedeel, hij vindt het een top tv, dus heeft hij hem gekocht en kijkt er graag naar. Informeer, lees, test en koop dan pas.

Ik weet zeker dat je ook ontevreden zult zijn over de Philips, helemaal met je verwachtingen.

[ Voor 33% gewijzigd door _Gump_ op 14-08-2008 15:20 ]

• BlackiE1982
ArChie schreef op donderdag 14 augustus 2008 @ 14:55:
[...]

Waar het om gaat is dat deze persoon nog helemael geen kabel abonnement heeft en dus ook geen signaal op de kabelaansluiting. Dat moet eerst in orde gemaakt gaan worden waarbij waarschijnlijk ook wel aansluitingskosten gerekend zullen gaan worden. Daarna kan er pas een digitaal TV abonnement worden afgesloten of de smartcard laten registreren voor alleen het kosteloze digitale basis abonnement.
Deze mensen achter de lijn kunnen ook een klant registreren, anders doorwijzen.
Ik zeg niet er tv binnenkomt in 48u is, maar geregeld is. Zal wel max. een week duren, voordat er tv is. ;)

Leeg

• Alper587
Jeetje, hebben jullie soms aandelen gekocht van Sony ofzo? Ik begrijp niet waarom jullie zo fel reageren??? Rustig aan, ik ben hier niet om Sony zwart te maken ofzo...zeg alleen dat de Philips LCD's beter zijn... PUNT

@Gump: ik weet zeker dat ik minder ontevreden zal zijn over de philips, dan de Sony. Gezien de extra's die de philips heeft. 100hz, Natural Motion, 30watt sound, betere beeldverbeteringstechniek dan de Sony(wat die techniek ook van philips heeft gekregen), USB aansluiting laat ook muziek en films afspelen(sony alleen foto's), netwerkaansluiting! en de ambilights! Géén van deze zijn aanwezig in de Sony. Onderschat Philips niet, het is veel verder dan Sony op dit moment is met LCD's.

[ Voor 11% gewijzigd door Alper587 op 14-08-2008 15:52 ]

• _Gump_
  • Niet online
Wat men je hier uit probeert te leggen, is dat de perfecte lcd niet bestaat. Iedereen kijkt er anders tegenaan, wat voor iemand een minpunt is, kan voor een ander verwaarloosbaar zijn. De een is zeer tevreden met een LG van een paar honderd euro, terwijl de ander dat nog niet is met een high end variant van een paar duizend euro.

Sowieso kun je dit soort dingen niet op papier met elkaar vergelijken. Een bepaalde tv kan op papier tig functies hebben, maar kan toch minder goed presteren dan eentje met minder functies.

Als je deze Sony echt wilt vergelijken met de genoemde Philips dan moet je ze (thuis) naast elkaar zetten, dan pas heb je de juiste vergelijking.

Als jij de Philps lcd's bij voorbaat al beter vindt dan de Sony varianten, waarom dan een Sony gekocht :?

Ik wens je in ieder geval veel kijkplezier met de Philips, hopelijk vind je waar je naar zoekt :)

• Alper587
_Gump_ schreef op donderdag 14 augustus 2008 @ 16:08:

Als jij de Philps lcd's bij voorbaat al beter vindt dan de Sony varianten, waarom dan een Sony gekocht :?
Ik ging gelijk op de Sony af, vanwege (het vertrouwen in merk) en omdat de prijs ook in orde was. Wist niet dat de lagere prijs ook lagere kwaliteit betekende.

• BlackiE1982
Alper587 schreef op donderdag 14 augustus 2008 @ 15:37:
Jeetje, hebben jullie soms aandelen gekocht van Sony ofzo? Ik begrijp niet waarom jullie zo fel reageren??? Rustig aan, ik ben hier niet om Sony zwart te maken ofzo...zeg alleen dat de Philips LCD's beter zijn... PUNT

@Gump: ik weet zeker dat ik minder ontevreden zal zijn over de philips, dan de Sony. Gezien de extra's die de philips heeft. 100hz, Natural Motion, 30watt sound, betere beeldverbeteringstechniek dan de Sony(wat die techniek ook van philips heeft gekregen), USB aansluiting laat ook muziek en films afspelen(sony alleen foto's), netwerkaansluiting! en de ambilights! Géén van deze zijn aanwezig in de Sony. Onderschat Philips niet, het is veel verder dan Sony op dit moment is met LCD's.
Ik heb voor Sony gekozen vanwege de geweldige kleuren, digi tuner en design (persoonlijk). Om de kleuren staat Sony gewoon bekend om.
USB aansluiting is leuk, maar is te langzaam en te weinig ondersteuning voor verschillende materiaal. Tevens hebben de volgende serie Sony's ook netwerkaansluiting, met DNLA.
Ik hou nu op met deze eindeloze discussie....

Als je een Philips hebt, zo je zo vriendelijk willen zijn om je eerlijke mening willen geven over de tv

Leeg

• BlackiE1982
ongelukje; dubbel post

[ Voor 96% gewijzigd door BlackiE1982 op 14-08-2008 16:53 ]

Leeg

Verwijderd

Volgens mij heeft Alper de tv verkeerd om staan, dan heb je inderdaad minder goed beeld en hoor je die brom ook harder :> Daarnaast heeft de merknaam sony minder letters dan philips, dus dan moet de kwaliteit wel minder zijn.

Maar serieus, het gaat nu nergens meer over. Alper probeert alleen maar te stoken en anderen alleen maar te ontkennen.

• Blindfold
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-07 17:08

Blindfold

Donde estan los conejos?

Als je op een FullHD LCD tv je DVD speler via Scart gaat aansluiten, dan stop ik al met je serieus te nemen als iemand die kwaliteit belangrijk vindt.
Je overige slecht onderbouwde argumenten bevestigen alleen maar dat je niet weet waar je het over hebt. Geen probleem, maar ga dan niet met reclamepraatjes die je van een verkoper hebt gehoord lopen gooien en het vreemd vinden dat mensen hier fel op reageren.

Ik heb een W4000 en ben er zeer tevreden mee en heb totaal geen last van de klachten waar jij blijkbaar wel last van had.

Belangrijkste is dat jij er blij mee bent. Als jij vindt dat de Philips beter is, dan is dat je goed recht.

• Alper587
Ik negeer jullie allemaal.. Sony is ook super goed...maar Philips is super super goed.... einde discussie over sony vs. philips

• Slux
  • Niet online
ik ben hier niet om Sony zwart te maken ofzo...zeg alleen dat de Philips LCD's beter zijn... PUNT
Helemaal mee eens, ben in bezit van een KLV-V40A10E en de KDL-40X2000 en sinds kort hangt er op het werk een Philips 42PFL elke keer dat ik er langs loop denk ik van wow wat een mooit beeld...
zit helaas wel 3 a 4 jaar verschil tussen ..... :+

maar moet je wel gelijk geven als ik bij mm kijk dan vind ik momenteel de philips erg mooi beeld geven vergeleken met de sony ... .dan moet ik er wel bij zeggen dat de Phillips een eigen bron heeft en aan een grote witte muur hangt, en de sony met zijn gedeelde bron tussen de meuk staat..

kan pas iets zeggen als je ze 1 op 1 naast elkaar heb staan

Verwijderd

http://www.hetbesteproduc...beste_LCD_televisies.html

Dit is een test t/m Q1 2007. Ik weet niet of er een recentere is, maar Toshiba stond op 1 en Sony op 2, voor Philips als 3e.

En dat is dan ook gelijk maar het laatste wat ik er over post.

• tom_aagten
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 09-09 12:52
@ ALPER Men ga naar het philips forum en hou op te spammen in dit forum over hoe goed philips wel niet is. zorg eerst even dat je goed bent geinformeerd en kom dan nog eens terug. einde discussie.

• Alper587
Ik heb de knoop doorgehakt. Vandaag KDL46W4210 terug, en maandag de 47PFL9603D.
Verwijderd schreef op donderdag 14 augustus 2008 @ 20:53:
http://www.hetbesteproduc...beste_LCD_televisies.html

Dit is een test t/m Q1 2007. Ik weet niet of er een recentere is, maar Toshiba stond op 1 en Sony op 2, voor Philips als 3e.

En dat is dan ook gelijk maar het laatste wat ik er over post.
Je brengt me weer in twijfels.

[ Voor 125% gewijzigd door Alper587 op 15-08-2008 00:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Alper587 schreef op donderdag 14 augustus 2008 @ 19:36:
Ik negeer jullie allemaal.. Sony is ook super goed...maar Philips is super super goed.... einde discussie over sony vs. philips
Tja dat jij de Philips beter vind moet je zelf weten, ik heb je nog niet echt overtuigende argumenten horen geven.

Een vriend van mij heeft een Philips en die heeft een stuk minder mooi beeld dan dat ik op mijn tv heb. Zijn ambilight is dan wel weer mooi.

( O hij heeft dan wel Digitenne en ik HD DVD-C, maar als ik jou posts zo doorlees ligt de beeldkwaliteit niet aan de bron, maar meer aan alle beeldverbeteringstechnieken ( die ik overigens allemaal uit heb staan ) )

Maar ik sluit me aan bij de rest dat je alleen maar punten aan het zoeken bent om de Sony af te kraken. Philips en Sony maken beide mooie TV's en het is erg persoonlijk welke je beter vind. Een van de belangrijkste redenen waarom ik de 40W4210 gekocht heb is de HD DVB-C decoder en daarbij het kwalitatief goede beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alper587
rwb schreef op vrijdag 15 augustus 2008 @ 00:30:
[...]

Een vriend van mij heeft een Philips en die heeft een stuk minder mooi beeld dan dat ik op mijn tv heb. Zijn ambilight is dan wel weer mooi.
Mag ik vragen welke philips dat is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis013
ik dacht dat dit het sony bravia forum was. Dat gemiep over philips LCD toestellen de hele tijd... 8)7

[ Voor 41% gewijzigd door Dennis013 op 15-08-2008 08:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Alper587 schreef op vrijdag 15 augustus 2008 @ 08:40:
[...]
Mag ik vragen welke philips dat is?
De 32PFL9603D, maar als je mijn post goed lees zeg ik dat het verschillende sources zijn, en ik ze dus niet goed kan vergelijken. Digitenne kan natuurlijk niet op tegen een HD DVB-C signaal, met wat voor TV dan ook. Het zijn IMHO beide goede tv's maar zonder ze naast elkaar te zien met dezelfde sources kun je ze niet goed vergelijken. En zelfs als je ze wel kunt vergelijken is de keuze nog erg persoonlijk.
Dennis013 schreef op vrijdag 15 augustus 2008 @ 08:55:
ik dacht dat dit het sony bravia forum was. Dat gemiep over philips LCD toestellen de hele tijd... 8)7
Idd laten we weer ontopic gaan

[ Voor 7% gewijzigd door Woy op 15-08-2008 09:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buffalo
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16-08 14:05
Zijn er hier mensen met een Bravia 32T3000 TV?

Ik heb wel de tweakers review van een gebruiker gelezen van de TV, en het lijkt me dus wel een goede TV. Ik ga zeker ook eerst vergelijkingen doen in een winkel.

Wat zijn jullie ervaringen emt deze TV? Weten jullie ook een goeie winkel, waar de TV's ook echt goed te vergelijken zijn? Dus niet zoals bijvoorbeeld MediaMarkt dat er 30 TV's op een rij staan, die gebruik maken van 1 signaal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben benieuwd wat de W4500 gaat kosten via internet. Is er al een releasedatum van Nederland?

Het is denk ik ook wel tijd voor een nieuwe topic(start).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buddow
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 14:00
Buffalo schreef op vrijdag 15 augustus 2008 @ 11:03:
Zijn er hier mensen met een Bravia 32T3000 TV?

Ik heb wel de tweakers review van een gebruiker gelezen van de TV, en het lijkt me dus wel een goede TV. Ik ga zeker ook eerst vergelijkingen doen in een winkel.

Wat zijn jullie ervaringen emt deze TV? Weten jullie ook een goeie winkel, waar de TV's ook echt goed te vergelijken zijn? Dus niet zoals bijvoorbeeld MediaMarkt dat er 30 TV's op een rij staan, die gebruik maken van 1 signaal!
Ik, vraag maar raak :) Bevalt prima, veel aansluitmogelijkheden, prettige bediening, goed beeld en redelijk geluid (blijft lcd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buffalo
buddow schreef op vrijdag 15 augustus 2008 @ 15:09:
[...]

Ik, vraag maar raak :) Bevalt prima, veel aansluitmogelijkheden, prettige bediening, goed beeld en redelijk geluid (blijft lcd).
Op welke afstand kijk jij bijvoorbeeld? Mijn kijkafstand wordt ongeveer 3 meter, dus dat moet kunnen met een 32''.

Van het geluid verwacht ik ook geen topkwaliteit. De TV is zeg maar stap 1. Een mooie Home-cinema Set (of iets in die richting) is stap 2 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alper587
Ik heb nu de 46W400 aangesloten op de PC DVI->VGA. Ik heb wel beeld, maar geen geluid.
Ik gebruik deze aansluiting voor geluid. zie: http://download.dasdan.be...tellen/minijack_cable.jpg

Ik heb deze kabel in de wit/rood aansluiting (op achterkant) van de TV gestopt. Toch géén geluid. Tv ingesteld op audiosysteem maar dat heeft ook niet geholpen.

Geluid werkt dus niet. Ik heb alle ingangen van de pc geprobeert. Is dit wel de juiste aansluiting?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alper:

Volgens eigen zeggen heb jij je Sony gisteren ingeruild toch?. Sluit je nu vandaag in je dromen dan kabels aan?

Ter info: onlangs heb ik in het PCM Magazine van juli j.l. gelezen dat de Philips 9603 al slechtste getest is. Dus succes vanaf maandag... (in het Philips forum).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alper587
Verwijderd schreef op vrijdag 15 augustus 2008 @ 20:25:
Alper:

Volgens eigen zeggen heb jij je Sony gisteren ingeruild toch?. Sluit je nu vandaag in je dromen dan kabels aan?

Ter info: onlangs heb ik in het PCM Magazine van juli j.l. gelezen dat de Philips 9603 al slechtste getest is. Dus succes vanaf maandag... (in het Philips forum).
Ik ga de philips annuleren. (moest hem maandag ophalen) Ben toch tot de conclusie gekomen dat het beeld van de Sony mooier is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BreeeZe
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:14

BreeeZe

Devt

Alper587 schreef op vrijdag 15 augustus 2008 @ 19:47:
Ik heb nu de 46W400 aangesloten op de PC DVI->VGA. Ik heb wel beeld, maar geen geluid.
Ik gebruik deze aansluiting voor geluid. zie: http://download.dasdan.be...tellen/minijack_cable.jpg

Ik heb deze kabel in de wit/rood aansluiting (op achterkant) van de TV gestopt. Toch géén geluid. Tv ingesteld op audiosysteem maar dat heeft ook niet geholpen.

Geluid werkt dus niet. Ik heb alle ingangen van de pc geprobeert. Is dit wel de juiste aansluiting?
Als je de VGA aansluiting op de tv gebruikt, moet je het geluid aansluiten op de mini-jack die recht onder de VGA aansluiting zit. (pagina 17 van je handleiding ;) )

(die 2 tulp aansluitingen zijn een uitgang trouwens)

[ Voor 3% gewijzigd door BreeeZe op 15-08-2008 20:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alper587
BreeeZe schreef op vrijdag 15 augustus 2008 @ 20:43:
[...]

Als je de VGA aansluiting op de tv gebruikt, moet je het geluid aansluiten op de mini-jack die recht onder de VGA aansluiting zit. (pagina 17 van je handleiding ;) )
Bedankt, maar als ik de minjack op de tv aansluit dan heb ik voor die andere 2xtulp (rood/wit) geen aansluiting voor achter mn pc. Ik deed het eerst dus precies andersom, omdat ik geen aansluiting kon vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BreeeZe

BreeeZe

Devt

Alper587 schreef op vrijdag 15 augustus 2008 @ 20:45:
[...]

Bedankt, maar als ik de minjack op de tv aansluit dan heb ik voor die andere 2xtulp (rood/wit) geen aansluiting voor achter mn pc. Ik deed het eerst dus precies andersom, omdat ik geen aansluiting kon vinden.
Heb je niet nog ergens een jack <--> jack kabel van een speaker setje ergens rondslingeren, daar zitten ze vaak bij namelijk.
Anders wordt het of een nieuw kabeltje kopen, of een verloop plug van jack naar tulp.
Zo iets:
Afbeeldingslocatie: http://www.skytronic.com/rsc/img/700/759_490.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alper587
BreeeZe schreef op vrijdag 15 augustus 2008 @ 20:52:
[...]

Heb je niet nog ergens een jack <--> jack kabel van een speaker setje ergens rondslingeren, daar zitten ze vaak bij namelijk.
Anders wordt het of een nieuw kabeltje kopen, of een verloop plug van jack naar tulp.
Zo iets:
[afbeelding]
Het werkt! Ik heb het via de jack->jack van de creative set opgelost.

[ Voor 9% gewijzigd door Alper587 op 15-08-2008 21:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rensh
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 24-06 21:41
Heeft iemand een 40W4000 aan de muur hangen zo vlak mogelijk en kan me vertellen wat de afstand is vd muur tot voorzijde scherm? Denk zelf aan de beugel van Vogels de EFW 065.

BEdankt.

Vostro1000 en Dimension9150

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rensh schreef op vrijdag 15 augustus 2008 @ 22:30:
Heeft iemand een 40W4000 aan de muur hangen zo vlak mogelijk en kan me vertellen wat de afstand is vd muur tot voorzijde scherm? Denk zelf aan de beugel van Vogels de EFW 065.

BEdankt.
De EFW 065 kan ik niet vinden, maar voor de VFW 040 is de afstand muur/tv 43 mm. Tel daarbij de dikte van de tv op (zo'n 11 cm) en je komt op 15 cm uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08:26

cjdijk

Hans favoriete radiostation

Alper587 schreef op vrijdag 15 augustus 2008 @ 19:47:

Je geluidsprobleem is al opgelost zie ik. Toch zou ik als advies willen geven om het beeld van je computer via een DVI-HDMI kabeltje aan te sluiten. Het beeld wordt dan veel scherper (paneelresolutie 1920x1080 is dan mogelijk). Alleen zit je dan wel weer met het geluid. Wellicht heb kun je het geluid direct op je audioset aansluiten (bij voorkeur SP-DIF/optical).

P4-3.2GHz Asus P4C800 Deluxe ATI-AIW Radeon 512MB 360GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BreeeZe

BreeeZe

Devt

cjdijk schreef op zaterdag 16 augustus 2008 @ 13:07:
[...]

Je geluidsprobleem is al opgelost zie ik. Toch zou ik als advies willen geven om het beeld van je computer via een DVI-HDMI kabeltje aan te sluiten. Het beeld wordt dan veel scherper (paneelresolutie 1920x1080 is dan mogelijk). Alleen zit je dan wel weer met het geluid. Wellicht heb kun je het geluid direct op je audioset aansluiten (bij voorkeur SP-DIF/optical).
Bij HDMI aansluiting 3 2 (achterop) zit ook analoog audio in (jack plugje)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alper587
cjdijk schreef op zaterdag 16 augustus 2008 @ 13:07:
[...]

Ja, dat was ik ook al van plan. Moet nog via internet even dvi-hdmi kabel bestellen.

Ik heb iets gemerkt sinds ik de TV op de pc aangesloten heb. Als ik gewoon normaal naar kanalen kijk op de digitale ontvanger/coax (zonder pc aangesloten te hebben), moet ik het geluid op volume 15 zetten voor ik het geluid pas kan horen. Voorheen kon ik op volume 7 horen wat ik nu op volume 15 hoor. Is dat bij jullie ook zo of ben ik gek aan het worden? Dus voor ik fatsoenlijk geluid heb dat je kan horen moet mijn TV op volume 15 staan. Klopt dit, of is het bij jullie eerder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BreeeZe

BreeeZe

Devt

Alper587 schreef op zaterdag 16 augustus 2008 @ 18:00:
[...]

Ja, dat was ik ook al van plan. Moet nog via internet even dvi-hdmi kabel bestellen.

Ik heb iets gemerkt sinds ik de TV op de pc aangesloten heb. Als ik gewoon normaal naar kanalen kijk op de digitale ontvanger/coax (zonder pc aangesloten te hebben), moet ik het geluid op volume 15 zetten voor ik het geluid pas kan horen. Voorheen kon ik op volume 7 horen wat ik nu op volume 15 hoor. Is dat bij jullie ook zo of ben ik gek aan het worden? Dus voor ik fatsoenlijk geluid heb dat je kan horen moet mijn TV op volume 15 staan. Klopt dit, of is het bij jullie eerder?
Heb misschien de volume normalizer aangezet ?
(die van mij staat trouwens meestal op 20 voor een beetje lekker volume (40w4210))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWaN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12:39

DaWaN

'r you wicked ??

Mijn broer zit misschien te denken om een KDL-32T3000 aan te schaffen. Is een actie met Conax CI module (twv 80e) er bij voor 800e. Aangezien hij gebruik maakt van Digitenne lijkt dat me een nette deal.
Mijn vraag is vooral hoe het verschil in beeld is met de Panasonic TX-32LE8 en de TX-32LX85. Waarschijnlijk heeft de TX-32LX85 wel een stuk beter beeld maar de Sony bied ingebouwde digitale tuner wat dan weer fijn is. Of misschien kan hij wel nog iets beter iets anders kopen ? Budget is zo'n 600-900 euro en maximale formaat is 32"

If you do not change direction, you may end up where you are heading

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkPiet
  • Laatst online: 15:39
Ik ben zelf ook al een tijdje bezig om de 40w4000 te bemachtigen, heb eerder een poging gedaan bij de saturn voor 1100 euro tijdens de wk actie. Nu is inmiddels het volgende model (40w4500) aangekondigd en deze is vanzelfsprekend ook interresant. Nu viel mij het energieverbruik op zover dit bekend is geworden. de 40w4000 gebruikt 176 watt, de 40w4500 gebruikt 234 watt. Ik vroeg mij af waardoor dit grote verschil optreedt. Ik moet toch een beetje aan de rekening denken ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alper587
BreeeZe schreef op zaterdag 16 augustus 2008 @ 18:04:
[...]

Heb misschien de volume normalizer aangezet ?
(die van mij staat trouwens meestal op 20 voor een beetje lekker volume (40w4210))
Nee Auto volume staat gewoon UIT. Ik hoor pas iets als ik de volume op 12, 13 zet. Klopt dit?

Kan ik iets in de TV verbrand hebben na het proberen van alle aansluitingen met 2x tulp wit/rood. (via pc)

[ Voor 13% gewijzigd door Alper587 op 16-08-2008 22:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buffalo
DaWaN schreef op zaterdag 16 augustus 2008 @ 20:26:
Mijn broer zit misschien te denken om een KDL-32T3000 aan te schaffen. Is een actie met Conax CI module (twv 80e) er bij voor 800e. Aangezien hij gebruik maakt van Digitenne lijkt dat me een nette deal.
Mijn vraag is vooral hoe het verschil in beeld is met de Panasonic TX-32LE8 en de TX-32LX85. Waarschijnlijk heeft de TX-32LX85 wel een stuk beter beeld maar de Sony bied ingebouwde digitale tuner wat dan weer fijn is. Of misschien kan hij wel nog iets beter iets anders kopen ? Budget is zo'n 600-900 euro en maximale formaat is 32"
De 32T3000 staat bij Alternate voor 649 euro. Welliswaar niet op voorraad, maar scheelt toch 150 euro.

Ik ben ook aan het kijken voor 32T3000, maar heb nog niet echt goed naar het beeld kunnen kijken in de winkel. Gisteren bij It's geweest en daar stonden zo'n 40 tv's op 1 bron aangesloten, dus bij alle tv's was de beeldkwaliteit prut.

Ondanks dat ik toch goeie dingen lees over de T3000. Vanmiddag ga ik naar Correct, hopelijk is daar wel een goed verschil te zien.

Kan iemand ook bevestigen of ontkennen dat de 32T3000 aan het 'opraken' is? Ik begreep bij It's dat ze aan de barcodes een beetje kunnen zien dat een serie eruit gaat. En de verkoper dacht dat de 23T3000 nog zo'n 1 tot 3 maanden verkrijgbaar is!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaiorDomus
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 09-09 10:43
HenkPiet schreef op zaterdag 16 augustus 2008 @ 21:43:
Ik ben zelf ook al een tijdje bezig om de 40w4000 te bemachtigen, heb eerder een poging gedaan bij de saturn voor 1100 euro tijdens de wk actie. Nu is inmiddels het volgende model (40w4500) aangekondigd en deze is vanzelfsprekend ook interresant. Nu viel mij het energieverbruik op zover dit bekend is geworden. de 40w4000 gebruikt 176 watt, de 40w4500 gebruikt 234 watt. Ik vroeg mij af waardoor dit grote verschil optreedt. Ik moet toch een beetje aan de rekening denken ;-)
Neem aan dat dit door de hogere contrast waarde van 50000:1 en de 100Hz techniek komt, mijn gok is vooral de 100Hz; kan me goed indenken dat telkens frames ertussen verzinnen nogal wat processorkracht vergt.

Ik hoop dat bij de introductie van de w4500 de w4000 nog wat in prijs zakt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alper587
GoTAProblem schreef op zondag 17 augustus 2008 @ 11:54:
[...]

Neem aan dat dit door de hogere contrast waarde van 50000:1 en de 100Hz techniek komt, mijn gok is vooral de 100Hz; kan me goed indenken dat telkens frames ertussen verzinnen nogal wat processorkracht vergt.

Ik hoop dat bij de introductie van de w4500 de w4000 nog wat in prijs zakt :)
Terwijl er bij een LCD toch weinig verschil uitmaakt of je 50 of 100hz hebt. Bij een CRT kan dat wel veel flikkeringen schelen.

p.s: ik bied mijn excuses aan vanwege mijn negatieve uitingen over de Sony W4000. Het is een prachtige TV en echt dus beter dan de philips lcd's. Ik heb een grote vergissing gemaakt. Nadat ik ze naast elkaar had gezien zag ik het verschil direct. Sony ziet er scherper en kleurrijker uit. Zelfs de Sony X3500 serie heeft betere kleuren en beeld dan de Philips. Wat een sukkel ben ik toch dat ik dat niet eerder heb kunnen zien en onjuiste opmerkingen maakte. X3500 heeft 18000:1 en Philips 33000:1. X3500 duidelijk mooier beeld dus. 18000:1 van een Sony kan je dus nooit vergelijken met de 33000:1 van Philips.

[ Voor 40% gewijzigd door Alper587 op 17-08-2008 18:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorn1986
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 20:41
Je hebt ze dus naast elkaar gezien in de winkel. Nadat je dan weer thuis kwam en je eigen TV aanzette, zag je dan een gelijkwaardig beeld als dat je in de winkel zag, of was het van mindere kwaliteit? Zo ja; dan moet je misschien toch je decoder of iets dergelijks nakijken voor het kijken van TV, want je had volgens mij al een behoorlijk dure kabel er voor gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superpolm
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 01-09 15:48
Klopt het wat in het eerst topic staat, nl: dat het enige verschil tussen de x3000 en x3500 is de omlijsting. Op kieskeurig lees ik dat het verschil de HD-decoder is.

?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alper587
Jorn1986 schreef op zondag 17 augustus 2008 @ 18:34:
Je hebt ze dus naast elkaar gezien in de winkel. Nadat je dan weer thuis kwam en je eigen TV aanzette, zag je dan een gelijkwaardig beeld als dat je in de winkel zag, of was het van mindere kwaliteit? Zo ja; dan moet je misschien toch je decoder of iets dergelijks nakijken voor het kijken van TV, want je had volgens mij al een behoorlijk dure kabel er voor gekocht.
Ja, gelijkwaardig beeld als dat ik in de winkel zag. Tenminste als ik mij pc op de tv aansluit en HD movies afspeel zie ik inderdaad SUPER beeld. Laat staan als ik het op HDMI ga aansluiten (straks).
Die dure kabel was een scart kabel. Deze heb ik direct na 2 dagen teruggegeven, want monsters kabels zijn allemaal marketingscampagne en het maakt igg geen verschil. Als je zo een kabel koopt is dat echt weggegooid geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buffalo
Alper587 schreef op zondag 17 augustus 2008 @ 18:47:
[...]

Ja, gelijkwaardig beeld als dat ik in de winkel zag. Tenminste als ik mij pc op de tv aansluit en HD movies afspeel zie ik inderdaad SUPER beeld. Laat staan als ik het op HDMI ga aansluiten (straks).
Die dure kabel was een scart kabel. Deze heb ik direct na 2 dagen teruggegeven, want monsters kabels zijn allemaal marketingscampagne en het maakt igg geen verschil. Als je zo een kabel koopt is dat echt weggegooid geld.
Vanmiddag dus bij Correct geweest in Rotterdam. Hier was de beeldkwaliteit van de rij tv's wel om over naar huis te schrijven gelukkig. Op de ongeveer 40 tv's werd een Blu-Ray DVD afgespeeld. Eigenlijk waren er meerdere tv's die ik mooi beeld vond geven. Dit was dus de T3000 en ik meen de W3000. Maar mijn oog viel ook op de Sharp LC-32RD8 (net op de markt) en die sprong er wat mij betreft ook uit. Mooie kleuren enzo en goed scherp.

Ik heb een verkoper gevraagd om de tv's waar ik in geinteresseerd ben op een tv zender af te stemmen, dus 3 tv's werden even afgestemd op dezelfde tv zender. Hier was duidelijk een verschil te zien. De W3000 (heeft ook 100 Hz techniek) verbeter me als het niet goed is, maar de W3000 was de duurste van die 3, maar die viel meteen af. De T3000 gaf wat mij betreft ook goed beeld op een tv zender, maar vond de Sharp LC-32RD8 er toch wel uitspringen. Deze tv heeft 100 Hz techniek en het was duidelijk te zien dat het beeld veel vloeiender was.

Voor mij is het flink twijfelen nu, omdat ik over de T3000 toch ook een aantal goeie dingen heb gelezen.

EDIT: Dit bericht had een gewone reply moeten en zijn en geen quote, zie ik nu ineens :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkPiet
  • Laatst online: 15:39
Buffalo, zover ik weet heeft tot nog toe alleen de X serie 100hz techniek. De W3000 is hier in ieder geval niet van voorzien. De W4500 serie die binnenkort dus uitkomt zal wel 100hz hebben,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Idd de W3000 heeft geen 100 hz en is ondertussen ook al weer een verouderd model, dus het zou gek zijn als je daar de volle prijs voor moet betalen, de W4000 is de opvolger en de W4500 zit er ook al weer aan te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackiE1982
Alper587 schreef op zondag 17 augustus 2008 @ 18:23:
[...]

Terwijl er bij een LCD toch weinig verschil uitmaakt of je 50 of 100hz hebt. Bij een CRT kan dat wel veel flikkeringen schelen.

p.s: ik bied mijn excuses aan vanwege mijn negatieve uitingen over de Sony W4000. Het is een prachtige TV en echt dus beter dan de philips lcd's. Ik heb een grote vergissing gemaakt. Nadat ik ze naast elkaar had gezien zag ik het verschil direct. Sony ziet er scherper en kleurrijker uit. Zelfs de Sony X3500 serie heeft betere kleuren en beeld dan de Philips. Wat een sukkel ben ik toch dat ik dat niet eerder heb kunnen zien en onjuiste opmerkingen maakte. X3500 heeft 18000:1 en Philips 33000:1. X3500 duidelijk mooier beeld dus. 18000:1 van een Sony kan je dus nooit vergelijken met de 33000:1 van Philips.
Hehehe :9 Eindelijk!
Vanwege het verschil kan het zijn dat de Philips een dynamisch contrast opgeeft???
En idd maakt bij LCD 100hz weinig uit. Ik wou eerst ook 100hz, maar na goed kijken zag IK geen verschil.

Leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
100 hz kan voor LCD wel degelijk positief effect hebben, het heeft echter een andere reden dan dat het bij CRT heeft. Bij CRT is het vooral om flikkeringen tegen te gaan.

Bij LCD word het vooral gebruikt om het beeld vloeiender te laten lijken, hiervoor moet er echter wel een hoop beeldverwerking gedaan worden ( Die weer input lag oplevert ), en het kan per 100 hz implementatie dus anders zijn of je het verschil wel of niet goed vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buffalo
rwb schreef op maandag 18 augustus 2008 @ 10:21:
100 hz kan voor LCD wel degelijk positief effect hebben, het heeft echter een andere reden dan dat het bij CRT heeft. Bij CRT is het vooral om flikkeringen tegen te gaan.

Bij LCD word het vooral gebruikt om het beeld vloeiender te laten lijken, hiervoor moet er echter wel een hoop beeldverwerking gedaan worden ( Die weer input lag oplevert ), en het kan per 100 hz implementatie dus anders zijn of je het verschil wel of niet goed vind.
Ik vond dat dus gisteren ook. Het beeld leek veel vloeiender met die Sharp met 100 Hz. Maar het verschilt dus per zender?

Het beste is dus eigenlijk om een tv zonder 100 Hz techniek te nemen, of is dat gewoon puur persoonlijk wat je mooi vind?
HenkPiet schreef op zondag 17 augustus 2008 @ 22:59:
Buffalo, zover ik weet heeft tot nog toe alleen de X serie 100hz techniek. De W3000 is hier in ieder geval niet van voorzien. De W4500 serie die binnenkort dus uitkomt zal wel 100hz hebben,
rwb schreef op maandag 18 augustus 2008 @ 09:04:
Idd de W3000 heeft geen 100 hz en is ondertussen ook al weer een verouderd model, dus het zou gek zijn als je daar de volle prijs voor moet betalen, de W4000 is de opvolger en de W4500 zit er ook al weer aan te komen.
Ik heb het even gecontroleerd op de correct website. Ik weet dat de prijs ervan 999 euro was, en dat moet dus de D3000 met 100 Hz techniek geweest zijn, die ik gisteren gezien heb!
Daarbij moet ik wel zeggen dat prijs dus niks uitmaakt, want ik vond het beeld van de Sharp LC-32RD8E een stuk mooier en helderder dan van die Sony D3000. De Sharp is 799 euro en de D3000 dus 999 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Buffalo schreef op maandag 18 augustus 2008 @ 11:28:
[...]
Ik vond dat dus gisteren ook. Het beeld leek veel vloeiender met die Sharp met 100 Hz. Maar het verschilt dus per zender?

Het beste is dus eigenlijk om een tv zonder 100 Hz techniek te nemen, of is dat gewoon puur persoonlijk wat je mooi vind?
Je zult het gewoon zelf moeten zien of het het waard is. Het kan zeker een meerwaarde bieden, alleen die ligt op een ander gebied dan de 100 Hz bij CRT schermen. Volgens mij kan je het vaak ook wel uitzetten, dus het is ieder geval niet erg als het er in zit.
Ik heb het even gecontroleerd op de correct website. Ik weet dat de prijs ervan 999 euro was, en dat moet dus de D3000 met 100 Hz techniek geweest zijn, die ik gisteren gezien heb!
Daarbij moet ik wel zeggen dat prijs dus niks uitmaakt, want ik vond het beeld van de Sharp LC-32RD8E een stuk mooier en helderder dan van die Sony D3000. De Sharp is 799 euro en de D3000 dus 999 euro.
De D3000 heeft volgens mij inderdaad wel 100 Hz, maar dat is wel een model lager dan de W serie. Het probleem met het vergelijken in de winkel is ook vaak dat de kleuren niet optimaal ingesteld staan. Om het goed te vergelijke moet je bijna net zo'n test doen als dat tweakers.net onlangs gedaan heeft, maar voor een consument is dat natuurlijk niet haalbaar. Maar als jij de Sharp het beste beeld vond geven dan moet je die gewoon kopen, het gaat er tenslotte toch om wat jij van het beeld vind, en niet wat een of andere reviewer er van vind.

De reden dat ik een sony 40W4210 gekocht heb is de combinatie van een mooi beeld en een HD DVB-C decoder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buffalo
Nu is er weer een model bijgekomen die me wel interessant lijkt. Dit is de V4500. Zijn er mensen met ervaringen met deze TV. Deze TV heeft ieder geval wel een aantal leuke opties.

Ik zal hem ieder geval even onthouden, en in de gaten houden...

EDIT: Ik zie op digitalstreet.nl staan, dat de V4500 1080p ondersteund! Hoe kan dat als de TV HD Ready is?

[ Voor 18% gewijzigd door Buffalo op 18-08-2008 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• V33r
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 15:04
Verwijderd schreef op zondag 29 juni 2008 @ 21:29:
[...]

Welkom bij de club :(
Klachten over het verlies van zenders in dit topic: Sony Bravia 40W4000 probleem: alle dig zenders ineens weg
Ik heb eveneens een 40w4000 met hetzelfde probleem, ik heb geen CAM nodig (CAIWAY) dus het ligt aan de 40W4000. Soms is het helemaal uitzetten voldoende maar soms is inderdaad het opnieuw doorlopen van de setup de enige oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
V33r schreef op maandag 18 augustus 2008 @ 15:23:
[...]
Ik heb eveneens een 40w4000 met hetzelfde probleem, ik heb geen CAM nodig (CAIWAY) dus het ligt aan de 40W4000. Soms is het helemaal uitzetten voldoende maar soms is inderdaad het opnieuw doorlopen van de setup de enige oplossing.
In het topic wat je aanhaalt staat ook al de oplossing ( Het automatisch updaten van zenders uitzetten. Om dan toch nieuwe zenders te krijgen, kan je het tijdelijk af en toe aan zetten ).
Buffalo schreef op maandag 18 augustus 2008 @ 15:13:
Nu is er weer een model bijgekomen die me wel interessant lijkt. Dit is de V4500. Zijn er mensen met ervaringen met deze TV. Deze TV heeft ieder geval wel een aantal leuke opties.

EDIT: Ik zie op digitalstreet.nl staan, dat de V4500 1080p ondersteund! Hoe kan dat als de TV HD Ready is?
De V4000 is ook al Full-Hd, dus het lijkt me dat de V4500 dat ook is.

[ Voor 78% gewijzigd door Woy op 18-08-2008 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buffalo
rwb schreef op maandag 18 augustus 2008 @ 16:02:
[...]

In het topic wat je aanhaalt staat ook al de oplossing ( Het automatisch updaten van zenders uitzetten. Om dan toch nieuwe zenders te krijgen, kan je het tijdelijk af en toe aan zetten ).

[...]

De V4000 is ook al Full-Hd, dus het lijkt me dat de V4500 dat ook is.
Nee de V4500 is echt HD Ready: http://tweakers.net/price...kdl-32v4500.html#tab_info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klopt, de V4500 is qua uitrusting completer dan de V4000 (oa. XMB menu, USB aansluiting en AVC-HD decoder) echter HD-Ready ipv FULL HD. Qua uitrusting moet je de V4500 dus vergelijken met de W4000 (het enige verschil tussen die twee modellen is HD-Ready-> FULL HD )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Buffalo schreef op maandag 18 augustus 2008 @ 15:13:

Hij herkent het signaal echter downscaled het naar 720P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buffalo
Verwijderd schreef op maandag 18 augustus 2008 @ 16:41:
[...]

Hij herkent het signaal echter downscaled het naar 720P
Verwijderd schreef op maandag 18 augustus 2008 @ 16:39:
[...]

Klopt, de V4500 is qua uitrusting completer dan de V4000 (oa. XMB menu, USB aansluiting en AVC-HD decoder) echter HD-Ready ipv FULL HD. Qua uitrusting moet je de V4500 dus vergelijken met de W4000 (het enige verschil tussen die twee modellen is HD-Ready-> FULL HD )
Wat geeft dat voor kwaliteit, van 1080p naar 720p? Het lijkt mij dat het beter is als van 720p naar 1080p, omdat er dan 1 en ander 'bij verzonnen word'!? Heb ik dit juist? Verder lijkt me de HD Tuner ideaal, al zijn de Olympische Spelen bijna afgelopen :P

Bedoel je nou dat ik de TV moet vergelijken met een V4000 of een W4000? 8)7

Ik ga morgen ofzo toch maar eens opzoek naar de V4500, lijkt me toch een alleraardigste TV.

Misschien dat mensen nog wat meningen kunnen plaatsen over de V4500, die er in het bezit van zijn!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhox1979
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 08-09 13:09
Heeft er iemand al van de Belgische promo die mini-cooler aangekregen?
Ik heb ondertussen wel de USBstick ontvangen, maar nog steeds niets vernomen van die mini-cooler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bertalizer
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12:15
Ik heb hem enkele weken geleden ontvangen (en zo mini is dat ding niet hoor). Het ding werd door een koerier afgeleverd. Ik heb gebeld naar promo-control omdat ik vond dat het wel lang begon te duren. Er werd me gemeld dat ze met een vertraging zaten maar dat ik me geen zorgen moest maken. Een goede week na mijn telefoontje heb ik de cooler dan ontvangen. Ik zou dus zeggen... bel eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb een sony 40w4000 ben er zeer tevreden over. Kijk via digitenne en heb onlangs een cam module gekocht. Alleen het zappen tussen zenders gaat ongelofelijk traag, is hier een oplossing voor? Is het tevens mogelijk de informatie (onderin de blauwe balk) die je wel krijgt met de orginele kpn tuner met de cam module ook te krijgen?

Beeld is niet echt veel beter geworden. Had beter de 80 euro in een harmony one kunnen besteden. Nu heb ik 80 euro betaald voor een KPN afstandbediening. Heeft iemend nog tips voor instellingen icm met de cm module?

Nog een vraagje over de lichtsensor in de tv, gebruikt iemand deze?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakersOnly
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:59
Ik heb gisteren mijn 40W4000 van de mediamarkt ontvangen. Beeld icm Alphacrypt kaartje in @home gebied Limburg is perfect. Alphacrypt kaart is trouwens 3.15.

Ik loop echter tegen een klein probleempje aan. Als ik met de Sony AB vooruit zap dan wordt op willekeurige momenten een kanaal overgeslagen. Bijvoorbeeld NED1, NED2, RTL4. Als ik van RTL4 terugzap kom ik wel op NED3 uit. Iemand hetzelfde probleem, hoe kan ik dit oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
TweakersOnly schreef op dinsdag 19 augustus 2008 @ 13:28:
Ik heb gisteren mijn 40W4000 van de mediamarkt ontvangen. Beeld icm Alphacrypt kaartje in @home gebied Limburg is perfect. Alphacrypt kaart is trouwens 3.15.

Ik loop echter tegen een klein probleempje aan. Als ik met de Sony AB vooruit zap dan wordt op willekeurige momenten een kanaal overgeslagen. Bijvoorbeeld NED1, NED2, RTL4. Als ik van RTL4 terugzap kom ik wel op NED3 uit. Iemand hetzelfde probleem, hoe kan ik dit oplossen?
Ik heb het ook wel eens, ik heb gewoon het idee dat de ab nogal gevoelig is en je dus niet te lang op het knopje moet drukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraats
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online

kraats

Ik rol

Dit heb ik ook. Een stukje erger zelfs omdat ik van de ab van mijn receiver gebruik maak in plaats van de originele. De ab heeft geen (lange) pauze tussen het sturen van de 'pulsjes' om naar de volgende zender te gaan. Dus als je het knopje een miliseconde te lang in houdt, dan geeft 'ie gewoon twee kanaalwisselingen door. Ik heb er alleen geen oplossing voor. Misschien als je een universele afstandsbediening aanschaft waarvan je de codes zelf in de computer kunt aanpassen?

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis013

Ja dat heb ik ook, heel irritant is dat.... Ik denk dat het ligt aan de sony afstandbediening, die is te gevoelig met het omhoog 'schakelen' tussen zenders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buffalo
Nog even een ander vraagje: De Sony Bravia 32V4500 heeft een HD DVB-C Tuner aan boord. Mijn kabelaanbieder is Caiway, betekend dit dat ik de kabel in de TV prik en meteen Nederland 1 in HD kan ontvangen? Caiway.nl geeft namelijk aan dat Ned 1 HD 'free to air' is!

Zou wel tof zijn, want dan wordt de V4500 ineens een hele interessante keuze.

Wellicht dat er mensen met ervaringen zijn met HD TV kanalen via Caiway, en die hier graag willen delen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Ja als hij FTA verzonden word kan je idd gewoon de kabel in je tv doen, op kanalen zoeken en daarna Nederland 1 HD kijken.

Als hij wel versleuteld is dan heb je een CAM nodig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds kort een alphacrypt 3.15 in mijn E4000, werkt prima.
Vandaag echter eerste probleempje tegengekomen: bij Eurosport HD ontvang ik wel geluid maar geen beeld, ik had eerder wel gewoon beeld + geluid.
Ik heb dit probleem volgens mij al eerder in dit topic gezien, maar kan het niet meer terugvinden...wat moet ik hieraan doen/veranderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Buffalo schreef op dinsdag 19 augustus 2008 @ 15:52:
Nog even een ander vraagje: De Sony Bravia 32V4500 heeft een HD DVB-C Tuner aan boord. Mijn kabelaanbieder is Caiway, betekend dit dat ik de kabel in de TV prik en meteen Nederland 1 in HD kan ontvangen? Caiway.nl geeft namelijk aan dat Ned 1 HD 'free to air' is!

Zou wel tof zijn, want dan wordt de V4500 ineens een hele interessante keuze.

Wellicht dat er mensen met ervaringen zijn met HD TV kanalen via Caiway, en die hier graag willen delen :)
Ja. Ik heb ook CAIWAY (Uithoorn) en kijk zonder smartcard en zonder alphacrypt naar het complete standaardpakket, incl. NED1 HD en nog wat andere HD zooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansdegit
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 03-09 17:53
Verwijderd schreef op dinsdag 19 augustus 2008 @ 18:53:
Ik heb sinds kort een alphacrypt 3.15 in mijn E4000, werkt prima.
Vandaag echter eerste probleempje tegengekomen: bij Eurosport HD ontvang ik wel geluid maar geen beeld, ik had eerder wel gewoon beeld + geluid.
Ik heb dit probleem volgens mij al eerder in dit topic gezien, maar kan het niet meer terugvinden...wat moet ik hieraan doen/veranderen?
Ik heb vandaag precies hetzelfde probleem. Ook Ziggo?

Gitje's Stroomfabriek: 6095 Wp Yingli Panda, 2520 Wp Suntech, Tigo Monitoring & Schaduwmanagement, Kostal Piko 10.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis013
BlackiE1982 schreef op maandag 18 augustus 2008 @ 09:42:
[...]

Hehehe :9 Eindelijk!
Vanwege het verschil kan het zijn dat de Philips een dynamisch contrast opgeeft???
En idd maakt bij LCD 100hz weinig uit. Ik wou eerst ook 100hz, maar na goed kijken zag IK geen verschil.
Ik begin niet weer over de philips, maar mijn sony E4000 heeft een bepaalde 'TV staat in de winkel'-modus, waardoor de kleuren veel feller worden. Als je de TV voor het eerst aanzet wordt er een keuze verlangd van de gebruiker om aan te geven of de tv in de winkel staat. In deze stand wordt de helderheid en de kleurintensiteit FLINK omhoog geschroeft. Het springt er vast bovenuit als je dit in de winkel gaat vergelijken, maar thuis kun je er niet naar kijken omdat het te fel is. Ik prfeer zelf het liefste de theahtre stand, welke het laagst is qua lichtopbrengst.
Wat ik daarmee wil zeggen is dat het uiteindelijk helemaal niks meer uitmaakt welke merk hedendaagse TV je neemt in bepaald segment (binnen bepaalde grenzen in vergelijkbare technologie) omdat als ie eenmaal thuis staat, je het verschil toch niet meer ziet. Ik raad iedereen aan om een TV te kiezen op het gevoel wat je bij het uiterlijke design hebt en gebruikersgemak. Specs vergelijken zoals 100hz heeft helemaal geen zin meer en afhankelijk van de toepassing, HD vs. HD ready ook niet echt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alper587
Ik heb de Sony 46W4000 al bijna 2 weken in huis en ik moet zeggen dat ik uiterst tevreden ben over deze TV. Het enige waar ik me nog steeds om erger is het brom/piep geluid dat uit de achterkant van de TV komt. Na veel rondneuzen op zowel nationale als internationale forums over deze TV, heb ik eindelijk ook andere mensen kunnen vinden die hierover klagen. Waarschijnlijk heeft de Sony hier een probleem. Ik weet niet of het raadplegen van een Sony monteur een oplossing zal bieden. Denk wel dat ik binnekort Sony ga bellen en vragen of ze een monteur langs kunnen sturen. Misschien dat ik een defecte TV heb, want dat kan ik niet uitsluiten. Verder op GOT nog nooit iemand hierover horen klagen. In het review van CNET op negatieve aspecten word dit brom/piep probleem wel genoemd. De Panasonic LCD's zouden helemaal géén geluid maken (aldus verschillende forums zoals avsforum). Dit is het enige waar ik me zo druk om maak en had ook al overwogen te ruilen met de Philips 9603. Gelukkig heb ik dat niet gedaan want hoor steeds slechtere berichten over de Philips die 500 euro duurder is. Normaal zeggen we goedkoop is duurkoop maar bij Philips is dat kennelijk andersom! :+

[ Voor 4% gewijzigd door Alper587 op 20-08-2008 01:15 ]

Pagina: 1 ... 11 ... 14 Laatste

Dit topic is gesloten.