[LCD TV] Sony BRAVIA (alle series) topic deel 6 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 ... 14 Laatste
Acties:
  • 156.374 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furfoot
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-09 08:52
win2k schreef op donderdag 07 augustus 2008 @ 18:53:
Ik heb een sony 46W4000 in mijn bezit en kijk er eigenlijk nog steeds met veel plezier na. Echter valt het mij de laatste tijd op dat ik met een HDMI ingevoerd signaal (PS3 of HD-DVD speler) 2 heldere lijnen heb met films die onder en boven een zwarte balk houden.
De eerste pixellijn boven en onder de zwarte balk zijn te vel ten opzichte van het rest van het beeld. Als ik dan naar theatre mode ga of de helderheid en backlight terugschroef valt het minder op maar is wel aanwezig bij nader bestuderen.. Zijn er meer mensen die dit herkennen of is dit een foutje in mijn tv.
Dat komt doordat je de scherpte (sharpness) te hoog hebt staan. Dit kun je verhelpen door of de sharpness terug te schroeven of advanced details optimilisation uit te zetten.

Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis013
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-07 11:50
Heeft er nog iemand ervaring met een blurayspeler die die functie voor 24 frames per seconde weergeeft?? Is het minder schokkerig dan een HD video vanaf de pc kijken??

[ Voor 80% gewijzigd door Dennis013 op 08-08-2008 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackiE1982
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10-09 19:42
Dennis013 schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 13:22:
Heeft er nog iemand ervaring met een blurayspeler die die functie voor 24 frames per seconde weergeeft?? Is het minder schokkerig dan een HD video vanaf de pc kijken??
Mensen met een PlayStation 3, zoals ik ;) Geen problemen.
Op mijn pc kan ik de frequentie instellen op 24hz en dan veranderd de tv naar 24p modus.
Misschien wil dat helpen. Al heb ik geen problemen met 50hz of 60hz.

Leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furfoot
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-09 08:52
Dennis013 schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 13:22:
Ja hoor mijn PS3 speelt blu-ray schijfjes in 24p af en voor DLNA streamed HD films is het gewoon op 60hz en dat verschil merk je wel als je er goed op let.

Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Engineer Stewie schreef op woensdag 06 augustus 2008 @ 12:24:
[...]

Ik gebruik deze setup ook.
Dus X360 via component en tos-link naar de reciever. Tv is de 40W4000.
Totaal geen problemen met achterlopend geluid en het beeld is haarscherp.
Je zal het je zeker niet beklagen.
Bedankt voor de info. Ik heb op de sony webpage de handleiding gedownloadt en daar staat ook in dat het ook 1080p moet zijn via component. Dus dan kan ik er toch van uit gaan dat het goed is?
(ook via de hdmi natuurlijk).
Het laatste wat ik wil is een nieuwe hdmi xbox te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

spam

[ Voor 95% gewijzigd door RoD op 10-08-2008 23:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis013
Dat is wel een hoge vraagprijs voor een gratis tv. Ik denk persoonlijk dat ie niet meer dan 150e waard is.

[ Voor 25% gewijzigd door RoD op 10-08-2008 23:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraats
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:03

kraats

Ik rol

Dennis013 schreef op zaterdag 09 augustus 2008 @ 10:58:
Dat is wel een hoge vraagprijs voor een gratis tv. Ik denk persoonlijk dat ie niet meer dan 150e waard is.
Ik heb die van mij voor 320 euro verkocht.. dezelfde avond dat ik 'm op marktplaats had gezet. Dus ik denk dat de meeste mensen de tv nog wel op waarde kunnen schatten.

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorn1986
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 00:21
Dennis013 schreef op zaterdag 09 augustus 2008 @ 10:58:
[...]

Is geen hoge vraagprijs, ik vind het op zich wel een schappelijke prijs voor zo'n TV-tje. Heb ze op marktplaats gezien en daar gingen ze al zo weg voor 300 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 07 augustus 2008 @ 18:15:
Ik lees n.a.v. een post hierboven op deze pagina (http://www.lcd-compare.co...4500-SONY-KDL-40W4500.htm) dat de 40W4500 de Motionflow 100Hz techniek zal meekrijgen. Verwachten jullie dat dit meerwaarde zal hebben wanneer je de 40W4000 er naast zet?
Iemand die het anwoord weet? :) Ik zit nu erg te twijfelen of ik de 40W4000 moet kopen of dat ik moet wachten op de 40W4500.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blindfold
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-07 17:08

Blindfold

Donde estan los conejos?

Verwijderd schreef op zaterdag 09 augustus 2008 @ 17:29:
[...]

Iemand die het anwoord weet? :) Ik zit nu erg te twijfelen of ik de 40W4000 moet kopen of dat ik moet wachten op de 40W4500.
De motionflow techniek vind de één helemaal te gek en de ander laat het altijd uitstaan, dus ik ben bang dat dit erg persoonlijk is.
Ik hen een 40W4000 en ik ben er erg tevreden over en stoor me helemaal niet aan onnatuurlijke panning ofzo.
Ik zag net Batman in de Imax en daar vond ik veel onnatuurlijkere panning inzitten dan in welke film ik ooit op mijn tv heb gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Blindfold schreef op zaterdag 09 augustus 2008 @ 18:14:
[...]

De motionflow techniek vind de één helemaal te gek en de ander laat het altijd uitstaan, dus ik ben bang dat dit erg persoonlijk is.
Ik hen een 40W4000 en ik ben er erg tevreden over en stoor me helemaal niet aan onnatuurlijke panning ofzo.
Ik zag net Batman in de Imax en daar vond ik veel onnatuurlijkere panning inzitten dan in welke film ik ooit op mijn tv heb gezien.
Oke het is dus wel optioneel te gebruiken die techniek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis013
BlackiE1982 schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 14:20:
[...]

Mensen met een PlayStation 3, zoals ik ;) Geen problemen.
Op mijn pc kan ik de frequentie instellen op 24hz en dan veranderd de tv naar 24p modus.
Misschien wil dat helpen. Al heb ik geen problemen met 50hz of 60hz.
Ja dat doet ie bij mij ook, maar ik heb ergens het idee dat het dan niet helemaal goed loopt.
Ik was een MKV aan het kijken en aan het einde van de film liept het geluid helemaal niet meer synchroon. De film was 29 fps en als dan de verversing 24hz is denk ik dat het geluid niet helemaal meer goed loopt. Dat was iig wel het geval voor de ondertitels.
Hoe zou het trouwens zitten met 1080i als de tv op 24hz staat, wordt het dan eigenlijk 720p, of haal ik nu van alles door elkaar??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alper587
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-09 17:19
Wij hebben vandaag de Sony 46W4000 (eigenlijk de 46W4210) in huis. We twijfelen nu sterk om het om te ruilen met de Philips 47PFL9603D. Wel moet er zo'n 400 euro bijbetaald worden voor de Philips.

1. de Sony 46w4000 heeft 50hz. Ik weet niet of het veel zal verschillen met de philips 9603d die 100hz heeft.? Maakt dit veel uit?

2. de Sony heeft 8ms reactietijd en Philips 2ms. Ik zie duidelijk ghosting op de sony tijdens de film Spiderman 3. Zal dit bij de philips niet het geval zijn? Die heeft immers 2ms reactietijd.

3. Er komt geluid uit de LCD TV, is dit normaal? Het lijkt op krekel geluid..... Als iedereen stil is en ik demp de luidsprekers, is het duidelijk te horen. Een geluid dat misschien uit de voeding komt? Is dit bij alle lcd's zo?

Tenslotte: grote dillema tussen Sony 46W4000 en de Philips 47PFL9603D. Sony heeft wel een veel mooier design. Maar het gaat bij mij om beeldkwaliteit en dat ik kan genieten tijdens een film of voetbal wedstrijd.

[ Voor 4% gewijzigd door Alper587 op 10-08-2008 03:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorn1986
Neem eens de instellingen van de TV over van hier:

HDTVtest.co.uk

of van deze:

Link naar site, zie de pagina met Settings

Vraag 1: 50 hz. of 100 hz. ; de beide TV's hebben gewoon panelen die allebei 50/60 hz. zijn. 100 hz. ''motionflow'' is een techniek die van 24 fps beelden bewegingen wat natuurlijker zou moeten maken. Dat zijn dan zgn. ''engines'' in de TV die van 24fps beeld een 50/60fps beeld maken, door tussentijds frames dubbel te vertonen. Het nadeel van 100 hz. is toch vaak dat je een flinke inputlag hebt. De Philips staat daar naar mijn weten ook om bekend dat er een flinke vertraging in zit en dat je dus een flinke lag kan ervaren.

Vraag 2: Was dit DVD of Blu-Ray? Kijk je instellingen eens na van de TV en van je blu-ray/dvd speler. Als de speler een optie heeft om het signaal door te sturen in 24fps, probeer dat dan eens. Zie ook die eerdere site hierboven met Settings; neem ze eens over en kijk nog eens.

Vraag 3: Mijn vermoeden is de voeding, maar het kan ook net zo goed een CCFL achtergrondverlichter zijn die een beetje bromt. Een CCFL scheelt in principe niet zoveel van een TL-balk, en mijn ervaringen met TL-balken zijn in sommige gevallen ''brommerig''...

De Philips of de Sony? Ik denk toch de Sony, omdat de Philips toch een hogere lag heeft (o.a. vanwege die 100 hz. functie waarschijnlijk), waardoor dus iemand hier in een review schrijft dat er ''lipsync'' problemen zijn (=niet synchroom lopen van beeld en geluid). Qua lag zou je er dus helemaal niks op vooruit gaan, misschien zelfs achteruit.
Je klaagt over de beeldkwaliteit en ''lag'' van de TV, maar ik zou toch eerst maar eens de instellingen van de reviews hierboven overnemen, en dan met name de ''advanced contrast enhancer'' en de ''light sensor'' van de TV. Zet ook de andere extra's eens uit zoals in de review gedaan is, iedere extra functie zal de TV weer een beetje extra belasten qua verwerkingstijd van beeld. Misschien is dit gewoon een negatieve eerste indruk en moet je gewoon nog wat bijstellen voor een positieve.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Verwijderd schreef op zaterdag 09 augustus 2008 @ 17:29:
De motionresolutie is bij de W4000 met 300 natuurlijk aan de lage kant (en ook dusdanig laag dat dat zichtbaar is), dus ik verwacht wel dat je de 100Hz techniek terug zult zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alper587
Bedankt Jorn1986. Ik heb er eens weer flink over nagedacht, en ben tot een conclusie gekomen. Ik houd de Sony.

Het enige waar ik me nu ontzettend om stoor is het geluid dat uit de voeding/ccfl's komt. Normaal kan niemand het merken/horen. Als ze hun oor tegen de achterkant van de TV houden wél, dan zijn ze het opeens met me eens.... Is dit wel een reden om hem te ruilen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• touchie75
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
wij hebben de sony kdl 32p2530 en kwamen er achter dat er een decoder inzit? is ons helemaal niet verteld in de winkel (its). kunnen wij gewoon onze decoderkaart erin doen, of moet er een speciale in. wij hebben een card van lokale kabelmaatschappij ..
alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bonafide schreef op zaterdag 28 juni 2008 @ 14:05:
Donderdag na een maand wachten eindelijk de 40W4000 ontvangen. Tot nu toe heel erg te spreken over de kwaliteit van het beeld; console is adembenemend, SD acceptabel en upscaling dvd’s verbluffend!

Het verbinding met m’n peecee d.m.v. een HDMI-DVI verliep an sich ook soepel; het scherm wordt direct herkend en 1920x1080 (60Hz) wordt weergegeven. De Bravia ingesteld op 1:1 Pixel Mapping, waardoor de initiële overscan verdwijnt.

Er is echter één ding wat me bezighoudt; films die ik afspeel van de pc (vanuit WMC of VLC) vertonen geen overscan maar het beeld lijkt wat ‘uitgerekt’ in de hoogte in vergelijking met hoe het er op het computerscherm uitziet. Gezichten zijn dus wat smaller dan op het pc-scherm. Het probleem lijkt inherent aan het feit dat 1080p mkv-bestanden een grootte van 1920x800 en 720p een van 1280x528 hebben. Op dit moment lijkt het me dat ik in de 40W4000 een instelling moet veranderen maar ik zou niet weten welke… Het veranderen van het schermformaat met de ‘beeldregeling-modus’-knop helpt helaas niet.

Heeft iemand een idee voor een oplossing? Bij voorbaat zeer hartelijk dank!
Ha, die Bonafide.

Ik heb precies hetzelfde probleem, en vroeg me af of jij al een oplossing hebt.
BVD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Moet je niet gewoon "keep aspect ratio" aanvinken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 10 augustus 2008 @ 18:45:
Moet je niet gewoon "keep aspect ratio" aanvinken?
Dat is juist het probleem, kan deze nergens vinden.
(Nvidia control panel 1.2.0.82)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

touchie75 schreef op zondag 10 augustus 2008 @ 17:49:
wij hebben de sony kdl 32p2530 en kwamen er achter dat er een decoder inzit? is ons helemaal niet verteld in de winkel (its). kunnen wij gewoon onze decoderkaart erin doen, of moet er een speciale in. wij hebben een card van lokale kabelmaatschappij ..
Helaas... de digitale ontvanger die erin zit is een DVB-T decoder (Digitenne), geen kabel-ontvanger (DVB-C). Er zijn wel een aantal andere Sony's die DVB-C kunnen ontvangen, lees dit forum maar eens door (en zoek op "alphacrypt").

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alper587 schreef op zondag 10 augustus 2008 @ 01:34:
Wij hebben vandaag de Sony 46W4000 (eigenlijk de 46W4210) in huis. We twijfelen nu sterk om het om te ruilen met de Philips 47PFL9603D. Wel moet er zo'n 400 euro bijbetaald worden voor de Philips.

1. de Sony 46w4000 heeft 50hz. Ik weet niet of het veel zal verschillen met de philips 9603d die 100hz heeft.? Maakt dit veel uit?

2. de Sony heeft 8ms reactietijd en Philips 2ms. Ik zie duidelijk ghosting op de sony tijdens de film Spiderman 3. Zal dit bij de philips niet het geval zijn? Die heeft immers 2ms reactietijd.

3. Er komt geluid uit de LCD TV, is dit normaal? Het lijkt op krekel geluid..... Als iedereen stil is en ik demp de luidsprekers, is het duidelijk te horen. Een geluid dat misschien uit de voeding komt? Is dit bij alle lcd's zo?

Tenslotte: grote dillema tussen Sony 46W4000 en de Philips 47PFL9603D. Sony heeft wel een veel mooier design. Maar het gaat bij mij om beeldkwaliteit en dat ik kan genieten tijdens een film of voetbal wedstrijd.
Ik zou niet voor de philips gaan want op het oppervlak lijkt het een leuk ding, en volledig HD en 1080p. Echter dat is dus niet zo. 1080p wordt niet correct weergegeven. Dus dan zit je daar met je HD film, of PS3 game....
Het wordt hoogstens 1080i. Er zit blijkbaar een fout in een philips chip en uiteraard wil Philips niets doen om de gedupeerden te helpen. Typisch Philips, is ook een van de redenen dat ik niks meer van philips heb. Klik maar eens op deze link:
http://www.avforums.com/f...ead.php?t=613872&page=197

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• /\/\|)
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15-08 18:22
Verwijderd schreef op zondag 10 augustus 2008 @ 20:42:
[...]

Ik zou niet voor de philips gaan want op het oppervlak lijkt het een leuk ding, en volledig HD en 1080p. Echter dat is dus niet zo. 1080p wordt niet correct weergegeven. Dus dan zit je daar met je HD film, of PS3 game....
Het wordt hoogstens 1080i. Er zit blijkbaar een fout in een philips chip en uiteraard wil Philips niets doen om de gedupeerden te helpen. Typisch Philips, is ook een van de redenen dat ik niks meer van philips heb. Klik maar eens op deze link:
http://www.avforums.com/f...ead.php?t=613872&page=197
Dit model heeft geen last van de 1080p problemen. Oudere modellen hebben daar last van.

Overigens zou ik niet zo snel een Philips aanschaffen, wegens teleurstellende ervaringen in het verleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 10 augustus 2008 @ 19:28:
[...]

Dat is juist het probleem, kan deze nergens vinden.
(Nvidia control panel 1.2.0.82)
Dat kun je daar niet instellen, dat moet je doen bij je mediaplayerinstellingen. Dan krijg je perfect beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alper587 schreef op zondag 10 augustus 2008 @ 01:34:

De sony is snel genoeg om geen ghosting weer te geven. Die 2ms van de philips is trouwens gewoon marketing onzin. Je ziet dus die verlaagde resolutie, wat hierboven al aangegeven is. Alleen vind ik het beeld bij 100Hz weer lelijk worden, maar dat is persoonlijk. Wellicht kun je beter voor plasma gaan, maar ik denk zelf dat het aan je tv instellingen ligt. Mijn 40W4000 is volledig stil, dus wellicht kun je de tv omruilen of probeer eens de contrastoptimalisatie uit te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rensh
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 24-06 21:41
botech schreef op zaterdag 07 juni 2008 @ 10:19:
[...]

Als de TV niet moet draaien of kantelen is dit een hele goeie steun, ik heb 'm namelijk gisteren zelf aan de muur gehangen. En het is een van de goedkopere mogelijkheden. Waarom het dubbele betalen als het niet nodig is. ;)
Beste Botech,

Heb een Sony 40W4000 naar volle tevredenheid en wil deze zo vlak mogelijk recht aan de muur bevestigen. Zag dat jij de Vogels VF 065 aanbeval. Hoever is de afstand van muur tot voorzijde TV :? Kun je daar een indicatie van geven? Heb al gegoogled op dit onderwerp maar helaas niets gevonden.

Bvd.

Vostro1000 en Dimension9150

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakersOnly
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:42
Ik heb deze week bij de Medemarkt Roermond voor 2550 euro het volgende deal gemaaktt:
- Sony 40W4000 (laagste prijs in pricewatch: 1220 euro)
- 5 jaar garantie op de 40W4000 via Actua verzekeringen
- Alphacrypy kaartje
- HP Pavilion DV7-1090ed notebook (laagste prijs in pricewatch: ongeveer 1265 euro)
- 3 jaar garantie op de DV7-1090 via Actua verzekeringen
- Alles thuisbezorgen en aansluiten

Volgens mij maakt MM Roermond geen/nauwelijks winst op deze deal. Echter de 40W4000 is niet op voorraad, wordt pas over 3 weken verwacht. :( :(

Mediamarkt Eindhoven heeft nog 4 stuks 40W4000 in voorraad (status gisteren), maar alle mediamarkten zijn concurrenten van elkaar. Ik heb maar besloten om te wachten, ik verwacht niet dat ik nogmaals zo'n deal kan krijgen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alper587
Verwijderd schreef op zondag 10 augustus 2008 @ 22:23:
[...]

De sony is snel genoeg om geen ghosting weer te geven. Die 2ms van de philips is trouwens gewoon marketing onzin. Je ziet dus die verlaagde resolutie, wat hierboven al aangegeven is. Alleen vind ik het beeld bij 100Hz weer lelijk worden, maar dat is persoonlijk. Wellicht kun je beter voor plasma gaan, maar ik denk zelf dat het aan je tv instellingen ligt. Mijn 40W4000 is volledig stil, dus wellicht kun je de tv omruilen of probeer eens de contrastoptimalisatie uit te zetten.
Oké, ik ben nu wel tevreden met de W4000. Plasma wil ik niet, omdat ik LCD TV's mooier vind. En over het ruis geluid dat uit de TV komt..... Alléén ik hoor dat geluid, mijn ouders niet. Dus ik twijfel of ik hem dan ga ruilen of niet. Of ze zijn thuis doof.... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tachyon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-08 23:05

Tachyon

pop the glock

Verwijderd schreef op zondag 10 augustus 2008 @ 22:23:
[...]

De sony is snel genoeg om geen ghosting weer te geven. Die 2ms van de philips is trouwens gewoon marketing onzin.
Die 2 ms lijkt me inderdaad ook echt onzin. Dat getal is vast via een of ander foefje of dubieuze rekenmethode verkregen. Volgens mij komen alleen TN-panelen in de buurt van de 2ms, maar die zijn totaal ongeschikt als TV, oa door hun hopeloze kijkhoek.

Toch worden in de winkel de Philipsen wel verkocht met dit argument. "Deze is 2 ms mevrouwtje en die is 8 ms, dus de 2 ms is gewoon beter"

Ik zweer het je; overal waar ik kom wordt Philips gepushed door verkopers. Het zou verboden moeten worden... ;)
Net als verkopers zelf trouwens; ongelofelijk wat voor lulkoek je af en toe over je uitgestort krijgt...

Persoonlijk ga ik wachten op de nieuwe W4500 van Sony. Als hij even goed is op alle fronten dan de W4000 + een beter contrast en 100Hz heeft, lijkt me het een winner. Maar je weet het nooit. Ik heb begrepen dat hij half september komt; zolang kan ik nog wel wachten.

If we do not change our direction, we will likely end up where we are heading.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alper587
Voor de mensen met een Sony W4000. Hebben jullie ook dat gepiep als de TV aan staat? Vooral heel goed hoorbaar als je langs de TV loopt of je hoofd even tegen de achterkant houd. Als ik hem uitzet hoor ik niets meer. En 's nachts is het echt heel erg irritant, ik word er gek van tijdens het film kijken... ik krijg er zelfs hoofdpijn van.. hoge frequentie toon (waarschijnlijk niet hoorbaar voor oudere mensen)... Wie o wie heeft dit probleem ook?

[ Voor 36% gewijzigd door Alper587 op 11-08-2008 03:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• touchie75
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
jammer! bedankt voor je snelle antwoord trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-09 08:26

cjdijk

Hans favoriete radiostation

Dennis013 schreef op zondag 10 augustus 2008 @ 00:08:
[...]

Ja dat doet ie bij mij ook, maar ik heb ergens het idee dat het dan niet helemaal goed loopt.
Ik was een MKV aan het kijken en aan het einde van de film liept het geluid helemaal niet meer synchroon. De film was 29 fps en als dan de verversing 24hz is denk ik dat het geluid niet helemaal meer goed loopt. Dat was iig wel het geval voor de ondertitels.
Hoe zou het trouwens zitten met 1080i als de tv op 24hz staat, wordt het dan eigenlijk 720p, of haal ik nu van alles door elkaar??
De 24P modus moet je alleen gebruiken voor films die 24 frames per seconde hebben. Als ik een PAL film (25FPS) draai, gaat het geluid en beeld ook niet-lipsynchroon lopen. Eigenlijk zou je 23.976FPS op 24Hz moeten kijken, 25FPS op 50Hz, 29.970 op 60Hz. Maar in de praktijk kun je hem ook gewoon altijd op 50Hz of 60Hz laten staan, gaat beide goed.

De 1080i modus kun je het beste niet gebruiken, heeft niets met verversingssnelheid (Hz) te maken. Je hebt dan ook gewoon 1080 beeldlijnen, net als bij 1080P, alleen worden de even en oneven beeldlijnen om de beurt weergegeven. Dit geeft een onrustig beeld. 720P heeft minder beeldlijnen, maar is toch beter dan 1080i.

Over de mensen die het steeds over 100Hz hebben, feitelijk heb je voldoende aan 30Hz, gezien er geen films of uitzendingen bestaan die meer beelden per seconden hebben. Bij een CRT heeft 100Hz wel zin, door het "uitdoven" van het fosfor. Maar dit is niet van toepassing voor LCD's. Het zou zelfs kunnen dat een hogere verversingsfrequentie een slechter beeld oplevert. Ik heb zelf alle beeldverbeteraars uitstaan, net als de meesten hier op dit forum.

P4-3.2GHz Asus P4C800 Deluxe ATI-AIW Radeon 512MB 360GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alper587
Er wordt in het Philips topic geclaimed dat deze TV's iets hebben wat de Sony niet heeft. Namelijk ''Natural Motion''. Heeft de Sony hier echt een minpuntje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
"Natural Motion" is waarschijnlijk weer een "Speciale" philips techniek, dus het is mischien interessant om te weten wat het precies inhoud.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alper587
Verwijderd schreef op maandag 11 augustus 2008 @ 10:53:
[...]

Natural Motion, waarbij het beeld vloeiender gemaakt wordt zodat het niet meer zo schokt als bij andere TVs het geval is. Om dit te kunnen doen moeten veel beelden vooruit bekeken/bewerkt worden waardoor er input lag ontstaat. Andere merken hebben deze feature niet, waardoor ze minder input-lag hebben. Als je dit feature bij de Philips uitzet is de input lag ook heel laag.

Op dit gebied heb je dus bij Philips meer mogelijkheden dan bij de concurrent. Je kunt hem 'net zo goed' instellen met schokkend beeld en lage input lag, maar je kunt hem ook vloeiend beeld laten geven ten koste van input-lag als je setup dat toelaat.
Bron: philips topic :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Alper587 schreef op maandag 11 augustus 2008 @ 11:58:
Er wordt in het Philips topic geclaimed dat deze TV's iets hebben wat de Sony niet heeft. Namelijk ''Natural Motion''. Heeft de Sony hier echt een minpuntje?
De meeste Philips uitvoeringen voor de Nederlandse markt hebben weer geen DVB-C tuner en HD MPEG chipset die je wel in veel Sony TV's vindt. Heeft de Philips hier echt een minpuntje? Zo kan je wel aan de gang blijven met het vergelijken. Ik ken een AV speciaal zaak die gestopt is met het verkopen van Philips TV's omdat ze verhoudingsgewijs veel meer Philips TV's retour kregen ter reparatie dan de andere merken.

De vraag is natuurlijk in hoeverre Natural Motion vergelijkbaar is met hetgeen Sony 100 Hz techniek noemt. Al die fabrikanten verzinnen de mooiste namen voor allerlei beeld verbeterende technieken terwijl het in de praktijk allemaal op hetzelfde neerkomt. Bij veel van die technieken kan je je in het digitale signaal tijdperk ook afvragen wat het nut er van is. Het afgelopen weekend heb ik een avondje kunnen experimenteren met de 32T3000 van mijn ouders die zelf nog steeds analoog kijken. Mijn AlphaCrypt en smartcard meegenomen, de TV even opnieuw digitale kanalen laten zoeken en daarna aan de slag met al die beeld verbeteringstoestanden om uit te zoeken of die nu echt een positief effect hadden. Uiteindelijk stond nagenoeg alles uit wat gewoon het meest rustige en beste beeld opleverde. Digitaal veel beter beeld dan analoog, maar mijn ouders valt dat nauwelijks op (zoals zoveel mensen) zodat ze het nog niet nodig vinden om een AlphaCrypt aan te schaffen en digitaal te gaan kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
ArChie schreef op maandag 11 augustus 2008 @ 12:53:
[...]
Digitaal veel beter beeld dan analoog, maar mijn ouders valt dat nauwelijks op (zoals zoveel mensen) zodat ze het nog niet nodig vinden om een AlphaCrypt aan te schaffen en digitaal te gaan kijken.
Ik denk toch dat de meeste mensen het wel zien, maar het het niet waard vinden/te ingewikkeld vinden klinken om er in te investeren.

Sinds ik mijn Sony TV heb hoor ik van bijna iedereen dat ze het beeld bij mij zo mooi vinden, en dat is ook van mensen die zelf een HD(Ready) Tv hebben. Dan laat ik ze altijd ook even het analoge signaal zien van dezelfde zender, en dan is iedereen het er toch wel mee eens dat het Digitale beeld stukken beter is. Echter zitten de meeste toch nog steeds Analoog te kijken.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft er iemand hier ervaringen met een redelijk nieuw model van Sony, namelijk de 32V4500? Ik ben van plan om hem te kopen. Plus- minpunten bv.

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zul je altijd zien, heb je 40W4000 net in huis, krijg je bericht dat je hem ergens anders ook (goedkoper) kunt halen.
Ik had de tv dubbel besteld. Ik kan hem ophalen voor 1150 euro.
Iemand nog belang bij dit aanbod?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 11 augustus 2008 @ 22:10:
Zul je altijd zien, heb je 40W4000 net in huis, krijg je bericht dat je hem ergens anders ook (goedkoper) kunt halen.
Ik had de tv dubbel besteld. Ik kan hem ophalen voor 1150 euro.
Iemand nog belang bij dit aanbod?
Bij welke webwinkel? Ik heb wel interesse.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 11-08-2008 23:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hij staat niet meer op de website.
Hoe kan ik je benaderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis013
TweakersOnly schreef op zondag 10 augustus 2008 @ 23:25:
Ik heb deze week bij de Medemarkt Roermond voor 2550 euro het volgende deal gemaaktt:
- Sony 40W4000 (laagste prijs in pricewatch: 1220 euro)
- 5 jaar garantie op de 40W4000 via Actua verzekeringen
- Alphacrypy kaartje
- HP Pavilion DV7-1090ed notebook (laagste prijs in pricewatch: ongeveer 1265 euro)
- 3 jaar garantie op de DV7-1090 via Actua verzekeringen
- Alles thuisbezorgen en aansluiten

Volgens mij maakt MM Roermond geen/nauwelijks winst op deze deal. Echter de 40W4000 is niet op voorraad, wordt pas over 3 weken verwacht. :( :(

Mediamarkt Eindhoven heeft nog 4 stuks 40W4000 in voorraad (status gisteren), maar alle mediamarkten zijn concurrenten van elkaar. Ik heb maar besloten om te wachten, ik verwacht niet dat ik nogmaals zo'n deal kan krijgen. ;)
Als je alles in huis hebt en aangesloten.. Laat me dan eens weten of je ook geluidssync-problemen hebt met de HD zenders??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
Dennis013 schreef op maandag 11 augustus 2008 @ 23:50:
Als je alles in huis hebt en aangesloten.. Laat me dan eens weten of je ook geluidssync-problemen hebt met de HD zenders??
Heb je al eens geprobeerd om alle beeldverbeteringstechnieken uit te schakelen om te zien of dat misschien een positieve invloed heeft op het asynchrone geluid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alper587
We zien toch af van de Sony 46w4000. We gaan hem morgen omruilen voor de Philips 47pfl9603. Die lijkt toch beter te zijn dan de Sony. Onder andere Natural Motion. De Sony geeft een te korrelige beeld......niet mooi, bleek...ondanks we alle instellingen hebben geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brancop
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 24-12-2021
Alper587 schreef op dinsdag 12 augustus 2008 @ 02:54:
We zien toch af van de Sony 46w4000. We gaan hem morgen omruilen voor de Philips 47pfl9603. Die lijkt toch beter te zijn dan de Sony. Onder andere Natural Motion. De Sony geeft een te korrelige beeld......niet mooi, bleek...ondanks we alle instellingen hebben geprobeerd.
Korrelig beeld heeft niks met de tv te maken hoor..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Gump_
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Met alle zogenaamde beeldverbeteraars uit heb ik superstrak beeld op mijn 46W4000 (Ziggo digitale tv en digitaal sateliet vanaf TurkSat). Zelfs de WII is nog goed te doen, beeld via de PS valt je mond helemaal van open. Ben erg tevreden over deze tv.

De brom die ik voorheen had, had trouwens te maken met dat de tv volume op 60 stond. Geluid werd lager gezet via de decoder. Na dit aangepast te hebben is er niets meer hoorbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
Alper587 schreef op dinsdag 12 augustus 2008 @ 02:54:
Ik vraag me toch af welk proces bij jullie leidt tot de besluitvorming om een bepaalde TV aan te schaffen. Het maakt mij verder niet uit welk merk of welk type jullie uiteindelijk nemen, maar als ik zo je bijdragen lees in dit en het Philips topic heb ik niet echt de indruk dat jullie naar een winkel zijn geweest om je eens goed voor te laten lichten en zelf de beeldkwaliteit van verschillende toestellen met elkaar te vergelijken. Hebben jullie soms in de winkel alleen staan kijken naar een DVD of Blu Ray demo en niet gevraagd om de TV ook eens met een gewoon analoog TV signaal te mogen beoordelen? Nu is het beeld van de Sony weer korrelig waarbij je niet aangeeft met wat voor type bron signaal dat het geval is. En heb je de Philips al eens in de winkel vergeleken met hetzelfde type bron signaal om te zien of op de Philips misschien diezelfde korreligheid voor de dag komt. Iemand in het Philips topic heeft het over "Natural Motion" en je hebt eigenlijk geen flauw idee waar dat goed voor is, maar omdat die persoon dat zegt "lijkt" het dat de Philips beter is dan de Sony.

TV's kan je niet op papier met elkaar vergelijken. Ga naar een winkel en ga zelf kijken en luisteren met verschillende bronsignalen. Vraag om de afstandsbediening van de toestellen die je wilt beoordelen en bedien die zelf i.p.v. naar zo'n verkoper te luisteren en allerlei flauwekul aan te horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackiE1982
Als je een lcd tv neemt met 40" of groter, is eigenlijk digitale tv een verplichting.
De kwaliteit van kabel komt tegen dvd kwaliteit aan (alleen bij een scart aansluiting heb je veel verlies, dus dan een goede kabel!). Daarna komt sataliet en dan Digitenne (dat ik slecht vind en soms slechter is als analoog).

[ Voor 19% gewijzigd door BlackiE1982 op 12-08-2008 10:48 ]

Leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis013
ArChie schreef op dinsdag 12 augustus 2008 @ 10:32:
[...]

Ik vraag me toch af welk proces bij jullie leidt tot de besluitvorming om een bepaalde TV aan te schaffen..... etc
En daar ben ik het mee eens.. En dan nog.. Het maakt niet uit hoe zeer je gaat vergelijken. Als je die TV uiteindelijk in je huiskamer staat, dan zie je dat niet meer.. Die verschillen vallen uiteindelijk toch wel weg. Het belangrijkste is hoe de tv zelf eruit ziet. Met die moderne schermen van tegenwoordig heb je toch bijna geen verschil tussen verschillende modellen uit dezelfde prijsklasse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
BlackiE1982 schreef op dinsdag 12 augustus 2008 @ 10:40:
Als je een lcd tv neemt met 40" of groter, is eigenlijk digitale tv een verplichting.
De kwaliteit van kabel komt tegen dvd kwaliteit aan (alleen bij een scart aansluiting heb je veel verlies, dus dan een goede kabel!). Daarna komt sataliet en dan Digitenne (dat ik slecht vind en soms slechter is als analoog).
Vandaar dat ik het persoonlijk veel belangrijker vind dat de TV over een geïntegreerde digitale ontvanger beschikt i.p.v. al die duur betaalde beeldverbeterende toestanden die je in de praktijk met digitale TV beter kan uitzetten. Qua beeld kwaliteit en gebruiksgemak is dan zo'n geïntegreerde digitale ontvanger in mijn ogen veel belangrijker, het is alleen dan weer jammer dat Sony Nederland geen support wil leveren op DVB ontvangst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackiE1982
ArChie schreef op dinsdag 12 augustus 2008 @ 11:49:
[...]

Vandaar dat ik het persoonlijk veel belangrijker vind dat de TV over een geïntegreerde digitale ontvanger beschikt i.p.v. al die duur betaalde beeldverbeterende toestanden die je in de praktijk met digitale TV beter kan uitzetten. Qua beeld kwaliteit en gebruiksgemak is dan zo'n geïntegreerde digitale ontvanger in mijn ogen veel belangrijker, het is alleen dan weer jammer dat Sony Nederland geen support wil leveren op DVB ontvangst.
Dat vond ik ook belangrijk. Veel makkelijker met 1 afstandbediening. Heb een tijdje 2 gehad, wil niet meer terug.
Geen support van Sony komt niet door Sony, maar de aanbieders van digitale tv. Officieel erkennen de aanbieders de decoder van Sony niet. Wanneer wel, zal Sony het uitgebreid in de reclame gooien en hier support voor geven.

Leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Specs van w4500 en X4500 zijn bekend!
http://www.sony-europe.com/pressrelease/id/1218032878807

PDF file daaronder voor de specs.

de X4500 heeft contrast ratio van 1,1 mil

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
BlackiE1982 schreef op dinsdag 12 augustus 2008 @ 12:19:
Geen support van Sony komt niet door Sony, maar de aanbieders van digitale tv. Officieel erkennen de aanbieders de decoder van Sony niet. Wanneer wel, zal Sony het uitgebreid in de reclame gooien en hier support voor geven.
Dat ben ik niet met je eens. Sony is zelf verantwoordelijk voor de hardware en firmware die ze in hun TV's stoppen en niet de digitale TV aanbieders. De problemen die tot nu toe met Sony TV's in combinatie met DVB-C gebruik zijn vastgesteld zijn problemen die door Sony zelf opgelost moeten worden. De aanbieders van digitale TV en in dit geval de kabelbedrijven kunnen bijvoorbeeld moeilijk besluiten om bepaalde frequenties niet te gebruiken omdat bepaalde Sony TV series die frequentie niet scannen. Als ze daar voor iedere fabrikant aan gaan beginnen dan zijn ze snel door de bruikbare frequenties heen. De digitale TV aanbieders ondersteunen of erkennen ook niet de digitale ontvangers in bijvoorbeeld de Loewe TV's, maar Loewe werkt wel verder met de digitale TV ondersteuning in hun TV's en komen regelmatig uit met firmware updates voor hun toestellen om geconstateerde problemen te verhelpen of functionaliteit toe te voegen.

Sony voert ook verbeteringen door, maar alleen in nieuw uit te brengen series en laten daarmee de klanten in de kou staan als die eenmaal een TV hebben aangeschaft en tegen problemen aan lopen. Daarmee laten ze duidelijk blijken dat ze wel in staat zijn om de problemen zonder hulp van de digitale TV aanbieders op te lossen, maar hun bestaande klanten niet willen helpen vanwege de daaraan verbonden kosten. Dan is het makkelijker om zich te verschuilen achter het statement dat ze geen ondersteuning kunnen verlenen omdat de digitale TV aanbieders hun TV's niet erkennen. Met Digitenne van KPN heeft Sony wel een overeenkomst, maar ook hier worden de geconstateerde problemen met het verdwijnen van de Digitenne kanalenlijst gewoon ontkent in plaats van dat ze het probleem proberen op te lossen middels een firmware update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis013
ArChie schreef op dinsdag 12 augustus 2008 @ 00:02:
[...]

Heb je al eens geprobeerd om alle beeldverbeteringstechnieken uit te schakelen om te zien of dat misschien een positieve invloed heeft op het asynchrone geluid?
Ik ben erachter waar het aan ligt. Het dolby digital audiokanaal loopt niet synchroon met het beeld van Film1. Als ik overschakel naar het normale audiospoor loopt het perfect synchroon. Lijkt erop dat Ziggo het toch niet zo goed doorgeeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackiE1982
Dennis013 schreef op dinsdag 12 augustus 2008 @ 14:44:
[...]

Ik ben erachter waar het aan ligt. Het dolby digital audiokanaal loopt niet synchroon met het beeld van Film1. Als ik overschakel naar het normale audiospoor loopt het perfect synchroon. Lijkt erop dat Ziggo het toch niet zo goed doorgeeft.
Dit was ook met Eurosport HD. Liep het geluid met 1 seconden achter.

Leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Verwijderd schreef op dinsdag 12 augustus 2008 @ 12:19:
de X4500 heeft contrast ratio van 1,1 mil
Zo wat een indrukwekkende specs. Hoe beter de specs hoe beter het beeld he! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alper587
brancop schreef op dinsdag 12 augustus 2008 @ 09:37:
[...]

Korrelig beeld heeft niks met de tv te maken hoor..
Mijn oude Philips Matchline was 10x beter beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
ArChie schreef op dinsdag 12 augustus 2008 @ 12:55:
[...]

Dat ben ik niet met je eens. Sony is zelf verantwoordelijk voor de hardware en firmware die ze in hun TV's stoppen en niet de digitale TV aanbieders. De problemen die tot nu toe met Sony TV's in combinatie met DVB-C gebruik zijn vastgesteld zijn problemen die door Sony zelf opgelost moeten worden. De aanbieders van digitale TV en in dit geval de kabelbedrijven kunnen bijvoorbeeld moeilijk besluiten om bepaalde frequenties niet te gebruiken omdat bepaalde Sony TV series die frequentie niet scannen. Als ze daar voor iedere fabrikant aan gaan beginnen dan zijn ze snel door de bruikbare frequenties heen. De digitale TV aanbieders ondersteunen of erkennen ook niet de digitale ontvangers in bijvoorbeeld de Loewe TV's, maar Loewe werkt wel verder met de digitale TV ondersteuning in hun TV's en komen regelmatig uit met firmware updates voor hun toestellen om geconstateerde problemen te verhelpen of functionaliteit toe te voegen.

Sony voert ook verbeteringen door, maar alleen in nieuw uit te brengen series en laten daarmee de klanten in de kou staan als die eenmaal een TV hebben aangeschaft en tegen problemen aan lopen. Daarmee laten ze duidelijk blijken dat ze wel in staat zijn om de problemen zonder hulp van de digitale TV aanbieders op te lossen, maar hun bestaande klanten niet willen helpen vanwege de daaraan verbonden kosten. Dan is het makkelijker om zich te verschuilen achter het statement dat ze geen ondersteuning kunnen verlenen omdat de digitale TV aanbieders hun TV's niet erkennen. Met Digitenne van KPN heeft Sony wel een overeenkomst, maar ook hier worden de geconstateerde problemen met het verdwijnen van de Digitenne kanalenlijst gewoon ontkent in plaats van dat ze het probleem proberen op te lossen middels een firmware update.
Het is inderdaad van de zotte dat Sony het gewoon zo wegschuift. Ze maken tenslotte wel gewoon reclame dat ze DVB-C ondersteunen. Dat ze niet op specifieke isues bij een kabelaar in gaan is nog niet zo gek, maar dingen als frequenties niet scannen, of het verliezen van zenders is gewoon een fout in de Sony implementatie. Ik heb een heftige discussie gehad met de helpdesk van Sony maar het mocht niet baten.

Ik ben nog erg tevreden over mijn 40W4210, maar Sony heeft met zijn ondersteuning toch wel erg af gedaan bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Gump_
  • Niet online
Alper587 schreef op dinsdag 12 augustus 2008 @ 16:01:
[...]

Mijn oude Philips Matchline was 10x beter beeld.
Het is normaal dat een sd uitzending op een crt er beter uitziet dan op een lcd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alper587
_Gump_ schreef op dinsdag 12 augustus 2008 @ 16:21:
[...]

Het is normaal dat een sd uitzending op een crt er beter uitziet dan op een lcd.
Vind toch dat de Philips TV's (crt, lcd) veel mooier beeld hebben dan de Sony. Ik heb nu nog de Sony in huis, maar dat zal nog tot morgen duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis013
BlackiE1982 schreef op dinsdag 12 augustus 2008 @ 15:08:
[...]

Dit was ook met Eurosport HD. Liep het geluid met 1 seconden achter.
Gaan ze dat ooit nog eens regelen bij Ziggo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alper587 schreef op dinsdag 12 augustus 2008 @ 17:09:
[...]
Vind toch dat de Philips TV's (crt, lcd) veel mooier beeld hebben dan de Sony. Ik heb nu nog de Sony in huis, maar dat zal nog tot morgen duren.
Ik vraag me toch af hoe je die sony hebt aangesloten. Digitale sd tv van ziggo is hier niets op aan te merken, ned 1/2/3 is eigenlijk dvd kwaliteit, disc. is weer wat minder. De 4000 serie heeft ook een van de meest natuurlijke kleuren van de huidige lcd's (philips heeft ook mooie kleuren, niet zo hard als de samsungs). Hopelijk ben je tevreden met de philips :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
Dennis013 schreef op dinsdag 12 augustus 2008 @ 14:44:
In ieder geval goed om te horen dat er een workaround bestaat om het geluid synchroon te krijgen door het normale audo geluid te selecteren. Toch blijft het moeilijk om bij dit soort asynchroniteitsproblemen een schuldige partij aan te wijzen. Het AC-3 (ofwel Dolby Digital) geluid moet door een AC-3 compatible chipset in de Sony TV gehaald worden en dat zou (met de nadruk op zou) in combinatie met de hogere bitrates die spelen bij HDTV kanalen uiteindelijk kunnen leiden tot asynchroniteitsproblemen. Elk digitaal kanaal gaat vergezeld van een zogenaamde Program Clock Reference (PCR) stream die gebruikt moet worden om de losse componenten te synchroniseren. Als de kabelbedrijven aan de originele bitrate gaan rommelen dan schijnen ze ook de PCR aan te moeten passen omdat anders de boel out of sync gaat. Misschien dat daar iets fout gaat waardoor het probleem alleen lijkt op te treden bij AC-3 geluid en niet bij normaal audio geluid? En het kan natuurlijk ook nog zijn dat het bij de bron al fout gaat, de kabelbedrijven krijgen tegenwoordig nagenoeg alles al digitaal aangeleverd wat in principe zo één op één doorgegeven kan worden. Ik zeg in principe aangezien in ieder geval Ziggo/Casema aan de bitrates van veel kanalen rommelt. Iets dat Ziggo/@Home in veel mindere mate of zelfs niet doet.

Veel plaatsen waar het fout kan gaan waarop sommige fabrikanten inspelen door je een optie te bieden om de beeld en geluidssynchroniteit bij te regelen. Bij de nieuwe Humax HDTV ontvanger zie je dit bijvoorbeeld. Zelf heb ik geen HDTV ontvanger, maar ook bij sommige SDTV kanalen merk ik dat ik soms een minimaal geluidsasynchroniteit heb wat waarschijnlijk komt omdat ik het geluid altijd via een A/V receiver laat lopen. Die hardware setup is gewoon wat gevoeliger voor deze problematiek dan het geluid en beeld beide door de TV af te laten handelen zonder tussenkomst van een A/V receiver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 12 augustus 2008 @ 17:19:
Ik vraag me toch af hoe je die sony hebt aangesloten. Digitale sd tv van ziggo is hier niets op aan te merken, ned 1/2/3 is eigenlijk dvd kwaliteit, disc. is weer wat minder. De 4000 serie heeft ook een van de meest natuurlijke kleuren van de huidige lcd's (philips heeft ook mooie kleuren, niet zo hard als de samsungs). Hopelijk ben je tevreden met de philips :)
Het wordt inderdaad totaal niet duidelijk uit de bijdragen van Alper587 hoe hij de boel heeft aangesloten en met welke bron signalen hij welke problemen ervaart. Hier heeft hij het over een korrelig beeld en in het Philips topic noemt hij het blokkerig. Voor hetzelfde geld zijn al zijn problemen afkomstig van een mindere kwaliteit digitale ontvanger of problemen met de kabel aansluiting.

Verder is de vergelijking die hij maakt tussen CRT en LCD mij ook niet duidelijk. Ik heb thuis een klein formaat CRT (55 cm) TV en daarop zijn nagenoeg de meeste digitale en analoge kanalen prima te bekijken. Vergelijk ik dat met een LCD scherm van 32 inch dat zie ik veel meer problemen in het digitale en analoge signaal omdat de basis resolutie van kanalen veel meer moet worden "uitgerekt" voor een groter scherm dan voor een kleiner scherm. Bij een 46 inch scherm zal dat alleen maar erger worden. Hoe hoger de bitrate van sommige digitale kanalen, hoe meer detail er verzonden kan worden van het originele beeld, hoe beter het beeld opgerekt kan worden naar grotere scherm. Zolang het scherm niet al te groot is valt er ook niet veel aan te merken op Digitenne dat met veel lagere bitrate werkt. Als Alper587 echter geen informatie geeft over zijn bronsignalen en de kanalen waarop hij de problemen ziet dan is het gewoon niet mogelijk om een goed advies te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
Alper587 schreef op dinsdag 12 augustus 2008 @ 17:09:
Het is best mogelijk dat de beeldkwaliteit van Philips jou meer aanspreekt dan die van Sony. Dat moet een ieder voor zichzelf bepalen. Maar waarom heb je dan in eerste instantie een Sony TV genomen als je toch vindt dat Philips een veel betere beeld kwaliteit heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alper587
In eerste instantie was ik altijd FAN van de Sony's...Vooral design trok mij aan. Heb nog overwogen tussen deze en de philips. Philips was 400 euro duurder dan de Sony. Medewerker in winkel zei dat het nauwelijks van elkaar verschilde. Daarom meteen de Sony gekocht zonder na te denken.

Ik ben net nog langs de it's geweest om het allemaal beter te vergelijken. De Sony 46w4000 en Philips 47pfl9603d stonden naast elkaar. De Sony had een veel betere zwart-weergave dan de philips. Deze had een grijsachtig zwart weergave.... Ik vond wel dat de philips iets helderder beeld had met iets betere kleurweergave, maar het verschil was zo klein dat ik niet kon zeggen welke beter was. Ik heb dus nog niet geruild, ik twijfel nog steeds..ongelovelijk.

Ik heb de Sony aangesloten op een digitale receiver van Strong. Ik kijk via de schotel. Ook heb ik Digitenne aangesloten. Dit allemaal natuurlijk met de SCART-aansluiting. In eerste instantie een monster scart-kabel gekocht voor 100 euro, maar het maakt geen enkel verschil met de kabel van 5 euro (behalve kwaliteit buitenkant). Via de digitale ontvanger heb ik bij sommige kanalen goed beeld, maar bij de meeste weer afschuwelijk slecht beeld (korrelig).
Digitenne, ook niet scherp beeld maar korrelig. Misschien dat het door de SCART aansluiting komt?

[ Voor 223% gewijzigd door Alper587 op 12-08-2008 18:23 . Reden: heb per ongeluk alles gewist...opnieuw getikt. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De Sony 40W4000 is nota bene door Media Totaal gekozen tot lcd tv van 2008 O-)
De Philips werd in die test overigens 3e. Gelet op het behoorlijke prijsverschil heb ik voor de Sony gekozen. Qua beeld maakt het elkaar niet veel voor zover ik kan nagaan. Voordeel voor Philips is Ambilight, voordeel van Sony is de digitale tuner. Uiterlijk is zeer persoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alper587
Verwijderd schreef op dinsdag 12 augustus 2008 @ 18:16:
[...]

De Sony 40W4000 is nota bene door Media Totaal gekozen tot lcd tv van 2008 O-)
De Philips werd in die test overigens 3e. Gelet op het behoorlijke prijsverschil heb ik voor de Sony gekozen. Qua beeld maakt het elkaar niet veel voor zover ik kan nagaan. Voordeel voor Philips is Ambilight, voordeel van Sony is de digitale tuner. Uiterlijk is zeer persoonlijk.
Dat wist ik dus niet. Maar ik heb de 46w4000, misschien dat de 40w4000 beter is gemaakt?? Ik heb ook door het prijsverschil voor de Sony gekozen. Daarna dacht ik van: je kan 1800 euro neertellen, dus waarom niet 350 euro erbij voor een betere TV.

edit:

ik heb even de Media Totaal test bekeken. Hierin staat dat de sony een Dynamisch Contrast: 15.000 heeft. In de winkel word geadverteerd met 33.000. Hoe zit dat?

[ Voor 14% gewijzigd door Alper587 op 12-08-2008 18:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alper587
Ook word de sony matig genoemd bij snelle weergave van het beeld. Kan de 40 inch met de 46 inch verschillen??

[ Voor 86% gewijzigd door Alper587 op 12-08-2008 18:41 . Reden: Sorry dat ik opnieuw heb gepost, ik heb de boel een beetje verziekt. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
Alper587 schreef op dinsdag 12 augustus 2008 @ 18:08:
Ik heb de Sony aangesloten op een digitale receiver van Strong. Ik kijk via de schotel. Ook heb ik Digitenne aangesloten. Dit allemaal natuurlijk met de SCART-aansluiting. In eerste instantie een monster scart-kabel gekocht voor 100 euro, maar het maakt geen enkel verschil met de kabel van 5 euro (behalve kwaliteit buitenkant). Via de digitale ontvanger heb ik bij sommige kanalen goed beeld, maar bij de meeste weer afschuwelijk slecht beeld (korrelig).
Digitenne, ook niet scherp beeld maar korrelig. Misschien dat het door de SCART aansluiting komt?
Nu wordt tenminste duidelijker waar je problemen mogelijk vandaan komen. De kwaliteit van digitale TV kanalen wordt deels bepaald door de bitrate van een TV kanaal. Die bitrate kan per digitaal TV kanaal verschillen. Zoals ik al eerder aangaf zal een kanaal met een hoge bitrate zich beter laten opschalen naar grote TV schermen dan een kanaal met een lage bitrate. Ook is de door de satelliet provider gebruikte MPEG encoder van groot belang. Kwalitatief willen daar ook nog wel eens verschillen zitten tussen de merken MPEG encoders en in de loop der jaren zijn die encoders steeds beter geworden.

Je hebt gekozen voor een relatief groot scherm, dus TV kanalen met een lage bitrate of het gebruik van kwalitatief mindere MPEG encoders valt veel sneller op. Helaas is bitrate schaars en willen we tegenwoordig zoveel mogelijk kanalen. Hoe meer kanalen hoe minder bitrate ruimte er per kanaal beschikbaar is. Digitale TV providers zullen daarom er voor kiezen om populaire kanalen een wat hogere bitrate toe te wijzen wat uiteraard weer gevolgen heeft voor de minder populaire kanalen die dan weer een lagere bitrate krijgen. Zoals je zelf gemerkt hebt kan dat bij gebruik van hetzelfde type bron signaal zoals bijvoorbeeld digitale TV via de satelliet als gevolg hebben dat sommige kanalen er goed uitzien en andere erg tegen vallen. Digitenne is bij het gebruik van grote schermen volgens mij eigenlijk ongeschikt vanwege de lage bitrates die de KPN ter beschikking per kanaal kan toewijzen.

Het is gezien de bronsignalen waarvan je gebruik maakt daarom nog maar de vraag of de Philips LCD TV er een beter beeld van kan maken. Aan de ontvangen signalen verandert immers niets. Detail informatie die de bron niet verstuurd kan een TV er moeilijk gaan bijverzinnen. Misschien moet je eens bij een AV speciaal zaak gaan kijken die ook beschikken over satelliet ontvangst als bron zodat je eerst kan kijken of de Philips LCD beter met dezelfde digitale TV kanalen overweg kan die je nu matig van kwaliteit vindt op de Sony TV. Misschien kan je een beter resultaat krijgen door gebruik te gaan maken van een andere satelliet ontvanger die bijvoorbeeld ook geschikt is voor HDTV ontvangst en SDTV kanalen kan opschalen naar een hogere resolutie via een HDMI aansluiting.

Een Sony of Philips LCD TV vergelijken met je oude Philips CRT TV heeft volgens mij weinig zin aangezien ik aanneem dat je vroeger geen 46 inch CRT TV had. Hoe groter het scherm des te zichtbaarder zijn slechte bron signalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alper587
Oké, nu weet ik alles beter. Bedankt voor de uitgebreide post met informatie... Nu snap ik het tenminste...

Ik erger me wel aan het piep geluid dat uit de TV komt. Als ik bij sommige zenders het geluid demp merk ik dat het piep geluid ietsje toeneemt. Ik als 21-jarige hoor het geluid van 3 meter, maar mijn ouders horen dat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
Alper587 schreef op dinsdag 12 augustus 2008 @ 20:30:
Ik erger me wel aan het piep geluid dat uit de TV komt. Als ik bij sommige zenders het geluid demp merk ik dat het piep geluid ietsje toeneemt. Ik als 21-jarige hoor het geluid van 3 meter, maar mijn ouders horen dat niet.
Volgens mij gaven anderen aan dat dat gepiep/gebrom niet hoort, dus gewoon de leverancier erbij halen om te zien of die hem wil omruilen voor een ander exemplaar of dat leverancier kan regelen om Sony erbij te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alper587
ArChie schreef op dinsdag 12 augustus 2008 @ 20:32:
[...]

Volgens mij gaven anderen aan dat dat gepiep/gebrom niet hoort, dus gewoon de leverancier erbij halen om te zien of die hem wil omruilen voor een ander exemplaar of dat leverancier kan regelen om Sony erbij te halen.
Ja dat is al meerdere malen aangegeven in dit topic. Ik ben dan ook langs geweest bij bcc met mijn klacht. Ze zeggen dat ik het hoofdkantoor van bcc moet bellen en dat er daarna iemand langs zal komen om het gepiep/brom te beluisteren. Ik heb niet gebeld. Ze zullen toch pas na 1 week komen wanneer ik geen recht meer heb op ruilen.
Mijn oom heeft ook dezelfde TV gekocht, en ik ben gisteren langs geweest om het daar ook te bekijken. Bij hem ook de beroemde piep, maar ik denk toch dat de TV van ons ietsje meer piept. Het verbaast enorm, want niemand die hetzelfde probleem heeft buiten mij? Is de w4000 dan geheel STIL, en ook als je heel goed luistert met je oor tegen de achterkant van de TV????

[ Voor 28% gewijzigd door Alper587 op 12-08-2008 21:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis013
ArChie schreef op dinsdag 12 augustus 2008 @ 17:36:
[...]

In ieder geval goed om te horen dat er een workaround bestaat om het geluid synchroon te krijgen door het normale audo geluid te selecteren. Toch blijft het moeilijk om bij dit soort asynchroniteitsproblemen een schuldige partij aan te wijzen. Het AC-3 (ofwel Dolby Digital) geluid moet door een AC-3 compatible chipset in de Sony TV gehaald worden en dat zou (met de nadruk op zou) in combinatie met de hogere bitrates die spelen bij HDTV kanalen uiteindelijk kunnen leiden tot asynchroniteitsproblemen. Elk digitaal kanaal gaat vergezeld van een zogenaamde Program Clock Reference (PCR) stream die gebruikt moet worden om de losse componenten te synchroniseren. Als de kabelbedrijven aan de originele bitrate gaan rommelen dan schijnen ze ook de PCR aan te moeten passen omdat anders de boel out of sync gaat. Misschien dat daar iets fout gaat waardoor het probleem alleen lijkt op te treden bij AC-3 geluid en niet bij normaal audio geluid? En het kan natuurlijk ook nog zijn dat het bij de bron al fout gaat, de kabelbedrijven krijgen tegenwoordig nagenoeg alles al digitaal aangeleverd wat in principe zo één op één doorgegeven kan worden. Ik zeg in principe aangezien in ieder geval Ziggo/Casema aan de bitrates van veel kanalen rommelt. Iets dat Ziggo/@Home in veel mindere mate of zelfs niet doet.

Veel plaatsen waar het fout kan gaan waarop sommige fabrikanten inspelen door je een optie te bieden om de beeld en geluidssynchroniteit bij te regelen. Bij de nieuwe Humax HDTV ontvanger zie je dit bijvoorbeeld. Zelf heb ik geen HDTV ontvanger, maar ook bij sommige SDTV kanalen merk ik dat ik soms een minimaal geluidsasynchroniteit heb wat waarschijnlijk komt omdat ik het geluid altijd via een A/V receiver laat lopen. Die hardware setup is gewoon wat gevoeliger voor deze problematiek dan het geluid en beeld beide door de TV af te laten handelen zonder tussenkomst van een A/V receiver.
Wat trouwens een beetje hielp was spelen met de instellingen van de TV. Wat ik gedaan heb is de volgende instelling gewijzigd:

HOME > Instellingen > Digitaal set-up > Audio instellen > Dynamisch bereik = standaard.

Dynamisch bereik stond eerst op compressie. Ik heb geen idee wat dynamisch bereik is, maar ik had het idee dat het wel een klein beetje verschil uitmaakte... Maar goed, dat is puur subjectief en zoals ik al zei, het was niet altijd even slecht met het geluid. Misschien kan Archie wat wijze woorden hierover laten waaien? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 11 augustus 2008 @ 23:01:
[...]

Bij welke webwinkel? Ik heb wel interesse.
Hij staat nog gereserveerd. Nog interesse?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
Dennis013 schreef op dinsdag 12 augustus 2008 @ 22:43:
Dynamisch bereik stond eerst op compressie. Ik heb geen idee wat dynamisch bereik is, maar ik had het idee dat het wel een klein beetje verschil uitmaakte... Maar goed, dat is puur subjectief en zoals ik al zei, het was niet altijd even slecht met het geluid.
Eerlijk gezegd geen idee wat "dynamisch bereik" is. Lijkt me typisch zo'n fabrikant afhankelijke term voor een één of ander geluidseffect of een manier om stemmen iets harder te laten klinken en de geluidseffecten iets zachter. Mijn DVD speler heeft ook zo'n stand om de buren 's avonds niet te veel te pesten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alper587
Ik weet dat ik nu aan het zeiken ben, maar neemt echt niemand de moeite om even achter de Sony 46w4000 zijn oor te zetten? Mijn tv is aan het brommen... :( Ik wil het graag zeker weten, want dan ga ik morgen naar de winkel en METEEN omruilen. (Ik vertrouwde de doos al niet, piepschuim was gebroken en de doos was met plakband dicht geplakt.) Misschien dat ik een gare TV heb ontvangen. Iemand die hem terug brengt, en hoppakeee...alstublieft meneer u splinternieuwe Sony. :|

[ Voor 52% gewijzigd door Alper587 op 13-08-2008 01:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-09 08:26

cjdijk

Hans favoriete radiostation

Alper587 schreef op dinsdag 12 augustus 2008 @ 20:42:
[...]

Ja dat is al meerdere malen aangegeven in dit topic. Ik ben dan ook langs geweest bij bcc met mijn klacht. Ze zeggen dat ik het hoofdkantoor van bcc moet bellen en dat er daarna iemand langs zal komen om het gepiep/brom te beluisteren. Ik heb niet gebeld. Ze zullen toch pas na 1 week komen wanneer ik geen recht meer heb op ruilen.
Mijn oom heeft ook dezelfde TV gekocht, en ik ben gisteren langs geweest om het daar ook te bekijken. Bij hem ook de beroemde piep, maar ik denk toch dat de TV van ons ietsje meer piept. Het verbaast enorm, want niemand die hetzelfde probleem heeft buiten mij? Is de w4000 dan geheel STIL, en ook als je heel goed luistert met je oor tegen de achterkant van de TV????
Als ik aan de achterkant van mijn 40W4000 luister, hoor ik ook een zacht sissend geluid (zo zou ik het omschrijven). Maar zodra ik ervoor ga zitten, op minstens een halve meter afstand, kan ik het niet meer horen. Laat staan als ik op normale kijkafstand ga zitten, of als ik het tv-geluid aanzet. Als ik jou was, zou ik gewoon iemand van BCC laten komen. Als jouw TV niet goed is, zal hij hem gewoon ruilen of laten repareren. Die eerste week heeft daar niks mee te maken. Die is alleen als je hem zou willen ruilen voor een andere, zonder geldige reden, bijvoorbeeld als je hem achteraf niet zo mooi vind.

P4-3.2GHz Asus P4C800 Deluxe ATI-AIW Radeon 512MB 360GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de sony bravia 32e4000 op het oog, niet alleen om de goede specs maar ook om het mooie design (persoonlijk) .

Nu heb van de vertegewoordiger van een leverancier te horen gekregen dat de witte kunststof lijst om de tv snel kan gaan verkleuren door bijvoorbeeld zonlicht en nicotine aanslag.

Ik ben erg benieuwd of jullie dit kunnen beamen of ontkrachtigen, ik wil over 2 jaar liever geen verkleurde lijst aan de muur hebben hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Verwijderd schreef op woensdag 13 augustus 2008 @ 08:41:
Ik heb de sony bravia 32e4000 op het oog, niet alleen om de goede specs maar ook om het mooie design (persoonlijk) .

Nu heb van de vertegewoordiger van een leverancier te horen gekregen dat de witte kunststof lijst om de tv snel kan gaan verkleuren door bijvoorbeeld zonlicht en nicotine aanslag.

Ik ben erg benieuwd of jullie dit kunnen beamen of ontkrachtigen, ik wil over 2 jaar liever geen verkleurde lijst aan de muur hebben hangen.
Tja ik kan je geen antwoord geven, maar persoonlijk luister ik nooit zo veel naar verkopers, daar heb ik al te veel crap van gehoord. Ik zou gewoon even zoeken op internet, al zal er denk nog niet zo veel over bekend zijn omdat de e4xxx serie nog niet zo lang uit is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackiE1982
Dennis013 schreef op dinsdag 12 augustus 2008 @ 17:12:
[...]
Gaan ze dat ooit nog eens regelen bij Ziggo?
Van de week, toen ik weer eens keek, was het opgelost.
Alper587 schreef op woensdag 13 augustus 2008 @ 01:13:
Ik weet dat ik nu aan het zeiken ben, maar neemt echt niemand de moeite om even achter de Sony 46w4000 zijn oor te zetten? Mijn tv is aan het brommen... :( Ik wil het graag zeker weten, want dan ga ik morgen naar de winkel en METEEN omruilen. (Ik vertrouwde de doos al niet, piepschuim was gebroken en de doos was met plakband dicht geplakt.) Misschien dat ik een gare TV heb ontvangen. Iemand die hem terug brengt, en hoppakeee...alstublieft meneer u splinternieuwe Sony. :|
Zal aan mij liggen.... maar meestal zit je VOOR een tv met een afstand afh. van grootte van tv.
Ik heb een 46W4000 en ik hoor niks als ik op de bank zit, van ong. 4meter.
Als ik voor de tv sta, hoor je fans maar dan moet je erop letten. Mijn PS3 maakt meer geluid bij het spelen.
Ik zou zeggen ga naar een winkel en ga het zelf testen. Kan je het ook beter vergelijken.

Leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koboy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:43

koboy

Heb een idee voor een icon

Alper587 schreef op dinsdag 12 augustus 2008 @ 18:08:
Dit komt inderdaad door de scart aansluiting. Ikzelf heb op een 40V3000 digitenne via de interne tuner lopen. Dit levert een voor mij acceptabel beeld op. Wanneer je de digitenne settop box aansluit (over SCART/RGB) is het beeld niet meer om aan te zien. De oorzaak ligt er in dat via de interne tuner alles digitaal blijft, en er geen onnodige digitaal analoog (en vice versa), en eventuele progressief interlaced omzettingen nodig zijn. Een dure SCART kabel gaat je in dit geval niet echt veel verder brengen.

Probeer eens een satelliet tuner met HDMI te lenen, en ga je verbazen over het verschil!

Ik zie ik zie wat jij niet ziet, en het is....... ach laat ook maar je ziet het toch niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rwb schreef op woensdag 13 augustus 2008 @ 09:14:
[...]

Tja ik kan je geen antwoord geven, maar persoonlijk luister ik nooit zo veel naar verkopers, daar heb ik al te veel crap van gehoord. Ik zou gewoon even zoeken op internet, al zal er denk nog niet zo veel over bekend zijn omdat de e4xxx serie nog niet zo lang uit is.
Ik heb hier ook naar gezocht en zoals je al voorspel niet veel over kunnen vinden.. nicotine aanslag kan ik wel uitsluiten omdat er in de omgeving van de tv nooit zwaar gerookt zal worden. Ik ben ook erg benieuwd hoe snel een kunststof zal gaan verkleuren in een huiskamer met ons klimaat. Zou hier eventueel een bescherming tegen bestaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Gump_
  • Niet online
Alper587 schreef op woensdag 13 augustus 2008 @ 01:13:
Bij mij ook geen brom en piept ook niets. Als ik mijn oor tegen de achterkant hou, dan hoor ik een zeer zachte bromtoon. Ik heb begrepen dat je via de sateliet kijkt. Kijk eens of het volume van Sony niet te hard staat. Wanneer dit te hard staat en je zet de volume via je ontvanger zachter, dan gaat het brommen. Dit probleem had ik ook, maar na het aanpassen is er niets meer aan de hand.

Indien er rek in je budget zit, kijk dan eens naar de X serie van Sony.

[ Voor 3% gewijzigd door _Gump_ op 13-08-2008 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ter info , nieuwe Bravia's gemeld...
ik kreeg em in me nieuwsbrief van SOny...

hier ook een PDF : http://www.sony-europe.co...file/01/1218032878801.pdf

BRAVIA™ X4500 series

Full HD 1080p
Graceful floating design with translucent frame
Best-ever clarity, colour, contrast and definition with BRAVIA™ ENGINE 2 PRO
Rich, deep colours, superb contrast and reduced power consumption from new RGB Dynamic LED backlight (46, 55-inch)
Smoother, sharper fast-moving action with Motionflow PRO100Hz technology (46, 55-inch)
Enjoy digital music and photos from networked DLNA devices

BRAVIA™ W4500 series

Full HD 1080p
Innovative styling inspired by new ‘draw the LINE’ design concept
Superb clarity, colour and contrast with BRAVIA™ ENGINE 2
Smoother, sharper fast-moving action thanks to Motionflow 100Hz with Image Blur Reduction technology
Enjoy digital music and photos from networked DLNA devices

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 13-08-2008 12:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis013
Verwijderd schreef op woensdag 13 augustus 2008 @ 08:41:

De tv is pas sinds juni uit, dus ik kan er niks uit ervating over zeggen.. maar het lijkt me wel heel logisch dat die lijst wel gaat verkleuren door nicotine. Als je maar genoeg rookt wordt alles geel.. .En zonlicht.. hmm, geen idee.. Heb ik nog niet over nagedacht maar zou kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• et36s
  • Laatst online: 30-08 08:40
Die W4500 ziet er in elk geval erg fraai uit ik ben benieuwd :) Maar uh zullen die TV's snel beschikbaar zijn of kan het nog wel tot 2009 duren?

@kvw17 een vertegenwoordiger is er voor om producten aan de man te brengen. En als hij dus een negatief punt aanhaalt kan je er wel vanuit gaan dat hij dat baseert op feiten.

[ Voor 38% gewijzigd door et36s op 13-08-2008 12:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alper587
_Gump_ schreef op woensdag 13 augustus 2008 @ 11:42:
[...]

Bij mij ook geen brom en piept ook niets. Als ik mijn oor tegen de achterkant hou, dan hoor ik een zeer zachte bromtoon. Ik heb begrepen dat je via de sateliet kijkt. Kijk eens of het volume van Sony niet te hard staat. Wanneer dit te hard staat en je zet de volume via je ontvanger zachter, dan gaat het brommen. Dit probleem had ik ook, maar na het aanpassen is er niets meer aan de hand.

Indien er rek in je budget zit, kijk dan eens naar de X serie van Sony.
Bij mij is de bromtoon iets harder. Vooral als ik s' nachts TV kijk en mijn luidsprekers demp hoor ik het brommen, en dit al van 3,5meter afstand. Dit is niet om aan te horen...en op sommige zenders neemt het brommen een klein stukje toe. Overdag merk ik er ook niks van (zolang het volume hard staat), maar denk toch dat er dan iets mis is met deze TV. Het heeft dus niets met volume te maken, want alleen als ik de TV uitzet hoor ik niets meer. Ontvanger volume is bij mij altijd op het hoogste niveau, dus dat zal het probleem ook niet zijn.

Ik wil niet dat er iemand langskomt van bcc, want dat is allemaal tijdverlies. Ik wil het toestel gewoon meteen ruilen. Neem aan dat ze dat gewoon doen en niet doordrammen dat er iemand langs moet komen.

@_Gump_ : Persoonlijk vind ik de X-serie minder mooi als het om design gaat. Vooral de glasachtige rand, niet om aan te zien...(maar dat is persoonlijk) Ook is het contrastratio vele malen lager dan de W4000 serie. 33.000 tegen 18.000 van de X3500. Contrastratio vind ik wel heel belangrijk. Het enige pluspuntje is dat deze TV 100hz is denk ik. Voor 100hz i.p.v. 50hz vind ik het prijs verschil dan ook belachelijk.

[ Voor 20% gewijzigd door Alper587 op 13-08-2008 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

et36s schreef op woensdag 13 augustus 2008 @ 12:36:
Die W4500 ziet er in elk geval erg fraai uit ik ben benieuwd :) Maar uh zullen die TV's snel beschikbaar zijn of kan het nog wel tot 2009 duren?

@kvw17 een vertegenwoordiger is er voor om producten aan de man te brengen. En als hij dus een negatief punt aanhaalt kan je er wel vanuit gaan dat hij dat baseert op feiten.
In dit geval gaf de vertegewoordiger het advies om ipv de e4000 voor de w4000 te gaan, aangezien de qua specs verschillen deze niet. Het zou ook kunnen dat de vertegewoordiger meer voordelen heeft bij het verkopen van de w4000.. Maar zo kan je door blijven piekeren :*) .. Als ik denk aan mijn ouder pc monitor ben ik bang dat het verhaal van de vertegenwoordiger best nog wel eens waar kan zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coromoto
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 05-09 11:59
Even over dynamisch bereik. Het gaat om het contrastbereik. Normaliter wordt dit gewoon weergegeven als het verschil tussen wit en zwart wat de TV kan weergeven. Echter, door constant (dynamisch) te spelen met de backlighting en die te dimmen of uit te zetten halen ze tijdelijk / plaatselijk een hogere ratio dan mogelijk is als de backlighting altijd aanstaat. Dit levert het dynamisch bereik dat aangegeven wordt op.

Zie ook reviews: Platte televisies roundup - Inleiding en uitleg bij de tests voor een zeer heldere uitleg hierover.

Dan ook nog even over het brommen: kan het zijn dat de TV ruis oppikt van de 220V stroomvoorziening? Misschien dat iemand een stroomfilter kan uitproberen op zijn of haar brommende LCD? Mediamarkt en BCC verkopen bijvoorbeeld een stekkerdoos met zo'n filter (http://www.monstercable.com/productdisplay.asp?pin=2061).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alper587
Coromoto schreef op woensdag 13 augustus 2008 @ 14:21:

Dan ook nog even over het brommen: kan het zijn dat de TV ruis oppikt van de 220V stroomvoorziening? Misschien dat iemand een stroomfilter kan uitproberen op zijn of haar brommende LCD? Mediamarkt en BCC verkopen bijvoorbeeld een stekkerdoos met zo'n filter (http://www.monstercable.com/productdisplay.asp?pin=2061).
Hmmm..misschien wel. Ik ben alleen niet van plan 150 - 200 euro neer te tellen voor een product van monster. Het is namelijk allemaal boollshit meuk... Kan je net zo goed een stekkerdoos van een andere goedkopere merk halen.

[ Voor 5% gewijzigd door Alper587 op 13-08-2008 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alper587
Om even terug te komen op de 46x3500.... Is die beter dan de W4000? Ik heb de specificaties even vergeleken, maar de W4000 heeft 33.000 contrastratio en X3500 heeft 18.000. Dan zou je denken dat de W4000 veel mooiere kleuren heeft. Welke is beter? Waarom is het oudere model veel duurder?

De x3500 heeft wel motionflow 100hz.

[ Voor 23% gewijzigd door Alper587 op 13-08-2008 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackiE1982
Alper587 schreef op woensdag 13 augustus 2008 @ 15:42:
Om even terug te komen op de 46x3500.... Is die beter dan de W4000? Ik heb de specificaties even vergeleken, maar de W4000 heeft 33.000 contrastratio en X3500 heeft 18.000. Dan zou je denken dat de W4000 veel mooiere kleuren heeft. Welke is beter? Waarom is het oudere model veel duurder?

De x3500 heeft wel motionflow 100hz.
Lees deze reviews en je weet het:
http://www.hdtvtest.co.uk/Sony-KDL40X3500/
http://www.hdtvtest.co.uk/Sony-KDL40W4000/

Leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alper587
Ik heb ze allebei gelezen, maar kan toch niet tot een conclusie komen welke beter is..(mijn engels is denk ik slecht).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blindfold
  • Laatst online: 04-07 17:08

Blindfold

Donde estan los conejos?

Alper587 schreef op woensdag 13 augustus 2008 @ 16:09:
[...]

Ik heb ze allebei gelezen, maar kan toch niet tot een conclusie komen welke beter is..(mijn engels is denk ik slecht).
Als je de interne digitale tv decoder gaat gebruiken, dan zou ik de W nemen, aangezien er met de X problemen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alper587
Blindfold schreef op woensdag 13 augustus 2008 @ 16:15:
[...]

Als je de interne digitale tv decoder gaat gebruiken, dan zou ik de W nemen, aangezien er met de X problemen zijn.
Oké, dan weet ik iig genoeg. Bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorn1986
Als je op de hoofdpagina van HDTVtest kijkt, dan zie je rechts onder in beeld een lijstje staan met ''Best HDTV's''. De X3500 staat nog boven de Samsung A656 en de Sony W4000.

Specificaties zeggen natuurlijk ook niet alles, maar ze hebben dus later dan de review van de X3500 de A656 en de W4000 ge-review-d, en blijkbaar vonden ze de X3500 toch beter dan de nieuwe series. Boven de X3500 staan 2 plasma's, en je zou dus kunnen stellen dat de mensen van hdtvtest.co.uk de X3500 de beste LCD TV vinden.

@Alper587: je zegt dat de doos maar een beetje dicht geplakt was en het piepschuim was gebroken. Misschien is tijdens transport er niet al te zuinig mee om gesprongen, en zijn er bepaalde dingen van de TV daardoor gaan resoneren. Ik zou hem maar gaan ruilen als ik jou was, luid brommen hoort niet naar mijn idee. Ruilen voor een X3500 zou je evt. kunnen overwegen als je 100 hz. de moeite vind en evt. een iets beter beeld wilt dan de W4000. Een andere optie is misschien de TV terugbrengen, een waardecheque of geld van de winkel terugkrijgen t.w.v. de Sony W4000, en even 2-3 maanden wachten op de nieuwe W- en X-serie van Sony (misschien dat die jou wel zouden kunnen bekoren).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
Coromoto schreef op woensdag 13 augustus 2008 @ 14:21:
Even over dynamisch bereik. Het gaat om het contrastbereik. Normaliter wordt dit gewoon weergegeven als het verschil tussen wit en zwart wat de TV kan weergeven. Echter, door constant (dynamisch) te spelen met de backlighting en die te dimmen of uit te zetten halen ze tijdelijk / plaatselijk een hogere ratio dan mogelijk is als de backlighting altijd aanstaat. Dit levert het dynamisch bereik dat aangegeven wordt op.
Volgens mij ging het hier om een audio instelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alper587
Ik ben net bij de BCC langs geweest en het probleem met de TV uitgelegd. (bromtoon) Ze verwezen mij door naar het hoofdkantoor (0900-nummer). Er kon in hun filiaal zelf niets geruild worden, en alles ging via hoofdkantoor..... Hoofdkantoor gebeld, uitgelegd, ze gaven aan dat ze nog nooit gehoord hadden dat het niet mogelijk was om in het filiaal zelf te ruilen. Ik heb gevraagd of ze het konden omruilen, want de TV is pas 4 dagen oud. Indien ik voor hetzelfde type toestel zou kiezen moest er een Sony monteur langskomen om het te bekijken. Indien de monteur tot de conclusie zou komen dat er niets mis is met de TV, konden ze niets voor me betekenen. Ik ging hier natuurlijk niet mee akkoord, en bleef zeggen dat ik het recht had zonder reden om te ruilen. Ze adviseren mij om nogmaals naar het filiaal te gaan met toestel en hem daar om te ruilen. Die zegt dit en die andere zegt dat, ik word er een beetje gek van eerlijk gezegd. BCC heeft dus niets met service te maken. Ik ga morgen het toestel naar hun filiaal brengen en geld terug vragen. Volgens mij is dat het beste wat ik kan doen. Hopelijk leren ze daar wat van.... :(
Pagina: 1 ... 10 ... 14 Laatste

Dit topic is gesloten.