Toon posts:

[LCD TV] Sony BRAVIA (alle series) topic deel 6 Vorige deelOverzichtVolgende deelLaatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 12 13 14 Laatste
Acties:
  • 152.893 views

• Engineer Stewie
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 15:57
Alper587 schreef op donderdag 28 augustus 2008 @ 02:18:
[...]
Ik ben het niet met je eens. Het zal wel opvallen als ik op alle kleuren ga testen.

Dode pixel: meest herkenbaar op een witte achtergrond
Actieve pixel: herkenbaar op een zwarte achtergrond
Dus 2 JPG's op een USB stick will do the trick.
Backlight bleeding en clouding zijn ook goed te zien op een zwarte achtergrond.

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
mace schreef op donderdag 28 augustus 2008 @ 00:01:
Mja, de Alphacrypt module werkt prima, het probleem met de sony televisies ligt echt bij sony. Dat ligt niet (direct) bij ziggo, niet bij Irdeto en ook niet bij Mascom.
De Sony W4000 serie werkt ook goed met de Alphacrypt. Het ligt wel degelijk aan Ziggo dat andere Irdeto CAM modules niet werken.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

• BlackiE1982
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 29-03 13:37
rwb schreef op donderdag 28 augustus 2008 @ 09:37:
[...]
De Sony W4000 serie werkt ook goed met de Alphacrypt. Het ligt wel degelijk aan Ziggo dat andere Irdeto CAM modules niet werken.
Idd. Ziggo moet de kaarten erkennen, niet Sony.

Leeg

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 26-03 22:31

mace

Sapere Aude

rwb schreef op donderdag 28 augustus 2008 @ 09:37:
Nee, het ligt aan Sony dat de Alphacrypt niet goed werkt in een aantal TV's en niet aan Ziggo.

En dat het niet standaard Irdeto is, ja dat is een keuze geweest van de kabelaars, maar dat is jaren geleden al gebeurd, en Sony maakt nog steeds TV's die problemen geven met de Alphacrypt.

Inmiddels zouden ze wel eens moeten weten hoe het moet, niet? Aangezien de W4000 wél werkt, waarom de andere TV's dan niet? Dat is Sony's schuld.

[Voor 31% gewijzigd door mace op 28-08-2008 10:32]

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
mace schreef op donderdag 28 augustus 2008 @ 10:30:
[...]
Nee, het ligt aan Sony dat de Alphacrypt niet goed werkt in een aantal TV's en niet aan Ziggo.

En dat het niet standaard Irdeto is, ja dat is een keuze geweest van de kabelaars, maar dat is jaren geleden al gebeurd, en Sony maakt nog steeds TV's die problemen geven met de Alphacrypt.

Inmiddels zouden ze wel eens moeten weten hoe het moet, niet? Aangezien de W4000 wél werkt, waarom de andere TV's dan niet? Dat is Sony's schuld.
Er zijn inderdaad een aantal bugs in de sony DVB-C implementatie, dat is inderdaad de fout van Sony.

Maar ziggo ondersteund zowiezo geen andere decoders dan die ze zelf leveren en waar ze dus winst op maken. Dat ze voor problemen doorsturen naar de leverancier is niet meer dan logisch, maar op het moment werken ze het gewoon tegen.

En dat ze de keuze jaren geleden gemaakt hebben om geen standaard Irdeto te gebruiken maakt het niet minder fout. De reden dat ze die keuze gemaakt hebben is om zelf meer controle over de decoders te houden.

Het ligt dus grotendeels aan Ziggo ( En UPC ) dat ingebouwde decoders nog bijna niet bruikbaar zijn, met uitzondering van de alphacrypt.

[Voor 6% gewijzigd door Woy op 28-08-2008 10:46]

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Anoniem: 272639

Hallo allemaal, we zijn verhuisd en op zoek naar een niewe TV, maar weten niet welke grote we moeten nemen. We zitten op een afstand van ong 3.5 meter van waar de TV zou moeten staan.

Anoniem: 261545

Anoniem: 272639 schreef op donderdag 28 augustus 2008 @ 17:32:
Hallo allemaal, we zijn verhuisd en op zoek naar een niewe TV, maar weten niet welke grote we moeten nemen. We zitten op een afstand van ong 3.5 meter van waar de TV zou moeten staan.
Gelet op het topic in ieder geval een grote Sony.
Ik zou minimaal 40" doen. 46" lijkt me ook prima op die afstand.

• Jorn1986
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 29-03 22:25
Anoniem: 272639 schreef op donderdag 28 augustus 2008 @ 17:32:
Hoe ver zat je in je oude huis van de TV af? Welk formaat was de vorige TV?

Als je de vorige TV grootte met behorende afstand prettig vond, zou ik in dezelfde verhouding vanaf de nieuwe afstand een TV nemen.

Er zijn tabellen voor de kijkafstand m.b.t. de kijkafstand m.b.t. 720P kwaliteit en 1080P kwaliteit waarneembaarheid:

http://comcal.wboc.com/img/resvsdist.jpg

Maar de schermgrootte die jij zelf prettig vind is heel persoonlijk. Voor de een kan het niet groot genoeg, voor de ander mag het wat kleiner (te druk voor de ogen).

• flowerp
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06-03 22:07
Anoniem: 261545 schreef op donderdag 28 augustus 2008 @ 18:14:
[...]
Gelet op het topic in ieder geval een grote Sony.
Ik zou minimaal 40" doen. 46" lijkt me ook prima op die afstand.
Het is inderdaad heel persoonlijk. Wij waren iets bang geworden door alle enge verhalen dat 40" zo immens groot zou voelen in een relatief kleine huiskamer, maar dat valt echt mee. 2 meter vanaf een 40" voelt voor ons nog niet als overdreven groot of dichtbij en 1.5 meter kijkt ook wel ok. Als je op 3.5 meter zit zou zelfs een 52" nog kunnen. Andere mensen vinden echter een 40" op 4 meter nog erg groot.

Wat wel zo is, een TV lijkt in een winkel als de mediamarkt echt altijd kleiner. Als ik nu onze eigen 40" daar weer zie staan dan moet ik echt even 2x kijken of dat echt de 40" is en niet stiekum een 32".

It's shocking to find how many people do not believe they can learn, and how many more believe learning to be difficult.

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
flowerp schreef op donderdag 28 augustus 2008 @ 21:13:
[...]

Het is inderdaad heel persoonlijk. Wij waren iets bang geworden door alle enge verhalen dat 40" zo immens groot zou voelen in een relatief kleine huiskamer, maar dat valt echt mee. 2 meter vanaf een 40" voelt voor ons nog niet als overdreven groot of dichtbij en 1.5 meter kijkt ook wel ok. Als je op 3.5 meter zit zou zelfs een 52" nog kunnen. Andere mensen vinden echter een 40" op 4 meter nog erg groot.

Wat wel zo is, een TV lijkt in een winkel als de mediamarkt echt altijd kleiner. Als ik nu onze eigen 40" daar weer zie staan dan moet ik echt even 2x kijken of dat echt de 40" is en niet stiekum een 32".
Het haalt ook wel erg uit waar je je tv neerzet. Als je hem op een lange muur hangt ziet het er ook kleiner uit dan dat je hem ergens in een krap hoekje zet.

• Joop
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 27-03 20:54
Jorn1986 schreef op donderdag 28 augustus 2008 @ 19:21:
[...]

Hoe ver zat je in je oude huis van de TV af? Welk formaat was de vorige TV?

Als je de vorige TV grootte met behorende afstand prettig vond, zou ik in dezelfde verhouding vanaf de nieuwe afstand een TV nemen.

Er zijn tabellen voor de kijkafstand m.b.t. de kijkafstand m.b.t. 720P kwaliteit en 1080P kwaliteit waarneembaarheid:

[afbeelding]

Maar de schermgrootte die jij zelf prettig vind is heel persoonlijk. Voor de een kan het niet groot genoeg, voor de ander mag het wat kleiner (te druk voor de ogen).
Die grafiek is echt heel fout en misleidend. Verreweg het grootste gedeelte van de grafiek is onbruikbaar omdat het gaat om afstand en tv formaten die totaal niet realistisch zijn. Als je het (normaal gesproken) relevante stuk pakt hou je dit over:

http://i36.tinypic.com/16lwm0h.jpg

Om te beginnen zie je nu al dat de grafiek eigenlijk veel te grof en onduidelijk is voor de relevante kijkafstanden en TV formaten. Maar goed, laten we dat nog even negeren.

Als je dit goed bekijkt kun je duidelijk zien dat de deze grafiek het menselijk oog erg slecht in schat. Neem de gele stip bijvoorbeeld. Dat is een 32 inch op 3 meter kijkafstand. Volgens deze grafiek is de "full benefit of 480P" (=de blauwe lijn) op die afstand nog niet zichtbaar. (Yeah right.) Met andere woorden het heeft dan geen zin om een HDTV te kopen volgens deze grafiek. Het verschil zou niet te zien zijn.

Op dezelfde afstand heb je volgens de grafiek minimaal een 40 Inch TV (groene stip) nodig om het verschil tussen 480P (SD) en 720P (HD Ready) uberhaupt te kunnen zien. Voor 1080P (blauwe stip) heb je zelfs minimaal een 58 inch ofzo nodig... Ik denk echter dat toch bijna iedereen het er mee eens is dat het verschil tussen SD en HD op 3 meter zeker wel zeer zichtbaar is op een 32 inch, laat staan op een 40 inch.

Mijns inziens een totaal onbruikbare grafiek dus die mensen op het verkeerde been zet. HD is zeker wel de moeite waard. :) Ik vind overigens wel dat de voordelen van 1080P (Full HD) soms wat worden overdreven. Je kan inderdaad het verschil tussen 720P en 1080P niet altijd even makkelijk zien. De eerste vereiste is daarvoor zeker hoge kwaliteit bron materiaal. En voor de TV's onder de 40 inch moet je er ook niet te ver af gaan zitten. Als je echter op een normale kijkafstand zit en kijkt naar hoge kwaliteit materiaal is het genieten.

Met andere woorden; bannen deze grafiek. :)

Jorn's laatste opmerking is wel een goede tip; vertrouw op je eigen ogen en niet op grafiekjes op internet. :)

• /\/\|)
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20-03 22:07
Joop schreef op donderdag 28 augustus 2008 @ 22:33:
Met andere woorden; bannen deze grafiek. :)
Volstrekt mee eens. Het blijft me verbazen dat mensen grafieken klakkeloos geloven.
Mensen, gebruik je ogen en je hersens.

• Alper587
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10-07-2022
Nou de ruiling van de 46W4210 gaat morgen gebeuren.... Ik heb vandaag alleen een bon ontvangen (per post van BCC) met de volgende gegevens:

Sony 46W4210
RR Technisch Defect (De huidige TV dus wat morgen teruggaat!)

Sony 46W4210
PA ARTIKEL BESCHADIGD *04 (wat zou dit kunnen betekenen? willen ze mij soms naaien met een andere beschadigde TV? Ik moet namelijk morgen tekenen als de andere wordt geleverd. Ik begrijp niet wat ze met ''pa art. besch *04'' bedoelen.)
Dit is dus wat ze morgen gaan leveren.

Wordt er hier een spelletje gespeeld of heb ik het weer mis?

• BreeeZe
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:54
Alper587 schreef op vrijdag 29 augustus 2008 @ 00:31:
Nou de ruiling van de 46W4210 gaat morgen gebeuren.... Ik heb vandaag alleen een bon ontvangen (per post van BCC) met de volgende gegevens:

Sony 46W4210

Sony 46W4210
PA ARTIKEL BESCHADIGD *04 (wat zou dit kunnen betekenen? willen ze mij soms naaien met een andere beschadigde TV? Ik moet namelijk morgen tekenen als de andere wordt geleverd. Ik begrijp niet wat ze met ''pa art. besch *04'' bedoelen.)

De PA codes staan voor "Prijs Aanpassing"
Die codes moeten ze op de bon zetten om uit te leggen waarom ze korting hebben gegeven.
Met andere woorden, op de bon staat dat je korting op het nieuwe toestel krijgt omdat deze beschadigd is.

Als je gekozen hebt voor het showroom model is dit gewoon standaard zodat ze geen gezeik krijgen met het hoofdkantoor en anders heeft de verkoper gewoon de verkeerde code gekozen.

Anoniem: 112921

Alper587 schreef op vrijdag 29 augustus 2008 @ 00:31:

Sony 46W4210

Sony 46W4210

Dat betekent Prijs Aanpassing, artikel beschadigd. Blijkbaar willen ze bij dat desbetreffende filiaal de omruiling boeken als een beschadiging, misschien is het een foutje van de verkoper. Dat staat alleen op de bon als reden van de prijsaanpassing. Dat betekent niet dat het een defect toestel is. Ik zou sowieso altijd het toestel controleren bij aankoop/bezorging, waar het ook gekocht is.
Om pixels te checken bestaat er Pixel Tester. Alleen moet je je tv dus aansluiten op een pc. Anders gewoon met 1 kleurige foto's op een USB stick.

Ik heb je vorige posts gelezen, ik snap dat je zo negatief bent over BCC. Maar je moet wel weten dat het een winkelketen is en geen internetwinkel met alleen een magazijn en zoals overal worden er uiteraard voorwaarden gesteld aan bepaalde dingen (zoals laagste prijs garantie).

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Anoniem: 112921 schreef op vrijdag 29 augustus 2008 @ 10:59:
[...]
Ik heb je vorige posts gelezen, ik snap dat je zo negatief bent over BCC. Maar je moet wel weten dat het een winkelketen is en geen internetwinkel met alleen een magazijn en zoals overal worden er uiteraard voorwaarden gesteld aan bepaalde dingen (zoals laagste prijs garantie).
offtopic:
Ik snap dat er voorwaarden aan zitten, maar deze voorwaarden vind ik zo beperkend dat ik het bijna misleidende reclame vind. Als je niet de goedkoopste bent moet je dat ook niet claimen. Ik kan ook wel een aantal winkels uitzoeken waar je van weet dat ze niet de goedkoopste zijn en dan claimen dat je goedkoopste bent ( Maar niet melden dat het alleen bij de geselecteerde winkels geld ).

• Rhox1979
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 28-03 17:05
flowerp schreef op donderdag 28 augustus 2008 @ 21:13:
[...]

Mijn persoonlijke ervaring was dat ik mijn 40" ontzettend snel gewoon was (ik zit op 2m-3m).
In de winkels keek ik altijd op naar deze "grote" schermen.
Als ik'm uit de doos haalde dacht ik nog: whauuw wat groot.
Na 1 week dacht ik: past perfect qwa grootte.
Ietsje later, zou ik een grotere niet erg vinden als volgende tv.

Maar als ik nu bij familie/vrienden kom die nog met een 70cm breedbeeldbuis zitten denk ik toch: damn wat is dat klein :D

Je wordt echt erg snel gewend aan de grootte van uw scherm, dus kies zeker niet TE klein :p

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Rhox1979 schreef op vrijdag 29 augustus 2008 @ 11:41:
[...]

Mijn persoonlijke ervaring was dat ik mijn 40" ontzettend snel gewoon was (ik zit op 2m-3m).
In de winkels keek ik altijd op naar deze "grote" schermen.
Als ik'm uit de doos haalde dacht ik nog: whauuw wat groot.
Na 1 week dacht ik: past perfect qwa grootte.
Ietsje later, zou ik een grotere niet erg vinden als volgende tv.

Maar als ik nu bij familie/vrienden kom die nog met een 70cm breedbeeldbuis zitten denk ik toch: damn wat is dat klein :D

Je wordt echt erg snel gewend aan de grootte van uw scherm, dus kies zeker niet TE klein :p
Mijn ervaring is hetzelfde inderdaad. Ik wou eerst niet groter dan een 32", en heb nu een 40", maar een 46" zou ik nou ook niet erg meer vinden.

• Blindfold
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-02 18:50

Blindfold

Donde estan los conejos?

rwb schreef op vrijdag 29 augustus 2008 @ 12:48:
[...]

Mijn ervaring is hetzelfde inderdaad. Ik wou eerst niet groter dan een 32", en heb nu een 40", maar een 46" zou ik nou ook niet erg meer vinden.
Ik ben nu redelijk gewend aan de 40", en met een beetje geluk komt binnenkort de 52", dus dan kan ik weer opnieuw (hopelijk) plezierig verrast zijn.

• Alper587
's morgens gebelt met BCC en ze hebben inderdaad aangegeven dat het een foute code betreft. Ze hebben mij zelfs aangegeven nog 10x te bellen dan met onzekerheid te zitten.Het betreft dan ook een nieuwe TV, want dat kan je ook een beetje zien aan de folie die erop zit. De nieuwe is dus geleverd en ik moet zeggen dat het gebrom er NOG steeds is. Dit betekent dus dat de W4000 gewoon bromt (maybe omdat het een grote scherm is van 46 inch). Niet dat ik mij daar nog steeds aan erger, ik ben er al aan gewend en hoor het ook soms niet meer. Heb voor de zekerheid een Monster Powercenter HTS800 gekocht. Deze moet de TV van stroompieken en vuile stroom beschermen (indien het geen fabeltje is). Kwaliteit van de powercenter valt sterk tegen, had meer stevigheid verwacht voor zo'n duur apparaat van 130 euro.

Vanavond ga ik nog kijken of de verticale strepen nog steeds zichtbaar zijn op het scherm. Bij donkere beelden is dat pas zichtbaar als het ook echt donker is in de kamer.

offtopic:
BCC bezorger heeft mijn SCHROEVENDRAAIER meegenomen! Raar dat een bedrijf als BCC zo slordig is. Maar jah...ze kunnen van mij wel een brief verwachten over de schroevendraaier... :) Was namelijk van een dure setje!

Anoniem: 196025

voor de nieuwsgierigen....

Nieuwe modellen Bravia op de Sony.nl website...
o.a de Z , ZX en EX serie... :D

Zie ook dit... http://www.sony.be/lang/nl/product/tvp-46-70-sony-bravia-tv

[Voor 26% gewijzigd door Anoniem: 196025 op 29-08-2008 15:18]

Anoniem: 272639

Ik had vroeger een oude sony trinitron van ong 21 inch denk ik. Zon virkante met een plat scherm. Ik zat hier nog op geen meter afstand vandaan dus die vergelijking gaat niet helemaal op. Ik denk dus dat ik een in de winkel ga zien en dat ik dan zal kiezen tussen een 46 inch en 52 inch Bravia tv.

• Buffalo
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 18-03 10:33
Anoniem: 196025 schreef op vrijdag 29 augustus 2008 @ 15:17:
voor de nieuwsgierigen....

Nieuwe modellen Bravia op de Sony.nl website...
o.a de Z , ZX en EX serie... :D

Zie ook dit... http://www.sony.be/lang/nl/product/tvp-46-70-sony-bravia-tv
Tv's met 200 Hz techniek. Ik zou niet weten wat ik me daar bij voor moet stellen?

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Buffalo schreef op vrijdag 29 augustus 2008 @ 16:02:
[...]
Tv's met 200 Hz techniek. Ik zou niet weten wat ik me daar bij voor moet stellen?
Ik dacht hetzelfde, Dan word er per beeld dus 3 beelden bij verzonnen :? Ik kan me bijna niet voorstellen dat het nog nuttig is. Zal wel weer een marketing iets zijn.

• /\/\|)
Alper587 schreef op vrijdag 29 augustus 2008 @ 15:17:
Vanavond ga ik nog kijken of de verticale strepen nog steeds zichtbaar zijn op het scherm. Bij donkere beelden is dat pas zichtbaar als het ook echt donker is in de kamer.
Ik vermoed, dat je die (bij dezelfde instellingen) weer zult zien. Ik denk namelijk niet dat het een exemplarisch fout betreft. Ik ben benieuwd.

Anoniem: 272752

Hmm, die wireless techniek op de nieuwe ZX1 / EX1 series klinkt erg goed. Ideale oplossing voor het probleem van zichtbare bekabelling, waar toch veel mensen zich aan storen.

Hopelijk niet te veel kinderziektes...En wat zouden deze modellen gaan kosten? Gokje: Eur 1999 voor de 40 inch?

Anoniem: 187021

Anoniem: 272752 schreef op vrijdag 29 augustus 2008 @ 17:59:
Hmm, die wireless techniek op de nieuwe ZX1 / EX1 series klinkt erg goed. Ideale oplossing voor het probleem van zichtbare bekabelling, waar toch veel mensen zich aan storen.

Hopelijk niet te veel kinderziektes...En wat zouden deze modellen gaan kosten? Gokje: Eur 1999 voor de 40 inch?
hmm dat lijkt me wel erg weinig, maar ze zien er idd top uit! Ik denk eerder richting de 3000 eurie

Anoniem: 200101

ik heb nu enkele dagen de 40x3500. als ik mijn full hd camcorder met hdmi aansluit geeft de tv telkens aan 1080i. Maar op de cam zit ook een 1080 met 25p modus. maar elke keer laat de tv 1080i zien.
Is dit normaal of zou je 1080p moeten zien in het infobalkje?

• Alper587
/\/\|) schreef op vrijdag 29 augustus 2008 @ 17:24:
[...]

Ik vermoed, dat je die (bij dezelfde instellingen) weer zult zien. Ik denk namelijk niet dat het een exemplarisch fout betreft. Ik ben benieuwd.
Bizar! Deze TV heeft géén last van strepen op het beeld. Het is ongelovelijk maar WAAR! Ook niet na heel veel instellingen te hebben aangepast. :X

Wél is het zo dat deze TV veel meer ruis heeft dan die andere {bij sommige zenders via receiver heel veel ruis en sommige weinig} maar misschien komt het door de SCART aansluiting. Ik denk toch dat die vorige TV minder ruis had, dat is tenminste bij mij zo overgekomen. Selecteren van RGB in TV en receiver geeft nog meer ruis (het beeld is dan trillerig en lijkt alsof het beweegt) CVBS is daarom mijn enige optie. Met cvbs heb ik veel minder ruis. Ik kan het vergelijken met een heleboel mieren die over de TV lopen, en je ziet dit vooral heel goed als je echt dichtbij de TV bent. Ben niet meer van plan dit te melden aan BCC want ik ben HEEL ERG moe van het geruil. Kan het zijn dat ik alweer met een defecte toestel zit? Met Dvi->Vga aansluiting heb ik ook ruis, totdat ik de helderheid en verlichting lager zet. Het dimmen van de helderheid werkt dus succesvol. Ik weet het niet meer, ik ben denk ik gek aan het worden..... 8)7
Let bijna op alles van de TV en dan is het onmogelijk om iets uit je oog te verliezen. Je zult ongetwijfeld elke dag weer een foutje vinden. Adviseer ik niemand, want LCD's maken je echt gek. Dan heeft het weer strepen en dan zit je weer met het irritante geruis.....(sneeuw)

Zal het een defecte panel zijn of kan het softwarematig opgelost worden? Weet niet meer wat ik moet doen, BCC zal niet meer aan een omruiling doen.

P.S: heb gelijk maar een DVI to HDMI kabel besteld, dat zal toch wel beter zijn dan de huidige aansluiting via mijn DVI uitgang --> VGA adapter ---> VGA (lcd) ? Maybe dan geen ruis?

offtopic:
Heb een klein beetje spijt dat ik niet voor Plasma ben gegaan

[Voor 36% gewijzigd door Alper587 op 30-08-2008 22:05]

Anoniem: 4614

Alper587 schreef op zaterdag 30 augustus 2008 @ 00:54:
[...]
Ik kan het vergelijken met een heleboel mieren die over de TV lopen, en je ziet dit vooral heel goed als je echt dichtbij de TV bent.
[...]
Ik weet het niet meer, ik ben denk ik gek aan het worden.....8)7
Dat denk ik ook ja. Als je mieren over je scherm zit lopen, moet je toch maar eens aan zo'n mierenval gaan denken. Of een dwangbuis natuurlijk. Ik zou er toch maar nog een paar nachtjes over slapen.

Anoniem: 187021 schreef op vrijdag 29 augustus 2008 @ 20:10:
[...]

hmm dat lijkt me wel erg weinig, maar ze zien er idd top uit! Ik denk eerder richting de 3000 eurie
Wellicht heb je gelijk, het blijft toch giswerk. Ik zag wel dat op de webwinkel van Sony al de volgende prijzen te vinden waren voor de recent aangekondigde modellen:

40W4500 = Eur 1798,99
46W4500 = Eur 1885,00
40Z4500 = Eur 2142,00
46Z4500 = Eur 2571,00
40X4500 = Eur 2056,00
46X4500 = Eur 4499,00

Ik moet zeggen dat deze prijzen mij enorm meevallen (uitgezonderd dan de 46X4500 8)7). En dan zullen de goedkopere webwinkels hier nog +/- 300 euro onder zitten.

Anoniem: 256488

Alper587 schreef op zaterdag 30 augustus 2008 @ 00:54:
[...]
Bizar! Deze TV heeft géén last van strepen op het beeld. Het is ongelovelijk maar WAAR! Ook niet na heel veel instellingen te hebben aangepast. :X

Wél is het zo dat deze TV veel meer ruis heeft dan die andere {bij sommige zenders via receiver heel veel ruis en sommige weinig} maar misschien komt het door de SCART aansluiting. Ik denk toch dat die vorige TV minder ruis had, dat is tenminste bij mij zo overgekomen. Selecteren van RGB in TV en receiver geeft nog meer ruis (het beeld is dan trillerig en lijkt alsof het beweegt) CVBS is daarom mijn enige optie. Met cvbs heb ik veel minder ruis. Ik kan het vergelijken met een heleboel mieren die over de TV lopen, en je ziet dit vooral heel goed als je echt dichtbij de TV bent. Ben niet meer van plan dit te melden aan BCC want ik ben HEEL ERG moe van het geruil. Kan het zijn dat ik alweer met een defecte toestel zit? Met Dvi->Vga aansluiting heb ik ook ruis, totdat ik de helderheid en verlichting lager zet. Het dimmen van de helderheid werkt dus succesvol. Ik weet het niet meer, ik ben denk ik gek aan het worden.....8)7
Let bijna op alles van de TV en dan is het onmogelijk om iets uit je oog te verliezen. Je zult ongetwijfeld elke dag weer een foutje vinden. Adviseer ik niemand, want LCD's maken je echt gek. Dan heeft het weer strepen en dan zit je weer met het irritante geruis.....(sneeuw)

Zal het een defecte panel zijn of kan het softwarematig opgelost worden? Weet niet meer wat ik moet doen, BCC zal niet meer aan een omruiling doen.

P.S: heb gelijk maar een DVI to HDMI kabel besteld, dat zal toch wel beter zijn dan de huidige aansluiting via mijn DVI uitgang --> VGA adapter ---> VGA (lcd) ? Maybe dan geen ruis?

offtopic:
Heb een klein beetje spijt dat ik niet voor Plasma ben gegaan
Ik denk dat je nog beter backlight strepen kan hebben als sneeuw.
Dat sneeuw verhaal kan ik ook en is best storend.

Je kan hem verkopen want hij is nog bijna niet gebruikt.
En ik waarschuw je maar alvast.
Plasma heeft ook nadelen waar jij zeker weten over gaat klagen.
Het beste voor jou is denk ik de traditionele beeldbuis.

• Alper587
Anoniem: 256488 schreef op zaterdag 30 augustus 2008 @ 14:42:
[...]

Ik denk dat je nog beter backlight strepen kan hebben als sneeuw.
Dat sneeuw verhaal kan ik ook en is best storend.

En ik waarschuw je maar alvast.
Plasma heeft ook nadelen waar jij zeker weten over gaat klagen.
Het beste voor jou is denk ik de traditionele beeldbuis.
Hmmm... waarom had de andere scherm er geen last van? Je zegt dat je het ''sneeuw verhaal'' kent. Vertel maar....waarom krijg je dat en is dat dan ook bij HDMI zo? Ik accepteer het wel als het een LCD issue is, maar als het defect is en daarom sneeuwt....dan is het een andere verhaal. Misschien is het nu verstandiger om direct contact met Sony op te nemen. Wil niets meer te maken hebben met BCC....en indien ze opzettelijk een TV hebben gestuurd met een andere probleem, dan hoop ik dat BCC het geld dat ik heb betaald dubbeldwars zullen verliezen!! :(

Verkopen? Denk je dat ik direct 300 tot 400 euro ga weggooien ofzo? Als je dan wat gaat posten.... post dan iets zinnigs en niet van aahhhh dat probleem ken ik, verkoop je TV.

[Voor 18% gewijzigd door Alper587 op 30-08-2008 22:51]

• Sluuut
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 26-03 17:46
Sluuut schreef op zondag 01 juni 2008 @ 00:48:
Ik heb sinds een paar dagen de 46D3500,...
Om even terug te komen op mijn review:
Na een paar maanden in bezit te hebben ben ik nog steeds zeer tevreden over de TV, het enige wat me een beetje tegenvalt (niet storend though) is de zwart-waarde. Maar dat mag voor de prijs die je ervoor betaald :)

HD films zijn nog steeds om te smullen!
Sinds kort ook een Xbox360 erbij, ziet er wel aardig uit, maar ben verwend: geen anti aliasing en anisotropic filtering :( Het enige wat ik speel is GTA4 en dat gaat toch voornamelijk om de gameplay :)

http://www.xs4all.nl/~pkluver/DSC00456.jpg

57696520646974206c65657374206973206e657264

• Buffalo
Alper587 schreef op zaterdag 30 augustus 2008 @ 22:09:
[...]

Hmmm... waarom had de andere scherm er geen last van? Je zegt dat je het ''sneeuw verhaal'' kent. Vertel maar....waarom krijg je dat en is dat dan ook bij HDMI zo? Ik accepteer het wel als het een LCD issue is, maar als het defect is en daarom sneeuwt....dan is het een andere verhaal. Misschien is het nu verstandiger om direct contact met Sony op te nemen. Wil niets meer te maken hebben met BCC....en indien ze opzettelijk een TV hebben gestuurd met een andere probleem, dan hoop ik dat BCC het geld dat ik heb betaald dubbeldwars zullen verliezen!! :(

Verkopen? Denk je dat ik direct 300 tot 400 euro ga weggooien ofzo? Als je dan wat gaat posten.... post dan iets zinnigs en niet van aahhhh dat probleem ken ik, verkoop je TV.
Denk je nou echt dat BCC jou expres een defecte TV teruggeeft, omdat je zogenaamd een lastige klant bent? Het is je goedrecht toch om te klagen als jij vindt dat er iets mis mee is?!

En ik denk als je Sony belt, dat die zullen zeggen dat je eerst naar de winkel toemoet waar je de TV gekcoht heeft. Je kunt Sony natuurlijk wel vragen of het normaal is dat er ruis op die type LCD schermen kan voorkomen.

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
[...]

Ik denk dat jij het beste je volgende tv bij een echte goede winkel kan kopen. BCC/Mediamarkt etc zijn gewoon dozenschuivers. Een vriend van me heeft vorig jaar een V3000 gekocht bij Van berge henegouwen in Leiden (gerenommeerde winkel). Hij had last van backlightbleeding en een paar dooie subpixels. Ze hadden echter geen V3000's meer op voorraad omdat ze slecht leverbaar waren. Wat ze wel hadden was een servicecontract met sony, wat betekende dat er 2 weken later een monteur van Sony bij hem thuis kwam met een nieuw paneel wat er terplekke ingezet werd. Deze was vrijwel perfect met een minimum van backlight bleeding en geen dooie pixels of andere problemen. :)
Moraal van het verhaal: Je betaald ietsje meer, maar daar krijg je echt goede service voor terug. :)

• Buffalo
Satch schreef op zondag 31 augustus 2008 @ 11:14:
[...]

Ik denk dat jij het beste je volgende tv bij een echte goede winkel kan kopen. BCC/Mediamarkt etc zijn gewoon dozenschuivers. Een vriend van me heeft vorig jaar een V3000 gekocht bij Van berge henegouwen in Leiden (gerenommeerde winkel). Hij had last van backlightbleeding en een paar dooie subpixels. Ze hadden echter geen V3000's meer op voorraad omdat ze slecht leverbaar waren. Wat ze wel hadden was een servicecontract met sony, wat betekende dat er 2 weken later een monteur van Sony bij hem thuis kwam met een nieuw paneel wat er terplekke ingezet werd. Deze was vrijwel perfect met een minimum van backlight bleeding en geen dooie pixels of andere problemen. :)
Moraal van het verhaal: Je betaald ietsje meer, maar daar krijg je echt goede service voor terug. :)
Mja, is zeker een goede service. Maar het liefst gebruik je natuurlijk helemaal die service niet. Ik heb een 32V4500 bij Pixmania besteld, waarschijnlijk krijg ik hem morgen binnen, als ik het trackingsysteem van DPD mag geloven. Maar als ik niet tevreden ben over de TV, mag ik hem binnen 7 dagen terugsturen, en kan ik een ander product uitkiezen of het geld teruggestort krijgen. Opzich is dat ook wel een goede service, maar het is maar net waar je voor kiest.

• Alper587
Buffalo schreef op zondag 31 augustus 2008 @ 10:41:
[...]

Denk je nou echt dat BCC jou expres een defecte TV teruggeeft, omdat je zogenaamd een lastige klant bent? Het is je goedrecht toch om te klagen als jij vindt dat er iets mis mee is?!

En ik denk als je Sony belt, dat die zullen zeggen dat je eerst naar de winkel toemoet waar je de TV gekcoht heeft. Je kunt Sony natuurlijk wel vragen of het normaal is dat er ruis op die type LCD schermen kan voorkomen.
Het probleem is wel dat ik nu voor de 2e keer wil ruilen. Denk niet dat de winkel hiermee akkoord zal gaan, of heb ik het mis? Eigenlijk zouden ze het wel moeten doen aangezien ik weer vanaf DAG 1 defecten heb gezien. En omdat het vrijdag is geleverd kan ik pas maandag bellen met de winkel.

Met DVI-->HDMI ook ruis (sneeuw) door het beeld maar minder als SCART en VGA. Het is iig zéér irritant.

• VCDfan
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 27-03 17:08
Alper587 schreef op zondag 31 augustus 2008 @ 12:43:
[...]
Het probleem is wel dat ik nu voor de 2e keer wil ruilen. Denk niet dat de winkel hiermee akkoord zal gaan, of heb ik het mis? Eigenlijk zouden ze het wel moeten doen aangezien ik weer vanaf DAG 1 defecten heb gezien. En omdat het vrijdag is geleverd kan ik pas maandag bellen met de winkel.

Met DVI-->HDMI ook ruis (sneeuw) door het beeld maar minder als SCART en VGA. Het is iig zéér irritant.
Ik heb een 40W4000 en ik zou niet weten wat je bedoel met "ruis/sneeuw". Ja...wel gezien maar met een brakke scartkabel en in combinatie met een 10 meter lange en dunne coaxkabel. Niet verwonderlijk dat het beeld (digitaal) er niet uitzag. Gelijk de scartkabel en coaxkabel vervangen door wat degelijker materiaal en het probleem was verholpen.

Misschien moet je het probleem niet bij de TV zoeken maar bv. de verbindingen. Speel eens wat HD materiaal af en kijk eens hoe het er dan uit ziet.

PSN: RNJ-FBR

• Alper587
VCDfan schreef op zondag 31 augustus 2008 @ 19:52:
[...]

Ik heb een 40W4000 en ik zou niet weten wat je bedoel met "ruis/sneeuw". Ja...wel gezien maar met een brakke scartkabel en in combinatie met een 10 meter lange en dunne coaxkabel. Niet verwonderlijk dat het beeld (digitaal) er niet uitzag. Gelijk de scartkabel en coaxkabel vervangen door wat degelijker materiaal en het probleem was verholpen.

Misschien moet je het probleem niet bij de TV zoeken maar bv. de verbindingen. Speel eens wat HD materiaal af en kijk eens hoe het er dan uit ziet.
Zojuist via DVI --> HDMI (PC) aangesloten. Ik heb gelijk HD materiaal afgespeeld en ben nu echt tot de conclusie gekomen dat mijn 2e Sony 46W4210 echt defect is. Ik heb gewoon vegen (smearing) op het beeld en de beroemde ''ruis''. Ruis=spelende lijnen, wat echt irritant is. Ook heeft instellingen veranderen (zoals ruisonderdrukking uit of aan) en de settings van HDTV.co.uk overnemen het probleem niet opgelost. De 1e TV had dit niet. Had ik hem maar niet weggedaan want had beter backlight strepen dan DIT ! Het is zo lelijk, dat je denkt dit is géén HD materiaal maar gewoon via scart ofzo. Sparkling probleem, je ziet herhaaldelijk punten wat helder wordt en snel weer weg gaat. Bij oudere films (ook HD) heb je er telkens last van en bij nieuwe films op sommige momenten. Ik was hier eigenlijk al bang voor, want had gehoord deze winkel TV's met andere problemen leverden, indien je beroep deed op de omruilgarantie. Ongelovelijk ik ga er morgen wéér werk van maken en BCC weer lastig vallen. Kijken hoe ze dit willen oplossen. Als ze zeggen dat ik geen recht meer heb op ruilen, weet ik genoeg. Dan wordt het dus tijd om de consumentenbond in te lichten en programma's te benaderen zoals: Vara/Kassa en Trosradar. Dit kan echt niet door de beugel. Tot 2 maal toe een defecte TV geleverd, en de 2e is niet om aan te zien. Heb spijt dat ik Sony heb genomen.....wat een brakke TV's allemaal!

Wat moet ik nu doen? Heb ik nog steeds het recht om om te ruilen voor de 2e keer?

[Voor 25% gewijzigd door Alper587 op 01-09-2008 02:08]

Anoniem: 272907

Alper587 schreef op zondag 31 augustus 2008 @ 23:59:
[...]
. Heb spijt dat ik Sony heb genomen.....wat een brakke TV's allemaal!
Sorry maar moet ff offtopic:

Word zo moe van jou Alper587. Ben al het Bravia topic aan het volgen sinds de eerste delen. Maar de laatste paar pagina's is het steeds gezeur en gehuil van jou. Wordt hier zo moe van. Je wijzigd ook iedere keer van mening als ook maar iemand een opmerking maakt. Dan is het weer Sony is prachtig, dan is het weer sony is kut en zit je Philips de hemel in te prijzen. Hou toch eens op! Gooi de Sony voor mijn part in de prullenbak en koop een ander merk, maar denk dat je met geen één tv tevreden zal zijn. Mierenneuken is ook een vak hoor. En dan nog die spelfouten en grammatica iedere keer, om te huilen. Iedereen maakt wel eens een foutje, maar jij....

En kom nou niet met een opmerking als: 'Dan lees je mijn opmerkingen toch niet', want je kan er gewoon niet omheen. Die hele lappen tekst van je *zucht*. Dus doe mij (en ik denk een hoop andere lezers van dit topic en ook jezelf) een plezier en hou ermee op!

Just my 2 cents.

• cjdijk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 25-03 09:58

cjdijk

Hans favoriete radiostation

Alper587 schreef op zondag 31 augustus 2008 @ 23:59:
[...]
Zojuist via DVI --> HDMI (PC) aangesloten. Ik heb gelijk HD materiaal afgespeeld en ben nu echt tot de conclusie gekomen dat mijn 2e Sony 46W4210 echt defect is. Ik heb gewoon vegen (smearing) op het beeld en de beroemde ''ruis''. Ruis=spelende lijnen, wat echt irritant is. Ook heeft instellingen veranderen (zoals ruisonderdrukking uit of aan) en de settings van HDTV.co.uk overnemen het probleem niet opgelost. De 1e TV had dit niet. Had ik hem maar niet weggedaan want had beter backlight strepen dan DIT ! Het is zo lelijk, dat je denkt dit is géén HD materiaal maar gewoon via scart ofzo. Sparkling probleem, je ziet herhaaldelijk punten wat helder wordt en snel weer weg gaat. Bij oudere films (ook HD) heb je er telkens last van en bij nieuwe films op sommige momenten. Ik was hier eigenlijk al bang voor, want had gehoord deze winkel TV's met andere problemen leverden, indien je beroep deed op de omruilgarantie. Ongelovelijk ik ga er morgen wéér werk van maken en BCC weer lastig vallen. Kijken hoe ze dit willen oplossen. Als ze zeggen dat ik geen recht meer heb op ruilen, weet ik genoeg. Dan wordt het dus tijd om de consumentenbond in te lichten en programma's te benaderen zoals: Vara/Kassa en Trosradar. Dit kan echt niet door de beugel. Tot 2 maal toe een defecte TV geleverd, en de 2e is niet om aan te zien. Heb spijt dat ik Sony heb genomen.....wat een brakke TV's allemaal!

Wat moet ik nu doen? Heb ik nog steeds het recht om om te ruilen voor de 2e keer?
Gewoon ruilen, en trek je niets aan van reddevilred, je hebt gewoon recht op een goed toestel. Die van mij doet het ook goed, heeft totaal niet de problemen die je genoemd hebt, het is dus GEEN standaardprobleem wat ze allemaal hebben. Ik heb trouwens een 40W4000, dat is technisch dezelfde als die van jou.

Die opmerking over ruiltoestellen, zou best kunnen kloppen. Als een toestel terug komt van een klant, waar wat mee zou zijn, en de winkel kan niks ontdekken, dan wordt deze gewoon weer ingezet bij een andere klant, als vervanging. Als daarna die andere klant er wat van zegt, dan pas neemt men serieus aan, dat hij daadwerkelijk defect is. Tenminste, zo ging het bij de winkel waar ik vroeger eens gewerkt heb. Grote kans dat je nu wel gewoon echt een nieuwe krijgt.

P4-3.2GHz Asus P4C800 Deluxe ATI-AIW Radeon 512MB 360GB

• Demon_Eyez
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-03 15:32
Ik ben het helemaal met reddevilred eens, echt heel vemoeiend die posts.
Wat een off topic gezeur zeg. :O Maak anders zelf een topic aan maar spam niet dit hele topic vol met een persoonlijke garantie kwestie van de BCC en je onvrede over Sony.

Heel vervelend dat je problemen hebt met zo'n dure TV ,maar dit is niet te plaats om maar door te blijven zagen over je onvrede betreffende BCC en Sony.
Omdat je bij hun je ei niet kwijt kan betekent niet dat je dat hier dan moet gaan doen.
Zoals je zelf aan geeft zijn daar ander sites/instanties voor zoals Kassa, Consumentenbond en Radar.

[Voor 51% gewijzigd door Demon_Eyez op 01-09-2008 11:58]

i7-3770K @ 4800 MHz | 2x4096 G.Skill F3-2400C10D-8GTX @ 2400 MHz | Gigabyte Z77X-UD5H-WB WIFI | Asus HD7950 DCU2 met Swiftech Komodo Ful Cover

• Blindfold

Blindfold

Donde estan los conejos?

En ik maar denken dat ik gewoon een zeurpiet was dat ik die posts een beetje zat was, dus ik zei maar niets :-)
Gelukkig denken anderen er ook zo over.

Niet dat ik vind dat je geen recht hebt om een goede tv, maar dit begint meer te lijken op het Alp Support forum.

• TweakersOnly
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:46
Kan iemand mij helpen met het volgende probleem?
Ik heb een 40W4000 in combinatie met een Alphacrypt Classic, versie 3.15. Ik heb een uitgebreide scan gedaan, waarna alle zenders zijn gevonden.

De HD-zenders zijn werkelijk fantatisch, de kwaliteit van de normale zenders is bedroevend. Afgezien van kleurechtheid is er weinig tot geen verbetering ten opzichte van analoge televisie. Er lijkt een bepaalde waas over de beelden te zitten.

Mijn ouders hebben een 40V3000 icm met een Samsung HD-decoder.Als ik hier een willekeurige zender opzet zijn ook bij SD-uitzendingen de beelden letterlijk haarscherp. Met m'n alphacrypt kaartje krijg ik deze scherpte niet voor elkaar.

Iemand tips/oplossing?

• VCDfan
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 27-03 17:08
TweakersOnly schreef op maandag 01 september 2008 @ 17:00:
Ik heb een 40W4000 in combinatie met een Alphacrypt Classic, versie 3.15. Ik heb een uitgebreide scan gedaan, waarna alle zenders zijn gevonden.

De HD-zenders zijn werkelijk fantatisch, de kwaliteit van de normale zenders is bedroevend. Afgezien van kleurechtheid is er weinig tot geen verbetering ten opzichte van analoge televisie. Er lijkt een bepaalde waas over de beelden te zitten.

Mijn ouders hebben een 40V3000 icm met een Samsung HD-decoder.Als ik hier een willekeurige zender opzet zijn ook bij SD-uitzendingen de beelden letterlijk haarscherp. Met m'n alphacrypt kaartje krijg ik deze scherpte niet voor elkaar.

Iemand tips/oplossing?
Zover ik weet doet de Alphacrypt niet aan upscaling (?) en de Samsung HD decoder (via HDMI) wel. Daar zou het verschil in kunnen zitten.

Ik kijk ook via een gewone decoder (scart) en ik ben niet tevree met het digiTV beeld. Ik ben dus ook van plan een HD decoder aan te schaffen mits ik weet welke. (Humax/Samsung). De Humax schijnt een betere keuze te zijn maar even afwachten nog maar.
quote: Alpher587
Er lijkt toch iets mis te zijn met je TV. Wij kunnen er verder ook niets aan doen en probeer er met de winkel / Sony uit te komen. Zoals je in dit topic kunt lezen zijn vele eigenaren van Sony LCD's erg tevreden met hun aankoop dus ik denk toch dat je een van de weinige bent met een maandagmorgen produkt. Probeer dan ook eens wat genuanceerder te reageren in dit topic svp. Niet alle Sony's zijn dus slecht. ;)

[Voor 17% gewijzigd door VCDfan op 01-09-2008 17:48]

PSN: RNJ-FBR

Anoniem: 256488

[...]

Hmmm... waarom had de andere scherm er geen last van?

Offtopic.
Beetje agressief??

Sneeuw probleem of backlight probleem hebben toch ook niet iedere lcd last van.

Het sneeuw probleem kan ik maar heb er geen oplossing voor.
Zo kan ik ook andere problemen met bv computers waar ik de oorzaak
of oplossing niet altijd weet.

Ik typte

Ik typ niet en bedoel niet van het probleem kan ik dus verkopen die lcd.
Ik bedoelde dat het misschien een optie is om hem te verkopen.
Ik weet ook dat er studenten en andere mensen hier op het forum met een beperkt
budget zitten.
Daarom typ ik altijd...je kan het product verkopen.

Ik poste omdat jij plasma zo heilig vindt.
Helaas heeft ook plasma een nadeel of nadelen.
Mischien vindt jij die nadelen geen nadelen.
En daarom typte ik verkopen.
Er zijn mensen op deze aardbol die dus hun lcd verkopen met verlies en iets
anders kopen bv plasma.
Jij moet er jaren tegenaan kijken.
Ik vindt het ook klote voor jou dat BCC niet gewoon normale zaken kan doen met jou.

Ik post dus om jou te helpen zie ook mijn andere post naar jou toe.
Maarja stank voor dank heet dat.

Gelukkig zijn er nog genoeg andere gezellige mensen hier op het forum.

Back to ontopic.

[Voor 30% gewijzigd door Anoniem: 256488 op 01-09-2008 19:01]

• eatme
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 27-03 16:18

Iemand tips/oplossing?
Ik heb ook de 40W4000 met Alphacrypt 3.15. Daarnaast heb ik een Samsung Harddisk recorder via scart. Mijn (sd-) beeld met de Alpha crypt is VEEL beter dan analoog (niet vergelijkbaar) en ook ruim beter dan het digitale tuner beeld van de harddisk-recorder. Ik heb bijna alle waarden op standaard staan, alleen ruisonderdrukking e.d uit.

en Offtopic : Alper, doe mijn een lol en post eens een maand niet.

I7-117000--2x16GB--XPG SX8200 Pro 1TB--Be quiet! Pure Power 11 600W

Anoniem: 272907 schreef op maandag 01 september 2008 @ 04:55:
[...]

Sorry maar moet ff offtopic:

Word zo moe van jou Alper587.
In navolging van Demon_Eyez en Blindfold: AMEN!

Ik volg dit topic ook al enige maanden, maar in mijn ogen is het niveau enorm gedaald sinds Alper587 zijn intrede deed met zijn jank posts. Begrijp me niet verkeerd, een ieder is uiteraard vrij om te posten wat hij/zij wil. Maar kom op mensen, er zijn grenzen.... :O.

• Blindfold

Blindfold

Donde estan los conejos?

Iemand tips/oplossing?
Ik heb helaas geen oplossing, maar ik kan je wel vertellen dat op mijn 40W4000 een zeer grote verbetering zit tov analoog.
Misschien is je signaal niet sterk genoeg? Controleer of je een goede kabel hebt (met goede connectoren) die meteen van je antenneuitgang naar je tv gaat.
Ik had in het begin met een bepaalde groep kanalen slechte ontvangst en was eerst de Alphacrypt de schuld aan het geven tot Archie met zijn befaamde feitje kwam: "Een alphacrypt is geen digitale ontvanger in kaartvorm." Ik ben dus toch naar m'n kabels enzo gaan kijken en daar zat het probleem.
Succes!

• Alper587
offtopic:
Alle mensen die genoeg hadden van mijn gezeur. (Ik noem geen namen om het een beetje netjes te houden. Ik ga niet dezelfde fout maken zoals jullie dat hebben gedaan!!) Ik ga echt niet eerst toestemming aan jullie vragen voor ik iets ga posten. Ik ben al 6 jaar lid van tweakers en weet misschien wel beter wat ik wel en niet moet posten. Ik negeer jullie totaal. Jullie beweren ook dat ik de hele topic heb verpest door steeds te zeiken over de winkel en Sony. Ik zeik niet...ik deel mijn ervaring. Als dat fout is dan had ik wel een waarschuwing gehad van de Moderators (niet dus..). Het feit dat ik deze berichten post, is om ook een beetje mensen te informeren en waarschuwen over de problemen met de Sony W4000. Ongetwijfeld zullen er mensen zijn die ook deze problemen hebben of zullen krijgen. @Canton ik heb echt niets tegen je. Je begrijpt mij ook verkeerd. Het klopt dat ik een beetje agressief had gepost, maar dat komt door de TV's die niet in orde zijn. Ik stress enorm als ik 1800 euro heb neergeteld voor brakke TV's. Ik wil je bedanken voor je advies. Begrijp mij a.u.b. niet verkeerd. Ookal heb ik de volgende keer weer problemen met de W4000, zal ik dat niet meer in deze topic posten. Blijkbaar hebben veel mensen er last van en ik geef hun deze keer hun zin. Ze willen kennelijk alleen positieve berichten lezen, omdat ze zelf de W4000 bezitten.

Verder....alle mensen die mij advies en steun hebben gegeven: vooral VCDfan, cjdijk, Satch, Buffalo, canton en Gamerking!...HARTSTIKKE bedankt! Zonder jullie zou ik nog meer onzekerheid hebben gehad en misschien niet eens doorgezet voor een omruiling. Ik moet wel toegeven dat ik meestal te kritisch ben en heel makkelijk heel Sony zwart kan maken. Slechte eingeschap, maar dit word geheel veroorzaakt door mijn frustraties. Sorry dat ik jullie heb bezig gehouden met mijn probleem.

Ik heb nu weer akkoord om de 46W4000 om te ruilen. Nu, heb ik toch de neiging deze te annuleren en over te stappen op de 46W4500. Deze is op sommige aspecten wat verbetert volgens mij..... Zoals de 100hz motionflow en 50.000 contrast. Het is tenslotte een nieuwer model. Het valt mij wel op dat deze ietsje goedkoper is dan de oudere W4000. Dat vind ik vreemd, want kwa specs is de W4500 een vooruitgang! Weet alleen niet wanneer deze bij bcc leverbaar is. Op sommige internetwinkels zie ik eind september als verwachte datum. Hopelijk is dat bij deze winkel ook zo.... Dan wordt het maar nog een maandje wachten. :)

[Voor 9% gewijzigd door Alper587 op 02-09-2008 00:20]

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Inderdaad bij mij is de digitale tv ook enorm scherp, dus ik zou inderdaad eens proberen om een andere kabel aan te sluiten. Bij mij is Analoge tv bedroevend slecht, maar Digitale tv geeft wel super strak beeld.
Alper587 schreef op maandag 01 september 2008 @ 23:52:
Ik heb nu weer akkoord om de 46W4000 om te ruilen. Nu, heb ik toch de neiging deze te annuleren en over te stappen op de 46W4500. Deze is op sommige aspecten wat verbetert volgens mij..... Zoals de 100hz motionflow en 50.000 contrast. Het is tenslotte een nieuwer model. Het valt mij wel op dat deze ietsje goedkoper is dan de oudere W4000. Dat vind ik vreemd, want kwa specs is de W4500 een vooruitgang! Weet alleen niet wanneer deze bij bcc leverbaar is. Op sommige internetwinkels zie ik eind september als verwachte datum. Hopelijk is dat bij deze winkel ook zo.... Dan wordt het maar nog een maandje wachten. :)
Als je nog kan ruilen voor een W4500 zou ik het zeker doen, maar ik denk niet dat die op korte termijn leverbaar word. Als ik alleen al zag wat voor lever problemen er met de W4000 waren.

[Voor 68% gewijzigd door Woy op 02-09-2008 09:10]

• Slux
  • Niet online
@ alpener ik heb 3 jaar terug een v40 gekocht die 7 keer stuk is gegaan koste toen de tijd 3000 euro. 4 keer omgeruild via media markt en 3 keer van sony.
Er zijn hier een aantal die ook dezelfde tv hebben en nergens last van hebben. je kan dus niet zeggen dat het een slecht model is, voor jou misschien wel maar de meerderheid niet. zoek maar op de V40 niemand had de klachten die ik had.

ja kan het beste na 30 dagen contact opnemen met sony als je een probleem hebt meestal staat er binnen 2 a 3 weken een monteur voor de deur met een vervang toestel of repareerd het ter plaatse
ook de paneel zelf wordt aan huis vervangen.(staan nog fotos van in deel 1)

je kan ook niet zeggen dat een nieuw model beter is sommige zeggen ja 100hz is top wereld van verschil, persoonelijk vind ik het storend en geen verbetering

loop de winkel in en ga kijken naar wat voor beeld je mooi vind ma onthou nieuw is niet altijd beter

• hansdegit
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 29-03 17:35
Even nog over het lipsync probleem bij dolby digital geluid (ik heb een 40w4000). Is er een manier om het geluid permanent op Stereo 2.0 te zetten?

Gitje's Stroomfabriek: 6095 Wp Yingli Panda, 2520 Wp Suntech, Tigo Monitoring & Schaduwmanagement, Kostal Piko 10.1

• ---RRR---
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09-03 12:50
Ik ben wat televisies aan het vergelijken en kom tot de conclusie dat Sony lcd's niet echt een lage responstijd hebben. De snelste Sony is 8ms (X3500) terwijl bijvoorbeeld Philips een hele serie met 3ms heeft.

Kan iemand mij vertellen waarom hier zo grote verschillen in zitten en of het verschil eigenlijk wel zichtbaar is (bij het kijken van films).

Ik was namelijk van plan de sony 40Z4500 te gaan kopen zodra die leverbaar is. Weet iemand daar de responstijd van?

• Dennis013
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 03-03 10:46
hansdegit schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 14:46:
Even nog over het lipsync probleem bij dolby digital geluid (ik heb een 40w4000). Is er een manier om het geluid permanent op Stereo 2.0 te zetten?
Het lijkt me beter dat de kabelboer het geluid goed zet, maar goed.. Als iemand dat weet, zou ik dat ook wel willen weten...Al lijkt me het onwaarschijnlijk dat je dit kunt instellen.

• venomous
  • Laatst online: 25-02 13:02
ik zit te twijfelen tussen de 40v4000 en 40w4000 is het de 200 plus euro waard om de W variant te kopen?. De toevoeging van een hdtv decoder en 10bit, de verschillen tussen de v & w variant.

Specs

• ArChie
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
hansdegit schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 14:46:
Er zijn niet zoveel kanalen die ook AC-3 geluid aanbieden en de kanalen die dat doen bieden dan in de meeste gevallen nog een andere geluidsstream in dezelfde taal aan voor normaal stereo geluid. Die kan je selecteren door het kiezen van een andere audiokanaal. Hoe dat precies gaat bij de Sony TV's weet ik niet, maar op de kanalen met AC-3 geluid zou je even kunnen experimenteren. Als het goed is hoort de TV die keuze op te slaan.

Anoniem: 273140

Hoi,

Heeft iemand hier nog een EK 2008 actieformulier van Sony liggen (of de voorwaarden)?
Ik heb op 21 Juni een KDL 40W4000 gekocht en kreeg vandaag te horen dat mijn cashback
claim niet betaald is omdat ik een verkeerd model gekocht zou hebben. Volgens mij (en de detailist)
kwam dit model toch echt wel in aanmerking voor de cashback van 200 Eurie.

Ar.

Anoniem: 273150

Ik heb een sony bravia tv, een sony dvd-recorder en digitenne.
De tv staat met een hmdi kabel aangesloten op de dvd-recorder alleen krijg ik het niet voor elkaar om beeld te krijgen op de recorder.
De recorder vind de programma's niet.

Heeft iemand een oplossing?

Ik kan het mis hebben, maar de kanalen worden volgens mij niet afzonderlijk over de DMI kabel naar de recorder gestuurd. Staat de betreffende DVI aansluiting wel op "uitgaang" of "automatisch" ?

Anoniem: 4614

Anoniem: 273140 schreef op woensdag 03 september 2008 @ 11:02:
Hoi,

Heeft iemand hier nog een EK 2008 actieformulier van Sony liggen (of de voorwaarden)?
Ik heb op 21 Juni een KDL 40W4000 gekocht en kreeg vandaag te horen dat mijn cashback
claim niet betaald is omdat ik een verkeerd model gekocht zou hebben. Volgens mij (en de detailist)

Ar.
Helaas, ik heb het formulier niet liggen, maar ik heb ook een 40w4000 gekocht (bij een fysieke winkel) en daarvoor gold de actie gewoon. Kan het misschien zijn dat je 'm bij een winkel hebt gekocht die hier niet aan mee deed (online bv)?

Nee hoor.. gewoon bij de IT's.
Heb net nog eens gebeld en ze gaan het verder uitzoeken. Ik wacht in spanning af ;-).

• Friedchicken
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-06-2015
Anoniem: 273150 schreef op woensdag 03 september 2008 @ 11:51:
Ik heb een sony bravia tv, een sony dvd-recorder en digitenne.
De tv staat met een hmdi kabel aangesloten op de dvd-recorder alleen krijg ik het niet voor elkaar om beeld te krijgen op de recorder.
De recorder vind de programma's niet.

Heeft iemand een oplossing?
Heb je digitenne in je toestel of heb je een losse decoder? In het geval van de laatste moet je je RF out of een Scart ook verbinden naar je DVD-Recorder.

Anoniem: 187021

Anoniem: 273140 schreef op woensdag 03 september 2008 @ 12:41:
Nee hoor.. gewoon bij de IT's.
Heb net nog eens gebeld en ze gaan het verder uitzoeken. Ik wacht in spanning af ;-).
Welk toestel heb je dan gekocht?

• Vuvuzela
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14:29

Vuvuzela

My spire is forming

Is het mogelijk om op mijn 40E4000 (zelfde als 40W4000). Een HDMI poort (decoder) als standaard in te stellen? Er zit namelijk niet eens meer een coax kabel in. Alleen 3 HDMI kabels + component.

I served in a company of heroes.

• gjs
  • Laatst online: 25-03 11:38

gjs

Scoobydoobydoo

Heeft iemand al de nieuwe Alphacrypt 3.16 firmware uitgetest op de 40W4000 ?

GA-Z68X-UD3H-B3 I7-2600K@4.4GHz 24Gb Ram 7Tb HDD

• ArChie
  • Niet online
gjs schreef op woensdag 03 september 2008 @ 23:02:
Heeft iemand al de nieuwe Alphacrypt 3.16 firmware uitgetest op de 40W4000 ?
Voor zover mij bekend doet de 3.15 versie het toch goed? Waarom zou je dan een risico nemen door te upgraden?

• Blindfold

Blindfold

Donde estan los conejos?

Psst. Staat 4 posts hoger:
Anoniem: 273140 schreef op woensdag 03 september 2008 @ 11:02:
Hoi,

Ar.

• gjs
  • Laatst online: 25-03 11:38

gjs

Scoobydoobydoo

ArChie schreef op donderdag 04 september 2008 @ 07:05:
Voor zover mij bekend doet de 3.15 versie het toch goed? Waarom zou je dan een risico nemen door te upgraden?
De vraag was of iemand het al geprobeerd heeft, of het wel of niet zinnig is is een andere discussie.

GA-Z68X-UD3H-B3 I7-2600K@4.4GHz 24Gb Ram 7Tb HDD

Friedchicken schreef op woensdag 03 september 2008 @ 13:23:
[...]

Heb je digitenne in je toestel of heb je een losse decoder? In het geval van de laatste moet je je RF out of een Scart ook verbinden naar je DVD-Recorder.
ik heb een toestel met kaartlezer de bravia kbl-40V 3000 en een sony RDR - HX750 recorder
beiden geschikt voor hdmi dus ik ga ervan uit dat het gewoon moet werken.

• superpolm
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23-03 22:28
weet iemand of de 40x3500 nog lang leverbaar zal zijn?

• Friedchicken
Anoniem: 273150 schreef op donderdag 04 september 2008 @ 11:30:
[...]

ik heb een toestel met kaartlezer de bravia kbl-40V 3000 en een sony RDR - HX750 recorder
beiden geschikt voor hdmi dus ik ga ervan uit dat het gewoon moet werken.
Je kan er vanuit gaan..., maar ik ga je alvast vertellen dat het niet zo gaat werken.

Je TV heeft een RF in, daar gaat je digitenne antenne op.
Je TV heeft een CI-Slot waar een CAM + digitenne kaart ingaat

Op bovenstaande manier wordt jouw tv voorzien van een TV-Signaal

Je DVD-Recorder heeft RF in en RF out, dit wordt gebruikt door COAX.
Je DVD-Recorder heeft een n-aantal SCART.
Je DVD-Recorder heeft een HDMI-OUT, hierdoor krijg je beeld van je DVD upscaled naar je TV.

Je kan in jouw situatie niet en TV kijken en opnemen. Dat gaat simpelweg niet daar er maar 1x getuned kan worden.

Wat misschien mogelijk is, maar dat weet ik niet zeker. Is een SCART vanuit je TV naar je DVD-Recorder. TV instellen dat de betreffende scart aansluiting een out is. Je DVD-Recorder op de L-x aansluiting afstemmen. TV aan, Recorder op Record.

zou het wel kunnen zonder digitenne??
gewoon met een kabel bv.

• Friedchicken
Anoniem: 273150 schreef op donderdag 04 september 2008 @ 15:04:
zou het wel kunnen zonder digitenne??
gewoon met een kabel bv.
Ja tuurlijk dat is geen probleem.

Wat je in geval van een CAI installatie doet is het volgende.

Vanuit Muur coax naar RF IN DVD-Recorder ---------------- (Recorder ontvangt TV signaal)
Vanuit DVD-Recorder coax RF OUT naar LCD ---------------- (TV ontvangt TV signaal, lus met DVDR)
Vanuit DVD-Recorder HDMI out naar LCD ---------------- (TV ontvangt upscalled DVD signaal)

[Voor 7% gewijzigd door Friedchicken op 04-09-2008 15:18]

• Alper587
Bcc heeft 'high service' waargemaakt. Akkoord om w4210 om te ruilen voor de w4710. Ik ben blij! _/-\o_

[Voor 3% gewijzigd door Alper587 op 08-09-2008 19:56]

• /\/\|)
Alper587 schreef op donderdag 04 september 2008 @ 15:54:
Bcc heeft 'high service' waargemaakt. Akkoord om w4210 om te ruilen voor de w4710. Ik ben blij! _/-\o_
Alleen jammer dat je er nooit meer iets zou kopen. ;)
Weet je al wanneer hij geleverd wordt? Succes in ieder geval. :)

• eatme
Ik heb sinds een maand een Alphacrypt in mijn 40W4000 en sinds vanmorgen heb ik geen digitaal beeld meer. De smartcard is ok (getest in losse decoder) en als ik in naar het alphacrypt instellingenscherm ga is dat grijs, alsof hij er niet in zit.

Als ik de Alphacrypt loshaal en er weer in steek licht het even op, maar ik kan niet in het instellingenmenu.

Heeft iemand dit ook wel eens gehad? Is de kans groot dat de Alphacrypt defect is? Zijn er ervaringen met defect gaande modules of niet? Ik hoop inieder geval niet dat het de TV is, want dat stuurt een stuk moeilijker terug.

[Voor 167% gewijzigd door eatme op 04-09-2008 16:20]

• Friedchicken
eatme schreef op donderdag 04 september 2008 @ 16:17:
Ik heb sinds een maand een Alphacrypt in mijn 40W4000 en sinds vanmorgen heb ik geen digitaal beeld meer. De smartcard is ok (getest in losse decoder) en als ik in naar het alphacrypt instellingenscherm ga is dat grijs, alsof hij er niet in zit.

Als ik de Alphacrypt loshaal en er weer in steek licht het even op, maar ik kan niet in het instellingenmenu.

Heeft iemand dit ook wel eens gehad? Is de kans groot dat de Alphacrypt defect is? Zijn er ervaringen met defect gaande modules of niet? Ik hoop inieder geval niet dat het de TV is, want dat stuurt een stuk moeilijker terug.
1) Haal alphacrypt eruit.
2) Zet het toestel even 1 minuut spanningsloos. (echt stekker eruit).
3) Zet toestel aan
4) Plaats alphacrypt

Tja werkt dit niet, dan is het nog steeds lastig uit te sluiten of het je LCD of je CAM is. Kan je CAM ergens anders in proberen? Laptop of iets dergelijks?

• eatme
Ik ga het straks proberen (1 minuut spanningsloos onder "onderwegnaarmorgen" is geen optie :) ).

Ik heb geen mensen in de omgeving met CAM module ingang op de TV en mijn laptop heeft ook wat problemen met de PCMCIA-ingang (MTD-0002-driver heeft hij niet :? )

Update:

Spanningsloos maken van TV voor paar minuten, daarna TV aan en CAM erin heeft geen resultaat.

Als ik de CAM in mijn laptop steek meldt mijn laptop dat hij een "MTD-0002" heeft gevonden, in plaats van een "SCM DVB_CA_module", zoals in de readme van de drivers van de alphacrypt staat. Ik hoop dus dat het de CAM is en heb een mailtje naar de leverancier gestuurd.

[Voor 39% gewijzigd door eatme op 04-09-2008 19:48]

• Friedchicken
eatme schreef op donderdag 04 september 2008 @ 19:15:
Ik ga het straks proberen (1 minuut spanningsloos onder "onderwegnaarmorgen" is geen optie :) ).

Ik heb geen mensen in de omgeving met CAM module ingang op de TV en mijn laptop heeft ook wat problemen met de PCMCIA-ingang (MTD-0002-driver heeft hij niet :? )

Update:

Spanningsloos maken van TV voor paar minuten, daarna TV aan en CAM erin heeft geen resultaat.

Als ik de CAM in mijn laptop steek meldt mijn laptop dat hij een "MTD-0002" heeft gevonden, in plaats van een "SCM DVB_CA_module", zoals in de readme van de drivers van de alphacrypt staat. Ik hoop dus dat het de CAM is en heb een mailtje naar de leverancier gestuurd.
Ik denk dat je CAM wel in orde is, heel veel mensen hebben problemen met drivers en krijgen dezelfde melding die jij nu hebt.

Hmmm, is nog niet echt logisch allemaal... Wanneer je de kaart in je toestel drukt voel je wel dat ie in die pinnetjes valt?

[Voor 4% gewijzigd door Friedchicken op 04-09-2008 19:58]

Anoniem: 236367

eatme schreef op donderdag 04 september 2008 @ 19:15:

Update:

Dit is een bekend probleem, updaten met deze laptop zal je niet gaan lukken... Zie bijvoorbeeld http://board.satshop.com/...t.php?p=84148&postcount=2 .

• eatme
En ik maar denken de PCMCIA PCMCIA is.

Ik lees in de link dat er verloopstukjes in de handel zijn die de betreffennde leiding kunnen onderbreken met een schakelaar. Werkt het wel met een insteek PCMCIA slot voor de PC? Al zijn die ook weer €27,- en dat voor een testje.

In wat voor laptop werkt dit wel?

[Voor 26% gewijzigd door eatme op 04-09-2008 20:04]

Het werkt over het algemeen in oudere laptops. Ik heb zelf een PCI2PCMCIA adapter (wat jij een insteek PCMCIA slot voor de PC noemt...) geprobeerd maar dat ging ook niet. Op het forum op www.mascom.de wordt beweerd dat een DELOCK 19601 PC2PCMCIA adapter wèl werkt, zie http://board.satshop.com/showthread.php?t=20199

Ik heb zelf besloten alleen te updaten als dat echt zinvol is, en dat doe ik dan via de winkel waar ik de Alphacrypt gekocht heb. Ik heb nu firmware versie 3.12 en zie geen reden om naar 3.16 te gaan.

[Voor 24% gewijzigd door Anoniem: 236367 op 04-09-2008 20:16]

• eatme
Ik wilde alleen updaten om te kijken of mijn TV het dan evntueel weer zou doen.

Ik wacht de leverancier wel af, want met mijn CAM winkels langs lopen met de vraag of ik hem in een tv mag steken vindt ik ook zo triest.

eatme schreef op donderdag 04 september 2008 @ 20:23:
Ik wilde alleen updaten om te kijken of mijn TV het dan evntueel weer zou doen.

Ik wacht de leverancier wel af, want met mijn CAM winkels langs lopen met de vraag of ik hem in een tv mag steken vindt ik ook zo triest.
Prima.

Om even terug te komen op je oorspronkelijke vraag, Ik heb o.a. op dit forum een paar keer gelezen dat mensen een defecte Alphacrypt hadden, al was dat dacht ik dan al gelijk vanaf het begin. Het lijkt me wel de meest logische verklaring voor de symptomen die jij beschrijft, samen met het niet goed aangedrukt zitten van de kaart in het CI slot van de TV.

• Alper587
/\/\|) schreef op donderdag 04 september 2008 @ 15:57:
[...]

Alleen jammer dat je er nooit meer iets zou kopen. ;)
Weet je al wanneer hij geleverd wordt? Succes in ieder geval. :)
Nou, ze zijn nu opeens wel heel vriendelijk en service gericht. Na 1 maand mag ik toch nog ruilen! Ik heb denk ik gewoon te fel gereageerd. Ook thuis hierover een opmerking gekregen. Ben wel benieuwd hoe de 46w4710 eruit ziet, kan niks vinden op google. Levering eind september!

Anoniem: 91315

Ok, ben serieus aan het overwegen nu om een LCD TV te kopen ... omdat films zien op een 24" TFT scherm toch ook niet alles is. Maar, ik wil het voornamelijk gebruiken voor films, series & PS3 (games & Blu-Ray).

Eerst viel mijn oog op een KDL-40D3500 ... maar nu verneem ik dat het niet ideaal is vanwege problemen met bewegingen en scherpte, etc. Aangezien ik toch wel een paar jaar verder wil viel men oog op een Samsung LE40A656. Prijs/kwaliteit heel goed ... maar hier blijkt een input lag op te zitten van 30ms ... en daar zit ik ook niet voor te springen. Dus nu ben ik blijven staan bij een KDL40W4000. Hoogstaande kwaliteit, geen lag voor een relatief goede prijs. Wat is zo wat de richtprijs voor dit scherm tegenwoordig? Ik heb het gevonden voor 1200€ (wel in NL ... ik woon in BE maar shipping valt wel mee denk ik). Goede prijs?

Maar ... wat ik nu echt wel wil weten over het scherm .. ik lees overal dat mensen sukkelen met een 1080p input komende van een PC weer te geven op het scherm. Is dit echt zo? Want ik wil namelijk wel een simpele macbook aansluiten van tijd tot tijd .... iemand ervaring mee? (heb trouwens een stuk of 20 pages doornomen (in deze en vorige thread)) thx alvast.

• tweakradje
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11-03 22:43
Alphacrypt firmware 3.16 is uit. Heb mijne nog niet geflashed. Change Log:

V3.16 vom 05.08.2008
-Aussetzer mit einigen HD-Kanälen im Unitiy Media Kabelnetz beseitigt
-minimale Korrekturen und Verbesserungen für diverse neuere Smartkartengenerationen (zZt. traten bisher aber keine sichtbaren Probleme auf)
-Freischaltungsprobleme mit HRT-Karten beseitigt.
-Menüpunkte überarbeitet (Spezialeinstellungen sind in ein extra Experten-Menü verlagert worden)
-Menüpunkt 'Werksreset' hinzugefügt. Hiermit werden alle Einstellungen (bis auf den Jugendschutz) auf Auslieferungszustand zurückgesetzt.

Directe download:

http://devel.mascom.de:80...yptUpdate3_16_Classic.zip

Groet

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Anoniem: 91315 schreef op donderdag 04 september 2008 @ 21:40:
Ik heb het gevonden voor 1200€ (wel in NL ... ik woon in BE maar shipping valt wel mee denk ik). Goede prijs?
Dat is wel een redelijk gangbare prijs ja, in de winkel zal je waarschijnlijk iets meer kwijt zijn. Mischien een tip om even te wachten tot de W4500 uitkomt, mischien dat die beter is of dat ieder geval de W4000 wat goedkoper word.
Maar ... wat ik nu echt wel wil weten over het scherm .. ik lees overal dat mensen sukkelen met een 1080p input komende van een PC weer te geven op het scherm. Is dit echt zo? Want ik wil namelijk wel een simpele macbook aansluiten van tijd tot tijd .... iemand ervaring mee? (heb trouwens een stuk of 20 pages doornomen (in deze en vorige thread)) thx alvast.
1080P over HDMI zou geen probleem moeten zijn, als mijn DVD speler ook 1080P over HDMI goed doet dan moet dat vanuit een PC ook kunnen als je de juiste settings hebt. Ik heb ook al mensen gehoord waar het gewoon goed werkt, maar zelf heb ik het nog niet geprobeerd.

Friedchicken schreef op donderdag 04 september 2008 @ 15:17:
[...]

Ja tuurlijk dat is geen probleem.

Wat je in geval van een CAI installatie doet is het volgende.

Vanuit Muur coax naar RF IN DVD-Recorder ---------------- (Recorder ontvangt TV signaal)
Vanuit DVD-Recorder coax RF OUT naar LCD ---------------- (TV ontvangt TV signaal, lus met DVDR)
Vanuit DVD-Recorder HDMI out naar LCD ---------------- (TV ontvangt upscalled DVD signaal)
Ok dank je wel.

Beetje jammer dat digitenne met een hdmi kabel op de dvd-recorder niet werkt.

Zou het wel werken met de digitale te van UPC of werkt dat ook niet.

[Voor 60% gewijzigd door Anoniem: 273150 op 05-09-2008 10:22]

Anoniem: 91315

rwb schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 09:30:
[...]

Dat is wel een redelijk gangbare prijs ja, in de winkel zal je waarschijnlijk iets meer kwijt zijn. Mischien een tip om even te wachten tot de W4500 uitkomt, mischien dat die beter is of dat ieder geval de W4000 wat goedkoper word.

[...]

1080P over HDMI zou geen probleem moeten zijn, als mijn DVD speler ook 1080P over HDMI goed doet dan moet dat vanuit een PC ook kunnen als je de juiste settings hebt. Ik heb ook al mensen gehoord waar het gewoon goed werkt, maar zelf heb ik het nog niet geprobeerd.
Thx. Op de Sony.be site staat dat deze een nieuw product is en dat je nu al online kan bestellen? Dus ik vermoed dat deze al uit is ... maar op de NL site is er niets van terug te vinden. Maar volgens hdtvnieuws zou deze in oktober beschikbaar moeten zijn of eind deze maand ... hmzz. Het is allesinds over mijn budget .. minstens een maand wachten voor waarschijnlijk maximaal 100€ minder... Het lijkt me niet echt de moeite. Ik zal nog zien :)

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Anoniem: 273150 schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 10:05:
[...]
Ok dank je wel.

Beetje jammer dat digitenne met een hdmi kabel op de dvd-recorder niet werkt.
Het probleem is dat de TV het gedecodeerde signaal niet over de HDMI poort weg stuurt, ik weet niet of hij dat over Scart wel doet.
Zou het wel werken met de digitale te van UPC of werkt dat ook niet.
Digitale TV van UPC gaat zowiezo niet werken met de ingebouwde decoder in je Sony aangezien UPC gebruikt maakt van Nagravision encodering met een Box Key waardoor je echt alleen de box van UPC zelf kunt gebruiken. Deze box zou je natuurlijk wel op je DVD recorder aan kunnen sluiten, maar dat kan ook met een externe digitenne decoder.
Anoniem: 91315 schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 11:01:
[...]

Thx. Op de Sony.be site staat dat deze een nieuw product is en dat je nu al online kan bestellen? Dus ik vermoed dat deze al uit is ... maar op de NL site is er niets van terug te vinden. Maar volgens hdtvnieuws zou deze in oktober beschikbaar moeten zijn of eind deze maand ... hmzz. Het is allesinds over mijn budget .. minstens een maand wachten voor waarschijnlijk maximaal 100€ minder... Het lijkt me niet echt de moeite. Ik zal nog zien :)
Volgens mij is hij alleen op papier gereleased maar nog nergens leverbaar, maar ik kan het mis hebben, want heb zelf al een W4000 dus hou het wat minder bij.

[Voor 31% gewijzigd door Woy op 05-09-2008 11:10]

Dus als ik gewoon de tuner van kpn er tussen zet i.p.v. het kaartje in de tv dan moet het wel werken?

• ArChie
  • Niet online
Anoniem: 273150 schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 11:56:
Dus als ik gewoon de tuner van kpn er tussen zet i.p.v. het kaartje in de tv dan moet het wel werken?
Het probleem is en blijft dat er maar één digitale TV tuner gebruikt wordt, namelijk degene waarin de smartcard zit. In geval van de smartcard in de TV dan wordt de digitale TV tuner in de TV gebruikt en kan het gekozen kanaal via de SCART aansluiting van de TV worden doorgestuurd naar de recoder en in geval van de smartcard in de KPN tuner wordt de digitale TV tuner gebruikt van de KPN tuner en verlaat het gekozen kanaal de beide SCART aansluitingen op de KPN tuner waarvan je er één kan verbinden met de recorder. In beide gevallen geldt echter dat het kanaal dat je opneemt gelijk is aan het kanaal dat je kan kijken. Zodra je gaat zappen neem je dat zappen dus ook op.

Wil je onafhankelijk van elkaar kunnen kijken en opnemen dan heb je twee digitale TV tuners nodig. Meestal krijg je van de KPN 3 smartcards bij een abonnement. 1 smartcard zou je met een CAM in de TV kunnen plaatsen en één van de overige smartcards in de KPN tuner die je via SCART verbindt met de recorder. Je kan dan op de KPN tuner het programma kiezen dat je wilt opnemen en tegelijk op de TV via de ingebouwde digitale TV tuner een ander kanaal kijken. De KPN tuner gebruik je dan als kanalenkiezer voor de recorder. Op die manier heb je dus twee digitale TV tuners aan het werk die je onafhankelijk van elkaar kan gebruiken.

Anoniem: 261545

Het viel me op dat bij mijn W4000 het voorgaande beeld op de achtergrond vaag zichtbaar blijft als er een zwart scherm opvolgt. Het valt vooral op bij het zappen (omdat het beeld dan ca. 2 seconden op zwarts springt naar de volgende zender toe). Verder is het niet of nauwelijks zichtbaar als ik recht voor de tv zit, maar wel bij een hoek van 45 graden. Het lijkt een beetje op een tijdelijk "ingebrand" beeld.

Weet iemand of dit een specifiek lcd fenomeen is of ligt het aan m'n tv ?

• Alper587
Net Sony gebelt en gevraagd of de W4500 verschilt van de W4710 die bij de BCC wordt verkocht. Er is namelijk aanzienlijk een prijsverschil van 314,00 euro. Ze passen de prijsverschil niet aan, omdat ze blijven aanhouden dat het een andere model is.

Sony website: 46W4500 = € 1885,00
BCC winkel: 46W4710 = € 2199,00

Sony zegt: er is géén enkel verschil tussen de W4500 en de W4710. Het verschil zit alleen in de cijfers van het typenummer. Kwa uiterlijk en technisch is het IDENTIEK. Nu voel ik me wel opgelicht door BCC.

Dus mensen.... niet denken dat de W4710 anders is als de W4500.

[Voor 3% gewijzigd door Alper587 op 06-09-2008 13:24]

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Alper587 schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 15:43:
Net Sony gebelt en gevraagd of de W4500 verschilt van de W4710 die bij de BCC wordt verkocht. Er is namelijk aanzienlijk een prijsverschil van 314,00 euro. Ze passen de prijsverschil niet aan, omdat ze blijven aanhouden dat het een andere model is.

Sony website: 46W4500 = € 1885,00
BCC winkel: 46W4710 = € 2199,00

Sony zegt: er is géén enkel verschil tussen de W4500 en de W4710. Het verschil zit alleen in de cijfers van het typenummer. Kwa uiterlijk en technisch is het IDENTIEK.

Dus mensen.... niet denken dat de W4710 anders is als de W4500.
Het lijkt mij vreemd dat de W4710 Exact hetzelfde is, technisch gezien natuurlijk wel, maar bij de 4210 is het uiterlijk wel anders, dus zou ik dat bij de w4710 ook verwachten dat hij alleen op het uiterlijk anders is.

Anoniem: 267349

Anoniem: 261545 schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 14:43:
Het viel me op dat bij mijn W4000 het voorgaande beeld op de achtergrond vaag zichtbaar blijft als er een zwart scherm opvolgt. Het valt vooral op bij het zappen (omdat het beeld dan ca. 2 seconden op zwarts springt naar de volgende zender toe). Verder is het niet of nauwelijks zichtbaar als ik recht voor de tv zit, maar wel bij een hoek van 45 graden. Het lijkt een beetje op een tijdelijk "ingebrand" beeld.

Weet iemand of dit een specifiek lcd fenomeen is of ligt het aan m'n tv ?
Klopt, ik heb precies hetzelfde met mijn 40E4000. Heb de tv nu 1,5 maand en viel me eergisteren echt op. Erg vreemd, maar absoluut niet storend.
Ben wel benieuwd wat de oorzaak hiervan is....

• Alper587
rwb schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 18:03:
[...]

Het lijkt mij vreemd dat de W4710 Exact hetzelfde is, technisch gezien natuurlijk wel, maar bij de 4210 is het uiterlijk wel anders, dus zou ik dat bij de w4710 ook verwachten dat hij alleen op het uiterlijk anders is.
Ik heb Sony gevraagd en ze zeggen dat het identiek is. Uiterlijk is hetzelfde en ook de specificaties. Beter antwoord kan ik je niet geven.
Pagina: 1 ... 12 13 14 Laatste

Dit topic is gesloten.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee