[MMORPG]Age of Conan: Hyborian Adventures Deel 4 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 ... 12 Laatste
Acties:
  • 50.448 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaluro2
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 14-01-2024

kaluro2

Kaluro.650

Verwijderd schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 10:17:
[...]

Lees eerst zijn post even alvorens commentaar te geven, dan had je gezien dat er helemaal geen vergelijking wordt gedaan. En is het dus helemaal niet nodig om op zo'n agressieve manier te reageren. :)
Ik heb zijn post wel gelezen, en zijn "standards" zijn World of Warcraft anno vandaag en om die reden, en die reden alleen vindt hij dat AoC niet af voelt, meer mensen doen dat en dat begint me nogal te irriteren de laatste tijd.

Hier, een citaat:
Ik was eigenlijk op zoek naar een vervanging voor WoW (dat had ik na 3 jaar toch wel redelijk gezien, alles gedaan), maar dit is ook nog niet je-van-het. voor mijn gevoel missen er toch een paar dingen, de game voelt "niet af". ook voel ik me nog niet echt gegrepen door het spel, iets wat ik toen ik met WoW
Naar zijn gevoel missin er toch een paar dingen en voelt de game "niet af", dit omdat hij 3 jaar lang WoW heeft gespeeld en WoW als standard ziet.

[ Voor 30% gewijzigd door kaluro2 op 06-06-2008 10:23 ]

Pro streaming - www.twitch.tv/kaluroo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-08 17:09
kaluro2 schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 10:08:
Nee, niet waar.

Females doen evenveel damage als males, daar zit geen verschil in.
Ze doen minder DPS dan males, dat is iets anders dan damage.

Dit komt doordat ze tijdens dual wielden 50% langzamer slaan en combos 50% langzamer uitvoeren.
Dat geldt voor elke class die dual wield, niet alleen voor assassin.

Damage is de hoeveelheid schade die je doet per klap
Als een lvl 80 female met top gear 300dmg / hit doet, zal een male ook 300dmg/hit doen, maar een female zou het gewoon 50% langzamer doen ;)
Hello captain obvious... Ik heb zo'n donkerbruin vermoeden dat hij dat ook wel snapt :X

https://niels.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:18

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Nee, niet waar.

Females doen evenveel damage als males, daar zit geen verschil in.
Ze doen minder DPS dan males, dat is iets anders dan damage.
Doen ze toch per saldo minder damage? Ik vind die hele term DPS (duidelijk uit de wow scene) bij voorbaat al flut, het is maar hoe je 'DPS' intrepeteer. Vind het erg jammer dat ze ook in AoC op wapens een DPS hebben toegevoegt, heeft totaal geen toegevoegde waarde.

Als beide puur melee meppen, zal de female uiteindelijk 'minder damage' doen. Komt neer welk woordtje je waarvoor gebruikt. (meeste MMO's die ik spel gebruiken gelukkig die term DPS niet).

Trouwens is het niet alleen dual whield, ook 1h/shield en spear zijn trager dan de mannelijke variant.

Inmiddels 33 met mijn guardian en verveling begint flink op te komen. Heb je eindelijk party van 6 man, sta je nog zeker 10 minuten te wachten tot iedereen een rez-point heeft gevonden, naar juiste instance is gegaan, samen richting quest vertrekken en tot de ontdekking komen dat er al een party alles staat neer te maaien. Wederom 15 minuten voor de terug keer, instance wisselen en weer opnieuw.

Daarbij nog die hele domme need/greed lootsysteem, geef mij maar de oude vertrouwde 'random' loot systeem. Ik was te afhankelijk van de party om eruit te stappen als er 2 bij elke drop need gaan zitten rammen (2h hand sword needen, terwijl hij guardian is :') ). Of maak geen need/greed, maar gewoon een roll-systeem (need wint altijd over greed).

Gelukkig heb ik ook nog :') momenten. Zo was er een guardian lvl35 die echt elke ymir of boss dood ging, healers maar uitschelden dat ze hun werk niet delen. Ik toch eens kijken, staat die gast nonstop in bezerk stance te vechten 8)7 Ook begreep de barbarian pas bij de laatste boss dat hij niet als eerste agro moet pakken, maar dit guardians laten doen.

[ Voor 47% gewijzigd door SinergyX op 06-06-2008 10:33 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 10:09:
Ik speel met HoX, lvl 20, Xantipe, maar ik vraag mij af hoe ik de buffs zie op partymembers, en of dat een HoX zijn partymembers kan buffen. Want ik heb de indruk dat deze enkel op mezelf werken.

Zijn er hier nog HoXes die goede tips hebben?
Nog nooit een HoX gespeeld, dus geen tips van deze kant :). De naam Xantipe komt me wel erg bekend voor trouwens :D , heb jij niet toevallig Eq2 gespeeld misschien ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaluro2

kaluro2

Kaluro.650

SinergyX schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 10:24:
[...]

Doen ze toch per saldo minder damage? Ik vind die hele term DPS (duidelijk uit de wow scene) bij voorbaat al flut, het is maar hoe je 'DPS' intrepeteer.

Als beide puur melee meppen, zal de female uiteindelijk 'minder damage' doen. Komt neer welk woordtje je waarvoor gebruikt. (meeste MMO's die ik spel gebruiken gelukkig die term DPS niet).

Trouwens is het niet alleen dual whield, ook 1h/shield en spear zijn trager dan de mannelijke variant.
Damage is voor hoeveel damage je attacks hitten.
Of je nou eens per 3 minuten aanvalt of elke 2 seconde, je damage zal hetzelfde blijven.
Als beide puur melee meppen, zal de female evenveel damage doen.
Uiteindelijk zal zij in totaal minder damage hebben toegebracht, wat weer vertaald wordt naar "Damage per second".

Maar ok dit is weer zo een nutteloze discussie over waar een term wel en niet voor gebruikt kan worden. |:( |:( |:(
Vind het erg jammer dat ze ook in AoC op wapens een DPS hebben toegevoegt, heeft totaal geen toegevoegde waarde.
Zie jij liever alleen damage en attack speed op een wapen, waarbij jij zelf mag gaan uitrekenen welk wapen nou meer DPS levert?

En DPS heeft zn origins echt niet in WoW liggen.

[ Voor 22% gewijzigd door kaluro2 op 06-06-2008 10:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis_k
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17:08
Iemand nog tips om je voor het AoC forum te registeren.
Heb gisteravond een account aangemaakt (had de laatse game uit de omgeving gescoord :) )
Eerst wat gezeur met het aanmaken van een funcom account en nu kan ik nog steeds niet inloggen op de forums..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

kaluro2 schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 10:28:
Maar ok dit is weer zo een nutteloze discussie over waar een term wel en niet voor gebruikt kan worden. |:( |:( |:(
Gast, ben je ongesteld ofzo? :/ Jij begint, dan kan je reactie verwachten. Sim-pel.
Zie jij liever alleen damage en attack speed op een wapen, waarbij jij zelf mag gaan uitrekenen welk wapen nou meer DPS levert?
Dat kan niet eens in deze game. Maar ja, dat heb ik liever.
De 'dps' op het wapen is mischien 50% van de werkelijke damage die je kan doen. zeker met crits, open shield hits, combo's en attackbug male/female

[ Voor 52% gewijzigd door SinergyX op 06-06-2008 10:37 ]

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Damage is voor hoeveel damage je attacks hitten.
Of je nou eens per 3 minuten aanvalt of elke 2 seconde, je damage zal hetzelfde blijven.
Als beide puur melee meppen, zal de female evenveel damage doen.
Uiteindelijk zal zij in totaal minder damage hebben toegebracht, wat weer vertaald wordt naar "Damage per second".

Hoe je het nu wilt noemen ga ik me niet mee bemoeien. Ik weet nog uit mijn wow-warlock periode dat we DPS hebben afgeschaft en het alleen nog over DPCT hadden (damage per cast time). Is ook veel interessanter ook :)

Maar, als ik het dus goed begrijp doet mijn karakter (female dualwield barbarian) al sinds dat ik het karakter begonnen ben maar halve dps? Die fix daarvoor wordt nog leuk dan want ik ben eigenlijk helemaal niet zo ontevreden daarover zoals het nu is. Hoewel ik wel wat problemen heb met 3 mobs van mijn eigen level maar ik neem altijd aan dat 1 mob makkelijk is, 2 is een beetje opletten en 3 kan je nog "net" halen.

*wacht met spanning op een fix :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaluro2

kaluro2

Kaluro.650

Verwijderd schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 10:35:
[...]

Hoe je het nu wilt noemen ga ik me niet mee bemoeien. Ik weet nog uit mijn wow-warlock periode dat we DPS hebben afgeschaft en het alleen nog over DPCT hadden (damage per cast time). Is ook veel interessanter ook :)

Maar, als ik het dus goed begrijp doet mijn karakter (female dualwield barbarian) al sinds dat ik het karakter begonnen ben maar halve dps? Die fix daarvoor wordt nog leuk dan want ik ben eigenlijk helemaal niet zo ontevreden daarover zoals het nu is. Hoewel ik wel wat problemen heb met 3 mobs van mijn eigen level maar ik neem altijd aan dat 1 mob makkelijk is, 2 is een beetje opletten en 3 kan je nog "net" halen.

*wacht met spanning op een fix :9
Ja idd ik heb ook een female barbarian, en ze houdt zich zeer goed staande in PvP, vooral tegen cloth users. Nou zijn soldier types wat lastiger maar zeker niet onmogelijk. Nu vraag ik me ook af hoe sterk mijn barbarian dan wel niet zal worden als die 50% erbij wordt opgetelt :)

Maar totdat die fix het daglicht ziet zit ik een male conqueror te levelen. ;)
Dat kan niet eens in deze game. Maar ja, dat heb ik liever.
De 'dps' op het wapen is mischien 50% van de werkelijke damage die je kan doen. zeker met crits, open shield hits, combo's en attackbug male/female
Daar heb je gelijk in.

Maar dan wordt het nog steeds lastig om 2 wapens met elkaar te vergelijken, Ik bedoel, deze game draait vrij weinig om attack speed, aangezien je 99% van de tijd non stop op je enemy zit, dan maken langzame attack speeds voor grote hits vrij weinig uit. Dus wat er dan over blijft, is welk wapen per default meer dps levert, en dus een meerwaarde heeft over de andere.

Omdat nou zelf te gaan uitrekenen zie ik persoonlijk niet zo zitten ;)

[ Voor 23% gewijzigd door kaluro2 op 06-06-2008 10:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-BRAIN
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-04 20:09
ben nu bezig met een demo char. lvl 26. sorm chains of wat is de naam dat je ze rooted werkt de halve tijd niet

2 mobs en je kunt weer terug wandelen. heeft wel erg weinig health. en de pet doet bijna geen dmg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

kaluro2 schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 10:37:
Omdat nou zelf te gaan uitrekenen zie ik persoonlijk niet zo zitten ;)
De DPS op wapens is best simpel:
((lage dmg + hoge dmg) / 2 ) / casttime = DPS.

Zo lijkt bv een Crossbow tov Bow dezelfde DPS te hebben (cross heeft 1sec tragere attackspeed), maar met 1combo skills kan je enorme spikes krijgen. Omdat combo's casting time hebben, trekt dat weer gelijk met je attackspeed. Enige nadeel is dat latere combo's 2,3 en zelfs 4/5 worden, dat attackspeed een nadeel gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaluro2

kaluro2

Kaluro.650

SinergyX schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 11:06:
[...]

De DPS op wapens is best simpel:
((lage dmg + hoge dmg) / 2 ) / casttime = DPS.

Zo lijkt bv een Crossbow tov Bow dezelfde DPS te hebben (cross heeft 1sec tragere attackspeed), maar met 1combo skills kan je enorme spikes krijgen. Omdat combo's casting time hebben, trekt dat weer gelijk met je attackspeed. Enige nadeel is dat latere combo's 2,3 en zelfs 4/5 worden, dat attackspeed een nadeel gaat worden.
Klopt, maar waarom zelf uitrekenen als het een in-game feature kan zijn? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 10:28:
[...]

Nog nooit een HoX gespeeld, dus geen tips van deze kant :). De naam Xantipe komt me wel erg bekend voor trouwens :D , heb jij niet toevallig Eq2 gespeeld misschien ?
Nah, Eq2 nooit gespeeld, en Xantipe is eigenlijk voor de eerste maal in gebruik.
Gewoon omdat ik eens een kreng van een wijf als char wou proberen, vandaar ook de naam.

Enkel Wow, Tabula rasa en PotBs gespeeld van MMO's.
En meestal gebruik ik "Nosferat, Neusdoorn of Olbaard"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maduth
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 11-09 11:10

Maduth

Probeersel

Alvast weer een polletje om de eerste reacties te peilen van AoC in een overzicht:

Poll: Jou eerste indruk van AoC tot nu toe
TOP!!!
Goed genoeg om het verder te proberen.
Been there, done it... FAILED!
Interesse is er maar moet nog beginnen.
Anders...
Tussenstand:
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=293376&layout=6&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Mischien extra optie toe te voegen:
Goed genoeg om gratis maand door te komen, maar daarna stop ik
:)

Mischien extra optie toe te voegen:
Goed genoeg om gratis maand door te komen, maar daarna stop ik
:)

Ik zou het zonde vinden van mijn 50 euro als ik niet die volle maand uitspeel, maar huidige staat van de game is voor mij het absoluut niet waard er 12 euro per maand voor neer te leggen. Zeker als die 12 euro (al dus 150 euro per jaar) zwaar in je portomenee ramt. (niet in mijn geval, maargoed).

Grappig dat ik zo'n discussie gister in OOC had, buiten de enorme bashing 'stop whining and go play WoW' waren het er bijzonder genoeg veel eens dat de huidige staat van het spel die 12 euro nog niet waard is. Het grote verschil met andere MMO's en hun bugs, veelal zijn het F2P games welke dus het 'net' waard zijn toch even door te bijten (Perfect world, cabal of soortgelijk).

Dan nog wat OT info, AoC is mijn 25ste MMO die ik heb gespeeld (minimaal 1 maand).

[ Voor 81% gewijzigd door SinergyX op 06-06-2008 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dakreal
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 02-10-2023
Ik heb Anders gestemt.. ik kom er gewoon niet aan toe om het te spelen.. veel te druk op het moment :S

Specs - Q9550 Cooled with CM V8 @ 3.6 Ghz, Kingston HyperX 8gb, MSI GTX660 Ti Power Edition, Samsung 128GB SSD 830 series.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capital_G
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 29-08 10:34
Zit te wachten op mijn nieuwe PC, spel ligt nu stof te vangen in een hoekje >.>
Huidige PC kan het bij lange na niet spelen (5 jaar oud, video kaart gaat van een 9800 naar een 9800, alleen nu een nVidia 9800 GTX ipv een ATI 9800 pro :+
Hoop eigenlijk dat ik het morgen eindelijk kan spelen, maar vrees dat ik tot volgende week moet wachten. :'(

Baal wel dat ik de launch niet meemaak zo.

En die bugs, tja, ik hoor niks wat echt het hele spel zou bederven.
Het is niet alsof je na het plukken van een bloempje telkens moet reloggen omdat je avatar in gehurkte positie door het leven gaat en niks meer kan doen. *kuch* (WoW launch, eerste MMO waarvoor ik betaald heb. Spel is nog steeds zo bugged als het maar kan, vooral als je Shaman speelt. De eerste "shaman" patch was een flop, flurry is al 3 en een half jaar bugged, en ook met windfury slaat Blizzard compleet de plank mis)
Maar dat gaat wel erg OT ;O Wat ik wil zeggen: "Perfecte launches bestaan niet."

[ Voor 19% gewijzigd door Capital_G op 06-06-2008 12:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Capital_G schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 12:39:

Ga het spel eerst maar eens spelen hoor, nu kun je sowieso niet zeggen of bugs irritant zijn of niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dakreal
Hydra schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 12:41:
[...]

Ga het spel eerst maar eens spelen hoor, nu kun je sowieso niet zeggen of bugs irritant zijn of niet :)
Hebben we onze negatieveling weer

Specs - Q9550 Cooled with CM V8 @ 3.6 Ghz, Kingston HyperX 8gb, MSI GTX660 Ti Power Edition, Samsung 128GB SSD 830 series.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Visgek82
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 17:10
Verwijderd schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 10:17:
[...]

Lees eerst zijn post even alvorens commentaar te geven, dan had je gezien dat er helemaal geen vergelijking wordt gedaan. En is het dus helemaal niet nodig om op zo'n agressieve manier te reageren. :)
Inderdaad. bedankt voor dit bericht :)

En inderdaad, als ik nu een alt zou beginnen in WoW zou me dat ook vervelen, al speelt het waarschijnlijk wel lekkerder, omdat ik daar aan gewend ben.

Ik maak geen vergelijking tussen WoW en AoC, alleen kwa feeling van nieuwheid (als in, iets wat ik nog niet eerder gespeeld heb/had) en wat ik verwacht van een game. heeft niets met de 2 spellen an sich te maken, behalve dat het beide MMo's zijn.

WoW was inderdaad mijn "eerste' mmo, mischien dat daar het probleem juist ligt, ik speel AoC iig door tot mijn 30 dagen over zijn en dan kijk ik wel verder.

Ik heb ook heus wel objectief naar het spel gekeken, en ben er ook nog niet klaar mee :)

Ryzen 7 7700X , 32 GB RAM, ProArt 4080 Super, MSI B650 Tomahawk, 2x2tb NVME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Visgek82
kaluro2 schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 10:18:
[...]

Ik heb zijn post wel gelezen, en zijn "standards" zijn World of Warcraft anno vandaag en om die reden, en die reden alleen vindt hij dat AoC niet af voelt, meer mensen doen dat en dat begint me nogal te irriteren de laatste tijd.

Hier, een citaat:

[...]

Naar zijn gevoel missin er toch een paar dingen en voelt de game "niet af", dit omdat hij 3 jaar lang WoW heeft gespeeld en WoW als standard ziet.
Je snapt duidelijk de intonatie van mijn bericht niet. jammer, maar als je geen nuttige bijdrage aan mijn vraag kan leveren, reageer dan liever niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kroga
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11-09 14:42
Hydra mooi werk aan de TS _/-\o_
Keep it up!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SpoTs schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 12:44:
[...]

Dit vond ik nou niet een voorbeeld van negatief zijn.. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Mischien in de TS de classes per 'job' te zetten?
Dus
Soldier: Guardian, Conquerer, Dark Templer
Rogue: Ranger, Barbarian, Rogue
Priest: die 3 :P
Mage: Necro, Demo en die 3rde :P
Mogelijk nog met kleine aanvulling welke wapens zij kunnen dragen.

Verder wordt hij al erg mooi :)

[ Voor 24% gewijzigd door SinergyX op 06-06-2008 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]Wil je nou eens kappen met het vergelijken van een game die al 4 jaar oud is en al 4 jaar updates heeft mogen ontvangen, met een game die vanaf vandaag 2 weken uit is? Thanks.
Ik dacht dat we een paar dagen geleden hadden afgesproken dat er niet meer bot gereageerd zou worden op mensen als ze iets "negatiefs" over AoC melden. Blijkbaar is dat niet bij alle mensen doorgekomen. Kunnen we een keer ophouden met dit soort dingen en gewoon over AoC posten?

Misschien kunnen mensen ook tot de conclusie komen dat AoC niet af is, omdat het spel nog niet af is. Zelfs Funcom geeft toe dat bepaalde content nog moet worden toegevoegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

net lvl 34 geworden (conq).. Lees helaas hier veel negatieve berichten.. Ik moet toegeven dat het mij allemaal wel meevalt qua bugs enzo.. Nog niet echt storend last ervan gehad..
Dat instance systeem is wat lastig, maar ik ga gewoon naar quest gebieden toe en voeg daar mensen toe aan me groep die daar rondlopen en we lossen ze samen op, soms lukt dat wel en soms niet..
Ik heb zelf nog geen pvp battles gedaan of naar me guild city geweest omdat ik het nog te leuk vind om gewoon lekker te questen en te battlen, dat systeem werkt perfect naar mijn inzien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Kroga schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 13:17:
Hydra mooi werk aan de TS _/-\o_
Keep it up!
SinergyX schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 13:21:
Mischien in de TS de classes per 'job' te zetten?
Dus
Soldier: Guardian, Conquerer, Dark Templer
Rogue: Ranger, Barbarian, Rogue
Priest: die 3 :P
Mage: Necro, Demo en die 3rde :P
Mogelijk nog met kleine aanvulling welke wapens zij kunnen dragen.

Verder wordt hij al erg mooi :)
Mja, ik heb de (alfabetische) volgorde van de officiele site gewoon overgenomen. Ik ga direct naar de officiele pagina's linken in de lijstjes, daar staat wat ze kunnen dragen enzo, anders wordt 't me te veel werk :P
SpoTs schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 12:44:
Niet om negatief te doen, maar als je een spel nog niet speelt kun je je geen mening vormen over in hoeverre bugs gamebreaking voor je zijn.

[ Voor 15% gewijzigd door Hydra op 06-06-2008 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben wel benieuwd wanneer ik de eerste guildkeep tegenkom op mijn vernielingspad.

Ik kom net uit Tortage, dus ik ken mijn weg nog niet goed, maar ik kijk er alvast naar uit om mee te helpen met een guildkeep als de bugs mbt keeps zijn opgelost.

Ik lvl aan slow tempo, dus ik heb wel nog een maandje of 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Wat bedoel je met meedoen? De gewone guild keeps kun je niet vernielen namelijk, en die van je eigen guild zit in een instance samen met die van 2 andere guilds. Battlekeeps zijn nog niet in-game.

[ Voor 9% gewijzigd door Hydra op 06-06-2008 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dakreal
Hydra schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 13:52:
Niet om negatief te doen, maar als je een spel nog niet speelt kun je je geen mening vormen over in hoeverre bugs gamebreaking voor je zijn.
Dan komt hij daar vanzelf achter..dit voegt echt niets toe.

Maar goed.. ik ga dit topic maar vermijden.. zitten alleen maar vuilspuwers hier.. die liever klagen dan lekker de game spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
SpoTs schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 14:08:

Maar goed.. ik ga dit topic maar vermijden.. zitten alleen maar vuilspuwers hier.. die liever klagen dan lekker de game spelen.
Don't let the door hit you on the way out...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capital_G
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 29-08 10:34
Hydra schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 13:52:
Dat lijkt gevaarlijk direct op mij gericht, ik raad je aan mijn zin nog een keer te lezen, keyword: "hoor".

Dat je door een rots kan lopen, tja, leuk, dus?
Om maar eens iets te roepen. Ik weet dat dat niet de grootste is, maarja.

Het enige storende vind ik dan het gebrek aan (in-game) support. (Nogmaals: "hoor")

Zie dit vooral niet als een uitnodiging om nog eens alles op te noemen trouwens, dat hoeft nou ook weer niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Mijn reactie was ook op een reactie van jou, maar daar stond niet voor niets een smiley achter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeepSeven
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 30-07 09:05
Huidige PC kan het bij lange na niet spelen (5 jaar oud, video kaart gaat van een 9800 naar een 9800, alleen nu een nVidia 9800 GTX ipv een ATI 9800 pro :+
Hoop eigenlijk dat ik het morgen eindelijk kan spelen, maar vrees dat ik tot volgende week moet wachten. :'(

Het is niet alsof je na het plukken van een bloempje telkens moet reloggen omdat je avatar in gehurkte positie door het leven gaat en niks meer kan doen. *kuch* (WoW launch, eerste MMO waarvoor ik betaald heb. Spel is nog steeds zo bugged als het maar kan, vooral als je Shaman speelt. De eerste "shaman" patch was een flop, flurry is al 3 en een half jaar bugged, en ook met windfury slaat Blizzard compleet de plank mis)
Maar dat gaat wel erg OT ;O Wat ik wil zeggen: "Perfecte launches bestaan niet."
Hehe, ik zit ook nog met een 9800pro, alleen ik wacht nog even met een nieuwe pc tot de nieuwe kaarten van nvidia/ati uit zijn (midden/eind juni). Ben wel erg beniewd naar de game. Klopt het dat dx10 nog niet in de game zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

SpoTs schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 14:08:

Even serieus, wat had je dan verwacht? 100den posts hoe perfect deze game niet wel is, dat alles baanbrekend innovatief is en een regelrechte wereldprimeur is geworden?

Ik speel het spel nog steeds elke dag 'as it is', maar van de 4-5 uur is dit nu terug gevallen naar klein uurtje en zal alleen maar afnemen. Jij noemt het 'vuilspuwen', ik noem het kritisch en realistisch blijven. Net als een topic over provider XX of programma YY, zal ook in gametopics soms iets helemaal 'constructief de grond worden ingeboord'.

Elke dag hoop je dat er een nieuwe patch is die wat dingen recht trek, helaas is door laatste patch juist tegengestelde geworden (5 meter rezpoint instance change, mits je geen penalty hebt). En al die kleine NPC/clipping/whatever-bug fixes hebben weinig tot niets met zulke gameplay te maken.

Leuke bug er wel bij, die lvl30 HP pots stacken netjes in 1 inv slot, maar die lvl30 stamina pots nemen elk 1 inventory slot in beslag. En guardian zit al zovaak zonder stamina, loop je hier weer tegenaan.

[ Voor 8% gewijzigd door SinergyX op 06-06-2008 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-BRAIN
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-04 20:09
dx10 komt pas kwartaal 4 ofziets.

tjah gelukkig 30 dagen gratis en dan maar ff spel in de kast stoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat die bugs betreft... beetje rusische roulette 5 kansen dat alles perfect loopt, 1 kans dat alles tegen zit... ik heb in twee weken (behalve 2 randjes waar ik niet voorbijkon op een berg ookal was de grond plat genoeg) nog nergens last van gehad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kronos1979
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 20-08 13:52
Het probleem wat zich vaak op forums (of is het fora) voordoet is dat voornamelijk de mensen die tegen problemen aanlopen hun mond opentrekken. Dit is geheel begrijpelijk en moet natuurlijk ook niet veranderd worden, een forum is een plek waarop een ieder zijn mening moet kunnen ventileren (en die mening dient een ieder dan ook met respect te behandelen, ook al staat hij loodrecht jouw eigen mening).

Als je dit topic nu doorneemt krijg je een duidelijk, kritisch beeld van het spel, voornamelijk geschreven door mensen die tegen problemen aan zijn gelopen (of situaties die zij als probleem ervaren hebben, niet iedereen ervaart een bug als een probleem).

Belangrijk ten aanzien van deze game is dat de beste en meest objectieve mening altijd jouw eigen mening zal blijven. Het spel spelen is de enige mogelijkheid om erachter te komen of het iets voor je is of niet.
Een goede tip mocht het spel je tegenvallen (om welke reden dan ook) probeer het over een half jaartje nog eens, wellicht zijn de punten die je hebben doen besluiten om te stoppen verholpen.

Ik hoop dat we op een 'normale' manier met elkaar kunnen discusiëren over dit spel.

PSN RobinNova

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hydra schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 14:01:
Wat bedoel je met meedoen? De gewone guild keeps kun je niet vernielen namelijk, en die van je eigen guild zit in een instance samen met die van 2 andere guilds. Battlekeeps zijn nog niet in-game.
Wel, het keep gebeuren is nog een grijze zone voor mij.
Ik weet dus wel nog niet wat het zal inhouden.

Maar ik wil gerust de syndicus zijn van de keep.
Degene die zorgt dat alles op tijd gerepaired is en bij problemen de guild bijeen roept.

Voor zover ik begrepen heb, zal er een CPU-controled keep naast de uwe komen die u aanvalt op bepaalde tijdstippen. Dus dienen Battlekeep hebben we voorlopig nog niet nodig.

Zal dit geld opbrengen voor guildies als die economisch goed draait?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Verwijderd schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 14:52:
Voor zover ik begrepen heb, zal er een CPU-controled keep naast de uwe komen die u aanvalt op bepaalde tijdstippen. Dus dienen Battlekeep hebben we voorlopig nog niet nodig.
Euh, nee, en ja die hebben we wel nodig maar zit er gewoon nog niet in. Dus ik vraag me hard af waar je dit vandaan haalt, maar je eigen guildkeep wordt sowieso niet aangevallen, en de battlekeeps zijn puur PvP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Hydra schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 15:06:
Euh, nee, en ja die hebben we wel nodig maar zit er gewoon nog niet in. Dus ik vraag me hard af waar je dit vandaan haalt, maar je eigen guildkeep wordt sowieso niet aangevallen, en de battlekeeps zijn puur PvP.
Was het niet op de PvE servers dat er CPU-controlled raids kwamen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
SinergyX schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 15:13:
Nooit iets over gelezen, maar misschien dat ik dat dan gewoon gemist heb ofzo. Lijkt me nogal suf eigenlijk dat je je guildkeep tegen NPCs moet gaan verdedigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SinergyX schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 15:13:[...]

Ja, dat heb ik ook gelezen. Naast iedere guild city wordt een npc city gebouwd die regelmatig de guild city aan valt. Maar guild cities zijn inderdaad niet door andere spelers aan te vallen. Of in ieder geval niet meer na de patch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hydra schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 15:22:
[...]

Nooit iets over gelezen, maar misschien dat ik dat dan gewoon gemist heb ofzo. Lijkt me nogal suf eigenlijk dat je je guildkeep tegen NPCs moet gaan verdedigen.
Staat eigenlijk op de wiki page linkje

"No, rivaling player guilds can not attack your city in the PvE regions. We came to the conclusion that it would not always be entertaining to have your city attacked by other guilds when you've spent such a long time building it up. Instead, computer-controlled enemies will be more than happy to invade your settlement. Once you start building your own player city, computer-controlled characters will start making a city not far from yours. You will see their structures appearing over the course of days and weeks, and once they've made the barracks they will start producing soldiers which they can then use to launch an attack on your player city."

Maar het is inderdaad in PVE, waarschijnlijk niet op PVP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tuinïnen
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 08:19

tuinïnen

Eventus stultorum magister

Kronos1979 schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 14:47:
Het probleem wat zich vaak op forums (of is het fora) voordoet is dat voornamelijk de mensen die tegen problemen aanlopen hun mond opentrekken. Dit is geheel begrijpelijk en moet natuurlijk ook niet veranderd worden, een forum is een plek waarop een ieder zijn mening moet kunnen ventileren (en die mening dient een ieder dan ook met respect te behandelen, ook al staat hij loodrecht jouw eigen mening).

Als je dit topic nu doorneemt krijg je een duidelijk, kritisch beeld van het spel, voornamelijk geschreven door mensen die tegen problemen aan zijn gelopen (of situaties die zij als probleem ervaren hebben, niet iedereen ervaart een bug als een probleem).

Belangrijk ten aanzien van deze game is dat de beste en meest objectieve mening altijd jouw eigen mening zal blijven. Het spel spelen is de enige mogelijkheid om erachter te komen of het iets voor je is of niet.
Een goede tip mocht het spel je tegenvallen (om welke reden dan ook) probeer het over een half jaartje nog eens, wellicht zijn de punten die je hebben doen besluiten om te stoppen verholpen.

Ik hoop dat we op een 'normale' manier met elkaar kunnen discusiëren over dit spel.
Ik sluit me hier volledig bij aan. [overigens forums en fora is allebei goed]

----

zojuist is mijn Ranger lvl 35 geworden.
Ik doe het lekker rustig aan en probeer ook echt de quests te lezen, wat resources te gatheren en te genieten van de omgeving. ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nowa
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 16-02-2021
SinergyX schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 15:13:
[...]

Miss bedoel je Prestige classes? DIt heeft FC een maand voor de release laten vallen. Heb er verder niets meer van vernomen..

http://aoc.wikia.com/wiki/Prestige_class

43% of all statistics are worthless.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevinp
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 11:04
[...]

Wil je nou eens kappen met het vergelijken van een game die al 4 jaar oud is en al 4 jaar updates heeft mogen ontvangen, met een game die vanaf vandaag 2 weken uit is? Thanks.
Weet je, hoe je spellen ook wil vergelijken. Wanneer een spel upgrades krijgt hoeft een spel niet beter te worden. (TBC+WoW iemand?). En waarom zou je de twee niet vergelijken. Als de ene beter is dan de andere(leuker or whatever) ook als die 10 jaar (of 20 jaar) ouder is dan is het gewoon beter. En daar is dan niks aan te doen.
Het is nu eenmaal zo dat veel mensen wow spelen/speelde. waardoor die vergelijking voorlopig met alle mmo's komt. Sommige vinden het erg leuk, ik ken mensen die het spelen ipv afk zijn in orgr en dus wel wow raiden. Wat dus wel de imperfectie van het spel aantoond. Als het echt goed is zal de tijd dat vanzelf leren.

d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Nowa schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 15:26:
[...]

Miss bedoel je Prestige classes? DIt heeft FC een maand voor de release laten vallen. Heb er verder niets meer van vernomen..

http://aoc.wikia.com/wiki/Prestige_class
Zie iets boven je, die wiki uitleg. Het is inderdaad op PvE servers dat na bepaalde tijd je guildkeep wordt aangevallen. De guild waar ik in zit, zit in die Poitain. Ziet er wel grappig uit, dus ik liep rustig terug naar de 'normale' stad, zie ik allemaal lvl40-45 koetjes staan (met prey onder). Lachen als je ze wil aanvallen ze het massief wegrennen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

We hebben het hier over AoC, niet over WoW. Als je over WoW wilt praten, zoek een ander topic.

Spel is net 2 weken uit, dus loop AUB niet te zeiken over bugs, dit en dat.
Voor de mensen die gek worden van de bugs, of AoC lopen te blamen;;
Oplossing >> Uninstall >> Leg het spel weg >> Wacht een aantal maanden.

--------------

Bijna level 45, zitten er nog mensen op Fury? ingame naam; Evion.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 06-06-2008 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thermometer
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 08:59

Thermometer

Whoop Whoop!

Verwijderd schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 15:44:
We hebben het hier over AoC, niet over WoW. Als je over WoW wilt praten, zoek een ander topic.

--------------

Bijna level 45, zitten er nog mensen op Fury? ingame naam; Evion.
Yep ik, lvl 43 bijna 44 PoM genaamd Thermometer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nowa
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 16-02-2021
SinergyX schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 15:42:
[...]

Zie iets boven je, die wiki uitleg. Het is inderdaad op PvE servers dat na bepaalde tijd je guildkeep wordt aangevallen. De guild waar ik in zit, zit in die Poitain. Ziet er wel grappig uit, dus ik liep rustig terug naar de 'normale' stad, zie ik allemaal lvl40-45 koetjes staan (met prey onder). Lachen als je ze wil aanvallen ze het massief wegrennen :P
Ah dat is inderdaad iets anders. Wel iets om rekening mee te houden dus die NPC city's.

Ja ik dacht laat ik die koeien eens om zeep helpen voor wat leather maar ze zijn inderdaad zo weg :)
Wij zitten ook in Potain - Wildsoul. Een Russische guild als buurman. Dat kan nog leuk worden.

[ Voor 15% gewijzigd door Nowa op 06-06-2008 15:54 ]

43% of all statistics are worthless.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sander1991 schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 15:51:
[...]

Yep ik, lvl 43 bijna 44 PoM genaamd Thermometer
Yep ik, lv 35 bijna 36 Ranger genaamd Elohel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaluro2

kaluro2

Kaluro.650

Verwijderd schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 16:04:
[...]

Yep ik, lv 35 bijna 36 Ranger genaamd Elohel
Wat vind jij van je ranger sinds laatste patch?

Achtergrond info:

Combos registreren niet totdat de laatste hit is uitgedeeld, de tussentijdse " hp loss " van players/mobs tijdens een multi hit combo is alleen visual.

Als je je combo annuleert of als hij interrupted wordt krijgen die spelers/mobs vrolijk hun verloren hp door de combo weer terug.

Ranged attacks zijn nu interruptable door andere ranged/magic/melee hits.

Als jij bijvoorbeeld salvo doet, je 2e salvo is geland, en dan interrupt iemand je met een attack, dan registreert je salvo niet en wordt de damage van die 1e 2 salvo shots ongedaan gemaakt.

Vind je het pvp wise nog speelbaar sinds die change?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

genaamd Thermometer
lol, nice nick :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Wanneer ga jij nu eens het topic goed doorlezen? Ipv dat zielige 'bug bash verhaaltje' te houden?

Ik heb een 33 ranger, sinds laatste patch echt niet leuk meer. Salvo duurt al stom lang, maar die interrupt->HP terug bij mob is gewoon dom. Gelukkig PvE weinig mobs die interupten (ymir met stun alleen dacht ik, en enkele mob met knockback).

Leuker is trouwens mob neermeppen tot zo'n 15-20%, dan je Salvo combo starten. Als het goed is bij eerste 'combo hit' (dus na die LU/MI) is je mob dood, bij 2de hit wordt zijn naam groen (friendly) en dan bewegen zodat je salvo interupt. Dan blijft je mob groen, maar wel op jou doormeppen :P Meestal enige optie is FP mode te gaan en af te schieten :)

Het is wel de meeste 'lazy' class, lekker je hele team melee zien meppen op een mob en jij rustig van afstand paar combo's doen en rustig doorschieten :)

[ Voor 48% gewijzigd door SinergyX op 06-06-2008 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maduth
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 11-09 11:10

Maduth

Probeersel

Maduth schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 12:19:
Alvast weer een polletje om de eerste reacties te peilen van AoC in een overzicht:

Poll: Jou eerste indruk van AoC tot nu toe
TOP!!!
Goed genoeg om het verder te proberen.
Been there, done it... FAILED!
Interesse is er maar moet nog beginnen.
Anders...
Tussenstand:
[afbeelding]
Ook een poll maken? Klik hier
Bump :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kaluro2 schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 16:09:
[...]

Combos registreren niet totdat de laatste hit is uitgedeeld, de tussentijdse " hp loss " van players/mobs tijdens een multi hit combo is alleen visual.

Als je je combo annuleert of als hij interrupted wordt krijgen die spelers/mobs vrolijk hun verloren hp door de combo weer terug.
Dit heb ik gemerkt.... dacht dat het aan mij lag, of skills van de NPC
Ranged attacks zijn nu interruptable door andere ranged/magic/melee hits.
Nog niet gemerkt, hoe is dat bij andere classes? Kan melee combo interrupted worden?
Als jij bijvoorbeeld salvo doet, je 2e salvo is geland, en dan interrupt iemand je met een attack, dan registreert je salvo niet en wordt de damage van die 1e 2 salvo shots ongedaan gemaakt.
Dit zou wel een showstopper zijn voor elke ranger :'(
Vind je het pvp wise nog speelbaar sinds die change?
nog geen pvp gedaan sinds patch

Ik ben nu sterker met mijn sword dan boog, wanneer er 1+ mops op mij af komt.... :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
SinergyX schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 15:42:
Ze hebben het over PvE zones, niet PvE servers. Je hebt een 'PvE' guild keep die andere spelers niet aan kunnen vallen, en een PvP battlekeep waar dat wel bij kan. Maar er is geen enkele reden waarom dat per server verschillend zou zijn, en dat staat er ook niet.
Euh, excuse me? Je kunt AoC op veel vlakken met WoW vergelijken, jij gaat niet bepalen waar mensen het over hebben.

[ Voor 52% gewijzigd door Hydra op 06-06-2008 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyTrip
  • Laatst online: 17:09

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Hydra schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 16:53:

Euh, excuse me? Je kunt AoC op veel vlakken met WoW vergelijken, jij gaat niet bepalen waar mensen het over hebben.
Idd. Ik hoop zelfs dat veel mmorg's vet gaan falen juist omdat ze met WoW worden vergeleken. WoW heeft nu eenmaal een standaard gezet. Een nieuw mmorpg moet mijns inziens dan ook een aantal zaken flawless hebben werken:
* class spells/abilities/feats
* combat
* server lag 1e weken
* user interface & mogelijkheid tot totaal aanpassen ervan.
* voldoende content van level 1 tot aan het MAXIMUM level.

Dit zijn allemaal zaken die je prima kunt testen tot het GOED werkt. Vernieuwende features en andere zaken zoals player housing, siege pvp, arena systemen enzo mogen van mij best bugged zijn. Class balance mag van mij overhoop liggen. Raid content hoeft nog niet perfect te zijn.
Allemaal zaken die in de loop der maanden getweaked kunnen worden. De basis: combat (spells,feats,abilities), Interface, quests en server lag moet gewoon vanaf dag 1 goed werken anders is je spel gewoon met recht niet af. Mensen moeten gewoon vanaf dag 1 al hun beloofde class abilities kunnen gebruiken om zonder al te veel serverlag van level 1 tot max. te kunnen gaan. Dan heb je de basis goed.

Ik vind op dit moment in AoC teveel maar half werkt. Ze hadden zich beter kunnen focusen op de primaire zaken ipv alles halfhartig te implementeren.

[ Voor 5% gewijzigd door FunkyTrip op 06-06-2008 17:05 ]

Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Hydra schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 16:53:
Ze hebben het over PvE zones, niet PvE servers. Je hebt een 'PvE' guild keep die andere spelers niet aan kunnen vallen, en een PvP battlekeep waar dat wel bij kan. Maar er is geen enkele reden waarom dat per server verschillend zou zijn, en dat staat er ook niet.
* SinergyX stand corrected :)

Je hebt inderdaad gelijk.

Toch blijft het zo enorm jammer, dat hele instance verhaal. Van mij part hadden ze er zoning van gemaakt in de style van Guildwars, bedenk je eens een 10000den km2's met allemaal guildkeeps. Dat je travelt door het land en nonstop interaction ziet van guilds bezig met hun keep, of flinke battle gaande.. Nu mischien met geluk een 5 of 6 per zone en daarna al meteen andere instance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
SinergyX schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 17:20:
[...]

* SinergyX stand corrected :)

Je hebt inderdaad gelijk.

Toch blijft het zo enorm jammer, dat hele instance verhaal. Van mij part hadden ze er zoning van gemaakt in de style van Guildwars, bedenk je eens een 10000den km2's met allemaal guildkeeps. Dat je travelt door het land en nonstop interaction ziet van guilds bezig met hun keep, of flinke battle gaande.. Nu mischien met geluk een 5 of 6 per zone en daarna al meteen andere instance.
De PvE keeps zijn er 3 per instance, de PvP games zijn max 48v48 wat betreft de sieges, dus nog minder dan WoW's alterac valley.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hydra schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 17:24:
[...]

De PvE keeps zijn er 3 per instance, de PvP games zijn max 48v48 wat betreft de sieges, dus nog minder dan WoW's alterac valley.
Hoe is 48vs48 minder dan WoW's Alterac Valley wat 40vs40 is?

Ook zijn ze sieges nog aan het hervalueeren en is 48vs48 tijdelijke max, wordt mogelijk dus hoger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeepSeven
FunkyTrip schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 17:04:
[...]

Idd. Ik hoop zelfs dat veel mmorg's vet gaan falen juist omdat ze met WoW worden vergeleken. WoW heeft nu eenmaal een standaard gezet. Een nieuw mmorpg moet mijns inziens dan ook een aantal zaken flawless hebben werken:
* class spells/abilities/feats
* combat
* server lag 1e weken
* user interface & mogelijkheid tot totaal aanpassen ervan.
* voldoende content van level 1 tot aan het MAXIMUM level.

Dit zijn allemaal zaken die je prima kunt testen tot het GOED werkt. Vernieuwende features en andere zaken zoals player housing, siege pvp, arena systemen enzo mogen van mij best bugged zijn. Class balance mag van mij overhoop liggen. Raid content hoeft nog niet perfect te zijn.
Allemaal zaken die in de loop der maanden getweaked kunnen worden. De basis: combat (spells,feats,abilities), Interface, quests en server lag moet gewoon vanaf dag 1 goed werken anders is je spel gewoon met recht niet af. Mensen moeten gewoon vanaf dag 1 al hun beloofde class abilities kunnen gebruiken om zonder al te veel serverlag van level 1 tot max. te kunnen gaan. Dan heb je de basis goed.

Ik vind op dit moment in AoC teveel maar half werkt. Ze hadden zich beter kunnen focusen op de primaire zaken ipv alles halfhartig te implementeren.
Ik denk ook dat te veel developpers/publishers hun mmo's gewoon te vroeg aankondigen. Zo'n spel duurt 4-5 jaar om te maken, en ze kondigen hem al aan na 2-3 jaar ontwikkeling. Op een gegeven moment krijgen ze zoveel druk van fans op zich dat ze de game maar releasen met de instelling dat ze de overige content/bugs daarna wel patchen. Vanguard was ook een regelrechte ramp.
Blizzard doet dat veel beter, polishen tot ze er bij neer vallen. De launch van WoW was alleen zo gaar omdat er veel meer spelers waren dan ze hadden verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SinergyX schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 16:19:
[...]

Ipv dat zielige 'bug bash verhaaltje' te houden?
Omdat ik er last van heb, en ik zou vast wel niet de enigste zijn.
Op veel punten vind ik het goed dat mensen AoC met WoW vergelijken, maar dan zitten de punten waarmee je ze vergelijkt in alle twee de game's. Vind het bs als mensen AoC gaan vergelijken met WoW als het helemaal niet in de game zit, en dan dit en dat zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DeepSeven schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 18:08:
[...]

Ik denk ook dat te veel developpers/publishers hun mmo's gewoon te vroeg aankondigen. Zo'n spel duurt 4-5 jaar om te maken, en ze kondigen hem al aan na 2-3 jaar ontwikkeling. Op een gegeven moment krijgen ze zoveel druk van fans op zich dat ze de game maar releasen met de instelling dat ze de overige content/bugs daarna wel patchen. Vanguard was ook een regelrechte ramp.
Blizzard doet dat veel beter, polishen tot ze er bij neer vallen. De launch van WoW was alleen zo gaar omdat er veel meer spelers waren dan ze hadden verwacht.
Nee er zaten ook veel bugs in (EU release wel minder dan US), maar niks game brekends. In AoC ook niet echt en ze patchen regelmatig atm dus komt wel goed.

En het releasen, ik denk eerder komt omdat het geld opraapte dan druk van fans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ff vraagje, net toen ik bij het einde van een quest een item moest kiezen, drukte ik op cancel, want me inventory zat vol en ik werd aangevallen. Nadat ik die irritante persoon gekilled had kon ik niet alsnog me item claimen.. maar mijn vraag is heb ik dan ook geen xp gehad voor die quest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InFrA-WiZ
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16-06 14:02

InFrA-WiZ

Huh wat?

Verwijderd schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 20:20:
ff vraagje, net toen ik bij het einde van een quest een item moest kiezen, drukte ik op cancel, want me inventory zat vol en ik werd aangevallen. Nadat ik die irritante persoon gekilled had kon ik niet alsnog me item claimen.. maar mijn vraag is heb ik dan ook geen xp gehad voor die quest?
Dan moet je even op dat tekentje bij je map klikken, krijg je je quest reward en XP alsnog.
Die functie onthoud tot wel 20 quests + XP + rewards

personal life-id: XZj5GaeWqCr9jOg1Tm1I7ZJajQ8Ari

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TJHeuvel
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 20:18:
[...]

Nee er zaten ook veel bugs in (EU release wel minder dan US), maar niks game brekends. In AoC ook niet echt en ze patchen regelmatig atm dus komt wel goed.

En het releasen, ik denk eerder komt omdat het geld opraapte dan druk van fans.
Misschien komt het ook doordat er, voor wow, niet echt zo'n hele succesvolle MMORPG is geweest. Er was niets om het mee te vergelijken.

Freelance Unity3D developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poekie McPurrr
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10:18

Poekie McPurrr

Mreoww~

CyCloneNL schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 21:30:
[...]

Misschien komt het ook doordat er, voor wow, niet echt zo'n hele succesvolle MMORPG is geweest. Er was niets om het mee te vergelijken.
Er zijn genoeg succesvolle mmo's geweest voor WoW, maar WoW was de eerste mmo met zo'n lage drempel dat iedereen (van casual tot hardcore) kon gaan spelen waardoor het zo'n succes is geworden.
FFxi is bijvoorbeeld nog steeds een heel succesvolle mmo maar niet echt casual friendly en ook een pak moeilijker (zelfs zonder "echte" pvp) dan WoW. Everquest is ook zeer succesvol etc.
Iedereen vergelijkt nu met WoW maar imo is dat meer omdat dat voor velen de eerste mmo was en imo, is WoW te simpel totdat je bij de endgame geraakt. AoC is imo ook behoorlijk simpel, je moet bijna moeite doen om dood te gaan (lower level mobs rossen je niet dood) en er is geen echte zware death penalty waardoor iedereen (bij gebrek aan travel mogelijkheden) maar zelfmoord pleegt om ergens rap te geraken.

AoC is echter wel een leuk spel, je kunt veel solo doen en de vrije manier van meppen is ook wel tof gedaan.

Le Meow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Verwijderd schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 19:14:
Op veel punten vind ik het goed dat mensen AoC met WoW vergelijken, maar dan zitten de punten waarmee je ze vergelijkt in alle twee de game's.
Euh, ja, zaken zoals UI zitten in beide games, dus die kun je vergelijken. Je punt?
Vind het bs als mensen AoC gaan vergelijken met WoW als het helemaal niet in de game zit, en dan dit en dat zeggen.
"Dan dit en dat zeggen", wat een ongefundeerd gezemel zeg. Sorry, maar als je eisen gaat stellen wat betreft waarover mensen het gaan hebben moet je wel met iets beters komen.
Poekie McPurrr schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 23:40:
Iedereen vergelijkt nu met WoW maar imo is dat meer omdat dat voor velen de eerste mmo was en imo, is WoW te simpel totdat je bij de endgame geraakt.
Nee, iedereen vergelijkt MMO's met WoW omdat Blizzard een nieuwe standaard kwa art-direction en kwaliteit e.d. heeft gezet. DAoC bijvoorbeeld had issues waar Blizzard ook goed van geleerd heeft. Blizzard heeft met WoW heel duidelijk bij andere games in het genre gekeken naar wat wel goed werkt, en wat verbeterd diende te worden. WoW heeft, daardoor, gewoon de lat hoger gelegd. De UI in DAoC was niet bijster goed, die in WoW was volledig moddable. Als je daarna na AoC gaat, valt dat deel dus tegen. WoW had ook zeker issues, en Blizzard heeft IMHO een grote fout gemaakt met de PvP rewards. Maar dat is iets waar de nieuwe generatie MMO's ook van kan leren.

AoC gaat hoe dan ook met WoW vergeleken worden, en het is dus enorme bullshit te 'eisen' dat mensen het niet over WoW hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is bullshit als je gaat vergelijken, ik vind dat zielig. Je hoort hier meer over WoW, dan over AoC zelf, irritant.

----------------

Level 45, net bij field of deads die 3 bosses doden, word je geganked >,< :(

[ Voor 68% gewijzigd door Verwijderd op 07-06-2008 01:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Eens kijken hoe dit uitpakt :)
Scheduled Downtimes

Mondays 04:00 - 08:00 GMT
Thursdays 04:00 - 08:00 GMT

Our current plan is to have two updates (with accompanying downtimes) per week. This will ensure that we can roll out the most important fixes and changes very quickly. These scheduled downtimes will not occur during peak hours. Emergency updates will be scheduled to happen outside of peak hours whenever possible.

We would like to point out that patching twice a week is a temporary approach. As we move forward with the development we plan to have fewer, but bigger, updates. We will naturally inform you about any changes to scheduled downtimes.
Edit: lijkt erop dat Salvo weer terug is naar oude snelheid :)

[ Voor 4% gewijzigd door SinergyX op 07-06-2008 02:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 07 juni 2008 @ 00:48:
Het is bullshit als je gaat vergelijken, ik vind dat zielig. Je hoort hier meer over WoW, dan over AoC zelf, irritant.
WoW is de leading MMO, nogal wiedes dat er een vergelijking wordt gemaakt! Niets onzin aan (wat jij zegt lijkt een beeetje op fanboy-ism). Maarrr: dan moet het wel eerlijk gedaan worden, vergelijk dan WoW-vlak-na-eerste-launch met AoC-vlak-na-eerste-launch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hydra schreef op zaterdag 07 juni 2008 @ 00:26:
Nee, iedereen vergelijkt MMO's met WoW omdat Blizzard een nieuwe standaard kwa art-direction en kwaliteit e.d. heeft gezet. DAoC bijvoorbeeld had issues waar Blizzard ook goed van geleerd heeft. Blizzard heeft met WoW heel duidelijk bij andere games in het genre gekeken naar wat wel goed werkt, en wat verbeterd diende te worden. WoW heeft, daardoor, gewoon de lat hoger gelegd. De UI in DAoC was niet bijster goed, die in WoW was volledig moddable. Als je daarna na AoC gaat, valt dat deel dus tegen. WoW had ook zeker issues, en Blizzard heeft IMHO een grote fout gemaakt met de PvP rewards. Maar dat is iets waar de nieuwe generatie MMO's ook van kan leren.

AoC gaat hoe dan ook met WoW vergeleken worden, en het is dus enorme bullshit te 'eisen' dat mensen het niet over WoW hebben.
1: Art, persoonlijk. Ik hou meer van de wat realistische look. EQ2, AoC..

2: De standaard UI zuigt in beide. Beide hebben UI mods, zijn al paar uit sinds de eerste dag zo'n beetje. Het enige verschil in mods is dingen als threat meter wat niet kan. Vind ik persoonlijk alleen maar goed, threat was zo'n beetje het enige waar je op moest letten met raiden. Ok soms als er in je scherm heel groot een automatische waarschuwing kwam liep je een paar passen opzij. Al die troep heeft raiden in WoW te simpel gemaakt (en blabla je kan kiezen of je het installeert is onzin. Elke redelijke guild eist dat je het gebruikt en ze hebben gelijk ook want het is dan gewoon makkelijk).

Anyway, UI mods: http://aoc.curse.com/downloads/

Afbeeldingslocatie: http://media.curse.com/adjust_images/resize/750x500/129/686.jpg

Mirage UI, 1 van de populaire.

3: Vergelijken is logisch, maar jij noemt hier 2 dingen waarvan 1 persoonlijk is en 1 onzin, aangezien AoC ook custom UI's heeft. Zeg dan iets over het aantal quests (waar gelukkig een patch voor komt), of stats die niet werken (female assassin en dexterity werkt niet, ik kies het wel uit he :P) of skills die niet werken / bugged zijn.

Vergelijkingen en kritiek zijn prima, zo kunnen mensen zelf kijken wat of ze het waard vinden of niet. Maar als je over gfx stijl begint en UI mods zit je niet goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08:02
Verwijderd schreef op zaterdag 07 juni 2008 @ 01:33:
[...]

WoW is de leading MMO, nogal wiedes dat er een vergelijking wordt gemaakt! Niets onzin aan (wat jij zegt lijkt een beeetje op fanboy-ism). Maarrr: dan moet het wel eerlijk gedaan worden, vergelijk dan WoW-vlak-na-eerste-launch met AoC-vlak-na-eerste-launch.
wow zat ook al in de beta fase toen de 1e regel code voor dit spel nog geschreven moest worden.
dus niet eerlijk om dan te zeuren over dingen die nu beter zijn in wow...

kijk naar het potentieel van dit spel. bvb de FFA pvp en enorme sieges (als ze de limit eraf halen) met mamoeten en al :)

wat je wel mag opmerken zijn dingen die al vanaf de release beter zijn aals wow. bvb de quest location indicators op de map. in wow ben je hiervoor afhankelijk van user made plugins (die dus ook vaak oude of verkeerde info bevatten)

ook in pvp merk je dat skill > levels > gear. stuk beter dat de ebayer die een max level toon koopt met de beste epic gear het van iedereen kan winnen die in middelmatige gear rondloopt.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

WoW is de leading MMO, nogal wiedes dat er een vergelijking wordt gemaakt! Niets onzin aan (wat jij zegt lijkt een beeetje op fanboy-ism
). Maarrr: dan moet het wel eerlijk gedaan worden, vergelijk dan WoW-vlak-na-eerste-launch met AoC-vlak-na-eerste-launch.
Precies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

Ik heb het spel geleend van een vriend (in afwachting tot de trial accounts werken). Na een waanzinnig trage installatie (deed er een uur over...) begint hij nu met het downloaden van in totaal zo'n 700 meg aan data. Echt niet cool wanneer je aan Belgische datalimieten vastgeketend zit :(

*edit* update is EINDELIJK compleet. Even opgestart: het geluid bij het introfilmpje stottert enorm :?

[ Voor 15% gewijzigd door boe2 op 07-06-2008 03:07 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

[...]

Eerlijk doe je dus dan ook niet. Eerlijk is tijd, concurrentie en evolutie in de vergelijking meenemen.

Dom voorbeeld, eerste TFT scherm. Het walhala, een plat scherm.. Werd de wereld in geprezen, niemand durfde ooit zo'n 'nieuwe' markt aan te boren. Maar kijk eens rond vandaag de dag op tweakers? 10tallen, mischien wel 100den TFT schermen te koop, elke bied zijn eigen ding op zijn eigen merk.

Wil je een Mass-MMO neerzetten, zal je de concurrentie van vandaag de dag aangaan. Een AoC trekt niet het publiek van Maple, Rose of welke f2p/happy MMO, hun kiezen om op het vlak van WoW te gaan varen. Het 'koopvolk' kijkt niet naar 'hoe wow ooit begon', maar die kijkt hoe wow nu is, en of AoC beter is. Zo niet.. jammer.

Het blijft mij dan ook verbazen dat er steeds wordt gezegt 'het spel is net uit'. Dus? Is GTA4, Cod4, Fifa, of noem alle games maar op, geen 'net uit' spel? Daar leg je hetzelfde bedrag voor neer en draait wel zoals het moet. Natuurlijk, MMO wereld is 'apart', maar dat betekend niet dat ze maar eigen regeltjes mogen hebben en elke lompe fout vrolijk tijdens release erin mogelijk laten zitten. Zoals ik eerder zei, een F2P MMO heeft enorme marges, omdat het gratis is zullen veel mensen diverse bugs etc 'for granted' nemen en rustig doorgaan tot het wel gefixed is. Ook F2P's zijn MMO's waar AoC moet mee concurreren (een PW heeft het bv flink gewonnen van WoW in azie).

AoC/Funcom voelt de hete kolen inmiddels flink, diverse dingen lijken te zijn teruggedraaid (Salvo) en ze gaan meer patches per week doen. Eind van de maand is in zicht, enkel buddy keys hebben ze nog als troef om alle twijfelende mensen alsnog die 15 euro per maand te laten betalen.

Mogelijk zullen veel 'free month' spelers terug keren naar hun oude MMO, of overstappen naar de volgende opkomende MMO. WoW heeft Lichking als troef, draaien veel mensen terug naar WoW en hebben ze een succes met Lichking, heeft AoC weer een misser te pakken. LotR kwam deels op een gunstige tijd uit, dat ze tijd hadden alles correct in orde te maken, maar dit jaar staat bol van de release in MMO-wereld, en imho kan AoC zulke fouten gewoon niet permiteren. Dus zelfs buiten het hele ingame issue of vergelijking te kijken, heeft AoC flink wat te bewijzen in de huidige wereld van mordende concurrentie. En aangezien ze zich op de Mass-MMO richten (met grote falen imho), hebben ze nog een zware tijd tegemoet.

[ Voor 5% gewijzigd door SinergyX op 07-06-2008 02:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dahakon
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-04-2024
[...]

Als je een sport-auto gaat kopen, en je hebt geld voor een ferrari waarvan je weet dat hij perfect werkt (omdat hij al een paar jaartjes op de markt is), ga je dan ook een onbekend merk kopen waarvan bekend is dat deze vele problemen kent die het absoluut een veel irritantere ervaring maken om met de auto te rijden, als die al rijdt? Zelfde geldt voor MMO's. Waarom iets nieuws kopen dat gewoon nog niet werkt, als je iets hebt wat wel werkt. Persoonlijke voorkeur natuurlijk, maar dat maakt het nog niet dat je het niet kunt vergelijken met producten die al iets langer op de markt zijn.

Feit is dat Funcom jaren heeft gehad om te kijken naar hoe WoW de standaard langzaamaan heeft opgeschroefd. Natuurlijk kun je altijd wat problemen hebben bij aanvang, maar als je complete systemen vlak voor launch nog eens compleet overhoop gaat halen, classes merged/dropt en wat al niet in plaats van het bestaande zo fatsoenlijk mogelijk te laten lopen en de 'speciale features' die het spel zo bijzonder maken er ook daadwerkelijk in zou hebben zitten, dan lever je dus linea recta de kwaliteit in die je heden ten dage nodig zult hebben om mensen te blijvend te kunnen binden (fanboys daargelaten natuurlijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loque
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-07-2023

Loque

^^^^^

Weet iemand hoe het kan dat npc's niet praten, ik heb tortage verlaten en sindsdien komt er dus geen spraak meer uit.. alleen de quest tekst :S

I'm not in denial, im just selective in the reality I choose to believe. (Calvin & Hobbes)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kronos1979 schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 14:47:
Ik denk dat dat vanzelf zal komen. Nu zit iedereen in de sfeer van: Hoe zal het met AoC verlopen?

Dus kritiek is bedreigend en gevaarlijk, tot op zekere hoogte, en zeker omdat er nog zoveel kan vallen en staan met AoC (ja, echt zeker weten doet niemand in de community nog natuurlijk, als je objectief bent)..

Zodra het spel en service een gevoel van stabiliteit krijgt, gaat kritiek steeds minder betekenen. Want al het kritiek wat je leest of hoort bij anderen, vertrouw je toch wel op het feit dat het de Devs daar mee aan de slag gaan mits het belangrijk genoeg is..
NU echter, hebben we misschien wel vertrouwen in de Devs, maar dit vertrouwen is nog wankel, het is nog nergens op gestoeld.

Zodra AoC uit de begin periode is zullen de discussies vanzelf aangenamer worden, omdat kritiek gewoon minder zwaar zal wegen. Want dan heeft AoC zich al flink bewezen tegenover een userbase die groot genoeg is.. tot die tijd vermijd ik het posten in fora (/forums, bedankt tuininen :P) over AoC ook, tis de moeite gewoon niet waard; Positief word beantwoord met negatief, en andersom.

Ik speel een spel gewoon om te genieten en vermaakt te worden, als ik me ga ergeren aan dingen ga ik t niet spelen. En alleen al door de irritaties van anderen op bepaalde punten, merk ik dat ik mijzelf er ook aan die punten ga ergeren terwijl ik vanuit mijzelf totaal nergens problemen mee had. Conclusie; Tis maar waar je de aandacht/nadruk voor jezelf op legt, en ik speel om plezier te hebben, dus ik ga liever met mijn aandacht op de punten zitten die ik ook echt superfijn vind in't spel. Als ik die punten niet kan vinden, verkas ik liever naar een ander spel..
\
Het leven is niet perfect, AoC ook niet, maar om daar constant de nadruk voor jezelf neer te leggen maakt het allemaal maar tot een magere ervaring << niet mijn reden voor spelen.

cheers!
Loque schreef op zaterdag 07 juni 2008 @ 09:42:
Weet iemand hoe het kan dat npc's niet praten, ik heb tortage verlaten en sindsdien komt er dus geen spraak meer uit.. alleen de quest tekst :S
Spraak kom je onregelmatig tegen na tortage, dus weinig quests hebben dus spraak.. Dat is ook de bedoeling, ze gaan volgens mij wel spraak geven aan de bestaande quests na tortage, maar dat is een stap voor stap proces.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 07-06-2008 10:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SinergyX schreef op zaterdag 07 juni 2008 @ 02:38:
Mogelijk zullen veel 'free month' spelers terug keren naar hun oude MMO
Mogelijk niet, mogelijk iedereen, mogelijk niemand, mogelijk jij, mogelijk ik, mogelijk enkel de zeurpieten en mogelijk zijn de zeurpieten maar 1/90 van de community of mogelijk zijn de zeurpieten 90/90 van de community, mogelijk [insert logische opeenvolging van bestaande sequence]..
Je weet t niet.
Dus houd je gewoon ff aan de feiten, jij hebt geen betrouwbare statistische gestaafde bronnen dus pretendeer dat ook niet te hebben. Houd het gewoon lekker bij jou eigen mening over wat jij vind en gaat doen en misschien van de mensen die je kent, maar de laat het gros van de mensen even met rust zeg.

..Zucht, mensen met hun analytische neigingen ook, iedereen denkt het allemaal te weten, even hiero de komende tijd van de MMO markt gewoon zitten analyseren, wat een zinloze arrogantie, je bereikt er niks mee anders dat jij je iets beter voelt over jou standpunt tegenover AoC.

Jouw mening die je daar verkondigt, bevestigt enkel je eigen persoonlijke mening over AoC, je hebt helemaal geen feitenkennis over wat het gros gaat doen, of hoe het uberhaupt met AoC verder zal gaan. En om jouw mening kracht bij te zetten hecht je voor jezelf dus meer waarde aan de slechtere scenario´s. Ik zeg niet dat je scenario´s niet kloppen, ze klinken best plausibel, maar zo zijn er andere scenario´s ook die plausibel zijn.

Houd daar gewoon mee op mensen. In dit topic worden niet enkel meningen verkondigt, maar halve propaganda´s man.. Ik bespeur hier een vreselijke overtuigingsdrang als masker voor de onzekerheid (omtrent de meningen/standpunten) die iedereen hier kent in dit topic, en jullie verwachten vrolijk te kunnen discussieren?

Kunnen we dat soort dingen niet gewoon laten rusten? Het is echt onzinnige materie om t over te hebben gewoon. (er zijn meer mensen die deze neiging hebben, deze post is ook zeker ook naar hun gericht).

Kunnen we gewoon niet accepteren dat we niet weten hoe het met AoC zal gaan en dat tijd en FC dat vanzelf aan ons zal laten blijken? Of is onze drang naar arrogantie hier groter als de drang naar normale discussies?

Keuze is aan jullie..

[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 07-06-2008 10:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 07 juni 2008 @ 10:31:
[...]

Mogelijk niet, mogelijk iedereen, mogelijk niemand, mogelijk jij, mogelijk ik, mogelijk enkel de zeurpieten en mogelijk zijn de zeurpieten maar 1/90 van de community of mogelijk zijn de zeurpieten 90/90 van de community, mogelijk [insert logische opeenvolging van bestaande sequence]..
Je weet t niet.
Dus houd je gewoon ff aan de feiten, jij hebt geen betrouwbare statistische gestaafde bronnen dus pretendeer dat ook niet te hebben. Houd het gewoon lekker bij jou eigen mening over wat jij vind en gaat doen en misschien van de mensen die je kent, maar de laat het gros van de mensen even met rust zeg.

..Zucht, mensen met hun analytische neigingen ook, iedereen denkt het allemaal te weten, even hiero de komende tijd van de MMO markt gewoon zitten analyseren, wat een zinloze arrogantie, je bereikt er niks mee anders dat jij je iets beter voelt over jou standpunt tegenover AoC.

Jouw mening die je daar verkondigt, bevestigt enkel je eigen persoonlijke mening over AoC, je hebt helemaal geen feitenkennis over wat het gros gaat doen, of hoe het uberhaupt met AoC verder zal gaan. En om jouw mening kracht bij te zetten hecht je voor jezelf dus meer waarde aan de slechtere scenario´s. Ik zeg niet dat je scenario´s niet kloppen, ze klinken best plausibel, maar zo zijn er andere scenario´s ook die plausibel zijn.

Houd daar gewoon mee op mensen. In dit topic worden niet enkel meningen verkondigt, maar halve propaganda´s man.. Ik bespeur hier een vreselijke overtuigingsdrang als masker voor de onzekerheid (omtrent de meningen/standpunten) die iedereen hier kent in dit topic, en jullie verwachten vrolijk te kunnen discussieren?

Kunnen we dat soort dingen niet gewoon laten rusten? Het is echt onzinnige materie om t over te hebben gewoon. (er zijn meer mensen die deze neiging hebben, deze post is ook zeker ook naar hun gericht).

Kunnen we gewoon niet accepteren dat we niet weten hoe het met AoC zal gaan en dat tijd en FC dat vanzelf aan ons zal laten blijken? Of is onze drang naar arrogantie hier groter als de drang naar normale discussies?

Keuze is aan jullie..
Waar zie jij een analytische statement?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Verwijderd schreef op zaterdag 07 juni 2008 @ 10:31:
Kunnen we dat soort dingen niet gewoon laten rusten? Het is echt onzinnige materie om t over te hebben gewoon.
Misschien moet je zelf eens ophouden hele epistels te schrijven over waarom het zo'n onzin is het over de negatieve aspecten te hebben. Lijkt me een veel beter idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 07 juni 2008 @ 11:12:
Waar zie jij een analytische statement?
Sorry.. :) Ik zou je graag willen helpen aan antwoord, maar ik kan echt niet anders reageren als: Waar zie jij geen analytische statement(/denk-processen)? Tenzij ik deze ochtend de kluts kwijt ben, en dingen compleet verkeerd lees. Als dat zo is neem ik natuurlijk alles terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

"Funcom heeft reeds één miljoen exemplaren van het spel verscheept. Hiermee kent Age of Conan de beste MMO launch sinds World of Warcraft. Age of Conan is ook één van de grootste wereldwijde MMO launches ooit. Funcom hoopt dat het succes blijft duren, maar dat kan alleen de tijd uitwijzen."

gaat best lekker dus.. zal wat terugvallen na de eerste gratis maand denk ik, maar als eenmaal bekend is dat alle bugs etc eruit zijn, zal het aantal snel stijgen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hydra schreef op zaterdag 07 juni 2008 @ 11:13:
Misschien moet je zelf eens ophouden hele epistels te schrijven over waarom het zo'n onzin is het over de negatieve aspecten te hebben. Lijkt me een veel beter idee.
Hee hydra :D..

Als jij goed gelezen hebt, had mijn post een relevantie tot het voorspellen van AoC´s toekomst.. Niet ten opzichte van negatieve meningen, maar eerder ten opzichte van evt negatieve toekomsten, wat totaal iets anders is. Ik maak hier dus een compleet ander punt, een punt over het nut over het proberen te voorspellen..
Vraag me af hoe je dat over het hoofd hebt kunnen zien, misschien staan mijn posts je niet aan en laat je jouw mening over mij jouw leesvaardigheid beinvloeden? Bedankt en tot de volgende keer :P.

Edit: Oh en voor volgende keer:
Ik mag gerust discussieren over het nut om over dat onderwerp te discussieren. Als je niet mee wilt doen is dat jouw keuze.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 07-06-2008 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyTrip
  • Laatst online: 17:09

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Vergeet niet dat veel mensen klagen omdat ze er zo op gehoopt hadden dat de basiselementen van het spel gewoon goed werken. Met 400k spelers waarvan er wellicht nog een paar 100k bijkomen is AoC een prima levensvatbare mmog. Het is alleen bij lange na niet wat men had gepretendeerd.
En ze hadden wel degelijk naar WOW moeten kijken. Handige UI dingetjes er from scratch inbouwen is veel efficienter dan het later pas doen. Les 1 in softwareontwikkeling: hoe vroeger je iets doet, hoe minder kosten en kans op fouten achteraf.

Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flyduck
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-03 13:37
Waar is de tijd gebleven dat er nog eens screenshots werden gepost??

Zijn er mensen die deze regel lezen? Graag terugkoppeling gewenst (onopvallend)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProgrammerX
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 26-02-2021
Heeft iemand suggesties waar ik hem nog kan bestellen ? Ik had zoiets meegekregen dat ie was uitverkocht in de Benelux maar ik heb nog hoop dat iemand misschien weet waar ze nog voorraad hebben :)

Een aantal webwinkels waar ik normaal bestel hebben het over 1-2 weken en zelfs 2-3 sommige :( Komt dinsdag m'n nieuwe comp binnen kan ik hem niet spelen :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loque

Loque

^^^^^

Klopt het dat na tortage de npc's niet meer praten.. dus alleen tekst quests?

en waar kun je eigenlijk je feats veranderen?

[ Voor 24% gewijzigd door Loque op 07-06-2008 11:29 ]

I'm not in denial, im just selective in the reality I choose to believe. (Calvin & Hobbes)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ProgrammerX schreef op zaterdag 07 juni 2008 @ 11:26:
Heeft iemand suggesties waar ik hem nog kan bestellen ? Ik had zoiets meegekregen dat ie was uitverkocht in de Benelux maar ik heb nog hoop dat iemand misschien weet waar ze nog voorraad hebben :)
Oh wow.. dat is snel gegaan, een week geleden kreeg ik em nog binnen 24 uur binnen, via Bol.com. Misschien kan je winkels afgaan? (ja ik vind dat tegenwoordig ook niks meer :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Loque schreef op zaterdag 07 juni 2008 @ 11:28:

ja dat klopt, gaan ze nog veranderen..
en feats veranderen kan bij feats trainer, kost wel wat..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loque

Loque

^^^^^

ProgrammerX schreef op zaterdag 07 juni 2008 @ 11:26:

Een aantal webwinkels waar ik normaal bestel hebben het over 1-2 weken en zelfs 2-3 sommige :( Komt dinsdag m'n nieuwe comp binnen kan ik hem niet spelen :'(
Gister in de stad gekocht, 2 stuks (ook voor een vriend 1) waren de laatste twee en ik had eigenlijk alle multimedia winkels wel gehad zo'n beetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Visgek82
Loque schreef op zaterdag 07 juni 2008 @ 11:28:

Ja, ze praten na tortage nog maar sporadisch, en dat vond ik toch erg jammer, de voice acting vond ik best goed. mensen zeggen dat je alleen spraak krijgt bij core quests, echter kreeg ik in tortage bij elke onzinnige quest die nergens wat mee te maken had spraak.

Had ook wel verwacht met 2 dvd's vol en een elle lange installatie dat alle npc's wel spraak zouden hebben.

Dit lijkt dus meer op de game voller te laten lijken dan het is (i.e in het begin).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Visgek24 schreef op zaterdag 07 juni 2008 @ 11:34:
Had ook wel verwacht met 2 dvd's vol en een elle lange installatie dat alle npc's wel spraak zouden hebben.

Dit lijkt dus meer op de game voller te laten lijken dan het is (i.e in het begin).
Denk dat wij de grootte in GB aan graphics nogal onderschatten :P..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Flyduck schreef op zaterdag 07 juni 2008 @ 11:26:
Waar is de tijd gebleven dat er nog eens screenshots werden gepost??
Ik heb dit gedrocht van een spel snel van mijn pc verwijdered dus aan screenshots kan ik je helaas niet helpen :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rynji
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19-08 19:19
Interessante post :)
ik heb nu een Guardian en bevalt me heel goed :)
Je kan goed questen en overleven en het is gewoon leuk dat je ook de zwaarste armors kan dragen :)

5800X3D - RTX3080 - 1440p 240Hz OLED Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeepSeven
FunkyTrip schreef op zaterdag 07 juni 2008 @ 11:19:
Vergeet niet dat veel mensen klagen omdat ze er zo op gehoopt hadden dat de basiselementen van het spel gewoon goed werken. Met 400k spelers waarvan er wellicht nog een paar 100k bijkomen is AoC een prima levensvatbare mmog. Het is alleen bij lange na niet wat men had gepretendeerd.
En ze hadden wel degelijk naar WOW moeten kijken. Handige UI dingetjes er from scratch inbouwen is veel efficienter dan het later pas doen. Les 1 in softwareontwikkeling: hoe vroeger je iets doet, hoe minder kosten en kans op fouten achteraf.
Wat had men 'gepretendeerd' dat het zou zijn dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Boeboe schreef op zaterdag 07 juni 2008 @ 02:21:
Ik heb het spel geleend van een vriend (in afwachting tot de trial accounts werken). Na een waanzinnig trage installatie (deed er een uur over...) begint hij nu met het downloaden van in totaal zo'n 700 meg aan data. Echt niet cool wanneer je aan Belgische datalimieten vastgeketend zit :(

*edit* update is EINDELIJK compleet. Even opgestart: het geluid bij het introfilmpje stottert enorm :?
Ik zag hier nog geen antwoord op. Het geluid stottert inderdaad op een groot aantal computers tijdens de intro-filmpjes. Bij mij doet mijn XP systeem het ook maar mijn Vista systeem niet terwijl ze beide bijna dezelfde X-Fi geluidskaart hebben. Ik denk driver probleempje of klein foutje in het spel, maar kom je verder helemaal niet meer tegen. Is dus wel mee te leven :Y)

Ik heb trouwens gister een nieuw karakter gemaakt. Ik was mijn lvl40 barbarian even zat en het was gister zo verschrikkelijk druk in Field of the Dead, als er zoveel mensen rondrennen en 3 mensen op dezelfde mobs staan te wachten is de sfeer redelijk weg.

Maar ik heb dus een demonologist gemaakt. Ben nu level10 dus kan er nog niet zoveel over vertellen maar tot nu toe vind ik het een leuk karakter. Voelt nu (nog) leuker aan dan mijn lvl20 tempest of set. Ik moest natuurlijk weer een female char maken en... die pet... dat had anders gemogen :P Wat ik ook wat gek vond is dat de pet-abilities geen key-bindings hebben. Die heb ik dus gelijk maar hetzelfde ingesteld als in een of ander willekeurig spel met orcjes en elfjes ( :P ). CTRL-1 tot 3 dus. Maar nu heb ik de shields niet meer gekeybindt. Is er iemand die dat ook werkelijk gebruikt, het verplaatsen van je shields?
Pagina: 1 ... 5 ... 12 Laatste

Dit topic is gesloten.