[MMORPG]Age of Conan: Hyborian Adventures Deel 4 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 12 Laatste
Acties:
  • 50.446 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook wel leuk is dat wanneer je level up gaat, quest complete, paar items oppakt enz allemaal tegelijk je hele main scherm volgespamt word met on screen messages. Die balkjes hadden best wat kleiner gemogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loadichus
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 01-06-2021
Ik denk dat ik stop met AoC .... ik heb gewoon niet de motivatie om verder te levelen dan mijn huidige level 21. op een of andere manier trekt het mij niet aan.

Is er uit ervaring echt een groot verschil tussen de eerste levels en de latere levels.... zodat ik het nog echt een kans moet geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:10

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Verwijderd schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 11:10:
Het grootste deel van de feats zijn inderdaad niet echt spannend. Maar op de latere levels zijn er feats die grote invloed kunnen hebben. Bij mijn ToS kwam het pas echt op gang toen ik 20 punten in een tree had zitten. Het is een beetje zoals bij WoW, je moet eerst door de niet zo beste talents heen om bij de goede te okmen.
Het is alleen jammer dat je bij heel veel feats geen informatie krijgt wat het preciese effect is.
Meestal pas als je 1 punt erin zet zie je wat het effect is, soms weer een feat puntje verspilt :P
Loadichus schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 11:16:
Is er uit ervaring echt een groot verschil tussen de eerste levels en de latere levels.... zodat ik het nog echt een kans moet geven?
Later ben je bijna verplicht parties te vormen, maar de manier van quests icm party (click quests gaan per persoon, dus bv ymir statues moet je met party van 6 dus 36 statues aanklikken..) werkt gewoon niet lekker. Te vaak is het 1 quest en iedereen stopt weer. Ga je dood zonder iemand die kan rezzen mis je 9/10 de 'boss kill' door het bagger eind lopen, ben je dood en boss gaat neer mis je die ook.

Ik zal de maand uitspelen en ook stoppen, het hele class/feats/combat is niet echt mijn ding meer.

[ Voor 37% gewijzigd door SinergyX op 05-06-2008 11:23 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-09 14:38

Damian

Insane Obtrusion

grrr, ik twijfel, ik wil hem wel proberen, maar ik ga hem nog niet kopen!

Iemand enig indicatie wanneer trail versies beschikbaar komen?

Ik hoorde ook dat bij de collectors edition wel buddy keys zitten(5 stuks).

Iemand hier die er 1 kan missen?

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dakreal
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 02-10-2023
Loadichus schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 11:16:
Ik denk dat ik stop met AoC .... ik heb gewoon niet de motivatie om verder te levelen dan mijn huidige level 21. op een of andere manier trekt het mij niet aan.

Misschien vind je je class gewoon niet aantrekkelijk genoeg om verder te spelen.. zijn er nog 11 over.. dus try your luck ;-)

Specs - Q9550 Cooled with CM V8 @ 3.6 Ghz, Kingston HyperX 8gb, MSI GTX660 Ti Power Edition, Samsung 128GB SSD 830 series.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kroga
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11-09 14:42
Hydra kun je aub in de TS toevoegen dat er nog geen buddy keys in gebruik zijn omdat de servercapaciteit dit niet toelaat? Dit beantwoord ook meteen Damian zijn vraag. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren level 30 bereikt :). Zit op de rp-pvp server, en heb nu 3 namen op mijn "kill" lijst staan, in 30 levels dus maar 3 keer geganked, dus door een veeeeeeel hogere speler aangevallen terwijl ik al met een npc in gevecht was. geen idee of dit veel of weinig is, ik vind het personlijk wel meevallen.

Naast deze 3 gevechten ben ik ook 1 keer aangevallen door een tegenstander in dezelfde levelrange, spijtig voor hem , hehehe PoM ftw !

Zelf zoek ik de pvp niet op, ben niet vijandig ingesteld. ( ben een healer, niet een killer ;) ). Het is wel jammer dat ik andere mensen niet kan healen, ik snap wel waarom niet, maar het is toch een gemis. Zo was ik gisteren in gevecht met een npc, en deed mijn area attack/knockback, komt er net een 6 levels lager vrouwtje langslopen, die dus ook door mijn knockback werd geraakt, en er hierna zo snel mogelijk vandoor ging.... dus ik snel een tell gestuurd dat mijn aanval niet op haar was gericht.

Was bijna per ongeluk een ganker geworden :'(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dakreal
Verwijderd schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 11:36:
Gisteren level 30 bereikt :). Zit op de rp-pvp server, en heb nu 3 namen op mijn "kill" lijst staan, in 30 levels dus maar 3 keer geganked, dus door een veeeeeeel hogere speler aangevallen terwijl ik al met een npc in gevecht was. geen idee of dit veel of weinig is, ik vind het personlijk wel meevallen.

Naast deze 3 gevechten ben ik ook 1 keer aangevallen door een tegenstander in dezelfde levelrange, spijtig voor hem , hehehe PoM ftw !

Zelf zoek ik de pvp niet op, ben niet vijandig ingesteld. ( ben een healer, niet een killer ;) ). Het is wel jammer dat ik andere mensen niet kan healen, ik snap wel waarom niet, maar het is toch een gemis. Zo was ik gisteren in gevecht met een npc, en deed mijn area attack/knockback, komt er net een 6 levels lager vrouwtje langslopen, die dus ook door mijn knockback werd geraakt, en er hierna zo snel mogelijk vandoor ging.... dus ik snel een tell gestuurd dat mijn aanval niet op haar was gericht.

Ganken is iemand bewust aanvallen die eigenlijk grijs voor je is. Aangezien jij met een mob in combat was kwam diegene gewoon te dichtbij eigen fout :P

Zo was ik laatst een ganker aant terug pakken.. kwam er een lvl laag hem helpen.. tja.. das dan toch echt zijn probleem.

Specs - Q9550 Cooled with CM V8 @ 3.6 Ghz, Kingston HyperX 8gb, MSI GTX660 Ti Power Edition, Samsung 128GB SSD 830 series.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SpoTs schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 11:40:
Ganken is iemand bewust aanvallen die eigenlijk grijs voor je is. Aangezien jij met een mob in combat was kwam diegene gewoon te dichtbij eigen fout :P

Zo was ik laatst een ganker aant terug pakken.. kwam er een lvl laag hem helpen.. tja.. das dan toch echt zijn probleem.
Hehe, ja, dat weet ik ook wel, maar toch voelt het niet fijn om iemand zoveel levels lager om te brengen, ook al gaat het per ongeluk of doordat de ander niet goed oplet. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dakreal
Verwijderd schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 12:02:
[...]

Hehe, ja, dat weet ik ook wel, maar toch voelt het niet fijn om iemand zoveel levels lager om te brengen, ook al gaat het per ongeluk of doordat de ander niet goed oplet. O-)
Misschien ben je gewoon teveel een care-bear voor een PvP server :p ik gank ook eigenlijk nooit.. maar als het perongeluk een keer gebeurt.. tja.. erg vervelend.

Hoop dat ik binnenkort weer is lekker de tijd heb om het fatsoenlijk te spelen :S zit de laatste tijd echt met tijd te prutten.. en voor 30 minuten AoC heeft geen nut :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SpoTs schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 12:06:
[...]

Misschien ben je gewoon teveel een care-bear voor een PvP server :p ik gank ook eigenlijk nooit.. maar als het perongeluk een keer gebeurt.. tja.. erg vervelend.

Hoop dat ik binnenkort weer is lekker de tijd heb om het fatsoenlijk te spelen :S zit de laatste tijd echt met tijd te prutten.. en voor 30 minuten AoC heeft geen nut :/
haha, ja ik weet t....ben ook niet een echte pvp'r. Daarom was ik ook op de rp-pve server begonnen :D, maar daarover heb ik al teveel gesproken, lol.

Maar ik geloof best dat er in Conan tijd genoeg mensen rond zouden lopen die niet de neiging hebben om ieder levend wezen dat voor hun loopt om te brengen. Dan zou er namelijk weinig overblijven 8)7. Ik speel gewoon vreedzaam, en probeer zo min mogelijk mensen te doden ;). Het pvp gebeuren maakt het alleen wel iets realistischer.

Maar mijn PoM is allesbehalve underpowered dus als er iemand vervelend komt doen, kan hij/zij de bal terugverwachten :*) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SpoTs schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 11:40:[...]
Ganken is iemand bewust aanvallen die eigenlijk grijs voor je is.
Ganken is iemand aanvallen die in een situatie is dat hij/zij nooit effectief kan terug vechten. Bijvoorbeeld als iemand veel levels lager is, maar ook als iemand met mobs aan het vechten is of iemand met 3 vs 1 ganken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4th
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 02-08 10:49

4th

zo, hier net de lvl70 bereikt, maar man wat zijn de 2h barb skills van lvl70 klote, 15 sec,,,

hier bijna bezig met tier 3 gatheren aangezien je die extreem veel nodig hebt voor guild city. moet nog steeds mijn jobquests doen (armorsmith) maar doe ik later wel als ik me verveel, zit nu in atzel en moet nog voor 2de maal naar thunder river voor dat eiland. daarna maar eens jobq :P

momenten van verveling, 58 (na mountains quests) tot aan 60, verder mezelf goed vermaakt met gatheren oa, droppen leuke spullen van jealous prospectors ed, 90% groen, 50% bruikbaar door mezelf of guild.

@local... kom je nog eens online? :P

Blij met weinig maar weinig blij | D3 <SG>Fourthaarts | Uplay x4thx | BDO family Aarts |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaluro2
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 14-01-2024

kaluro2

Kaluro.650

Verwijderd schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 14:01:
Ik ben vandaag level 40 geworden :D Sow de laatste paar levels in de 30 zijn wel moeilijk te halen. Weinig quests en aardig wat quests bugged :( Daardoor moest ik me laatste levels grinden maar eindelijk gehaalt!
Dan zat je in de verkeerde areas te kijken, er zijn zat quests rond dat level!

Pro streaming - www.twitch.tv/kaluroo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaluro2

kaluro2

Kaluro.650

Verwijderd schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 12:17:
\

Maar mijn PoM is allesbehalve underpowered dus als er iemand vervelend komt doen, kan hij/zij de bal terugverwachten :*) .
PoM gaat binnen 10 sec. dood door een barbarian zonder dat hij/zij ook maar iets terug kan doen, ik zou de PoM toch tamelijk underpowered noemen. ze gaan nog sneller dood als de barbarian de 3 min CD skill "No escape' gebruikt. ( 6x 150-200 dmg; en je bent ondertussen stunned)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Zojuist mn subscription gecancelled. Ik maak de 30 dagen vol tot eind juni en daarna zie ik wel wat de status is van de vele vele vele item- en gameplay bugs.

Hoe meer ik er nu over lees, des te meer spijt ik krijg dat ik het al direct gekocht heb.

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaluro2

kaluro2

Kaluro.650

redfoxert schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 13:00:
Zojuist mn subscription gecancelled. Ik maak de 30 dagen vol tot eind juni en daarna zie ik wel wat de status is van de vele vele vele item- en gameplay bugs.

Hoe meer ik er nu over lees, des te meer spijt ik krijg dat ik het al direct gekocht heb.
heb je WoW tijdens launch gespeeld? De 1.00 launch, niet de 1.3
De 1.0 launch was in america, de game kwam pas later uit in europa ( 1.3 ).

Nou ik kan je vertellen dat de interface echt om te huilen was, eveneens de server stabiliteit en vooral de graphics. Om over de missende content en vele bugs maar te zwijgen

Ik weet niet wat jouw "standards" zijn als het op MMO's aankomt, maar AoC is 1 van de betere games die zo goed zijn tijdens launch.

Als de 4 jaar oude WoW, of 5 jaar oude lineage 2 of eve online jouw :"standards" zijn, dan ga je toch gezellig die spelen, die hebben 4-5 jaar gehad om te evolueren in wat ze beloofd hebben.

je vind de opzet van ee ngame goed, of je vind het niks, als je Age of Conan nu niks vind, dan vind je het over een jaartje als alles gepatched is nog steeds niks.

AoC heeft het zeer goed gedaan tijdens launch, en de patches komen ook vliegensvlug, je hoort mij niet klagen, ik ga mijn conqueror verder spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-08 17:09
SpoTs schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 11:00:
Dat lijkt me erg lastig, het probleem is dat je hier een actieve combat heb waardoor je dus knoppen in moet drukken. Dit houdt dus in dat als jij aan het typen bent in combat je mooi al je combo hotkeys in je chatbar krijgt.. Ik vind dit wel een goede oplossing op zich.
Ik kon in WoW prima m'n knoppen aanklikken en ondertussen typen. In AoC verliest je chatscherm dan de focus, dus moet je na iedere klik weer het chatscherm aanklikken, en dat werkt niet lekker.

Dus nee, da's niet lastig, da's gewoon een voorbeeldje simpelweg WoW kopieren :)
SinergyX schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 11:18:
Het is alleen jammer dat je bij heel veel feats geen informatie krijgt wat het preciese effect is.
Meestal pas als je 1 punt erin zet zie je wat het effect is, soms weer een feat puntje verspilt :P
Sowieso is het gebrek aan info een beetje een misser. Ik had voordat ik WoW ging spelen al helemaal m'n character uitgepland wat betreft talents en professions enzo, maar dat kan in AoC niet omdat gewoon niet duidelijk is wat je wel en niet kunt kiezen, en tot welke zaken je toegang hebt. Je kunt nieteens zien wat je met je professions kunt maken voordat je er een gekozen hebt, en da's gewoon info die je online moet kunnen hebben. Ik mis Thottbot e.d. ook enorm voor AoC.
Kroga schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 11:28:
Hydra kun je aub in de TS toevoegen dat er nog geen buddy keys in gebruik zijn omdat de servercapaciteit dit niet toelaat? Dit beantwoord ook meteen Damian zijn vraag. ;)
Will do.
Verwijderd schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 11:36:

Heh, heb hetzelf een paar keer gehad, dat lowbies door m'n stormfield liepen bijvoorbeeld. En een keer gehad dat ik een serie grey mobs moest killen voor een quest. Ik was level 38, komt er een level 20 op die mob afrennen terwijl ik net Lightning Strike afcast. POOF! Zowel de mob als de lowbie geoneshot. Maar even een tell gestuurd dat het niet de bedoeling was, maar dat hij iets voorzichtiger moest zijn in de buurt van m'n mobs :)
kaluro2 schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 12:54:
PoM gaat binnen 10 sec. dood door een barbarian zonder dat hij/zij ook maar iets terug kan doen, ik zou de PoM toch tamelijk underpowered noemen. ze gaan nog sneller dood als de barbarian de 3 min CD skill "No escape' gebruikt. ( 6x 150-200 dmg; en je bent ondertussen stunned)
In PvP zijn er een aantal classes die andere classes gewoon kunnen oneshotten, Barb en HoX bijvoorbeeld, op dit moment is er wat dat betreft geen balance omdat je van je items erg weinig HP krijgt, en er genoeg attacks zijn die erg veel damage doen. Ik crit zo 1200 op m'n LS, en da's ook ongeveer m'n HP. Als ik iemand in z'n rug aanval is het Column > Cobra Stare > LS crit, en dan zijn de meeste niet-soldier classes ook weg. De verhouding damage/HP is op dit moment scheef.

P.s. als je op meerdere posts reageert is het op GoT gebruikelijk dat je die in 1 reply zet, dus je eigen post ff edit.
kaluro2 schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 13:09:
Ik weet niet wat jouw "standards" zijn als het op MMO's aankomt, maar AoC is 1 van de betere games die zo goed zijn tijdens launch.
Een helebult dingen werken gewoon niet, dus nee, sorry, ik ben het hier absoluut niet mee eens. Je kunt veel zeggen van WoW, maar zaken als gathering e.d. werkten wel gewoon, en er waren in de beta al genoeg quests om zonder grinden naar 60 te komen.

[ Voor 6% gewijzigd door Hydra op 05-06-2008 13:12 ]

https://niels.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryatzu
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 12-09 22:48
Ik heb er ook al spijt van, ik ben maar weer terug gegaan naar Vanguard die zopjusti GU5 heeft!
AoC is 1 grote flop, alles is instanced, guildwars meets WoW?

Bugs bugs bugs, de game mocht gewoon niet uitkomen zonder er een grote schaal aan bugs waren gefixed en dan heb ik het nog geneens over de perfomance, slecht slecht slecht.

Grootste flop game van het jaar, en toch kopen mensen deze game, waarom? Omdat mensen wachten op nieuwe mmo's en de tijd willen doden met andere, ook wel, over 6 maanden is de game dood.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Ryatzu schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 13:11:
Grootste flop game van het jaar, en toch kopen mensen deze game, waarom? Omdat mensen wachten op nieuwe mmo's en de tijd willen doden met andere, ook wel, over 6 maanden is de game dood.
Dat is nogal overdreven. AoC is gewoon te vroeg gereleased omdat Funcom geen andere keuze had, ze waren financieel over de kop gegaan als ze niet gereleased hadden. AoC heeft genoeg potentie, en het is voorbarig te zeggen dat de game over 6 maanden dood is.

[ Voor 9% gewijzigd door Hydra op 05-06-2008 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryatzu
Plannen is de sleutel, natuurlijk gaat niet alles zoals geplanned, dat zien we vaken met mmo' s.
Maar toch, de game heeft TE veel bugs en performance problemen. Hierdoor ben ik al afgehaakt, maar komt ook door de setting, instanced.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4ourty2
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Ik heb er ook al spijt van, ik ben maar weer terug gegaan naar Vanguard die zopjusti GU5 heeft!

Bugs bugs bugs, de game mocht gewoon niet uitkomen zonder er een grote schaal aan bugs waren gefixed en dan heb ik het nog geneens over de perfomance, slecht slecht slecht.

Dat geloof ik niet.
Age of conan is gewoon een goede game en de stijl bevalt mij heel erg. En welke betere mmo komt over 6 maanden? Toch geen warhammer online heb je gezien hoe sloom die battles zijn. Ik weet nog dat WoW ook erg slecht speelbaar was bij de launch en ook full of bugs. Als je bugvrij wil spelen wachten dan een half jaartje dat is standaard zo bij alle mmo's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryatzu
UlyssesNL schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 13:15:
[...]

Dat geloof ik niet.
Age of conan is gewoon een goede game en de stijl bevalt mij heel erg. En welke betere mmo komt over 6 maanden? Toch geen warhammer online heb je gezien hoe sloom die battles zijn. Ik weet nog dat WoW ook erg slecht speelbaar was bij de launch en ook full of bugs. Als je bugvrij wil spelen wachten dan een half jaartje dat is standaard zo bij alle mmo's.
Ik zit zelf in de warhammer beta, en de combat is echt niet sloom, even snel als AoC.
Je denkt dat het sneller is omdat je nu zelf met je zwaard kan zwaaien (niet echt zelf, het blijft een button bash).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dakreal

Mooi als je het zo een grote flop vind ;-) hoef je hier ook niet meer te posten.

Edit: Performance is trouwens prima hoor.. we kunnen niet allemaal rekening houden met brakke pc's. Er staat op de doos wat voor pc je nodig heb om dit te spelen.. voldoe je daar niet aan moet je ook niet gaan huilen dat er slechte performance is :/

Hoop dat ik vanvaond de lvl 35 kan halen.. en dan ergens dit weekend misschien naar lvl 40.. kan ik eindelijk die Rhino mount eens equippen -_-

edit 2: @ hieronder = Signed

[ Voor 13% gewijzigd door Dakreal op 05-06-2008 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaluro2

kaluro2

Kaluro.650

Hydra schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 13:10:
P.s. als je op meerdere posts reageert is het op GoT gebruikelijk dat je die in 1 reply zet, dus je eigen post ff edit.
I know, foutje van mijn kant. Mistakes do happen.
Een helebult dingen werken gewoon niet, dus nee, sorry, ik ben het hier absoluut niet mee eens. Je kunt veel zeggen van WoW, maar zaken als gathering e.d. werkten wel gewoon, en er waren in de beta al genoeg quests om zonder grinden naar 60 te komen.
En dergelijke? Crafting professions waren bugged, er waren BARWEINIG quests en al de end-game dungeons zijn er later ingepatcht. Ik kan de WoW patchlog wel even tevoorschijnhalen als je wilt? ;) kun je zien hoeveel er bugged was.

Er waren bij lange na niet genoeg quests om tot 60 te komen, tijdens de release.

Maar jij hebt de 1.00 release dus gespeeld? of de 1.3?

Bugs? ik heb een drietal MMO's tijdens launch gespeeld, en age of conan is een van de betere launches, heerlijk hoe stabiel de servers zijn.

Character balance zuigt, vanaf level 55+ zijn er te weinig quests en er moet het nodige getweakt worden aan buffs/debuffs maar afgezien van dat is dit toch een zeer geslaagde launch.

Jij zegt dat het een grote flop is, en als enige reden geef je "instances", dat het niet jouw persoonlijke voorkeur is maakt het nog geen flop.

Over 6 maanden is deze game grotendeels gepatcht als het zo door gaat, en wordt evolueerd het tot uiteindelijk een echte WoW killer, met een meer mature player base dan WoW :)

Slechte performance? voldoe je wel aan de minimum systeemeisen?
ik heb een mid end systeem:

Coolermt rrealpower 550w
Asus p5b deluxe
Core 2 duo e6600 2.40ghz @ 3.20ghz (b2 revisie blehh )
8800gt 600/900 @ 720/1001
4gb kingston 800mhz 4-4-4-12 DDR2 geheugen (4x 1024mb)
2x 750gb seagate 7200.11 raid 0

en ik draai de game op high met zo nu en dan een fps drop naar 30, maar meestal zit ik boven de 40-50 fps.

nou weet ik dat 40 fps niet echt geweldig is maar als je naar al dat grafisch geweld kijkt op je scherm vind ik dat ZEKER wel redelijk voor een mid end systeempje.
Ryatzu schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 13:17:

Ik zit zelf in de warhammer beta, en de combat is echt niet sloom, even snel als AoC.
Je denkt dat het sneller is omdat je nu zelf met je zwaard kan zwaaien (niet echt zelf, het blijft een button bash).
Liever een knopje indrukken waarbij je tevens zelf de richting van de attack aan kan geven, dan helemaal niks hoeven te doen ;)

Trouwens, alles bestaat uit op knopjes drukken bij MMOs dus je zou alles een button bash kunnen noemen.
Je moet herhaaldelijk op dezelfde knoppen drukken, dus wordt het een insta button bash, dat zal bij warhammer online niet veel anders zijn. Het grootste verschil is nog dat je bij warhammer maar 1 knopje hoeft in te drukken en voila de skill wordt uitgevoerd, waarbij je bij AoC nog interactief bezig bent om zelf de combo tot uitvoeren te brengen door in de juiste richting met je zwaard te meppen.

AoC is zo ver mogelijk weg van "automatisering" as possible, denk bij automatisering aan auto-attack, of gewoon op een hotkey drukken om een skill uit te voeren etc.

Dat geeft gelijk het gevoel alsof JIJ de character bent, en niet een of andere gast achter een schermpje die door middel van drukken op knoppen je character in zijn oor fluistert wat hij moet doen.

je voelt alsof je zelf de character bent, en niet alsof je een god bent die boven de speelwereld hangt.

[ Voor 22% gewijzigd door kaluro2 op 05-06-2008 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryatzu
Een wow killer wordt het niet, lich king slaat 2x zo hard terug.
Mature.... dat valt nog wel te bezien.

Mensen zeggen dat het een vernieuwend vechtsysteem is, dat is het helaas niet. Je hebt alleen meer keuzen hoe je gaat slaan.

Ik had lievergehad dat je je zwaard door middel van je muis kon besturen.
Zoals ik al zij de game is niet voor mij, zodra een instance vol is wordt er een nieuwe (2e) instance aangemaakt voor de overige spelers.

Ik ben zelf programmeur en ik zie hier zelf het nut niet van in, het enigste voordeel is dat de fps lager wordt vanwege minder spelers in beeld....

Ik hou wel op want dit gaat mij te veel tijd kosten over niks.

[ Voor 95% gewijzigd door Ryatzu op 05-06-2008 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dakreal
Ryatzu schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 13:30:
Ga is ff weg met die nutteloze opmerkingen :S Volgens mij moet jij even naar Het Grote World Of Warcraft Topic - Deel 159 en hier lekker verder babbelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Niet online
kaluro2 schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 13:09:
[...]

heb je WoW tijdens launch gespeeld? De 1.00 launch, niet de 1.3
De 1.0 launch was in america, de game kwam pas later uit in europa ( 1.3 ).

Nou ik kan je vertellen dat de interface echt om te huilen was, eveneens de server stabiliteit en vooral de graphics. Om over de missende content en vele bugs maar te zwijgen

Als de 4 jaar oude WoW, of 5 jaar oude lineage 2 of eve online jouw :"standards" zijn, dan ga je toch gezellig die spelen, die hebben 4-5 jaar gehad om te evolueren in wat ze beloofd hebben.

je vind de opzet van ee ngame goed, of je vind het niks, als je Age of Conan nu niks vind, dan vind je het over een jaartje als alles gepatched is nog steeds niks.

AoC heeft het zeer goed gedaan tijdens launch, en de patches komen ook vliegensvlug, je hoort mij niet klagen, ik ga mijn conqueror verder spelen.
Nope, ik heb de 1.2.1 gespeeld die in de EU de release versie was. Sterker nog, heb nog een deel van de Open Beta gespeeld, dus 1.2.0 volgens mij. Zie ook http://www.wowwiki.com/Patch_1.2.1

Anyway ... het spel heeft voor mij voorlopig afgedaan. De bugs en issues die ik zelf tot nu toe ben tegen gekomen zijn voor mij game breaking. Dat jij er plezier in hebt is je goed recht, ik erger me dr dood aan. GL & HF zou ik dan maar zeggen :D

Eind juni loopt mn subscription af, ik zie dan wel wat er nog van terecht gekomen is.

Wat iemand eerder ook al zei, dat hele instanced gebeuren is mij ook een enorme doorn in mijn oog. Ik raak compleet de draad kwijt en zie onderhand het verschil niet meer tussen een "echte" instance en de normale wereld. Sowieso heb je later in het spel ook nog "dungeons" die niet private zijn. Ben je lekker met je groepje een zooi mobs aan het afslachten, komt er een lvl 70 voorbij rennen die de boss voor je neus omlegt en het geld en de items meeneemt voor de vendor omdat ie gold nodig heeft .... nee dank je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kronos1979
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 20-08 13:52
- Bepaalde crafting werkte niet bij de release op de US servers
- Open en Closed Beta gingen beiden tot maximaal level 30 bij de WoW US release
- Serverstability was een regelrechte ramp (ik heb die eerste maand US release meerdere dagen tegoed gekregen omdat de server er soms 5!!! dagen achter elkaar eruit lag, dus zonder online time)
- Thottbot en dergelijke waren bij de US release nog niet aanwezig, informatievoorziening met betrekking tot talents ook niet (alles moest nog uitgeprobeerd worden).
- GM's waren ook in de begindagen van WoW erg beperkt beschikbaar
(lijst kan nog uitgebreid worden op verzoek, maar onderstaand punt zal duidelijk zijn nu)

Mijn punt is als volgt: US release van WoW is vergelijkbaar met deze release van AoC.
Alle punten die als voornaamste kritiek geleverd worden op de release van deze game waren op het moment van de US release van WoW ook aanwezig. Vergelijkingen met hoe vloeiend WoW in de begindagen waren gaan dus niet op, je hebt het dan waarschijnlijk over de EU release. Als je de EU release wilt vergelijken met AoC dan zul je nog 2~3 maanden geduld moeten hebben en dan pas voor de eerste keer inloggen binnen AoC.

Ik heb me uitermate goed vermaakt met WoW (US release / Beta / EU release) inclusief bugs.
Ik vermaak me uitermate goed met AoC inclusief bugs.

Dit zijn de risico's als je een MMORPG vanaf het begin speelt. Accepteer het of log pas over 2~3 maanden opnieuw in.

PSN RobinNova

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaluro2

kaluro2

Kaluro.650

we'll see about that.
Zodra Aoc helemaal gepatcht is op het nivea dat hij zou moeten zitten, zullen er zeer geavanceerde pvp battles plaats vinden die zo dynamisch als het maar zijn kan zijn, bij WoW is pvp redelijk simplistisch en statisch en moeten ze het hebben van scripted PvE.

AoC wordt een no-nonsense pvp game waarbij de hardcore gamers met een goeie rig en mature houding waarschijnlijk merendeel van de userbase uit gaan maken, dat trekt zeker andere players aan dan WoW. AoC zal zeker niet falen en ook zeker weinig tot geen mensen verliezen aan WotLK expansion.

Give it some time :)

Op welke server speel je trouwens?

ik ben "kaluro" op battlescar
Ik had lievergehad dat je je zwaard door middel van je muis kon besturen.
Je bedoeld, UL meppen op linkermuisknop, UR meppen op rechtermuisknop, M meppen op scrollwheel en LL en LR meppen op de desbetreffende zijknoppen?

Of bedoel je dat je net zoals bij de Wii, je muis wilt bewegen en dan een slash beweging maakt?

edit: Ik ben het ermee eens @ hierboven.

[ Voor 46% gewijzigd door kaluro2 op 05-06-2008 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryatzu
Ik zie het al voor me, ik ren achter iemand aan met pvp en hij glipt de instance uit.
ROFL....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dakreal
Ryatzu schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 13:39:
Ik zie het al voor me, ik ren achter iemand aan met pvp en hij glipt de instance uit.
ROFL....
Het is gewoon duidelijk dat jij meer bij de WoW cultuur hoort. straks als deze game op zijn pootjes terecht is gekomen dan gaan er wel een aantal dingen veranderen.

1. Alle kindjes die zielig ganken worden door guilds aangepakt.
2. Grote verzameling kindjes in een guild worden door andere guilds harder aangepakt.
3. Kindjes vinden het niet meer leuk en gaan terug naar WoW @ WoTLK

[ Voor 44% gewijzigd door Dakreal op 05-06-2008 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaluro2

kaluro2

Kaluro.650

Ryatzu schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 13:39:
ROFL....
Je kan geen instance switchen tenzij je 5 meter of minder van een Resurrect point verwijdert bent.
Heb je na de meest recente patch wel gespeeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4ourty2
  • Niet online
Ryatzu schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 13:17:
[...]

Mijn maat zit ook in de beta en ik vind warhammer wel sloom.Dit is mijn mening. Net zoals jouw mening is dat WoW beter is als AOC. Maar het heeft niet zoveel nut om in het AOC topic op tweakers dan het spel af te zeiken. Mail je kritiek naar funcom zou ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
redfoxert schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 13:35:
Wat iemand eerder ook al zei, dat hele instanced gebeuren is mij ook een enorme doorn in mijn oog. Ik raak compleet de draad kwijt en zie onderhand het verschil niet meer tussen een "echte" instance en de normale wereld. Sowieso heb je later in het spel ook nog "dungeons" die niet private zijn. Ben je lekker met je groepje een zooi mobs aan het afslachten, komt er een lvl 70 voorbij rennen die de boss voor je neus omlegt en het geld en de items meeneemt voor de vendor omdat ie gold nodig heeft .... nee dank je.
Ja, dat vind ik redelijk bizar. Dat zones wel geinstances zijn, maar dat net die dingen waarvan je veracht dat ze persoonlijke instances zijn op die manier verpest worden is gewoon te vreemd voor woorden.

Maargoed, nogmaals, Funcom heeft het spel eruit moeten pushen voordat 't klaar was omdat ze anders financieel over de kop gegaan waren (stond een financial report uit begin dit jaar op het forum gister, en dat was niet pretty).
Kronos1979 schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 13:35:
- Bepaalde crafting werkte niet bij de release op de US servers
Bedoel je bepaalde items of hele professions?
Dit zijn de risico's als je een MMORPG vanaf het begin speelt. Accepteer het of log pas over 2~3 maanden opnieuw in.
Ik heb zelf EU closed beta gespeeld, volgens mij net na de US release, en inderdaad zaten er nog bugs in, maar ik heb daar niet zo'n last van gehad als met AoC. Maargoed, blijft een eindeloze discussie die ik niet kan winnen omdat ik geen US release heb gespeeld kennelijk. Punt is dat er een hoop dingen inzitten die gewoon duidelijk niet af zijn, terwijl het wel in de markteting naar voren gebracht werd als de selling points van het spel. Vooral spellweaving, die 'massive' combat, etc. (ik heb een paar pagina's terug een opsomming gegeven, ik blijf niet bezig) zijn dingen die in release zouden zitten. Daarnaast hebben ze het continue over het geweldige combat systeem wat echt niks uitdagenders is dan het systeem in WoW, helemaal voor casters.

Het punt is dat Funcom zichzelf enorm in de voet schiet hiermee, want je verliest hier een hoop credits mee bij de early adopters, en dat zijn toch de trouwe mensen die normaliter een hele tijd blijven spelen. Sorry, maar kijk eens naar de Funcom fora, even afgezien van het feit dat mensen meer zeiken dan positief zijn, is het volgens mij wel duidelijk dat er een hele hoop ontevredenheid bestaat over hoe zaken gehandled worden, en niet bepaald onterecht als je het mij vraagt.
UlyssesNL schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 13:48:
Mijn maat zit ook in de beta en ik vind warhammer wel sloom.Dit is mijn mening. Net zoals jouw mening is dat WoW beter is als AOC. Maar het heeft niet zoveel nut om in het AOC op tweakers dan het spel af te zeiken. Mail je kritiek naar funcom zou ik zeggen.
Kunnen we nu eens ophouden met dat geemmer dat je geen kritiek mag hebben? Op het moment dat kritiek gefundeerd is en beargumenteerd wordt zie ik geen enkele reden waarom iemand niet zou mogen posten. Dit is een DISCUSSIE forum namelijk, geen roze wolkjes blij blij blij forum.

[ Voor 10% gewijzigd door Hydra op 05-06-2008 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morax
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-09 17:02
Ik ben zelf programmeur en ik zie hier zelf het nut niet van in, het enigste voordeel is dat de fps lager wordt vanwege minder spelers in beeld....
Heel simpel:

- Load verdeling: Je kan de instances gaan verdelen over servers om de load te verspreiden
- Bandbreedte: Er zit een maximum aan het aantal spelers waarover jij informatie moet binnenkrijgen, wat dus een hoop bandbreedte kan schelen!

What do you mean I have no life? I am a gamer, I got millions!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dakreal
Misschien moeten we gewoon is helemaal stoppen met de eeuwige verlijkenis van een oudere MMO met een nieuwe MMO. Het voegt niets toe namelijk. AoC heeft bugs ja.. 6x je post herhalen voegt niets toe.. lost niets op.. en veroorzaakt ergenis bij een aantal spelens.

Hou het gesprek gewoon lekker inhoudelijk.. we weten dat er bugs in zitten..toch blijven we spelen.. dat betekend dus dat de positieve punten meer wegen dan de negatieve punten.

En nu weer lekker wachten todat de werkdag voorbij is.. kan ik weer lvlen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thermometer
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 08:59

Thermometer

Whoop Whoop!

Sorry als dit al langs is gekomen, maar dit topic gaat ook zo snel ;)
Letter from the Game Director
Posted: - 03.06.2008

The following information from Game Director Gaute Godager is about the plans for the near future.

Fellow Hyborians!

As you may have noticed we have had frequent patches the last two weeks. We hope this will soon start to quiet down, but as long as there are major issues – and there have been – we will dedicate the Conan team to fixing them and giving you these fixes as soon as possible! We have a plan on how to move this game forward because as you know, what you have today is but the platform – the dawn of this world. I hope you enjoy the game as is, but I can ensure you, this is but the beginning!

Our focus from now on can be summarized by these points:

We will add content, specifically in mid-late thirties and mid-late fifties and make the leveling speed smoother in those areas, reducing the need to grind.
We will have an overhaul of the PvP system – adding consequence and a host of small things.
We are fixing bugs you reported through all channels we can get information from.
We will add a new large outdoor region in the 55-60 range this summer!
This is only a small taster! More information about the exciting summer and fall Roadmap will come the end of the next week!
We are staffing up Customer Service, Quality Assurance and Community departments!
I will spend some words on a bit more details now.

1. Filling “thin areas” in our content

We have seen that there are certain level ranges of these Hyborian Adventures that do not have the amount of quality we wish them to have. Most specifically these are the end of the Thirties and the end of the Fifties level ranges. We are addressing this in several ways.

Several mid-late thirties dungeons are getting a complete overhaul (Black Castle, Pyramid of the Ancients and Treasury of the Ancients)
Several quests are being made fuller and more entertaining. If people wish to revisit these quests, we will add a system to let them try them out again.
we are adding first a batch of quests in Eiglophian Mountains (lvls 55+)
We are also adding in a bunch of quests that didn’t quite make it for launch in the 30+ areas.
Around 60 quests through the game have been flagged as “Lore Quests”. They will now be patched out with full Voice-Over. (Roughly 1 quest per level after level 20)
All this will come in June! In July the first level 80 additional Dungeon will be patched out. More on that later…

2. Overhauling the PvP System

People like our open PvP system. There are many plans on how to give this open free PvP even more meaning and Purpose. In the meantime we will be doing some smaller tweaks, and we plan to get these out sometimes in June. I will not go into 100% detail here, but that will come next week! What I can promise is:

An update on how sneaking and perception works in PvP (nothing major, but an adjustment).
A change in the amount of information you get when you hover over an other player.
An added system of consequence to “ganking”. (Killing much-much lower level players).
A system of adding consequence to losing a PvP match, and winning a PvP match + turning on PvP Leveling.
A change in how Crowd Control (Root, Knockback etc) works in PvP.
PvP gear.

3. New Massive Region

We will unveil this location later, but it will feature a host of quests, new monsters and places of dreams or horror. It will be styled towards the players in the late 50s and bridge the experience on the way to Atzels Approach. We have plans for releasing several of the areas that didn’t quite make it for the release.

4. Fixing bugs and increasing Customer Service

Funcom has always prided ourselves with having great customer satisfaction. The success so far for this title has left us with the need to increase the size of CS. This will go in parallel with the constant fixing of bugs and other issues that lead people to petition. Included in this is even better testing of the game by increasing the size of Quality Assurance and informing you better about changes by staffing up the Community Department. I know a blurb like this will haunt me always, but I will still venture one: We aren’t satisfied until all our customers are! You know we had a very, very difficult launch of Anarchy-Online! That was a very painful process for all of us working on it – 4 years. You might not understand how driven we are to make sure you enjoy this game, and all the support around it!

The future is very bright for Hyboria. There will be many bright mornings following this, the very first. Together we shall surge ahead and build the world even bigger, better and more detailed!

Yours truly,

Gaute Godager

Game Director
Age of Conan, Funcom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4ourty2
  • Niet online
Hydra schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 13:48:
Kunnen we nu eens ophouden met dat geemmer dat je geen kritiek mag hebben? Op het moment dat kritiek gefundeerd is en beargumenteerd wordt zie ik geen enkele reden waarom iemand niet zou mogen posten. Dit is een DISCUSSIE forum namelijk, geen roze wolkjes blij blij blij forum.
Je mag best wel kritiek hebben. Maar er is al vaak genoeg gezegt dat het spel vol bugs zit en dat mensen niet van instancing houden. Door het hier te melden worden die bugs heus niet opgelost ofzo. |:( In mijn ogen is dit een discussie topic over de game. Dus bijvoorbeeld welke class speel je met welke skills en waarom? Of welke server zit je en zitten daar veel nederlanders bijvoorbeeld. Just my 2 cents.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Niet online
SpoTs schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 13:52:
Misschien moeten we gewoon is helemaal stoppen met de eeuwige verlijkenis van een oudere MMO met een nieuwe MMO. Het voegt niets toe namelijk. AoC heeft bugs ja.. 6x je post herhalen voegt niets toe.. lost niets op.. en veroorzaakt ergenis bij een aantal spelens.

Hou het gesprek gewoon lekker inhoudelijk.. we weten dat er bugs in zitten..toch blijven we spelen.. dat betekend dus dat de positieve punten meer wegen dan de negatieve punten.

En nu weer lekker wachten todat de werkdag voorbij is.. kan ik weer lvlen :P
Precies waarom je mij ook niet hoort over WoW want dat speel ik dus ook al sinds de Open Beta in de EU. Alleen heb ik dat nooit vergeleken met AoC, ik heb mijn mening puur gebaseerd op wat ik tot nu toe gezien heb in AoC en dat bevalt me, tot nu toe, niet genoeg om mijn subscription aan te houden.
UlyssesNL schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 13:57:
[...]

Je mag best wel kritiek hebben. Maar er is al vaak genoeg gezegt dat het spel vol bugs zit en dat mensen niet van instancing houden. Door het hier te melden worden die bugs heus niet opgelost ofzo. |:( In mijn ogen is dit een discussie topic over de game. Dus bijvoorbeeld welke class speel je met welke skills en waarom? Of welke server zit je en zitten daar veel nederlanders bijvoorbeeld. Just my 2 cents.
Dan ben je snel uitgeluld. Zoveel servers zijn er niet en de reden waarom iemand een bepaalde class speelt is ook snel genoeg opgedroogd :) Daar krijg je echt geen 160 topics mee vol hoor!

[ Voor 28% gewijzigd door redfoxert op 05-06-2008 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dakreal
redfoxert schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 14:00:
[...]

Precies waarom je mij ook niet hoort over WoW want dat speel ik dus ook al sinds de Open Beta in de EU. Alleen heb ik dat nooit vergeleken met AoC, ik heb mijn mening puur gebaseerd op wat ik tot nu toe gezien heb in AoC en dat bevalt me, tot nu toe, niet genoeg om mijn subscription aan te houden.
En daar heb je al het recht toe :) Ik geef ook zelf toe dat het wel leuk vind, maar dat ik stiekum mezelf warm maak voor Warhammer online. Merk ook aan mezelf dat ik het hele online-gaming gebeuren allemaal wat minder boeiend vind worden. De games worden vaak overgenomen door kiddo's die dan zogenaamd met je moeder aan de gang zijn geweest ( actueel gesprek laatst in AoC ). Als ik zoiets zie dan is het voor mij eigenlijk al klaar. Hoop dat Warhammer wat minder kinders bevat.. maar zal ongetwijfeld niet zo zijn.

@ Ryatzu - Ik ben zelf programmeur en ik zie hier zelf het nut niet van in, het enigste voordeel is dat de fps lager wordt vanwege minder spelers in beeld....

Je fps word lager omdat je minder spelers in beeld hebt.. en wat programmeer jij dan zoal? 2 pixels aan elkaar die knipperen?

@redfoxert - Er gaan vanzelf meer servers open zodra de nieuwe levering van spellen komen. Op dit moment is het spel vrijwel overal uitverkocht ;-)

[ Voor 19% gewijzigd door Dakreal op 05-06-2008 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Niet online
SpoTs schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 14:04:
[...]

En daar heb je al het recht toe :) Ik geef ook zelf toe dat het wel leuk vind, maar dat ik stiekum mezelf warm maak voor Warhammer online. Merk ook aan mezelf dat ik het hele online-gaming gebeuren allemaal wat minder boeiend vind worden. De games worden vaak overgenomen door kiddo's die dan zogenaamd met je moeder aan de gang zijn geweest ( actueel gesprek laatst in AoC ). Als ik zoiets zie dan is het voor mij eigenlijk al klaar. Hoop dat Warhammer wat minder kinders bevat.. maar zal ongetwijfeld niet zo zijn.
Toevallig gisteren de pre-order kit besteld bij Bol, x2 ;)

Mijn vriendin speelt AoC overigens tot tevredenheid al kan ze zich ook wel eens ergeren aan de verschillende issues die er zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaluro2

kaluro2

Kaluro.650

redfoxert schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 14:05:
[...]

Mijn vriendin speelt AoC overigens tot tevredenheid al kan ze zich ook wel eens ergeren aan de verschillende issues die er zijn.
Pre order.. een pre order is de game alvast bestellen voordat hij uit is.
de game is nu al een 2 tal weken uit dus het is geen pre-order meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• On_E
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11:11

On_E

Housemusic

kaluro2 schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 14:09:
[...]

Pre order.. een pre order is de game alvast bestellen voordat hij uit is.
de game is nu al een 2 tal weken uit dus het is geen pre-order meer.
Warhammer natuurlijk. :+

Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

UlyssesNL schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 13:57:
En bij die discussie hoort ook het praten over het wel/niet succes van AoC.

Funcom heeft gewoon 2 cruciale fouten gemaakt in de wereld van MMO's, eind van de free-month wordt het zien of dit niet teveel impact heeft gekregen. Zulke 'CEO zoethoudertjes' nieuwsberichten is enkel om wat hoop te zaaien voor 'gros' van de mensen (bv quest content).

Het hele verhaal 'elke MMO heeft bugs bij release' gaat enkel deels op. 80% van die MMO's richten zich op een relatief kleinere markt, geen wereld dominatie (zoals WH, LoTR, WoW etc). Die MMO's kunnen zich dit permiteren, gezien hun sneller de playerbase weer oppakken (F2P, veel trials etc). Concept en game-based kunnen zulke MMO's ook nooit miljoenen spelers aan (enkele door servers toe te voegen, maar niet cross-based). Voeg daarbij het feit dat diverse 'mass MMOs' ook gebruik maken van een bestaande 'culture', LoTR, Warcraft of Warhammer (en soortgelijk) waar je meteen succes uit kan trekken (ook later na fouten).

Wil je echter op deze schaal de concurrentie aangaan, wereld niveau dus, werkt de huidige staat van AoC flink hiertegenin. Vergeet niet dat er nog 2 grote jongens klaar staan hun 'wereldbaby' los te laten, waaronder 1 van de succesvolste; GuildWars.

Je maakt dan cruciale fouten om vlak voor beta de halve game-mechanics om te gooien, teveel eye-candy focus en te weinig ingame QoL features te bouwen.. de schamelijke troost dat je super stabiele servers hebt, kwestie van juiste hardware en core-server uitvoerig testen. (neemt niet weg dat gros de laatste 2 dagen last heeft van flinke spike-lag). WoW had tijdens release relatief weinig 'echte' concurrentie, er was buiten Maple, AO, L2 (ed) maar weinig die 'mass MMO' aankonden.

Gelukkig hebben ze een 'emergency' button klaar staan.. de trial/buddykeys. Krijgen ze teveel klappen door hun 'foutjes' (sorry, maar AH en DX10 niet releasen is gewoon vragen erom) en verliezen ze teveel mensen eind van free-month, trial/buddy erin en weer wat spelers harvasten.

Zo zie je, zonder direct op bugs of gameplay te wijzen, kan je hier makkelijk over discussieren.

[ Voor 5% gewijzigd door SinergyX op 05-06-2008 14:13 ]

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dakreal
redfoxert schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 14:05:
[...]

Die pre-order kit ligt ook lekker bij mij in de kast.. je kunt er alleen niets mee nu.. dus vind de spendering eraan nog wat tja.. 10 euro boeit me niet.. maar heb wel eens nuttigere dingen gedaan met 10 eurie :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kaluro2 schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 12:54:
[...]

Hmm ik weet het niet hoor, dan moet je wel in de buurt kunnen komen ;), wanneer ik Knockback(+damage), Hot-Hot-Nuke-Nuke-Fear-Nuke-Nuke doe, is de kans klein dat je nog in leven bent :O), zeker omdat mijn nukes rond de 500 damage doen :*).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaluro2

kaluro2

Kaluro.650

Verwijderd schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 14:12:
[...]

Hmm ik weet het niet hoor, dan moet je wel in de buurt kunnen komen ;), wanneer ik Knockback(+damage), Hot-Hot-Nuke-Nuke-Fear-Nuke-Nuke doe, is de kans klein dat je nog in leven bent :O), zeker omdat mijn nukes rond de 500 damage doen :*).
Stealth? ;)

Edit:

Ryatzu zijn computer specs zijn:

Mijn specs:
P3.4GHZ Single Core
4GB Duel-Channel Kingston Hyper X Ram
XFX 7950GT 512MB AGP

En dan zeurt hij over bad performance, vind je 't gek?
AGP kaart... een Pentium 4 8)7
Hij heeft wel 4gb ram, tis iets =]

[ Voor 25% gewijzigd door kaluro2 op 05-06-2008 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]
Sorry, maar kijk eens naar de Funcom fora, even afgezien van het feit dat mensen meer zeiken dan positief zijn, is het volgens mij wel duidelijk dat er een hele hoop ontevredenheid bestaat over hoe zaken gehandled worden, en niet bepaald onterecht als je het mij vraagt.
Mja die op het forum liggen daar dan ook te zeiken omdat ze een probleempje hebben he 8)7
de rest is lekker aan het gamen >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Niet online
SpoTs schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 14:11:
[...]

Die pre-order kit ligt ook lekker bij mij in de kast.. je kunt er alleen niets mee nu.. dus vind de spendering eraan nog wat tja.. 10 euro boeit me niet.. maar heb wel eens nuttigere dingen gedaan met 10 eurie :P
Nu nog wel, straks kan je er de Open Beta mee in en natuurlijk ook de Early Access. Tevens heb je met die pre-order kit zo goed als gegarandeerd de CE binnen als je die besteld. Dat is het mij wel waard want ik had de CE van AoC ook besteld en niet gekregen. Achteraf ook maar gelukkig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dakreal
redfoxert schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 14:14:
[...]

Nu nog wel, straks kan je er de Open Beta mee in en natuurlijk ook de Early Access. Tevens heb je met die pre-order kit zo goed als gegarandeerd de CE binnen als je die besteld. Dat is het mij wel waard want ik had de CE van AoC ook besteld en niet gekregen. Achteraf ook maar gelukkig ;)
Dit is trouwens wel erg offtopic maar goed

Offtopic: Ik heb vernomen dat niet alle " Pre-order " kits toegang geven tot de CE editie. Geloof dat er al iets fout was gegaan bij de levering van die dingen. Weet even geen bron. Maar als je Hier even zoekt dan kan je dat ongetwijfeld vinden. Early acces heb je wel geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ahh ok, sorry, ik had het over een eerlijk gevecht. Iemand met stealth in zijn rug aanvallen, is laf 8). ( en volgens mij werkt mijn area knockback zowieso, ook al is iemand stealthed? ).

Maar zoals ik al eerder aangaf, ik probeer zo min mogelijk gevechten aan te gaan. Tis veel leuker om je uit een gevecht te praten door middel van Rp, dit levert vooralsnog meer vrienden op ipv vijanden ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4ourty2
  • Niet online
SinergyX schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 14:10:
[...]

En bij die discussie hoort ook het praten over het wel/niet succes van AoC.

Funcom heeft gewoon 2 cruciale fouten gemaakt in de wereld van MMO's, eind van de free-month wordt het zien of dit niet teveel impact heeft gekregen. Zulke 'CEO zoethoudertjes' nieuwsberichten is enkel om wat hoop te zaaien voor 'gros' van de mensen (bv quest content).

Het hele verhaal 'elke MMO heeft bugs bij release' gaat enkel deels op. 80% van die MMO's richten zich op een relatief kleinere markt, geen wereld dominatie (zoals WH, LoTR, WoW etc). Die MMO's kunnen zich dit permiteren, gezien hun sneller de playerbase weer oppakken (F2P, veel trials etc). Concept en game-based kunnen zulke MMO's ook nooit miljoenen spelers aan (enkele door servers toe te voegen, maar niet cross-based). Voeg daarbij het feit dat diverse 'mass MMOs' ook gebruik maken van een bestaande 'culture', LoTR, Warcraft of Warhammer (en soortgelijk) waar je meteen succes uit kan trekken (ook later na fouten).
Je hebt gelijk dat ze wel fouten hebben gemaakt. Maar 1 ding uit je verhaal snap ik niet. Ik weet niet of je ook maar iets van Conan weet maar die culture is heel wat ouder en uitgebreider als warcaft of warhammer. Er zijn alleen al ongeveer 75 boeken over Conan.
Wil je echter op deze schaal de concurrentie aangaan, wereld niveau dus, werkt de huidige staat van AoC flink hiertegenin. Vergeet niet dat er nog 2 grote jongens klaar staan hun 'wereldbaby' los te laten, waaronder 1 van de succesvolste; GuildWars.
Guildwars is idd een hele grote die zeker aan zal slaan alleen heb ik van guild wars 2 nog niet zoveel marketing gezien wat age of conan wel had. Met die andere 'wereldbaby' bedoel je denk ik Warhammer. Ik ben bang dat Warhammer niet aan gaat slaan (ieder geval niet bij mij) het is weer hetzelfde orc en undead vs human en elf verhaal zoals we al tig keer gezien hebben. Tevens ben ik van mening dat battlen te sloom gaat in warhammer maar dat is persoonlijk.
Je maakt dan cruciale fouten om vlak voor beta de halve game-mechanics om te gooien, teveel eye-candy focus en te weinig ingame QoL features te bouwen.. de schamelijke troost dat je super stabiele servers hebt, kwestie van juiste hardware en core-server uitvoerig testen. (neemt niet weg dat gros de laatste 2 dagen last heeft van flinke spike-lag). WoW had tijdens release relatief weinig 'echte' concurrentie, er was buiten Maple, AO, L2 (ed) maar weinig die 'mass MMO' aankonden.

Gelukkig hebben ze een 'emergency' button klaar staan.. de trial/buddykeys. Krijgen ze teveel klappen door hun 'foutjes' (sorry, maar AH en DX10 niet releasen is gewoon vragen erom) en verliezen ze teveel mensen eind van free-month, trial/buddy erin en weer wat spelers harvasten.

Zo zie je, zonder direct op bugs of gameplay te wijzen, kan je hier makkelijk over discussieren.
Inderdaad kan dat fout gaan. Ik heb er wel vertrouwen in dat het goed gaat komen met Age of Conan ondanks de bugs en dergelijke. Dat er geen directx 10 support inzit vind ik helemaal niet zo boeiend om eerlijk te zijn. Ik kan alleen maar zeggen dat we zullen zien wat er van komt. Ik heb er vertrouwen in dat het aanslaat anders had ik hem niet gekocht. Ik vond auto assault ook erg leuk maar heb hem nooit gekocht omdat ik al wist dat het geen lang leven gegeven was. Hopelijk heb ik weer gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaluro2

kaluro2

Kaluro.650

Verwijderd schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 14:27:
[...]

Ahh ok, sorry, ik had het over een eerlijk gevecht. Iemand met stealth in zijn rug aanvallen, is laf 8). ( en volgens mij werkt mijn area knockback zowieso, ook al is iemand stealthed? ).

Maar zoals ik al eerder aangaf, ik probeer zo min mogelijk gevechten aan te gaan. Tis veel leuker om je uit een gevecht te praten door middel van Rp, dit levert vooralsnog meer vrienden op ipv vijanden ;).
Je hebt een enemy castbar, ik kan precies zien wanneer jij repulse gaat gebruiken.
En dan is het gewoon een kwestie van een metertje achteruit lopen ofzo, zo lang als die casttime is.

Repulse is een PvE skill, en niet gemaakt voor PvP vanwege de opzichtige graphics en lange casttime, en aangezien die skill maar een bepaald gebied rondom jou covered, in plaats van range te hebben en zich op je target te focussen is het te makkelijk om te ontwijken. ;)

[ Voor 9% gewijzigd door kaluro2 op 05-06-2008 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

UlyssesNL schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 14:28:
Je hebt gelijk dat ze wel fouten hebben gemaakt. Maar 1 ding uit je verhaal snap ik niet. Ik weet niet of je ook maar iets van Conan weet maar die culture is heel wat ouder en uitgebreider als warcaft of warhammer. Er zijn alleen al ongeveer 75 boeken over Conan.
Vraag gemiddelde gamer: ken jij Conan? Zal je 90% horen: Dat is toch die Arnold Swarzenegger?
Daarom schrijf ik 'culture' met aanhalingtekens, wie kent Warcraft (de RTS) niet, of wie heeft niet de LotR films gezien? Als je die naam al hebt, heb je al enorme voorsprong. Zelfs Sims online is zo'n voorbeeld.

Auto Assault was heel ander verhaal, heb ik trouwens zelf wel gespeeld ;) Vele MMO's die het nooit halen in Europa, zijn mogelijk wel een goed succes op andere continenten. (Rin, Maple, CoH, 9dragon, fwo, etc etc). Per saldo draait LotR ook nog steeds, ondanks het 'hier' niet echt is aangeslagen.

[ Voor 17% gewijzigd door SinergyX op 05-06-2008 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kaluro2 schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 14:30:
[...]

Je hebt een enemy castbar, ik kan precies zien wanneer jij repulse gaat gebruiken.
En dan is het gewoon een kwestie van een metertje achteruit lopen ofzo, zo lang als die casttime is.

Repulse is een PvE skill, en niet gemaakt voor PvP vanwege de opzichtige graphics en lange casttime, en aangezien die skill maar een bepaald gebied rondom jou covered, in plaats van range te hebben en zich op je target te focussen is het te makkelijk om te ontwijken. ;)
Ahh, dus je bedoelt dat ik eerst fear moet gebruiken, zodat je niet kan wegrennen ? En dan hierna repulse ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dakreal
Je word trouwens uit stealth getrokken door elke AoE attack.. zelfs door mobs die je niet aanvallen :P dus hoop dat hier nog aan getweaked gaat worden door de devs :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
SpoTs schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 14:58:
Je word trouwens uit stealth getrokken door elke AoE attack.. zelfs door mobs die je niet aanvallen :P dus hoop dat hier nog aan getweaked gaat worden door de devs :)
Lijkt me logisch dat je door AoE damage uit stealth getrokken wordt, da's ook je enige verdediging als caster.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4ourty2
  • Niet online
SinergyX schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 14:38:
[...]

Vraag gemiddelde gamer: ken jij Conan? Zal je 90% horen: Dat is toch die Arnold Swarzenegger?
Daarom schrijf ik 'culture' met aanhalingtekens, wie kent Warcraft (de RTS) niet, of wie heeft niet de LotR films gezien? Als je die naam al hebt, heb je al enorme voorsprong. Zelfs Sims online is zo'n voorbeeld.

Auto Assault was heel ander verhaal, heb ik trouwens zelf wel gespeeld ;) Vele MMO's die het nooit halen in Europa, zijn mogelijk wel een goed succes op andere continenten. (Rin, Maple, CoH, 9dragon, fwo, etc etc). Per saldo draait LotR ook nog steeds, ondanks het 'hier' niet echt is aangeslagen.
Die arnold swarzenegger film is natuurlijk al een cultuur op zich. Misschien slaat AOC aan misschien niet. Ik denk persoonlijk van wel maar niets is zeker. Ik hoop dat de servers in ieder geval up blijven tot lineage 3 er is en niet zoals Auto Assault na 1,5 jaar er de stekker uit gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dakreal
Hydra schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 15:18:
[...]

Lijkt me logisch dat je door AoE damage uit stealth getrokken wordt, da's ook je enige verdediging als caster.
Misschien kijk ik daar wat anders tegenaan ;-) maar goed.. wou laatst iemand helpen want die was dat low hp.. kreeg ik eerst die stun op me en out of stealth. Daarna rende hij hard weg omdat er standaard vanuit word gegaan dat er alleen maar geganked word kennelijk -_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaluro2

kaluro2

Kaluro.650

Verwijderd schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 14:55:
[...]

Ahh, dus je bedoelt dat ik eerst fear moet gebruiken, zodat je niet kan wegrennen ? En dan hierna repulse ?
Als je iemand feared ( Afgezien van het feit dat ik 50% fear resistance heb oid, talent), rent hij weg.
Als je repulse cast, sta je stil.

Je zult dus nooit iemand met repulse raken die feared is.

Repulse is dus nutteloos tenzij je tegenstander niet echt snugger is. ( lees : Pve mobs ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuurvoske
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-09 13:00

Vuurvoske

Nunquam cede!

Ik ben van mening dat de healer classes wel wat singletarget heals zouden mogen hebben. AoE heals volstaan niet altijd. Bovendien zijn er mensen die een klasse spelen puur om te healen.

Beroeps brabander

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Vuurvoske schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 15:31:
Ik ben van mening dat de healer classes wel wat singletarget heals zouden mogen hebben. AoE heals volstaan niet altijd. Bovendien zijn er mensen die een klasse spelen puur om te healen.
Begreep vanuit forums, dit is opzettelijk zo gedaan. Dat ook de healer-classes dus mee vechten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SinergyX schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 15:33:
[...]

Begreep vanuit forums, dit is opzettelijk zo gedaan. Dat ook de healer-classes dus mee vechten.
wel jammer, want ik speel een healer voornamelijk om te healen, niet om te nuken. Nu ben ik meer een mage met wat healing spells ipv andersom.

En voor al die gankers die mij neerhalen! Mijn revenge komt wel op level 80 , wanneer ze ineens poeslief om een healer vragen voor een epic instance, dat is t ook van hmmmm was jij niet diegene die het nodig vond met 30 levels hoger mij te killen ! Goodluck finding a healer :X.

Of je joined, en je "vergeet" net die ene persoon te healen O-).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Vuurvoske schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 15:31:
Ja, ik mis het ook wel een beetje. Ik heb altijd casters/healers gespeeld, maar ik vond het healen in SotBS extreem simpel. Sorry voor de vergelijking, maar in WoW moet je behoorlijk wat rekening houden met je mana. Het is onmogelijk om met alleen heals uit je mana te raken, aangezien je meer regenned dan spendeert.
Verwijderd schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 15:48:
Of je joined, en je "vergeet" net die ene persoon te healen O-).
En da's dus lastig, want 2 van de 3 spells healen gewoon iedereen in range! :D

[ Voor 17% gewijzigd door Hydra op 05-06-2008 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bstard
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08-08 15:56

bstard

---------------

Verwijderd schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 15:48:[...]wel jammer, want ik speel een healer voornamelijk om te healen, niet om te nuken. Nu ben ik meer een mage met wat healing spells ipv andersom.
Dit is inderdaad working as intended en een verademing voor me. Heb altijd healer gespeeld in div. MMO's, en was 't heals spammen wel zat eigelijk. De bearshaman meer damage->meer healing is heel erg leuk te spelen juist.

Blub

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Trouwens, ik wil graag een dezer dagen de topicstart een overhaul geven. Een paar puntjes:
  • Ik wil graag de polls verwijderen, die zijn nu niet echt relevant meer
  • Ik wil graag een lijst met races en classes en wat meer achtergrond info opnemen
  • Aanpassen release datum in "gereleased op" e.d.
  • Stukje van "mijn beschrijving" e.d. weghalen, past niet in een general topic IMHO
  • Het zaakje wat meer pimpen
  • Een FAQ toevoegen
Ik ga er niet zo veel tijd insteken als in de WoW topicstart, maar op dit moment is het wat schamel. Mensen nog op/aanmerkingen?

[ Voor 4% gewijzigd door Hydra op 05-06-2008 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bstard schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 15:57:
[...]

Dit is inderdaad working as intended en een verademing voor me. Heb altijd healer gespeeld in div. MMO's, en was 't heals spammen wel zat eigelijk. De bearshaman meer damage->meer healing is heel erg leuk te spelen juist.
Tsja, ik snap ook dat je mensen de keus moet geven, maar in dit geval lijken de 3 healers imo teveel op elkaar. Allemaal een mage-healer functie.

Om als voorbeeld everquest2 te nemen heb je daar diverse healclasses, onder andere de Fury, die je het best kan vergelijken met de healers in AoC. Maar je kan ook kiezen voor de Templar, healer in heavy armor met bijna geen dps maar grote single heals. En zo waren er nog meer verschillende soorten healers.

Ik heb het wel naar mijn zin met de ToM, maar had toch graag wat meer variatie gezien in de healclasses.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

bstard schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 15:57:
beetje OT, dat vind ik juist de kracht van CoH. De 'healer' class is daar eigelijk meer een 'defender' class. Zo zijn er sets die puur healen, sets die puur defence of resist geven, of set die mobs gewoon helemaal plat debuffed. Daarin zo'n beetje elke variant en er is voor iedereen wat te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hydra schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 16:01:
Trouwens, ik wil graag een dezer dagen de topicstart een overhaul geven. Een paar puntjes:
  • Ik wil graag een lijst met races en classes en wat meer achtergrond info opnemen
  • Stukje van "mijn beschrijving" e.d. weghalen, past niet in een general topic IMHO
  • Een FAQ toevoegen
Ik ga er niet zo veel tijd insteken als in de WoW topicstart, maar op dit moment is het wat schamel. Mensen nog op/aanmerkingen?
Geen aanmerkingen :), maarre alvast bedankt voor de tijd die je er eventueel in gaat steken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kroga
Voor zover ik kan zien gaat dat wel goed komen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hydra schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 16:01:
  • Een FAQ toevoegen
misschien wat guilds per server opnemen, waarin tweakers zitten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 16:23:
[...]

Das toch altijd zo'n gedoe om dat bij te houden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Verwijderd schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 16:23:
Nee, dat schiet niet op, dat is iets wat je op een Wiki prima zelf zou kunnen aanpassen, maar te vaak verandert om in een TS te wijzigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyTrip
  • Laatst online: 10:09

FunkyTrip

Funky vidi vici!

SinergyX schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 16:07:
[...]

beetje OT, dat vind ik juist de kracht van CoH. De 'healer' class is daar eigelijk meer een 'defender' class. Zo zijn er sets die puur healen, sets die puur defence of resist geven, of set die mobs gewoon helemaal plat debuffed. Daarin zo'n beetje elke variant en er is voor iedereen wat te vinden.
Ik vond de huidige CoH te saai, te beperkt in gameplay en veel te lelijk. Concept en char creation is waanzinnig echter, dus ik hoop dat er een CoH 2 gaat komen het spel anno 2008 maakt met wat meer mogelijkheden :)

Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

FunkyTrip schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 16:42:
Ik vond de huidige CoH te saai, te beperkt in gameplay en veel te lelijk. Concept en char creation is waanzinnig echter, dus ik hoop dat er een CoH 2 gaat komen het spel anno 2008 maakt met wat meer mogelijkheden :)
Jep, zit ik stiekem ook op te hopen. Alleen ben ik nog steeds van een simpel principe:
Gameplay > graphics.
Ik zit in een vrij vaste groep, dus verveel me niet echt vaak :P

Teveel spelen zitten te hameren op graphics, maar hebben een flut gameplay (Grid bv). AoC neigt voor mij nog steeds te veel op het graphics gedeelte te zitten, al komt gameplay met de tijd ook hopelijk wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Zo, eerste update van de startpost online gezet, ik ga binnenkort wel verder met de class beschrijvingen e.d., nu naar huis :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]
Vooral spellweaving, die 'massive' combat, etc. (ik heb een paar pagina's terug een opsomming gegeven, ik blijf niet bezig) zijn dingen die in release zouden zitten. Daarnaast hebben ze het continue over het geweldige combat systeem wat echt niks uitdagenders is dan het systeem in WoW, helemaal voor casters.
FYI

Spellweaving zit er in. Jij hebt duidelijk nog niet goed geleveled.

Ook is spellweaving best imba als je een healer hebt en het dus lang aan kan houden (drained eerst je stamina en als dat op is gaat het aan je HP knagen).

En al die andere problemen, ik ben een female assassin. Nou zijn sins al "broken", de females doen nog minder damage dan hun mannelijke klas genoten. Er zijn genoeg bugs, maar ik vermaak me erg met AoC. Wat ze hebben aangekondigd voor juni en julie ziet er ook allemaal goed uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Verwijderd schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 18:18:
Spellweaving zit er in. Jij hebt duidelijk nog niet goed geleveled.
En jij hebt duidelijk niet de vorige posts gelezen, had het specifiek over die van de ToS...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een noob vraag. Wat betekenen die witte 'circles' om een enemy? (bv links, rechts of boven). Heeft dat iets te maken met combos? Sla richting ofzo? Ik zie het niet... Ik heb al op de wiki gekeken maar kan niks vinden.

Edit toch gevonden : www.gametrailers.com/player/33233.html :)

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 05-06-2008 21:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4th
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 02-08 10:49

4th

dat zijn schilden, je moet op lege kant mikke, doet meeste dmg

@hieronder, zijn er nog niet op het moment

[ Voor 27% gewijzigd door 4th op 05-06-2008 22:13 ]

Blij met weinig maar weinig blij | D3 <SG>Fourthaarts | Uplay x4thx | BDO family Aarts |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

Ik zou graag (heel voorzichtig, al een paar jaar afgekicked van WoW) Age Of Conan eens willen proberen, maar op hun site kan ik nergens iets vinden over hoe ik een trialaccount moet aanmaken. Iemand die me in de juiste richting kan wijzen?

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Level 30 bereikt met m'n Bear Shaman. M'n healing skills zijn wel een beetje overpowered, zeg. Als ik al m'n healing powers aanzet en ik val een paar mobs aan, gaat er gewoon niets van mijn HP bar af. Ook de mensen die toevallig bij mij in de party zitten verbazen zich over hun HP bar die constant bijvult.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 05-06-2008 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rynji
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19-08 19:19
Boeboe schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 22:03:
Ik zou graag (heel voorzichtig, al een paar jaar afgekicked van WoW) Age Of Conan eens willen proberen, maar op hun site kan ik nergens iets vinden over hoe ik een trialaccount moet aanmaken. Iemand die me in de juiste richting kan wijzen?
Er is nog geen x-Day trial van AoC (helaas)
Er zijn wel buddy codes alleen die werken (nog) niet.

5800X3D - RTX3080 - 1440p 240Hz OLED Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Visgek82
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 09:01
Ik speel nu zo'n 2 weekjes mijn Dark Templar. ben nu lvl 24 , schiet nog niet erg op.. maar ik heb twijfels.

Ik was eigenlijk op zoek naar een vervanging voor WoW (dat had ik na 3 jaar toch wel redelijk gezien, alles gedaan), maar dit is ook nog niet je-van-het. voor mijn gevoel missen er toch een paar dingen, de game voelt "niet af". ook voel ik me nog niet echt gegrepen door het spel, iets wat ik toen ik met WoW begon toch wel had, dat ik elke dag wou spelen, nu is dat niet meer zo.. ligt dit aan AoC? of aan het feit dat de nieuwheid van de MMORPG's er af is?

Wat staat mij te wachten na, zeg lvl 40? meer van hetzelfde? ben je toch weer verplicht om te groupen, of kun je nog een hoop zelf?

Ik had de hoop dat AoC toch vernieuwend zou zijn, maar nu blijkt het toch weer meer van hetzelfde te zijn, op een paar kleine dingen na, het combatsysteem (combo's enzo) bevalt me wel, maar de quests is toch weer.. haal dit, haal dat.. doe dit, doe dat.. praat met persoon B die je vervolgens doodleuk weer naar persoon A stuurd (die jou gezegd heeft om met persoon B te praten)..

Begrijp me niet verkeerd, dit is geen rant. het spel heeft zeker z'n leuke kanten, maar het kleeft gewoon niet erg lekker.. Ik weet niet of er meer mensen zijn die er zo over denken, mischien is de input van wat highlevel spelers gewenst?

Het is niet mijn bedoeling om een flamewar te starten. integendeel, ik wil alleen proberen uit te zoeken of het hele MMO genre mij nog trekt, of dat het toch ergens anders ligt.

Ryzen 7 7700X , 32 GB RAM, ProArt 4080 Super, MSI B650 Tomahawk, 2x2tb NVME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hydra schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 18:48:
[...]

En jij hebt duidelijk niet de vorige posts gelezen, had het specifiek over die van de ToS...
wat is het probleem precies dan?ik zag nog geen 10 minuten geleden een ToS een dikke spellweaving eruit knallen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hydra schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 18:48:
[...]

Staat niet op pagina 14, 15 of 16. Dus ja ik had dat inderdaad gemist, staat nogal misleidend in je post. Of ToS spellweaving werkt weet ik niet, maar ik dacht het wel. Welk level ben je?

Kan ook zijn dat het voor ToS niet werkt hoor, maar lijkt me raar voor 1 class niet :x

edit: 1 blik op het ToS forum. Ze hebben het over spellweaving buffs, dus lijkt me dat spellweaving het doet ook voor ToS.

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 05-06-2008 23:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Level 44 *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dantar
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 14-12-2023
Visgek24 schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 22:37:
Wat staat mij te wachten na, zeg lvl 40? meer van hetzelfde? ben je toch weer verplicht om te groupen, of kun je nog een hoop zelf?

Ik had de hoop dat AoC toch vernieuwend zou zijn, maar nu blijkt het toch weer meer van hetzelfde te zijn, op een paar kleine dingen na, het combatsysteem (combo's enzo) bevalt me wel, maar de quests is toch weer.. haal dit, haal dat.. doe dit, doe dat.. praat met persoon B die je vervolgens doodleuk weer naar persoon A stuurd (die jou gezegd heeft om met persoon B te praten)..

Begrijp me niet verkeerd, dit is geen rant. het spel heeft zeker z'n leuke kanten, maar het kleeft gewoon niet erg lekker.. Ik weet niet of er meer mensen zijn die er zo over denken, mischien is de input van wat highlevel spelers gewenst?

Het is niet mijn bedoeling om een flamewar te starten. integendeel, ik wil alleen proberen uit te zoeken of het hele MMO genre mij nog trekt, of dat het toch ergens anders ligt.
Je kan soloen tot 80 (wel een paar quest-gaps dus gedeeltelijk grinden), maar de quests zullen hetzelfde blijven. Kill X mobs, gather X swords.
Als dat hetgene is waarop je afknapt dan ligt dit eerder aan MMOs in het algemeen dan aan Conan.
Neem aan dat een alt op WoW beginnen jou dan ook erg zou gaan vervelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet niet zeker of WoW jouw eerste mmorpg was?

Mijn eerste mmorpg was EQ2, en er zal nooit (denk ik) een mmorpg komen die qua gevoel aan eq2 kan tippen. Waarom niet ? Het zal nooit meer het gevoel geven van "de eerste keer" . Ik heb diverse mmorpg's gespeeld, die qua graphs ( en misschien ook gameplay) beter waren dan eq2, maar altijd het gevoel gehad van, ik mis iets. Dussss ik heb mij er maar bij neergelegd, en probeer iedere nieuwe mmorpg objectief te bekijken, rekening houdend met het feit dat het nooit zoals de eerste keer zal zijn :9~.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kroga
Ik kan je met zekerheid zeggen dat spellweaving van de ToS niet werkt.
De animatie werkt inmiddels wel maar de buff niet.
Hij staat er wel maar heeft geen effect...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Verwijderd schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 23:11:
edit: 1 blik op het ToS forum. Ze hebben het over spellweaving buffs, dus lijkt me dat spellweaving het doet ook voor ToS.
Nee, de animatie is die van de Necromancer, en de buffs die je aan kunt klikken krijg je niet. Dus spellweaving voor ToS is gewoon nog hardstikke broken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poekie McPurrr
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10:18

Poekie McPurrr

Mreoww~

Is er eigenlijk verschil in sterkte tussen male en female chars?

Le Meow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Poekie McPurrr schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 09:08:
Is er eigenlijk verschil in sterkte tussen male en female chars?
Niet bewust, maar volgens mij is een bepaalde female class momenteel gebugged, waardoor de dps lager is dan die van een male karakter in dezelfde class.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyTrip
  • Laatst online: 10:09

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Verwijderd schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 08:18:
[...]

Mijn eerste mmorpg was EQ2, en er zal nooit (denk ik) een mmorpg komen die qua gevoel aan eq2 kan tippen. Waarom niet ? Het zal nooit meer het gevoel geven van "de eerste keer" . Ik heb diverse mmorpg's gespeeld, die qua graphs ( en misschien ook gameplay) beter waren dan eq2, maar altijd het gevoel gehad van, ik mis iets. Dussss ik heb mij er maar bij neergelegd, en probeer iedere nieuwe mmorpg objectief te bekijken, rekening houdend met het feit dat het nooit zoals de eerste keer zal zijn :9~.
Mijn eerste MMORPGs waren Horizons en SWG. En toch was het WoW dat me voor het eerst hookte :P

Overigens heb ik van 1992 tot 1998 zitten mudden, mudden en nog eens mudden ;)

Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loadichus
  • Laatst online: 01-06-2021
Verwijderd schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 08:18:

Dit hoeft niet helemaal zo te zijn, ik heb het gevoel namelijk wel bij meerdere gehad.
Mijn eerste mmorpg was "Ultima Online" wat een verschrikkelijk bruut spel, hier heb ik echt een mmorpg leren waarderen. Vervolgens een aantal andere geprobeerd o.a. Lineage , maar was het allemaal net niet. Toen kwam Starwars Galaxies, en was meteen hooked! Pre CU was echt the bomb! .... na de CU begonnen met zoeken na een vervanging.... vele geprobeerd (EVE, CoH) maar nooit weer echt hooked geraakt totdat ik met WoW begon (vrij laat begonnen aantal maanden voor TBC). Huidig ook wat opzoek na een nieuwe mmorpg, en AoC is het voor mij ook niet geworden.

In denk toch tot het meer een gevoel is dat jij bij een mmorpg krijgt, zo zullen er mensen zijn die AoC leuk vinden, en sommige die er totaal niks aanvinden. Gewoon accepteren, en doorzoeken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kroga
Ja, precies voor sommige mensen slaat het wel aan en voor andere niet.

Eerst begonnen met Silkroad online met een groep van 10 mensen echt super!!!
Maar na verloop van tijd begon de lag mensen op te eisen en viel het langzaam uit elkaar.
Vervolgens WoW gespeeld met TBC. Het verhaal trok me erg aan maar ik vond gewoon dat ze het te simpel hadden gemaakt. Allemaal requirements weg halen om ergens binnen te mogen komen als ik die net gehaald had. En dan met 25 man, 4 uur bosses killen om een drop te krijgen die misschien voor jouw is. 8)7 PvP arena gear toegankelijk maken voor iedereen bijvoorbeeld.
Hellgate London gespeeld voor een maandje ofzo. Wel leuk maar niet echt speelbaar.
Na Pirates of the Burning Sea gespeeld te hebben ben ik wel gewend geraakt aan bugs.
Het is echt wel een leuk PvP spel. Maar PvE viel gewoon zo erg tegen. :'(

Nu AoC, tot nog toe vind ik het een leuk spel en wat ook helpt een enorm leuke guild. _/-\o_
Mist alleen voor mij nog wat high level content, balancing maar dat komt vanzelf wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaluro2

kaluro2

Kaluro.650

Verwijderd schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 18:18:

En al die andere problemen, ik ben een female assassin. Nou zijn sins al "broken", de females doen nog minder damage dan hun mannelijke klas genoten.
Nee, niet waar.

Females doen evenveel damage als males, daar zit geen verschil in.
Ze doen minder DPS dan males, dat is iets anders dan damage.

Dit komt doordat ze tijdens dual wielden 50% langzamer slaan en combos 50% langzamer uitvoeren.
Dat geldt voor elke class die dual wield, niet alleen voor assassin.

Damage is de hoeveelheid schade die je doet per klap
Als een lvl 80 female met top gear 300dmg / hit doet, zal een male ook 300dmg/hit doen, maar een female zou het gewoon 50% langzamer doen ;)
Visgek24 schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 22:37:
Ik speel nu zo'n 2 weekjes mijn Dark Templar. ben nu lvl 24 , schiet nog niet erg op.. maar ik heb twijfels.

Ik was eigenlijk op zoek naar een vervanging voor WoW (dat had ik na 3 jaar toch wel redelijk gezien, alles gedaan), maar dit is ook nog niet je-van-het. voor mijn gevoel missen er toch een paar dingen, de game voelt "niet af". ook voel ik me nog niet echt gegrepen door het spel, iets wat ik toen ik met WoW begon toch wel had, dat ik elke dag wou spelen, nu is dat niet meer zo.. ligt dit aan AoC? of aan het feit dat de nieuwheid van de MMORPG's er af is?

Wil je nou eens kappen met het vergelijken van een game die al 4 jaar oud is en al 4 jaar updates heeft mogen ontvangen, met een game die vanaf vandaag 2 weken uit is? Thanks.

[ Voor 53% gewijzigd door kaluro2 op 06-06-2008 10:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eindelijk ben ik Tortage uit en kan ik beginnen aan het echte werk.
Ik kon wel de deur tot de keep in de underhalls niet vinden bij de destiny quest.
Is dit de bug in Destiny Quest? Ik heb dan maar voor de Bypass gekozen.

Gisteren had ik een nieuw shirt gevonden, die trek ik dus onmiddellijk aan.
Wat bleek? Ik kreeg er een magic onderbroek bij,... mijn kruis was doorzichtig.
Ik heb dus een hele tijd met 2 holle losse benen en een rompje rondgelopen.

Ik speel met HoX, lvl 20, Xantipe, maar ik vraag mij af hoe ik de buffs zie op partymembers, en of dat een HoX zijn partymembers kan buffen. Want ik heb de indruk dat deze enkel op mezelf werken.

Zijn er hier nog HoXes die goede tips hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kaluro2 schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 10:08:
[...]

Wil je nou eens kappen met het vergelijken van een game die al 4 jaar oud is en al 4 jaar updates heeft mogen ontvangen, met een game die vanaf vandaag 2 weken uit is? Thanks.
Lees eerst zijn post even alvorens commentaar te geven, dan had je gezien dat er helemaal geen vergelijking wordt gedaan. En is het dus helemaal niet nodig om op zo'n agressieve manier te reageren. :)
Pagina: 1 ... 4 ... 12 Laatste

Dit topic is gesloten.