Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Maar dit is natuurlijk een zeer eenzijdige kant van het verhaal aangezien ik alleen de mensen spreek die dat gedaan hebben...
Dit dus.
Eindelijk vanavond weer ff knalluh
Voor de grap wat (mini)bosses gedaan, amper meer een probleem
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Gister 4 groups quests gedaan in het noorden van Field Of The Dead.
Die waren moeilijker dan de gemiddelde dungeon

En, ik ben nu alchemist, die level 40 dingetjes die ik nu kan maken zijn wel relaxed, moet nog ff flink wat wolven e.d. slachten voor de meat, die sta regen food is wel relaxed.
https://niels.nu
Verwijderd
Ik zit er ook opFunkyTrip schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 09:23:
Hyrkania is helaas wel erg stil. Een handjevol guilds van rond de 50 members en dan dropt het heel snel. Toch is het best druk in de gebieden. Maar goed, RP PvE groeit langzaam aangezien het de enige in zijn soort is. Jammer is wel dat al die servers door elkaar staan en voor Hyrkania moet je een stuk naar beneden scrollend langs Duitse en Franse servers....
Verwijderd
Ik zpeel nu een tijdje op een pvp server, als Dark Templar. Ik begin echter te merken dat Dark Templars niks te zeggen hebben in pvp. Ze doen zo weinig schade dat ze er gewoon niet toe doen en de tegenstander rent gewoon weg als het mis dreigt te gaan. Wordt dit op hogere levels (40+) beter?
Verwijderd
Tot lvl 47 kan je daar wel terecht, maar dan moet je weer vet gaan lopen zoeken...Hydra schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 10:10:
Ben gisteravond van level 40 naar 43 gelevelled, zowel Noble District als Field of the Dead een hoop quests opgehaald, geeft me een goed gevoel dat ik voorlopig even vooruit kan. Noble District is wel buggy (paar quests werken niet, mobs laden op het moment dat ze al op je staan), maar die Villa quests zijn goeie grindquests, heb daar een hoop XP mee verzameld.
En, ik ben nu alchemist, die level 40 dingetjes die ik nu kan maken zijn wel relaxed, moet nog ff flink wat wolven e.d. slachten voor de meat, die sta regen food is wel relaxed.
Ik heb de afgelopen 2 dagen niet gespeeld, twijfel of ik verder moet gaan...
Mischien dat ik w8 tot de fixes en extra quests er zijn en ondertussen een andere class roll.
Aan me class ligt het verder niet (ToS), gaat wel goed... kan veel mobs afmaken..., maar 300kxp grinden trek ik slecht atm
Me gemcutter quest is ook al bugged, bleh
Verwijderd
Ik speel nu op Battlescar en het ganken valt wel mee, af en toe gebeurt dat gewoon, hoort erbij.
Heeft iemand nog tips voor een conquerer om hem optimaal te benutten=
Goed, ff geïnstalleerd & gepatched, gevolgd door een hoop in-game getweak voor de optimale settings (en heb t gevoel nog niet klaar te zijn). De standaard 'normal' en 'high' settings voldoen niet echt voor mijn PC, dus ik moet er handmatig tussenin gaan zitten voor mooi beeld maar wel speelbaar. Itt wat ik veel lees, kan ik prima shadows op alles hebben staan, maar quality is dan op low (zie t verschil amper). Terugschakelen naar character only heeft weinig effect, maar ik moet nog kijken in hoeverre het merkbaar is voor het oog.
Grootste voordeel haalde ik bij het terugschroeven van viewing distance en quality distance op verschillende punten. Ook direct maar de AAF rond de 4 gezet, das meer dan genoeg voor mij. AA staat overigens uit, dat heb ik echt niet nodig op 1680x1050 (kan wel leven met die zeldzame jaggies).
Maar goed, heb dus even kort een Barb en HoX getest (t/m lvl 7 of zo) en heb direct al door dat mn eerstvolgende stap het aanpassen van de hotkeys gaat zijn. Met WoW had ik op zich een prima button lay-out met gebruik van shift, ctrl en alt modifiers, dus ik hoop dat hier ook te kunnen bereiken. Combat is voor de verandering wat dynamischer en ondertussen ook mn eerste fatality mogen aanschouwen (helaas was het een flauwe daggerfatality). Enige dat me tot op heden een beetje tegenvalt is de graphics-stijl: ik mis de belichting op de character models. Bloom is overigens enabled, maar zoals gezegd heb ik al aardig wat lopen prutsen in de settings. Misschien dat het dus stukken beter wordt zodra ik wat meer speel met de settings...
Mijn fps is vrijwel hetzelfde gebleven in zowel town als grote open gebieden.SinergyX schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 11:09:
Bloom uitzetten geeft juist een flinke FPS boost.
En dan praat ik hier over 30+ fps in de open gebieden en ~50 in town.
Settings op high
Pro streaming - www.twitch.tv/kaluroo
Chewing gum while cutting unions will prevent you from crying, it won't prevent you from being sad
(gister ruim uur zitten kijken naar een chat over 'wanking over boobies').
Elke 'idioot' die denkt dat het allemaal meer mature is dan bij WoW, vergeet het maar

[ Voor 6% gewijzigd door SinergyX op 04-06-2008 11:32 ]
Heb 'em ook gelezen en ben het ook helemaal met 'em eens. Het is sowieso redelijk bizar dat je vrouwen kunt maken die er behoorlijk sportief uitzien, maar de cupmaat bij D ofzo begint.Crowmeister schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 11:23:
Prachtig verhaal over de female boobies. Deze meneer legt in een prachtig beschreven betoog uit waarom hij graag wil dat je zelf de borstgrootte in kan stellen
Eigenlijk maar een ding op te zeggen:Crowmeister schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 11:23:
Prachtig verhaal over de female boobies. Deze meneer legt in een prachtig beschreven betoog uit waarom hij graag wil dat je zelf de borstgrootte in kan stellen
Ik ben een groot fan van lineage 2 en WoW vond ik iets te zoetsappig. Dus mijn vraag is it worth the 100 euro's?
Verwijderd
Zoals je in dit forum kan lezen, zijn er nogal wat verschillende meningen hierover (uiteraard). Dus wij kunnen nooit vertellen of jij het de 100 euro waard vindt. Voor mijzelf niet, voornamelijk door het feit dat er geen support is momenteel. Het spel zelf vindt ik tot nu toe de moeite waard, en ik denk dat het alleen maar beter zal worden in de toekomst.UlyssesNL schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 12:35:
Ik zit dit spel al een tijdje te volgen en nu kan ik een gesealde collector's edition kopen voor 100 euro.
Ik ben een groot fan van lineage 2 en WoW vond ik iets te zoetsappig. Dus mijn vraag is it worth the 100 euro's?
Maar omdat ik al een level 21 karakter heb moeten deleten, omdat ik na 6 dagen petition na petition in te sturen ( zat namelijk vast op het begineiland ) nog steeds geen GM had gezien, is mijn mening meer naar het negatieve dan het positieve, support staat bij mij namelijk hoog in de lijst. ( bugs kan ik mee leven ).
@hieronder, gaat mij niet zozeer om bugs, maar gewoon compleet missende of slecht gebouwde features. (instance anyone?) Was zojuist nog bij boekhandig, blijft grappig hoeveel gamebladen zeggen dat AoC 'een nieuw standaard is in de MMO's'. Als dit een standaard zou zijn, was ik direct gestopt met MMO's
Verwacht alleen weinig 'L2' gevoel in AoC, AoC zit niet zo in de 'fantasy' wereld zoals WoW of L2. Het voelt meer als een grote hack&slash game met MMO aspecten.
edit: zag trouwens dat ze dance stance hebben toegevoegt. Zojuist is mijn Guardian gepromoveerd naar eeste klass kansloze country-danser

[ Voor 62% gewijzigd door SinergyX op 04-06-2008 13:13 ]
Verwijderd
Anderen zoals mij dus, hebben nog geen last gehad van bugs (ben nu ook nog maar level 30)UlyssesNL schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 12:35:
Ik zit dit spel al een tijdje te volgen en nu kan ik een gesealde collector's edition kopen voor 100 euro.
En raden je het spel wel aan of je de collectors edition wilt moet je zelf weten...
Ik doelde meer op de stijl van het spel. En support vind ik niet zo heel belangrijk want ik heb het nog nooit nodig gehad.Verwijderd schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 13:01:
[...]
Zoals je in dit forum kan lezen, zijn er nogal wat verschillende meningen hierover (uiteraard). Dus wij kunnen nooit vertellen of jij het de 100 euro waard vindt. Voor mijzelf niet, voornamelijk door het feit dat er geen support is momenteel. Het spel zelf vindt ik tot nu toe de moeite waard, en ik denk dat het alleen maar beter zal worden in de toekomst.
Maar omdat ik al een level 21 karakter heb moeten deleten, omdat ik na 6 dagen petition na petition in te sturen ( zat namelijk vast op het begineiland ) nog steeds geen GM had gezien, is mijn mening meer naar het negatieve dan het positieve, support staat bij mij namelijk hoog in de lijst. ( bugs kan ik mee leven ).
Verwijderd
Ik heb trouwens niet gezegd dat ik het spel niet zou aanraden , maar het ging in dit geval om de collectors edition, en die is toch een smak duurder dan een normale versie, en die 100E zou ik , met het gebrek aan support, er niet voor over hebben.Verwijderd schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 13:09:
[...]
Anderen zoals mij dus, hebben nog geen last gehad van bugs (ben nu ook nog maar level 30)
En raden je het spel wel aan of je de collectors edition wilt moet je zelf weten...
@hierboven, ik heb wel vaker support nodig gehad, en kreeg die dan ook vrij snel. Dat is hier dus niet zo, en er zitten toch nog wat cruciale bugs in het spel, zoals in de destiny single player questline, waar ik , en vele anderen, dus ook mee in de problemen zijn geraakt. En kan je die questline niet afmaken, zit je dus vast in Totage
[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 04-06-2008 13:24 ]
Oke bedankt voor de info.Verwijderd schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 13:21:
[...]
Ik heb trouwens niet gezegd dat ik het spel niet zou aanraden , maar het ging in dit geval om de collectors edition, en die is toch een smak duurder dan een normale versie, en die 100E zou ik , met het gebrek aan support, er niet voor over hebben.
Nou is er natuurlijk altijd gebrek aan support bij een net startende mmo.
Is het waard om te proberen... JA (imo)UlyssesNL schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 12:35:
Is het waard om the Collector's Edition te kopen voor E. 100.... NEE!
Gewoon de game zelf kopen
Verwijderd
Dat is wel zo, maar ik heb meerdere launches meegemaakt, en 6 dagen zonder reactie steekt duidelijk boven de rest uit, waar ik meestal tussen 10 minuten en 2 uur een reactie kreegUlyssesNL schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 13:23:
[...]
Oke bedankt voor de info.
Verwijderd
Wijs gesproke ...UlyssesNL schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 13:23:
[...]
Ik kan persoonlijk ook wel aanneme dat er op de moment zo'n lange wachtrijen zijn...
Van beetje alle MMO's die heb gespeeld kan ik volmondig zeggen: Absoluut niet.UlyssesNL schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 13:23:
De hele communicatie vanuit de GM/support richting spelers is echt slecht, helemaal in een spel van deze omvang. (imho, PlayNC blijft de beste in support).
[ Voor 5% gewijzigd door SinergyX op 04-06-2008 13:36 ]
Verwijderd
Als ik nu AoC vergelijk met de eerste paar weken dat ik L2 na de launch speelde, valt het vooral op dat in AoC meer quests ala WoW zijn (rondrennen, easy mops killen), en het levelen vooral gaat door het halen van quests ipv mops hunten zoals in L2. Alles is goed solo te doen, en over items maak je je geen zorgen, die komen vanzelf via quest. Kortom in AoC wordt je door de levels heen aan het handje genomen om zo (vrij snel) hogere levels te bereiken.UlyssesNL schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 13:11:
[...]
Ik doelde meer op de stijl van het spel. En support vind ik niet zo heel belangrijk want ik heb het nog nooit nodig gehad.
De graphics in AoC zijn wel een stuk beter, veel verschillende mops, maarja gameplay > graphics imo
Idd maar ik heb al besloten ik ga vanmiddag langs de winkelVerwijderd schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 13:38:
[...]
Als ik nu AoC vergelijk met de eerste paar weken dat ik L2 na de launch speelde, valt het vooral op dat in AoC meer quests ala WoW zijn (rondrennen, easy mops killen), en het levelen vooral gaat door het halen van quests ipv mops hunten zoals in L2. Alles is goed solo te doen, en over items maak je je geen zorgen, die komen vanzelf via quest. Kortom in AoC wordt je door de levels heen aan het handje genomen om zo (vrij snel) hogere levels te bereiken.
De graphics in AoC zijn wel een stuk beter, veel verschillende mops, maarja gameplay > graphics imo
Communicatie op het officiele forum vind ik super, snelle response en er wordt ook echt wat met je feedback gedaan. Zelf zou ik 100 euro voor een spel ook wel veel vinden. Maar goed het is maar wat je er zelf voor wil uitgeven. Na enkele maanden spelen ben je natuurlijk ook al 100 euro kwijt.
Tot nu toe ben ik dik tevreden over het spel en ook de snelle opvolging van patches / beloftes voor deze zomer maken AoC tot een veelbelovende MMO.
edit: En nee geen fanboi ; Je kan niet verwachten dat ze met een minimaal aantal GM's alle mensen snel kunnen helpen die tegen bugs aan zijn gelopen / vast zitten. Er wordt overigens aan gewerkt aan de support dacht ik gelezen te hebben. Dat je toevallig launches had waar maar enkele duizenden mensen aan deel namen. Hoe je bij de slechte communicatie komt heb ik werkelijk geen idee van. Voor mij is alles vrij duidelijk als ze hebben gepatched of bij eventuele foutmeldingen.
Maak gewoon even een nieuw character aan en speel daar even mee verder tijdens het wachten.
Gaute Godager:
Meer kan je op dit moment niet verwachten vind ik.Funcom has always prided ourselves with having great customer satisfaction. The success so far for this title has left us with the need to increase the size of CS. This will go in parallel with the constant fixing of bugs and other issues that lead people to petition. Included in this is even better testing of the game by increasing the size of Quality Assurance and informing you better about changes by staffing up the Community Department. I know a blurb like this will haunt me always, but I will still venture one: We aren’t satisfied until all our customers are! You know we had a very, very difficult launch of Anarchy-Online! That was a very painful process for all of us working on it – 4 years. You might not understand how driven we are to make sure you enjoy this game, and all the support around it!
[ Voor 52% gewijzigd door tuinïnen op 04-06-2008 13:58 ]
Verwijderd
Zucht.............f.a.n.b.o.y.tuinïnen schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 13:45:
Overigens lees je hier steeds dezelfde mensen die maar door blijven klagen.
Klagen of onderbouwd kritiek geven.. zie je het verschil?tuinïnen schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 13:45:
Sorry, maar als ik de officiele forums lees heb ik zelden zo'n snelle reply's gehad van dev's/community managers. Overigens lees je hier steeds dezelfde mensen die maar door blijven klagen. Tevreden mensen zullen zelden een forum opzoeken om te laten blijken hoe geweldig ze het wel niet vinden.
Daarbij, weet niet welk forum jij leest, maar veel issues zijn nooit beantwoord, kwamen 'opeens' in een patch terecht. (verwijdering van 3 ranger skills bv).
[ Voor 14% gewijzigd door SinergyX op 04-06-2008 13:51 ]
Specs - Q9550 Cooled with CM V8 @ 3.6 Ghz, Kingston HyperX 8gb, MSI GTX660 Ti Power Edition, Samsung 128GB SSD 830 series.
Bij deze zal ik dat dan toch maar eens doen. Ik speel vanaf de early access.tuinïnen schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 13:45:
[...]
Tevreden mensen zullen zelden een forum opzoeken om te laten blijken hoe geweldig ze het wel niet vinden.
[...]
Heb inmiddels een Tempest of Set LVL 49 (Healer) en een Guardian LVL 23 (Tank).
Tot nog toe ben ik maar 1 bugged quest tegen gekomen en drie maal vast komen te zitten.
Van die drie keer dat ik vast ben komen te zitten heb ik nog geen support nodig gehad. Je kunt namelijk gewoon Path of Asure casten (Hearthstone, Recall, Teleport wat je het ook wil noemen).
Voor het eerst in het spel heb ik op level 48 alleen group quests gehad. Na deze gedaan te hebben ben ik 90% in LVL49. En heb mijn eerste LVL 50+ quests alweer klaar liggen.
Dus voor mij gaat het tot nogtoe super!
EDIT: Spots wat is je character name?
Verwijderd
Uly kom je trouwens ook @ Battlescar (PVP) spelen?
Verwijderd
Grrrrrrr *jaloers*. Als ik besluit te blijven spelen, wil ik zeker een nieuw systeem aanschaffen, want volgens mij heeft conan echt gruwelijke graphs, en mijn 1,5 jaar oude PC kan dit niet volledig aanSpoTs schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 13:53:
Ik vind een collectors editie zowiezo het geld niet waard.. 50 euro voor een boekje.. wat tekeningen.. joepie.. Het spel zelf is erg goed en er word hard aan gebouwd om alle bugs er zo snel mogelijk uit te halen. Heb gister mijn nieuwe CPU gehad en vandaag even mogen spelen. Nu echt ALLE instellingen at max @ gemiddeld zo een 40 fps. Ziet er echt oogstrelend uit nu
Verwijderd
Verwijderd
Hehe inderdaad, ben nu level 28 (geloof ik), en loop iedere keer tegen de melding: your quest journal is full, aan. Ofterwijl, nog genoeg te doenVerwijderd schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 14:08:
Ben nu een level 25 Bear Shaman op Battlescar. Ik hoop vandaag de 30 te halen. Moet lukken met al die quests die ik nog open heb staan.
Ze hebben gisteren wel een 2 uur update gedaan aan het petitions-systeem, geen idee wat er precies is aangepast, hopelijk was er iets mis met het systeem, en worden petitions nu sneller opgepakt
Verwijderd
Mogen er ook goede ervaringen gepost worden zonder dat er meteen naar fanboy word gegrepen? Merci.
Ik ben het volledig met hem eens in mijn ervaringen van AoC.
Je kunt gewoon niet verwachten dat iedereen even slechte ervaringen heeft. Mijn ervaring tot nu toe is gewoon echt top, en dat je me dan eventueel afdoet als fanboy is net zo onzinnig als dat ik jou (of andermans) kritiek als triviaal of aanstellend beschouw.
Sowieso vraag ik me af wat het over een persoon zegt, als je zo snel wilt grijpen naar het idee van 'fanboy'. Toch nergens voor nodig? Vaak krijg je het al op je af omdat enkel toleranter en positiever bent ingesteld. Vreselijk forum fenomeen.. Er zijn gewoon veel mensen en dus veel verschillende ervaringen leg je erbij neer.
Overigens vind ik dat tuinïnen een goed punt heeft dat de tevreden mensen niet snel op fora zullen rondbanjeren, dat is vaak wel eenzelfde groep mensen.
Om maar ffkes mee te doen met t topic. Collectors Edition van 100 euro vind ik te duur, maar dat is persoonlijke smaak. Of het waard is om de game te kopen? Zeg ik volmondig ja!
Het is dan jou besluit of jij het tof vind om de CE te kopen.
100 euro is wel erg stevig voor een CE (adviesprijs was afaik € 69,99), maar het spel zelf is absoluut de moeite waard. Natuurlijk zijn er nog een aantal bugs, maar give it a shot, want die bugs worden echt wel aangepakt door Funcom. Ze doen er alles aan om dit spel tot een top notch niveau te brengen, maar voor dit volledig duidelijk wordt zal wellicht nog een paar maanden duren.UlyssesNL schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 12:35:
Verwijderd
Leuk verhaal, maar als je mijn post met fanboy even goed had gelezen als mijn vorige post, was het jou een stuk duidelijker geworden.Verwijderd schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 14:37:
[...]
Mogen er ook goede ervaringen gepost worden zonder dat er meteen naar fanboy word gegrepen? Merci.
Je kunt gewoon niet verwachten dat iedereen even slechte ervaringen heeft. Mijn ervaring tot nu toe is gewoon echt top, en dat je me dan eventueel afdoet als fanboy is net zo onzinnig als dat ik jou (of andermans) kritiek als triviaal of aanstellend beschouw.
Sowieso vraag ik me af wat het over een persoon zegt, als je zo snel wilt grijpen naar het idee van 'fanboy'. Toch nergens voor nodig? Vaak krijg je het al op je af omdat enkel toleranter en positiever bent ingesteld. Vreselijk forum fenomeen.. Er zijn gewoon veel mensen en dus veel verschillende ervaringen leg je erbij neer.
Overigens vind ik dat tuinïnen een goed punt heeft dat de tevreden mensen niet snel op fora zullen rondbanjeren, dat is vaak wel eenzelfde groep mensen.
Om maar ffkes mee te doen met t topic. Collectors Edition van 100 euro vind ik te duur, maar dat is persoonlijke smaak. Of het waard is om de game te kopen? Zeg ik volmondig ja!
Het is dan jou besluit of jij het tof vind om de CE te kopen.
Wanneer ik mijn mening geef over een spel, zowel de positieve (het spel zelf) als negatieve kant (de support), en dan wordt bestempeld als "Klager", dan sta ik goed in mijn recht op jou te bestempelen als "Fanboy".
Plaats voortaan je eigen positieve en negatieve ervaringen, ipv de mensen met een negatieve mening te categoriseren als klagers....

Mijn barbarian heet: PsychedKroga schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 13:59:EDIT: Spots wat is je character name?
Ben op dit moment ook bezig met een Ranger, maar tot nu toe tja.. tis wel leuk maar niet iets waar ik echt op zit te wachten ;-) Ranger @ lvl 14.
edit:
De servers zijn wel constant up gebleven en de Maintenance tijden vielen buiten de speeltijd van " normale " spelers.Verwijderd schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 13:32:
Dat is wel zo, maar ik heb meerdere launches meegemaakt, en 6 dagen zonder reactie steekt duidelijk boven de rest uit, waar ik meestal tussen 10 minuten en 2 uur een reactie kreeg.
[ Voor 40% gewijzigd door Dakreal op 04-06-2008 14:58 ]
Specs - Q9550 Cooled with CM V8 @ 3.6 Ghz, Kingston HyperX 8gb, MSI GTX660 Ti Power Edition, Samsung 128GB SSD 830 series.
Het punt is dat jij kritiek van anderen tegen gaat spreken met argumenten als "daar heb ik geen last van", tja, boeiend. Er zitten gewoon een hoop dingen in het spel die niet af zijn, en het spel is duidelijk te snel gereleased. Als mensen dan hier gaan klagen moet je niet hun klachten tegen gaan spreken of ze bagatelliseren, want dat levert een hoop irritaties op. Zo ook de reactie van "tuinïnen", dat er op de fora 'snel' gereageerd wordt is leuk hoor, maar mensen zitten in het spel echt veel te lang vast. Je ziet ook dat er minder dan 1 GM per server is, en dat is gewoon veel te weinig.Verwijderd schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 14:37:
Mijn mening is en blijft nog steeds; Als je een spel niet speelbaar of niet leuk vind.. moet je wachten todat er patches uitkomen, of stoppen. Steeds dezelfde " ervaringen " uitkramen heeft geen zin tenzij je dit op een technical forum doet @ funcom zodat ze het kunnen oplossen.
Verwijderd
Dus als ik het goed begrijp: Jij eist van een ander om het kritiek op de game wel als belangrijk te zien omtrent de punten die niet goed geregeld zijn, en dat de ervaring van de persoon die zonder problemen speelt afgeschilderd word als triviaal?Hydra schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 15:04:
Het punt is dat jij kritiek van anderen tegen gaat spreken met argumenten als "daar heb ik geen last van", tja, boeiend. Er zitten gewoon een hoop dingen in het spel die niet af zijn, en het spel is duidelijk te snel gereleased. Als mensen dan hier gaan klagen moet je niet hun klachten tegen gaan spreken of ze bagatelliseren, want dat levert een hoop irritaties op. Zo ook de reactie van "tuinïnen", dat er op de fora 'snel' gereageerd wordt is leuk hoor, maar mensen zitten in het spel echt veel te lang vast. Je ziet ook dat er minder dan 1 GM per server is, en dat is gewoon veel te weinig.
Ik denk dat jij mij compleet verkeerd hebt begrepen in mijn vorige posts. Mijn bedoeling is het niet om iemands kritiek onderuit te halen. Het is alleen de bedoeling om het te relativeren, om te laten zien dat het dus ook anders zit. Er zijn mensen die wel tevreden zijn met de support etc. Wat voor onzin is het nou om alleen te laten zien dat de support sucked, en dat er daar niet tegenin gebracht mag worden dat anderen dit totaal niet zo hebben ervaren?
Ik wil een compleet plaatje weergeven en behouden, in plaats van mee te gaan in de klagende punten door te stellen dat er andere ervaringen zijn omtrent dezelfde onderwerp waar mensen over klagen.
Ik vind het nogal een egocentrieke houding om te zeggen dat de ervaringen van mensen die de problemen niet als zodanig meemaken, dat die ervaringen er niet toe doen omdat jij (of een ander) daar _wel_ een probleem hebt ervaren.
In de geest van bugreport, en ontwikkeling, zou je helemaal gelijk hebben hoor. Daar is kritiek nodig, en opnoemen van zwakke punten nodig in de geest van patches, positieve kritiek is dan weer niet nodig. Maar hier posten we niet om alle problemen in een lijstje neer te zetten.
En dus stel ik ook graag tegengestelde ervaringen op de punten die jullie als problematisch hebben ervaren. Dat jullie dat niet relevant vinden tot jullie ervaring is jammer voor jullie, maar als de problematische ervaringen omtrent bepaalde punten in het spel meetellen dan tellen de positieve ervaringen omtrent dezelfde punten in het spel ook mee.
Daarmee bedoel ik dus niet dat jij of anderen, klagers zijn, om even terug te grijpen naar de reactie van Tank-A-Holic.
Misschien ben ik nu wat duidelijker, in plaats van de indruk wekken dat ik tegen wil spreken. Ik geef alleen om waarheidsgetrouwe beschrijvingen, waarbij het dus goed is om te herinneren wanneer anderen hetzelfde punt anders hebben ervaren. Want tuurlijk is support op dit moment voor de meeste ervaringen zwaar ondermaats, maar tis onnauwkeurig om te zeggen dat het 100% ondermaats is voor allen gezien er zeker wel goede ervaringen zijn.
Ik ben gewoon kritisch in hoe mensen hun punten brengen, en vaak zijn mensen daarin absoluut terwijl dat in werkelijkheid niet juist is.
Edit: Als je dat niet van mij kunt hebben stop ik graag hoor, ik hoef geen problemen te schoppen hiero
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 04-06-2008 15:40 ]
En zo gebeurd het in elk topic van <insert MMO> hier op tweakers. Het spel wordt de hele in geprezen tot beste en meest unieke spel ooit, iedereen die daar maar iets critisch op aan te merken hebben 'moeten maar oprotten'. Topic groeit uit tot een fanboy topic (nofi naar de wow'ersSpoTs schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 15:14:
Mijn mening is en blijft nog steeds; Als je een spel niet speelbaar of niet leuk vind.. moet je wachten todat er patches uitkomen, of stoppen. Steeds dezelfde " ervaringen " uitkramen heeft geen zin tenzij je dit op een technical forum doet @ funcom zodat ze het kunnen oplossen.
En het zijn juist de verkeerde 'woordjes' die weer een flamewar uitlokken. Andere kant letten ze weer niet op het cruciale verschil van bugs, issues/patches en features. Iemand praat over niet correct/half werkende feature, de ander reageert simpel 'ik heb geen bugs,dus oprotten'. Waar de een dus praat over de aparte smaak van een peer, geeft de ander het antwoord 'ik heb een appel, doei!'.
Verwijderd
Maar goed, ik ben zelf dus (ook) niets game brekends tegen gekomen en de dingen die wel werken doen het voor mij erg goed. Iets in de sfeer doet voor mij meer dan WoW of LotR ooit gedaan heeft. Ik heb nu (werkdag) alweer zin om vanavond te gaan spelen. Met een bugged en volgens vele onspeelbare female assasin notabene!
Ja, en daar irriteer ik me aan, want ik weet niet welk spel jij speelt, maar AoC IS gewoon niet compleet. En op iedere 'negatieve' reactie, reageerde jij in het vorige topic met "heb ik geen last van". Tja, boeiend, maar jij speelt kennelijk een heel ander spel. En jouw spel is compleet? Dus jij zit in de enige guild in AoC met een guild city waarbij je wel de NPCs en bonussen werken? Jouw tradeskills buggen niet? Jij krijgt wel PvP XP? Jij hebt wel PvP levels waarmee je items kunt kopen? Jij hebt niet een gebrek aan quests na level 50? Jij hebt niemand in je guild die een tijd in een instance vast hebt gezeten? Jij krijgt binnen een uur reactie van een GM in-game? Mobs laden bij jou altijd ruim op tijd? Bij jou werken de Noble District en Pyramid quests naar behoren?SpoTs schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 15:14:
Dus wat Hydra eigenlijk probeerd te vertellen is ' Hydra heeft een probleem met Age of Conan ' Mijn reactie daarop: Bij mij is alles in het spel wel compleet. Ik heb geen last van bugs, geen last van haperingen en geen last van andere mogelijke problemen.
Wat ik wil is dat er gewoon objectief over een spel gepraat kan worden, want juist door alles met de mantel der liefde te gaan bedekken ga je mensen die hier posten enorm polariseren. AoC is een leuk spel, daar heb ik geen twijfel over, maar ik vind het irritant dat er een paar mensen doen alsof er niks aan de hand is.
Ik zeg ook niet dat het een kutspel is, integendeel, ik heb er ook best veel lol mee tot nu toe. Maar ik vind ook dat je moet kunnen uiten dat er bepaalde dingen in het spel niet af zijn en dat je je daar aan ergert (speel een ToS en de ToS spellweaving werkt dus nog steeds niet, en aangezien dat een van de grootste marketing hypes is, is dat wel wat triest), zonder dat mensen melden dat je dan maar een ander spel moet spelen.Verwijderd schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 15:39:
Maar goed, ik ben zelf dus (ook) niets game brekends tegen gekomen en de dingen die wel werken doen het voor mij erg goed. Iets in de sfeer doet voor mij meer dan WoW of LotR ooit gedaan heeft. Ik heb nu (werkdag) alweer zin om vanavond te gaan spelen. Met een bugged en volgens vele onspeelbare female assasin notabene!
Daar heb ik geen enkel probleem mee, maar ik vind het wat irritant worden dat als iemand klaagt over dat de in-game support op dit moment brak is, je begint over dat ze 'snel' reageren op de fora. Ten eerste valt dat ook wel mee, en ten tweede heeft dat niks te maken met zaken waar je een GM voor nodig hebt. Dat mensen dagen vastzitten in een instance is gewoon triest.Verwijderd schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 15:21:
En dus stel ik ook graag tegengestelde ervaringen op de punten die jullie als problematisch hebben ervaren.
[ Voor 33% gewijzigd door Hydra op 04-06-2008 15:55 ]
Verwijderd
gniffelHydra schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 15:48:
Wat ik wil is dat er gewoon objectief over een spel gepraat kan worden
Dus dan mogen ook tegengestelde ervaringen gedeeld worden die de positieve tegenhanger vormen voor mensen die omtrent hetzelfde punt negatieve ervaringen hebben gehad.
Grappig dat jij dat nou net irritant vind..
(sorry, flauw, vergeef me.. kon t ff niet laten.)
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 04-06-2008 15:51 ]
Verwijderd
Precies, dat is denk ik tot nu toe de ervaring die de meeste mensen hebben (die ik spreek).Verwijderd schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 15:39:
Maar nog steeds geen play.com pakketje gezien....
Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978
Misschien zijn tegen de tijd dat je copy binnenkomt de meeste irritante bugs er al uit gepatchedOn_E schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 15:53:
Ik wil ook objectief over het spel mee kunnen praten damnit.
Maar nog steeds geen play.com pakketje gezien....
Ja hoor, als jij de ervaring hebt dat jouw guild city wel werkt, of dat jouw ToS wel kan spellweaven, om maar een paar grote marketing pluspunten te noemen, dan hoor ik het graagVerwijderd schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 15:51:
Dus dan mogen ook tegengestelde ervaringen gedeeld worden die de positieve tegenhanger vormen voor mensen die omtrent hetzelfde punt negatieve ervaringen hebben gehad.
Heh, hebben we nog zo'n "hoeze drama release, ik kon gewoon spelen, nergens last van" fanboi erbijredfoxert schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 15:56:
Misschien zijn tegen de tijd dat je copy binnenkomt de meeste irritante bugs er al uit gepatched
[ Voor 21% gewijzigd door Hydra op 04-06-2008 15:58 ]
Wat hydra opnoemt, zijn geen 'ervaringen', dat zijn feiten. Dingen die voor _niemand_ werken, itt bugs die je mischien zelf nooit zal tegenkomen.Verwijderd schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 15:51:
[...]
gniffel..
Verwijderd
Nou ze gaan behoorlijk snel. Extra content is ook al aangekondigd voor in Juniredfoxert schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 15:56:
[...]
Misschien zijn tegen de tijd dat je copy binnenkomt de meeste irritante bugs er al uit gepatched
LOLHydra schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 15:57:
[...]
Heh, hebben we nog zo'n "hoeze drama release, ik kon gewoon spelen, nergens last van" fanboi erbij
Mjah ... zitten toch wel irritante bugs in momenteel, om er een paar te noemen:
- Stamina verbruik tijdens zwemmen niet consistent. Soms gebruik je bij normaal zwemmen al je stamina, soms bij snel zwemmen helemaal niks.
- Items die via de trader te koop hebben gestaan kan je daarna niet meer aan de vendor verkopen. Erg leuk als je bank vol zit en je inventory ook, met die rotzooi ....
- lvl 30 stamina potions die niet meer stacken en oneindig bruikbaar zijn (niet zo heel erg natuurlijk! kan je continu pots slikken
- Charge van Guardians is bugged to hell ... ik charge om daarna 10x verder terug gesmeten te worden, met de mobs die ik aanviel achter me aan, plus alles waar ik in mijn vlucht langs kwam ... FUN !
en zo zijn er nog genoeg
Dat ze eerst de troep opruimen die ze na elke patch introduceren. Voor elke fix komen er 10 bugs voor terug. Kheb liever dat ze wat aan Quality Assurance gaan doen ipv meer content (met mogelijk nog meer bugs?????) introduceren.Verwijderd schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 16:01:
[...]
Nou ze gaan behoorlijk snel. Extra content is ook al aangekondigd voor in Juni
[ Voor 18% gewijzigd door redfoxert op 04-06-2008 16:03 ]
Dit is echt weer zo iets onderbouwds waar niemand wat aan heeft. Als er bugs zijn meld ze op Funcom forum.. Of onderbouw hier je " fix = 10 bugs " opmerking en voeg er iets constructiefs aan toe. Dit voegt echt zo weinig toe aan dit gesprek.redfoxert schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 16:02:
[...]
Dat ze eerst de troep opruimen die ze na elke patch introduceren. Voor elke fix komen er 10 bugs voor terug. Kheb liever dat ze wat aan Quality Assurance gaan doen ipv meer content (met mogelijk nog meer bugs?????) introduceren.
En dat MMO's meer content toevoegen dan bugs fixen is een algemeen feit, dit word bij meerdere MMO producenten gedaan. De mensen die meerdere MMO's gespeeld hebben weten wat ik bedoel.
Hoeven geen fanboy naampjes genoemd te worden
Verwijderd
[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 04-06-2008 16:11 ]
Verwijderd
Wanneer ga je beginnen met het objectief zijn? Tot nu toe zie ik hier alleen maar gebash op mensen die aangeven dat er nog problemen zitten in het spel. Geen wonder dat je dan irritatie op gaat wekken bij andere mensen.Verwijderd schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 15:51:[...]
gniffel..
Grappig dat jij dat nou net irritant vind..Hoe kan irritatie ooit naar voren komen bij objectiviteit
(sorry, flauw, vergeef me.. kon t ff niet laten.)
Ik heb een vriend die 6 dagen lang vast heeft gezeten met zijn destiny quest in tortage. 6 dagen in de fucking queue en geen GM die hem helpt. 6 dagen geen fuck te doen omdat hij alle andere quests al had gedaan. Maar ja, volgens jou gebeuren dat soort dingen niet omdat het bij jou wel allemaal werkt. Slaap zacht.
SpoTs schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 16:04:
Ik hoorde " heb even geen bron " dat er volgende week weer leveringen van Age of Conan gaan plaatsvinden bij de winkels.

Dus omdat het bij mij en GutTerIchI niet voorkomt zijn wij metteen niet meer relevant in de bespreking? Wat een onzin.. en als je 6 dagen moet wachten op een antwoord dan ga je toch wat nuttigs doen in die tijd, bv.. nieuwe character rollen om alsnog te spelen. Tis geen oplossing.. maar 6 dagen wachten op een antwoord van iets is ook niet handig. Funcom heeft al aangegeven dat er een tekort is aan GM en staff.. en daar zijn ze druk mee bezig om dit op te lossen.Verwijderd schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 16:09:
[...]
Wanneer ga je beginnen met het objectief zijn? Tot nu toe zie ik hier alleen maar gebash op mensen die aangeven dat er nog problemen zitten in het spel. Geen wonder dat je dan irritatie op gaat wekken bij andere mensen.
Ik heb een vriend die 6 dagen lang vast heeft gezeten met zijn destiny quest in tortage. 6 dagen in de fucking queue en geen GM die hem helpt. 6 dagen geen fuck te doen omdat hij alle andere quests al had gedaan. Maar ja, volgens jou gebeuren dat soort dingen niet omdat het bij jou wel allemaal werkt. Slaap zacht.
maar goed.. de mensen die geen last van bugs hebben mogen kennelijk niet meer posten.
Hopelijk wel ja, al speel ik liever vanavond al MET bugs, ben erg enthousiast geworden over de HoX, die wil ik dus graag spelen.redfoxert schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 15:56:
[...]
Nou ja, morgen weer een kans.
Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978
Nee, da's trouwens een reward voor mensen met een CE en mensen die zich ingeschreven hebben als betatester. Je krijgt op level 40 ofzo een cloak die sowieso die gratis cloak vervangt. Je kunt die sowieso niet meer krijgen.Verwijderd schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 16:07:
Ik zie heel veel mensen rondlopen met prachtige cloacks. Blijkbaar kreeg je die als je AoC bij Play.com pre-orderde. Dat wist ik dus jammergenoeg niet, Weet iemand of er nog een andere manier is om aan die cloack te komen?
De dingen die ik postte werken voor niemand, ook voor jou niet.SpoTs schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 16:12:
[...]
Dus omdat het bij mij en GutTerIchI niet voorkomt zijn wij metteen niet meer relevant in de bespreking? Wat een onzin.. en als je 6 dagen moet wachten op een antwoord dan ga je toch wat nuttigs doen in die tijd, bv.. nieuwe character rollen om alsnog te spelen. Tis geen oplossing.. maar 6 dagen wachten op een antwoord van iets is ook niet handig. Funcom heeft al aangegeven dat er een tekort is aan GM en staff.. en daar zijn ze druk mee bezig om dit op te lossen.
maar goed.. de mensen die geen last van bugs hebben mogen kennelijk niet meer posten.
[ Voor 39% gewijzigd door Hydra op 04-06-2008 16:13 ]
Verwijderd
'k denk dat weinig mensen dat uit je posts op konden maken en kan misschien verklaren waarom je posts als erg negatief worden ervaren. De dingen die je presenteer zijn zo ver ik kan beoordelen wel waar maar als totaal schep je een heel zwart beeld en dát strookt totaal niet met het plezier dat ik met Conan heb. Vandaar de reactie.Ik zeg ook niet dat het een kutspel is, integendeel, ik heb er ook best veel lol mee tot nu toe.
Verwijderd
Waar wordt dat hier gezegd dan?SpoTs schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 16:12:[...]
Dus omdat het bij mij en GutTerIchI niet voorkomt zijn wij metteen niet meer relevant in de bespreking? Wat een onzin..
Het probleem is het constante gebash op mensen die op dit forum aangeven dat er problemen zijn met het spel. Als jullie nou eens gewoon je ervaringen zouden delen. Maar nee. Omdat jullie geen problemen hebben, zijn alle mensen die wel problemen hebben zeikers. En de mening van de zeikers is compleet ondergeschikt aan jullie mening. Typisch fanboy gedrag. En dan ook het aandragen van stupide oplossingen. Ook typisch fanboy gedrag.
Ongeloofelijk. Zo meteen ga je ons nog vertellen dat het zijn eigen schuld was.en als je 6 dagen moet wachten op een antwoord dan ga je toch wat nuttigs doen in die tijd, bv.. nieuwe character rollen om alsnog te spelen. Tis geen oplossing.. maar 6 dagen wachten op een antwoord van iets is ook niet handig. Funcom heeft al aangegeven dat er een tekort is aan GM en staff.. en daar zijn ze druk mee bezig om dit op te lossen.

Natuurlijk kon hij in die 6 dagen met een andere karakter spelen. Maar omdat de rest van de groep al over level 20 was en dus in andere zones moest levelen, kon hij niet meer met de groep samen spelen. Is het nu echt zo moeilijk om te begrijpen dat dit een serieus probleem is. Of is dat bord voor de kop van "bij mij doet alles het dus er zijn geen bugs" echt zo groot.
Dat lijkt mij een hele goede oplossing.maar goed.. de mensen die geen last van bugs hebben mogen kennelijk niet meer posten.
Verwijderd
Als je zo graag wilt samen spelen met je vrienden, en zij willen graag met jou samen spelen kunnen ze best wel ff wachten tot je hebt ingehaald, bovendien kunnen ze je ook helpen met de quests. En laten we vooral niet even relativeren en kijken hoe het klinkt.Maar omdat de rest van de groep al over level 20 was en dus in andere zones moest levelen, kon hij niet meer met de groep samen spelen. Is het nu echt zo moeilijk om te begrijpen dat dit een serieus probleem is
Dus nogmaals, ik vind het onprettig voor de mensen die lang vast hebben gezeten vanwege een bug, maar als ik continue medeleven moet tonen en me continue geïnteresseerd voelen voor andermans problemen zette ik het nieuws aan met een paar natuurrampen op repeat. Ik kom op dit topic om te praten over dit spel, lekker te kijken hoe mensen dit spel spelen. Als daar eens een keer een bugmelding in voor komt, prima. Maar als je een rant gaat plaatsen en iedereen die niet het probleem heeft of het niet met jou eens is als fanboy beschrijven dan kan je beter een eigen blog openen en daar je ventilatie plaatsen. Wij kunnen die problemen tenslotte niet oplossen.
Verwijderd
het begint een beetje een welles nietes thread te worden... beetje triest is datVerwijderd schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 16:42:
[...]
Waar wordt dat hier gezegd dan?
Het probleem is het constante gebash op mensen die op dit forum aangeven dat er problemen zijn met het spel. Als jullie nou eens gewoon je ervaringen zouden delen. Maar nee. Omdat jullie geen problemen hebben, zijn alle mensen die wel problemen hebben zeikers. En de mening van de zeikers is compleet ondergeschikt aan jullie mening. Typisch fanboy gedrag. En dan ook het aandragen van stupide oplossingen. Ook typisch fanboy gedrag.
[...]
Ongeloofelijk. Zo meteen ga je ons nog vertellen dat het zijn eigen schuld was.![]()
Natuurlijk kon hij in die 6 dagen met een andere karakter spelen. Maar omdat de rest van de groep al over level 20 was en dus in andere zones moest levelen, kon hij niet meer met de groep samen spelen. Is het nu echt zo moeilijk om te begrijpen dat dit een serieus probleem is. Of is dat bord voor de kop van "bij mij doet alles het dus er zijn geen bugs" echt zo groot.
[...]
Dat lijkt mij een hele goede oplossing.

Zijn er nog nl guilds op Fury??
ATi hardware zou hier geen last van hebben, maar, hoe staat het op dit moment met de FPS en stabiliteit? In de open beta waren hier veel klachten over, maar het lijkt me dat het eea toch wel verbeterd zou moeten zijn. (Ps. ik game op 1920x1200)
Zie m'n sig voor de specs.
5800X3D - RTX3080 - 1440p 240Hz OLED Inventaris
Ik heb ook een 8800GTS (640) en met juiste instellingen heb je enkel nog 'popping NPCs'
edit: en nog wat random screenshots:
aoc | ||
![]() | ![]() | ![]() |
![]() |
VLNR:
Hoogste punt in Conall's Valey.
Goed detail van character in Conall's valley
Mijn nieuwe Guardian, mooie reflecties
Ik kwam door hole onder Archerion Runes terecht, precies moment van shot was er een bliksem
Ik dacht dus dat prnscrn screenshots maken was, dus ik hele game door ijverig shots maken.. het bleek F11 te zijn
[ Voor 61% gewijzigd door SinergyX op 04-06-2008 18:01 ]
Verwijderd
Niet iedereen die geen problemen heeft is een fanboy. Personen die stelselmatig ontkennen dat er problemen zijn. Personen die bij ieder probleem idiote oplossingen aandragen en vervolgens claimen dat er daardoor geen probleem is. Dat zijn de fanboys.Verwijderd schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 17:05:
Maar als je een rant gaat plaatsen en iedereen die niet het probleem heeft of het niet met jou eens is als fanboy beschrijven dan kan je beter een eigen blog openen en daar je ventilatie plaatsen. Wij kunnen die problemen tenslotte niet oplossen.
Een mooi voorbeeld van een fanboy is iemand die de oplossing geeft dat iedereen maar 6 dagen moet stoppen met spelen als er 1 persoon vast zit. Dan kun je daarna weer met zijn allen samen spelen en levelen.
Verwijderd
Waarom leg je dit in godsnaam dan in got voor. Nee weetje wat? ik bel Funcom op en vertel ze dat jij een probleem hebt en dat ze het direct moeten fixen...... Wij kunnen je niet helpen. Wij kunnen het niet fixen. Dus wat ik zei is dat als samen levelen nou echt zo verschrikkelijk belangerijk voor jou is dan moet je je mede'lvlelaars vragen om ook even te stoppen. Nee het is geen bindend advies, dus doe ermee wat je wilt.Verwijderd schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 18:01:
[...]
Niet iedereen die geen problemen heeft is een fanboy. Personen die stelselmatig ontkennen dat er problemen zijn. Personen die bij ieder probleem idiote oplossingen aandragen en vervolgens claimen dat er daardoor geen probleem is. Dat zijn de fanboys.
Een mooi voorbeeld van een fanboy is iemand die de oplossing geeft dat iedereen maar 6 dagen moet stoppen met spelen als er 1 persoon vast zit. Dan kun je daarna weer met zijn allen samen spelen en levelen.
edit:
Er zit een verschil tussen het denken dat je het opgelost hebt door een oplossing geven, en het niet kunnen schelen of jij dat probleem oplost. Bij mijn geval is het het laatste, mijn wens is dan ook om deze discussie nu te stoppen. En het hele fanboy gedeelte vooral achterwege te laten.
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 04-06-2008 18:31 ]
Mijn probleem zou niets met view distance te maken moeten hebben. Als het aan de view distance ligt, dan verwacht je dat alles vanaf een bepaald punt low-res is. Dit is echter niet het geval. Zie deze link voor een voorbeeldSinergyX schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 17:48:
Wat betreft die High->low reso, default staat dit op een paar meter ingesteld. Je kan dit aanpassen in het advance gedeelte (dacht ik), slider stuk omhoog en hij laat alles in een XX-meter high-res in. Nadeel, lagere fps. Athans, zover ik dit begreep van het forum, is dit dus een engine ding en niet (direct) gerelateerd aan je videokaart.
Ik heb ook een 8800GTS (640) en met juiste instellingen heb je enkel nog 'popping NPCs'
[ Voor 33% gewijzigd door hapSnap op 04-06-2008 18:37 ]
Verwijderd
Hier ga je de fout al in. Ik heb dit voorbeeld gebruikt in de discussie over de fanboys op dit forum die iedereen afmaken die een niet positieve ervaring heeft. Ik heb dit dus niet "voorgelegd aan GoT", nu niet en ook niet toen het probleem aan de hand was.Verwijderd schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 18:29:[...]
Waarom leg je dit in godsnaam dan in got voor.
Je kunt Funcom niet bellen. Ze hebben geen telefonische helpdesk. Je kunt ze alleen ingame of via mail bereiken.Nee weetje wat? ik bel Funcom op en vertel ze dat jij een probleem hebt en dat ze het direct moeten fixen......
Het is niet nodig dat je helpt of zelfs dat je een oplossing geeft. Het probleem is dat jij en andere mensen hier voor problemen niet werkbare oplossingen geven en dan zeggen "zie je er is geen probleem". Er is wel een probleem. Waarom is het zo moeilijk om toe te geven dat het spel nog niet af is en dat er bugs in zitten?Wij kunnen je niet helpen. Wij kunnen het niet fixen. Dus wat ik zei is dat als samen levelen nou echt zo verschrikkelijk belangerijk voor jou is dan moet je je mede'lvlelaars vragen om ook even te stoppen. Nee het is geen bindend advies, dus doe ermee wat je wilt.
Ik zou het geweldig vinden als mensen hier gewoon over AoC kunnen praten. Dat betekent de voordelen maar ook de nadelen. Maar ja de fanboy politie staat dat laatste niet toe.edit:
Er zit een verschil tussen het denken dat je het opgelost hebt door een oplossing geven, en het niet kunnen schelen of jij dat probleem oplost. Bij mijn geval is het het laatste, mijn wens is dan ook om deze discussie nu te stoppen. En het hele fanboy gedeelte vooral achterwege te laten.
Verwijderd
wat een passie haharedfoxert schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 16:02:
Dat ze eerst de troep opruimen die ze na elke patch introduceren. Voor elke fix komen er 10 bugs voor terug. Kheb liever dat ze wat aan Quality Assurance gaan doen ipv meer content (met mogelijk nog meer bugs?????) introduceren.
Tuurlijk, je hebt ook helemaal gelijk. Gelukkig ga je er meteen vanuit dat zij dus enkel werken aan meer content, en dat het een of of keuze is geweest. Gelukkig komt het niet bij je op dat de prioriteiten zijn verdeeld tussen bepaalde doelstellingen
Maar hee, niet iedereen heeft evenveel behoefte aan een bepaalde fix, voor sommige is de drang voor meer high-level content groter.. En blijkbaar zijn dat er genoeg dat Funcom daar ook iets mee doet. Ik heb niks gezegd over eventuele andere doelstellingen van FC voor de nabije toekomst.
Dus niet meteen panieken jij.. hoe houd je het uit om zo AoC te spelen
Verwijderd
Ik vind het stiekem ook vervelend voor je als je niet kan gamen...
enneh, chop chop of ga meer werken of ga gamen ^^ genoeg van deze discussie
Verwijderd
Het is grappig dat dezelfde verwijten naar elkaar worden gegooid, misschien dat het verstandig is om in te zien dat we dus ook beiden elkaar het normale gesprek niet toestaan? Niemand dwingt je tot een reactie waardoor de discussie enkel langer doorloopt, dat doe je zelf. Dus zelf maak je ook deel uit van het probleem dat jij ziet als de schuld van de fanboy politie.Verwijderd schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 18:43:
Ik zou het geweldig vinden als mensen hier gewoon over AoC kunnen praten. Dat betekent de voordelen maar ook de nadelen. Maar ja de fanboy politie staat dat laatste niet toe.
@allen
Laten we van beiden kanten stoppen, en respecteren dat we verschillende ervaringen hebben van het spel. Jij mag dingen vervelend vinden, ik mag dingen niet vervelend vinden, dus laten we elkaar niet gaan vervelen met hoe erg verschillend onze meningen wel niet zijn over een bepaald fenomeen in AoC. Schijnbaar laat de volwassenheid hier dat ons niet toe. (ja dit gaat ook op voor mij, wees zo volwassen om te zien dat het misschien ook voor jou op gaat)
Bleh, ik zou willen gamen, maar tentamens.. Fora zijn voor mij de enige veilige afleiding op dit momentVerwijderd schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 18:51:
enneh, chop chop of ga meer werken of ga gamen ^^ genoeg van deze discussie
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 04-06-2008 19:05 ]
Verwijderd
Net was ik bij een stel kannibalen. Daar moest ik wat 'remains' verzamelen van een gasje. Ik rond kijken door het kamp, en jawel hoor een kop in een pannetje.... Ik hou me muis erover, zie ik "Overcooked head".. Eerste wat in me komt is; Blijkbaar weet mijn `Dorsath` wel hoe je een hoofd moet koken...
Verwijderd
hehehe misschien toch nog wat van je 'verleden' wat nog niet boven water is komen drijven?Verwijderd schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 19:11:
Nou goed dan GutTerIcI,
Net was ik bij een stel kannibalen. Daar moest ik wat 'remains' verzamelen van een gasje. Ik rond kijken door het kamp, en jawel hoor een kop in een pannetje.... Ik hou me muis erover, zie ik "Overcooked head".. Eerste wat in me komt is; Blijkbaar weet mijn `Dorsath` wel hoe je een hoofd moet koken...
Verwijderd
Is de sfeer in AoC een beetje te vergelijken met de sfeer in Dungeon Siege?
Ik weet dat dat spel ondertussen al antiek is, maar de sfeer daar was werkelijk perfect, en naar mijn mening zelfs beter dan WoW. (WoW vond ik ook leuk, niet flamen aub).
Dus lijkt het een beetje op DS?
(offtopic-het lijkt echt een zeiktopic te worden, geef elkaar een hand en ga weer verder
Verwijderd
Verwijderd
Iemand anders die hier ook nog z'n mening over heeft?( De stijl van AoC ten opzichte van Dungeon Siege)
Ik heb Dungeon Siege destijds grijs gespeeld en er zijn veel overeenkomsten qua sfeer.Verwijderd schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 20:14:
Ah daar ben ik blij mee![]()
Iemand anders die hier ook nog z'n mening over heeft?( De stijl van AoC ten opzichte van Dungeon Siege)
Voornamelijk het overgaan van het ene gebied naar het andere, het ontdekken van scenery wat op het eerste oog niet direct zichtbaar is (zo was ik laatst aan het wachten op een respawn, iets wat vaker gebeurd, bij het rondkijken zag ik een rookpluimpje in de verte, het begint dan echt te kriebelen om daar naar toe te gaan om te kijken wat daar aan de hand is).
Ook de general feel van de game komt overeen met spellen zoals Dungeon Siege (ook al is de gameplay natuurlijk wel anders).
PSN RobinNova

Ik had juist gedaan met Tortage
Maar ik heb nu al 2 keer een bsod gehad.
Iets over problemen met timings op de 2e core
Iemand enig idee hoe dit kan?
Specs:
AMD Phenom 9850 @ stock speed
Asus m3a mobo (ik weet het een kutding maar er komt een ander)
Ati radeon 3870
4 gig corsair 800 MHz DDR2
Vista ultimate x64
Toch snap ik nog bijzonder weinig van het hele aggro gebeuren, zelfs al pulled een ranger met 1 shot een mob, wat ik ook probeer ik krijg maar geen aggro meer. Heb diverse +taunt, hate modifiers en sta in die taunt-stance.

Verwijderd
Aggro heeft een aantal vreemde dingen. 3 dagen terug waren we in een groep, de ToS was AFK en stond ongeveer een scherm verder, was AFK gegaan na het vorige gevecht, waarin hij aggro had. De Ranger pullt een nieuwe mob, ik begin te slaan, en hij rent langs ons beide heen naar de ToS die dus gewoon afwezig is. Pas na 4x slaan verloor hij aggro.SinergyX schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 09:35:
Toch snap ik nog bijzonder weinig van het hele aggro gebeuren, zelfs al pulled een ranger met 1 shot een mob, wat ik ook probeer ik krijg maar geen aggro meer. Heb diverse +taunt, hate modifiers en sta in die taunt-stance.
Dit vond ik trouwens ook interessant:
level 42 guardian, 162 DR, 5.2% CI, neutral stance = 109
remove shield: -8 DR - 5 SHLD = 146
remove shirt: -34 DR - 0.5% CI = 218
remove pants: -10.6 DR - 0.3% CI = 127
death penalty: -2 DR = 106
defensive stance: 15.2% CI = 95
frenzy stance: -94.8 CI% = 218
dulling blow landed: -8 base damage = 92
Grappig dus dat Dulling blow beter werkt dan defensive stance. Defensive stance lijkt dus enkel goed te zijn als je vanuit soldier feat die +regen in defensive stance erbij neemt.
Ik lees zelf veel meer op de US forums, lijken ze veel meer stat-freaks te zijn. Helaas wel bagger veel spam over OP en nerf plz. Beetje jammer
Agro voor guardians samengevat:
De enige skill die taunten kan is goad. Die skill heeft een freaking 5 minuten cooldownIn wow good tank could make even a terrible group look good. Tank could actually do something about bad pulls and crappy agro pullers.
In aoc, tank can't do anything about these scenarios. Caster (Be it with subtlety at 0 - noone really cares about that except for us) pulls agro, and you can't do a thing about it. And the group blames tank for being crappy.

[ Voor 34% gewijzigd door SinergyX op 05-06-2008 10:29 ]
Verwijderd
Negatieve punten:
- Het is een zwaar spel, je hebt echt een goede computer nodig om lekker te kunnen spelen.
- De featpoints hebben te weinig invloed op je spells/skills/combos. Nu weet ik dat ik pas 10 feat-points heb maar ik ben ook veel door de latere feats heen gescrolled en ik moet zeggen dat het niet echt allemaal zo nuttig lijkt.
- Sommige skills (zoals spellconcentration en sprinting) zijn echt useless om omhoog te gooien. Hier moet nog verbetering in komen.
- Ik zelf heb nog niet veel gepvpt dus ik kan nog niet zoveel zeggen in de balance in pvp.
- Het is als demonologist moeilijk om in kleine ruimtes in leven te blijven. Je hebt bijna geen roots/stuns waardoor je als een glazen tank vaak word neergehaald.
-De pet is echt hard useless. Doet volgens mij 5 damage ofzo, terwijl je zelf zo'n 200 damage doet (level 20). De buff van de pet die je krijgt is ook niet om naar huis te schrijven. Ook is de pet weg als je van instance wisselt of dood gaat, wat nogal vaak gebeurt helaas.
-Bags? Bij ieder beest dropt er wel een item waardoor je inv al snel volzit. Ook is het jammer, als ik het vergelijk met WoW, dat er bij ieder beest een item dropt waardoor het niet echt speciaal meer is. Dit vond ik wel leuk bij WoW.
-De chat werkt nog niet lekker. Zo is het gewoon irritant om van channel te wisselen (geen tabs), en kan je niet vechten en chatten tegelijk omdat als je vecht de hele tijd door je chat dingen worden gespamt als: 'You casted Shock.' en 'Interupted'.
-Té veel quests je hebt echt totaal geen overzicht meer en ik ben al te veel quests tegengekomen die bugged zijn.
-Nog veel bugs maar hier ga ik niet echt over klagen omdat die er snel worden uitgehaald.
-De spellinterface werkt niet echt lekker. De extra toolbars moet je op onhandige plaatsen zetten omdat het nergens echt goed past.
-Nog een minpunt die opgelost gaat worden (hopelijk) met de volgende patch. Pure damagedealers (zoals necro en demo) doen even veel damage als ieder ander.
Nu lijkt het alsof ik het een baggerspel vind maar dit vind ik het absoluut niet. Hier de positieve punten:
-Mooi. Ik vind het spel mooi. Oordeel zelf maar ik vidn het gewoon een goede stijl hebben.
-Véél itemsets. Je hebt ontzettend veel itemsets wat ik als een pluspunt vind omdat er dan niemand (zoals in WoW) echt zoals jij eruit ziet.
-Veel classes. Door veel classes is de pvp leuker en kun je vaker rerollen naar een class die je ook leuk vind.
-Je character kan je helemaal uniek customizen. Zelfde voor de itemsets: niemand ziet er echt hetzelfde uit als jij.
-Free PvP. Overal en iedereen kun je aanvallen. Dit maakt het een stuk leuker en je moet vaak op je hoede zijn wat ik bij de wereld vind passen.
-Combatsystem: Het combatsystem werkt echt goed, heb die ook even van melee gecheckt en die is ook veel beter dan het click-hit-system van WoW.
-Quests. De quests zijn over het algemeen wel leuk en worden met een leuk verhaaltje ingeleid.
-Gratis spells, je krijgt gewoon instant je spells als je een level omhoog gaat in plaats van dat je ze moet kopen.
Verder verheug ik me natuurlijk op de sieges, mass pvp en high end pve raids maar daar kan ik nog lang niet over gaan schrijven. Ik level lekker rustig ik probeer iedere dag een halfuur tot een uurtje te spelen.
Nou, wat ik wel merk is dat je vrij dicht bij mobs bent voordat ze overgaan op high detail, dus ik weet niet of je dat bedoelt, maar ik heb het idee dat shaders (die voor een glimmende huid zorgen bijvoorbeeld) alleen binnen een straal van 50m ofzo geapplied worden.hapSnap schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 17:18:
Even een heel andere vraag, hoe draait AoC op dit moment op ATi hardware? Ik heb zelf een 8800GTS, en begin toch erg moe te worden van dat ding. Het geheugen management van de kaart is niet goed (genoeg), wat resulteert in verminderde IQ: sommige textures laat hij zien als low res, en pas als je enkele seconden naar het object kijkt verandert dit in high res.
Heb zelf een 3870X2 en ik draai op zo'n 50-60fps, alleen heb je met crossfire enabled helaas wel last van knipperende inventory iconen nog steeds, hoop dat Funcom dat gaat fixen.
Ja, wat opviel aan DS waren die enorme viewdistances, dat heb je ook in AoC. Het spel ziet er echt fantastisch uit, en kun je wat dat betreft ook niet met WoW vergelijken, WoW steekt daar redelijk schraal af.Verwijderd schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 19:18:
even een vreemde vraag tussendoor:
Is de sfeer in AoC een beetje te vergelijken met de sfeer in Dungeon Siege?
Ik weet dat dat spel ondertussen al antiek is, maar de sfeer daar was werkelijk perfect, en naar mijn mening zelfs beter dan WoW. (WoW vond ik ook leuk, niet flamen aub).
Dus lijkt het een beetje op DS?
Mja, BSoD zijn meestal hardware problemen. Heb je iets overclocked o.i.d.?UlyssesNL schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 09:34:
Gister geinstallerd echt een superspel![]()
Maar ik heb nu al 2 keer een bsod gehad.
Iets over problemen met timings op de 2e core
Iemand enig idee hoe dit kan?
Ter info; je kunt gewoon nieuwe tabs aanmaken, ook bijvoorbeeld een 'combat' tab waar je deze messages in laat voorkomen, die kun je dan in je main window weghalen. Ik heb dus ook een aantal tabs gemaakt. General, guild/group, tells en combat. Nadeel is alleen wel dat je chatscherm op de verkeerde momenten focus verliest, wat betreft de werking daarvan moeten ze gewoon eens naar WoW kijken, daar kun je doorvechten terwijl je typed. Funcom heeft al aangegeven dat ze hier een flinke verbeterslag op gaan maken.Verwijderd schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 10:37:
-De chat werkt nog niet lekker. Zo is het gewoon irritant om van channel te wisselen (geen tabs), en kan je niet vechten en chatten tegelijk omdat als je vecht de hele tijd door je chat dingen worden gespamt als: 'You casted Shock.' en 'Interupted'.
Dat lijkt me erg lastig, het probleem is dat je hier een actieve combat heb waardoor je dus knoppen in moet drukken. Dit houdt dus in dat als jij aan het typen bent in combat je mooi al je combo hotkeys in je chatbar krijgt.. Ik vind dit wel een goede oplossing op zich.Hydra schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 10:50:
[...]
Ter info; je kunt gewoon nieuwe tabs aanmaken, ook bijvoorbeeld een 'combat' tab waar je deze messages in laat voorkomen, die kun je dan in je main window weghalen. Ik heb dus ook een aantal tabs gemaakt. General, guild/group, tells en combat. Nadeel is alleen wel dat je chatscherm op de verkeerde momenten focus verliest, wat betreft de werking daarvan moeten ze gewoon eens naar WoW kijken, daar kun je doorvechten terwijl je typed. Funcom heeft al aangegeven dat ze hier een flinke verbeterslag op gaan maken.
Nope alles draait @ stock. En al mijn hardware is goed want zoals het processor gebruik is maar 40% op alle cores. (op sommige andere games is het veel hoger en die crashen niet)Hydra schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 10:42:
Mja, BSoD zijn meestal hardware problemen. Heb je iets overclocked o.i.d.?
Het was iets over instruction didnt reach second processor. En nu las ik net op internet meer mensen die melding hadden na de laatste patch.
[ Voor 6% gewijzigd door 4ourty2 op 05-06-2008 11:03 ]
Verwijderd
Het grootste deel van de feats zijn inderdaad niet echt spannend. Maar op de latere levels zijn er feats die grote invloed kunnen hebben. Bij mijn ToS kwam het pas echt op gang toen ik 20 punten in een tree had zitten. Het is een beetje zoals bij WoW, je moet eerst door de niet zo beste talents heen om bij de goede te okmen.[b][message=30189684,noline]- De featpoints hebben te weinig invloed op je spells/skills/combos. Nu weet ik dat ik pas 10 feat-points heb maar ik ben ook veel door de latere feats heen gescrolled en ik moet zeggen dat het niet echt allemaal zo nuttig lijkt.
Er zijn een paar dingen die je kunt doen om het wat dragelijker te maken. Het eerste dat ik heb gedaan is nieuwe chat schermen te maken voor "Combat", "System" en "On Screen Messages". Deze heb ik als tabbladen achter mijn chat scherm laten staan. Daardoor ben ik alle spam kwijt omdat die in de niet zichtbare chats komt te staan. Je kunt de chat schermen ook splitsen en op iedere plaats op het scherm zetten waar je wil, maar op mijn scherm heb ik daar wat weinig ruimte voor.-De chat werkt nog niet lekker. Zo is het gewoon irritant om van channel te wisselen (geen tabs), en kan je niet vechten en chatten tegelijk omdat als je vecht de hele tijd door je chat dingen worden gespamt als: 'You casted Shock.' en 'Interupted'.
Dit topic is gesloten.