Mijn IBM 307030 is dus ook het hoekje om en ik heb net een replacement harddisk van IBM gehad: UIT MALASYA niet te geloven. Waar ik nu echt chagerijnig van wordt is dat er een sticker op zit: serviceable used part. Er zitten krassen op de buitenkant en zo te zien is'ie al vaak in een rek geschoven en er weer uitgehaald. Moet ik zo'n gerefurbishde schijf accepteren, of heb ik gewoon recht op een nieuwe? Vooral omdat mijn hd dus ook van oct. 2000 was (net een jaar oud dus)
Ik hoop vandaag mijn harde schijf terug te krijgen, na 1 maand, maar ik zou behoorlijk pissed zijn als hij niet nieuw zou zijn.
Van de andere kant: Als het werkt, zal het me verder jeuken. Dat ie wederom het loodje kan leggen heeft niets met de buitenkant te maken, maar met de binnenkant. En die is toch al bout, of hij nu al is gebruikt of niet.
Ergo: Ik zou er niet al te veel belangrijke dingen op zetten, en gewoon gebruiken. Legt ie het loodje, dan terug sturen.
Van de andere kant: Als het werkt, zal het me verder jeuken. Dat ie wederom het loodje kan leggen heeft niets met de buitenkant te maken, maar met de binnenkant. En die is toch al bout, of hij nu al is gebruikt of niet.
Ergo: Ik zou er niet al te veel belangrijke dingen op zetten, en gewoon gebruiken. Legt ie het loodje, dan terug sturen.
Een dag geen vertraging, is een dag niet gereisd
Toch voel je je genaaid als ze met zo'n tweedehandsje aan komen zetten. Het is al achterlijk dat een product uit het jaar 2000 al na 9 maanden de geest geeft, en nou komen ze met gerepareerde zooi uit Zuid Azie aanzetten. Ik vind die service echt nul,nul. Het kost je wel weer verzendkosten om die zooi op te sturen. In het vervolg zal ik zowat elke dag backups moeten maken om er zeker van te zijn dat ik niet weer vanalles en nog wat kwijt ben. Lekker gevoel wordt dat dan weer.
Morgen: doet'ie het nog???? pfff, weer een dag dat ik gewoon door kan werken
Morgen: doet'ie het nog???? pfff, weer een dag dat ik gewoon door kan werken
Ja, maar een 60GPX uit juni 2001 is nog geen DTLA 307030 uit oktober 2001.Op dinsdag 13 november 2001 14:56 schreef ThaNetRunner het volgende:
ik heb een 60GPX uit juni 2001...no trouble...Temp net iets warmer als Kamertemp...
Net IBM gebeld en ik moet maar contat opnemen via email: drive@uk.ibm.com
Daar zouden ze er wat aan kunnen doen.
IBM 75 GXP 75GB, dies van maart 2001
Nooit problemen mee gehad.
Nooit problemen mee gehad.
Verwijderd
ik heb 3 x IBM 30 Gb DTLA al bijna een jaar in raid en nog nooit een probleem gehad ze zijn super stil en snel
en heb ook geen warmte probleem ze worden handwarm
voor mij IBM RULEZZZZ
greetzz
voor mij IBM RULEZZZZ
greetzz
Zou ik toch maar eens over backuppen na gaan denken.Op dinsdag 13 november 2001 20:00 schreef tweakbitch het volgende:
ik heb 3 x IBM 30 Gb DTLA al bijna een jaar in raid en nog nooit een probleem gehad ze zijn super stil en snel
voor mij IBM RULEZZZZ
greetzz
Je kent het wel he?: Vandaag wij, morgen gij!
Ik heb mijn schijven in HD coolers ingebouwd, en nogal een kut werk om ze er uit te halen, vooral omdat het systeem nonstop aan staat... (Uptime en Win2000 Server _IS_ mogelijk als je geen HPT366 Controller gebruikt.)
Maar ik heb 2x 27 GB + 1x 13 GB DJNA (Janus serie) die al een hele tijd draaien, en iets minder lang een 18GB DPTA (?)Pluto Serie HD. Geen problemen.
In een Linux server (Sphinx voor de insiders) zitten 2 HD's van IBM, 1 15 GB en 1 30 GB. die 30 GB draait nu zo'n 8 maanden, de 15 gig doet al bijna 12 maanden mee. volgens mij ook uit de Pluto serie. Wederom: geen problemen (gelukkig)
De enige schijven waar ik serieus prblemen mee heb gehad waren de Seagate schijven (Medalist 6,4 GB) Die flikkerden in grote getalen van het rek, veel lawaai, veel hitte, veel toeren, maar heel weinig betrouwbaarheid of performance. Het schijnt dat de huidige Baracuda series wel heel snel en betrouwbaar zijn, maar voor Syrinx heb ik toch maar Maxtor schijven gekocht. (waren ook goedkoper.)
Ik zou dus niet de productie maanden kunnen noemen, maar voor mij is IBM altijd heel prima geweest... (alleen wel grappig dat ze in hun Netvista dinggen Quantum HD's stoppen
)
Maar ik heb 2x 27 GB + 1x 13 GB DJNA (Janus serie) die al een hele tijd draaien, en iets minder lang een 18GB DPTA (?)Pluto Serie HD. Geen problemen.
In een Linux server (Sphinx voor de insiders) zitten 2 HD's van IBM, 1 15 GB en 1 30 GB. die 30 GB draait nu zo'n 8 maanden, de 15 gig doet al bijna 12 maanden mee. volgens mij ook uit de Pluto serie. Wederom: geen problemen (gelukkig)
De enige schijven waar ik serieus prblemen mee heb gehad waren de Seagate schijven (Medalist 6,4 GB) Die flikkerden in grote getalen van het rek, veel lawaai, veel hitte, veel toeren, maar heel weinig betrouwbaarheid of performance. Het schijnt dat de huidige Baracuda series wel heel snel en betrouwbaar zijn, maar voor Syrinx heb ik toch maar Maxtor schijven gekocht. (waren ook goedkoper.)
Ik zou dus niet de productie maanden kunnen noemen, maar voor mij is IBM altijd heel prima geweest... (alleen wel grappig dat ze in hun Netvista dinggen Quantum HD's stoppen
Better to have loved and lost then never loved at all... yeah right.
Verwijderd
Volgens mij heb je geen recht op een nieuwe, maar op een werkende schijf. Dus je zal dit wel moeten accepteren, en wat kan jou hetschelen dat er wat krassen opzitten. Als ie jaren meegaat, BOEIUH.Op dinsdag 13 november 2001 14:28 schreef jakenl het volgende:
Mijn IBM 307030 is dus ook het hoekje om en ik heb net een replacement harddisk van IBM gehad: UIT MALASYA niet te geloven. Waar ik nu echt chagerijnig van wordt is dat er een sticker op zit: serviceable used part. Er zitten krassen op de buitenkant en zo te zien is'ie al vaak in een rek geschoven en er weer uitgehaald. Moet ik zo'n gerefurbishde schijf accepteren, of heb ik gewoon recht op een nieuwe? Vooral omdat mijn hd dus ook van oct. 2000 was (net een jaar oud dus)
Je krijgt overigens nooit een nieuwe, geldt ook voor bijvoorbeeld monitoren. Je hebt als consument recht op een werkend product, het is aan de leverancier/fabrikant te bepalen of je een reparatie, vervangend of nieuw product krijgt. Het moet WERKEN.
September 2001
Kan gewoon met hand prima aanraken, is niet heet hooguit beetje warm.
IBM deskstar 40gb
oja, thailand
Kan gewoon met hand prima aanraken, is niet heet hooguit beetje warm.
IBM deskstar 40gb
oja, thailand
Ik heb niet alles wat hierover geschreven is gelezen.
Volgens mij is het behoorlijk uit de hand gelopen met deze topic en moet de zaak hoognodig gestructureerd worden.
Van belang is het "P/N nummer" zo heb ik ervaren bij IBM.
Affijn mijn Deskstar 307030 (30Gb) is zondag jl. overleden.
P/N: 07N3929
S/N: YKVDD827
gekocht: 14-04-2001 bij Alternate
fabr datum: feb 2001
fabr land: Philippines
Alternate zou slechte service geleverd hebben... vervangen na minimaal 5 dagen
IBM leverde binnen 2 dagen zonder problemen, vooruitlopend op mijn retourzending een nieuwe 307030.
PRIMA
Volgens mij is het behoorlijk uit de hand gelopen met deze topic en moet de zaak hoognodig gestructureerd worden.
IBM leverde binnen 2 dagen zonder problemen, vooruitlopend op mijn retourzending een nieuwe 307030.
Win10 / Gigabyte GA-990FXA-UD3 / AMD Phenom II X6 1100T / 32GB Corsair DDR3 / MSI GeForce GTX 970 GAMING 4G / 1x Samsung 850 EVO 250GB + 2x Samsung 1,5TB SATA / DELL U2515H+HP1940 / Sony FH-7mkII
Ik snap niet waarom jij zoveel mazzel moet hebben, terwijl het bij mij 3 weken duurt voordat ik weer aan de slag kon. Mijn HD kwam inderdaad ook bij Alternate vandaan en aangezien ik ze niet zo vertrouw met garantie dingen (bang dat zij mij een HD 'van de plank' zouden geven en zelf die nieuwe HD (hoopte op nieuw model) in hun binnenzak zouden steken.Op donderdag 29 november 2001 05:17 schreef KISS het volgende:
IBM leverde binnen 2 dagen zonder problemen, vooruitlopend op mijn retourzending een nieuwe 307030.PRIMA
Helaas kreeg ik alsnog een tweedehansje. Naja, hij doet het nog. IBM garandeert alleen een werkende HD bij vervanging, niet een nieuw product:
"Thank you for your recent enquiry. As you have not stated that there is a
problem with the replacement drive I assume that it was received in good
working order.
These drives go through rigorous testing before they leave our logistic
centre.
As stated on the warranty website:
"The replacement may not be new, but will be in good working order and at
least functionally equivalent to the item replaced. The replacement assumes
the warranty service status of the replaced item."
Unfortunately we are only able to offer you the same type of model.
If you should incur problems with your replacement or require technical
help, please do not hesitate to contact us again"
Zullen we maar opvolgen dan
Hmm, na een paar maandjes is die gerefurbishde harddisk ook naar z'n grootje. Weer terugsturen dus 
Gaat anders wel aardig wat tijd/geld kosten bij elkaar
Gaat anders wel aardig wat tijd/geld kosten bij elkaar
Sinds gisteren een 60GXP van 60 GB in mijn systeem. Productiedatum is nov/2001 en de schijf komt uit Thailand.
Deze schijf was een vervanging van eenzelfde schijf uit de Fillipijnen die na 5 minuten ermee ophield (zie http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/360751)
Deze schijf was een vervanging van eenzelfde schijf uit de Fillipijnen die na 5 minuten ermee ophield (zie http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/360751)
For it is the doom of men that they forget... Huidige en vroegere hardware specs The Z80 is still alive!
http://www.storage.ibm.com/hdd/support/download.htm
Hier staan een aantal ibm tools op.
Trouwens ik ben erg tevrede over mijn 20gb en ga binnenkort een andere ibm erbij zetten. Heb nog nooit een badcluster gehad met een ibm. Maar wel met maxtor.
Hier staan een aantal ibm tools op.
Trouwens ik ben erg tevrede over mijn 20gb en ga binnenkort een andere ibm erbij zetten. Heb nog nooit een badcluster gehad met een ibm. Maar wel met maxtor.
Verwijderd
GVD GVD #$%#$%#$^#%@$#!$!^#^^!!^^#@
Afgelopen vrijdag is m'n mooie DTLA307030 overleden. Jawel, P/N 07N3929... bagger bagger
September 2000, Philippines. Gekocht november 2000 bij CTW.
En omdat ik geen andere schijven heb liggen en geen ruk zin heb om nu weer €120 aan een extra schijf uit te geven ben ik de komende weken PCloos... bagger bagger.
En die mooie RMA site waar je je RMA code kan aanvragen is altijd down -> na invullen van al je data krijg je een mooie "Error, contact our EMEA etc etc".

Ik had altijd het idee dat de ellende met IBM schijfjes me bespaard zou blijven. M'n disk werd nooit warm en heeft me nog nooit in de steek gelaten. Nu is 'ie echt helemaal hartstikke dood. Hij piept nadat de stroom erop gezet wordt. Uiteraard had in van de week mn systeempje helemaal klaar gemaakt (gecleaned) om een mooie backup te maken en dat is allicht de doodsteek geweest ???
Wat een teringtroep die IBM. Support was erg vriendelijk aan de telefoon. Nu maar hopen dat ik een fatsoenlijke schijf een beetje snel terug krijg... krijgen ze weer wat credits terug van me.
Afgelopen vrijdag is m'n mooie DTLA307030 overleden. Jawel, P/N 07N3929... bagger bagger
September 2000, Philippines. Gekocht november 2000 bij CTW.
En omdat ik geen andere schijven heb liggen en geen ruk zin heb om nu weer €120 aan een extra schijf uit te geven ben ik de komende weken PCloos... bagger bagger.
En die mooie RMA site waar je je RMA code kan aanvragen is altijd down -> na invullen van al je data krijg je een mooie "Error, contact our EMEA etc etc".
Ik had altijd het idee dat de ellende met IBM schijfjes me bespaard zou blijven. M'n disk werd nooit warm en heeft me nog nooit in de steek gelaten. Nu is 'ie echt helemaal hartstikke dood. Hij piept nadat de stroom erop gezet wordt. Uiteraard had in van de week mn systeempje helemaal klaar gemaakt (gecleaned) om een mooie backup te maken en dat is allicht de doodsteek geweest ???
Wat een teringtroep die IBM. Support was erg vriendelijk aan de telefoon. Nu maar hopen dat ik een fatsoenlijke schijf een beetje snel terug krijg... krijgen ze weer wat credits terug van me.
Verwijderd
mijn IBM heeft paar bads sectors en maakt rare geluiden als hij daarvan moet lezen. Ik stuur hem binnenkort op.
IBM-DTLA-307030
P/N: 07N5639
December 2000
Filippijnen
IBM-DTLA-307030
P/N: 07N5639
December 2000
Filippijnen
Verwijderd
jah hoor, t is zo ver. gecrashed.
[topic=476503/1/25]
IBM 75gxp 30gb
p/n 07n3064
oct 2000
made in philippines
[topic=476503/1/25]
IBM 75gxp 30gb
p/n 07n3064
oct 2000
made in philippines
Verwijderd
Nou die service van Alternate vind ik wel meevallen. Ik heb nooit problemen met hen gehad.Op donderdag 29 november 2001 05:17 schreef KISS het volgende:
IBM leverde binnen 2 dagen zonder problemen, vooruitlopend op mijn retourzending een nieuwe 307030.PRIMA
In november 2001 kocht ik een Deskstar 40gb en zij gaven per ongeluk een 60gb mee*D. De produktiedatum weet ik niet meer, maar in ieder geval in februari 2002 overleed hij. Terug naar Alternate en ik kreeg gelijk een nieuwe 40gb mee met produktiedatum november 2001 en deze is vandaag overleden. Terug naar Alternate ek ik kreeg weer gelijk een nieuwe 40gb mee. Deze schijf is gemodificeerd en heeft een vloeistof gekoeld lager. Produktiedatum februari 2002. Alternate adviseert wel om de schijf vrij te hangen, want ze gaan kapot door de warmte, daar zijn ze erg gevoelig voor
productie datum:
may 2001.
mijn 60gxp is net gecrashed !
may 2001.
mijn 60gxp is net gecrashed !
Verwijderd
Misschien een beetje off topic. De 7200 toeren IBM schijven zijn een stukje goedkoper dan de 5400 toeren Maxtor schijven van dezelfde grootte. Heeft dit te maken met het feit dat IBM een slechte naam aan het krijgen is door alle problemen? Ik wil binnenkort een 80 Gig harddisk gaan kopen, en dan lijkt de 7200 toeren IBM 120 serie toch het interresants. Doen of niet?
Deskstar DPTA-372050 20,5 7200 datum: DEC-1999
net stuk gegaan.
40gig 60GXP datum: MAY-2001 geloof ik (ga 'm er niet uithalen...)
net stuk gegaan.
40gig 60GXP datum: MAY-2001 geloof ik (ga 'm er niet uithalen...)
Ik heb/had een IBM DTLA 307030 30 gb uit februari 2001, gemaakt in Philippines, inmiddels met veel bad sectors en al een keer gecrashed is bijna dood.
Verwijderd
Ik heb een 307045, productiedatum November 2000. Een keer gecrashed door bad sectors (midden in me sys partitie
). Toen recovery, sindsdien snort ie prima.
Ik had een 40Gieg uit november maar die ging wel redelijk lang mee hoor, pas een maandje terug ging ie gaar...
tiktiktiktiktik en nix meer...
Maar gelukkig door de winkel geruild tegen een Maxtor
, met mijn 30GB was ik al super tevreden
tiktiktiktiktik en nix meer...
Maar gelukkig door de winkel geruild tegen een Maxtor
|Specs|
Verwijderd
Mijn IBM 60GXP 40gig uit maart 2001 is nu ook gaar. Geeft continu een hoge pieptoon waar je niet goed van wordt. Als je hem uit doet dan begint ie te ratelen
Kheb inmiddels een andere gekocht. 60gig Maxtor. Ik hoef ook geen IBM meer voorlopig. Me pa heeft ook een 60GXP 40gig en deze is ook al een keer vervangen. Is ook van maart 2001. De nieuwe is van oktober denk ik...
Verwijderd
IBM DTLA 45GB 7200, Nov. 2000
2 stuks kapot,1 doordat ik de schijf ging formateren onder win xp naar ntfs.
Bijna op het einde maakte die een schrapend geluid,en was echt heel heet geworden.
De andere bij het defragmenteren(hetzelfde verhaal)
Weet iemand een adres waar ik ze heen kan sturen,want dit is niet meer normaal.
2 stuks kapot,1 doordat ik de schijf ging formateren onder win xp naar ntfs.
Bijna op het einde maakte die een schrapend geluid,en was echt heel heet geworden.
De andere bij het defragmenteren(hetzelfde verhaal)
Weet iemand een adres waar ik ze heen kan sturen,want dit is niet meer normaal.