datum december 2000
made in thailand
ik heb hem pas 3 dagen gelukkig nog geen problemen.:)
45gb versie
made in thailand
ik heb hem pas 3 dagen gelukkig nog geen problemen.:)
45gb versie
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
Je drinkt PiTT bier of je drinkt geen PiTT bier! Specs
Verwijderd
Men are from Mars, women are meteors crashing into Mars.
Discogs
Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..
dit zelfde geluid heb ik ook ong. gehad met mijn hdd. kheb hem trug gebracht en een nieuwe IBM 30Gb gehad.Op vrijdag 09 maart 2001 18:35 schreef Cutebritney het volgende:
voor het wavje van powerman:
home.hetnet.nl/~siet0000/hd2.wav
Het klinkt idd niet erg lekker....
ASUS P4C-E deluxe, Pentium 4 3 ghz, 2x Corsair 512 mb DDR PC3700, Hercules ati radeon 9800xt, 4x Western Digital S-ATA 250Gb 7200rpm (raid 5), 2x IBM 30 gb
Verwijderd
Verwijderd
zou zeggen koop genoeg hdd'sOp zaterdag 10 maart 2001 18:58 schreef PsyFlux het volgende:
Dacht ik ook ja... nu moet ik wel zeggen dat ik de afgelopen 24 uur nix meer heb gehoord...
Is trouwes niet zo fijn om de hele tijd onzeker te zijn of je hd je niet in de steek laatIk heb geen enkele manier om te backuppen...
Verwijderd
39
iotdomotica.nl | Replace fear of the unknown with curiosity | 64 kWh thuisaccu | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 11.460 Wp
Verwijderd
Verwijderd
Was toch 3 jaar garantie?Op maandag 12 maart 2001 14:05 schreef dutchrups het volgende:
6 maanden garantie van IBM, geen garantie meer natuurlijk, ze mogen dan wel snel zijn, maar doe mij toch maar een Maxtor. Daar is een util voor, waarmee je hem sneller maakt (vorral zoektijden)...
Enne dezelfde util bestaat ook voor ibm:Disk Storage: 3 years On-site repair, 7 x 24, same day
En de IBM waar we het over hebben (45 gig, 7200 toeren) ondersteunt die functieThe IBM Feature Tool allows you to control some of the features in the newer IBM high performance ATA hard disk drives. The IBM Feature Tool allows you to:
Change the drive Automatic Acoustic Management settings to the:
*Lowest acoustic emanation setting (Quiet Seek Mode), or
*Maximum performance level (Normal Seek Mode).
Nope, niet op de meeste in NL verkochte IBM's. Dat zijn OEM's. Op de mijne bleek wel langer dan 6 maanden te zitten.Op maandag 12 maart 2001 20:01 schreef PsyFlux het volgende:
[..]
Was toch 3 jaar garantie?
Verwijderd
Verwijderd
Beton is koel. Een Alpha is koeler.
Dit komt me erg bekend voor, is een bad sector, ik had er zelf ook last van met mn 45 Gb IBM, ff scandisk draaien, en ja hoor 1 bad sector. Nu toch maar ff terugsturen. De mijne komt uit juni 2000Op Friday 09 March 2001 18:35 schreef Cutebritney het volgende:
voor het wavje van powerman:
home.hetnet.nl/~siet0000/hd2.wav
Het klinkt idd niet erg lekker....
OK, m'n schijf (IBM 30 GB 307030 uit Philipijnen) draait nu bijna een maand zonder problemen. Ik hoorde wel rare geluiden bij het opspinnen, meteen maar biuj Power Options Never turn off power of Hard Disks aangezet, zodat ze niet meer downspinnen! Dan hoeven ze immers ook niet meer te upspinnenOp Tuesday 20 February 2001 07:52 schreef Cutebritney het volgende:
Epitome, die uit de fhilipijnen is (waarschijnlijk) wel goed hoor,
maar de schijven uit okt/nov/dec. uit thailand hebben (de meeste)problemen.
maar laat het ff weten hoe hij draait als je hem getest hebt.:)
Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
Dit doet de mijne dus ook..drie bad sectors reeds...contact IBM maar...Op dinsdag 13 maart 2001 23:24 schreef Epitome het volgende:
OK, m'n schijf (IBM 30 GB 307030 uit Philipijnen) draait nu bijna een maand zonder problemen. Ik hoorde wel rare geluiden bij het opspinnen, meteen maar biuj Power Options Never turn off power of Hard Disks aangezet, zodat ze niet meer downspinnen! Dan hoeven ze immers ook niet meer te upspinnen
39
Rijtjeshuis 170 m^2 uit 1955, bij renovatie in 2022 dak/vloer/spouwisolatie, overal HR++, vvw benedenverdieping, 7x Jaga Strada en 2 handdoekradiatoren met Tado’s. Quatt hybrid op dakkapel sinds einde 2023.
Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
'allo, zo erg is het nou ook weer niet hoor!Op maandag 11 juni 2001 22:24 schreef wizardxx het volgende:
Dus als je een 45 gig hebt, breng maar terug want hij gaat zeker naar de tering.
Currently playing: MTG Arena (PC)
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer
Verwijderd
Nou, jullie moeten dit allemaal maar even lezen!! :Op vrijdag 29 juni 2001 16:50 schreef Jake o.a. het volgende:
Erg veel bad-sectors ineens, pokke herrie tijdens format gaf dat. Geruild voor een IBM 60GXP 40 GB, ben ik er dus wel in GB op achteruitgegaan, maar daar heb ik zelf voor gekozen
Maar die nieuwe is sneller en stiller, en blijft hopelijk wel heel.
Ik ben alleen niet tevreden over de 'naam' van die nieuwe schijf, al is dat zeuren, maar ik vond "IBM DTLA-307045" toch net ff wat fijner dan "IC35L040 AVER07-0", maar dat zijn maar details
Is 2 keer dezelfde of was daar de "Op vrijdag 29 juni 2001 23:47 schreef SALLY het volgende:
Nou, jullie moeten dit allemaal maar even lezen!! :
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/168734/
en
soort "resonantiegeluid" met IBM GXP60 (deel2)
Verwijderd
Ik heb dus ook die problemen gehad met een HD die een tik geeft en uit gaat en meteen weer opspint. Dat bleek dus ook aan de voeding te liggen en ik heb toen dus ook een standaard 300W voeding gehaald. Toen was het probleem voor 3 maanden weg, maar een week geleden begon het weer. Wat bleek, mijn voeding gaf veel te weinig sap af (ipv +12 +10). Dus toen maar een Enermax 431W gehaald en nu heb ik geen problemen meer.Maar die maakt al een jaar om de zoveel tijd een 'tik'. En dan spint ie zichzelf weer op.
Ik dacht eerst dat ik een te zwakke voeding had (had 4 schijven op een 225watt voeding)
Dus ik had meteen ff een 300watt voeding gekocht bij m'n nieuwe amdproc+msi bord. (dec 2000)
Ik dacht dat het over was, maar sinds maart 2001 begon ik het weer op te merken (zat weer langer achter me comp ;p)
Dus dat ding moet ik ff terugsturen naar ibm.(zit nog garantie op via ibm (gechecked via website), helaas is die winkel waar ik hem heb gekocht failliet)
Alleen dat schiet maar niet op hehe, omdat ie echt propvol staat en ik gebruik hem als opstartschijf ;p
Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr
Aha, maar ik aantal replies-per-page op 100 staan, dus dan is het er maar 1Op zondag 01 juli 2001 01:38 schreef SALLY het volgende:
ja was dezelfde eigelijk, gewoon pagina 2, danwel deel 2....
Ik weet nog niet 100% wat je bedoelt (waarschijnlijk omdat ik het niet heb), maar ik heb geen fluctuerend geluid, de schijf maakt heel weinig geluid als ie niets doe (komt eigenlijk niet over fans heen, case-closed) en dat geluid is constant.maar jij heb die stomme brom/resonantiegeluid ook?
Als ie nou constant zou zijn was het niet zo erg, maar omdat ie harder en zachter wordt elke 1 of 2 seconden is het wel vervelend, dan valt het veel meer op en wen je er niet zo aan
Verwijderd
Verwijderd
webOS all the way!
.... Ik weet het ook niet
Verwijderd
Bij mij precies hetzelfde , er staat alleen wat minder belangrijke dingen op gelukkig.Op woensdag 27 juni 2001 15:59 schreef PsyFlux het volgende:
Hmmmz, ik begin ook een beetje te vrezen voor m'n dtla-307045... Zonet toen ik de computer aandeed, tot twee keer aantoe een misselmakend hard geluid alsof iets met lage toeren geweldig aan zat te lopenIk weet niet zeker of het een fan was of de hd, ik hoop maar dat het een fan was (vraag me af welke fan het dan was) maar ik hou 'm in elk geval goed in de gaten, want er staat VEEEL belangrijk spul op
[..]
Verwijderd
Verwijderd
Tjip zonder omhulsel:45L6704
IBM 9814
1A31A027 JM
JAPAN
Euhmmmmm, als ik een RMA aanvraag, hoe gaat dat in zijn werking.IBM36 JAPN
AMSRC04 03
TQA7BB.6C
06K2869 PQ
1D30034LQA
And The Only One
Verwijderd
edit-- hoe krijg ik die link goed?Op vrijdag 17 augustus 2001 23:52 schreef aRTee het volgende:
dtla 45GB volgens mij uit Thailand, in elk geval prod datum december 2000.
Heb er problemen mee, weet niet of het aan de hd ligt of dat ik er iets verkeerds mee heb gedaan,.. lees het <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/206556/1?limit=25">hier</a> maar. Verhaal is nog niet af, maar het lijkt er steeds meer op dat er iets met de hd is, wat ik ermee gedaan heb lijkt me namelijk niet zo spectaculair,...
edit- Bovendien gebruik ik hem niet zo vaak, paar keer per week maximaal, gekocht in februari...
edit-- hoe krijg ik die link goed?
And The Only One
Oceria doesn't know where this repeatbutton -repeatbutton is...
Bovenstaande post is van mij, maar zou iemand mij kunnen vertellen hoe lang het gemiddeld duurt voordat je HD weer terug is.Op dinsdag 20 maart 2001 17:55 schreef micebec het volgende:
Ik heb de DTLA-307045
P/N: 07N5640
Gemaakt in Thailand.
in december
Heb vandaag de drive fitness test uitgevoerd, en kwam tot de ontdekking dat er bad clusters zijn op mijn HD
Ik heb hem op een beurs gekocht van ee duits bedrijf:( Zou ik eigenlijk IBM kunnen vragen of zij hem kunnen repareren?
Het is wel een oem versie.
O,ja, ik heb hem sinds 3 februari 2001. Iets meer dan een maand gebruikt dus.
And The Only One
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
* jhead22 heeft liever een stabiele Cyrix dan een snelle Athlon/p3 die om de 5 min vast loopt.Op maandag 19 februari 2001 17:17 schreef Wampie het volgende:
IBM ruilen voor een seagate is net zoiets als een pentium III of Athlon ruilen voor een Cyrix
And The Only One