Post hier je IBM productiedatum

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 1.105 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

datum december 2000
made in thailand

ik heb hem pas 3 dagen gelukkig nog geen problemen.:)

45gb versie

Verwijderd

Ik heb geen IBM ik heb 2 Seagates :)

Verwijderd

45 Gig gemaakt in Hongarije Nov 2000. Met IBM controller-chip ipv Mitsu (van belang ?)
3 maanden zonder enig probleem, weinig warmte, geen vreemde geluidjes.

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-04 19:56
voor het wavje van powerman:
home.hetnet.nl/~siet0000/hd2.wav

Het klinkt idd niet erg lekker....

Verwijderd

Herkenbaar geluidje!
De mijne "krast" aleen meer keer per minuut:
*kras* *kras* *kras* in 1 seconde dan een seconde stilte en dan weer *kras* *kras* *kras*

• bloasfist
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 05-04 20:47

bloasfist

Slot-A Crew

MAXTOR all the way!!

Je drinkt PiTT bier of je drinkt geen PiTT bier! Specs

Verwijderd

Jaaa...dat soort onzin als in dat wavje van "home.hetnet.nl/~siet0000/hd2.wav" komt mij ook erg bekend voor!

Had dat met een 45G versie die ik ervan gekocht had, die deed dat ook, maar zelfs ook piepen..... die was echt nie helemaal lekker volgens mij, maar het gekke is dat die dat de eerste 1 of 2 dagen niet deed, toen was er nix aan de hand, afgezien van de irritante zachte brom (leek opresonantie) op de achtergrond. Toen ineens begon ie wel HEEEEL raar te doen,....heb hem toen in een andere kast gehangen en weer terug in mijn systeem en toen was ie wel weer "gewoon" ineens. Nog steeds afgezien van die vreselijk hinderlijke brom (harder en zachter wordend...extra irritant dus) op de achtergrond!
heb hem teruggestuurd naar Norrod en die deden gelukkig niet moeilijk over geld terug!

Nu heb ik een 30G alleen nog maar die ik al eerder gekocht had (mei 2000 ofzo) en die doet het tot nu toe gelukkig nog prima.

Durf geen nieuwe 75GXP meer aan eigelijk.
Wilde wachten op de 60GXP maar die komt hier waareschijnlijk nooit ofzo.

• Wimmel
  • Laatst online: 14:41

Wimmel

Hello

Ik heb twee Maxtor's, maar wat ik eigenlijk wil zeggen..
Bij ons op het bedrijf staan meer dan 1000 IBM 300GL (PIII >600Mhz) machines, echter niet één bevat een IBM HDU.
Allemaal Maxtor/Quantum.:?
Zou IBM zijn eigen schijven niet vertrouwen. >:)

[edit]typo[\edit]

Men are from Mars, women are meteors crashing into Mars.
Discogs

• Contagion
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-03 15:21
Ik heb een 30 gig DTLA 307030 schijf van sept 2000 uit de Philipines, geen probleem. Alleen als ie softwarematig downspint klinkt ie skwieeeeeek. maar gewoon poweroff stroom eraf hoor je dat niet zo... Achja heb oko nog ergens een 17gig maxtor in een raid setup die ook anders klinkt dan zn broertjes maar het al 2 jaar prima doet.

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 01-04 11:58

ReseTTim

Chocolate addicted

http://www.geocities.com/hccnet2000/webcam/hdd002.mp3

hier kun je mijn geluid downen waar ik last van had met mijn IBM.

tis een soort van ggg gg ggg gg zoiets.

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

• ReseTTim

ReseTTim

Chocolate addicted

Op vrijdag 09 maart 2001 18:35 schreef Cutebritney het volgende:

dit zelfde geluid heb ik ook ong. gehad met mijn hdd. kheb hem trug gebracht en een nieuwe IBM 30Gb gehad.

• powerman
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-07-2025
ik heb nog een 30 gig van ibm en die doet het nog steeds perfect.
in oktober vorig jaar gekocht

ASUS P4C-E deluxe, Pentium 4 3 ghz, 2x Corsair 512 mb DDR PC3700, Hercules ati radeon 9800xt, 4x Western Digital S-ATA 250Gb 7200rpm (raid 5), 2x IBM 30 gb

Verwijderd

Ik begin nu ook het ergste te vrezen voor m'n IBM dtla-307045
P/N 07N5640
MLC F80326
S/N YMMX4174
Gemaakt in Thailand op december 2000.

Heb 'm nu 5 daagjes... eerste 3 dagen nix aan de hand, en nu hoor ik de hd toch wel een vreemd geluidje maken :(
Heeel zacht en niet altijd. Klinkt een beetje als het zoeken van de hd, maar dan 2x zo zacht, en heel onregelmatig (tis niet zoeken want het hd lampje brandt niet).
Ik kan het helaas niet vergelijken met het wavje van powerman, of het mp3tje van ReseTTim, want de link naar het mp3tje werkt niet en bij het openen van het wavje krijg ik met winamp de error: "Couldn't find destination format". En met de geluidsrecorder van windows: "Uw audioapparatuur kan dit soort bestanden niet afspelen". Misschien een beetje brak wavje dus? Want ik heb een SBlive 1024 en kan andere wavjes (geluidjes van windows of icq bijvoorbeeld) prima afspelen.

Hmmm, nu doet mn hd weer normaal....

En ik heb 'm trouwes bij Alternate weg. Daar wassie afgelopen week namelijk xtra goedkoop... Hebben meer mensen 'm daar vandaan? Misschien was het een partij die ze wilden dumpen...........

Verwijderd

Je hebt wel een goed P/N nummer geloof ik

Verwijderd

Dacht ik ook ja... nu moet ik wel zeggen dat ik de afgelopen 24 uur nix meer heb gehoord...

Is trouwes niet zo fijn om de hele tijd onzeker te zijn of je hd je niet in de steek laat :( Ik heb geen enkele manier om te backuppen...

• ReseTTim

ReseTTim

Chocolate addicted

Op zaterdag 10 maart 2001 18:58 schreef PsyFlux het volgende:
Dacht ik ook ja... nu moet ik wel zeggen dat ik de afgelopen 24 uur nix meer heb gehoord...

Is trouwes niet zo fijn om de hele tijd onzeker te zijn of je hd je niet in de steek laat :( Ik heb geen enkele manier om te backuppen...
zou zeggen koop genoeg hdd's

kheb nog een IBM 20Gb staat al mijn belangrijste stuff op heet oook Important.
daarnaast heb ik nog een removable hdd 3Gb en een Maxtor 7,5Gb, kheb die gehad bij een winkel omdat ik mijn Quantum 6,4Gb kapot was.
al eerder had truggebracht, maar die na 6 maanden echt dood ging. vervolgens ging ik weer de winkel in om te vragen of ze hem al hadden en toen bood iemand aan die achter de kassa stond die 7,5Gb. diegene ken ik in de looop der tijd dat ik de deur daar heb platgelopen.

Verwijderd

20 gig aan mp3tjes ken je niet zomaar erges kwijt... kheb geen cd fikker...

waarom niet?

Omdat ik een rio500 heb, en het lijkt mij enorm lastig om telkes al die cdtjes af te moeten zoeken als je ff een bepaald nummer mee naar school wilt nemen. Bovendien heb ik een collectie cd's van een vriend volledig zien vergaan... had een enorme stapel van die RICOH's, van alle cd's liet het zilverlaagje gewoon los!
Bovendien heb ik er voorlopig ook geen geld voor :) En om een xtra hd als backup te kopen is mij ook veels te duur...

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

heb een 30gb dtla serie uit september en die doet het goed laatst nog een 30 gekocht en die is uit december dus maar hopen dat die ook goed is.

39

• Taro
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Ik heb mijn 45gb sinds de hcc dagen, eerste paar weken veel gezeik met dat ding gehad, ineens wilde ie goed werken en dat doet ie nou nog steeds :)

iotdomotica.nl | Replace fear of the unknown with curiosity | 64 kWh thuisaccu | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 11.460 Wp

Verwijderd

Hmz... er zit dus best wel een groot risico aan die IBM schijfjus =\

Ik wilde er eigenlijk ook al een gaan halen...

Is er een goed alternatief die dus ongeveer dezelfde snelheid bieden ?

GreetzZ MaSsiE

• Xandrios
  • Laatst online: 07-04 19:56
nee, eigenlijk niet. De IBMmetjes zijn gewoon de snelste :)

Je kunt een maxtor nemen, maar die zijn toch wel merkbaar langzamer :(

• RupS
  • Laatst online: 22-01 12:46
computerzaak: 4 ingekocht zo rond oktober ook nog eentje in nov., vier van de vijf kapot.....

6 maanden garantie van IBM, geen garantie meer natuurlijk, ze mogen dan wel snel zijn, maar doe mij toch maar een Maxtor. Daar is een util voor, waarmee je hem sneller maakt (vorral zoektijden)...

Dus voor mij echt geen IBM.... |:(

Verwijderd

Op maandag 12 maart 2001 14:05 schreef dutchrups het volgende:
6 maanden garantie van IBM, geen garantie meer natuurlijk, ze mogen dan wel snel zijn, maar doe mij toch maar een Maxtor. Daar is een util voor, waarmee je hem sneller maakt (vorral zoektijden)...
Was toch 3 jaar garantie?
Disk Storage: 3 years On-site repair, 7 x 24, same day
Enne dezelfde util bestaat ook voor ibm:
The IBM Feature Tool allows you to control some of the features in the newer IBM high performance ATA hard disk drives. The IBM Feature Tool allows you to:

Change the drive Automatic Acoustic Management settings to the:
*Lowest acoustic emanation setting (Quiet Seek Mode), or
*Maximum performance level (Normal Seek Mode).
En de IBM waar we het over hebben (45 gig, 7200 toeren) ondersteunt die functie :)

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 20:02
Op maandag 12 maart 2001 20:01 schreef PsyFlux het volgende:

[..]

Was toch 3 jaar garantie?
Nope, niet op de meeste in NL verkochte IBM's. Dat zijn OEM's. Op de mijne bleek wel langer dan 6 maanden te zitten.

Verwijderd

Ik heb vandaag een nieuwe opgestuurt gekregen van Gistron. Door ziekte duurde het allemaal wat langer als normaal.

IBM 307030
Made in Philippines ps
Jan 2001 P/N 07N3929

Gelukkig komt m'n nieuwe HD niet uit Thailand, ik heb nu iets meer vertrouwen dat deze schijf wel goed is. Ik ga zo offline en hem dan opdelen in partities en WinME erop gooien.
Jullie horen nog van me.

Verwijderd

Hij is nu nog net zo snel en stil als de vorige. Tot nu toe geen rare geluiden en ik ben benieuwd of deze het langer als 1 dag gaat volhouden.

• Concrete
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02-11-2015

Concrete

Just press the button...

Ik heb hier twee IBM's:

DNES-309170; 7200RPM; 9.1 GB; SCSI
Komt uit Hongarije, november 1999

DTLA-307045; 7200RPM; 45.0 GB; IDE
Komt ook uit Hongarije, januari 2001

De eerste draait al een jaar bijna 24/7, de tweede draait nog maar drie weken 24/7. Met beide nog geen problemen gehad.

Beton is koel. Een Alpha is koeler.

• EelcoB
  • Laatst online: 02-04 13:57
Op Friday 09 March 2001 18:35 schreef Cutebritney het volgende:

Dit komt me erg bekend voor, is een bad sector, ik had er zelf ook last van met mn 45 Gb IBM, ff scandisk draaien, en ja hoor 1 bad sector. Nu toch maar ff terugsturen. De mijne komt uit juni 2000

edit:

Het is een hongaarse schijf btw.

• Epitome
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-02 16:12
Op Tuesday 20 February 2001 07:52 schreef Cutebritney het volgende:
Epitome, die uit de fhilipijnen is (waarschijnlijk) wel goed hoor,
maar de schijven uit okt/nov/dec. uit thailand hebben (de meeste)problemen.
maar laat het ff weten hoe hij draait als je hem getest hebt.:)
OK, m'n schijf (IBM 30 GB 307030 uit Philipijnen) draait nu bijna een maand zonder problemen. Ik hoorde wel rare geluiden bij het opspinnen, meteen maar biuj Power Options Never turn off power of Hard Disks aangezet, zodat ze niet meer downspinnen! Dan hoeven ze immers ook niet meer te upspinnen >:)

En aangezien ik m'n bak haast nooit uitzet, klinkt ie nu weer prima!

Binnenkort ga ik 'm in striping RAID plaatsen en hopelijk gaat dat goed anders kan ik wel fluiten naar m'n data. Vandaar dat ik daar nog even mee wacht totdat ik van alle belangrijke data een backup heb kunnen maken.
offtopic:
En ik een nieuwe kast heb, met nieuw moederbord en een 512 MB geheugen :9~

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:27
De mijne is gekocht in dec. 30 Gb doet het nog steeds goed.... Maar je kan ook een forum beginnen: wie zijn maxtor is verrot en wie zijn quantum is verrot. Tlijkt wel of het allemaal bagger is tegenwoordig.......

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

• Aikon
  • Niet online
Ik heb precies een jaar geleden een IBM 20 GB, 7200 rpm, ATA 66 gekocht. Na een half jaar bad sectors enzo, die is gerepareerd (:?:?:?:?:?). 3 weken geleden weer verrot, teveel kopiren kon die niet aan dan liep die vast. Krijg nu een nieuwe (zelfde type/merk) omdat ALTERNATE COMPUTERS, RIDDERKERK (>:)) hem al 3 weken kwijt is.

Verwijderd

in 1 1/2 week gecrasht, mijn IBM DTLA-307045
45 gig. produktie datum nov 2000 Philipino, aangeschaft 1 maart 2001.
Is ten onder gegaan terwijl ik niet eens achter de pc zat. Begon ineens vreemde geluiden te maken en dat was het dan. Werd niet eens meer herkend in het bios, zodra hij geinitialiseerd werd was de enigste reactie het heen en weer slaan van de lees/schrijfkoppen.
Disk is terug gestuurd naar IBM, maar dat duurde mij al te lang, ik heb ondertussen een Baracuda gekocht.
Ik hoop dat ze stikken in die IBM.

Verwijderd

IBM DTLA 307030, eentje in mn RAID array is gekke geluidjes gaan maken, dus ik heb er Drive Fitness Util over gegooid...en ja hoor, naar de knop. Productiedatum was NOV2000 dacht ik, zal ik nog even nakijken. Volgende vraag: weet iemand hoe je de helft van een RAID array backupt? Kan je, als je nog een harddisk aan je array hangt, gewoon een schijf met data naar de derde schijf 'backuppen'? Tia!!

Verwijderd

Op dinsdag 13 maart 2001 23:24 schreef Epitome het volgende:

OK, m'n schijf (IBM 30 GB 307030 uit Philipijnen) draait nu bijna een maand zonder problemen. Ik hoorde wel rare geluiden bij het opspinnen, meteen maar biuj Power Options Never turn off power of Hard Disks aangezet, zodat ze niet meer downspinnen! Dan hoeven ze immers ook niet meer te upspinnen >:)
Dit doet de mijne dus ook..drie bad sectors reeds...contact IBM maar...

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

nou nou er zijn best wel het een en ander qua problemen met die hd's van IBM, aar iemand ook al ervaring met de schijven boven de 45 gig?
want ik lees hier alleen maar reacties dat de 30 en 45 GB's problemen geven maar de 60 en de 75gb heeft dan tot nu toe niemand last mee gehad ofzo?
die van mij is uit juli 2000 en doet het nog perfect (gelukkig).

39

• micebec
  • Laatst online: 26-01 14:49
Ik heb de DTLA-307045

P/N: 07N5640
Gemaakt in Thailand.
in december

Heb vandaag de drive fitness test uitgevoerd, en kwam tot de ontdekking dat er bad clusters zijn op mijn HD

Ik heb hem op een beurs gekocht van ee duits bedrijf:( Zou ik eigenlijk IBM kunnen vragen of zij hem kunnen repareren?

Het is wel een oem versie.

O,ja, ik heb hem sinds 3 februari 2001. Iets meer dan een maand gebruikt dus.

Verwijderd

23-02-93
Made in Uk.
en
22-05-91
Made in the USA

• RealCato
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07-06-2025
Ik heb gisteren een IBM DTLA-307030 op de bus gedaan terug naar de leverancier (www.hardwarehouse.nl) vanwege bad sectors. De contactpersoon die met me e-mailed zei dat hij bekend was emt het probleem en dat hij de garabtie zou claimen bij IBM, ergo dat ik een nieuwe zou krijgen. NU hoor ik echter dat die schijven niet meer te krijgen zijn omdat IBM ze uit productie heeft gehaald. Ik bel zaterdag ff naar harwarehouse om te vragen of ze al een nieuwe hebben opgestuurd, maar stel nou dat ze geen iBM's meer hebben wat kan ik dan doen??? Ik wil geen maxtor ofzo, ik wil gewoon een nieuwe IBM!

edit:
gemaakt in september of oktober 2000 in hongarije

Rijtjeshuis 170 m^2 uit 1955, bij renovatie in 2022 dak/vloer/spouwisolatie, overal HR++, vvw benedenverdieping, 7x Jaga Strada en 2 handdoekradiatoren met Tado’s. Quatt hybrid op dakkapel sinds einde 2023.

• Dukey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:01

Dukey

Ik heb dit getypt hier -->

Die IBM 30Gb 7200 toeren van mij is van Februari 2001..
Eergisteren gekocht, hier zijn tot nu toe toch geen problemen HE?
Hij is wel ENORM stil, had ik nooit verwacht totdat ik de computer aanzette. Het is gewoon "Unreal" hoe stil dat ding is tegenover mijn oude 10,5 gb 7200 toeren Quantum>:)

Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)

Verwijderd

Heb hier een net kapot gegane HD van IBM
IBM DTLA - 307045 productie datum sep-2000
heeft een tijd lang goed gedraait en zomaar opeens na een crash van mijn computer (windows is niet alles he) wordt de schijf niet meer herkend door het bios (ook niet in een andere pc).

Ik heb nog niet die test software gedraait maar ik neem aan dat die de drive moet kunnen benaderen via het bios en als tie daar niet herkend wordt houdt het op he :(

Trouwens de schijf is gemaakt in Hongarije
P/N: 07N5640 S/N:YMG32195

da's dus balen zeg :(

Verwijderd

Wil je misschien ff kijken wat voor chip er onder zit? Van IBM of Mitshubishi? (kankerwoord zo laat op de avond :) )
Ik verzamel namelijk info over die hd's.

Hier is mijn info trouwes nog:

IBM dtla-307045 (de 45 gigabyte dus) met IBM chip.
P/N 07N5640
MLC F80326
S/N YMMX4174
Gemaakt in Thailand op december 2000

Doet het nu alweer 3 weken perfect. 1 keertje een vreemd (zeeer zacht)geluidje gehoort op de 3e dag. Maar na een restart alles normaal.

• ReseTTim

ReseTTim

Chocolate addicted

IBM 30.7Gb
DTLA-307030
DEC 2000
Hongarije

IBM 20.5Gb
DPTA372050
JAN 2000
hongarije

khad eerst een IBM 30Gb die is kapot gegaan en heb nu een nieuwe deze doet het nog steeds perfect :):):):).

Verwijderd

Ik heb in december 2000 deze gekocht:
DLTA-307030
P/N: 07N...
MADE IN HUNGARY

Draait dus sinds december 24/7 (PC gaat nooit uit). Nog geen problemen ...

Verwijderd

DTLA-307030, gekocht in November...

Phillepijnen / productie Sept2000. Lauwwarm tot koel.

Al 5 maanden redelijk intensief gebruikt, nog geen hikje of geluidje gehoord :9

Verwijderd

ik heb ook een IBM 45 gb en hij doet het nog steeds op mijn promise kaartje.
ik heb hem denk wel al een maand.
ik had er alleen nog een oude quantum bij die het alleen soms nog doet.
very weird

• Macaco
  • Laatst online: 09-03-2022
Ik heb de DTLA 307030 als ik het goed hebt bijna een jaar en vindt het een goede schijf.

Heb er nu weer een bij besteld precies de zelfde,en wil ook eens wat gaan expirimenteren met RAID.

Ik hoop dat de nu gekochte IBM het ook goed doet.

Verwijderd

Alle 45 gig 75GXP zijn uit de handel genomen door ibm, omdat ze allemaal een produktie fout bezitten(check hun website maar, ze staan er niet meer tussen). Sommige 30 gig schijven hebben dat ook!!!!!!!

Dus als je een 45 gig hebt, breng maar terug want hij gaat zeker naar de tering.
De 60 GXP series hebben dit voorzover bekend niet.

Verwijderd

Op maandag 11 juni 2001 22:24 schreef wizardxx het volgende:
Dus als je een 45 gig hebt, breng maar terug want hij gaat zeker naar de tering.
'allo, zo erg is het nou ook weer niet hoor!
Ze hebben een iets hoger uitvalpercentage, maar er zijn gewoon heel veel mensen met deze schijf, dus je komt absoluut gezien in een draadje zoals deze behoorlijk veel missers tegen. Maar alle mensen met een goede 75GXP hoor je vrijwel niet!

Hij bevalt mij zelf bijvoorbeeld prima: hij word niet warm, is niet lawaaiig en doet het ondertussen al 4 maanden perfect. Ik moet zeggen dat ik ook liever een 60GXP had gehad, want je bent toch altijd een beetje bang dat er wat met je data gebeurt maar die 60GXP bestond toen nog niet...

Ik koel 'm in elk geval wel voor de zekerheid maar wat xtra, ookal word hij helemaal niet te warm. Het probleem schijnt er namelijk in te zitten dat de geluidsisolatie iets te strak om de schijf heenzit, en dat dat kan gaan aanlopen... Mij lijkt het dat als je dan nog wat xtra koelt, je de kans op aanlopen vermindert.

• Uhmmie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-01 08:59
Hej ppls ik had een ibm hdd weet niet meer welke.. maar die had ik verkocht omdat ik geld nodig had :( maar die gast heeft ook al 2x een nieuwe gehad.. (ik weet het want ze kwamen hieraan steeds :?)

Currently playing: MTG Arena (PC)

• Epitome
Nu is m'n oude IBM 30,7 GB DTLA-307030 gestorven ;(

Deze was van June 2000 en gemaakt in de Philippines!

Deze heb ik op 27-08-2000 gekocht en deze maand ging hij kapot. Ik had 'm in striping RAID hangen met een andere schijf die ik later gekocht had.

Gelukkig kon ik nog wel in Windows booten dus ik kon op m'n gemak belangrijke data backuppen.

Maar nu moet deze defecte schijf terug gestuurd worden naar Duitsland. Ik had 'm namelijk bij een Duitser op een beurs in Utrecht gekocht. :(

Heeft iemand hier wel eens een HD teruggestuurd? En hoe deed je dat dan, ik bedoel aangetekend en verzekerd?

Alle tips zijn welkom :)

• Rhy
  • Laatst online: 26-12-2024

Rhy

Once a nerd; always a geek

mijn IBM 45GB begint ook kuren te vertonen sinds 2 dagen ... :( :(
Terwijl ik 2 van deze ibm's al meer dan een half jaar heb!

probleem: hangt diverse keren in windows (harddisk lampje blijft dan branden), ik hoor af en toe wat geknars met 2 piepjes uit de harddisk komen en wordt de harddisk niet gedecteerd door de bios bij reboot.

na herhaalde pogingen uit-aan computer herkent de bios de harddisk weer
productiedatum moet ik nog checken, ben nu als een haas al me data aan het backuppen.

Is dit HET IBM 45GB probleem? :(

Verwijderd

Hmmmz, ik begin ook een beetje te vrezen voor m'n dtla-307045... Zonet toen ik de computer aandeed, tot twee keer aantoe een misselmakend hard geluid alsof iets met lage toeren geweldig aan zat te lopen :( Ik weet niet zeker of het een fan was of de hd, ik hoop maar dat het een fan was (vraag me af welke fan het dan was) maar ik hou 'm in elk geval goed in de gaten, want er staat VEEEL belangrijk spul op :(

Mijn data:
IBM dtla-307045 (de 45 gigabyte dus) met IBM chip.
P/N 07N5640
MLC F80326
S/N YMMX4174

Verwijderd

Mijn IBM dtla-307030 30Gig 7200 is dus nu naar de winkel kan dus niet kijken welke datum maar hij is 2 maanden oud en werd zeer heet...

Verwijderd

Nog maar een keer.
serie: DTLA-307045
datum: nov 2000
Gemaakt: Thailand

Hij doet het het nog steeds. Ik denk dat ik geluk heb met mijn schijfje. :)

• Rhy

Rhy

dat zeer heet is toe te schrijven aan het feit dat het 7200rpm schijf is ... dat is normaal :)

anyway ik heb nu die IBM Self test gedraaid, zowel quick als advanced en bij beide totaal geen errors. Wat betekend dit nu?
Die rare geluiden waren er wel ... leun ik tegen een hd crash aan?

• Epitome
Nee, zolang je schijven zonder problemen door DFT komen zijn er geen redenen om paranoia te worden. :)

• Rhy

Rhy

ik heb even gekeken in de harddrive specssheet, en de normal operating ambient temperature is 5-55C
misschien dat door al het 'zomergeweld' laatst me drive gewoon overhit is geraakt en dat ik als waarschuwing daarom piepjes kreeg. :? Dat is het enige wat ik kan verzinnen, want alles functioneert nu weer prima.

• Jake
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Gister overleden:
Stikker:
DTLA-307045
Sep 2000
Hungary

Chippie (Die achterop met dat extra plastic eromheen):
45L6704
IBM 9814PQ
1A33DO22JM
KOREA
met 07N3095 op het plastic

Erg veel bad-sectors ineens, pokke herrie tijdens format gaf dat. Geruild voor een IBM 60GXP 40 GB, ben ik er dus wel in GB op achteruitgegaan, maar daar heb ik zelf voor gekozen :)
Maar die nieuwe is sneller en stiller, en blijft hopelijk wel heel.

Ik ben alleen niet tevreden over de 'naam' van die nieuwe schijf, al is dat zeuren, maar ik vond "IBM DTLA-307045" toch net ff wat fijner dan "IC35L040 AVER07-0", maar dat zijn maar details :+

• happy3736
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-12-2024
IBM dtla-307045
P/N 07N5640
MLC F80326
S/N YMMZ9234

werkt perfect >:)

• Paquito
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik heb ook een ibm schijf... 13.5gig (weet ff zo de serials enzo niet meer) gekocht in nov 99 op de hcc dagen.

Maar die maakt al een jaar om de zoveel tijd een 'tik'. En dan spint ie zichzelf weer op.
Ik dacht eerst dat ik een te zwakke voeding had (had 4 schijven op een 225watt voeding)
Dus ik had meteen ff een 300watt voeding gekocht bij m'n nieuwe amdproc+msi bord. (dec 2000)
Ik dacht dat het over was, maar sinds maart 2001 begon ik het weer op te merken (zat weer langer achter me comp ;p)
Dus dat ding moet ik ff terugsturen naar ibm.(zit nog garantie op via ibm (gechecked via website), helaas is die winkel waar ik hem heb gekocht failliet)
Alleen dat schiet maar niet op hehe, omdat ie echt propvol staat en ik gebruik hem als opstartschijf ;p

Iedergeval zeer binnenkort ff doen, voordat ie echt een keer de pijp uitgaat.

edit:

Ik zit nu een beetje de andere reacties door te lezen en ik lees dat het superlang duurt voordat ze je een replacement toesturen?
Dat sux wel.. heb geen zin om 2maanden zonder opstartschijf te zitten

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Nu online

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

mijn 13,6GB IBM DJNA draait al sinds euhm november 1999 tis een 7200rpm zonder hd koeler en hij wordt niet echt warm. hij draait dus al 1,5 jaar zonder probs

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Verwijderd

Op vrijdag 29 juni 2001 16:50 schreef Jake o.a. het volgende:

Erg veel bad-sectors ineens, pokke herrie tijdens format gaf dat. Geruild voor een IBM 60GXP 40 GB, ben ik er dus wel in GB op achteruitgegaan, maar daar heb ik zelf voor gekozen :)
Maar die nieuwe is sneller en stiller, en blijft hopelijk wel heel.

Ik ben alleen niet tevreden over de 'naam' van die nieuwe schijf, al is dat zeuren, maar ik vond "IBM DTLA-307045" toch net ff wat fijner dan "IC35L040 AVER07-0", maar dat zijn maar details :+
Nou, jullie moeten dit allemaal maar even lezen!! :

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/168734/

en

[topic=168734] (deel2) ;)

• Jake
  • Niet online
Op vrijdag 29 juni 2001 23:47 schreef SALLY het volgende:
Nou, jullie moeten dit allemaal maar even lezen!! :

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/168734/

en

soort "resonantiegeluid" met IBM GXP60 (deel2) ;)
Is 2 keer dezelfde of was daar de " ;) " voor ?

Verder: ik heb nog niet gehoord, maar ik heb pas een dag :)
(Hij maakt wel geluid, duh, maar dat fluctueerd niet zonder reden.)

Die 75GXP ging stuk, dan is een brommetje minder erg, maar zeker ook niet leuk

Verwijderd

ja was dezelfde eigelijk, gewoon pagina 2, danwel deel 2....

maar jij heb die stomme brom/resonantiegeluid ook?

Als ie nou constant zou zijn was het niet zo erg, maar omdat ie harder en zachter wordt elke 1 of 2 seconden is het wel vervelend, dan valt het veel meer op en wen je er niet zo aan

• Beaves
  • Laatst online: 08-04 16:40

Beaves

Usque ad Finem

Maar die maakt al een jaar om de zoveel tijd een 'tik'. En dan spint ie zichzelf weer op.
Ik dacht eerst dat ik een te zwakke voeding had (had 4 schijven op een 225watt voeding)
Dus ik had meteen ff een 300watt voeding gekocht bij m'n nieuwe amdproc+msi bord. (dec 2000)
Ik dacht dat het over was, maar sinds maart 2001 begon ik het weer op te merken (zat weer langer achter me comp ;p)
Dus dat ding moet ik ff terugsturen naar ibm.(zit nog garantie op via ibm (gechecked via website), helaas is die winkel waar ik hem heb gekocht failliet)
Alleen dat schiet maar niet op hehe, omdat ie echt propvol staat en ik gebruik hem als opstartschijf ;p
Ik heb dus ook die problemen gehad met een HD die een tik geeft en uit gaat en meteen weer opspint. Dat bleek dus ook aan de voeding te liggen en ik heb toen dus ook een standaard 300W voeding gehaald. Toen was het probleem voor 3 maanden weg, maar een week geleden begon het weer. Wat bleek, mijn voeding gaf veel te weinig sap af (ipv +12 +10). Dus toen maar een Enermax 431W gehaald en nu heb ik geen problemen meer.

Ik vind het overigens niet raar dat die 300W voeding zo snel de geest gaf, ik heb 4HD's, 4 andere IDE apparaten, een CPU met 2,05 corevoltage en een zooi PCI kaarten. Daarnaast stond de pc 24/7 aan voor de laatste drie maanden dus dat hielp ook aardig mee :).

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr

• Jake
  • Niet online
Op zondag 01 juli 2001 01:38 schreef SALLY het volgende:
ja was dezelfde eigelijk, gewoon pagina 2, danwel deel 2....
Aha, maar ik aantal replies-per-page op 100 staan, dus dan is het er maar 1 :)
maar jij heb die stomme brom/resonantiegeluid ook?

Als ie nou constant zou zijn was het niet zo erg, maar omdat ie harder en zachter wordt elke 1 of 2 seconden is het wel vervelend, dan valt het veel meer op en wen je er niet zo aan
Ik weet nog niet 100% wat je bedoelt (waarschijnlijk omdat ik het niet heb), maar ik heb geen fluctuerend geluid, de schijf maakt heel weinig geluid als ie niets doe (komt eigenlijk niet over fans heen, case-closed) en dat geluid is constant.
Maar had jij het meteen nadat je hem installde, of duurde het een paar dagen/weken ?

Verwijderd

toen ik nog bij de vobis werkte.
daar gingen veel IBM schijven naar de eeuwige j8 velden!!! zeker 2 per dag!

Verwijderd

helaas is die winkel waar ik hem heb gekocht failliet
hoe zou dat toch komen ? :?
L :D L

Verwijderd

Hiero : 2x DTLA 307030 van DEC 2000 made in Hungary, heb ze sinds jan 2001.

Had laatst wel een bad sector op een schijf volgens de drive fitness-test, dus alle softzooi ff naar de server gekopieerd en de desbetreffende disk geerased met de ibm diskette, en hij draait nu weer vrolijk verder in raid 0 zonder probs... :P

edit
vergeten bij te vermelden ook deze schijven hebben de ibm-chips ipv de mitsubishi.
/edit

• Hermanvh
  • Laatst online: 17-03 10:14

Hermanvh

webOS fan, hacker, developer

Ja hoor, hier is het ook zo ver :(

Ik kwam gisteren thuid op m'n werk, toen stond win2k Disk Check op 98% en leek te blijven hangen. (Het was 18:30 en pc was al rond 10:00 ge-reboot) Dus ik rebooten, win2k starte gewoon.

Was ik 's avonds aan't PC-en, wil ik een map aanmakken, komt er op eens een super klote geluid uit m'n hd, alsof de koppen over de schijf krassen.

Ik weet niet welke van m'n 2 DTLA-307045's het is, heb ze in RAID 0 hangen. 1 heeft productiedatum van december 2000, dus ik denk dat deze het is.

Ik ga vanavond alles backuppen en morgen die 2 HD's bij Computerland en Alternate in hun strot douwen en nieuwe halen :(

webOS all the way!

• mbvisiontt
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19-08-2025
Wat si dat voor een gekloot? Ben net naar een IBM aant kijken ipv Maxtor en dan lees ik dit... :(
Hij is wat sneller, maar kennelijk ook brakker? Is dit voorval (okt nov dec) normaal voor IBM of is dit een speciaal voorval (hoop ik)? :?

.... Ik weet het ook niet

• phaedrus
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06-04 13:06
Heb dus net gisteren een van mijn IBM's (zie pag. 1 van dit topic) teruggestuurd nadat ie voor de tweede keer bad sectors had :(

• maddog_rvo
  • Laatst online: 08-04 14:13
zal thuis ff kijken welke prod datum ze hebben, 2x 30gb 75gxp
1tje deed 1 maand geleden paar keer sqeeeeeeeeeik geluid maken maar hij doet t nog steed nadien geluid ook niet meer gehoord

• KBDE
  • Laatst online: 04-04 11:43
Ok dan..

Ik denken ooooh wat een geblaat altijd over die IBM schijfje... wij hebben een 30 gig dtla 7200.. me oom 2 stuks van 45 gb.. en die lopen geweldig....... d8 ik... :

Nu onze is dus ook net overleden..

BLAAAT natuurlijk weer net buiten garantie tijd.. (10 mnd oud)

Formateren gaat niet meer... :(
ben op het moment met windoze scandisk surface scan bezig...

Tja afwachten

tot nu toe pas echt 2 bad sectors (maakt ie een krassend geluid)

Tja... en anders hebben we toch weer een reden om een 75GB te halen :P

• jaspov
  • Laatst online: 08-04 22:55
Tijdje terug is een 45GB 75gxp overleden....gruizend geluid en in drive fitness test defective meldingen.

Ik kreeg een vervangende. helaas refurbished. Heeft het een paar maanden gedaan maar nu hetzelfde! gruizend geluid en pc uit. Drive fitness test geeft aan dat hij defect is........

wat nu? is de 45gv de enige belabberde ibm? ibm was goed maar wat moet ik nu doen? de 60gxp? of kappen met ibm....

Verwijderd

Op woensdag 27 juni 2001 15:59 schreef PsyFlux het volgende:
Hmmmz, ik begin ook een beetje te vrezen voor m'n dtla-307045... Zonet toen ik de computer aandeed, tot twee keer aantoe een misselmakend hard geluid alsof iets met lage toeren geweldig aan zat te lopen :( Ik weet niet zeker of het een fan was of de hd, ik hoop maar dat het een fan was (vraag me af welke fan het dan was) maar ik hou 'm in elk geval goed in de gaten, want er staat VEEEL belangrijk spul op :(

[..]
Bij mij precies hetzelfde , er staat alleen wat minder belangrijke dingen op gelukkig. :)

Verwijderd

Maar....zowaar een klasse actie van IBM! Mijn twee IBM DTLA 307030's heeft meneer IBM omgeruild voor twee NIEUWE 60GXP 40 Gieg drives :9~
Naja, dat mag ook ns gezegd worden...heb er wel drie weken op moeten wachten overigens...

• Tripp
  • Laatst online: 16-03-2024

Tripp

Wreah

hiero 2 maanden 2x 40GB 60GXP erin hangen en doen het nog goed. :)

shit als ik al jullie berichten zo lees dan begin ik ook bang te worden dat ze het gaan begeven :'(

specs

• freshy98
  • Laatst online: 07-04 22:10

freshy98

Atari

Heb hier 1 DTLA 45GB uit december 2000. Ik meen dat ie in Hongarije is gemaakt.
Heb 'm sinds februari en loopt nog steeds als een trein.

• Redje
  • Laatst online: 08-03 23:07
2x DTLA 307030 75GXP 30GB, geproduceerd in Aug 2000 in Philippines.

Werken nog 100%, DFT check gaf ook geen probleem.

• Venga AB
  • Laatst online: 08-01 09:31
IBM DTLA-307030 SEP-2000 Thailand draait sinds november, nooit problemen gehad :z

Verwijderd

Ik heb in december een DTLA 307045
(45gb 7200 rpm) gekocht. Deze is afgelopen
maand stukgegaan. Bij mij maakte hij bij het defragmenteren van een bepaalde partitie een knarsend geluid en liep tenslotte vast.
Deze schijf is van September 2000 en uit Hongarije.

Ik heb de schijf toen omgeruild voor een identieke uit Thailand. Met deze was het nog slechter gesteld. Deze maakte al bij het opstarten hetzelfde knarsende geluid.
Ook werd de HD niet de gedetecteerd.

In afwachting van een nieuwe schijf (, want de kapotte is opgestuurd) heb ik een IBM 60gb 7200 rpm schijf gekocht. Deze is van mei 2001 en afkomstig uit Thailand.

Daarom wilde ik graag weten of iemand goede of misschien slechte ervaringen heeft met de "grote" (60 en groter) schijven van IBM.

Hopelijk blijven deze en de vervanger van die 45gb schijf het wel doen.

Is het trouwens mogelijk dat ik niet een DTLA 307045 teruggestuurd krijg, maar een vergelijkbaar type van de nieuwste generatie?
DTLA 307045' worden volgens mij niet meer verkocht.

• Paradise
  • Niet online
Mijn IBM Deskstar Pluto 20,5 gb heeft 4 dagen geleden het loodje gelegd.

Inmiddels heb ik een IBM Deskstar 60 GXP 40 gb, hopen dat die 't wel houdt.

Die IBM Pluto was overigens een schijf uit december, die ik toen via de garantie geruild had omdat mijn eerste Pluto uit Februari 2000 toen ook al het loodje gelegd had.

Kan niet bepaald zeggen dat ik tevreden ben over die IBM schijven, en als deze nu ook crasht ga ik echt spijt krijgen dat ik ooit nog een IBM gekocht heb.

• Diamon
  • Laatst online: 09-01 13:41

Diamon

The Weird One

Mijn DTLA 45Gb is bijdezen officieel dood verklaard door <font color="#df040f">* Diamon
</font>
Bij het starten van DFT loopt het proggie vast, maar deed het 4 uur geleden nog wel.
Ben onder W2k effe wezen formateren, defragmenteren en het uitvoeren van een schijfcontrole.
Bij het defragementeren was het al problemen, schijf media was ongeldig oid.
En DFT gaf ook al aan dat er slechte sectoren waren.

Land van herkomst: Made in Thailand
Part Number: 07N5640
Datum fabricage: September 2000
Aan de onderkant staat: Assembly made in Philippines
Tjip in omhulsel:
45L6704
IBM 9814
1A31A027 JM
JAPAN
Tjip zonder omhulsel:
IBM36 JAPN
AMSRC04 03
TQA7BB.6C
06K2869 PQ
1D30034LQA
Euhmmmmm, als ik een RMA aanvraag, hoe gaat dat in zijn werking.
Zijn aan het versturen naar IBM ook kosten verbonden, en hoe dien je hem te verpakken.
Heb de officiele verpakking nog (hoe die van IBM kwam).

And The Only One

Verwijderd

dtla 45GB volgens mij uit Thailand, in elk geval prod datum december 2000.

Heb er problemen mee, weet niet of het aan de hd ligt of dat ik er iets verkeerds mee heb gedaan,.. lees het <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/206556/1?limit=25">hier</a> maar. Verhaal is nog niet af, maar het lijkt er steeds meer op dat er iets met de hd is, wat ik ermee gedaan heb lijkt me namelijk niet zo spectaculair,...

edit- Bovendien gebruik ik hem niet zo vaak, paar keer per week maximaal, gekocht in februari...

edit-- hoe krijg ik die link goed?

Verwijderd

2x dals-3540
sep-95

1x 0664
jan-94

Nooit problemen mee gehad :)

• Diamon

Diamon

The Weird One

Op vrijdag 17 augustus 2001 23:52 schreef aRTee het volgende:
dtla 45GB volgens mij uit Thailand, in elk geval prod datum december 2000.

Heb er problemen mee, weet niet of het aan de hd ligt of dat ik er iets verkeerds mee heb gedaan,.. lees het <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/206556/1?limit=25">hier</a> maar. Verhaal is nog niet af, maar het lijkt er steeds meer op dat er iets met de hd is, wat ik ermee gedaan heb lijkt me namelijk niet zo spectaculair,...

edit- Bovendien gebruik ik hem niet zo vaak, paar keer per week maximaal, gekocht in februari...

Door er [url= ]hier[/url.] te gebruiken. (Zonder .)

hier

And The Only One

• Oceria
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:56

Oceria

I've been in between....

En hier is de volgende:

DTLA 307045,
serial YMLG6057,
bouwjaar augustus 2000 in Thailand,

overleden wegens over verhitting. Gelukkig was meneer Dell zo goed een mannetje te sturen om mijn krassende IBMmetje te vervangen door een maxtor 5T060H6. Wat minder stil, maar dat vind ik een goede ruil voor 15 GIG extra ruimte :)

Oceria doesn't know where this repeatbutton -repeatbutton is...

• micebec
  • Laatst online: 26-01 14:49
Op dinsdag 20 maart 2001 17:55 schreef micebec het volgende:
Ik heb de DTLA-307045

Gemaakt in Thailand.
in december

Heb vandaag de drive fitness test uitgevoerd, en kwam tot de ontdekking dat er bad clusters zijn op mijn HD

Ik heb hem op een beurs gekocht van ee duits bedrijf:( Zou ik eigenlijk IBM kunnen vragen of zij hem kunnen repareren?

Het is wel een oem versie.

O,ja, ik heb hem sinds 3 februari 2001. Iets meer dan een maand gebruikt dus.
Bovenstaande post is van mij, maar zou iemand mij kunnen vertellen hoe lang het gemiddeld duurt voordat je HD weer terug is.

BVD.

• jaspov
  • Laatst online: 08-04 22:55
Ligt er aan. Ik zit nu ook te wachten. Heb ze gemaild waar mijn vervanging bleef. Volgens de reactie zijn ze out of stock.

Toen heb ik ze gemaild of ik een nieuwe krijg of een refurbished.

Kreeg een reactie dat ALLE vervangingen refurbished zijn.

Ze zitten dus te wachten tot er ergens anders een crasht om die te refurbishen en naar mij op te sturen. Lekkere gedachte. Inmiddels een maxtor als schijf geplaatst. Ik wil geen ibm meer voor belangrijke gegevens na 3 dooie schijven (uit 3)

• Diamon

Diamon

The Weird One

Aha, ik heb mijn schijf donderdag naar het postkantoor gebracht.
Mocht je een vervanger krijgen die, Schrappie Schrappie doet, dan heb je die van mij :)

Maar als IBM Out Of Stock is qua DTLA 45Gb, dan behoren ze toch gewoon een ander exemplaar te sturen.
Misschien een 60Gb ofzo :)

And The Only One

Verwijderd

Kheb hier 2 IBM HD's. Van 15 GB en 30 GB and No Worries (yet). Zijn nu allebei bloedheet omdat de fan van me voeding naar ze gallemiezen is maar draaien nog steeds als een tiet. Alles is trouwens heet, case cdrom drives.....

This is not good! ;(

Verwijderd

Mijn DTLA307030 uit mei 2000 draaide tot gisteravond als een
naaimachientje, maar sinds gisteravond is hij stervende :'( Geproduceerd in Maleisie (??, kan dat??)

Verwijderd

En ik heb voor de verandering goed nieuws!
De rare geluiden bij het initialiseren (schrapend geluid) en het soms niet willen initialiseren is volledig opgelost sinds ik de IDE kabel eens goed aangedrukt heb :z

Toch maar wel ff backup gemaakt van de belangrijkste data, maar tot zover dus nog geen vreemde dingen met m'n dtla-307045 gehad :)

• roadrats
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-03-2023
Vandaag 2 defecte IBM's 75GXP 30 Gb teruggebracht, binnen 24 uur beiden gecrast !
Nu 2 Maxtor DiamondMax 60 plus gekregen als omruil, volgens mij hadden mijn schijven productiedatum jan 2001, gekocht in april dit jaar

Verwijderd

Ik dacht dat ik een IBM DTLA307030 had die het zonder probs zou blijven doen. Kom ik een paar dagen geleden achter dat hij steeds meer bad clusters kreeg :(. DFT gedraait en die gaf aan dat de schijf rijp voor de sloop is :(

Ik wacht nu op mijn Maxtor 60 gig 7200 en dan stuur ik heb op naar IBM.

Het is trouwens eentje uit
augustus 2000 Hongarije

• zork
  • Laatst online: 05-04 10:13
She just died :(

• jhead22
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Op maandag 19 februari 2001 17:17 schreef Wampie het volgende:
IBM ruilen voor een seagate is net zoiets als een pentium III of Athlon ruilen voor een Cyrix
* jhead22 heeft liever een stabiele Cyrix dan een snelle Athlon/p3 die om de 5 min vast loopt.

Wat heb je nauw aan een bloedsnelle hd die zeer onbetrouwbaar is :? Dan liever een iets minder snelle waar je data wel veilig op staat.

* jhead22 vind Maxtor erg goed.. Maar ook maxtor kan een keer een slechte serie hebben net als ibm.. Al vind ik het wel raar dat ibm gewoon doorgaat met slechte schijven verkopen,... Ik had toch wel van ze verwacht dat ze er direct iets aan zouden doen.

• DR
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

DR

2X september 2000
1tje is al dood
andere is nu dood aan het gaan :(

• Diamon

Diamon

The Weird One