Post hier je IBM productiedatum

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 1.105 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-04 19:56
Ik heb gehoort dat (bijna)alle IBM HD's die
in okt/nov/dec gemaakt zijn snel kapot gaan :(

Als iedereen ff zijn productiedatum neerplant,
dan weten we zo of dit klopt.
Zet er dan ook meteen ff bij of/hoe warm die word, want daar zitten geloof ik ook erg grote verschillen in.

(Ik ben nl. van plan ook een IBMmetje te kopen, maar ik heb geen zin om hem met 2 weken te moeten ruilen !)

Bedankt !

• Chocovla
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:42
Nou eat your heart out zou ik zeggen ik had een IBM (30 gieg deskstar) met als produktiemaand oktober die mij na 2 weken volledig overleed, na 3 maanden wachten kreeg ik een vervanger (produktiemaand januari) en je raad het al deze gaf vrolijk bad clusters aan, gelukkig was de winkel waar ik deze hd had gekocht bereid deze om te ruilen voor een Seagate anders had ik nog eens 3 maanden kunnen wachten op onze vrolijke vrienden van IBM..

"Better ask questions before you shoot"

• Xandrios
de 1ste okt./nov./dec. is dus al kapot. :(:(

Komop, meer reacties aub (ook als je een okt./nov/dec. hebt die het wel goed doet)
Als ik hier een beetje rondkijkt heb ik het idee dat elke tweaker een IBM heeft. :)

Verwijderd

IBM DTLA 45GB 2x in Raid 0, draait nog steeds. Al 2 weken

• Xandrios
wampie, wanner zijn die HD's van jou dan gemaakt? Of anders wanneer heb je ze gekocht ?

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-01 21:36

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Op maandag 19 februari 2001 17:01 schreef Cutebritney het volgende:
de 1ste okt./nov./dec. is dus al kapot. :(:(

idee dat elke tweaker een IBM heeft. :)
Whahahaha, nooit, blijf wel bij maxtor, was van plan om mijn 4 maanden oude maxtor schijf over een jaar te vervangen, maar na allle verhalen, en persoonlijke ervaring (werk) met IBM's zeer slechte HD's hou ik het maar bij Maxtor.

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

Verwijderd

yeah, je IBM ruilen voor een seagate......|:(

Verwijderd

November, mijn broertje heeft er ook nog 2 en die draaien ook perfect, die zijn van oktober.

Verwijderd

IBM ruilen voor een seagate is net zoiets als een pentium III of Athlon ruilen voor een Cyrix

Verwijderd

IBM DTLA 45GB 7200, Nov. 2000

afgelopen donderdag gekocht, gisteren begon ie opeens enorm te piepen. vandaag opnieuw geformateerd en gecheckt, geen bad-sectors. ik wacht tot ie 't nog een keer doet en dan gaat ie meteen terug. gekocht bij alternate trouwens.

wolter

Verwijderd

Trouwens mijne komt uit Philippines.

• Xandrios
wkamphuis word jouw HD ook warm ?
daar schijnt ook erg veel verschil in te zitten;
de ene blijft steenkoud, aan de andere brand je je handen :?

en waar komt hij vandaan ? ook de Philippines ?

• Xandrios
en wampie, word de jouwe warm ?

Verwijderd

Je kan er gewoon je hand op houden, niet echt warm ofzo, mijn oude maxtor, oook 7200rpm werd net zo warm

Verwijderd

nee, hij wordt niet echt warm, ongeveer gelijk aan m'n western digital 5400rpm.

hij komt uit (ff kijken) thailand
voor de rest lijkt het een goede schijf te zijn, weinig geluid en redelijk performance. wel heeft ie maar 1916kb cache wat dus 1.9mb ipv 2mb is, niet dat het uitmaakt maar toch.

• Xandrios
dat van die cache klopt wel, die paar bytes die missen zijn in gebruik door de firmware.

maar het is dus niet zo dat een schijf die uit zichzelf warmer word ook eerder kapot gaat, mmar het ligt dus waarschijnlijk aan de fabriek. (thailand of de Philippines)

zijn er nog meer mensen die prob. hebben met een IBM schijf uit thailand (of mischien toch ook de Philippines)?

• Chocovla
Nee 6 maanden wachten tot ze bij IBM een goede schijf opduikelen dat is een goed idee....

• Xandrios
ze hbben bij exile schijven uit verschillende maanden liggen,
dus ik wil graag weten uit welke maand mijn schijf dan moet komen.
Bovendien ik neem aan dat er wel meer mensen zijn die dit graag willen weten, omdat er toch wel veel IBM schijven kapotgaan.

Verwijderd

is dit een nieuwe manier om 'verloren' vrachtjes te achterhalen ? :D ;)

Verwijderd

als je wilt testen of je ibm schijf nog goed is dan kan je op de ibm site (http://www.storage.ibm.com/) het proggie "Drive Fitness Test" (ook voor linux btw) downen :7 is wel makkelijk anders ga je voor lul naar je winkel terug.

Verwijderd

hmm, dat er veel kapot gaan is natuurlijk een beetje vreemd, maar volgens mij is dat bij andere merken ook zo, volgens mij kunt je, om het volledig te maken, beter ook teen topic beginnen over schijven die kapot gaan in het algemeen.
Maar mijn ibm (16,5 gig) doet het al meer twee jaar, en perfect hoor, wordt niet warm en zolang je niet leest of schrijft hoor je hem niet. :)

Ik was trouwens net van plan om een 46 gig te kopen (vandaag of morgen) maar ik volg toch eerst dit even.....

• Xandrios
komop, ik weet zeker dat er meer mensen zijn met een IBM schijffie !

• phaedrus
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06-04 13:06
Heb hier 2x DTLA (sept 2000) 1x DJNA (2 jaar oud ofzo), draaien perfect, worden amper warm.

• Xandrios
phaedrus, weet jij ook waar je HD gefabriceert is: thailand of de Philippines ?

• phaedrus
  • Laatst online: 06-04 13:06
Geen van beide, de DTLA's komen uit Hongarije.

• Wouter
  • Niet online
kweenie uit welke maand m'n IBM schijf kwam

was iig niet zo lang geleden

kan best oktober zijn geweest

owjah, die ging dus kapot (30GB 7200RPM)

heb inmiddels allang een nieuwe, na een kwartier wachten bij informatique service centre >:)

Verwijderd

Hmm nou ik heb een paar dagen een 45G versie gehad en ik DENK dat dat eentje van oktober 2000 was maar dat weet ik niet zeker (op de HCC in utrecht eind november gekocht) en die is teruggestuurd en heb mijn geld terug gekregen, ding maakte de raarste geluiden, opspinnen/downspinnen binnen een paar seconden en piepen en wat al nog meer.

Heb nu alleen nog maar een 30G versie die ik veel eerder al gekocht had...(DTLA 307030), weet niet precies van wanneer die is maar die heb ik nog voor de zomer van 2000 gekocht! Toen was dat schijffie nog niet zo bekend als hij nu is! Niet echt probelemn met die (nog) al LIJKT hij wel ineens te zijn gaan brommen de laatste weken......

Nu worden er bijna alleen amar 45G versies verkocht omdat die zo goedkoop zijn. (440,- ongeveer) En dat lijken nou juist de slechtse te zijn. Naar mijn ervaring ook dus... ik durf er ook niet meer eentje te gaan kopen. Ik wacht wel effe op de 60GXP serie (in de hoop dat die wel beter zijn) of anders op een snel type van een ander merk.

• Xandrios
dus de schijven uit thailand hebben problemen,
en die uit hongarije & de Philippines zijn oke?

ps. Wouter17, welke hd heb je nu dan?
uit welk land, productiedatum ?

• Xandrios
kom op, bijna elke tweaker heeft wel een IBM schijffie (toch)

Verwijderd

Ik kick 'm effe wat omhoog.

* siet wil binnenkort ook een 45Gb ibmmetje kopen.

• Epitome
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-02 16:12
Gisteren een 30 GB IBM gekocht uit Dec-2000 gemaakt in de Philippines (zit Philips daar ook niet ;))...
Zit nu nog in de verpakking, ik ga 'm maar gelijk inbouwen en testen, nu ik dit hoor :(
De andere (zelfde schijf) die ik heb, heb ik al bijna een jaar naar volle tevredenheid...

Het zou trouwens meer logisch zijn als de drives in India of Midden-Amerika zouden zijn gemaakt vanwege de bevingen die nogal eens slechte drives kunnen opleveren tijdens het produktieproces. :o

Verwijderd

hallo ik heb 8 van die ibm 2x45gb 4x30bg 2x20gb de twee 45gb zijn 2maand oud en de andere 2en 1 jaar oud en lopen alle goed
MAAR je mag ze niet op elkaar plaatsen ze hebben plaats nodig want ze geven veel warmte af en dan gaan ze stuk er moet minste 5cm tussen zitten en bij mij zitten er koelers achter

• GREENSKiN
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 01-04 00:33
Oktober. Filipijnen. Vorige week gekocht, doet het volgens mij goed. Laat morgen wel ff een surface check lopen.

Verwijderd

nov '94, ding draait 24/7 en nog *nooit* een crash mee gehad.. *D

--

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 20:02
dpta 372050 van feb. 2000 --> dood in december
heb nu een refurbished van dec. 2000

• harryslinger
  • Laatst online: 03-04 21:50
djna-351520 draait 24/7 en is van aug/99 nnoit problemen mee gehad!

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 01-04 11:58

ReseTTim

Chocolate addicted

kheb een IBm 30Gb gehad die is na 4 maanden bad clusters gekregen, dat was een sept. versie d8 ikzo, ik zal het anders moeten opzoeken. degene die ik nu heb is een 2000 dec. versie. maar werkt nog :):9

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 01-04 11:58

ReseTTim

Chocolate addicted

Op maandag 19 februari 2001 21:44 schreef beki het volgende:
hallo ik heb 8 van die ibm 2x45gb 4x30bg 2x20gb de twee 45gb zijn 2maand oud en de andere 2en 1 jaar oud en lopen alle goed
MAAR je mag ze niet op elkaar plaatsen ze hebben plaats nodig want ze geven veel warmte af en dan gaan ze stuk er moet minste 5cm tussen zitten en bij mij zitten er koelers achter
dus eigenlijk moet ik de floppy drive tussen mijn IBM 20Gb en 30Gb weghalen?

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

• Xandrios
Epitome, die uit de fhilipijnen is (waarschijnlijk) wel goed hoor,
maar de schijven uit okt/nov/dec. uit thailand hebben (de meeste)problemen.
maar laat het ff weten hoe hij draait als je hem getest hebt.:)

• En1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-03 03:58

En1

2x 45 GB van November 2000 draaien allebei nog perfect

Maximum effort - Deadpool

• Xandrios
waar blijven de echte IBM fans ???

• En1
  • Laatst online: 28-03 03:58

En1

de mijnen zijn uit hongarijen

Maximum effort - Deadpool

• ReseT
  • Niet online
Sorry, Quantum only.
Heb wel een 286 van IBM waar ook een IBM HD met 30Mb zit :7 , ga maar na hoelang de 286 al bestaat. Wel hier en daar bad-sectors. ;)

ID4.1M Honey Yellow. WP: PUZ-SWM60VAA+ERST30F-VM2EE (cylinder unit)

• Liggie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-12-2022
Hey,

Ik heb in december een 30 Gb DTLA 7200 gekocht. Hij is sinds een week wat kuren aan het vertonen. Soms lijkt het wel alsof hij iets niet kan lezen en gaat ie met die arm heen en weer zwaaien. Je hoort hem dan duidelijk zoeven en daarna geeft ie een zacht piepje. Hebben hier meer mensen last van? Ik ga morgen eerst maar eens zoeken naar bad sectors en formateren.

• Xandrios
hey Liggie,
weet je ook waar jouw schijffie vanaan komt ?
thailand, hongarije of de filipijnen?

Verwijderd

Hongarije
Januari 2001

Geeeeeeeeen problemen

Wie biedt meer?
24181 in Sisoft Sandra
:):):):):):):):):):):):):):):):):)

• MJC
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 10-05-2024

MJC

Hier 1 20 gb DPTA 7200 rpm schijffie uit jan 2000, geen probs.
En 1 45 gb DTLA 7200 rpm schijffie uit aug 2000, ook nog geen probs.

Uit Thailand.

edit: ik heb toen 2 van die 45 gb schijven besteld, ik heb die andere gozer (red devil) er nog niet over gehoord, dus die zal ook nog goed zijn.

Verwijderd

Chocola........zeggen de merken Quantum en Maxtor je iets......

• Dexter
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 19-03 12:40

Dexter

d((o_o))b

Ik heb ffies snel voor je onder de motorkap van mijn HX08 gekeken waar 2 IBM GXP 30Gb schijfies in RAID 0 snorren. Productiedatum September 2000...made in Thailand. Die schijven heb ik overigens in november gekocht geloof ik.

Zal vanacht eens een surface check doen.
Ow jah...en warm worden ze al helemaal niet...aangenaam lauwe temperatuur..alleen resoneert mijn kast een klein beetje onder 2x7200 RPM :)

Dex

'It's all a matter of opinion' LTJ Bukem | 'You don't need eyes to see, you need vision' Maxi Jazz

• MegaJurk
  • Laatst online: 14-09-2023

MegaJurk

NF7-S 1825@2280

November 2000 uit Thailand, blijft koel, wordt zelfs niet lauw. Ik heb hem nog niet echt operationeel dus ik kan er verder weinig over vermelden. Ik hoop wel dat ik dus een goeie Thai heb!! Hopelijk net zo goed als Thais eten.

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:21
IBM DTLA 307030

Datum: Juli 2000
Lokatie: Hongarije
Gekocht: 30 Augustus 2000

Wordt totaal niet warm. En hij doet het als een speer :9

[/edit] nog wat extra details

• IQM
  • Laatst online: 10:34

IQM

IBM Deskstar DTLA 307045
geproduceerd in september 2000
in Hongarije

De mijne geeft ook een vaag probleem. Er kunnen maar twee partities aangemaakt worden. Alles erachter kun je aanmaken totdat je een ons weegt. Wacht nog op een nieuwe. Nieuwe ronde, nieuwe kansen.

Wel een lekker snelle schijf (als ie het doet >:) )

• Chocovla
5371 > Inderdaad, ik heb een 15 gig Maxtor in mijn 2e systeem zitten is ook niets mis mee.

• Bomberman
  • Laatst online: 20-01 15:31
Ik heb een DTLA-307015 'vervangen' (was te klein, niet kapot) door een DTLA-307045 (46.1GB 75GXP) van November 2000 uit Thailand. De nieuwe schijf maakt af en toe wel rare geluiden, een soort 'pok'-geluid zo heel af en toe. Hij doet het echter nog goed en wordt ook niet warm. Ik heb hem een tijd op de Promise controller op m'n A7V133 gedraaid maar m'n computer crashed sinds een paar dagen als ie daarop zit :? . Ligt niet aan windows, ik heb al ME, 98 en 2000 geprobeerd. Als ik hem op de secudaire poort van de Promise zet start m'n computer niet eens meer op, wtf :o ! Hij zit nu op de VIA controller en er lijkt niets meer aan de hand te zijn .. zou het de schijf zijn? Vanavond maar ff alles backupen, ik vertrouw het niks met die verhalen hier ...

PC Specs

Verwijderd

Op maandag 19 februari 2001 15:48 schreef Cutebritney het volgende:
Ik heb gehoort dat (bijna)alle IBM HD's die
in okt/nov/dec gemaakt zijn snel kapot gaan :(

Als iedereen ff zijn productiedatum neerplant,
dan weten we zo of dit klopt.
Zet er dan ook meteen ff bij of/hoe warm die word, want daar zitten geloof ik ook erg grote verschillen in.

(Ik ben nl. van plan ook een IBMmetje te kopen, maar ik heb geen zin om hem met 2 weken te moeten ruilen !)

Bedankt !
he hallo ik heb hier een ibm travelstar
20 gig die ook de geest heeft gegeven hij is fabriek af sinds oct-2000

heb hem alleen gekocht via het net en nu zonder bon
weet iemand hoe dat zit met de 5 jaar garantie die ze geven???:+

• Neman
  • Laatst online: 28-03 16:30

Neman

Een uit de lucht gegrepen naam

IBM DTLA-307015:

Productiedatum: JUNI 2000
Made in Hongarije
Handwarm

Verwijderd

Heb er 1 gehad hier van januari 2000, na 3 maanden dood. Op mijn werk staat een linuxclustertje van 48 pc's met....IBM schijven die om de haverklap kapot gaan.
Het zijn gewoon brakke dingen...nooit meer ibm voor mij :(

• Liggie
  • Laatst online: 09-12-2022
Hey,

Een paar posts geleden zei ik dat mijn IBM DTLA 307030 een beetje aan het buggen was. Toen vroeg iemand wanneer en waar die gemaakt was. Dus ik PC uitgezet, opengemaakt, gecheckt, aangezet en mijn schijf naar de klote. Het was er een van Sep 2000 uit Thailand gekocht in december. Vandaag van computerland een nieuwe gekregen, eentje uit dec 2000 ook van thailand dus ik ben benieuwd straks. Toen ik die gast vertelde van bovenstaand probleem begon ie te zeiken dat ie coulant bezig was en dat ik verder niet moest zeuren. Fuck computerland dus, nooit meer iets daar vandaan.:r

Verwijderd

Ik heb hier een IBM Deskstar DPTA-372050 (20.5 GB)
Mijn eerste Deskstar (die meerder malen is gecrasht; was 'm daarna 2,5 maand kwijt voor reparatie) kwam uit januri 2000, na een half jaar kapot. De schijf die ik nu heb ('Serviceable used part' ) komt uit december 1999. Beide zijn gemaakt in Thailand. De schijf die ik nu heb (3 a 4 maanden) is vandaag gecrasht.

Probeer nu wat (belangrijke) data vanaf te krijgen met Lost & Found (lukt helaas niet echt). Iemand tips?

• Toewan
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 01-04 07:57
Hee, iemand die ik ken heeft een IBM 45 Gb schijf gekocht, de DLTA-307045, productie-datum weet ik niet, maar hij is volgens hem TERGEND langzaam in combinatie met zijn MSI K7T PRO2 + Duron 700 @ 900 onder Win2k. Hij heeft DMA al aangezet in Win2k (kan je instellen bij IDE controller)

Maar hij kan dus niet eens fatsoenlijk mp3's naar wav's converteren, dan zitten er al tikken in, terwijl zijn oude 5400 RPM 4,5 Gb dat wel kan.. Iemand ditzelfde probleem ??

• Bomberman
  • Laatst online: 20-01 15:31
Toewan, dan moet je de 4.28 Via 4in1 drivers eens proberen. Voor eigen risico, bij mij werd UDMA100 door de drivers geactiveerd ipv PIO4 .. scheelde een heel stuk *D ...

PC Specs

• Xandrios
nou, tot nu toe lijkt het erop dat de thaise Hd's er (erg) slecht vanafkomen.
En dan vooral de schijven die geproduceert zijn in okt/nov/dec :(
De schijven uit de phillipijnen en hongarije hebben (haast) geen problemen.

maar blijf vooral wel posten,
hoe meer postings hoe zekerder we zijn :)

Verwijderd

Siet trapt 'em nog eens naar boven.

*siet gaat binnenkort ook een IBM HD kopen :)

• JakeNL
  • Laatst online: 29-03 13:34
Op m'n werk en thuis beide een 30Gb. IBM. beide uit november/december.Lekker geruisloos en supersnel!

• Darkvater
  • Laatst online: 26-08-2024

Darkvater

oh really?

Ik heb een DTLA-307030 (75GXP) van DEC-2000 uit Thailand. Ongeveer een maand, geen problemen. Heb 3 partities.

Trouwens, hoe zet ik silent mode aan?

Windows Vista? *NEVER* Het waarom - Opera forever!!!
I've seen chickens that were more menacing. Chickens in a coma. On ice. In my fridge

• s3mt3x
  • Laatst online: 05-12-2025

s3mt3x

I choose not to know...

Ik HAD een DTLA 307020 maar die is op een gruwelijke manier overleden na 4 maanden gebruik. Gelukkig is het laatste wat ie deed voor ie de laatste adem uitblies een backup van mn laatste 6 maanden werk naar een CDRW overpompen. Teruggegaan naar MyCom, laten testen en na een kwartiertje huiswaarts gegaan met een gloednieuwe Maxtor (zelfde specs uiteraard). Ze leveren daar geen IBM meer omdat de aanvoer/levering zo slecht is/was. Die Maxtor is wel OK, maar hij is toch een tikkie voelbaar langzamer dan die IBM. Daar baal ik dan weer van: denk je de vetste, snelste, stilste schijf te kopen, overlijdt ie voortijdig, en zie je vervolgens om je heen behoorlijk vaak het zelfde gebeuren :( IBM whassup?

Nederland een bananenrepubliek? OK, maar dan wel het bijbehorende weer graag!

Verwijderd

IBM Deskstar
Model: DPTA-372050
20,5 GB 7200 rpm
Sep 2000
Made in Philippines

Na 1 maand te barsten ...

Greetx

Verwijderd

Op donderdag 22 februari 2001 22:57 schreef Darkvater het volgende:
Ik heb een DTLA-307030 (75GXP) van DEC-2000 uit Thailand. Ongeveer een maand, geen problemen. Heb 3 partities.

Trouwens, hoe zet ik silent mode aan?
kijk eens bij
http://www.storage.ibm.com/techsup/hddtech/welcome.htm#Optimize

en IBM Feature Tool downloaden

is niet zo moeilijk te vinden hoor

• debeer
  • Laatst online: 06-04 19:23
DTLA 30.7 gb
december 2000
uit THAILAND, doet het perfect.
wordt niet warm, sisoft sandra score 24698.

perfecte schijf.:)

debeerzietzevliegen.nl

Verwijderd

mijn specs: :)

- ibm 37045
- oktober 2000
- thailand
- 45 gb 7200rpm
- wordt niet warm :)
- 3 partities fat32
- draait nu kleine 2 maanden
- gekocht bij informatique

een vriend van mij heeft dezelfde schijf gekocht, 1 minuut na elkaar, maar die schijf gaat na een half uur in een soort 'slaap' stand. btw biospower en winpower volledig uitgezet dus dat is het niet... |:(

Verwijderd

Deskstar 45 gb 7200 rpm:)
Thailand:(
dec-2000
Hoe lang zou ie het nog volhouden?
(Doet het nu nog perfect)
1 maand oud

• debeer
  • Laatst online: 06-04 19:23
Op dinsdag 20 februari 2001 20:44 schreef Squeek het volgende:
Hongarije
Januari 2001

Geeeeeeeeen problemen

Wie biedt meer?
24181 in Sisoft Sandra
:):):):):):):):):):):):):):):):):)
DTLA 30.7 gb, december uit thailand.
Geeeeeeeen problemen
wie biedt meer? (ik dus)
24698 in Sisoft Sandra

debeerzietzevliegen.nl

Verwijderd

2x 45 GB IBM DTLA uit Thailand, November in Raid-0
SiSoft Sandra 43000-44000 *D*D*D*D*D*D*D*D

Verwijderd

DTLA-307045, P/N 07N5640, JAN-2001, Made in Hungary, Assembly made in Romania.

Op de kleinste van de vier grotere chips, zit een vinkje (dat de chip ok getest is?).

4uur pas mee gedraait, in ieder geval tot nu toe okidoki.

Verwijderd

Vette congrats to deBeer en Wampie :9

Verwijderd

DTLA-307030 FEB-2001 made in Thailand by IBM storage
Begon op de tweede(!) dag te tikken en en een krassend geluid te maken.:( Niet meer toegankelijk en vandaag teruggestuurd naar Gistron.
Zal ik vragen of ze een Maxtor terugsturen ipv een IBM?

• InterCC
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 02-04 14:55
Op vrijdag 02 maart 2001 22:18 schreef frits het volgende:
DTLA-307030 FEB-2001 made in Thailand by IBM storage
Begon op de tweede(!) dag te tikken en en een krassend geluid te maken.:( Niet meer toegankelijk en vandaag teruggestuurd naar Gistron.
Zal ik vragen of ze een Maxtor terugsturen ipv een IBM?
Zou ik niet doen.

Verwijderd

Ze hebben ook geen 30GB 7200 Maxtor. Ik hoop dat de volgende schijf van IBM wel goed is.
Volgens Gistron was ik trouwens de enige die problemen had met een IBM schijf.:+

Verwijderd

wij hebben een ibm uit 95 volgens mij die draait ook nog steeds :)

• OverSoft
  • Laatst online: 14:42
[totaal off-topic mode]
Leuke nick/foto :)
[/totaal off-topic mode]
heb geen ibm (gelukkig)

Verwijderd

Ik had een Ultrastar 9,1G uit hungary van produktie datum jun 2000 na 2 weken rip!

Verwijderd

Op vrijdag 02 maart 2001 22:37 schreef -OverSoft- het volgende:
[totaal off-topic mode]
Leuke nick/foto :)
[/totaal off-topic mode]
heb geen ibm (gelukkig)
ik?

• OverSoft
Op vrijdag 02 maart 2001 23:47 schreef SuB het volgende:

[..]

ik?
nee, cutebritney

• Xandrios
Britney ROCKS !!!!!!!!

• OverSoft
ja, zoals mijn subscript al zegt: MMMMMMM, Britney (ala homer simpson MMMMMM, beeeeeeer)

• DR
  • Niet online

DR

miin IBM 45 gig, is gemaakt in september 2000 in Thailand. ik heb nog nergens problemen mee gehad *D

• Jake
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Mijne (dtla 307045): september 2000, made in Hungary
Temperatuur: net iest warmer als mijn hand.

Draait nu 2 maanden probleemloos, ik hoop dat het zo blijft (maar ik val dus ook net buiten termijn :))
heb inmiddels allang een nieuwe, na een kwartier wachten bij informatique service centre
Informatique Rulez :)
Volgens Gistron was ik trouwens de enige die problemen had met een IBM schijf.
Kan toch :?
ben jij gewoon hun eerste klacht, zij spreken niet voor alle zaken hoor.

• ScooBY_DoO
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05-04 11:58
Mijne is van NOV2000 zit er nu maand in en draait (nog!) perfect. Is eerder koel dan warm te noemen.... no probs sofar!

• Xandrios
is er nog een IBM bezitter??????

• powerman
  • Laatst online: 13-07-2025
aaaaaaarrrgg mijn ibm (45gig)hd begint te net te piepen en kraken
1 maand geleden gekocht :r

bij 10 % van oppervlakte test begeeft ie het wat moet ik doen terug brengen

ASUS P4C-E deluxe, Pentium 4 3 ghz, 2x Corsair 512 mb DDR PC3700, Hercules ati radeon 9800xt, 4x Western Digital S-ATA 250Gb 7200rpm (raid 5), 2x IBM 30 gb

• Xandrios
heb je dat ibm proggie al geprobeerd ?

• powerman
uhu die zegt dat ie goed is
maar hij kraakt als of er iets krast ofzow :(

ASUS P4C-E deluxe, Pentium 4 3 ghz, 2x Corsair 512 mb DDR PC3700, Hercules ati radeon 9800xt, 4x Western Digital S-ATA 250Gb 7200rpm (raid 5), 2x IBM 30 gb

• Diamon
  • Laatst online: 09-01 13:41

Diamon

The Weird One

Ik heb een DTLA 307045 productie datum September 2000.
Ik heb er nog geen problemen mee gehad.
Draai mijn OS-en nog op de 10Gb Maxtor, heb nog geen tijd/zin gehad om het zooitje opnieuw te installeren.

Ik heb ook bij de IBM een cooler ondergeschroeft.
De warmte is niet echt te bepalen, gezien hij niet intensief wordt aangesproken door het OS.

And The Only One

Verwijderd

:+

3 IBM schijven: 10Gb, 20Gb en mijn laatste nieuwtje 75Gb.

Geen centje pijn, geen koelers, geen lawaai. Gekocht bij Informatique online.

Ook een Maxtor 20Gb. Idem dito.

Verwijderd

IBM dtla-307045 (de 45 gigabyte dus) met IBM chip.
P/N 07N5640
MLC F80326
S/N YMMX4174

Gemaakt in Thailand op december 2000.

Op het forum van storagereview.com is een soortgelijke thread te vinden. Daar lijkt het erop dat de hd's uit Thailand met het P/N nummer 07N3XXX slecht zijn. En de hd's met het nummer 07N5640 goed... Bovendien lijken de hd's met een mitshubishi chip ook sneller problemen te krijgen.

Tot zover (nog maar 3 daagjes in gebruik), geen rare geluiden. En de drive is verder gewoon lekker stil en wordt ongeveer 35 graden.

Zou ik dus geluk hebben... Ik durf op het moment alleen niet alles aan te zetten als ik ga slapen... :)

Verwijderd

AARGH mijn 45gb ibm van een paar weken oud is nu al bezig met beschadigde sectoren "aan te maken". De mijne heeft dat goede serienummer, is van Novemberkomt en komt uit Thailand. Het ding maakt krassende geluiden tijdens de ibm fitness test en die test geeft aan dat die alle fouten kan repareren maar dan wordt alles er wel af geflikkert! Met windows schijfcontrole waren 64 kb aan beschadigde sectoren gevonden en die zijn gelukkig allemaal gerepareerd.

Wat te doen?
- wachten tot mijn harde helemaal naar de klote is.
- of nu al een andere vragen mij gistron

• powerman
ik heb muh hd sound opgenomen wie ken ik het soundje mailen zodat je het op internet ken zetten

ik ben nu bezig met een progje van ibm om een low level format te doen

• Xandrios
stuur maar ff naar webmaster@cutebritney.com, dan zet ik em well ff op 't net :)

Verwijderd

Mijn eerste ibm dtla 30gig kwam uit oktober en was inderdaad na een dag of 2 kapot. Toen een nieuwe gekregen uit spetember en die doet het nog steeds perfect.

• DaOverclocker
  • Laatst online: 31-03 15:02

DaOverclocker

Overclocker for life...

btw, als je nui een nieuwe hdd koopt heb je dan nog kans dat ie uit Okt. oid stampt?
of moet je dan wel heel erge pecht hebben?

systeem specs

Pagina: 1 2 3 Laatste