IBM HDD geeft er na 5 minuten de brui aan.

Pagina: 1
Acties:
  • 204 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EXX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 31-05 11:07

EXX

EXtended eXchange

Topicstarter
Gisteravond een IBM 60GXP (60 GB) ingebouwd. Lang heeft ie het niet uitgehouden, pakweg 5 minuten :(

Even een reconstuctie.

- Oude primary HDD (Quantum Fireball EX) eruit.
- Nieuwe IBM ervoor in de plaats
- PC opgestart
- BIOS herkent de IBM HDD en geeft netjes de goede grootte aan
- PC geboot vanaf diskette (Win 98)
- FDISK gestart. FDISK geeft ook de correcte HDD size weer.
- Create new partition

Vervolgens runt FDISK een drive integrity test, die gaat goed voor de volle 100%.

- Create Primary partition.
- Dan vraagt FDISK of ik de hele schijf als primary partition wil gebruiken. Nee dus.

Daarop start FDISK opnieuw een drive integrity test, die nu gelijk blijft staan bij 0% :(

Eerst maar eens CTRL+ALT+DEL en opnieuw geboot. Kan natuurlijk aan FDISK liggen. Na FDISK opnieuw te hebben gestart gaat nu ook de eerste drive integrity test al de mist in; weer blijft ie staan op 0%.

PC helemaal uit, ff wachteeeh, weer aan, en nu kan ook BIOS er niks meer van bakken en start de PC niet meer op. :(

De IBM HDD geeft aleen nog maar een repeterend geluid, alsof ie continu op zoek is naar track 0 of zoiets dergelijks.

Dan oude Qantum drive maar weer terug gezet. Bah!

Nu zitten er op de IBM HDD veel meer jumper instellingen dan normaal. Zo heb je:

1. Device 0 (Master)
2. Device 1 (Slave)
3. Cable Select
4. Forcing dev 1 present.

Deze 4 mogelijkheden heb je voor:

1. 16 heads
2. 15 heads
3. 32 GB clip
4. Auto-spin disable.

In totaal dus 16 mogelijkheden. Ik heb de HDD geprobeerd op de default instelling: 16 Heads, Device 0 (Master), dat leek me correct. Kan ik nog iets met de jumperinstelling :?

System spec: zie sig.

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _MaLa_
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-12-2022
denk overleden gecondoleerd .... hopelijk heb je garantie >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EXX

EXX

EXtended eXchange

Topicstarter
Pas 10 dagen geleden gekocht, dus met die garantie zal het snor zitten. En de bon natuurlijk bewaard. Remember Harry Nak: "Heeft U daar een bon voor?" ;)

Normaal vind ik het echter niet dat ie zo snel overlijd. Maar ja, beter na 5 minuten dan na 3 maanden zullen we maar zeggen.

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _MaLa_
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-12-2022
Op dinsdag 25 december 2001 12:56 schreef EXX het volgende:
Pas 10 dagen geleden gekocht, dus met die garantie zal het snor zitten. En de bon natuurlijk bewaard. Remember Harry Nak: "Heeft U daar een bon voor?" ;)

Normaal vind ik het echter niet dat ie zo snel overlijd. Maar ja, beter na 5 minuten dan na 3 maanden zullen we maar zeggen.
ja na alles geinstald te hebben en hij crasht is echt bagger :(

ik heb de 40 gb versie en loopt goed ik ben nog online ! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 22716

Die is idd overleden...
vooral dat repeterende geluid en het niet willen herkennen in de bios herken ik maar al te goed van m'n dtla-307045... Kheb nu trouwes een 60GB, 60GXP terug gekregen dus ik hoop dan maar dat die het langer uithoudt. Kheb wel alles maar gebackupped want m'n maxtor schijf vertrouw ik ook voor geen meter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 12348

Dit is wel bijna een snelheidsrecord overlijden of niet 5 minuten is wel erg snel. Maar ja gelukkig stond er niks op. Even een RMA'tje aanleveren bij IBM, schijnen goede service te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 38212

in de winkel het personeel zeker al een keer die hd laten stuiteren :D
iig ibm heeft wel goede service dus je kan zo een ander krijgen. als de winkel waar je de hd gekocht heb een beetje goede service heeft geeft die jouw gelijk een nieuwe hd en regeld de winkel de rma procedure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:39

Predator

Suffers from split brain

Op dinsdag 25 december 2001 14:43 schreef Transparent_Ink het volgende:
iig ibm heeft wel goede service dus je kan zo een ander krijgen. als de winkel waar je de hd gekocht heb een beetje goede service heeft geeft die jouw gelijk een nieuwe hd en regeld de winkel de rma procedure.
Hmz naar IBM hoef je maar de kijken en ie crashed al })
Je bent niet de enige :)
Tis gelukkig een 60GXP en die zijn niet zo erg als de 75GXP.
Van de 75GXP leven er al niet zo erg veel meer ;)

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EXX

EXX

EXtended eXchange

Topicstarter
Op dinsdag 25 december 2001 14:43 schreef Transparent_Ink het volgende:
LOL, doing, doing, doing.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flippy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

flippy

Alle rechten voorbehouden.

NBA harddisk 2002 !!!!!

hmmmmm, ea sports kan daar goed geld uit trekken.....

lol

wat een geheim agent toch allemaal niet moet doen om incognito op zijn werk te verschijnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dim
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-11-2024

Dim

Download ff de IBM DFT tool en check daarmee die schijf. Mocht je errors krijgen, dan vermeldt ie meteen een RMA code waar je mee aan kunt komen.

Advies: voorlopig ff geen IBM disks meer, ik zie ze bij bosjes verrot gaan... :(

My other computer is your windows box.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 32302

Op dinsdag 25 december 2001 22:17 schreef Dim het volgende:
Advies: voorlopig ff geen IBM disks meer, ik zie ze bij bosjes verrot gaan... :(
Tja als je het zo gaat bekijken dan zou je ook maxtor moeten boycotten :)
Die gaan ook bij bosjes naar de haaien...
Of zou je het mischien minder zwart-wit moeten zien en er vanuit gaan dat er een slechte serie is geweest.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sfynx
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Dan komen mijn drie maxtor schijven (VL30, VL40, DiamondMax Plus 60) waarschijnlijk uit een goede serie, ze draaien namelijk nog steeds geweldig :) (de VL's ruim een jaar). 5 minuten is idd het kortste HD-leven dat k ooit gezien heb.... maar ik dacht dat de problemen met slechte schijven bij IBM waren opgelost... afijn... garantie heb je wel, je moet zo een nieuwe krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EXX

EXX

EXtended eXchange

Topicstarter
Even een update:

Eergisteren heb ik de schijf zonder problemen kunnen omruilen bij Computer Cash & Carry. Deze schijf overleefde wel het FDISK process ;)

Ik heb de schijf maar verdeeld in een C: (8 GB), D: (8 GB) en E: (42 GB). Bij het formatteren heb ik de E: bovendien geformatteerd met 16 KB clusters ipv de standaard 32K clusters. Format begon wel te zeuren over eventueel performance verlies, maar doe mij maar minder slack space. Dat verlies zal wel meevallen.

Nu maar hopen dattie lang mag meegaan....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-06 12:15

tazzman

a real boardmonkey

Even tussen door maar waar haal jij anno Dec 2001 nog een 60GXP vandaan? Die zijn toch allemaal al lang vervangen door 75GXPs? Dacht ik dan .. :?

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-06 23:18

seninha

god's right foot

Heb zelf ook een 60 GXP hier staan die afgelopen vrijdag ook overleden is :(
Bij mij duurde het maar liefst 3 maanden voor die crashte :?

Kreeg na een herstart ook zo'n vage zoek geluid :'( toen maar fdisk geprobeerd maar dat liep niet eens meer ;(
Duurde gewoon een eeuwigheid voor er iets verscheen, daarom heb ik m,aar m'n oude Seagate weer ingebouwd ;(
Maakt wel erg veel herrie, maar ja als je niets anders heb :)

Ga vandaag ff met IBM bellen om ff te ruilen :)

Hopelijk krijg ik een grotere (was bij een kennis ook zo , hadden ze de zelfde schijf niet meer :) ) , kunnen de Rip dvd's weer opgeslagen worden :)

Weet iemand of IBM eigelijk de info er uit kan halen :?
Hopen het niet ... hihi :) (had gelukkig al een backup gemaakt)

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaNDaRK
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 04-06 19:26
Ik heb een IBM 40Gb en een oude 15,2Gb (DNJA Serie) en ze lopen alle 2 als een zonnetje! (Meteen maar ff af kloppen *klop**klop* :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 36584

Op woensdag 09 januari 2002 13:04 schreef tazzman het volgende:
Even tussen door maar waar haal jij anno Dec 2001 nog een 60GXP vandaan? Die zijn toch allemaal al lang vervangen door 75GXPs? Dacht ik dan .. :?
Ik dacht eigenlijk omgekeerd. Iedere computerwinkel die ik ken (zowel online als om de hoek) verkoopt enkel nog de 60GXP serie van IBM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
wij hebben op de zaak in de hoofdpc met de administratie er op 2x 30 GB IBM 75 GXP en die zijn beiden nog in leven. na 1 jaar ofzo. we backuppen ook weleens jah.
Pagina: 1