Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mversluis
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 09-07 19:08
Misschien niet een gevraagd advies , maar persoonlijk zal ik wel uitkijken om bij samenkopen etc te bestellen. Garantie is nl nooit meer te claimen.

De flexible strips hebben wij ook gewoon in het arsortiment , omdat wij direct zaken doen met China hebben wij dus ook een goede / juiste partner gevonden die voor ons de witte pcb strips / met rbg ( warm wit en daglight ) heeft gemaakt. Deze zijn standaard al waterdicht , netjes afgewerkt.

Daarnaast zijn de kleuren van de RGB strips veel mooier en feller.

verkoopprijs zal ongeveer rond de €30,= /per strekkende meter zijn.
Overigens hebben wij nog een rol niet waterdichte rgb strip over , die wij niet in het assortiment gaan opnemen en die zal ongeveer € 15,= de meter moeten kosten.

Verder hebben we aluinium afwerk strippen ( zie eerdere post ) ect.

Mail even voor meer info , want wij willen eigenlijk geen reclame gaan maken op forums , alleen mensen adviseren.

Gr Marco
Mood LedLight

An optimist is a person who sees only the lights in the picture, Whereas a pessimist sees only the shadows.An idealist, however is one who sees the light and the shadows, but in addition sees something else:.......the possibility of changing the picture

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mversluis
@all voor de mensen die graag willen gaan expirimenteren van DMX , kijk eens op www.thewillows.nl waar ontzettend veel producten al reeds gemaakt zijn voor dit protocol , en bijna niet zelf voor te maken zijn.

Ik werk zelf al ruim 10 jaar als freelance licht technicus in theaters en disco theken, en ben dus vrij bekend met dit protocol , maar snap niet goed wat mensen er thuis mee willen doen.

Volgens mij zijn er veelvulig oplossingen voor die niet zo vreselijk ingwikkeld hoeven zijn.

Gr Marco

8)7 te weinig slaap en te veel talen door elkaar de laaste dagen ( gaap vakantie is zwaar :) )
( Nederlands , duits , zwitserers , italiaans en nu weer nederlands )

An optimist is a person who sees only the lights in the picture, Whereas a pessimist sees only the shadows.An idealist, however is one who sees the light and the shadows, but in addition sees something else:.......the possibility of changing the picture

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fonta
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22-05 15:43
Als je geen reclame wil maken doe dat dan ook niet door telkens naar jezelf te verwijzen.
Doe ik ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mversluis
Klik aan klik uit code's zoals beloofd ( voor mijn vakantie )

Klik aan / klik uit code 'A' tot en met 'F' komen overeen met de kameleon 3e generatie code's 1000 tot en met 1015

A= 1000
B=1001
C=1002
etc

Klik aan klik uit 2e code '1' tot en met '14' komen overeen met kameleon 3e generatie nr 1 t/m 9 en de rood , groen, blauw en gele knopen

1= 1
2=2
10=Rood
11=Groen
etc

dus resumee.

Klik aan - uit code A1

== kameleon 1000 - knop 1

Ik hoop dat het zo een beetje duidelijk is geworden.
Anders mail me maar even.

gr Marco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onno !
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 10-07 16:36
RGB / WW led strips, 5060 SMD leds, zijn voor nog geen 15 dollar per meter te bestellen vanuit China, dus 30 euro per meter is een beetje te veel van het goede, enige nadeel is dat ik ze moet bestellen per rol van 5meter...
De 24 volt versie, met 300 leds is ecter wel rond de 30 dollar per meter. Deze heeft 2 keer zoveel leds als de 12 V versie.

http://www.illusion-led.com/

Wellicht leuk voor een inkoopactie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mversluis
@Ovdstelt,

De bijkomende kosten zoals verzend,verzekering , inklaring en btw zitten daar nog niet bij.

De douna is ontzettend aan het controlleren op "giften" en als je gepakt wordt , worden er ontzettende hoge kosten (boetes) op doorberekend

Dit is waar de samenkoop acties ook op fout gaan lopen (naheffingen etc )

Daarnaast is de Importeur verantwoordelijk voor de garantie afhandeling en keurmerken.(CE - ROHS)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virus.elektro
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-07 16:23

virus.elektro

profesionele monitor sloper

zo het heeft even geduurt maar hier dan toch het eerste deel van mijn moodlight.
bedoeling is dat deze slave maximaal 2 strips van bijv. niels. Voor meer dan dat zit er te weinig rook in denk ik.

schema
de voeding en de data (i2c) gaat door een utp kabel er naar toe. ik ben van plan om gewone netwerkkabel er voor te gebruiken vandaar de acht pins header.
Afbeeldingslocatie: http://www.home.versatel.nl/hoezo-rietveldenco/jarl/voorkant.JPG
Afbeeldingslocatie: http://www.home.versatel.nl/hoezo-rietveldenco/jarl/achterkant.JPG

elektrotechniek is leuk (nog wel). ik ga dus weer verder met leuke dingen ontwerpen. amd 2200+ 256mb 333mhz,gf4 440mx, 120gb,16X dvd. jarr-url

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anthor
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
mversluis schreef op vrijdag 12 september 2008 @ 17:10:
@all voor de mensen die graag willen gaan expirimenteren van DMX , kijk eens op www.thewillows.nl waar ontzettend veel producten al reeds gemaakt zijn voor dit protocol , en bijna niet zelf voor te maken zijn.

Ik werk zelf al ruim 10 jaar als freelance licht technicus in theaters en disco theken, en ben dus vrij bekend met dit protocol , maar snap niet goed wat mensen er thuis mee willen doen.

Volgens mij zijn er veelvulig oplossingen voor die niet zo vreselijk ingwikkeld hoeven zijn.

Gr Marco

8)7 te weinig slaap en te veel talen door elkaar de laaste dagen ( gaap vakantie is zwaar :) )
( Nederlands , duits , zwitserers , italiaans en nu weer nederlands )
The willows was ik al eens tegengekomen, maar ik vind het allemaal nogal aan de prijs. En zo complex zien die bordjes er nou ook weer niet uit.

Dmx is echt niet zo moeilijk als je doet geloven. Ik had 2 dagen na dat ik m'n usb-dmx interface in elkaar had gesoldeerd al een goedwerkende ontvanger af, en ik ben zeker geen electronica goeroe.
Het dmx protocol is duidelijk omschreven en overal op internet is er informatie over te vinden. Microchip heeft zelfs application notes voor het zenden en ontvangen van dmx met PIC uC's.
Als je 10+ ledstrips aan gaat sturen, dan moet je sowieso aan een of ander data protocol gaan denken. Of dat dan i2c, rs232 of dmx (rs485) maakt in principe niet zo veel uit, het moet allemaal verzonden en ontvangen worden.
Laat me raden, we moeten alles bij jou bestellen?

@virus.electro
Ik heb er ook aan gedacht om standaard utp kabel te gebruiken om mijn ledstrips aan te sturen. Weet jij toevallig hoeveel ampere je bij 12V veilig door zo'n kabel kan laten gaan?

En ga je die printjes zelf etsen of laten maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steefph
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-07 22:04
virus.elektro schreef op vrijdag 12 september 2008 @ 21:07:
zo het heeft even geduurt maar hier dan toch het eerste deel van mijn moodlight.
bedoeling is dat deze slave maximaal 2 strips van bijv. niels. Voor meer dan dat zit er te weinig rook in denk ik.

schema
de voeding en de data (i2c) gaat door een utp kabel er naar toe. ik ben van plan om gewone netwerkkabel er voor te gebruiken vandaar de acht pins header.
[afbeelding]
[afbeelding]
Heb je nagekeken hoeveel stroom UTP kan hebben?

En als je toch gewoon UTP kabel wilt gebruiken waarom zet je dan niet een RJ45 connector op je print? Misschien iets duurder maar wel zo netjes ;)

Alles is terug te redeneren naar 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mversluis
@Anthor The willows is niet van mij , maar heb ik ooit wat besteld vandaar dat ik deze shop wist.

Het is absoluut niet de bedoeling dat mensen direct bij mij gaan bestellen , ik geef alleen aan waar je rekening mee moet houden als je gaat importeren en wat er bij komt kijken. ( veel mensen vergissen zich daar in en komen in de problemen.)

Zie het als een goed bedoeld advies.

En of nu de producten bij mij of fonta of ledtuning of welke anders shop besteld wordt doet er verder niet toe. Let alleen op de garantie en de keuringen wat ik al eerder aan gaf.

@steef utp kabel , kan 23 watt per ader paar hebben ( utp cat5e ) volgens specificaties van POI

• virus.elektro

virus.elektro

proto ga ik zelf maken, school heeft een etslab en ik ken de weg. echte waarschijnlijk bij niels vandaan.

utp kan best wat hebben hoor op stage had ik uit mijn hoofd 24 awg utp en dat komt op 0,2 kwadraat per ader. 3 keer 0,2 = 0,6 kwadraat. uitgaande van 4A per kwadraat kom je uit op 2,4 A. Dat zijn heel wat leds. RJ45 is onhandig in deze opstelling, de bedoeling is dat je een aantal printjes op 1 kabel aansluit en dat kan mooi met flatcable connectors

elektrotechniek is leuk (nog wel). ik ga dus weer verder met leuke dingen ontwerpen. amd 2200+ 256mb 333mhz,gf4 440mx, 120gb,16X dvd. jarr-url

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fonta
afhankelijk van hoe je je leds aansluit kunnen 2,4 A er een heleboel zijn idd :p
ik heb hier 17 meter rgb led strip in me vloer zitten verdeeld over 2 delen op 1 utp kabel :)

virus.elektro
doe je Rob ff de groeten van me?

[ Voor 12% gewijzigd door Fonta op 14-09-2008 01:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _VoiD_
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07-07 08:43
Ik heb inmiddels ook al wat lopen te spelen met een RGB Led strip, maar dan als toepassing voor een lichtbak bij mijn studievereniging.
Het gaat om een 24v strip aangestuurd door een chromoflex stripe controller.

Data uitwisseling gaat gewoon via RS232 en dat werkte fantastisch.

Tot ik de kabels van de RGB Led strip verlengde. Nu werkt het absoluut niet meer, en in de standaard loops van de kleuren mis ik ook een heleboel kleuren (wit, oranje, groen, geel). Het lijkt alsof groen niet doorkomt.
Echter wordt groen nog wel steeds bijgemengd bij mijn geprogrammeerde kleur op button 4, en als ik één van de knopjes ingedrukt houd (zodat alle LEDS heel zwak branden voor een aantal seconden alvorens te beginnen met knipperen) zie ik groen ook gewoon aangaan.

Ik heb al een andere controller eraan gehangen, maar dat verhelpt het euvel ook niet.
Een test setup met wat 12V RGB LED modules en bijbehorende controller en verbinding met de COM poort werkt verder ook gewoon goed.

Kan het echt aan het verlengen van de draden liggen? Ik heb ze gewoon in elkaar gedraaid, gesoldeerd en met een krimpkous afgeschermd.... Lijkt me ook niet dat aansturing via RS232 te maken heeft met deze draden.

Met portmon heb ik ook gekeken wat er verstuurd wordt over de COM poort en dit is ook gewoon goed. Het lijkt alleen niet binnen te komen op de chromoflex.
Wat ik wel gemerkt heb is dat de kleur van de LEDS iets veranderd zodra ik de seriele verbinding maak en verbreek (dus de stekker in mijn laptop plug). De stekker is gemaakt met de 10K weerstand zoals aanbevolen, en deze werkt gewoon in een test setup.

Een andere optie zou zijn dat het aan de strip ligt, maar dat zou helemaal jammer zijn. dagdag 150 euro :(

[ Voor 3% gewijzigd door _VoiD_ op 15-09-2008 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fonta
heb je toevallig een chromoflex controller?
dan zou ik cf_edit eens ff een slinger geven en kijken of alle kleuren het wel goed doen door ze 1 voor 1 volledig aan te zetten. Dan kom je denk ik er snel genoeg achter wat er aan de hand is.
Als je alleen maar de draden verlengd hebt, lijkt het mij meer op een slecht contact of een kortsluiting maar moet je ff testen. Desnoods strip even rechtstreeks op de 12/24V hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _VoiD_
  • Laatst online: 07-07 08:43
Dat is nu net het probleem, dat werkt ook niet meer :) Maar het vreemde is dus dat ik het met andere dingen wel kan laten werken. En dat de draden ook het seriele probleem opleveren lijkt me stug....

Direct aan 24v hangen, kan dat wel zonder het te slopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fonta
als het een 24V led strip is dan kan je hem zonder problemen rechtstreeks op de voeding aansluiten.
Wel ff goed kijken naar + en dan 1 voor 1 de -polen aansluiten.

• Martijn18
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

Martijn18

nu 43...

Heren, kleine vraag:
Is het schadelijk om een 12v ledstrip aan te sluiten op een 16v adapter? of is dit een no-go?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 00:50
No-go.

Mitsubishi Electric & Heavy Industries externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fonta
Martijn18 schreef op donderdag 25 september 2008 @ 23:37:
Heren, kleine vraag:
Is het schadelijk om een 12v ledstrip aan te sluiten op een 16v adapter? of is dit een no-go?
is het schadelijk of een no-go?
je geeft het antwoord dus zelf al...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn18
  • Niet online

Martijn18

nu 43...

Ik heb namelijk ook strips gezien die een voeding vereisen tussen een bepaalde range (bijv 12v-16v). Daarom vroeg ik me af of dit gebruikelijk was. Maargoed het antwoord van bovenstaande users lijkt me duidelijk ;)

Dan zal ik m'n oude laptop adapter maar weer opbergen en op zoek gaan naar een vervanger :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anthor
  • Niet online
Een kleine update van mij.

Ik heb weer een nieuwe print ontworpen:
Afbeeldingslocatie: http://www.scrap.cistron.nl/GoT/dmx/scrapdmx_print1.png
(gemaakt in kicad)

Het printje is dubbelzijdig, maar 4cm lang en vrijwel even breed als een ledstrip.
Ik ga uiteindelijk proberen om de connectoren van ledstrips te vervangen door dit printje.

M'n oude printjes hadden een aparte 5v ingang, maar daar ben ik vanaf gestapt. In M'n eerste idee voor een ontvanger zat ook een ingebouwde spanningsregelaar, maar omdat ik toen nog niet aan smd dacht, heb ik toen ivm ruimtegebrek op de print besloten een 5v voedingsdraad te gebruiken. Nu ben ik dus net als (en mede door) virus.electro weer terug bij standaard utp kabel.
Ik ben ook maar overgestapt op hardwarematige pwm. De software pwm had ik in mijn eerste ontwerp omdat ik toen een ontvanger had gemaakt voor 6 'led' kanalen en 2 voor servo's. Ik heb toen die software deels gestript en gebruikt in mijn ontvangers, zonder er bij stil te staan dat ik weer terug kon naar hardware pwm.

Het resultaat na het etsen:
Afbeeldingslocatie: http://www.scrap.cistron.nl/GoT/dmx/t_dmx_printv1_onder.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.scrap.cistron.nl/GoT/dmx/t_dmx_printv1_boven.jpg

En hier heb ik er een paar (deels gerecycelde) componenten op gesoldeerd om te kijken of alles een beetje past, en om een beetje te oefenen met SMD.

Afbeeldingslocatie: http://www.scrap.cistron.nl/GoT/dmx/t_dmx_printtestv1_onder.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.scrap.cistron.nl/GoT/dmx/t_dmx_printtestv1_boven.jpg

Ik heb het ontwerp ondertussen alweer een beetje aangepast, dus dit printje is niet de definitieve variant.
(ik ontdenk net tijdens het typen zelfs nog een foutje. Ik ben vergeten de pullup van de reset lijn naar de 5V te verbinden |:()

De verticale banen op de rand van de print zijn voor ICP. Ik heb hier nog een paar oude sockets voor RAM bankjes. Daarvan heb ik er al één een beetje bewerkt, en het moet lukken om daar een mooie ICP connector van te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amauer
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:57
Beste Tweakers,

Ik heb al enkele topics doorgelezen over dit ontwerp. Nou zag ik laatst bij de mediamarkt van die led halogeen lampjes van 12 volt. Is het ook mogelijk om deze te gebruiken ipv losse leds?
En hoe moet ik deze lampjes dan van de juiste voltage voorzien, moet ik rekening houden met bepaalde dingen? Ik zie namelijk speciale halogeen trafo's. Was is het verschil?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virus.elektro

virus.elektro

anthor hoe doe jij hardware pwm op een tiny2313, der is toch geen timer met 3 output compare's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anthor
  • Niet online
Ik gebruik de twee timers naast elkaar. Timer1 kan je terug schroeven naar 8bit fast pwm zodat de twee timers hetzelfde werken.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
timer_init:
    ldi temp1, 0b10000011
    out TCCR0A, temp1
    ldi temp1, 0b00000010
    out TCCR0B, temp1

ldi temp1, 0b10100001
    out TCCR1A, temp1
    ldi temp1, 0b00001010
    out TCCR1B, temp1

ik ben net nog even bezig geweest met het opschonen van mijn code.
Misschien dat ik die binnekort helemaal post

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JitzeB
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 14-01-2021
Afgelopen zaterdag heb ik eindelijk mijn Chromoflex 3 controller binnengekregen. Hij werkt via de USB-dongle goed met de Chromoflex interface.
maarrrr, de Winamp Plugin werkt niet. Wat nazoeken leverde op dat de plugin voor RS232 poorten geschreven is (toch?). Nu heb ik geen RS232 poort op mijn laptop, dus zou graag weten of er andere manieren zijn om dit goed in te stellen.
Als ik bij Winamp op play klik, dan krijg ik de melding: Can't open COM1 at 9600 Bd.
kijk ik vervolgens bij configure plugin, dan staat er: de poor COM3 bestaat niet.

Enig idee wat ik moet doen?

[ Voor 7% gewijzigd door JitzeB op 13-10-2008 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AJK
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11-07 10:12

AJK

...

JitzeB schreef op maandag 13 oktober 2008 @ 13:11:
Afgelopen zaterdag heb ik eindelijk mijn Chromoflex 3 controller binnengekregen. Hij werkt via de USB-dongle goed met de Chromoflex interface.
maarrrr, de Winamp Plugin werkt niet. Wat nazoeken leverde op dat de plugin voor RS232 poorten geschreven is (toch?). Nu heb ik geen RS232 poort op mijn laptop, dus zou graag weten of er andere manieren zijn om dit goed in te stellen.
Als ik bij Winamp op play klik, dan krijg ik de melding: Can't open COM1 at 9600 Bd.
kijk ik vervolgens bij configure plugin, dan staat er: de poor COM3 bestaat niet.

Enig idee wat ik moet doen?
Je zou kunnen proberen te achter halen of de usb dongle in feite een virtuele seriële poort is, zo ja kan je deze in stellen en hopen dat deze het zelfde protocol hanteert als de oude chromoflex.

Mocht dit niet zo zijn vrees ik dat er een nieuwe plug hier voor geschreven zal moeten worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JitzeB
Ben er in ieder geval al uit dat het inderdaad een virtuele seriele poort is. Via apparaatbeheer kon ik ook 'Launch VCP' aanvinken, wat dus een Virtuele Com Port schijnt te zijn. Maar waar kan ik vervolgens zien hoe deze virtuele poort heet, en waar kan ik deze istellen?

Edit: inmiddels de dongle opnieuw erin gepropt, hij kwam nu op als een apparaat op COM3. In het config menu van de interface ziet alles er oke uit, geen foutmelding meer dat de COM3 niet beschikbaar is. Druk ik vervolgens op play, dan krijg ik weer dezelfde fout dat hij niet op COM1 kan starten met 9600 Bd.

[ Voor 36% gewijzigd door JitzeB op 13-10-2008 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AJK

AJK

...

JitzeB schreef op maandag 13 oktober 2008 @ 15:49:
Ben er in ieder geval al uit dat het inderdaad een virtuele seriele poort is. Via apparaatbeheer kon ik ook 'Launch VCP' aanvinken, wat dus een Virtuele Com Port schijnt te zijn. Maar waar kan ik vervolgens zien hoe deze virtuele poort heet, en waar kan ik deze istellen?

Edit: inmiddels de dongle opnieuw erin gepropt, hij kwam nu op als een apparaat op COM3. In het config menu van de interface ziet alles er oke uit, geen foutmelding meer dat de COM3 niet beschikbaar is. Druk ik vervolgens op play, dan krijg ik weer dezelfde fout dat hij niet op COM1 kan starten met 9600 Bd.
Ik neem aan dat je de software/plugin wel op com 3 hebt ingesteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JitzeB
jup, COM3 is de enige optie. Ik heb dus bij ehanced Chromoflex output die COM3 geselecteerd. Druk ik vervolgens op play, dan zegt hij: Can't open COM1 at 9600 Bd.

geen idee waarom hij toch naar COM1 gaat zoeken...

vervolgens dus de dongle poort veranderd in COM1. op play drukken levert dan de meldig: Plugin heeft een ongeldige bewerking uitgevoerd. Start Winamp opnieuw op (2)
Ga ik via het selecteer plugin menu op de plugin staan en klik ik op start, dan staat er: error registering window class.
probeer ik alles nog een keer, dan loopt winamp vast...

Edit: op het moment dat ik op play klik hoor ik heel snel achter elkaar het windows-vista foutmeldingsgeluidje. Dit blijft doorgaan totdat de dongle uit de usb-poort getrokken wordt.
De effect Editor van de plugin geeft nog steeds de melding: De toegang tot de poort COM1 is geweigerd. (System)

Iemand enig idee waar dit op wijst?

[ Voor 23% gewijzigd door JitzeB op 13-10-2008 20:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AJK

AJK

...

JitzeB schreef op maandag 13 oktober 2008 @ 18:17:
jup, COM3 is de enige optie. Ik heb dus bij ehanced Chromoflex output die COM3 geselecteerd. Druk ik vervolgens op play, dan zegt hij: Can't open COM1 at 9600 Bd.

geen idee waarom hij toch naar COM1 gaat zoeken...

vervolgens dus de dongle poort veranderd in COM1. op play drukken levert dan de meldig: Plugin heeft een ongeldige bewerking uitgevoerd. Start Winamp opnieuw op (2)
Ga ik via het selecteer plugin menu op de plugin staan en klik ik op start, dan staat er: error registering window class.
probeer ik alles nog een keer, dan loopt winamp vast...

Edit: op het moment dat ik op play klik hoor ik heel snel achter elkaar het windows-vista foutmeldingsgeluidje. Dit blijft doorgaan totdat de dongle uit de usb-poort getrokken wordt.
De effect Editor van de plugin geeft nog steeds de melding: De toegang tot de poort COM1 is geweigerd. (System)

Iemand enig idee waar dit op wijst?
toon volledige bericht
Ik gok dat deze software gewoon niet compatibel is met dit type chromo flex

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JitzeB
Ik ben bang dat je gok waar is.

Zojuist Winamp opnieuw geinstalleerd inclusief de plugin en dergelijke. Hij geeft nu geen enkele foutmelding meer, op het schermpje bij configuratie ziet de visualisatie er goed uit, echter met de verlichting gebeurd helemaal niks, die blijft gewoon zn programmatje lopen waar die op ingesteld stond.
Als ik hem opnieuw op COM1 zet geeft hij wel aan dat de toegang tot COM1 geweigerd is. Dit zal denk ik gewoon komen door het feit dat het een virtuele COM is.

Jammer maar helaas denk ik, ik zal de mensen van Barthelme er eens over mailen.

[ Voor 16% gewijzigd door JitzeB op 13-10-2008 20:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dukekiller
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 23-03-2021
Hallo, ik ben verkoper elektrisch materiaal in Dilsen (belgie) kortbij Sittard.
Ik kan aan led strips komen van het merk LTB Light (SLV in Duitsland).
Info is alvast hier te verkrijgen.
http://www.ltblight.be/NL/494-508.pdf (LED's)
http://www.ltblight.be/NL/509-513.pdf (voor de sturingen)
Verdere vragen mag altijd :p Prijzen zijn richtprijzen maar daar is altijd wat aan te doen met zo'n bedragen :)
Ik weet niet welke soort besturing zij gebruiken, maar we hebben zo'n LIM2-sturing liggen. Moet eigenlijk eens zien hoe die werkt. Deze geeft 1-10 v aan de controller voor de sturing.

[ Voor 18% gewijzigd door Dukekiller op 13-10-2008 20:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn18
  • Niet online

Martijn18

nu 43...

naar aanleiding van dit topic heb ik een 12v ledstrip en een chromoflex controller in huis gehaald. Ik ben alleen nog niet helemaal uit de voeding. Kan ik deze strip (voor testdoeleinden) aansluiten op de 12v van mijn pc voeding of is een externe voeding nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AJK

AJK

...

Dukekiller schreef op maandag 13 oktober 2008 @ 20:35:
Hallo, ik ben verkoper elektrisch materiaal in Dilsen (belgie) kortbij Sittard.
Ik kan aan led strips komen van het merk LTB Light (SLV in Duitsland).
Info is alvast hier te verkrijgen.
http://www.ltblight.be/NL/494-508.pdf (LED's)
http://www.ltblight.be/NL/509-513.pdf (voor de sturingen)
Verdere vragen mag altijd :p Prijzen zijn richtprijzen maar daar is altijd wat aan te doen met zo'n bedragen :)
Ik weet niet welke soort besturing zij gebruiken, maar we hebben zo'n LIM2-sturing liggen. Moet eigenlijk eens zien hoe die werkt. Deze geeft 1-10 v aan de controller voor de sturing.
Ik betwijfel of die 0-10V sturing lekker werkt voor 12/24V, hoe moet je dan ooit het volle vermogen er uit krijgen? Verder vind ik de strips persoonlijk stevig aan de prijs, 55 euro voor 25cm is echt absurd hoog. 30-50 euro per meter zou denk ik ietwat realistischer zijn.
Martijn18 schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 00:09:
naar aanleiding van dit topic heb ik een 12v ledstrip en een chromoflex controller in huis gehaald. Ik ben alleen nog niet helemaal uit de voeding. Kan ik deze strip (voor testdoeleinden) aansluiten op de 12v van mijn pc voeding of is een externe voeding nodig?
een 12v van een computer voeding is geen probleem, deze werken exacte het zelfde als een andere (geschakelde) voeding

[ Voor 49% gewijzigd door AJK op 14-10-2008 07:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn18
  • Niet online

Martijn18

nu 43...

Ok, maar ik heb ook ergens gelezen dat je een weerstand tussen je voeding en je ledstrip moet plaatsen?
Waar is dit dan goed voor? of haal ik nu zaken door elkaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AJK

AJK

...

Martijn18 schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 12:42:
Ok, maar ik heb ook ergens gelezen dat je een weerstand tussen je voeding en je ledstrip moet plaatsen?
Waar is dit dan goed voor? of haal ik nu zaken door elkaar?
Dit hoeft waarschijnlijk niet, dit is namelijk bij "losse"leds , als het goed is zitten deze al op je ledstrips.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn18
  • Niet online

Martijn18

nu 43...

Ik heb inmiddels een test setup draaiende te weten: chromoflex controller + Hyperflux RGB led strip (van Niels uit de openingspost).

Wanneer de strip aan staat, zie je (voornamelijk aan de buitenste randen) erg goed dat de kleuren worden "gemengd", net als op het plaatje in de openingspost. Nu vraag ik mij af of dit bij SMD led strips ook het geval is? Zo ja, is het mogelijk dit op te lossen, door bijvoorbeeld een zelfde strip in tegenovergestelde richting te plaatsen?
Daarnaast vraag ik mij af hoe de licht opbrengst van SMD led strips is, is dit meer of minder dan de Hyperflux variant?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M1CHA3L
  • Laatst online: 07-05 16:31
Weet er iemand een goede en goedkope RGB ledstrips met veel lichtopbrengst

Zijn de ledstrips van DX goed?
KLik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AJK

AJK

...

michaelhu schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 19:15:
Weet er iemand een goede en goedkope RGB ledstrips met veel lichtopbrengst

Zijn de ledstrips van DX goed?
KLik
Ik heb deze week 5m van het spul op gehangen, Groen is een beetje zwak en gelig maar voor de rest komt er een ontzettende bak licht van af. voor het geld echt ontzettend mooie strips

In totaal heb ik nu hangen:
5m PLCC strip (DX)
4.5m Hyperflux strip (niels)
1.5M SMD strip (niels)

dit is totaal goed voor zon 4.8A @12v oftewel bijna 58W "Wit" Ik zal van het weekend weer eens foto's maken :P

[ Voor 3% gewijzigd door AJK op 17-10-2008 07:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn18
  • Niet online

Martijn18

nu 43...

AJK schreef op vrijdag 17 oktober 2008 @ 07:45:
[...]

Ik heb deze week 5m van het spul op gehangen, Groen is een beetje zwak en gelig maar voor de rest komt er een ontzettende bak licht van af. voor het geld echt ontzettend mooie strips

In totaal heb ik nu hangen:
5m PLCC strip (DX)
4.5m Hyperflux strip (niels)
1.5M SMD strip (niels)

dit is totaal goed voor zon 4.8A @12v oftewel bijna 58W "Wit" Ik zal van het weekend weer eens foto's maken :P
Kun je aangeven welke van de strips het mooiste licht geven (opbrengst en mengkleuren)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M1CHA3L
  • Laatst online: 07-05 16:31
kan je die strips van dx ook korter maken ?
En kan je bij Dealextreme ook een goede 12v voeding kopen voor die ledstrips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AJK

AJK

...

Martijn18 schreef op vrijdag 17 oktober 2008 @ 17:14:
[...]

Kun je aangeven welke van de strips het mooiste licht geven (opbrengst en mengkleuren)?
opbrengst:
1.Hyperflux
2.Plcc
3.SMD

Menging:
1.Plcc
2.Smd
3.Hyperflux

Kleurbalans
1.Smd
2.Hyperflux
3.Plcc

oftewel: ze hebben allemaal hun sterke en zwakke punten, Op dit moment zijn de Dealexteme strips kwa prijs-resultaat het mooist.
Jazeker iedere 10cm kun je ze doorknippen, kwa voeding kun je even kijken naar een schakelende 12V met voldoende vermogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vwtune
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 15-11-2024
Ik heb van de week een LED PAR besteld
Deze LED PAR kan aangestuurd worden via dmx.

Aangezien ik alleen maar chromoflex ervaring heb en geen dmx zou ik graag het volgende van jullie willen weten.

Hoe kan ik deze LED PAR aansturen via mijn pc?
Zou dat ook met de chromoflex kunnen?
Kan ik ergens een simpele kant en klare (niet duur) dmx controller en kabel kopen?

Voor meer info over wat ik precies bedoel met de LED PAR en wat zijn aansluitmogelijkheden zijn:

http://www.licht-geluid.n...ct.aspx?productid=HL42422

Ik heb hem hier trouwens niet besteld maar kon zo 1,2,3 geen andere info vinden over deze LED PAR.

Ik hoop op wat nuttige antwoorden.
Bedankt alvast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AJK

AJK

...

vwtune schreef op maandag 20 oktober 2008 @ 13:08:
Ik heb van de week een LED PAR besteld
Deze LED PAR kan aangestuurd worden via dmx.

Aangezien ik alleen maar chromoflex ervaring heb en geen dmx zou ik graag het volgende van jullie willen weten.

Hoe kan ik deze LED PAR aansturen via mijn pc?
Zou dat ook met de chromoflex kunnen?
Kan ik ergens een simpele kant en klare (niet duur) dmx controller en kabel kopen?

Voor meer info over wat ik precies bedoel met de LED PAR en wat zijn aansluitmogelijkheden zijn:

http://www.licht-geluid.n...ct.aspx?productid=HL42422

Ik heb hem hier trouwens niet besteld maar kon zo 1,2,3 geen andere info vinden over deze LED PAR.

Ik hoop op wat nuttige antwoorden.
Bedankt alvast.
toon volledige bericht
aansturen via chromoflex gaat niet eenvoudig lukken, dit is een totaal ander protocol.
Het dmx singaal kun je bijvoorbeeld met een sweetlight interface maken (kant en klaar) maar dr zijn ook zat andere goedkopere oplossingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adion
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-07 08:30
Zelf maak ik voor het aansturen van DMX gebruik van deze USB-DMX controller
Werkt heel goed, maar is voor 1 lamp ook nog vrij duur.

VirtualDJ 2024 - Fast Image Resizer - Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anthor
  • Niet online
Ik gebruik de Enttec open dmx usb interface. Hij wordt kant en klaar verkocht, maar het is een open source model, dus je kan hem ook zelf bouwen.

Ik heb het ontwerp een beetje aangepast en zelf gemaakt:
Anthor in "Het RGB (mood)light topic - deel 2"

De totale kosten liggen rond de 20 euro, maar als je een beetje zoekt kan je nog wel goedkopere usb -> ttl converter bordjes vinden.

Een struikelblok is misschien het solderen van het usb2 kitje. Maar dat is mij zonder eerdere smd ervaring goed gelukt. De beschrijving op Voti is daarbij erg handig, en op youtube staan ook veel smd instructie filmpjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 181776

michaelhu schreef op vrijdag 17 oktober 2008 @ 18:15:
Aha, je bent met hetzelfde als ik bezig zie ik. Ik heb ook zo'n DX ledstrip. Nu nog een controller en een voeding. Op DealExtreme leveren ze goedkope laptop voedingen (zoek op 'power supply') die ook 12v kunnen leveren, deze zijn o.a. leverbaar 90W (ook kleiner) dus ruim voldoende.

De RGB controller die DealExtreme levert is wat te zwak om 10 meter RGB strips aan te sturen, dus ik denk dat ik daarvoor een chromoflex koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vwtune
Adion schreef op maandag 20 oktober 2008 @ 14:42:
Zelf maak ik voor het aansturen van DMX gebruik van deze USB-DMX controller
Werkt heel goed, maar is voor 1 lamp ook nog vrij duur.
Dat is idd aardig aan de prijs, nog duurder dan de lamp zelf bijna.

Ik dacht namelijk dat er dmx controllers waren die niet zo aan de prijs zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vwtune
Anthor schreef op maandag 20 oktober 2008 @ 15:15:
Ik gebruik de Enttec open dmx usb interface. Hij wordt kant en klaar verkocht, maar het is een open source model, dus je kan hem ook zelf bouwen.

Ik heb het ontwerp een beetje aangepast en zelf gemaakt:
Anthor in "Het RGB (mood)light topic - deel 2"

De totale kosten liggen rond de 20 euro, maar als je een beetje zoekt kan je nog wel goedkopere usb -> ttl converter bordjes vinden.

Een struikelblok is misschien het solderen van het usb2 kitje. Maar dat is mij zonder eerdere smd ervaring goed gelukt. De beschrijving op Voti is daarbij erg handig, en op youtube staan ook veel smd instructie filmpjes.
Ik ben echt een noob met dmx.... solderen kan ik nog wel maar met hele schema's zo een interface te bouwen gaat mij te ver.

en 60 euro voor zo een controller gaat echt te ver voor 1 lamp

Vandaar dat ik ook vroeg om een goedkope oplossing 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12-07 11:44

Demo

Probleemschietende Tovenaar

vwtune schreef op maandag 20 oktober 2008 @ 17:00:
[...]

Ik ben echt een noob met dmx.... solderen kan ik nog wel maar met hele schema's zo een interface te bouwen gaat mij te ver.

Dan had je geen DMX-lamp moeten kopen?

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anthor
  • Niet online
vwtune schreef op maandag 20 oktober 2008 @ 17:00:
[...]

Veel goedkoper ga je die interfaces niet vinden, dit zijn al de low-budget modellen.Misschien is er nog iets op marktplaats te vinden, zo niet dan kan je overwegen de bestelling te annuleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vwtune
Ik heb die lamp voor 4 tientjes gekocht.
Zo duur is dat niet...
Maar ik kon niet weten dat een controller duurder is dan 3 lampen!

Misschien als er niets anders opzit koop ik die usb controller wel.
Ik zal ook even op marktplaats kijken idd.

En de lamp zelf, die heeft net als de chromoflex, interne programma's en kan zelfs op muziek reageren.
Dus ''standalone'' kan ik er ook nog wel even mee voorruit.

Bedankt voor jullie reacties. Toch hoop ik nog op een simpele oplossing 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
Zo, ben ook druk bezig met een moodlight versie, gebruikt afstandbediening, 4 kanaals RGB en 1 kanaals wit. Hopelijk kan ik in een week ook hier een video van kwijt :)

Mitsubishi Electric & Heavy Industries externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 278488

Hallo,

Ik ben ook bezig met een Moodlight. hij gaat bestaan uit 30 van dit soort printjes:
Afbeeldingslocatie: http://www.christiaan-elektro.nl/admin/data/upimages/moodlight_001.jpg (linker)

Zo kan ik het langs heel mijn kamer maken...

gr
Jens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anthor
  • Niet online
Anoniem: 278488 schreef op zaterdag 25 oktober 2008 @ 14:26:
Hallo,

Ik ben ook bezig met een Moodlight. hij gaat bestaan uit 30 van dit soort printjes:
[afbeelding] (linker)

Zo kan ik het langs heel mijn kamer maken...
Op je site zag ik een schema voor je project staan. Ik zag daar (en op de foto) geen voorschakelweerstanden, die moet je niet vergeten, anders word je moodlight nogal somber. En hoe ga je die 30 prints aansturen? een 16f628 kan de stroom daarvoor niet leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
628 heeft toch ook gewoon stroom limitatie op 25mA?

Al vind ik het wel wat overdreven, zoveel printjes voor zo weinig ledjes, wil je iets speciaals doen oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassie
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 12-06 11:37
Je kan niet zomaar leds zonder weerstand op je pic aansluiten. De stroom limiet is als bescherming en moet je niet gaan misbruiken. En waarschijnlijk krijg je dan ook last van het RMW probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
[avr mode]
Het is een pic dus wat maakt het uit :P
[/avr mode]

Maar idd, liever een paar torren met R (of pic met R natuurlijk) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ja dit is nog een test versie ;) uit eindelijk ga ik denk ik de printjes laten etsen omdat ik het ook op moet gaan hangen in mijn school (kerst) als ik er voor school toch 100 laat maken. kan ik netzo goed wat meer kopen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
Wat moet het worden en wat moet het doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

voor school: met kerst word er een één of ander optreden gehouden waarvoor dit nodig is bij een bepaalde scene.

voor mij: het zal bij mij wel bij niks uitkomen. want overal waar ik aan begin maak ik nooit af of vind ik goed genoeg op een bread board :+

misschien dat ik led strips ga maken ervoor. of zo een 5m led strip bij dealextreme bestel om te testen of dat wat is. moet me daar nog ff in verdiepen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AJK

AJK

...

Eindelijk wat tijd gehad om wat foto's te maken van hoe het er nu uit ziet:

Meer en grotere foto's zijn te vinden door op de onderstaande te klikken.
Zichtbaar zijn enkel de DX PLCC strips, de hyperflux en Smd strips zijn niet zichtbaar.

Afbeeldingslocatie: Http://Anthonykok.nl/Foto/Rood_Crop.jpg
Afbeeldingslocatie: Http://Anthonykok.nl/Foto/Groen_Crop.jpg
Afbeeldingslocatie: Http://Anthonykok.nl/Foto/Blauw_Crop.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
Zijn die PLCC strips fijn met kleurmenging en rood niet minder dan de andere kleuren?

Zoek zelf ook nog goede strips.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AJK

AJK

...

LED-Maniak schreef op maandag 27 oktober 2008 @ 23:26:
Zijn die PLCC strips fijn met kleurmenging en rood niet minder dan de andere kleuren?

Zoek zelf ook nog goede strips.
De kleurmenging is perfect, Rood is in vergelijking met Groen en blauw wat aan de sterke kant.Het groen komt alleen wat wat geliger over als bij bijvoorbeeld hyperfluxen, en lijkt hier dan ook wat zwakker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --WaaZaa--
  • Laatst online: 11-07 23:58
AJK schreef op maandag 27 oktober 2008 @ 19:22:
Eindelijk wat tijd gehad om wat foto's te maken van hoe het er nu uit ziet:

Meer en grotere foto's zijn te vinden door op de onderstaande te klikken.
Zichtbaar zijn enkel de DX PLCC strips, de hyperflux en Smd strips zijn niet zichtbaar.

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Ziet er goed uit, zo te zien heb je de rest van je kamer ook een upgrade gegeven :P
http://anthonykok.nl/projects/Blauw_.JPG

prutsert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virus.elektro

virus.elektro

ziet er goed uit. je bureau is opgeruimd zo te zien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AJK

AJK

...

--WaaZaa-- schreef op woensdag 29 oktober 2008 @ 17:39:
[...]

Ziet er goed uit, zo te zien heb je de rest van je kamer ook een upgrade gegeven :P
http://anthonykok.nl/projects/Blauw_.JPG
Inderdaad, ruimt nog lekker op ook :p
virus.elektro schreef op woensdag 29 oktober 2008 @ 18:56:
ziet er goed uit. je bureau is opgeruimd zo te zien
Zo ziet het er eigenlijk altijd uit als ik niet ergens mee bezig ben, helaas ben ik vaak met te veel dingen tegelijk bezig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
Heb je een linkje van de strips?

Ik zag namelijk verschillende soorten(heel dure maar ook redelijk goedkope)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AJK

AJK

...

LED-Maniak schreef op donderdag 30 oktober 2008 @ 08:25:
Heb je een linkje van de strips?

Ik zag namelijk verschillende soorten(heel dure maar ook redelijk goedkope)
Het zijn de strips van dealextreme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THW Mark
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-06 10:41
De kleurmenging is perfect, Rood is in vergelijking met Groen en blauw wat aan de sterke kant.Het groen komt alleen wat wat geliger over als bij bijvoorbeeld hyperfluxen, en lijkt hier dan ook wat zwakker.
lichtopbrengst lijkt zo op de foto's vrij fors. Ik wil een lichtbak voor een band (nu voorzien van 2 TL buizen) gaan inrichten met rgb strips, omdat ik ze dan meer effect kan geven, en de tl buizen op dit moment erg veel tegenlicht (voor fotografen) produceren.

ik vraag me alleen af wat er van het licht overblijft als ze door 4mm dik melkwit plexiglas gaan. (iemand daar ervaring mee?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THW Mark
Even kleine update met wat plaatjes, maakt mn vraag wat duidelijker. Leek me wel handig om het in dit topic te houden, aangezien t eigenlijk gewoon een grote moodlight moet worden.

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/c.ven/tweakers/lichtbak.jpg

Dit is zoals de bak nu is. Er zitten zoals eerder gezegd 2 grote TL buizen in. Zoals op de foto duidelijk te zien is, is de tl verlichting eigenlijk al "te sterk" voor de zwarte, licht-werende sticker die erop zit. Buiten dat is het grote probleem van deze lichtbak, dat ie het stagelicht in t algemeen vet overstemt. Aangezien deze tl buizen aan of uit kunnen en niets meer, is het tijd voor een upgrade, waarbij leds waarschijnlijk de beste oplossing zijn.

Oorspronkelijk wilde ik een kant-en-klare wall-washer in de lichtbak proppen: Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/c.ven/tweakers/washer.jpg
Dit soort meuk is op ebay tegen vrij schappelijke tarieven te krijgen. Ik vrees alleen dat ze niet genoeg licht afgeven om door het melkwitte plexiglas heen te schijnen, dat ik de behuizing van die units niet in mn lichtbak krijg of dat ik er meerdere nodig heb om het licht gelijkmatig te kunnen verdelen.

De bak is ongeveer 10 cm diep (werkbare ruimte), 150cm breed en 70cm hoog. Ik overweeg nu de achterplaat (binnenzijde) te bekleden met spiegelend materiaal (alufolie, spiegelplaten of whatever) en daar dan een serie rgb leds op te zetten.

Ik overweeg een aantal mogelijkheden:

RGB ledchain, zoals die van dealextreme
Losse kleine leds, per kleur in serie
Losse (kleine) rgb leds
Powerleds los R/G/B
RGB powerleds

Ik wil in ieder geval onder de commerciele led-washer tarieven blijven, dus zou leuk zijn om voor 100-150 euro het geheel werkend te kunnen hebben. Aansturing wil ik met een AVR gaan doen, heb nog een arduino liggen die daarvoor gebruikt kan worden.

Belangrijkste vraag op dit moment is voor mij: hoe zorg ik dat het oppervlak van de letters maximaal verlicht is, zonder dat het zwart al te veel meekleurt. Welk type leds, en welke hoeveelheden zouden voor iets van deze oppervlakte nodig zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AJK

AJK

...

THW Mark schreef op zondag 02 november 2008 @ 15:37:
Even kleine update met wat plaatjes, maakt mn vraag wat duidelijker. Leek me wel handig om het in dit topic te houden, aangezien t eigenlijk gewoon een grote moodlight moet worden.

[afbeelding]

Dit is zoals de bak nu is. Er zitten zoals eerder gezegd 2 grote TL buizen in. Zoals op de foto duidelijk te zien is, is de tl verlichting eigenlijk al "te sterk" voor de zwarte, licht-werende sticker die erop zit. Buiten dat is het grote probleem van deze lichtbak, dat ie het stagelicht in t algemeen vet overstemt. Aangezien deze tl buizen aan of uit kunnen en niets meer, is het tijd voor een upgrade, waarbij leds waarschijnlijk de beste oplossing zijn.

Oorspronkelijk wilde ik een kant-en-klare wall-washer in de lichtbak proppen: [afbeelding]
Dit soort meuk is op ebay tegen vrij schappelijke tarieven te krijgen. Ik vrees alleen dat ze niet genoeg licht afgeven om door het melkwitte plexiglas heen te schijnen, dat ik de behuizing van die units niet in mn lichtbak krijg of dat ik er meerdere nodig heb om het licht gelijkmatig te kunnen verdelen.

De bak is ongeveer 10 cm diep (werkbare ruimte), 150cm breed en 70cm hoog. Ik overweeg nu de achterplaat (binnenzijde) te bekleden met spiegelend materiaal (alufolie, spiegelplaten of whatever) en daar dan een serie rgb leds op te zetten.

Ik overweeg een aantal mogelijkheden:

RGB ledchain, zoals die van dealextreme
Losse kleine leds, per kleur in serie
Losse (kleine) rgb leds
Powerleds los R/G/B
RGB powerleds

Ik wil in ieder geval onder de commerciele led-washer tarieven blijven, dus zou leuk zijn om voor 100-150 euro het geheel werkend te kunnen hebben. Aansturing wil ik met een AVR gaan doen, heb nog een arduino liggen die daarvoor gebruikt kan worden.

Belangrijkste vraag op dit moment is voor mij: hoe zorg ik dat het oppervlak van de letters maximaal verlicht is, zonder dat het zwart al te veel meekleurt. Welk type leds, en welke hoeveelheden zouden voor iets van deze oppervlakte nodig zijn?
toon volledige bericht
Die wall washers geven een hoop licht, zeker te vergelijken met een tl buis, mocht dat te fel zijn kun je deze via dmx vast wel dimmen. Mocht je liever zelf knutselen dan zouden een stuk of 6 led strips van niels wel geschikt zijn. Met wat voor omgevings licht wil je de bak eigenlijk gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THW Mark
AJK schreef op zondag 02 november 2008 @ 17:35:
[...]
Die wall washers geven een hoop licht, zeker te vergelijken met een tl buis, mocht dat te fel zijn kun je deze via dmx vast wel dimmen. Mocht je liever zelf knutselen dan zouden een stuk of 6 led strips van niels wel geschikt zijn. Met wat voor omgevings licht wil je de bak eigenlijk gebruiken?
ja probleem van die wall washers is dus dat ik vermoed dat ze niet in mn lichtbak passen. En als ze wel passen, dan heb je er 1 onderin en 1 bovenin, en dan is de spreiding niet zo mooi. (Een tl buis straalt in die bak alle kanten op, twee van die buizen is mooi verdeeld licht, bij die washers gaat dat niet zo simpel denk ik)

het moet op een podium, dat redelijk is uitgelicht zichtbaar zijn. meeste stages zijn natuurlijk vrij donker, met enkele gerichte stralen, dus het is ook een beetje een kwestie van tactisch neerzetten. belangrijkste is in ieder geval dat het logo gewoon goed zichtbaar is en kleur/effecten mee kan krijgen.

Ik neig op dit moment eigenlijk gewoon naar zo'n 5 meter rol met rgb ledjes, als je die in een Z-patroon in die bak kunt monteren dan hoop ik eigenlijk dat ze genoeg licht geven.

stap twee is dat ik eventueel een arduino oid erin wil bouwen, die de aansturing kan doen als er geen externe dmx controller voor handen is. daar kan ik dan lichtsensors aanhangen, die kijken hoeveel omgevingslicht er is en de effecten daaraan aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AJK

AJK

...

THW Mark schreef op zondag 02 november 2008 @ 19:32:
[...]

ja probleem van die wall washers is dus dat ik vermoed dat ze niet in mn lichtbak passen. En als ze wel passen, dan heb je er 1 onderin en 1 bovenin, en dan is de spreiding niet zo mooi. (Een tl buis straalt in die bak alle kanten op, twee van die buizen is mooi verdeeld licht, bij die washers gaat dat niet zo simpel denk ik)

het moet op een podium, dat redelijk is uitgelicht zichtbaar zijn. meeste stages zijn natuurlijk vrij donker, met enkele gerichte stralen, dus het is ook een beetje een kwestie van tactisch neerzetten. belangrijkste is in ieder geval dat het logo gewoon goed zichtbaar is en kleur/effecten mee kan krijgen.

Ik neig op dit moment eigenlijk gewoon naar zo'n 5 meter rol met rgb ledjes, als je die in een Z-patroon in die bak kunt monteren dan hoop ik eigenlijk dat ze genoeg licht geven.

stap twee is dat ik eventueel een arduino oid erin wil bouwen, die de aansturing kan doen als er geen externe dmx controller voor handen is. daar kan ik dan lichtsensors aanhangen, die kijken hoeveel omgevingslicht er is en de effecten daaraan aanpassen.
toon volledige bericht
De rol rgb leds zou denk ik wel genoeg licht geven mits je niet met wat dikke Hmi lampen in de buurt komt (maar dan zie je het bord toch wel :P)

• Anthor
  • Niet online
Ik heb nu eindelijk alle onderdelen binnen, en ik ben weer wat verder met mijn project.

Dit is een voorbeeld van mijn prints die ik geëtst heb. Deze printjes heb ik niet gebruikt omdat ik er eachter kwam dat er een fout in zat (van de footprint van een 78l05 had ik de twee aansluitingen omgedraaid |:( )
De printjes zijn dubbelzijdig. En zoals jullie kunnen zien heb ik mijn project ScrapDMX genoemd (Als ik een naam aan een project geef dan is 'Scrap' mijn eerste keus)

Afbeeldingslocatie: http://www.scrap.cistron.nl/GoT/dmx/t_ScrapDMX-panel.jpg

De bedoeling was om de prints zo klein mogelijk te maken, en zo breed als een ledstrip. De printjes zijn ongeveer 38x14 mm. Ik heb nu 5 van deze werkende prints (en één die niet helemaal doet wat er van hem verwacht wordt)

Afbeeldingslocatie: http://www.scrap.cistron.nl/GoT/dmx/t_ScrapDMX-print.jpg
De belichting van de foto is een beetje brak, omdat de macro foto's niet met flits gemaakt kunnen worden
Mijn smd soldeerskills zijn nog niet denderend, maar er zit al wat vooruitgang in :)
Ik soldeer nu de kleine dingen met soldeerpasta, wat best goed werkt.

Afbeeldingslocatie: http://www.scrap.cistron.nl/GoT/dmx/t_ScrapDMX-print2.jpg

Om de software in de attiny's te programmeren heb ik een adapter gemaakt van een oude rambank.
Afbeeldingslocatie: http://www.scrap.cistron.nl/GoT/dmx/t_ScrapDMX-progadapter.jpg

Dit is een foto van het nieuwe ontwerp in vergelijking met mijn vorige dmx ontvangers. Over het formaat ben ik nu wel tevreden, en kleiner kan ik het waarschijnlijk toch niet maken.
Afbeeldingslocatie: http://www.scrap.cistron.nl/GoT/dmx/t_DMX-receivers2.jpg

Ik heb nu 10 smd ledstrips en 3 flux ledstrips liggen die ik van deze ontvangers wil voorzien.
Voor de aansluiting van het dmx signaal en voedingsspanning wil ik bandkabel connectors en standaard utp kabel gebruiken. ik ben alleen nog nergens 2x4 connectors tegen gekomen. :(
Ik heb gisteren geprobeerd om een een nieuw 'paneeltje' te etsen, maar dat is mislukt. De ene kant was al bijna klaar voordat de andere goed op gang was. Op een gegeven moment was de eerste kant al zover ondergeëtst dat ik het maar opgegeven heb.

Ik moet ook nog even naar m'n software kijken, want ik zag wat rare dingen als ik eerst het dmx signaal en daarna pas de voedingsspanning aan sluit.

Hopelijk kan ik binnenkort weer een update geven.

[ Voor 3% gewijzigd door Anthor op 20-11-2008 17:56 ]

• MisterData
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-07 21:56
Ik heb laatst ook mijn kamer voorzien van wat RGB-lichtjes. Ik heb wel een iets andere aanpak dan de meesten van jullie gekozen, maar ik denk dat het toch wel nuttig is om het hier even te melden! Ik had namelijk niet zoveel ervaring met electronica, maar wel met software. Ik zat eens te kijken naar de Arduino en alles wat daarvoor is bedacht en dat zag er wel begrijpelijk uit! Daarnaast kwam ik deze lampjes tegen. Het zijn eigenlijk hele kleine plaatjes met daarop een microcontroller en een RGB-led. Via vier draadjes sluit je die zo op de Arduino aan. Twee draadjes zijn voor de stroom (5V), de andere twee zijn voor I2C. Je kunt de ledjes dus gewoon I2C-commando's sturen! Je kunt ze verder allemaal een nummer geven en apart aanspreken. Naast faden (door RGB of HSL-kleuren door te geven) kunnen ze ook 'scripts' afspelen (het 'onweer'-script is erg gaaf; daarbij is de led donkerblauw en eens in de zoveel tijd flitst 'ie) en kun je één script zelf inprogrammeren. Voor de Arduino schreef ik wat software die commando's van de PC (gewoon in ASCII, dus als je via HyperTerminal oid met de Arduino een verbinding hebt kun je gewoon "12:cFF0000;" typen en de Arduino stuurt vervolgens het 'fade-naar-rood' commando naar I2C-adressen 1 en 2).

Via een simpel telefoondraadje zitten die ledjes hier in het plafond. Ze waren wel relatief duur, maar het is echt supereenvoudig aan te sluiten en werkt meteen. Zonder Arduino moet het overigens ook lukken, er zijn volgens mij ook gewoon USB->I2C adapters. In mijn geval hangt de Arduino aan een Linksys NSLU2, een netwerk-schijf-apparaat (NAS) waar Linux op kan draaien. Via een webpagina kan ik nu vanuit de hele wereld de kleur van mijn lampjes kiezen!

Heb nog geen goede pics kunnen schieten, wellicht komen die later. Mocht er iemand geïnteresseerd zijn in de Arduino-software of andere details, dan hoor ik het wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vwtune
MisterData schreef op donderdag 20 november 2008 @ 21:43:
Ik heb laatst ook mijn kamer voorzien van wat RGB-lichtjes. Ik heb wel een iets andere aanpak dan de meesten van jullie gekozen, maar ik denk dat het toch wel nuttig is om het hier even te melden! Ik had namelijk niet zoveel ervaring met electronica, maar wel met software. Ik zat eens te kijken naar de Arduino en alles wat daarvoor is bedacht en dat zag er wel begrijpelijk uit! Daarnaast kwam ik deze lampjes tegen. Het zijn eigenlijk hele kleine plaatjes met daarop een microcontroller en een RGB-led. Via vier draadjes sluit je die zo op de Arduino aan. Twee draadjes zijn voor de stroom (5V), de andere twee zijn voor I2C. Je kunt de ledjes dus gewoon I2C-commando's sturen! Je kunt ze verder allemaal een nummer geven en apart aanspreken. Naast faden (door RGB of HSL-kleuren door te geven) kunnen ze ook 'scripts' afspelen (het 'onweer'-script is erg gaaf; daarbij is de led donkerblauw en eens in de zoveel tijd flitst 'ie) en kun je één script zelf inprogrammeren. Voor de Arduino schreef ik wat software die commando's van de PC (gewoon in ASCII, dus als je via HyperTerminal oid met de Arduino een verbinding hebt kun je gewoon "12:cFF0000;" typen en de Arduino stuurt vervolgens het 'fade-naar-rood' commando naar I2C-adressen 1 en 2).

Via een simpel telefoondraadje zitten die ledjes hier in het plafond. Ze waren wel relatief duur, maar het is echt supereenvoudig aan te sluiten en werkt meteen. Zonder Arduino moet het overigens ook lukken, er zijn volgens mij ook gewoon USB->I2C adapters. In mijn geval hangt de Arduino aan een Linksys NSLU2, een netwerk-schijf-apparaat (NAS) waar Linux op kan draaien. Via een webpagina kan ik nu vanuit de hele wereld de kleur van mijn lampjes kiezen!

Heb nog geen goede pics kunnen schieten, wellicht komen die later. Mocht er iemand geïnteresseerd zijn in de Arduino-software of andere details, dan hoor ik het wel :)
toon volledige bericht
Ik ben wel geintresseerd in details, zoals hoe je bijvoorbeeld alles met elkaar hebt laten communiceren.
Ook benieuwd naar dat systeem hoe je het via het net kan wijzigen. Misschien kan je mij een mailtje sturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 29201

Skup!

Ben hier ook aan het programmeren aan een simpele rgb led aansturing dmv een Attiny13 controller.
Het werken met asm, is leuk, maar nog erg onwennig, en het kan zijn dat mijn code totaal niet correct is. Dus mocht iemand nog tips hebben dan hoor ik dat graag. Maargoed, ik heb ook nog een probleempje met mijn sturing.
Ik gebruik nu een timer interrupt routine, om mijn PWM cyclusje te doen;
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
TIM0_OVF:
    cbi PORTB, LED_RED
    cbi PORTB, LED_GREEN
    cbi PORTB, LED_BLUE
    ldi cnt, 0

for:
        inc cnt

cp cnt, dcRed                       // PWM controle rood
         breq redOFF
        return_Red:

cp cnt, dcGreen                     // PWM controle groen
         breq greenOFF
        return_Green:

cp cnt, dcBlue                      // PWM controle groen
         breq blueOFF
        return_Blue:

cpi cnt, 255
    brne for
reti

Dit gaat echter nog niet helemaal altijd als gewenst. Ik gebruik momenteel de tiny13, op 4.8Mhz zonder klok divide. (eerder 9.6Mhz met 8x clock divide) Daarbij is de timer als volgt ingesteld:

code:
1
2
3
4
5
6
ldi temp,(1<<CS01)     //uut   | (1<<CS00)     // Clock/8 of clock/64
    out TCCR0B,temp ; Timer clock = system clock 
    ldi temp,1<<TOV0
    out TIFR0,temp ; Clear TOV0/ clear pending interrupts
    ldi temp,1<<TOIE0
    out TIMSK0,temp ; Enable Timer/Counter0 Overflow Interrupt

Ik gebruik in de idle loop, een stukje code welke enkel voor de rode led de dutycycle aanpast (telt van 0 naar 255, en van 255 weer naar 0). Dit ging goed toen ik in mijn timer interrupt routine, alleen de check voor de rode led had staan, dus: (uiteraard in het "for" loopje)

code:
1
2
3
        cp cnt, dcRed                       // PWM controle rood
         breq redOFF
        return_Red:

Het resultaat was dat de led langzaam ging oplichten, en weer uitdoofde, zoals ik had geprogrammeerd in mijn idle loop. Echter toen ik ging uitbreiden, en ook de pwm code voor de andere "leds" ging toevoegen, ging het mis. Bij uitvoeren van het programma, ging de led langzaam oplichten, maar doofde niet. (bleef een poosje aan), ging in een keer uit, en begon weer overnieuw....

Alsof bij aftellen, de duty cycle niet werd aangepast oid. Ik had eerst het (mischien rare) vermoeden na wat klooien, en nopjes toevoegen, dat de TIM0_OVF: routine, te lang duurde, en dat deze alweer getriggerd werdt voordat hij klaar was oid. Dit kan ik me echter moeilijk voorstellen?

Bij het testen vervolgens de timer settings aangepast, zodat de clock/64 gebruikt werdt... (waardoor volgens mij de interupts minder snel achter elkaar getriggerd worden....)

Het resultaat was, dat de rode led, welliswaar netjes zijn cyclusje afmaakte, maar wel een stuk minder fel oplichtte....

Anyway, volgens mij ben ik een typisch geval, van klok... en klepel... e.d. :P , en moet ik me wat beter inlezen in de werking van de timer, en dat soort dingen. Morgen ga ik nog wel even met de scoop aan mn printje hangen, om te kijken wat er nou eigenlijk echt gebeurd....

Mocht iemand in ieder geval wat opvallen qua code, of mocht iemand nog nuttige tips hebben, of mocht iemand nog graag heel hard omgN00b!!!1!one willen roepen, dan hoor ik dat graag...

Volledige source is hier te vinden: Broncode

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 03-07 19:59

mux

99% efficient!

Volgens mij klopt je diagnose helemaal hoor. Eerst werden de interrupts vrijwel zeker weten te snel aangeroepen, en nu relatief te weinig. Als je toch met asm bezig bent en wilt optimaliseren kun je ofwel de hele timer eruit smijten en de timing zelf uitvogelen (je kunt exact uitrekenen hoe lang alles duurt) of je kunt je timer op compare ipv overflow zetten (kan dat bij de tiny13?) en de compare value tweaken (samen met de meuk in je timer interrupt code).

Youtube: PowerElectronicsBlog - Plank2 (4W computer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ssj3gohan schreef op zondag 21 december 2008 @ 07:36:
Volgens mij klopt je diagnose helemaal hoor. Eerst werden de interrupts vrijwel zeker weten te snel aangeroepen, en nu relatief te weinig. Als je toch met asm bezig bent en wilt optimaliseren kun je ofwel de hele timer eruit smijten en de timing zelf uitvogelen (je kunt exact uitrekenen hoe lang alles duurt) of je kunt je timer op compare ipv overflow zetten (kan dat bij de tiny13?) en de compare value tweaken (samen met de meuk in je timer interrupt code).
Bedankt voor je reactie. De tiny13 heeft gelukkig een timer compare modus. Deze heb ik nu ook (naar aanleiding van je reactie) succesvol ingesteld. De tiny13 staat nu weer ingesteld op 9.6Mhz, met 8x ckdiv. De timer staat ingesteld op een prescale van 64. En de OCR0A overflow, staat nu op 50. Wat neerkomt op 375 interrupts per seconde.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
    ldi temp,(1<<CS01) | (1<<CS00)  
    out TCCR0B,temp                 ; Timer clock / 64

ldi temp, (1<<WGM01)            ; CTC modus (clear OCR0A on timer compare)
    out TCCR0A, temp

ldi temp,1<<OCF0A               ; Clear OCF0A/ clear pending interrupts
    out TIFR0,temp      

ldi temp,1<<OCIE0A              ; Enable OCR0A Overflow Interrupt
    out TIMSK0,temp 

ldi temp, 50                    ; Maximale waarde OCR0A (hoger = trager)
    out OCR0A, temp

Dit ziet er nu goed uit. De (idle) cyclusjes worden netjes afgemaakt. (Wat bijvoorbeeld niet gebeurt als ik de timer overflow omlaag gooi naar bv, 32 (wat neerkomt op 588 interrupts p/s)

Misschien is het ook nog een idee, dat ik de code in de interrupt routine optimaliseer, zodat deze zo kort mogelijk duurt.. alhoewel ik hier nog niet goede ideen voor heb. :)

edit:
Volgens mij klopt mijn code echter nog niet helemaal. Wanneer ik nu in de idle loop ga lopen frutten, (bv de duur van de voorgeprogrammerde cyclus (rood van; 0 -> 255 -> 0 ) ga aanpassen (dmv een delay)) wil het voorkomen dat dit niet helemaal meer goed verloopt. (rood blijft bijvoorbeeld constant aanstaan)

Nou zou je toch zeggen dat met een "onafhankelijke timer" welke netjes het pwm signaal genereerd, hier geen last van zou moeten hebben... De twee delen (timer en idle code) staan verder niet verbonden met elkaar. Iemand een idee hoe dit kan?

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 29201 op 21-12-2008 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 03-07 19:59

mux

99% efficient!

auw, delay? dat gaat ongetwijfeld je timer verklooien. En waarom precies doe je clkdiv/8?

Youtube: PowerElectronicsBlog - Plank2 (4W computer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het wordt telkens minder en minder natte vinger werk, en ik krijg iets meer door wat ik nou eigenlijk aan het doen ben. (hoop ik)

Net even opgemeten, wat nou de looptijd is van de hele PWM routine (welke in de timer overflow interrupt staat) Deze is gemeten op 2570 ticks. Vervolgens uitgerekend, wat nou eigenlijk het ideale getal is voor de timer overflow.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
CPU Freq            1200000     hz
Prescaler           64  
Overflow            41  
Cycles in interrupt     2570        ticks

Interrupts/Sec          457.32      hz
Sec / Interrupt         0.002187    sec
Usec / Interrupt        2186.67     usec

Max isr tijd            2141.67     usec

Bij een overflow onder de 41, dan is de PWM routine nog niet klaar, en wordt er al een nieuwe interrupt getriggerd. Dus de routine zit nog lekker in zn 'for' loop, om te checken of een kanaal uit moet, maar dan komt er al een nieuwe intterupt, en begint alles overnieuw...

Bij een overflow over de 41, dan is de PWM routine al lang klaar, en staan de benodigde kanalen uit, en gebeurt er effe niks, tot er weer eens een interrupt plaatsvindt. Wat dus inderdaad resulteerd in een meer gedimde Led,
ssj3gohan schreef op zondag 21 december 2008 @ 14:43:
auw, delay? dat gaat ongetwijfeld je timer verklooien. En waarom precies doe je clkdiv/8?
Waarom ik clkdiv/8 deed, weet ik eigenlijk ook niet, dit betekende wel dat elke timer interrupt routine, bij elkaar dik 2ms! duurde... Wat best lang is... volgens mij...

Ik heb nu de tiny op 4.8mhz staan, waarmee elke timer interrupt routine nu 0.5ms duurt.. (nog relatief lang prolly)

De delay die ik gebruikte, heb ik verstopt in de "idle" loop, en hiermee probeer ik de snelheid van het pwm patroon te verlagen. Als ik geen delay gebruik, dan loopt mn "kleurenwiel" als het ware te snel.

Ik dacht dat dit geen kwaad kon, omdat ik dacht dat bij een intterrupt hij toch hier uit springt, en na de interrupt vanzelf hier weer terugkomt, en vrolijk verder snort...

Voor de geinteresseerde, hier nogmaals mijn geupdate code

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anthor
  • Niet online
Bij een interrupt moet je je SREG opslaan (tenzij je 100% zeker weet dat het niet hoeft). Als er b.v. tussen een compare en een breq een interrupt plaats vind, dan kan SREG veranderd zijn als de interrupt is afgelopen (en dan gaat de breq misschien mis).

Het is gebruikelijk om dat zo te doen:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
TIM0_COMPA:          
  push Temp              ;het Temp register op de stack plaatsen
  in Temp, SREG        ;de waarde van SREG naar een register verplaatsen
  push Temp              ;de waarde van sreg op de stack plaatsen

;hier tussen komt de interrupt code

pop Temp                ;de waarde van sreg van de stack halen en in een register zetten
  out Sreg, Temp        ;de waarde van sreg van een register naar SREG verplaatsen
  pop Temp                ;de waarde van Temp van de stack halen
reti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JitzeB
Mijn huiskamer begint inmiddels ook verder te vorderen. Ik heb langs het plafond een soort lichtbak gemaakt zoals je bijvoorbeeld ook weleens boven een bar ziet.

De lichtbak loopt de hele kamer rond, en is zo'n 20 meter lang.

impressie (inmiddels een oude foto, let niet op de zooi):

Afbeeldingslocatie: http://img378.imageshack.us/img378/4237/foto0343yy0.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 269191

jitzeb dat ziet er cool uit! :9 _/-\o_

ik zit even met een probleempje...

bij conrad.nl heb ik dit leuke dingetje besteld
Dit leek mij de ideale controller :9 , want je kan R, G & B per kleur op 255 verschillende standjes zetten, en dan zijn de mogelijkheden gigantisch, verder kan hij ook programma's opslaan, en kun je met een druk op de knop de kleur op warm wit licht zetten 3500 K - 5500 K - 6500 K & 8500 K. intensiteit enzo ook allemaal instelbaar... maarja dan moet het ding het wel doen natuurlijk |:(

Maar, deze heb ik vandaag binnengekregen en aangesloten op de ledstrips van DealeXtreme

een nadeel is dat je de leds op een usbstekkertje moet solderen, aangezien mijn soldeerbout een soldeerpunt heeft van bijna een vierkante meter word dat natuurlijk een beetje lastig -O- maar ik heb het doorgemeten en het is me gelukt *O* geen kortsluiting.

ik heb de controller aangesloten staan op een 12 vdc stekker ( zo eentje die je van spanning kan omzetten 1,5 - ,3 , 4,5 - 6 - 7,5 - 9 - 12 volt

maar het enige wat gebeurt is dat er wit licht vanaf komt. Er gebeurt helemaal niets als ik op de afstandsbediening druk... zelfs niet op aan of uit, alle knopjes geprobeerd. Het IR ontvangkastje krijgt dus geen signalen binnen of is.. kapot?

zelf heb ik mijn camera gepakt en gekeken of de AB misschien kapot was, maar dat was niet geval want ik zag het irledje gewoon flikkeren als ik een knopje indrukte :+

dus ik dacht, misschien komt het omdat de controller maar tot 4,9 W ondersteund? dus ik 6 LEDS (1 led = 0,2 Watt) erafgeknipt van mijn meter LED ( wel op de juiste stukjes natuurlijk waar je ze kan door knippen zonder dat je iets kapot maakt ) Maar helaas pindasaus, ook dat deed die niet :? alleen maar wit licht... Zelfs nog een keer geprobeerd met de 6 leds die ik ervanaf heb geknipt, maar nope...

dus zou hij kapot zijn? of heb ik iets stoms over het hoofd gezien?

ik heb zelf wel een beetje ervaring met ledstrips, want ik heb ook een chromoflex controller en een controller van DX, dus ik weet wel een beetje hoe het in elkaar zit. En dit is de gebruiksaanwijzing in het Duits ( dat was de enige beschikbare taal )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virus.elektro

virus.elektro

kapot zal die niet zijn denk ik, hij werkt alleen verkeerd als je tenminste strips van Niels of andere hebt.
wat ik zo uit de handleiding snap schakelt deze controller de Plus van de strips. de plus wordt dus gepwmt. veel strips die je kan kopen, ook die van niels. werken volgens het principe dat de Min geschakeld wordt. daarom doen ze het niet goed.

waarom komt een bedrijf er trouwens op om USB stekkers te gebruiken. dat is nou niet bepaald slim straks denkt iemand nog dat er een usb stick in kan. dat kan een mooie lichtshow worden dan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

virus.elektro schreef op donderdag 15 januari 2009 @ 20:00:
kapot zal die niet zijn denk ik, hij werkt alleen verkeerd als je tenminste strips van Niels of andere hebt.
wat ik zo uit de handleiding snap schakelt deze controller de Plus van de strips. de plus wordt dus gepwmt. veel strips die je kan kopen, ook die van niels. werken volgens het principe dat de Min geschakeld wordt. daarom doen ze het niet goed.
dus ik zit nu met:

3x meter DX led waar ik niets mee kan doen
1x een controller waar ik niets mee kan doen :?

en ik heb dus strips nodig die werken via de plus ipv via de min, am i right?

Waar haal ik strips die via de plus werken? want volgens mij kan ik dat niet bij de specificaties zien :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik heb net nog even een andere led strip 24V gepakt die ik nog had liggen... op die strip staat op het stukje waar de draadjes aanvast zijn gesoldeerd een plus. dus deze zouden het wel moeten doen dus?

ik had hem net geprobeerd, de eerste twee keren klonken alsof er vuurwerk afging in de controller... en de derde keer deed hij precies hetzelfde als was hij eerst deed. in de gebruikszaamwijzing staat dat hij ook 24 volt aan moet kunnen... misschien maakt ie wel de hele tijd kortsluitng... alleen hoor je het misschien niet zo goed met 12 volt als met 24 volt.

rampending. bah |:( kan ik hem strakjes weer op gaan sturen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

update: net even conrad gebeld, en ze zeiden dat hij dan waarschijnlijk defect is, want de enige manier om het uit te kunnen zetten zonder de stekker eruit te trekken is met de afstandsbediening.

en dan kan de stroom wel via de plus of de min lopen :+ maar uit is toch uit?

maandag komen ze het pakketje ophalen. ik hoef het dus niet op te sturen. goeie service _/-\o_ ^) :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vwtune
ik heb sinds kort een harmony one afstandsbediening (zo een universele)

Nu wil ik mijn chromoflex natuurlijk door hem laten aansturen (chromoflex i350 met ir ontvanger)
Nu heb ik alleen het probleem dat in de lijst van de harmony one geen chromoflex voorkomt.

Weet iemand een afstandbediening (merk en model) die het ook meteen zou moeten doen op de chromoflex?

Ik heb namelijk niet de standaard afstandsbediening van de chromoflex erbij gekocht dus kan het mijn harmony one ook niet aanleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anthor
  • Niet online
Ik heb chromoflex noch harmony, maar op pagina 10 van Dit document staat iets over philips codes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Topicstarter
vwtune schreef op zaterdag 17 januari 2009 @ 12:49:
ik heb sinds kort een harmony one afstandsbediening (zo een universele)

Nu wil ik mijn chromoflex natuurlijk door hem laten aansturen (chromoflex i350 met ir ontvanger)
Nu heb ik alleen het probleem dat in de lijst van de harmony one geen chromoflex voorkomt.

Weet iemand een afstandbediening (merk en model) die het ook meteen zou moeten doen op de chromoflex?

Ik heb namelijk niet de standaard afstandsbediening van de chromoflex erbij gekocht dus kan het mijn harmony one ook niet aanleren.
Stel je harmony in op bijv. een TV van philips, dikke kans dat hij dan goed functioneert.
Zelf heb ik een goedkope universele remote, daar 1 van de philips TV codes ingevuld, en die deed het :) In feite heb je alleen de 4punts knop, mute en powerknop nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 122995

Chromoflex staat er wel in, onder het merk Barthelme. Alleen heb je dan zulke beperkte knoppen, dat het niet op schiet.

Als iemand weet welke philips tv ik op mijn harmony in moet stellen, hou ik me aanbevolen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anthor
  • Niet online
gewoon een beetje proberen, philips afstandsbediening gebruiken meestal dezelfde codes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Natuurlijk al een paar geprobeerd, zonder resultaat..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Topicstarter
Gaat ie wel uit met de powerknop op de afstandsbediening?

Mijn chromoflex reageert op heel veel afstandsbedieningen, niet allemaal volledig, maar met alle afstandsbedieningen op mijn kamer kan ik hem uitzetten.

Heb dan ook het oogje zo geplaatst dat ik er op moet richten, anders gaat ie uit als ik bijv./ mijn versterker of cd speler aan/uitzet. Voorbeeld: Marantz sr4300 versterker, hierbij werkt de powerknop bijv. wel, maar de 4punts toets werkt alleen omhoog/omlaag.

Controleer ook nog even goed of de sensor goed is aangesloten, of werkte hij wel als je de harmony op Barthelme instelt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De sensor zit goed aangesloten, want hij reageert inderdaad wel op de AB als deze in is gesteld op de chromoflex.

Met de powerknop durf ik eigenlijk niet te zeggen, omdat de harmony dan zelf gaat bepalen welke apparaten allemaal uitgeschakeld moeten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anthor
  • Niet online
Ik ben weer een stapje verder met mijn DMX moodlight project.
Ik heb nu 10 ontvangers af, en dit is een kort filmpje (+/- 2,5 mb) dat een beetje een idee geeft van wat ze kunnen:
http://www.scrap.cistron.nl/GoT/ScrapDMX-10strips.avi
De strips worden aangestuurd door DMX400, de ingebouwde chaser in freestyler.

Nu nog een goede manier verzinnen om alles op te hangen.

Ik heb ook al een rudimentaire DMX zender gemaakt met een atmega88, maar die spoelt nu alleen nog maar de waardes 0-255 door alle kanalen heen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virus.elektro

virus.elektro

ziet er goed uit. zo maar weer eens verder gaan aan de mijne. hardware ligt een beetje stil. software lukt aardig inmiddels. eind vorige week was ik klaar met het zelf compileren van een stuk c code. heb een app note van atmel over i2c met de USI omgezet naar assembly. de slave code is nu af. zo maar eens beginnen aan de master code.

vervolgens weer even geduld hebben tot de spullen uit china er zijn. zodat ik een opzet kan maken voor de nieuwe master print. op dit moment kan ik mijn usb-winamp-comcontrol tijdelijk als aansturing programmeren maar dat is niet echt de bedoeling van die print. want dan kan ik de muziek niet meer bedienen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anthor
  • Niet online
Ik ben ook nog even bezig geweest met mijn DMX -> servo controller.
Http://www.scrap.cistron.nl/GoT/ScrapDMX-servos.avi

Het filmpje is niet al te best (het geluid van m'n geconverteerde filmpje loopt aan het eind nogal achter)

Ik heb geen serieuse plannen met servo's, maar eigen scanners/movingheads maken voor in m'n woonkamer is ook wel een grappig idee :)
Pagina: 1 2 3 4 Laatste