[OSX] 10.5.3 update is er! Wat zijn jouw ervaringen?

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 15.305 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Anoniem: 37864 schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 11:36:
[...]

Wel grappig dat onder OSX bijna alle GUI tools ook een command line equivalent hebben...
Inderdaad. Kijk dus ook eens naar het 'softwareupdate' commando ;)

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoTyce
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

GoTyce

B S U R

Appeltje + H (hide) doet het bij mij soms niet meer. Al gehad bij verschillende programma's.

[ Voor 27% gewijzigd door GoTyce op 30-05-2008 12:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 08:33
froggie schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 11:32:
[...]

Hier hetzelfde verhaal. iSync even vanuit Application naar de dock slepen fixt het probleem. Daarna kan ik weer het sync icoontje in de menu bar gebruiken. Wazig.
Het trucje met de dock werkte bij mij niet. Wat wel hielp was het verplaatsen van iSync naar m'n desktop en daarna weer terug naar de Applications map. Vreemd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 134756

mijn nuttige bijdrage:

ik heb er nog geen zak van gemerkt dat ik een update heb binnengehaald

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 110321

Maartenvs schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 00:05:
[...]

Vaag dan want hier werkt het nog perfect. Ik haal wel enkel de post op, dus niet syncen. Mijn account is wel van voor 1998 dus misschien dat het daaraan ligt.

Verder lijken sommige dingen na de update sneller en vloeiender. Maar ligt deels ook aan mijn hd vermoed ik. Die haalt in benchmarks maar 50% van de gemiddelde score (verder geen problemen mee)
Die van mij is rond 1998-99 maar hij heeft het bij mij begeven. Kan alleen nog mail sturen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13:43

4POX

Everybody is wired

Ik heb in de change log niets zien staan over de Grafische kaart error die op de nieuwe MBP voorkwam. Bij mij hing de machine regelmatig als ik een groot aantal fotoºs ging bekijken met quicklook. Dan hing de hele machine en na de restart puilde de console uit met fouten.

Er is zelf een topic over Ç [MBP] Front Row bevriest: Graphics channel exception

Is deze fout in 10.5.3 opgelost ? Dat is het enige waar ik last van heb met mijn 10.5.2

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-05 06:23

Mon

Het lijkt erop dat sinds de update internet delen niet meer werkt. De client krijgt wel een ip, dns lijkt te werken maar ssh/http/ftp niets werkt.
Ik deel internet van Airport naar m'n lan, iemand anders die dit herkent of misschien wil proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Licko
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 06-06 16:18

Licko

ZVDK

bij mij werken spaces niet meer nadat ik m opnieuw makker maak. dit is niet altijd het geval, maar het gebeurt vaak genoeg (te vaak).
wanneer ik dan in de prefs van spaces en expose de spaces-functie een paar keer aan en uit vink werkt alles opeens weer.

iemand een oplossing?

Hier komt binnenkort een overzicht van alle dure apparatuur die ik thuis heb staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vhond
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Anoniem: 140651 schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 11:20:
[...]

je moet -althans bij mij dan- een user profile aanmaken. vervolgens kan je hierin alles instellen. Moet wel zeggen dat 802.1x auth. een stuk verbeterd is :D eerst werkte het vaak niet, en nu eigenlijk elke keer prima ! Ik ben tot nu toe erg tevreden met de update :)
Dat stemt optimistisch
:9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 07-06 15:55

Tjebakka

PSN: Currahee_Ross

komt niet door, maar wel na de update: een dooie pixel. Ik zie m vreemd genoeg niet als ik iets hoger dan t scherm zit :)

If it aint fixed, it's broken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkere Loempia
  • Laatst online: 05-03 21:33
Ik heb net geupdate, lijkt allemaal prima. Ik heb wel opeens een probleem en weet niet of het met de update te maken heeft. Ik kan screensavers niet meer installeren. Gisteren had ik er toevallig nog 1 opgezet, ging prima. Vandaag na de update wilde ik deze erop gooien, maar kreeg een error message. Ook nog een andere geprobeerd en exact dezelfde error. Iemand toevallig ook eenzelfde probleem?

Afbeeldingslocatie: http://img77.imageshack.us/img77/7910/screensaverfoutel7.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 01-03 22:15
DaannO schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 12:48:
Iemand problemen met 10.5.3 om zijn pda als modem te gebruiken? Hij wil wel connecten maar de verbinding wordt niet door gezet oid :?
Inmiddels de eerste, erg vervelende welteverstaan, bug ontdekt in 1.5.3. Het gebruik maken van een telefoon modem voor internet wil niet in OSX. Hij verbind netjes als je aangeeft "connect with network" onder het BT menu, de telefoon geeft dan ook aan dat er een verbinding is (shared internet connection) echter OSX doet er verder niks mee en geeft de verbinding niet door.

Heb even bootcamp met Vista opgestart om te kijken of het daar nog steeds wel onder werkt en dat doet het gewoon. Erg vervelend dit :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

DaannO schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 23:53:
[...]

Inmiddels de eerste, erg vervelende welteverstaan, bug ontdekt in 1.5.3. Het gebruik maken van een telefoon modem voor internet wil niet in OSX. Hij verbind netjes als je aangeeft "connect with network" onder het BT menu, de telefoon geeft dan ook aan dat er een verbinding is (shared internet connection) echter OSX doet er verder niks mee en geeft de verbinding niet door.

Heb even bootcamp met Vista opgestart om te kijken of het daar nog steeds wel onder werkt en dat doet het gewoon. Erg vervelend dit :(
Dat werkt bij mij gewoon prima hoor. (Siemens CX75).

Franssie: Intel ja. Maar dat mag niet uitmaken op zich.

[ Voor 4% gewijzigd door CyBeR op 31-05-2008 00:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

DaannO schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 23:53:
[...]

damn, dit was eerder -dacht ik- door DaannO in "[OSX] 10.5.3 update is er! Wat zijn jouw..." ook al gepost in dit topic. ik heb mijn laptop al ge-update dus daar gaat mijn BT access point (N95) als ik reis ben voorlopig.
Heb je dit gemeld bij apple?

//edit @Daanno en ik maar zoeken naar je post ;)

@daanno & cyber: beiden intel? Ik loop nog op ppc, als dat wat zou kunnen uitmaken maar mijn phone is toch ter reparatie.

[ Voor 13% gewijzigd door franssie op 31-05-2008 00:47 . Reden: p=g +spatie ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
CyBeR schreef op zaterdag 31 mei 2008 @ 00:01:
[...]

Dat werkt bij mij gewoon prima hoor. (Siemens CX75).
Apart, ik heb het met mijn WM pda uitvoerig getest en voor de update nooit problemen gehad. Na de update dus niet meer gelukt en in Bootcamp in Vista wel gelukt. Hieruit moet ik toch concluderen dat t aan OSX ligt :X

Idd, intel MBP Santa Rosa :)

[ Voor 3% gewijzigd door DaannO op 31-05-2008 00:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 252362

Ik heb sinds 10.5.3 last van uitval van mijn internetverbinding via WiFi. Voor de update nooit last van gehad en ik heb niks veranderd aan mijn instellingen. Best irritant, lees op fora dat er meer mensen zijn met dit probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-06 19:59

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Hier nog geen echte bugs gevonden. Heb 10.5.3 nu draaien op een Mini (C2D 1.83 - 2GB), MacBook (C2D 2.2 - 4GB - X3100) en een MacBook Pro (C2D 2.4 - 4GB - 8600m GT 256MB) en alles wil nog steeds prima.

Op 1 ding na ;)

Urban Terror loopt voor geen meter meer. Waar ik onder 10.5.2 1920x1200 high detail prima kon draaien (>100fps) kom ik nu nauwelijks boven de 30fps uit. Andere games lopen nog wel soepel (zelfs iets beter nog dan voorheen). De sloppy performance van de OSX interface is ook verdwenen. De effecten en het Dock gaan weer snappy :)

Launching containers into space

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
DaannO schreef op zaterdag 31 mei 2008 @ 00:09:
[...]

Apart, ik heb het met mijn WM pda uitvoerig getest en voor de update nooit problemen gehad. Na de update dus niet meer gelukt en in Bootcamp in Vista wel gelukt. Hieruit moet ik toch concluderen dat t aan OSX ligt :X
Ik heb het net getest met mijn E61 en ook onder 10.5.3 werkt het gewoon perfect. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
Airwolf schreef op zaterdag 31 mei 2008 @ 09:10:
[...]

Ik heb het net getest met mijn E61 en ook onder 10.5.3 werkt het gewoon perfect. :)
Hmmm, ok. Iemand al met een Windows Mobile toestel getest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digistorm
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-05 11:57

Digistorm

tenax moderator pomorum

Bij mij werkt de Nokia E51 ook prima, ik moest vreemd genoeg wel opnieuw de telefoon configureren via de bluetooth voorkeuren. Maar dat wijst zichzelf dus is geen onoverkomelijk probleem.

Unum systema ad eos omnes regendos... | Macbook Pro 15" hi-res - Core i7 2635QM (2 GHz) / 8 GB / 160 GB SSD / Radeon 6490M | iPhone 3GS 16GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:19

breinonline

Are you afraid to be known?

PM G5 hier (en Nokia E51). Alles werkt nog zoals het was, geen nieuwe problemen tegengekomen :)

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 175360

Ik zit vast in een log-in loop, ik heb mijn computer afgesloten tijdens de update. Ik heb echt al veel geprobeerd, maar niets werkt; safe boot niet, single-user mode niet, nram resetten niet, ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Anoniem: 175360 schreef op zaterdag 31 mei 2008 @ 13:48:
Ik zit vast in een log-in loop, ik heb mijn computer afgesloten tijdens de update. Ik heb echt al veel geprobeerd, maar niets werkt; safe boot niet, single-user mode niet, nram resetten niet, ...
Crosspost :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weeraanmelden
  • Laatst online: 21-05 20:55

weeraanmelden

Opnieuw opstarten...

Mijn remote van mijn iMac werkt niet meer goed.
Zowel mijn iMac Remote als mijn MacBook Remote doen het niet meer op mijn iMac.
Ik kan klikken wat ik wil, maar zo'n 10 minuten laten ga 'ie alle commando's alsnog uitvoeren.
Met een minuut pauze er tussen door |:(
En ik had een keer of 10 geklikt ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weijl
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Anoniem: 134756 schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 13:25:
mijn nuttige bijdrage:

ik heb er nog geen zak van gemerkt dat ik een update heb binnengehaald
Same here, nog niets van gemerkt eik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-06 13:08

chem

Reist de wereld rond

Whieee schreef op zaterdag 31 mei 2008 @ 00:56:
Hier nog geen echte bugs gevonden. Heb 10.5.3 nu draaien op een Mini (C2D 1.83 - 2GB), MacBook (C2D 2.2 - 4GB - X3100) en een MacBook Pro (C2D 2.4 - 4GB - 8600m GT 256MB) en alles wil nog steeds prima.

Op 1 ding na ;)

Urban Terror loopt voor geen meter meer. Waar ik onder 10.5.2 1920x1200 high detail prima kon draaien (>100fps) kom ik nu nauwelijks boven de 30fps uit. Andere games lopen nog wel soepel (zelfs iets beter nog dan voorheen). De sloppy performance van de OSX interface is ook verdwenen. De effecten en het Dock gaan weer snappy :)
Niet dat je er veel aan hebt, maar na de 10.5.3 installatie op m'n iMac 24" is er niks aan URT performance veranderd, het speelt nog steeds als een tierelier op 1920x1200.

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serenity
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14-01-2023
Installatie ging prima. Daarna voor 't idee gereset, toen kreeg ik een zwart scherm. Uit- en weer aangezet, en sinds dien doet alles 't prima. Merk eigenlijk geen verschil, niet positief of negatief...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badflower
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 30-03 14:10
Op een Macbook 2nd edition tot nu toe volgende problemen:

- firefox 3 veel trager geworden, zowel met opstarten als tijdens gebruik
- health van mijn accu gedropped van 99% naar 70%. Heeft iemand anders dit ook?
- time machine is z'n instellingen kwijt (dat had ik bij upgrade naar 10.5.1 en 10.5.2 niet). Dus dat is balen.

Wel lijkt opstarttijd verkort te zijn.

Verder eigenlijk een weinig interessante update (bij 10.5.1/2 kwamen er nog nieuwe functie e.d. bij) Eigenlijk meer een grote bugfix / service pack.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

chem schreef op zaterdag 31 mei 2008 @ 16:03:
[...]

Niet dat je er veel aan hebt, maar na de 10.5.3 installatie op m'n iMac 24" is er niks aan URT performance veranderd, het speelt nog steeds als een tierelier op 1920x1200.
Wat voor iMac is dat? Of liever: wat voor GPU? :P Want het kan natuurlijk best zo zijn dat het een bug is icm de nieuwe nVidia driver, en dat je er met de ATi driver geen last van hebt :) Ik heb ook wat zitten googlen en ik ben in ieder geval niet de enige met het probleem ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Whieee op 31-05-2008 18:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 32623

Tjoekbezoer schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 09:13:
[...]

Dat is deze keer volgens mij niet het geval. Bij mij lijkt het nog prima te werken na de update.
Thanx. Geen probleem inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aiolos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
badflower schreef op zaterdag 31 mei 2008 @ 17:48:
Op een Macbook 2nd edition tot nu toe volgende problemen:

- firefox 3 veel trager geworden, zowel met opstarten als tijdens gebruik
- health van mijn accu gedropped van 99% naar 70%. Heeft iemand anders dit ook?
- time machine is z'n instellingen kwijt (dat had ik bij upgrade naar 10.5.1 en 10.5.2 niet). Dus dat is balen.

Wel lijkt opstarttijd verkort te zijn.
De health van mijn nov2007 MacBook is opeens ook van 100% naar 93% gesprongen, ik wil deze week nog eens gaan calibreren, eens kijken wat er dan gebeurt. Overigens heb ik ook al eens gehad dat er plotseling 70% stond, maar dat 'probleem' lijkt nu niet het geval.

Time Machine heb ik nog niet gebruikt, ben namelijk nog niet thuis geweest. Heb je TimeMachine via netwerk of via een externe hdd?
Firefox gebruik ik vrijwel niet, dus mijn ervaring over snelheden daarmee is ook nul.

Grote problemen heb ik dus niet.

Stuur me een PM voor Wemos D1 shields voor het uitlezen van slimme meters, modbus apparaten of het aansturen van Itho mechanische ventilatie en wtw (zie ook V&A: https://tweakers.net/aanbod/user/47321/)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Weet iemand hoe ik terug kan van 10.5.3 naar 10.5.2? Ik heb namelijk bij 10.5.3 problemen met mijn WiFi verbinding die steeds uitvalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13:45
Nee. Gelijk 1 van de grootste nadelen van OSX. Geen rollback.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Als je Time Machine gebruikt (en volledige back-ups laat maken) kan het wel.

[ Voor 29% gewijzigd door Frietsaus op 31-05-2008 23:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Frietsaus schreef op zaterdag 31 mei 2008 @ 23:10:
Ja dat is mogelijk, alleen ben je alle data kwijt tot 28 mei. Dan maar wachten op 10.5.4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
Frietsaus schreef op zaterdag 31 mei 2008 @ 23:10:
Hoe dan? Kan je in time machine ergens aanklikken dat je bestand 10.5.2 terug wil hebben :?

Herinstallatie en daarna data uit TM trekken kan wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digistorm

Digistorm

tenax moderator pomorum

Je kan met de installatie DVD van Leopard zeggen dat je een TimeMachine back-up terug wilt zetten. Je kan dan ook zeggen welke. Natuurlijk staat het versienummer er niet bij, maar als je weet wanneer je de update gedaan hebt kies je natuurlijk gewoon die back-up die daar net voor is gemaakt.

Unum systema ad eos omnes regendos... | Macbook Pro 15" hi-res - Core i7 2635QM (2 GHz) / 8 GB / 160 GB SSD / Radeon 6490M | iPhone 3GS 16GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
Zonder te herinstalleren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 232049

ik heb het idee dat de coverflow van iTunes & Exposé iets sneller/minder schokkerig is. Klein voordeeltje dus dat ik mezelf maar voor hou...

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 232049 op 31-05-2008 23:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serenity
Nog een uitgebreid verhaal over Spaces in 10.5.0-10.5.2 en de vernieuwingen in 10.5.3:

http://daringfireball.net/2008/05/spaces

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimDJ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11:55
weeraanmelden schreef op zaterdag 31 mei 2008 @ 15:58:
Mijn remote van mijn iMac werkt niet meer goed.
Zowel mijn iMac Remote als mijn MacBook Remote doen het niet meer op mijn iMac.
Ik kan klikken wat ik wil, maar zo'n 10 minuten laten ga 'ie alle commando's alsnog uitvoeren.
Met een minuut pauze er tussen door |:(
En ik had een keer of 10 geklikt ...
Blijkbaar toch wat geupdate in remote code. Bij mij doet iet het nu juist weer wel goed

Freelance Drupal Developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
Correct en tevens juist. Ik heb al meerdere malen een compleet systeem teruggezet mbv. de installatie dvd vanaf mijn Time Machine schijf zonder een complete herinstallatie. Toen ik dat deed stond het versienummer er overigens gewoon netjes achter vermeld.

Voor de zekerheid even je bestanden back-uppen die je op de schijf hebt gezet na de laatste 10.5.2 back-up.

[ Voor 30% gewijzigd door Frietsaus op 01-06-2008 11:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 41365

Update 5.3 uitgevoerd en geen enkel probleem. Ik merk er aanvankelijk niets van. Wel sluit OS X nu niet meer af.

Ik sluit alle apps, netjes zoals het hoort mac os afsluiten, dock zakt weg en vervolgens blijft het achtergrondplaatje in beeld met het rondje van "afsluiten" dat maar blijft draaien. Zelf na een nacht draaide het dingetje nog. Alleen resetten is dan nog mogelijk. En het gekke is; hetstarten van mac os is geen enkel probleem.

Macbook, wit, sept. 2007. Mac OS 10.5.3 .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 35475

Ik heb alleen maar gezeik gehad toen ik had geupdate naar 10.5.3. Gelijk bij het opstarten van de zojuiste geupdate macbook ging mijn cpu al heel snel naar 70 graden (en daar bleef ie dan ook) waardoor de fans niet achter konden blijven.

Ik heb toen de macbook 1 uur aangelaten in een ruimte van 15 graden, maar ding wou niet kouder worden. Aan de processen lag het niet, want geen enkel proces kwam boven de 5%. Sterker nog, ik had mijn macbook opgestart en 'laten staan' op het scherm waar je kan kiezen tussen meerdere boot-devices (alt-knoppie ingedrukt houden). En ook daar ging het ding binnen 4min. een boeing 747 nadoen.

Anyway, ik dus 10.5.2 terug gezet en alles was weer perfect. Echter had ik na de update naar 10.5.3 ook diverse apps geinstalleerd en dat wou ik uitrulen, dus ik weer updaten :P

Und ja hoor; weer hetzelfde gezeik. Na een leuk gesprek op #apple (hi guys :w ) heb ik uit wanhoop PRAM/NVRAM gereset. Na die reset waren alle problemen opgelost. Had werkelijkwaar even een WTF-moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Is het gebruikelijk dat dit soort problemen tussentijds gepatched worden of moeten we wachten op 10.5.4?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 97369

Nog steeds geen Bluetooth-verbinding mogelijk tussen Nokia N73 (Symbian OS) en Mac OS X. Bah.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Anoniem: 35475 schreef op zondag 01 juni 2008 @ 15:24:
Sterker nog, ik had mijn macbook opgestart en 'laten staan' op het scherm waar je kan kiezen tussen meerdere boot-devices (alt-knoppie ingedrukt houden). En ook daar ging het ding binnen 4min. een boeing 747 nadoen.
Voor de volledigheid-- dat is normaal. Op dat moment draait de software in 't OS die de fans reguleert niet, en bij gebrek daaraan gaat de hardware voor de zekerheid maar gewoon op volle toeren blazen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coretx
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-05 21:04
lowfi schreef op zaterdag 31 mei 2008 @ 22:50:
Nee. Gelijk 1 van de grootste nadelen van OSX. Geen rollback.
Ga eens ff ergens anders je FUD verspreiden of stel gewoon dat je iets niet weet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
Ja of je leest het hele topic en ziet dat ik al verbeterd ben? Schop na?

Voor leopard was het zonder archive and install niet mogelijk terug te gaan naar een oudere versie. Dat is geen rollback.

blaat :Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xx77qq
  • Niet online
Zojuist mijn eerste harde vastloper gehad (in bijna 2 jaar tijd). Macbook was dichtgeklapt (in suspend), ik plug er mijn iPod Nano aan, doe na een tijdje de macbook open en meteen een grijs overlay met daarin de tekst dat ik de power knop 4 seconde ingedrukt moet houden om het systeem te resetten.
Voor de rest een prima update, het voelt wat sneller aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 263759

Na de update zwarte rouwranden om vensters en buttons in bijna alle applicaties. Zeer storend! :?
Suggesties welkom!

Powerbook alu G4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Anoniem: 263759 schreef op maandag 02 juni 2008 @ 00:37:
Na de update zwarte rouwranden om vensters en buttons in bijna alle applicaties. Zeer storend! :?
Suggesties welkom!

Powerbook alu G4
Sysprefs -> Universal Access -> VoiceOver uitzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12:43

alienfruit

the alien you never expected

Spaces UI glitches zijn nog steeds niet opgelost. Bugs melden heeft blijkbaar geen zin :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 263759

CyBeR schreef op maandag 02 juni 2008 @ 00:55:
[...]

Sysprefs -> Universal Access -> VoiceOver uitzetten.
Bedankt! Dat was het idd, ik was al bang dat ik op een volgende update moest gaan wachten _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
alienfruit schreef op maandag 02 juni 2008 @ 01:20:
Spaces UI glitches zijn nog steeds niet opgelost. Bugs melden heeft blijkbaar geen zin :|
Bugs melden heeft zeker zin, gewoon blijven doen. Alleen zijn er andere bugs die voorrang hebben. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FerdiV
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 26-05 07:02
Ik heb (volgens mij) sinds de update een enorm slechte draadloze verbinding. Het duurt nu echt 5 minuten voordat ik een webpagina zie. Op mijn iPod Touch lijkt het nog wel gewoon normaal te werken. Ook zie ik in de menu balk dat Airport steeds een andere sterkte heeft. Dan heeft hij perfecte verbinding, dan heel klein beetje, dan er tussenin... Heel vreemd. Het viel me ook op dat als ik Airport uitzet en daarna weer aan dan heb ik goede verbinding voor enkele seconden.

Iemand een idee?

Mijn broertje heeft laatst wat aan de porten van ons modem lopen klooien maar heb het idee dat het niet daar door komt.

UPDATE: Ik zie dit continue in mijn console staan:

Jun 2 11:30:01 ferdi-verbeeks-imac kernel[0]: AirPort: Roam (Beacons Lost)
Jun 2 11:30:31: --- last message repeated 5 times ---
Jun 2 11:30:33 ferdi-verbeeks-imac kernel[0]: AirPort: Roam (Beacons Lost)
Jun 2 11:31:03: --- last message repeated 2 times ---
Jun 2 11:31:31 ferdi-verbeeks-imac kernel[0]: AirPort: Roam (Beacons Lost)
Jun 2 11:32:01: --- last message repeated 4 times ---
Jun 2 11:32:08 ferdi-verbeeks-imac kernel[0]: AirPort: Roam (Beacons Lost)

[ Voor 30% gewijzigd door FerdiV op 02-06-2008 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serenity
Op willekeurige tijden schiet de temperatuur van de CPU nu steeds omhoog naar de 65 graden. Draaien op dat moment alleen wat simpele programma's, en niets anders dan ervoor of erna. Ook bij de Activity Monitor weinig bijzonders gezien. Na wat geloei is de temperatuur weer normaal, en dan een tijdje later weer 't zelfde... (2007 C2D MacBook)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 07-06 14:58
Serenity schreef op maandag 02 juni 2008 @ 11:00:
Op willekeurige tijden schiet de temperatuur van de CPU nu steeds omhoog naar de 65 graden. Draaien op dat moment alleen wat simpele programma's, en niets anders dan ervoor of erna. Ook bij de Activity Monitor weinig bijzonders gezien. Na wat geloei is de temperatuur weer normaal, en dan een tijdje later weer 't zelfde... (2007 C2D MacBook)
Ook gemerkt da de machine warmer wordt dan normaall . Mischien verbeeld ik het me.. Zal dat iig even in de gaten houden.

A Soldiers manual and a pair of boots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoelJewel
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-06 16:31
M'n MBP (Early 2008)wordt ook warm (70 graden; lijkt me aan de hoge kant...), ook als ik voor mij gevoel geen zware programma's draai (safari). Maar heb niet 't idee dat het door de update is verergerd (was daarvoor ook al warm).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FerdiV
Vind het zwaar zuigen dat ik nog steeds zo veel problemen met de wireless verbinding heb. Zijn er meer mensen met dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nadroJ
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 06-06 21:58
Gisteren wilde in inloggen bij een vriendin van me (WPA nog wat key). Had de key ingevoerd en ok/inloggen/aanmelden geklikt en kreeg toen verbinding (vier volle golven). Toen ie klaar was met inloggen viel de verbinding weer weg. Kon op geen enkele mogelijke manier op t netwerk komen. Heel vreemd was dat. Ik weet niet of dat aan 10.5.3 lag, want heb het daar niet eerder geprobeerd, maar ik heb met inloggen (wep/wpa) nooit eerder problemen gehad.

Sowieso schrijf je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 171716

Heb een raar verschijnsel met Traktor Dj Studio 3.3, als ik het programma open verspringt de hele tijd de layout van de applicatie, dit blijft totdat je de applicatie stopt zo doorgaan.. heeft iemand hier al ervaring mee en of een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

Bugs melden heeft zeker zin, gewoon blijven doen. Alleen zijn er andere bugs die voorrang hebben. ;)
Waarom niet eerst Spaces bugs oplossen ipv. nieuwe te implementeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 210991

Parallels Desktop werkt niet meer goed. Flikkerend beeld en uit bericht bij parallels lijkt dit toch echt aan de nieuwe versie van OSX te liggen. http://forum.parallels.com/showthread.php?t=21247.
Hoop dat er snel een update van Parallels of Apple komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjeee
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Mijn Macbook Air heeft sinds de 10.5.3 update veel langer nodig om te verbinden met een WiFi netwerk, voor de rest is er niet veel anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander_cw
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19-01-2022
Hier ook wifi-problemen!

http://www.flickr.com/photos/sanderd777/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 41365

Anoniem: 41365 schreef op zondag 01 juni 2008 @ 13:16:
Update 5.3 uitgevoerd en geen enkel probleem. Ik merk er aanvankelijk niets van. Wel sluit OS X nu niet meer af.

Macbook, wit, sept. 2007. Mac OS 10.5.3 .
Weinig reacties hierop, maar verderop hebben veel mensen last van het "niet af willen sluiten-probleem".

De oplossing staat in elk geval hier:

Solved with this software: http://cobranail.googlepages.com/poweroff_fix.zip -
Taken from this page : http://forum.insanelymac....pic=107556&st=20&start=20 .

Hiervandaan: http://discussions.apple.com/thread.jspa?messageID=7295372

Werkte bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maartenvs
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 04-06 19:26

Maartenvs

For Sale

Ik draai hier Parallels 3.0 build 5582 en heb gelukkig geen problemen met flikkerende beelden. Had vandaag alleen het probleem dat al het geheugen werd gebruikt door parallels 2,66GB van de 3 had hij in gebruikt. Zelfs saven in Excel was niet meer mogelijk (out of memory error gevolgd door crash).
Verder deze ervaring als de post boven mij. Vaak vergeet hij nu mijn SSID of het duurt meer dan 10 sec om verbinding te leggen, waar dat eerst 3 max was. Het goede nieuws is dat mijn dock wel sneller en vloeiender lijkt, maar kan ook gevoel zijn.

@hierboven, wat voor wijzigingen maakt dat programma? Ik ben geen programmeur maar als ik het zo lees heeft het te maken met een van de cores die niet stopt?

[ Voor 12% gewijzigd door Maartenvs op 02-06-2008 18:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zelfde hier, al ligt het bij mij waarschijnlijk aan de locatie. Ik had met 10.5.2 op diezelfde plek nooit last van wegvallers, alleen nu echt constant verzwakking van de verbinding. Vandaag kwam ik erachter dat op school en in de woonkamer de verbinding gewoon constant goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
Anoniem: 210991 schreef op maandag 02 juni 2008 @ 14:27:
Parallels Desktop werkt niet meer goed. Flikkerend beeld en uit bericht bij parallels lijkt dit toch echt aan de nieuwe versie van OSX te liggen. http://forum.parallels.com/showthread.php?t=21247.
Hoop dat er snel een update van Parallels of Apple komt.
Het is elke keer wel wat met Parallels, mijn Parallels 2.5 (gekocht in feb 2007) is in Leopard totaal niet meer bruikbaar, beetje jammer want ik heb er nog geen jaar plezier van gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digistorm

Digistorm

tenax moderator pomorum

Hm, bij mij doet Parallels het anders uitstekend, ook in 10.5.3, en het heeft ook altijd goed gewerkt. Wat een generalisaties allemaal weer ;) Soms lijkt het wel of ik de enige Mac gebruiker ben die tevreden is met zijn meuk. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
Ja nu je het zegt, ik heb hem net even geïnstalleerd en Parallels 2.5 build 3224 doet het weer in Leopard 10.5.3, al gaf Windows XP nog wel een vage error tijdens het installeren. In 10.5.2 was deze build echt niet bruikbaar...

[ Voor 31% gewijzigd door Frietsaus op 02-06-2008 19:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeldude
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23-09-2024
Gaat prima hier, ik had hiervoor net een buggje met illustrator die de boel plat gooide als ik ook maar aan de strok size kwam, en dan blijkt nu weg te zijn. ik weet niet of het door de update komt ? maar ik is happy :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• besmart
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 05-10-2015

besmart

fanta share the fun

10.5.3 heeft major problems met combinatie van Adobe Creative Suite. En volgens het apple forum ook met andere pakketten.
Het probleem is, dat als je bestanden gebruikt die op een server staan.
Na het wijzigen van het bestand het overschreven wordt, dan wordt het bestand niet goed opgeslagen en is het dus corrupt! Door het op te slaan als "Opslaan Als" wil het wel goed gaan.

Kwam hier zelf vrijdag op me werk achter. Was gescande beelden aan het bewerken en die wilde ik weer importeren in indesign. Maar daar zaten zwarte balken in.

Tot op heden is er nog geen oplossing voor dit grote probleem.

BeSmart! Everything goes well | photographs by Canon EOS 5D - Canon L 24-70 USM - Canon 70-300 USM IS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 107298

Mijn iTunes is volledig de mist in gegaan. Nu was'k blijkbaar niet de enige. Na volledig verwijderen en een nieuwe install was wél alles weer oké :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ncodr
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 06-06 19:30
besmart schreef op maandag 02 juni 2008 @ 23:14:
10.5.3 heeft major problems met combinatie van Adobe Creative Suite. En volgens het apple forum ook met andere pakketten.
Inderdaad, het bewaren van een .PSD file vanuit Photoshop (CS2 of CS3 bv) op een OSX server, verbonden via AFP geeft dikwijls (niet altijd) een corrupt bestand. Enige 'oplossing' is lokaal bewaren en bestand dan naar de server copieeren. Of Version Cue beginnen gebruiken (ben daar niet zo'n fan van).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:56

Exirion

Gadgetfetisjist

Anoniem: 107298 schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 09:10:
Mijn iTunes is volledig de mist in gegaan. Nu was'k blijkbaar niet de enige. Na volledig verwijderen en een nieuwe install was wél alles weer oké :)
Doet een beetje aan Windows denken... :|

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErrieR
  • Laatst online: 21-05 09:50
Mijn wifi problemen met 802.11n (20" iMac C2D nov. 2006) zijn opgelost. Ik hoef nu niet meer wide channels uit te schakelen voor hogere doorvoer, wat ik eerst wel moest doen voor een stabiele verbinding.
Verder merk ik geen verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

Ik kan trouwens CS3 niet installeren na dat 10.5.3 is geïnstalleerd. Hebben jullie daar ook last van? Bij knalt de installer er uit :( Lekker getest door Apple :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91034

Serenity schreef op maandag 02 juni 2008 @ 11:00:
Hier ook plotseling opstijgende straaljagers uit de laptop. Terwijl ik niets bijzonders doe. Had ie daarvoor nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 151407

heb mijn mac kunnen reinstallen na het updaten van 10.5.2 naar 10.5.3
alles liep niet meer zoals het hoorde, trager, vage usb overcurrent meldingen e.d
reinstalled naar 10.5.2 en alles loopt weer vlekkeloos.

tevens dat contact syncen met iphone in 10.5.3 werkte voor geen meter. denk dat je iphone firmware 2.0 nodig heb daarvoor.

[ Voor 23% gewijzigd door Anoniem: 151407 op 03-06-2008 12:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 03:02

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Hmm, schijnbaar zijn er nogal wat mensen met problemen, maar ik heb hier nergens last van.
Heb m'n MB bijgewerkt zonder problemen, en m'n Hackintosh ook, zelfs die heeft geen problemen met de nieuwe update.
Gewoon om even te melden dat het ook goed kan gaan. :P

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk
  • Niet online
hier ook vlekkeloos op een recente MBP, inclusief het gehele Adobe pakket.

moeilijk ontwaken uit slaapstand lijkt eindelijk te zijn opgelost. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vhond
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Datafeest schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 00:12:
Ik snap eigenlijk helemaal niks meer van de nieuwe 802.1X instellingen. In 10.5.0 werkte het simpelweg _niet_. In 10.5.1 en 10.5.2 scheen met te werken, maar met onacceptabele bijwerkingen (reconnecten werkte niet betrouwbaar), In 10.5.3 is het hele ding veranderd en moet je een keuze maken tussen "add user profile" "add login window profile" en "add system profile", waarvan nergens staat vermeld wat het verschil inhoud.
Zou het met deze versie op een of andere manier werkend te krijgen zijn met het hogeschool Windesheim netwerk? Gelukkig kan ik nu alsnog het netwerk op met de 802.1X tool uit Tiger, het enige nadeel is dat ik iedere keer handmatig op 'connect' moet klikken.
Bij mij ook nog steeds een probleem met eduroam 802.x verbinding (pizza wheel na apply-en...)
:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evil Hobbit
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08-11-2020
G-PHREAK schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 13:17:
hier ook vlekkeloos op een recente MBP, inclusief het gehele Adobe pakket.

moeilijk ontwaken uit slaapstand lijkt eindelijk te zijn opgelost. :)
Hier dezelfde ervaring. Alles vlekkeloos op een recente MBP maar dan met Final Cut Studio pakket. Geen slaapstand problemen meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 108939

Mijn wifi verbinding is ook wisselend. Dit was eerst niet het geval, maar misschien moet ik eerst mijn router uitzetten voor een dag. Dat ding staat alweer een half jaar non-stop aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online

ppl

besmart schreef op maandag 02 juni 2008 @ 23:14:
Het probleem is, dat als je bestanden gebruikt die op een server staan.
Na het wijzigen van het bestand het overschreven wordt, dan wordt het bestand niet goed opgeslagen en is het dus corrupt! Door het op te slaan als "Opslaan Als" wil het wel goed gaan.

Kwam hier zelf vrijdag op me werk achter. Was gescande beelden aan het bewerken en die wilde ik weer importeren in indesign. Maar daar zaten zwarte balken in.

Tot op heden is er nog geen oplossing voor dit grote probleem.
...en toen viel de switch dood neer en was er geen netwerkverbinding. Ineens alle files corrupt! Tot op heden is er nog geen oplossing voor dit grote probleem.

M.a.w.: als je files opent en bewerkt vanaf een networkshare dan vraag je om problemen. Ik snap sowieso niet waarom grafici vanaf een netwerkschijf werken qua files want dat lijkt me nogal traag als ik zie wat voor filesizes dat soort files wel niet hebben. Ook het enorme risico wat ze nemen op gebied van wijzigingen snap ik echt niet. Je doet iets in een file, das niet goed en dan moet je terug...hoe doen jullie dat? Ik kan me niets anders bedenken dan dat men maar weer van voor af aan moet beginnen en indien men een beetje mazzel heeft nog iets uit de backup kan terughalen (als de file die ochtend is gemaakt heb je pech). Als daar dan een collega aan heeft gewerkt die nu ziek is ben je dus helemaal goed de sjaak.

Buiten dat is het beleid van Adobe dat ze deze manier van werken niet ondersteunen dus een oplossing voor dat grote probleem gaat er ook niet komen in de vorm van een update. De oplossing gaat er wel komen door je een andere en betere werkwijze aan te leren die heel wat risico's op data verlies en productiviteitsverlies sterk reduceert of wegneemt. Adobe's officiele lezing is dat mensen maar de files van de server moeten kopieren, dan lokaal bewerken en daarna weer naar de server moeten kopieren. Je kunt uiteraard ook iets van versiebeheer gebruiken (subversion of iets dergelijks).
alienfruit schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 11:54:
Ik kan trouwens CS3 niet installeren na dat 10.5.3 is geïnstalleerd. Hebben jullie daar ook last van? Bij knalt de installer er uit :( Lekker getest door Apple :|
Mwoah, er zijn al tijden de nodige developerseeds die door Apple worden gereleased om juist dit soort dingen te kunnen testen. Als Adobe daar geen gebruik van maakt of nog niet is uitgetest en de applicatie crasht dan lijkt me dat geen schuld van Apple maar van Adobe. De vraag in deze is dus: is het de schuld van Apple of van Adobe dat er niet (goed genoeg) getest is?

[ Voor 12% gewijzigd door ppl op 03-06-2008 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Niet online
ppl schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 15:30:
[...]
M.a.w.: als je files opent en bewerkt vanaf een networkshare dan vraag je om problemen. Ik snap sowieso niet waarom grafici vanaf een netwerkschijf werken qua files want dat lijkt me nogal traag als ik zie wat voor filesizes dat soort files wel niet hebben. Ook het enorme risico wat ze nemen op gebied van wijzigingen snap ik echt niet. Je doet iets in een file, das niet goed en dan moet je terug...hoe doen jullie dat? Ik kan me niets anders bedenken dan dat men maar weer van voor af aan moet beginnen en indien men een beetje mazzel heeft nog iets uit de backup kan terughalen (als de file die ochtend is gemaakt heb je pech). Als daar dan een collega aan heeft gewerkt die nu ziek is ben je dus helemaal goed de sjaak.
Het idee van centraal opslaan is dat het beheer een stuk makkelijker valt te regelen, bijvoorbeeld door volledige automatische backups te laten maken. Met een gigabit netwerk is de performance niet zo'n probleem meestal.

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin_Br
  • Laatst online: 27-04 11:59
VNC werkt na de update niet meer. Mekkert over een certificaat of zoiets. Ik las op een ander forum dat meerdere mensen dit probleem hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online

ppl

Datafeest schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 16:55:
[...]

Het idee van centraal opslaan is dat het beheer een stuk makkelijker valt te regelen, bijvoorbeeld door volledige automatische backups te laten maken. Met een gigabit netwerk is de performance niet zo'n probleem meestal.
Het idee van centraal opslaan is dat je dat doet zodat je gegevens niet alleen centraal staan maar ook veilig staan. Daar is ook niks mis mee. Je kunt prima met versiebeheer werken in de vorm van subversion. Daarmee werk je lokaal en de changes die je doet submit je weer terug naar de centrale repository. Je werkt dus ook centraal. Het voordeel hiervan is dat wanneer je netwerk eruit pleurt je niks kwijt bent aan data. Als je domweg files vanaf een share opent en daarmee gaat werken juist wel en dan moet je maar hopen dat je file toevallig nog in de backup zit.

Niet iedereen heeft een gigabit netwerk liggen richting de clients en buiten dat gaat er nog wel wat meer data overheen dan 1 file. Je moet dus met heel wat meer dingen rekening houden en dan wordt zo'n gigabit netwerk ook traag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g4wx3
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 07-06 15:45
Macbook 2.4wit

vlekkeloos hier.

euh, transmission traag 10KB/s ..? Netwerk trager?

[ Voor 59% gewijzigd door g4wx3 op 03-06-2008 17:41 ]

http://www.softfocus.be/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07-06 09:47

zAo

GPLv2 Fanboy

Ik heb ook last van Wifi problemen. In mijn console krijg ik (net als FrediV) het volgende
code:
1
2
$ sudo dmesg | grep 'AirPort:  Roam (Beacons Lost)' | wc -l
62

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 222307

Ook ik heb last van loeiende ventilatoren (MacBook 1ste generatie). Vreselijk!!

Ik beschikking over twee MacBooks van hetzelfde type, op de een staat nog 10.5.2, Het vreemde is dat op de machine met het "oude" systeem de CPU heter wordt zonder dat de fan aanslaat!! Iemand een idee hoe je de ventilatoren softwarematig (met smcfancontrol kun je de snelheid alleen verhogen toch?) een beetje in de hand kunt houden?

Ik vind dit verrekte onhandig, werk veel op batterij en heb nu zo'n beetje anderhalf uur inplaats van zo'n 3 á 4 uur!! Heb toch echt geen zware progsels lopen (meestal alleen TextMate, Adium, Firefox 3 en iTunes voor de broodnodige achtergrondmuziek)

Hoop dat dit snel als bug wordt aangemerkt!

Update >>

Heb even een paar dingen getest. Het probleem van de veel te snel loeiende fan kan liggen aan het geinstalleerd hebben van smcfancontrol (die had ik). Ik heb even Fan Control van Lobotomo gedownload (hier te vinden). De fan springt nog wel vaker aan dan met 10.5.2, maar niet meer met 6500 rpm (ook al had ik smcfancontrol niet geopend!).

Uiteraard even smc met app delete van het systeem af gegooid.

[ Voor 24% gewijzigd door Anoniem: 222307 op 04-06-2008 02:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 258227

Klinkt allemaal niet zo goed wat hier gepost wordt. Ik heb geen verschil gemerkt na de update op mn MacBook. Maar goed, ik gebruik Mac nog niet zo lang, dus misschien merk ik het minder (ik werk tot nu toe alleen maar met progs als iwork, adium, azureus, ical, itunes)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-06 13:08

chem

Reist de wereld rond

Whieee schreef op zaterdag 31 mei 2008 @ 18:48:
[...]

Wat voor iMac is dat? Of liever: wat voor GPU? :P Want het kan natuurlijk best zo zijn dat het een bug is icm de nieuwe nVidia driver, en dat je er met de ATi driver geen last van hebt :) Ik heb ook wat zitten googlen en ik ben in ieder geval niet de enige met het probleem ;)
Het is de huidige 24" imac, dus een ATi Radeon HD 2600 :)

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FerdiV
zAo schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 18:23:
Ik heb ook last van Wifi problemen. In mijn console krijg ik (net als FrediV) het volgende
code:
1
2
$ sudo dmesg | grep 'AirPort:  Roam (Beacons Lost)' | wc -l
62
code:
1
Jun  4 19:08:11 ferdi-verbeeks-imac kernel[0]: AirPort:  Roam (Beacons Lost)

Jup, ik krijg precies dezelfde error. En dat dan echt regelmatig, om de minuut ofzo. Ik zit al een paar dagen op het Apple forum, veel mensen met het probleem, niemand met een oplossing.

http://discussions.apple.com/forum.jspa?forumID=1222

Wordt er wel een beetje gestoord van, wil weer gewoon op internet kunnen en niet af en toe... Mijn MacBook Air heeft er trouwens geen last van, de iMac dus wel en die heb ik pas 2 weken.

Als er veel mensen zijn met dit probleem hier op GoT dan kunnen we er misschien beter een topic voor maken?

[ Voor 12% gewijzigd door FerdiV op 04-06-2008 19:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prutsky
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:17
Ik heb ook Wifi problemen met mijn iBook. Al moet ik zeggen dat dit voor 10.5.3 ook al niet geheel vlekkeloos liep. Een tijdje gedacht dat het aan de AEBS lag...

Mijn verbinding valt weg. Als ik dan bij het airport symbool rechtboven kijk zie ik dat hij zoekende is, maar geen netwerk kan vinden. Als ik met Safari bezig ben valt de verbinding weg. Je kunt dan een wizzard starten om te troubleshooten. Some heeft hij wel, soms geen airport. Soms gaat spontaan het netwerk weer werken om even later weer spontaan te verdwijnen.
Erg irritant in ieder geval! Apparte topic lijkt mij zinvol!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FerdiV
Erwinh schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 08:10:
Ik heb ook Wifi problemen met mijn iBook. Al moet ik zeggen dat dit voor 10.5.3 ook al niet geheel vlekkeloos liep. Een tijdje gedacht dat het aan de AEBS lag...

Mijn verbinding valt weg. Als ik dan bij het airport symbool rechtboven kijk zie ik dat hij zoekende is, maar geen netwerk kan vinden. Als ik met Safari bezig ben valt de verbinding weg. Je kunt dan een wizzard starten om te troubleshooten. Some heeft hij wel, soms geen airport. Soms gaat spontaan het netwerk weer werken om even later weer spontaan te verdwijnen.
Erg irritant in ieder geval! Apparte topic lijkt mij zinvol!
Ok, gedaan :) De topic is hier te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G-Mono
  • Laatst online: 28-05 09:10
Pro Tools 7.4LE werkt ook niet meer na de update. 3x een black screen gehad :X Later nog een keer opgestart en na 15 a 20 min starte Pro Tools uit het niets opeens op. Daarna geen problemen meer gehad met Pro Tools. Er is op de digidesign site wel een plugin te vinden voor 10.5.3, maar die is nog niet getest. Als het goed is komt wel binnenkort de definitieve geteste versie....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g4wx3
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 07-06 15:45
Na mijn Netwerk prefs gister grondig onder handen te nemen werkt alles weer perfect.

Eerst rare symptonen dat firefox en safari wel op internet konden maar andere apps niet.

Ik moet verder wel zeggen dat de netwerk configuratie in OS X echt een schoolvoorbeeld is!
Configureren gaat echt fantastisch, en vereist slecht 4 kliks maximaal om instellingen te veranderen.

http://www.softfocus.be/

Pagina: 1 2 3 Laatste

Dit topic is gesloten.