[OSX] 10.5.3 update is er! Wat zijn jouw ervaringen?

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 15.304 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Je stelt zelf al dat het niets met de update te maken heeft, dus graag ontopic houden.

[ Voor 83% gewijzigd door Hoedje op 07-06-2008 12:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-06 13:08

chem

Reist de wereld rond

chem schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 09:58:
[...]

Het is de huidige 24" imac, dus een ATi Radeon HD 2600 :)
Misschien vind je hier iets tussen: http://www.xlr8yourmac.co...aphics_bugs.html#storytop

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 146737

Mijn MacBook uit voorjaar 2007 draait probleemloos. Adobe draait ook gewoon prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 07-06 15:55

Tjebakka

PSN: Currahee_Ross

Probleem met schermbeveiliging en bureaubladachtergrond.... :S Kan niet switchen want dan loopt systeemvoorkeuren vast.

If it aint fixed, it's broken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

na de update, met succes draaiend, zit ik er toch over te denken weer terug te gaan naar 10.4.x - het is allemaal net iets trager geworden met 10.5.x en deze update heeft zeker niet geholpen. jammer van het geld maar ach.
(op G4 draaiend)

[ Voor 3% gewijzigd door franssie op 08-06-2008 01:25 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Hmm...en weer geen fix voor DVD Player - je kan nog steeds geen DVD's afspelen op een externe drive. Deze bug zit al sinds 10.2 in OS X en nog steeds niet gefixed :(

Edit: externe USB/Firewire DVD speler bedoel ik dan, he :)

[ Voor 17% gewijzigd door Dreamvoid op 09-06-2008 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HJR
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-04 19:02

HJR

Dreamvoid schreef op maandag 09 juni 2008 @ 12:01:
Hmm...en weer geen fix voor DVD Player - je kan nog steeds geen DVD's afspelen op een externe drive. Deze bug zit al sinds 10.2 in OS X en nog steeds niet gefixed :(
ehmmm ik kan gewoon een video_ts folder afspelen op een netwerkschijf..... is toch ook 'extern' ?
je kunt toch bladeren naar de video_ts folder? en dan afspelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Derekb
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21-03-2024
Ik heb sinds de laatste dagen last van een cursor die soms plotseling verdwijnt. Dit gebeurt vooral nadat ik de screen saver uitschakel. Heb het idee dat dit probleem pas na de update naar 10.5.3 is ontstaan. Ik heb een Penryn Macbook Pro 2,4Ghz van een paar weken oud. Meer mensen die hier last van hebben en misschien een oplossing hebben gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13:45
Dat heb ik ook afentoe. Ik heb hotcorners aan staan. Als ik daar mijn muis naar toe beweeg om bv spaces te activeren komt de cursor weer terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• detee
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 23-03 21:39

detee

Try not, do or do not

Toch maar erop gewaagd en de update op mijn MBP 2.2 GHz met 4 Mb geïnstalleerd: alleen mijn M-Audio Audiophile firewire gaf opeens geen geluid meer, maar na herinstall en PRAM resetten deed ie het weer. Ik denk dat het aan een brakke driver ligt van M-Audio. Die was ook pas in mei gereleased na een jaar wachten. Verder probleemloze update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19-05 20:18

_Christiaan_

Master of SOG

Hmm als ik dit topic zo lees, is het eigenlijk gewoon vragen om problemen als je de update installeert?

Ik heb mijn MB'tje vandaag binnen gekregen met 10.5.2 erop, dus hij vraagt meteen om een update. Maar als ik alle verhalen hier zo lees dan wacht ik nog wel ff.

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tales
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 12:51
Niet bang zijn, zeker niet als hij net nieuw is, Ik heb geen problemen gehad met een nieuwe macbook en update etc. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jungian
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Jungian

>_<

Tales schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 23:21:
Niet bang zijn, zeker niet als hij net nieuw is, Ik heb geen problemen gehad met een nieuwe macbook en update etc. :)
++, 10.5.3 is sowieso de 802.1X heilige graal. M'n 802.1X-verbinding (eduroam) was op z'n zachtst gezegd "niet helemaal stabiel" met de voorgaande versies van Leopard, waarbij vooral het daadwerkelijk connecten een issue was. Bijkomend schoonheidsfoutje was het afsterven van Finder (lege, nutteloze desktop) bij het verkrijgen van een DHCP hostname of soms zelfs ook gewoon bij het openklappen van m'n MacBook (Quıcĸsıɩⅴεʀ-trigger ftw).

Nu ben ik voor zover ik weet issue-vrij. :D

0.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FerdiV
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 26-05 07:02
Fijn voor je dat je verbinding nu beter werkt! :)

Bij mij is het nog steeds niks met me Airport, op het Apple forum is er niemand met een oplossing :(

Wordt er gek van! Heb nu echt bijna niks meer aan mijn net 2 weken oude iMac. Wat moet je op een computer zonder internet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serenity
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14-01-2023
Serenity schreef op maandag 02 juni 2008 @ 11:00:
Op willekeurige tijden schiet de temperatuur van de CPU nu steeds omhoog naar de 65 graden. Draaien op dat moment alleen wat simpele programma's, en niets anders dan ervoor of erna. Ook bij de Activity Monitor weinig bijzonders gezien. Na wat geloei is de temperatuur weer normaal, en dan een tijdje later weer 't zelfde... (2007 C2D MacBook)
Het wordt steeds irritanter. Temperatuur zat in 10.5.2 meestal rond de 55 graden, nu standaard tussen 60-65 met dezelfde settings. Natuurlijk is het ook wat warmer buiten, maar hij staat niet in de zon te bakken ofzo. Het is daarnaast ook 's avonds wanneer het binnen weer gewoon koel is.

Laatste dagen gaat het cpu-gebruik van kernel_task steeds hard omhoog en wordt de cpu soms wel 75-80 graden! Activity Monitor gaf 100% cpu aan voor kernel_task, wat soms zelfs 200-400-600% werd, in ieder geval niet lager dan 100. Dit bleef 5 minuten zo, en de fan kreeg 'm niet meer onder de 70 graden. Heb 'm daarom maar hard uitgezet, lijkt me namelijk niet dat zoiets goed kan zijn.

Maargoed, weer wat geleerd. Ook bij OS X maar niet meer updaten als alles goed werkt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05-06 18:05

iMars

Full time prutser

Ik heb het ook even geprobeerd, maar geen problemen
code:
1
2
$ sudo dmesg | grep 'AirPort:  Roam (Beacons Lost)' | wc -l
0

Koop hier mijn P1 reader :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jungian
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Jungian

>_<

Serenity schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 00:21:
Maargoed, weer wat geleerd. Ook bij OS X maar niet meer updaten als alles goed werkt...
Waardoor je blijft zitten met een paar honderd (andere) known issues ? Niet het slimste pad wat je kunt bewandelen lijkt mij.

De activity monitor heb je als troubleshooter natuurlijk ook vrij weinig aan (het is leuker/handiger om te weten wat het probleem is, dan de effecten ervan te bestuderen).

[ Voor 15% gewijzigd door Jungian op 11-06-2008 00:49 ]

0.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• froggie
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-11-2024

froggie

Kwaaak

Laatste dagen gaat het cpu-gebruik van kernel_task steeds hard omhoog en wordt de cpu soms wel 75-80 graden! Activity Monitor gaf 100% cpu aan voor kernel_task, wat soms zelfs 200-400-600% werd, in ieder geval niet lager dan 100. Dit bleef 5 minuten zo, en de fan kreeg 'm niet meer onder de 70 graden. Heb 'm daarom maar hard uitgezet, lijkt me namelijk niet dat zoiets goed kan zijn.
Is dit niet Time Machine die aan het werk gaat? Wanneer die bij mij tot leven komt merk ik dat vaak doordat de fan van m'n Macbook aan slaat. Op die momenten zie ik kernel_task hoog in de lijst staan.

[ Voor 1% gewijzigd door froggie op 11-06-2008 10:19 . Reden: Zin herschreven zodat deze beter loopt ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19-05 20:18

_Christiaan_

Master of SOG

Jungian schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 23:42:
[...]

++, 10.5.3 is sowieso de 802.1X heilige graal. M'n 802.1X-verbinding (eduroam) was op z'n zachtst gezegd "niet helemaal stabiel" met de voorgaande versies van Leopard, waarbij vooral het daadwerkelijk connecten een issue was. Bijkomend schoonheidsfoutje was het afsterven van Finder (lege, nutteloze desktop) bij het verkrijgen van een DHCP hostname of soms zelfs ook gewoon bij het openklappen van m'n MacBook (Quıcĸsıɩⅴεʀ-trigger ftw).

Nu ben ik voor zover ik weet issue-vrij. :D
Ik heb mijnes nog niet getest op eduroam, ik zal dat eens doen met 10.5.2.

Maar dan lees ik weer dit:
FerdiV schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 23:44:
Fijn voor je dat je verbinding nu beter werkt! :)

Bij mij is het nog steeds niks met me Airport, op het Apple forum is er niemand met een oplossing :(

Wordt er gek van! Heb nu echt bijna niks meer aan mijn net 2 weken oude iMac. Wat moet je op een computer zonder internet?
En dit:
[...]

Het wordt steeds irritanter. Temperatuur zat in 10.5.2 meestal rond de 55 graden, nu standaard tussen 60-65 met dezelfde settings. Natuurlijk is het ook wat warmer buiten, maar hij staat niet in de zon te bakken ofzo. Het is daarnaast ook 's avonds wanneer het binnen weer gewoon koel is.

Waardoor ik besloten heb om nog maar even op 10.5.2 te gaan zitten. If it ain't broke, don't fix it.

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 117098

Ben ik de enige die vindt dat met 10.5.3 de "snappy & smooth feel" van Tiger terug is? _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 05-06 19:46
Waar zie je dat aan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 117098

Dat zie je niet, dat "voel" je ;) de interface reageert snel en direct, schermpjes e.d. openen direct zonder gesputter en de graphics van animaties in de interface gaan vloeiend en zonder stotteren. Ook opstarten lijkt sneller te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jappo112
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07-06 18:24
Anoniem: 117098 schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 12:12:
Ben ik de enige die vindt dat met 10.5.3 de "snappy & smooth feel" van Tiger terug is? _/-\o_
Bij iedere update die er is vind iemand OS X of Safari soepeler lopen. Toen Leopard uitkwam vonden een hoop gebruikers ook dat hun geupdate machine lekkerder liep.
Ik weet niet of er wel of niet sprake is van performance toename na een update, echter ben ik wel van mening dat mensen zichzelf graag voor de gek houden :) . Ben benieuwd wat 10.6 te bieden heeft op dat gebied.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaassouffle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 04-06 22:18

kaassouffle

Medewerker v/d Maand

Jappo112 schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 12:34:
[...]

Bij iedere update die er is vind iemand OS X of Safari soepeler lopen. Toen Leopard uitkwam vonden een hoop gebruikers ook dat hun geupdate machine lekkerder liep.
Ik weet niet of er wel of niet sprake is van performance toename na een update, echter ben ik wel van mening dat mensen zichzelf graag voor de gek houden :) . Ben benieuwd wat 10.6 te bieden heeft op dat gebied.
'Voor de gek houden'? Als ie sneller 'voelt' is daar toch niks mis mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peentje
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:38

Peentje

MAC / Windows i don't care

Nou mijn ervaringen zijn (nog) beroerder dan met een update afgelopen november KLIK (toen was mijn dock verdwenen en bestond plug 'n play voor elk usb apparaat niet meer).

The story:

De update gedownload, hij begon met de installatie die hij uiteindelijk voltooide en bleef toen op het bootscherm staan (witscherm+appel). In safe mode (shift) ging niet, vervolgens booten op leopard dvd (diagnose gaf niks aan). Na een dag of twee archive en install gedaan (moest mijn documenten hebben). liep 2 x vast op ongeveer 1/3e van installatie eerste keer melding dat language.pkg corupt was en tweede keer "zomaar". Ik kon nu geen archive en install meer doen omdat ik niet genoeg ruimte over had.

Vervolgens getracht tiger erop te zetten. Echter de tiger cd die bij mijn PB geleverd zat was enkel een upgrade, dus moest ik 10.3 (Panther?) erop zetten. Ik had net genoeg schijfruimte over voor een archive en install, en dat ging gelukkig vlekkenloos (mag wel ook).

Waardevolle bestanden gebackupt op externe LaCie, daarna weer Leopard DVD erin complete erase and install en krap 3 uurtjes later zat ik in Leopard te werken! Geen enkel probleem met de installatie gehad!!

Omdat ik veel onderweg ben en niet constant een externe schijf aan mijn PB heb hangen vond ik Time Machine eerst te omslachtig, maar na deze ervaring denk ik dat ik genoodzaakt ben om het toch te gebruiken!

Ben nu al bang voor 10.5.4! Ik ben benieuwd welke soap dat weer gaat worden!

Ps. Hoop dat Snow Leopard echt meer stabiliteit bied ik was dit soort dingen met Tiger gewoonweg niet gewend ik heb daarmee nooit problemen gehad.

[ Voor 9% gewijzigd door Peentje op 11-06-2008 22:25 . Reden: Snow Leopard ]

Dell Latitude E7450

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 41365

Geen idee of het een "oorzaak-gevolg" verhaal is, maar mijn HD is overleden vrijwel vlak na de update ! Heb ik dat. Macbook is van september 2007. Zelf maar even een hele sjieke nieuwe gekocht en neem ik de meegeleverde (en dalijk door Apple vervangen) Hitachi straks wel als back up schijf.

Toch zonde. Stonden heel aardige zaken op mijn HD, die ik nu wel echt kwijt ben.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13:43

4POX

Everybody is wired

Anoniem: 41365 schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 19:07:
Geen idee of het een "oorzaak-gevolg" verhaal is, maar mijn HD is overleden vrijwel vlak na de update ! Heb ik dat. Macbook is van september 2007. Zelf maar even een hele sjieke nieuwe gekocht en neem ik de meegeleverde (en dalijk door Apple vervangen) Hitachi straks wel als back up schijf.

Toch zonde. Stonden heel aardige zaken op mijn HD, die ik nu wel echt kwijt ben.....
Wel ironisch, dat er eerst een schijf kapot moet gaan voordat je een backup schijf hebt ;)

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 41365

Ironisch ten hoogste. Ik vind het niet leuk. En ik maar rondbazuinen dat je toch echt een Mac moet hebben, wil je het normale gezever, gezanik en gemekker een beetje voorkomen. Als ie het doet, doet ie het goed, maar het kan gewoon ook stuk.

Terug naar jou, OnTopic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 140651

Anoniem: 41365 schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 13:59:
Ironisch ten hoogste. Ik vind het niet leuk. En ik maar rondbazuinen dat je toch echt een Mac moet hebben, wil je het normale gezever, gezanik en gemekker een beetje voorkomen. Als ie het doet, doet ie het goed, maar het kan gewoon ook stuk.

Terug naar jou, OnTopic.
tuurlijk kan hij stuk komop zeg 8)7 . Alles wat met electronica te maken heeft kan kapot gaan, zelf bij NASA gaan er dingen kapot, en dit terwijl alles 23x dubbel is gechecked, als je dus nooit gezeur meer wilt hebben met je HW: koop nooit meer een computer dan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 193933

Lang leve Time Machine :P, maar dan moet je het wel gebruiken natuurlijk. Schijf vervangen onder garantie en klaar ben je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 265111

Ik heb 2 problemen met de update:
- wireless is een drama....zeer traag tot zeer snel tot niks. Zeer instabiel en heb nu bijna alles geprobeerd.
- De ventilatoren loeien nu continu. Vreemde is dat de temp gewoon 35 graden is.....

Kan iemand mij uitleggen hoe ik terug kan naar 10.5.2?

Thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 07-06 12:10
De eerste ervaringen zijn inmiddels wel gedeeld. De laatste posts gaan vrijwel alleen nog maar over problemen en die zien we juist liever terug in (individuele) nieuwe topics (Invulling en behandeling 'grote' topics aangepast).

Kortom, deze gaat op slot en als je een probleem hebt dan mag je een nieuw topic openen :).

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Pagina: 1 2 3 Laatste

Dit topic is gesloten.