Je stelt zelf al dat het niets met de update te maken heeft, dus graag ontopic houden.
[ Voor 83% gewijzigd door Hoedje op 07-06-2008 12:43 ]
[ Voor 83% gewijzigd door Hoedje op 07-06-2008 12:43 ]
Misschien vind je hier iets tussen: http://www.xlr8yourmac.co...aphics_bugs.html#storytopchem schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 09:58:
[...]
Het is de huidige 24" imac, dus een ATi Radeon HD 2600
Klaar voor een nieuwe uitdaging.
If it aint fixed, it's broken.
[ Voor 3% gewijzigd door franssie op 08-06-2008 01:25 ]
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
[ Voor 17% gewijzigd door Dreamvoid op 09-06-2008 13:54 ]
ehmmm ik kan gewoon een video_ts folder afspelen op een netwerkschijf..... is toch ook 'extern' ?Dreamvoid schreef op maandag 09 juni 2008 @ 12:01:
Hmm...en weer geen fix voor DVD Player - je kan nog steeds geen DVD's afspelen op een externe drive. Deze bug zit al sinds 10.2 in OS X en nog steeds niet gefixed
NOSIG
++, 10.5.3 is sowieso de 802.1X heilige graal. M'n 802.1X-verbinding (eduroam) was op z'n zachtst gezegd "niet helemaal stabiel" met de voorgaande versies van Leopard, waarbij vooral het daadwerkelijk connecten een issue was. Bijkomend schoonheidsfoutje was het afsterven van Finder (lege, nutteloze desktop) bij het verkrijgen van een DHCP hostname of soms zelfs ook gewoon bij het openklappen van m'n MacBook (Quıcĸsıɩⅴεʀ-trigger ftw).Tales schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 23:21:
Niet bang zijn, zeker niet als hij net nieuw is, Ik heb geen problemen gehad met een nieuwe macbook en update etc.
0.0
Het wordt steeds irritanter. Temperatuur zat in 10.5.2 meestal rond de 55 graden, nu standaard tussen 60-65 met dezelfde settings. Natuurlijk is het ook wat warmer buiten, maar hij staat niet in de zon te bakken ofzo. Het is daarnaast ook 's avonds wanneer het binnen weer gewoon koel is.Serenity schreef op maandag 02 juni 2008 @ 11:00:
Op willekeurige tijden schiet de temperatuur van de CPU nu steeds omhoog naar de 65 graden. Draaien op dat moment alleen wat simpele programma's, en niets anders dan ervoor of erna. Ook bij de Activity Monitor weinig bijzonders gezien. Na wat geloei is de temperatuur weer normaal, en dan een tijdje later weer 't zelfde... (2007 C2D MacBook)
1
2
| $ sudo dmesg | grep 'AirPort: Roam (Beacons Lost)' | wc -l 0 |
Waardoor je blijft zitten met een paar honderd (andere) known issues ? Niet het slimste pad wat je kunt bewandelen lijkt mij.Serenity schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 00:21:
Maargoed, weer wat geleerd. Ook bij OS X maar niet meer updaten als alles goed werkt...
[ Voor 15% gewijzigd door Jungian op 11-06-2008 00:49 ]
0.0
Is dit niet Time Machine die aan het werk gaat? Wanneer die bij mij tot leven komt merk ik dat vaak doordat de fan van m'n Macbook aan slaat. Op die momenten zie ik kernel_task hoog in de lijst staan.Serenity schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 00:21:
Laatste dagen gaat het cpu-gebruik van kernel_task steeds hard omhoog en wordt de cpu soms wel 75-80 graden! Activity Monitor gaf 100% cpu aan voor kernel_task, wat soms zelfs 200-400-600% werd, in ieder geval niet lager dan 100. Dit bleef 5 minuten zo, en de fan kreeg 'm niet meer onder de 70 graden. Heb 'm daarom maar hard uitgezet, lijkt me namelijk niet dat zoiets goed kan zijn.
[ Voor 1% gewijzigd door froggie op 11-06-2008 10:19 . Reden: Zin herschreven zodat deze beter loopt ]
Ik heb mijnes nog niet getest op eduroam, ik zal dat eens doen met 10.5.2.Jungian schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 23:42:
[...]
++, 10.5.3 is sowieso de 802.1X heilige graal. M'n 802.1X-verbinding (eduroam) was op z'n zachtst gezegd "niet helemaal stabiel" met de voorgaande versies van Leopard, waarbij vooral het daadwerkelijk connecten een issue was. Bijkomend schoonheidsfoutje was het afsterven van Finder (lege, nutteloze desktop) bij het verkrijgen van een DHCP hostname of soms zelfs ook gewoon bij het openklappen van m'n MacBook (Quıcĸsıɩⅴεʀ-trigger ftw).
Nu ben ik voor zover ik weet issue-vrij.![]()
En dit:FerdiV schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 23:44:
Fijn voor je dat je verbinding nu beter werkt!![]()
Bij mij is het nog steeds niks met me Airport, op het Apple forum is er niemand met een oplossing
Wordt er gek van! Heb nu echt bijna niks meer aan mijn net 2 weken oude iMac. Wat moet je op een computer zonder internet?
Waardoor ik besloten heb om nog maar even op 10.5.2 te gaan zitten. If it ain't broke, don't fix it.Serenity schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 00:21:
[...]
Het wordt steeds irritanter. Temperatuur zat in 10.5.2 meestal rond de 55 graden, nu standaard tussen 60-65 met dezelfde settings. Natuurlijk is het ook wat warmer buiten, maar hij staat niet in de zon te bakken ofzo. Het is daarnaast ook 's avonds wanneer het binnen weer gewoon koel is.
Laatste dagen gaat het cpu-gebruik van kernel_task steeds hard omhoog en wordt de cpu soms wel 75-80 graden! Activity Monitor gaf 100% cpu aan voor kernel_task, wat soms zelfs 200-400-600% werd, in ieder geval niet lager dan 100. Dit bleef 5 minuten zo, en de fan kreeg 'm niet meer onder de 70 graden. Heb 'm daarom maar hard uitgezet, lijkt me namelijk niet dat zoiets goed kan zijn.
Maargoed, weer wat geleerd. Ook bij OS X maar niet meer updaten als alles goed werkt...
NOSIG
Anoniem: 117098
Anoniem: 117098
Dat zie je niet, dat "voel" jeKaspers schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 12:14:
Waar zie je dat aan ?
Bij iedere update die er is vind iemand OS X of Safari soepeler lopen. Toen Leopard uitkwam vonden een hoop gebruikers ook dat hun geupdate machine lekkerder liep.Anoniem: 117098 schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 12:12:
Ben ik de enige die vindt dat met 10.5.3 de "snappy & smooth feel" van Tiger terug is?
'Voor de gek houden'? Als ie sneller 'voelt' is daar toch niks mis mee?Jappo112 schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 12:34:
[...]
Bij iedere update die er is vind iemand OS X of Safari soepeler lopen. Toen Leopard uitkwam vonden een hoop gebruikers ook dat hun geupdate machine lekkerder liep.
Ik weet niet of er wel of niet sprake is van performance toename na een update, echter ben ik wel van mening dat mensen zichzelf graag voor de gek houden. Ben benieuwd wat 10.6 te bieden heeft op dat gebied.
[ Voor 9% gewijzigd door Peentje op 11-06-2008 22:25 . Reden: Snow Leopard ]
Dell Latitude E7450
Anoniem: 41365
Wel ironisch, dat er eerst een schijf kapot moet gaan voordat je een backup schijf hebtAnoniem: 41365 schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 19:07:
Geen idee of het een "oorzaak-gevolg" verhaal is, maar mijn HD is overleden vrijwel vlak na de update ! Heb ik dat. Macbook is van september 2007. Zelf maar even een hele sjieke nieuwe gekocht en neem ik de meegeleverde (en dalijk door Apple vervangen) Hitachi straks wel als back up schijf.
Toch zonde. Stonden heel aardige zaken op mijn HD, die ik nu wel echt kwijt ben.....
Anoniem: 41365
Anoniem: 140651
tuurlijk kan hij stuk komop zegAnoniem: 41365 schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 13:59:
Ironisch ten hoogste. Ik vind het niet leuk. En ik maar rondbazuinen dat je toch echt een Mac moet hebben, wil je het normale gezever, gezanik en gemekker een beetje voorkomen. Als ie het doet, doet ie het goed, maar het kan gewoon ook stuk.
Terug naar jou, OnTopic.
Anoniem: 193933
Anoniem: 265111
"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq