[Mac OS X] 10.5.3 Wifi problemen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FerdiV
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 26-05 07:02
Sinds de 10.5.3 update van Leopard heb ik Wifi problemen op mijn iMac (laatste generatie). Omdat er meerdere mensen op GoT zijn met dit probleem heb ik een apart topic geopend.

Als mijn iMac net is opgestart heb ik bijna altijd meteen verbinding, maar na een aantal minuten (5-10) stopt hij ermee. Dan is te zien dat de signaal sterkte erg daalt en is hij weer aan het scannen, het zoeken naar een wifi verbinding. Af en toe doet hij het weer even, maar 80 procent van de tijd heb ik gewoon geen verbinding. Als ik Airport uitzet en weer aanzet dan pakt hij de verbinding meteen en heb ik weer voor enkele minuten (1 of 2) of soms zelfs seconden verbinding. Dat doe ik dus constant om over het web te gaan, maar dat is geen pretje. Ik doe over het webben nu ongeveer 5 keer zo lang.

In mijn console vind ik dit probleem constant komen, echt zo ongeveer elke minuut:

code:
1
AirPort:  Roam (Beacons Lost)

Op het forum van Apple Support vind je er ook een aantal topics over, dit is een van de grootste:

http://discussions.apple.com/thread.jspa?messageID=7320563

Er zijn daar al verschillende dingen uitgeprobeerd. Bijvoorbeeld in safe mode opstarten en weer terug, alle WEP gegevens verwijderen, safari-plugins verwijderen...

Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mech-Warrior
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 12:03
Heb je ook widgets zoals airportradar, stumbler oid draaien?
Ik heb er ook last van gehad (MBP 2.16CD) maar nadat ik stumbler etc had verwijderd geen problemen meer gehad. Was trouwens nog onder 10.5.2. Met 10.5.3 geen problemen (op MBP en PB G4 12")

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FerdiV
Mech-Warrior schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 09:17:
Heb je ook widgets zoals airportradar, stumbler oid draaien?
Ik heb er ook last van gehad (MBP 2.16CD) maar nadat ik stumbler etc had verwijderd geen problemen meer gehad. Was trouwens nog onder 10.5.2. Met 10.5.3 geen problemen (op MBP en PB G4 12")
Widgets? Uhm, de enige die wat met verbinding te maken hebben zijn de Mail Widget, de Weather Widget en iStat die de verbinding beschrijft. Maar als ik Dashboard niet opstart nadat mijn iMac is opgestart en het probleem ontstaat alsnog, dan kan het daar niet aan liggen toch? Ben nu niet thuis dus kan dat even niet checken, maar heb niet het idee dat het daardoor komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mat.hi.as
  • Registratie: November 2007
  • Nu online
Had ik ook last van, totdat hij op een gegeven moment totaal stopte. In totale paniek maar de Airport extreme geval (dat ding dat verzend) uit en aan gezet. Hij deed t wonder boven wonder weer helemaal goed, als ik dat nou eerder had geweten -.- Ik weet niet of het ook voor jou werkt. Probeer het maar, want zo internetten werkt niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07-06 09:47

zAo

GPLv2 Fanboy

Mijn verbinding is zeer stabiel, maar in mijn messages file staan ook (inmiddels) 100den meldingen van Beacons Lost. De modem resetten werkte niet.

10.5.3
iMac C2D 20"
Siemens SX551 (IPB Modem)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13:45
Het connecten na sleep/reboot duurt bij mij nu veel langer. Netwerken die ik het meeste gebruik staan wel in de preferred networks :(

Wel is de bug opgelost waar je System Preferences.app niet uit de Applications folder root mocht weg kopiëren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FerdiV
Er is nu iemand die een oplossing lijkt te vinden. Maar dat is al de zoveelste, maar hier de quote:
I finally got my G5 and G4 airport connections fixed. The G5 now downloads super fast. Hope this is a permanent fix. Here is what I found out. I redid my Network connection using the Network Setup Assistant. When it asked me if I was connected to a virus/firewall it then clicked! I disabled my virus and firewall and behold! It connected immediately and downloaded the page instantly. Both computers working fine so far. Please post if this was any help to you. Thanks
PS. You also have to reset your modem when instructed in the setup sequence.
You can also turn your firewall and anti-virus software back on once setup is completed. It will work just fine with them.
Ik snap het alleen niet zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FerdiV
Ok nog wat, er een persoon op dat zelfde forum die al verschillende dingen heeft geprobeerd, zoals:

-Clearing PRAM and NVRAM (holding Command-Opt-P-R at startup sound)
-Safe Mode (holding shift at startup)
-Clearing anything odd in my /Library and ~/Library folders
-Resetting Safari
-Changing my router's security to WEP 64
and finally:
-Fresh Install + Update to 10.5.3

Maar hij heeft nu een oplossing, zo lijkt het. Als hij zijn Bluetooth uitzet heeft hij geen problemen.
Nothing seemed to work (no problems in 10.5.2), but I noticed that the "beacons lost" would stop occurring when I switched off my bluetooth connection, and devices. Currently, I have no problems in a fresh 10.5.3 install with all BlueTooth support off. Granted, I get a nice amount of noise on my network, so I can't rule out my problem being specific to BT interference, but that didn't happen in 10.5.2.

So, I'm no expert on BlueTooth, but I'm sure that using it is behind the problem; I can cause it to lose beacons when I turn on bluetooth. This will even occur when no BT device is on, but when my iMac had BT turned on, discoverable or not.

My current work around is to just stick with USB for the moment. Have others tried that? Does anyone know what changes to how 10.5.3 handles bluetooth may be behind this?
Zo het aan Bluetooth kunnen liggen? Enige experts hier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prutsky
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:17
Bij mijn iBook staat bluetooth normaliter uit, maar heb toch Wifi problemen. Ik merk nu ook dat ik het niet alleen op mijn eigen netwerk heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 252362

Erwinh schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 19:29:
Bij mijn iBook staat bluetooth normaliter uit, maar heb toch Wifi problemen. Ik merk nu ook dat ik het niet alleen op mijn eigen netwerk heb.
Zelfde hier. BT staat altijd uit, en toch heb ik problemen. Ook heb ik het alleen op mijn eigen netwerk thuis. Op school en openbare plaatsen heb ik geen last van problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FerdiV
Mmm op mijn MacBook Air heb ik er thuis geen last van met dezelfde 10.5.3...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FerdiV
Niemand met een idee? Vind het echt niet fijn zo zonder wifi :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 162418

Ik installeerde gister dus 10.5.3 op mijn iMac en wilde daarna mijn MacBook doen....
Meteen na de update deed de wifi op mijn imac het niet meer. Ik heb nu meteen na het opstarten voor ongeveer 2 min stabiel internet en daarna blijft er 1 streepje staan. Pagina's laden niet eens meer dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dog4life
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ik heb dit ook gehad na de Airport update op mijn MB (10.5.2). Toen ik die eraf had gehaald (verse installetie OSX, moet nog even uitvinden hoe ik losse updates deinstalleer), werkte alles weer! Dus heb de Airport Update er niet meer opgezet, en ook 10.5.3 heb ik me maar niet aan gewaagd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 78826

Ik heb exact hetzelfde probleem gehad. Totaal niet te verklaren waar het vandaan kwam.

Het vreemde was dat het probleem voorkwam op verschillende mb pro's en windows laptops. Wat nog vreemder is dat het na een fresh install van Leopard eigenlijk verdwenen was :S.

AP express heb ik wel 100 keer gereset en stapje voor stapje opnieuw ingesteld (WPA aan, DHCP uit etc ec).

Nu werkt alles alweer zoals vroeger. Altijd _/-\o_ 100 % _/-\o_ een perfecte verbinding (knocks on a peace of wood).

Oh ja, ik werk nu op 10.5.3 (volledig geupdate), maar het probleem kwam ook op Tiger voor.

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 78826 op 19-06-2008 23:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwnc
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 17:35
Zit sinds de update naar 10.5.3 noodgedwongen op de xp partitie te werken. Al een klacht ingediend bij Apple. Laat ze maar snel met een fix komen.

Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchAddick
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-04 18:38
Yep, hetzelfde probleem hier, alleen ik heb het maar een keer en dat is meteen na opstarten van de Mac of uit de sleep halen. Na airport uit en weer aanzetten loopt het dan goed door. Daarom is het voor mij niet echt vervelend, maar het moet wel worden opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prutsky
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:17
Ik moet zeggen dat ik de afgelopen dagen niet meer zoveel "connection lost"s heb gehad. Niets veranderd... raar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadFly
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 10-04-2023
Hier exact dezelfde problemen... Sinds de 10.5.3 heb ik last van zeer veel wireless drop-outs. Mac niet verplaatst, wireless-settings niet aangepast. Voor deze 'beruchte' software-update was connectie altijd probleemloos. In de console vind ik meerdere malen de melding: "Airport: beacons lost".

Mijn configuratie: Wireless-G Router (SMC), WPA, SSID-broadcast on, iMac 2.4GHz.

Het komt overigens ook voor dat de ik uren geen last heb van drop-outs. 10.5.4 lost helaas niets op. Hoe kan ik die extra onder aandacht brengen bij Apple? Mag hopen dat ze met de fix bezig zijn, m.b.t. internet is mijn iMac useless.
Pagina: 1