Leopard in bootloop

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 175360

Topicstarter
Oké, eerst en vooral: ik heb op google en de apple site en macosx.com verschillende combinaties van de woorden bootloop, incomplete install etc. ingegeven, maar niets gevonden. Deze post is mijn laatste poging voordat ik leopard opnieuw moet installeren.

Dus: wat is er gebeurd? Ik heb mijn Intel iMac uit begin 2007 een week geleden geüpdate met apple Mac OSX: leopard. Natuurlijk moesten de nodige updates worden geïnstalleerd; allemaal geen probleem.

Nu was er de laatste patch 10.5.3 geloof ik, waarbij je 3 files moest installeren. Ik had deze gedownload, maar ik had het rebooten van mijn computer bewaard voor het slapengaan.
Even later sluit ik mijn compueter af en het systeem vraagt om d updates nu te installeren. Ik klik op ja, waarna mijn mac lijkt af te sluiten, maar eigenlijk overschakelt naar een soort andere modus waarin alleen het installatie-venster zichtbaar is, met de bekende leopard achtergrond §die ik zelf zo niet heb ingesteld).

De update duurde me te lang, en ik zag geen manieren om de update te annuleren, dus ik sloot mijn computer gewoon af. Geen snugger idee, zo blijkt, als ik de volgende ochtend mijn computer boot. Na een lange opstart kom ik te voorschijn op een login-scherm, wat vreemd is aangezien ik auto log-in had ingesteld. Ik voeg mijn wachtwoord in, krijg een lichtblauw scherm en kom dan opnieuw terecht bij het log-in venster. Ik zit dus vast in een log-in loop.

Ik heb al geprobeerd om in veilige modus op te starten, ik heb een schijfcheck gedaan, ik heb alle bevoegdheden etc dat je met het schijfhulpprogramma kunt doen gedaan, ik heb alle mogelijke toetsencombinaties geprobeerd bij het opstarten, niets helpt.

Opnieuw installeren lijkt me zo drastisch, dus vandaar mijn vraag; weet iemand een oplossing? Ik zou zo graag geholpen worden en niet al te veel kritiek krijgen op de forumulering van mijn vraag. Ik heb me zo goed moegelijk aan de regels gehouden. Ik ben ten einde raad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-06 19:59

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Wanneer je opstart van de installatie DVD kan je de root user aanzetten. Wanneer je daarna reboot (dus geen installatie draaien ;) ) en bij de login prompt inlogt met root en het root-password, zou je in ieder geval in moeten kunnen loggen.

Als dat werkt kan je je user account gaan repareren en kijken of je install verder nog in orde is. Maar goed: moraal van het verhaal lijkt vooralsnog 'breek updateprocessen niet af' ;)

Launching containers into space

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
inhoud invalid

[ Voor 95% gewijzigd door Anoniem: 175360 op 31-05-2008 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik heb een artikel erover gevonden op de apple site, ik ga het eens uitproberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik heb dus in het installatie-venster een root user wachtwoord ingesteld en herstart, naast mijn gewone log-in naam kwam er 'andere gebruiker' te staan, waar ik root ingaf en mijn wachtwoord, maar ik kreeg dezelfde login-loop als daarvoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pwain
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Ik heb dit probleem ook nog niet zo lang geleden gekregen. Ik sloot mijn Mac af en de volgende dag had ik precies dit probleem.

Ik verkreeg na het opstarten een blauw scherm...nadien werd het scherm iets donkerder en verkreeg ik opnieuw het blauw scherm. Zo bleef hij in een loopje draaien.
Opgestart via de Mac OS X DVD en mijn paswoord opnieuw ingesteld. Nadien terug opgestart en toen verkreeg ik het venster om mijn paswoord in te geven. Weeral bleef hij in een loopje draaien. Het paswoord werd aanvaardt maar nadien verscheen het inlogscherm opnieuw.

Ik heb alle mogelijke manieren gedaan. Uiteindelijk heb ik gewoon een nieuwe installatie gedaan met behoudt van de gebruikergegevens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpm.lensen
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 04-06 20:05

jpm.lensen

2900Wp solar @roof

Het gebeuren met het blauwe scherm en niet doorgaan met laden had ik laatst ook.
maar dat bleel mijn ipod te zijn die vast was gelopen (zie ook: iMac start niet meer op).

Je zou ook nog een archiveer en install kunnen overwegen.
Ik heb ook steeds updates gedaan, van 10.4 naar 10.5. Maar misschien is het toch goed om een keer weer opnieuw met een schone lij te beginnen...

Geen ervaring met root om te loggen.
sterkte

Phenom 9650 @ msi k9n sli-f v2/ 4096mb ddr2 ram/ SSD/ Club 3d ATi 5770/ AOC U2879VF/MacBook Pro Retina 13 i7/ pixel 7 pro/ LG OLED55C8PLA/ pioneer dv 77 home cinema/ surface pro en laptop en book 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Hey, bedankt voor de tips.
Ik heb gisteren uiteindelijk uit frustratie toch maar een archive & install gedaan,
daarna de updates netjes laten installeren en nu zijn er geen problemen meer.

De oplossing voor dit probleem is blijkbaar een gewone archiv & install.
Voor mijn part mag eer een slotje op dit topic.
Bedankt voor de steun!
Pagina: 1