Ik zit met het volgende probleem:
1. Vanavond wou ik gewoon weer even naar mijn mails kijken, en internetten op de mac.
ik had hem aangezet, en liep even weg.
Normaal als ik dan even later weer kom, dan staat hij op me te wachten, maar nu dus niet.
Ik zie een blauw scherm, met een muis.
En hier blijft het bij.
Ik heb al geprobeerd in verbose mode op te starten, en dan krijg ik af en toe meldingen,
importer failed, saving crash report?
Ook heb ik in single user mode gestart, en een fsck gedaan, op aanraden van apple support, en gekeken of ik het zo op kon lossen (http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=306857)
De fsck en de mount gingen gewoon goed, ik heb alleen helaas geen application enhancer bundle, dus deze kan ik ook niet weggooien? Hierna deed ik echter een exit/ logout, en starte hij door, ipv een reboot.
Ook heb ik al meerdere malen op de safe boot geprobeerd te starten, of vanaf de leopard installatie dvd, maar geen van beide werkt?
Op dit moment helaas geen 2de mac thuis, dus firewire mode kan ik niet doen.
Mijn vraag is of jullie mogelijk nog tips hebben?
Ik vind het raar dat hij niet vanaf dvd boot, want dan had ik controleer permissies kunnen draaien?
Weten jullie hoe ik van de importer failed/ dit hele probleem af kan komen?
Ik heb er ook al dmv google naar gezocht, maar helaas niets gevonden?
Ik heb vlak voor dit probleem overigens geen bijzondere software geinstalleerd.
Het ejecten van de dvd lukt trouwens ook niet meer... beetje vervelend....
Zojuist ook nog een vram/ pram reset geprobeerd, maar lijkt ook weinig geholpen te hebben......
1. Vanavond wou ik gewoon weer even naar mijn mails kijken, en internetten op de mac.
ik had hem aangezet, en liep even weg.
Normaal als ik dan even later weer kom, dan staat hij op me te wachten, maar nu dus niet.
Ik zie een blauw scherm, met een muis.
En hier blijft het bij.
Ik heb al geprobeerd in verbose mode op te starten, en dan krijg ik af en toe meldingen,
importer failed, saving crash report?
Ook heb ik in single user mode gestart, en een fsck gedaan, op aanraden van apple support, en gekeken of ik het zo op kon lossen (http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=306857)
code:
1
2
3
4
| /sbin/fsck -fy /sbin/mount -uw / rm -rf /System/Library/SystemConfiguration/ApplicationEnhancer.bundle reboot |
De fsck en de mount gingen gewoon goed, ik heb alleen helaas geen application enhancer bundle, dus deze kan ik ook niet weggooien? Hierna deed ik echter een exit/ logout, en starte hij door, ipv een reboot.
Ook heb ik al meerdere malen op de safe boot geprobeerd te starten, of vanaf de leopard installatie dvd, maar geen van beide werkt?
Op dit moment helaas geen 2de mac thuis, dus firewire mode kan ik niet doen.
Mijn vraag is of jullie mogelijk nog tips hebben?
Ik vind het raar dat hij niet vanaf dvd boot, want dan had ik controleer permissies kunnen draaien?
Weten jullie hoe ik van de importer failed/ dit hele probleem af kan komen?
Ik heb er ook al dmv google naar gezocht, maar helaas niets gevonden?
Ik heb vlak voor dit probleem overigens geen bijzondere software geinstalleerd.
Het ejecten van de dvd lukt trouwens ook niet meer... beetje vervelend....
Zojuist ook nog een vram/ pram reset geprobeerd, maar lijkt ook weinig geholpen te hebben......

[ Voor 8% gewijzigd door jpm.lensen op 07-05-2008 21:23 ]
Phenom 9650 @ msi k9n sli-f v2/ 4096mb ddr2 ram/ SSD/ Club 3d ATi 5770/ AOC U2879VF/MacBook Pro Retina 13 i7/ pixel 7 pro/ LG OLED55C8PLA/ pioneer dv 77 home cinema/ surface pro en laptop en book 3