Hi-fi uit China vs. de bekende commerciele Hi-fi. deel 8 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste
Acties:
  • 88.881 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepperana
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 17-09-2024

Pepperana

Brabander in hart .....

Bedankt voor jullie snelle replys _/-\o_ !
En het klinkt allemaal lovend maar ik voel ook een beetje, dat ik beter een Yarland op de kop kan tikken.

Hoe kan zon buizenversterker zich meten met elektronische 2dehands versterkers rond deze prijsklasse (een 2dehands Marantz, Denon, Sugden, Yahama enz.)?

I know what I know, I'll sing what I said, We come and we go, That's a thing that I keep In the back of my head

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-09 08:03

silitek

Tubes Only

Pepperana schreef op vrijdag 14 november 2008 @ 09:09:
Bedankt voor jullie snelle replys _/-\o_ !
En het klinkt allemaal lovend maar ik voel ook een beetje, dat ik beter een Yarland op de kop kan tikken.

Hoe kan zon buizenversterker zich meten met elektronische 2dehands versterkers rond deze prijsklasse (een 2dehands Marantz, Denon, Sugden, Yahama enz.)?
Yarland's zijn wel eens te koop op MP. Maar de Menqeu is ook een leuke amp zeker met deze buiszetting en modificatie. En gezien de prijs niet slecht. Heb zelf ook zo'n Mini menqeu op zolder staan maar dan met 6np1 buisjes, leuk en prima sound amp(je).

Als het geluid van een buizenamp niet kent!, ga dan eens luisteren ergens. Voor als nog is de Cambridge Audio de enigste transistor versterker die dichtbij het buizen geluid komt. Alle andere merken naar mijn beleving niet.

Buizen en transisitoren!!..google maar eens naar de verschillen. Beide hebben voor/nadelen..

[ Voor 7% gewijzigd door silitek op 14-11-2008 13:06 ]

Tubes....It's what make music music!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@pepperana,

Eerlijk is eerlijk. De Yarland is kwalitatief beter afgewerkt en het geluid is ietswat beter, met name in het laag.

Naar mijn mening verslaat bijna iedere buizen-amp de standaard audio merken met gemak, zoals Marantz, Denon, NAD, Yamaha, Cambrigde, etc...

Komt het aan op Sugden, Densen, Cyrus, musical fidelity etc..dan is smaak meer bepalend. Naar mijn idee bieden deze merken doelbewust een sound dat neigt naar het buizengeluid. Maar goed sugden, densen, etc..vind je niet snel voor pak 'm beet €250.

En als je wel een vindt voor dat geld is het allerwaarschijnlijkst een oudje en zullen veelal, op zijn minst, de voedingselco's vervangen moeten worden en is de kans groot dat de potmeters van selector en volume kraken door stof.

Kun je dat soort zaken niet zelf repareren dan wordt het meestal een duur geintje om het te laten doen.

Overigens gezien de gevoeligheid van je speakers, 89dB, kan de Mengyue-amp met gemak je speakers aansturen. Bij 84dB of lager was dat bijna niet te doen geweest. In dat opzicht zijn de speakers okee.
silitek schreef op vrijdag 14 november 2008 @ 12:57:
[...]
Voor als nog is de Cambridge Audio de enigste transistor versterker die dichtbij het buizen geluid komt. Alle andere merken naar mijn beleving niet.
wat! 8)7 Cambrigde een buizengeluid? Jeetje ik ken geen ander merk dan cambrigde dat totaal niet een buizengeluid heeft. Cambridge is zo hard en metalig in het hoog dat het pijn deed in mijn oren. Met buizen is dat veel fluweliger en ronder. Maar meningen verschillen.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 14-11-2008 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saab
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 04-09 15:13
Mwoah, mijn oude Qed, dus niet Quad, had ook een heel fijn zacht buizenachtig geluid. Tegenwoordig alleen maar bekend van de kabels geloof ik maar de versterker die ik had, klein zwart doosje met laag vermogen maar met een heel mooi, als in gepolijst, geluid.

En ik meen dat de Sugdens ook wel richting buizen gaan qua geluid, maar dat is al lang gelden dat ik een Sugden hoorde, ik meen een A28?

Ik vond de Cyrus one versterker die mijn broer een tijdlang had heel erg klinisch klinken.

[ Voor 10% gewijzigd door Saab op 14-11-2008 13:12 ]

https://www.discogs.com/user/jurgen1973/collection

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-09 08:03

silitek

Tubes Only

Verwijderd schreef op vrijdag 14 november 2008 @ 13:02:
wat! 8)7 Cambrigde een buizengeluid? Jeetje ik ken geen ander merk dan cambrigde dat totaal niet een buizengeluid heeft. Cambridge is zo hard en metalig in het hoog dat het pijn deed in mijn oren. Met buizen is dat veel fluweliger en ronder. Maar meningen verschillen.
Wat heb je gehoord dan?. Zo ben ik toch onder de indruk van de Cambridge Audio azur 640A V2 (gezien prijsklasse een van de betere) moet zeggen wel met een MHZS als bron, direct en CDM-1 als speakers..nou, petje af!! komt toch erg dichtbij.... :P

Tubes....It's what make music music!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@silitek. Ik heb exact dezelfde gehoord met de 600 serie cd-speler van cambrigde en B&W speakers. Tja..mij kon het geheel niet bekoren maar alla..dat zegt niets. Ik ben sowieso niet zo kapot van de cambrigde sound. Ik vind het nogal direct of bombastisch klinken.

Overigens sugden A28. Een klassieker. Grotendeels Klasse A. Als die echt piekvermogen moet leveren schakeld die over naar AB maar ik zou het knap vinden als iemand de amp tot de laatste druppel weet uit te wringen zonder de kamer te moeten verlaten. Neigt idd zeer sterk naar het buizengeluid maar dat komt ook denk ik omdat het dus een klasse A is.

Cyrus one...is een oudje. De eerste in een lange rij..de latere series klinken warmer en zeer detailrijk. Ik zou niet snel aan een one beginnen als die nooit 's een keer gereviseerd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemaworst
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 12-03-2022
silitek schreef op vrijdag 14 november 2008 @ 12:57:
[...]
Voor als nog is de Cambridge Audio de enigste transistor versterker die dichtbij het buizen geluid komt. Alle andere merken naar mijn beleving niet.
Huh, ik heb juist mijn Cambridge 640 versterker en cd speler ingeruild voor een buizenversterker, omdat ik juist het buizengeluid heel erg miste. ZO zie je maar, iedereen beleeft het toch anders.

Hans Dorrestijn: "Want, de worstjes van de Hema zijn niet te hard of slap...De Hemaworst, hoera hoera, zit barstens vol met sap.Baby's die nu juichen aan de moederborst...Zouden harder zuigen aan de Hemaworst"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balboa
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:26
Even korte vraag over de G&W TW-03E die een aantal van hier hebben (ik dus ook) Nou gebruik ik deze al een tijd, maar vroeg me eigenlijk van de week pas af of het lampje van Phase Display nou gaat branden als deze goed is, of omgekeerd.

Moet zeggen dat ik de stekker net heb omgedraaid en wel een verschil (meen) te horen. Hier nog tips?

Handtekening

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:52

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Aangezien het hierboven toch over albums/artiesten gaat, hebben jullie toevallig ervaring met Blue Note records en de kwaliteit van hun cd's? heb 1 verzamel cd van van het label en die klinkt imho goed. Geen idee of dat geld voor al hun albums? Ben opzoek naar wat meer jazz/blues albums, maar wil wel zeker weten dat het goed gematerde albums zijn. En't nadeel van online bestellen is toch daje dan niet ff kunt gaan luisteren :P

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

We zijn al over onze tax, dus hier gaat het verder met deel 9!
@ Balboa, volgens mij gaat ie aan als ie goed in de doos zit (dus niet stopcontact).

@Chaos, Bluenote is vaak erg goed. Je kunt ook wel Flacs vinden op BT. Dat klinkt gewoon hetzelfde.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 15-11-2008 03:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:32

voodooless

Sound is no voodoo!

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.