Nee joh, ik gun je het van harte. Echter valt je blijdschap nogal op de laatste postsVjenne-ICT schreef op maandag 23 juni 2008 @ 13:59:
[...]
Ik bedoel het goed begrijp mij niet verkeerd, maar kan mij ook voorstellen dat het irri overkomt als ik steeds aanhaal dat ik er nog een heb geleverd gekregen van SATURN.
Ik zie de 46A656 steeds beter leverbaar worden hoor, zie onderstaande link:
Samsung LE46A656
Mijn betaling was op 11 juni ontvangen zeiden ze, dus op zich nog niet heel erg lang geleden. Ook heb ik een 32 inch genomen, die volgens de telefoniste vaak sneller geleverd kon worden dan de wat grotere modellen. Ze had het er wel over dat je in principe rekening moet houden met 20 dagen behandelingstijd ofzo, maar dan zouden die 5 weken van jou wel erg ver daar bovenuit komen..irongangster schreef op maandag 23 juni 2008 @ 14:20:
[...]
Heb ik al is gedaan inderdaad.. Echter kunnen ze zo weinig met zekerheid zeggen dat ik absoluut geen flauw idee heb wanneer er geleverd kan worden. Ik hoop toch wel deze week nog.. zit alweer ruim 5 weken te wachten. Geduld heb ik wel, onduidelijkheid/onzekerheid begint me op de lange duur toch te irriteren![]()
Maarja, we zullen het zien.. Wanneer heb jij besteld als ik vragen mag?

Op zich heb ik zelf niet zo'n haast, zeker nu NL toch uit het EK gekickt is, maar na 5 weken kan ik me voorstellen dat het ongeduld toch wel aan de deur begint te kloppen
Anoniem: 236146
Ik had mijn 40A552 al 10 dagen nadat ik hem besteld had bij TNT =o =D Blijkbaar dus echt leveringsproblemen van Samsung.
[ Voor 26% gewijzigd door Anoniem: 236146 op 23-06-2008 20:51 ]
Tja, je hebt geluk gehadAnoniem: 236146 schreef op maandag 23 juni 2008 @ 20:50:
Ik had mijn 40A552 al 10 dagen nadat ik hem besteld had bij TNT =o =D Blijkbaar dus echt leveringsproblemen van Samsung.
Net nog even gebeld: "Ja we verwachten nog een levering, we denken wel binnen 2 weken te kunnen leveren". Kan ik dus weer vrij weinig mee.
Enige pluspuntje: ik heb inmiddels een extra korting van 5% gekregen en 2 bios kaartjes. Maargoed we gaan het zien.
Dat klopt dus niet hoor, zo kan je dat niet doen.Anoniem: 152287 schreef op maandag 23 juni 2008 @ 15:59:
@ flebbie;
Inderdaad het beeld is scherper omdat je veel meer beeldpunten hebt. Zet je pc scherm maar eens op een lage resolutie en werk er maar eens mee. Is in principe hetzelfde.
720p ziet er op een full hd veel minder mooi uit dan op n hdready scherm.
Als je hdready met full hd wilt vergelijken, dan moet je dit doen met n hdready en een full hd scherm.
Even een oude quote....
Ik heb in Zeist (UT) hetzelfde probleem met kanaal 57. Hier is dat TMF, MTV en NGC. Niet de meest noodzakelijke zenders, maar heb het probleem bij Samsung neergelegd. Ik word als het goed is teruggebeld... Is er bij jou nog een oplossing gekomen?camera - 2 maart
Vorige week een Samsung LE37M86 gekocht. Prima scherm! Echter een probleempje met de ingebouwde DVB-T tuner. Als ik kies voor "auto store" dan stop het zoeken bij kanaal 57 en reset het scherm. Als ik voor "manual store" kies kan ik alle kanalen (behalve kanaal 57) scannen en inlezen. Als ik kanaal 57 probeer te scannen blijft het aantal gevonden zenders op 0 of (soms 1) staan en reset het scherm. Ik heb contact met Samsung opgenomen en het probleem aan de medewerker uitgelegt. Naar zijn mening geeft Samsung in nederland geen enkele ondersteuning v.w.b. de DVB-T tuner. Hij was niet bereid om dit als een storing te beschouwen.
Nog even, ook in reactie op voorgaande berichten over de DVB-T tuner. Ik heb de voor de Sony Bravia beschikbare Digitenne starterskit aangeschaft (89 euro) en een buitenantenne (Funke) aangesloten. In de starterskit zit o.a. een Common Access Module (CAM) die Conax kan decoderen en een externe voeding die nodig is om een actieve antenne aan te sluiten op de Samsung (de Samsung heeft geen ingebouwde voering voor een externe antenne) alsmede een binnenantenne. Het aankoopbedrag van de starterskit wordt door Digitenne terugbetaald nadat de kaart een maand is geactiveert waarna de terugbetaling nog ca. 6 weken duurt. Ik had al een, abonnement op Digitenne wat langer dan een jaar loopt en heb dus eerst het abonnement opgezegt en daarna een nieuw abonnement aangevraagt waardoor ik recht heb op terugbetaling van de starterskit. Het tweede kaartje heb ik daarna gratis laten activeren waardoor ik dat in de Samsung stand alone tuner kan blijven gebruiken (slaapkamer). Laat nu uitgerekend voetbal in Asd op kanaal 57 te worden uitgezonden.
Het Digitenne beeld van de LE37 is veel beter dan het beeld van de 'losse' Samsung ontvanger. De kwaliteit benaderd het beeld van mijn sataliet (dreambox 7000) ontvanger.
Vraag: wie weet waarom de ingebouwde tuner kanaal 57 (Amsterdam) weigert te scannen en reset?
Is dit een garantiekwestie?
What the eyes see, and the ears hear, the mind believes...
Ik heb zojuist de LE40A552 gekocht zoals ik gisteren schreef voor €987, hij leek in de winkel wel een stukje kleiner zeg, ik heb hem voor nu voor op de slaapkamer en hij neemt de halve muur in beslag. 
Zit nu een beetje door de blu-ray van Kingdom of Heaven te zappen op mijn PS3 en nog geen problemen te zien zo ver gelukkig, geweldig beeld. Zelfs Digitenne ziet er redelijk uit en ik had verwacht dat het enorm zou tegenvallen.
Zit nu een beetje door de blu-ray van Kingdom of Heaven te zappen op mijn PS3 en nog geen problemen te zien zo ver gelukkig, geweldig beeld. Zelfs Digitenne ziet er redelijk uit en ik had verwacht dat het enorm zou tegenvallen.
Anoniem: 203140
Ik heb geen DVB-t problemen in amsterdam, ook niet met kanaal 57. Welke Firmaware zit er in je tv? voor de m86/m87 zijn er vanaf Firmware 10 verbeteringen toegevoegd voor DVB-t.ToMaSZ schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 17:42:
Even een oude quote....
[...]
Ik heb in Zeist (UT) hetzelfde probleem met kanaal 57. Hier is dat TMF, MTV en NGC. Niet de meest noodzakelijke zenders, maar heb het probleem bij Samsung neergelegd. Ik word als het goed is teruggebeld... Is er bij jou nog een oplossing gekomen?
Tssk, alle tweakers gaan enkel voor de dure modellen. Past bij mij niet hoor, zulke enorme schermen. Onder mijn buro past precies een 32''. Al een flinke verbetering op mijn 66cm lage resolutie CRT die zowieso alleen fatsoenlijk beeld geeft via de PC en niet via de kabel.
Net nog maar eens de media markt binnengelopen en TV's vergeleken. Ook nog even bij Saturn gekeken, dat is stiekum dezelfde winkel als mediamarkt maar ja je weet maar nooit of ie goedkoper is. In beide winkels wist het beeld van de Samsungs mij te overtuigen, de prijs echter niet
.
Ze hadden voor de Samsung LE32A456 bij mediamarkt een bordje met 659,- staan, en nog een keer dezelfde TV voor 699,-. Ik vragen, bleek het ding dus 699,- te kosten.
Dus ik vertrokken met de melding dat me dat te duur werd. Nu besteld via plasma-discounter.nl. Daar was ie 612,- inclusief verzenden en verwijderingsbijdrage. Alvast 87 euro bespaard
. Ik zie een hoop reviews van die winkel bij kieskeurig en maar 2 bij Tweakers. Over het algemeen was men er positief over.
Net nog maar eens de media markt binnengelopen en TV's vergeleken. Ook nog even bij Saturn gekeken, dat is stiekum dezelfde winkel als mediamarkt maar ja je weet maar nooit of ie goedkoper is. In beide winkels wist het beeld van de Samsungs mij te overtuigen, de prijs echter niet
Ze hadden voor de Samsung LE32A456 bij mediamarkt een bordje met 659,- staan, en nog een keer dezelfde TV voor 699,-. Ik vragen, bleek het ding dus 699,- te kosten.
Dus ik vertrokken met de melding dat me dat te duur werd. Nu besteld via plasma-discounter.nl. Daar was ie 612,- inclusief verzenden en verwijderingsbijdrage. Alvast 87 euro bespaard
ASUS ROG Strix B650-A | AMD 7600X | Kingston 32GB DDR5 6000 CL36 | Kingston KC3000 1TB | Powercolor hellhound RX9070 16GB
Zonet gebeurd:
Men Samsung LE37A557 is uitgevallen en wil niet meer opstarten!
Ik zat gewoon analoge TV te kijken, en plots viel het beeld en het (externe) geluid weg. De lamp in de voet bleef wel nog branden. Zelfs na alle kabels los te trekken en de stroom even volledig te onderbreken, kan ik de TV niet meer aan zetten. Als ik op een knop duw, begint de lamp in de voet te branden, en begint de power LED traag te knipperen, na een second of 5 knipper ie niet meer en blijft hij gewoon uit. De lamp blijft aan... De LED reageert wel nog op input van de remote, maar de TV doet niets meer!
Men Samsung LE37A557 is uitgevallen en wil niet meer opstarten!
Ik zat gewoon analoge TV te kijken, en plots viel het beeld en het (externe) geluid weg. De lamp in de voet bleef wel nog branden. Zelfs na alle kabels los te trekken en de stroom even volledig te onderbreken, kan ik de TV niet meer aan zetten. Als ik op een knop duw, begint de lamp in de voet te branden, en begint de power LED traag te knipperen, na een second of 5 knipper ie niet meer en blijft hij gewoon uit. De lamp blijft aan... De LED reageert wel nog op input van de remote, maar de TV doet niets meer!
Sinds kort bezit ik ook een LE40A656 en alles ging goed. TV beeld was OK, 360 en PC beeld voortreffelijk.
Nu heb ik de Nintendo Wii ook aangesloten en deze sluit ik aan via RGB scart. Het beeld is mooi scherp, maar het contrast is veel te hoog. Dit ligt niet aan de instellingen van de tv, want als ik contrast, helderheid en verlichting helemaal terug schroef is het beeld weliswaar donker, het contrast blijft te hoog...
Sluit ik nu de Wii aan op het andere scart kanaal (non-RGB) dan is het beeld goed, maar ik mis dan de scherpte. Iemand anders ook dit probleem? Of, liever nog, een oplossing?
Nu heb ik de Nintendo Wii ook aangesloten en deze sluit ik aan via RGB scart. Het beeld is mooi scherp, maar het contrast is veel te hoog. Dit ligt niet aan de instellingen van de tv, want als ik contrast, helderheid en verlichting helemaal terug schroef is het beeld weliswaar donker, het contrast blijft te hoog...
Sluit ik nu de Wii aan op het andere scart kanaal (non-RGB) dan is het beeld goed, maar ik mis dan de scherpte. Iemand anders ook dit probleem? Of, liever nog, een oplossing?
Anoniem: 266017
Op dit forum heb ik veel gelezen over de LExxA656 serie, alleen nog niets over de 22inch versie. Heeft één van jullie hier ervaringen mee? Ik kan hem niet op de Nederlandse Samsung site vinden, wel op de duitse. Toch is hij gewoon in Nederland te koop, zelfs bij de elektronica zaak hier om de hoek ("Steenweg").
De specs zijn wat minder dan die van zijn grotere broertjes (bijvoorbeeld maar 1x hdmi), maar is er verder wat bekend van de kwaliteit van deze flatscreen? Kost rond de 500,- wat precies het bedrag is wat ik voor een flatscreen wil uitgeven ;-)
De specs zijn wat minder dan die van zijn grotere broertjes (bijvoorbeeld maar 1x hdmi), maar is er verder wat bekend van de kwaliteit van deze flatscreen? Kost rond de 500,- wat precies het bedrag is wat ik voor een flatscreen wil uitgeven ;-)
Hoe bedoel je precies het contrast is te hoog? Verlies je detail bij witte dingen? Heb je ook alle modes (standaard, film en dynamisch) geprobeerd?Sensei_D schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 21:13:
Sinds kort bezit ik ook een LE40A656 en alles ging goed. TV beeld was OK, 360 en PC beeld voortreffelijk.
Ieg, als ik jou was zou ik simpelweg een component kabel gebruiken voor de Wii; dat levert sowieso het best mogelijke beeld op. Tenzij je de 360 natuurlijk via component hebt aangesloten...
Als ik bijv. in het menu van Wii Fit zit zie ik de achtergrond als 1 groot wit vlak terwijl ik "tegels" zou moeten zien. Heb naast alle modes ook alle instellingen geprobeerd, maar wanneer ik naar non-RGB wissel zie ik meteen dat het dan wel goed is ongeacht de instellingen, dus het is een ander probleem.Anoniem: 236146 schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 22:41:
[...]
Hoe bedoel je precies het contrast is te hoog? Verlies je detail bij witte dingen? Heb je ook alle modes (standaard, film en dynamisch) geprobeerd?
Ieg, als ik jou was zou ik simpelweg een component kabel gebruiken voor de Wii; dat levert sowieso het best mogelijke beeld op. Tenzij je de 360 natuurlijk via component hebt aangesloten...
Aan de component optie zat ik ook te denken ja. De 360 zit inmiddels op HDMI dus ik heb er nog wel plek voor. Hopelijk levert het wel een juiste contrastratio op, anders kost die kabel ook weer onnodig geld. Als het werkt, zal ik verder niet klagen
Heb hem vorige week ook bij de MM zien staan, alleen wist ik dat ie online al te krijgen was vanaf 599.. ik naar een verkoper gelopen met het verhaal dat ik hem online heb gezien voor 570. De verkoper ging overleggen en ik mocht hem voor 630 euro meenemen. Ik was (lees ben) echter nog steeds aan het twijfelen welk scherm ik nou ga kopen dus heb hem uiteindelijk niet gekocht. Maar met een klein beetje praten kreeg ik zo 10% van de MM prijs af.Schaapje_BlaaT schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 19:57:
Dus ik vertrokken met de melding dat me dat te duur werd. Nu besteld via plasma-discounter.nl. Daar was ie 612,- inclusief verzenden en verwijderingsbijdrage. Alvast 87 euro bespaard. Ik zie een hoop reviews van die winkel bij kieskeurig en maar 2 bij Tweakers. Over het algemeen was men er positief over.
Laat even weten hoe de tv je bevalt.
https://www.youtube.com/channel/UCb9hDbClUJUNw_a0v7qCBKA | https://www.strava.com/athletes/33148913
FW versie 1013.Anoniem: 203140 schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 18:57:
[...]
Ik heb geen DVB-t problemen in amsterdam, ook niet met kanaal 57. Welke Firmaware zit er in je tv? voor de m86/m87 zijn er vanaf Firmware 10 verbeteringen toegevoegd voor DVB-t.
Mijn ouders hebben gisteren hetzelfde type gekocht en wonen 2km verderop. Ik ga van het weekend eens kijken of zij hetzelfde probleem hebben. Als dat niet het geval is ga ik zeker kijken of ik bij Samsung wat kan loskrijgen..
Anoniem: 181923
Erg toevallig allemaalMichaelg schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 23:08:
[...]
Heb hem vorige week ook bij de MM zien staan, alleen wist ik dat ie online al te krijgen was vanaf 599.. ik naar een verkoper gelopen met het verhaal dat ik hem online heb gezien voor 570. De verkoper ging overleggen en ik mocht hem voor 630 euro meenemen. Ik was (lees ben) echter nog steeds aan het twijfelen welk scherm ik nou ga kopen dus heb hem uiteindelijk niet gekocht. Maar met een klein beetje praten kreeg ik zo 10% van de MM prijs af.
Laat even weten hoe de tv je bevalt.
Ik heb nu een maand de 40A552 in de woonkamer staan en ben op zoek naar een 32" voor in de slaapkamer. Nu heb ik mijn oog laten vallen op de 32A456. Inderdaad via internet is het verkrijgen voor 579 euro. Via kieskeurig niet veel wijzer geworden. Nu ben ik benieuwd of er hier gebruikers zijn van de Samsung 32A456 model en wat hun bevindingen zijn. Alles is welkom
Maar ben vooral benieuwd naar zijn zwartwaarden, ghosting en bleeding.
Mijn ouders hebben de LE32A457. Lijkt me niet heel veel te verschillen. Op internet weinig te vinden, maar de TV bevalt goed. Ook de optical out is erg lekker. Wel 1 minpuntje. De Logitech Harmony kent deze TV nog niet. Komt met en LE3241B. Lijkt erop, maar met name met ingangen switchen wil dat nog wel eens fout gaan. Ghosting e.d. nog niet gezien.
Gisterenavond gebeld door Saturn: Morgen wordt mijn LE40A656 geleverd........ na 3,5 week.
Gekocht bij Saturn Hoofddorp, dus (misschien) hebben ze weer wat Samsungs op voorraad!
Kan ik nog net 2 EK-wedstrijden zien met mijn EK-actie model!!!
Gekocht bij Saturn Hoofddorp, dus (misschien) hebben ze weer wat Samsungs op voorraad!
Kan ik nog net 2 EK-wedstrijden zien met mijn EK-actie model!!!
Kan iemand me vertellen waarom ik niets over de M-serie op samsung.nl kan vinden?
Binnenkort toch maar eens Samsung bellen. Had al gemaild maar ze vertelde me dat ik maar moest bellen.
Ik namelijk last van verticale strepen door het beeld. Bij bewegend beeld valt het niet echt op, maar hij lichte stilstaande achtergronden weldegelijk. Vooral aan de linkerkant van het scherm. Ook loopt de TV wel eens vast. (nog nooit meegemaakt met een TV) Als ik dan wil switchen van av uitgang dan blijft t beeld zwart en reageerd hij nergens meer op, stekker eruit en erin is het enige wat nog helpt.
Daarnaast heb ik soms een probleem dat de patronen in het beeld blijven staan. Als je tv kijkt is dat erg vervelend. Kan het niet echt goed uitleggen. Het lijkt een beetje op inbranden bij een plasma maar dan niet permanent. Als de scene bijvoorbeeld veranderd en je een donkere achtegrond krijgt, zie je de patronen van het vorige beeld nog in het zwart staan. Heel irritant dus.
Ga volgende week op vakantie dus deze week maar even bellen, want dit is niks natuurlijk.
LE32A436.
Gebruik zowel de ingebouwde DVB-T, als DVI>HDMI (PC) en Component. (PS2)
Ik namelijk last van verticale strepen door het beeld. Bij bewegend beeld valt het niet echt op, maar hij lichte stilstaande achtergronden weldegelijk. Vooral aan de linkerkant van het scherm. Ook loopt de TV wel eens vast. (nog nooit meegemaakt met een TV) Als ik dan wil switchen van av uitgang dan blijft t beeld zwart en reageerd hij nergens meer op, stekker eruit en erin is het enige wat nog helpt.
Daarnaast heb ik soms een probleem dat de patronen in het beeld blijven staan. Als je tv kijkt is dat erg vervelend. Kan het niet echt goed uitleggen. Het lijkt een beetje op inbranden bij een plasma maar dan niet permanent. Als de scene bijvoorbeeld veranderd en je een donkere achtegrond krijgt, zie je de patronen van het vorige beeld nog in het zwart staan. Heel irritant dus.
Ga volgende week op vakantie dus deze week maar even bellen, want dit is niks natuurlijk.
LE32A436.
Gebruik zowel de ingebouwde DVB-T, als DVI>HDMI (PC) en Component. (PS2)
[ Voor 3% gewijzigd door Dj-sannieboy op 25-06-2008 11:37 ]
Update: Samsung onderkent het probleem en stuurt volgende week een monteur langs... ik ben benieuwd!ToMaSZ schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 08:21:
[...]
FW versie 1013.
Mijn ouders hebben gisteren hetzelfde type gekocht en wonen 2km verderop. Ik ga van het weekend eens kijken of zij hetzelfde probleem hebben. Als dat niet het geval is ga ik zeker kijken of ik bij Samsung wat kan loskrijgen..
Het is een 'oudere' serie. Ik denk dat ze niet meer worden geproduceerd, maar enkel de voorraden worden opgemaakt..Alex schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 11:34:
Kan iemand me vertellen waarom ik niets over de M-serie op samsung.nl kan vinden?
Lees de review op Cnet.com van dat model zou ik zeggenAnoniem: 181923 schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 08:34:
[...]
Erg toevallig allemaal
Ik heb nu een maand de 40A552 in de woonkamer staan en ben op zoek naar een 32" voor in de slaapkamer. Nu heb ik mijn oog laten vallen op de 32A456. Inderdaad via internet is het verkrijgen voor 579 euro. Via kieskeurig niet veel wijzer geworden. Nu ben ik benieuwd of er hier gebruikers zijn van de Samsung 32A456 model en wat hun bevindingen zijn. Alles is welkom
Maar ben vooral benieuwd naar zijn zwartwaarden, ghosting en bleeding.
Yup de 32A456 is een prima toestel, een vriend van me heeft em. Als je echt een top 32" wilt, koop dan de 32A552. Die heeft ondergetekende ookAnoniem: 236146 schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 14:05:
[...]
Lees de review op Cnet.com van dat model zou ik zeggenZe zijn er erg over te spreken, en benoemen het zelfs tot (één van) de beste 32" TV's van 2008. Voor zover ik het me kan herinneren vonden ze de zwartwaarden erg goed, en hadden ze geen last van ghosting. Backlight Bleeding weet ik niet, maar daar heb je toch geen last van. (Je huidige 40A552 heeft ook aardig wat backlight bleeding; zie je het?)
Yesterday's home runs don't win today's games. - Babe Ruth
Anoniem: 144583
Ik zat te denken om dus een 37inch tv te kopen.
Eerst viel mn oog op de Toshiba 37C3500, voor 606 euri klaar
Nou bleek dat de invalhoek matig was en de zwartwaardes amper zwart te noemen waren (slaat grijzig uit volgens een Tweaker, en overweegt zelfs een andere tv te kopen...)
Is die tv echt zo slecht?
De "Block" hier in de buurt verkoopt de Samsung LE37S81B voor 700 euro
Hoe goed is deze te noemen? Enige nadelen? Mensen die em bezitten en ervaring met de Samsung hebben? Ik kan niet zo snel goede reviews vinden..
Ik ga ze ook bellen of ze die hebben liggen en ik even een kijkje kan nemen.
Hopelijk dat net die Regza er ook staat als vergelijkingsmateriaal.
Waar zou ik dan overal op moeten letten? Behalve de specs..
Of moet ik hier een apart topic voor openen?
Eerst viel mn oog op de Toshiba 37C3500, voor 606 euri klaar
Nou bleek dat de invalhoek matig was en de zwartwaardes amper zwart te noemen waren (slaat grijzig uit volgens een Tweaker, en overweegt zelfs een andere tv te kopen...)
Is die tv echt zo slecht?
De "Block" hier in de buurt verkoopt de Samsung LE37S81B voor 700 euro
Hoe goed is deze te noemen? Enige nadelen? Mensen die em bezitten en ervaring met de Samsung hebben? Ik kan niet zo snel goede reviews vinden..
Ik ga ze ook bellen of ze die hebben liggen en ik even een kijkje kan nemen.
Hopelijk dat net die Regza er ook staat als vergelijkingsmateriaal.
Waar zou ik dan overal op moeten letten? Behalve de specs..
Of moet ik hier een apart topic voor openen?
Waar je op moet letten?
Ik zou vooral kijken naar scherpte, bewegingscherpte, zwartwaarde, kleuren etc, blacklight bleeding. En natuurlijk opzoeken of alle nodig aansluitingen erop zitten.
Ik zou vooral kijken naar scherpte, bewegingscherpte, zwartwaarde, kleuren etc, blacklight bleeding. En natuurlijk opzoeken of alle nodig aansluitingen erop zitten.
Anoniem: 144583
Beeld moet gewoon vergelijken met anderen goed zijn, of voor je eigen gevoel acceptabel?ik222 schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 14:02:
Waar je op moet letten?
Zijn er nog ergens goede reviews te vinden? Kieskeurig heeft weinig goeds, en iemand nog ervaring met de 2 bovengenoemde tv's? Het wordt 1 vd 2... En toch een verschil van 100 euro he!
Ik kan je toch vertellen dat je Backlight Bleeding hebt en Backlight Bleeding hoor.Anoniem: 236146 schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 14:05:
[...]
Lees de review op Cnet.com van dat model zou ik zeggenZe zijn er erg over te spreken, en benoemen het zelfs tot (één van) de beste 32" TV's van 2008. Voor zover ik het me kan herinneren vonden ze de zwartwaarden erg goed, en hadden ze geen last van ghosting. Backlight Bleeding weet ik niet, maar daar heb je toch geen last van. (Je huidige 40A552 heeft ook aardig wat backlight bleeding; zie je het?)
Ik heb het aan den lijve mogen ondervinden, ik had hiervoor een LE40M87 met echt enorme witte vlikken erin, ook als de backlight op 0 stond.
Nu heb ik hem eindelijk in mogen ruilen voor de 40A552 en deze heeft tot backlight 7 absoluut nul % backlight bleeding, hierna begint het (hetzij wel zwak) zichtbaar te worden, en geloof me ik ben echt een zeikerd met beeldschermen hoor
Ik heb gisteren een LE40M86 van iemand overgenomen maar die heeft exht geen backlight bleeding of clouding. Wel helaas het bekende banding probleem over scart.GeeMoney schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 16:13:
[...]
Ik kan je toch vertellen dat je Backlight Bleeding hebt en Backlight Bleeding hoor.
Ik heb het aan den lijve mogen ondervinden, ik had hiervoor een LE40M87 met echt enorme witte vlikken erin, ook als de backlight op 0 stond.
Nu heb ik hem eindelijk in mogen ruilen voor de 40A552 en deze heeft tot backlight 7 absoluut nul % backlight bleeding, hierna begint het (hetzij wel zwak) zichtbaar te worden, en geloof me ik ben echt een zeikerd met beeldschermen hoor
Inderdaad gewoon naar de winkel gaan en kijken welke je het mooiste vind (mediamarkt staat veel meestal om eens te kijken).Anoniem: 144583 schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 14:13:
[...]
Beeld moet gewoon vergelijken met anderen goed zijn, of voor je eigen gevoel acceptabel?.
Zijn er nog ergens goede reviews te vinden? Kieskeurig heeft weinig goeds, en iemand nog ervaring met de 2 bovengenoemde tv's? Het wordt 1 vd 2... En toch een verschil van 100 euro he!
Dat is wel extreme backlight bleeding dan; zwart kan dan ook absoluut niet meer zwart zijn. Was het niet gewoon een fabrieksfout bij dat exemplaar? Ieg, als je er bij de A552 geen last hebt van backlight bleeding, vermoed ik zeer sterk dat je dat bij de A456 ook niet zult hebben.GeeMoney schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 16:13:
[...]
Ik kan je toch vertellen dat je Backlight Bleeding hebt en Backlight Bleeding hoor.
Anoniem: 100904
Sinds kort ben zijn wij bezit van de LE-46A656. Echter overgangen (bij met name) witbeeld naar ander beeld, heeft de tv eventjes (ongeveer 0,1 seconde) nodig om het beeld opnieuw op te bouwen. Soort van horizontale sneeuw zeg maar. Ook bij sommige balken (waarin namen van personen staan, bv. Studio Sportzomer) zie je af en toe een soort ruis onder deze balken ontstaan die ook weer snel wegtrekt. Is dit normaal? De firmware heb ik gechecked en is de laatste versie 1007.2. Een laatste detail: de tv werd al compleet gemonteerd (dwz vast op de steun) geleverd.
Ik vertrouw het niet helemaal en ik heb het sterke vermoeden dat deze tv een 'terug-brengertje' is. Zeker omdat deze eerst zeer lastig leverbaar was, maar na enig aandringen plotseling binnen 2 dagen geleverd kon worden. Of ben ik gewoon te argwanend?
De tv is gekocht bij de mediamarkt btw...
Ik vertrouw het niet helemaal en ik heb het sterke vermoeden dat deze tv een 'terug-brengertje' is. Zeker omdat deze eerst zeer lastig leverbaar was, maar na enig aandringen plotseling binnen 2 dagen geleverd kon worden. Of ben ik gewoon te argwanend?

@Smithers.83. De voet zit stnadaard op dit model gemonteerd, dus niks raars aan. In het service menu kan je kijken hoeveel branduren de tv al heeft gehad. De problemen die je beschrijft herken ik niet. Ik heb het zelfde model.
Ah oki. Heb de uren nagekeken: 78. Dus dat kan prima kloppen. Was toch te argwanend. Helaas lost dit niet het andere probleem op.rob_uknow schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 18:49:
@Smithers.83. De voet zit stnadaard op dit model gemonteerd, dus niks raars aan. In het service menu kan je kijken hoeveel branduren de tv al heeft gehad. De problemen die je beschrijft herken ik niet. Ik heb het zelfde model.
Anoniem: 133876
Hallo!
Ik wil een Samsung LE46A656 aanschaffen, alleen heb ik iets gelezen over dat je de cashback niet zou krijgen als je hem online bestelt. Is er iemand die mij een suggestie kan doen waar ik het beste dit wel zou kunnen krijgen?
Ik ben wonende in Tilburg, ik weet niet of de Saturn nog zo'n deal heeft?
Ik wil een Samsung LE46A656 aanschaffen, alleen heb ik iets gelezen over dat je de cashback niet zou krijgen als je hem online bestelt. Is er iemand die mij een suggestie kan doen waar ik het beste dit wel zou kunnen krijgen?
Ik ben wonende in Tilburg, ik weet niet of de Saturn nog zo'n deal heeft?
Om een lang verhaal kort te maken, ben ik 4 keer naar Samsung geweest en heb ook 4 keer een LE40M87 meet erug gekregen maar alle modellen hadden het ernstig.Anoniem: 236146 schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 16:31:
[...]
Dat is wel extreme backlight bleeding dan; zwart kan dan ook absoluut niet meer zwart zijn. Was het niet gewoon een fabrieksfout bij dat exemplaar? Ieg, als je er bij de A552 geen last hebt van backlight bleeding, vermoed ik zeer sterk dat je dat bij de A456 ook niet zult hebben.
Er zijn maar enkele uit de 40M87 serie die weinig tot geen last van backlight bleeding hebben.
Antwoord Samsung: het scherm valt binnen de gestelde specificaties meneer wij kunnen niets voor u betekenen.
Via BCC (na 8 maanden) het scherm in mogen ruilen tegen een nieuwe zonder bijbetaling, prima service dus!
Anoniem: 85482
Gisteren me LE32A656 gekocht.
1 probleem: Als ik me macbook met VGA aansluit krijg ik een bericht: "mode not supported". Keihard zuigend natuurlijk, want ik neem aan dat ik nu Mini DVD naar DVI en een DVI naar HDMI kabeltjes moet kopen.
Of weet iemand een oplossing?
1 probleem: Als ik me macbook met VGA aansluit krijg ik een bericht: "mode not supported". Keihard zuigend natuurlijk, want ik neem aan dat ik nu Mini DVD naar DVI en een DVI naar HDMI kabeltjes moet kopen.
Ik heb dit ook! Mijn vermoeden is dat dit wordt veroorzaakt door een goedkope (scart)kabel, want bij schakelen tussen opties in het (ingebouwde) menu treedt het niet op.Anoniem: 100904 schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 18:39:
Sinds kort ben zijn wij bezit van de LE-46A656. Echter overgangen (bij met name) witbeeld naar ander beeld, heeft de tv eventjes (ongeveer 0,1 seconde) nodig om het beeld opnieuw op te bouwen. Soort van horizontale sneeuw zeg maar. Ook bij sommige balken (waarin namen van personen staan, bv. Studio Sportzomer) zie je af en toe een soort ruis onder deze balken ontstaan die ook weer snel wegtrekt. Is dit normaal? De firmware heb ik gechecked en is de laatste versie 1007.2. Een laatste detail: de tv werd al compleet gemonteerd (dwz vast op de steun) geleverd.
Ik vertrouw het niet helemaal en ik heb het sterke vermoeden dat deze tv een 'terug-brengertje' is. Zeker omdat deze eerst zeer lastig leverbaar was, maar na enig aandringen plotseling binnen 2 dagen geleverd kon worden. Of ben ik gewoon te argwanend?De tv is gekocht bij de mediamarkt btw...
edit: Het ligt niet aan de scartkabel.
Hoe meer je drinkt, hoe korter je leeft, hoe minder je drinkt
Kan het zijn dat je een vga-kabel hebt waar pin 9 niet is aangesloten (goedkopere/oudere vga-kabel)? Je horizontale resolutie zonder pin 9 is max. 1600. Met 1920x1080 krijg je dan een mode not supported.. Dat was bij mij iig het probleem (le37m)Anoniem: 85482 schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 07:50:
Gisteren me LE32A656 gekocht.
Hoera, mijn LE32A456 is binnen 
Plasma discounter stuurde me woensdag een mailtje dat de TV verstuurd was, woensdagavond een mailtje van toch niet ze kunnen vanaf vrijdag weer versturen, en donderdag weer een mailtje dat ie verstuurd was
Vaag allemaal, maar de TV kwam vrijdagochtend binnen en was dinsdag besteld, niks te klagen over die levertijden. De doos was open geweest, maar zo te zien alleen om de bon erin te stoppen. De zakjes voor afstandsbediening, voet, handleiding e.d. zaten nog dicht. De TV slaagde met vlag en wimpel voor de TFT test, geen dode (sub) pixels kunnen vinden bij uitgebreid turen van vlakbij met rood, blauw, groen, wit en zwart beeld.
Over het beeld ben ik dik tevreden, het analoge beeld van de kabel ziet er naar omstandigheden goed uit. Een snel gedownloade 720p film (100mbit FTW) geeft echt fantastisch beeld
. Backlight bleeding is te zien op een volledig zwart scherm bij hoge settings van backlight, maar persoonlijk vind ik die platte schermen altijd veel feller dan nodig en zet ik dat soort instellingen een eindje lager. Dan is de backlight bleeding dus verdwenen. Over het algemeen hoeft de brightness alleen hoog als het flink licht is, maar dan zie je de backlight bleeding dus ook niet meer. Geen probleem dus, in mijn opinie.
Het beeld is recht van voren perfect, en van opzij iets lichter. De persoon het verst opzij zit bij een film is volgens mij nu beter af dan met de CRT die er eerst stond, maar die was dus ook niet helemaal plat van voren. Zwart is echt mooi diep zwart, en details in donkere gebieden zijn goed te zien. Met de just scan optie past het computerbeeld precies op het scherm.
De bediening vind ik over het algemeen makkelijk, de knoppen op de afstandsbediening vind ik handig geplaatst. De default zapsnelheid valt ook wel mee, niet instantaan maar ook niet irritant lang wachten. Dat is met gewone analoge TV. Weet iemand waarom de zapsnelheid niet default op zijn snelst staat. Gaat het geluid anders achterlopen ofzo?
Plasma discounter stuurde me woensdag een mailtje dat de TV verstuurd was, woensdagavond een mailtje van toch niet ze kunnen vanaf vrijdag weer versturen, en donderdag weer een mailtje dat ie verstuurd was
Vaag allemaal, maar de TV kwam vrijdagochtend binnen en was dinsdag besteld, niks te klagen over die levertijden. De doos was open geweest, maar zo te zien alleen om de bon erin te stoppen. De zakjes voor afstandsbediening, voet, handleiding e.d. zaten nog dicht. De TV slaagde met vlag en wimpel voor de TFT test, geen dode (sub) pixels kunnen vinden bij uitgebreid turen van vlakbij met rood, blauw, groen, wit en zwart beeld.
Over het beeld ben ik dik tevreden, het analoge beeld van de kabel ziet er naar omstandigheden goed uit. Een snel gedownloade 720p film (100mbit FTW) geeft echt fantastisch beeld
Het beeld is recht van voren perfect, en van opzij iets lichter. De persoon het verst opzij zit bij een film is volgens mij nu beter af dan met de CRT die er eerst stond, maar die was dus ook niet helemaal plat van voren. Zwart is echt mooi diep zwart, en details in donkere gebieden zijn goed te zien. Met de just scan optie past het computerbeeld precies op het scherm.
De bediening vind ik over het algemeen makkelijk, de knoppen op de afstandsbediening vind ik handig geplaatst. De default zapsnelheid valt ook wel mee, niet instantaan maar ook niet irritant lang wachten. Dat is met gewone analoge TV. Weet iemand waarom de zapsnelheid niet default op zijn snelst staat. Gaat het geluid anders achterlopen ofzo?
ASUS ROG Strix B650-A | AMD 7600X | Kingston 32GB DDR5 6000 CL36 | Kingston KC3000 1TB | Powercolor hellhound RX9070 16GB
Ik heb een probleem met mijn net aangeschafte Panasonic SD-9 Videocamera. Ik wil de camera doormiddel van een mini HDMI kabel aansluiten op mijn Samsung LE46A656, maar krijg geen beeld. Ik heb HDMI poorten 3 & 4 geprobeerd, maar krijg geen beeld. In het menu van camera kan ik niet veel instellen alleen de beeldweergave 576P of 1080P, dus wat doe ik fout? Ik heb een nieuwe TV (2008 Model), dus die moet het beeld in 576P of 1080P gewoon ondersteunen toch?
Ik moet er wel er bij zeggen dat ik niet een volledige HDMI mini kabel gebruik, maar een kwalitatief goede HDMI kabel met vergulde aansluitingen op een HDMI naar HDMI mini converter. Dit mag toch geen probleem zijn?
Ik heb alles via HDMI aangesloten en dat gaat gewoon goed.......................
Hebben hier mensen ervaring mee met deze problemen? Ik heb alle sal gecheckt, maar kom er niet uit
Alvast bedankt voor jullie hulp!
Ik moet er wel er bij zeggen dat ik niet een volledige HDMI mini kabel gebruik, maar een kwalitatief goede HDMI kabel met vergulde aansluitingen op een HDMI naar HDMI mini converter. Dit mag toch geen probleem zijn?
Ik heb alles via HDMI aangesloten en dat gaat gewoon goed.......................
Hebben hier mensen ervaring mee met deze problemen? Ik heb alle sal gecheckt, maar kom er niet uit

Alvast bedankt voor jullie hulp!
Anoniem: 130832
In dit topic staat ergens iets over Smits in Arnhem daar zou ie 1749 kosten, minus 300 cashback kom je dan op 1449. Bij Foka in Rotterdam was ie laatst 1799, kom je op 1499. Daarnaast kun je nog bij de gemiddelde keten proberen af te dingen. Dat lukte redelijk bij de It's in Eindhoven daar kwam ik op 1833 - de cashback = 1533.Anoniem: 133876 schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 02:14:
Let er wel op dat de cashback aktie nog maar tot 10 juli duurt en dat de 46A656 zo goed als nergens op voorraad is.Ook zijn ze niet op voorraad bij Samsung Nederland. Ik heb die van mij op 29 mei besteld, zou op 9 juni geleverd worden maar dat was weer uitgesteld tot 2 juli en dat moet ik eerst nog zien voordat ik het geloof.
[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 130832 op 27-06-2008 21:56 ]
Sinds 2 dagen staat hier een samsung le46a656, prima tv maar wel een vraagje of dit normaal is en of omruilen zin heeft :
Overdag is dit niet te zien, maar s'avonds is het duidelijk dat de rechtkant van het scherm wat clouding heeft met 3 "spotlights", plekken die wat helderder zijn. Dit valt alleen op bij een bijna volledig zwart scherm, dus b.v. bij aftiteling van de film of de laatste episode van planet earth die bijna zwarte scenes heeft in de donkere diepzee.
Overigens is dit met het scherm backlight op 3, op 10 is het "natuurlijk" een zooitje maar dat is bij de meeste lcd's wel zo.
Kortom, hebben alle samsung wel wat, of zal het nut hebben om de zaak terug te sturen en maar weer een andere te halen ? (Een philips 5603d was een ramp, al terug nu deze weer, ben ik te kritisch of kunnen we gewoon geen perfecte lcd verwachten voorlopig ?)
Overdag is dit niet te zien, maar s'avonds is het duidelijk dat de rechtkant van het scherm wat clouding heeft met 3 "spotlights", plekken die wat helderder zijn. Dit valt alleen op bij een bijna volledig zwart scherm, dus b.v. bij aftiteling van de film of de laatste episode van planet earth die bijna zwarte scenes heeft in de donkere diepzee.
Overigens is dit met het scherm backlight op 3, op 10 is het "natuurlijk" een zooitje maar dat is bij de meeste lcd's wel zo.
Kortom, hebben alle samsung wel wat, of zal het nut hebben om de zaak terug te sturen en maar weer een andere te halen ? (Een philips 5603d was een ramp, al terug nu deze weer, ben ik te kritisch of kunnen we gewoon geen perfecte lcd verwachten voorlopig ?)
Als je clouding of backlight bleeding zou hebben, maar dit tijdens het gebruik van de tv niet zou zien dan zou ik er niks aan doen.HaseMike schreef op zaterdag 28 juni 2008 @ 09:30:
Sinds 2 dagen staat hier een samsung le46a656, prima tv maar wel een vraagje of dit normaal is en of omruilen zin heeft :
Maar als je het ziet bij donkere scènes zoals planet earth, zou ik absoluut laten ruilen! Je hebt er genoeg voor betaald en het moet gewoon goed zijn.
Ik blijf het overigens maar vreemd vinden dat er zoveel fouten in de Samsungs zitten. Als ze zo'n toestel testen dan zien ze toch ook dat er bijvoorbeeld teveel clouding of bleeding in t toestel zit? Ik begrijp dat niet hoor.
Net als t out-of-focus verhaal. Iedereen ziet het, behalve daar op de fabriek....
edit: opgelost
[ Voor 96% gewijzigd door StephaN900 op 28-06-2008 12:50 ]
Volgens mij word 90% niet meer getest tegenwoordig (tijd kost geld) ze zullen hem vast wel aanzetten om te kijken het werkt maar alle poortjes en alles testen doen ze volgens mij allang niet meerFerry34 schreef op zaterdag 28 juni 2008 @ 11:31:
[...]
Als je clouding of backlight bleeding zou hebben, maar dit tijdens het gebruik van de tv niet zou zien dan zou ik er niks aan doen.
Maar als je het ziet bij donkere scènes zoals planet earth, zou ik absoluut laten ruilen! Je hebt er genoeg voor betaald en het moet gewoon goed zijn.
Ik blijf het overigens maar vreemd vinden dat er zoveel fouten in de Samsungs zitten. Als ze zo'n toestel testen dan zien ze toch ook dat er bijvoorbeeld teveel clouding of bleeding in t toestel zit? Ik begrijp dat niet hoor.
Net als t out-of-focus verhaal. Iedereen ziet het, behalve daar op de fabriek....
Monteur wist me zelfs te vertellen 2/10 Samsungs niet juist worden dichtgemaakt de panelen zelf die worden met een vloeistoff in 1 rit "gekit" zodra de werknemer ff 1 sec stopt met het "lijmen" kan er al stof in komen...en dat zorgt voor kapotte crystals..
Hij gaf erbij ook de uitleg het allemaal zo snel gemaakt moet worden dat de kwaliteit van de meeste producten tegenwoordig erop achteruit gaan, vandaar 9/10 repareren ze het niet want een vervangend model is sneller en goedkoper
Inderdaad lijkt het wel of ze niets meer controleren tegenwoordig, of dat het merendeel van de consumenten backligtbleeding niet eens opmerkt. Het is alleen bij een bijna volledig zwart scherm, komt weinig voor, maar als het voorkomt zie je het gewoon.Ferry34 schreef op zaterdag 28 juni 2008 @ 11:31:Als je clouding of backlight bleeding zou hebben, maar dit tijdens het gebruik van de tv niet zou zien dan zou ik er niks aan doen.
Maar als je het ziet bij donkere scènes zoals planet earth, zou ik absoluut laten ruilen! Je hebt er genoeg voor betaald en het moet gewoon goed zijn. ....
Het probleem van terugsturen is wachten op je geld en dan weer een andere tv kopen, en dat laatste wordt steeds lastiger. De philips heeft grote problemen met een pc op 1080p, de samsung heeft backlight bleeding, de nieuwe sony's schijnen banding te hebben en de plasma's flikkeren/spiegelen en zijn overdag nogal flauw om te zien.
Blijft een afweging tussen gedoe, wachter op de centen en hopen dat een volgende goed is, of kleine foutjes accepteren. Het zal wel terugsturen worden en voorlopig een goedkope lcd die ik snel kwijt kan zodra er 1tje uitkomt met led backlights. Samsung heeft er 1 maar ja die is 52inch en dat is té groot.
Zijn er mensen die een LE32A55x naast een LE32A656 gezien hebben? Het prijsverschil is (naar mijn budget) nogal redelijk, dus ik vroeg me af of de A6 serie echt meerwaarde weet te bieden tegenover de A5 serie?
EDIT: De tv ga ik voornamelijk gebruiken voor games (PS3), films en hier en daar wat (analoge) televisie kijken.
EDIT: De tv ga ik voornamelijk gebruiken voor games (PS3), films en hier en daar wat (analoge) televisie kijken.
[ Voor 21% gewijzigd door DrSnuggles op 29-06-2008 23:03 ]
Learn something new every day.
Anoniem: 255075
Ik heb mijn 37" 656 serie TV binnen. Ik zie dat de tv een ingebouwde digitale ontvanger heeft? De TV/DTV knop?
Volgens het boekje wordt dit in Nederland ondersteund, maar ik kan echter geen zenders ontvangen via de DTV functie. Kan dit uberhaubt niet in nederland, kan het niet bij Ziggo(NB) of is mijn signaal te brak?
Hopelijk kan iemand mij op weg helpen met de "DTV" functionaliteit
Volgens het boekje wordt dit in Nederland ondersteund, maar ik kan echter geen zenders ontvangen via de DTV functie. Kan dit uberhaubt niet in nederland, kan het niet bij Ziggo(NB) of is mijn signaal te brak?
Denk dat dTv wil zeggen: digitale zenders ontvangen via een netwerk als digitenne
Met een antenne (geen idee actief of passief) kun je dus NL1-3 en je regionaal gratis ontvangen. Als er nog ergens een CA slot aanwezig is kun je met een conax module ook de gecrypte ontvangen (RTL etc)
quote]Mr_Zoidberg schreef op zondag 29 juni 2008 @ 23:16:
Ik heb mijn 37" 656 serie TV binnen. Ik zie dat de tv een ingebouwde digitale ontvanger heeft? De TV/DTV knop?
[/quote]
quote]Mr_Zoidberg schreef op zondag 29 juni 2008 @ 23:16:
[/quote]
Ik heb een doodnormale spriet antenne aan de tv aangesloten, zonder extra versterking.
Daarmee had ik een prima ontvangst. Maar het hangt wel af waar je woont en hoe ver je van
de zendmast afwoont.
Daarmee had ik een prima ontvangst. Maar het hangt wel af waar je woont en hoe ver je van
de zendmast afwoont.
Is dit wat
http://www.ibood.com/site/nl/iboodSpecs.php
Welke TV is beter? De R81/R82 of deze A450
[ Voor 28% gewijzigd door n00bs op 30-06-2008 09:09 ]
De R serie is van een vorige generatie en de A serie is nu actueel.
Daarbij is deze aanbieding €100 goedkoper dan de pricewatch.
Ik zou het wel weten.....
Anoniem: 237912
Heeft iemand hier toevallig ook echt ervaringen met die TV? Ik ben ook erg geinteresseerd namelijk
[ Voor 81% gewijzigd door Anoniem: 237912 op 30-06-2008 09:25 ]
Anoniem: 210534
editAnoniem: 100904 schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 18:39:
Ik vertrouw het niet helemaal en ik heb het sterke vermoeden dat deze tv een 'terug-brengertje' is. Zeker omdat deze eerst zeer lastig leverbaar was, maar na enig aandringen plotseling binnen 2 dagen geleverd kon worden. Of ben ik gewoon te argwanend?De tv is gekocht bij de mediamarkt btw...
[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 210534 op 30-06-2008 11:14 ]
Toch vraag ik mij af of de http://www.kieskeurig.nl/...9643FC12572B9003051A3.htm niet een betere keuze is voor het geld.n00bs schreef op maandag 30 juni 2008 @ 09:08:
Is dit wathttp://www.ibood.com/site/nl/iboodSpecs.php
Mijn LE-46A656 is zojuist geleverd (vorige week zaterdag besteld). Nu ff spelen met de instellingen enzo
Heb een andere scartkabel tussen de satellietontvanger en de tv gezet. Tevens heb ik de 100Hz modus uitgezet. Dit lost de problemen grotendeels op. De rest van de 'flikkeringen' wijt ik aan framerate verschillen (Satelliet - TV).LoekD schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 08:13:
[...]
Ik heb dit ook! Mijn vermoeden is dat dit wordt veroorzaakt door een goedkope (scart)kabel, want bij schakelen tussen opties in het (ingebouwde) menu treedt het niet op.
edit: Het ligt niet aan de scartkabel.
Het is dus geen rommel zegmaar? Gewoon goed beeld?cornfed99111 schreef op maandag 30 juni 2008 @ 09:20:
De R serie is van een vorige generatie en de A serie is nu actueel.
Zit nou wel weer te twijfelen zeg... of die dagaanbieding van 500 euro, of toch maar even wachten op een aanbieding van een full HD model...
Me too... en het blijft toch 500 EuroJorn1986 schreef op maandag 30 juni 2008 @ 18:11:
[...]
Het is dus geen rommel zegmaar? Gewoon goed beeld?
Zit nou wel weer te twijfelen zeg... of die dagaanbieding van 500 euro, of toch maar even wachten op een aanbieding van een full HD model...
Ik denk dat ik maar skip... blijft een hoop geld voor een middelmatig product
[ Voor 10% gewijzigd door n00bs op 30-06-2008 19:39 ]
Ik heb zelf een ander Samsung model, maar ik zou het definitief geen rommel noemen....Jorn1986 schreef op maandag 30 juni 2008 @ 18:11:
[...]
Ik kan ook niet beoordelen wat je onder 'goed beeld' verstaat.
Daarom wordt altijd geadviseerd om zelf de toestellen te vergelijken in de winkel. (Media Markt bv.)
Waar heb je em gekocht? Ben nieuwsgierig wie zo snel kon leveren.Bananeman schreef op maandag 30 juni 2008 @ 11:53:
Mijn LE-46A656 is zojuist geleverd (vorige week zaterdag besteld). Nu ff spelen met de instellingen enzo
Anoniem: 190992
Afgelopen zaterdag is het lcd scherm geleverd. Wat een ding zeg. Ik zal mijn ervaringen even posten als ik klaar ben met verhuizen...
Anoniem: 190992 schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 00:08:
Ik heb onlangs (afgelopen zondag) de 46A656 besteld bij Its en het zou morgen geleverd worden. Ik kreeg een belletje en de mevrouw zei dat de levertijd 2 wk uitgesteld is. De verkoper zei overigens dat ie meteen op voorraad geleverd kan worden. Maar ja, ik had het al verwacht.
It's Eindhoven. Besteld op 21-6, geleverd op 30-6. Netjes.Anoniem: 130832 schreef op maandag 30 juni 2008 @ 19:34:
[...]
Waar heb je em gekocht? Ben nieuwsgierig wie zo snel kon leveren.
Ah goed nieuws. Ik heb em daar ook besteld (op 28 mei alweer), dan gaat die van mij er ook snel aankomen.Bananeman schreef op maandag 30 juni 2008 @ 20:31:
[...]
It's Eindhoven. Besteld op 21-6, geleverd op 30-6. Netjes.
Ik heb sinds kort een hoog piep geluid vanuit mijn plasma scherm, als ie in standby staat. Als ie aan staat ,is het weg.
Kun je hier wat tegen doen? Zelfs als ik de stekker eruit trekt ,blijft ie piepen.
Kun je hier wat tegen doen? Zelfs als ik de stekker eruit trekt ,blijft ie piepen.
|2600k|Asus 290|
Anoniem: 237912
Wat je nog kan doen. Nog 28 minuten.. is em bestellen en retourneren binnen 7 dagen onder wet kopen op afstand (art. 7:46bw)n00bs schreef op maandag 30 juni 2008 @ 18:39:
[...]
Me too... en het blijft toch 500 Euro
Ik denk dat ik maar skip... blijft een hoop geld voor een middelmatig product
500 euro voor die TV is een koopje, ik heb er 600 voor neergelegd en dat was het zeker waard. Beeld is fantastisch en voor dat formaat heeft full HD toch weinig zin, tenzij je op een meter afstand gaat zitten ofzoJorn1986 schreef op maandag 30 juni 2008 @ 18:11:
[...]
Nouja gemiste kans, nu kost ie weer 600
Naja had het kunnen proberen zegmaar, maar ik ga denk ik toch liever voor een 32'' of 37'' full HD. Ik wacht alleen nog even op een mooie aanbieding 
@SchaapjeBlaat en @cornfed99111 : misschien was ''rommel'' wel een verkeerd woord om te gebruiken, was een beetje bang dat ze op zo'n manier slechte TV's probeerden te dumpen.
@SchaapjeBlaat en @cornfed99111 : misschien was ''rommel'' wel een verkeerd woord om te gebruiken, was een beetje bang dat ze op zo'n manier slechte TV's probeerden te dumpen.
[ Voor 37% gewijzigd door Jorn1986 op 01-07-2008 07:38 ]
Hallo,
Ik ben sinds afgelopen donderdag in het bezit van een LE37A552. Ik geniet prima van mijn X-Box en de digitale TV van UPC.
Ik heb alleen een aantal vraagjes:
1) Weet iemand of ik het geluid dat bij het aanzetten door de tv wordt gemaakt kan uitzetten of lager zetten?
De tv start op met een deuntje waar ik dus het liefst van af wil
Ik heb trouwens de audio output van mijn mediabox op mijn wat oudere dts/5.1 receiver aangesloten via rood-wit tulpstekkertjes.
Het geluid direct aftappen via de mediabox liep niet synchroon met het beeld, ik vermoed zelf dat het aan de mediabox lig, omdat ik het probleem nu niet heb.
2) Maar is iemand met dezelfde tv of serie tegen hetzelfde probleem aangelopen?
Daarnaast heb ik dus de xbox via optical out naar mijn 5.1 receiver gestuurd. Ik wil deze week een nieuwe pc bestellen die ik aan mijn tv
wilt gaan koppelen. Ik wil dus HD-films bewerken en draaien via de pc en dus mijn samsung.
3) Zijn er nog tips m.b.t. de videokaart en/of frequentieinstellingen? Alle ervaring en info is welkom. Ik was van plan om een hd2400pro te halen en dus middels DVI/HDMI kabel op de samsung aan te sluiten.
Oja een andere vraag (eigenlijk hoort deze thuis in een andere topic:-), maar mocht er iemand binnen deze topic ervaring hierover hebben.....:
Ik heb op mijn receiver nog 1 coaxiale uitgang over en 1 stereo (rood/wit) uitgang. Zoals ik al aangaf ga ik de pc op mijn scherm aansluiten
alleen het geluid wil ik via de receiver laten lopen. Tegenwoordig zijn die moederborden voorzien van een 5.1 geluid.
Echter is de coaxiale tulp stekker dikker. Weet iemand of dit om te vormen is, of ben ik genoodzaak om een andere geluidskaart met coaxiale uitgang
te kopen om 5.1 geluid te hebben?
Deze vraag mag beantwoord worden via een PM om zo het topic niet te vervuilen
Voor de rest ben ik zeer tevreden over de tv. Veel zaken die je in kunt stellen. Vloeiende bewegingen geen haperingen als ik speel met mijn
xbox. Mooie kleuren, zwart is zwart en wit is wit.
Ik ben sinds afgelopen donderdag in het bezit van een LE37A552. Ik geniet prima van mijn X-Box en de digitale TV van UPC.
1) Weet iemand of ik het geluid dat bij het aanzetten door de tv wordt gemaakt kan uitzetten of lager zetten?
Ik heb trouwens de audio output van mijn mediabox op mijn wat oudere dts/5.1 receiver aangesloten via rood-wit tulpstekkertjes.
Het geluid direct aftappen via de mediabox liep niet synchroon met het beeld, ik vermoed zelf dat het aan de mediabox lig, omdat ik het probleem nu niet heb.
Daarnaast heb ik dus de xbox via optical out naar mijn 5.1 receiver gestuurd. Ik wil deze week een nieuwe pc bestellen die ik aan mijn tv
wilt gaan koppelen. Ik wil dus HD-films bewerken en draaien via de pc en dus mijn samsung.
3) Zijn er nog tips m.b.t. de videokaart en/of frequentieinstellingen? Alle ervaring en info is welkom. Ik was van plan om een hd2400pro te halen en dus middels DVI/HDMI kabel op de samsung aan te sluiten.
Oja een andere vraag (eigenlijk hoort deze thuis in een andere topic:-), maar mocht er iemand binnen deze topic ervaring hierover hebben.....:
Ik heb op mijn receiver nog 1 coaxiale uitgang over en 1 stereo (rood/wit) uitgang. Zoals ik al aangaf ga ik de pc op mijn scherm aansluiten
alleen het geluid wil ik via de receiver laten lopen. Tegenwoordig zijn die moederborden voorzien van een 5.1 geluid.
Echter is de coaxiale tulp stekker dikker. Weet iemand of dit om te vormen is, of ben ik genoodzaak om een andere geluidskaart met coaxiale uitgang
Voor de rest ben ik zeer tevreden over de tv. Veel zaken die je in kunt stellen. Vloeiende bewegingen geen haperingen als ik speel met mijn
1) Ja hoor dat kan heb het zelfde toestel, kijk maar is in je handleiding staat het duideljik uitgelegd en anders probeer je menu is bij geluids optiesda_denstar schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 09:46:
Hallo,
Anoniem: 266548
Wij zijn bezig een nieuwe LCD aan te schaffen. De nieuwste 6-serie is qua specs een van de betere. Wij vinden alleen in tegenstelling tot een heleboel andere mensen de rode gloed niet mooi.
Nu weet ik dat er ook een LE40A616 model uit is gekomen. Deze zou hetzelfde moeten zijn als de LE40A656 maar dan in black uitvoering. Weet iemand hier meer van. Het liefst zouden wij dan ook nog een 46 inch willen hebben. Maar die schijnt niet uit te komen.
Nu weet ik dat er ook een LE40A616 model uit is gekomen. Deze zou hetzelfde moeten zijn als de LE40A656 maar dan in black uitvoering. Weet iemand hier meer van. Het liefst zouden wij dan ook nog een 46 inch willen hebben. Maar die schijnt niet uit te komen.
1. In menu onder geluidsopties kun je het TV geluid uitzetten. Ergens anders de startup-tune.da_denstar schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 09:46:
Hallo,
2. Yup. Ik had dat out-of-sync probleem ook.
Yesterday's home runs don't win today's games. - Babe Ruth
Die rode gloed is nogal minimaal, afhankelijk van de lichtomstandigheden. S'avonds is hij bijna geheel zwart. Verder een top tv, mijn problemen met backlight bleeding zijn weg sinds ik de schroeven even losgedraait en weer aangedraait heb.Anoniem: 266548 schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 11:24:
Wij zijn bezig een nieuwe LCD aan te schaffen. De nieuwste 6-serie is qua specs een van de betere. Wij vinden alleen in tegenstelling tot een heleboel andere mensen de rode gloed niet mooi
Het rode randje zit ook alleen boven en onder, en valt echt wel mee. Alternatief kan je voor de 46a5 serie gaan, die is geheel zwart en ook een prima tv. Verder alternatief is de toshiba 46zf355, met superkleine zwarte rand en die tv is mat ipv een spiegel.
Dat laatste vind ik wel het hoofd nadeel van de samsung 6 serie, mijn zithoek is nu uitgebreid met een horizontale passpiegel. Ik twijfel nog of ik hem terug ga sturen want dat gespiegel is wel irritant, ondanks dat het zorgt voor een zeer goede zwartwaarde.
Ik kijk blu ray op mijn Le40a552 via de PS3. Ik had de 24p functie aan staan op de playstation. Nu ging ik Earth op blu-ray kijken op 24Hz. Bij sommige stukjes zag ik het beeld knipperen. Nu heb ik de 24p functie uitgezet en kijk het nu op 60Hz en het geknipper is minder geworden, maar niet helemaal weg.
Ik snap niet dat ze films maken met 24 beelden per seconde. Dit is toch veel te weinig
Ik snap niet dat ze films maken met 24 beelden per seconde. Dit is toch veel te weinig

Iemand de CASHBACK van SATURN en SAMSUNG al gehad? Ik heb na bijna een maand nog steeds niks ontvangen......!?!
Het gaat o 650 euro totaal, dus zit erw el met smart op te wachten! Zijn de beide clubs per telefoon tge bereiken? Ik kan zo niks vinden wat betreft telefoonnummers.
Het gaat o 650 euro totaal, dus zit erw el met smart op te wachten! Zijn de beide clubs per telefoon tge bereiken? Ik kan zo niks vinden wat betreft telefoonnummers.
Het is niet zozeer te weinig, maar de 5-serie kan maar heel slecht met 24p materiaal overweg. Veel judder en geknipper. Een LCD hoort namelijk sowieso geen last te hebben van een vernieuwsfrequentie, dus knippereffecten mogen nooit optreden.Nico111 schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 16:25:
Ik kijk blu ray op mijn Le40a552 via de PS3. Ik had de 24p functie aan staan op de playstation. Nu ging ik Earth op blu-ray kijken op 24Hz. Bij sommige stukjes zag ik het beeld knipperen. Nu heb ik de 24p functie uitgezet en kijk het nu op 60Hz en het geknipper is minder geworden, maar niet helemaal weg.
Tesla Model Y RWD (2024)
Anoniem: 266548
Ik heb begrepen dat de LE46A5535-serie 50hz is ipv de 100hz van de LE46A656. De vraag is dan natuurlijk weer of je dat echt gaat merken.HaseMike schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 15:26:
[...] Alternatief kan je voor de 46a5 serie gaan, die is geheel zwart en ook een prima tv..
De 46ZF955D vind ik net te duur. Bij de Samsung wil ik dan ook graag de HT-X810 kopen. Een heel mooi apparaat voor mensen die niet een 5.1 speakerset door het huis willen hebben staan.
Uhm... dus niet. Ik had mijn LE46A656 bij It's besteld maar had ervoor gekozen om hem bij de winkel af te laten leveren en hem daar dan op te halen. Nu is bij mij de levering al 2 keer uitgesteld. Een paar mensen hier op het forum hebben hem veel later besteld maar voor thuis bezorgen gekozen en daar is ie al geleverd. Bij schaarste krijgen It's winkels blijkbaar gewoon niet geleverd, lekkere policy. Beetje amateurs bij It's. Dit gaat niet voor grote klanttevredenheid zorgen.Anoniem: 130832 schreef op maandag 30 juni 2008 @ 20:48:
[...]
Ah goed nieuws. Ik heb em daar ook besteld (op 28 mei alweer), dan gaat die van mij er ook snel aankomen.
Nou ik heb een LE32A656 besteld, bij Redcoon, nu maar hopen dat ze eens vlot zijn bij die zaak.
Learn something new every day.
Anoniem: 210534
Net eventjes de prijzen naar beneden aangepast ..
vooral de 40A656 is nu denk ik zeer interessant. En natuurlijk met de cashback actie.
Wat ik heb gehoord zijn er nogal rellen met saturn en MM en samsung dus misschien is dat de reden dat de leveringen soms zo ontzettend lang duren?
Moet zeggen dat ik de 40" een beter beeld vind geven dan de 46" de eerste is wat mooier qua zwartwaardes het is allemaal wat egaler..
Wat ik heb gehoord zijn er nogal rellen met saturn en MM en samsung dus misschien is dat de reden dat de leveringen soms zo ontzettend lang duren?
Moet zeggen dat ik de 40" een beter beeld vind geven dan de 46" de eerste is wat mooier qua zwartwaardes het is allemaal wat egaler..
Beste forum gebruikers, ik heb sinds gister een Samsung LE37A656
Nu wil ik hem goed afstellen, heeft iemand goede beeldscherminstellingen voor de tv of waar ik ze kan vinden?
Alvast bedankt.
Nu wil ik hem goed afstellen, heeft iemand goede beeldscherminstellingen voor de tv of waar ik ze kan vinden?
Alvast bedankt.
Ik heb een le46a656 met veel moete ingesteld op een, naar mijn smaak fijne, afstelling. Als basis heb ik de 6500k calibratie met een z.g. Spider gebruikt die ergens op een ander forum stond. Omdat die instellingen veel te warm waren naar mijn smaak en deze samsung reeks zowieso het rood een beetje teveel versterkt, ben ik op het volgende uitgekomen :Nickjuh1985 schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 17:58:
Beste forum gebruikers, ik heb sinds gister een Samsung LE37A656
Alvast bedankt.
Voor RGB (dus b.v. een sat receiver via scart) :
backlight : s'avonds 2-3 overdag 5-6 naar smaak
Contrast 97, brightness 47, sharpness 12, color 48, Blacklevel-off, dynamic contrast-low, gamma 0, colorspace-custom (zie hieronder) flesh : 0, edge-off
Sharpness 12 omdat bij een testbeeld met single points, deze extra pixels krijgen boven de 12 dus dat zou dan de ideaal stand moeten zijn. Zet hem rustig op 20-30 als je "scherper" wil.
Custom color space :
red : 15,0,0
green 0,50,0
blue : 0,0,20
Yellow : 50,50,0
cyan 0,50,45
magneta : 40,0,40
White balance : 25,25,25, 22,25,23
dan nog : tone normal, dnr-off, dnie-off, 100hz- naar smaak, bluescreen-off, energy saving-off
Alles met basis instelling "normal" die is goed aan te passen.
voor hd materiaal de volgende custom color space :
red 32,0,0
green 21,27,0
blue 0,0,38
yellow 48,13,0
cyan 16,19,38
magneta 34,0,40
en de kleur op zo 50-55.
Color tone : normal. De spider geeft aan dat je bij warm2 een betere colorspace heb, maar dat ziet er in mijn ogen veel te warm "roodachtig" uit, dus zet het rustig op normaal.
Tis even werk maar dan heb je ook wat, tenminste naar mijn smaak. Probeer het eens uit en schrijf wat je er van vond.
[ Voor 3% gewijzigd door HaseMike op 01-07-2008 18:22 ]
Bedankt, ik zal het even proberen! Het gaat voornamelijk voor me xbox360 en die is aangesloten met een hdmi kabel!
[ Voor 9% gewijzigd door Nickjuh1985 op 01-07-2008 19:04 ]
Anoniem: 136078
Je moet de Saturn helpdesk bellen, 043 880 01 46. Bij mij zeiden ze dat ik in het systeem sta en dat het eraan komt ( na 3,5 week).Vjenne-ICT schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 16:33:
Iemand de CASHBACK van SATURN en SAMSUNG al gehad? Ik heb na bijna een maand nog steeds niks ontvangen......!?!
Verder heb ik vandaag nog Saturn gebeld voor mijn 46LEa656. Ik heb goed nieuws!!!. Ze verwachten deze week de eerste lading. Hoop dat ik hem deze week nog binnen krijg na ruim 1 maand wachten. Daarna kan ik pas de Samsung cashback invullen....
@HaseMike, ik kan de kleurentint niet op warm1 zetten dat is licht grijs. Kan kiezen tussen koel, koel1, en normaal!
Bedankt voor de tip! Ik zal er eens heen bellen....Anoniem: 136078 schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 19:12:
[...]
Je moet de Saturn helpdesk bellen, 043 880 01 46. Bij mij zeiden ze dat ik in het systeem sta en dat het eraan komt ( na 3,5 week).
Verder heb ik vandaag nog Saturn gebeld voor mijn 46LEa656. Ik heb goed nieuws!!!. Ze verwachten deze week de eerste lading. Hoop dat ik hem deze week nog binnen krijg na ruim 1 maand wachten. Daarna kan ik pas de Samsung cashback invullen....
Heeft samsung ook een nummer hiervoor?
Ik heb trouwens naar beide de coupon aangetekend verstuurd en een brief erbij getypot met de vraag op een bevestiging, maar daar niks op gehoord.
Dat klopt, je kan bij de samsung kiezen uit normal, movie en dynamic modes voor de hele tv. Bij "normal" kan je kiezen uit kleurtemp cool1, cool2 en normal. Mijn instellingen gaan uit van dat laatste. Als je ook warm1 en warm2 wilt proberen moet je de tv mode op "movie" zetten en alle instellingen weer invoeren, want de tv onthoudt per mode per input (op zich wel fijn natuurlijk).Nickjuh1985 schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 19:28:
@HaseMike, ik kan de kleurentint niet op warm1 zetten dat is licht grijs. Kan kiezen tussen koel, koel1, en normaal!
Als je dan alles op movie hebt ingesteld kan je kiezen uit de volledige warm1,2,normal en cool 1,2.
Geen idee waarom samsung ervoor gekozen heeft sommige instellingen bij sommige modes niet schakelbaar te maken. Zo is b.v. DNIE alleen kiesbaar bij dynamisch, als jij weet waarom hoor ik het graag !
Ondertussen ben ik steeds meer tevreden met de 46a656, behalve dan het zeer slechte bas geluid. Zodra je de tv ook maar een klein beetje harder set en bij de EQ de 100hz enigzins opschroeft, krijg je een "tok" geluid waar er een bas had moeten zijn. Erg slecht.
De toshiba's schijnen qua geluid de enige tv's te zijn die wat beter uit de verf komen. Het is toch eigenlijk te gek voor woorden dat bij een tv van 2000 euro er maximaal 15 euro aan de boxjes is besteed !
[ Voor 3% gewijzigd door HaseMike op 01-07-2008 23:05 ]
Ik heb zojuist een CI kaart en een power inserter aangesloten op mijn Crystal Design. Het beeld is mooier en zonder van die horizontale lijnen er doorheen. Heel makkelijk met 1 afstandsbediening.
Maar er is wel een nadeel eraan: het zappen gaat nog iets langer duren dan het digitenne box. Het duurt wel een halve seconde. Kan het niet beter?
Maar er is wel een nadeel eraan: het zappen gaat nog iets langer duren dan het digitenne box. Het duurt wel een halve seconde. Kan het niet beter?
Dat probleem ligt aan de Blu-ray van Earth en in een paar gevallen aan hoe ze de opnames hebben gemaakt, een veel gehoorde klacht over de Earth film en serie op Blu-ray.--MeAngry-- schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 16:42:
[...]
Het is niet zozeer te weinig, maar de 5-serie kan maar heel slecht met 24p materiaal overweg. Veel judder en geknipper. Een LCD hoort namelijk sowieso geen last te hebben van een vernieuwsfrequentie, dus knippereffecten mogen nooit optreden.
Ik had dit ook al gemerkt met de H264 versies op FTD van Earth... erg zonde van die mooie serie. Superstrakke beelden echt is het beeld niet vloeiend en gaat daardoor het effect totaal verloren. De framerate moet veel hoger zijn bij bewegende beelden dan 24 of zelfs 30fps. Het is tijd dat die standaard veranderd.1shot1kill schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 11:51:
Dat probleem ligt aan de Blu-ray van Earth en in een paar gevallen aan hoe ze de opnames hebben gemaakt, een veel gehoorde klacht over de Earth film en serie op Blu-ray.
Ik zal binnenkort eens een andere Blu-ray kopen en kijken hoe het er dan uitziet. Het is in ieder geval super scherp1shot1kill schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 11:51:
[...]
Dat probleem ligt aan de Blu-ray van Earth en in een paar gevallen aan hoe ze de opnames hebben gemaakt, een veel gehoorde klacht over de Earth film en serie op Blu-ray.
Maandag bij de Mediamarkt de "LE46M86BDX/XEC" voor 1350 weg weggesleept... Is dat een goeie prijs/kw verhouding? Via internet had ik ongetwijfeld wel iets goedkoper uit kunnen zijn, waarschijnlijk inc. verzend kosten, maar ik was er toch voor op pad dus maar mee genomen en de prijs was redelijk goed gezien een vriend van me een zelfde type maar dan 40" gekocht heeft voor dezelfde prijs een half jaar terug via een Internet shop.
Ik ben alleen nog even opzoek naar een goeie Decoder / abonnement voor dit grapje.
Zit te twijfelen tussen een Digitaal Ziggo Abonnement of een Digitenne pakket.
Momenteel heb ik:
- Analoog tv signaal via Ziggo
- Een VGA kabel via een 2e VGA kaart aangesloten (2e PCI-e kaart nVidia 6200 naast een nVidia 8800GT).
- En een internet abonnement via Speedlinq (Nu telfort) 20/1mbit.
Eigenlijk wil ik naar een All-in-on pakket van Ziggo met 24mbit downstream / 3mbit upstream + Telefonie & digitale Televisie, maar gezien die optie nog overlaad i.v.m. mijn doorlopende contract van Telfort tot eind september dit jaar ben ik nu opzoek naar iig een digitaal televisie pakket met daarbij een goeie decoder/recorder. Ook wil ik hierbij rekening houden met de start van het volgende voetbal seizoen, dat wil ik NL wel kunnen zien op Full HD!!!
Weet iemand een goeie oplossing voor Digitale TV en met name dan een goeie Decoder die prijs/kw goed is? 'T liefst via HDMI te koppelen?
Ik ben alleen nog even opzoek naar een goeie Decoder / abonnement voor dit grapje.
Zit te twijfelen tussen een Digitaal Ziggo Abonnement of een Digitenne pakket.
Momenteel heb ik:
- Analoog tv signaal via Ziggo
- Een VGA kabel via een 2e VGA kaart aangesloten (2e PCI-e kaart nVidia 6200 naast een nVidia 8800GT).
- En een internet abonnement via Speedlinq (Nu telfort) 20/1mbit.
Eigenlijk wil ik naar een All-in-on pakket van Ziggo met 24mbit downstream / 3mbit upstream + Telefonie & digitale Televisie, maar gezien die optie nog overlaad i.v.m. mijn doorlopende contract van Telfort tot eind september dit jaar ben ik nu opzoek naar iig een digitaal televisie pakket met daarbij een goeie decoder/recorder. Ook wil ik hierbij rekening houden met de start van het volgende voetbal seizoen, dat wil ik NL wel kunnen zien op Full HD!!!
Weet iemand een goeie oplossing voor Digitale TV en met name dan een goeie Decoder die prijs/kw goed is? 'T liefst via HDMI te koppelen?
i7-6700K | Z170A XPOWER GAMING TITANIUM EDITION | InWin904 | 32GB Corsair Dominator Platinum | nVidia GeForce RTX2080 TI | Iiyama G-Master UWQH 34" | 2x 1TB Samsung SSD 980PRO | 1x 4TB Samsung 860EVO | Arctis 7 | SteelSeries Apex Pro | Logitech G502 Hero
Earth heeft op zich geweldig beeld, alleen af en toe die ruis die er op bepaalde plekken zit verpest het een beetje, Ik denk dat als je Ratatouille niet mee telt aangezien dat een animatiefilm is dat Earth toch wel de Blu-ray met de mooiste beelden is die nu uit is.Nico111 schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 12:09:
[...]
Ik zal binnenkort eens een andere Blu-ray kopen en kijken hoe het er dan uitziet. Het is in ieder geval super scherp
Anoniem: 256899
Hallo,
Ik heb een Samsung LE46A552 en wil toch even mijn bevindingen melden
met betrekking tot deze TV.
Bij 1080p@60Hz is een hoge pieptoon hoorbaar. Ik vind dit zo irritant
dat ik bij voorbaat al 1080p@60Hz niet draai met mijn mediacenter pc.
Als ik terugschakel naar 1080p@50Hz dan is de hoge pieptoon weg.
In feite ondersteunt deze TV dus eigenlijk maar 1080p@50Hz.
Verder is het zo dat deze TV alleen 1:1 pixelmapping biedt op 1080p@60Hz.
En dan krijg je dus een hoge pieptoon kado.
Als je op 1080p@50Hz draait, dan vindt er toch interne processing plaats
op het signaal. Dit kun je niet uitzetten. Die interne processing is te
zien aan letters op het scherm die net niet helemaal scherp zijn. Voor een
film kijken is het natuurlijk geen probleem.
Dan moet ik je toch teleurstellen en waarschijnlijk mee delen dat je een "storing" in je scherm hebt zitten.Anoniem: 256899 schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 20:17:
Hallo,
Ik heb de hoge pieptoon namelijk niet, op geen enkele resolutie heb ik daar last van.
[ Voor 10% gewijzigd door GeeMoney op 02-07-2008 20:27 ]
Het viel mij al op dat in Earth hier en daar wat ruis te zien ja, en soms wat schokkerig onafhankelijk van de framerate die ik op de PC simpel in kan stellen met het programmatje Reclock. Dat het aan de serie ligt verklaart weer wat. Maar toch een mooie serie om te genieten van je nieuwe HD TV1shot1kill schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 20:09:
[...]
Earth heeft op zich geweldig beeld, alleen af en toe die ruis die er op bepaalde plekken zit verpest het een beetje, Ik denk dat als je Ratatouille niet mee telt aangezien dat een animatiefilm is dat Earth toch wel de Blu-ray met de mooiste beelden is die nu uit is.
Lord of the high definition rings mag er trouwens ook wezen
Anoniem: 256899
Niet iedereen stoort zich aan die hoge toon, mijn vrouw bijvoorbeeld heeft er geen last van.GeeMoney schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 20:26:
[...]
Dan moet ik je toch teleurstellen en waarschijnlijk mee delen dat je een "storing" in je scherm hebt zitten.
Ik heb de hoge pieptoon namelijk niet, op geen enkele resolutie heb ik daar last van.
Het is afhankelijk van hoe goed je gehoor is. Als je al wat ouder bent, dan hoor je die hoge
tonen waarschijnlijk niet. Ga maar eens goed luisteren en zet de TV op Mute.
Tja ik heb die film gekocht om toch eens goed te kunne genieten van de full HD op mijn nieuwe TV, maar de hele serie laat ik lekker voorbij gaan tot dat de BBC zijn kop uit het zand haalt en een goede versie uitbrengt, want die serie is al langer uit (al meer dan anderhalf jaar minimaal) en ze doen net alsof hun neus bloed bij de BBC.Schaapje_BlaaT schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 20:52:
[...]
Het viel mij al op dat in Earth hier en daar wat ruis te zien ja, en soms wat schokkerig onafhankelijk van de framerate die ik op de PC simpel in kan stellen met het programmatje Reclock. Dat het aan de serie ligt verklaart weer wat. Maar toch een mooie serie om te genieten van je nieuwe HD TV
Lord of the high definition rings mag er trouwens ook wezen
Dit topic is gesloten.
Let op:
Dit topic niet bedoeld voor het organiseren van inkoopacties e.d. en ook niet voor vragen en discussies waar de TV het goedkoopst kan worden gekocht.
Dit topic niet bedoeld voor het organiseren van inkoopacties e.d. en ook niet voor vragen en discussies waar de TV het goedkoopst kan worden gekocht.