Kijk voor de gein eens naar je splitter. Ik denk dat het wel werkt als je de splitter eruit haalt :-)M.Koers schreef op maandag 21 juli 2008 @ 22:13:
*knip*
Enige gezeik is dat de 2e mediabox van upc die ik nu heb geen signaal ontvangt.
Terwijl ik analoog wel beeld heb.
Beetje googlen/op de site van samsung kijken leert al dat in jouw A5 serie geen ledbacklight zit... Zelfs in de A656 serie zit dat niet, waarom zou dat dan in jouw goedkopere TV wel aanwezig zijn?Anoniem: 262968 schreef op maandag 21 juli 2008 @ 22:00:
[...]
Ja oke.... zo kun je de vraag ook zien inderdaad. mijn vraag was echter niet bedoeld om te weten wat het kost als je lampen door led wil vervangen. Maar was het kost als een lamp van je lcd stuk is om die voor een nieuwe lamp te moeten laten vervangen. lampen voor lcd tv's gaan ongeveer 25000 uur mee gemiddeld, terwijl het scherm gemiddeld 50.000 uur aankan. led verlichting heeft een veel langere levensduur en gaat gemiddeld 100.000 uur mee.....
Ik weet alleen niet of samsung in alle nieuwe modellen ledverlicht heeft zitten of nog steeds lampen. Als het lampen zijn, en die gaan maar de helft van het scherm mee, ben ik benieuwd wat het kost om die lampen te vervangen
Als je namelijk een stevige tv kijker ben (of em alleen aan hebt staan) en je gaat uit van 10 uur per dag dat hij aanstaat, moet je geluk hebben om 7 jaar met een lamp te doen, en met je tv, dat vind ik vrij kort als de kosten hoog zijn......
De LE52F96 heeft wel LED backlight, maar die is gelijk bijna €4000 ;-)
Maar ik heb hem gezien en vind het geen succes. Bij een geheel zwarte achtergrond en een wit vierkant zie je rond dat vierkant een gloed. Dit omdat er niet per pixel een led aanwezig is waardoor je om het vierkant heen ook verlichting krijgt.....
Dan liever heel de achtergrond 1 (weliswaar lichtere) zwarttoon
Bovendien ben ik al blij als ik 5 jaar met een TV(kan/moet) doen, daar gaat de techniek te snel voor.
[ Voor 3% gewijzigd door wimpie007 op 22-07-2008 09:48 ]
Ok ja dat kan, maar omdat er stond dat je "de tv dezelfde" moest nemen.. dacht ik het fysieke product.. niet perse het merk/type....Alex schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 09:08:
[...]
Nee, geen showroommodel. Het beslismoment versnellen is gewoon een trucje om mensen eerder een aankoop te laten doen. Als iemand jou verteld dat je vandaag een TV krijgt voor 880 euro en morgen weer voor 999 euro dan ga je toch ook denken "Misschien moet ik 'm maar direct kopen en niet meer bij concurrenten kijken"? Op zo'n moment wordt het meer een impulsaankoop :-)
Ik denk dat je last hebt van tearing . Het bovenste deel van t beeld is iets verschoven tov het onderste deel en sluit dus niet naadloos aan.Anoniem: 188524 schreef op maandag 21 juli 2008 @ 14:16:
Ik ben sinds kort in het bezit van een nieuwe Samsung tv (de LE32A450). Beeld ziet er verdomde goed uit, vooral via de Xbox. Om mn laptop aan te kunnen sluiten op de tv heb ik bij mediamarkt een hdmi-kabel gekocht. Hierdoor kan ik hd-films die op mn laptop staan bekijken op mn tv. Het beeld ziet er heel mooi uit, alleen is er regelmatig een storing in het beeld te zien. Het lijkt wel of er een stuk beeld verschuift. Op mn laptop is deze storing niet te zien. Zal dit aan de hdmi-kabel liggen? De kabel kostte overigens 30 euro, wat toch niet bepaald goedkoop is.
Iemand een idee?
Het beeld lijkt gescheurd. (tearing betekent scheuring).
Ik denk dat t aan de laptop ligt, misschien aan de kabel.
Wat voor processor en grafische chip zit er in de laptop en wat is de resolutie van t beeldscherm van de laptop?
Een full hd film kunnen tonen vereist n behoorlijke processor en n redelijke grafische kaart.
Als je t beeld gaat klonen en dus gelijktijdig laat lopen, dus de film is zowel op de laptop als op de tv te zien, lijkt mij dit nog zwaarder voor de laptop.
ikzelf heb n pc met dual core amd 4800 met onboard video en volgens t boekje wordt voor 720p al minimaal n dual 5200 aangeraden.
Maar je zou ff n andere hdmikabel kunnen lenen om de kabel te kunnen uitsluiten. Kost evt 8 tot 10 euro bij onderdelenshop.
Ze wilde wel dat ik de tv dezelfde (DAG) mee zou nemen maar dat vertikte ik. Gewoon de week erop langsgegaan en niets gezegd over die 880,-. Wilden ze 'm toen meegeven voor 890,-. Vrij fair leek me dus...Mau_Maus schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 10:11:
[...]
Ok ja dat kan, maar omdat er stond dat je "de tv dezelfde" moest nemen.. dacht ik het fysieke product.. niet perse het merk/type...
Zo moet je het lezen
Canon 40D, Canon EF 70-200mm F/4 L IS USM, 24-105mm F/4.0 L IS USM, SpeedLite 580EX, B+W UV 67 & 77 MRC, Velbon 640 pro + PHD61Q, Lowpro Slingshot 300AW
Juist! Alsnog even het woordje "dag" toegevoegd. Over het hoofd gezien, ik had ook gewoon m'n post na kunnen lezen.wimpie007 schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 13:33:
[...]
Ze wilde wel dat ik de tv dezelfde (DAG) mee zou nemen maar dat vertikte ik. Gewoon de week erop langsgegaan en niets gezegd over die 880,-. Wilden ze 'm toen meegeven voor 890,-. Vrij fair leek me dus...
Zo moet je het lezen
edit:
Ja, weet dat er een nieuw topic is maar vond dat deze post dat topic meteen zou "vervuilen" ;-)
[ Voor 10% gewijzigd door .Alex op 22-07-2008 15:57 ]
Hoe kom je erbij dat alle FullHD's 42" of groter zijn ?gertitombo schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 07:48:
Hallo,
Ik denk om een 37a656 of een 40a656 te kopen.
Eerst wilde ik een full hd plasma, echter deze zijn minimaal 42 inch en te groot.
Hebben jullie nog last van een bromtoon?
Zijn er nog andere negatieve punten over deze lcd tvs?
Zie hier de link naar de PW voor alle LCD's tussen 32&29" met FullHD, en ook die 37A656 waar jij het over hebt is bijv. FullHD
Laat maar, mijn fout over het woord Plasma heen gelezen.
[ Voor 3% gewijzigd door Yippie op 22-07-2008 20:19 . Reden: correctie ]
Anoniem: 263019
Even iets vreemds aangaand judder. Als ik de TV (le40a656) al aan heb (via settop box aangesloten) en ik dan een blu ray kijk (op 24p) merk ik vrij veel judder op. Als ik echter eerst de TV en settop box uitzet en dan de Tv weer aanzet en direct naar de blu ray speler schakel, heb ik in de film geen last meer van judder. Ik heb dit nu een aantal maal gemerkt, zo ook vanavond bi Jumper op blu ray. Het lijkt alsof de TV moeite heeft om in 24hz modus te gaan als hij al via een andere bron een signaal ontvangt. Hebben hier meer mensen last van of is it just me???
Gisterenavond is mijn Samsung LE26R72(
gestopt met beeld te geven. Geluid komt er nog wel gewoon goed uit, maar het beeld blijft zwart op alle ingangen. Uit / aan, servicemenu, stroom er af en weer er op: Niets, nada & noppes.
Iemand enig idee wat het kan zijn? Ik heb gebeld naar de BCC (waar we hem gekocht hebben op 03/2008 met 2 jaar garantie) en deze verbonden ons door naar Samsung. Daar werd ons verteld dat de garantie op TV's tot 31" via de retailer gaat, dus ofdat we hem daar even willen afgooien.
Je snapt dat alleen dit "kastje -> muur" gedoe me al angstig maakt voor de uiteindelijke garantieperiode.
Heeft iemand ervaring met dit probleem en is er zelf iets aan te doen? Wie heeft ervaring met garantie via Samsung danwel BCC? Ik ga hem morgen in ieder geval even wegbrengen maar zou graag een indicatie hebben van ervaringsdeskundigen hoe lang het ongeveer duurt.
Iemand enig idee wat het kan zijn? Ik heb gebeld naar de BCC (waar we hem gekocht hebben op 03/2008 met 2 jaar garantie) en deze verbonden ons door naar Samsung. Daar werd ons verteld dat de garantie op TV's tot 31" via de retailer gaat, dus ofdat we hem daar even willen afgooien.
Je snapt dat alleen dit "kastje -> muur" gedoe me al angstig maakt voor de uiteindelijke garantieperiode.
Heeft iemand ervaring met dit probleem en is er zelf iets aan te doen? Wie heeft ervaring met garantie via Samsung danwel BCC? Ik ga hem morgen in ieder geval even wegbrengen maar zou graag een indicatie hebben van ervaringsdeskundigen hoe lang het ongeveer duurt.
.
Anoniem: 236146
Kijk eens aan de achterkant/bovenkant van je TV in het donker; zie je er nog licht vandaan komen? Aangezien je beeld puur zwart blijft, vermoed ik van niet, wat inhoudt dat je backlight kapot is gegaan. Over de daadwerkelijke garantie zelf zou ik niets weten. Zelf zou ik Samsungs instructies opvolgen, en das de BBC daar niet naar luistert, zou ik hun vragen om Samsung te bellen ofzo.Eijkb schreef op vrijdag 01 augustus 2008 @ 16:42:
Gisterenavond is mijn Samsung LE26R72(gestopt met beeld te geven. Geluid komt er nog wel gewoon goed uit, maar het beeld blijft zwart op alle ingangen. Uit / aan, servicemenu, stroom er af en weer er op: Niets, nada & noppes.
Wat Samsung zegt klopt wel, je levert je TV in bij de winkel en die sturen 'm dan door naar E-Care. Bij grotere TV's komt E-Care 'm ophalen.
Deze week ook bij de MM Breda voor 499,-Anoniem: 238820 schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 16:22:
[...]
Tip: Ga naar mediamarkt Utrecht voor de LE32A330! Heb m daar vorige week gehaald voor 499 + 8 euro verwijderingsbijdrage! Succes!
Omdat ik al een tijdje op zoek ben naar een mooie 32" voor +/- 500 is dit wel een hele interessante aanbeiding.
Kan iemand die em in Utrecht hebben gekocht wat ervaringen posten over deze TV?
De LE40a656 en ongetwijfeld meerdere tv's hebben een optical out. Ik vraag me af hoe deze eigenlijk gebruikt wordt. Stel dat ik een PS3 via HDMI aansluit. Stuurt de tv dan het digitale geluid gewoon door naar mijn reciever via de optical out?
I served in a company of heroes.
alleen stereo!Maciek schreef op maandag 04 augustus 2008 @ 12:04:
De LE40a656 en ongetwijfeld meerdere tv's hebben een optical out. Ik vraag me af hoe deze eigenlijk gebruikt wordt. Stel dat ik een PS3 via HDMI aansluit. Stuurt de tv dan het digitale geluid gewoon door naar mijn reciever via de optical out?
Anoniem: 159305
Alleen de LE52F96 is uitgerust met LED-technologie. Alle andere huidige modellen van het Samsung gamma beschikken over "gewone" TL-verlichting aangestuurd door een digitale backlight unit control.Anoniem: 262968 schreef op maandag 21 juli 2008 @ 22:00:
[...]
Ik weet alleen niet of samsung in alle nieuwe modellen ledverlicht heeft zitten of nog steeds lampen. Als het lampen zijn, en die gaan maar de helft van het scherm mee, ben ik benieuwd wat het kost om die lampen te vervangen
Pas in de nieuwe series die vanaf september geintroduceerd zullen worden komen we weer LED-backlight tegen. Vanaf 40" is de 9-series LCD uitgerust met LED-backligt. Tevens beschikken de nieuwe modellen ook over DLNA Wikipedia: Digital Living Network Alliance waarbij je de tv in een bestaand netwerk kunt hangen middels ethernet aansluiting. Dit biedt de mogelijkheid om op je pc filesharing toe te passen en deze content (h264 of mpeg2 bijv.) real time te streamen op je tv. Het begin van TV2.0...
Ik wacht al 4 weken op mijn cashback van Samsung. Ik hoor net van de klantenservice dat het nog eens 4 weken langer kan gaan duren. Schiet lekker op.
wacht ook nog steeds.... enne... iemand hier al zo'n scooter gewonnen?
*insert signature here
Hoe zit het nou met de Le32a552?
Ik lees hier mensen die zeggen dat er "bijna geen" of "nauwelijks" ghosting waar te nemen is, maar ik mag aannemen toch dat hij gewoon ghosting vrij is? Ik heb in de woonkamer een 2 jaar oude Sony staan en die is al ghosting vrij.
Dus even voor de duidelijkheid, heeft de le32a552 last van lichte ghosting ofzo?
Ik lees hier mensen die zeggen dat er "bijna geen" of "nauwelijks" ghosting waar te nemen is, maar ik mag aannemen toch dat hij gewoon ghosting vrij is? Ik heb in de woonkamer een 2 jaar oude Sony staan en die is al ghosting vrij.
Dus even voor de duidelijkheid, heeft de le32a552 last van lichte ghosting ofzo?
bear87 schreef op donderdag 07 augustus 2008 @ 17:00:
Hoe zit het nou met de Le32a552?
Ik heb een firmware update geprobeert op mijn le32a656, maar mijn stroom voel tijdens de instalatie uit. Nu doet mijn toestel het niet meer, is er een manier om hem weer tot leven te brengen?
Alvast bedankt
Alvast bedankt
Hoi,
heb zojuist geprobeerd om m'n Samsung le46a656 up te graden met de nieuwe firmware maar dat lukt niet. Heb 3 verschillende merken usb-sticks getest en het lukt nog steeds niet. Krijg wel op het scherm dat hij naar een usb stick zoekt maar dan springt de TV terug op het gewoon scherm. Als test heb ik op de 3 sticks een foto geplaatst en de TV kan alle 3 de sticks lezen en de foto vertonen (dus aan de sticks kan het denk ik niet liggen)
Doe ik iets verkeerd ( heb de firmware handleiding perfect gevolgd !)
help
heb zojuist geprobeerd om m'n Samsung le46a656 up te graden met de nieuwe firmware maar dat lukt niet. Heb 3 verschillende merken usb-sticks getest en het lukt nog steeds niet. Krijg wel op het scherm dat hij naar een usb stick zoekt maar dan springt de TV terug op het gewoon scherm. Als test heb ik op de 3 sticks een foto geplaatst en de TV kan alle 3 de sticks lezen en de foto vertonen (dus aan de sticks kan het denk ik niet liggen)
Doe ik iets verkeerd ( heb de firmware handleiding perfect gevolgd !)
help
Deze oude koe gaat op slot, er is al lang een nieuw deel 
[LCD TV] Samsung LCD TV`s (alle series) Deel 13
[LCD TV] Samsung LCD TV`s (alle series) Deel 13
Dit topic is gesloten.
Let op:
Dit topic niet bedoeld voor het organiseren van inkoopacties e.d. en ook niet voor vragen en discussies waar de TV het goedkoopst kan worden gekocht.
Dit topic niet bedoeld voor het organiseren van inkoopacties e.d. en ook niet voor vragen en discussies waar de TV het goedkoopst kan worden gekocht.