Anoniem: 236146 schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 16:57:
[...]
Het klopt dat als je een 1080p60Hz signaal over de HDMI2-input gooit én je het benoemt als PC, dat het scherm voor die input op PC-modus overgaat; hij gebruikt dan gewoon de "just scan" modus en de enige instellingen die je nog kan wijzigen zijn helderheid en contrast, zoals op elke TFT-monitor. Voor films komt dat inderdaad wat tekort.
Als je echter, zoals jij wilt, 24Hz (of iets anders dan 60) gebruikt, dan gaat de TV niet over in PC-modus (ook al benoem je de ingang PC), waardoor je wel alle instellingen kunt veranderen. Indien je het formaat gewoon op "just scan" instelt, ziet de Vista desktop er met de juiste instellingen ook perfect uit =)
Ik vermoed dus dat je die PC-modus helemaal niet wilt krijgen; daarvoor kun je óf de HDMI1-poort gebruiken (afgezien van de PC-modus zijn ze exact hetzelfde), of je benoemt HDMI2 niét als PC óf je stelt de refreshrate van je videokaart op iets anders dan 60Hz in.
Deze waarnemingen komen overigens van mijn (identieke) gebruik met de 40A552 icm 8800GT, maar ik vermoed sterk dat ze ook opgaan voor de 6-serie.
Ik heb even wat zitten experimenteren en heb de beste settings (voor mij) gevonden:
- dvi-hdmi op hdmi2 (niet renamen naar PC, niet nodig)
- De HD settings van HDTVtest:
http://www.hdtvtest.co.uk/Samsung-LE40A656/Settings.htm
(staat foutje bij HD settings, wordt in dat forum besproken:
So, i think that the green settings are not : 33 | 38 | 0
But it should be: 0 | 38 | 0
- just scan (staat ook bij die settings)
- Voor pc-gebruik zet ik mn videokaart op 1080p HDTV
- Voor films (zowel blu-ray als .mkv 1080p containers) op 1080p24 HDTV
Het is namelijk zo dat op de 24p stand de muis minder soepel beweegt (logisch ook), vandaar enkel 24p voor films.
Net even wat stukjes Ratatouille, Bee movie, 21 en wat IMAX 1080P24 dts gekeken, niet normaal wat een beeld. Heb de tv sinds maandag en heb echt nog geen enkel minpuntje of foutje kunnen ontdekken, heb de A1FXXU versie met de laatste firmware 1011.2.
Ik raad iedereen ook echt aan die settings van hdtvtest als basis te gebruiken en evt een klein beetje naar eigen smaak aan te passen, ik vond het verschil aanzienlijk en zeker de moeite waard, ook voor SD (gebruik daar de SD settings voor, Ziggo via HQ scart digitale tv).
[
Voor 4% gewijzigd door
TTZ op 18-07-2008 18:08
]