[LCD TV] Samsung LCD TV`s (alle series) Deel 11

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste
Acties:
  • 126.358 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 124525

Anoniem: 181923 schreef op zaterdag 12 juli 2008 @ 00:55:
Ik ben benieuwd met welke actie samsung nu gaat aankomen :D
500" retour op een 52" scherm is toch wel lekker ;)
Want de acties van cash retour zijn nu afgelopen (na 10juli)
Beter ff wachten met een LCD tv aanschaffen tot nieuwe acties dus... :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Velly2007
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 24-12-2023
Gisteren bij de Saturn in Hoofddorp m`n LE46A656A1F opgehaald. ( Had `m 3 juni besteld dus ik heb even moeten wachten....)
Vanochtend de TV uitgepakt en geinstalleerd. `t is zeker geen ukkie, in de winkel leek `ie een stukkie kleiner :-)
Wat me flink tegenvalt is de beeldkwaliteit van de gewone SD tv kanalen (UPC digitaal). Op dit formaat zijn echt alle stukjes noise, grain en compressie foutjes te zien. Van dichtbij is `t beeld ronduit slecht. Heb al flink lopen tweaken met de setting om het beeld wat minder hard en verzadigd te krijgen.
Maandag maar `s een hoge kwaliteit scartkabel kopen, hopelijk scheelt dat ook weer iets.

Bij een scene van iemand die snel z`n hoofd bewoog gebeurde er wat vreemds: i.p.v. een vloeiende beweging zat er een soort stotter in de draai. Alle toeters en bellen stonden uit (100HZ, noise reduction, edge blabla, etc). Heb elke denkbare setting geprobeerd maar de stotter bleef zichtbaar. Op m`n ouwe Sony TV zag de beweging er mooi vloeiend uit.
Heb vervolgens de laatste firmware van internet gehaald en geinstalleerd. Ik heb `t probleem (nog) niet kunnen reproduceren want m`n HD recorder had helaas inmiddels het beeldfragment gewist.
Zojuist een DVD gekeken en dat zag er prima uit.
Morgen er maar weer `s met een frisse blik naar kijken.

Wat me ook opviel is dat bij zwart beeld de hoeken iets lichter zijn, rechts onderin is ook een lichte vlek zichtbaar. Niet heel duidelijk en bij gewoon beeld niet zichtbaar. Is dit iets om aan te kaarten bij Samsung of is dit LCD-tv`s eigen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Arjan2007 schreef op zaterdag 12 juli 2008 @ 12:53:
[...]

Is deze firmware ook geschikt voor de LE40A656 ?
Zoek je eigen scherm op.. klik op tabje firmware en klaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 262968

Velly2007 schreef op zondag 13 juli 2008 @ 01:17:
Gisteren bij de Saturn in Hoofddorp m`n LE46A656A1F opgehaald. ( Had `m 3 juni besteld dus ik heb even moeten wachten....)
Vanochtend de TV uitgepakt en geinstalleerd. `t is zeker geen ukkie, in de winkel leek `ie een stukkie kleiner :-)
Wat me flink tegenvalt is de beeldkwaliteit van de gewone SD tv kanalen (UPC digitaal). Op dit formaat zijn echt alle stukjes noise, grain en compressie foutjes te zien. Van dichtbij is `t beeld ronduit slecht. Heb al flink lopen tweaken met de setting om het beeld wat minder hard en verzadigd te krijgen.
Maandag maar `s een hoge kwaliteit scartkabel kopen, hopelijk scheelt dat ook weer iets.

Bij een scene van iemand die snel z`n hoofd bewoog gebeurde er wat vreemds: i.p.v. een vloeiende beweging zat er een soort stotter in de draai. Alle toeters en bellen stonden uit (100HZ, noise reduction, edge blabla, etc). Heb elke denkbare setting geprobeerd maar de stotter bleef zichtbaar. Op m`n ouwe Sony TV zag de beweging er mooi vloeiend uit.
Heb vervolgens de laatste firmware van internet gehaald en geinstalleerd. Ik heb `t probleem (nog) niet kunnen reproduceren want m`n HD recorder had helaas inmiddels het beeldfragment gewist.
Zojuist een DVD gekeken en dat zag er prima uit.
Morgen er maar weer `s met een frisse blik naar kijken.

Wat me ook opviel is dat bij zwart beeld de hoeken iets lichter zijn, rechts onderin is ook een lichte vlek zichtbaar. Niet heel duidelijk en bij gewoon beeld niet zichtbaar. Is dit iets om aan te kaarten bij Samsung of is dit LCD-tv`s eigen ?
Je hebt last van backlight bleeding, het licht achter het scherm lekt weg daardoor krijg je die witte vlekken, het mag niet overdreven storend zijn maar mijn scherm heeft het ook ietsjes. Ik heb zelf een 40 inch scherm. heb ook staan twijfelen om een 46 te nemen. maar ongeveer 5 meter van het scherm af. dan is 40 inch ruim voldoende heb ik gemerkt. Als je bij 46 inch te dicht op het scherm zit zul je het beeld niet heel veel scherper meer kunnen krijgen........ ga er maar eens verder weg van staan, dan valt het waarschijnlijk al minder op!
Bij sommige snelle camera bewegingen heb je wel eens schokkerig beeld. Ik heb dit alleen als ik de film plus functie aan het staan, als ik deze uit zet, zien de camerabewegingen er minder mooi uit, maar is het schokkerige ook weg.... heb je die al proberen uit te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaseMike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
De nieuwste firmware 1011.2 gisteren op mijn le46a656 gezet. Ik heb de volgende verschillen bemerkt :

Het SD beeld is duidelijk wat beter dan voorheen, iets scherper.

De 100hz stand is veranderd, de MAX instelling geeft beduidend meer halo effecten dan voorheen. De medium stand is nu het beste. Het lijkt wel of alles bij de 100hz stand 1 is opgeschoven, wat eerst MAX was is nu Medium enz.

En het belangrijkst : Het placebo effect, zodra je een nieuwe firmware op je tv zet denk je automatisch dat hij beter is ;)

[ Voor 1% gewijzigd door HaseMike op 13-07-2008 09:25 . Reden: te veel gebruik van het woord "beduidend" ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qubitzz
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 30-12-2024
Ik heb zitten vergelijken tussen de serie 5 en serie 6 in de 32-inch klasse ,maar volgens mij zit er helemaal geen technisch verschil tussen de twee. Weet iemand of ik gelijk heb ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 231861

hallo.

hoe zetten jullie die update op je tv dan? ik heb de le40a656.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tienuien
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 21-05 19:46
Anoniem: 231861 schreef op zondag 13 juli 2008 @ 11:16:
hallo.

hoe zetten jullie die update op je tv dan? ik heb de le40a656.
Er staat een gebruiksaanwijzing bij:
http://www.samsung.com/nl...961873&prd_ia_cd=02010100

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
breng hem dan niet aan het twijfelen met een 37 inch link...

le40a656:
http://www.samsung.com/nl...Type=R&prd_ia_cd=02010100

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
ik heb zonet geprobeerd om de firmware van mijn LE37A656 te updaten, maar hij gaat niet automatisch aan, rode standby lichtje blijft knipperen. Heb gewoon de stekker uit en in gedaan, volgens de handleiding.
Hoe zie ik nou of die wel geupdate is, want als ik kijk naar de softwareversie in het menu. staat er nog 1010 en dat moet na de update lijkt me 1011.2 zijn. Dus volgens mij is de update mislukt. 2e poging gebeurde precies hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
xileS schreef op zondag 13 juli 2008 @ 17:54:
ik heb zonet geprobeerd om de firmware van mijn LE37A656 te updaten, maar hij gaat niet automatisch aan, rode standby lichtje blijft knipperen. Heb gewoon de stekker uit en in gedaan, volgens de handleiding.
Hoe zie ik nou of die wel geupdate is, want als ik kijk naar de softwareversie in het menu. staat er nog 1010 en dat moet na de update lijkt me 1011.2 zijn. Dus volgens mij is de update mislukt. 2e poging gebeurde precies hetzelfde.
Stond dat ervoor ook dan?

Je ziet 3 fw versies staan in het speciale menu... de 2de is geloof ik degene die nu is gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 134762

Zo, net ook maar even de nieuwste firmware op mijn LE40A656 geknald, ben benieuwd of je er nog wat van merkt.

Had een tijdje geleden die 1007.2 er op gezet, toen daarna een monteur van samsung naar klachten van de tv kwam kijken en dit ter sprake kwam zei hij dat dat helemaal niet mocht en dat ik geluk gehad had dat mijn tv het nog deed. Dit was een update voor de engelse modellen en die zouden anders zijn. De tuner in het engelse model zou anders zijn, maar heb de specs gecheckt en ze hebben allebei een multi-eu tuner.
Om de originele software er weer op te krijgen zou ik een nieuw paneel moeten laten inbouwen van 350,-
Nu een maandje later kan je gewoon de nieuwste firmware downloaden van de nl site, stel je voor dat ik ja gezegd had en dat paneel had laten vervangen, stelletje gekken. 8)7

Best vaag ook, samsung zegt dat alleen servicemonteurs de firmware mogen updaten, maar waara kan je het dan zo downen van de site en staater haarfijn uitgelegd hoe je het moet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 256899

xileS schreef op zondag 13 juli 2008 @ 17:54:
Bij mij ging het precies hetzelfde. Het rode standbye lichtje bleef knipperen. Ik heb hierna echter
niet de stekker eruit getrokken, maar op de Power on/off van de afstandbediening gedrukt. De update
is gewoon goed gegaan, daarna staat er keurig 1011.2 in het service menu. Dat knipperen van het
lichtje is in de handleiding ook wat vaag beschreven meen ik mij te herinneren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Klopt bij mij ging het scherm ook niet vanzelf meer aan na de update, staat inderdaad beschreven dat je dan de stroom eraf moet doen totdat het ledje uitgaat. Daarna tv weer aan,en de update staat er met succes op.

Ik had samsung een vraag gesteld over de nieuwe update, ik kreeg dit terug als reactie:

Dank u voor uw e-mail met betrekking tot uw LE40A552P3R
Over de firmware update hebben wij helaas geen informatie over, om dat
deze door onze monteurs worden uitgevoert.
Ik vertrouw erop u met dit antwoord van dienst te zijn.. Indien u
verdere vragen heeft,
aarzelt u dan niet om contact met ons op te nemen.
Ik hoop u hiermee van dienst te zijn geweest. Indien u verder vragen
heeft, aarzelt u dan niet om contact met ons op te nemen.
Hoogachtend,
Samsung Electronics Benelux B.V
.

Bijna geen spelVouten ook zeg maar... hahaha

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 262968 op 14-07-2008 00:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
Anoniem: 262968 schreef op maandag 14 juli 2008 @ 00:29:
Klopt bij mij ging het scherm ook niet vanzelf meer aan na de update, staat inderdaad beschreven dat je dan de stroom eraf moet doen totdat het ledje uitgaat. Daarna tv weer aan,en de update staat er met succes op.

Ik had samsung een vraag gesteld over de nieuwe update, ik kreeg dit terug als reactie:

Dank u voor uw e-mail met betrekking tot uw LE40A552P3R
Over de firmware update hebben wij helaas geen informatie over, om dat
deze door onze monteurs worden uitgevoert.
Ik vertrouw erop u met dit antwoord van dienst te zijn.. Indien u
verdere vragen heeft,
aarzelt u dan niet om contact met ons op te nemen.
Ik hoop u hiermee van dienst te zijn geweest. Indien u verder vragen
heeft, aarzelt u dan niet om contact met ons op te nemen.
Hoogachtend,
Samsung Electronics Benelux B.V
.

Wat had je precies gevraagt? En heb je opnieuw wat terug gestuurd?
Anoniem: 256899 schreef op zondag 13 juli 2008 @ 21:38:
[...]

Bij mij ging het precies hetzelfde. Het rode standbye lichtje bleef knipperen. Ik heb hierna echter
niet de stekker eruit getrokken, maar op de Power on/off van de afstandbediening gedrukt. De update
is gewoon goed gegaan, daarna staat er keurig 1011.2 in het service menu. Dat knipperen van het
lichtje is in de handleiding ook wat vaag beschreven meen ik mij te herinneren.
Inderdaad heel slecht beschreven. Echt zo van: Of dit gebeurd of dat en dan zus... en dan is de update klaar... Maar of knipperen van lampje goed is of niet, staat er inderdaad niet. Maarja ook stroom eraf en er weer op en hij deed het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 255075

Bij de nieuwere modellen de optie:
"Adjust -> User Control Init"
Standaard instelling is 8 of 10, hoe lager het getal hoe minder vertraging bij het zappen.
Dit werkt dus niet op de 6 series. Heef iemand misschien een andere manier om de zaptijd te tweaken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13:22
Anoniem: 255075 schreef op maandag 14 juli 2008 @ 10:21:
[...]

Dit werkt dus niet op de 6 series. Heef iemand misschien een andere manier om de zaptijd te tweaken?
Waarom gebruik je niet een externe digitale(HD) ontvanger? Heb je strak beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rosto
  • Laatst online: 02-06 13:58
Zo, net de LE40A552 geupdate met 1011.2. Ook bij mij ging de TV niet vanzelf aan. LED bleef knipperen. Toen eerst stand-by gedruk op de afstandsbediening. Daarna ging LED uit. Toen aangezet met de afstandsbediening. Servicemenu zegt netjes 1011.2.

Ervaringen met 1011.2 post ik later. Eerst kijken wat het doet.

Stay young forever!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10:05
Bij mijn 46A656 heb ik ook de update gedaan naar de 1011.2 firmware.
Ook bij mij ging de tv niet automatisch aan, de led bleef knipperen in een steeds snellere
snelheid. Steeds dezelfde patroon. Ik heb toen ook de stekker eruit getrokken en hem daarna
weer ingestoken. De tv deed het verder als normaal en de update was een succes.

Tot nu toe alleen bij het analoge kabelsignaal iets gemerkt dat iets anders was.
Ik vind het nu zelfs slechter dan voorheen. Het is net of er een soort ruis in het beeld zit
en de wazigheid is toegenomen.
Bij HDMI heb ik niets bijzonders gezien. Het beeld is perfect.

Tot nu toe heb ik spijt van de update.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

cornfed99111 schreef op maandag 14 juli 2008 @ 14:33:
Bij mijn 46A656 heb ik ook de update gedaan naar de 1011.2 firmware.
Ook bij mij ging de tv niet automatisch aan, de led bleef knipperen in een steeds snellere
snelheid. Steeds dezelfde patroon. Ik heb toen ook de stekker eruit getrokken en hem daarna
weer ingestoken. De tv deed het verder als normaal en de update was een succes.

Tot nu toe alleen bij het analoge kabelsignaal iets gemerkt dat iets anders was.
Ik vind het nu zelfs slechter dan voorheen. Het is net of er een soort ruis in het beeld zit
en de wazigheid is toegenomen.
Bij HDMI heb ik niets bijzonders gezien. Het beeld is perfect.

Tot nu toe heb ik spijt van de update.....
Ik had eerst ook het idee dat het beeld minder was geworden na de update (digitale tv) heb daarna ook weer even de plug en play gedaan, die van mij stond weer in de winkelmodus.... nadat ik die weer op thuisgebruik heb gezet, was het beeld weer zoals het was...... verder nog geen nare ervaringen met de update gehad. Ik weet het, he kan eigenlijk niet..... maar zelfs mijn backlightbleeding in de hoeken van het scherm is weg. Maar misschien wordt die nu meer gecompenseerd ofzow.......iemand dit ook opgevallen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 263019

Anoniem: 262968 schreef op maandag 14 juli 2008 @ 17:15:
[...]

Ik had eerst ook het idee dat het beeld minder was geworden na de update (digitale tv) heb daarna ook weer even de plug en play gedaan, die van mij stond weer in de winkelmodus.... nadat ik die weer op thuisgebruik heb gezet, was het beeld weer zoals het was...... verder nog geen nare ervaringen met de update gehad. Ik weet het, he kan eigenlijk niet..... maar zelfs mijn backlightbleeding in de hoeken van het scherm is weg. Maar misschien wordt die nu meer gecompenseerd ofzow.......iemand dit ook opgevallen?
Dat van die backlight bleeding was mij ook opgevallen. Dacht eerst ook dat het onzin was maar nu het jou ook opvalt. Misschien placebo effect :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
Bij mij staat hij niet in de winkelmodus. Ik heb voor de zekerheid plug and play doorlopen en er
is geen verbetering. Het beeld is beduidend slechter geworden.
Ik heb alle instellingen uitgeprobeerd. Je ziet niet alleen een soort ruis over het hele beeld, maar
ook randen van objecten die schuin zijn, zie je spikes. Dat was eerder zeker niet zo.

EDIT:

Ik heb de oude firmware maar weer erop gezet. (1007.2)
Nu is het weer normaal.
(Ja, je kan via dezelfde methode een oudere firmware eropzetten, geen probleem.)

[ Voor 20% gewijzigd door cornfed99111 op 14-07-2008 18:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 05-06 21:55

Tijgert

Let the Zen flow. Shit a leak!

Ik heb hem ook net weer gedowngrade.
Er kwamen inderdaad wat rare spikes op objecten die door het beeld schoven, viel me direct op.

Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 261966

ik heb de nieuwe firmware er ook opgezet (LE37A552) nog niet echte verschillen gezien.
waar kan ik de oude firmware vandaan helen voor het geval het me toch niet zo bevalt de nieuwe firmware?

waar kan ik checken welke firmware er nu op mn tv staat?
kan het nergens vinden in het menu.

BVD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

cornfed99111 schreef op maandag 14 juli 2008 @ 18:46:
Bij mij staat hij niet in de winkelmodus. Ik heb voor de zekerheid plug and play doorlopen en er
is geen verbetering. Het beeld is beduidend slechter geworden.
Ik heb alle instellingen uitgeprobeerd. Je ziet niet alleen een soort ruis over het hele beeld, maar
ook randen van objecten die schuin zijn, zie je spikes. Dat was eerder zeker niet zo.

EDIT:

Ik heb de oude firmware maar weer erop gezet. (1007.2)
Nu is het weer normaal.
(Ja, je kan via dezelfde methode een oudere firmware eropzetten, geen probleem.)
Hmmmm, ik heb hier hetzelfde, dacht het zal wel weer aan mij liggen, maar anderen hebben het dus ook.
Ik heb ook nadat ik de update heb uitgevoerd minder mooi beeld, constant ruis in het beeld en het beeld is minder scherp, ook zijn de randen blokkeriger. Vind ook dat het beeld minder vloeiend (lees schokkerig) gaat.
Ik kijk tv via upc digital.
Best raar toch dat de nieuwste firmware het beeld juist slechter maakt. 8)7
Ik ga ook maar die 1007.2 terug zetten, want dit is niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Voor de anderen die terug willen naar de 1007.2 firmware, scheelt weer wat zoekwerk.. ;)

http://ars.samsung.com/cu...PROD_SUB_ID=0&PROD_ID=154

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
Anoniem: 134762 schreef op maandag 14 juli 2008 @ 20:47:
Voor de anderen die terug willen naar de 1007.2 firmware, scheelt weer wat zoekwerk.. ;)

http://ars.samsung.com/cu...PROD_SUB_ID=0&PROD_ID=154
Dat is niet voor de europese modellen die de meeste hebben... vele hadden spijt van deze update... degene die deze update toch gedaan hadden, zijn juist tevreden met deze nieuwe, tenminste wat ik mijn buurt hoor.. misshcien ligt het aan de veschilende types...

maar met die 1007 update is in principe je garantie weg, omdat het voor ander type is

[ Voor 14% gewijzigd door Mau_Maus op 14-07-2008 21:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mau_Maus schreef op maandag 14 juli 2008 @ 21:13:
[...]

Dat is niet voor de europese modellen die de meeste hebben... vele hadden spijt van deze update... degene die deze update toch gedaan hadden, zijn juist tevreden met deze nieuwe, tenminste wat ik mijn buurt hoor.. misshcien ligt het aan de veschilende types...

maar met die 1007 update is in principe je garantie weg, omdat het voor ander type is
Ik heb het zogenaamde europeese model (LE40A656A1FXXC) maar vind het beeld na de nieuwste firmware (1011.2) van de NL site juist minder mooi geworden dan toen de 1007.2 er op stond.
Al heb ik nog wel een beetje het idee dat het met de fabriek af firmware bij SD televisie via upc digital nog het beste was, maar daar kan ik niet naar terug jammer genoeg.
Ik heb nog geen full-HD bron in huis dus kan daar niet over oordelen.

Het gekke is dat op de UK site van Samsung precies dezelfde firmware update staat als op nu op de NL site, sterker nog, de update is in het engels, dus als die 2 hetzelfde zijn, waarom zou dan de 1007.2 niet compatible zijn vraag ik me dan af.

http://www.samsung.com/uk...Type=R&prd_ia_cd=02010100

Wat is nou eigenlijk het grote verschill tussen de LE40A656A1FXXC en de LE40A656A1FXXU??

En volgens Samsung mag de TV alleen door een service-monteur een firmware update krijgen anders is je garantie verlopen, is me verteld door een service-monteur.
Dus zodra je de firmware van de NL site er op zet zou je geen garantie meer hebben, maar ondertussen zetten ze wel de nieuwe firmware op de site met uitleg hoe je het moet doen, beetje krom toch?
Die service monteur zei me ook dat ze haast niet terug kunnen zien welke firmware er origineel op je tv hoort, dus kunnen ze ook niet goed zien of je een update gedaan hebt.

Heb in ieder geval beide firmware versie's op mijn pc staan en ga van de week eens proberen welke het beste beeld geeft.

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 134762 op 14-07-2008 22:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
Anoniem: 134762 schreef op maandag 14 juli 2008 @ 22:02:
[...]
Ik heb het zogenaamde europeese model (LE40A656A1FXXC) maar vind het beeld na de nieuwste firmware (1011.2) van de NL site juist minder mooi geworden dan toen de 1007.2 er op stond.
Al heb ik nog wel een beetje het idee dat het met de fabriek af firmware bij SD televisie via upc digital nog het beste was, maar daar kan ik niet naar terug jammer genoeg.

Het gekke is dat op de UK site van Samsung precies dezelfde firmware update staat als op nu op de NL site, sterker nog, de update is in het engels, dus als die 2 hetzelfde zijn, waarom zou dan de 1007.2 niet compatible zijn vraag ik me dan af.

Wat is nou eigenlijk het grote verschill tussen de LE40A656A1FXXC en de LE40A656A1FXXU??

En volgens Samsung mag de TV alleen door een service-monteur een firmware update krijgen anders is je garantie verlopen, is me verteld door een service-monteur.
Dus zodra je de firmware van de NL site er op zet zou je geen garantie meer hebben, maar ondertussen zetten ze wel de nieuwe firmware op de site met uitleg hoe je het moet doen, beetje krom toch?
Die service monteur zei me ook dat ze haast niet terug kunnen zien welke firmware er origineel op je tv hoort, dus kunnen ze ook niet goed zien of je een update gedaan hebt.

Heb in ieder geval beide firmware versie's op mijn pc staan en ga van de week eens proberen welke het beste beeld geeft.
Oh ik ben het helemaal met je eens hoor.. zeker ook die verwarring.. maar geloof me juiste model via de website (.nl) Dan doe je 100% niks fout... Die 1007... daar zouden ze je wel op kunnen pakken eventueel, omdat die niet op de Nederlandse site staat in een tab of iets dergelijks... Dus bij die versie kom je niet op de normale weg...

Maar in praktijk zullen ze er vast niet moeilijk overdoen.. zeker als je het niet speciaal gaat melden... Maar ik hoorde ook niet veel goeds over 1007... Dus naar mijn mening moet je de oprgineel 1003 ofzo erop laten of deze neiuwe doen.. dan zit je qua garantie goed en ik vind het tot nu toe beter.. maar goed ik heb de LE52A656 en misschien is die feeling en look gewoon anders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
De laatste letter slaat op de tuner versie. Wij hebben een analoge tuner en een DVB-T tuner.
De UK versie is ook een DVB-T, maar een in een andere versie (Freeview).

De firmware is inderdaad precies hetzelfde. Ik heb ze zelf vergeleken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 05-06 15:28
Anoniem: 134762 schreef op maandag 14 juli 2008 @ 22:02:
[...]

Je scooter mag je ook niet op voeren , maar toch kan je overall de spullen ervoor kopen;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 136078 schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 22:08:
[...]

Thanks man,

Heb andere scartkabel erin en het beeld is nu al super ! Yes..... _/-\o_
Welke kabels heb je gekocht ipv de standaard kabels?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
Anoniem: 124525 schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 17:41:
[...]

Welke kabels heb je gekocht ipv de standaard kabels?
Ik denk als je alle pins hebt en welke vorm van afscherming (natuurlijk niet alleen dat platic-rubber eromheen :P) ook hebt, bij een scartkabel al snel goed gaat. Natuurlijk ook niet 20 meter kabel doen ofzo.. Hoe korter hoe beter.. en hoe minder andere (van speakers, andere apparaten enz) draden er langs lopen ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Realtec
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 28-05 23:36

Realtec

Less is more

Ben ik hier de enige die opmerkt dat de prijzen van de 5 en 6 serie flink gedaald zijn de afgelopen weken?

Ik wil binnenkort de LE40A552 of de LE40A656 kopen, maar ik denk dat het de 5 serie zal worden

LE40A552 van 1020 naar 870
LE40A656 van 1250 naar 1180

Tussen deze 2 prijzen zit zon 2 week en komen uit de pricewatch.
Neem aan dat deze prijsverlaging door samsung is gemaakt, zal dit komen omdat ze straks de nieuwe 7 serie op de markt willen zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
De 5 en 6 serie ZIJN de nieuwe modellen voor dit jaar.
Het heeft meer te maken dat de cashback actie van Samsung is afgelopen.
Verder is het normaal de prijzen licht dalen, hoe langer een product op de markt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 236146

Zo, die prijzen zijn inderdaad sterk gedaald; ze komen zelfs in de buurt van de (nu verleden) actieprijzen van TNT/ING enzo; wat mij betreft een fantastische prijs/kwaliteit verhouding.

Ik heb vandaag overigens de nieuwe firmware op mijn 40A552 gezet. Na een uurtje TV kijken is het enige verschil dat ik zie de zichtbaar verminderde backlight bleeding; verder ziet het er nog even mooi uit =D

[ Voor 36% gewijzigd door Anoniem: 236146 op 15-07-2008 22:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirks
  • Laatst online: 15:15
Tja, de prijzen... Na een maand of wat de kat uit de boom gekeken te hebben, heb ik gisteren een LE37A656 besteld voor ca 1080. Als het goed is komt hij morgen. Spannend, ik heb tijdens mijn vakantie Full HD opnames gemaakt met mijn nieuwe Sony SR11 camcorder. Nu zal blijken of de puzzelstukjes van het Grote Plan samenvallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
cornfed99111 schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 21:15:
De 5 en 6 serie ZIJN de nieuwe modellen voor dit jaar.
Het heeft meer te maken dat de cashback actie van Samsung is afgelopen.
Verder is het normaal de prijzen licht dalen, hoe langer een product op de markt is.
Dat dacht ik eerst ook, maar internet winkel deden daar niet aan mee... Dus opzich raar dat ook bij hun zoveel af is, maarja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mau_Maus schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 22:38:
[...]

Dat dacht ik eerst ook, maar internet winkel deden daar niet aan mee... Dus opzich raar dat ook bij hun zoveel af is, maarja
Zo bedoelde hij het niet; nu de Cashback-actie afgelopen is, hoeft Samsung geen geld meer terug te geven aan de kopers, waardoor ze hun verkoop en adviesprijs lager kunnen maken; dat werkt zowel door in fysieke als internetwinkels. Zo blijkt maar weer eens hoe groot Samsung's winstmarge was op de prijzen zonder cashback.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb mijn scherm ook weer gedowngrated.... en de vorige versie van de firmware er weer opgezet. bij de nieuwe versie was mijn backlightbleeding dan wel weg, en beelden in de film plus stand (hoog) liepen mijn inziens vloeiender, maar had het idee dat dit de kwaliteit van het beeld niet ten goede kwam. Het leek toch alsof er een waas over het beeld hing. Dit is nu met de vorige versie erop weer weg. Heerlijk Herlder......... Samsung!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 261966 schreef op maandag 14 juli 2008 @ 19:46:

waar kan ik checken welke firmware er nu op mn tv staat?
kan het nergens vinden in het menu.

BVD
iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
Standby -> Info -> Menu -> Mute -> Power On

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mau_Maus schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 11:18:
[...]

Standby -> Info -> Menu -> Mute -> Power On
bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rosto
  • Laatst online: 02-06 13:58
Oh, enne voordat je het servicemenu in gaat... eventjes je instellingen documenteren.. deze worden gereset, tenminste bij mijn a552 iig.

Stay young forever!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
Of je leest de startpost! Daar kan je dat ook lezen.
Of je gebruikt de 'search' functie. Dan had je het antwoord zelf gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scarewitch
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 22-05 16:09
ik heb mijn tv nu al een aardig tijdje maar zit toch met een klein probleem. Ik heb de 100hz functie
ingeschakeld en speel nogal wat FPS games. Hierbij heb je een crosshair en als ik dan bijv sneel
beweeg (rondjes draai) zie je de crosshair aardig vreemd doen, dit komt dus door die 100hz functie
als ik dit uitzet dan zijn er 0 problemen. Gaat die nieuwe firmware update dit oplossen? Of moet ik dat gewoon proberen?

ik heb zoiets van if it aint broken dont fix it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mektheb schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 09:49:
[...]

Je scooter mag je ook niet op voeren , maar toch kan je overall de spullen ervoor kopen;)
Sorry, maar die vergelijking vind ik nergens op slaan, samsung zet zelf de firmware op hun site zo openbaar voor iedereen om te downloaden met de uitleg er bij.
Als je het niet zelf zou mogen updaten moeten ze dat ook niet doen vind ik, of er bij vermelden dat je je garatie kwijt bent als je het doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
Anoniem: 134762 schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 16:40:
[...]

Sorry, maar die vergelijking vind ik nergens op slaan, samsung zet zelf de firmware op hun site zo openbaar voor iedereen om te downloaden met de uitleg er bij.
Als je het niet zelf zou mogen updaten moeten ze dat ook niet doen vind ik, of er bij vermelden dat je je garatie kwijt bent als je het doet.
Misschien bedoeld ie het erop(/terug) zetten van 1007... omdat ie niet voor die modellen is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mau_Maus schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 17:05:
[...]

Misschien bedoeld ie het erop(/terug) zetten van 1007... omdat ie niet voor die modellen is...
Er wordt hier al een tijd gesuggereerd dat de 1007.2 firmware versie niet voor de
europese modellen geschikt is, maar alleen voor de engelse modellen. Blijkbaar heeft
een onbenul van een monteur van Samsung dit de wereld in geholpen. Ik heb mijn
Samsung nieuw in de winkel gekocht en toen zat er al 1007.2 firmware op. Blijkbaar
heeft men dit vanaf de fabriek erop gezet. De modelcode van mijn TV is:
LE46A552P3RXXC. Kortom: ook de 1007.2 versie is gewoon voor de Nederlandse
modellen. Zelf het ik hem geupgrade naar 1011 versie en ik moet zeggen dat ik
nog geen verschil heb kunnen constateren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
Anoniem: 256899 schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 18:14:
[...]

Er wordt hier al een tijd gesuggereerd dat de 1007.2 firmware versie niet voor de
europese modellen geschikt is, maar alleen voor de engelse modellen. Blijkbaar heeft
een onbenul van een monteur van Samsung dit de wereld in geholpen. Ik heb mijn
Samsung nieuw in de winkel gekocht en toen zat er al 1007.2 firmware op. Blijkbaar
heeft men dit vanaf de fabriek erop gezet. De modelcode van mijn TV is:
LE46A552P3RXXC. Kortom: ook de 1007.2 versie is gewoon voor de Nederlandse
modellen. Zelf het ik hem geupgrade naar 1011 versie en ik moet zeggen dat ik
nog geen verschil heb kunnen constateren.
Oh dat zou kunne hoor vanuit de fabriek.. maar degen die je normaal kan downloaden is niet voor de Nederlandse modellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scarewitch
heb hier zelf net de firmware gecheckd en vanaf dat hij bij mij geleverd is met firmware versie 1007.2
serie: le40a656A1FXXC dus lijkt em stug dat die niet op de NL modellen kunnen/mogen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
scarewitch schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 18:34:
heb hier zelf net de firmware gecheckd en vanaf dat hij bij mij geleverd is met firmware versie 1007.2
serie: le40a656A1FXXC dus lijkt em stug dat die niet op de NL modellen kunnen/mogen staan.
naja uit de fabriek kan, maar officieel dus niet te downloaden voor Nederlandse modellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scarewitch
ik denk dat aan 1007.2 niets anders te zien valt dan 1007.2
denk ook niet dat er uberhaupt verschil zit tussen de UK en de NL versie
Wel ben ik van mening dat je niet de USA firmwares op je tv moet flashen,
daar zit nogal wel een verschil in. Maar ik denk dat ik lekker deze firmware laat staan.
Ik heb verder nog niets gelezen van mensen waarbij het SUPER scheelt of echt dingen veranderd zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

scarewitch schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 20:31:
ik denk dat aan 1007.2 niets anders te zien valt dan 1007.2
denk ook niet dat er uberhaupt verschil zit tussen de UK en de NL versie
Wel ben ik van mening dat je niet de USA firmwares op je tv moet flashen,
daar zit nogal wel een verschil in. Maar ik denk dat ik lekker deze firmware laat staan.
Ik heb verder nog niets gelezen van mensen waarbij het SUPER scheelt of echt dingen veranderd zijn.
Inderdaad dat idee heb ik ook, aan de 1011.2 firmware is ook geen verschil te zien op de NL of UK site van samsung, zijn gewoon precies hetzelfde volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• earthknake
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05-06 16:27
Vandaag de Samsung DCB-H360R HD ontvanger aangesloten via HDMI op mijn Samsung LCD. Maar tijdens het zappen en af en toe tijdens programma's (ligt een beetje aan de kleuren) zie ik links een soort vlek... Via analoog heb ik dit niet en ook niet als ik naar mijn harddisk recorder ga (scart). Hierbij een foto: http://img360.imageshack.us/img360/6342/img2212mediuman0.jpg Heeft iemand enig idee wat dit is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
Anoniem: 134762 schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 20:49:
[...]

Inderdaad dat idee heb ik ook, aan de 1011.2 firmware is ook geen verschil te zien op de NL of UK site van samsung, zijn gewoon precies hetzelfde volgens mij.
Denk het ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wmo
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11-03 11:24

wmo

Realtec schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 19:01:
Ben ik hier de enige die opmerkt dat de prijzen van de 5 en 6 serie flink gedaald zijn de afgelopen weken?

Ik wil binnenkort de LE40A552 of de LE40A656 kopen, maar ik denk dat het de 5 serie zal worden

LE40A552 van 1020 naar 870
LE40A656 van 1250 naar 1180

Tussen deze 2 prijzen zit zon 2 week en komen uit de pricewatch.
Neem aan dat deze prijsverlaging door samsung is gemaakt, zal dit komen omdat ze straks de nieuwe 7 serie op de markt willen zetten?
Als je één van deze twee wil kopen, koop dan de LE40A656 hij is wat duurder maar komt uit allerlei testen beter naar voren. Zelf heb ik ook vele tv´s bekeken met mijn eigen voorkeursinstellingen en dan kwam deze er toch ook echt bovenuit. Voor reviews kun je bijvoorbeeld kijken op www.trustedreviews.com of andere sites.
Ook zijn er wel een paar fora´s waar mensen verschillende "getweakte" instellingen hebben gepost van hun LE**A656 lcd tv´s.

Maar goed uiteindelijk komt het altijd op jezelf aan en jou voorkeuren..

wmo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie007
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-05 08:55
earthknake schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 20:59:
Vandaag de Samsung DCB-H360R HD ontvanger aangesloten via HDMI op mijn Samsung LCD. Maar tijdens het zappen en af en toe tijdens programma's (ligt een beetje aan de kleuren) zie ik links een soort vlek... Via analoog heb ik dit niet en ook niet als ik naar mijn harddisk recorder ga (scart). Hierbij een foto: http://img360.imageshack.us/img360/6342/img2212mediuman0.jpg Heeft iemand enig idee wat dit is?
Welke TV gaat het om?
Probeer eens in paint zo'n zelfde soort kleur op je tv te krijgen?
Lijkt er een beetje op dat de backlight op die plek niet helemaal lekker doorkomt o.i.d.
Het ziet er wel uit als een analoge 'vlek' geen digitale storing, daar is het te wazig voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• earthknake
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05-06 16:27
Weet het type niet uit m'n hoofd. Maar het is toch vreemd dat je het alleen bij HDMI ziet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _AcS_
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13:29
Ik lees regelmatig dat de tv een zoemend geluid maakt als hij aanstaat, maar ik heb sinds enkele dagen heb ik het om gekeerde. De tv zoemt als hij in stand by staat.

De tv staat in de eetkamer, maar zoemt bijna net zo hard als de koelkast in de keuken. :P

Het gaat om een LE23R32B.

Iemand een idee?

Zal alvast ff de bon opzoeken. :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTZ
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 08-03 17:45

TTZ

Ik wil mijn pc (NVidia 8800GTS640) aansluiten via dvi-hdmi op een 40A656 (laatste firmware) om 1080P films te kijken.

Ik weet dat dit op de hdmi2 poort moet, maar het is mij niet helemaal duidelijk of ik die poort dan op de tv nog moet renamen naar "PC". Dit schijnt alle processingpoespas van de TV uit te schakelen en goed voor een 1:1 weergave, maar is dit nou verstandig om de doen voor het kijken van 1080/24P films vanaf pc op tv?

Maw is het een compromis voor enerzijds een scherpe weergave van je Vista desktop (bij renamen naar PC) en anderzijds beter om films op 1080/24P (liefst 24p maar niet noodzakelijk) af te spelen zónder die poort te renamen?

Ik kan m'n videokaart overigens instellen op:
- 1080p50 HDTV
- 1080p24 HDTV
- 1080p HDTV

Wat gebruiken jullie en veranderen jullie dit bij pc gebruik / films?

[ Voor 13% gewijzigd door TTZ op 17-07-2008 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scarewitch
naar mijn weten heeft het totaal geen effect als je die poort renamed naar pc.
Ik kan het mis hebben maar het is volgens mij alleen maar voor de consument om er uit
te kunnen halen op welke poort jij wat hebt aan gesloten. Als je 1 op 1 weergave wil zal je de
just scan weergave moeten selecteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scarewitch
_AcS_ schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 11:47:
Ik lees regelmatig dat de tv een zoemend geluid maakt als hij aanstaat, maar ik heb sinds enkele dagen heb ik het om gekeerde. De tv zoemt als hij in stand by staat.

De tv staat in de eetkamer, maar zoemt bijna net zo hard als de koelkast in de keuken. :P

Het gaat om een LE23R32B.

Iemand een idee?

Zal alvast ff de bon opzoeken. :z
het zoemen ben ik ook tegen gekomen (le40a656) verder niet storend bij mij, het is ongeveer het zelfde
geluid als wat er uit mijn grundig 100hz breedbeeld kwam. Maar als hij uit staat heb ik nergens
last van, ik raad je aan niet alleen het bonnetje op te zoeken maar ook te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 130832

scarewitch schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 15:18:
naar mijn weten heeft het totaal geen effect als je die poort renamed naar pc.
Ik kan het mis hebben maar het is volgens mij alleen maar voor de consument om er uit
te kunnen halen op welke poort jij wat hebt aan gesloten. Als je 1 op 1 weergave wil zal je de
just scan weergave moeten selecteren.
Beeld->Afbeeldingsopties->Formaat = Alleen scannen

Maar er staat ook ergens:

Wanneer een pc met een resolutie van 1920 x 1080@60Hz is aangesloten op de HDMI IN 2-poort, moet u de “ HDMI2”-modus instellen op “PC” in “Naam wijzigen” van de modus “Invoer”.

[ Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 130832 op 17-07-2008 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

TTZ schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 14:37:
Ik wil mijn pc (NVidia 8800GTS640) aansluiten via dvi-hdmi op een 40A656 (laatste firmware) om 1080P films te kijken.

Ik weet dat dit op de hdmi2 poort moet, maar het is mij niet helemaal duidelijk of ik die poort dan op de tv nog moet renamen naar "PC". Dit schijnt alle processingpoespas van de TV uit te schakelen en goed voor een 1:1 weergave, maar is dit nou verstandig om de doen voor het kijken van 1080/24P films vanaf pc op tv?

Maw is het een compromis voor enerzijds een scherpe weergave van je Vista desktop (bij renamen naar PC) en anderzijds beter om films op 1080/24P (liefst 24p maar niet noodzakelijk) af te spelen zónder die poort te renamen?

Ik kan m'n videokaart overigens instellen op:
- 1080p50 HDTV
- 1080p24 HDTV
- 1080p HDTV

Wat gebruiken jullie en veranderen jullie dit bij pc gebruik / films?
Het klopt dat als je een 1080p60Hz signaal over de HDMI2-input gooit én je het benoemt als PC, dat het scherm voor die input op PC-modus overgaat; hij gebruikt dan gewoon de "just scan" modus en de enige instellingen die je nog kan wijzigen zijn helderheid en contrast, zoals op elke TFT-monitor. Voor films komt dat inderdaad wat tekort.

Als je echter, zoals jij wilt, 24Hz (of iets anders dan 60) gebruikt, dan gaat de TV niet over in PC-modus (ook al benoem je de ingang PC), waardoor je wel alle instellingen kunt veranderen. Indien je het formaat gewoon op "just scan" instelt, ziet de Vista desktop er met de juiste instellingen ook perfect uit =)

Ik vermoed dus dat je die PC-modus helemaal niet wilt krijgen; daarvoor kun je óf de HDMI1-poort gebruiken (afgezien van de PC-modus zijn ze exact hetzelfde), of je benoemt HDMI2 niét als PC óf je stelt de refreshrate van je videokaart op iets anders dan 60Hz in.

Deze waarnemingen komen overigens van mijn (identieke) gebruik met de 40A552 icm 8800GT, maar ik vermoed sterk dat ze ook opgaan voor de 6-serie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTZ
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 08-03 17:45

TTZ

Anoniem: 236146 schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 16:57:
[...]

Het klopt dat als je een 1080p60Hz signaal over de HDMI2-input gooit én je het benoemt als PC, dat het scherm voor die input op PC-modus overgaat; hij gebruikt dan gewoon de "just scan" modus en de enige instellingen die je nog kan wijzigen zijn helderheid en contrast, zoals op elke TFT-monitor. Voor films komt dat inderdaad wat tekort.

Als je echter, zoals jij wilt, 24Hz (of iets anders dan 60) gebruikt, dan gaat de TV niet over in PC-modus (ook al benoem je de ingang PC), waardoor je wel alle instellingen kunt veranderen. Indien je het formaat gewoon op "just scan" instelt, ziet de Vista desktop er met de juiste instellingen ook perfect uit =)

Ik vermoed dus dat je die PC-modus helemaal niet wilt krijgen; daarvoor kun je óf de HDMI1-poort gebruiken (afgezien van de PC-modus zijn ze exact hetzelfde), of je benoemt HDMI2 niét als PC óf je stelt de refreshrate van je videokaart op iets anders dan 60Hz in.

Deze waarnemingen komen overigens van mijn (identieke) gebruik met de 40A552 icm 8800GT, maar ik vermoed sterk dat ze ook opgaan voor de 6-serie.
Ik heb even wat zitten experimenteren en heb de beste settings (voor mij) gevonden:

- dvi-hdmi op hdmi2 (niet renamen naar PC, niet nodig)
- De HD settings van HDTVtest: http://www.hdtvtest.co.uk/Samsung-LE40A656/Settings.htm

(staat foutje bij HD settings, wordt in dat forum besproken:
So, i think that the green settings are not : 33 | 38 | 0
But it should be: 0 | 38 | 0
- just scan (staat ook bij die settings)

- Voor pc-gebruik zet ik mn videokaart op 1080p HDTV
- Voor films (zowel blu-ray als .mkv 1080p containers) op 1080p24 HDTV

Het is namelijk zo dat op de 24p stand de muis minder soepel beweegt (logisch ook), vandaar enkel 24p voor films.

Net even wat stukjes Ratatouille, Bee movie, 21 en wat IMAX 1080P24 dts gekeken, niet normaal wat een beeld. Heb de tv sinds maandag en heb echt nog geen enkel minpuntje of foutje kunnen ontdekken, heb de A1FXXU versie met de laatste firmware 1011.2.

Ik raad iedereen ook echt aan die settings van hdtvtest als basis te gebruiken en evt een klein beetje naar eigen smaak aan te passen, ik vond het verschil aanzienlijk en zeker de moeite waard, ook voor SD (gebruik daar de SD settings voor, Ziggo via HQ scart digitale tv).

[ Voor 4% gewijzigd door TTZ op 18-07-2008 18:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SunnieNL
  • Laatst online: 12:02
Sinds afgelopen maandag in het bezit van een LE 32A556 (weet nog steeds niet of 700 een goede prijs is.. afdingen ging namelijk wel heel gemakkelijk).
Aangezien ik dit topic nog niet had gezien, maar wel de firmware op de site van samsung, heb ik hem maar gelijk geupgrade, aangezien ik dat meestal doe met mijn nieuwe producten waarvan ik op de site van de fabrikant een update kan vinden.
Was ff adem inhouden, aangezien de tv wel uitging, maar niet meer aan (led knipperde in bepaald patroon, eerst langzaam en dan steeds sneller om weer langzaam verder te gaan). Na 10 minuten maar eens de laatste stap gevolgd en de stroom eraf gehaald en er weer opgezet en gelukkig deed ie het nog :)

net ook even de firmware gechecked via dat service menu en lijkt allemaal goed te zijn. Staat netjes EUMD 1011.2 :)

Ben er uiterst tevreden mee. Zelfs met digitenne krijg ik haarscherp beeld.
Nog ff wachten op mijn BD-P1500 :9 die zou morgen of maandag binnen moeten komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 185524

Ik wil graag een Samsung LCD kopen binnenkort en ik geef niet zoveel om al die specificaties etc. dus ik ga gewoon voor een 'goedkoop instapmodel'. Nu zie ik op internet (kieskeurig) enzo vaak genoeg een Samsung LE32xxx voor 499 euro (rond die prijs in ieder geval), maar als ik dan in de winkel kom is er geen LE32 te vinden voor minder dan 600 euro.

Zijn zelfs de oude modellen van Samsung (S81 etc.) nog steeds zo duur dan? Ik wil ongeveer 500 euro uitgeven en ik wil een 32 inch lcd televisie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

sundace schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 18:08:
Sinds afgelopen maandag in het bezit van een LE 32A556 (weet nog steeds niet of 700 een goede prijs is.. afdingen ging namelijk wel heel gemakkelijk).
In welke winkel heb je hem voor die prijs gekocht dan?
Gaat afdingen bij MM makkelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

TTZ schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 17:41:
[...]

Ik heb even wat zitten experimenteren en heb de beste settings (voor mij) gevonden:

- dvi-hdmi op hdmi2 (niet renamen naar PC, niet nodig)
- De HD settings van HDTVtest: http://www.hdtvtest.co.uk/Samsung-LE40A656/Settings.htm
- just scan (staat ook bij die settings)
de instellingen op de site waar bovenstaande link naar verwijst kan ik die ook gebruiken voor de LE37A552?

weet iemand een site met de instellingen specefiek voor de LE37A552??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SunnieNL
  • Laatst online: 12:02
Anoniem: 124525 schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 19:03:
[...]

In welke winkel heb je hem voor die prijs gekocht dan?
Gaat afdingen bij MM makkelijk?
Bij de It's
weet niet.. afdingen bij de It's gaat me over het algemeen wel redelijk makkelijk af.
Als je aangeeft dat je de prijs te hoog vind vragen ze meestal wat je er voor zou willen geven (erg trickie.. je zou namelijk meer kunnen zeggen dan dat zij omlaag gaan).
Dus meestal gooi ik hem belachelijk omlaag, zij komen dan met tegenvoorstel, maar meestal kunnen ze daar ook nog wel wat onder gaan zitten..
Dat gewoon onthouden en je komt bij winkels een heel eind.

De bluray Samsung P1500 heb ik bij EP besteld.. normale prijs 349, winkelprijs wordt 320 nu voor me.. met de 50 euro cash back aktie van Samsung wordt het dus 270 (wat ong. gelijk is aan de goedkoopste internetwinkel waar die te koop is).

[ Voor 51% gewijzigd door SunnieNL op 17-07-2008 23:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 238820

Anoniem: 185524 schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 18:24:
Ik wil graag een Samsung LCD kopen binnenkort en ik geef niet zoveel om al die specificaties etc. dus ik ga gewoon voor een 'goedkoop instapmodel'. Nu zie ik op internet (kieskeurig) enzo vaak genoeg een Samsung LE32xxx voor 499 euro (rond die prijs in ieder geval), maar als ik dan in de winkel kom is er geen LE32 te vinden voor minder dan 600 euro.

Zijn zelfs de oude modellen van Samsung (S81 etc.) nog steeds zo duur dan? Ik wil ongeveer 500 euro uitgeven en ik wil een 32 inch lcd televisie.
Tip: Ga naar mediamarkt Utrecht voor de LE32A330! Heb m daar vorige week gehaald voor 499 + 8 euro verwijderingsbijdrage! Succes!

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 238820 op 18-07-2008 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 147781

Anoniem: 185524 schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 18:24:

MediaMarkt Deventer LE32S81 voor 499

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BassieBulk
  • Niet online
Update voor de mensen die nog wachten op hun cashback:
2 juni - LE40A656 gekocht bij Saturn
3 juni - Saturn formulier opgestuurd (niet aangetekend)
26 juni - TV binnengekregen
27 juni - Samsung formulier opgestuurd (niet aangetekend)
17 juli - 300 euro gestort door Saturn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.Koers
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 05-06 00:56
Sta op het punt om een Samsung uit de 656 aan te schaffen.

Ik twijfel nog tussen de

LE40A656 en de LE37A656.

De schermen zijn exact hetzelfde op het contrast na:

40" heeft 50.000:1 tegenover de 15.000:1 van het 37" exemplaar.

Zal ik dit goed merken?
Heb een PS3 en kijk ook veel films mocht dat van belang zijn.

Probleem is ook nog eens dat 37" voor op mijn kamer al behoorlijk groot is en 40" beetje te wordt denk ik.
Maar dat verschil van 35.000 zit mij niet echt lekker.
Is dat een verschil van 175,- waard?

-edit-
Op russchie zie ik ook alleen maar 50000:1 en 15000:1 staan

[ Voor 6% gewijzigd door M.Koers op 18-07-2008 21:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 05-06 21:55

Tijgert

Let the Zen flow. Shit a leak!

Ja.

Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Realtec
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 28-05 23:36

Realtec

Less is more

Voor dat geld zou ik ook zeker niet twijfelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-01 22:55
32A656 LE32A557 ( FullHD) bij BCC 799,- + 8 Verwijderingsbijdrage.
Ook online te bestellen met gratis bezorging.

Misschien dat iemand er wat aan heeft.
Ben benieuwd wat die bij MM kost zodat je eventueel kunt afdingen, is namelijk geen internetonly aanbieding van BCC.

[ Voor 2% gewijzigd door Yippie op 18-07-2008 21:36 . Reden: typenr aangepast ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorn1986
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 05-06 22:47
Yippie schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 21:15:
32A656 ( FullHD) bij BCC 799,- + 8 Verwijderingsbijdrage.
Ook online te bestellen met gratis bezorging.

Misschien dat iemand er wat aan heeft.
Ben benieuwd wat die bij MM kost zodat je eventueel kunt afdingen, is namelijk geen internetonly aanbieding van BCC.
Ik zie toch echt 1099 euro, of is de site soms net gewijzigd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

M.Koers schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 20:24:
Sta op het punt om een Samsung uit de 656 aan te schaffen.

Ik twijfel nog tussen de

LE40A656 en de LE37A656.

De schermen zijn exact hetzelfde op het contrast na:

40" heeft 50.000:1 tegenover de 15.000:1 van het 37" exemplaar.

Zal ik dit goed merken?
Heb een PS3 en kijk ook veel films mocht dat van belang zijn.

Probleem is ook nog eens dat 37" voor op mijn kamer al behoorlijk groot is en 40" beetje te wordt denk ik.
Maar dat verschil van 35.000 zit mij niet echt lekker.
Is dat een verschil van 175,- waard?

-edit-
Op russchie zie ik ook alleen maar 50000:1 en 15000:1 staan
Dat zijn dynamische contrasten die zéér weinig over de daadwerkelijke beeldkwaliteit zeggen. Het paneel in de 40" is waarschijnlijk wel iéts beter, maar ik zou ook zeer tevreden zijn met de 37" variant. Hoe groot is je kijkafstand? Vanaf 2,5m is 40" in mijn ervaring ieg prima te doen, maar dat blijft ook persoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-01 22:55
Jorn1986 schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 21:32:
[...]

Ik zie toch echt 1099 euro, of is de site soms net gewijzigd?
My bad is de LE32A557

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Alex
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-08-2022
Sinds twee dagen ben ik de trotse bezitter van een LE37A556, gekocht bij de It's voor 880,-. Hij stond in de winkel voor 999,- en ze kwamen zelf met "Zal ik eens kijken wat ik er van kan maken?"

Ze wilde wel dat ik de tv dezelfde dag mee zou nemen maar dat vertikte ik. Gewoon de week erop langsgegaan en niets gezegd over die 880,-. Wilden ze 'm toen meegeven voor 890,-. Vrij fair leek me dus...

edit:
DAG dus :-) Vergeten, scusi!

[ Voor 5% gewijzigd door .Alex op 22-07-2008 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

.Alex schreef op zaterdag 19 juli 2008 @ 11:20:
Sinds twee dagen ben ik de trotse bezitter van een LE37A556, gekocht bij de It's voor 880,-. Hij stond in de winkel voor 999,- en ze kwamen zelf met "Zal ik eens kijken wat ik er van kan maken?"

Ze wilde wel dat ik de tv dezelfde mee zou nemen maar dat vertikte ik. Gewoon de week erop langsgegaan en niets gezegd over die 880,-. Wilden ze 'm toen meegeven voor 890,-. Vrij fair leek me dus...
Een week later is hij 10 euro duurder? Dat lijkt mij helemaal niet fair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
Anoniem: 256899 schreef op zaterdag 19 juli 2008 @ 17:23:
[...]

misschien showroom model geweest ofzo.. hij zei toch ook dat ie dan die moest meenmen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 268526

Mijn ouders hebben een Samsung LE37M8 gekocht. Nu ben ik bezig om andere apparaten (o.a. een philips dvd recorder) aan de afstandsbediening van de tv te koppelen. Dit lukt maar niet, terwijl ik wel zie dat de dvd recorder een seintje krijgt van de afstandsbediening. Volgens mij een teken dat de code dus werkt.

Doe ik iets fout of heeft iemand anders dit probleem ook al een keer gehad......het zal wel weer iets eenvoudigs zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.Koers
Knoop doorgehakt.
Gistermiddag in de auto gestapt richting naarden om bij de plasma-discounter een lcd te gaan halen.
Kom ik daar zie ik een LG hangen (vraag me niet welk type), 37" rete scherp beeld.
Bleek alleen plasma te zijn en dat is nou net iets wat ik niet wou hebben.
Gekeken naar de LE40A656 en de 37" variant.
Uiteindelijk de 37" meegenomen voor 1032,- inclusief verwijderingsbijdrage.

Eenmaal aangesloten blij dat ik de 40" niet heb genomen, deze is precies goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brambest
  • Laatst online: 19-04-2023
M.Koers schreef op zondag 20 juli 2008 @ 19:18:
Knoop doorgehakt.
Gistermiddag in de auto gestapt richting naarden om bij de plasma-discounter een lcd te gaan halen.
Kom ik daar zie ik een LG hangen (vraag me niet welk type), 37" rete scherp beeld.
Gekeken naar de LE40A656 en de 37" variant.
Uiteindelijk de 37" meegenomen voor 1032,- inclusief verwijderingsbijdrage.

Eenmaal aangesloten blij dat ik de 40" niet heb genomen, deze is precies goed.
Hmm, ik zit ook te twijfelen tussen die 2... alleen ik wacht nog even 2 of 3 weken, misschien komt er dan nog een leuke Olympische Spelen actie oids..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.Koers
Zat ik ook over na te denken.
Maar als je naar prijzen kijkt bijvoorbeeld mediamarkt is 1300,- voor de 37".
Ik heb 1024.- betaald.
Olympische spelen actie misschien maar ik verwachte het niet gezien het EK ook als zo'n actie was en veel mensen een scherm gekocht hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 02:03
M.Koers schreef op zondag 20 juli 2008 @ 19:18:
Knoop doorgehakt.
Een prachtig beeld is nou eenmaal niet t belangrijkste bij een tv! (flame van plasma-fan, geintje)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrSnuggles
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 04-05-2024

DrSnuggles

Terrapin Station

Als je het beeld van de plasma zoveel mooier vond, waarom heb je die dan niet gekocht :?.

Learn something new every day.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 188524

Ik ben sinds kort in het bezit van een nieuwe Samsung tv (de LE32A450). Beeld ziet er verdomde goed uit, vooral via de Xbox. Om mn laptop aan te kunnen sluiten op de tv heb ik bij mediamarkt een hdmi-kabel gekocht. Hierdoor kan ik hd-films die op mn laptop staan bekijken op mn tv. Het beeld ziet er heel mooi uit, alleen is er regelmatig een storing in het beeld te zien. Het lijkt wel of er een stuk beeld verschuift. Op mn laptop is deze storing niet te zien. Zal dit aan de hdmi-kabel liggen? De kabel kostte overigens 30 euro, wat toch niet bepaald goedkoop is.

Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
Anoniem: 188524 schreef op maandag 21 juli 2008 @ 14:16:
Ik ben sinds kort in het bezit van een nieuwe Samsung tv (de LE32A450). Beeld ziet er verdomde goed uit, vooral via de Xbox. Om mn laptop aan te kunnen sluiten op de tv heb ik bij mediamarkt een hdmi-kabel gekocht. Hierdoor kan ik hd-films die op mn laptop staan bekijken op mn tv. Het beeld ziet er heel mooi uit, alleen is er regelmatig een storing in het beeld te zien. Het lijkt wel of er een stuk beeld verschuift. Op mn laptop is deze storing niet te zien. Zal dit aan de hdmi-kabel liggen? De kabel kostte overigens 30 euro, wat toch niet bepaald goedkoop is.

Iemand een idee?
haha 30 euro is voor een hdmi in een winkel best goedkoop.. normaal hbben ze alelen maar van boven de 60 euro.. en proberen ze zelfs kabels van 150 euro te verkopen voor 1,5 meter! 8)7

Maarja het kan aan de kabel liggen ja, maar ook aan de tv.. is moeilijk te testen... tenzij je met een andere computer probeerd... heb je een extra comp scherm met dvi ingang? Je zou dan een goedkoop verloopje kunnen kopen van hdmi naar dvi.. zodat je iedergeval de kabel kan testen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 268526

Niemand nog een idee over het probleem met de afstandsbediening? :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

wie heeft ervaring met de email klantenservice van samsung, ik heb nu al een aantal keer verschillende vragen gesteld via de samsungsite. Ik krijg steeds netjes een antwoord terug via de email, maar het zijn algemene mailtjes en beantwoorden mijn vraag steeds niet of onvolledig... ik heb van de week onderstaande mail verstuurd.......

Geachte lezer,

Omdat ik het in de handleiding en op internet niet terug kon vinden stel ik onderstaande korte vraag.

Sinds kort ben ik trotse eigenaar van de Samsung LE40A552P3R LCD Televisie.
Ik ben alleen benieuwd of dit scherm gebruik maakt van het nieuwe LED achtergrond verlichting. Kunt u mij hier antwoord op geven?

Indien het scherm geen gebruik maakt van LED verlichting maar van lampen, ben ik benieuwd wat momenteel de kosten bedragen indien deze verlichting vervangen moet worden door Samsung. Dit omdat de levensduur van Lampen korter zijn dan de levensduur van het scherm zelf.

Ik hoop dat u mij op bovenstaande twee vragen antwoord kunt geven.

Bij voorbaat hartelijk dank.

Met vriendelijke groet,

Krijg ik onderstaande mailtje terug:

Dank u voor uw email met betrekking tot de garantievan uw LE40A552P3R.
Uw LE40A552P3R heeft 2 jaar garantie vanaf de datum van aankoop. Een
eventuele reparatie zal dus alleen tegen betaling plaats kunnen vinden.
De door Samsung gehanteerde coulance bestaat uit het volgende: Het door
Samsung erkende reparatiecentrum Selectro houdt zich bij reparaties aan
een maximum reparatieprijs uitgaande van de aankoopdatum en de
aankoopprijs. Mochten de werkelijke reparatiekosten vooruw toestel hier
boven dreigen te komen dan betaalt u toch nooit meer dan deze
maximumreparatieprijs. (Behalve in het theoretische geval dat het
probleem aan het toestel door gebruikersschade veroorzaakt zou zijn).
Ik vertrouw erop u met dit antwoord van dienst te zijn. Indien u verdere
vragen heeft, aarzelt u dan niet om contact met ons op te nemen.
Met vriendelijke groet,
Samsung Electronics Benelux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mijnsziens kun je beter wachten totdat de normale verlichting het daadwerkelijk begeeft en het dan pas laten vervangen door LED-verlichting. Beter nog koop je dan een nieuwe TV, welke hoogstwaarschijnlijk superieure beeldkwaliteit bieden. Een LCD kopen met normale verlichting en die laten vervangen door LED-verlichting lijkt mij ieg hoogst ongebruikelijk en onhandig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 236146 schreef op maandag 21 juli 2008 @ 21:45:
Mijnsziens kun je beter wachten totdat de normale verlichting het daadwerkelijk begeeft en het dan pas laten vervangen door LED-verlichting. Beter nog koop je dan een nieuwe TV, welke hoogstwaarschijnlijk superieure beeldkwaliteit bieden. Een LCD kopen met normale verlichting en die laten vervangen door LED-verlichting lijkt mij ieg hoogst ongebruikelijk en onhandig.
Ja oke.... zo kun je de vraag ook zien inderdaad. mijn vraag was echter niet bedoeld om te weten wat het kost als je lampen door led wil vervangen. Maar was het kost als een lamp van je lcd stuk is om die voor een nieuwe lamp te moeten laten vervangen. lampen voor lcd tv's gaan ongeveer 25000 uur mee gemiddeld, terwijl het scherm gemiddeld 50.000 uur aankan. led verlichting heeft een veel langere levensduur en gaat gemiddeld 100.000 uur mee.....

Ik weet alleen niet of samsung in alle nieuwe modellen ledverlicht heeft zitten of nog steeds lampen. Als het lampen zijn, en die gaan maar de helft van het scherm mee, ben ik benieuwd wat het kost om die lampen te vervangen

Als je namelijk een stevige tv kijker ben (of em alleen aan hebt staan) en je gaat uit van 10 uur per dag dat hij aanstaat, moet je geluk hebben om 7 jaar met een lamp te doen, en met je tv, dat vind ik vrij kort als de kosten hoog zijn......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.Koers
Naar mijn weten gaat plasma niet zolang mee als lcd.
Kennis van me heeft 2 jaar zo'n ding gehad en was kaduuk.
Daarnaast is plasma al verloren naar mijn mening.
LCD is ook stuk goedkoper.
Plasma was 2x zo duur.
Ben tot nu toe zeer te vreden met me tv.
Enige gezeik is dat de 2e mediabox van upc die ik nu heb geen signaal ontvangt :'( .
Terwijl ik analoog wel beeld heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 02:03
Allemaal nonsens. Een plasma gaat helemaal niet korter mee. Laatst nog n prachtige Pioneer gezien van 6 jaar oud die continu aanstond als demo in n winkel.

Ik heb minimaal 4 jaar garantie, dus dat zou n dure grap voor hun worden.

Ook de spookverhalen van de lcd's.
Er zijn bijna geen lcd's met leds. Het wachten is op de lcs met achter iedere pixel n aparte led (groot contrast), maar tegen die tijd gaan we al richting oled.

Allereerst: al zou de backlight 7 jaar meegaan. De techniek gaat zó snel, dan is de tv verouderd. De crt's bleven jarenlang min of meer gelijk.
Over 7 jaar zijn de schermen zóveel beter, dat jouw beeldkwaliteit in vergelijking met de nieuwe schermen erbarmelijk zal zijn.

Jij denkt dat t beeldscherm 14 jaar meegaat. Tegen die tijd is er apparatuur met hele andere aansluitingen die niet meer op je tv kan worden aangesloten en dan heb je er weinig meer aan.

En leds zouden ruim 25 jaar meegaan? Wie zegt dat en hoe kunnen ze dat zeggen? Zolang bestaat die techniek nog niet.
(de helft van de leds in mn 3de remlicht gingen na 2 jaar kapot).

En wat de kosten voor vervanging betreft. Zoals meestal met dit soort electronica, zal t aanschaffen van n nieuwe tv goedkoper zijn dan t laten maken.
Helemaal als je kijkt naar de enorme daling van de prijzen.

Dus als de backlight snel kapot gaat is t garantie. Gaat die na 7 jaar kapot, dan wìl je m niet eens later maken vanwege hoge kosten en verouderde techniek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jamesbond007uk
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online

jamesbond007uk

Gadget specialist / Freak

Hallo,

Ik denk om een 37a656 of een 40a656 te kopen.
Eerst wilde ik een full hd plasma, echter deze zijn minimaal 42 inch en te groot.

Hebben jullie nog last van een bromtoon?
Zijn er nog andere negatieve punten over deze lcd tvs?

Jamesbond007uk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Alex
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-08-2022
Anoniem: 256899 schreef op zaterdag 19 juli 2008 @ 17:23:
[...]

Als twee verschillende personen er "een mooi prijsje van maken" en er zit maar 10 euro verschil tussen weet ik dat een goede prijs is. Uiteraard wist ik dat al omdat ik indicatieprijzen al had bekeken... heb 'm ook gewoon voor 880 meegekregen hoor! :-)
Mau_Maus schreef op zaterdag 19 juli 2008 @ 21:27:
[...]

misschien showroom model geweest ofzo.. hij zei toch ook dat ie dan die moest meenmen?
Nee, geen showroommodel. Het beslismoment versnellen is gewoon een trucje om mensen eerder een aankoop te laten doen. Als iemand jou verteld dat je vandaag een TV krijgt voor 880 euro en morgen weer voor 999 euro dan ga je toch ook denken "Misschien moet ik 'm maar direct kopen en niet meer bij concurrenten kijken"? Op zo'n moment wordt het meer een impulsaankoop :-)
Pagina: 1 ... 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic niet bedoeld voor het organiseren van inkoopacties e.d. en ook niet voor vragen en discussies waar de TV het goedkoopst kan worden gekocht.