[LCD TV] Samsung LCD TV`s (alle series) Deel 11

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste
Acties:
  • 126.496 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samplex
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:16
Vjenne-ICT schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 19:16:
[...]

Dat zou ik ook wel graag willen weten en wat verhelpt deze update? Hoe zit het trouwens met de garantie als er iets gebeurt?
Ik heb de update gedaan zonder problemen via een usb stick.
xxxxxFXXC op het einde als type LCD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gerwin schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 00:03:
Zijn er hier ook mensen die echt een aktiebon van SONY hebben ontvangen van Koopjeskampioen? Ik hoor wat geruchten rond gaat dat hun niet een bon leveren omdat ze (ook) via internet leveren en dat zou niet mogen. Van de andere kant hoor ik ook mensen die zeggen dat ze wel meedoen.

Is daarnaast bij iemand ook bekend of wellicht de SONY refund/gratis tv aktie verlengd zal worden omdat SONY bepaalde tv's niet kan leveren binnen de aktieperiode?
Uh dude, we zitten hier in het Samsung topic he :)
Misschien dat ik het niet helemaal goed omschreven heb, maar ik bedoelde via de tv out vga aansluiting. Zo'n gele tulp aansluiting die je aan de zeikant van je tv inplugged.

Maar gister even met een VGA kabel aan de achterkant aangesloten en toen op m'n laptop en dat werkte wel subliem! Dus mijn vraag is meteen opgelost!
Oh zo, ik dacht dat je doelde op een VGA kabel, ipv de video graphics adapter :p Via TV Out krijg je inderdaad slechts lage resoluties, waardoor het beeld er op een HDTV niet uit ziet (TV Out is vooral voor oudere CRT's bedoeld).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BassieBulk
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
BassieBulk schreef op maandag 02 juni 2008 @ 22:26:
Heb zojuist de LE40A656 gekocht bij Saturn Hoofddorp!
Voor 1190 euro !!
1590 - 300 Cashback Actie Saturn - 100 Cashback Actie Samsung = 1190
Je moet wel eerst de volle 1590 betalen en dan maar hopen dat je je geld terugziet :)

offtopic:
Ik wist nooit dat Saturn ook van MediaMarkt was, maar de verkoper wist me dat te vertellen.
Nog geen TV gezien en ook nog geen cashback ;(

[ Voor 3% gewijzigd door BassieBulk op 18-06-2008 09:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerwin
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-06 20:10

Gerwin

Ik ben er klaar voor!

Verwijderd schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 08:59:
[...]

Uh dude, we zitten hier in het Samsung topic he :)

[...]
Ach, |:(

Station van Gerwin Prins op Apple Music

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even nog een vraagje.

ik was een topic aan het doorlezen dat dateer eind 2006 en daar las ik dat als je een TV gebruikt als PC scherm dit allemaal wel goed gaat zolang je maar geen tekstverwerking doet omwille van de resolutie van een TV (1366 X 768). Is dit nu nog altijd het geval dat dit niet goed werkt en alleen maar handig is als je gebruik wilt maken voor alleen films te zien of te gamen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vjenne-ICT
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22:05
Samplex schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 00:08:
[...]

Ik heb de update gedaan zonder problemen via een usb stick.
xxxxxFXXC op het einde als type LCD
Bedankt voor je antwoord. Ik heb ook serienummer FXXC op het einde, dus de zelfde. Wat verhelpt de update nu dan en wat ervaar je zelf als verbetert dan?

Hoe heb je de udate uitgevoerd en hoe zit het met de garantie als het fout gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Nu online
Vjenne-ICT schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 14:32:
[...]

Bedankt voor je antwoord. Ik heb ook serienummer FXXC op het einde, dus de zelfde. Wat verhelpt de update nu dan en wat ervaar je zelf als verbetert dan?

Hoe heb je de udate uitgevoerd en hoe zit het met de garantie als het fout gaat?
Als je nu geen problemen hebt, gewoon niet updaten.
Voorkomen is beter dan genezen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Laatst online: 00:00
Geachte Tweakers en Samsung Fans ;)

Ik ben opzoek naar een Samsung lcd tv voor op de slaap kamer ik had eerst als potentiële Tv's de Samsung Le37A456 of Le37A457, beide de zelfde spec's alleen ander soort behuizing als ik het goed begreep

Nu na enig zoeken heb ik een Samsung Le37A552 op het oog gehad en die kan ik dus krijgen voor net 1000,00 euro vind ik zelf een mooie prijs niet goedkoper dan op internet dat is logisch, maar wou hem ook graag bij me lokale Toko halen
Nu probeer ik het internet aftezoeken en uiteraard tweakers te volgen of er in dit Model ook een Clear Panel zit zoals in de Samsung Le37a456 / 457
Kan iemand mij vertellen of dat zo mocht zijn of niet ?

Heb Samsung al een mailtje gestuurd maar na 3 dagen nog niks terug ontvangen dus ik probeer mijn kansen hier, ook viel me op de Samsung Le37a552 weinig tot geen revieuw van terug te vinden is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max|Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-09 15:02

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

Samsung A656 40" binnen gekregen vorige week. (Voor 1192 bij Funprice!! Hij is nu alleen alweer 1499 volgens mij :( ) Beeld is echt super. Heb wel wat moeten tweaken om het (voor mij) beste beeld te krijgen.

- Sharpness omlaag
- Dynamic contrast op Low/Medium
- Color iets omlaag (95->85).

Heeft iemand nog andere tips m.b.t. tweaken van het beeld?
hoe werkt het cashback verhaal? Wanneer kan dat wel / niet?

De 1192 was zonder Cashback..nog eens 100 eraf zou leuk zijn..

[ Voor 15% gewijzigd door Max|Burn op 18-06-2008 17:22 ]

ma ma ma ma ma macron one

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rosto
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 27-08 07:37
VinnieTerranova, TV op standby, dan snel achter elkaar op de afstandsbediening; INFO, MENU, MUTE, POWER.

TV gaat dan aan; met het Service Menu. Onder information zoiets stond geinstalleerde firmwarecode.

Let wel op dat je 'gewone' instellinge gereset worden (beeldinstellingen kon ik weer opnieuw doen....).

Stay young forever!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de LE46A552 samsung LCD TV. Ik ben hier zeer tevreden over maar ik loop alleen tegen het volgende probleem aan:

Ik heb mijn laptop via de HDMI uitgang gekoppeld aan de HDMI ingang 2 van mijn TV (dit moet volgens de handleiding). Mijn laptop zag de TV direct als monitor op 1920x1080 60Hz en ik krijg ook direct beeld. Helaas is het beeld niet volledig beelvullend en zit er een kleine zwarte rand van een paar cm omheen zit. Hierdoor is het beeld niet echt scherp meer. Ik heb al met de instellingen lopen spelen op mijn TV maar tot nu toe heeft dit niet geholpen. Ook op mijn laptop heb ik al diverse instellingen geprobeerd maar helaas nog zonder resultaat. Mijn laptop bevat een GeForce Mobile 8600GS.

Iemand hier al wel succes mee gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaguar645
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-09 08:07
Heb je de input wel op "Just Scan" mode gezet? dat loste bij mij alles in 1 klap op namelijk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jaguar645 schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 20:39:
Heb je de input wel op "Just Scan" mode gezet? dat loste bij mij alles in 1 klap op namelijk :P
Die optie ben ik nog niet tegen gekomen. Waar kan ik die vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-09 17:29

greatgonzo

schit-te-rend!

Bij MM Hengelo is de 32S62B te krijgen voor 444 euro, scherp prijsje lijkt me.. hij krijgt een 8.6 op kieskeurig. Nu zeggen die cijfers me niet zoveel, dus is de vraag: heeft iemand deze?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het wordt nog vreemder. Als ik mijn Laptop op 1600x1200 zet dan krijg ik wel een volledig gevuld scherm. Ik kan dan alleen nog kiezen tussen 16:9 of 4:3 modus en de "alleen scannen" modus is niet meer mogelijk. Op 1920x1080 kan hij wel op "alleen scannen" mode maar dan heb ik de zwarte rand weer terug. Waarom kan elke willekeurige PC monitor hier prima mee omgaan en heeft deze TV hier zoveel moete mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronic1
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 12-02 16:34
goede avond,

heren heb een vraag ik heb een samsung le46 a656 ik wil een muurbeugel kopen
nu is mijn oog gevallen op volgels efw6325 maar die is tot 42 inch. kwa gewicht
kan hij het aan.

mvg ron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oke, voordat mensen me echt vervelend gaan vinden dan hier de zelf gevonden oplossing voor het zwarte rand verhaal:
Ik heb de resolutie gewijzigd van 1920x1080:60Hz naar 1920x1080:25Hz.
24 Hz pakt de TV ook nog maar 30 Hz helaas niet. Nu zijn de zwarte randen verdwenen en heb ik een beeldvullend scherm. De scherpte heb ik ook op 0% gezet omdat je anders een schaduw effect op de text op het scherm krijg. Ben weer helemaal tevreden en blij. Hoop dat andere hier ook wat aan hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thermometer
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-09 12:44

Thermometer

Whoop Whoop!

Sander1991 schreef op maandag 16 juni 2008 @ 19:06:
Ik heb gezocht op google maar het niet kunnen vinden (het stappenplan in de TS werkt niet). Ik heb een Samsung LE40A656 maar het zappen gaat echt heel langzaam, meestal 1/2 seconden wachten totdat het scherm weer verschijnt. Bij de vorige modellen was dit aan te passen, weet iemand hoe het bij de 6-serie moet?
Niemand? :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rosto schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 17:45:
VinnieTerranova, TV op standby, dan snel achter elkaar op de afstandsbediening; INFO, MENU, MUTE, POWER.

TV gaat dan aan; met het Service Menu. Onder information zoiets stond geinstalleerde firmwarecode.

Let wel op dat je 'gewone' instellinge gereset worden (beeldinstellingen kon ik weer opnieuw doen....).
duidelijk rosto , zal straks effe proberen, maar waar kan ik een eventuele nieuwere versie van de firmware vinden voor mijn scherm, op de samsung site ook niks over kunnen vinden.........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samplex
Sinds ik de Firmware update heb gedaan vind ik de kwaliteit slechter geworden.
Meer wazig en ruis in het beeld. :?

Meer mensen hier last?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 20:14:
Ik heb de LE46A552 samsung LCD TV. Ik ben hier zeer tevreden over maar ik loop alleen tegen het volgende probleem aan:

Ik heb mijn laptop via de HDMI uitgang gekoppeld aan de HDMI ingang 2 van mijn TV (dit moet volgens de handleiding). Mijn laptop zag de TV direct als monitor op 1920x1080 60Hz en ik krijg ook direct beeld. Helaas is het beeld niet volledig beelvullend en zit er een kleine zwarte rand van een paar cm omheen zit. Hierdoor is het beeld niet echt scherp meer. Ik heb al met de instellingen lopen spelen op mijn TV maar tot nu toe heeft dit niet geholpen. Ook op mijn laptop heb ik al diverse instellingen geprobeerd maar helaas nog zonder resultaat. Mijn laptop bevat een GeForce Mobile 8600GS.

Iemand hier al wel succes mee gehad?
Ik had zelf ook hetzelfde probleem met mijn macbook pro. Je moet in het service menu de naam van de hdmi-aansluiting veranderen naar PC. Dit doe je door naar het submenu 'Input' (plaatje met tulpkabel) te gaan en de optie 'edit name' te kiezen, ga naar HDMI2 en verander de '----' naar PC. Hopelijk werkt het ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Samplex schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 00:27:
Sinds ik de Firmware update heb gedaan vind ik de kwaliteit slechter geworden.
Meer wazig en ruis in het beeld. :?

Meer mensen hier last?
Dat gevoel heb ik ook ja, heb ook de firmware update gedaan, maar nu lijkt het beeld minder scherp te zijn dan daarvoor.. van mij mag die update er weer af..

Maar zie ook nu pas dat de furmware updat voor FXXU modellen is en ik heb een FXXC.
Weet niet wat het verschil daartussen is??

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 19-06-2008 07:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max|Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-09 15:02

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

@BMK: Kan het zijn dat het gewoon komt omdat de beeldinstellingen naar default zijn gezet?

@F3rry: Zelf heb ik dan een A656 40", maar die problemen herken ik helemaal niet. Via HDMI heb ik vol beeld en het is heel scherp, op 1080P / 60hz. Dit hangt wel aan een mediacenter met een HDCP videokaart (Ati HD3450), misschien dat dat het verschil maakt.

[ Voor 66% gewijzigd door Max|Burn op 19-06-2008 08:56 ]

ma ma ma ma ma macron one

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 06-07 09:23
De laatste letter in de typeaanduiding slaat op de specifieke landen versie.
Het gaat dan meestal om de tuner. Voor de rest zijn alle tv's technisch hetzelfde.
Wij hebben een C op het einde. De Engelsen hebben de U op het eind, van U.K bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roncom
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 22:36
Ik heb gisteren mijn Samsung 40A552 via de Samsung actie ontvangen. Ik heb dit via iemand kunnen doen dus ik moest hem nog naar mijn eigen huis vervoeren. Ik had volgens mij ergens gehoord of gelezen dat de doos (tv) rechtop moet blijven staan. Dit paste helaas niet in de auto, dus ik heb hem voor een half uurtje op zn kant/schuin moeten laten liggen. Kan dit gevolgen hebben? Ik heb hem nog niet direct aangesloten, dit gaat morgen pas gebeuren dus de doos staat nu wel een tijd gewoon weer rechtop. Ik weet niet of dit allemaal uitmaakt, kan iemand mij hier iets over zeggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Roncom schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 10:12:
Ik heb gisteren mijn Samsung 40A552 via de Samsung actie ontvangen. Ik heb dit via iemand kunnen doen dus ik moest hem nog naar mijn eigen huis vervoeren. Ik had volgens mij ergens gehoord of gelezen dat de doos (tv) rechtop moet blijven staan. Dit paste helaas niet in de auto, dus ik heb hem voor een half uurtje op zn kant/schuin moeten laten liggen. Kan dit gevolgen hebben? Ik heb hem nog niet direct aangesloten, dit gaat morgen pas gebeuren dus de doos staat nu wel een tijd gewoon weer rechtop. Ik weet niet of dit allemaal uitmaakt, kan iemand mij hier iets over zeggen?
[eigen risico]
Ik heb het toen inderdaad hetzelfde gedaan met mijn 40A552 en het heeft 0,0 aan problemen opgeleverd. Ik kreeg het rechtop niet in mijn auto dus maar plat vervoerd. Bij een plasma tv is het een ander verhaal ;)
[/eigen risico]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
Verwijderd schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 10:17:
[...]

[eigen risico]
Ik heb het toen inderdaad hetzelfde gedaan met mijn 40A552 en het heeft 0,0 aan problemen opgeleverd. Ik kreeg het rechtop niet in mijn auto dus maar plat vervoerd. Bij een plasma tv is het een ander verhaal ;)
[/eigen risico]
Bij mij deden ze hem zelf al vanuit de winkel al plat in de auto toen zei ik al is dat niet erg ? toen zeiden ze al het is geen Plasma zit geen Gas in dus met een LCD maakt het helemaal niks uit

Kwestie van paar glasplaatjes behuizing voeding en wat draadjes er binnen meer niet :)
zoals sommige wel weten die er bij zijn geweest toen een monteur hem open heeft geschroeft bij een probleem, dat er bar weinig in zo'n tv eigenlijk zit hahah

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 03:15:
[...]

Ik had zelf ook hetzelfde probleem met mijn macbook pro. Je moet in het service menu de naam van de hdmi-aansluiting veranderen naar PC. Dit doe je door naar het submenu 'Input' (plaatje met tulpkabel) te gaan en de optie 'edit name' te kiezen, ga naar HDMI2 en verander de '----' naar PC. Hopelijk werkt het ;).
Die optie had ik ook al gevonden maar had als resultaat (op 60Hz) dat de zwarte rand nog groter werd op 1920x1080. Ik kan er vanavond nog eens mee spelen maar de 25Hz (wat dus wel volledig beeld geeft op 1920x1080) vind ik zeker voor films ook wel voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 06:58:
[...]

Dat gevoel heb ik ook ja, heb ook de firmware update gedaan, maar nu lijkt het beeld minder scherp te zijn dan daarvoor.. van mij mag die update er weer af..

Maar zie ook nu pas dat de furmware updat voor FXXU modellen is en ik heb een FXXC.
Had contact gehad met de service desk van samsung over dat ik niet helemaal tevreden was over de beeldkwaliteit. Ze hebben vandaag een monteur langsgestuurd.
De dingen waar ik niet tevreden over bent dat wijten ze aan het signaal wat binnenkomt en ook deels aan het feit dat het standaard lcd problemen zijn.
Ik bracht ook de update ter sprake en toen vertelde de monteur dat je dat eigenlijk helemaal niet zelf mag doen en dat de garantie dan kan vervallen.
Naar zijn weten kon je ook niet melf aan updates komen, heb hem toen laten zien dat de update van een officiele samsung site komt.
Hij vond dat te zot voor woorden omdat er best nogal wat fout kan gaan als je de verkeerde firmware op het verkeerde type tv zet en dat dat dan voor problemen met de garantie kan zorgen.
Je kan ook niet zomaar de update weer ongedaan maken.
Hij gaat nu uitzoeken of hij de originele firmware weer kan achterhalen en die weer te installeren, maar daar kon nog wel even overheen gaan.

Ik heb er in ieder geval spijt van dat ik die update geprobeert heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Max|Burn schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 08:40:
@BMK: Kan het zijn dat het gewoon komt omdat de beeldinstellingen naar default zijn gezet?

@F3rry: Zelf heb ik dan een A656 40", maar die problemen herken ik helemaal niet. Via HDMI heb ik vol beeld en het is heel scherp, op 1080P / 60hz. Dit hangt wel aan een mediacenter met een HDCP videokaart (Ati HD3450), misschien dat dat het verschil maakt.
Ik heb de instellingen daarna weer terug gezet zoals ze stonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcXeller
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
AcXeller schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 19:54:
Ik heb dus net de LE46A656 besteld bij hoofddorp, hoop dat ze snel leveren.
Aangezien ik wel al 1900 euro heb betaald maar verder nog geen geld of tv heb gezien:

Heeft iemand die zijn tv moest bestellen ondertussen al ontvangen ? (hoeft dus niet per se via saturn te zijn gegaan) Ben namelijk wel benieuwd of samsung al weer een beetje begint te leveren.

Mijn YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BassieBulk
  • Niet online
AcXeller schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 14:48:
[...]

Aangezien ik wel al 1900 euro heb betaald maar verder nog geen geld of tv heb gezien:

Heeft iemand die zijn tv moest bestellen ondertussen al ontvangen ? (hoeft dus niet per se via saturn te zijn gegaan) Ben namelijk wel benieuwd of samsung al weer een beetje begint te leveren.
Ik heb maandag 2 juni de LE40A656 besteld/gekocht bij Saturn Hoofdorp.
De verkoper zei toen: "Einde van de week heb je hem!"
Tot op heden nog niks ontvangen, wel gebeld en men wist te vertellen dat het wel drie weken kon duren.
Op maandag zit ik op 3 weken...
Het cashback-formulier wel al opgestuurd vlak na aankoop, maar daarvan ook nog niks op mijn rekening gezien..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien ben ik blind, maar zijn er mensen met een A656 die de scaling zo in hebben gesteld dat 4:3 uitzendingen ook echt in 4:3 worden vertoond (dus verticaal beeldvullend, en zwarte balken aan de zijkant)? Ik krijg 'm alleen maar gestrecht, of heel klein in het midden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BassieBulk schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 16:01:
[...]

Ik heb maandag 2 juni de LE40A656 besteld/gekocht bij Saturn Hoofdorp.
De verkoper zei toen: "Einde van de week heb je hem!"
Tot op heden nog niks ontvangen, wel gebeld en men wist te vertellen dat het wel drie weken kon duren.
Op maandag zit ik op 3 weken...
Het cashback-formulier wel al opgestuurd vlak na aankoop, maar daarvan ook nog niks op mijn rekening gezien..
Van mijn kant ook slecht nieuws:
Ik heb dinsdag 3 juni een 46a656 gekocht voor 2100 euro bij saturn zuidplein.
Nog niets gekregen, ook geen cashback.
Had wel afgelopen maandag weeeer gebeld. Mevrouwtje zei dat het deze week kon zijn of misschien over 2 weken. Ben ook benieuwd wanneer samsung gaat leveren !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samplex
Verwijderd schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 06:58:
[...]

Ja precies settings weer terug gezet zoals ze stonden maar via Schotel en zelfs op HD kanalen is het beeld niet scherp meer en meer ruis!

Zou ook graag weer terug willen me 1004.2 firmware...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Samplex schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 18:32:
[...]

Ja precies settings weer terug gezet zoals ze stonden maar via Schotel en zelfs op HD kanalen is het beeld niet scherp meer en meer ruis!

Zou ook graag weer terug willen me 1004.2 firmware...
Wat voor model heb jij dan ook een FXXC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisw86
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07-09 12:43
heb een samsung 37 inch full hd tv. (lcd)

deze nu aangesloten via een hdmi naar dvi kabel op me pc beeld is goed 1920x1080.
wel 2 zwarte balken op de tv links en rechts.

audio kabel van pc naar de tv van jack naar 2x tulp deze in de audio /inks en rechts gedaan die onder de hdmi aansluiting maar geen geluid uit de tv.

iemand engi idee wat ik fout doe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lightning89
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11-09 17:49
Kan je wel geluid inputten via Tulp naar de TV? ik dacht dat het alleen geluid OUT was.? Miss een fototje? En welk type heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisw86
heb een samsung 37 inch full hd tv.

volgens mij een le37m8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samplex
Verwijderd schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 18:38:
[...]

Wat voor model heb jij dan ook een FXXC?
Ja die heb ik ook!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rosto
Hmm.. Iemand hier ook last van met een LE40A552?: PS3 ingesteld op Bluray 24Hz automatisch ondersteuning. Vervolgens filmpje spelen... (Brave One)

Ten eerste het beeld loopt niet helemeel vloeidend. Had vernomen dat het te maken had dat 24p niet helemaal 100% ondersteunt werd....

Maar erger.. Donkere scenes lijken te knipperen.. zelf met bluray op pauze....

Gekke is dat met PS3 24Hz uit .... het prima loopt!

Net nog even met een andere bluraydisc geprobeerd (Earth).. zelfde probleem.

Stay young forever!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico111
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 28-08 10:01
Rosto schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 20:57:
Hmm.. Iemand hier ook last van met een LE40A552?: PS3 ingesteld op Bluray 24Hz automatisch ondersteuning. Vervolgens filmpje spelen... (Brave One)

Ten eerste het beeld loopt niet helemeel vloeidend. Had vernomen dat het te maken had dat 24p niet helemaal 100% ondersteunt werd....

Maar erger.. Donkere scenes lijken te knipperen.. zelf met bluray op pauze....

Gekke is dat met PS3 24Hz uit .... het prima loopt!

Net nog even met een andere bluraydisc geprobeerd (Earth).. zelfde probleem.
Ik zal dat morgen ook eens proberen. Ik had namelijk met Earth ook een paar keer dat iets knipperde(kijk ook met ps3. Met meer Blu ray's heb ik nog geen ervaring

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Nu online
Nico111 schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 21:15:
[...]

Ik zal dat morgen ook eens proberen. Ik had namelijk met Earth ook een paar keer dat iets knipperde(kijk ook met ps3. Met meer Blu ray's heb ik nog geen ervaring
Ik heb dit ook al in den treure getest, vergeet het maar
24Hz is gewoon niet vloeiend, ik heb het daarom ook uit staan, alles wat ik probeerde maakte niet uit.
Heel veel op internet gelezen maar 24Hz is dus gewoon niet anders, dat geknipper heb ik echter niet gezien in donkere scenes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rosto
Net Earth helemaal gekeken op gewoon 1080p 60Hz.. met Film Plus aan op de standje laag... enne, ach kijkt prima zo. Alles loopt lekker soepel.

Toch jammer, 24p ondersteuning opgeven maar toch niet helemaal vloeiend. Weet niet hoe het op andere TV's is..

Trouwens als ik backlight op 10 zet... geen geknipper meer op 24p.. Wel nog steeds judder. Had ook Internet afgestruind en kwam op AVforums iets tegen over 2:2 etc pulldown.. Misschien ooit een firmware update'tje die het gaat verhelpen......

Tot die tijd... zekers nog wel tevreden.

Aaah... Earth was wel echt mooi zeg: aanrader!!

Stay young forever!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lightning89
jorisw86 schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 19:11:
heb een samsung 37 inch full hd tv. (lcd)

deze nu aangesloten via een hdmi naar dvi kabel op me pc beeld is goed 1920x1080.
wel 2 zwarte balken op de tv links en rechts.

audio kabel van pc naar de tv van jack naar 2x tulp deze in de audio /inks en rechts gedaan die onder de hdmi aansluiting maar geen geluid uit de tv.

iemand engi idee wat ik fout doe.
Volgens mij dan alleen op HDMI2 met PC mode aan? (HTPC?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samplex
Kan iemand een foto maken van zijn instellingen in het "Service Menu" van de Samsung 46a656?

Na me firmware update naar 1007.2 wil vergelijken of ze anders zijn..

Het liefst van personen die nog niet de firmware update heeft gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vjenne-ICT
Ik heb een probleem met mijn net aangeschafte Panasonic SD-9 Videocamera. Ik wil de camera doormiddel van een mini HDMI kabel aansluiten op mijn Samsung LE46A656, maar krijg geen beeld. Ik heb HDMI poorten 3 & 4 geprobeerd, maar krijg geen beeld. In het menu van camera kan ik niet veel instellen alleen de beeldweergave 576P of 1080P, dus wat doe ik fout? Ik heb een nieuwe TV (2008 Model), dus die moet het beeld in 576P of 1080P gewoon ondersteunen toch?

Ik moet er wel er bij zeggen dat ik niet een volledige HDMI mini kabel gebruik, maar een kwalitatief goede HDMI kabel met vergulde aansluitingen op een HDMI naar HDMI mini converter. Dit mag toch geen probleem zijn?

Ik heb alles via HDMI aangesloten en dat gaat gewoon goed.......................

Hebben hier mensen ervaring mee met deze problemen? Ik heb alle sal gecheckt, maar kom er niet uit 8)7

Alvast bedankt voor jullie hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisw86
bedankt voor de hulp het werkt nu.
had samsung gebeld.

je moest idd je dvi naar hdmi aansluiten op hdmi poort 2 op de tv.

en dan geluid in links/rechts achter in de tv.

werkt super nu.

alleen als me windows desktop erop staat links/rechts 2 zwarte balken.

welke frequentie moet hiervoor
je kan uit een hele was lijst kiezen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu al 3 weken mn 40-656 staan.
Prachtig toestel.
De cashback bon gelijk gestuurd richting Samsung,maar tot heden nog niet de 100 Euro cashback terug gehad.Heeft iemand zijn Cashback geld terug gehad van samsung?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lightning89
jorisw86 schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 18:26:
bedankt voor de hulp het werkt nu.
had samsung gebeld.

je moest idd je dvi naar hdmi aansluiten op hdmi poort 2 op de tv.

en dan geluid in links/rechts achter in de tv.

werkt super nu.

alleen als me windows desktop erop staat links/rechts 2 zwarte balken.

welke frequentie moet hiervoor
je kan uit een hele was lijst kiezen
Overscan uitzetten. Just Scan aanzetten. bij mij werkte 1080p 24/50/60 hz allemaal beeldvullen en ook 1080i 50/60hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico111
Verwijderd schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 19:06:
Ik heb nu al 3 weken mn 40-656 staan.
Prachtig toestel.
De cashback bon gelijk gestuurd richting Samsung,maar tot heden nog niet de 100 Euro cashback terug gehad.Heeft iemand zijn Cashback geld terug gehad van samsung?
Zoals je een paar pagina terug kunt lezen heb ik mijn 100 euro al terug ontvangen. Het duurde wel een aantal weken dus heb geduld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rosto schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 22:37:
Net Earth helemaal gekeken op gewoon 1080p 60Hz.. met Film Plus aan op de standje laag... enne, ach kijkt prima zo. Alles loopt lekker soepel.

Toch jammer, 24p ondersteuning opgeven maar toch niet helemaal vloeiend. Weet niet hoe het op andere TV's is..

Trouwens als ik backlight op 10 zet... geen geknipper meer op 24p.. Wel nog steeds judder. Had ook Internet afgestruind en kwam op AVforums iets tegen over 2:2 etc pulldown.. Misschien ooit een firmware update'tje die het gaat verhelpen......

Tot die tijd... zekers nog wel tevreden.

Aaah... Earth was wel echt mooi zeg: aanrader!!
Ik kan dit confirmeren; via m'n PC heb ik bij 50/60 Hz (beiden) iéts minder last van judder dan bij 24Hz, hoewel het ook erg afhankelijk van de bron is. (Blu-Ray's geven minder judder dan één videobestand in containers als wmv en mkv). Wel resulteert Film Plus (ongeacht de mate laag, middel of hoog ) om de zoveel seconden (verschilt wel eens) in een schokje in het beeld, waardoor ik de functie volledig heb uitgezet. Beeld ziet er in het algemeen erg goed uit, alleen bij pan-bewegingen lichte judder (wat weer afhankelijk van de bron is).

Die flikkeringen bij donkere stukken bij 24Hz heb ik overigens ook opgemerkt. Dit wordt gewoon veroorzaakt door de lage vernieuwingsfrequentie denk ik, wat inderdaad goed gemaskeerd wordt door de Backlight wat hoger in te stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• notorious_roy
  • Laatst online: 24-10-2024

notorious_roy

It's-a-meeee

Ik ben nu ruim een jaar bezig om een HD TV uit te zoeken en begin dit jaar was mijn keus gevallen op de LE40M86. Ik ging echter verhuizen waardoor ik er geen geld meer voor had. Inmiddels zijn we een half jaar verder en wil ik de LE40A656 die zo'n 1250 kost bij Redcoon. Ik zag bij Redcoon echter ook de LE40M87 voor 880 euro. Dit scheelt 400 euro, en nu ga ik twijfelen. Hoe is de kwaliteit van die twee tv's als je ze met elkaar vergelijkt? Is de A656 stukken beter waardoor ik over een half jaar spijt heb? Op papier is de A656 stukken beter in ieder geval, maar dat zegt ook niet altijd alles.

Roy-O-Rama

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
notorious_roy schreef op zaterdag 21 juni 2008 @ 01:27:
Ik ben nu ruim een jaar bezig om een HD TV uit te zoeken en begin dit jaar was mijn keus gevallen op de LE40M86. Ik ging echter verhuizen waardoor ik er geen geld meer voor had. Inmiddels zijn we een half jaar verder en wil ik de LE40A656 die zo'n 1250 kost bij Redcoon. Ik zag bij Redcoon echter ook de LE40M87 voor 880 euro. Dit scheelt 400 euro, en nu ga ik twijfelen. Hoe is de kwaliteit van die twee tv's als je ze met elkaar vergelijkt? Is de A656 stukken beter waardoor ik over een half jaar spijt heb? Op papier is de A656 stukken beter in ieder geval, maar dat zegt ook niet altijd alles.
Het beste kun je ze in een winkel (mediamarkt) allebei een keer gaan bekijken en dan je keuze maken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico111
Ik zou 1 uit de nieuwe series kiezen (5 of de 6). De m86 had namelijk aardig wat problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
Gistere kwam ik langs de Lokale TV Toko

En kon het toch niet laten heb hem eindelijk gekocht de Samsung Le37a552,

Mijn 1e reactie was zoals gewoonlijk wat groot maar naar thuis te komen en op zolder me 40" te zien dacht ik naja het valt wel mee

Eenmaal aangesloten, wat een beeld veel beter als me 40" en ja Fullhd vs Hd-Ready dan weetje wel wat de winnaar is

Ervaringen tot nu toe en mening

+1 = Afstandbediening Zapt erg lekker en snel
+1 = de inkijkhoek (clearpanel) is echt geweldig
+1 = PiP werkt ook gewoon tijdens DvD kijken Ps3 spelen etc
+1 = Kleuren zijn nadat je hem ingesteld heb gewoon goed

-1 = Afstand bediening is kwa design echt vreselijk

Verder nog geen negatieve dingen gevonden wel kan ik al zeggen die van mij geen Backlight Bleeding heeft en ook geen Ghosting kortom toppie en dat voor precies 1000 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:09
Verwijderd schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 16:48:
[...]

Van mijn kant ook slecht nieuws:
Nog niets gekregen, ook geen cashback.
Had wel afgelopen maandag weeeer gebeld. Mevrouwtje zei dat het deze week kon zijn of misschien over 2 weken. Ben ook benieuwd wanneer samsung gaat leveren !
Krijgen jullie dan ook die €300 cashback van Saturn, naast de €300 van Samsung?
Een week of 2-3 geleden zag ik de folder van Saturn in Groningen en daar had je de dubbele cashback en kwam deze tv uit op €1250.
Wel verdacht dat deze meteen uitverkocht was en t niet duidelijk was of je m voor deze prijs kon reserveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mektheb schreef op zaterdag 21 juni 2008 @ 10:45:
Gistere kwam ik langs de Lokale TV Toko

En kon het toch niet laten heb hem eindelijk gekocht de Samsung Le37a552,

Mijn 1e reactie was zoals gewoonlijk wat groot maar naar thuis te komen en op zolder me 40" te zien dacht ik naja het valt wel mee

Eenmaal aangesloten, wat een beeld veel beter als me 40" en ja Fullhd vs Hd-Ready dan weetje wel wat de winnaar is

Ervaringen tot nu toe en mening

+1 = Afstandbediening Zapt erg lekker en snel
+1 = de inkijkhoek (clearpanel) is echt geweldig
+1 = PiP werkt ook gewoon tijdens DvD kijken Ps3 spelen etc
+1 = Kleuren zijn nadat je hem ingesteld heb gewoon goed

-1 = Afstand bediening is kwa design echt vreselijk

Verder nog geen negatieve dingen gevonden wel kan ik al zeggen die van mij geen Backlight Bleeding heeft en ook geen Ghosting kortom toppie en dat voor precies 1000 euro
Dat jouw model geen backlight bleeding heeft lijkt me sterk; waarschijnlijk heb je het gewoon niet opgemerkt (je ziet het alleen in een donkere ruimte met een volledig zwart scherm, bijvoorbeeld als je naar een andere ingang schakelt). Blacklight Bleeding is daarom ook een irrelevant probleem :) De kijkhoek van het scherm is inderdaad bijzonder goed =)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Heb zelf de LE32A552 en inderdaad de backlight bleeding en ghosting zijn ook door mij bijna niet waar te nemen. Helemaal top hier dus ook :)

De enige manier waarop ik het een klein beetje kon zien was door 's avonds in een volledig verduisterde kamer (geen lampen aan verder) het beeld via de pc ingang volledig zwart te maken... Maarja dat ik kan me niet voorstellen dat iemand daar naar wilt zitten kijken... En anders is het inderdaad niet waarneembaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananeman
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Vandaag de LE-46A656 besteld, wordt over een week geleverd. Van een 28" CRT naar een 46" LCD is best een vooruitgang ;)

Motor-forum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
Verwijderd schreef op zaterdag 21 juni 2008 @ 12:16:
[...]

Dat jouw model geen backlight bleeding heeft lijkt me sterk; waarschijnlijk heb je het gewoon niet opgemerkt (je ziet het alleen in een donkere ruimte met een volledig zwart scherm, bijvoorbeeld als je naar een andere ingang schakelt). Blacklight Bleeding is daarom ook een irrelevant probleem :) De kijkhoek van het scherm is inderdaad bijzonder goed =)
Ik heb wel ff uitgebreid zitten testen maar heb nergens echt iets goed kunnen ontdekken, als ik mijn Le40R81b aanzet en op de manier zoals je zegt dan zie ik het gelijk, en dat mis ik dus bij me Le37A552

Maar nu je het zegt ga ik toch nog op ondekkingsreis ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vjenne-ICT
Ik heb van december tot juni een LE40M86 gehad en beviel me eigenlijk wel goed, maar deze TV zoals al eerder gemeld heeft veel problemen (die ik overigs gelukkig niet had) en dus zou ik er niet voor gaan. Wat betreft de prijs, ja dat zou een reden kunnen zijn, maar denk wel dat je er achteraf spijt van krijgt hoor. De LE40A656 is wat betreft design en degelijkheid stukken beter en presteer naar mijn mening veel beter!

Je zou kunnen wachten tot de prijs daalt, maar dat kan nog wel even duren gezien dat de 6 serie net op de markt is. Ik heb mijn LE46A656 voor ene vriendenprijs van 1249 euro kunnen bemachtigen via de cashback actie van SATURN (350 euro) en de cashback actie van SAMSUNG (300), dus 650 euro korting!

Ik zou eens goed zoeken of die TV niet goedkoper kunt krijgen???

Hier een linkje naar kieskeurig:

http://www.kieskeurig.nl/...DC449C125742C0034A7A5.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vjenne-ICT
Bananeman schreef op zaterdag 21 juni 2008 @ 13:50:
Vandaag de LE-46A656 besteld, wordt over een week geleverd. Van een 28" CRT naar een 46" LCD is best een vooruitgang ;)
Ik hoop voor je dat die volgende week word geleverd want de LE46A656 is slecht leverbaar. verkopers beloven je vaak van alles, maar is vaak nisk van waar. Ze doen het allemaal voor de provisie/verkoop! Ik hoop het voor je dat je hem hebt, maar steeds mer hoor ik dat de levering word uitgesteld, dus kik niet opd at het een paar weken kan duren. Wil je hier wel even voor waarschuwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananeman
  • Niet online
Vjenne-ICT schreef op zaterdag 21 juni 2008 @ 14:30:
[...]

Ik hoop voor je dat die volgende week word geleverd want de LE46A656 is slecht leverbaar. verkopers beloven je vaak van alles, maar is vaak nisk van waar. Ze doen het allemaal voor de provisie/verkoop! Ik hoop het voor je dat je hem hebt, maar steeds mer hoor ik dat de levering word uitgesteld, dus kik niet opd at het een paar weken kan duren. Wil je hier wel even voor waarschuwen.
Dank voor je waarschuwing. Had idd eea over slechte leverbaarheid gehoord en het verbaasde me dat ie al zo snel geleverd kon worden. Ik wacht het af, zou er wel van balen als het enkele weken gaat duren maar kan er toch niets aan veranderen.

Motor-forum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananeman
  • Niet online
Vjenne-ICT schreef op zaterdag 21 juni 2008 @ 14:27:
[...]

Je zou kunnen wachten tot de prijs daalt, maar dat kan nog wel even duren gezien dat de 6 serie net op de markt is. Ik heb mijn LE46A656 voor ene vriendenprijs van 1249 euro kunnen bemachtigen via de cashback actie van SATURN (350 euro) en de cashback actie van SAMSUNG (300), dus 650 euro korting!
Té bizar die prijs! Zo'n mazzeltje is echt een kwestie van "right place, right time". Ik ben al aardig tevreden met "mijn" prijs.

Motor-forum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vjenne-ICT
Bananeman schreef op zaterdag 21 juni 2008 @ 14:37:
[...]

Té bizar die prijs! Zo'n mazzeltje is echt een kwestie van "right place, right time". Ik ben al aardig tevreden met "mijn" prijs.
Het was ook een een hele scherpe prijs, maar heeft mij ook veel moeite gekst en veel belletjes! Ik ben uiteindelijk omdat ik wegens de drukte niet teruggebeld werd er maar heen gegaan op goedgeluk (1.5 uur rijden) en omdat ik zo veel moeite had gedaan werd een van de laatste 3 die SATURN nog op voorraad had kosteloos bij mij afgeleverd. De TV kwam uit Tilburg en moest in Overijssel worden afgeleverd. Donderdag betaald en dinsdag geleverd! Vond dat erg netjes van SATRURN.

Je kunt altijd in een winkel de TV aanschaffen, dan krijg je van SAMSUNG een cashback van 100 euro, maar je bent dan wel weer duurde uit, dus of dit wat uitmaakt weet ik niet. Hoe groter je scherm hoe groter de cashback van SAMSUNG, dus voro een 46 inch is het al 300 euro en bij een 52 inch is het maar liefst 500 euro!

Zo, dit is alle info die ik heb, dus doe er je voordeel mee......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coo_tjai
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 08-09 17:52
Ik heb de 46a656 10 dagen voor gewacht via Goedkoopste.nu. heb net 2 dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vjenne-ICT
Vjenne-ICT schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 18:18:
Ik heb een probleem met mijn net aangeschafte Panasonic SD-9 Videocamera. Ik wil de camera doormiddel van een mini HDMI kabel aansluiten op mijn Samsung LE46A656, maar krijg geen beeld. Ik heb HDMI poorten 3 & 4 geprobeerd, maar krijg geen beeld. In het menu van camera kan ik niet veel instellen alleen de beeldweergave 576P of 1080P, dus wat doe ik fout? Ik heb een nieuwe TV (2008 Model), dus die moet het beeld in 576P of 1080P gewoon ondersteunen toch?

Ik moet er wel er bij zeggen dat ik niet een volledige HDMI mini kabel gebruik, maar een kwalitatief goede HDMI kabel met vergulde aansluitingen op een HDMI naar HDMI mini converter. Dit mag toch geen probleem zijn?

Ik heb alles via HDMI aangesloten en dat gaat gewoon goed.......................

Hebben hier mensen ervaring mee met deze problemen? Ik heb alle sal gecheckt, maar kom er niet uit 8)7

Alvast bedankt voor jullie hulp!
Kan niemand mij helpen, heeft niemand een idee? Heb alles gecontroleerd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananeman
  • Niet online
Vjenne-ICT schreef op zaterdag 21 juni 2008 @ 14:58:
[...]

Het was ook een een hele scherpe prijs, maar heeft mij ook veel moeite gekst en veel belletjes! Ik ben uiteindelijk omdat ik wegens de drukte niet teruggebeld werd er maar heen gegaan op goedgeluk (1.5 uur rijden) en omdat ik zo veel moeite had gedaan werd een van de laatste 3 die SATURN nog op voorraad had kosteloos bij mij afgeleverd. De TV kwam uit Tilburg en moest in Overijssel worden afgeleverd. Donderdag betaald en dinsdag geleverd! Vond dat erg netjes van SATRURN.

Je kunt altijd in een winkel de TV aanschaffen, dan krijg je van SAMSUNG een cashback van 100 euro, maar je bent dan wel weer duurde uit, dus of dit wat uitmaakt weet ik niet. Hoe groter je scherm hoe groter de cashback van SAMSUNG, dus voro een 46 inch is het al 300 euro en bij een 52 inch is het maar liefst 500 euro!

Zo, dit is alle info die ik heb, dus doe er je voordeel mee......
Thx. Klopt, hier zit 300 euro cashback op, dus de TV kost me "netto" € 1575,=. Op internet is de goedkoopste iets van € 1615,=, maar dan krijg je geen cashback omdat het een internetaankoop is. Bovendien zit er dan nog geen thuisbezorging bij, wat ik toch wel belangrijk vind aangezien ik geen zin heb met die TV te lopen sjouwen en vervoeren.

Motor-forum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KBDE
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-09 09:44
Wat me opvalt hier is dat niemand het over de LE46A659A of LE40A659A heeft.
Heb deze vandaag bij de mediamarkt gezien.

Van de LCD's is met name de LE40A659A zeeer goed te noemen. De LE-46A656 welke ernaast stond kwam niet eens in de buurt. kleur, contrast, zwart waardes.

De LE46A659A was minder dan de LE40A659A maar toch nog beduidend beter dan de LE-46A656.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinman
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 02-09 12:03
Hoe groot was het prijsverschil tussen de 656 en de 659?

En bij welke MM heb je hem gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vjenne-ICT
KBDE schreef op zaterdag 21 juni 2008 @ 19:59:
Wat me opvalt hier is dat niemand het over de LE46A659A of LE40A659A heeft.
Heb deze vandaag bij de mediamarkt gezien.

Van de LCD's is met name de LE40A659A zeeer goed te noemen. De LE-46A656 welke ernaast stond kwam niet eens in de buurt. kleur, contrast, zwart waardes.

De LE46A659A was minder dan de LE40A659A maar toch nog beduidend beter dan de LE-46A656.
Ik ken dit type niet en volgens mij bestaat die ook niet???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinman
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 02-09 12:03
Type bestaat wel....

http://av.samsung.de/prod...60-464a-9db2-8592203ad5da

En hij zegt dat hij hem gezien heeft bij de MM dus dan zal hij ook wel leverbaar zijn. ;)

[ Voor 28% gewijzigd door Tinman op 21-06-2008 21:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vjenne-ICT
Tinman schreef op zaterdag 21 juni 2008 @ 21:35:
Type bestaat wel....

http://av.samsung.de/prod...60-464a-9db2-8592203ad5da

En hij zegt dat hij hem gezien heeft bij de MM dus dan zal hij ook wel leverbaar zijn. ;)
Je hebt gelijk, maar ik ben die nooit tegen gekomen bij mij zoek toch naar een nieuwe TV. Is die TV net op de markt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
De 659 is een speciaal model alleen voor Duitsland. Media Markt is ook een Duitse firma,
vandaar dat je hem alleen daar ziet. Dus geen officieel Nederlands model.

In feite exact dezelfde als de 656. Het schijnt dat er via software een hoger contrast
verkregen wordt, van 50000:1 naar 60000:1. Heb ik ergens op een forum gelezen,
weet alleen niet meer welke.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22:57
cornfed99111 schreef op zondag 22 juni 2008 @ 01:50:
De 659 is een speciaal model alleen voor Duitsland. Media Markt is ook een Duitse firma,
vandaar dat je hem alleen daar ziet. Dus geen officieel Nederlands model.

In feite exact dezelfde als de 656. Het schijnt dat er via software een hoger contrast
verkregen wordt, van 50000:1 naar 60000:1. Heb ik ergens op een forum gelezen,
weet alleen niet meer welke.
Dat contrast moet je toch niet serieus nemen. Het eerste wat uitgaat is meestal toch het dynamische contrast om een mooie grijsschaalkalibratie te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
Adlermann schreef op zondag 22 juni 2008 @ 11:38:
[...]

Dat contrast moet je toch niet serieus nemen. Het eerste wat uitgaat is meestal toch het dynamische contrast om een mooie grijsschaalkalibratie te krijgen.
Inderdaad, daar zijn nu objectieve reviews nou voor.
Je moet altijd voorzichtig zijn met gegevens die de fabrikanten zelf aanleveren.
Ze zijn niet objectief vastgesteld.

Is ook leuk om te zien dat de contrast waardes nogal fictief zijn.
Is het niemand opgevallen dat er altijd afgeronde waardes zijn? 10000:1, 50000:1 en zo.
Dat is toch heel toevallig, niet.

[ Voor 17% gewijzigd door cornfed99111 op 22-06-2008 12:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W.Wezz
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-07-2022
Over de 659 is al eerder een post geweest:

http://gathering.tweakers...message/30148373#30148373

Canon 40D, Canon EF 70-200mm F/4 L IS USM, 24-105mm F/4.0 L IS USM, SpeedLite 580EX, B+W UV 67 & 77 MRC, Velbon 640 pro + PHD61Q, Lowpro Slingshot 300AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KBDE
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-09 09:44
Mij viel op dat met name de zwartwaardes veel beter waren. Nu kun je dat ansich moeilijk zien bij mediamarkt. Maar je zag duidelijk verschil tussen genoemde modellen. Zelfs als je bij de LE40A659A met afgedekte handen op een zwarte scene keek (mensen zullen wel gedacht hebben heheh) was ie nog perfect zwart.

De andere tv's waren allen grijs.

Heb hem gezien bij de mediamarkt in herzogenrath, duitsland dus.
Prijsverschil is trouwens behoorlijk.
Maarja, als je toch al een kapitaal uitgeeft kan dat er ook nog wel bij.

http://www.idealo.de/such...-fernseher-le40a659a.html

http://www.idealo.de/such...-fernseher-le46a659a.html

[ Voor 31% gewijzigd door KBDE op 22-06-2008 18:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-09 20:14

Tijgert

Let the Zen flow. Shit a leak!

Wat zonde van je geld zeg... bij Smits in Arnhem kan je een 46" A656 krijgen voor 1749,- euro, da's ruim 350 euro minder dan wat jij er voor betaalde! EN het is gewoon een winkel dus de Samsung actie is gewoon geldig (heb zelf al mijn 300 euri terug).

Zonde zonde zonde, lees toch eens het topic voor je domme dingen gaat doen..

Driehondervijftig euro... Zevenhonderdeenenzeventig guldens in je zak houden...

Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tijgert schreef op zondag 22 juni 2008 @ 19:52:
[...]
Wat zonde van je geld zeg... bij Smits in Arnhem kan je een 46" A656 krijgen voor 1749,- euro, da's ruim 350 euro minder dan wat jij er voor betaalde! EN het is gewoon een winkel dus de Samsung actie is gewoon geldig (heb zelf al mijn 300 euri terug).

Als je goed gelezen heb ik wel 2100 euro betaald. Na refunds van Saturn en Samsung is dat netto 1400 euro. Een redelijke prijs !

Ik baal dat ik na bijna 3 weken nog geen tv heb, noch Saturn refund. De bedoeling was het EK voetbal te kijken, maar dat ook bijna afgelopen......... :'( :'( :'(
Heeft iemand nog goed nieuws ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vjenne-ICT
[...]

Ik denk dat je is ontgaan dat je bij SATURN begin juni 350 euro extra cashback kreeg, dus 650 euro in totaal, dus heeft hij er waarschijnlijk maar 1450 euro voor betaald. Dat is nog te veel want ik heb er na aftrek van de cashback van SATURN en SAMSUNG maar 1249 euro voor betaald.

Hij heeft waarschijnlijk dit topic wel gelezen want het is hier uitgebreid behandeld! Dus wie leest het topic nou niet goed, haha...... Val je er niet op aan hoor, maar wou het even kwijt.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananeman
  • Niet online
[...]

1749? Dat is een héél scherpe prijs voor een fysieke winkel. Vraag me af waarom dit soort prijzen niet in de pricewatch staat :?

Motor-forum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vjenne-ICT
Verwijderd schreef op zondag 22 juni 2008 @ 20:14:
[...]

Als je goed gelezen heb ik wel 2100 euro betaald. Na refunds van Saturn en Samsung is dat netto 1400 euro. Een redelijke prijs !

Ik baal dat ik na bijna 3 weken nog geen tv heb, noch Saturn refund. De bedoeling was het EK voetbal te kijken, maar dat ook bijna afgelopen......... :'( :'( :'(
Heeft iemand nog goed nieuws ?
Heb je nog steeds geen TV? Wat meld SATURN zelf dan? Ik zou als ik jouw as eens naar SAMSUNG bellen.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcXeller
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Vjenne-ICT schreef op zondag 22 juni 2008 @ 21:51:
Heb je nog steeds geen TV? Wat meld SATURN zelf dan? Ik zou als ik jouw as eens naar SAMSUNG bellen.......
We weten denk ik ondertussen wel dat jij hem nog heb kunnen regelen als een van de laatste bij saturn, is nogal moeilijk overheen te lezen als je het topic volgt ;)

De rest zal helaas nog wel even moeten wachten, ik had vorige week nog naar samsung gebeld en die persoon gaf aan het zelf ook niet te weten (tevens het antwoord van saturn). Ik houd ondertussen rekening met minimaal 3-4 weken, het ging me niet om het EK maar wel om de actie echter zorgen de diverse leuke acties voor flinke levertijden. Denk dus dat niet alleen saturn hier problemen mee heeft.

Mijn YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Willen jullie me helpen?

Ik wil een Samsung LCD kopen, omdat ik ze mooi eruit vind zien qua design. Ik wil hem gebruiken om af en toe tv op te kijken en voor mn pc (internetten, films, ben geen gamer). Het geluid wil ik doorpluggen naar mn versterker, dus ik heb goeie audio uitgang nodig. Kijkafstand is ongeveer 3 meter, dus hij moet niet extreem groot zijn, iets van 32 inch dacht ik zelf aan? Mijn budget ergens tussen de 600 - 1000 euro.

OK, tips??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-09 20:14

Tijgert

Let the Zen flow. Shit a leak!

Ik denk dat je is ontgaan dat je bij SATURN begin juni 350 euro extra cashback kreeg
Oops, ik dacht dat die actie niet meer gold.... my bad.

Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 23 juni 2008 @ 01:04:
Hallo,

Willen jullie me helpen?

Ik wil een Samsung LCD kopen, omdat ik ze mooi eruit vind zien qua design. Ik wil hem gebruiken om af en toe tv op te kijken en voor mn pc (internetten, films, ben geen gamer). Het geluid wil ik doorpluggen naar mn versterker, dus ik heb goeie audio uitgang nodig. Kijkafstand is ongeveer 3 meter, dus hij moet niet extreem groot zijn, iets van 32 inch dacht ik zelf aan? Mijn budget ergens tussen de 600 - 1000 euro.

OK, tips??
Op 3 meter afstand zou ik toch voor 37" gaan ipv 32" (dat ligt echter ook persoonlijk). Ben je ook van plan om op 3meter afstand op je PC te surfen? Dan ben je prima af met een HD-Ready TV (FullHD tekst kun je op die afstand toch amper lezen). Dan zou ik voor de LE37A456 gaan (of andere modellen in de 4xx serie, zijn qua specs gelijk). Ben je echter van plan om ook vanaf 0,5 à 2 meter te werken met je PC, dan heb je zeker baat bij FullHD en zou ik voor de LE37A552 gaan :)

Eerstgenoemd model is vanaf 780 inc. verzending te krijgen, terwijl je voor de tweede minstens zo'n 870 inc. verzending kwijt bent.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 23-06-2008 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Promy
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:32
is die cashback eigenlijk ook geldig in belgie? (die van saturn en/of die van samsung zelf)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• irongangster
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 31-07-2021
Iemand hier die al meer informatie heeft over de levering van de samsung tv's van de TNT actie? Het loopt allemaal niet al te best met het leveren van de 656 serie zo te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vjenne-ICT
AcXeller schreef op zondag 22 juni 2008 @ 22:20:
[...]

We weten denk ik ondertussen wel dat jij hem nog heb kunnen regelen als een van de laatste bij saturn, is nogal moeilijk overheen te lezen als je het topic volgt ;)

De rest zal helaas nog wel even moeten wachten, ik had vorige week nog naar samsung gebeld en die persoon gaf aan het zelf ook niet te weten (tevens het antwoord van saturn). Ik houd ondertussen rekening met minimaal 3-4 weken, het ging me niet om het EK maar wel om de actie echter zorgen de diverse leuke acties voor flinke levertijden. Denk dus dat niet alleen saturn hier problemen mee heeft.
Ik bedoel het goed begrijp mij niet verkeerd, maar kan mij ook voorstellen dat het irri overkomt als ik steeds aanhaal dat ik er nog een heb geleverd gekregen van SATURN.

Ik zie de 46A656 steeds beter leverbaar worden hoor, zie onderstaande link:

Samsung LE46A656

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JiriB
  • Laatst online: 20-09-2023
irongangster schreef op maandag 23 juni 2008 @ 13:46:
Iemand hier die al meer informatie heeft over de levering van de samsung tv's van de TNT actie? Het loopt allemaal niet al te best met het leveren van de 656 serie zo te lezen.
ik had vrijdag gebeld en er werd me verteld dat ze inderdaad moeilijk te leveren waren, en dat ze niet echt een duidelijke datum konden geven..

misschien zelf even bellen over je eigen order?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• irongangster
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 31-07-2021
JiriB schreef op maandag 23 juni 2008 @ 14:15:
[...]

ik had vrijdag gebeld en er werd me verteld dat ze inderdaad moeilijk te leveren waren, en dat ze niet echt een duidelijke datum konden geven..

misschien zelf even bellen over je eigen order?
Heb ik al is gedaan inderdaad.. Echter kunnen ze zo weinig met zekerheid zeggen dat ik absoluut geen flauw idee heb wanneer er geleverd kan worden. Ik hoop toch wel deze week nog.. zit alweer ruim 5 weken te wachten. Geduld heb ik wel, onduidelijkheid/onzekerheid begint me op de lange duur toch te irriteren ;) :)

Maarja, we zullen het zien.. Wanneer heb jij besteld als ik vragen mag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 23 juni 2008 @ 12:02:
[...]

Ben je echter van plan om ook vanaf 0,5 à 2 meter te werken met je PC, dan heb je zeker baat bij FullHD en zou ik voor de LE37A552 gaan :)
Bedankt voor je reply!

Ja als ik werk met de pc zit ik er ongeveer een meter vanaf. Waarom heb ik in dat geval baat bij FullHD? Heb je dan sowieso beter/scherper beeld van dichtbij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er niemand die kan vertellen of je 4:3 beelden verticaal kan stretchen met behoud van verhoudingen? Ik kan of 4:3 klein middenin beeld (met een zwarte rand rondom) krijgen, of full screen horizontaal gestretcht, maar ik wil het eigenlijk gewoon zo gesized dat je alleen zwarte balken links en rechts hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ flebbie;

Inderdaad het beeld is scherper omdat je veel meer beeldpunten hebt. Zet je pc scherm maar eens op een lage resolutie en werk er maar eens mee. Is in principe hetzelfde.
Voor films ligt het anders. Het ligt eraan wat voor materiaal je afspeelt. Dit merk je pas als je 1080P materiaal hebt. Als je alleen een dvdtje afspeelt heb je geen full-hd nodig en is de eerste optie wat "Ngamer" al voorstelde voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 23 juni 2008 @ 14:58:
[...]

Bedankt voor je reply!

Ja als ik werk met de pc zit ik er ongeveer een meter vanaf. Waarom heb ik in dat geval baat bij FullHD? Heb je dan sowieso beter/scherper beeld van dichtbij?
Zoals Hanna hierboven al deels uitgelegd heeft, klopt het inderdaad dat het beeld scherper is. Ook resulteert een hogere resolutie in meer ruimte op je scherm, doordat alles kleiner wordt afgebeeld. (Bij Word kun je op FullHD bijvoorbeeld 2 pagina's naast elkaar tonen op 100%.)

Wat Hanna zei over films klopt ook; op 3 meter afstand zul je het verschil tussen HDReady en FullHD niet zien, dus voor de films ben je met beide schermen prima af :) (Tenzij je soms films op 1 meter afstand wilt kijken :p)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben van plan om mij Samsung breedbeeld CRT 32 inch tv te vervangen voor een Samsung LCD.
Ik wil sowieso een maat groter en mischien wel 2 maten dus ik twijfel tussen een 37 inch of 40 inch.
Mijn voorkeur gaat uit naar samsung omdat de tv die ik nu heb goed bevalt , weinig problemen mee gehad dus goed bevallen!

de bedoeling is dat hij aan de muur komt te hangen dmv een beugel, ik heb een aantal dingen die ik er wel op wil hebben en een aantal dingen die ik niet nodig vindt.
We hebben thuis hier gewoon internet via de kabel en wil dus via dat zo goed mogelijk beeld
- zou graag een PC aansluiting erop willen voor laptop erop
verder kijk ik 1x per maand een film erop dus b.v. Full hd is niet nodig
en verder wil ik natuurlijk een tv die er mooi en stijlvol uitziet..
Hij komt dus aan de muuur en zit er ongeveer 4 a 5 meter vanaf

het bedrag wil ik natuurlijk zo mogelijk hebben, maar wil wel graag beetje zekerheid ivm garantie enzo dus het liefst in een winkel kopen..

ik hoop dat mensen mij beetje modellen kunnen aanraden met de functies die ik erop wil

alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1shot1kill
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 18-07 02:25
Ik had besloten om toch maar iets meer geld neer te leggen voor een nieuwe TV en stond dit weekend net op het punt om een LE37A552 te bestellen op internet, toen zag ik in een folder van Scheer & Foppen dat ze nu de LE40A552 voor €1079 hebben staan deze week en daar gaat dan €100 cashback van Samsung af dus maar €979, wat €26 minder is voor die TV dan de laagste prijs op de pricewatch. Lijkt me toch een goede deal? Of weet iemand hem nog goedkoper?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand me vertellen of dit wat goeds is?
Ik gebruikte de search over heel GoT met de criterium "Samsung LE-37S81B" maar zag niks :(

Linkje naar Kieskeurig voor info
http://www.kieskeurig.nl/...845EFC12572A40051ECD8.htm

600 is wel het meeste dat ik aan een TV uit wil geven en is de 37 inch wel een pre.
De specs lijken me prima, en de reviews zijn op een paar na helemaal niet slecht!

Eventueel wil ik er een PS3 of XboX360 op zetten, maar wil er vooral (natuurlijk) TV mee kijken en er op kunnen gamen met mn computer. Ook films kijken etc.

Is dit wat of niet? Hij staat voor 570 euro ofzo :)
En zou ik er 3 jaar garantie bij nemen? of zelfs 5 jaar?
Of het enige nut heeft...

Ik kies bewust HD-Ready. Ben maar een studentje van 17 en vind dit wel genoeg zo na het telkens opkrikken van mn budget :+
Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic niet bedoeld voor het organiseren van inkoopacties e.d. en ook niet voor vragen en discussies waar de TV het goedkoopst kan worden gekocht.